Lavina v Krkonoších zasypala mladé skialpinisty | |
Update: žena nakonec zemřela
Mezi Luční boudou a Obřím dolem v Krkonoších se odpoledne utrhla lavina. Zasypala dva asi třicetileté turisty. Mladý muž se vyhrabal sám, ženu zpod masy sněhu vyprostili záchranáři.
Skialpinistku nalezla Horská služba téměř po třech hodinách v bezvědomí. Podle posledních zpráv skialpinistka podlehla masivnímu podchlazení.
Viz: www.idnes.cz
(Původní zpráva z 26. 12. 2008 večer)
iDNES [úpravy] | 12:00 27.12.2008 |
Co dodat? | 20:56:56 26.12.2008 | Bez pípáku, bez lopaty, bez sondy.. Co dodat?
Sorry, ale co si o tom soudný člověk může tak myslet? Nejvíc me dostává, že to byly "skialpinistky"? Bože, každý, kdo si zacvakne "chlupaté" lyže je hned "skialpinista"???? | Ten kdo o tom něco ví | odpovědět |
  | Re: Co dodat? | 21:20:03 26.12.2008 | boze nevis zadny detaily a hned nadavas... ja te mit pri ruce | ty tomu tak rozumis | odpovědět |
  |   | Re: Co dodat? | 21:22:19 26.12.2008 | Jen mezi námi: kdyby měla ta holka pípák, ta jí nehledají 3 hodiny. Tak kdo o tom asi ví víc? | | odpovědět |
  |   |   | Re: Co dodat? | 22:53:13 26.12.2008 | po zkusenostech s novinari to beru s rezervou. To, jak to bylo ve skutecnosti vi jen Ti, kteri byli primymi aktery. Tak budme aspon radi, ze to dopadlo jak to dopadlo, a veskere soudy si odpustme ;)
...s prdeli prilepenou k pohodlne zidlicce a vyhledem omezenym uhloprickou monitoru a hybnosti stizenou tunami cukrovi je hned kazdy "vsevedouci cehacek" ;) | to je jedno | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Co dodat? | 22:57:56 26.12.2008 | Hele, tak to neber, že s prdelí přilepenou.. Prostě když člověk nepoužívá hlavu, blbě to dopadne - a tohle je tenhle případ.
Ad ta poslední nalezená holčina: našli ji už za tmy, silně podchlazenou, a netransportoval ji kvůli tmě vrtulník (už musel pryč) takže ji sváželi kanadama dolů do Špindlu.
Kromě podchlazení (a 100% i crash syndromu) ji museli během transportu POŘÁD RESUSCITOVAT - a to jsou obecně moc špatné zprávy..
| | odpovědět |
  |   |   | Re: Co dodat? | 23:09:48 26.12.2008 | Lavina se dle informací utrhla v Pramenném dole v blízkosti Červinkovi muldy. Už léta letoucí v tomto místě padají nejenom menší prachové lavinky, ale díky mokrému podloží často i laviny základové. Stačilo trošku znát, nebo aspoň si přečíst něco z místopisu a nikdo by se do těchto míst dnes nevydal. Ikdyž dnes bylo v Krkokonoších nádherně, člověk který se chce pohybovat v takovýchto terénech, musí vždy znát počasí i několik dní nazpátek.Několik dní před štědrým dnem bylo často i v hřebenových partiích nad nulou a chvilkama se sněžení měnilo v déšť. V noci pak vrchní vrstva přemrzla a pod ní zůstal těžký mokrý sníh. Za poslední 2 noci na to napadlo několik cm úžasného prašanu, který byl určitě velkým lákadlem nejenom pro lyžování na panenských svazích. Každý, kdo se chce pohybovat v místech kde je riziko pádu lavin by ssebou měl mít povinnou výstroj. Nejenom kvůli sobě, ale především proto, že s ním většinou jdou jeho přátelé-kamarádi - je to o zodpovědnosti. Na závěr bych jen dodal, že do míst kde dnes spadla lavina, je celoroční zákaz vstupu, jelikož to je I.zóna KRNAP. | LukyN | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Co dodat? | 23:21:06 26.12.2008 | Lukyne, nemám co bych dodal! Jasné a výstižné.. Do Krkonoš se chystám, situaci už sleduji týden zpětně. Každopádně jet bez základní výbavy - to je HAZARD. K tomu není co dodávat. | Ten kdo o tom něco ví | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Co dodat? | 23:45:19 26.12.2008 | A na copak se tam chystaš?? Když stejně tam kde by si použil vybavu nemaš co dělat!!!! tak neremcej u počitače!!!! A nelez kam nemáš | Krakonoš | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Co dodat? | 10:05:24 27.12.2008 | Červinkova mulda ale není úplně mezi Luční boudou a Obřím dolem..., ale na jihozápadním svahu Luční hory, takže přesně na opačné straně. Před zhruba deseti lety tam spadla druhá největší lavina v krkonošské historii. Na idnes mají koukám zaručené informace. | kruton | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Co dodat? | 10:25:39 27.12.2008 | JJ, mají to tam špatně.. Myslím, že ti, kteří tomu rozumí, vědí o co jde. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Co dodat? | 17:07:03 27.12.2008 | Je to tragédie, jak to dopadlo, bohužel udělali obrovskou chybu. Na stránkách horské služby jsou dostupné sněhové profily z Luční hory a Kotle, na které, kdyby se podívali (předpokládám, že to neudělali), tak by si to určitě dobře rozmysleli. Např. Luční bouda - tvrdá sněhová deska, pak 10 cm měký sníh, další tvrdá deska a pak 5 cm prašanu. K tomu tam za poslední tři dny napadlo tak dalších 10. Co to asi může udělat, když na to člověk vleze? Na Kotli to vypadá ještě hůř. Hloupost je, že si tohle nezjistili, vždyť to jsou normálně dostupné informace a o lavinách toho bylo napsáno taky dost, viz. stránky SAKALU, kde je toho od V. Kořízka mraky. | KarelK | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Co dodat? | 13:08:44 28.12.2008 | Tak koukám jak blázen, dnešní nedělní blesk převzal tento komentář a ještě jeden do svého vydání. Je to bez odkazu na server a dělá to dojem, že se ptali konkrétních lidí. To je teda pěknej HNUS!!! člověk sem napíše komentář a stane se hvězdou Blesku, FUJ, HANBÁÁÁÁÁ!!! | KarelK | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Co dodat? | 13:11:37 28.12.2008 | Další mediální hvězdou blesku je MP:-) | KarelK | odpovědět |
Výbava | 23:44:13 26.12.2008 | Zatím jsem v žádném médiu neslyšel, neviděl, zda měli povinnou výbavu, počkejme si na podrobnější informace. Horská zasahovala v čase + 40, dívka byla 1.5 m pod povrchem. | Dick | odpovědět |
. | 00:34:14 27.12.2008 | ono je to vcelku jedno zda maji nebo nemají výbavu, neměli tam co dělat. Jen doufat, že to celé dobře dopadne, to je nejdůležitější. Pak se můžou z těch chyb poučit. Takže GL!!! | | odpovědět |
  | Re: . | 08:51:58 27.12.2008 | tak tohle je perla dne. Ze se tyhle kecy "je jedno jakou meli vybavu, meli sedet doma na zadku" objevujou idnesu celkem chapu, ale tady bych to necekal. Byla lavinova dvojka, takze podminky na tury v zasade dobre i pro ne uplny profiky. Asi najeli nekam do nafoukanyho, coz byla samozrejme chyba, ale nemyslim ze to bylo naky na prvni pohled jasny hazardovani (kdo do toho nikdy nevjel?). Prave pro tyhle pripady se ta vybava vozi! | | odpovědět |
  |   | Re: .STANDA | 10:06:09 27.12.2008 | lavinová dvojka je na horách celou zimu, a do Alp nejezdím tak pipák nevozím | | odpovědět |
  |   |   | Re: .STANDA | 10:20:17 27.12.2008 | to, ze tam nemali co robit je jedno... pretoze kazdy chodi tam kam chce a je za seba a kamaratov zodpovedny... staci zodpovedne sledovat pocasie par dni pred turou a nestastie mozete velkym krokom obist aj bez povinnej vybavy. no a ked uz clovek nema vybavu, pretoze nie kazdy ma na to peniaze, treba si davat o to vacsi pozor. ale nezabudnite, niekedy vam ani vybava nepomoze, takze by som to zase nebral tak, ze ked mam vybavu mozem si obit co chcem, lebo aj tak ma zachrania...
male kopce a dobre pocasie neznamena ze tam nikdy lavina padnut nemoze.... ja len tolko | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: .STANDA | 10:39:12 27.12.2008 | Souhlas, ale v době, kdy se dá všechno půjčit v půjčovnách¨+ v době, kdy existuje internet plný rad, tipů, fotek mrtvých je to, že jevšechno "drahé" chabá výmluva :( Jasně, pokuď vím, že chci žít do 35 let, tak no problem. | MP | odpovědět |
  |   |   |   | Re: .STANDA | 16:27:35 27.12.2008 | kazdy chodi tam kam chce a je za to odpovedny -s tim souhlas. Pokud se vozeres a pri rizeni auta nekoho nabouras, z tveho povinneho urceni to sice ten poskozeny dostane uhrazeno, ale tvoje pojistovna to bude po tobe vymahat - a zcela pravem - porusil si dohodnuta pravidla.Vidim v tom velmi jasnouparalelu. Nevim, proc by danovy poplatrnik mel platit letove hodiny vrtulniku a makacku desitek chlapu,kdyz ti tri porusili jasna pravidla. Kdyz si tedy kazdy chodi kam chce, at tedy nese tu plnou odpovednost | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: .STANDA | 17:03:29 27.12.2008 | Jeste ze nevis co s tvejma penezma dela EU. To by ti asi vybouchla hlava vzteky a pak by ti jeste prostredky investovany na zachranu lidskejch zivotu prisli rozumne investovane... | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: .STANDA | 19:11:31 27.12.2008 | Ja se nestacim divit, ze zrovna na lezci hodne lidi reaguje ve stylu ctenaru iDnes (ktery o tom vedi starou backoru, ale maj o tom jasno), vypada to, ze asi ziji na Marsu (nebo jsou to kluci stale plni idealu).
