LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Gravitace je sviňa!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
12.Smetanová 11085
13.Gulášek 11057
14."Fido" 11056
Bouldry:
12.Štípek 9956
13.Košťál 9900
14.Chejn 9900
Hory:
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324
4.Šuraba 7126

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141542 cest
Nové přelezy:
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+

Stěny
Bouldering za oponou - Měnín
Lezecká stěna na ZŠ Wolkerova - Havlíčkův Brod
TJ Jiskra - Nový Bor

Prodejny
HUDYsport - Olomouc
Keen Concept Store - Futurum Ostrava - Ostrava 1
HUDYsport - Ostrava

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Jaroš a spol. odlétli do Pakistánu

Čchokori - K2Dnes odlétla do Pákistánu Expedice K2 2014, kterou je záhodno pozorně sledovat. Právě výstupem na Čchokori, známou jako K2, by se totiž Radek Jaroš stal prvním Čechem, který zkompletoval tzv. „Korunu Himálaje“.










Expedice ve složení  Radek Jaroš, Petr Mašek, Honza Trávníček, Martin Havlena a Lucie Výborná se pokusí o zdolání Čchokori. Vrcholový tým je složený ze zkušených a osvědčených borců – Petra „Misky“ Maška, Honzy „Týrávy“ Trávníčka a Radka Jaroše, který se o vrchol K2, považované za nejobtížnější osmitisícovku pokusí již popáté. Podpůrný tým je tvořený Martinem Havlenou a Lucií Výbornou, která o průběhu expedice připravuje živé vstupy pro Český rozhlas.



K2 - odlet expedice

Odletová: účastníci zájezdu na společné fotografii M. Beneše na Letišti Václava Havla v Praze z facebookového profilu Petra Maška

repro: Lezec.cz


Nejbližší plány jsou dané. Letecky přes Turecko do pakistánského Islamabádu a odtud do Skardu. Tím se chtějí účastníci výletu vyhnout často přeplněné, ale také nebezpečné Karakoram Highway. Letecké přiblížení by v tomto případě nemělo být rozhodně na škodu, neboť jakýkoli aklimatizační efekt by měl být vyvážen vyšší pohodou pro celý tým a časovou úsporou. Ostatně aklimatizační „předvýlet“ si účastníci odbyli při nedávné společné cestě do peruánských And. Odsud by expedice měla během přibližně týdenní cesty po ledovci Baltoro dorazit do základního tábora… Dál podle slov Radka Jaroše moc neplánují. Podle aktuálních podmínek zvolí jednu z možných výstupových tras a vyrazí k vrcholu. Předpokladem tedy je, že již v polovině července by měl stát základní tábor a měly by být učiněny první kroky k budování a zásobování výškových táborů. Pokud vše půjde podle předpokladu, a zároveň se osvědčí aklimatizační výlet, chtěli by účastníci výstupu vynechat první výškový tábor a tím ušetřit síly i materiál.



K2 - Radek Jaroš

Radek Jaroš představuje plány expedice nad modelem hory; tisková konference v budově Českého rozhlasu

foto © Tomáš Frank




Odletu expedice předcházela společná aklimatizační cesta do peruánských And, ze které se účastníci expedice vrátili předminulý pátek. Samotný nápad aklimatizace bezprostředně před odletem není nijak nový, poněkud zarážející může pro zvnějšku přihlížející být, že celá skupina si zvolila cíl, který by za „normálních“ okolností (tedy spíš u normálnějších jedinců) mohl být považován za dostatečně hodnotný pro samostatnou výpravu. Zvolili totiž obtížnou Cordillieru Blancu a cílem měl být 6768 m vysoký Huascarán, tedy nejvyšší vrchol Peru.



Peru

Účastníci zájezdu na aklimatizačním výletě v Peru

foto © Honza „Tráva“ Trávníček





Peru

Smyslem aklimatizační cesty do jihoamrického Peru ovšem bylo rovněž důkladné prověření expedičního materiálu, jistě šlo i o sehrání týmu, a pro Radka Jaroše vlastně první vážný výstup od jeho úrazu na Annapurně

foto © Honza „Tráva“ Trávníček






Zdroje a odkazy na kterých bude možné sledovat průběh expedice:
a/ Radek Jaroš:
Stránky Radka Jaroše
Stránky Radka Jaroše k této expedici
Stránky Radka Jaroše na Facebook/u
Osobní profil Radka Jaroše na Facebok/u
b/ Honza „Tráva“ Trávníček:
Stránky Honzy Trávníčka
Honza Trávníček na Facebook/u
c/ Petr „Miska“ Mašek:
Stránky Petra Maška
Petr Mašek na Facebook/u
d/Lucie Výborná:
Stránky Lucie Výborné
Lucie Výborná na Twitter/u
Další zdroje:
Profil L. Výborné na Radiožurnálu
Zpráva Radiožurnálu inzerující časy pravidelných živých vstupů z Pákistánu
Facebook/ový profil Lezce, na kterém budeme sdílet nejdůležitější informace

K2 - expediční pohlednice

A na závěr expediční pohlednice s účastníky zájezdu


Tomáš FRANK   [úpravy] 23:47 02.07.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 K210:20:25 03.07.2014
Hodně štěstí, ať to vyjde co nejlépe.
loudisodpovědět 

