LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Těžký místo vynech a lez dál.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
30.Novák 10581
31. 10547
32.Svoboda 10522
Bouldry:
30.Vaňous 9053
31.Kožich 9050
32.Chytil 9034
Hory:
6.Punčochář 6758
7.Sejbal 6629
8.Černý 6591

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140240 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
DDM Stříbro - Stříbro
KLAJDA - lezecké centrum Brno - Brno - Maloměřice
TJ vodní sporty - Loděnice - Litovel

Prodejny
HUDYsport - Praha 5
PROVIDE + YETTI Havlík - Děčín
HUDYsport - Jablonec nad Nisou

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Uniqa: záchranu českých horolezců z Rakapoši neuhradíme

Pojišťovna Uniqa dnes oznámila, že po došetření případu dvou českých horolezců na hoře Rakapoši v Pákistánu potvrzuje své stanovisko, že událost nesplňuje podmínky pro vznik pojistné události a výplatu pojistného plnění, a tudíž náklady na záchranou akci neuhradí. Už zaplacené peníze za první záchrannou misi je dle svého stanoviska oprávněna zpětně po horolezcích vymáhat.

O stanovisku pojišťovny se informuje v českých médiích mj. zde:

ceskenoviny.cz: Uniqa neuhradí záchranu dvou horolezců v Pákistánu, potvrdila

Případně je stanovisko pojišťovny Uniqa na odborném webu zde:

opojisteni.cz: UNIQA bude vymáhat po českých horolezcích prostředky za jejich záchranu

Před tím se k situaci vyjádřilo také české minstertsvo zahraničí, že je s českými horolezci v kontaktu, nicméně hradit náklady nebude: "Český stát ovšem nemůže hradit náklady záchranné akce, to je věcí dotyčných osob, resp. pojišťovny," uvedlo minsterstvo zahraničí na svém Twitteru:



Podle posledních zpráv jsou oba čeští horolezci Jakub Vlček a Petr Macek stále v nemocnici v Gilgitu, kde je mají zadržovat místní úřady, dokud nezaplatí náklady asi půl miliónu korun za záchranu vrtulníkem.

Standa Holec   [úpravy] 20:36 22.09.2021Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Pojistné20:48:20 22.09.2021
Tak je to správné, tak to má být.
Rintintinodpovědět 
 Re: Pojistné22:14:31 22.09.2021
Neptej se, komu zvoní hrana. Možná taky tobě! Vole!
Vaclavodpovědět 

 AV22:12:08 22.09.2021
Nevíte, jestli Baltistán pojistí aspoň Alpenverein?
krutonodpovědět 
 Re: AV22:37:41 22.09.2021
no nevim, ale jako korekce k reklamě na AV v protějším sloupci tohoto webu je to podnětněj článek.
Jarykodpovědět 
  Re: AV10:43:13 23.09.2021
Alpenvereiňácká pojistka pokud vím žádnou výjimku na "rizikové oblasti dle MZV" nemá, to by se jako horopojištění totálně znemožnila a zesměšnila.

Co tam ale je a je to tedy docela blbý (a nikdy předtím jsem si toho nevšiml) je výluka z plnění na expedicích, tedy výletech do "divočiny".

V praxi to pro imho znamená že před každým výletem do "divočiny" se bude třeba oficiálně ptát, jestli se jedná o expedici nebo ne.
honzaodpovědět 
   Re: AV14:32:06 23.09.2021
Na expedici si musíš u ÖAV zaplatit připojištění.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: AV15:13:28 23.09.2021
Myslel jsem, že připojištění se vztahuje nad 6000 m. Ono je i připojištění na expedice?
honzaodpovědět 
     Re: AV15:40:35 23.09.2021
u AV je to treba pro oblasti za polarnim kruhem...
odpovědět 
     Re: AV07:51:19 24.09.2021
Ke změně u AV došlo tuším před dvěma lety. Snížili se i pojistné limity, kdy to celé pro normální v Alpách se pohybující smrtelníky stačí a přibylo AV Premium pro dlouhodobé pobyty, expedice, vyšší výšky a to celé s vyšším krytím.
odpovědět 
     Re: AV07:51:46 24.09.2021
Ke změně u AV došlo tuším před dvěma lety. Snížily se i pojistné limity, kdy to celé pro normální v Alpách se pohybující smrtelníky stačí a přibylo AV Premium pro dlouhodobé pobyty, expedice, vyšší výšky a to celé s vyšším krytím.
odpovědět 
 Re: AV23:01:11 22.09.2021
Není lepší a jistější se na to zeptat rovnou Alpenvereinu? Dotyční horolezci se taky možná ptali kdesi na diskusi...
Ondraodpovědět 

 uniqa23:37:45 22.09.2021
at zihe CHS pojisteni Uniqa.... A ted vazne, jen at si zaplati v pripade ze nic nesplnovali.
mmt, jeste se manzelka smeje a je nad veci??
a ti dva se taky smeji, kdyz je tam zadrzuji??

