LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vopravdickej horolezec všude strká prsty, u žen vidí madla, na všem shybne a jeho nejlepší kámoš je friend.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
41.Kohout 10322
42.Nosek 10276
43.Galeová 10269
Bouldry:
41.Štambachr 8612
42.Zímová 8606
43.Kalvas 8603
Hory:
17.Abt 5186
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140445 cest
Nové přelezy:
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b

Stěny
Sportcentrum Koloseum - Plzeň
Lezecké centrum Vertikon - Zlín
Sokol Nymburk - Nymburk

Prodejny
HUDYsport - Jihlava
HUDYsport - Praha 9
HUDYsport - Liberec

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Fotky z údolky Nosu (Jizerky)

Našly se fotografie

V sobotu 9.7. jsme chvíli sledovali dvojici, která právě bojovala v údolní cestě na Nos (VIb) v Jizerských horách. Pořídil jsem pár fotografií, nevím ale, komu je mám poslat...

Fotil jsem z protějšího hřebene z Pohovky, přímá vzdálenost byla zhruba tři čtvrtě kilometru, ve vzduchu slabý opar a sluníčko naproti. Shodou okolností jsem měl s sebou fotoaparát, co má velký rozsah zoomu a tak se mi povedlo dvojici celkem slušně (s ohledem na okolnosti a použitou techniku) vyfotografovat právě ve fázi, kdy prvolezec překonával nejtěžší místo cesty kolem "nosu".

Neznáte někoho z těch dvou?

Přihlaste se, ať vám můžu ty fotografie poslat, když jsou jednou na světě!

Tomáš


Tomáš Hruš   [úpravy] 16:31 11.07.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Rozlíšenie18:22:44 11.07.2011
Nebolo by zlé, keby si to sem postol vo väčšom rozlíšení, nech sa to dá lepšie identifikovať ;))
dadmtbodpovědět 
 Re: Rozlíšenie18:34:08 11.07.2011
Podle toho, že si hanebně cvaknul ten sprostě přidanej borhák a jak to drtí na sokola by to moh bejt Sysel. Takže Borhák vytlouct, průstup škrtnout z deníčku a měsíc na hanbě (=chodit lézt jen na stěnu)... Takhle se nechat nachytat. hihihihi
Dafe-Bobrodpovědět 
  Re: Rozlíšenie20:31:01 11.07.2011
:-DD Tak to se teda ohrazuju!! Bobrova nedalekosahající paměť asi zapoměla, že jsem Údolku na Nos už lezl, a to v době, kdy tam borháky nebyly. Ale jinak uznávám, jsem na fotkách- jako jistič. K tomuto přelezu se váže jedna legrační historka, ale nchám si jí radši do hospody. Za fotky bych byl samozřejmě rád a cením si, že se někdo takhle snaží udat svoje dílko.

Teď z jiného soudku: Trochu jsem nepochopil, proč jsou tam ty borháky- Nevíte k tomu někdo něco? Mně osobně to přijde skoro jako neúcta k legendární cestě. Jako by nestačilo, že se tam máguje.

Syselodpovědět 
   Re: Rozlíšenie20:33:40 11.07.2011
Jejda a teď jsem Vás všechny mystifikoval. Je to shoda okolností, protože my jsme tam byli v neděli. Takže pardon, na fotkách nejsem já a podoba je čistě náhodná...
Syselodpovědět 
    Re: Rozlíšenie21:47:53 11.07.2011
No, jestli jsou to ti, co si myslím, tak jsi Sysle k nerozeznání od ženský, což nevím, jestli tě potěší. Řeknu jí, ať se mrkne a o fotky si když tak požádá. Jinak souhlas s názorem, co tu padl - NT místo nad prvním, taky jsem tam padla :-)
LynnHillodpovědět 
     Re: Rozlíšenie22:30:35 11.07.2011
Jak to tu tak čtu, tak na Nosu se fronta netrhne, a ještě jsou celý Čechy informovaný, kdo a v kolik tam byl. Snad jedině já a chudák fotograf nevíme.
P.odpovědět 
   Re: Rozlíšenie20:39:47 11.07.2011
Borhaky by mely nahrazovat stare skoby???
Treba mi to jednou nekdo dokaze vysvetlit, tak abych to pochopil.
MYSSAKodpovědět 
    Re: Rozlíšenie22:05:09 11.07.2011
Třeba sou lidi, co klidně vytlučou (šlohnou) nově vyměněnou skobu. Stejně, jako může zmizet (a někdy i zmizí) plaketa z nýtu, či karabina ze slaňáku...
Willhemodpovědět 
    Re: Proc by mely BH nahrazovat stare skoby?15:47:44 19.07.2011
Pred lety jsme menili strou skobu v Trapezovce na Frydlantskou.Nejaky chytrolin nam BH po case vytlokl.Protoze v miste skoby (BH) zadne dalsi jisteni nezalozis,stala se cesta nejistena! A ze se jedna o poctive jizerske VIb! Az prijde do jizerek lezec neznaly nasich mistnich pomeru a precte si pod touto cestou v pruvodci popis na cez do cesty nastoupi,jiste bude mile prekvapen a rad se do cesty zase nekdy vrati.Tedy,pokud je v horolezeckem pruvodci v popisu cesty jasne uvedena skobach BH,je povinnosti spravce,by jisteni v ceste bylo.Uvedom si,ze ne kazdy ma moral a umi dobre zachazet s vklinenci,aby se na ne mohl spolehnout jako na pevne jisteni.
Petr Sokol Marsicekodpovědět 
    Re: Proc by mely BH nahrazovat stare skoby?15:51:43 19.07.2011
Pred lety jsme menili starou skobu v Trapezovce na Frydlantskou.Nejaky chytrolin nam BH po case vytlokl.Protoze v miste skoby (BH) zadne dalsi jisteni nezalozis,stala se cesta nejistena! A ze se jedna o poctive jizerske VIb! Az prijde do jizerek lezec neznaly nasich mistnich pomeru a precte si pod touto cestou v pruvodci popis,na cez do cesty nastoupi,jiste bude mile prekvapen a rad se do cesty zase nekdy vrati.Tedy,pokud je v horolezeckem pruvodci v popisu cesty jasne uvedena skoba ci BH,je povinnosti spravce,aby jisteni v ceste bylo.Uvedom si,ze ne kazdy ma moral a umi dobre zachazet s vklinenci,aby se na ne mohl spolehnout tak,jako na pevne jisteni.
Petr Sokol Marsicekodpovědět 
   Borháky03:05:43 12.07.2011
No co já se pamatuju, tak nad 3 pod převisem bejvala skobka. Místo ní (páč časem shnila) byl danej borhák. Letos tam ale o kus vejš vpravo od spáry přibyl další borhák... Ten mi teda už smysl nedává... Kdo a proč ho tam dal, to je otázka...
Dafe-Bobrodpovědět 

