LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kudy mám lézt?? Nahoru!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140181 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Gutovka - Lezecké centrum ve Strašnicích - Praha 10
Orel Břeclav - Břeclav
Lezecká stěna Salesko - Brno-Líšeň

Prodejny
Husky Outdoor Shop - Plzeň
HUDYsport - Praha 5
Rock Point Olomouc - Olomouc

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Vyhlášení NPR Kaňon Labe

Dnem 1.6.2010 nabývá účinnosti vyhláška č. 142/2010 Sb. o vyhlášení Národní přírodní rezervace Kaňon Labe a o stanovení jejích bližších ochranných podmínek. Vyhláška horolezectví nezmiňuje, nicméně platí, že na území národních přírodních rezervací je zakázáno provozovat horolezectví mimo místa vyhrazená orgánem ochrany přírody (§ 29 písm. f zákona č. 114/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů).

Povolení provozování horolezectví lze v tomto případě řešit buď "udělením výjimky" z výše uvedeného zákazu, nebo "vydáním souhlasu k vyhrazení míst" pro provozování horolezectví. Udělení výjimky nebo vydání souhlasu s vyhrazením míst patří do kompetence Správy CHKO Labské pískovce. Žádost o výjimku či souhlas lze podat nejdříve k datu nabytí účinnosti vyhlášky, kterou se NPR Kaňon Labe zřizuje.
ČHS se správou CHKO Labské pískovce jedná a připravuje žádost, na základě níž by mělo být provozování horolezectví na pravém břehu Labe umožněno. První pracovní jednání zástupců ČHS a Správy CHKO Labské pískovce se konalo ve středu 19.5. a jeho cílem bylo předjednat podmínky, které budou v dokumentu povolujícím lezení zakotveny. Předběžně bylo domluveno, že povolení bude mít formu vydání souhlasu s vyhrazením míst, což znamená, že povolení bude mít obecnou platnost a nebude omezeno jen na členy ČHS či horolezeckých spolků.
Správa CHKO nemá v úmyslu horolezectví na území NPR zakázat, má však zájem stanovit podmínky obdobné těm, které jsou v jiných národních přírodních rezervacích, takže oproti současnému stavu je potřeba počítat s určitými omezeními. Při lezení bude samozřejmě nutné dodržovat Pravidla lezení v pískovcových skalních oblastech v Čechách (zákaz lezení na mokré skály, nepoškozování povrchu skal a vegetace apod.), respektovat omezení daná hnízděním ptactva apod. Pokud jde o používání magnézia, správa CHKO prosazuje jeho zákaz. Konkrétní podmínky budou předmětem jednání v rámci správního řízení, a vzhledem k tomu, že účastníky správního řízení budou i další subjekty (obce, majitelé lesů, popř. jiná občanská sdružení věnujících se ochraně přírody), nelze nyní výsledek předjímat. ČHS se samozřejmě bude snažit, aby omezujících podmínek bylo co nejméně.

ČHS prosí všechny lezce, aby respektovali současný stav věci a porušováním pravidel či již formulovaných zásad nekomplikovali další jednání.