tomu rikam levne cestovani az na dren
odpovědět 

 Co takhle pomoct kamošům?23:52:41 22.09.2021
Fascinuje mě ta míra hyenismu, která se tu objevila. Každému se to může stát. Vy..vážná pojišťovna (má u mě utrum), spousta škodolibých chytrolínů. Jediný, kdo na FB zareagoval, byl Jaromír Štětina, který nabídl finanční pomoc. Protože z minulosti moc dobře ví, jaké to je, dostat se do průšvihu. Jak to, že ČHS nabízí takové mizerné pojištění? Jak to, že okamžitě nezaložil otevřený  účet na pomoc horolezcům? A co Lezec? Každý by solidárně dal pár korun a věděl, že někdo pomůže i jemu, až bude v průšvihu. Pokud někde nějaký účet je, dejte sem, prosím číslo. Ať nemusím mít pocit, že současní lezci jsou banda sebestřednych tupců zaměřených jen na ty svoje 20plus cesty, nebo jak se to dnes počítá. Rád něco přihodím. Dík.
Vaclavodpovědět 
 Re: Co takhle pomoct kamošům?00:11:09 23.09.2021
Ano, přesně s Tebou souhlasím. Také jsem se k tomu vyjádřil na své stránce, https://www.facebook.com/milandvoracek.iceexpress,v podstatě ve stejném duchu a jsem rád, že nejsem sám, kdo to vidí "lidsky".
Milan Dvořáčekodpovědět 
 Re: Co takhle pomoct kamošům?07:11:09 23.09.2021
Skládat se někomu na zábavu? Ani mě nehne. Já taky nikoho neotravuju, ať se mě složí na hypotéku. Místo machrování a dělání srandiček by se spíš s pojišťovnou měli domluvit na splátkách. Delší konec lana určitě nemají.
odpovědět 
  Re: Co takhle pomoct kamošům?07:39:50 23.09.2021
Nápad dobrý, pokud by v jejich chování bylo více pokory, méně arogance... Zatím se chlapci tak neprojevují. Kolik lidí by potřebovalo pomoc, třeba také lezci a neví se o nich
Petraodpovědět 
  Re: Co takhle pomoct kamošům?07:39:51 23.09.2021
Nápad dobrý, pokud by v jejich chování bylo více pokory, méně arogance... Zatím se chlapci tak neprojevují. Kolik lidí by potřebovalo pomoc, třeba také lezci a neví se o nich
Petraodpovědět 
  Re: Co takhle pomoct kamošům?07:39:53 23.09.2021
Nápad dobrý, pokud by v jejich chování bylo více pokory, méně arogance... Zatím se chlapci tak neprojevují. Kolik lidí by potřebovalo pomoc, třeba také lezci a neví se o nich
Petraodpovědět 
  Re: Co takhle pomoct kamošům?07:39:54 23.09.2021
Nápad dobrý, pokud by v jejich chování bylo více pokory, méně arogance... Zatím se chlapci tak neprojevují. Kolik lidí by potřebovalo pomoc, třeba také lezci a neví se o nich
Petraodpovědět 
  Re: Co takhle pomoct kamošům?07:39:55 23.09.2021
Nápad dobrý, pokud by v jejich chování bylo více pokory, méně arogance... Zatím se chlapci tak neprojevují. Kolik lidí by potřebovalo pomoc, třeba také lezci a neví se o nich
Petraodpovědět 
 Re: Co takhle pomoct kamošům?07:52:53 23.09.2021
Pomoct kámošům, to si klidně pomož.
Já svým kámošům taky pomůžu, když něco potřebují.
Ale vyzývat na netu o pomoc v tomhle případě nezdařené zábavy s nevelkými (pouze) finančními dopady je podivné.
Já měl nezaviněnou nehodu v autě.
Jako poškozený jsem všechno měl v pořádku, řidičák, povinné i havarijní, platnou STK, jel jsem podle všech předpisů.
A stejně jsem dostal méně peněz, než o co jsem přišel.
Tak mi trochu pošli na účet, jsi přeci taky řidič-kámoš!
To se podívej radši sem: https://www.znesnaze21.cz/
Tady můžeš přispět někomu opravdu potřebnému.
VladaModpovědět 
 Re: Co takhle pomoct kamošům?13:25:52 23.09.2021
Sorry Vaclave, ale tohle neni hyenismus. Panove jeli na expedici do rizikove oblasti a prvni co meli udelat bylo, ze si zjisti, jestli to maji kryte pojistenim... Vykaslali se na vsecko, ani permit nemeli. Spolecnost je od toho, aby pomahala lidem v nesnazich. Kdyz se dostanes do neocekavane situace. Ale vykaslat se na veskera predbezna opatreni, ktera muzes udelat a pak jenom nastavovat ruku je totalni nezodpovednost. Od UNIQUA je to naprosto v poradku. Protoze je to komercni spolecnost, ktera podnika za urcitych podminek. Podminky jsou ve smlouve a tim se to pojisteni ridi. Jaky by to byl precedent, kdyz by platili plneni kazdemu, kdo se vykasle na precteni pojistnych podminek? ALe to v dnesni dobe nehrozi.... V dnesni dobe je zvykem na vsechno se vykaslat, nic si nezjistit a pak jenom a dokola fnukat, aby vsichni ostatni platili za Tvoji blbost! Ne, tak to proste byt nema. Ale to je porad s necim. Lidi maji nabidnutou ochranu, ktera vyresi 99.5% prekernich situaci, ale lepsi je to risknout a pak hrat na soucit, nebo jeste lepe to nechat spolecnost kolektivne zacalovat. Dam Ti priklad, kterej je podobnej... Pujdes do hor a vezmes si pipak od Mamutu, na kterej mas mnozstevni slevu diky partnerstvi s CHS.... Nepodivas se, jestli mas nabite baterky a zasype Te lavina... Rekneme, ze to bylo hodne stastna situace a kamos by Te mohl vytahnout, jen kdyz bys mel ty nabite baterky. ALe ne misto toho, tam letela helikoptera a hledali Te pejskem. Mel jsi obrovsky stesti a prezil si. A tedka mas zaplatit za vyjezd horske sluzby... Budou tady vsichni Vaclavove nadavat na CHS, protoze nasmlouvala blbe pipaky od Mamutu? Apeloval bys tady na ostatni horolezce aby se skladali v takove situaci? Na blbecka, co si nezkontroloval baterky (neprecetl pojistne podminky).

Shodou okolnosti, jsem loni byl v Nepalu a nepojistil jsem se extra, protoze jsem mel pojisteni od CHS. Kdyz jsem si ho na konci roku obnovoval, tak jsem zjistil, ze jsem mel kryti jenom na Evropu... Nastesti se mi nic nestalo, ale jsem si naprosto jistej, ze bych tady nebrecel, protoze moc dobre vim, kdo udelal chybu... A nebyla to ani CHS ani UNIQUA, ale ja :) Bohuzel v dnesni dobe si lidi neuvedomujou, ze za sebe maji odpovednost a vsechno za ne resi stat, ale to uz by asi bylo moc na pochopeni...
Petrodpovědět 
  Re: Co takhle pomoct kamošům?14:34:41 23.09.2021
Jestli ty pípáky byly opravdu blbé...
Kuba Turekodpovědět 

 Co takhle pomoct kamošům?23:52:42 22.09.2021
Fascinuje mě ta míra hyenismu, která se tu objevila. Každému se to může stát. Vy..vážná pojišťovna (má u mě utrum), spousta škodolibých chytrolínů. Jediný, kdo na FB zareagoval, byl Jaromír Štětina, který nabídl finanční pomoc. Protože z minulosti moc dobře ví, jaké to je, dostat se do průšvihu. Jak to, že ČHS nabízí takové mizerné pojištění? Jak to, že okamžitě nezaložil otevřený  účet na pomoc horolezcům? A co Lezec? Každý by solidárně dal pár korun a věděl, že někdo pomůže i jemu, až bude v průšvihu. Pokud někde nějaký účet je, dejte sem, prosím číslo. Ať nemusím mít pocit, že současní lezci jsou banda sebestřednych tupců zaměřených jen na ty svoje 20plus cesty, nebo jak se to dnes počítá. Rád něco přihodím. Dík.
Vaclavodpovědět 

