LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Spára, to je jeden velkej chyt. Dole do ní vrazíš ruce a na vršku je vytáhneš.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
23.Klapal 10768
24.Mokroluský 10766
25.Janošová 10710
Bouldry:
23.Urubčík 9375
24.Moravec 9350
25.Šťastný 9300
Hory:
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573
26.Kaván 3148

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141212 cest
Nové přelezy:
Shoulder P 8A
Srdce Z Tr 8A/8A+
Zviřátko Z 8A
Srdce Z Ka 7C
Perez 8A
Velká Pard 9
Šef 7c
Frost 7C
U Spomen D 7c
Tobi Or No 7c

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Podmínky lezení v Labských pískovcích

V pondělí 25.5. 09 se konalo jednání zástupců ČHS a Správy CHKO Labské pískovce, které se týkalo jednak podmínek lezení v Přírodní památce Tiské stěny a jednak používání magnézia v celé oblasti Labských pískovců.

Zástupci SCHKO Labské pískovce nás informovali, že situace v PP Tiské stěny je dlouhodobě negativně ovlivněna intenzivním provozováním horolezectví a také turistiky. Toto konstatování je podloženo odbornou studií zpracovanou v roce 2005 pro SCHKO Labské pískovce, která upozorňuje na problém eroze, poškozování povrchu skal apod., a doporučuje v Tiských stěnách horolezectví výrazně omezit popř. zcela zakázat. Správa CHKO nemá v úmyslu k těmto radikálním krokům přistoupit, nicméně požaduje realizovat opatření, která povedou k šetrnějšímu využívání této oblasti. V zájmu zachování možnosti lezení v Tisé se ČHS se se správou CHKO domluvil, že v Tiských stěnách bude platit: zákaz zimního lezení, zákaz lezení za deště a 48 hodin po dešti, zákaz lezení v pohorkách a jiných botách poškozujících povrch skal, možnost jištění pouze prostřednictvím fixního jištění a textilních smyček, dělání prvovýstupů pouze po domluvě s OVK. V oblasti Velkých a Malých Tiských stěn, v Bürschlických stěnách, Hřebenových stěnách a Věžích za cestou bude oblastní vrcholovou komisí stanoven zákaz používání magnézia.

Na jednání bylo konstatováno, že v Ostrově, Rájci a v kaňonu Labe není zatím nutné přistupovat k novým omezujícím opatřením, neboť tyto oblasti jsou méně využívány. Jako dosud zde však bude docházet k dočasnému omezení lezení v úsecích hnízdění ptactva.
Pokud jde o magnézium, správa CHKO byla informována o rozhodnutí OVK Labské pískovce povolit používání magnézia jen při lezení cest udělaných po roce 1990, s obtížností nejméně IXb.

ČHS prosí všechny lezce o dodržování výše uvedených pravidel.

B. Valentová, ČHS   [úpravy] 16:36 02.06.2009Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Rozkaz16:44:30 02.06.2009
Provedu a uposlechnu ;)
Modpovědět 

 Jsem z toho trochu jelen17:15:09 02.06.2009
Pardon, ale jsem z toho trochu jelen.
1) Zákaz zimního lezení = zákaz lezení, když je sníh a mráz? Já jen, že v Tisý na Čelovkách bejvaj během zimy podmínky k lezení OK.
2) 48 hodin po dešti? To je doba na úrovni strouhanek, to Tisá nepotřebuje, min. Čelovky ne.
3) dělání prvovýstupů pouze po domluvě s OVK = že bude nutné žádat nejen u správce (kterej se rozhodne podle toho, jakou nohou ráno vstal z postele), ale u celé komis? Hmm...

