"První český horolezecký rap battle je tady a proti sobě stojí dvě nesmiřitelné strany: milovníci borháků a magnézia proti romantikům vysolené strouhanky a kruhů v nedohlednu! Kdo vyhrál? Posuďte sami!" S tímto představením zveřejnil včera nový videoklip na Youtube Hanibal.
Vtipné to je, ale pořád to je reklama, což je v rozporu s tézí, že správnej umaštěnej pískař smrdí i z fotky potem a chlastem, nejede v komerci, do skal chodí v sandálech z pneumatiky, neuznává ufouny a spárové rukavice a veškerý bílý prach od mouky po herák sype do koše, protože by v něm mohla být promile Mg. Takový typ přece nepůjde do vyvoněného obchodu se značkovými hadříky. Celé video je postaveno na konfliktu 2 vyhraněných typů dle vidění odněkud z Českého ráje, kde v pokleku nábožně vzdychají pod cestami od Špeka, aby pak šli zvětšovat schody do pár cest z poloviny minulého století. Sice na závěr zazní, že lezení je jen jedno, ale z pohledu obchodníka. Lezec by to uzavřel, že když chceš něco vylézt, musíš makat. A tak se od listopadu do dubna část ortodoxních strouhankářů mění v to, čím opovrhují. Kdo je Jekyll a kdo Hyde, vnímají obě vyhraněné skupiny opačně, ale naprostá většina lezců v ČR má v sobě oba a reklama je cílená na všechny. Úspěšně.
Tak já třeba vyloženě kvůli videu do h. nakupovat nepůjdu, spot nevidím jako reklamu ale budování komunity. Logický krok ale pak ho často přenášej i do přístupu při prodeji všichni jsme kamarádi a to je nejvíc i tam kde potřebuju místo žoviálnosti spíš zkušenost