LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Solidní vrstva mechu pohnojená dávkou strachu ve výlezu na vrchol udrží všechno.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
41.Kohout 10322
42.Nosek 10276
43.Galeová 10269
Bouldry:
41.Štambachr 8612
42.Zímová 8606
43.Kalvas 8603
Hory:
17.Abt 5186
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140445 cest
Nové přelezy:
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b

Stěny
Stěna - Gymnázium Chotěboř - Chotěboř
Alpin Třebíč - Třebíč
Fit Studio Jitka - Slaný

Prodejny
HUDYsport - Strakonice
HUDYsport - Frýdek - Místek
Keen Concept Store - Palác Flóra - Praha 3

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Stáhnout článek? Ano či ne?

Kauza

Redakce Lezce se po šesti týdnech dostala znovu do situace, že musela zvažovat, zda stáhnout článek, který vyvolává kontroverzní ohlasy. Na rozdíl od předchozího případu (viz Kauza ...) jsme se tentokrát rozhodli článek ponechat. Proč?

Nejprve bychom chtěli upozornit, že systém zadávání článků na Lezce je otevřený pro každého přispěvatele, a tedy kdokoli může publikovat cokoli. Je to systém velmi liberální, který umožňuje naplňovat čtenářům právo svobody slova. Jsme rádi tomu, že tento otevřený systém celkem dobře funguje, není příliš zneužíván, a Lezec se proto stal hlavním českým lezeckým médiem, na kterém se soutředí to nejdůležitější, co se v našem sportu děje, a to velmi aktuálně, protože se nemusí čekat na redaktora, až se uvolní z práce nebo ze skal, a zaslaný text do systému vloží. O letošních prázdninách jsme udělali první zásah do tohoto systému, když jsme oddělili levý sloupec od pravého. Z levého sloupce se stala redigovaná část, kam zařazujeme články, o kterých soudíme, že mají cenu, aby neproputovaly stránkou přespříliš rychle, je to sloupec, nad kterým přebírá garanci redakce Lezce. Pravý sloupec redigujeme občas, sem tam nějaké dramatičtější překlepy, články někdy přeneseme třeba do diskuse nebo inzerce a ve výjimečných případech mažeme. Pravý sloupec je platforma pro volnější diskusi a zatím to tak chceme nechat, protože jsme názoru, že lezecká komunita jsou v zásadě slušní a féroví lidi a že nebudou naši otevřenost zneužívat. Tak tomu i v naprosté většině případů je. Pozor ale: poslední dva případy, kvůli kterým píšu toto vysvětlení, jsme řešili nikoli kvůli tomu, že by jejich autoři nebyli féroví, ale proto, že jejich férovost by mohla podle některých názorů někoho neoprávněně poškodit.
Tedy redakce Lezce článek nepsala, neobjednávala si ho ani ho nepublikovala. A osobně už vůbec nemáme z toho článku radost. Proto tedy odmítáme nařčení, že bychom tím chtěli jako provozovatelé zvýšit návštěvnost serveru. (A nechceme už v žádném případě přistupovat na debatu, zda to smazat, pod tlakem hrozby bojkotu ze strany významného? inzerenta, jak zaznělo v jednom z příspěvků.)

Za druhé, když se článek opublikuje, dostane se k němu někdo z redakce Lezce často až za několik hodin, někdy i dní. Prostě je to koníček a ne profese (a i kdyby byla, tak zřejmě žádný obchodní model by nezaplatil non stop redakční službu nad českým lezeckých serverem).

Za třetí, v minulém případě šlo o to, že autor obviňoval jistou osobu z páchání činů, my jsme nebyli schopni pravdivost článku doložit a podle některých názorů by jeho publikací hrozila žaloba nebo trestní stíhání v případě, že by se pravdivost nepotvrdila.
K tomu nás vyzvala emailem blízká osoba dotčeného, a poprosila nás, zda bychom článek nestáhli.
Článek jsme tehdy nejprve jen odsunuli z první stránky a pokoušeli se kontaktovat autora, abychom ověřili autentičnost sdělení. Autor se proti stažení ohrazoval, nicméně nakonec řekl, že naše rozhodnutí článek stáhnout a argumenty, které k tomu vedly, chápe. Viz diskuse k příslušnému článku Kauza ....

