LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Helé mami, horolezec. Jéé už tam neni!?
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
53.Gospoš 10037
Bouldry:
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
53.Stadtherr 8403
Hory:
15.Y 5373
16.Louda 5220
17.Abt 5186

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140420 cest
Nové přelezy:
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
V 16 - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

ÁDR SE MĚNÍ?

Jak se zdá, letošní zima asi jen tak neskončí. Venku zase poletují sněhové vločky, které by už jistě spousta z nás vyměnila za trošku tepla.

Zatím ale můžeme jen netrpělivě očekávat tu chvíly kdy se z našich oblíbených skalních oblastí vytratí sníh a konečně si budeme moct zase sáhnout na opravdovou skálu. Moji oblíbenou oblastí je Adršpach který je i ted v zimě kouzelným místem i když jen na koukání. A je pravda že na jaře až se tam mnozí vypraví, asi se nebudou stačit divit, stejně jako já když jsem tam byl asi před 10 dny.

V Adršpachu začalo docela slušný kácení stromů. Nevím třeba to má své opodstatnění? Možná to někomu udělá radost, hlavně asi fotografům, kteří teď budu mít některé skály jak na dlani bez jedinýho stromku. Mě osobně se zásah do tamní přírody nelíbí, ale těžko s tím něco dělat... tak ať každý posoudí sám?.


Tři obři


Obři v létě


Za ozvěnou

Petr Novotný   [úpravy] 16:08 13.03.2006Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 KB na výletě11:26:56 14.03.2006
Že by Kodl na výletě? Skála musí dejchat... 
Papoušodpovědět 
 Re: KB na výletě19:21:13 14.03.2006
:-))
odpovědět 

 libi nelibi12:21:57 14.03.2006
ja jsem pro, navic je to kolobeh, strom vyroste porazi se, zasadi.....
odpovědět 

 vše už to bylo13:03:43 14.03.2006
aneb v rámci široké rodiny vlastníme velmi poučnou stoletou knihu letem českým světem. z adršpašského okolí je tam asi 5 obrázků. ovšem - obrázky skal zcela lesuprostých. rovněž divoká šárka, heiligovy skály, preibischtor či borschen jsou nějako holé. zvláštní. jako bychom to snad chtěli chránit takové, jak to bolševník nechal zplanět.

no nic, sice odbíhám od tématu, ale pro sebe mám takový svůj názorek - likviduji nemilosrdnou podrážkou aspoň to nesporné, a to rostliny zavlečené a nepůvodní - žádné slitování s akátem, vejmutovkou a bolševníkem, a i na tu břízu bílou slovanskou začínám koukat nějak skrz prsty.
Lukas B.odpovědět 
 Re: vše už to bylo14:01:51 14.03.2006
Je to sice z jiné oblasti, ale pro srovnání: Český kras v době tereziánsko-josefského katastru pokrývalo necelých 10 % lesů, spíše hájů. Dnes už je to hodně přes 30 %. A ty jsou mnohdy chráněnými územími (například okolí Malé Ameriky, svahy okolo Karlštejna, Karlické údolí....). Navíc se tam rozmáhá zavlečený akát, borovice černá a už se objevuje i bolševník.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: vše už to bylo14:43:26 14.03.2006
Ceska republika je nejzalesnenejsi za nekolik poslednich staleti. Fakt uvadeny v kazde odborne publikaci.
Nejmene zalesnena byla vzdy skalni mesta (pozary, nemoznost hasit) a take kopce (daleke rozhledy, rozhledny).
Mnoha mesta (skalni) se zacala chranit kuliva skalam (geomorfologicky relief krajiny), dneska se skaly riti diky neodborne provadenemu vykonu ochrany.
Takze Adru rozumne odlesneni jen prospeje...
odpovědět 
   Re: vše už to bylo16:14:40 14.03.2006
A ty ptáky bych taky vystřílel a hlavně ty zelený co roznášej tu pseudoekologickou chřipku-pozor je to nakažlivé strašně :-))))))
Rozmnoš bobra a Adrrr bude holý jako kobra...