 Tak tedy po zemi...12:19:45 03.07.2014
Počasí ve Skardu neumožnilo letecký přesun, expedice se tedy ke své hoře přesouvá po nepříliš oblíbené pozemní trase.
Mimochodem, spojení zatím funguje Tráva se ozval prostřednictvím FB, a Lucie Výborná měla před chvílí na Radiožurnálu živý vstup z Karakoram Highway (viz též fb stránku Lezce - poslední z doporučených zdrojů ve výše uvedeném článku).
 Tomáš F.odpovědět 

 k213:43:32 03.07.2014
No, tak hlavne se vratte...
Honzaodpovědět 

 medialni masaz09:11:54 04.07.2014
Oni tam pujdou jizni stenou v alpskem stylu? Nebo snad prvovystupem vychodni stenou? Ze je kolem toho takovy humbuk...
František Žralokodpovědět 
 Re: medialni masaz09:34:27 04.07.2014
nepojedou lanovkou a nebrali s sebou všechny (sou)části těl, navíc je Radek v dámských kruzích oblíbený skoro tak moc jako v horolezeckých - i když, pravda, být čtrnáctou dámou harému je asi zajímavější z pohledu vrcholového - čtenáře, že?;) vyjádřila jsem se, za holky, srozumitelně?:-)
haninaodpovědět 
  Re: medialni masaz17:37:48 04.07.2014
Smysl to moc nedává...
Editaodpovědět 
  Re: medialni masaz06:21:16 05.07.2014
Strašný hovna :-D
odpovědět 
  Re: medialni masaz13:23:52 05.07.2014
Asi Hanina-Zhrzena-Milenka :-D
Kulaodpovědět 
  Re: medialni masaz02:52:31 09.07.2014
?
lukodpovědět 
 Re: medialni masaz17:38:45 04.07.2014
Masáž je nutná, nějak ten výlet zaplatit musí...
D.odpovědět 
  Re: medialni masaz08:55:58 09.07.2014
jo, nekdo mu tu cestu zaplatit musi a proto je ta medialni masaz na bliti
kryslodpovědět 
 Re: medialni masaz21:42:58 05.07.2014
Furt lepsi nez Holeckovo clanek o tom, ze nikam nejede a ze ma protekci v nemocnici.
maserodpovědět 
  Re: medialni masaz18:43:54 06.07.2014
co to meleš vo jaký protekci? Když máš kamaráda a ještě k tomu šikovnýho doktora, proč by ses měl nechat řezat někým cizím? Tím spíš když ti na noze trochu záleží. Ty to máš asi jinak...

