V Alpách je nový přístřešek | Refuge Gervasutti |
Nechal jej postavit Italský alpský klub (CAI Torino) a Lyžařská horolezecká škola.
Italští architekti ze studia Leap na ledovci Freboudze naproti východní stěně Grandes Jorasses (4208m) postavit moderní až futuristický přístřešek, který nabídne horolezcům luxusní zázemí pro přečkání nevlídné noci. Obydlí je prefabrikované a stavělo se s pomocí helikoptéry dva dny.
Celý článek (s chybnou lokalizací) od Ondřeje Lazara si můžete přečíst na DesignMagazin.cz, kde najdete také další fotografie.
Další odkazy:
Článek Lezeckarevue.cz
Stránky italského výrobce LEAP
Článek Dezeen.com
Stránky CAI Torino
Reálnou fotogalerii najdete na stránkách Sucai.it
:-) | 08:23:33 09.12.2011 | Nepřijde vám podle té fotogrfie, že je celý bivak nějak v luftu? A do těch dveří se bude skákat? Nevím, jsem jen normální stavař, žádný architekt, ale... | m. | odpovědět |
  | Re: :-) | 09:17:26 09.12.2011 | po zadani cisla kreditni karty se ze dveri vysune zebricek podobny schudkum do letadla.. | | odpovědět |
  |   | Re: :-) | 19:44:29 09.12.2011 | Reálná fotka od Italů z července, když se k tomu přichází zespoda, je tady: http://1url.cz/BMPV To už tak dramaticky nevypadá. (Ale bacha - je to na webu, jehož jméno se nesmí na Lezci vyslovit!) | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   | Re: :-) | 21:21:33 09.12.2011 | Tak to nevím, jestli reálná Kubo;) Máš tam špici červenou jak trenky a všude jinde to mají kostičkovaný jako pulover. Takže nejspíš taky jen nějaký návrh. Alespoň ale ti Italové co od nich čerpáš, tam mají zase odkaz na jiný zdroj a tam jsou fotky pěkné. Nevím nevím, jestli tam v těch horách ještě navíc nemají nějaké Bermudy či jinou záhadu:) | martan | odpovědět |
  | arch | 20:24:53 10.12.2011 | to vis chlapce to nejsou stavri, ale umělci | ladjax | odpovědět |
fest rejpavej koment | 08:59:25 09.12.2011 | Nechci působit jako nihilista ale bivak je to vpravdě hnusnej, luxusní zázemí nabízí pod Gervasuttiho cestou, nikoliv pod Gervasuttiho pilířem (ten je na Mt. Blanc du Tacul), tedy pod Žorasama, nikoliv pod Mt. Blancem, ledovec se jmenuje Frebouge a nejvyšší hora Evropy je Elbrus.
| honza | odpovědět |
  | Re: fest rejpavej koment | 10:59:46 09.12.2011 | Dík za info;) Je to citace z jedinýho článku u nás včera, víc jsem po tom tentokrát nepátral, jen jsem přidal několik dalších odkazů. | martan | odpovědět |
  |   | Re: fest rejpavej koment | 11:55:02 09.12.2011 | No jo, novináři a jejich přebírání agenturních zpráv;) | honza | odpovědět |
  |   |   | Re: fest rejpavej koment | 12:15:55 09.12.2011 | Dalo by se z toho vybruslit tak, že v Gervasuttiho cestě je pilíř? :D | martan | odpovědět |
  |   |   |   | Re: fest rejpavej koment | 13:14:46 09.12.2011 | Sorry ale nedalo;), ten bivak je stále pod Žorasama namísto pod Blankem. | honza | odpovědět |
  | Re: fest rejpavej koment | 12:06:17 09.12.2011 | Nechci působit jako šťoural, ale proč zrovna nihilista? :))) | P. | odpovědět |
  |   | Re: fest rejpavej koment | 12:54:47 09.12.2011 | od slova nihil sub sole novum )) (neboli vzdycky se najde nekdo kdo rejpe.) | TOA | odpovědět |
  |   |   | Re: fest rejpavej koment | 13:12:56 09.12.2011 | No myslim že ty rejpance nebyly od věci, doufám, že jsem ti nezkazil páteční siestu. A nihilista protože jsem popřel většinu faktů, který Marťan v citaci zmínil. Na ev. otázku "a proč teda ne šťoural?" nemám odpověď. | honza | odpovědět |
  |   |   |   | Re: fest rejpavej koment | 13:48:20 09.12.2011 | Se na ty zdroje můžu pěkně z vysoka:) To už je za poslední dobu podruhý a teď to sám opravit nezvládnu. Každou chvíli mi tu boudu dávají na jiný kopec:)) | martan | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: fest rejpavej koment | 16:22:07 09.12.2011 | Marťane na fotomontáž se Ti povedla.