B. Valentová   [úpravy] 12:42 20.05.2010Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Labáček končííí14:53:04 20.05.2010
Tak a je to v prdeli. To je konec. Za takovou zhovadilost by měl někdo dostat štosem karabin a skob po tlamě. Hold lezci, asi to lezení budeme muset brzo zabalit a věnovat se víkendům v supráčích a žít posraný konzumní život.... Dnes si asi popláču u Pepíka na Holštejně a ožeru se žalem :(
Aldaodpovědět 
 Re: Labáček končííí16:01:55 20.05.2010
Si v tom Labáku někdy nedávno spadl na hlavu, ne? O výjimce na pravý břeh se jedná a levý břeh podle nákresu v NPR nebude. A že se bude lézt podle pravidel? Pravidla budou stejná jako doposud, akorát třeba budou běhat ochranáři a budou vyžadovat jejich dodržování, když to nezvládnou lezci sami. Jo a co se toho konzumu týká - to, co jsi Ty vypustil z pusy, to je ten konzumní styl života, který tak kritizuješ: já si chci užívat, ostatní je mi u pr..., přizpůsobte se mně, vše co mi nevyhovuje, na to srát!
odpovědět 
  Re: Labáček končííím- volební sliby nestačí.16:23:25 20.05.2010
to bude zase debata.. u prdele jsme někomu my. A to jak v Praze, tak v Čechách atd. Stačí se mrknout na činnost starosty Prahy 11 a dalších spolků, které se "zajímají" především o spokojenost občanů. A po volbách se ukáže, co se změní v náš prospěch a k čemu byly hesla na bilbordech. Takže - jak se do lesa prdí, tak to z lesa smrdí. Někoho budou muset honit mezi nejtama jako škodnou..Neb mágo a vůbec lezení v labáku přírodě hrozně škodí. pfrrr
A.odpovědět 
   Re: Labáček končííím- volební sliby nestačí.18:01:51 20.05.2010
Pokud je a bude lezeni povoleno, tak at se to chrani, dokud tam nezacnou tezit piskovec pro luxusni vily.
Martas.odpovědět 
    Re: Labáček končííím- volební sliby nestačí.20:06:05 20.05.2010
Debata bude boží. Pro začátek navrhuji navozit hromady nevybuchlé vojenské munice,trochu Semtexu,pár tun TNT ,Hexogenu a tak podobně, a odpálit to od Hřenska až po Děčín. Když né my , bez vyjímek a s mágem, tak kurva nikdo. No a pak na ministerstvo útokem tok.
Labák forever,stop zelenej šmejdůmodpovědět 
     Re: Labáček končííím- volební sliby nestačí.10:57:08 21.05.2010
Zelenej šmejd jsi ledas ty, podle toho jak by jsi se chtěl v přírodě chovat. Jinak ochranáři jsou většinou fajn lidi, který mají přírodu rádi a některý i lezou. To co přijde z ministerstva je druhá věc, ale NPR nejsou záhuba. Rozhodně je lepší když budou pozemky se skálama chráněnky, než když si je bude moct oplotit nějakej mazánek, jako možná brzy Panťák,...
odpovědět 
     Re: Labáček končííím- volební sliby nestačí.10:57:52 21.05.2010
A dopíče!Toto nejednoho zabolí.
Filipesodpovědět 

 ...21:04:02 20.05.2010
vyjímky se daji vyjednat. Palava je taky CHKO, a vyjimku ma, sice jen zari-podzim, ale vyjednat to jde...tak drzim palce!
honza k.odpovědět 
 Re: ...23:12:13 20.05.2010
zaří az podzim? to se leze tak tejden ne?
odpovědět 
  Re: ...23:43:14 20.05.2010
když nechčije...
odpovědět 
   Re: ...00:22:42 21.05.2010
...a stačíš vystřízlivět :-)
Staníkodpovědět 