Pěkný den
JOSE PRASEČÍ HLAVA-Josef Lukášodpovědět 
    jen klida nehulakat:)11:09:01 17.03.2006
No ty aby ses neozval:)O tvem vztahu k chranenym mistem vsichni vime a o tom,ze se rad chlubis porusovanim zakazu,taky.Ale trochu respektu chlape.Nerikam nikam nelezt,ale kdyz uz,tak se tim nechlubit na webu,jako s tema ledama.Jen nahravas radikalnim zelenym.
Tucnakodpovědět 
   Re: vše už to bylo17:53:17 14.03.2006
Tak si, panove, ctu tu vasi argumentaci a vysvita mi z ni nasledujici:
1- Idealni stav byl za terezianske doby, cim mene lesu, tim lepe. Cokoli zarostlo od te doby vice, budiz nemilosrdne vymyceno, nebot je to prezitek z dob bolsevika, cizacka drevina ktera v nasich luzich a hajich nema co delat, .. a vubec, tezba je potreba.
2) jen byliny a dreviny ceske, nasemu srdci mile, tu maji pravo na zivot. Cokoli na cem nespocinulo oko praotce Cecha je nezdrave, cizi, urcite skodlive nebo aspon neuzitecne.. proste, je to neceske a budiz vymyceno!
Myslim ze byste meli jit do sebe, prestat pouzivat vyrobky zahranicnich firem ktere poskozuji domaci trh nemene nez cizi dreviny poskozuji cesky ekosystem.. a vratit se k pouzivani kozenych bot s cvocky a konopnych lan, jak se to delalo za dob Marie Terezie. Apropos.. kdo sem zavlekl magnesium..? Ze se nam tu ale rozrostlo.. neni ono to neceske..?
Duraodpovědět 
    Re: vše už to bylo19:02:22 14.03.2006
Ty smrky na obrazku fakt nevypadaj moc mistne, i kdyz ve skalnich mestech rekonstruovany smrciny jsou . Bavorskej yavlecenej smrk jako vsude. Pokud jsou sece delany rozumne a novej les bude blizsi prirozeny skladbe lesa, tak vysledek bude pozitivni. Zavleceny cizi druhy jsou obsas fakt svinstvo a nejde o naky staromilstvi a romantizmus.
ladaodpovědět 
    Re: vše už to bylo20:47:25 14.03.2006
dobrý musím Tě pochválit.
Vladimírodpovědět 
 Re: vše už to bylo11:01:10 17.03.2006
Pokud myslis plevel,tak to jo,vcetne brizy,byt je krasna.Ale k tem starym snimkum.Vetsina dnes zalesnenych ploch byla drive pusta.Zmena je zapricinena jednak mohutnou tezbou dreva kolem prelomu 19/20 stoleti a take nastavajici politikou hospodarskeho zalesnovani.
Tezko dnes rict,zda jsou skaly hezci s ci bez husteho lesniho porostu.Je to spise otazka zvyku.Me osobne se pouze vycnivajici spice skal libi,pusobi tajemne,ale to je subjektivni.Otazkou je spise kvalita porostu nez jeho hustota.Ale skaly nam snad nikdo nepokaci:)

Tucnakodpovědět 
 Re: vše už to bylo21:08:03 20.03.2006
No nevim jak Ty,ale vejmutovka je tu jako puvodni,skoro uz tomu bude neceych 120 let co ji sem puvodni vlastnici lesu vysadili,a kdyz se dostanes do Jetrichovicka poznaz,ze takova rekultivace neni nic peknyho v mytnim systemu,omezit siremi,ano,ale vseho s mirou.
KoH-I-NooRodpovědět 

