Smrt na Grossglockneru | Turista v sandálech spadl do trhliny |
Rakouský Grossglockner vydal tělo českého turisty
31. července 2006 18:59
Český turista zemřel v neděli v rakouských Alpách,
když sám vyrazil na vrcholovou túru v masivu Grossglockneru. Tělo třiačtyřicetiletého muže bylo nalezeno v prasklině ledovce až v pondělí ráno, napsala agentura APA.
Příčinou smrti bylo proražení týlu a spodiny lebeční při dopadu do praskliny hluboké asi 30 metrů.
Muž vyrazil v neděli asi v 15:00 ze Schwarzenberské chaty na vrcholovou túru. Když se do setmění nevrátil, ohlásil jej správce chaty jako nezvěstného. Ještě během noci vyrazili tři muži horské služby pátrat po ztraceném. Nalezen byl ale až v pondělí v 8:00 ráno.
Vyproštění těla bylo velmi obtížné nejen proto, že bylo ve velmi úzké prasklině, ale navíc bylo k ledu již přimrzlé; záchranáři jej museli od ledovce doslova odsekat.
Podle agentury APA si Čech vyrazil na vrcholovou túru jen lehce oděný a v sandálech. V rakouských Alpách mají čeští horští turisté pověst lehkovážných a zbytečně riskujících lidí.
Ty brďo | 13:03:52 01.08.2006 | :-(((( v sandálech nechápu - trochu adroš
Chodí štěstí dokola, sem tam nepadne na vola. | Jose prasečí hlava-Josef Lukáš | odpovědět |
  | Re: Ty brďo | 14:54:16 01.08.2006 | Nekdy se stane nestesti, at clovek dela co dela... Ale tohle nestesti nebylo. | Troll | odpovědět |
  | Re: Ty brďo | 13:35:35 02.08.2006 | Co je spatnyho na sandalech?:-) | foxys | odpovědět |
  |   | Re: Ty brďo | 14:08:43 02.08.2006 | No nic špatnýho na sandálech já v nich táké chodím, ale spadnout do trhliny v sandálech mi přijde celkem směšné....:-)))) | Jose prasečí hlava-Josef Lukáš | odpovědět |
  |   | Re: Ty brďo | 11:35:39 10.08.2006 | Zle sa na ne upinaju macky. | jaro | odpovědět |
Povesť | 14:04:23 01.08.2006 | Nie len v Alpách majú tú povesť................... | Majo | odpovědět |
  | Zmatek | 14:18:24 01.08.2006 | A ještě tady chyběli naši vševědoucí slovenští přátelé. No takhle titulek je silně zavádějící.Rozhodně to nebylo na Grossglockneru, ale chápu že se to lépe prodává ten článek.Z chaty Schwarzenberg Hutte se opravdu při startu v 15.00 na Glockner dojít nedá.Spíš to byla podvečerní procházka před spaním, než tůra. | Jarda | odpovědět |
  |   | Re: Zmatek | 11:41:55 02.08.2006 | Hmmm, ja jsem se jeste porad nepoucil - mam pocit, ze kdyz novinar neco napise, mela by to byt (alespon z vetsi casti) pravda. No zjevne to tak neni.:-(
Musim rici, ze uz me ty novinari pekne SEROU.:-( Z nize uvedeneho to vazne vypada tak, ze se o zadnou "vrcholovou turu v sandalich" nejednalo. Ale ty hovda napisi cokoliv, jen aby se to dobre "prodavalo".:-( Omlouvam se za horsi slovnik, ale je to tak. Jedna z veci, ktere me fakt stvou.
A ted jsem si jeste nabehl i ja ze jsem jim to sezral. :-( Novinar se pro me jiste stava nadavkou. | Troll | odpovědět |
  |   |   | Re: Zmatek | 14:50:32 02.08.2006 | Nedalo mi to a zapátral jsem na netu. Podle rakouského zdroje to byl 43-letý Čech a ledovec to byl Hochgruberkees, což je poměrně dost vysoko a daleko nad chatou. Vyrážet v 15.00 tímto směrem je zvláštní. Chodí se tamtudy túra na Wiesbachhorn a Klockerin, ale velice brzo ráno, protože to je fakt blbej terén....a je to na celý den. | Jarda | odpovědět |
  |   |   |   | Re: | 09:12:50 04.08.2006 | jo sme my to cesi nuly, neumime dojit ovce a malokterej z nas pichal cikanku. priznejme si to, na slovensko sme kratky | TRy | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: | 10:43:30 06.08.2006 | hehe, sice som sa pobavil, ale je to tak, zbytocne riskuju mnohi z vas. ale aj tak ako vtip to bolo dobre :)) | 5o | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Zmatek | 11:27:41 06.08.2006 | no mne sa to nezda, v tu nedelu sme razili domov z Alp a este sme si vysli na Schwarzenbergerhuette na jedneho almdudlera, dole sme schadzali poobede, ale cestou hore sme nikoho nestretli. ...jedine co si pamatam bolo, ze ked sme prisli hore, tak som pozeral dalekohladom na Hohe Dock a smerom k rozcestiu si to slapal niekto sam v kratkych nohaviciach, s palickami.ale to ani zdaleka nebolo o 15:00 | 5o | odpovědět |
  | Re: Povesť | 14:20:10 01.08.2006 | jo ale kdyby ti do tater nejezdili, tak nemas co zrat maďare | xindl | odpovědět |
  |   | Re: Povesť | 14:45:30 01.08.2006 | Tvůj příspěvek se k článku moc nevztahuje, jdi se hádat jinam.