Clovek je s horama spjat uz stovky let a proste k nim patri, jakekoli narizeni a zakazy s tim nic nezmohou, tak to je a tak to i nadale bude. Kde asi zacinali dnesni cleni HS? - prave na tomto a jim podobnzm mistum (kterych v Krkonosich moc neni). Prave takoveto zachranne akce jsou zalezitosti pro HS, ne osetrovat zraneni ve skiarealech (to by si meli zajistit provozovatele vleku), pak opravdu zraneni sjezdaru platime my vsichni.
Je s podivem, ze hodne lidi vi jak se mel kdo chovat, co si mel zjistit apod., sami asi zadnou chybu neudelali. Ale neni tomu tak, pokud by priroda (osud?, buh?) mela trestat kazdou chybu, tak na lezci je o 50 procent ctenaru min (a to je nizsi odhad). Chce si to sahnou do svedomi a rozmnyslet si nez napsat nejakou pitominu. Jako jsou hory horama, tak nebezpeci pro cloveka z nich nikdo neodstrani a clovek neni pocitac. Je dobre si ale vzit z toho pripadne ponauceni. | FAH | odpovědět |
Skialpinistky | 10:32:15 27.12.2008 | Sám jsem tenhle sjezd z Luční hory jel na jaře 2007 a trufl jsem si to jen když 14 dní v kuse mrzlo (tehdy lavinová 1) a i když to byly přemrzlé pláně a laviny nehrozily, bylo to dost o "hubu". Souhlas s Tím, kdo o tom něco ví, jet i za lavinové 2 (která se mění každým dnem, stejně jako výška navátého sněhu na ná/závětrné straně) NAVÍC BEZ VYBAVENÍ (PÍPÁKU) POVAŽUJU TOHO KLUKA A SVÝM ZPŮSOBEM ZODPOVĚDNÉHO I ZA TO, CO SE STALO.
Bohužel, i když jsme dospělí, většinou ten, kdo má nevjětší zkušenosti musí rozhodnout, jestli se to ještě dá a jestli to není sebevražda.
Ale to musí obě holčiny probrat samy, každopádně mají vlastní zkušenost (k nezaplacení) a zkažené Vánoce i pohled na hory.
TI, KTEŘÍ BEROU NA TYKOVÉ TÚRY SVÉ NEZKUŠENÉ KAMARÁDY, KAMARÁDKY ABY PAK MOHLI MACHROVAT ZASLOUŽÍ LAVINOVOU LOPATOU PO ČUNI. | MP | odpovědět |
Skialpinistka nepřežila | 10:44:44 27.12.2008 | Skialpinistka bohužel v nemocnici zemřela. Je to moc smutné. Upřímnou soustrast. | Steve | odpovědět |
  | Re: Skialpinistka nepřežila | 11:29:39 27.12.2008 | Historické informace o lavinách v místě neštěstí (odstraň mezery):
http://krko nose.kr nap.cz/index.php?opt ion=com_con tent&task=vi ew&id=9404&Ite mid=27
Červenkova mulda se jmenuje podle lyžaře Červenky který zde zahynul v roce 1951.
Tragedii nehodnotím protože jsem tam nebyl a nikdo z přímých účastníků tu nepopsal co se stalo. Přeji všem lyžařům i horolezcům šťasné návraty z každé tůry. | moták | odpovědět |
  | Re: Skialpinistka nepřežila | 15:35:53 27.12.2008 | Upřímnou soustrast pozůstalým. | | odpovědět |
Co dodat | 11:54:16 27.12.2008 | Mate, pravdu nemít pieps a vybavení do sněhu je chyba... Ale rozhodne bych je nesoudil spiš bych jim věnoval pietní minutu ticha.