Všem účastníků čundru na krásnou horu přeju úspěch a zdravý návrat!
 Fáberaodpovědět 
   Re: medialni masaz09:29:27 07.07.2014
Drahý Fábero.
Tenhle přístup a tohle uvažování je příčinou většiny problémů, které u nás jsou a které lze obsáhnout slovem korupce.
Ondřejodpovědět 
    Re: medialni masaz12:13:17 07.07.2014
V tomto tedy já korupci nevidím. V čem je závadné, když oslovím někoho koho znám, komu důvěřuji. Tím spíš, když se jedná o mé vlastní zdraví a je nutné jednat hned.
F.odpovědět 
     Re: medialni masaz17:08:02 07.07.2014
No právě. Takže se dostáváme k tomu, že když máš známé, máš lepší péči, než ti, kteří známé nemají. To lze pochopit, udělal by to asi každý z nás, ale není to systémově správně. Nazvat to korupcí asi také není správné, ale protekcinářství to už je. Jednou je to kamarád, jindy to může být člen nějaké skupiny (třeba ÚV?) jindy jen někdo solventní... Je to zdánlivá maličkost, ale obecně je to cesta do pekel. Tedy v současném systému. Kdyby systém zdravotní péče byl nastaven jinak, třeba by to bylo ok. Ale fakt nevím, jak se dnešní zákony a pravidla dívají na možnost výběru operatéra při zákrocích v normálních nemocnicích hrazených od zdravotních pojišťoven. Pokud byl Mára na soukromé klinice, je to opět úplně jiná dikuze.
odpovědět 
      Re: medialni masaz18:01:53 07.07.2014
Ono by možná (aspoň mně) docela stačilo nepsat o tom tímhle způsobem v článku.
Pak by třeba jiným, taky postiženým úrazem, nepřišlo hloupý, že oni to takhle řešit nemohli, a tedy...
P.odpovědět 
      Re: medialni masaz19:38:03 07.07.2014
Ok. Systémově to správné asi nebude, ale stejně tak nevím, jaký jiný systém by byl ten správný, férový pro všechny, čili geniální. Ideální by bylo, kdyby všichni doktoři byli stejně dobří. A to také možné není.
Pravdou je, že popis události v článku může někoho pobuřovat, ale jak znám Máru, chtěl vtipnou formou sobě vlastní prezentovat nehodu, která mu zhatila letní program.
F.odpovědět 
       Re: medialni masaz11:25:38 08.07.2014
Lidsky úplně normální a přirozené...nikoho neuplácel, neměl zvláštní výhody oproti ostatním Filipovo pacientům - snad jen že ho vytáhl z dovolené, nezneužíval systému, jen si vybral doktora. Jaký by byl (finančně či systémově) rozdíl, kdyby ho operoval jiný doktor? Kdyby Filip byl jeho táta či brácha - furt byste to považovali za špatné?
Jediný, kdo na tom tratil byl Filip kvůli práci o dovče.
Navíc dneska už si i v rámci ofiko systému můžeš vybrat operujícího doktora...
jirkaodpovědět 
        Re: medialni masaz22:49:12 08.07.2014
To právě není pravda - zkus si Hebelkovi zavolat jako normální pacient. Nebo jinam na ortopedii. Až tě nechají s natrženým svalem nebo něčím jiným akutním 3 týdny čekat a mezi tím ti to blbě sroste nebo se to stane chronickým, změníš názor. Sám jsem byl svědkem, když v jedné ordinaci se připlazil chlap s bolestí zad (vyhřezlá plotýnk?? Prakticky se jim tam složil) a oni ho vyhodili, že není objednaný. Takže když pak čteš podobné věci, jako od Holečka, nediv se, když to budí vášně.
odpovědět 
        Re: medialni masaz08:46:40 09.07.2014
Vše bylo v pořádku, jen vytáhnul doktora z dovolené? A co třeba nástroje, sál, přístroje, anesteziolog, sestřičky atd? Běžně se třeba na blbou rezonanci nebo nutný zákrok čeká měsíce, protože není místo a prostředky. Tady je možná rozdíl v tom, že úraz vyžadoval akutní zákrok. Nicméně není pravdou, že si pacient může vybrat libovolného doktora a nemocnici. Ani náhodou, pokud nemá známosti. A to je to, co každého pobouří, a to ještě víc, když se tím Mára dokonce chlubí.
Petrodpovědět 
         Re: medialni masaz22:17:16 10.07.2014
Tak nemocnici si samozřejmě můžeš vybrat. A pokud chceš konkrétního doktora, tak taky, ale s poplatkem. Nemocnice na to mají oficiální sazebníky.
Došlíkodpovědět 
          Re: medialni masaz13:46:43 11.07.2014
Nemocnici si můžeš vybrat? Viz třeba problémy pražské záchranky, která je v nemocnicích odmítána? Viz. třeba moje žena, která chodila do jisté porodnice, ale při začátku porodu byla odmítnuta a musela jít do jiné? Možnost výběru jsou jen pěkný řečičky, ale praxe je často odlišná.
odpovědět 
           Re: medialni masaz19:35:27 12.07.2014
Ale to zaměňuješ dvě věci. Je jasné, že když jedeš v záchrance, tak si nic nevybíráš a oni tě někam zavezou. Stejně tak tě porodnice může odmítnout, protože třeba zrovna v tu danou chvíli nemá volný pokoj. Ale na plánovaný zákrok si můžeš vybrat. Možná teda v Praze je to jiný:-)
Došlíkodpovědět 
            Re: medialni masaz20:00:47 13.07.2014
Plánovaný zákrok? Mám takový pocit, že se tu od začátku mluví o akutním zranění Máry, nikoli o plánovaném zákroku.
Petrodpovědět 
      Re: medialni masaz13:03:33 08.07.2014
picovina. tak se pojisti a muzes mit peci jakou si budes prat. Ael nepocitej ze to pujde ze zakladniho pojisteni. NEchapu proc si vsichni myslej ze kyz plati zakladni pojisteni takze se o ne budou starat jak o Sumachra....
strejdaodpovědět 
       Re: medialni masaz08:49:51 09.07.2014
Pojisti? Nežvaň. Neexistuje pojištění, které by ti zajistilo lepší péči podle tvého přání. Už jen proto, že u nás je ze zákona lékařská péče zdarma a žádná pojišťovna nebude platit nějaké tvoje výmysly.
Tetaodpovědět 
    Re: medialni masaz22:25:46 10.07.2014
Takže milý Ondřeji, když budeš mít třeba nádor a budeš muset jít na operaci, abys to vůbec přežil, tak v zájmu boje za spravedlnost nepůjdeš ta svým známým skvělým chirurgem, ale standardně odjedeš do ambulance nejbližší nemocnice. Tak to bych chtěl vidět:-)
Došlíkodpovědět 
     Re: medialni masaz13:26:30 11.07.2014
Hele, jasně že půjde za známým. Ale celkem určitě se tím pak nebude chlubit na internetu a sociálních sítích.
odpovědět 
   Re: medialni masaz13:15:36 12.07.2014
no trošku to vyčpělo, asi už vše podstatný bylo řečeno ale:
narovinu fakt život je "vo tom" sbírat kontakty aby bylo komu zavolat když je problém. vidím to ve své branži, a funguje to tak v každé a funguje to interdisciplinárně. potud dobrý.
jenomže blbý to začíná bejt v okamžiku, když se do toho začne srát ouřad, a ten se zrovna do zdravotnictví sere fest. je to tak, že se plošně seberou pod pohrůžkou násilí prachy (zdravotní daň, které se nevím proč říká pojištění), resektive nesebere se to zas tak až moc plošně, ale tam kde je co brát a kde není schopnost se bránit. takže se vobere nižší střední, protože ta něco málo má a do monaka to jen tak snadno nevodstěhuje.
no a teď se to valí od molocha kterej ty nakradený prachy rozděluje přes majitele razítek a majitele pořadníků, kteří mají ale super džastyntajm nedostatkové zboží do barterů. čili řeznicko-vexlácký socík (jistě moji vrstevníci a starší nostalgicky vzpomínají). a je úplně jedno, jestli je to v čekárně ortopedické ambulance, stavebním úřadě, registru vozidel nebo kdekoli jinde.
jak z toho ven? reulace a víc kontrol? pitomost. nezbejvá než přijmout to jako fakt, takhle holt lidské chování funguje. takže jinak, sebrat jim razítka a pořadníky a pustit do toho trh, mít prachy a nemít prachy je sice ukrutná surovost, ale nic spravedlivějšího ještě nikdo nikdy nevymyslel (když teda pomineme starší a ještě vostřejší mít nebo nemít v ruce sekeromlat).
Lukas B.odpovědět 
 Re: medialni masaz01:12:14 09.07.2014
no tak ma osobni propagatorku, to je ruka ruku myje....ale na lidove masy a rozsireni zakladny fanousku urcite to zabere
janodpovědět 

 Sbohem13:44:47 04.07.2014
Koruna Himaláje normálními cestami je velký úspěch osobní, nikoli alpinistický. Tím byl před 30ti lety.
Dobromyslný Diktátorodpovědět 
 Re: Sbohem15:00:43 04.07.2014
Kourunu Himaláje má bez kyslíku asi 14 lidí, zbytek jsou kecy v kleci.
odpovědět 

 Přání12:27:53 05.07.2014
Ať už to doleze a je klid..!!