Zachraňovat mrtvýho je teda práce kterou bych nechtěla dělat. Je mi chlapů líto. V sandálech bych nešla ani na Lysou horu. | Blanche | odpovědět |
  |   |   | Re: Povesť | 15:01:25 01.08.2006 | No...i na tu naši blbou/milovanou Lysou se dá v klidu dojít v sandálech...Nicméně toto nelze doporučit...že...!-) I v Tatrách jsem ale viděl leccos...např.botky na 3cm podpatku u Hincova plesa...a že ta panička nemluvila česky ale hovorila po slovensky...(nešlo se jí ale, chudince, v té bouřce v šatičkách ke kolenům s deštníkem v jedné ruce a kabelkou ve druhé nijak zvlášť dobře!-))). Pokud byl ale panáček skutečně nalezen v trhlině v popsaném stavu vybavení...tak fakt nevím, co si od toho sliboval... Nicméně: škoda každého života... | jíra | odpovědět |
  |   |   | Re: Povesť | 21:18:28 01.08.2006 | :-)) Zrovna minuly vikend byla moje pritelkyne na Lyse v sandalech.. A slapalo se ji v tom vedru rozhodne lip nez me v pohorach.. | Jirka | odpovědět |
  |   | Re: Povesť | 11:38:44 02.08.2006 | Tak pokud chces rejpat tak si taky rejpnu :)
Kdo si myslis ze ma v oblasti Soci ve Slovinsku nejhorsi povest hazarderu v oblasti raftovani a canyoningu. | Honza | odpovědět |
  |   |   | Re: Povesť | 11:40:31 02.08.2006 | To mela bejt reakce na Majo :) | Honza | odpovědět |
  | Re: Povesť | 15:00:35 01.08.2006 | Čuž ho slovenský provokatér, aj boha to budě mela, aby si zase niekto nierýpnul.........
Drž se nové cesty a starého přítele. Toť přísloví pro tebe. | Jose prasečí hlava-Josef Lukáš | odpovědět |
  |   | Re: Povesť | 15:47:20 01.08.2006 | Co vy o tom mužete vědět...šel se projít po ledovci a nešťastnou náhodou tam padnul...spíš je to velká smůla než blbost... | Hanz | odpovědět |
  |   |   | Re: Povesť | 16:04:21 01.08.2006 | tak toto sa moze stat len čechovi! | jožo | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Povesť | 16:08:45 01.08.2006 | hele ho a další chytrej kus :-)))) Copak nemáte doma taky nějaké lezecké servery, že se musíte ventilovat zde. Občas debatuju na rakouských webech, ale že bych tam dělal chytráka mě ještě nenapadlo. Sebevědomí teda máte bratia dost, furt marně přemýšlím na základě čeho jste tak suverenní ve vašich komentářích ? | jarda | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Povesť | 16:17:48 01.08.2006 | suverenita vyplyva asi z toho ze mame o 99 percent nizsiu umrtnost v horach ako vy! | jožo | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Povesť | 16:52:24 01.08.2006 | Jak jsi to vypočítal, svěř se! :-) | procento | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Povesť | 16:55:14 01.08.2006 | ?????????????? | Boban | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Povesť | 16:59:20 01.08.2006 | Todle asi fakt nemá cenu ...... | jarda | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Povesť | 17:16:13 01.08.2006 | Jožo jožo. Jsi asi nějaký frustrovaný, copak, nemáš holku?Nebo moc ošklivou? Nebo nejsou prachy abys mohl vyjet do hor to nandat čehůnům? Nebo tě pořád štvou ty neustálé porážky v hokeji? | Čech | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Povesť | 23:55:24 01.08.2006 | hej hosi mate fakt super kecy ty jo ja sem taky byla na jedny stredne velky hore a kdyz to ted vidim tak si rikam ze sem byla DOCELA BLAZEN | petronyla | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Povesť | 10:07:21 02.08.2006 | aha jestli to nebude z toho, že v tatrách slovenština není slyšet....podívej se na statistiky...99 úrazů neznamená 99 %.... | striker | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Povesť | 12:59:19 02.08.2006 | Ano jistě. A ten tesař, co postavil Janu Husovi hranici, byl Slovák. | DaB | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Povesť | 15:14:34 02.08.2006 | Nikdy sme bratia neboli !!!!!!! | Mišo | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Povesť | 16:59:13 02.08.2006 | tahni do bratislavy chuja robit | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Povesť | 14:06:31 02.08.2006 | Jako nic proti Slovákům vůbec nemám ba naopak, a je mi jedno, že jsi Slovák nebo Maďar či Indián. Jožo ty jsi u mě akorát hloupý člověk a k tomu asi máš ještě nějaké komplexy je mi Tě líto....... | Jose prasečí hlava-Josef Lukáš | odpovědět |