| Karel | odpovědět |
trpelivost... | 12:32:17 27.12.2008 | Smula je ze stacilo den max. dva pockat... Ted jsou mrazy a sypat nebude, prasan sice nebude, ale na tury budou aspon do Silvestra idealni podminky! | | odpovědět |
  | Re: trpelivost... | 12:43:50 27.12.2008 | přesně tak. | MP | odpovědět |
  | Re: trpelivost... | 20:20:47 27.12.2008 | Upřímně řečeno si při pohledu na sněhový profil z Lučky myslím, že den či dva rozhodně stačit nebudou. Tak bych tady radši netrousil "chytré" řeči... | MirekZ | odpovědět |
  | Re: trpelivost... | 17:47:05 02.01.2009 | Kluci, pozor! Jste si opravdu jistí, že mráz stabilizuje sněhový profil? | Já, Frenky a Kristýnka | odpovědět |
pomohl by pipak? | 12:37:55 27.12.2008 | Nevite nekdo, jak dlouho trvalo horsky sluzbe dohledani pouze sondama? Zajimalo by mne, jestli by pipak necemu pomoh... jestli by neco vyrazne ukratil z tech tri hodin, nez ji vyhrabali. Kdyz si predstavim sam sebe na miste tech nezasypanejch, jak kopu diru hlubokou 1.5 metru v premrzlym lavinisti... | Frantak | odpovědět |
  | Re: pomohl by pipak? | 12:43:15 27.12.2008 | Hele, to nás zkoušíš, nebo o tom nic nevíš? Jistě že by pípák pomohl. HS na místo darazila +40 minut po nahlášení, tzn. že těch 40 minut promarnila ta druhá holčina s tím klukem. Říká se tomu kamarádská záchrana, protože v lavině rozhoduje prvních 15 minut.
HS sondováním našla to její tělo až po 3 hodinách, podchlazenou (údajně na 14 st.) dále určitě s Crash syndromem a hlavně až večer, takže její transport byl na kanadských saních až do Špindlu, protože vrtulník už kvůli tmě nelétal.
Ve výsledku šlo o to, že už HS věděla, že to nedopadne dobře, protože jak jsme si od Brožíka přečetl, permanentně ji i během transportu neustále resuscitovali :-(
Pípák by jí na 90% zachránil život. | MP | odpovědět |
  |   | Re: pomohl by pipak? | 12:55:28 27.12.2008 | nic nezkousim, jen se ptam. nebyl jsem tam, jen me zajimalo, jestli by bylo v silach tech lidi neco udelat, kdyby byli spravne vybaveni... (s ohledem na teplotu, hloubku, atd.) dik za odpoved. f
PS: a taky rozhodne nepochybuju o dulezitosti pipaku a kamardake pomoci! | frantak | odpovědět |
  |   |   | Re: pomohl by pipak? | 13:12:46 27.12.2008 | Její život by byl 100% zachráněn (vyjma úrazů vně laviny při stržení - pád přes kameny, stromy, atd.) pokuď by měli všichni:
a) povinnou výbavu (pípák, sondu, lopatu, znalosti)
b) absolvovali kvalitní Lavinový kurz, kde by se naučili s těmito věcičkami zacházet
Všichni instruktoři potvrdí, že lokalizovat místo "zasypaného" při treninku se dalo v 99% případů v rozmezí 2-4 minut (hledač při hledání neznal přesné místo zasypaného).
| MP | odpovědět |
  |   |   |   | Re: pomohl by pipak? | 21:20:41 28.12.2008 | Blbost, i při použití svaté skialpinistovy trojice se může stát cokoliv a člověk zemře! Je ovšem pravda, že pravděpodobnost přežití se s její poomocí prudce zvyšuje. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: pomohl by pipak? | 22:21:31 28.12.2008 | Naprostá pitomost Turku. V tomhle případě by přežila. | | odpovědět |
  |   | Re: pomohl by pipak? | 16:46:11 27.12.2008 | Já vždycky nad podobnými diskuzemi žasnu, jak mají lidé ve všem jasno a i procentuelně dokážou vždycky vyjádřit jak by to dopadlo kdyby ... Až pojedu na hory musím si někoho takovýho vzít sebou, protože všichni moji kamarádi jsou jenom normální lidi. | stip | odpovědět |
  |   | Re: pomohl by pipak? | 19:47:00 27.12.2008 | Souhlasim, ze meli mit pipak. Ale 90%? Nesud, kdyz nevis. Trvalo nez se ten kluk sam dostal ven, podchlazen, sok, omrzliny. Nesud je. Neni to pro ne lehke. Byli to kamaradi. Uprimnou soustrast rodine a kamaradum. | x | odpovědět |
Lavina v Modrém dole | 13:10:03 27.12.2008 | alpy4000.cz/ kalendar-akci-info-fotogalerie-fotogalerie.php?fotogalerie= blavina-v-modrem-dole---21-12-2008b | Zuzka | odpovědět |
  | Re: kdo | 19:48:10 27.12.2008 | Vim o koho slo, napis sem email, odepisi. | . | odpovědět |
  |   | Re: kdo | 18:19:54 29.12.2008 | Promiňte, že nezvána odpovídám. Ale chtěla bych rodičům oné ženy vyjádřit upřímnou soustrast v jejich bolesti. Před třemi lety, 31. prosince 2005 jsem zažila stejnou tragedii, jako oni. A zrovna tak i dalších šest rodin, které smrt svých dětí, tátů zastihla v Roháčích.
S napětím jsem sledovala záchranné práce a jejich výsledek v Krkonoších. Víte, od té tragedie neuznávám slovo "kdyby", které jsem slýchavala tolikrát v této souvislosti.
