LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Parádní finta, takovýhle kroky jsem v přírodě ještě nedělal.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
321 Boulder Club - Brno
Lezecké sdružení Kotelna - Brno
Základní škola Horní Čermná - Horní Čermná

Prodejny
HUDYsport - Ostrava
Lezec-shop.cz - Štěchovice
HUDYsport - Olomouc

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Grand Prix Holešovice

jaro 2013

smallO víkendu 1. a 2. června 2013 proběhla na stěně v Holešovicích akce pomalu většího významu než druhá světová válka. :)


pohár



Tato událost se jistě zapíše zlatým písmem do historie českého horolezectví po boku slavných himálajských výstupů. :)

Od Šumavy k Tatrám (vlastně jen k Ostravě), se sjeli mladí závodníci na stěnu do Holešovic, poměřit si své lezecké dovednosti s ostatními soupeři. Jen Sára Hrozová lezla mimo závod, protože být poražen Sárou, by mohla pro starší závodníky být ostuda. :)


Sára



Závodilo se na obtížnost, rychlost a v bouldrech, a to celé ještě v kombinaci.

Nechtěli jsme lákat závodníky na věcné ceny, kterými bývají odměněni téměř všude jinde. Ten pocit, který má závodník před usnutím, když se ještě jednou podívá na vyhraný pohár či medaili na poličce, se nedá nahradit ničím jiným.


Emma



A tak jsme díky firmám Singing rock, Rock joe, forclimbers.cz a stenaholesovice.cz mohli pořídit spoustu medailí a pohárů, na kterých mohly děti oči nechat.


skupina pohárů



Navíc jsme pořídili ještě pohár putovní, který je už teď vystaven v naší síni slávy na stěně v Holešovicích.


výstavka



Na poháru jsou vytesána zlatým písmem jména vítězů, ke kterým časem přibudou další a další.


plakety



Počítáme s tím,že se podstavec našeho poháru časem rozroste do velikosti Stanleyova poháru a pak ho i překoná. :) Sponzoři nás potom budou na kolenou prosit, aby takovou akci mohli finančně podpořit. :) Ale my si budeme pečlivě vybírat! :)

Teď k samotnému závodu. Soutěžilo cca 120 lezců. V sobotu celý den probíhala obtížnost. A také vyhlášení vítězů této disciplíny.


vyhlášení obtížnosti



Večer byl pro trenéry zpestřen velkolepou přednáškou MUDr. Olgy Dyrhonové a LRH (tedy mě, Rebela :) ). Musím se přiznat, že trému jsem zahnal dvěma panáky Fernetu. Nevím, co si posluchači z přednášky odnesli, ale já jsem nucen nekriticky napsat, že byla úspěšná. :)

Po noci plné vášní, tedy alespoň těch, co spali ve vlastních i cizích :) spacácích na stěně, následoval druhý soutěžní den.


foto spacáků



Z organizace závodu na obtížnost jsme si obavy nedělali, i když se v každé kategorii lezly tři kvalifikační a jedna finálová cesta.


lezení na obtížnost



Jak ale zvládneme nedělní bouldry a rychlost, když na rychlost bylo pět pokusů pro každého (počítal se nejlepší čas) a bouldrů se lezlo deset, to už nám obavy trochu přinášelo. :)


boulder



Přesto, že se objevily nějaké malilinkaté zádrhelíky, :) tak i tohle jsme úžasně zvládli. Dokonce jsme nemuseli využít připravenou variantu, že si poděkujeme sami a byli jsme pochváleni jinými. :)


skupina organizátorů



Odjezd závodníků komplikovala už jen velká voda ve Vltavě.