  |   | Re: Povesť | 16:46:03 03.08.2006 | Len ta opravim, ej boha, to bude mela, aby si zase niekto nerypol. | vlado | odpovědět |
  | Re: Povesť | 15:37:08 07.08.2006 | prečo sa hádate??? Ved je to pravda že ceský turisti maju najhoršiu povesť v Európe... (PODOTÝKAM Český turisti nie horolezci... Český pieskari su pani horolezci a to čo polezú každoročne v tatrách klobuk dole)
Bol som tohto roku na Blancu vyliezť cestu akou sa prvý krat vyslo na blanc. Bolo to nadherné lezenie v krásnom počasí. No čo sa nestali v bivaku pri Bossonskom ľadovci som stretol 2 čechov kt sa o 22:30 vratili z ladovca lebo zablúdili a chceli sa dostať na chatu millet. Od obeda do 22:30 blúdili po ľadovci, zlanovali a vyliezali trhliny ako keby to bolo niekde na snežke... Proste ani si neuvedomovali že mali kurva štastie že žijú lebo ísť po tme cez bosson je samovražda. Ale aby nebolo všetko jedno na druhý den sa vybrali nie skoro ráno ale krásne poobede ked sa najviac topí a padá najviac serakov... proste Vy sa ukážete všade v tom správnom svetle... Nakoniec sa vydali normálkou a ked sme my tou normálkou zostupovali tak sme ich stretli ako sa trepú hore a povedali nam že na budúci rok sa stretneme v Peru na 6000ke... myslím si že to bude posledné čo spravia... Ked som sa potom v Chamonix rozprával s mojim priatelom v zachranej službe len kývol rukov a povedal že to su Češi... takže taku to vy máte povesť!!! | palo | odpovědět |
  |   | Re: Povesť | 15:59:12 09.08.2006 | voukej brat moj, ale preco netahnes na strany .sk? | | odpovědět |
  |   | Re: Povesť | 07:58:52 10.08.2006 | Nuudaa | Homer Simpson | odpovědět |
  |   | Re: Povesť | 10:45:59 11.08.2006 | V noci můžeš jít přes ledovec pokud svítí měsíc úplně v pohodě a to Bosson znám, a pamatuj že nejvíc seraků padá mezi 4-6 ráno a hádej proč.........trochu si to prostuduj | Jose prasečí hlava | odpovědět |
Jenom bych upozornil | 15:53:21 01.08.2006 | (ačkoli to zřejmě nebude tenhle případ), že:
a) nejsou sandály jako sandály,
b) u človéka po pádu nelze v letním období vyloučit, že měl teplé oblečení, jakož i další obuv v batohu, který se nenašel.
Bez znalosti detailů se nedá vyjadřovat tak kategoricky, jak zde mnozí činí. | Karel Kocourek | odpovědět |
  | Re: Jenom bych upozornil | 16:00:07 01.08.2006 | To máš pravdu.Já jsem ho znal dost dlouho dobře,tak vím,že to lehkomyslnost určitě nebyla.Zkušeností měl dost.Byla to prostě smůla.Čest jeho památce.AHOJ. | sensei | odpovědět |
  |   | Re: Jenom bych upozornil | 15:15:32 06.09.2006 | Znal jsem ho taky léta a velice dobře. U něj se mohu zaručit, že to nebyla lehkomyslnost. Tak jako tak mi bude scházet. Na druhou stranu zemřel při něčem, co miloval. | d a n m e n @ s e z n a m . c z | odpovědět |
  |   | Re: Jenom bych upozornil | 15:25:23 06.09.2006 | Znal jsem ho taky léta a velice dobře. U něj se mohu zaručit, že to nebyla lehkomyslnost. Tak jako tak mi bude scházet. Na druhou stranu zemřel při něčem, co miloval. | d a n m e n @ s e z n a m . c z | odpovědět |
  | Re: Jenom bych upozornil | 16:09:01 01.08.2006 | Bať. Například musím jít vyměšovati. Spadnu a hle! Vyrazil na tůru v kalhotách na půl žerdi! No toto!
