LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Poslední slova před smrtí: Cvaknu si tu erárku...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140181 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
321 Boulder Club - Brno
BoulderClub Brno - Brno
Fitpark - Uhříněves

Prodejny
HUDYsport - Plzeň
Horolezecké vybavení - VK-SHOP.CZ - Plzeň
AIX -lezecké chyty a stěny - Praha

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Vybavení pro děti

Vybavení pro lezčataProtože jsem po zveřejnění několika našich článků ze skal dostal řadu emailů s dotazem na potřebné lezecké vybavení, rád bych to pro všechny, které lezení s dětmi a vybavení pro děti zajímá, nějak účelně a přehledně shrnul.

V přehledu asi není všechno možné vybavení, ale je tam to, co jsme dosud potřebovali a co používáme. Info o dětech, pro které bylo vybavení pořizováno: věk 6 - 8 let, výška okolo 119 - 129 cm.



Sedáky

Pro děti do cca 135 cm by měl být samozřejmostí sedák celotělový. Nebo ho alespoň doporučuji. I když třeba na stěny není vyloženě nutný, děti se v něm cítí lépe a lépe polezou, protože pády i visy jsou pohodlnější a bezpečnější. Nabídka na trhu zahrnuje několik typů, když jsem sedáky kupoval, děti si jich zkoušely více, ale největší komfort a pohodlí vedly k výběru celotělových sedáků Ocún Mojo. Sedáky poskytují dostatek možnosti seřízení a nastavení ve všech směrech, jsou pohodlné a po dvou letech pravidelného lezení mohu odpovědně napsat, že i hrozně moc vydrží. Sedáky jsme měli na stěny, do skal, na závody, na blbnutí, prostě na vše. A odložit jsme je museli až proto, že z nich oba vyrostli. Jediná viditelná známka intenzivního používání po skoro třech letech je roztřepený barevný oplet (tedy ne nosná část) na navazovacím oku, ale to byla jen drobná kosmetická vada, jinak byly tyto celotělové sedáky perfektní.

Ocún Mojo

Ocún Mojo


Na podzim děti z celotělových sedáků vyrostly, takže jsme přešli na sedáky normální. Opět jsme si vyzkoušeli několik typů a výběr rozhodně nebyl jednoduchý. Díky krámku na stěně SmíchOff, kde měli široký sortiment a nechali nás toho vyzkoušet více, však výběr dopadl dobře. Bára má v pase 52 - 53 centimetrů a ne všechny sedáky, které jsme zkoušeli, šly v pase přiměřeně dotáhnout. Volba tedy nakonec padla na dětské sedáky Ocún Twister Kid. Ten jediný nám umožnil nastavení tak, že jsou děti spokojené. Na stěny a jednoduché skály v pohodě, do jara ovšem chci pro děti na větší skály ještě sehnat prsní úvazky.
Já jsem zkusil sedáků také několik, vybral jsem si Ocůn Twist, a jsem s ním stále naprosto spokojen, dlouhé hodiny při jištění jsou v pohodě, i na lezení je dostatečně pohodlný. Sedák byl levný a kvalitní, neměnil bych.

Ocún Twister

Ocún Twister




Lezečky


Výběr lezeček pro děti byl pro nás trochu složitější. Na kroužku to bylo v pohodě, byl na výběr jen jeden typ v různých velikostech a lezly se jen lehké věci, nebylo co řešit. Děti si vždy vybraly něco pohodlného a bylo to. Když ale začaly děti lézt trochu více, ukázal se výběr lezeček jako ne úplně jednoduchý. Každé dítě má svůj lezecký styl, používá nohy jinak, lezečky je ideální vyzkoušet nejen co do velikosti, ale hlavně to chce nechat děti lezečky vyzkoušet na stěně v nějakém těžším úseku.
Velký dík za pomoc s výběrem lezeček opět patří obchodu na stěně SmíchOff, kde nám toto vyzkoušení po domluvě umožnili. Náš nákup totiž probíhal velmi chaoticky.


Rock Pillars Strike LU

Lezečky Rock Pillars Strike LU


Jáchym si vyzkoušel a koupil lezečky, ale na stěně to byla hrůza. Šli jsme zpět do obchodu a poprosili, zda by nebyly ještě lezečky jiné. Zkusili jsme asi ještě dvě nebo tři další značky a typy. Jáchym si pak lezečky vybral podle toho, co mu opravdu dobře sedělo na stěně a v čem se mu dobře lezlo a od té doby se toho drží. Bára to měla podobně, jen nás tenkrát ještě nenapadlo lezečky hned vyměnit, takže si je ponechala a asi tři měsíce protrpěla, protože oproti Jáchymovi řadu věcí nepřelezla z důvodů na struktuře klouzajících nohou. Dnes oba lezou v lezečkách Rock Pillars Strike LU. Boty jsou jim pohodlné a sedí velmi dobře na skále i na stěně, při kupování lezeček automaticky objednáváme rovnou tyto.



Lano

V kurzech jsem se setkával především s erárními lany, značky neznám. Naše první vlastní lano byl Beal Booster III 9.7.  Lano jsem vybíral podle technických informací, hledal jsem to nejgumovější. Oba měli něco okolo 20 kg, lano pro děti je potřeba tenké, lehké a hodně gumové. Tenké proto, aby co nejvíce klouzalo v jistítku a preskách. Pokud lezou takto lehké děti na prvním nějakou komplikovanější cestu, kde je lano přes hranu nebo není úplně rovně, bylo občas tření tak velké, že nešly spustit. A také se ne úplně dobře dává prokluz při pádu v převisu, protože tam, kde dospělý v pohodě projede jistítkem, lehké děti ne.

A hodně gumové proto, aby pády byly co nejměkčí i při jejich muší váze. Někteří lidé říkají, že to nemůžeme poznat, že se vlastnosti lana projevují až při velkém zatížení, ale přesto si myslím, že pády byly pro děti příjemnější, než když padly do lana jiného. Když jsme lezli s někým, kdo měl své lano a používali jsme jeho, byl rozdíl při větším množství nataženého lana při odsednutí neb pádu znatelný.
Na stěnu jsme tedy měli Beal Booster III 9.7 v délce 30 metrů, na většinu stěn a naše lezení to bohatě stačilo. Když se po dvou letech lano zhoršilo, koupil jsem Beal WallMaster, které má být určeno přímo na stěny. S lanem je absolutní spokojenost, neměnil bych. Díky obrovské výdrži a dobré ovladatelnosti lana ho mohu jen doporučit. Ani po roce častého pravidelného lezení nejeví žádné známky opotřebení.

BOOSTER-classic

BOOSTER-classic


Na skály jsme zůstali u osvědčených lan Beal. Opět to byl Beal Booster III 9.7, ale tentokrát v délce 60 metrů. Když jsme jeli na vícedélky, ještě jedno lano jsme přikoupili, takže ty šedesátky máme dvě. Jedna teď leží připravená doma na skály, druhou bereme i na stěny. Na řadě stěn totiž už třicítka nestačí. Na BigWall, některé cesty na Smíchově, v Jablonci nebo na komínech na FreeSolo na Chodově to chce lana delší, alespoň 45 -50 metrů. Lana mají každé jinou barvu, pokud je někdy máte rozmotané pohromadě, lépe se rozlišují.
Další lano bude opět Beal, ale vzhledem ke vzrůstající zálibě dětí v dlouhých cestách to už asi bude alespoň 80 -100 m. Lana máme s nějakou tou povrchovou úpravou a značené středy, které pomáhají v orientaci při práci s lanem.