Vím, že všichni nějak pochybili, přecenili své síly, podcenili přírodu, ale vždyť oni již nejsou mezi námi, pozůstalí přišli o své nejbližší. Nevyčítejte jim nic. Spíše se z jejich chyb poučte. Vždyť oni milovali hory, přírodu, šli na výlet do hor s nadšením a očekáváním krásných výhledů jistě nikdo z nich nepomyslel na smrt.
Je mně smutno v této době, kdy jsem ztratila dceru a proto chápu plně pocity rodičů a pozůstalých této slečny či paní. Všichni na ně budeme myslet, budeme myslet na to dobré co jsme prožívali s nimi.
Promiňte, že jsem se rozepsala, ale i pro mne je to ještě velice citlivá událost. Ve zdraví do Nového roku.
M.Stehlíková. | Marie Stehlíková | odpovědět |
  |   |   | Re: kdo | 15:17:49 02.01.2009 | Díky za účast. Pro upřesnění: Zasypáni byli 2, venku jedna. Jak víte, že i kdyby je ta jedna rychle s pípákem našla a vyhrabávala sama (z 1,5m lavinového udusaného sněhu), že by to dopadlo dobře? Horská provedla lokalizaci pomocí přistroje detekujícího kov a pak v jejich sestavě ještě dlouho vyprošťovala. Souhlasím, že by šance byla větší, ale.....
A KDYBY zůstala na vánoce u nás, jak jsme se původně domluvily, tak by to taky dobře dopadlo. | ./. | odpovědět |
  |   |   |   | Re: kdo | 22:50:17 02.01.2009 | Myslela jsem to tak, že předřečníci velmi děkuji. Zbytek textu jsem myslela těm výše včetně kdyby. | ./. | odpovědět |
  |   | Re: kdo | 18:28:52 29.12.2008 | Promiňte, že nezvána odpovídám. Ale chtěla bych rodičům oné ženy vyjádřit upřímnou soustrast v jejich bolesti. Před třemi lety, 31. prosince 2005 jsem zažila stejnou tragedii, jako oni. A zrovna tak i dalších šest rodin, které smrt svých dětí, tátů zastihla v Roháčích.
S napětím jsem sledovala záchranné práce a jejich výsledek v Krkonoších. Víte, od té tragedie neuznávám slovo "kdyby", které jsem slýchavala tolikrát v této souvislosti.
Vím, že všichni nějak pochybili, přecenili své síly, podcenili přírodu, ale vždyť oni již nejsou mezi námi, pozůstalí přišli o své nejbližší. Nevyčítejte jim nic. Spíše se z jejich chyb poučte. Vždyť oni milovali hory, přírodu, šli na výlet do hor s nadšením a očekáváním krásných výhledů jistě nikdo z nich nepomyslel na smrt.
Je mně smutno v této době, kdy jsem ztratila dceru a proto chápu plně pocity rodičů a pozůstalých této slečny či paní. Všichni na ně budeme myslet, budeme myslet na to dobré co jsme prožívali s nimi.
Promiňte, že jsem se rozepsala, ale i pro mne je to ještě velice citlivá událost. Ve zdraví do Nového roku.
M.Stehlíková. | Marie Stehlíková | odpovědět |
  |   | Re: kdo | 20:58:35 30.12.2008 | radcas@seznam.cz díky... | Radu | odpovědět |
Upřímnou soustrast | 18:07:06 27.12.2008 | Když se mně, nebo kamarádovi náhodou jednou v horách něco stane, doufám, že se to na lezce nedostane ... Protože nad názory a soudy některých rádoby expertů zůstává rozum stát.
Raději si vezměte z této nehody ponaučení, které je evidentní!
Upřímnou soustrast všem pozůstalým i kamarádům. | Borsa | odpovědět |
Moc pěkný!!! | 18:16:48 27.12.2008 | ...navíc jsem velice rád že tu i cenzura funguje na jedničku a příspěvky se ztrácejí...je mi jasný jako vždy...závada na serveru.o)
Pozůstalým upřímnou soustrast...pisálkům a chytrolínům přeji pořádnej mozol na zadku od toho plácání! | Pěkný!!! | odpovědět |
  | Re: Moc pěkný!!! | 18:55:17 27.12.2008 | Za to od tebe jsem se jinak nic nového nedozvěděli, jen 3 řádky tlachání.
Cílem je se z tohoto poučit. Lidí co si nandávají chlupaté lyže je rok od roku více a více, jenže to šmajdání není jen o tom šmajdání, ale obecně o častém pohybu v místech, kde jde o život.
Je jen smutné, že i poté, jak píše kolega výše, co internet zaplavený tolika informacemi o lavinách a aktuálním stavu se mladí a NEVYBAVENÍ lidé takto snadno vydají vstříc své smrti v tak mladém věku.