 Svoboda končí07:34:40 21.05.2010
Nojo, je to v prdeli. Měl jsme labák za jednu z psledních takových svobodných oblastí, kde mohl člověk spát ve skalách a trochu si užít přírody. Všechny ty výjimky a povolení jsou k hovnu, Je to sice pěkné že se někdo snaží, ale už prostě mají nástroj, kterým mohohou lezce vydírat a buzerovat. A voto jde zelený mnozci chtějí vládout. To samé vtipné pobavení viz. skialp v Krkonoších. Moc se mi líbí jak se tady chrání kusi uzemí. Všechno je to ale k hovnu když támhle teče tis. litru nafty do moře. Stejnak to jde všechno do kopru.
Ten de... co psal druhej komentář mi tkaé baví :-D.
Halt, taková je doba, lidé to tak chtějí tka to tak bude. Přírodu mám rád a je jedno jeslti sjem v Labáku nebo v lese za Prahou.
Karelodpovědět 
 Svoboda - název postkomoušů pro všechno08:03:46 21.05.2010
Když se zavádí slušná pravidla - howadům se to nikdy nelíbí, to je jasné!
demokratodpovědět 
  Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno08:22:43 21.05.2010
Nojo, když to tka vidíš. Na to abych se v přírodě choval slušně, měl k ní úctu nepotřebuju žádná prvidla. Jenomže lidi si an to už zvikli, že jim každej káže co maj dělat, jak se chovat a co smí a nesmí. Jeslti to půjde dál, tak se nediv až si nebudeš moct ani uprdout bez povolení. Jeslti ty nejše jeden znich.
odpovědět 
   Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno08:38:15 21.05.2010
Pokud jsi slušný jak píšeš, dobrá pravidla se tě nedotknou a na ty co si ničeho neváží by to přece mělo dopadnout a zafunogovat, nemyslíš? Tady v tomto státě je ale krásně vidět, jak si maločecháčci často maskují svoji bezohlednost a lajdáctví velkohubými kecy o svobodě. Viz. podnikání, obchod, doprava....atd. .
demokratodpovědět 
    Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno08:49:44 21.05.2010
Ty seš dobrej najivka, jé já zapoměl, ty seš demkrat (o dem. by se dalo tkaé dlouho dyskutovat především o její podobě v tomhle státě). Ještě jsem neviděl že by nějaká pravidla postihli toho, pro koho jsou určena. Vždycky to akorát vodserou slušní lidé. Přesně jak píšeš, ve všech obalstech. Pravda je že češi jsou hroznej národ, ale nejsou jediný co se chovaj....
odpovědět 
     Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno09:11:16 21.05.2010
Výborně, konečně jsme se posunuli trošku dál, netvrdím, že to tu vše funguje v tom souhlasím s tebou, ale zkus se trochu zamyslet, jak z toho ven? ....fuckováním všeho, nebo prostě postupnou cizelací stávajících zákonů tak, aby neproklouzli i ti, co mnohdy unikají a zaslouží si, aby to na ně dopadlo. Určitě je to běh na dlouhou trať, i tady v souvislosti s ochranou přírody.
odpovědět 
     Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno09:11:44 21.05.2010
...
demokratodpovědět 
      Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno09:19:30 21.05.2010
To jsou keci a naivní představy. To nikdy tak nebude ani být nemůže, protže lidi jsou takový jaký jsou. Já to vidím tak, že antom má zase někdo osobní zájem. Nidko to nědělá jen tak, aby z toho nic něměl. To zavřou aby tam nikdo nesměl, postaví si tam svoje baráky, ovšem zdůvodní to že to musí chránit a že bude nejlepší aby byli přímo na místě, třeba, nebo něco jiného.
odpovědět 
       Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno10:37:07 21.05.2010
Čecháčkovské kecy vedeš spíš ty. Lidi jsou takoví jací jsou /sám jsi si naběhl/ a od toho tu jsou záky, aby se srovnali. Akorát meleš kecy a řešení nevidíš.
demokratodpovědět 
       Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno10:38:00 21.05.2010
zákony
demokratodpovědět 
        Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno10:49:35 21.05.2010
Jo aha, tak to joo. Ty chceš jen tak ze dne na den předělat lidi. Nojo, si řeknou, oni ty chtří lídé na to vymysleli zákon žebychom to dělt neměli, tam bychom chodit nesmíme, to by někdo na nás mohl udělat tytyty. Ale kdo toje kdo dělaj ty zákony?? zase lidi. tak by mě zajímalo oco oni jsou lepší, že mohou rozhodovat otom jak se všichni bduou chovat. Dělaj z lidí ovce. Řád to chce, ale řád vzniká vinuceně, ptože se někdo ozvě a řekne, mi tam chceme lézt. Jinak by se na tebe každej z vysoka.
odpovědět 
         Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno11:01:29 21.05.2010
Patrně asi nechápeš význam mých výše uved. slov, že tyhle věci jsou běh na dlouho trať. Ale podle jistých grafo-verbálních znaků se tomu ani nedivím.
demokratodpovědět 
         Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno11:14:40 21.05.2010
Dobrý den, prosím, je nás asi deset tisíc a něco kamarádů a rádi bychom si občas zajeli do toho a toho údolí, parkli si tam autí a trošku by jsme tam přespali, někdo možná odjede domů a vrátí se druhý den. Ty pěšinky vůbec nezdupeme a víc nás tam určitě chodit nebude, maximálně pár lidí z jiných zemí na světě. Takže si nás ani nevšimnou turisti a nebudou se tam chtít podívat taky a když tak jim to zakažte ať tam můžeme bejt sami. Udělejte nějakou kasičku na vydávání průkazek, aby tam nechodili zloději, ale jenom my. Jo a aby se nám nic nestalo tak navrhujeme povinnost aby si všichni mazali ruce stavebním lepidlem, aby jim to dobře drželo, barvu nejlíp modrou, nebo červenou, aby byl vidět rozdíl mezi archaickými výstupy kdy se ilegálně používal na označování lezeckých směrů takový ten tamten no, bílý prášek takový myslím. Občas by jsme taky potřebovali něco přivydělat, tak by jsme tam chtěli vzít někoho kdo to ještě nezkoušel, tak pár kurzů deně, nebojte budou s instruktorem. Ale je tam málo železa, tak by jsme tam něco přidali. To máme několik tisíc dlouhých cest x 20 nových jištění do jedné, to je asi milion kousků železa. Ne, to nechte na nás, něco dá svaz a jinak pár kamarádů pracuje ve vlekých firmách tak jim to šoupnou do nákladů, pracovat budou zadarmo, teda vlastně v pracovní době, tak to platí také někdo jiný. Dyť to dělají všichni a nikdo se ani neptá a projde to tak to vlastně nikoho nikdo ani neokrádá když daně ulejvají všichni tak vidělá každý v republice. A jestli to ty blbý politici co okrádají republiku a nás poctivý horolezce, co si jen chceme zalézt, neschválí, tak to budeme muset nějak domluvit jinak. Nebo nemáte tam nějakou louku u skály? Třeba s chatou, nejlíp od nějaký organizace, já se jim na to schvalování vykašlu, oplotím si to a nikdo mi do toho nebude kecat.
odpovědět 
          Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno11:32:07 21.05.2010
Sám jsem lezec, s ochranáři nejsem nijak spojen, s jejich lidmi v terénu jsem taky nikdy neměl problém. Kdyby snad /v co nedoufám/ ta vyjímka pro lezení nevyšla, taky bych byl naštvaný. To co uvádíš autore výše je výplod zapšklého jedince s čírem na hlavě a zavíracíma špendlikama v bundě. Je fakt, že názorově se to těmahle jedincema mezi lezci jen hemží. Možná je na čase si uvědomit, že lezení není nic výjmečného, je to sport jako každý jiný a pokud chceš být dobrý musíš makat, ale nijak tě to neopravňuje k nedodržování jiných pravidel. Nic víc, nic míň.
demokratodpovědět 
          Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno13:37:52 21.05.2010
Myslím, že takový nejsme, ale jsetli jsem si někdy představoval takové to negativní čecháčkovství, tak ty jsi jím úplně prosicenej. nemáš konstruktivní myšlenku, kritizuješ všechny a háázíš je do jednoho pytle. předem máš negativní postoj. Zkus se nad tím zamyslet. Nepřitěžuješ tím sám svý psychice... Ale chápu to, že se ti to nelíbí, jen fakt nechápu tu kritiku všeho ostatního..
M.odpovědět 
           Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno13:49:28 21.05.2010
a legraci rozumíte? milí zapšklíci
odpovědět 
           Re: Svoboda - název postkomoušů pro všechno14:10:19 21.05.2010
Aha, takže já, který říká na vyhlášení NPR a k zavedení pravidel /doufám že úřady zvolí k lezení a k lezcům jako již kolikrát rozumný přístup/ ANO jsem podle tebe apriori negativista. Cha, chá, ale máš pravdu, k čecháčkovství, ke kecání od piva, věčnému vymlouvání se, k ojebá.... zákonů z principu v tomto státě,........ pro takové lidi pochopení nemám.
demokratodpovědět 

