LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Středně velkou lavinu odpružíš.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
29.Lachman 10620
30.Novák 10581
31.Svoboda 10522
Bouldry:
29.Indrák 9150
30.Majdloch 9125
31.Kožich 9100
Hory:
17.Magič 5005
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142500 cest
Nové přelezy:
Princ A Ch 9
Možnost Vo 9+
Pyšná Prin 9+/10-
In Letzter 9
Black Elef 9
Tao 9+
Exitus 9/9+
Respekt 7C
Kašpárkův 10-
La 19 Cm 7c

Stěny
Provide Wall - není v provozu - Dolní Chřibská
Bouldering za oponou - Měnín
Loděnice FTVS - Praha 7

Prodejny
HUDYsport - Ostrava
SAMBAR sport Kladno - Kladno - Kročehlavy
Lezecké centrum Vertigo - Bratislava

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Z Gerlachu zmizli zabezpečovacie reťaze

"Schádzal som z Gerlachu a všetko bolo v poriadku. V stredu tam bol kolega a zistil, že zmizli reťaze z Batizovskej próby, z traverzu i z Velickej próby."

Vysoké Tatry 9. septembra (TASR) - Z najvyššieho vrcholu Vysokých Tatier Gerlachovského štítu (2655 m) záhadne zmizli zabezpečovacie reťaze. Nikto nevie kde a prečo. Náčelník Horskej záchrannej služby (HZS) Vysoké Tatry Martin Kulanga pre TASR povedal, že HZS podáva trestné oznámenie na neznámeho páchateľa.

Ide totiž o majetok HZS, ktorý prevzala po delimitácii od Štátnych lesov TANAP-u. "Je to nepochopiteľné. Nemyslím si, že ide o bežnú krádež kovových reťazí. Ten, kto to urobil, ohrozil bezpečnosť turistov a spôsobil HZS škodu za niekoľko desiatok tisíc korún," spresnil náčelník.

Predseda Spolku tatranských horských vodcov Pavol Rajtár dodal, že pred dvoma dňami boli reťaze na mieste. "Schádzal som z Gerlachu a všetko bolo v poriadku. V stredu tam bol kolega a zistil, že zmizli reťaze z Batizovskej próby, z traverzu i z Velickej próby." Povedal, že reťaze boli vymenené asi pred dvoma rokmi. Na rozdiel od predchádzajúcich mali terajšie menšie oká.

Chýbajúce zabezpečovacie pomôcky skomplikujú prácu horským vodcom. "My si poradíme. Zredukujeme počet turistov. Budeme viesť maximálne štvorčlenné skupiny," dodal Rajtár.

Gerlachovský štít bez problémov zvládnu horolezci, ale pre obyčajných turistov je náročný a v záujme bezpečnosti ho rôzne bedekre odporúčajú absolvovať s horským vodcom.

Výškové prvenstvo Gerlachovského štítu dokázali barometrické merania v roku 1838. Dovtedy pokladali za najvyšší vrchol Tatier Kriváň, Lomnický a Ľadový štít. Cesty cez Velickú a Batizovskú próbu boli v roku 1880 zabezpečené umelými pomôckami.


Copyright © TASR 2004

Matt   [úpravy] 23:29 09.09.2004Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 coze?08:03:27 10.09.2004
>Gerlachovský štít bez problémov zvládnu horolezci, ale pre obyčajných turistov je náročný... ...to moze hutorit kokot....
janodpovědět 
 Re: coze?08:40:27 10.09.2004
Byl jsem před 4 roky na Gerlachu a někteří turisti s vůdcem měli velké problémy. Báli se udělat krok, byli vyloženě nezkušení, špatná fyzička, malé děti...
To je ale o přístupu vůdců. Takového turistu jde poznat hned a 3 minuty od nástupu ho poslat zpět.
Ale prachy jsou prachy.
Mě tam akorát boleli nohy.
Vláďaodpovědět 
 Re: coze?09:24:15 10.09.2004
Obtížnost je relativní. Znám mnoho aktiních turistů a milovníků hor, kteří jsou prostě z řetězů na Jahňačí, Rysy a v sedlech vyděšený a Roháče mají za naprostý horor.
Nicméně doufám, že v Tatrách moc ferrát nebude.
jan pušodpovědět 