Sakra to už je apríl ? | Uzlar | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: fest rejpavej koment | 21:00:43 09.12.2011 | Zrovna tyhle fotky vypadají spíš jen jako vizualizace, na ostatních je vrtání masivního podstavce,... asi nezbude, než aby to opravdu někdo vyrazil vylézt;) | martan | odpovědět |
  | Re: fest rejpavej koment | 21:13:35 10.12.2011 | No nejasností je tu spousta, ale abych zmírnil tvou kulometnou smršť, tak na hranici Evropy a Asie existuje více názorů. A není jednoznačně pravda, že Elbrus je nejvyšší horou Evropy, vzhledem k tomu, že jen záleží na tom, k jakým geografům z jaké země se přikloníš.. | Valmar | odpovědět |
  |   | Re: fest rejpavej koment +něco geografických teorií :) | 12:01:16 23.10.2013 | U nás, a vlastně v celé Evropě, je tradice "francouzské školy". Tedy geografů, kteří vedou hranici Evropy podle tektonických desek na severním kavkazském předhůří... Zatímco Američané ("americký škola") s nadhledem daným asi vzdáleností stanovují hranici na hlavní hřeben Kavkazu, tedy se domnívají, že Elbrus (ležící severně od takto stanovené hranice) by měl být nejvyšší horou Evropy :) | Tomáš F. | odpovědět |
zajímavé | 09:06:21 09.12.2011 | Kurňa, jak se do toho leze? | Geronimo | odpovědět |
  | Re: zajímavé | 09:28:09 09.12.2011 | Má to dveře i z druhé strany. Akorát ráno když jseš zblblej, tak si nesmíš splést směr odchodu. :)) | Aldo | odpovědět |
  | Re: zajímavé | 09:28:55 09.12.2011 | Výrobce má na úvodní stránce nákres se schodama. | martan | odpovědět |
  | Re: zajímavé | 10:38:23 09.12.2011 | Není to bivak pro turisty, ale pro horolezce. Ti si nějak poradí... třeba stavění, skok, přelez po střeše a slanění, někteří i traverz pod podlahou :-) | Honza | odpovědět |
  | Re: zajímavé | 10:52:34 09.12.2011 | shybneš, ne? akorat když bude fučet, může to být celkem prdel :)) | | odpovědět |
  | Re: zajímavé | 11:00:38 09.12.2011 | ufoni prý s nastupováním problém nemají:) | martan | odpovědět |
  |   | Re: zajímavé | 12:51:37 09.12.2011 | Projektanti zrejme doufaji, ze po globalnim oteplovani prijde obdobi ledove a ten ledovec dole doroste az ke dverim. | MaC | odpovědět |
  |   |   | Re: zajímavé | 13:15:58 09.12.2011 | Humor musí být:) Jinak tohle jsou všechno série fotek ze stavby (já jako dělňas bych si tam teda schody dal hned určitě). Na Leap a Dezeen jsou i malůvky se schůdkama;) Zatím to vypadá, že nejvíc článků má tahle chata na stránkách zabývajících se "disajnem". Uvidíme až tuhle cestu někdo poleze,.. | martan | odpovědět |
  |   |   |   | Re: nádhera | 14:06:26 09.12.2011 | Sice z jihu mě to Žorasy netáhne, úplně mě stačil ten blbej sestup na J, ale kvůli týhle stavbě to třeba přehodnotím... | richardmuller | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: nádhera | 14:18:09 09.12.2011 | kdo tam bude první za trest napíše report (: | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: nádhera | 20:39:34 09.12.2011 | Ty vole, toto bejt v čechách, tak je to jen otázka, kdy tu rouru někdo pošle do udolí :-)))))) | . | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: nádhera | 21:09:07 09.12.2011 | Neboj, dnes už se nedá věřit ničemu. Ani tomu, kde je přístřešek, ani fotkám. Co když tam ve skutečnosti ta roura nejní? | martan | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: nádhera | 23:55:50 09.12.2011 | http://www.sucai.it/
Nicméně je to HNUSNÝ. (Pochybuju, že to po dokončení bude menší pěst na voko.) Jojo. Problémy s prasením krajinného rázu evidentně nejsou jen v Krkonoších. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: nádhera | 00:02:38 10.12.2011 | stejný odkaz je i v článku | | odpovědět |
Podvod | 14:08:05 10.12.2011 | Pěkná kapsle, pěkná fotomontáž :-)))) | JJJ | odpovědět |
  | Re: Podvod | 16:47:55 10.12.2011 | Kamaráde Tvoje theorie o podvodech je skutečně dost „odvážná“. Myslíš, že si někdo dá takovou práci „svést z cesty“ lidstvo hromadou fotek a textů .
Spíše bych řekl, že je faktem, že italská architektonická kancelář LEAP Factory něco dala dohromady pro Italský alpský klub v Torinu, ať už je to úplně nebo jenom částečně funkční nebo ne. Některé fotky jsou z doby montáže toho rourového tunýlku, takže to třeba nezobrazuje ještě definitivní formu bivaku.
| | odpovědět |
  |   | Re: Podvod | 16:55:13 10.12.2011 | A co takhle akce "Český hypermarket"? ;) | | odpovědět |
romantická dřevěná chaloupka | 09:39:53 12.12.2011 | na kuří nožce, tedy tradicionalistické pojetí by asi vzbudilo více nadšení. ovšem z hlediska výroby, montáže, údržby atakdále vychází kosmická kapsle lépe. třeba sníh z ní sleze, změnou vlhkosti nepracuje a nebortí se, dveře se nekroutí, má to schopnost se vytopit od slunce atakdále.
teda pro chaty s personálem jsem tradicionalista, sedlová střecha, dřevo a tak. pro bivaky mi moderna nevadí. | Lukas B. | odpovědět |
  | Re: romantická dřevěná chaloupka | 15:01:56 12.12.2011 | Naprosto s tebou souhlasím.
Vypadá to perfektně. Je to pěkný a funkční.
Jen aby to vydrželo, protože lidi jsou prasata. | Radim | odpovědět |
  | Re: romantická dřevěná chaloupka | 12:03:50 23.10.2013 | V tomto případě souhlasím :) Stajně jako v případě horské chaty (s personálem) na svazích Elbrusu od stejné party architektů. Tam to nejenom nepohoršuje, ale hlavně je to lepší než všechny ostatní stavby na této hoře :) | Tomáš F. | odpovědět |
  |   | Re: romantická dřevěná chaloupka | 13:05:56 23.10.2013 | odkaz na článek k výše zmíněnému:
http://www.le zec.cz/cla nek.php?key=11238&nazev=konec_rom antiky_na_el brusu
(odstraň mezery) | Tomáš F. | odpovědět |
|