 chacha09:18:54 21.05.2010
A lezce vyzenou a fifnousove s bohatejma tatinkama budou dal brazdit lesy na ctyrkolkach:-)
R.odpovědět 
 Re: chacha09:21:41 21.05.2010
to je přesně ono, coc mi jde, lezci chodí po pššinkách ale bohatí smradi huntujsuo cesty, palší zvěř, div člověk nepřejedeou že jim tma courá.
Tohle je demokracie v současné podobě, "já mám prach já, mám moc, mohu všechno".
Karelodpovědět 
  Re: chacha09:25:12 21.05.2010
Než půjdeš stavět barikády, nechceš se stavit u logopeda?
odpovědět 
   Re: chacha09:28:27 21.05.2010
jj, klávesnice mi dělá trochu problémy, ale voto snad nejde ne??
odpovědět 
  Re: chacha10:19:39 21.05.2010
To je normalka ze buzerujou tam kde jim to jde a kde v podstate nic neovlivnej. Viz ropa v mexickem zalivu. Na BP si hold tak netroufnou:-)
R.odpovědět 
   Re: chacha10:41:49 21.05.2010
Tohle je přesně anarchytickej smažkovskej přístup /u lezců dost oblíbenej/, do problému jedné minilokality zamotat BP a únik ropy v mex. zálivu. Možná kdybys věděl jak to tam teď zastavit, měl by ses tam stavit, jako Segal v tom filmu, když hořel plynový vrt:)) troubo. Jenomže to by film, ono teď v tomto stavu by ani znárodnění celého BP tomu nepomohlo.
demokratodpovědět 
    Re: chacha10:53:20 21.05.2010
To nám to bude platné, že tad ybudou krásné netklé pískovce kdžy tu lidi bdou chcípat, protže je voda znečištěnáý, vzduch nedýchatlný a ....pak se můžou plácat po ramenou, jak to dobře vymysleli, že zakázali lezení lezcům, co zpevnujou pěsinky, co odnáši odpadky po neukázněných turistech ....
odpovědět 
    Re: chacha11:11:01 21.05.2010
"anarchytickej smažkovskej přístup" wtf?
.odpovědět 
     řešení11:24:53 21.05.2010
Férově všem, hlídanej prakáč v Děčíně za férový parkovný a lístek na vlak nebo ekologický bus, vietnamskou tržnici rovnou u parkoviště a Hřensko bude vypdat líp - tam by měla zasahovat i ta NPR:) - skoda!
odpovědět 
    Re: chacha17:50:26 21.05.2010
Tohle je realita. NEmusim za BP do ameriky staci loby cezu, staci zajit a OKD muzu jit i mnohem bliz kdyz kouknu na dalnice. NEbo jeste kousek za mesto kde se stavej jiny elektrarny a podobne. PRiklad s BP sem dal pro to aby bylo lehce videt co sem tim myslel. Vy ste hodne zapsklej co? JE vzdy jednodusi prudit jedince nez spolecnost ktera Vas lehce dostane..
R.odpovědět 
    Re: chacha10:02:52 22.05.2010
Teda "demokrate" ty potrebujes trip na LSD jako nikdo druhej a potom eště až se staneš osvícenou bytostí aby tě zatah nějakej nejlip tvůj přibuznej kamarad se kterym sis dycky dobře rozuměl do pořádnyho průseru, k soudu a abys musel jako tatik vod rodiny platit cizí dluhy a nespat v noci a maličko si zamarodit z toho stresu atd. ... pak odpros všechny ktery tady špiníš běž na tripa podruhy a definitivě s vzbudˇ. KVULI LIDEM TVYHO ZRNA SE HUR DEJCHA nez by se dejchat mohlo. Podle mne seš tedˇ BLB a věřim že to jednou bude dobry. Navrhuju začít třeba zkouknutim filmu ZEITGEIST nebo ESOTERICKA AGENDA. Zkus to když sou všichni takovy moulové tak Tě to prece neublíží.
SVOBODA S TEBOU Demokrate :)
www.spotter.tvodpovědět 