 Nejtezsi misto19:13:33 11.07.2011
Nejtezsi misto je rozhodne nad prvnim, kolem "Nosu" je to vyrazne jednodussi, jen ta expozice to dela zajimavejsi.
Jinak skoda, ze do tak krasne a jednoduse odjistitelne cesty bylo pridano tolik zeleza;)
MYSSAKodpovědět 
 Re: Nejtezsi misto19:54:17 11.07.2011
... ale zní to líp, když napíšu, že na fotce je klíčový krok ne? :-)
Tomášodpovědět 
  Re: Nejtezsi misto20:54:54 11.07.2011
Asi je to subjektivní. Lez jsem to v neděli na druhym s baťohem a nejtěžší mi to přišlo hnedka nad nosem.
Syselodpovědět 
 Re: Nejtezsi misto21:17:34 11.07.2011
No někomu přijde železo vhod. No někdo kdo to leze pořád dokola tak je chytrej že se divím, že to nedá na solo....jojo
odpovědět 
  Re: Nejtezsi misto08:46:06 12.07.2011
Pravdu mas anonyme, az na to ze sem to lezl jen parkrat.
MYSSAKodpovědět 
  Re: Nejtezsi misto09:10:43 12.07.2011
Lezl jsem to jedinkrát, bylo to vykruhované už od Ginzela, a nadto to šlo mezi kruhy i odsmyčkovat, ani železo nebylo potřeba. Výlez zpod Nosu je od kruhu. Jestli je někdo posraný 2 metry od kruhu, co asi dělají jeho kalhoty v Ceuse? Místňáci by měli vzít do rukou flexu, jestli je to s tím dalším dodaným borhákem pravda.