 Bleskovky.sk10:58:48 10.09.2004
http://www.bleskovky.sk/?cid=31901&sid=10&ref=clanok_archiv
Nový časodpovědět 

 Pokrytectvo19:45:53 12.09.2004
Súhlasím s tým, že kto to urobil, spravil škodu. Nemyslím tiež, že by išlo o obyčajnú krádež. To, čo sa ale deje na Gerlachovskom štíte, je hanbou Tatier!!! To, že došlo k odstráneniu reťazov, je len akýmsi protestom proti tomu, čo sa tam deje. Nie je ničím výnimočným, že tatranský horský vodca si zoberie zo Sliezskeho domu niekoľko turistov chtivých vrcholu. Niekedy to vypadá tak, že týmto turistom chýbajú v rukách len igelitové tašky, aby bola ich výstroj kompletná. Vodca ich letmým pohľadom zmeria, vyberie peniaze a zavelí: "Hurá na vrchol!" Títo turisti bez akýchkoľvek heliem, sedákov a ostatných iných vecí nevyhnutných na výstup, sa vydávajú s týmto pseudohorským vodcom k vrcholu. Píšem pseudohorským vodcom, pretože poctivý horský vodca by si ich v tom stave na vrchol nikdy nevzal! Navrhujem, aby na vrchol Gerlachovského štítu boli zrobené farebné turistické značky, ktoré budú plniť funkciu týchto pseudovodcov rovnako dobre a ešte aj ZADARMO! V Alpách a iných horách sú bežne dostupné pre turistov bezplatné feráty, ktoré sú oveľa ťažšie ako výstup na Gerlach, tak neviem, prečo by sa malo za Gerlach platiť. Pretože platiť horského vodcu, ktorý vezme na túru klientov bez základného vybavenia a často ani on sám nemá lano a ešte iné veci k výstupu, nemá cenu! Jediné, v čom sú kompletne títo pseudovodcovia vybavení, je obrovské LOGO HORSKÉHO VODCU, ale  domnievam sa, že to nikomu hlavu neochráni pred padajúcími kameňmi. A to, že je ostatným horolezcom zakázané po týchto cestách liezť, hovorí naozaj len o tom, že týmto pseudovocom nejde o bezpečnosť klientov, ale len o PRACHY!!!
Možno, že by šlo u nás na Slovensku znížiť nezamestnanosť tým, že by sme zrušili všetky turistické značky a namiesto nich by si turisti zobrali so sebou tzv. "ŽIVÚ" platenú turistickú značku, ktorá by im udávala smer.
Peterodpovědět 
 Re: Pokrytectvo19:53:00 12.09.2004
Musím s tebou jen souhlasit!!!
Michalodpovědět 
 Re: Pokrytectvo20:20:53 12.09.2004
Tak tak. Co se dá ale čekat, když třeba předseda Svazu vůdců Rajtár v Reflexu tvrdí, že v Alpách jdou čtyři z pěti lezců s placeným vůdcem.

Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Pokrytectvo08:23:58 13.09.2004
Nejsem si jistý, jestli to Rajtár myslel přesně tak, jak to řekl Reflexu, ale vůdcovství v Tatrách je opravdu nečistý byznys za (ne)vědomé pomoci ochranářů.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Pokrytectvo13:32:30 16.09.2004
Přátelé pozor, co je napsáno v tisku a v Reflexu obzvlášť, neznamená ještě, že je pravda. Především Reflex se mě osobně osvědčil jako naprosto neseriózní plátek se senzacechtivýma reportérama (Feřtek), kterého je škoda i na WC (o MF a zvlášť ve spojitosti s Tatrama ani nemluvě).
Petr
Petrodpovědět 
  Re: Pokrytectvo09:06:12 13.09.2004
Rajtar v Reflexu tvrdi i dalsi blbosti... ale proti rozhovoru s nim na jare v casopise Tyden (nebo mozna nekde jinde) je clanek Andreje Halady v Reflexu vyborny! V Tydnu se Rajtar prezentoval jako dokonaly superman, ktery jeden den tahne klienta na Grossglockner, druhy den na Gerlach, treti den zase nekde jinde, mezi vsemi nastupy sam prejizdi vlastnim autem, spi behem nekolika dni par hodin...
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
  Re: Pokrytectvo11:17:41 13.09.2004
Hahahaha, 4/5 s vůdcem.?!! V alpách sem strávil už celkem 2 měsíce a vůdce sem viděl 2 a to ještě v jediném dni. Na Slovensku si to pseudopodnikání fakt umí zdůvodnit. Když jedete na Slovensko, tak se připravte, protože platíš za parkování, platíš neurvalého správce chaty atd. nakonc zjistíš, že lezení ve Švýcarech či Rakousku by bylo stejně drahé a lidé jsou tam příjemnější. Většina příjemných nebo spíš chytrých slováků se totiž odstěhovali do Čech.
treasodpovědět 
   Re: Pokrytectvo15:12:37 29.09.2004
... a nie sin ty jeden z tých "chytrých"????
milej zlatejodpovědět 
   Re: Pokrytectvo14:26:46 16.10.2004
...ano mam taky dojem ze ty si tiez jeden z tych, co ich potom HS musi dole davat... ak to vobec preziju. Statistika je neuprosna. Najviac zranenych a mrtvych v Tatrach je cechov. Preco? Lebo nie su vacsinou ochotni respektovat zasady bezpecneho pohybu a hazarduju so zivotom svojim a co je horsie so zivotmi ostatnych. Pustia sa bezhlavo bez vybavenia a skusenosti... V Rakusku by sa spamatali, keby za zasah miestnej sluzby mali zaplatit 10tis EUR. Na Slovensku to maju gratis... tak preco nie...
quidoodpovědět 
 Re: Pokrytectvo09:02:34 13.09.2004
Plny souhlas...
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
 Re: Pokrytectvo15:08:13 13.09.2004
Tvůj nápad není úplně originální: moje maminka byla na vrcholu Gerlacháče, když tam ještě vedla červená značka. Takže zjevně není úplně špatný;-)
Joeodpovědět 
 Re: Pokrytectvo11:58:09 17.09.2004
Je to přesně tak, naprosto s tebou souhlasím!
Jirkaodpovědět 

 Vodcovská mafia08:38:47 13.09.2004
Tak nám na Gerlachu zmizli reťaze a páchateľ je "neznámy". Položme si otázku "Qou bono", komu to prospeje. Ja a 90% ďalších

ľudí (cez víkend som bol v Tatrách) si myslia, že to boli vodcovia. Ten bordel čo sa okolo Gerlachu deje za tichej podpory

TANAPu (asi sú tiež podplatení) vyhovuje len úzkej skupine vodcov, ktorí si myslia že im Gerlach patrí. Na 1000% percent to

neodniesli nejakí cigáni ako sa to snažia vsugerovať verejnosti. Tie reťaze sú určite ešte na Gerlachu dobre zašité. Nemohol

to urobiť nikto okrem vodcov. To nie je robota na hodinu a okrem toho páchateľ musel dobre poznať terén. Všeobecne rastie

tlak na sprístupneneie Gerlachu. Odstránením reťazí sa dosiahol stav, keď TANAP bude tvrdiť že by aj Gerlach sprístupnili ale

nemajú peniaze na obnovenie reťazí a vodcovská mafia si prakticky sprivatizuje Gerlach čo nemá V Európe obdobu.Ale nedivme sa