 Co takhle pomoct kamošům?23:52:44 22.09.2021
Fascinuje mě ta míra hyenismu, která se tu objevila. Každému se to může stát. Vy..vážná pojišťovna (má u mě utrum), spousta škodolibých chytrolínů. Jediný, kdo na FB zareagoval, byl Jaromír Štětina, který nabídl finanční pomoc. Protože z minulosti moc dobře ví, jaké to je, dostat se do průšvihu. Jak to, že ČHS nabízí takové mizerné pojištění? Jak to, že okamžitě nezaložil otevřený  účet na pomoc horolezcům? A co Lezec? Každý by solidárně dal pár korun a věděl, že někdo pomůže i jemu, až bude v průšvihu. Pokud někde nějaký účet je, dejte sem, prosím číslo. Ať nemusím mít pocit, že současní lezci jsou banda sebestřednych tupců zaměřených jen na ty svoje 20plus cesty, nebo jak se to dnes počítá. Rád něco přihodím. Dík.
Vaclavodpovědět 
 Re: Co takhle pomoct kamošům?23:55:39 22.09.2021
Mělo tam být: vy..caná pojišťovna. A ne třikrát. Telefon si jde vlastní cestou...
Vaclavodpovědět 
  Re: Co takhle pomoct kamošům?10:08:13 23.09.2021
Co znamená vy..caná pojišťovna? To je delší způsob, jak napsat vychcaná pojišťovna? ;)
honzaodpovědět 

 principy pojištění02:10:50 23.09.2021
Každé pojištění má své výluky. Jak nemovitostí, tak auta, tak cestovní nebo na rizikové sporty. Většina lidí nečte pojistné podmínky. Je to nepohodlné, jsou to desítky stran a pojišťovny to mají na každou pojistku jiné. Každý rok se to mění, takže když makléř nabídne lepší podmínky, ale na novou smlouvu, tak se to musí číst znova. Většina lidí nečte ani smlouvy, natož všeobecné a zvláštní pojistné podmínky. Pak se diví, když pojišťovna neplní nebo plní částečně. Pojišťovny jsou velmi vychcané ústavy. Je to zaměřené na rateilovou veřejnost. Mnohdy odmítnou plnění bez řádného důvodu. Někdy odmítnou u cestovního pojištění učinit příslib plnění i na asistenční lince. Řada lidí dosáhla plnění až na základě soudího rozhodnutí, nebo se s pojišťovnou dohodla až těsně před konáním soudního řízení. Je to jejich taktika, protože většina klientů tohle nechce podstoupit nebo na to prostě inteligenčně nemá. Pojišťovnám se to vyplatí, protože jinak by musely zdražit pojistné a to by je poškozovalo v konkurenci s jinými pojišťovnami. Mám s tím celkem zkušenosti a pokud by mi nějaká pojišťovna nabídla velmi jednoduché podmínky a 100% garanci plnění a měla by o 50% dražší pojistné, tak bych do toho šel. Ale takovou záruku nemám ani u tzv. renomovaných pojišťoven. Pokud jde o případ těchto kluků, tak se tomu vůbec nedivím. Tam má pojišťovna všechny trumfy a to podle neuspěje ani u soudu. Oni šli do rizika a teď spoléhají na mediální bublinu nebo crowdfunding. Ale nemysím, že je to správně. Dobročinnost má směřovat úplně jinam.
Kubaodpovědět 
 Re: principy pojištění06:53:52 23.09.2021
Radarovi ta stejna pojistovna vrtulnik zaplatila.
odpovědět 
  Re: principy pojištění08:11:08 23.09.2021
Jenže Radar lezl v Nepálu, a tam je podle mzv bezpečno. Zároveň měl Radar i potřebnou byrokracii k výstupu.
krutonodpovědět 

 Pojišťovna08:21:41 23.09.2021
Jediný bod, o který se pojišťovna opírá je tento:

"4.4. Pojištění nelze sjednat do oblastí, které ústřední orgán státní správy (např. Ministerstvo
zahraničních věcí) označil jako válečnou zónu či rizikovou oblast, není-li v pojistné smlouvě dohodnuto jinak."

Z MZV: MZV ČR důrazně nedoporučuje cestovat do:

    - oblasti Federálně spravovaných kmenových území - Federally Administered Tribal Areas (FATA)
    - okresů Čaršadda, Kohát, Tank, Bannu, Lakki, Dera Ismail Khan, Swat a Buner v provincii Khyber Pakhtunkhwa
    - města Péšavár a do okresů na jih od města, včetně z Péšaváru do Čitrálu přes průsmyk Lowari
    - provincie Balúčistán
    - města Kvéta
    - po dálnici Karakoram mezi Islámábádem a Gilgitem
    - oblasti Azad Kashmir.

MZV ČR dále nedoporučuje, s výjimkou cest nejvyšší nutnosti, cestovat do:

    - do údolí Bamboret, Kalašských údolí, okresu Arandu v Čitrálu v provincii Khyber Pakhtunkhwa
    - města Nawábšáh v provincii Sindh a do vnitřních oblasti severního Sindhu a jižního Paňdžábu
    - do provincie Gilgit-Baltistán.
odpovědět 
 Re: Pojišťovna09:19:54 23.09.2021
Bohužel rozhodutí úředníků Mzv hraje v tomto zásadní roli. Tyhle kecy jsou na jejich stránkách od roku 2001 téměř beze změny. To samé platí třeba pro jižní Kyrgyzstán - oblast Karavšin, Aksu apod. se rovněž k cestování nedoporučuje už 20 let, i když tamní konflikty jsou pouze krátkodobé a lokálního významu, navíc jejich frekvence je jednou za 5-10 let.
kalomelodpovědět 
  Re: Pojišťovna11:21:10 23.09.2021
A co je riziková oblast ? Afganistám MZV "důrazně nedoporučuje", Pakistán pouze "nedoporučuje". kou Slovo riziková se v textu MZV nevyskytuje. To když budeme aplikovat právní nihilismus tak, jako ho praktikuje pojišťovna.