Co když si na chvíli sundal boty, co když...
Místní jsou vždycky chytrý jako rádio. Alpáci se chechtají těm z nížin, pražáci venkovanům, studenti patého ročníku prvákům... Normální léčba mindráků.
Což neznamá, že si netřeba dávat pozor a poslouchat chytřejší z místních. Ne všechny. Mnoho je místních volů v každém biotopu. | dag | odpovědět |
  |   | Re: Jenom bych upozornil | 22:15:28 01.08.2006 | No ,tak bych to viděl páni inženýři kritici, pozorovat ledovec,fotit, kochat se krajinou zapadajícího slunce... Na podvečerní procházku s toaleťákem se chodí " konat potřebu" zásadně v sandálech či papučách, pohory a batoh se suší po tůře někde v teploučku.Na tom nevidím nic špatného. A kdo z vás to podobně nedělá? | Tom | odpovědět |
  | Re: Jenom bych upozornil | 21:44:00 02.08.2006 | nevim co ten kluk delal, byl tam minimalne 2x do roka, to nebyla nahoda to byla velka smula
cest jeho pamatce | pepan | odpovědět |
cest jeho pamatce | 23:27:14 01.08.2006 | nezalezi jak se to stalo, ale jestli byl on v tu chvili stastny. Sam v sandalech na ledovci - urcite byl. Tak co tu resite? Dvakrat sem bezel v teniskach na dachstein, jednou totalna pohoda , jednou sebevrazda.Raz namiesto vyklusu cez priecne sedlo som skoncil v teniskach v javorine. | caballo | odpovědět |
  | Re: cest jeho pamatce | 23:54:10 01.08.2006 | Na Dachstein to běhaj taky občas atleti v teniskách a hoodně rychle | | odpovědět |
  |   | Re: cest jeho pamatce | 01:14:35 02.08.2006 | asi sem si to mel kdysi zapsat, myslim cas, pro vas je to asi dnes heroicky vystup ja sem si to dal ve dne odpocinku ze zakladni stanice lanovky na vrchol dachstainu a nazpet...a jeste sem furt neco nezral jak vsichni cesi.... | caballo | odpovědět |
  |   |   | Re: cest jeho pamatce | 09:01:32 03.08.2006 | Ty jsi asi hodne doberej co? :)) | kvejlin | odpovědět |
  |   |   |   | Re: cest jeho pamatce | 10:10:10 03.08.2006 | jo je dobrej debil | | odpovědět |
  |   |   | Re: cest jeho pamatce | 15:07:46 03.08.2006 | je to ten Caballo co dělá cesty na Jelenci? | Jose prasečí hlava-Josef Lukáš | odpovědět |
  |   |   |   | Re: cest jeho pamatce | 09:32:35 04.08.2006 | Znal jsem ho taky a dalo by se říct, že docela dobře. To co on nachodil po horách 70% lidí do jeho věku nenachodí po rovině. Byla to prostě smůla a možná to tak mělo být, ale mohlo to přijít o spoustu let později, Jirka byl opravdu dobrej a přímej kluk a spousta lidem teď chybí. Pro ty co vědí už to na Hrádku nebude nikdy taková pohoda. Stýská se mi a moc. Dávej tam na nás horský blázny ze zhora pozor. | Zdenda | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: cest jeho pamatce | 15:22:45 06.09.2006 | Zdendo, s Hrádkem máš pravdu. Díky! | Daniel | odpovědět |
Tatry - mimo uvodni clanek | 16:24:53 02.08.2006 | a tak ja si teda taky rejpnu, proste uz mne ty kecy nedaji, tak priliju taky trosicku olej do ohne .......jedna z poslednich zachrannych patracich akci v Tatrach , slovenska rodinka bez pojisteni , nauctovano 622 tisic, heh nevim kdyby to bylo Cesi , jak by bylo najednou zhavo ze ....
nebo napr. minuly tyden, slovenska rodinka s uplne malyma detma si to mazala opacnym smerem Priecny sedlo ( i kdyz o tom vedeli , ze jdou naopak a v zivote tam nebyli).........,ale co , jenom, Cesi prece vsude riskuji, uz mne takovy poznamky se*ou , piste si to na stranky *.sk ............ | Moun | odpovědět |
  | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 08:52:46 03.08.2006 | Tam jsem onoho casu taky potkal postarsi slovenky par. Pani byla dost hystericka. Nase poznamka ze je to jednosmerny a ze jdou opacne je neodradila. Kdyz si predstavim, jak se museli vyhejbat tomu strudlu lidi za nama ..