Láďaodpovědět 

 Pěkná, kde se najde?20:55:01 11.07.2011
Cau kluci, rád bych se zeptal místních borců, nevíte jak se jmenuje ten "nos"? Rád bych trochu objevil jizerky a takhle cesta vypadá fakt pěkně, jen nevím kde jí hledat. Pamatuju se že je to někde u Frýdlantskýho cimbuří? Je v průvodci na lezci? Díky a ať to leze!
Honza Neznalekodpovědět 
 Re: Pěkná, kde se najde?21:07:48 11.07.2011
Nos se kupodivu jmenuje Nos :-) a určitě tu bude. A když ne tady, tak na webu horosvazu je zaručeně. Nad Černým potokem, naproti Frýdlantskému cimbuří.
odpovědět 
 Re: Pěkná, kde se najde?21:45:05 11.07.2011
Originál je zkrátka jeden a náš... tudle tam byli nějací amíci s metrem, pásmem a nějakejma šuplérama. Že prej něco měřeji. Pak si vyklopili někde v josemitech betonovej vodlitek, trochu ho nafoukli jako geneticky upravenou kukuřici,(v USA musí mít všechno veliký) z nosa udělali grejt růf a z pyjety to pomenovali The Nous. To abychom jim nevyhlásili hned válku. Kemp 4 pojmenovali podle IV cenový, když ten podvod zapíjeli v hospodě u Slunce v Novým Městě pod Smrkem. Tolik praví pověst o kolébce lezení...
Supodpovědět 
  Re: Pěkná, kde se najde?22:28:52 11.07.2011
Pyjetu si zkusím zapamatovat :)
Piškotodpovědět 
   Re: fixní jištění Nosu11:54:47 12.07.2011
V posledním průvodci jeden z autorů (W.Ginzel) popisuje jak to tehdy v r. 1959 bylo. Prvovýstupci tehdy neosadili žádný kruh. Jistili se zatlučenými skobami a také dřevěným klínem. Některé skoby a klín v cestě po prvovýstupu zůstaly a tiše rezivěly (ev. hnily) desítky let. Jedna ze "skob" sloužila před použitím k uvazování dobytka. W.Ginzel uvádí, že bukový klín zatloukli nad vlastním nosem. Všechny kruhy byly osazeny dodatečně (asi v souvislosti s korozí a nespolehlivostí původního jištění). Umístění původních skob by bylo z odstupem 50ti let asi dost těžké rekonstruovat. Místa, kde někdo opakovaně přidává a jiný vytlouká borháky lze podle mého názoru dobře zajistit mechanickými vklíněnci. Vytloukání i přidávání jištění bez konzultace s místní v.k. je spíše známkou egoismu nebo jiných problémů s vlastní osobností. Cesta je hezká jak s tak i bez...:)
Motákodpovědět 
    Re: fixní jištění Nosu14:04:39 12.07.2011
Cesta je hezká, ale stříbrňáky ji hyzdí. dojišťují duševně nezralí jedinci. Kdo na to nemá, může lézt s horním, ne?
odpovědět 
     Re: fixní jištění Nosu14:39:32 12.07.2011
Borháky tam jsou od roku 2002 a obtížnost cesty nijak nenarušují,rozhodně se z toho nestala nějaká přeborhákovaná záležitost ala Roviště..Prostě nahradily dost příšerný skoby.Stejný je to třeba na SV hraně na Věž Grálu.Taky tam jsou dva borháky místo starých rakovin. Opět tam ale fronty nestojí...Jinak já to nebyl,nijak mi to ale nevadí,do Jizerek se rozhodně kvůli tomu davy nepohrnou.
Petr Šodpovědět 
      Re: fixní jištění Nosu16:46:49 12.07.2011
Ano, chapu nahrazeni stare skoby nytem, tam kde je to potreba. Ale osobne si myslim, ze v Udolce na Nos to uz o moc hur a necitliveji udelat neslo. Takze to ted vypada spis jako nesmyslne dojisteni, nez nejaka vymena.
Ostatne mi prijde, ze to neni jediny pripad v Jizerkach. Mam pocit, ze nekdo tupe vymenuje stare skoby za nyty bez ohledu na to jak doba pokrocila a jak je dnes snadne tyto mista dojistit vlastnim jistenim. Nastesti uz tam tak casto nelezu, takze me pohled na borhak 1,5-2 metry od kruhu a hned vedle hnizda na vklinenec, zase tak casto nedrazdi. Jen mi je smutno z toho, ze "mistni" lezci nevoli citlivejsi pristup.
MYSSAKodpovědět 