Spíš bych očekával nějaký podněty k řešení sešlapanejch nástupů. Místo toho si tu čtu vo vokrajovejch záležitostech typu mágo :-(
Papoušodpovědět 
 jeleni a antikoncepce18:06:23 02.06.2009
Tisa a spol...
.. jinymi slovy: nestalo se vubec nic. Tak o co jde, pravidla budou furt stejny. Duchodce v zeleny informe se bude dal starat jestli lezci kolem nepouzivaji "to magnezium", davy lidi budou proudit od kase ke kase a pisek bude proudit od zakladu skal do vzdaleny travy. Bravo.
Je 100krat jednodusi zakazat mg, nez zatravnit kazdej rok par vezi na trase. Proti erozi urcite ucina koncepce.


 Lacoodpovědět 
  Re: jeleni a antikoncepce18:18:38 02.06.2009
..zeleny uniforme... (uz zadny drogy v nasi chraneny dilne!:)
l.odpovědět 
  Re: jeleni a antikoncepce20:11:07 02.06.2009
Laco, možná jsem to ne zcela pochopil - to zatravňování, nepochybně bohulibé, hodláš ponechat zelenému důchodci? Nebo se hlásíš na brigádu a doporučuješ travní semeno nakoupit z členských příspěvků ČHS? Prosím dovysvětlit, dík...
JHodpovědět 
   Re: laco a koncepce:)22:48:09 02.06.2009
Kdepak , neni treba strhat stareho pana ve slusive zelene uniforme, i ti dva policajti co jsem s nim nedavno potkal a co vencili roztomileho pejska muzou pokracovat v bohulibe obchuzce a branit rozdelavani ohnu a staveni stanu. Nicmene pro stareho pana nize najdu smyslsuplnejsi cinnnost nez-li je nahaneni maglajzistu a listovani v pruvodci zda-li dana cesta je uz devet be ci jenom devet a. Mit tuhle cinost v popisu prace bude dosti frustrujici.

Toz kdyz jsem tazan i odpovim. Odpoved je vsak mnohem snadnejsi nez cinost samotna a chapu ze poslat mne ji nasledne samotneho provest, bude stejne snadne jako poslat me nekam..:)

Toz takto, predstavim-li si ze bych byl mocnym to funkcionarem SCHKOLP, odhadl bych nejprve, a netreba byt presny, ze Tisou seslapavaji turisti a lezci v pomeru 10:1. Slovne: predevsim turiste.
Turiste si to plati v kase, lezci si skalni pobyt chytre zakulisne vyjednavaji za scenou za kterouzto vidi jen nekolik zajemcu, ostatni by se vysledku jednani meli prizbusit, nebo taky ne, vysledek je realita takova jaka je. Neprijdemi uplne idealni.
Ovsem k veci projektu: Co s erozi? Sanovat, navazet pisek a hlinu zpet, zatravnovat a sem tam pichnout stromek ci tu spravnou kaprad? Kdo to muze zorganizovat, pochopitelne nikdo jiny nez CHKO Labske Piskoviste, to jedine k tomu ma asi beztak mandat a vi jak se to ma spravne provest (nebo snad ne?!?). Takze organizatora mame. Kdo to navozi: Lezci a dobrovolni pomocnici kterym se da vedet. Proc by to delali? Provedeni za povoleni... ci dat dokonce vydelat i drobny peniz. Jak je to mozne? SCHKO si to dhodne s CHS a s obci Tisa! Kde se to dohodne a jak se to dohodne? Na schuzce jako ta nahore popsana jen s ponekud prinosnejsim vysledkem. Mozna ze bude treba pozvat jeste zastupce obce Tise, mam totiz takovy nevyrazny pocit , ze obec Tisa je ten vyznamny objekt ktery kasy na obou stranach Tiskych Velkych sten provozuje. Jednalo by se o projekt dlouhodoby a kontinualni, zadne megalomanske navrhy osanujem skaly letos v lete a pak zase at se stara za 20 let neko jiny, nenavrhuji. Jako projekt dlouhodoby by byl onen i levnejsi (z hlediska rozpocet per year) na prace by dohlizel jeden ci dva staly zamestnanci ( zde je ono misto pro stareho pana v zelene kosili), kolecka s piskem a kameny by valili clenove lokalnich HO a funkcionari OVK a jinych komisi by se mohli placat po zadech jak to hezky klape.