v Absurdistane zvanom Slovensko je fakt možné všetko.
kamzíkodpovědět 
 Re: Vodcovská mafia09:40:55 13.09.2004
Již před lety jsem se rozhodl Gerlach programově ignorovat a koukám že to bylo asi dobré rozhodnutí. Těch pár metrů o které je výš nad Středozemním mořem (oproti koneckonců zajímavějším kopcům) za to všchno kolem něj snad ani nestojí. Ovšem snahy o privatizaci horolezení bych na lehkou váhu nebral. A není to jenom specialita Slovenska.
jan pušodpovědět 
 Re: Vodcovská mafia16:18:12 13.09.2004
Tiez som o tom dumal a myslim si, ze tie retaze dali dole vodcovia.

Zeleni - tym to je viac menej jedno ci sa chodi na Gerlach alebo nie. Samozrejme pokuty od turistov povyberaju, ale su radi ze sa im ludia netrusia do omnoho cennejsich lokalit ako je Gerlach.

Lezcom to je uplne jedno. Gerlach nie je lezecky az taky atraktivny a do stretu s turistami takmer neprichadzaju. Kto z Vas chodieva liezt Gerlach?

Horska Sluzba - tak ti su urcite nasrani, lebo retaze tam budu musiet znovu natiahnut - t.j. robota navyse. A chybajuce retaze im zrejme pridaju par zasahov navyse.

Pre turistov by bolo odstranenie retazi technicky narocna uloha. 200 kg zeleza nie je malickost.

Horsky vodcovia - Co stratia ak zmiznu retaze? Nic, budu vodit dalej. A co ziskaju? Odradia mnohych turistov (potencionalnych zakaznikov) od solo vystupov, je to nebezpecnejsie. Teda mozu ziskat viac zakaznikov a tym padom viac koruniek. Menej solo turistov na trase, znamena rychlejsi pohyb ich skupiny. Gerlach sa stane trosku narocnejsi a to doda ich robote ten punc dolezitosti, ktory pri vystupe na Gerlach normalkou tak velmi chyba. Lebo kazdy kto chodi po vysokych horach vie, ze Gerlach nie je ziadny extrem aby tam bol vodca potrebny.

Kto iny? Kamziky, sviste?
odpovědět 
 Re: Vodcovská mafia19:36:51 13.09.2004
Absurdistanem neni jen na Slovensko, ale mam dojem, ze ve vetsi ci mensi mire se s nim setkas vsude. Ja napriklad se s nim tady, v USA, setkavam uplne vsude, protoze tady vic nez kde jinde plati, ze jestlize mas prachy, muzes vsechno. Bezne se tu plati za lezeni na skalach, proste si je nekdo koupil, natloukl tam nyty, udelal nejakou tu feratu pro turisty a ma byznys. Nebo je tu uplne normalni, ze si nejakej radoby farmar koupi pozemky okolo nejaky hory, vsude zakaze vstup, tim padem se na ni nikdo nedostane, riskuje par broku v zadnici; az trochu podusi zbyvajici miliony lidi, ktery by se tam radi dostaly, tak zacne vybirat prachy; kdyz nemas prachy, nesmis si zkracovat cestu na upati hory jeepem, plati pro tebe ochrana prirody, kdyz mas prachy, koupis si rocni permit a muzes tam jezdit treba s tankem. Myslim si, ze tohle co nevidet bude i ve stare dobre Evrope, slovenske Tatry jsou toho prikladem. Honza
honzaodpovědět 