 Moc pěkná diskuse15:56:55 12.07.2011
Tak jste si tady všichni pěkně pokecali a teď mi konečně napište, komu mám ty fotky tedy poslat - znalci :-)
Tomáš Hrušodpovědět 
 Re: Moc pěkná diskuse17:51:28 12.07.2011
Ti lezci na Nose 9.7.jsem ja s Helenou. Jinak nevim, proc to nelezt sokolikem, kdyz uz ho tam Pambu stvoril. Ohledne BH: 2.BH je nesmyslny. Na miste 1.BH byla skoba,kt.shnila. 1.BH daval kdysi, pokud me pamet neplete, Wagon, budiz mu zeme lehka.
Kodl
Kodlodpovědět 
  Re: Moc pěkná diskuse18:53:17 13.07.2011
Na skalky nyty, do hor friendy, co na tom nechapete? Proc mam rachotit zelezem, kdyz i tak mam nadvahu, blbe se s tim leze a mam proto jen nove ultraodlehcene presky.
Martas.odpovědět 
   Re: Moc pěkná diskuse01:50:57 14.07.2011
Nechápu to proto, že do jakékoliv přírodního šutru fixní železo nepatří, pokud tam jde dát vyndavatelný. Je fuk, jak je ten šutr velkej. Jednak - a zejména - tady nevyrost proto, abysme si do něj pro svůj plezír mlátili ocel a druhak je na místě hrát o něco víc fér a o něco se přiblížit v podmínkách tomu, kdo tu cestu kdysi dělal, v zakládání jsou si všichni rovni, cvaknout nejt kterej tam někdo za nás natlouk je legrácka.
A pokud máš problém s váhou, tak cvič, anebo přejdi třeba na šachy, tam to prej tolik nevadí ;)
Robertodpovědět 
    Re: Moc pěkná diskuse20:46:19 14.07.2011
Na sachy? Dobrej napad, ale dovol at si to rozhodnu sam. Proc ale jako bych mel delat vsechno jako prvovystupci, he? Ja jako lekar take neprovadim operace tak, jak byly poprve vedeny v predminulem stoleti,byt uctou k prukopnikum nepohrdam, hm. Kdyz do skal fixni zelezo nepatri, tak proc tam patri vyasfaltovane cesty? No myslim , ze s Tebou uz je debata ukoncena. Nicmene lezt v Jizerkach budu a cvakat nyty take budu.
Martas.odpovědět 
     Re: Moc pěkná diskuse00:24:46 15.07.2011
Vyasfaltovaný cesty tam taky nepatřej a díky CHKO tam ani žádný nepřibejvaj - k těm, co tam zbyly po bolševikovi a jeho velehospodaření. A jestli jseš s to lézt jen po nejtech, tak se s tebou v Jizerkách v moc cestách, naštěstí, nepotkáme.
D.odpovědět 
     Re: Moc pěkná diskuse05:53:33 15.07.2011
no a JA jako instalater se nestydim priznat ze nektery veci pouzivany kolegama v minulym stoleti nebyly tak uplne spatny...
paralela s drozkarema je poucna, aspon vime s kym mame tu cest.
TOAodpovědět 
    Re: Moc pěkná diskuse14:39:55 18.07.2011
Roberte, proč tady vyrostl ten šutr? Máš nějakou pozitivní odpověď, o kterou by se moéhly opřít ty negativní? (To mi jen nedalo. Zastánci čistoty a přirozenosti občas operují něčím velmi obtížně uchopitelným; asi mají nějaké vyšší vědění, které bohužel nedokážou vždycky předat :)
P.odpovědět 
     Re: Moc pěkná diskuse15:26:24 18.07.2011
No chceš-li nějakou filosofickou argumentaci ... :)
Proč tady vyrostl ten šutr? Ptáš-li se na všeobecný původ věcí, odpovídám, že nevim - a obávám se, že s jistotou to neví nikdo (nejsem nábožensky založený). Vim ale, že podruhý už tu nevyroste - a když do něj něco zatlučeme, tak už to nikdy nevezmeme zpátky. A tyhle trvalý změny na věcech okolo nás bych si sakra rozmyslel, pokud si opravdu nejsme jistý, že to fakt potřebujeme a nejde to jinak. (Ono to platí pro lidský konání obecně.)
Robertodpovědět 
      Re: Moc pěkná diskuse21:35:02 18.07.2011
No uf. Jen tak tak, ale stihl jsem to. Málem jsem pozvracel klávesnici...
:) odpovědět 
       Re: Moc pěkná diskuse23:42:26 18.07.2011
Zkus se příště podepsat, ať vím, co ještě jiného tu jindy píšeš...
Robertodpovědět 
        Re: Moc pěkná diskuse09:18:12 19.07.2011
Safra. Teď už jsem to nestih...:(
:)odpovědět 
   Re: Moc pěkná diskuse15:45:30 14.07.2011
Jeste jednou - kdyz na to nemas, muzes v Jizerkach lezt s hornim, nikdo Ti v tom nebrani. Muzes i jezdit do Jury, na Roviste, na Konigshain atd., kde to vyjistene je. Tve zvaneni o tom, ze frendy jsou jen do hor, totiz nikoho prilis nezajima, ono totiz trad lezeni je na skalkach uz bezne dokonce i ve Francii a Spanelsku, o Anglii ci USA nemluve
Ladaodpovědět 
    Re: Moc pěkná diskuse20:23:40 14.07.2011
Souhlasim s Vami kluci. Nicmene jak rikam, vsecko to prenytovat a maglajz vsude povolit. Uz jsme si holt zvykli na lepsi pohodicku a pak, na rozdil od Vas, ja nemam ve zvyku bojovat s vetrnymi mlyny a kdyz to nebude vsude ted, no tak skoro vsude a za par let skoro uplne vsude. Kdyz v Praze zacali jezdit tramvaje , taky je drozkari hanili, stavkovali a bojkotovali, no ale kdo pochopil, tak si udelal ridicak na tramvaj a ten v doprave jel dal. Ostatní...?
Martas.odpovědět 
     Re: Moc pěkná diskuse00:28:35 15.07.2011
A až se probudíš ze svýho dětskýho snu, tak se zajeď podívat někam za hranice, třeba do severní Ameriky. A zjistíš, že ten trend je přesně opačnej. Existuje pár oblastí, který se profilujou jako sportovní; a všeobecně se koná návrat k tradičnímu lezení. Yosemity jako ukázkovej příklad.
D.odpovědět 
      Re: Moc pěkná diskuse06:48:57 15.07.2011
Myslíš to, že borci, co tam ty cesty znají a vědí, kde jde co založit, začali lezt bez kladiva? Nebo že se tam snad přestalo mádžovat?;-)
Willhemodpovědět 
     Re: Moc pěkná diskuse09:53:16 15.07.2011
Ty seš vážně vořech. Dneska se ze spár nýty uřezávají, to je trend v lezení. Krom toho je to kolikrát po svém i bezpečnější. Ale uznávám, že na to je potřeba hlava a přemýšlet, jak to železo použít. A to asi bolí, viď?
odpovědět 
      Re: Moc pěkná diskuse12:24:01 15.07.2011
Dneska se spatne schani konopny lano a lezeni jenom v prsaku zase nerady vidi pojistovny, je to tezka doba. O duchodkach uz nemluvim, vubec. :-)

Je to ale dobry pocit, kdyz muzu oblejzat nyty a necvakat je, ne? K cvakani me nikdo nenuti.