V nynějším případě to není jednostranné tvrzení, že někdo udělal nějaký čin, ale je to po formální stránce korektní referát o tom, co se odehrálo na vedení horolezeckého svazu. Že se tam řešila stížnost, že ten, na kterého se stěžovalo, byl přítomen, co vypověděl a co nikoli. Nikoli, že někdo něco udělal, spáchal, ale že byl obviněn z něčeho, něco přiznal, něco jiného popřel. To, zda je tvrzení pravdivé tedy zda se událost na vedení ČHS odehrála, jsme si ověřili. Tentokrát naši redakci nikdo za poškozenou stranu emailem ani nijak jinak formálně nevyzval, abychom článek stáhli. (Názory pro stažení pod článkem jsou od čtenářů, ale vedle toho jsou i hlasy proti.)

Za čtvrté: a pod článkem byla již zatím rozpoutána diskuse, kde se vyjadřovaly snad všichni zúčastnění a nezúčastnění.

Za páté: případ je širší a je hodně o celém svazu horolezců, jeho vedení a taky o nedostatečném právním vědomí nás všech.

A z těchto všech důvodů jsme se tentokrát přiklonili k tomu článek nemazat a postupovat dle základního novinářského pravidla: nejsme tu od toho, abychom informace utajovali.

Nebylo to lehké rozhodování a o tom nakonec svědčí spousty protichůdných názorů v diskusi.

Hop, Standa.

Hop a Standa   [úpravy] 09:43 14.11.2003Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 No jo...11:00:28 14.11.2003
No jo nemate to lehky, toz preju co nejmin takovejhle neprijemnejch prispevku.
Cus Vlada \v{S}.
odpovědět 
 Re: No jo...15:57:03 18.11.2003
Připojuju se s přáním za Šaulí klan...
Supodpovědět 
 Re: No jo...09:06:08 19.11.2003
Nic nezamlcovat.
Berg Heil ze sudetske casti Cejlonu
Papous

P.S. Pro Radima Bzuru - zavody komentovat nemuzu, jsem v trapu
Papousodpovědět 
 Re: No jo...03:14:46 27.11.2003
Dneska jem se nějak rozkecal...No nic, k věci. Kdysi jsem byl na jednom programátorském semináři jedné mezinárodní firmy. Nějaký človíček se nám tam snažil vysvětlovat, co a jak udělal pro vylepšení nějaké části systému. Moc jsme to nechápali, a tak vznikly otázky co, proč, a proč vůbec, když tohle řešení se nám zdálo... takové nebo makové. Odpověď na to byla jednoznačná: ..."Sorry, it is MY design". Ber, nebo nech být. Je to odpověď člověka, který řeší problém. Nebo se jej alespoň řešit snaží. Podle svých možností, znalostí, zkušeností i podle svého svědomí. Je to jeho právo i odpovědnost. A všechno ostatní jsou akorát kecy těch, kteří si hrají na "nezaujaté pozorovatele". Oni to totiž řešit mohou. NEMUSÍ!!! - A všechno ostatní je pouze o toleranci, intoleranci, či snaze prokázat, že můj kousek "Šalamounova hov... - exkrementu" byl větší. Nic víc. Ber nebo nech být.
Ivoodpovědět 
  Re: No jo...03:18:53 27.11.2003
Omlouvam se za cestinu... Nestalo by za to "lehce" pouvazovat nad ceskou (českou) lokalizaci serveru???
Ivoodpovědět 

 Hlavní důvod01:16:19 15.11.2003
Myslím, že hlavním důvodem ke stažení prvního článku mělo být to, že se netýká lezení. To, že za jeho publikaci případně hrozil právní postih by mělo být důležité až v druhé řadě - i když redaktor to asi vnímá trochu jinak, že jo ;-) (K čemu ale potom ty odkazy na svobodu slova a "základní novinářská pravidla"?).
Co je mi po tom, že A něco ukradl B, i když A i B jsou (horo)lezci? Většina čtenářů Lezce nezná ani jednoho z nich a má asi na práci lepší věci, než přemýšlet a diskutovat, jestli je to, co se píše, pravda, má-li autor pro svá tvrzení důkazy nebo jestli nechce jenom někomu zaškodit. To ať si panáčkové vyřídí mezi sebou, třeba i podáním trestního oznámení, když to jinak nebude možné. A pokud přesto cítí potřebu to sdělit světu, od toho  tu jsou Nova nebo Blesk. I když pro ně to nebude žádný sólokapr.
KDodpovědět 
 JE TO TAK...11:12:43 15.11.2003
Naprosto souhlasím a jsem s tebou za jedno! Důvody, které zveřejnili Hop se Standou neberu. Je to pouhá manipulace s veřejným míněním.
Lukášodpovědět 
 Re: Hlavní důvod21:09:50 16.11.2003
Skoro bych řekl, že informace, proč není Solanský v reprezentaci, přestože na to má výkonost je jistě o lezení, ačkoli o té jeho nejhorší stránce. Až bude někdo dopovat a seberou mu za to ocenění, nebude to také o lezení???
Petr Reschodpovědět 

