Jaroš a spol. odlétli do Pakistánu | |
Dnes odlétla do Pákistánu Expedice K2 2014, kterou je záhodno pozorně sledovat. Právě výstupem na Čchokori, známou jako K2, by se totiž Radek Jaroš stal prvním Čechem, který zkompletoval tzv. „Korunu Himálaje“.
Expedice ve složení Radek Jaroš, Petr Mašek, Honza Trávníček, Martin Havlena a Lucie Výborná se pokusí o zdolání Čchokori. Vrcholový tým je složený ze zkušených a osvědčených borců – Petra „Misky“ Maška, Honzy „Týrávy“ Trávníčka a Radka Jaroše, který se o vrchol K2, považované za nejobtížnější osmitisícovku pokusí již popáté. Podpůrný tým je tvořený Martinem Havlenou a Lucií Výbornou, která o průběhu expedice připravuje živé vstupy pro Český rozhlas.
Odletová: účastníci zájezdu na společné fotografii M. Beneše na Letišti Václava Havla v Praze z facebookového profilu Petra Maška
repro: Lezec.cz
Nejbližší plány jsou dané. Letecky přes Turecko do pakistánského Islamabádu a odtud do Skardu. Tím se chtějí účastníci výletu vyhnout často přeplněné, ale také nebezpečné Karakoram Highway. Letecké přiblížení by v tomto případě nemělo být rozhodně na škodu, neboť jakýkoli aklimatizační efekt by měl být vyvážen vyšší pohodou pro celý tým a časovou úsporou. Ostatně aklimatizační „předvýlet“ si účastníci odbyli při nedávné společné cestě do peruánských And. Odsud by expedice měla během přibližně týdenní cesty po ledovci Baltoro dorazit do základního tábora… Dál podle slov Radka Jaroše moc neplánují. Podle aktuálních podmínek zvolí jednu z možných výstupových tras a vyrazí k vrcholu. Předpokladem tedy je, že již v polovině července by měl stát základní tábor a měly by být učiněny první kroky k budování a zásobování výškových táborů. Pokud vše půjde podle předpokladu, a zároveň se osvědčí aklimatizační výlet, chtěli by účastníci výstupu vynechat první výškový tábor a tím ušetřit síly i materiál.
Radek Jaroš představuje plány expedice nad modelem hory; tisková konference v budově Českého rozhlasu
foto © Tomáš Frank
Odletu expedice předcházela společná aklimatizační cesta do peruánských And, ze které se účastníci expedice vrátili předminulý pátek. Samotný nápad aklimatizace bezprostředně před odletem není nijak nový, poněkud zarážející může pro zvnějšku přihlížející být, že celá skupina si zvolila cíl, který by za „normálních“ okolností (tedy spíš u normálnějších jedinců) mohl být považován za dostatečně hodnotný pro samostatnou výpravu. Zvolili totiž obtížnou Cordillieru Blancu a cílem měl být 6768 m vysoký Huascarán, tedy nejvyšší vrchol Peru.
Účastníci zájezdu na aklimatizačním výletě v Peru
foto © Honza „Tráva“ Trávníček
Smyslem aklimatizační cesty do jihoamrického Peru ovšem bylo rovněž důkladné prověření expedičního materiálu, jistě šlo i o sehrání týmu, a pro Radka Jaroše vlastně první vážný výstup od jeho úrazu na Annapurně
foto © Honza „Tráva“ Trávníček
Zdroje a odkazy na kterých bude možné sledovat průběh expedice:
a/ Radek Jaroš:
Stránky Radka Jaroše
Stránky Radka Jaroše k této expedici
Stránky Radka Jaroše na Facebook/u
Osobní profil Radka Jaroše na Facebok/u
b/ Honza „Tráva“ Trávníček:
Stránky Honzy Trávníčka
Honza Trávníček na Facebook/u
c/ Petr „Miska“ Mašek:
Stránky Petra Maška
Petr Mašek na Facebook/u
d/Lucie Výborná:
Stránky Lucie Výborné
Lucie Výborná na Twitter/u
Další zdroje:
Profil L. Výborné na Radiožurnálu
Zpráva Radiožurnálu inzerující časy pravidelných živých vstupů z Pákistánu
Facebook/ový profil Lezce, na kterém budeme sdílet nejdůležitější informace
A na závěr expediční pohlednice s účastníky zájezdu
K2 | 10:20:25 03.07.2014 | Hodně štěstí, ať to vyjde co nejlépe. | loudis | odpovědět |
Tak tedy po zemi... | 12:19:45 03.07.2014 | Počasí ve Skardu neumožnilo letecký přesun, expedice se tedy ke své hoře přesouvá po nepříliš oblíbené pozemní trase.