 ....10:17:20 13.09.2004
Výstup na Gerlach je asi tak složitý jako na Rysy. Hlavně jde o fyzičku. Výstup s horským vůdcem je hlavně byznys pár lidí. Bez vůdce - pokuta. Ale pokud tam někdo půjde sólo tak pokuta vyjde levněji :-).
Belialodpovědět 
 Re: ....10:53:23 13.09.2004
Výstup na Gerlach je náročnější než na Rysy, hlavně orientačně. Dá se tam i trochu zaprásknout. To ale na zde diskutované věci nic nemění.
Petr Jandíkodpovědět 
  Rysy a Gerlach?12:31:34 13.09.2004
Nevim, nevim jestli autor puvodniho porovnani nemicha hrusky a jabka. Gerlach at jiz Velickou, nebo Batizovskou probou neni extremnim vystupem, ale ani neni snadny, zejmena po orientacni strance a za snizene viditelnosti obvzvlast.
Co se najezenosti vuci vudcum tyce, tak ji na jednu stranu beru a rada argumentu (helmy, spatne a nedostacne vybaveni) pokud se tak deje je skutecne minimalne k zamysleni. Rada lidi vsak svoji vudcovskou praci dela dobre a odpovedne, takze bych nehazel vsechny do jednoho pytle. A co se tyce Slovenska, videl jsem vudce kteri porusovali bezpecnosti standardy ve Francii, nebo i Svycarsku. Takze ono to, ze kazdy ma jiny pristup bohuzel plati uplne vsude.
Radek

PS: o některých lidech z ČR a přístupu některých cestovních agentur v ČR nemá smysl plácat řádky.
zobanodpovědět 
   Re: Rysy a Gerlach?12:48:38 13.09.2004
Nemyslím si, že by hlavním tématem této diskuse byla naježenost vůči horským vůdcům jako takovým, ale nesouhlas se snahou kliky slovenských vůdců udělat si z Gerlachu monopol a nutit lidi mimotržními prostředky aby si je najímali.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: ....14:23:05 16.09.2004
Myslel jsem spíš fyzickou stránku věci.
Belialodpovědět 
 Re: ....15:16:33 13.09.2004
Když půjdeš nahoru brzo ráno a dolů přes zadný Gerlach do Litvorovky, máš prý slušnou šanci, že nepotkáš nikoho, kdo by po tobě pokutu chtěl. Nevíte někdo, funguje to tak ještě?
Joeodpovědět 
  Re: ....21:44:03 13.09.2004
Samozřejmě. Nebo lez do Gerlachovského sedla (též Tetmajerova) z Kvetnice a potom po hřebenu na vrchol. Darmstadterova cesta se to nazývá a je to dvojka. Sestup může být ze sedla do batizovské doliny, poslední délku doporučuji slanit.
Kuba Turekodpovědět 