Jištění

Děti jsem začal jistit kyblíkem ATC Guide. Naprostá spokojenost. Se starším lanem mne tímto kyblíkem jistil i Jáchym. Po zakoupení nového lana to ale jezdilo jak blesk, takže jsem dětem pořídil ještě jistítko Click-Up. Při jištění dětí ho moc nepoužívám, maximálně v kolmicích. V převisech vůbec, dát větší prokluz sice jde, ale ATC mi přijde jednodušší i bezpečnější. Pokud ale vaše děti polezou cesty v rajbasech nebo kolmicích nebo lezou spíše na druhém, je Click-Up vyhovující.


ATC-Guide

ATC-Guide


Pokud náhodou lezu já nebo někoho jiného jistí Jáchym, má Click-Up. Už s ním chytil i celkem velké pády o dost těžších dospělých a zatím ok. Přemýšlel jsem i o GriGri, ale páčka a relativně složité ovládání (oproti Click-Up) mne od GriGri odradilo.
Párkrát jsme se s GriGri i setkali v reálu, jen nás to utvrdilo v tom, že Click-Up byla volba správná. Je mnohem lehčí, jednodušší a podle mne v rukou dětí i bezpečnější.
Ještě máme MAMMUT Vader Alpine, ale to je jen náhodně koupená záloha. Výhradně používám především ATC, občas Click-Up. Záložního Mammuta beru jen na skály, kde nikdy nevím, co děti ztratí, nebo co jim kde spadne, takže je potřeba mít důležité věci vícekrát.


CT Click-Up

CT Click-Up





Další vybavení

Pokud někdo bude pořizovat nové vybavení, určitě doporučuji karabiny s blokací, která zabraňuje přetáčení karabiny. Například je to HMS Concept SGL. Dříve jsme používali karabiny Black Diamond Gridlock, ale použití je oproti Concept SGL komplikovanější, takže leží nevyužité doma. Možná, že zábrana bude někomu připadat zbytečná, ale jak jsem si na ní zvykl, je jištění normální HMS karabinou velmi nepříjemné, pořád se různě plandá a točí. Už jedině karabiny se zábranou (a spíše ne Gridlock). Pro děti doporučuji bezpečnostní závěry karabin pouze šroubovací (tedy ne různé bezpečnostní systémy jako Twistlock, Keylock...), jejichž ovládání je pro malé dětské ruce nejjednodušší.


HMS Concept SGL

HMS Concept SGL


Z dalších věcí na skály je potřeba pár normálních karabin a expresky. Expresky jsou asi jedno, doporučuji vybrat ty nejlehčí a pokud možno na jedné straně drátěné a na druhé plné. Nebo konce na lano a skálu rozlišené třeba barevně. Dětem to pak usnadňuje rychlou orientaci který konec patří na skálu a který je na lano, a třeba nacvakání presek na sedák je také rychlejší.


Black Diamond Gridlock

Black Diamond Gridlock


Na vícedélkách se nám ještě hodily nějaké ty smyčky, ale to je asi tak vše. Na normální jednodélkové lezení s sebou máme v tašce sešité smyčky 60 – 180 cm, asi 5 metrů smyce nesešité, ale nic z toho jsme ještě nepotřebovali, snad jedině když se Jáchym při jištění potřebuje k něčemu přivázat.


expresky

Plná/drátěná expreska





Odsedky

Odsedky – já používám Beal Dynadoubleclip 40-75cm, děti mají odsedky sestavené na míru ze smyčky a karabiny Mammut Element Screw Gate Poli (je malá), která je fixovaná gumičkou proti přetáčení.


Beal Dynadoubleclip 40-75cm

Beal Dynadoubleclip 40-75cm





Shrnutí:

Sedáky – Ocún Mojo, Ocún Twister Kid, Ocún Twist Tech
Lezečky – Rock Pillars Strike LU
Lana – 1x Beal Booster III 9.7 30 m, 2x Beal Booster III 9.7 60 m, Beal WallMaster 35m
Jištění – ATC Guide, CT Click-Up, MAMMUT Vader Alpine
Karabiny -  na jištění a do odsedek 3x HMS Concept SGL, na ostatní směs různých menších či větších karabin. Všechny šroubovací. Do odsedek je ještě možné použít nějakou malou karabinu a fixovat ji gumičkou.
Expresky – 12ks, nahoře plná, na lano drátěná
Smyčky – různé široké i úzké různě barevné smyčky od Ocúnu.
Přilby – Jáchym má Petzl Elios 1, Bára má Petzl Elia. Nastavení v pohodě a ani po celodenním nošení si nestěžují. Já používám také Petzl Elios 1.
Odsedky - Beal Dynadoubleclip 40-75cm, pro děti udělané ze smyček a karabin
Pytlíky na mágo – jakékoliv, ideálně s možností zavření
A v čem to vše nosíme? Máme velký taškobatoh Cargon 90 od Mammutu. Vejde se tam lano 60 m a komplet výbava včetně přileb. Dobře se nosí jak v ruce, tak na zádech.

Mammut Cargon 90

Mammut Cargon 90




Kde nakupujeme?

Všude možně. Postupně nám však zůstalo jen několik osvědčených míst s osobním odběrem a možností vyzkoušení. První základní vybavení jsme kupovali přes eshop VodaHory. Ceny slušné, nabídka široká a ještě nám ochotně po skype poradili vhodné a potřebné věci.
ATC Guide a BD karabiny jsme kupovali ještě normálně v Hudy Sportu, další vybavení se nám pak už rozdělilo.
Karabiny Mammut Element Screw Gate Poli, jistítko Mammut a různé drobné vybavení se nám vyplatilo nakupovat v krámku Mammut u vstupu na holešovickou stěnu. Jednou nebo dvakrát do roka tam mívají dost velké slevy (30 % a více), takže když náhodou nějaká ta sleva byla, nakoupili jsme do zálohy i to, co jsme nepotřebovali. Třeba to jistítko Mammut. Ale koupili jsme tam i ten taškobatoh Cargon, to se díky slevám už dost vyplatilo.
Lezečky, lana a další vybavení kupujeme v shopu lezecké stěny SmíchOff. Kluci jsou ochotní, seženou, co se dá, ceny mají zajímavé a třeba v prosinci měli i zajímavé slevy. Takže smyčky, lana a lezečky hlavně tam. A co je úžasná výhoda, při nákupu vybavení člověka nechají po domluvě zboží i vyzkoušet. Samozřejmě nemůžete třeba v lezečkách lézt půl dne, ale i těch pár kroků, co vás v tom nechají na stěně udělat, může dost pomoci. To samé třeba sedák. Vyzkoušet v klasickém obchodě je něco úplně jiného, než když si můžete sedák natáhnout a zkusit si do něj sednout na laně nebo spadnout.
Click-Up a karabiny Concept SGL jsem sháněl dost narychlo a velmi mi pomohl místní  eshop Lezce. Standa, který má eshop na starost, reaguje velmi rychle a zboží jsme měli do druhého dne. Stejně tak nakupuji zde na Lezci literaturu a průvodce. Když jsem potřeboval ze zahraničí sehnat konkrétní knihu o lezeckém tréninku, měl ji Standa snad do týdne.
A úplně super je na Lezci i výběr průvodců, protože teď, když mají hned kousek od metra Vysočanská krámek a výdejní místo, je možné sem zajít a všechny průvodce si prohlédnout, prolistovat a vybrat osobně. Naposledy jsem tu kupoval právě průvodce Frankenjura Band 1 a Frankenjura Band 2.  Průvodců na Juru bylo v nabídce více, ale právě při prolistování a detailním prohlédnutí zjistíte, který vám bude vyhovovat a kde toho najdete nejvíce. Literaturu tedy jedině zde, bez možnosti si průvodce prohlédnout bych ho nekupoval.
Pokud by někdo měl nějaké dotazy, klidně napište na email níže, případně neváhejte nás kdykoliv oslovit na některé ze stěn, pod kterými se s řadou z vás často potkáváme.