Jde ale o podstatu cěci. Chápu, že pojišťovna nechce platit ideálně nikdy. Pokud je v basecampu zapíchne nějakej aláhakbar, jak se stalo nedávno, tak je to z pohledu pojistných podmínek i logické. Ostatně prakticky žádné existující cestovní pojištění se nevztahuje na válku, terorismus atd.

Smyslem horolezeckého pojištění je ale záchrana v horách z jiných příčin.

Ono v pojistnejch podmínkách je ledascos a pojišťovna se snaží vykroutit na kdejaké kravině, ale pokud dojde k soudu, bude se zkoumat i příčinná souvislost a na tom by to pojišťovna mohla klidně projet. Nehledě na to, že to odporuje dobrým mravům.

Reálná analogie ze světa aut: pojišťovna nechtěla plnit za srážku se zvěří, protože na autě byl neschválený rozměr pneumatik. Soud dospěl k závěru, že neschválené pneumatiky neměly příčinnou souvislost s nehodou a pojišťovna spor prohrála.
Nová dobaodpovědět 
   Re: Pojišťovna09:25:39 24.09.2021
Nechapu nad cim tady dokola diskutujete. Kdyz jedu nekam, kam se nejezdi uplne bezne, tak se snad podivam, jestli mi moje pojisteni bude stacit pro pripad, ze se stane nejaky pruser. Pokud si nejsem jisty, zavolam do pojistovny a zjistim si podrobnosti. Pokud mi reknou, ze bych mohl mit potize s krytim, tak si sjednam pripojisteni, ktere mi zaruci, ze problemy nebudou. Na tohle snad clovek nemusi mit ani tu vysokou skolu zivota...
Pokud jsem pohodar a vsechno mam na parku, tak holt musim pocitat s tim, ze muzu mit nekde problem a nabit si hubu...
Martinodpovědět 
    Re: Pojišťovna09:50:10 24.09.2021
Jasně, ověříš si to v základním táboře vše OK a den po nástupu do stěny MZV vyhlásí oblast jako nedoporučenou a tim ti pojištění padne do výluky, další den v nouzi zavoláš vrtuli a budeš cálovat.
Takhle postavená výluka je hodně na vodě a s velkou pravděpodobností odporuje zákonům a je neplatná. Ovšem to je otázka pro právníka. V každým příadě Uniqua u mě skončila a doufám že přijde o řádově víc peněz. Jak se to celý seběhlo a kdo si vymejšlí ví jen účastníci, novináři z toho udělali senzaci. Už jen jak píšou "zakázaná hora" místo "nedoporučená celá oblast"
odpovědět 
     Re: Pojišťovna16:02:06 24.09.2021
Myslím si, že pokud sjednáváš pojištění za určitých podmínek (při sjednání daná oblast není vyloučená z plnění) nemůže pojišťovna ze dne na den změnit podmínky plnění(pokud v průběhu akce vyhlásí MZV danou oblast za nebezpečnou). A pokud by se o to snažila, určitě si s tím dobrý pravník poradí.
Tady, ale od začátku, už v době sjednání, ta oblast byla označená MZV jako riziková. Takže jiná situace.
Katkaodpovědět 
     Re: Pojišťovna16:15:13 24.09.2021
Myslím si, že pokud sjednáváš pojištění za určitých podmínek (při sjednání daná oblast není vyloučená z plnění) nemůže pojišťovna ze dne na den změnit podmínky plnění(pokud v průběhu akce vyhlásí MZV danou oblast za nebezpečnou). A pokud by se o to snažila, určitě si s tím dobrý pravník poradí.
Tady, ale od začátku, už v době sjednání, ta oblast byla označená MZV jako riziková. Takže jiná situace.
Katkaodpovědět 
     Re: Pojišťovna19:40:41 24.09.2021
Myslím si, že pokud sjednáváš pojištění za určitých podmínek (při sjednání daná oblast není vyloučená z plnění) nemůže pojišťovna ze dne na den změnit podmínky plnění(pokud v průběhu akce vyhlásí MZV danou oblast za nebezpečnou). A pokud by se o to snažila, určitě si s tím dobrý pravník poradí.
Tady, ale od začátku, už v době sjednání, ta oblast byla označená MZV jako riziková. Takže jiná situace.
Katkaodpovědět 
      Re: Pojišťovna21:46:53 27.09.2021
Pak už v době sjednání pojišťovna věděla že nebude plnit a přesto v klidu pojistila...
Prostě to jsou kur.. vyc..ný, doufám že jim zdrhne tolik kšeftů že prodělaj stokrát tolik než teď ušetřili...
odpovědět 
       Re: Pojišťovna15:37:29 29.09.2021
Oni měli pojistku na konkrétní místo? Nebo obecnou ve smyslu třeba výstupy nad x tisíc metrů bez ohledu na destinaci? Pokud si to sjednáš obecně třeba na vysokohorskou turistiku, tak jak má pojišťovna vědět, kde opravdu budeš?
odpovědět 
      Re: Pojišťovna15:32:56 29.09.2021
Proč by nemohla? Tam přeci nemusí být oblast vůbec zmíněna. Stačí, aby tam napsali něco ve smyslu že pojistka je platná pouze v místech, které nejsou v době vzniku škodní události na seznamu nebezpečných oblastí, a mají klid. Je na tobě, aby sis to hlídala. Až se něco stane, jen se zpětně podívají, zda tam byla, nebo ne, a je jasno.
odpovědět 
 Re: Pojišťovna10:56:36 23.09.2021
Jo to hoši mají asi smůlu. Dříve bývala obecná výluka na účast v nepokojích, takže postřelení při demošce se nikdy neplatilo.
Slušná pojišťovna by to zatáhla a použila ke své propagaci, jako že nemusela, ale přesto platila. Ty kecy s tím permitem, to už je hodně přes čáru.
Kde dnes najít slušnou pojišťovnu, která by nehledala důvod proč neplnit.
Před lety jsem vyjednával repatriaci ostatků po 2 úmrtích v horách. Pojišťovny na to hodily bobek. Jedna dokonce podvrhla pojistné podmínky - po události přidala do pojistných podmínek max. výšku 3km nad mořem. Pozůstalí to samozřejmě zabalili.
Vyplývá z toho jediné - Alpenverein (mám) dokud bude za lezci stát. Jiné pojištění je k ničemu, pokud nemám tým právníků lepších než má pojišťovna.
Selaodpovědět 
  Re: Pojišťovna11:54:44 23.09.2021
Nedivím se že to pojištovna nechce zaplatit.
Příběhu od nich nevěřím a ač mám pochybnosti i o pakoších, tak jim teda věřím víc dle popisu. Nedává to žádný smysl co napsal jak se vše událo.
Plus ty pochybeni z jejich strany v papirovani.