Na druhou stranu, pokud stejnou cestu leze mrak lidi rocne, je fixni jisteni na miste, podle mne teda. Jasne, udrzovat par klasickych, klegendarnich cest je dobre, ale v dnesni masove dobe utocit na fixni jisteni mi pripada jako dinosauri pristup.
Honzaodpovědět 
       Re: Moc pěkná diskuse12:40:25 15.07.2011
Proc si neco neprectes? To, ze to neumis, neznamena, ze se to musi vynytovat. A(nebo) ze to neumeji jini. Normalni clovek by se to chtel naucit, aby to taky umel.

Byl jsi nekdy vubec v Jizerkach lezt? Plotny maji kruhy, no a spary jdou zajistit. Navic sam hovoris o tom, ze legendarni cesty by mely zustat tak, jak se na nich ty legendy tvorily. A najednou jsi obhajce dojisteni Udolky na Nos. Trochu schizofrenni situace, ne? Nemas na to? No tak si to proslaň a priprav a prodluz si jisteni, aby Ti to vyhovovalo. Ty si to vylezeš odspodu, aniž by sis nadělal a ostatní polezou na zachovalé skále.
odpovědět 
        Re: Moc pěkná diskuse12:11:19 18.07.2011
Schizofrenni mi to neprijde. Prijde mi naopak, ze je to veci spravce oblasti, aby si ridil, ktere cesty jsou frekventovane natolik, aby stalo za to, je osadit pevnym jistenim na misto tisicinasobneho vlastniho. Navic to u takovych cest snizi pravdepodobnost urazu, ktera se jinak zvysuje s poctem prelezu.

Podle mne si kazdy muze cestu prelezt jenom po vlastnim a nebo i vysolovat, pokud ma potrebu. Ohanet se tim, ze je borhaky a nyty zmrvena skala je smesne.

Nijak nebojuju konkretne za Nos. Je mi ukradeny. Reaguji na zastance absence fixniho jisteni obecne.
Honzaodpovědět 
         Re: Moc pěkná diskuse15:09:14 18.07.2011
Mohl bys mi trošku vysvětlit, proč podle tebe "Ohanet se tim, ze je borhaky a nyty zmrvena skala je smesne"? To nějak nepobírám.
Robertodpovědět 
          Re: Moc pěkná diskuse08:07:22 19.07.2011
Tak Martas o neco nize odpoved uz napsal za me. Diky, Martasi. Zcela se pod jeho prispevek podepisuji, vcetne vzkazu pro spravce oblasti.
Honzaodpovědět 
     Re: Moc pěkná diskuse13:50:22 15.07.2011
Mam-li použít Tvého přirovnání s drožkaři a tramvajemi, jsou cesty s dnešními frendy ony tramvaje. To co Ty stále omíláš jsou dva dráty napojené koním na gule a snaha o rychlejší jízdu pomocí výbojů.
odpovědět 
  Re: Moc pěkná diskuse11:03:10 18.07.2011
Tak tedy 1.BH byl osazen opravdu na misto stareho vinglu,poznamka,v dost spatnem stavu.2.BH je misto skoby ve spare,ktera jiz pred lety vypadla.Mimochodem,tam byla jeste jedna, tedy 3.zhuba o metr dal primo v miste klicoveho kroku.Tam davat 3.BH uz mi prislo opravdu zbytecne.Tedy nejedna se o zadne dojisteni,ale pouze o vymenu stareho zeleza,ktera se pouze o par let zpozdila.Komu tam borhak vadi,at si ho necvaka.Jiste jste si vsimli i noveho slanaku a presunute knizky na puvodni misto.Vse pisemne schvaleno VK.Tedy pro ty,kteri by treba chteli neco vytloukat-prace zbytecna,jisteni by se zde objevilo znovu.Petr Sokol Marsicek spravce oblasti Cerny potok
Sokolodpovědět 
   Re: Moc pěkná diskuse13:48:05 18.07.2011
O praci VK si myslim svoje, ale do by bylo na delsi diskusi.

Konkretne k borhakum na Nose, prvni byl pred lety umisten dost nestastne, kazdy si stejne nejdriv cvakal ten schnilej vingl, pokud neni dneska o kousek niz tak si porad myslim, ze tam kde je je naprosto zbytecny. Davat jakekoli dalsi fixni jisteni vys je podle mne naprosta zhovadilost. Vlastni jisteni tam jde po metru a kazdy kdo doleze az ke tretimu, musi umet zakladat. Argumentovat poctem skob, ktere tam kdysi byli mi neprijde uplne fer. Skoba neni borhak, jednak se na cizi skobu nikdy neda spolehnout, tak jako na fixni zelezo. Ale hlavne tam byli dany v dobe kdy to o moc lepe odjistit neslo. V dnesni dobe je to jeden z nejzajistitelnejsich useku teto cesty.

Vseobecne se mi nelibi dnesni pristup, kdy se kazda stara skoba = novy borhak. Ano, nektere stare skoby byly pomerne klicove a menit je v dnesni dobe za nove by byla blbost. Ale vetsina jde dneska v naprostem klidu bez nahrady vytlouct a charakter cesty se nijak nezmeni.