 Publikování článku11:25:13 15.11.2003
To já zas Hopa se Standou chápu. Za obsah článku je odpovědný autor a vydavatel média nedílně (tzn. každý nese plnou dopovědnost). Článek samotný jsem neměl možnost číst, ale mohl být natolik kontroverzní, plný nepodložených tvrzení a oni neměli možnost pravdivost tvrzení ověřit. Takže jim nelze zazlívat, že nechtěli soudní spor riskovat a článek stáhli.
Na druhou stranu - článek se týkal lezců a vztahu mezi lezci, mě třeba zajímal. A nezajímá mě na Lezci spousta jiných článků - a myslím, že na Lezce patří, protože třeba zajímají někoho jiného.
Takže s jejich důvody souhlasím. Přece nechcem, aby nám Hopa zavřeli, kdo by nám pak vydával Lezce:-/
Joeodpovědět 
 Re: Publikování článku10:19:41 16.11.2003
Souhlasim s Hopem. Ten článek sem patří a to ze spousty dvodů.
Ptíodpovědět 
  Re: Publikování článku23:56:25 16.11.2003
Hop a Standa zdůvodňují, proč vyřadili článek od R. Tefelnera, který byl na Lezci krátce k přečtení někdy začátkem října. Už jen z toho, že se ho rozhodli stáhnout, je vidět, že sem podle nich zase až tak moc nepatří. Jejich důvodu, že nechtějí podstupovat riziko nějakých sporů, rozumím. Jen si myslím, že by neměl být jediný a asi ani hlavní.
Re Petr Resch: Nepamatuju už se přesně na ten původní Tefelnerův článek, je to pár týdnů. Ale o Solanského vyřazení z reprezentace tam nemohla být ani zmínka, o tom se rozhodlo nedávno. Tedy žádná informace, jen tvrzení, že Solanský kradl. Asi pravdivé, ale v době uveřejnění pro většinu čtenářů neověřitelné.
Tak, už jsem toho naplkal dost, radši půjdu dělat něco užitečnějšího, třeba spát.
KDodpovědět 
   Re: Publikování článku13:23:13 17.11.2003
Teď máš velkou hubu a kýbl odvahy. Chtěl bych Tě vidět na jejich místě - jeden z těch čtenějších serverů v .cz, hrozba občanského i trestního řízení, na serveru neověřená informace, která by snadno mohla být pomluvou a každou hodinu si to přečtou desítky lidí, kteří často autory nebo nařčeného znají osobně. Lezec není Nova aby se soudních sporech vyžíval.
A jestli takovéto informace na lezce patří? Podívej se do pravého sloupečku pod titulek "Kde to vře?"
Howgh.
Joeodpovědět 
    Re: Publikování článku16:02:47 20.11.2003
Spíš než velkou hubu jí teď mám údivem otevřenou. Zdá se mi, žes pořádně nečetl, co jsem napsal.
A když se podívám do "Kde to vře"? Bývají tam bezva věci, napsaný s vtipem a o něčem, ale taky diskuse plné urážek, nadávek a v rychlosti naťukaných blábolů ("KAUZA PETR SOLANSKÝ ML." je podle mě z té druhé kategorie - taková žumpa plná sraček). Co z toho podle Tebe plyne moc nechápu.
KDodpovědět 

 Vydržte21:13:23 16.11.2003
Chlapci vydržte. Vše pro objektivitu. Amen
Petr Reschodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179403)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
Nově komentované:
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 287 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.