Úvodní „ilustrační“ fotografie: autor článku; Obrázky v textu: archiv Lezec-Shop


Petr   [úpravy] 06:32 10.02.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Bernard - soukromý pivovar Humpolec07:44:48 10.02.2014
asi jsem to přehlédnul, ale nikde jsem nenašel označení článku jako "placená inzerce"
pivařodpovědět 
 Jak jinak?08:14:01 10.02.2014
Inzerce koho? Mammutu? Bealu? CT? Ocúnu? Eshopu na Lezci? Asi ne, viď. Těžko napsat používané vybavení, když bych nesměl uvést značku a typ. A místa zakoupení? Jsem rád, že jsem je mohl uvést a doporučit, protože se všemi jsem měl jen dobré zkušenosti a dost nám pomohli. Asi těžko bych tu jmenoval obchody, kde byla arogantní a neodborná obsluha.
Petrodpovědět 
 Re: Bernard - soukromý pivovar Humpolec08:27:23 10.02.2014
jj taky mě to připadá jako PR ! Kdby pisatel zmínil všecky značky a obchody co v čr máme tak neřeknu, ale takhle nelze brát článek vážně...
to je jednoodpovědět 
  Kopání :-)08:37:12 10.02.2014
A je to tu - majitelé a zástupci nezmíněných značek a obchodů okolo sebe začínají kopat. Já naopak za doporučení děkuji. Vychovejte si ochotný a slušný personál, pak vás tu třeba někdo zmíní také. Sám jsem párkrát zažil, že i v renomovaných a značkových obchodech byla střeva, co se mi snažila nacpat naprosto nevhodné vybavení. Nebo jsem přivedl kamarádku na krám, chtěl jsme jí vyzkoušet dva tři druhy sedáků, a oni mají sotva jeden. Zato je to prý ten nejlepší :-) Tak takhle ne. Díky autorovi za doporučení.
odpovědět 
   Re: Kopání :-)09:04:18 10.02.2014
Já mám v obchodě sedáků 27, si přijď vybrat:)
Dexlaodpovědět 
 Re: Bernard - soukromý pivovar Humpolec11:11:24 10.02.2014
Tak to si asi posoudí admini Lezce co je a co není PR článek.
Evženodpovědět 

 m08:07:20 10.02.2014
Cau, napadlo me jestli by pro deti nebylo pri lezeni na prvnim vhodnejsi jedno lano (1/2) ktery je myslim testovany s 55kg a ne s 80kg?
lanoodpovědět 
 Re: m10:32:51 10.02.2014
Jako problém tohodle řešení vidím to, že půlka je hrozně tenká na manipulaci v jistítku, což nevadí když máš v ruce dvě, ale vadí, když máš jen jednu. Zkus si chytit pád vyššího faktoru do samostatný moderní půlky.
honzaodpovědět 
  Re: m12:11:00 10.02.2014
No jo, ale chytas cca 30kg. U tech Petrovejch hubenouru mozna ani to ne:) Je to podle me hlavne o vhodnem jistitku, aby to dostatecne brzdilo a pritom se lano nesekalo. A co se tyce razove sily, pulka na tom bude urcite lepe nez jednoduche lano.
Lukasodpovědět 
   Re: m12:29:47 10.02.2014
Kde jsi sebral 30? :-) Teď mají 23 a 24. Takže rok až dva zpátky to bylo okolo osmnácti až dvaceti. Jakmile linie nebyla přímá, nešli spustit. Ty půlky mne nenapadly, možná by to na stěnu řešení bylo. Nešlo jen o jištění a spouštění, ale často měli na prvním problémy i lano cvakat. Když byl začátek kolmý, pak kousek převisu nebo stropu a pak zase kolmý kus, nahoře už lano na cvakání v jedné ruce skoro nevytáhli. Jsem rád, že tohle období je už na námi :-)
odpovědět 
  Re: m12:19:24 11.02.2014
Když chytáš pád do 1/2 lana, chytáš většinou jen do jednoho pramene, protože jeho dva prameny se cvakají buď jeden nebo druhý. Co říkáš ty platí pro dvojče. Navíc větší prokluz by byl v případě lehkých dětí výhodou.
Janekodpovědět 
   Re: m12:27:58 11.02.2014
To jako že držíš v ruce jen jeden pramen lana? To asi ne.
odpovědět 
  Re: m08:06:04 17.02.2014
Půlka lano pro zkušeného jističe je na chytání pádů v pohodě.
Tomodpovědět 
  Re: m08:10:54 17.02.2014
Půlka lano pro zkušeného jističe je na chytání pádů v pohodě.
Tomodpovědět 

 odsedka08:51:51 10.02.2014
článek žádný superobjevný, ale nějaké informace se tam asi najít dají. I když bych taky čekal spíš rozvahu nad rozdílnými vlastnostmi, než samotnou chválu konkrétní značce, či obchodu.

Ale všiml jsem si zmínky gumičky u odsedek... doporučuju autorovi (a všem, co to tak mají) mrknout toto http://www.lezec.cz/clanky.php?xtem=&key=5053 imho tam to riziko procvaknutí napr. při cvaknutí na sedák je.
m.odpovědět 
 Re: odsedka09:15:52 10.02.2014
Ahoj, díky za reakci. S tím porovnáním je to těžké. Kdybychom testovali více kousků, asi by to šlo, ale nám se zatím podařilo koupit vše na první pokus tak, že jsme byli spokojeni a potřebu zakoupení jiného kusu jsme neměli. Nemohu tedy porovnávat, pouze napsat spokojenost s tím konkrétním, co máme.

A co se týká gumiček, tak bych to měl asi upřesnit - gumičky, které používáme, nejsou ty, na které odkazuješ. Všude máme fixaci přes gumičky, ale jsou to takové ty obyčejné O-kroužky, které musíš okolo karabin omotat. Tam je to procvaknutí prakticky vyloučeno. Prodávají se jako SINGING ROCK Quick Draw O kroužky na expresky.
odpovědět 
  Re: odsedka09:21:37 10.02.2014
Oprava - zpřesnění a oprava věty Všude máme fixaci přes gumičky. Mělo to být Všude, kde máme fixaci přes gumičky... Jen aby nedošlo k nedorozumění, že máme fixováno vše :-)
odpovědět 
   Re: odsedka09:46:11 10.02.2014
moc nechápu z čeho vycházíš, že u těch o-kroužků nemůže dojít k procvaknutí smyčky a následnému prasknutí při odsednutí.

