LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Paráda, už budu u kruhu! Ale proč je od kruhu vždycky bouldr?
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
18.Vlk 10856
19.Melen 10848
20.Volf 10818
Bouldry:
18.Obal 9550
19.Horáček 9525
20.Pařík 9503
Hory:
16.Abt 5186
17.Magič 5005
18.Chomová 4970

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141497 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
Vertigo lezecké centrum - Bratislava
Lezecké centrum Ruzyně - Praha 6
Lezecké centrum Vertikon - Zlín

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Letňany - Praha 9 - Letňany
HUDYsport - Praha 1
Green sport s.r.o. - Uherské Hradiště

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

MZV ČR: Čeští horolezci, uvízlí v Pákistánu, se vrací domů

Dva čeští horolezci Jakub Vlček a Petr Macek, kteří uvízli v Pákistánu po výstupu na Rakapoši a následné akci na jejich záchranu, "se po obtížném vyjednávání vrací domů", informoval před chvílí na Twitteru český ministr zahraničí Jakub Kulhánek.
"Chtěl bych poděkovat také pákistánské straně za vstřícnost a zároveň zdůraznit, že i v zahraničí nese každý odpovědnost za své jednání," napsal ministr Kulhánek.

Viz:





Standa Holec   [úpravy] 10:17 10.10.2021Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 .11:49:20 10.10.2021
Takže pojďme k věci, kdo zaplatil za hochy pakistáncům tu fakturu, daňový poplatník ?
Tomodpovědět 
 Re: .14:52:24 10.10.2021
Nech to plavat.. jestli jezdíš do zahraničí, tak buď rád, že se na tebe rodná země nevysere. N
Kostějodpovědět 
  Re: .15:53:55 10.10.2021
Aha, dobrej pristup. Takovej vychcanej...
pepanodpovědět 
   Re: .18:14:11 10.10.2021
Podívej, za blbost se platí, o tom není žádná, žádnej dokonalej z nebe nespad a ty taky určitě nebudeš bezchybnej. Takže za mě nechat krajánka ve štichu, je daleko větší svinstvo, než co tady fabuluješ vychcaností ty.
Kostějodpovědět 
    Re: .18:49:04 10.10.2021
Krajánka, kterému se stala nehoda, je potřeba zachránit. Krajánka, co kašle na místní předpisy a vědomě leze, kam nesmí, by to chtělo spíše ještě po návratu potrestat za poškozování jména Česka a dělání ostudy.
odpovědět 
     Re: .19:15:07 10.10.2021
Ty jsi asi nikdy nebyl v podobné cizině a nic jsi tam nevyjednával. Bez správného bakšiše nic nezařídíš. A i když dáš tak ten úřad klidně slíbí a pak cukne a vykašle se na to. A ty můžeš libovolně dlouho čekat, strkat jim prachy a získáš jen maňana.
Pojišťovna když má platit, tak nejdříve hledá libovolnou záminku proč ne. Vrchol není žádné bezpečnostní riziko z hlediska zneužité výluky. Kdyby se připletli k nějaké místní rvačce, tak by to bylo oprávněné, takhle nikoli - jen záminka.
Já jsem kdysi řešil pojištění při smrtelném úrazu na čtyřtisícovce v Itálii. Pojišťovna podvrhla pojistné podmínky, aby nemusela platit repatriaci ostatků. Přidali mez pojištění do 3500m.m. Pojištěný neměl podmínky jako neodělitelnou součást smlouvy (měl je zvlášť - žádná mez tam nebyla), takže se na pozůstalé vykašlali. Prý si měl vzít čerstvější. Kdo by se pro nějakých 100k chtěl leta soudit.
Selaodpovědět 
      Re: .23:39:51 10.10.2021
To vše je možné, ale nijak se to netýká podstaty. Prostě buď máš permit a jdeš, nebo ho nemáš a tak tak nemáš co chodit. A pokud jdeš a nemáš, je to jen na tvé vlastní riziko. Že je to někdy těžké je možné, ale nijak tě to neopravňuje cokoliv porušovat. Pokud se ti jejich pravidla nelíbí, tak tam nelez.
odpovědět 
       Re: .11:16:09 11.10.2021
Jdeš tam vždycky na vlastní riziko (život vsázíš ty), bez ohledu na to, jestli permit máš nebo ne. Ale to riziko je pojistitelný. Pokud se pojistíš blbě, tedy např. produktem Uniqua ČHS trio, pak máš problém a pojišťovna se kroutí jako slizkej had. Nicméně i tak - hlavní argument pojišťovny byl, že do Pakoše MZV nedoporučuje cestovat kvůli ručníkářům).