Co nechápu je proč CHS po tolika letech pořád podporuje nejake podivne pojistovny misto AV. Neznam nikoho kdo s AV mel problem. Na rozdil od historek u CHS pojisteni..dokonce se i prastil sutrem do hlavy aby mel zajisten zachranu na "pojisteni" diky zasazeni kamenem a krvaceni...tvl a tohle si nekdo plati??? Proc kdyz muzu byt u seriozni pojistovny AV.

Pro Uniqu je 500k pakatel a delaji si tim medvedi sluzbu..
odpovědět 
   Re: Pojišťovna13:03:02 23.09.2021
Achjo, AV neni pojistovna, ale alpsky spolek, ktery ma ramcovou smlouvu s pojistovnou (dokonce myslim taky ze Uniqa) pro sve cleny. Analogicky co CHS. Akorat ta clenska zakladna je nesrovnatelne vetsi a tudiz i lepsi vyjednavaci podminky...
jjjodpovědět 
    Re: Pojišťovna14:38:35 23.09.2021
ÖAV se před pár lety téhle pojišťovny zbavil.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Pojišťovna16:41:51 23.09.2021
Mas pravdu, ted jsou u Generali
jjjodpovědět 
   Re: Pojišťovna15:27:08 23.09.2021
Uniqua imho zjistila že pojišťovat český horolezce je byznys napiču.
honzaodpovědět 
    Re: Pojišťovna16:32:34 23.09.2021
Ta vyjebava s kazdym...

Kamos na kolech v Rakousich se zajezdem (na afsaltu .. silnicka zadna divocina) + cestovka od uniqy s tim priplatek na extrem (kdyby se rozhodnul dat pesky nejakej vyslap vysoko).

Zalomil to do prikopu aby se vyhnul srazce s autem (nevypadalo ze da prednost z vedlejsi), blbe zlomeny predlokti a zapesti.

Telefon urceny k asistenci a reseni udalosti, zkousel se dovolat 5dni nez to vzdal. Na emaily odpovedeli 16ty den. To uz byl borec osetren a odvezen za svoje do CR. A ted delaji vytacky cokoliv proplatit.
odpovědět 
     Re: Pojišťovna12:13:41 25.09.2021
Kamos ted stejna story s Uniqa, prervana achilovka, operace ve svycarsku. Telefon mu nezvedali asi tejden az se dovolal tak ze mu nic neproplati ze to nebyl nutnej zakrok a mel je do CR.
odpovědět 
 Re: Pojišťovna16:38:18 23.09.2021
Bezva je i ta druha cast. Jestli dobre chapu:

"..., a kromě toho porušili lokální pravidla nutná pro uskutečnění výstupu na tuto horu. Obě tyto okolnosti jsou v rozporu s výslovnými podmínkami sjednaného pojištění."

tak se opira o vyluku:

"následků jednání, při kterém byly porušeny právní předpisy platné na území daného státu."

Coz mi teda neprijde samo o sobe v zemich jako Pakistan moc cool. Ale chapu proc to tam je, a v EU me to zas tak netrapi.

Na druhou stranu to uplatnovat na chybjici bumazku v Pakosi, tak to se asi priste radeji pojistim jinde, i pro tu EU.

Geoodpovědět 
  Re: Pojišťovna08:38:55 24.09.2021
Jestli to chápu správně, tak pokud nebude mít ženská na hlavě při výstupu šátek, tak pojišťovna odmítne plnění za zlomenou nohu, protože byly porušeny místní předpisy.
honzaodpovědět 
   Re: Pojišťovna09:11:40 24.09.2021
no jasně. z pěšiny vlezu na lesní cestu, nerozhlídnu se a zajede mě cyklista, a pojišťovna je z toho venku. vjedu na kole do jednosměrky v protisměru. budu se pohybovat po tatranském chodníku minutu po setmění. atakdále.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Pojišťovna11:58:11 29.09.2021
Ale to je přeci naprosto v pořádku. Proč by ti měla pojišťovna něco platit, když jedeš v protisměru?
odpovědět 

 Klasika11:47:02 23.09.2021
Jako nezlobte se, ale těch "proti", proč pojistku nevyplatit je mnoho a do toho těch chlapců arogance?
A z mé zkušenosti, jak to tady na diskuzi probíhá, tak nejvíc na pojišťovnu nadávají ti, kteří si ani členský příspěvek ČHS neplatí.
H. odpovědět 
 Re: Klasika12:05:57 23.09.2021
na co si budu platit clensky prispevek CHS? Abych si mohl zaplatit Uniqu pak? K cemu, kdyz AV je lepsi.
Jinak lezeni je svobodny sport a kazdy ma mit pravo vyberu.

A kdo jezdi lezt na pisky. Kdy vam ochranar prirody je schopen nutit pokutu kdyz nemate CHS.. Jak jako CHS? Lezl jsem drtivou cast cest na puvodnim zeleze od prvovystupcu a ten zadny nerez kruk od CHS nemel. Tak jakym pravem si CHS zabira majetek nekoho jineho.. Na co jako mam platit CHS. Vy taky v Rakousku s CHS platite AV prispevek kdyz tam jede lezt? Ne, tak proc vnucujete ostatnim co si maji a jak platit. O Binterovi, LB a dalsich co sponzoruji z fondu CHS svoji rodinu a vylety. Nebo ruzne vyvadeni majetku..
odpovědět 
  Re: Klasika14:10:54 23.09.2021
Neni to na písku tak, že je to chráněný území kam by se nemělo vůbec chodit a ČHS vyjednal vyjímku ze zákazu vstupu aby se tam dalo lízt za nějakých podmínek ? Nějaký hory jsou svobodný (Alpy) a nějaký ne (a těm se vyhýbám) (je třeba Gerlach svobodný nebo tam je třeba oficiálně stále platit za průvodce, popř. dá se chodit po TANAPu mimo značený stezky do III stupně tuším ?).
tmaodpovědět 
   Re: Klasika14:40:11 23.09.2021
Vyjednané vyjímky jsou na provozování horolezecké činnosti. Platí pro všechny osoby bez ohledu na rasu, vyznání, pohlaví, státní příslušnost či členství v zájmovém spolku.