Ma to spoustu technickyh detailu, urcite resitelnejsich a realnejsich nez zatravnovani strazcem v duchodu.
Predevsim aspon jedna cast, ci vic vezi, sten etc, by se musely na jistou dobu uzavrit, rozumej znepristupnit, ohradit dokonce... jednalo by se kazdy rok o mensi postor nedosahujici rekneme ani desetiny zerodovane oblasti. Udela-li se kus za rok, jednou to bude osanovane cele... a muze se zacit znova , ponevadz turisty je treba zdimat a lezci chteji lizt.
Dalsi podruzne technicke detaily jsou resitelne taktez: jako napr. nekdo musi navrhnout nahradni obchvat pro cast turistickeho okruhu, dale nekdo muze mit strach ze ztraty zisku, napr. ze turista bude znechucen ze nevidel vsechny veze a ze priste pujde radeji rovnou na obed na Turbazu, etc. etc. uskalich je mnoho. vzdy bude treba nekoho presvedcit (na to je urcite specileni pracovnik SCHKO pro styk s verejnosti, ten byl mel jak presvedcit linou a pesimistickou ves k spolupraci) Apropo podobne prace jiz v Tise probehli a napr. zatravnen byl usek na hlavnim namesti pred kasou, namesti vedle, etc., ne vsechno do dnesnich vydrzelo a o dalsich akcich nejak nevim (tanec se zabradlim radeji nepocitam, dnes je tam jiz minimalne tretici ctvrta varianta, tu modrou s tycema pod nastupy navrhl idiot, damy prominou, dotycny necht si trhne).