 Konečně09:57:44 21.05.2010
Držím palce aby jednání dopadlo dobře a mohlo se lézt dál. ALE doufám, že dopadne i to, že se poleze jako na písku. Takže pytlíky si začněte šetřit na překližku - konečně.
FERYodpovědět 
 Re: Konečně10:35:56 21.05.2010
magnézium a písek se nevylučuje. To, že to nejde dohromady je mýtus. U nás to funguje skvěle. (na píscích na moravě).
kuba novákodpovědět 
  Re: Konečně10:42:36 21.05.2010
Fery myslel jako n písku v Americe.
odpovědět 
  Re: Konečně10:53:33 21.05.2010
Co to meleš trus? Pravidla lezení na písku jste měli stejné jako jiný a porušoval jsi je tedy - podle toho co píšeš a možná to děláš i teď. Nič si svoje skály a do Labáku se nemíchej.
To že někdo vyhlásil NPR není hrozný, jen škoda že to neudělali přes zimu. Lezení se vyjedná a bude se lézt tam kde se dá a podle pravidel jako vždycky.
Hrozné je ale to, že si někteří mimo jiné "lezci" dělají neustále co chtějí a odůvodňují to svobodou, nesmyslností zákazů a kdo ví čím ještě. Normální sobci a hulváti jste.
novej kubákodpovědět 
   Re: Konečně11:11:45 21.05.2010
Promiň ale já reagoval na FERYHO a jeho hlášku: ALE doufám, že dopadne i to, že se poleze jako na písku.