Holt blbce najdes vsude a dovolim si tvrdit ze v kazde narodnosti je jejich procentualni zastoupeni podobne, neli stejne. | kvejlin | odpovědět |
  |   | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 09:54:52 03.08.2006 | Na národnostní téma se tak krásně podpalujou vášně :-)) Mádžo už netáhne, na přelezy MĆ už diskutéři prdí, o penězích se budeme hádat až zase před valnou hromadou ČHS. Vokurková sezona, to je potvora.... ;-) | Radek J. | odpovědět |
  | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 11:25:56 03.08.2006 | Naúčtováno a odpuštěno (protože hledali dítě), chci vidět dospělého (bez ohledu na národnost), kterému to nenechají zacvakat! | | odpovědět |
  | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 13:38:40 03.08.2006 | ...no ja tiez nechcem prilievat olej do ohna, ale musim ta opravit v tomto pripade neslo o rodinku ale maleho chlapca,myslim 12r, ktory isiel v ramci prazdninoveho tabora na "lahsiu turu" a vychovavatelky ho nechali cakat na chodniku, kym sa neotocia so skupinou..kym sa vratili chlapec bol prec, vybral sa spet a zisiel z chodnika...no ale k veci, bol som tento vikend v Niz. tatrach a mozem ti povedat ze som podobne oblecenych dost sebavedomych chlapcov cechov stretol na hrebeni....pochybujem ze mali aspon aku taku znalost o hypotermii a podchladeni....samozrejme stretol som na chopku aj slovakov ale ty sa aspon netvarili ako horali.... | maros | odpovědět |
  |   | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 14:01:32 03.08.2006 | S tebou bych chtěl do hor. Aby jsme se celou dobu koukali kdo má co na sobě, kontrolovali národnost a ještě jestli se tváří jako horal, pokorně, slovensky, ošklíbá se...
To musí bejt vejlet. :-)
Kdybys viděl, co já všechno viděl, tak bys snad raději neviděl! :-) | dag | odpovědět |
  |   |   | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 15:06:04 03.08.2006 | Tebe to nějak rozčílilo Dagu :-))))))) svělé no comment...celkem jsem se zasmál....pěkný den | Jose prasečí hlava-Josef Lukáš | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 17:38:59 03.08.2006 | Mam tam smajlika Hlavo, ja se bavim. :-) Mi to prijde uzasnej tip na vylet. Vydrapat se nekam na kopec a divat se, co tam delaj blbe a hlavne jestli se netvarej blbe. To je parada!
"Hele, ty urcite nemaj hypotermicky skoleni, ty se tvarej zhuverile..."
| dag | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Tatry - nejsi mimo? | 18:25:56 03.08.2006 | Teď jsem se vrátil z polských Tater. Ježíšikriste!!!! Poláci tam chodí v pláštěnkách z igelitu (bez goráče musejí zemřít), někteří v trekingových sandálech (bez kožených pohorek musejí přijít o nohy), i v dešti mají oblečené jenom kraťasy (omrznou jim kolena) a nemají dokonce ani windstopperové kukly (hlavou přece odchází nejvíc tepla). A přesto si to tam všichni spokojeně šlapali přes vysokohorská sedla. Abych zapadl, tak jsem měl kotníčkové pohorky z hypermarketu za tři stovky, elasťáky za osmdesát korun od Vietnamců, postarší bavlněné tričko a flísku z nějaké reklamní akce. Zachránil jsem se jenom goráčovou bundou od North Face, protože bych jinak určitě bídně zhynul hned za chatou!!! | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Tatry - nejsi mimo? | 18:44:37 03.08.2006 | Nekdy kolem roku 80 se mi v Tatrach rozpadly vysokohorsky boty (cti tenisky) a tak jsem chodil dva dny bos. Prijde mi to uz docela neuveritelny. Je fakt, ze jsem mel dost okopany palce.
Pohory bolsevik nedodal do kramu a tak jsem zimni taboreni a prechody podnikal ve filcovejch duchodkach.
Pak uz jsem byl autdorovej manekyn, i traktor na podrazce se nasel.
Taky mi prekvapilo, kdyz kamos vyrazil na 14 denni prechod Alpskych ctyrtisicovek v pionyrkach. Sem se ho ptal, jestli ho nezebe a macky neskrtej. Prej jo... :-) | dag | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Bez gorace prece musej zemrit.. | 23:27:09 03.08.2006 | tim je myslim receno vse. Budiz dodano ze jsem taky z tech co obcas smajdaj po ledovci v sandalech.. a smahem odsuzovat nekoho jako blba za to ze byl nalezen v trhline a mel obuty sandaly je trochu unahlene. Jo, je to tahani certa za ocas, a kazdy ucho se asi jednou utrhne, ale stoupnout v sandalech na ledovec samo o sobe neni hrdelni zlocin. | Dura | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Tatry / Bůůů sandálky jsou príma | 23:47:00 03.08.2006 | Doporucuju si poslechnout pisen Hipísácký sandálky od skupiny Totální nasazení. Bůůů sandálky jsou príma, neznam lepsi botku...