Hodně štěstí
pepinoodpovědět 

 Přání12:27:59 05.07.2014
Ať už to doleze a je klid..!!

Hodně štěstí
pepinoodpovědět 

 c'moooon17:08:04 05.07.2014
Drzim pesti vsem,... Rado pooojd, Lucko smekam !
Lukyn aka Wondrisodpovědět 

 Sos08:44:27 07.07.2014
Radek Jaroš přece vždycky říkal, že babu už na expedici nechce a teď toto. By mě zajímalo, jestli LV v rámci podpůrnýho týmu budě dělat ty živý vstupy z basecampu..
Bobitoodpovědět 
 Re: Sos10:08:03 07.07.2014
Kdyz selze na K2 tak ma jistotu ze dosahne vrcholu aspon v BC
strejdaodpovědět 
  Re: Sos20:24:07 07.07.2014
Ještě že jsem nesoutěžil o účast na akci... Funěl bych do kopce a místo odpočinku v táboře kdovíco navíc... :-)
odpovědět 
   Re: Sos21:37:57 07.07.2014
ale soutěžilo se na Broad Peak
gulamodpovědět 
   Re: Sos13:04:23 08.07.2014
hele je tam nizkej tlak treba by to slo samo:D
strejdaodpovědět 
    Re: Sos20:13:31 08.07.2014
Do komentářů pod tímhle článkem se začíná promítat už pověstná česká malost, zaprděnost, závist a další posraný vlastnosti. Kdyby ti, kteří sem blijou svoje komplexi někdy vylezli aspoň na sněžku, měli by možná lepší představu o tom, co je lezení po horách.
pepaodpovědět 
     Re: Sos00:50:47 09.07.2014
Lezení po horách vyžaduje pravopis jako ze zvláštní školy? Díky za vyjasnění, sněžko :-)
odpovědět 
     Re: Sos10:11:51 09.07.2014
Pepo, jak víš, že ty lidi co sem píšou nemají nic vylezeného. Osobně jsem v tom Pakoši byl a koukal se z vršku z jedné osmitisícovky. Příště sem mám psát: pozor, píše majitel osmitisícového skalpu...?
Osobně pokládám svůj výstup na osmu za povedený a šťastný výlet.
Jinak zde v komentářích tu ta českou malost a závist nijak zvlášt přehnaná není. Snad jen osobní sympatie k některým lidem.
Gulamodpovědět 
      Re: Sos14:27:49 14.07.2014
Nějak to hanění Jaroše zde moc nechápu. Slyšel jsem ho mluvit a přišel mi naprosto v pohodě. A taky vysvětloval proč neleze žádné prvovýstupy na osmitisícovkách. A myslím, že má naprostou pravdu, že logické cesty už byly vylezeny a snažit se o prvovýstup za každou cenu téměř nelezitelnou cestou nebo o zopakování těžkých cest vylezených týmem 14 lidí nemá moc smysl. Ale chápu, že v případě většiny lidí je tam spíše závist, osobní antipatie a podobně. Pořád mám ale pocit, že i K2 klasickou cestou je poměrně slušný sportovní výkon.
Petrodpovědět 
       Re: Sos20:07:59 14.07.2014
To je samozřejmě jeho názor, ale cesty na písku se zdají taky vyčerpané a každý rok přibývají.
A to, že opakuju (alespoň pro mě) těžké cesty, které jsou už v lepším případě jen stokrát přelezené snad ani nemusím připomínat.
H.odpovědět 
        Re: Sos20:43:57 14.07.2014
von je teda trochu rozdil mezi piskem a kopcema nad 8000 ..;-))
TOAodpovědět 
        Re: Sos08:37:34 15.07.2014
tak muze si vybrat i jiny cil na lezeni v Himalaji je tam vsude nezlezenych, sedmi, sesti tisicovek a nemusi za ne platit jak mourovaty.
a take, kdyz rekne A musi rict i B - vylezl jsem na vsechny osmy, ale vzdy tou nejlehci cestou, ktera se nabizela.... jak uz nekdo psal mit je takto vsechny je krasny osobni cil, ale ne alpinisticky....
jardaodpovědět 
       Re: Sos08:27:52 15.07.2014
Radek Jaroš si tímto vytváří pouze falešné alibi, proč se nepustit do něčeho extrémnějšího. Zrovna na jižní straně K2 jsou 2 velmi těžké cesty, které nevylezl tým 14ti lidí a stejně nemají opakování (jižní stěna, Kukuczka/Piotrowski) nebo byly zopakovány jednou (Magic line, 3 prvovýstupci).
Navíc těmito výroky popírá podstatu výkonostního sportu vůbec, tedy neustálé posouvání hranic možného těmi nejlepšími. Může se inspirovat třeba u Holečka na Talungu.
Žralokodpovědět 
        Re: Sos09:01:08 15.07.2014
ano, naprosty souhlas.
jardaodpovědět 
       Re: Sos08:57:11 15.07.2014
Radek Jaroš si tímto vytváří pouze falešné alibi, proč se nepustit do něčeho extrémnějšího. Zrovna na jižní straně K2 jsou 2 velmi těžké cesty, které nevylezl tým 14ti lidí a stejně nemají opakování (jižní stěna, Kukuczka/Piotrowski) nebo byly zopakovány jednou (Magic line, 3 prvovýstupci).
Navíc těmito výroky popírá podstatu výkonostního sportu vůbec, tedy neustálé posouvání hranic možného těmi nejlepšími. Může se inspirovat třeba u Holečka na Talungu.
Žralokodpovědět 