Chápu že děti jsou ještě malé a s gumou nemají moc zkušeností
d.odpovědět 
    Re: odsedka10:07:00 10.02.2014
S gumou mají zkušeností hodně. Třeba v sešitech ji ve škole používají každou chvíli. Takové malé bílé mají.

A z čeho vycházím, že nejdou procvaknout nebo dát blbě? Nevím, kolik zkušeností s nasazováním jakých gum máš, ale tahle guma nasadit tak špatně, aby to bylo život ohrožující, normálně nejde :-)
Petrodpovědět 
     Re: odsedka10:51:26 10.02.2014
www.dpmclimbing.com/ articles/ view/ tito-traversa-report-reveals-cause-accident

takto nasadit obycejne O-krouzky, bohužel, jde take!!!!!
ale, malovani čertu na zed ma pouze vyznam, pokud se ztoho chce/da poučit...
odpovědět 
      Re: odsedka10:52:04 10.02.2014
jo, podpis chybel...martin orlik
martin orlikodpovědět 
      Re: odsedka11:12:49 10.02.2014
Vím, že ty gumičky jde použít i takto. Proto jsem také psal normálně nejde. Chybu s těma většíma gumičkama si představit umím, špatné sestavení nemusí být na první pohled viditelné. Ale jen s tím O-kroužkem si nedovedu neprovlečení karabiny do oka představit.

Pokud by to měl ale někdo v ruce poprvé v životě, stát se to může, tvé upozornění je na místě. Je pravda, že když jsem to psal jako vybavení pro děti, že jsem mohl připojit fotku. Díky, zkusím to napravit.
odpovědět 
       Re: odsedka11:28:52 10.02.2014
POZOR, tady nejde o špatné nasazení gumičky, kdy smyčka neprochází karabinou. Situace je taková, že gumička (jakákoli) i smyce je správně a karabinu znovu procvakneš okem smyce. Tím prochází smyci dvakrát a vlastně jí tam drží opět jen guma. Mrkněte na to pořádně. Nepřijde mi to nijak nereálné při manipulaci dokázat. (někde to tuším Bolek předváděl i na videu názorně).

Osobně když jsem měl potřebu řešit pohyb karabiny, udělal jsem těsně pod ní uzel a ten dotáhnul až na ní.
m.odpovědět 
        Re: odsedka11:41:04 10.02.2014
Aha, to ano. To mi nedošlo, nikdy bych to takto odsedku nesestavoval. Moje odsedka je jeden pramen a na konci má oko, děti to mají stejně. Nechat tam plandat sešitou smyčku mi přišlo nepraktické a ne úplně bezpečné. Takže vždy to mají na konci s očkem, do kterého se karabina dává. Vlastní odsedku mají tedy jeden pramen a na jednom konci velké oko na smyčku k sedáku, na druhém mají malé oko na karabinu, která je tam fixovaná. Pokud náhodou odsedku potřebujeme a nemají vlastní, dělám ji ze sešité 60 - 80 cm smyčky. Uděláme uzel na malé očko na karabinu a zbytek zase přes liščí smyčku k sedáku.
Petrodpovědět 

 odsedka se ztratila?13:56:32 10.02.2014
a kde maji deti odsedku na titulni fotce? je to prece ta fotka s nazvem pohoda na standu ne? uplne zbytecny clanek o nicem. jako kdyz opises katalog. ale kdyz je nekdo grafoman a egoman tak co se da delat...
janodpovědět 
 Re: odsedka se ztratila?16:26:57 10.02.2014
Odsedka se neztratila, děti ja maji u pasu. Na tomto štandu ji děti nepoužily, protože jsem to nepovažoval a stale nepovažuji za důležité a je mi jedno, co si o tom myslíš. Pokud chceš znovu hodnotit bezpečnost a rozumnost našeho počínání ve skalách, udělej tak u těch článků. Tady je popsané naše vybavení. To používáme, můžeš se o tom sám přesvědčit, píšu z vlastní zkušenosti. Pokud má někdo něco k vybavení, rád odpovím. Na dalśí nesmyslné výpady však reagovat nebudu.
Petrodpovědět 
  Re: odsedka se ztratila?09:46:02 11.02.2014
"...nepovažoval a stale nepovažuji za důležité...", myslim ze na tvoje nesmyslne nazory taky uz nebudu reagovat
janodpovědět 
   Re: odsedka se ztratila?10:24:03 11.02.2014
Děkuji.
Petrodpovědět 

 Proč se tu zveřejńují takové články16:47:12 10.02.2014
Lezec.cz čtu často, ale dosud mě nepřišlo nutné něco komentovat. Až teď. Takový článek je opravdu o ničem, spíš to vypadá jak nechutné PR. Nemá to úroveń. O vybavení by měla být diskuze. Ale podobných plytkých článků o ničem tu má autor více, takže to není žádné překvapení.
Lukášodpovědět 
 Re: Proč se tu zveřejńují takové články18:11:11 10.02.2014
Jen do něj, tohle tu číst nebudeme. Co si to jen autor dovoluje napsat na lezecký server o lezeckém vybavení používaném jeho dobře lezoucími děti!! 3x fuj a hanba!!!
odpovědět 
  Re: Proč se tu zveřejńují takové články19:11:00 10.02.2014
No ja to nectu, ale tusim obsah. To jsem v tom dobry, ze? Opravdu obdivuji/nebo spise nechapu/ ty co si tyto clanky od Petra ctou. Nezlobte se, ale kdyz by jste chteli zacit s detmi lezt, myslim jako nelezci, zajdete radeji do detskeho lezeckeho oddilu anebo i horoskoly, nelezte ale jen podle prirucky. Myslim ze trosku zkusenosti mam.
Martas.odpovědět 
   Re: Proč se tu zveřejńují takové články22:42:02 10.02.2014
Taky moc nechápu smysl tohoto článku a co tě Petře vede k tomu napsat seznam vašeho vybavení. Jak píše, koupil vše na skoro první pokus. Žádný testovaní, zkoušení, porovnávání.

To že ti Petře tyto věci vyhovují, neznamená, že budou vyhovovat i ostatním. Rozhodně bych tvé rozhodnutí, nebo zkušenost, tady nepublikoval jako skoro dogma, bez hlubší znalosti věci. Snad jen jako typ, že tyto značky dělají i tyto výrobky, a že se dají koupit tam a tam. Amatérský PR článek.
Fáberaodpovědět 
    Re: Proč se tu zveřejńují takové články23:34:31 10.02.2014
A o co ti jde konkrétně? Pokud ty i ostatní dobře čtete, nikde nepíšu, že to je to nejlepší a jediné. Naprosto jasně a zřetelně píšu, že je to přehled toho, co používáme a máme a s čím jsme spokojeni my. Kdyby o vybavení pro děti psal někdo jiný, asi by vyjmenoval jiné produkty. Jenže ačkoliv lezení s dětmi zajímá mnoho lidí, nikdo jiný článek na téma vybavení pro děti nebo lezení s dětmi nepíše.