Už během závodu, kdy mi rodiče pěli chválu do uší :) a hlavně po zhodnocení akce a spoustě děkovných dopisů, :) jsme se rozhodli, už teď zveřejnit termín dalšího závodu v sérii Grand Prix.
Tedy už 28.-29. září 2013 se budou moci pokusit další uchazeči o zvěčnění svého jména na náš velkolepý pohár. Podzimní Grand Prix chceme pojmout ještě velkolepěji a opět přinést něco netradičního do soutěžního lezení. Chceme, aby se na závodech hodně lezlo a ne čekalo v izolaci, a potom dlouho na výsledky. Máme přislíbeného sponzora, který poskytne nejmodernější PC techniku (každý rozhodčí dostane tablet) a na velké obrazovce v hale se budou v reálném čase přes Wi-fi ukazovat výsledky na obrazovce. A v momentu, kdy doleze poslední závodník, budou na obrazovce zveřejněny všechny výsledky. :) (Doufám, že sponzor dodrží slovo a technika nezklame.) Také náš bar bude fungovat nejméně o 200% lépe (včetně sortimentu) a k snídani bude i bábovka i kakao.

Pokud někdo z nepřejících má pocit, že jde o samolibý a sebepochvalný článek, tak má pravdu. :) Ale i s tímhle pocitem jsme se už naučili žít. :)

Celkové výsledky jsou zveřejněny na stránkách ČHS.

Fotogalerie se nahrává na FB Lezce


Libor Rebel Hroza   [úpravy] 12:30 07.06.2013Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ...inu13:10:51 07.06.2013
proč ne. Povedlo se to? Pochvalte se. Gratuluji k povedený akci. T
Tondaodpovědět 

 Pochvala c.313:28:26 07.06.2013
Takze asi dobry. Taky mam nenaplnene ambice, tak se prosim slusne ptam odkdy mohu zacit trenovat sve dite? Myslim pravidelne lezenim na stene? Od kolika jako let...dikes.
Pochvala 1. Ty 2. viz.vyse 3. ja 4. .....
Martas.odpovědět 
 Re: Pochvala c.314:07:20 07.06.2013
Nejvhodnejsi je instalovat chyty uz do matky. Nejdriv vsak v sestem mesici jinak bude dite rozlezene a hrozi predcasny porod respektive vylez. A madla! at si neznici slachy...
odpovědět 
 Re: Pochvala c.314:55:16 07.06.2013
Marťas, kdyby jsi byl na naší velkolepé sobotní přednášce. Tak by si se dozvěděl, že už ve třech měsících dítěte ti odborníci mohou říct, zda je dítě vhodné k výkonnostnímu tréninku. Praktická rada. Trénovat můžeš začít v podstatě kdykoli. Ale je potřeba si o tom zjistit nějaké info. Bohužel říct v obecné rovině, ve dvou, pěti nebo deseti letech nejde.
LRHodpovědět 

 Pochvala Nepochvala13:52:27 07.06.2013
No já se zase tak chválit nebudu. Můj seznam toho co do podzimu zlepšit má položek dost, ale každopádně mám velkou radost, že si děti (některý teda už skoro né děti :)) hezky zalezly a zazávodily. Takže stručně:
Vymakat vyhodnocování výsledků. Příště max půl hodiny po dolezení a žádná chyba tam prostě nebude a hotovo. :).
Doladit systém a hodnocení bouldrů tak aby to bylo hlavně o boulderingu.
Elektronická časomíra na rychlost.
atd.

Všichni by měli Libora průběžně víc chválit, protože na to evidentně není zvyklej a když ho pak jednou za čas někdo pochválí je z toho úplně urvanej. :)))

Velké díky všem co nám pomáhali! To si vypijete!

Každopádně se těším na podzim.

Ať to leze!
Bobr
Bobrodpovědět 
 Re: Pochvala Nepochvala17:07:49 07.06.2013
Bobře, nedělej do vlastního hnízda, jsem ti přece zakázal říkat pravdu. :-)))
LRHodpovědět 

 ...pochvala nepochvala, koho to zajímá...15:23:18 07.06.2013
Perfektní závody, děti nadšené, ještě jednou díky! Dobře to děláte! V září se vrátíme na místo činu :)
Ondraodpovědět 