Je dobře, že to ČHS vyjednává, stejně tak je dobře, že ČHS financuje údržbu skal. To je z mého pohledu důvod, proč jsem členem ČHS.

Je sporné, zda dotovat materiál na prvovýstupy. Fakticky si myslím, že nikoliv, prváče si má člověk dělat za svoje. Ale zase to dost vymýtilo pochybný šrot ve skalách, takže se to ve finále nejspíš vyplatí. Blbý je, že členstvo dotuje ze 70% materiál na prvovýstupy cest, které si členové většinou nepřelezou, protože buď na písku nelezou vůbec, nebo se vyhýbají cestám notorických prvovýstupců.

Pojišťovnictví ČHS moc nejde a podpora závodního lezení je třeba z mého pohledu úplně špatně. Ještě tak mám porozumění pro podporu dětí, ale od 18 by si měli závodníci jet 100% na vlastní triko. Jsou dospělí.
Nová dobaodpovědět 

 Pojistné12:00:41 23.09.2021
Jen ať si to pěkně sami zaplatí a penále k tomu BLBCI.
Joséodpovědět 
 Re: Pojistné14:13:12 23.09.2021
Nechápu moc tu nenávist a nadávání klukům. Věřím že vy všichni jste Mirkové Dušínové a v případě problémů s papírováním byste buď ani nenasedli do letadla a nechali propadnout letenky, nebo na místě byste si sedli na lavičku do parku, pokochali se a jeli zase domu...
S omezenou platností víza a s neovlivnitelnou předpovědí počasí není úplně moc prostoru k vyčkávání...
Že měli dát bakšiš? To je hodně krátkozraké řešení. Kolik destinací, kde svět fungoval na principu smlouvání, je díky tomuto přístupu evropanů nenávratně zničeno, pouze díky tomu, že "já na to přece mám, tak to klidně osolím"...
Že jsou kluci arogantní? To soudíte podle tendenčních zpráv novinářů?
Že je AV lepší? Existuje někde nějaká statistika, kde AV/ČHS (částečně)plnil/neplnil? AV oproti ČHS má skoro poloviční limit na záchranné akce, má výluku na účast na soutěžích, výluku na úraz při placené činnosti, atd.
Honzaodpovědět 
 Re: Pojistné14:20:05 23.09.2021
Nechápu ubožáky co mají potřebu zveřejnit svůj světovej názor, že oni nikomu záchranu ani výlet platit nebudou... to píšete do každý nadace, že nic nepošlete? Co borci podcenili, je změna cíle na poslední chvíli a jednání s úřady.. mladý kuci nemají zkušenost v zemích kde bez bakšiše nic není včas. To povolení mohlo bejt včas hotový. Další sporná věc je neplnění pojišťovny z důvodu "rizikové oblasti" - Ok, kdyby je postřelil terorista, tak výjimku chápu, ale na záchranu v horách si tu pojistku pres CHS sjednáváme, takze pojistná událost se nevymyká jiným podobným případům. Za další věřím verzi od kluků.. Ten záchranář to komentoval jak by žádnej rescue man nikde na světě o svých zachráněných nemluvil.. tam je něco navíc (vypovězená smlouva jeho kámošům, nediplomatické sdělení o Važídově výkonech, apod ... totaky Jakub podcenil, ale myslím, že tou dobou vůbec netušil jaká je kolem toho mediální smršť, od pojišťovny měl telefonem přislíbenou úhradu a vůbec netušil, kam se řítěj ..proto ta "nepokora"). První kdo by měl zahájit sbírku je Važíd (zachráněnej kejhák, nebo minimálně nohy) a Pakistánskej horosvaz (zachráněnej jejich hrdina:) A když to finančně nevyjde od Pakošů, tak samozřejmě přihodím! Je samozřejmě víc lidí co nepřispějí, ale nemusí to všichni všude komentovat žejo. Pičusové co jim to přejou jsou jiná liga a taky by si to měli nechat pro sebe.
honzišodpovědět 
  Re: Pojistné19:04:53 28.09.2021
S velkou částí toho, co tu píšeš, souhlasím, nebo si myslím, že se to hodně blíží pravdě, ale z toho, jak to podáváš, a z rozumů (slušně řečeno) o tom, kdo a jak se o čem smí vyjadřovat, z toho je mi zle. Pojišťovna si na tom právě dobrou reklamu nedělá. A lidi jako já, kteří nehledí na to, jak často se o někom nebo něčem píše, ale na to, jak ten někdo jedná, si asi ani nebudou moc rozmýšlet, jestli si znova zaplatí její služby.
Milanodpovědět 
  Re: Pojistné12:04:49 29.09.2021
Pojistka ale přeci má krýt nešťastnou náhodu a události, které jsi nemohl ovlivnit. Pokud vědomě porušíš pravidla, zákony nebo se do problému dostaneš úmyslně, nevidím důvodu, proč to platit. Pokud šli někam, kde měli mít povolení, ale neměli ho, je to vědomé a jednoznačné porušení pravidel a platit by se to nemělo. Na podobné vychcánky pak doplácí ti poctiv í, protože vyplácení podobných událostí zvyšuje náklady a zvedá pojištění všem ostatním. Pojištění má chránit před náhodou, technickým selhání nebo třeba před neočekávanou změnou počasí, ne umožňovat lehkomyslné a nezákonné jednání.
odpovědět 

 Podmíněně zaplatit14:23:10 23.09.2021
Logicky by to měla zaplatit pojišťovna a pak to vymáhat po nich (nebo aspoň spoluúčast), pokud nebudou souhlasit, tak ať rozhodne soud. Teď jsou v nerovnovážném postavení, mají zaplati 0.5M někde z pakistánského špitálu v časovém presu. Popř. dostat vratnou půjčku od MZV na návrat, jsou to snad pořád občané ČR, ne. Problém je návrat do ČR.
tmaodpovědět 
 Re: Podmíněně zaplatit14:40:16 23.09.2021
Na základě jaké logiky by to měla zaplatit pojišťovna?
Petraodpovědět 
 Re: Podmíněně zaplatit14:40:17 23.09.2021
Na základě jaké logiky by to měla zaplatit pojišťovna?
Petraodpovědět 
  Re: Podmíněně zaplatit16:11:26 23.09.2021
Opět stejný příklad jako ze světa aut. Nabourá tě vožrala. Jeho povinné ručení neplatí, ale soudně se to může táhnout roky. Takže pojištovna zaplatí poškozenému a až vyhraje soud, tak zpětně vymáhá škodu od viníka.