Pokud budeš jednat o připojištění přes Alpenverein, nebudou se řešit ručníkáři a permity, ale reálný rizika spojený s konkrétní výstupem.
honzaodpovědět 
        Re: .00:34:20 12.10.2021
Tak s tím bych souhlasil, ale pokud se někdo pojistil blbě, tak to opět přeci není chyba pojišťovny. nedávno jsem připojišťoval příbuznému jednu problematickou aktivitu (v zásadě se nedá vykonávat bez porušování pravidel a zákonů) a strávil jsem týden studiem podmínek jednotlivých pojišťoven a konzultoval s nimi modelové případy. Teprve pak se pojištění uzavřelo. Nechápu, jak někdo může někam jet, aniž by měl přesně zjištěno co a jak. To přeci není chyba pojišťovny.
odpovědět 
         Re: .08:45:20 12.10.2021
Ne, to skutečně není chyba pojišťovny. To je modus operandi pojišťovny. Čest výjimkám.
honzaodpovědět 
       Re: .18:41:29 11.10.2021
S tím porušováním pravidel nemáš pravdu. V těchto zemích jsou pravidla jaksi gumová. Platí někdy a pro někoho, prostě jak se to hodí. I zde existují gumové zákony, vymáhání nezákonných ustanovení. Viditelně Ti chybí životní zkušenosti.
Selaodpovědět 
        Re: .00:30:04 12.10.2021
Nechybí, ale do takových situací nelezu. A opět platí - pokud někdo leze do podobných situací dobrovolně, není důvod za něj něco platit. Pojištění má krýt nehody a problémy, které nelze předvídat. Pokud je někde vydaní doporučení tam necestovat, problémy se dají očekávat a ať si tam každý jede na své riziko. jsem proti tomu, aby se toto pojišťovalo, protože pak stoupají pojišťovnám náklady a tedy i cena pojištění pro ostatní. A nevidím důvod, proč platit za ochranu před nepředvídatelnými problémy více jen proto, že někdo leze do problémů předvídatelných.
odpovědět 
     Re: .19:30:01 10.10.2021
Život horolezce je život na hraně..
Kostějodpovědět 
    Re: .22:29:36 10.10.2021
Tak za a) za vychcanost povazuji tvuj nazor, nehodnotil jsem dotcene, neb o jejich situaci nemam dostatecne informace; b) (pokud si skutecne nesjednali odpovidajici pojisteni, permit atp.) nemam nic proti tomu, aby jim stat pomohl situaci vyresit (dostal je domu), naklady by ale mel po nich zpetne vymahat; c) (pokud si skutecne nesjednali odpovidajici pojisteni, permit atp. a zacaluje to nakonec stat/my) nikde v tom nevidim to tvoje "za blbost se plati".
pepanodpovědět 
     Re: .08:12:01 11.10.2021
Mám za to, že jim pomohli ve vyjednávání, šle náklady jsou na jejich triko. Svůj díl si ponesou, jak peníze, tak i komentáře. Na idnes to vypadalo, ze jsou horší než Babiš. A jak psal někdo víše, nikdo nebi dokonalý. Ale soudci z lidu se již realizují.
odpovědět 
     Re: .09:14:49 11.10.2021
Přesně. A představa, že by si pakistánci za ,,propuštění" neřekli tučný bakšis (nebo jiné protiplnění), je naprosté sci-fi. Quid pro quo.

A podle toho, jak se k tomu oba pánové staví, je jasné, že se k žádné platbě nechytají - to znamená, že to jde za obyvatelstvem ČR.
Ergo kladívko nemá vůbec smysl si o nějaké permity, víza atd žádat (z čehož částečně i ti chudí lidé v těch zemích žijí) - prostě všichni na blind a jupí - když oni, tak každý. Udělá se rozpočtová kapitola ve státním rozpočtu (pro případy, kdy se to podělá) a hotovo dvacet.
Todpovědět 
      Re: .10:39:53 11.10.2021
Neumím si představit, že by se na tom finančně aspoň nepodíleli.

To by byla snad ještě větší blamáž.