Takže nic ve zlém, ale naopak to mlčení NIKOMU A NIČEMU NEPOMŮŽE..
| | odpovědět |
  |   | Re: Moc pěkný!!! | 19:52:49 27.12.2008 | nějak postrádám pointu...ale nic nového tu nikdo nenapsal a ani nic z toho jak a proč co se stalo.Že udělali chybu snad ví každej!!!Tak si schovej odborníku přednášky jinam a dej těm lidem aspoň chvíli pokoj!!!zajímavý že se tu vždy diskutuje po průseru.Pokud momentálně není průser a někdo se tu snaží něco řešit seriozně tak je za pitomce a jak je tu zvykem hnedka zkritizován!!!To umí každej rádoby radit...té holce to život nevrátí a myslím že by nebyla o moc chytřejší kdyby si to tu měla možnost přečíst před tím.A až budu chtít s něčím poradit...tak se obrátím na opravdu odborníky,ne na některý tlachaly tady!!!Toť vše a čau. | Pěkný!!! | odpovědět |
  |   | RE: | 19:55:05 27.12.2008 | KECÁNÍM TADY SE TAKY NIKOMU A NIČEMU NEPOMŮŽE...UŽ BOHUŽEL | | odpovědět |
  | Re: Moc pěkný!!! | 19:53:02 27.12.2008 | Žádná závada, tvůj příspěvek zmizel, protože množství vulgárních slov bylo větší než malé. Smůla. | jirkas | odpovědět |
  |   | Re: Moc pěkný!!! | 19:58:36 27.12.2008 | Tak se tu občas podívej pořádně at víš co jsou vulgární slova...prostě žádná změna,jako za totáčé.
Smůla!!! | Pěkný!!! | odpovědět |
  |   |   | Re: Moc pěkný!!! | 23:47:22 27.12.2008 | Darebáku! Jirkas by určitě radši dělal jiný věci než mazal něčí zbytečný výlevy... | martan | odpovědět |
  |   |   | Re: Moc pěkný!!! | 23:59:07 27.12.2008 | Sakra, tohle je snad soukromej server, nebo ne? | dab | odpovědět |
  |   | Re: Moc pěkný!!! | 20:18:33 27.12.2008 | Ach jo. Krásná ukázka toho, jací lidé se začali v současné době věnovat sportu s horami vždy spjatém.
Bylo by dobré,aby si každý,než začne někoho řešit zavzpomínal,kdy naposled něco v horách podcenil,nebo posral a pak teprve začal kritizovat.Prostě chyba se stane každému,to není hazard,to je jen momentální pomatení mysli,které bohužel občas skončí smrtí.Něco ve stylu dyk to zmáknem ne?Kdo z nás to tak někdy v životě neřešil.Jediný, kdo se tady může vztekat,nadávat a spílat kamarádům zesnulé a té dívce co zařvala jsou borci z HS a piloti se záchranářema od nás z práce.Ti se teda vážně neflákali, a jejich představa o vánocích je vskutku jiná.To mi věřte! | R | odpovědět |
  |   |   | Re: Moc pěkný!!! | 14:17:15 28.12.2008 | Plne souhlasim, ale kdyz tak ctu lezce v poslednich letech, tak tady snad nikdo dalsi takovy neni. Tady jsou vsichni neomylni. | Ondrej | odpovědět |
  |   | Re: Moc pěkný!!! | 23:54:16 27.12.2008 | A ten komentář pod recenzí na knihu Cesta do hor? Neobsahoval ani jedno vulgární slovo... jen říkal, že jiné knihy jsou lepší. A zmizel. Bez upozornění prostě tak nějak náhle - zmizel.
Tady není moderování, tady je cenzura. | čtenář | odpovědět |
  |   |   | Komentáře | 00:27:10 28.12.2008 | Jo tak v tom prsty nemám. | jirkas | odpovědět |
  |   |   | Re: Moc pěkný!!! | 16:41:02 28.12.2008 | Absolutně nechápu, proč bych pod zprávou o tragické smrti, měl někomu vysvětlovat, proč zmizel jeho komentář pod smazaným příspěvkem náboženského fanatika. Zvlášť když se tazatel neumí ani podepsat. Na podpis zde stačí nick a email, ještě lépe je, když je pisatel přihlášen na lezci, což bych doporučil většině pisatelů komentářů. Více sem psát a dále tady debatovat o cenzuře nepovažuji za vhodné a nebudu reagovat na žádné další komentáře. Jestli někdo chce o něčem diskutovat, je tu na mě mail, nebo může otevřít nové téma v Diskusi. Děkuji. | Bída | odpovědět |
pointa | 21:42:52 27.12.2008 | Upřímnou soustrast a hodně síly těm co to přežili. | pep | odpovědět |
smůla | 12:27:19 28.12.2008 | pokud někdo zná nějaké nerizikové hory, dejte mi prosím vědět, zatím jsem vždy na horách, a je jedno zda v nízkých tatrách nebo alpách, podstupoval nějakou míru rizika, skutečně si myslíte, že lze poručit větru dešti? v tomto duchu byli hazardéři též Bohumil Hanč a Václav Vrbata | pavel | odpovědět |