Hipík nechce do války
počítá svý korálky
LSD má plnou tlamu
nepoletí do Vietnamu
Hipík nechce do války
zout si ty svý SANDÁLKY
zpívá Hare zpívá Krišna
holka na něj bude pyšná
Hipík nechce do války
je to prej věc morálky
chce bejt sjetej se svou lady
zapomenout na vojenský šmejdy
Hipík má pláč ve voku
už je konec Woodstocku
ve Vietnamu bouchaj miny
Hipík sbírá kopretiny
| Miki | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Tatry - nejsi mimo? | 18:08:18 06.08.2006 | Tak to je divny. Mel jsem za to, ze ta za ty plky v Mlady Fronte kralovsky plati. Zrejme ne a jsem tomu rad. | yakuza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Tatry - nejsi mimo? | 18:52:22 06.08.2006 | ...to by stálo za vysvětlení. Co tím přesně myslíš? Moc toho pro MF Dnes už nedělám. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Tatry - nejsi mimo? | 15:27:13 07.08.2006 | pekný príklad brať si za vzor poliakov... Ale máš pravdu oni su v úmrtnosti až druhý hned za Vami takže je to správne :))) | palo | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Tatry - nejsi mimo? | 17:22:26 07.08.2006 | Ty toho nakecáš. Jeden z těch, co seděj celej den v krčmě a kecaj, kecaj. | | odpovědět |
  |   | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 16:26:41 03.08.2006 | Jo , to mi připomíná, jak mi jeden Slovák na kase v Delvitě z ničeho nic začal vysvětlovat jak balit tortillu:-). Asi tvůj brácha. | Boban | odpovědět |
  |   | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 16:40:22 03.08.2006 | Pro toho slováka - A to jsi ještě neviděl Poláky při cestě na Sněžku, po kolena ve sněhu a v polobotkách a tesilovejch kalhotách ......polky běžně choděj nahoru v lodičkách.Tak to jsme na tom ještě jak češi dobře si myslím. | Jarda | odpovědět |
  |   |   | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 09:11:01 04.08.2006 | Jardo, uznej, ze Polky v lodickach sou husty! Ja bych to treba nahoru v lodickach nedal .... :-o Ale pri sestupu to musi dobre brzdit :-) | Radek J. | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 10:04:53 04.08.2006 | No ja by som to nedal v lodičkách ani po námestí, ale v tomto je rozdiel (medzi mužmi aženami) tak cca ešte aj pred 300 rokmi nosili chlapi topánky s podpatkom ako ženy, ale tak nejak muži už vtedy pochopili že to je na nosenie doť blbé, menej pohodlné atď takže prešli k pohodlnejším modelom... Je to dané rozdielnym softvérovým vybavením medzi mužmi a ženami, hoci zas ten hardver...:) | Slovák | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 11:40:37 04.08.2006 | Ahoj. Lepší téma než národnostní vášně bude vyvolat vášně na základě genderových rozdílů (taky se musím pochlubit jaké znám nová slova). To tu ještě nebylo, přece nemůžem zůstat pozadu za světovým vývojem. Maglajz už netáhne. Ahoj Trdlo | trdlo | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | ??? | 12:44:47 08.08.2006 | Co jsou to genderové rozdíly? Jo aha, to je asi něco jako lidová demokracie nebo toxická otrava. Tak jsem zase chytřejší. Je nádhera znát spoustu cizích slov :-) | Luky | odpovědět |
  |   | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 19:59:02 03.08.2006 | Tak Maros, Jožo a další chytří hoši- kde jste? Nemůžu se dočkat vašich reakcí. Nebo zrovna impregnujete goráč či / a/ se chystáte na osmu? | Boban | odpovědět |
  | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 15:21:28 07.08.2006 | Ale ale bratia česi... :))) Poznáte to porekadlože za pravdu sa každý bije? Ked už sa tak krkolomne bijete po hrudi a obhajujete že spolu s poliakmi tvoríte nejrizikovejšiu skupinu vo Vysokých a Zapadných tatrách o čom hovoria štatistiky umrtnosti a zasahov horskej služby ( kliknite si na www.hzs.sk a tam su záznamy o všetkych zachranných akciach. Tam uvidíte že stale sa tam spomína čach a poliak, že držíte v celej európe prim v nedisciplinovanosti a umrtnosti v horách... Sam som lezec a mam toho v tatrách vela prelezené a prechodené a to čo v nich stretávam je strašné. Áno máte pravdu že sa najde aj blbý slovák, madar atď ale to čo vystájete vy s poliakmi to je NO1. Ved ked sa niečo stane alebo zomelie hned horskáči hovoria o čechoch. Videl som skupinku čechov kt v botaskách v snehu prechádzali cez priečne sedlo, namiesto aby sli opatrne sa púštali ako na lyžiach a len len že sa to neskončilo nehštastím... A je tisíce takých prípadov... sam som pomáhal 2 českým turistom na Gerlachu ked vystupiovali v teréne kde sa lezie a v živote lane nemali ani v rukách...