Mimochodem, spojení zatím funguje Tráva se ozval prostřednictvím FB, a Lucie Výborná měla před chvílí na Radiožurnálu živý vstup z Karakoram Highway (viz též fb stránku Lezce - poslední z doporučených zdrojů ve výše uvedeném článku). | Tomáš F. | odpovědět |
k2 | 13:43:32 03.07.2014 | No, tak hlavne se vratte... | Honza | odpovědět |
medialni masaz | 09:11:54 04.07.2014 | Oni tam pujdou jizni stenou v alpskem stylu? Nebo snad prvovystupem vychodni stenou? Ze je kolem toho takovy humbuk... | František Žralok | odpovědět |
  | Re: medialni masaz | 09:34:27 04.07.2014 | nepojedou lanovkou a nebrali s sebou všechny (sou)části těl, navíc je Radek v dámských kruzích oblíbený skoro tak moc jako v horolezeckých - i když, pravda, být čtrnáctou dámou harému je asi zajímavější z pohledu vrcholového - čtenáře, že?;) vyjádřila jsem se, za holky, srozumitelně?:-) | hanina | odpovědět |
  |   | Re: medialni masaz | 17:37:48 04.07.2014 | Smysl to moc nedává... | Edita | odpovědět |
  |   | Re: medialni masaz | 06:21:16 05.07.2014 | Strašný hovna :-D | | odpovědět |
  |   | Re: medialni masaz | 13:23:52 05.07.2014 | Asi Hanina-Zhrzena-Milenka :-D | Kula | odpovědět |
  |   | Re: medialni masaz | 02:52:31 09.07.2014 | ? | luk | odpovědět |
  | Re: medialni masaz | 17:38:45 04.07.2014 | Masáž je nutná, nějak ten výlet zaplatit musí... | D. | odpovědět |
  |   | Re: medialni masaz | 08:55:58 09.07.2014 | jo, nekdo mu tu cestu zaplatit musi a proto je ta medialni masaz na bliti | krysl | odpovědět |
  | Re: medialni masaz | 21:42:58 05.07.2014 | Furt lepsi nez Holeckovo clanek o tom, ze nikam nejede a ze ma protekci v nemocnici. | maser | odpovědět |
  |   | Re: medialni masaz | 18:43:54 06.07.2014 | co to meleš vo jaký protekci? Když máš kamaráda a ještě k tomu šikovnýho doktora, proč by ses měl nechat řezat někým cizím? Tím spíš když ti na noze trochu záleží. Ty to máš asi jinak...
Všem účastníků čundru na krásnou horu přeju úspěch a zdravý návrat! | Fábera | odpovědět |
  |   |   | Re: medialni masaz | 09:29:27 07.07.2014 | Drahý Fábero.