Apropo v JH se delaji na raselinistich takovy lavky z kulatiny, by bazindychtivy turista neposlapal klikvu zoravinu s rosnatkou. Ty by taky mohli byt dobrym a levnym protieroznim resenim v nekterych nejosoupanjsich mistech turistickych cest v Tise, etc.etc. SCHKO urcite zamestnava nejake lidi kteri vedi vic a maji vetsi zkusenost nez opotrebovanej punker laco, kdyz uz dle dotazu aspon zda se mi, nema SCHKO lidi s tou spravnou vizi ci dobry projektanty. Nebo vsichni kontroluji v terenu maglajz ci brani bobry vlastnim telem?
Mno anebo jak pravy klasik: youtube.com/
watch?v=TjSKPiaPkuI&feature=related a ten nikdy neprijde...
lacoodpovědět 
    Re: laco a koncepce:)10:51:04 03.06.2009
Laco, díky za vyčerpávající příspěvek (tedy zejména délkou :-)). Doufám, že bylo pochopeno, že tím zeleným důchodcem jsem personifikoval celou ochranu přírody a otázka spíš směřovala k tomu, jestli má ochrana přírody na "vlastní náklady" (samozřejmě z veřejných peněz)velkoryse sanovat fatální erozi působenou návštěvníky místo laciného pruzení sportovců za MG. Sám si odpovídám, že ani náhodou! Respektive ano, ale ne jako servis pro bezohlednou bandu, která to při svých procházkách a ušlechtilém sportování zase za chvíli rozdupe. OP může být iniciátorem a garantem sanace, bude ovšem peníze utrácet na nápravu škod na přírodním prostředí (nikoli jako službu cestovnímu ruchu)- následně je povinna zajistit, aby investice nebyla zmařena. Jak to asi udělá? Nenabízí se náhodou radikální omezení přístupu ke skalám? Lezci tady mají jasný zájem na udržení stávajícího režimu (alespoň), musejí být proto aktivní, vstřícně jednat s OP a obcí, nabízet významnou spoluúčast na dlouhodobě udržitelném řešení a ne dělat dál bordel a čekat, že to někdo za ně a pro ně vyřeší. Kromě toho není hanba vymáhání dohodnutých nebo stanovených podmínek, ale jejich nedodržování. Aby bylo jasno, s turisty je samozřejmě problém a jejich počty určitě významně převyšují počty lezců. Tvrdím ale zodpovědně, že jejich celkový vliv na stav chráněného území je menší než vliv lezců. Turisti se pohybují téměř výhradně po značené trase, která je +- sanovaná, je to disneyland a vypadá to hnusně, ale je to jenom koridor, kudy se davy prohrnou bez dalšího poškozování okolí (respektive je možné je jednoduchými technickými prostředky do tohoto koridoru soustředit). Turisti prakticky nemůžou za zdupané okolí skal mimo cestu a za to, že nástupy starých cest jsou o metr níž než bývaly. Klasickým příkladem je bývalá pěšina pod okraji Hřebenových věží. Turista nemá důvod tam chodit - pravda, občas tam zajdou, když je tam navede "stezka" zdupaná v šíři mnoha metrů (asi stádem divokých prasat)a vidí, jak po ní přes kořeny skáčou vertikální sportovci s horskými koly, kočárky a domácími mazlíčky a potom pod skalami bez zábran vegetí, omladina si plácá bábovičky z drnů a pejskové z nudy hrabou...
JHodpovědět 
     Re: laco a koncepce:)11:27:41 03.06.2009
Já to vidim trochu jinak - do státu cpu hafo peněz, tak se stát má postarat i o nezničenou a přístupnou přírodu - tedy vymýšlet jak přírodu udržet a platit sanace poškozeného. Zároveň stát musí zabránit poškozování - trestat ty co dělají bordel. Ty tresty musí být výchovný (třeba za odhození odpadků vysbírat celý les, za lezení v dešti týden makat na turistický cestě..) Tohle moc nefunguje - v praxi se netrestají konkrétní lidi co opravdu dělají bordel, ale skupina (lezci), a odnesou to hlavně ty slušný. Pokud už někdo dostane pokutu (typicky za nějakou ptákovinu - spíš buzerace než skutečná ochrana), tak jí stát akorát prošustruje.
Prostě českej Kocourkov - finančák prudí za zapomenutých pět korun a miliardy nechá plavat, policajt neměří mezi barákama ale na přehledný silnici 10m za cedulí; OP jede ve stejným stylu - místo toho aby řešila podstatný věci, tak prudí slušný lidi :-/ V.
odpovědět 
     Re: laco a koncepce:)12:07:12 03.06.2009
když porovnám lezeckou návštěvnost včetně psů a kočárků hřebenovek a bürschlickejch, tak je to dost podobné (naopak, s batolatama jsou bürschlické výrazně lepší, páč tam není tolik prudkej svah pod stezkou a háranťata se nemrzačí. porovnám-li zdupanost, rozdíl je obrovskej.

před třemi týdny jsme lezli v hřebenovejch, a za celý odpoledne vypadal provoz na stezce asi takto: asi pětadvacetlezoucích aktivně, čtyři kočárky, tři pěší batolata a dva čokli patřící do lezeckých part, asi dvacet ofoťákovanejch pohorkářů, asi dvacet teplákářů a k nim příslušnejch patnáct "pepíčku nelítej a nelez tam nebo spadneš", nějací ti čokli a jeden školní výlet. se soumrakem se objevilo nahoře i pár místních pubertálů popíjejících krabicové víno a hulákajících vtipnosti.
Lukas B.odpovědět 
      Re: laco a koncepce:)12:21:35 03.06.2009
Úplně souhlasím, z hřebenovek mám stejný zážitky. Zpruzenost z neustále procházejících skupinek turistů, z velké části německejch, z velký části oteplákovanejch a na podpatkovejch pantoflíčkách, kterým jistič musí na pěšince furt uhýbat, hamtaj mu po laně, hulákaj... Který to ke skalám často naperou rovnou svahem vzhůru od pomníku...
Ale už jsem tam v poslední době tak moc nebyl, tak třeba je to tam teď jiný :)
Piškotodpovědět 
     Re: laco a koncepce:)13:22:46 03.06.2009
Oslapany celovky v Tise byly uz pred 20 lety,
mozna i driv. Dost mozna ze v udolkach hodne udelalo zmizeni lesa na konci 80 let, lezcici jen pridali nohu k dilu. ...dovalit chybejici metr pisku pod nastupy je trochu nerealny plan... staci erozi "zastavit" (resp periodicky zastavovat). Nikde taky nepisu ze ma byt OP hlavnim investorem. Ten pan v zelenem neni nic jineho nez onim zminovanym personifikovanym garantem. S tim koridorem to je pravda pouze v prvni polovine (prochazeno vnitrkem smerem od Tloustika) dnes koridor vypada mnohem lip nez driv, a zde mimo nej jsou dnes vetsi skudci urcite lezci, lezaci rodinky s detma a psi obzvlast (mam maly deti, vim co dovedou, ale i tak si myslim ze tam patrime). Nekde u Afriky uz zadny koridor neni a turisti se misi s lezci. Financovani, bude-li kdy jake, by se mela podilet predevsim obec Tisa, no way, to ona zije z turismu ze skal a kolem skal. Z kazdyho piskoviste jednou pisek zmizi, to vi kazdy panelakovy i vesnicky dite. Je ho tam pak treba zase navest by si meli i dalsi deti na cem hrat...