 supr14:41:55 14.03.2006
Les kolem skal má svoje kouzlo. V létě a parnu jistě + ,ale jinak v Adru ,tvrdím ,že spíš lépe bez něj. Dlouho trvá než roztaje sníh a když zaprší, tak to taky nechce schnout. Pro nás lezce určitě lepší a možná se podivíte, kolik je tam najednou menších věžiček o kterých ste do ted nevěděli :-)
 George-JPodpovědět 
 Re: supr13:23:13 15.03.2006
Jakožto odchovanec dvou zelenej škol bych vám rád osvětlil, že v lese se kácí přibližně tolik dříví kolik v daném roce přiroste. To je samozřejmě hodně zjednodušeně (ale pro tento účel snad dostatečně) řečeno. Říká se tomu vyrovnané hospodářství. Tato metoda vznikla, světe div se, dávno před vynálezem "trvale udržitelného rozvoje" jako reakce na "ukrutný nedostatek dříví". Zda se v rezervacích (NPR) kácí nebo ne záleží hlavně na jejich řádu. Někdy je hospodaření přímo nařízeno, aby bylo zachováno jejich poslání. Například uprostřed lesa vám vyhynou stepní druhy rostlinek, nebo některé druhy obratlovců preferují volný prostor příp. osluněné skalní stěny - jako hnízdiště - v lese by se neusadili,..
Motákodpovědět 
  Re: supr11:53:21 16.03.2006
No rekl bych ze te tam naucili idealni stav.Skutecnost je ale jaksi taksi jina...
Rudaodpovědět 

 To za nasich let nebejvalo15:22:24 14.03.2006
Jooooo, to za naseho mladi nebejvalo!  (Sakra uz jsem asi stary). Ale kdyz si vzpomenu na Sedmihorky tak Skaut stal na Sahare. A byla to pravdu sahara , jen pisek a nic vic, cela ta plan na ktere je dnes polovzrostly les. Ten tam zasadili osviceni lesnici aby a) bylo co chranit b) bylo dostatek dreva na kaceni,a tim padem i na premie za tezbu c) bylo cim nasrat ty co to meli radi jako saharu tak asi 100 let zpet. Kdyby jednou nekdo mel chut vzit motorovku a pekne to co tam stoji vyholit, tak at se prihlasi , benzin , dopravu a posleze zaslouzene pivko na Koupaku platim.
Richardodpovědět 
 Re: To za nasich let nebejvalo20:56:47 14.03.2006
Mám takovej pocit, že asi před dvěma rokama to kolem Lebky docela slušně oholili. Pro mě to byl docela šok, poněvač já to tam znal jenom zarostlý.
Láďaodpovědět 

 Cut down15:40:47 14.03.2006
Zdravá těžba Adru neuškodí... 
Mikiodpovědět 

 zvěř16:05:15 14.03.2006
Ještě zvířata bych vystřílel.Roznáší to jen choroby a všude to sere. O starých zásobách DDT bych také věděl.....

Ps: Ve skalách také kácím srtomy, ale s rozumem. Styl socialistických holin v kapitalistickém pojetí snad do jednadvacátého století nepatří.
 Carlosodpovědět 
 Re: zvěř23:19:31 20.03.2006
když už ti vadí, že zvěř mezi skáli sere, tak si hňup to bych radši vystřílel ty turisty, protože ty tam nedělaj nic jinýho, je to tam jak jedna velká latrína, ještě že většinou lezu dálejc od skalního města
stoupa.batodpovědět 
  Re: zvěř22:21:02 26.05.2006
;o))))...nojeje
petuleodpovědět 

 Je to jasný17:34:05 14.03.2006
To až tam přiletí Sokol Teplický sladkovodní, aby nehnízdil na stromě, ale sednul přímo ke slaňáku. Tak nebudem čekat na vyjímku, ale na to až se vylíhnou malý infikátoři.
Benodpovědět 

 Mýcení prospívá17:57:11 14.03.2006
Lezcům to určitě jen prospěje - výkyv klimatu za poslední roky (vlhko a deštivo) dost omezuje lezení v "centrálním" Ádru. Rozumným vykácením pravděpodobně přibudou i možnosti nových směrů (prváčů) - například cestou od pokladny k Uhlířské by se jich našlo (hned u cesty), ale díky vzrostlému lesu to je samej "šlem a sliz zelenej". Dále také různě orientované strany skal mají různou členitost a souvisí to i s vegetací. Ten kdo se umí dívat chápe.
Cikánovi se připisuje památná věta: "Chtělo by to pořádnej požár v Ádru kluci ale hlavně nehasit, nehasit!" Z historie také víme, že Teplické skály byly objeveny po velkém požáru někdy v 17-tém století. Bez ohně by tedy nebyl Akumulátor, Paprika, Kanec... :-) Jednou jsme to takhle u Peňáka po "několikátým" "analyzovali" a vyšlo, že by bohužel žárem vyteklo olovo kterým jsou utemovaný kruhy. Dost možná, že by se i ty kruhy roztavily.
Kácení má jen drobnou stinnou stránku a to že neporostlý terén (zvlášť mezi pískovcovými skalami) je náchylnější na erozi - snížení stability svahů a v krajním případě skal. Tedy všeho z mírou.
Trochu odjinud, z Krasu (Moravského) - v knihách od Vankela z přelomu 19 a 20 století jsou Žleby (Rorejsi, Henryovka) vyobrazovány jako krásné holé krasové kaňony lemované bílými skalisky. Tehdy to spásaly kozy a krávy z okolních vesnic. Dnes tam ve stínu mohutných stromů a náletové vegetace roste přísně chráněná lebeda jakou najdete i ve škarpě za ČKD (fabrika kolem které se jede do Žlebů), stěny zarůstají a jedna za druhou mizí ze seznamu povolených lokalit. Nemáte náhodou někdo zbytek "oranžovýho agenta"?
Staníkodpovědět 