Tenhle přístup a tohle uvažování je příčinou většiny problémů, které u nás jsou a které lze obsáhnout slovem korupce. | Ondřej | odpovědět |
  |   |   |   | Re: medialni masaz | 12:13:17 07.07.2014 | V tomto tedy já korupci nevidím. V čem je závadné, když oslovím někoho koho znám, komu důvěřuji. Tím spíš, když se jedná o mé vlastní zdraví a je nutné jednat hned. | F. | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: medialni masaz | 17:08:02 07.07.2014 | No právě. Takže se dostáváme k tomu, že když máš známé, máš lepší péči, než ti, kteří známé nemají. To lze pochopit, udělal by to asi každý z nás, ale není to systémově správně. Nazvat to korupcí asi také není správné, ale protekcinářství to už je. Jednou je to kamarád, jindy to může být člen nějaké skupiny (třeba ÚV?) jindy jen někdo solventní... Je to zdánlivá maličkost, ale obecně je to cesta do pekel. Tedy v současném systému. Kdyby systém zdravotní péče byl nastaven jinak, třeba by to bylo ok. Ale fakt nevím, jak se dnešní zákony a pravidla dívají na možnost výběru operatéra při zákrocích v normálních nemocnicích hrazených od zdravotních pojišťoven. Pokud byl Mára na soukromé klinice, je to opět úplně jiná dikuze. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: medialni masaz | 18:01:53 07.07.2014 | Ono by možná (aspoň mně) docela stačilo nepsat o tom tímhle způsobem v článku.
Pak by třeba jiným, taky postiženým úrazem, nepřišlo hloupý, že oni to takhle řešit nemohli, a tedy... | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: medialni masaz | 19:38:03 07.07.2014 | Ok. Systémově to správné asi nebude, ale stejně tak nevím, jaký jiný systém by byl ten správný, férový pro všechny, čili geniální. Ideální by bylo, kdyby všichni doktoři byli stejně dobří. A to také možné není.
Pravdou je, že popis události v článku může někoho pobuřovat, ale jak znám Máru, chtěl vtipnou formou sobě vlastní prezentovat nehodu, která mu zhatila letní program.
| F. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: medialni masaz | 11:25:38 08.07.2014 | Lidsky úplně normální a přirozené...nikoho neuplácel, neměl zvláštní výhody oproti ostatním Filipovo pacientům - snad jen že ho vytáhl z dovolené, nezneužíval systému, jen si vybral doktora. Jaký by byl (finančně či systémově) rozdíl, kdyby ho operoval jiný doktor? Kdyby Filip byl jeho táta či brácha - furt byste to považovali za špatné?
Jediný, kdo na tom tratil byl Filip kvůli práci o dovče.
Navíc dneska už si i v rámci ofiko systému můžeš vybrat operujícího doktora... | jirka | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: medialni masaz | 22:49:12 08.07.2014 | To právě není pravda - zkus si Hebelkovi zavolat jako normální pacient. Nebo jinam na ortopedii. Až tě nechají s natrženým svalem nebo něčím jiným akutním 3 týdny čekat a mezi tím ti to blbě sroste nebo se to stane chronickým, změníš názor. Sám jsem byl svědkem, když v jedné ordinaci se připlazil chlap s bolestí zad (vyhřezlá plotýnk?? Prakticky se jim tam složil) a oni ho vyhodili, že není objednaný. Takže když pak čteš podobné věci, jako od Holečka, nediv se, když to budí vášně. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: medialni masaz | 08:46:40 09.07.2014 | Vše bylo v pořádku, jen vytáhnul doktora z dovolené? A co třeba nástroje, sál, přístroje, anesteziolog, sestřičky atd? Běžně se třeba na blbou rezonanci nebo nutný zákrok čeká měsíce, protože není místo a prostředky. Tady je možná rozdíl v tom, že úraz vyžadoval akutní zákrok. Nicméně není pravdou, že si pacient může vybrat libovolného doktora a nemocnici. Ani náhodou, pokud nemá známosti. A to je to, co každého pobouří, a to ještě víc, když se tím Mára dokonce chlubí. | Petr | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: medialni masaz | 22:17:16 10.07.2014 | Tak nemocnici si samozřejmě můžeš vybrat. A pokud chceš konkrétního doktora, tak taky, ale s poplatkem. Nemocnice na to mají oficiální sazebníky. | Došlík | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: medialni masaz | 13:46:43 11.07.2014 | Nemocnici si můžeš vybrat? Viz třeba problémy pražské záchranky, která je v nemocnicích odmítána? Viz. třeba moje žena, která chodila do jisté porodnice, ale při začátku porodu byla odmítnuta a musela jít do jiné? Možnost výběru jsou jen pěkný řečičky, ale praxe je často odlišná. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: medialni masaz | 19:35:27 12.07.2014 | Ale to zaměňuješ dvě věci. Je jasné, že když jedeš v záchrance, tak si nic nevybíráš a oni tě někam zavezou. Stejně tak tě porodnice může odmítnout, protože třeba zrovna v tu danou chvíli nemá volný pokoj. Ale na plánovaný zákrok si můžeš vybrat. Možná teda v Praze je to jiný:-)
| Došlík | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: medialni masaz | 20:00:47 13.07.2014 | Plánovaný zákrok? Mám takový pocit, že se tu od začátku mluví o akutním zranění Máry, nikoli o plánovaném zákroku. | Petr | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: medialni masaz | 13:03:33 08.07.2014 | picovina. tak se pojisti a muzes mit peci jakou si budes prat. Ael nepocitej ze to pujde ze zakladniho pojisteni. NEchapu proc si vsichni myslej ze kyz plati zakladni pojisteni takze se o ne budou starat jak o Sumachra.... | strejda | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: medialni masaz | 08:49:51 09.07.2014 | Pojisti? Nežvaň. Neexistuje pojištění, které by ti zajistilo lepší péči podle tvého přání. Už jen proto, že u nás je ze zákona lékařská péče zdarma a žádná pojišťovna nebude platit nějaké tvoje výmysly. | Teta | odpovědět |
  |   |   |   | Re: medialni masaz | 22:25:46 10.07.2014 | Takže milý Ondřeji, když budeš mít třeba nádor a budeš muset jít na operaci, abys to vůbec přežil, tak v zájmu boje za spravedlnost nepůjdeš ta svým známým skvělým chirurgem, ale standardně odjedeš do ambulance nejbližší nemocnice. Tak to bych chtěl vidět:-) | Došlík | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: medialni masaz | 13:26:30 11.07.2014 | Hele, jasně že půjde za známým. Ale celkem určitě se tím pak nebude chlubit na internetu a sociálních sítích. | | odpovědět |
  |   |   | Re: medialni masaz | 13:15:36 12.07.2014 | no trošku to vyčpělo, asi už vše podstatný bylo řečeno ale:
narovinu fakt život je "vo tom" sbírat kontakty aby bylo komu zavolat když je problém. vidím to ve své branži, a funguje to tak v každé a funguje to interdisciplinárně. potud dobrý.
jenomže blbý to začíná bejt v okamžiku, když se do toho začne srát ouřad, a ten se zrovna do zdravotnictví sere fest. je to tak, že se plošně seberou pod pohrůžkou násilí prachy (zdravotní daň, které se nevím proč říká pojištění), resektive nesebere se to zas tak až moc plošně, ale tam kde je co brát a kde není schopnost se bránit. takže se vobere nižší střední, protože ta něco málo má a do monaka to jen tak snadno nevodstěhuje.
no a teď se to valí od molocha kterej ty nakradený prachy rozděluje přes majitele razítek a majitele pořadníků, kteří mají ale super džastyntajm nedostatkové zboží do barterů. čili řeznicko-vexlácký socík (jistě moji vrstevníci a starší nostalgicky vzpomínají). a je úplně jedno, jestli je to v čekárně ortopedické ambulance, stavebním úřadě, registru vozidel nebo kdekoli jinde.
jak z toho ven? reulace a víc kontrol? pitomost. nezbejvá než přijmout to jako fakt, takhle holt lidské chování funguje. takže jinak, sebrat jim razítka a pořadníky a pustit do toho trh, mít prachy a nemít prachy je sice ukrutná surovost, ale nic spravedlivějšího ještě nikdo nikdy nevymyslel (když teda pomineme starší a ještě vostřejší mít nebo nemít v ruce sekeromlat).