 Dík22:11:01 07.06.2013
Ten pocit, který má závodník před usnutím, když se ještě jednou podívá na vyhraný pohár či medaili na poličce, se nedá nahradit ničím jiným. Co dodat, dík za děcka a v září naviděnou :-)
 kimiodpovědět 

 Jak se to počítá13:00:55 09.06.2013
Děkuji za krásný závod ,ale jak se to počítá. Myslím to celkové pořadí z těch tří disciplín?
Puškaodpovědět 
 Re: Jak se to počítá09:36:10 10.06.2013
Spočítá se průměr ze součtu pořadí v jednotlivých disciplínách, a z toho čísla se určí pořadí celkové. Při shodnosti rozhoduje poměr vzájemných výher/proher. Celkové pořadí se počítá pouze pro ty co nastoupí do všech disciplín. Ve výpočtu mají všechny disciplíny stejnou váhu. Nejlepší je být 3x první. To je průměr 1 a není co řešit :)))
Bobrodpovědět 
  Re: Jak se to počítá10:21:41 10.06.2013
Jaký průměr?
Puškaodpovědět 
   Re: Jak se to počítá11:17:54 10.06.2013
např. Borec A je 1 v obtížnosti + 3 v rychlosti + 1 v bouldrech. To je je 5. děleno 3 disciplíny je 1.66666.
Borec B je 2 v obtížnosti + 1 v rychlosti + 2 v bouldrech. To je taky 5. Děleno 3 disciplíny je 1.66666.
Mají stejnej průměr, ale Borec A nad borcem B vyhrál v obtížnosti a v bouldrech, takže má 2 výhry proti jedné výhře borce B v rychlosti. Borec A tedy vyhrává.
Třeba v Holkách kategorie B kromě pátého místa vždycky rozhodoval tenhle poměr výher/proher.
Bobrodpovědět 
    Re: Jak se to počítá11:26:25 10.06.2013
Ale co když budou mít stejně 3 závodníci? Mělo by se to udělat jednoznačně ,aby nedocházelo k dohadům.
Puškaodpovědět 
     Re: Jak se to počítá12:12:05 10.06.2013
Co navrhuješ?
Bobrodpovědět 
      Re: Jak se to počítá13:59:30 10.06.2013
Co já vím. Nejsem matematik ,ale to už snad musel někdo řešit. Snad někdo poradí. Ale ta varianta co jsi navrhl ty asi není správná, někde je chyba.
Puškaodpovědět 
      Re: Jak se to počítá14:35:11 10.06.2013
a) doufat, ze nebude nikdy prave 3 zavodnici, kteri kazdy vyhraje 1 disciplinu, v dalsi je 2 a ve 3 treti. Pak holt vzdy budou na tom stejne.

b) zavest slozitejsi podminky.

Otazkou je, zda to vubec je mozne. Napr. zminena vaha discipliny vyjadrena pomerem poctu startujicich, ale to bude v techto podminkach temer vzdy znevyhodnovat rychlost, kde dlouhodobe soutezi nejmin deti. Navic v hypotetickem priklade to stejne nepomuze jelikoz to bude 3:3:3 coz je stejne 1:1:1, takze porad stejne:(