Jestli se někomu článek nelíbí a myslí si, že to jde napsat lépe a jinak, ať to napíše. Místní čtenáři to jistě ocení.
Petrodpovědět 
     Re: Proč se tu zveřejńují takové články00:49:52 11.02.2014
Naštěstí každý nemá potřebu leštit ego vydáváním článků, jinak by to takovými nic neříkajícími výčty jen kvetlo.I když pochubuji, že by sem admini umísťovali x stovek článků o tom, co kdo používá.
Lukášodpovědět 
      Re: Proč se tu zveřejńují takové články09:47:17 11.02.2014
Neumisťovali. Ale ono to není o stovkách, není to ani o desítkách podobných článků. Ono to totiž není ani o o jednotkách. Vybavení pro děti a lezení s dětmi pár lidí zajímá, ne že ne. A pokud si dobře projdeš obsah nějakou dobu zpět, tak téměř žádné články na toto téma tu nenajdeš.
Petrodpovědět 
       Re: Proč se tu zveřejńují takové články11:06:28 11.02.2014
A stejně se lidé, a v mnohem větší míře, zajímají o lezení dospělích. Je tu tím pádem nějaký takový článek? Navíc s nulovou vypovídající hodnotou.
Není žádné porovnání, napsání co vše jsi vyzkoušel a jak to fungovalo. Prostě jste nakoupili to, co jsi uznal za vhodné a pak to sem napsal. Ono těžko čekat, že v dnešní době budou výrobci produkovat nějaké vyloženě špatné věci.
Tento článek je tak na chlubení před chlapy v hospodě ;)
Lukášodpovědět 
        Re: Proč se tu zveřejńují takové články11:19:48 11.02.2014
A jaký smysl by to mělo? Proč by zkoušel 4 druhy sedáků, když je s tímto spokojen? Proč by zkoušel 5 druhů kyblíků, když tento funguje a dělá vše, co se od něj očekává, a je za rozumnou cenu?

Článek má naopak vypovídací hodnotu velmi vysokou. Nějaký matroš už dva roky bezchybně slouží tak, že autor neměl potřebu ho měnit. To je podle mne více, než výsledek měsíčního testu pěti sedáků, kde zkoušíš a testuješ, ale reálným dlouhodobým životem to neprojde. A jestli do toho trochu vidíš, tak bys měl vědět, že řada vlastností se projeví až dlouhodobým používáním. To samé platí i o karabinách. Je naprosto běžné, že když půjdeš koupit jako začátečník HMS karabinu, doporučí ti a prodají klasickou. Díky tedy za zmínku a doporučení na karabiny s ochranou proti přetočení.
odpovědět 
        Re: Proč se tu zveřejńují takové články11:23:34 11.02.2014
Mě nezajímá, co autor s dětmi zkoušel a testoval a jak to fungovalo, zajímá mne, co nakonec s dětmi používá.
odpovědět 
         Re: Proč se tu zveřejńují takové články12:14:45 11.02.2014
Ano a tím se dostáváme do nikam. To, že něco nakoupil a se vším je spokojen jen dokazuje, že kdyby koupil něco jiného tak bude spokojen stejně= nulová vypovídající hodnota. A zvlášť když někdo chce začít lést s dětmi. Protože ten kdo s nimi začne je za A/lezec taktéž, tím pádem zná a ví co mu vyhovuje, B/není lezec a nezná to, a tím pádem by se měl jako začátečních poradil s člověkem co o tom něco ví- lezecký instruktor, kvalifikovaný prodavač. Rozhodně bych si nepřečetl článek od někoho kdo, když čtu jeho předchozí články, riskuje a ohrožuje zdraví svých dětí a podle toho nakoupil.
Lukášodpovědět 
          Re: Proč se tu zveřejńují takové články12:26:47 11.02.2014
Dobré vysvětlení přesně potvrzující příspěvek o kousek níže. K obsahu článku a doporučení v něm nemáš nic, jen ti vadí, že ho napsal právě Petr. I kdyby si Petr vybral to nejlepší na trhu, je to špatně, protože se ti nelíbí, jak s dětmi leze. Nezbývá, než se smát...

Hele, četl jsi vůbec ten článek, než jsi začal psát a urážet??? Nebo jsi jen viděl fotku a autora a pustil ses do toho? Vždyť píšeš blbosti, tvá slova jsou v přímém rozporu s obsahem článku.
odpovědět 
          Re: Proč se tu zveřejńují takové články12:44:07 11.02.2014
Lukáši a ty máš děti...???
odpovědět 
         Re: Proč se tu zveřejńují takové články15:21:38 11.02.2014
A to je imho zásadní chyba. Zajímavé by mi přišlo hlavně PROČ to používá. Jako přínosnou vidím třeba informaci o sedáku, který v porovnání s ostatníma jde lépe dotáhnout v pase. Prostě se mi zdá, že by užitečnější bylo věnovat více prostoru právě postupu výběru a zohledňovaným parametrům a až v druhé řadě zmínit vyhovující konkrétní výrobek (+ ideálně alternativy se zhodnocením rozdílů). Takhle je to výčet který mi bohužel vyzní trochu "koupil jsem a vyhovuje" (třeba náhodou, třeba by jiný byl i lepší??)
m.odpovědět 
          Re: Proč se tu zveřejńují takové články16:51:52 11.02.2014
Nechci rýpat, ale Petr tam důvody pro výběr těch dětských sedáků uvedl. Jak celotělových, tak normálních. U lezeček je uvádí také. A důvody pro výběr uvádí i u lana. Píše tam, že u všeho vyzkoušeli více typů a druhů, takže o náhodný kup se nejednalo. Pokud bys tam chtěl úplně přesně důvody a vypsat co se u jakého typu dá nastavovat a o kolik, tak pak už je to opravdu test více typů, ne shrnutí vlastní zkušenosti.
odpovědět 
        Re: Proč se tu zveřejńují takové články12:36:31 11.02.2014
"Tento článek je tak na chlubení před chlapy v hospodě". A na tom je něco špatnýho? Představ si to tu jako takovou hospodu, akorát že místo piva tu tečou jedničky a nuly. Nevidím důvod, proč by nějaký to chlubení mělo bejt v hospodě ok a na lezci ne. Odkdy je lezec impaktovanej žurnál?
honzaodpovědět 
     Re: Proč se tu zveřejńují takové články16:56:05 11.02.2014
Takže to je jen seznam věcí které používáte a které jsou tak fajn. Tak jako jsou hrozně fajn kluci na smíchově a Standa z Lezce..

Píšeš, že tu žádný takový článek není. To máš bezpochyby pravdu. Jseš první koho napadlo napsat o svém vybavení a jak je to prima.