O porušování pravidlech jsem se jaxi nezmiňoval-jen jsem připomenul, že to de na písku i s tím mg i v rámci pravidel (viz písek na moravě, v americe atd. atd.). Tedy tímto ilustruju to, že nepřátelství mg s pískem je mýtus. (prostě všude jinde tyto dvě entity normálně spolu bez problému existujou, jen v čechách v tom je nějaký problém). Přírodu mám rád a proto nejezdím do lesa na čtyřkolkách a třídím odpad.
Omlouvám se. Nechal jsem se Ferym vyhecovat. Diskuze o MG tu fakt dlouho už nebyla.:-)
kuba novákodpovědět 
    Re: Konečně11:19:30 21.05.2010
ok ok ok , jen mě tady točí ty příspěvky jak všechno budeme porušovat. S lokální úpravou nemám problém a respektuji místní podmínky;)
novej kubákodpovědět 
    Re: Konečně15:03:00 21.05.2010
kdyz jses u toho vyjmenovávání tech svetovych piskovcu, kam se ti ztratil anglicky grit? Jenze to se ti do kramu nehodi. vzdycky si vyberete, jen co se vam hodi. Jednou je grit dobry, protoze se tam pouziva mago, pak zas o nem ani zminka, kdyz to chcete vyborhakovat po dvou metrech, co?
odpovědět 
     Re: Konečně15:46:56 21.05.2010
Heleď, anonyme, tak zas: uveď pád cest na písku vyborhákovaných po dvou metrech, buď tak hodnej.
Sepíšu si nějakej seznam na důchod. Díky!
Piškotodpovědět 
     Re: Konečně18:28:58 21.05.2010
Nevím jestli anonimova reakce s tím gritem patřila ke mě. Pro případ, že jo, odpovím:
Mám rád lezení po vlastním jako na Gritu. Klidně bych to zavedl i u nás na Moravě,ale já samozřejmě nejsem majitel Moravy, že, tedy rozhoduje jaxi široká lezecká vůle oblasti.Nechápu, kde jsi vydedukoval, že jsem příznivec jištění po dvou metrech. Rád se do jisté míry bojím. Mám rád i tu psychickou složku v lezení.
kuba novákodpovědět 
      Re: Konečně15:15:02 22.05.2010
a co takhle rofnou ocelové fixy vod země až hore
to je směr.
Borhháky na vás - po vlastním, kdo to kdy viděl
:D
Borhákodpovědět 
    Re: Konečně11:06:08 22.05.2010
V Americe a jinde je to o dost jinej písek. V případě zájmu, doporučuju nahlédnout do učebnice geologie. A hlavně si zajeď si někdy do Saska, který je úplně z toho samýho písku jako na český straně, než začneš plácat, že jinde s mg na písku nemaj problém. (Teda v Sasku ho vlastně taky nemaj, protože nikoho nenapadne, aby tím tu skálu oplácával.)
D.odpovědět 