=> pokud se nerekne explicitne, ze vitezstvi v nektere discipline je vic nez v jine, tak je to pro tento hypoteticky priklad nemozne rozlisit.
Lumiodpovědět 
       Re: Jak se to počítá15:04:58 10.06.2013
A také by se měly pořídit lepší stopky. V Holešovicích se měřilo jen na setiny vteřiny, co kdyby měly dvě děti shodné časy? Já myslím, že na další závody bude potřeba měření rozšířit i na tisíciny, jinak hrozí, že nebudete schopni vítěze vyhlásit.
odpovědět 
        Re: Jak se to počítá15:25:12 10.06.2013
Už jsem mluvil s jedním odborníkem a ten navrhoval kvadratický průměr. Ale to by pak ten případ co tady Bobr nabízel jako příklad ,dopadl obráceně. Tak jak to je Lumi ,ta máš zkušenosti.
Puškaodpovědět 
         Re: Jak se to počítá15:59:55 10.06.2013
Třeba odchylka mě napadla taky, ale ta to taky neřeší vždycky a navrch vyjadřuje spíš vyrovnanost výkonu než že by neporovnávala závodníky vůči sobě. Myslím ale, že v této kombinaci je je to dost malá pravděpodobnost. Třeba teď to bylo tak, že kdo vedl v obtížnosti vedl většinou i v bouldrech a rychlost dělala jakousi divokou kartu. Takže zas takovej problém to snad nebude. Zkusím se zamyslet nad nějakým efektním rozstřelem v případě že se sejdou 3 stejně.. :)
Bobrodpovědět 
         Re: Jak se to počítá16:00:57 10.06.2013
Když dopadnou stejně, podle hodnocení, jak uvedl Bobr, tak prostě vyhlásíme dva, popř. i několik závodníků na jednom místě. Koupíme o pár pohárů víc a dodatečně je jim pošleme. :-) Vyřešeno. Nevím jak by se děckám vysvětlovalo, že o medaili je připravil logaritmus z druhé odmocniny průměru dosažených výsledků. :-)
LRHodpovědět 
         Re: Jak se to počítá16:30:15 10.06.2013
tady nejde o Bobruv priklad na jeho priklad staci to co pouzil uz ted.

Kriticky pripad je napr. tohle:
Borec A: 1. v Obt, 2. v rycl., 3. v bould
borec B: 2 -,,- 3 -,,- 1 -,,-
borec C: 3 -,,- 1 -,,- 2 -,,-

arit. prumer: 2
kvad. prumer: 2.16025 \sqrt{\frac{14}{3}}
geom. prumer: 1.8171 \sqrt_{3}{6}
harm. prumer: 1.63636 \frac{18}{11}

pro pripomenuti: pro oficialni zavody se pouziva pro vysledek z kvalifikace: "geometricky prumer aritmetickych prumeru poradi v jednotlivych kolech".

jedine co me tedy napada je udelat zanoreni zanoreni a pokud nastane shoda v celkovych vysledcich, tak pokracovat zpet do jednotlivych zavodu a porovnat to tam.
tj. napr. v rychlosti v kolika casech byli mezi sebou lepsi
obtiznost zda to bylo na cas, jen ve finale, nebo i v kvalifikaci byl nekdo z nich lepsi.
v bouldrech absolutni pocet topu a zon.