Já používám výhradně toaletní papír s alpskou protěží, ta zaručeně vaši prdel potěší.
Taky budeš rád za tuto informaci a vsadíš na moji oblíbenou značku?
Fáberaodpovědět 
      Re: Proč se tu zveřejńují takové články07:50:04 12.02.2014
A není ta AV kartička příliš malá a hladká?
honzaodpovědět 

 tucnaka do ucha19:29:55 10.02.2014
PR jak prase... a prdel jim na skale utiras cim? a kde to kupujes? jestli tohle nema PR label tak admin asi chrape....
odpovědět 

 Chacháááá21:31:55 10.02.2014
A největší pr.el je na komentářích to, že ty negativní jsou od těch, co nelezou s dětmi tak jako autor. Tak si děti místo sezení u kompu udělejte a až budou lézt jako ty autorovy, tak se zase stavte...
A voooo tooom tooo je :-)
Gampodpovědět 
 Re: Chacháááá23:50:01 10.02.2014
Já tu vidím ještě jednu pr.el. A větší. Nikdo nenapsal, že by v článku bylo něco špatně nebo něco nevhodného, nikdo nic nedoplnil, nerozšířil. Ale všichni mají plnou hubu keců a pustili se do autora, že si dovolil článek o jejich vybavení vůbec napsat a dát sem. Hrdinové.
odpovědět 
  Re: Chacháááá10:37:08 11.02.2014
přesně tak plná huba keců. Kolik diskuzujicích leze s dětmi ? A proč nenapsat článek s jakým vybavením je autor spokoje? Když to nechceš číst tak proč to čteš a pak radíš a vlastně ani nevíš co, protože nemáš děti a jsou to jen keci od PC..
odpovědět 
 Re: Chacháááá14:48:51 11.02.2014
ale prd.. deti mame... a tohle promin opravdu smrdi... nakupuju u xxx a je to prima...
odpovědět 

 skoda21:35:11 10.02.2014
trochu nestranosti od nekoho kdo ma taky deti a nejlepe dela horoskolu neuskodi, kdyz napise clanek, az moc jednostrane.. Daji se sehnat i jine znacky a kvalita muze bejt stejna a v pripade proflakleho ne prilis kvalitniho Mamut lepsi. Se snad uz prodava aj v Tescu sety od nich :D
Filodpovědět 
 Re: skoda00:24:44 11.02.2014
Mammut je v Rakousku supermarketová značka. Kromě toho vyrábí také nějaké top věci, ale grós činí právě věci do hypáčů a supráčů (nic proti nim!). Tak co se čílíš?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: skoda10:47:41 11.02.2014
Kubo, ale to dělá skoro každá firma.Nikdy nebudeš vydělávat jen na Topu.Když prodáš výrobky masám, tak budeš mít i na to držet a vyvíjet top produkt.
martyodpovědět 
   Re: skoda13:26:57 11.02.2014
necilim, jen jsem myslel ze kdyz budu psat o matrosi tak tu preci nedam jednu znacku a kde ji kupuju. Ono vseobecne clanek o matrosi a jen urcitem je dle me drobne PR a da se mu predejit ->
Nerikejte mi ze kdyz delate clanek na matros, je problem projet tech 3-6 znacek konkurence aspon a pridat je do clanku jako alternativu.. to snad zvladne kazdej proklikat net a dat jm. produktu.
Takle to teda moc nezavisle neni a jeste se tam prosazuje znacka jako Mamut, ktera v poslednich letech dela absolutni sunty veci o spatne kvalite. Od nich uz nic na lezeni nekupuju,natoz to doporucit detem. Nedej boze sedak,lano,odseda,preska,jistitko...
Filodpovědět 
    Re: skoda13:44:04 11.02.2014
File? Četl jsi ten článek? Od Mammuta mají jen tašku, karabinu a jedno jistítko, které uvádějí jako náhodně koupené záložní. Jestli bych v článku viděl doporučení na jistítka, tak na ATC a Clickup.

Ale pokud můžeš, rozveď to. Co je špatného na kyblíku Vader Alpine? Proč ho nazýváš šuntem?
odpovědět 
    Re: skoda13:50:24 11.02.2014
To je trochu mýlka! Věci do supermarketů nejsou nekvalitní. Vyhovují masám, jsou relativně levné, a při tom použitelné a stejně bezpečné jako jejich nejdražší konkurence.

Ač s Petrem v mnohém nesouhlasím (viz dřívější články) a myslím, že tento článek měl projít důkladnou editorskou úpravou, považuju ho za velmi dobrý počin. Určitě pomůže v orientaci mnoha rodičům.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: skoda16:03:13 11.02.2014
malá připomínka - k termínu kvalita. v technické praxi má tohle slovo jasný význam a znamená to splnění podmínek s nějakou mírou jistoty, nějakým rozptylem atakdále. v řeči lidové se tím myslí něco, co spíš odpovídá englickému performance. takže třeba ručně šité pohorky z ručně vydělávané juchty mají rozhodně vysokou performanci (dobré vlastnosti, hodnoty), ale zároveň jsou v technickém slova smyslu nekvalitní - jejich parametry velmi kolísají.
Lukas B.odpovědět 
      Re: skoda17:44:25 11.02.2014
to je pravda jen z poloviny... kvalitni take znamena odpovidajici pozadavkum zakaznika.. tudiz tebou zminene boty mohou byt velmi kvalitni... tebou zminovana technicka poznamka se spise tyka spc
odpovědět 
       Re: skoda07:28:30 12.02.2014
ano, to je význam slova používaný tuzemským marketingem. stejně, jako se pomotává technika s technologií, což je zapříčiněno nulovou funkční gramotností počitadláků.
Lukas B.odpovědět 
        Re: skoda14:19:29 12.02.2014
bohuzel nemas tak uplne pravdu... ano zneuzivani pojmu kvalitni v marketingu je zrejme... ale to co jsi nastinoval s botama s tim nema moc spolecneho... skutecne bych neomezoval pojem kvalita/jakost jen na opakovatelnost vyrobniho procesu... ona totiz ta opakovatelnost/neshoda je v zalkadu urcena prave pozadavkem/specifikaci zakaznika. tudiz rucne vyrobeny kus je kvalitni pokud splnuje tvoje pozadavky ( ktere v teorii budou mene prisne nez pozadavky interni, pouzite firmou vyrabejici ruco ) ... parametry vzdy budou kolisat a kdyby se tak nedelo je neco spatne... precti si iso normy a popremyslej o pojmu pozadavek zakaznika a prezkoumani smlouvy... tvrdit ze kvalitni=vyhovujici pozadavkum zakaznika je vyznam pouzivany tuzemskym marketingem je omezene
odpovědět 
 Re: skoda09:59:09 11.02.2014
Tohle nechápu. To jako kdybych napsal, že mám prestižní lezeckou tašku za 5.000 a GriGri, tak by to bylo v pořádku, ale když napíšu, že mám tašku a jistítko od Mammuta, tak je to špatně? Až budu psát test na lezecké tašky, napíšu o více typech. Ale já psal jen co používáme. A s tím Mammutem Cargon jsem naprosto spokojen. A byl bych i kdybych ho koupil v supermarketu. A možná tomu nebudeš věřit, ale to "supermarketové" jistítko od Mammuta také funguje stejně jako ATC. A je jen za třetinovou cenu. Takže ať si každý koupí co chce. Já používám Mammuta a jsem s ním spokojen.
Petrodpovědět 
  Re: skoda10:15:43 11.02.2014
pak ale vůbec nechápu co tě vedlo napsat tenhle článek, je to zas nějaký projev exhibicionismu?
d.odpovědět 
   Re: skoda10:23:08 11.02.2014
A co vede tebe k psaní takovýchto komentářů? Připadáš si chytřejší, když se lidí ptáš na důvody jejich konání?
odpovědět 