kde to bylo? | 22:17:44 28.12.2008 | Stále nevím, kde se neštěstí stalo. Červenkova mulda nebo ze Studniční do Obřího dolu. J. | Jirka | odpovědět |
  | Re: kde to bylo? | 22:23:45 28.12.2008 | Červenkova mulda to byla. | | odpovědět |
Lavinový set | 23:02:14 28.12.2008 | Souhlasím s komentáři, že skupinka hodně podcenila povinou výbavu (sondu, lopatu, pípák)mimo to, že se pohybovala v lavinovém terénu. Mít ji sebou tak by pravděpodobně tu holku našli hned a zachránili. Hodně Čechů je nepoučitelných. Vždyť tady u nás v Beskydech před pár lety zasypala lavina při sjezdu ze Smrku jednoho skialpinistu, jeho kolega neměl šanci ho najít, až sondováním horská. Oba nemeli lavinový set. A na slovensku co Čechů zůstalo už pod lavinou za posledních 10 let, zase bez lavinového setu a kamarátské výpomoci neměli šanci. Zúčastnil jsem se mnoha lavinových kurzů a doporučuji to i ostatním skialpinistům a také nosit i u nás lavinový set. I u nás padají laviny. | Ponik | odpovědět |
  | Re: Lavinový set | 07:32:38 30.12.2008 | Tak,tak. Chtel jsem neco podobneho napasat. Bohuzel kompletni vybava na backcountry je draha a spousta lidi uskudli horko tezko jen na lyze a pak se zbytecne vystavuji smrtelnemu riziku. Lavinovy set sice nezaruci, ze lavina nikoho nezabije, ale vyrazne zvysuje sanci na preziti. Mozna mohl pomoci i v tomto pripade. | Johny O | odpovědět |
  | Re: Lavinový set | 13:31:11 02.01.2009 | No...obecně máš pravdu, ale troufám si tvrdit, že v Bezkydech do toho neštěstí na Smrku 3set nenosil vůbec nikdo. A to zahrnuju i Tebe (nepamatuju si, že bych ho u Tebe v Bezkydech v době před cca 3 roky vídal-ale plést se můžu). A jestli ho při "procházce" na Lysou s sebou takáš, tak teda klobouk dolů, ale kolem sebe nevidím nikoho takového. Něco jiného je ale právě nějaký takový žlebík jako je na tom Smrku. Tam bych už po té 3 roky staré zkušenosti zřejmě bez výbavy nevlezl. | jíra | odpovědět |
Skialp v zakázaném pásmu | 20:46:40 29.12.2008 | Neznám podrobnosti, novinové zprávy jsou často velmi zmatené a zavádějící. Někdy se jedná opravdu o dosti velkou chybu (viz. ti na silvestra bivakující ve Spáleném žlabu v Záp. Tatrách při lavinové 3 až 4), argument že tam neměli co dělat mě však na Lezci zaráží - vždyť podle zákonů bychom v českých horách nemohli provozovat skialp vůbec. Tento zákaz pohybu mimo značené cesty a sjezdovky je téměř výhradně českou a částečně i slovenskou specialitou která ve světě těžko nachází obdoby. Jestli neměli kompletní výbavu je určitě chyba, ale kdo ji nikdy neudělal - stačí se podívat na naše silnice, kdo dodržuje vždy přesně rychlost atd.? A z daní a pojištění také hradíme daleko větší náklady za léčení nemocí, které si prokazatelně mnoho lidí způsobuje kouřením, alkoholem atd. Tak bych spíš řekl chudák holka, že to odnesla (i když udělala možná chybu)... | Láďa | odpovědět |
  | Re: Skialp v zakázaném pásmu | 21:09:27 29.12.2008 | Kdo v někdy Krkonoších skialpoval / skitouringoval a vždycky měl na sobě zapnutý pípák, ať hodí jedovatou slinou. Ostatní ať raději v tomto ohledu mlčí. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   | Re: Skialp v zakázaném pásmu | 21:36:36 29.12.2008 | Tak to bych Kubo tu jedovatou slinu mohl hodit, to je totiž můj případ. | MP | odpovědět |
  |   | Re: Skialp v zakázaném pásmu | 21:37:05 29.12.2008 | Tak to bych Kubo tu jedovatou slinu mohl hodit, to je totiž můj případ. | MP | odpovědět |
mediální mrdky | 03:44:17 30.12.2008 | Lidé sežerou zprávu tak jak jim ji novináři předhodí. Výklad typu: "Nezodpovědní turisté zahynuli v lavině, 1000 záchranářů je zachraňovalo za peníze nebohých daňových poplatníků" je velmi populární a má tak širové a vděčné publikum. Kdyby zpráva zněla: "Nekompetentní Horská služba vyhlásila lavinovou dvojku a lavina jim zabila turistku, protože se na místo dostala až za 40 minut". Najde se spousta daňových poplatníků, kteří za své peníze budou požadovat hlavu ředitele záchranky. | stip | odpovědět |