 Gerlach13:15:37 13.09.2004
Sám se divim tomu, co to píšu (při svém vztahu k těmhle zařízením), ale na Gerlach by bylo snad opravdu nejlepší udělat ferratu. Tatry jsou podivné v tom, že turista tam skoro nemá vrchol na který by lezl. Jahňák je malej, Kriváň je hezkej spíš z dálky a má význam spíš národní. No a Rysy, kterým schází metr do 2500, což je pro spoustu lidí hrozná rána. Slavkovský po značce? To snad může bavit jen masochistu. Gerlach je nejvyšší a všichni tam proto chtěj, dole má velkou hospodu. Že by se to některým horským vůdcům nelíbilo. Asi ne.
P.S. Proti horským vůdcům nemám ani "ň", ale jako v každé skupině se mezi nmi najdou i né zrovna obdivuhodné typy.
Jan Pušodpovědět 
 Re: Gerlach15:39:18 13.09.2004
Rysy maju 2503 m. Samozrejme hlavny vrchol a nie ten vyhliadkovy zapadny, ktory je najvyssi v Polsku. A sranda je, ze vsetci ludia hlavny vrchol obchadzaju bez povsimnutia a trielia na ten nizsi (2499 m) na hranici. S tou ferratou to nie je zly napad, ale asi nie na Gerlach. Tam by to bolo na normalke dost od veci.
vranaodpovědět 
  Re: Gerlach15:54:42 13.09.2004
Já jsem tada na všech mapách viděl Rysy - 2499m, ale to je mi vcelku fuk. Ferraty mi přijdou jako odpornost, ale na Gerlach vyfutrovat železem těžší úseky a nechat tam lidi normálně chodit by mi přišlo jako docela rozumné. Byl by klid. Toť jen názor.
Jan Pušodpovědět 
   Re: Gerlach08:21:51 14.09.2004
Vsak prave, ze vsetky tazsie useky na normalke na Gerlach su uz davno osadene retazami a kramlami. Teda boli do minuleho tyzdna :) Takze staci natiahnut znovu retaze, vymalovat turisticku znacku a turisti mozu bez problemov hore aj dole. Lenze potom par ludom zakape super vodcovsky biznis - za vela penazi malo muziky.
vranaodpovědět 
    Re: Gerlach08:52:49 14.09.2004
Myslím, že je to tak, jak říkáš. Ovšem (s)vůdci by sice přišli o kšeft, ale zase by příbylo turistů. Měli by Gerlach, který z hlediska ochranářů není až tak zásadní a pro turisty by byl velké lákadlo. Pro horolezce, by to nějaká rána také nebyla (i když střílím od boku, Gerlach je jeden z mála vrcholů, kde jsem nebyl-odrazovala mi vždycky ta zalidněnost.) Při té příležitosti by se mohl zlegalizovat i přechod ze Zmrzlé do Malé studené přes Baranie sedlo (s odbočkou na vrchol Baranů). Stejně se to toleruje, protože díky tomu dojdou zákazníci na chaty a ty mohou prosperovat. Že by se tím zvýšila nějak neúnosně návštěvnost vůbec? Myslím, že ne. Na těhle trasách by lidí asi přibylo, ale na zbytku by spíš ubylo. Po světě mají tahle lákadla přístupná. Jsou na nich davy, ale zajdeš o dolinu vedle a je tam pusto.
jan pušodpovědět 
     Re: Gerlach09:05:42 14.09.2004
...vyfutrovat železem těžší úseky... Sním či bdím? Toto z pušího kýbórdu?
Papoušodpovědět 
      Fe09:20:33 14.09.2004
Já zase nejsem až tak šíleně naprogramovanej, jak se snažim vypadat. I když jsem předeslal, že se mi to s tím Fe, řikat moc nechce.
Bral bych, aby v každých horách byly cesty upravené pro turisty i nějaké sportovní vymoženosti (V Tatrách třeba na Jastrabce) no, a pak nějaké pro pošuky (puššuky?), co si neužijou pokud neštandujou za ovázanej lokr a nahoře nezjistí, že lezli jinou cestou na jinej kopec. Na skalách obdobně.
Nikomu to neříkej-měl bych z ostudy kabát, ale já si občas nějakou cestu s expreskam taky vylezu.
jan pušodpovědět 
       Re: Fe09:50:24 14.09.2004
Já tušil, že hlásáš veřejně hlásáš ferrumtariánství, ale potají chodíš mlsat do železářství U Rotta.
Papoušodpovědět 
        Re: Fe10:07:16 14.09.2004
Ona je to forma flagelantství a akeze. A tak, pokud se mi nedostává jiného utrpení, věnuji se třeba četbě MF, nebo lezu po odjištěných cestách. Kdo netrpí-neroste!
jan pušodpovědět 
     Re: Gerlach10:19:49 14.09.2004
Mas samozrejme rozumne navrhy. Lenze v realita v Tatrach je zial ina. Je tu trend skor turisticke chodniky rusit ako robit nove. Niekedy je to odovodnene napr. chodnik na Furkotsky stit pre znacnu eroziu, Belianky ochrana prirody. Inokedy vsak uplne nepochopitelne, napr. chodnik zo Skalnateho plesa do Lomnickeho sedla. Preco ten zavreli ked sa tam v zime lyzuje? Asi aby ludia pouzivali aj v lete sedacku.