Agumenty typu, kdyz se ti borhaky nelibi, tak je necvakej, ci vylez si to solo, mi prijdou jako fanaticke vykriky ze tmy. Pridavanim zeleza se charakter cesty a pristup k ni nenavratne meni.
Nevim jak vetsina ostatnich, ale hlavnim duvodem proc lezu, neni cvakani nytu. To bych si rovnou mohl dat dva tri do obyvaku a cvakat je pri sledovani televize.
MYSSAKodpovědět 
    Re: Moc pěkná diskuse15:13:13 19.07.2011
Myssaku jak to tak sleduju,tys ty novy borhaky ani nevidel vid.. mozna by ses na ne mel nejdriv jit podivat a pak tady hanit neci praci.Zajimalo by me,co ty jsi kdy v zivote udelal pro udrzbu skal v jizerkach? Pro tvoji informaci,do jizerske zuly byly vrcholovkou schvaleny borhaky tmave kalene,ktere zdaleka tolik nebiji do oci kolemjdoucich.Popravde,leckdy je az problem je na prvni pohled ve skale najit.Jinak o tvych aktivitach ohledne vytloukani nytu uz jsem ledacos zaslechl.. Vcelku by me zajimalo,kolik lidi uz te za to pochvalilo.. Myslim,ze takovy pristup nikomu nic dobreho neprinese.Jak uz jsem zminil,kdyz spravce vymeneni prasivou skobu za BH a ty mu ho nasledne vytluces,stejne bude driv ci pozdeji obnoven.Ve skale pak akorat zbytecne vznikaji dalsi diry,o naslednem vzhledu cesty radeji pomlcme a pak se tady muzeme bavit,co je citlivejsi zasah do prirody,ze.
Petr Sokol Marsicekodpovědět 
     Re: Moc pěkná diskuse18:08:13 19.07.2011
Jak pisu, nevim jestli borhaky byly posunuty/vymeneny. Videl jsem borhaky, ktere se tam objevily poprve a ty byly (stejne jako cela rada dalsich) nebyly schvaleny az dodatecne.

Zrovna tak netvrdim, ze borhaky jsou jsou vseobecne zavrzenihodne. Ale ze by se melo k nahrazovani starych skob pristupovat individualne. Rozhodne jsem proti plosnym vymenam kus za kus.

Za dalsi nechapu vseobecne rozsireny nazor, ze pridavani zeleza do skaly je vzdy krok kupredu.

Chapu ze prave ve VK neni nejjednodussi a ze spravce oblasti se lidem nezavdeci. Ale to neznamena, ze nemuzu mit svuj nazor.

PS: Kdysi, kdyz jsem se jeste povazoval za domaciho lezce, jsem komunikoval s predsedou VK dostatecne casto abych mel prehled co bylo kdy a jak schvaleno.
MYSSAKodpovědět 
   Re: Moc pěkná diskuse18:07:24 18.07.2011
Souhlasim Petre Sokole - spravce skal. Ty delas zrejme nevdecnou praci udrzby skal a jsi tedy smiren s tim, ze cokoliv udelas bude predmetem kritiky zhruba poloviny druhych , kteri maji jiny nazor. Pochvaleni moc necekas a moc neprijde - lidska prirozenost. Oni totiz by dali ten borhak vys, niz, vubec nebo jsi jich dal moc jindy malo. Drevene kliny a skoby uz jim nevadi, ze se nepouzivaji, ale friendy se musi pouzivat atp. Jenze proc si to nevylezt i bez nich? Napr . mne jde prioritne o lezeni a ne o zakladani nebo naopak cvakani. Lezu jak v horach, tak na pisku, tak po vlastnim a tak i s presama. Vzdalenost nytu ve sve obtiznosti neresim, verim autorum prejisteni. A nejvic prave si zalezu ve vyborhakovanych vecech a tak jich chci mit co nejvic a vsude, protoze rad lezu a vsude. Klasici / kteri se pritom zhusta radi navlekaji do ruznych goretexovych soupravicek - ha ha/se zase radi oveseji kilama friendu a vklinencu a borhakovace posmesne a nekdy sproste odsuzuji, ale ja je ne, m.j. proto, ze prevazne mi nevadi v tech jejich petkach, ja diky borhackum si lezu radeji sedmy. V Jizerkach teda ty petky.
A kdyz tady nekdo chce tvrdit, ze vyborhakovanim cest se prasi skala, konkretne treba ten Nos, tak to mi prijde vazne smesne, vetsina tech kdo jde kolem o nich vubec netusi, kolikrat sam dlouho hledam kde jsou a to vim, ze tam maji byt....a vidim dobre.
Fandim vsem spravcum skal, kteri pro nas neco delaji a platim proto take CHS. Dekuji.
Martas.odpovědět 
    Re: Moc pěkná diskuse21:35:50 18.07.2011
To já ČHS neplatím a ani se nechystám, ale správcům taky děkuju, že se tomu věnují.
Willhemodpovědět 

 Hahaha12:33:00 15.07.2011
Čtouc některé příspěvky musím se upřímně smát. Zajímalo by mě kolik z vás Údolku na Nos skutečně lezlo. Soudě podle totálně zarostlého nástupu a zelené stěny asi moc ne. On holt ten krpál, co člověk musí ujít pod Nos, každému pod nos nejde.
:o)odpovědět 
 Re: Hahaha14:29:11 18.07.2011
Vyznavač/ka genderové lingvistiky by byl/a potěšen/a. Čtouc - patrně žena; soudě - muž; a nakonec explicitní podmět člověk - takže konečně smazání toho hloupého protikladu mužů a žen :)
P.odpovědět 

 Omluva všem nas*aným21:19:54 18.07.2011
Vážení diskutéři, je mi líto, že se v téhle diskusi tolik lidí dokázalo nazájem nas*at. To zcela jistě nebylo mým cílem. Chtěl jsem udělat jednu jedinou věc -- poslat fotky oněm modelům, co lezli tuhle pěknou cestu. To se podařilo a cíle článku bylo dosaženo - teď bude určitě nejlepší, věnovat se podstatnějším činnostem, než jsou vzájemné invektivy.