U tanecnich soutezi je to obdobne (http://www.csts.cz/cs/Legislativa/Soubor/15). Ale tam je vyhoda vice tancu a v kazdem je vice porotcu.
Lumiodpovědět 
          Re: Jak se to počítá16:35:07 10.06.2013
Ahoj Lumi. Bude to tak, jak jsem napsal :-)výše.
LRHodpovědět 
           Re: Jak se to počítá08:37:10 11.06.2013
Rozumím tomu tak ,že to opravíte i pro těchto závodech?
odpovědět 
            Re: Jak se to počítá11:54:49 11.06.2013
5. června jsme dodatečně poslali dvě medaile a jeden pohár. Nevím o jiném překlepu. Pokud se tak stalo, prosím ozvěte se. Chybu napravíme. poháry a medaile dodarečně pošleme. Omlouvám se. V tu neděli Bobr vyhodnocoval, jak bouldry, rychlost a ranking. Prostě chybička se vloudí :-( Měj te se pěkně
LRHodpovědět 
             Re: Jak se to počítá13:41:49 11.06.2013
Tak je tomu v kategorii B děvčata u prvního a druhého místa ,muselo by se připsat i jméno dvou vítězek na krásný putovní pohár.
odpovědět 
              Re: Jak se to počítá14:47:51 11.06.2013
To nebude problém, napiš mi víc info na mail na stěnu ať to dáme do pořádku. Libor
LRHodpovědět 
              Re: Jak se to počítá17:14:45 11.06.2013
Holky kategorie B byly nastejno dvě, takže tam funguje poměr výher. Andrea Veroniku přelezla ve dvou disciplínách ze 3 takže je první.
Bobrodpovědět 
               Re: Jak se to počítá13:54:21 12.06.2013
Dobře to mají udělané v Petznu ,tam je také takový typ závodu a nikdy tam k pochybnostem nedošlo.
odpovědět 
               Re: Jak se to počítá14:06:06 12.06.2013
Ale bohužel Andrea skončila v rychlosti až 3.
V tom je háček. V celkovém hodnocení se musí hodnotit celý závod, ne jen dvě disciplíny. Pokud by se to mělo řešit matematicky tak by bylo nejlépe zvolit kvadratický průměr. Ten je statisticky nejpřesnější a nebo jak navrhuje Libor. Libor má široké srdce. Bobr bohužel neví o čem mluví.
Timurodpovědět 
                Re: Jak se to počítá15:01:44 12.06.2013
Prosím vás, napište mi, nebo Bobrovi, nějaké podrobnosti, ať už to je vyřešené. Bobr má všechny výsledky. Netvrdím, že se nemohla stát chyba. A řešení, že pořídím další pohár či medaile jsem už nabízel. Tak ať to spláchneme.
LRHodpovědět 
                 Re: Jak se to počítá15:13:33 12.06.2013
Tohle je akademická diskuze, která slouží jako inspirace pro podzimní kolo. Závod co byl, je už uzavřená kapitola na které je zbytečné cokoliv měnit tak se ó božský prosím nestresuj. :-)))))
Bobrodpovědět 
                Re: Jak se to počítá15:08:24 12.06.2013
Kvadratickej průměr je fajn. Snaha o co nepřesnější výpočty taky. Mě ale prostě nějak vnitřně víc sedí to že při shodnosti jen porovnám kolikrát kdo koho přelez. kdo má víc výher je lepší. Pokud se sejdou 3 tak skončí na společným nerozhodným fleku a hotovo. Chápu, že to má limity ale i tak jsem si to zvolil. a hlavně to dokážu vysvětlit i malýmu děcku tak aby to chápalo a nebylo naštvaný že něco bylo nefér a nedokáže to pochopit. Protože o ty děti jde nakonec nejvíc...
Bobrodpovědět 
                 Re: Jak se to počítá16:52:55 12.06.2013
Za božského se pokládáš ty ,řídíš se pocitem ,ale tady jde o závod. A tam rozhodují vždy výsledky a matematika. Zkus si to třeba přirovnat k desetiboji. Tam třeba vyhraje i ten co nebyl první v jednotlivých disciplínách ani jednou.
Timurodpovědět 
                  Re: Jak se to počítá19:30:12 12.06.2013
Jo, ale zkus si k tomu přidat, že tohle je závod PRO DĚTI. A to pro děti tak starý, že jim složitější nebo víc abstraktní matematiku nevysvětlíš tak, aby se s ní vnitřně sžily - a ty děti za to nemůžou. Takže v tomhle rozumím Bobrovi a myslím, že to zkoncipoval dobře.
(Teda, nikdy bych nemyslel, že se budu vyjadřovat k závodům. No, ale řekněme, že tohle je psychologie :))
Robertodpovědět 
                   Re: Jak se to počítá08:56:41 13.06.2013
Většina sportovních lezců nedělá krasobruslení proto, že v lezení se dá vše spočítat jasně. Pokud bude pořadatel řešit takové nesrovnalosti pocitem, tak tam nikdo nebude jezdit. Vše se dá zneužít. Matematika výpočet je neodvolatelný. Na pocity už na tomto světě zahynulo takové veliké množství lidí. Hroza vždy bil do průhledných pravidel a když uspořádá závod, tak je nectí. Libor mně byl vždy svou zaujatostí sympatický, teď začínám pochybovat.
odpovědět 
                    Re: Jak se to počítá09:43:07 13.06.2013
Já mám na tohle takový to názor. Podle Bobrova počítání může nastat situace, že budou dva nebo i tři děti na stejném místě. Pak to vyřešíme, prostě tak, že dostanou stejné ohodnocení. To není nespravedlivé! Pokud někdo ví o tom, že jsme někoho poškodili ať mi napíše. Já o tom nevím a nikdo se mi neozval.
LRHodpovědět 
                     Re: Jak se to počítá14:10:34 13.06.2013
Bylo by dobré aby jsi nastavil pevná a jednoznačná pravidla. Je škoda ,aby tak krásný závod jaký jsi pro děti uspořádal ,byl poznamenán tou chybou jak je v kategorii B dívky. Sama jsem to několikrát přepočítala a nejsem schopna do dneška určit jaký je rozdíl mezi prvním a třetím pořadím v jedné disciplíně. Statistika je, ale nekompromisní a kvadratický průměr byl asi u mě rozhodující Pocit tady nemá co dělat.
odpovědět 
                     Re: Jak se to počítá20:33:57 13.06.2013
Ono totiz, jim akorat vadi to, ze kdyby se pouzilo jine pravidlo pro vypocet kombinace, tak by to dopadlo jinak:
Geometricky prumer na poradi vliv nema u 1 a 2 mista, ale u 3 a 4.
Naopak kvadraticky o ktery se tady strasne nekteri bijou zmeni poradi na 1 a 2 miste. Zatimco pro 3 a 4 to dopadne stejne.
Bodovani ala Petzen odpovida poradim geometrickeho prumeru, tj. prohodi se 3 a 4 misto.