 more less18:04:43 14.03.2006
Nojo, kazdy jen tu svou... Ja mam lesy rad a nesnasim slunicko.
Lec hysterak z kazdyho pokacenyho stromu taky nedostanu a ty dovezeny cizaci cerny borovy a bolsevicky...
Ovsem skale se dari dlouhodobe lip v lese.
Stav za Marie Terezie mi nijak neovlivnuje. Za Karla IV to bylo zase jinak.

Bez stromu jsou skaly vetsi, je lepsi vyhled... Inu, ja si o lidstvu iluze nedelam. Holaheee!
dagodpovědět 
 Re: more less18:10:33 14.03.2006
Tedy ze mi veta o lepsim vyhledu, moznostech lezeni nijak neprekvapi, no. Taky ten sutr pak kazdej najde, zejo...
Nasim cilem budiz krajina GB, tam maji jen patviny a kdyz videj strom, tak jsou z toho divoky, alespon pak z tech stromu budeme mit radost.
dagodpovědět 
  ...18:47:18 14.03.2006
ještě pár kousků by mohli vykácet nevypadá to sice moc hezky ale skály aspon vyschnout a bude se moc bouchat
odpovědět 
  Re: more less20:29:04 14.03.2006
Neboj, vono to za pár let zase zaroste :)). Ty stejně v Adru nelezeš nebo jo? Sou tam i malý, zamešený věžičky :-)
George-jpodpovědět 
   Re: more less20:53:00 14.03.2006
Sou tam turisti, horolezci, lezci, pesinky, vstupenky, hospody... hrrruza!
Ale mimo ten hlavni koridor je to dobry, velmi dobry.
dagodpovědět 
    Re: more less21:33:50 14.03.2006
Co se ti nelíbí na Horolezcích, Hospodách ale hlavně na pěknejch Turistkách???
Malčaodpovědět 
    Re: more less21:35:09 14.03.2006
Co se ti nelíbí na Horolezcích, Hospodách ale hlavně na pěknejch Turistkách???
Malčaodpovědět 
     Re: more less21:57:57 14.03.2006
Na horolezcich, jak kdy, no... furt nekam lezou a desne pri tom rvou. Na hospodach mi vadi, ze uz mi chlastat nebavi ani nesmim. Na peknejch, mladejch turistkach mi vadi, ze mi rikaji "Dobry den, pane, posadte se radeji tady na lavicku, my vam ji uvolnime!"
...kozy bezoarovy nevychovany.....
autsajd

Horlezce nemam rad, maj moc tvrdy jatra. To je vo zuby.
sir Dagles.
dagodpovědět 
      Re: more less22:24:16 14.03.2006
Co blbnete v Adru se kácí už tolik let a nejen tam:-).Teď někdo nafotil pár fotek a je z toho poprask ???A náhodou Ti obři teď krásně vynikajía za ozvěnou vznikne krásnej palouček.Jo a zrušil bycg pískovnu ta taky není hříčkou přírody pryč s ní:-).
odpovědět 
   Re: more less18:07:16 15.03.2006
ale jo lezu v ádru vlastne skoro nikde jinde nelezu
odpovědět 
 copak karel čtvrtej09:02:23 15.03.2006
ale takhle druhohorní mělké moře. podporujme nové přehrady!