 Vyborna22:48:28 08.07.2014
jak uz nekdo podotkl, koruna Himalaje za xx let je opravdu osobni, a krasny, ale NE alpinisticky cil. Pokud je v tom dosahovani vrcholu v zakladnim tabore, at si delaji, co chteji. ALE prezentovat Jarose za penize poplatniku timto zpusobem na statnim rozhlase mne teda vubec
nesedi. Propagace ala ja te tam vezmu a ty
mne  udelas reklamu je teda dost tristni....o horolezectvi by mel informovat nekdo, kdo je
schopen ohodnit vykony z celosvetoveho hlediska, a ne
ten, koho si vezmu, aby mi tam delal reklamu.  Bohuzel nikoho takoveho si svaz nevychoval,...
ondrejodpovědět 
 Re: Vyborna23:13:31 08.07.2014
On se o to už několikátý výkonný výbor nejen nesnaží, ale mám dojem, že to i blokuje.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Vyborna23:37:50 08.07.2014
ja to vidim na dosahovani vrcholu v zakladnim tabore :-)))) fakt je, ze je to dobra reklama pro oba. jinak tam ta zenska nema co delat, na dojmologii z treku, ktery si totiz klidne mohla projit sama nic zasadniho neni....
Jardaodpovědět 
  Re: Vyborna16:07:06 09.07.2014
Jsem to poslouchal ty reportaze a jsou to naprosto zbytecny plky
jirkaodpovědět 
   Re: Vyborna09:33:14 10.07.2014
Zavist je hrozna vec, co?
odpovědět 
    Re: Vyborna09:44:37 10.07.2014
JJ cesi uz jiny nebudou, proste neprejici. Furt se tam hleda, ale tohle, ale tamhleto. Staci si to obratit prece proti sobe. Jdes neco delat a chces aby ti ostatni rikali, jeeee to je blbost, protoze tohle a nebo tamto. NE chces slyset. Pooojd to das. Ses silnej. Tyhle chcanky se tu dejou furt. A pak typek nahore napise. "A jak vis, ze ty lidi nic nevylezli?". A to uz je chytani za slovo. Tak at vylezli, to je prece super. Oni neco vyulezou ale cizi usili proste nepodpori. Hnus tohleto. Krav maga kopacka do kouli temhle xindlum.
Wondrisodpovědět 
     Re: Vyborna10:07:31 10.07.2014
Hlavně to ale nezaměňuj závist s neschopností Čechů přijmout konstruktivní kritiku. Když mám v zahraničí nějaký projekt, neočekává se pochvala, pochválit se umíme sami, ale očekává se kritika a hledání slabých míst. To jediné ti pomůže ke zlepšení. Když se něco podobného stane v Česku, dostaneš za kritiku vynadáno a jsi označen za závistivce.
Takže ano, závist v Česku je, ale zároveň jsou Češi odborníci na to, jak se plácají po ramenou a chválí i tam, kde se jedná opravdu o mizérii a něco špatného.

Takže příště zkus rozlišit mezi závistí a oprávněnou kritikou. A také se zamysli nad českou vztahovačností a obecnou neschopností jakoukoliv kritiku přijmout. Takže nejen závistivci za vše mohou...
odpovědět 
      Re: Vyborna20:34:49 10.07.2014
Jenze kritizovat prave umi kazdej. Ale pozitivne podporit malokdo. Ja jim to proste preju, navic proste Lucku obdivuju. Uz od dob snidane s novou delala takove na holku dost neobvykle veci. Pak kdyz si prectu zbytek jak vetsina kritizuje, tak jsem proste nastvanej. Vis co tohle je proste problem internetu a diskuzi, kdy nekoukas tomu/tem dotycnym do oci. Rict jim tyhle kriticky veci do oci, na to lidi nemaji koule. Sem to napisou tady je inkognito i kdyz napises jmeno. Climbu zdar v jakekoli podobe.
wondrisodpovědět 
       Re: Vyborna20:56:34 10.07.2014
ja samozrejme preju Jarosovi, at se mu zadari, ale at se z toho nedela neco, co to neni, vcetne toho, ze nejaka zenska, ktera o horolezectvi nic nevi, si resi krizi stredniho veku, tak, ze referuje o mulach z expedici z Pakistanu, kde nikdy nebyla. vysledek je, ze ma Radek spoustu prostoru nekde v radiu, coz je pro nej urcite skvele a prizivi se na tom oba dva. jsou povolanejsi lide v obou dvou oborech, nemyslim sebe, a takovou prilezitost mit nedostanou. proto jsou to pro mne plky a totalni kravina.howgh
jirkaodpovědět 
        Re: Vyborna21:33:53 10.07.2014
já znám spoustu bab, co dělají zajímavější věci, akorát je u toho nikdo nefoti :-)))
krystofodpovědět 
       Re: Vyborna23:00:38 10.07.2014
Výborná taky nemá koule. Asi.
Ale že bych z ní byl nějakej vodvařenej.... A ještě ze snídaně z Novou? Občas jsem to viděl, ale nikdy cíleně a záměrně. Hlavně ať mě tu nikdo neobviňuje ze závisti či nepřejísnosti. Prostě mě to jen nezajímá!
Rob.odpovědět 
     Re: Vyborna11:01:28 10.07.2014
To Wondris.
Úplně nesnáším plácání po zádech a povzbuzování "to dáš" a pod. U mě to má skoro opačný efekt. Tím spíš, když to je pouhý výkřik do tmy od cizích lidí. Vynaložené úsilí těší a odměnuje jen toho dotyčného, tak proč tady psát nic neříkající chvalozpěvy a pod. S nepřejícností to však nemá nic společného.
Na členy této expedice, ať je jakkoliv vážná či nevážná, myslím a přeji úspěch a zdraví. Minimálně hezký zážitek a ten, věřím, mít budou. Už jen pochodovat 120 km. přes Baltoro ledovec, vidět Tranga, obří křižovatku Concordii, čarokrásnou Chogolisu a dech beroucí K2...