Proste je to o Váz známe že ste arogantný a podcenujete situácie a vlastne sili. Len by ste sa za to nemali hádať a urážať ale Zamyslieť sa aby ste nedržali prim v úmrtnosti lebo zatial držíte len negatívne rekordy.
A o tom že keby ste nechodili do Tatier že by sme nemali čo do huby??? :)))) Tatry tu boli pred Vami a budú aj po Vás len vašich krajanov by žilo o niečo viac.
Tak nech nam to lezie a Uvidíme sa v Tepliciach na festivale :) | palo | odpovědět |
  |   | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 16:08:35 07.08.2006 | Jasne. Tatry tu byly a slovaci nebyli. Pak prisli Madari. A pak si zacli rikat slovaci... A pak tu tatry budou a Madari ne :-)
Nicmene statistiky jsou sice jedna vec, ale ohanet se jimi jako absolutnimi cisly, je pekny nesmysl. Je potreba je davat do souvstaznosti. (z kolika slovaku, z kolika cechu, z kolika polaku, z celku ?)
A vubec se hadate o picovinach. Kdyby jste radsi lezli. | | odpovědět |
  |   | Re: Tatry - mimo uvodni clanek | 17:59:07 07.08.2006 | To je zase blbost. Přibližně stejně velké Rakousko má každý rok okolo stovky mrtvých turistů, horolezců a skialpinistů na horách (Česko okolo dvaceti), dalších padesát lyžařů bez rozlišení národnosti tam zemře na sjezdovkách. Francie cca 300 horských mrtvol, Slovensko 10 - 15 mrtvých, Mont Blanc si každý rok bere jenom na normálkách stovku životů, celý masív má na kontě tři stovky mrtvol. Ostatní státy nevím. Co to vypovídá? Že Rakušáci jsou největší hazardéři? Že jsou Slováci horší znalci hor než Češi? Že Francouzi nemají rádi život? Že Mont Blanc je vraždící hora? Nic z toho, protože statistika je svině, když to s ní neumíš. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   | Re: Tatry - uplne mimo | 18:16:02 07.08.2006 | Konecne s Tebou mohu zase jednou souhlasit. :-)
Jo statistika to je vec. :-)
Staci si najit zem, kde maji nejmensi umrtnost na horach a zazadat o obcanstvi. Kdyz ho dostanes, jses vychechtanej. Alespon statisticky.
| dag | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Tatry - uplne mimo | 14:19:55 08.08.2006 | Nojo, statistika, věc opravdu poněkud ošidná :-) Pokud si vzpomínám, pak ono číslo (cca stovka mrtvých horolezců, turistů a skialpinistů v Rakousku) je číslem souhrnným, tedy včetně cizinců (taky Čechů a Slováků), zatímco to čílo cca 20 ročně, je ve skutečnosti mrtvých Čechů v horách ve světě podle sledování BK ČHS. V samotných Čechách je těch případů sotva polovina (ovšem BK zase nesleduje případy cizinců v českých horách a na skalách - tam zase figurují na horách Němci, na skalách Slováci - ale podotýkám, že smrtelných úrazů Slováků na českých skalách je minimum - z poslední doby si pamatuju jeden. Úrazů, včetně vážných, ale ne smrtelných, je méně, naposledy asi před čtrnácti dny na Rozštípené skále - je živ a prolétl se vrtulí :-))
Rozdíl bude prostě v tom, že k horským a lezeckým případům dochází především v zemích s horami. Na skalách je smrtelných úrazů (tedy těch, které sledujeme) nepoměrně méně, tedy v Čechách dojde tak dvakrát až třikrát do roka ke smrtelnému úrazu při lezení na skalách, o něco víc je případů smrtelných úrazů turistů v zimních horách (vzhledem k nevelehorskému charakteru českých pohoří se jen výjimečně jedná o zasažení lavinou, či různá zřícení - tedy pády z výšky, častěji podchlazení, náhlá smrt apod.)
A vůbec. Ta Vaše národně zabarvená dišputace je krajně nezajímavá a opravdu nesouvisí s výše uvedeným článkem.
A pokud máte zájem o statistiku smrtelných úrazů českých občanů obecně, nebo na slovenských horách, nebo o co, laskavě si vyhledejte statistiku BK ČHS na oficiálních stránkách ČHS. A když už chcete statistiku porovnávat, bylo by dobré alespoň třeba se statistikami návštěvnosti v horském terénu (dělá si ji např. Město Vysoké Tatry).