tedy cokoli se dá přehnat do protismyslna. ale to, co tady máme, je krajina po staletí ovlivňovaná lidskou činností, a to ekonomicky motivovanou. naprostá bezzásahovost je hezká a líbivá ideologie, hrozí ale, že nenastane kýžený návrat k rozmanitosti, ale zplaněná krajina plná kopřiv a pajasanů, zkušenosti už jsou - s tím příslovečným jistě dobře míněným zákazem pastvy v jednom slovenském pohoří.
Lukas B.odpovědět 
  Re: copak karel čtvrtej09:45:58 15.03.2006
Na druhou stranu, je znamo dost pripadu, kdy si priroda poradila sama nejlip. V Jizerkach jsem treba pozoroval, ze nejlepe se rekultivovaly plochy, ktere byly ponechane osudu. I kdyz prvni roky to tak nevypadalo. Ono zalezi i na tom, ma-li ten efekt byt rychly a nebo dlohodoby a vydrzet.

PS Karel IV. nic moc. Ta megalomanska stavba v Ceskym krase je desna. A pako Mockerovic to dorazilo! Zbourat!
dagodpovědět 
   Re: copak karel čtvrtej09:52:16 15.03.2006
no a jsme po malém úkroku stranou u mého oblíbeného sporu mezi rozhodováním vzdělaných expertů a demokracií i pro ty, co si s nějakým volebním právem nevědí rady. ale to už jsme překročili rámec lezeckého media. neumím, nevím.
Lukas B.odpovědět 
   Re: copak karel čtvrtej10:33:41 15.03.2006
No dle legendy chtel Karel IV dat postavit Karlstejn nad Blazinou stenou na Srbsku, ale neschvalili mu ho pry tehdejsi ochranari. Nastesti!
historikodpovědět 
    Re: copak karel čtvrtej10:59:30 15.03.2006
Zelený měli už tehdá mocný lobbysty. Jeden z nich - nějakej Bušek - panovníka opil a Kodl na stavbu u Bláži do rána zapomněl.
Papoušodpovědět 
    Re: copak karel čtvrtej12:07:31 15.03.2006
Ten Kras je vubec ukazka jak NE!
Uz pred tim o kus dal bivakoval jakysi Jan. Bivakoval, vstupoval bez povoleni do jeskyni a to i v dobe od ledna do cervence!!!
Historie cernejch staveb na Tetine je proste otresna!
A v jeskynich kolem nejaky holomci carali po stenach a nechavali tam odpadky po mejdanech (naky kosti, prej...)!
dagodpovědět 
     Re: copak karel čtvrtej15:16:26 15.03.2006
S tema jeskynema v Moravsko-Ceskych krajich, to je vubec historicko-ochranarskej prusvich. Pro zmenu v Moravskym Krasu je zase jedna v ktery bydlela skupina davnych speleologu. Pak prisla jina tlupa a vsechno se to servalo a spalilo na popel (asi neatestovany celovky?), netopyr ne netopyr! Dneska se tam pro jistotu nesmi vubec:(
ekohistorikodpovědět 
      Re: copak karel čtvrtej15:42:00 15.03.2006
Kodl IV, Jan, receny svaty a Mamutici dostanou kazdej "Ropaka!
Jeste je treba udelat poradek v pohadkach.
Pak ta mladez ma k necemu vypadat kdyz v tech pohadkach mlady grazlici pod zaminkou ochrany dospivajicich divek vyhubyli draky! Karkulka zavrazdi vzacneho vlka (canis lupus), Brunclajz sem taha nepuvodni druhy (lva) a vsichni dohromady chodi mimo vyznacene cesty v rezervacich!
Nejak tak: "...Maruska si nastesti uvedomila, ze jahody jsou chranene, na macechu se vyprdla a otevrela si nevestinec, ktery diky hojnym navstevam 12 mesicku, princu, zbavenych povinnosti se prat s plazy, Brunclika a Budulinka vzkvetel. A jestli neumrela, tak eee... provozuje dodnes. Dobrou noc deti."
dagodpovědět 