Co se týká tématu jištění, navrhuji moderovanou diskusi na fóru, které je k tomu technicky uzpůsobené a kde budou muset aktéři vystupovat pod svou skutečnou a ověřenou identitou, nikoli jen jako přezdívky.

Děkuji všem diskutujícím a doufám, že tento můj příspěvek bude posledním slovem pod tímhle článkem. Uvidíme, jestli všichi udží prsty na uzdě, nebo někdo neodolá pokušení ještě cosi dodat :-)

Tomáš
Tomáš Hrušodpovědět 
 Re: Omluva všem nas*aným23:58:07 18.07.2011
Nehraj si na boha ani na cenzora. Pokud sis nevšim, tak tohle je soukromý web, který ti nepatří; a majitelé ho vedou jako komunitní. Stejně tak, jako ty sis sem mohl napsat článek, že chceš někomu poslat fotky, tak tu jiní můžou o něčem diskutovat, pokud je to baví. Anonymně nebo neanonymně, to je jejich věc. Jestli se ti to nelíbí - nečti to; a pokud ti vadí, že je to pod tvým článkem, piš příště jinam, kde si to budeš moct moderovat (nebo si tu zaplať článek, taky to nějak jde).
(Jedinej, kdo to tady může utnout, jsou jen a jen správci - a řekl bych, že to dělají zcela výjimečně.)
odpovědět 
 Re: Omluva všem nas*aným08:13:32 19.07.2011
Juuu, kde je ten web s moderovanou diskuzi, prosim? A je tam taky tak zivo jako tady? ;-)
Honzaodpovědět 
  Re: Omluva všem nas*aným09:03:29 19.07.2011
Pánové tato debate je furd a z každé oblasti stejná.Jak se objeví "tvoje " oblast a známější cesta z ní.No tak hold se někomu líbí ten nejtík v ní a někomu ne, ale neznámý to už vůbec neřeší. A Vy pání když přijedete do jiné oblasti pro Vás neznámé a polezete cestu kde je borhák. Tak bych dal ruku do ohně, že si každý nýtek cvaknete a budete za to rádi.Jen se zase najde pár jedinců co Vám řeknou, jéjé tak to nebylo to je hrozný jak ten vývoj jde do pr...e a podobný keci.Buďme rádi, že lezeme a neřešte pořád takový s prominutím p...y. Zdar všem
Mártyodpovědět 
   Re: Omluva všem nas*aným11:54:58 19.07.2011
Máš rechd! Vše vinítovad!! Pag tam všag poleze - spow stahovat!!!
honzaodpovědět 
 Re: Omluva všem nas*aným09:04:26 19.07.2011
Skutečná a ověřená identita je na diskusních fórech k ničemu, ztratí to bezprostřednost a ten, kdo k věci něco skutečně ví a rád by ji okomentoval, nemá zrovna čas prodělat ověřovací "proceduru" a vykašle se na to. Lepší je tehhle způsob, kdy příspěvky debilů (tedy i ten můj) si lidé sami vyfiltrují v hlavě a ty co mají smysl si ponechají...
K.odpovědět 
 Re: Omluva všem nas*aným12:45:20 19.07.2011
No nevim jak ostatní, ale já jsem se nijak nenasral... :) A skoro mne překvapilo, jak je debata v zásadě věcná a k jednomu problému - dokonce ani magické slovo mádžovat to nenastartovalo jinak :)))
Jinak s úvodní reakcí /"Nehraj si na boha ani na cenzora"/ taky souhlasim - s přípodotkem, že vzájemné "utínání se" debatujících je podle mne možný (a dokonce vhodný) v případě, že někdo píše zcela mimo téma serveru nebo se chová hrubě.
A mimochodem, ono to s tou anonymitou neni tak horký. V řadě případů je zřejmý, kdo je kdo. Řekl bych, že lidi si tu jména/přezdívky nekradou. Příspěvky podepsaný Dafe-Bobr, Sysel, Myssak, Piškot ap. pro mne nejsou anonymní.
Robertodpovědět 
  Re: Omluva všem nas*aným18:28:07 19.07.2011
Já nejsem ověřenej, protože jsem se nepřihlásil, ale skutečně jsem JirkaS jeden z adminů. Chtěl bych říci, že diskuze pod tímto článkem mi přišla zajímavá a celkem i slušná. Musím diskutéry pochválit, už vám komentářová kultůra pomalu přechází do krve. Také oceňuji koment zavánějící genderovou problematikou. Na totmto poli je Lezec ještě poněkud nekorektní. Pojďme si řikat prostě jen přátelé, co vy na to kluci a děvčata.
Jirkaodpovědět 
   Re: Omluva všem nas*aným18:30:21 19.07.2011
Ne opravdu nekecá, teď jsem ho viděl, jak se přihlásil.
 jirkasodpovědět 

 staroba21:03:45 19.07.2011
Jsem inu asi stár a úroveň diskuse poměřuji nikoli jinými debatami tady na lezci, ale svou představou o tom, jak by se měla diskuse vést. Zřejmě proto mi připadá, že některé příspěvky byly napsané způsobem, který je přinejmenším málo slušný. Asi to tak ale připadá jen mně  - a z toho plyne můj závěr, napsaný v úvodu.