  | Re: mediální mrdky | 15:51:16 30.12.2008 | Co to kecáš za blbosti, lavinová dvojka vůbec neznamená, že nemůže spadnout lavina, navíc ještě v lavinovým katastru.To se tady probíralo nahoře v diskusi už mockrát. A opravdu netuším co myslíš tím, že horská tam byla až za 40 minut, asi by jsi to zvládnul rychlejc.Ale hlavně, kdyby měli pípáky, asi by tu holčinu našli hned.. | jira | odpovědět |
  |   | Re: mediální mrdky | 22:06:58 30.12.2008 | Ne to opravdu netušíš, proto si to přečti ještě jednou. Nevím co jiného ti poradit. | stip | odpovědět |
Par cest pro skialpinisty by mohlo vzniknout | 07:54:08 30.12.2008 | Ackoli verim, ze ochrana prirody je v nasich podminkach dulezita, myslim ze to neni duvod proc neudelat v nasich horach par oficialnich skialpovych cest. Urcite by to bylo vyhodne jak z hlediska ochrany prirody tak i bezpecnosti. Pristup "...radsi to vschno zakazeme. Oni tam stejne budou jezdit, ale bude jich aspon min..." mi prijde nestasny. Skialp je u nas popularni to je bez diskuze, ale nejakeho masivniho najezdu skialpinistu bych se nebal. Neni to proste sport pro kazdeho. Pominu-li vysoke nakaldy na vybavu, tak proste vetsina lidi nedovede pochopit proc by se kvuli jednomu sjezdu museli plahocit pul dne do kopce a vyhovuje jim spis sjezdovka. | Johny O | odpovědět |
  | Re: Par cest pro skialpinisty by mohlo vzniknout | 08:41:36 30.12.2008 | To je slovo do pranice a ukol na dlouhe lokty. Bylo by moc prima, kdyby se neco takoveho podarilo. Ale moc tomu neverim. | lili | odpovědět |
  | Re: Par cest pro skialpinisty by mohlo vzniknout | 11:09:50 30.12.2008 | Souhlas. Ev. by se to dalo omezit výškou sněhový pokrývky, aby se nehoblovalo nějaký to býlí. Ale obávám se, že k tomu není vůle :-( | Papouš | odpovědět |
  |   | Re: Par cest pro skialpinisty by mohlo vzniknout | 11:45:34 30.12.2008 | No kdyz by nekdo prisel s rozumnym navrhem, tak si myslim ze by to mozne bylo. Proc by neslo dosahnout podobne vyjimky jakou maji horolezci i pro skialpinisty? Ruznych (lyzarskych prip. horolezeckych) svazu a asociaci je tu na to dost. | Johny O | odpovědět |
  |   | Re: Par cest pro skialpinisty by mohlo vzniknout | 11:58:17 30.12.2008 | No kdyz by nekdo prisel s rozumnym navrhem, tak si myslim ze by to mozne bylo. Proc by neslo dosahnout podobne vyjimky jakou maji horolezci i pro skialpinisty? Ruznych (lyzarskych prip. horolezeckych) svazu a asociaci je tu na to dost. | Johny O | odpovědět |
  | Re: Par cest pro skialpinisty by mohlo vzniknout | 21:04:16 02.01.2009 | I kdyz to uplne nepatri na lezce, tak stejna pisnicka by se mela zpivat i o MTB v Krkonosich. Letos mne fascinovala značka zakazu vjezdu cyklistu na sotolinovou cestu na Voseckou boudu :). Videl sem to prvne v zivote a domnivam se, ze je to regulace, aby downhillaci nesrazeli pesaky cestou dolu - zkratka takove pausalni reseni, jak zarucit vseobecnou bezpecnost a poradek. A tech mist, kam se s MTB muze v nasich horach je vseobecne pomalu, ale to patri spis na CEMBA web... sorry za offtopic. | Honza | odpovědět |
Par cest pro skialpinisty by mohlo vzniknout | 08:37:06 30.12.2008 | Ackoli verim, ze ochrana prirody je v nasich podminkach dulezita, myslim ze to neni duvod proc neudelat v nasich horach par oficialnich skialpovych cest. Urcite by to bylo vyhodne jak z hlediska ochrany prirody tak i bezpecnosti. Pristup "...radsi to vschno zakazeme. Oni tam stejne budou jezdit, ale bude jich aspon min..." mi prijde nestasny. Skialp je u nas popularni to je bez diskuze, ale nejakeho masivniho najezdu skialpinistu bych se nebal. Neni to proste sport pro kazdeho. Pominu-li vysoke nakaldy na vybavu, tak proste vetsina lidi nedovede pochopit proc by se kvuli jednomu sjezdu museli plahocit pul dne do kopce a vyhovuje jim spis sjezdovka. | Johny O | odpovědět |
cnawr.cz | 22:54:54 30.12.2008 | Viz http://www.cnawr.cz/ | A | odpovědět |
|