 Máte akorát hubu plnou keců10:14:15 21.05.2010
Čtyřkolky v lese jsou svinstvo, ale šáhněte si do svědomí. Drtivá většina z vás jede autem až na Belvedér a tam zaparkujete v lese.
odpovědět 
 Re: Máte akorát hubu plnou keců10:17:56 21.05.2010
Těh 100 m čtverečních je sakra rozdíl oproti zhutovanému celému lesu. Jedu a slušně zaparkuju, když odjedu nejsou po mě 0,5 m koleje, eroze půdy a splachy jako prase. To bych řekl že je skara rozdíl. nekde to aoto enchat musíš, a když se to lidem ve vsi nelíbí??
odpovědět 
  Re: Máte akorát hubu plnou keců10:45:48 21.05.2010
Malá škoda je omluvitelná, ale velká ne? Je principiálně úplně stejné jestli jedeš do lesa 5 metrů, nebo tam najezdíš 5 kilometrů. Jsi akorát línej jít půl kilometru po svých. Lidem ve vesnici se to možná nelíbí, ale to je tak vše, zákaz stání v Labské stráni není.
odpovědět 
   Re: Máte akorát hubu plnou keců11:00:11 21.05.2010
To né no, jedno to není jestli malá nebo velká škoda nemělo by být ani jendo. Ale myslím si, že by se měli řešti problémy, od těh nejvážnějších. Coje to platné, že sice pakruješ na Labský, 100m2u Belvíku je OK, ale celý les je zničenej?
odpovědět 

 NPR Labské údolí12:51:43 21.05.2010
Doufám, že správa CHKO bude důledně chránit zájmy ochrany přírody a nepovolí bandě egoistů, kteří si říkají horolezci, ničit krásné Labské údolí.
Josef Poštolkaodpovědět 
 Re: NPR Labské údolí14:47:13 21.05.2010
Pwned. :D
Kéž by si to aspoň polovina z těch chytrolínu pořádně přečetla, bylo by na světě líp. :)
 cl_underodpovědět 

 Titulek16:08:54 21.05.2010
Tady to zas ukazkove hnije.
l a d aodpovědět 

 Jen tak mezi řečí...21:36:56 21.05.2010
…bych si dovolil vyzvat všechny lezčíky, jež mají silné nutkání si ulevit pod tímto článkem-výzvou/prosbou tajemnice ČHS o respektování současného stavu a dodržování platných pravidel, aby se nejdřív zamysleli nad tím, zda svým počínáním prospějí zdárnému vyjednání dobrých podmínek pro lezce v této lokalitě a nebo ne? Toť vše.