 Nový lom00:01:58 15.03.2006
No když se na to díván okem odborníka tak je to jasný.Na ty nový baráky v ádru je potřeba písek a proč ho dovážet že.Obři to maj spočítaný
plamenodpovědět 
 Re: Nový lom08:32:43 15.03.2006
Moje řeč. Skály vytěžit, rozřezat na kvádry a prodat na stavby do Německa. Na uvolněném místě se může postavit nový hypermarket. Horolezci si můžou na vyhrazeném místě za hospodou postavit jednu betonovou věž.
Michalodpovědět 
  Re: kácení lesa13:42:40 15.03.2006
Jen jsem si vzpoměl na jeden jarní den v Teplickejch před dvěma lety.Chtěli jsme lízt na horních chrámovkách,těšil jsem se na teplej jarní den,zpěv ptáčků,lezení,klídek atd. a místo toho celej den řvaly motorovky a padaly stromy...podle lesáků už přestárlé...Těžba musela trvat minimálně 2-3týdny,ohlušující řev se rozléhal v přírodním amfiteátru a nesl se krajinou široko daleko...Zajímavé na tom je,že napřesrok už byly Teplický zavřený nejen kvůli vyjímce pro horolezce,ale i pro turisty,prý aby hlukem nerušili hnízdícího sokola...Když ten fogl přežil bez úhony lesáckou pařbu,dodnes nechápu aroganci ochranářů,že jeden rok jim hluk nevadí a napřezrok to tam hermeticky uzavřou...........
elbrusodpovědět 
   Re: kácení lesa16:01:19 15.03.2006
jediná rada nad zlato dobrej zelenej mrvej zelenej...s většíma blbcema se venku v přírodě snad nedá ani potkat a jejich argumenty no jeden by se z toho pob....
odpovědět 
   Re: kácení lesa16:24:01 15.03.2006
A ty kdyz slysis zvuk tak nepoznas rozdil, jestli je to za rohem nebo z nekolika kilometru?
odpovědět 
    Re: kácení lesa17:10:06 15.03.2006
za rohe je to slyset halsitejc :-)))
odpovědět 

 to je ještě dobrý17:03:06 16.03.2006
Kdysi za raného bolševika se v Ádru těžil kámen, tak jestli stromy ne/nechat je ještě dobrá diskuse ač na starých zobrazeních skal jich moc není.
Mártyodpovědět 
 Re: to je ještě dobrý21:26:48 17.03.2006
Stromy , když ve středověku ve velkém prorostly vesnice a města vylidněné po moru, tak ty pak spotřebovaly tolik CO2, že se na zemi neudržel teplý vzduch a bylo z toho pár století tuhých zim.Než to další generace zas vykácely. To přece teď psaly všechny noviny! Tak , milujte ty zelené bestie a lezte jenom ledy, jak to po letošku tak vypadá. Já asi vypadnu někam hodně daleko, kde se s tím roštím tak moc neserou.
Jinej Bártyodpovědět 

 Je to škoda23:23:25 18.03.2006
Je to opravdu docela škoda,že likvidují porost ve skalách již takhle máme přírodu zdevastovanou a je opravdu málo míst kam se můžeme uchílit,abychom se nadýchali čerstvého vzduchu a tímto způsobem si ty prostory ještě zužujeme vždyť stromy jsou odedávna filtry přírody a hlevně země.
Endyodpovědět 
 Re: Je to škoda10:03:27 21.03.2006
Hlevně se nauč česki úchile.
odpovědět 
 Re: Je to škoda17:40:35 19.06.2007
stromy patří do lesa a ne do skal,vole
Blboňodpovědět 

 souhlas19:11:18 20.03.2006
S těžbou souhlasím, byla potřeba jak sůl, bo nám to pěkně proschne! Tak při dešti u Tošováka zdar, a při slunci v pískovně :-)
Zubrodpovědět 
 Re: souhlas15:58:18 24.03.2006
Ahoj Zubře
Jak přezimuješ? Letos ten Adr asi moc rychle nevyschne. Než se 1.5m sněhu rozpustí to si ještě počkáme:-)
motákodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179399)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
AW III Bielatal
S-kante VII Bielatal
Dévertige Direct 7A Fontainebleau
Seastar 7C Fontainebleau
25. Jahrestag VII Bielatal
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.