Kdopak má dojem, že si hraju na boha nebo na cenzora? Nemíním nikomu nic škrtat ani nařizovat, kdepak jste na to přišli? Pokud ten dojem máte, mýlíte se a zkuste se prosím znovu podívat na to, co jsem napsal. Samozřejmě se to mohu pokusit napsat i jinými slovy, ale snad bude stačit pouhá dobrá vůle, aby to bylo pochopeno tak, jak jsem to myslel. Zdá se mi, že kategoričnosti svých soudů se do uvedených rolí stylizují spíš jiní diskutéři.

Je hezké, že máte své zvířátkovské (a jiné) přezdívky a poznáváte se jejich prostřednictvím. Mně nic neříkají - ale neříkala by mi nejspíš nic ani občanská jména. Přesto mám jakýsi staromilský pocit, že pod skutečným jménem člověk pečlivěji váží co napíše a také jak to napíše. Co taky můžete chtít od člověka, co se narodil za začátku normalizace.

Každopádně mě těší, že můj celkem bezvýznamný text a jediná fotografie spustily jednu z nejrozsáhlejších diskusí na lezci v poslední době. Nestačím se divit. :-)
Tomáš Hrušodpovědět 
 Re: staroba21:57:00 19.07.2011
No to si moc nefandi. Poradne flames tady maji kolem stovky prispevku. Tvoje vlakno je zatim na 58, ted uz vlastne na 59 ;-)

Co ale faktem je, ze zaver diskuze nezkoncil tak jako ostatni flame diskuze tady - totalnim rozkolem diskuteru. To bude asi tim, ze nekteri aktivni diskutatori jsou toho casu dlouhodobe offline.
Honzaodpovědět 
  Re: staroba09:56:06 20.07.2011
Ano, tohle je přesně ten způsob vedení diskuse, který považuji za neslušný. Honza v prvním odstavci reaguje na něco, co jsem nenapsal. Tím mi nepřímo podsouvá názor, který nemám. To je podle mě nekorektní - nutí mě abych se hájil a vysvětloval, čímž získává v diskusi převahu - ovšem manipulativním způsobem. A to se mi -staromilci- nelíbí. :-)
Tomáš Hrušodpovědět 
   Re: staroba10:20:01 20.07.2011
Nechtěl jsem tu už exhibovat ;), ale teď cítím povinnost se zastat Honzy, byť je mým výrazným názorovým oponentem. :)
Napsals: "Každopádně mě těší, že můj celkem bezvýznamný text a jediná fotografie spustily jednu z nejrozsáhlejších diskusí na lezci v poslední době.". Honza zareagoval, že "pořádné debaty" (slovo "flames" je v češtině strašný, ale to teď nechme) mají kolem stovky příspěvků, tady jich je pod šedesát - takže jsi ohlas na svůj text přecenil (tak rozumím úsloví "No to si moc nefandi" - jinak běžný hovorový obrat).
Druhý odstavec jeho příspěvku se tebe netýká.
Ergo, i podle mne diskutuje korektně a přiměřeně :)
Robertodpovědět 
 Re: staroba22:30:37 19.07.2011
Ahoj Tomáši, no musím ti dát za pravdu, ideální věcná diskuse skutečně vypadá jinak, na druhé straně oceňuji místy humorný nadhled diskutérů a sám přidávám doušku, neberte se ani Lezce tak vážně.
Jo a na třetí straně, řadu diskutujících "zvířátek" znám osobně a jsou to fakt fajn kucí.
 jirkasodpovědět 
  Re: staroba13:10:41 20.07.2011
A ja jsem take rad, ze jsme se vsichni shodli. Na zaver/s prominutim pane Hrusi/ navrhuji tedy zcela vecne, aby ve sportovnich oblastech, jako treba Jizerky/ chich/, byly oznaceny za spatne vynytovane cesty ty, kde dva k sobe nejblizsi nyty budou blize nez 200cm +/- 2cm. Vlastne radeji prosim o borhacky.
Martas.odpovědět 
   Re: staroba14:01:39 20.07.2011
No jo, ty to asi myslíš jako fór. :) :(
Mimochodem, co máš vlastně v Jizerkách vylezenýho?
D.odpovědět 
    Re: staroba19:57:17 20.07.2011
No ano, byl to for. V Jizerkach nemam vylezeneho nic.Chci to nekdy zkusit a pak na Nos si tedy zajedu urcite, tahle debata tedy mela smysl.Napr.: Kdyby alespon jeden lezec si diky memu skromnemu fotu tuto nadhernou cestu vylezl, byl bych umiral stasten, ze muj zivot mel smysl...nebo tak nejak.
Martas.odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179403)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
Nově komentované:
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 287 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.