Stejné jako teno případ. Poškozená strana jsou Pakoši - náklady na záchranu. Pojišťovna jim má vyplatit bez keců náhradu a pak soudně vymáhat náhradu od pojištěnců. Stejně si myslim, že soud projede. Existuje něco jako duch zákona, ochrana spotřebitele, nápadně nevýhodné podmínky a další právní sračky.

Dejme tomu, že kluci jsou nemajetný, 0,5 mega dohromady nedaj. To se budou s pojišťovnou soudit na dálku, zavřený v Pakoši třeba 10 let ?

Za sebe: pojištění u Uniqa jsem okamžitě vypověděl. Naštěstí jsem kvuli koroně uzavřel pojistku až v létě, takže jsem stihnul výpovědní lhůtu. Konec experimentu, návrat do AV a fertig.
Nová dobaodpovědět 
   Re: Podmíněně zaplatit19:46:57 23.09.2021
Pojišťovny mají právníky taky, a třeba ten Pakistán nebo jeho části nejsou ve vyjímce od jara. Možná to chce používat hlavu. Turecko taky není jenom okolí Antalye. Kdyby ses motal na jihovýchodě a něco se ti stalo, tak si taky kde kdo řekne dobře ti tak, kdo chce kam, pomožme mu tam nebo tak něco. Ale najivních blbců je koukám dost, tak hurá se soudit :D
odpovědět 
    Re: Podmíněně zaplatit18:13:42 27.09.2021
Twl ty jsi dobrej. Celkem dostatecne chapu proc Uniqa dela vlny. Proste se maji ceho chytit,tak pul mega doma dobrejch. A dobry mravy? Co to je? Mame prece kapik,tak at klidne kdokoliv chcipne ze jo ?! :D Je to od pojistovny trapny. Rozdil mezi unosem,terorem a pruserem na kopci je celkem jasnej i hodne prumernymu mozku. Hosi lezecky to zacalnou a dobry mravy…..na ty sere pes i pojistovak.
odpovědět 
     Re: Podmíněně zaplatit19:46:45 27.09.2021
Tak se uklidnime, Pepíčku, a probereme další lekci. Máma má maso. Táta má mísu. Pepíček má mámu a tátu.
odpovědět 
  Re: Podmíněně zaplatit20:37:16 23.09.2021
Pojišťovna si z pražskýho kanclu může výmýšlet v klidu blbine aby nemusela platit, zatímco oni jsou drženi někde v Pákistánu jako rukojmí. Kdyby tam zkejsli nafurt, tak je to pro ni ideální. Trochu asymetrický postavení pojišťovna vs. pojištěnec pro posuzování pojistných podmínek. Zaplatit a vymáhat pokud to je podmínkách a mělo porušení vliv na "funkci". Půl mega je docela pakatel za záchranu někde z Karákorámu v 6km, se jí divím, že se jí vyplatí dělat si špatné jméno.
tmaodpovědět 

 Právník to z nich dostane i přes vyfakování?15:44:00 23.09.2021
Ty výluky jak jsou postavený dost možná odporují zákonu na ochranu spotřebitele/ občanskýmu zákoníku a tím pádem ty ustanovení pak jsou neplatná (podobně jako omezení zákonné záruky, kratší výpovědní doba z nájmu než je zákonná atd.)
Omezit platnost pojištění horolezectví nějakým odkazem na vyhlášku MZV která se mění i po týdnech je svinstvo a od Uniquy si pojistit už nic nenechám. Ušetřili půl mega přijdou o víc.
odpovědět 

 Milá pojišťovna...20:17:24 23.09.2021
... u mě skončila a těm klukům klidně třeba litr přispěju, protože to je pro mě furt ještě hodně levný poučení, čeho bych se od té pojišťovny mohl dočkat. No a pokračování členství v ČHS si ještě rozmyslím, protože to vyjádření bylo taky poněkud podivné.
Oldaodpovědět 
 Re: Milá pojišťovna...14:53:05 24.09.2021
:-)
:-)odpovědět 

 Nechapu vice.bodu21:17:47 23.09.2021
Nerozumím několika věcem ale možná už byly někde zmíněný jen jsem si toho nevšim:

- Jaký díl finanční odpovědnosti nese pákistánský průvodce, jestli ho už uhradil popř i koho byl pojištěn on.

- jak mohl pakistansky průvodce kývnout na akci,u které věděl,že klienti nemají platný permit.

- jak mohl pakistanský průvodce nastoupit do terénu na který sám neměl permit. Jak tam mohli.nastoupit češi.

- proč si při sjednávání podmínek s uniqou nenechali výslovně potvrdit,že na základě podobné modelové situace pojišťovna bude nebo nebude plnit.

Honzaodpovědět 
 Re: Nechapu vice.bodu09:55:21 24.09.2021
dobre otazky, ale po bitve vis jak...
druhak nema cenu hazet neco na Pakose, porad to maji mit borci pod palcem oni
odpovědět 
  Re: Nechapu vice.bodu16:24:20 24.09.2021
Tomu nerozumim,ale nikdy jsem expedici neorganizoval, takže by mě fakt zajímalo, jak taková situace může vzniknout.

Z logiky věci si umim představit, že nejde čekat na permit,pak.na letenky,pak na bezpečnost v oblasti, pak shanět místního lezce a řešit logistiku.

Nerozumim jen tomu jak někdo může nastoupit na kopec a nemít jistotu,že pokud se v 6tis něco zvrtne, zdraví,počasí,materiál, tak mám parťáka nejen na laně, ale i kdesi v administrativnim bc, kterej to finančně zastřeší.

Ale možná zkušenější borci přemejšlej jinak,to riziko jim za půl mega stojí a jsou zcela v klidu,protože s tím do toho šli.

V takovým případě by ale bylo docela úsměvný zákládat nějakej transparentní účet.

Jsem zvědavej jestli ještě přijde nějaký oficialni vyjádření, historka o dezorientovanym pakistanci problémy s permitem a financováním nijak nevysvětlila.