A každopádně dost blbej signál směrem k lezecký i turistický komunitě.

Věřim že takovýhle uvahy jsou ale předčasný.


Honzaodpovědět 
     Re: .12:21:49 11.10.2021
Sorry, ale z tvého příspěvku jsem pochopil, že za vychcanej přístup považuješ situaci v pakoši, ne můj názor na věc.. tím, že za blbost se platí, je můj předpoklad, že si minimálně náklady pojišťovny oba zaplatí ze svého. Tož tak. Peace!
Kostějodpovědět 
      Re: .22:48:27 11.10.2021
Souhlas, peace :)
pepanodpovědět 

 Kdo to platí08:11:02 12.10.2021
Hoši, než tu začnete zuřivě diskutovat, kdo za koho kolik, stačilo by třeba číst i jiné zprávy než Lezce nebo sledovat zprávy v ČT. Zde třeba aktualne.cz: "Oba muži zaplatili zatím pouze poplatky ve výši 4500 dolarů (zhruba 100 000 korun). Uhrazení zbývající dlužné částky se teprve bude řešit. V této fázi jde už o soukromoprávní věc obou dotčených," řekla (mluvčí MZV).
Jéňaodpovědět 
 Re: Kdo to platí08:48:09 12.10.2021
Nezaplatí vůbec nic, to je tady takový standard.
A jistě k tomu přidají nějakou srdceryvnou ukřivděnou historku.
Game over.
odpovědět 
 Re: Kdo to platí14:12:27 12.10.2021
Než jsem napsal příspěvek, tak jsem si dva články přečetl a nic o tom, kdo to zaplatil / zaplatí tam nebylo. Ale OK - příště než se odvážím něco napsat, tak prolustruju celý internet a minimálně dva dny v kuse budu sledovat ČT24...
Jinak je mi celkem jedno, co napsalo aktualne.cz nebo řekla mluvčí MZV, zajímala by mě REALITA.
pepanodpovědět 
  Re: Kdo to platí15:42:21 12.10.2021
Že se vyjádření ňáký mluvčí ňákýho ministerstva zahraničí v dnešní uhozený době nepovažuje za pravdivý vyjádření reality, to bych ještě chápal. Jenom nevím, jak pak potom tu REALITU zjistit. Asi už nezbyde nic jinýho, než se osobně nabourat na účet buď klukům nebo patřičný instituci v Pakoši a tam si to omrknout. V diskuzi pod článkem to taky asi nebude ono.
Jéňaodpovědět 
   Re: Kdo to platí16:16:53 12.10.2021
Ano, jaké jsou prostředky k poznání reality, to je gnoseologický pohled na věc. OK, podíváš se oběma stranám na účet, problém vyřešen. Jenže podívej se na věc metafyzicky: to co na těch účtech uvidíš, nebo aspoň co si budeš myslet, že na nich vidíš - je opravdu TO ona REALITA? Lze se vůbec reality dobrat? Je vůbec k něčemu dobé, snažit se dobrat těch věcí, které každý z nás vnímá jako realitu?
honzaodpovědět 
    Re: Kdo to platí08:09:39 13.10.2021
Přesně.. pojďme zase lozit!
odpovědět 
     Re: Kdo to platí10:59:34 13.10.2021
Nebo se pelešit...
odpovědět 
  Re: Kdo to platí11:46:08 14.10.2021
Chjo.
Realita je třeba taková, že vyjádření tiskové mluvčí - oba muži zatím zaplatili 4500 USD ... - nic neříká o tom, zda něco zaplatilo MZV/daňový poplatník nebo nikoliv...
pepanodpovědět 
   Re: Kdo to platí21:30:02 06.11.2021
Dle vyjadreni aktera ceska vlada nic neplatila a ani nic nenabidla zaplatit. Ikdyby nabidla, horolezci by to odmitly na zaklade skutecnosti znamych.
Hanzodpovědět 

 Ufff07:38:41 27.10.2021
Jedine co me uklidnuje, ze nikoho kdo tu do toho keca a vi o tom kulovy, nikdy nemuzu potkat ve skalach natoz v horach.
steficodpovědět 

 Ufff07:49:36 27.10.2021
Jedine co me uklidnuje, ze nikoho kdo tu do toho keca a vi o tom kulovy, nikdy nemuzu potkat ve skalach natoz v horach.
steficodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 374 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 272 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.