Druha prima verze je nestarat se, cesty se promeni v kanony a v nejhorsim se za kazdych sto let prida pod prvni novej kruh, taky reseni, navic bude to trapit az nase praprapravnuky a ti budou mit v tomto pripade aspon delsi cesty, heh:):)
lacoodpovědět 
     dodatci13:42:08 03.06.2009
ad1) co je zajisteni proti zmareni investice- je veci dohody. Pocitam ze dano dobou uzitecnosti dane investice, nic totiz netrva vecne.
ad2) bez castecnyho zavirani, ci omezeni pristupu nekterych prostranstvi to stejne jednou nepude. Proto to navrhuji per partes...
ad3) lezci s malejma detma jsou mor!, deti by se meli rodit uz ve skolnim veku a misto psa by si meli brat s sebou nanejvys kocku, navrh na zmenu podam na pristim zasedani CHS:) (smi kocka do CHKO?)
l.odpovědět 
      Re: dodatci13:49:14 03.06.2009
Starej muze, mladej jako hnojivo taky. Pozor na hoteliery z Ostrova!
Radek J.odpovědět 
       Hoteliér z Ostrova?14:34:09 03.06.2009
Nějaký nový zaměstnanec, či čo?? Prozraď víc.
zodpovědět 
        Re: just kidding14:41:25 03.06.2009
Ne, to byla narazka na to, ze neni kocka jako Kocka. Hotelier je pak doslova na rane a Ostrov se pripletl jaxi mimochodem.
Radek J.odpovědět 
         Re: just kidding15:01:50 03.06.2009
Ach zó :-)))
odpovědět 
  Re: jeleni a antikoncepce07:27:04 03.06.2009
Mno, i když to tak asi nikdo nemyslel, těch 48 hodin po dešti je pro udržení zelené dobrý. Tráva se stačí zazelenat.
Jediné, opravdu pincipiální řešení, které bych viděl, je v názvu příspěvku dovedně ukryto (kouzelný trik, takhle nám to implicitně, enigmaticky a podprahově podstrčit). Jasně - anikoncepce! Poňevadž ten zásadní průser je ten, že je nás moc! Tedy to sešlpem, olezem, ořvem... Kdybyže to ďelalo těch deset lidí, co tam v době mého pradávného dětství za víkend došlo, tak néjní co řešit.
Další možnost je důsledná propagace indoru. Lezcům vysvětlit, že jedniné lezení, které je in je in (dveře). Turistům, že kdo nechodí jen po cestách, nemá ty nejlpší doporučené výhledy, není to mimo cestu ergonomické, fyziologické, antideprivační... že in je jedině na cestě. Těch pár lidí s vlastním mozkem, co by to nesežrali... to už by zase nebyl problém
Dagodpovědět 
 Re: Jsem z toho trochu Papouch21:47:16 02.06.2009
48 h je ulet :-/ Ochrane prirody se tim sice podari (?) snizit pocet dni vhodnych k lezeni, ale limit je nastaveny uplne umele :-(( Nedovedu si predstavit zelenyho panacka, jak lezcum s vaznou tvari vysvetluje, ze kvuli patecni prehance maj do nedele utrum, i kdyz je 30 nad nulou. Nechtej zrovna povolit lezeni jen v sude vikendy??
Radek J.odpovědět 
  Re: Jsem z toho trochu Papouch22:59:07 02.06.2009
tady bych se SCHKO zastal, v realu maj rozum , preprsky se nepocitaj, vetsinou vidis je-li skala nachcana nebo ne a pocitam ze to tak bude brat i strazce. omezeni jsou vzdycky o neco prisnejsi nez realita vymahani...
odpovědět 
   Re: Jsem z toho trochu Papouch09:35:53 03.06.2009
Jo, to vidim, jestli je skala nacucana, nelezu. Akorat mi prijde k placi uz dopredu pocitat s tim, ze se pravidlo 48h nebude "tak moc" dodrzovat. Ma potom vubec cenu ho zavadet?
Radek J.odpovědět 
    no jako vodbourávání alkoholu08:51:50 04.06.2009
von ten (původně jizvovo) prográmek podešťovejch limitů je nedokonalej. von měl mít definovanej nějakej algorytmíček používanej třeba u odbourávání alkoholu: pro každou oblast by byla stanovená rychlost vysychání (v mm srážek za hodinu, pro tisou dejmetomustonožka 0,54 mm/hod, pro kokořín 0,18 mm/hod), a to ještě přepočítáno součinitelem rozdílu teploty vzduchu a rosného bodu. chachachá!
Lukas B.odpovědět 
     Re: no jako vodbourávání alkoholu09:20:37 04.06.2009
pokud myslíte těma stránkama, kde se čte stav mokra na skalách, todle (http://skaly.horosvaz.cz/pocasi/index.asp) tak je tam jasně uvedený, že podešťový limity sou různý - jednak podle roční doby, jednak podle oblastí - a to od 6 hodin (Děčínský sněžník), přes 12 hodin, Labák, Ostrov, 18 hodin Tisá, 24 hodin víceméně zbytek Českýho švýcaska až po 48 hodin - celej Českej ráj a Ádrovsko. takže zrovna v tisý žádnejch 48.
DTXodpovědět 
      Re: no jako vodbourávání alkoholu13:47:40 04.06.2009
stačí číst. nejen diskusi, i článek. kouknout na datum. doporučuju
Lukas B.odpovědět 
     Re: no jako vodbourávání alkoholu09:30:14 04.06.2009
KISS - keep it stupid simple. 18h + zdravy rozum, NEBO jeste zamontovat rychlost vetru a percentualni rozdeleni orientace sten, po kterych se leze a bulharskou konstantu ksi
Radek J.odpovědět 
      Re: no jako vodbourávání alkoholu14:03:30 04.06.2009
no tak teda navrhuju:
podešťový limit = souhrn srážek vysychající rychlostí 0,5 mm srážek za hodinu x součinitel ročního období(15/ nejvyšší odpolední teplota vzduchu) x součinitel větru (5/ rychlost větru v metrech za vteřinu, je-li součinitel větší než jedna, potom se neuvažuje) x součinitel převažující světové strany stěn (pro jih 0,7, pro sever 1,4, pro východ a západ 1,0) x součinitel zastíněnosti skal vegetací (1,0 řídký borový les, 0,7 široká paseka, 1,5 hustý listnatý les, 2,0 zarostlá džungle v rokli) x součinitel tvrdosti pískovce (2,0 superstrouhanka typu skalák nebo kokořín, 1,0 tisá, 0,5 superpevnej šutr typu sněžník)
chachachachá
Lukas B.odpovědět 
       Re: no jako vodbourávání alkoholu14:08:46 04.06.2009
Neni skoda nevyuzit alespon jednou nelinearni zavislost? Nejaka pekna eks-ponenciala, huaaaaahahahahaha :-)) Dost uz o tom, jeste by mohly vzniknout pochyby, jak ze to inzenyrstvi vlastne delame >-)
Radek J.odpovědět 
        Re: no jako vodbourávání alkoholu11:59:19 05.06.2009
to j fakt, nelinearita vypadá elegantně. pro převažující orientaci stěn se bude hodit nějaké 1,5-0,5 x kosinus úhlu od severu. ale kam nacpat logaritmus, nad tím koumám.
Lukas B.odpovědět 

