Příběh, který zaujal světová i česká média, není až tak příběhem horolezeckým, jako spíš nevšedním dokumentem o nezdolné vůli i touze žít.
Spíše nechtěným hrdinou médií se stal čtyřiačtyřicetiletý americký geograf John All z Western Kentucky University. Ten se v rámci glaciologického výzkumu pohyboval v oblasti hory Himlung nedaleko Lhotse v Nepálu. Rutinní činnost s odebíráním vzorků na ledovci se proměnila v drama, když vědec prošlápl sněhový most a spadl více než dvacet metrů do ledovcové trhliny. Navzdory zranění se mu však nakonec samotnému podařilo se z trhliny vylézt, doplazit se ke svému stanu a hlavně odvysílat volání o pomoc.
Co je však (krom samotného faktu že John All přežil) pozoruhodné, že prakticky od začátku dokázal svoji nehodu dokumentovat a již ve svém stanu komunikoval se světem prostřednictvím sociálních sítí. Videa, která bezprostředně po pádu a v průběhu svých pokusů o vyproštění z trhliny pořídil, jsou dostupná na Youtube.
Sestřih záběrů a interview na kanále BBC World News Watch:
Nebo to je o pitomci, který chodil sám, nenávázaný po ledovci a málem mu to bylo osudným!
No a to sdílení na socialních sítích je odporná nemoc současnho světa, co se tam k...a ještě bude zveřejňovat?!
Kdy se dočkáme knížky a filmu :-(? Něco by se dalo trhnout- 127 hodin mělo docela úspěch.
Normálně bych s tebou souhlasil, ale v tomhle případě to bylo trochu jinak, kluci z Lezce jen nemají kompletní informace.
http://www.novinky.cz/cest ovani/337153-muz-si-zachranil-zivot-stat usem-na-facebooku.html
Vkládáš sem odkazy které jsou součástí článku. Tys to nedočet nebo co?
Navíc vycházíš z odkazu na Novinky, kde ani neumí přeložit původní zdroje a píšou kraviny.
jest faktem ze si pres FB privolal pomoc pote co se dobabral do BC.
Nicmene natacet sam sebe a svuj komentar po padu do trhliny.. jo, kecavka je normalni reakce na sok a prebytky adrenalinu, ale delat to na (svoji) kameru?
O tom co pak rikal do TV ani nemluve.
Bez diskuse je ta samozachrana obdivuhodnej vykon ..ale ten clovek je a) trouba kterej chodi po ledovci sam a bez lana, & b) exhibicionista.
Ale houby, tady nejde o žádnou popularitu nebo o hrdinství. Většině vůbec nedochází, o čem dnešní doba je. Víš, kolik lidí už tohle video vidělo? A kolik v něm bylo zobrazené reklamy? Řekl bych, že autorovi už vydělalo na pár dalších další výletů. Já bych se za pár stovek tisíc nechal na Lezci urážet také :-) Reklama a marketing. Koho by zajímal hrdina?
Video je na Youtube a to žije z reklam, nikoli autoři videí. Tím, že umožníš přidat reklamu na svoje video, můžeš ho tam nahrát zdarma a kolik chceš. Takže, tohle je především o exhibicionismu. Možná později i o byznysu, pokud o tom třeba dotyčný trhlinář napíše knížku.