 reklama10:02:10 11.02.2014
Pouze reklama a zviditelnit své děti.
K.N
K.Návratodpovědět 
 Re: reklama10:21:27 11.02.2014
Zajímalo by mne, jak by byl článek přijat, kdyby autorem nebyl Petr, ale někdo jiný. Z většiny vašich příspěvků jen čiší osobní nenávist a hloupost, stejně jako z většiny příspěvků u jeho článků ze skal. Ani řádka k věcnému obsahu, jen urážky autora. Připadáte mi jako opakující se závistiví ubožáci. Karle Návrate, kolikrát ještě k Petrovým článkům napíšeš, že je to reklama na jeho děti?
odpovědět 
  Re: reklama10:29:01 11.02.2014
Díky, ale to nemá cenu, nech je být. Oni za to nemohou a já se s tím nějak srovnám :-)
Petrodpovědět 
  Re: reklama15:18:09 11.02.2014
1. měl bys se podepsat ať vím kým mam tu čest
2. dětmi pracuji i dalšími rodiči již přes 15 let z cizími a jezdíme i na skály tak vím o čem je řeč. K.Návrat
K.Návratodpovědět 
   Re: reklama15:46:13 11.02.2014
Co to vše má společného s charakterem tvých příspěvků a tvojí potřebou všechny informovat, že ty články jsou jen reklama na děti? Takhle vypadáš jen jako zapšklý a ukřivděný oddílový vedoucí, o kterém se ani po patnácti letech práce s dětmi nepíše, kdežto Petr tu jako naprostý "amatér a neználek" už měl několik článků. Zkus místo shazování ostatních napsat něco sám. Jistě jste za tu dlouhou dobu, co s dětmi pracuješ, někde na skalách byli, nebo ne? Když zaujmou Petrovy příspěvky, jistě by jako inspirace pro ostatní rodiče s dětmi byly vhodné i články tvoje.
odpovědět 

 PR? asi těžko10:46:53 11.02.2014
Mnohokrát tady padla zkratka PR. PR je ale skoro snad z definice aktivita, ze které jejímu zadavateli kouká nějakej materiální prospěch. A to by mě teda zajímalo, co kouká Petrovi z toho, že napíše, s čím jeho děti lezou (třeba něco jo, já nevím, jenom by mě fakt zajímalo co).
honzaodpovědět 
 Re: PR? asi těžko11:53:21 11.02.2014
No jasně. Článek je v pohodě. Kdo nechce tak ho číst nemusí, já to beru jako, informaci, že se někomu tyhle věci osvědčily. Tečka.
Steveodpovědět 

 ...12:29:16 11.02.2014
Svými predchozími lehceegohonícími článkami si Petr vybudoval dost nenávistnú základnu, takže at napíše cokoliv, sklídi hafl negativních komentaru. Ale ať už by to napsal kdokoliv, tak mi článek přijde o ničem - výčet svého lezeckého matroše muže napsat každý.
Mačetaodpovědět 
 Re: ...12:47:25 11.02.2014
Mačeto a víš vůbec kolik se vyrábí produktů pro děti a kolik pro dospělé.Děti rostou a investice do nich není žádná levná záležitost.Tak někdo ocení i tento článek.
odpovědět 
 Re: ...12:55:39 11.02.2014
Může, ale nenapíše. Dotazů na vybavení pro děti bývá v diskuzi dost, i se nás na vybavení lidé ptají na stěnách i na sklaách. Ucelený pohled na vybavení pro děti (dospělí prominou, ale lezení s dětmi je trochu jiná disciplína, než lezení dospělých) tu dosud nebyl. A rozdíl mezi nákupem vybavení pro děti a pro dospělé je dost značný, protože vybavení pro děti kupují a shánějí často rodiče, kteří o tom vědí málo nebo nic nebo nemají s dětským vybavením zkušenost i když sami trochu lezou. I tací lidé to tu čtou a pro ty je také článek určen. Že na něj (a na mě) reagují i zkušení a znalí lezci, je otázka jiná.
Petrodpovědět 
  Re: ...15:15:28 11.02.2014
No, nevím, pokud jsou rodiče, co sami nelezou, tak snad jejich deti lezou pod dohledem někoho, kdo sa vyzná, deti pozná a nechají si poradit spíše od něho. Nic ve zlém, tvůj článek se podle mně dá brát jen jako výčet pár věcí s kterýma máte zkušenosti. A moc jich není. To, že im sedí daný sedák (proč?jaké byly ostatné? a pod.), neznamená, že bude sedět všem, to snad uznáš. Když ses už pasoval na odborníka co se týka lezení s dětma, tak aspoň rozveď své myšlenky trochu hlouběji. A závěr působí (možná nechtě) fakt jako PR.
Mačetaodpovědět 
   Re: ...15:52:54 11.02.2014
Tak úplně takhle to není. Je řada lidí, zkušených i méně zkušených, kteří lezou jen tak pro zábavu, lezou s dospělými, ale mají děti, ty jim dorostly do věku 5-6 let a oni je začínají brát na skálu s sebou. Nebo se koukni někdy o víkendu pod nějakou stěnu. Lezců, co tam s partou lezou pětky a dole jim pobíhají děcka v teniskách a nevhodných sedácích z půjčovny, tam najdeš hodně :-) Ne každé dítě, které začalo chodit na stěnu nebo na skály s rodiči, má rodiče zkušené lezce nebo chodí do horokroužku.
odpovědět 
   Re: ...20:31:31 11.02.2014
Mačeto tak ty jsi vlastně úplně mimo, děti nemáš v dětském vybavení se taky asi nevyznáš...jestli jo tak se omlouvám a doufám, že nám ukážeš jak má takový článek vypadat.Mnoho rodičů Ti bude vděčných (ani nevíš kolik, protože jseš v tomto odvětví úplně mimo.strašně je jednoduché se starat sám o sebe a nebo živit rodinu a ještě k tomu s celou rodinou jezdit do skal.Takže vyhlašuji páni chytrolíni napište něco o dětském vybavení do skal co a jak, jaké s tím máte zkušenosti a nezapomeňte děti rostou, takže 5 leté dítě je trochu jiné než 8 leté a podobně...těch věcí je mrtě....tak mačeto a spol. jsem zvědav....
odpovědět 
    Re: ...14:06:18 12.02.2014
Klídek. Jen jsem napsala, svůj názor, toť vše. To se snad ješte smí. A kecy o starání se sám o sebe si ušetri, po tom jestli mám rodinu či deti a o koho se starám, tak po tom ti je leda tak prd:)
Mačetaodpovědět 
  Re: ...15:56:55 11.02.2014
zdar, zkusím konstruktivně. vybavení pro děti musí být mnohem blbuvzdornější než vybavení pro dospělé. ale máme jednu výhodu - děti jsou lehoučké jako pírko, takže pevnostní stránka matroše je poněkud upozaděná.

takže zaprvé karabiny. dneska bych nekoupil háemesku jinou než s blokací (proti přetočení). dokonce ani pro dospělého ne. byl bych ovšem poměrně hodně opatrný na karabinu s blokací použitou na odsedce, tam fakt nepatří, radši ať je karabina namáhaná napříč než ať je blbě procvaknutá tak že máme vomotanou tu drátěnou sponu (to u centrálního oka sedáku fakt nehrozí).

zadruhé odsedka. zase děsnýho majzla na rozvazovací procvakání (takovej ten kouzelnickej uzel). neřešíme pevnost, takže popruh najednoducho, na jednu stranu větší smyčka vůdčákem (na liščák do celotěláku nebo natvrdo provázaná do nebo podél centrálního voka sedáku), na druhou stranu maličká smyčka vůdčákem kterou sotva projde karabina natěsno, oba vůdčáky namočit a utáhnou buvolí silou. druhá (a možná lepší možnost) je nepoužívat odsedku vůbec a dělat si fous z lana, ale to zas chce aby dítě bylo dost spolehlivé na loďák.

helma. teď řeknu něco kontroverzního (ostatně, dávno již nejsem instruktorem takže můžu), ale je úplně jedno jaká, třeba cyklistická, ale správná velikost a správně utažená podle kebule.
Lukas B.odpovědět 
   Re: ...16:10:58 11.02.2014
Lukáši, mohl bys to s tou odsedkou a karabinou s blokací rozvést? Není mi z toho úplně jasné, jak to myslíš a co při pouhém cvaknutí, kdy lezec nenadlézá, ale jen visí, hrozí.