Nicmene, neozval se podle me nikdo, protoze neni protestovat proti cemu. Libor s Bobrem zvolili nejake pravidlo a podle nej je to v poradku. Jelikoz toto nebyl oficialni zavod CHS, tak si poradatel mohl zvolit zpusob vypoctu jaky chtel a pomer je taky matematicky pojem a rozhodne nejde o zadny subjektivni pocit.

Osobne bych asi pouzil bodovy system, nebo geometricky prumer.
Lumiodpovědět 
                      Re: Jak se to počítá14:22:51 14.06.2013
Tady nejde o to jak se to bude počítat, ale dát pevná a neměnná pravidla. Pokud se bude pořadí sestavovat podle pocitu pořadatele, tak je to v nepořádku a nebude nikdy klid. Děti nastavená pravidla berou. Děti akceptují co se smí a nesmí. To jen ti divní rodiče dělají podrazy a tunely.
odpovědět 
           Re: Jak se to počítá13:09:28 11.06.2013
Tady uz neslo o to, jak to udelas, ale obecne o reseni problemu. Samozrejme vyhlaseni deleneho mista neni problem a je to nejjedonussi reseni pro tento typ zavodu.
Lumiodpovědět 
          Re: Jak se to počítá09:31:45 11.06.2013
stejně bodů, rozřazovací závod ve spárách :-)
odpovědět 
           Re: Jak se to počítá15:11:29 11.06.2013
na počátku moderní historie olympiád se při rovnosti výsledků rozhodovalo losem, třeba při skoku vysokém běžně. si myslim že třeba střižba je docela fér a jednoduchá, ne?
Lukas B.odpovědět 
            Re: Jak se to počítá09:11:27 12.06.2013
Ne. Je stejně blbá, jako hodnocení podle času u obtížnosti.
odpovědět 
             Re: Jak se to počítá10:31:48 12.06.2013
Hodnocení podle času ve finále dost zjednodušilo život pořadatelům i stavěčům. Už nehrozí žádné superfinále, nehrozí že stavěč z obavy před rozřazením přestřelí obtížnost a další komplikace. Vlastně i finále je zajímavější a divák se nemusí koukat jak závodník dvě minuty vyklepává. Ti dobří umí i lézt rychle. Nebo máš nějakou jinou zkušenost? Kdy vyhrál rychlejší nad teoreticky lepším?
odpovědět 
              Re: Jak se to počítá16:03:30 12.06.2013
Pokud ve finále dva topují, vyhraje rychlejší. Jistě, dalo by se říci, že když jeden stejnou cestu přelezl rychleji, je lepší. Ale opravdu je lepší lezec na obtížnost?