 Tisá17:47:25 02.06.2009
A jaké omezení bude vůči turistům? Zatím je opět upleten bič pouze na lezce...
Patrik Fabingerodpovědět 
 Re: Tisá17:58:53 02.06.2009
...a to bys chtěl plést bič na turisty, kteří "choděj po turistických cestách a na skály koukaj z dálky"? To, že nevědí, že odpadky patří do koše, neni záležitost ČHS a OVK atd.
D.odpovědět 
  Re: Tisá18:04:17 02.06.2009
No já bych jim kvůli erozi skalních cestiček zakázal chodit v pohorkách a tvrdé obuvi. U kasy by se fasovaly cvičky nebo staré lezečky a při odchodu by je museli zase vrátit.
čajodpovědět 
   Re: Tisá22:57:22 04.06.2009
ale né, turistum vyasfaltujeme parkoviště, ze stezek uděláme betonové chodníčky, na rovince asfaltek speciální jemnosti, aby se nevojížděly kolečka inlajn bruslí, postavíme lanovky rovnou z parkoviště (aktuálně třeba na sněžku), aby se na kopeček dostalo více lidí atd... a výsledná eroze? - vždyť na všechno máme přece stanovisko, že projekt nemá negativní vliv na životní prostředí od všech možnejch zainteresovanejch úřadů u krajskejch odborů ŽP počínaje přes AOPK a u správ CHKO či NP konče...k zblití, ale holt se s tím asi nedá nic dělat, kor když jsou na to poměrně štědré dotace...
jirkaodpovědět 