P.S. Ty jsi se taky zrovna pozitivně nevyjádřil a slušně už vůbec ne, když tady kolem sebe kopeš xindli do koulí.. (moc jsem tu hlášku nepochopil)
Gulamodpovědět 
      Re: Vyborna20:25:54 10.07.2014
To ale neni vykrik, ja to myslim uplne uprimne a prave dokazu povzbudit i ciziho cloveka a myslim to vazne. Proste rad podporim. Ty se hecnes das to budes mit radost, ja taky a je to. Easy.
wondrisodpovědět 
       Re: Vyborna23:11:27 10.07.2014
Myslím to upřímně... to už tu také bylo. Podle těch kopanců do koulí, jsi přející agresivní mílijus. Převažuje dobrá nebo špatná vlastnost?
Houwg!
Gulamodpovědět 
       Re: Vyborna13:03:07 11.07.2014
Haha!!! Easy...krev maga do koulí!
Wondris / nejsi Wondrs, že ne ? /, nemáš v tom zmatek?
nesmrtelný blázenodpovědět 
    Re: Vyborna09:57:55 10.07.2014
Kde je jaká závist v tom, že nějakou reportáž považuje za plk a blábol? Třeba to, že reportáž dělal dobrý člověk s dobrými úmysly ještě neznamená, že musí být dobrá i ta reportáž.
odpovědět 
     Re: Vyborna21:41:58 10.07.2014
souhlas, věci se mají nazývat pravým jménem. mne osobně je tenhle humbuk a to, co z toho dělají dost nesympaticky
kralikodpovědět 
 Re: Vyborna10:23:31 11.07.2014
Bozinku, to je zase zapskly, zlucovity, uprdeny a navic uplne zcestny plk.
Lucka je skvela zurnalistka a reporterka, profesionalka, navic mila, citliva, empaticka, energicka a zivelna...jo a taky leze, skaly i hory, jako hobby samozrejme...
Myslim, ze pro posluchace Radiozurnalu (me nevyjimaje) je daleko zajimavejsi slyset, jak tu cestu, atmosferu, zazitky a nabyte zkusenosti vnima a popise ona, nez nejaky "odbornik na svetove horolezectvi" navic "vychovany svazem" ??? To snad fakt nemuze nikdo myslet vazne.

A Jaros, to je Osobnost, takova persona se nerodi kazdy rok, tak si uzijte, ze jste u toho, kdyz se pisou dejiny ceskeho horolezectvi a ze to muzete mit z prvni ruky z radia a jeste se spoustou zajimavych informaci a lidskych vjemu. Ja se tam asi nikdy nepodivam, tak jsem rad, ze mi to Lucie Vyborna zprostredkuje.

A financovani? To je jejich vec. Hlavne ze to funguje a ty penize dali dohromady. A jestli cast mych 45 Kc mesicne za rozhlas jde i na tuto expedici, tak s tim nemam nejmensi problem.
Douchaodpovědět 
  Re: Vyborna11:25:09 11.07.2014
kdepak jsi vycetl tuto charakteristiku hlavnich hrdinu?????
steflodpovědět 
   Re: Vyborna11:28:01 11.07.2014
Z plakátů nad postelí :-)
odpovědět 
    Re: Vyborna15:09:41 11.07.2014
jojo zatímco ty máš sám nad postelí sám sebe zaklíněnýho v dvojce uijájá s tučným nápisem Franta Vymázlo Free Solo
odpovědět 
     Re: Vyborna16:23:13 11.07.2014
Mohl bys nám popsat, jak vypadá zaklínění v dvojce?
odpovědět 
    Re: Vyborna13:02:46 12.07.2014
Mít tenhle server pod palcem, tak vás dva prostě smáznu. Takový povahy...
No za chvíli přijede Hop, tak se s ním o tom asi pohádám :o)
Azbestodpovědět 
  Re: Vyborna11:38:26 11.07.2014
no dejiny ceskeho horolezectvi psali uplne jiny lidi, o kterych si zrejme, mozna krome Rakoncaje v zivote neslysel..no ale to je holt ta marketingova doba
kralikodpovědět 
   Re: Vyborna15:20:13 11.07.2014
prosím pouč nás o báječných mužích na konopném laně...
odpovědět 
    Re: Vyborna20:15:48 14.07.2014
Ono je totiž potřeba přiznat, že v 80. letech lezli Češi fakt vážný věci, které dnes vůbec nepřipadají v úvahu (mimo Holečka s druhy).
H.odpovědět 
     Re: Vyborna23:39:19 15.07.2014
presne tak. rozhlas a sponzori vytvareji obraz o Jarosovi, ktery vubec neodpovida realite. treba takovi bozik, becik a just byli uplne jini borci.
davidodpovědět 
     Re: Vyborna22:39:32 21.07.2014
bať. holeček (a ti jeho spolulezcové a okololezcové, ale von nejvíc chce zrouna jako vonehdá kuchař charakterizovanej v takovým vomšelým romantikmůvíčku vo dědcích) jsou poněkud jiná liga. ne snad že bych chtěl tydlecty ťáponohy nějak stírat, jsou to rozhodně solidní rekreantský výkony, něco jako v první padesátce na jizerský, ale ťápat padesátiletejma cestama, no, zkrátka punk je jinde.
Lukas B.odpovědět 
 Re: Vyborna10:28:19 11.07.2014
Bozinku, to je zase zapskly, zlucovity, uprdeny a navic uplne zcestny plk.
Lucka je skvela zurnalistka a reporterka, profesionalka, navic mila, citliva, empaticka, energicka a zivelna...jo a taky leze, skaly i hory, jako hobby samozrejme...
Myslim, ze pro posluchace Radiozurnalu (me nevyjimaje) je daleko zajimavejsi slyset, jak tu cestu, atmosferu, zazitky a nabyte zkusenosti vnima a popise ona, nez nejaky "odbornik na svetove horolezectvi" navic "vychovany svazem" ??? To snad fakt nemuze nikdo myslet vazne.