A co myslíš tím rozvazovacím procvakáním? Na koncích odsedky mají děti uzly, to je pravda, ale mají tam osmičky. Jedno oko větší na liščák do sedáku, jedno malé na karabinu. To je dobře, nebo špatně?
Petrodpovědět 
    Re: ...16:22:51 11.02.2014
rizikové je když máš karabinu s blokací (tím drátěným klipem uvnitře třeba) a cvaklé ve velkém plandavém oku, třeba šitá smyčka na liščák do centrálního oka, že si to procvakneš několikrát tak že nakonec jde smyce jen kolem klipu. vypadá to jako cvaklé, nevšimneš si na první pohled, sedneš a letíš. já vím, že je to uplná pitomost, "že by takovou věc udělal jen blbec", ale holt platí, že každou blbost někdo dříve nebo později udělá.

jo, tebou popisovaná odsedka je asi nejlepší možná (lepší je okopírovat centrální voko, to ale jde u sedáku a ne u dětského celotěláku), ale oko na karabinu co nejmenší. když teda pomineme variantu nepoužívat odsedku vůbec (jak vidno třeba v rakousku), ale to zhusta končí odsedáním do věnce expresek...
Lukas B.odpovědět 
     Re: ...16:34:24 11.02.2014
Aha, takhle ano. To je asi to, co jsme řešili výše v 11:28:52 10.02.2014, je to tak? Prostě karabinu v odsedce cvakat jen do těsného očka s uzlem. Ostatně to riziko špatného procvaknutí je také důvod, proč nepoužíváme dasychain i když by se to kolikrát hodilo.

Díky

Petrodpovědět 
      Re: ...17:20:49 11.02.2014
jo, přesně tak, a lautr egal, jestli ten kouzelnickej uzel udělá gumička, nenosné stabilizační prošití nebo nenosnej klip. tam není otázka jestli se to stane, ale kdy a komu.
Lukas B.odpovědět 
       Re: ...21:58:14 11.02.2014
Nechcete vy dva založit vlastní web? Třeba kinderlezec.cz ? Nebo raději něco jako mimibazar, kde by se probíraly karabinčičky, sedáčky a laníčka? Mám z Petra trochu pocit, že je agent provokatér. Když budu potřebovat matroš pro dítě, tak určitě nedám na článek někoho kdo sám neleze, protože ty děti to asi fakt nepoznaj, jestli je to Mammut nebo něco jiného. Prostě koupím sedák a lezečky, který jim budou sedět a hlavně o tom fakt nebudu nikam psát.
Davidodpovědět 
        Re: ...23:36:18 11.02.2014
Podej si ruku s Mačetou a přijďte, až s lezením dětí a výbavou pro ně budete mít zkušenosti a až si tím sami projdete. Zatím ani nevíš, o čem píšeš, uvádíš tu pouze hypotetické úvahy, co bys udělal, když bys to potřeboval. Realita ale bývá od představ dost odlišná.
odpovědět 
         Re: ...09:27:16 13.02.2014
Ty vole... vy zase z toho lezení s dětmi děláte, jako by to byla nejproblematičtější věc na světě, aby ste se z toho nepodelali...nic závratně problémového na tom není a psát o tom takové články o ničem netřeba....vážně nevím, co si z takového článku vzít...vlastně vím, nic.....p.s.s dětmi lezu...
odpovědět 
        Re: ...07:35:05 12.02.2014
hele, to je na webmajstrech lezce jak si to udělají, jestli chtějí mít široký prostor kde se setkávají lezci od houbařů romantiků po echt športsmeny, nebo to ouzce vyprofilovat. v druhém případě by to četlo asi stodvacetšest lidí a za reklamu by neměli ani na slanou vodu, a taky by to byla po čase dost nuda, a tak volí přístup první (v druhém případě by to bylo jistě takové semknutější a komornější).

a tobě poradím - články co tě nezajímají prostě nečti a nekomentuj (nemusíč si to cvakat přece...). třeba já to tak dělám s tématikou závodů a "sportu", a naprostá spokojenost.
Lukas B.odpovědět 
     Re: ...10:46:33 13.02.2014
Za nejlepší odsedku považuju okopírovat centrální oko, pak jeden pramen, a na konci oko co nejmenší - tak aby těsně prolezla karabina a blokace gumičkou (oko je malé = nemůže se udělat ten kouzelnickej rozvazovací uzel). Uzly dotáhnout a klidně zajistit prošitím.
A odsedku z dynamickýho lana (dvojče nebo půlka). Ne ze statický smyce, a už vůbec ne z Dyneemy.
Vladaodpovědět 
      Re: ...11:08:12 13.02.2014
Jaké centrální okolo máš u dětského sedáku na mysli?
odpovědět 
       Re: ...12:05:59 13.02.2014
Stejný jako Lukas 16:22:51 11.02.2014 tj.
odpovědět 

 Pěkný článek13:58:19 12.02.2014
Ahoj,
  děkuji za článek. Byť výběr materiálu pro děti zatím řešíme v rámci zkušeností a nákupu v oddíle (a vlastního vybavení), myslím že informace o tom, na čem děti nechat lézt je dost poučná.
  Vzhledem k tomu, že syn lézt spíše začíná a na prvního hned tak nebude, řešíme maximálně sedák (i ten kombinovaný chvíli vydrží) a jak sehnat malé dětské lezečky z druhé ruky, protože z těch vyroste rychle (sedák ma samozřejmě nový).
  Osobně oceňuji vybraný (jistící) materiál:
* Mnohem více oceňuji jístítka bez pohyblivých částí (Click-up), nemluvě o nižších rizicích - pro děti často používáné GriGri umožňuje mnohem víc chyb.
* Stejně tak se mi libí i odsedka - opět jsem viděl více a u mnoha hrozí "blbé" chyby. Ovšem nestálo by za to Dynadoubleclip dát i dětem? Není z nejlevnějších, smyčka s karabinou nezní nejlíp (byť věřím, že v daném případě je zkontrolovaná a daná "natvrdo"),
* Rozlišení karabin v expreskách plná / drátová na skálu / do lana mi přijde (zvláště pro děti) dost praktické.
@ Honza
P.S: Neříkám, že neexistují varianty pro zmíněný materiál, jen hodnotím výběr. V rámci lezeckého instruktoráku mi prošlo rukama jistítek a odsedek hodně (našich ;-) ) a kolik chyb se u toho dá "nasekat" ...
Honzaodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.