Já chápu, že to ulehčí život organizátorům, jen to nepovažuji za dobré. Prakticky stačí už jen ten stres na závodníka, že nestačí lézt dobře, ale musí to být i rychle. V lezení na obtížnost by měl vyhrát ten, kdo přeleze těžší věc. Ne ten, kdo přeleze jednodušší věc rychleji.

Jinak kromě ulehčení tento způsob nevhodně eliminuje chyby stavěčů. Na TC v Olomouci topovali kvalifikační i finálové cesty v jedné skupině 4 borci. Byla to ostuda a chyba stavěče, kluci se o 1 - 4 místo rozdělili ne podle toho, jak je kdo šikovný, ale kdo tam vyběhl rychleji. Opravdu je to na závodech v obtížnosti správné?
odpovědět 
             Re: Jak se to počítá14:55:18 12.06.2013
Při třech kvalifikacích a stylu závodních cest se času nebojim :)
U celkovejch výsledků se stačí sžít s myšlenkou, že tenhle závod může pro některé skončit nerozhodně. Koneckonců to tak v životě chodí... :)
Bobrodpovědět 
              Re: Jak se to počítá16:56:55 12.06.2013
Stejné závody jsou v rakouském Petznu a tam už mají dlouhá léta jasno. Zkusme se poučit od nich.
odpovědět 
               Re: Jak se to počítá21:42:28 12.06.2013
Jak by tedy vyřešili v Petznu tritický případ, který popisoval Lumi?
Tedy výsledky závodníků:
A: 1.-2.-3.
B: 2.-3.-1.
C: 3.-1.-2.
Myslím, že by vyhlásili 3 x celkové první místo :).



Modpovědět 
                Re: Jak se to počítá06:24:56 13.06.2013
Mas samozrejme pravdu. V roce 2011 kategorie female U12. (http://www.wettklettern.org/index.php?Mode=ShowCup&CupId=25). Bylo to sice jen 2 ale zcela jasne to ukazuje, co by se stalo i se 3. A vubec nevadilo, ze tam bylo v kategorii dalsich 27 holek.

Ten Petzen to dela uplne obycejne. Tj. ty zavody vezme jako poharovou serii a v kazdem zavode udeli postupne 100-0 bodu. No a nakonec ty body secte.
Lumiodpovědět 

 SAMÁ CHVÁLA21:48:03 09.06.2013
Bylo to super!!! Moc děkujeme !!!
Za chyby se neomlouvejte, kdo nic nedělá nic nezkazí, a kdyby nebyly chyby nebylo by co napravovat a na co se napříště těšit - díky za další termín - píšeme do kalendáře a už se těšíme - a když bude kakao tak to bude fakt luxus :-)
Simodpovědět 

 Pochvala X+121:25:09 10.06.2013
Libore a Bobre bylo to moc dobre. Velka poklona vsem poradatelum. Skoda, ze jsme vypadli jak vichr z hor.
Modpovědět 

 GPH10:59:51 12.06.2013
Dobrá akce, kluci díky. Vrchlabáci
Jíťaodpovědět 

 Úplně jiné hodnocení10:44:09 14.06.2013
Ahoj, měl bych ještě jeden dotázek. Nemohlo by se obecně celkové hodnocení obtížnosti udělat jinak, než jednou finálovkou? Vím, že na závodech je to obvyklé, ale když děcka přelezou dobře 3 kvalifikační cesty, tak pak trochu smůly nebo jeden špatně postavený krok jim může znehodnotit celodenní snažení. Nešla by tedy obtížnost udělat podobně, jako třeba bouldery? To znamená nechat děti přelézt všechny cesty se stejnou váhou a pak celkový výsledek spočítat podle bodů ze všech cest? Kdyby cest bylo třeba 5 nebo 6 (prostor v mammutu na to je), děcka by si zalezla mnohem více a celá akce by směřovala více do pohody a zábavy a přesto by rozhodovalo lezení. Stresu s finálovkou je dost na jiných závodech :-) 
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.