 taky nechápu...18:25:10 02.06.2009
Moc jsem nepochopil, co se tedy změní kromě zimního zákazu lezení (mělo by se blíž specifikovat, tohle se dá vyložit různě.) mimochodem turisti toho možná poškodí daleko víc než lezci, kteří našlapují v lezečkách na malé stupy, zatímco tur. a jejich ratolesti rubou skálu svýma škrpálama do 1metru výšky. O víkendech jich tam jsou stovky.
druhý jelenodpovědět 

 taky nechápu...18:42:54 02.06.2009
Moc jsem nepochopil, co se tedy změní kromě zimního zákazu lezení (mělo by se blíž specifikovat, tohle se dá vyložit různě.) mimochodem turisti toho možná poškodí daleko víc než lezci, kteří našlapují v lezečkách na malé stupy, zatímco tur. a jejich ratolesti rubou skálu svýma škrpálama do 1metru výšky. O víkendech jich tam jsou stovky.
druhý jelenodpovědět 
 Re: taky nechápu...19:37:39 02.06.2009
Asu nápad nějakého Lesnického Želé...
Mýdlo s jelenemodpovědět 

 používání magnézia v Labáku20:30:38 02.06.2009
"...povolit používání magnézia jen při lezení cest udělaných po roce 1990, s obtížností nejméně IXb..."

tusim treba zhodit hodnotenie ciest aby sa mohlo madzovat vsade :-D
odpovědět 

 lezeni21:51:02 02.06.2009
a co alkohol?taky zakazat???
Ladaodpovědět 
 Re: lezeni06:19:33 03.06.2009
to snad ne, stejně se za chvíli budeme na naše písky jen dívat s flaškou v ruce :(
marekodpovědět 