S pozdravem hore zdar!
Jiří Babača-předseda jiné OVK
Jiří Babačaodpovědět 

 Disciplína není nikdy příjemná22:28:07 22.05.2010
Jasně, každé omezení nebo nějaké regule jsou vždy nepříjemné. Ti, co si na to stěžují, mají prostě jenom smůlu, že se nenarodili před padesáti lety. Tenkrát by byli mohli lézt bez skoro jakéhokoliv omezení – ono totiž bylo horolezců asi o čtyři pětiny méně než dnes. Takže dnes jsou skály mnohem frekventovanější, eroze terénu a pochopitelně nebezpečí nějakého „opotřebování“ skal je desetkrát větší, už jenom třeba proto, že dnešní borci mají na lezení mnohem více času než tenkrát, kdy dostat třeba neplacené volno na odpoledne bylo celkem dost komplikované.
Že problém regulace pohybu lidí v přírodě neexistuje jenom u nás, ukazuje oblast pískovcových skal nedaleko vesničky Berdorf ve Velkovévodství lucemburském. Tam to mají borci ještě o mnoho komplikovanější. Když si chceš jít zalézt, musíš dva týdny před zamýšleným termínem poslat žádost na lucemburské ministerstvo ochrany prostředí. Povolení je bezplatné, platí maximálně pro partu 3 osob a klidně se může stát, že ho prostě na ten weekend nedostaneš, protože se před Tebou už přihlásila spousta jiných lidí. Pak máš prostě smůlu a musíš si vymyslet jiný cíl. Když Tě nachytají bez povolení (a lucemburští ochránci přírody, policajti a hajní jsou velice pozorní) tak dostaneš pokutu. A nikdo z místních to nepovažuje za nějakou šikanu, prostě se tam tak snažejí docílit toho, aby z těch skal a okolní přírody něco zbylo pro vnuky jejich vnuků.
Ochrana přírody se stala dnes pojmem, který by si každý rozumný jedinec měl disciplinovaně uvědomovat při každém kroku mimo asfaltovou silnici nebo vydlážděný chodník, někdy by neškodilo i kdyby to bylo i na něm. Ovšem všeho s mírou – to by si měl zase uvědomit i ten nejzarytější ochránce kytiček, ptáků, žabiček nebo nějakého speciálního hmyzu.
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Disciplína není nikdy příjemná22:34:49 22.05.2010
Dobrou noc, děti:-)))
Willhemodpovědět 

 Konečně se dočkáme !!!!!!!!!!!14:43:04 23.05.2010
S potěšením čtu o tom, že ty lomy a vylitej beton mezi nima konečně někdo začne pořádně chránit.
A těším se, až budu moci opět po letech na pravém břehu obdivovat nějaké pěkné lešení a čistou práci dělníků se zbíječkama na nich, až nějaký masív bude opět ohrožovat silnici...
Rád se stanu dobrovolným ochráncem přírody, abych mohl proti tý bandě egoistů co ničej skály právoplatně zasahovat. Kde se mohu zaregistrovat ? 
Na skálu pak ani nešahnu, slibuji , děkuji.........
Tomajdaodpovědět 
 Re: Konečně se dočkáme !!!!!!!!!!!09:07:37 24.05.2010
?????
Nějak mimo mísu ...
odpovědět 
  Re: Konečně se dočkáme !!!!!!!!!!!07:51:26 25.05.2010
tak otevři oči a pochopíš..
A.odpovědět 

 Pravý břeh Labe14:31:09 29.07.2010
Na horosvazu a SO se objevila zpráva že se na Pravém břehu může lézt od 29.7.2010 (nabytí právní moci rozhodnutí). Více tam, nebo zde zřejmě bude i článeček od Boženy.
 martanodpovědět 
 Re: Pravý břeh Labe16:24:20 29.07.2010
Z webu horosvazu:
"Možnost lezení je spojena s některými omezeními, z nichž některá v této oblasti před vyhlášením NPR neplatila. K nejdůležitějším patří tato:
V několika lokalitách je z důvodu hnízdění ptactva povoleno lezení až od 1.7., v ostatních je povoleno celoročně.
V oblasti platí zákaz používání magnézia.
Lezení není povoleno na věže Doutník a Čihadlo.
V oblasti je zákaz dělání přeskoků z masivů na věže."
No už to vidim, jak to s nadšením v Labáku respektujou. :(((
odpovědět 
  Re: Pravý břeh Labe21:15:58 29.07.2010
aSPON VIDÍŠ, JAKÁ JE TO ABSURDNÍ PÍČOVINA
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.