A Jaros, to je Osobnost, takova persona se nerodi kazdy rok, tak si uzijte, ze jste u toho, kdyz se pisou dejiny ceskeho horolezectvi a ze to muzete mit z prvni ruky z radia a jeste se spoustou zajimavych informaci a lidskych vjemu. Ja se tam asi nikdy nepodivam, tak jsem rad, ze mi to Lucie Vyborna zprostredkuje.

A financovani? To je jejich vec. Hlavne ze to funguje a ty penize dali dohromady. A jestli cast mych 45 Kc mesicne za rozhlas jde i na tuto expedici, tak s tim nemam nejmensi problem.
Douchaodpovědět 
  Re: Vyborna11:00:15 11.07.2014
Hlavně si z Výborné a Jaroše neucvrnkni a nezapomeň dávat často reaload, ať se můžeš svým příspěvkem pokochat vícekrát...
odpovědět 
   Re: Vyborna11:21:02 11.07.2014
z nich si neucvrnknu, ale z tech utaplych ubozacku, co jsou kolem me a co ani nevi, jak se pise reload, bych se posral...
odpovědět 
    Re: Vyborna11:26:40 11.07.2014
Pokud tě k posrání dovede obyčejný překlep, tak si dávej bacha, ať tě při něčem vážnějším neklepne :-) Nebo vyhledej odbornou pomoc, protože to hraničí s nějakou psychickou nemocí či poruchou :-)
odpovědět 
     Re: Vyborna12:01:15 11.07.2014
ze se po stisku klavesy F5 (refresh) po odeslani prispevku a po regulernim nacteni stranky, znovu odesle prispevek jsem fakt necekal...hlavne ze tobe to stalo za komentar...jak rikam, malost nad malost

nejakou poradnu mi muzes doporucit, urcite jich mas spoustu obslaplych, hlavne napis, kdy mas pravidelne seance, at se tam nepotkame
odpovědět 
      Re: Vyborna12:45:31 11.07.2014
Nandal jsi mi to, vzdávám se. Jdu si sehnat plakát Výborné a pustit rádio...
odpovědět 
       Re: Vyborna16:16:26 11.07.2014
to je zbytečný, radiozurnal má jen inteligentní posluchace, akorát jim budeš kazit průměr
odpovědět 
        Re: Vyborna16:24:01 11.07.2014
Takže to poslouchat nemusím? Díky. Já věděl, že v tobě někde musí být i něco dobrého...
odpovědět 
        Re: Vyborna17:01:09 11.07.2014
Škoda jen, že si ten Radiožurnál neplatí sami ...
MModpovědět 
         Re: Vyborna17:21:43 11.07.2014
Veřejnoprávní média mají v degenerující společnosti svůj význam, jen koukám, že u nás už je asi pozde... :(
odpovědět 
          Re: Vyborna17:54:46 11.07.2014
Ses do toho trochu zamotal. Jeden z důvodů degenerace společnosti je právě úpadek veřejnoprávních médií :-(
odpovědět 
          Re: Vyborna17:58:58 12.07.2014
Pozdě na co? Nařizovat lidem co vše mají platit? Na to u nás jen tak pozdě bohužel nebude....
MModpovědět 
  Re: Vyborna13:08:43 11.07.2014
Bžubžááááá achich jooo munííííí, miloučký energetický pohodový sympatický empatický človíčku, nedal bys mně a mým černým bratrům na sebe kontaktíček, přijeli bychom navšívnkovat, teda, pokud bys nám zrovna nedal krav magi do kuliček. Papááááá
odpovědět 
   Re: Vyborna15:06:29 11.07.2014
bys musel ňáký koule mít, honibrčku
odpovědět 
   Re: Vyborna16:13:30 11.07.2014
...a tohle bude mit taky volební právo, az tomu bude 18? no potes koště
odpovědět 
  Re: Vyborna13:10:23 11.07.2014
měl jsem s ní parkrát čest a těžko by jsi našel falesnejsi pozerku. A s tema jejima outdoor konickama taky tak horký neni :-) ale vypadá to dobře a ať zijou plakáty!
ramirezodpovědět 
   Re: Vyborna15:12:29 11.07.2014
nechtela ti ten plakat podepsat co? tak jsi to ted vosolil...no chudak holka, ta se uplne sesype, az si to tady precte
odpovědět 
    Re: Vyborna16:01:21 11.07.2014
To by byla bomba - společný plakát Jaroše a Výborné. Dali bychom si to s manželkou do ložnice místo svatebního fota :-)
odpovědět 
     Re: Vyborna17:00:06 11.07.2014
Hmm možná by ti Radek konecne pomohl dovést manželku na vrchol
odpovědět 
      Re: Vyborna17:15:58 11.07.2014
Klidně ať ji tam dovede i sám :-) Za zlé mu to mít nebudu. Mě manželka taky do mých vrcholů nezasahuje :-)
odpovědět 
     Re: Vyborna18:54:01 11.07.2014
jj, blby na tom je, ze asi fakt nejaky udelaji, az se vrati:-)))))
odpovědět 
    Re: Vyborna16:42:11 11.07.2014
ver tomu, ze se sypat nebude, zaludek ma totiz silny dost....
odpovědět 
  Re: Vyborna23:17:16 22.07.2014
ver tomu, ze Lucie Vyborna tedy opravdu nic neleze. maximalne tak v Blesku pro zeny a to primo na vrchol K2 :-))) dnes jsem se docetl
uaa, to je teda propagace alpinismu jedna basen
dudekodpovědět 