A nakonec. Omílá se tu mnoho dávno omletého, a tomu člověku, který spadl do prdliny to fakt nepomůže, a přitom to ke konkrétnímu případu opravdu nepřináší žádné informace. Škoda. Osobně by mě zajímalo co se tam vlastně stalo a proč (resp. za jakých okolností).
Hele, mudrcové, chtěl bych Vám říct, že jeden z opravdu dobrých českých lezců celkem nedávno zahynul (také beze svědků) na písku. Zajímavé je, že i on měl obuté sandály. Asi i v tomto případě by asi byl vhodný jiný druh obuvi - třeba lezečky. No, nikdo neví proč. A už se nedozví...
Tak už dejte pokoj. | Tomáš F. | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Tatry - uplne mimo | 15:54:46 08.08.2006 | Upřesnění rakouských čísel. Pokud si dobře vzpomínám a dobře chápu, tak ta stovka mezinárodních mrtvol, o které mluvíš, se týkala jenom zimní sezony a mj. ji uveřejnil loni nebo předloni Bergsteigen.at. Stovka mrtvých Rakušáků, o které mluvím já, se týká léta i zimy a odhad mi vloni zprostředkovalo české turistické zastoupení Rakouska. | Kuba Turek | odpovědět |
Chytráci | 01:06:18 05.08.2006 | ste tam byli? | Lenuše | odpovědět |
  | ... | 17:12:30 07.08.2006 | I když je mi z týhle diskuze na blití, musím se vyjádřit. Ač Čech musím přiznat, že Slováci mají v mnohém pravdu... Spoustě Čechů chybí v horách pokora. Tím nechci nijak hodnotit tento konkrétní úraz. Třeba se to časem změní. Hore zdar! | Pospa | odpovědět |
  |   | Re: ... | 14:23:08 08.08.2006 | Jo, máš, bohužel, pravdu. Spoustě z nás chybí před horami pokora.
A spoustě z nás chybí také základní vědomosti o horách. Opravdu si sposta z nás myslí, že Tatry jsou jen větší Krkonoše. A ono ne. | Tomáš F. | odpovědět |
srovnání | 20:09:26 07.08.2006 | A co ty dva pánové co loni lezli Great Trango (Dodo Kopold, Gabo Čmárik). http://www.lezec.cz/clanky.php?key=3256 Laviny nedostatek jištění, předem vyloučili možnost bivaku, dehydratace a ten sestup?! Kde je hranice o které se tu hádáte, co pánové z východu? Neměli oba kurevské štěstí a jeden z nich alespoň babičku od Prahy, že toho druhého chudáka do toho naverboval? Jinak já před nimi smekám bez ohledu na národnost. | petr | odpovědět |
  | Re: srovnání | 08:02:52 08.08.2006 | Ono zase v této úrovni světového horolezení je to něco jiného ten "hazard". Tam prostě už člověk musí jít za tu pomyslnou hranu rizika, jinak nic nevyleze a sponzor si najde jiného, který ty zabrány nemá... Jo živit se lezením je nebezpečné povolání.Messner měl taky strašnou kliku. To že jsou všichni hodně dobří a zkušení je samozřejmé, ale musí mít štěstí... | Jarda | odpovědět |
  |   | Re: srovnání | 14:47:16 08.08.2006 | Horolezectví je hlavně o posouvání vlastních hranic. Že někdo má tu svou na hranici lidských možností a jiný v průměru je věc jiná.
Ale na Glockneru šlo možná o něco jiného. Třeba se udělalo hezky a tak si šel omrknou terén, něž se dostal na ledovec, ještě mu něco bránilo ve výhledu, tak proč nepopojít pár metrů dál…?
| petr | odpovědět |
  |   | Re: srovnání | 14:48:26 08.08.2006 | NUUDAA | | odpovědět |
Hlupaci v diskuzi:) | 12:06:14 09.08.2006 | K udalosti bez komentare...ale k tem hlupakum,co misto aby delali neco uzitecneho,tak vedou zabomysi valky v diskuzi: jdete radeji na skaly,pokud vam neprsi jak nam v Ostrave a neplivejte na sebe,kdyz se ani neznate,kurnik,kde zmizela mravni sila lezcu!!!! | Ostravak | odpovědět |
  | mravní síla? | 12:26:26 09.08.2006 | mravní síla lezců, které se tu a tam někdo dovolává, je naprosto stejná, jako mravní síla obuvníků, obyvatel hrochova týnce či fotbalistů. jsme obyčejnej vzorek populace.
tím se ovšem ani zbla nezastávám tlachapudů výše mlátivších prázdnou slámu. budiž mi připsáno k dobru, že jsem se (přestože jsem známý žvanil) zdržel komentářů k něčemu, o čem vůbec nic nevím. | Lukas B. | odpovědět |
|