Honzaodpovědět 
   Re: Nechapu vice.bodu23:05:12 24.09.2021
po bitve je kazdy general..

neorganizuji expedice, ale vyridim si potrebne dokumenty predem a az pak nekam letim.

neco jako letet do Ruska, nebo USA bez pozvani/viza a pak se divit...zvlast kdyz si na letisti zlamu treba nohy a musi me osetrit. Uz vidim pojistovnu jak hradi pojisteni, kdyz do te zeme nemam ani oficilani viza. Lezeni je snad podobny pripad.

Hlavne at uz prestanou delat ostudu, zaplati a letej dom.
odpovědět 

 Pojistovna21:59:39 23.09.2021
Byt si za to muzou asi sami tak je jasny ze Uniqe se ted hodne lidi vyhne.
Janodpovědět 
 Re: Pojistovna10:59:14 24.09.2021
Mám pocit, že řadě lidí uniká podstata problému. Každé pojištění u jakékoliv pojišťovny se vždy řídí smluvními podmínkami. Je to napsáno snad úplně všude.

To, že se někdo dostane do situace, která bez diskuze není v souladu s těmito podmínkami, ať už nešťastnou náhodou nebo vlastní blbostí, není chyba pojišťovny.

To, že si někdo nepřečte podrobně pojistné podmínky, nejen pasáže o tom co je pojištěno, ale i pasáže o výlukách z pojištění je chyba klienta, ne pojišťovny.

Jasně že je rychlejší nabušit do kompu pojistné události, on line zaplatit kartou a žít v domění, že jsem pojištěný na vše. Ale to funguje jen do chvíle, kdy se něco posere. Pak se obě strany začnou domáhat svých práv na základě smlouvy, kterou si měly před podpisem obě strany přečíst.

Jiná situace by byla, kdyby se pojišťovna rozhodla neplnit z nějakého zcela irelevantního důvodu (např. proto, že se někdo rozmlátil na kole, a pojišťovna to neuznala, protože před deseti lety se účastnil nějakého závodu a pojištění má na nezávodní činnost, ale protože jel za malda jeden okurkový přebor, je na vždy závodník).

Pokud se mi ve smlouvě něco nezdá a zavdává to důvod k nějakým pochybnostem nebo více možnostem výkladu, je dobré si zjistit jak to teda je, nebo od toho jít pryč. Stejně tak je úplně zcestné žít v domění, že když to pojištění nasmlouvala nějaká třetí strana, bude to vyhovovat přesně mým potřebám a nemusím to vůbec řešit...

Lidi, fakt, neberte ty věci povrchně... Borcům přeji ať se ta situace nějakým únosným způsobem vyřeší.
odpovědět 
  Re: Pojistovna18:29:22 24.09.2021
Tady jde o to, ze pojistka CHS je na hovno. Vzali si podle vlastnich slov tu nejvyssi a naivne si mysleli, ze jim pokryje v horach cokoliv. Podminky si zrejme poradne neprocetli, pokud vubec. Kdyby si misto toho vzali AV s pripojistenim nad 6000, tak nemaji problem.
turistaodpovědět 
 Re: Pojistovna11:15:27 24.09.2021
Tak nejdriv si snad vyridim permit a kdyz mi to odklepnou tak koupim letenku ( jim permit zamitli)a resim dalsi navazujici veci i kdyz chapu ze ta komunikace s pakošema je často komplikovana. Hoši situaci šli naproti a ted delaji ostudu
Jhodpovědět 
 Re: Pojistovna16:15:21 24.09.2021
Pojišťovna je tu od generování zisků, to je základ. Ty zisky dělaji všechny pojišťovny v miliardách. Proč asi. Přečtěte si někdo jejich motivační dokumenty a pak si stěžujte. Měnil jsem POV u auta. Dostatečně včas před ukončením zákonné lhůty jsem poslal ofocenou a podepsanou výpověď přesně podle předpisů, pojišťovna mi odpověděla, že dokument převzala. Po čase mi přišla upomínka o nezeplacené pojistce. Poslal jsem je nejdřív do prdele, neb si schovávám všechny dokumenty, pak přišel na řadu advokát a nakonec jsem zaplatil i pokutu i advokáta. Když jsem pojistku sjednával, tak můj používaný mail byl označen za ověřený a výpověď jsem posílal z jiného mailu a ten je nezajímal. Nikoho naprosto nezajímalo, že výpověď měla všechny správné formality. Proti korporátní firmě nemá obyčejnej člověk prakticky šanci, leda bys by cigán, lgbt nebo jinak zajímavej aby si tě všimlo nělaké právnické eso s cenovkou 5000E na hodinu. Takže kluci to samozřejmě proserou.
Lubošodpovědět 
  Re: Pojistovna23:00:56 24.09.2021
pritom stacilo hodit znacku do depozitu na jeden den...
borci sou mimo za to co tam predvedli, at si to zacaluji a nedelaji dal ostudu
odpovědět 
  Re: Pojistovna09:24:42 27.09.2021
Proč depozit? Stačilo doložit že výpověď převzali. Ten jejich advokát tě utáhl na vařený nudli..
Hejlodpovědět 
   Re: Pojistovna12:50:08 29.09.2021
A převzali výpověď? Nic takové se nepíše. Pouze potvrdili přijetí dokumentu. To je dost rozdíl. Když jim pošleš nafocený svůj výkal, potvrdí ti přijetí a také a ještě poděkují. Potvrzení přijetí dokumentu ještě není to samé, jako potvrzení přijetí a akceptace výpovědi.
odpovědět 
  Re: Pojistovna12:08:54 29.09.2021
Hm, a co bys dělal, kdyby nějaký "vtipálek" dal výpověď za tebe a tys o tom nevěděl? Jdi normální, že tohle řešíš jako problém? Se ti bude chtít pomstít bývalka, co má přístup k údajům, ze svého emailu ti zruší pojistku a povinné ručení, ty se o tom ani nedozvíš, a pak někde uděláš nehodu a co dál??? Budeš cálovat miliony a rozčilovat se, jak to, že pojišťovna akceptovala zrušení z jiného emailu, než byl jejich ověřený?
odpovědět 

 Ví někdo, 01:08:24 03.10.2021
co je s těmi nešťastníky? Ještě je drží v Pákistánu ?
Vaclavodpovědět 
 Re: Ví někdo, 07:55:41 03.10.2021
Šli si zalizt na al-Križak.
odpovědět 

 ani voliť nestihli12:22:46 10.10.2021
https://denikn.cz/minuta/723328/
PKodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.