 BTW07:31:49 03.06.2009
Fakt, přísám, čestný pionýrský, skautský, sokolský... není  tom zlomyslnost, fakt ne, ale viděj to vašnosto, to bylo furt řečí, že chráněnkám mg nevadí, že je jim vuřt.
Takže honem, odhalit nějaké spiknutí starců by to chtělo!
Dagodpovědět 
 Re: BTW08:53:33 03.06.2009
Však OVK je součást ČHS a jestli ne tak to jsou lezci. Prostě pupkatí zpátečničtí staříci si našli cestu jak kašlat na rozhodnutí VH... :(
Tomodpovědět 
  Re: BTW15:41:39 03.06.2009
jen technická - VH odhlasovala, že OVK mohou na svém území zpřísnit, takže vše je v shodě s výsledkem VH. Jiná věc je, že pro nečleny ČHS není tohle usnesení závatné a nemusejí se jím řídit do té doby, než ho do svých podmínek nevčlení OP.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: BTW22:53:46 03.06.2009
Jasně, ale když si realitu ohýbá Dag, nemohl jsem zůstat pozadu ;)
Tomodpovědět 
  Re: BTW19:33:06 03.06.2009
Takže kdy se na ně obrátíš s njakou iniciativou? Nebo půjdeš správce dělat?
Dagodpovědět 
  Re: BTW19:35:22 03.06.2009
Takže kdy se na ně obrátíš s njakou iniciativou? Nebo půjdeš správce dělat?
Dagodpovědět 
   Re: BTW22:50:49 03.06.2009
Nejsem členem ČHS v Tisé lezu jednou za uherák, takže mi jsou v podstatě ukradení ;). jenom jsem reagoval na ftipnou poznámku o ochráncích. Myslím, že je uvedeny příklad spíš naznačuje komu že Mg vadí a komu je šumák...
Tomodpovědět 

 Tisá - Obec10:18:53 03.06.2009
Opatření či řešení vcelku o ničem. Trošku v tom všem postrádám účast obce Tisá, která má část věží a masívů od lesů ČR v dlouhodobém pronájmu a provozuje tam svoji podnikatelskou činnost s příjmem výrazně nad mil. korun. Takže pokud někdo  podniká na principu sporného zpoplatňování vstupů na pozemky v majetku státu LČR, tak bych předpokládal, že část zisku investuje zpět ( děje se asi - zábradlí atd.) a bude účasten při těchti jednáních .... 
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Tisá - Obec10:25:53 03.06.2009
Investuje zpět - myšleno do protierozních opatření...označení nástupů ke skalám atd...
Radim Bzuraodpovědět 

 ááách jóóó10:21:57 03.06.2009
Ááách jóóó, to máčo se řeší už 10 let a nic :-(... A přitom všichni (skoro) víme jak je dobrý. Osobně si myslím že (horo)lezci se zajímají o přírodu a její ochranu. Problémy dělají ty městský, šopingcentrový lidi který si rádi taky občas zajedou do přírody. Ale nemají k ní vztah, páč sou zvyklí spotřebovávat! Samozřejmě hodně dělá uražená ješitnost u lidí kteří dřív "hodně znamenali"...
Martinodpovědět 
 Re: ááách jóóó17:37:41 03.06.2009
Kdyby 10!-)))
jíraodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179515)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Freedom VIIb Labské Údolí - Pravý Břeh
Captain Nemo 5A Fontainebleau
Dimnjak 7a Nahorevo
Club Gold 7a Nahorevo
Skoll Extension 9+/10- Beycik
Nově komentované:
Telegraph Road VIIc Labské Údolí - Pravý Břeh
Troubadour VIIIb Labské Údolí - Pravý Břeh
Rub 8+ Lom Kobyla
Tony 8A Bahratal
Troubadour VIIIb Labské Údolí - Pravý Břeh

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP | Sláva Ukrajine! | Re: Slanění | Eva Milovská fb post | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Slanění | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (76)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (51)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
Mára Holeček a spol. čekají ve stěně Langtangu na lepší počasí (1)
Na Everestu našli botu i s ostatky, zřejmě po Andrewu Irvinovi (1)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (1)

 Nově v inzerci:
Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 369 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 322 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 290 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 267 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.