Na slovenskej strane Tatier je z dobrej 70-tky vyznamnych vrcholov turisticky pristupnych 9: Kasprov vrch, Krivan, Koprovsky, Predne Solisko, Rysy, Vychodna Vysoka, Slavkovsky, Jahnaci, Velka Svistovka! K tomu priratame prechody cez sedla: Zavory, Bystre sedlo, Koprovske sedlo, Polsky hreben, Prielom, Priecne sedlo, Sedielko, Kopske sedlo a Siroke sedlo. A to je asi tak vsetko co moze turista v Tatrach absolvovat. Neviem preco potom niekto horekuje nad tym, ze na Krivan a Rysy chodi aj 500 ludi za den. A kde inde ti ludia maju ist?

Prirodzene, ze by sa nic vazne nestalo keby sa vyznacili turisticke chodniky na Baranie sedlo, Gerlach ci Vysoku. Chodi sa tam tak ci tak. Ale ako som uz napisal, par ludom by to veeelmi naburalo kseft a ver tomu, ze oni sa budu branit vsetkymi moznymi prostriedkami.
vranaodpovědět 
      Lomnicke sedlo...10:46:10 14.09.2004
Proc zavreli zelenou znacku do Lomnickeho sedla? Asi proto, ze sedackou to stoji 160 Sk. (Alespon nekde jsem tohle cislo videl.)
J.odpovědět 
      Re: Gerlach17:50:51 14.09.2004
Velka Svistovka nie je oficialne pristupna.
spyrosodpovědět 
       Re: Gerlach19:28:54 14.09.2004
Nojo. To už je stejně detail. Nějak si nedovedu předtavit člověka, který touží zdolat Svišťovku nabo Solisko. Být turista a k tomu turista dbalý zákonů, tak do Tater nejezdím. Já byl nedávno postaven před úkol vymyslet jednomu VHT náplň na týden zdolávání vrcholů v Tatrách. Cha cháá. Pokud se chci držet značek tak čtvrtej den končím. Ale, jak už nadřečníci poznamenali, někomu se tahle situace asi hodí do kšeftu.
jan pušodpovědět 
      Re: Gerlach11:54:08 15.09.2004
Turistický chodník zo Skalnatého plesa na Lomnické sedlo je otvorený a značený. Pokoj zbraniam.
odpovědět 
       Re: Gerlach12:19:29 16.09.2004
Omyl chodnik do Lomnickeho sedla bol otvoreny a znaceny. Uz nie je. Nove turisticke mapy to mozu potvrdit.
vranaodpovědět 
      Re: Gerlach11:38:54 17.09.2004
Moj maly omyl. Najzapadnejsi turisticky pristupny vrchol v Slovenskej casti Vysokych Tatier je Svinica a nie Kasprov vrch. Kasprov vrch uz lezi zapadne od Lalioveho sedla, teda v Zapadnych Tatrach.
vranaodpovědět 

 Tak či tak...15:29:20 15.09.2004
Chápu, že se na Slovesnku konečně někdo nasral. Na druhou stranu, teď zase budou nejspíš házet do bivaků kameny.
Ach jo:-(odpovědět 

 Foto dne:

Pravý převis
 Databáze cest:
Všechny cesty (179687)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Levá Spára V Ostrov
AW I Bielatal
Bergweg I Bielatal
AW II Bielatal
Patník 5C Lešov
Nově komentované:
Pupeční Šňůra 10 Srbsko
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Zklamání | Kameny a bouldry? | Re: megafon | Re: podpora Márovi | Re: megafon | podpora Márovi | Re: megafon | Zklamání | Re: Kameny a bouldry? | Re: Tady to vre :/ |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (177)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (69)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (17)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (9)
Secret Spot Bouldering 2024 (4)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Chan Tengri 2025 | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | Pátek sobota |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 410 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 348 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 324 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 320 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 295 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.