 SOS09:39:01 11.07.2014
propagace alpinismu prostřednictvím č.rozhlasu mi přijde naprosto vpořádku a logická (teď ještě kdo a v jaké míře to LV hradí).

Co mě zarazilo bylo že Radek na jedné tiskovce výslovně uvedl, že ženská v týmu = zaděláno na průšvih. že to může rozhodit celou partu.

nechápu teda, že si tam místo baby nevzal chlapa.

postelový hrátky jsou myslím trochu mimo hru.
Bobitoodpovědět 
 Re: SOS10:12:58 11.07.2014
smarja sak ona tam bude zevlit v BC, max da trek do C1 a do samotneho vystupu nebude zasahovat... myslenkove pochody nekterych jest zahadou...
odpovědět 
  Re: SOS09:32:55 15.07.2014
no tak radiozurnal na svem fb ucte pise, ze jeho moderatorka vynese na vrchol K2 vlajku nejake nadace. ma to docela ohlas :-))) tak jak to vlastne je? sorry, ale toto je akce, na ktere si prihriva polivcicku, kdo muze. kdyz se podivas na web Jarose 3/4 jsou reklama...
sysaodpovědět 
 Re: SOS10:59:04 11.07.2014
No hlavně si vůbec nemyslím, že by do toho měl Jaroš co mluvit. Tohle není žádný exepdiční podnik, ale reklamní akce pořádaná sponzory. Takže někoho z marketingu napadla akce, koupil na ní lidi a hotovo. Nemyslím si, že by s Jarošem někdo složení konzultoval, prostě koupili pár lidí, aby jim to pokrylo dostatek pozornosti (proto Výborná z rozhlasu, někdo z TV s kamerou by asi byl o dost dražší a na průběžné reportáže by se nevyplatil) a tým je sestaven. Chceš nebo nechceš. A hádek se neboj, oni to za ty prachy vydrží. Vítej v dnešním světěm naivko...
odpovědět 
  Re: SOS16:38:48 11.07.2014
Chlapci, chlapci, to jsme teda parádní horolezecká rodinka. To si přečíst neboštík Míra Šmíd,tak zahodí vercajk a radši by chodil na Hlavňovák na ryby.
Broněkodpovědět 
   Re: SOS11:25:38 15.07.2014
Tyhle komentáře se daj číst jen s votevřeným lahváčem, pač jinak je to vo zdraví
pepaodpovědět 

 Díky17:31:59 13.07.2014
Díky za info o expedici a doufám, že tomuto počinku bude na Lezci vyhrazen patřičný prostor, jaké si výškové lezení na tak obtížný kopec navíc bez podpory kyslíku zasluhuje.
Autorům některých komentářů vzkazuji: Jděte do fachy, vydělejte škváru, případně si sežeňte správné sponzory a blýskněte se svým projektem. Nikdo a nic vám nebrání v rozletu. Jen tu netrubte moudra, že zdravotnictví je zadarmo, že pomoc od kamaráda je korupce a podobně. Díkes. Tom             
Tomodpovědět 
 Re: Díky15:31:15 14.07.2014
Moudra se tu snažíš roztrubovat ty :-) Háva s Kalouskem také byli kamarádi, takže je všechno v pořádku, viď.
odpovědět 

 Uspech..21:18:54 14.07.2014
nebo jakekoli vyniknuti nad davem se v Cechach opravdu neodpousti.
Teda vazeni diskuteri, ze vas hanba nefackuje.
TOAodpovědět 
 Re: Uspech..22:46:11 14.07.2014
no, ono to ma dve strany, neujuspesnejsi cesky himalajsky horolezec si muze v tehle zemi taky rikat kdekdo...ale fakt mu to nezavidim! jen takova poznamka. howgh
trnkaodpovědět 
  Re: Uspech..09:04:18 21.07.2014
no teda, az si LV sunda hadry s logem K2 od Jarose a prestane delat reklamu Jaorosovi, oblekne si pro hadry od firmy Linde
http://www.linde-mh.cz/jesterka-cup-2014-video.asp
sorry, ale to teda fakt nechapu a vypovida to o hodnote cele akce
andrejodpovědět 

 K2 dnes ráno: 300m pod vrcholem10:54:51 26.07.2014
Předem avizovaný pokus o vrcholový útok začal. Po noci v C4 ve výšce 7800 to Miska otočil dolů, Tráva s Jarošem postupují. Poslední zpráva, stará přibližně dvě hoďky uváděla, že jsou 300m pod vrcholem.
Takže držme palce.
Tomáš F.odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179558)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Contamin-labrunie 6a+ Chamonix
Suntandora 7a Kalymnos
Suntadora 7a Kalymnos
Reservoir Dogs Ext. 7a+ Kalymnos
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: jak to vidi mainstream | Re: jak to vidi mainstream | RIP Ondro | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: RIP + pridať 15° | Esence bytí | jak to vidi mainstream | Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (97)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (16)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (9)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (5)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 374 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 325 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 273 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.