| Lukas B. | odpovědět |
  | Re: medialni masaz | 01:12:14 09.07.2014 | no tak ma osobni propagatorku, to je ruka ruku myje....ale na lidove masy a rozsireni zakladny fanousku urcite to zabere | jan | odpovědět |
Sbohem | 13:44:47 04.07.2014 | Koruna Himaláje normálními cestami je velký úspěch osobní, nikoli alpinistický. Tím byl před 30ti lety. | Dobromyslný Diktátor | odpovědět |
  | Re: Sbohem | 15:00:43 04.07.2014 | Kourunu Himaláje má bez kyslíku asi 14 lidí, zbytek jsou kecy v kleci. | | odpovědět |
Přání | 12:27:53 05.07.2014 | Ať už to doleze a je klid..!!
Hodně štěstí | pepino | odpovědět |
Přání | 12:27:59 05.07.2014 | Ať už to doleze a je klid..!!
Hodně štěstí | pepino | odpovědět |
c'moooon | 17:08:04 05.07.2014 | Drzim pesti vsem,... Rado pooojd, Lucko smekam ! | Lukyn aka Wondris | odpovědět |
Sos | 08:44:27 07.07.2014 | Radek Jaroš přece vždycky říkal, že babu už na expedici nechce a teď toto. By mě zajímalo, jestli LV v rámci podpůrnýho týmu budě dělat ty živý vstupy z basecampu.. | Bobito | odpovědět |
  | Re: Sos | 10:08:03 07.07.2014 | Kdyz selze na K2 tak ma jistotu ze dosahne vrcholu aspon v BC | strejda | odpovědět |
  |   | Re: Sos | 20:24:07 07.07.2014 | Ještě že jsem nesoutěžil o účast na akci... Funěl bych do kopce a místo odpočinku v táboře kdovíco navíc... :-) | | odpovědět |
  |   |   | Re: Sos | 21:37:57 07.07.2014 | ale soutěžilo se na Broad Peak | gulam | odpovědět |
  |   |   | Re: Sos | 13:04:23 08.07.2014 | hele je tam nizkej tlak treba by to slo samo:D | strejda | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Sos | 20:13:31 08.07.2014 | Do komentářů pod tímhle článkem se začíná promítat už pověstná česká malost, zaprděnost, závist a další posraný vlastnosti. Kdyby ti, kteří sem blijou svoje komplexi někdy vylezli aspoň na sněžku, měli by možná lepší představu o tom, co je lezení po horách. | pepa | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Sos | 00:50:47 09.07.2014 | Lezení po horách vyžaduje pravopis jako ze zvláštní školy? Díky za vyjasnění, sněžko :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Sos | 10:11:51 09.07.2014 | Pepo, jak víš, že ty lidi co sem píšou nemají nic vylezeného. Osobně jsem v tom Pakoši byl a koukal se z vršku z jedné osmitisícovky. Příště sem mám psát: pozor, píše majitel osmitisícového skalpu...?
Osobně pokládám svůj výstup na osmu za povedený a šťastný výlet.
Jinak zde v komentářích tu ta českou malost a závist nijak zvlášt přehnaná není. Snad jen osobní sympatie k některým lidem. | Gulam | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Sos | 14:27:49 14.07.2014 | Nějak to hanění Jaroše zde moc nechápu. Slyšel jsem ho mluvit a přišel mi naprosto v pohodě. A taky vysvětloval proč neleze žádné prvovýstupy na osmitisícovkách. A myslím, že má naprostou pravdu, že logické cesty už byly vylezeny a snažit se o prvovýstup za každou cenu téměř nelezitelnou cestou nebo o zopakování těžkých cest vylezených týmem 14 lidí nemá moc smysl. Ale chápu, že v případě většiny lidí je tam spíše závist, osobní antipatie a podobně. Pořád mám ale pocit, že i K2 klasickou cestou je poměrně slušný sportovní výkon. | Petr | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Sos | 20:07:59 14.07.2014 | To je samozřejmě jeho názor, ale cesty na písku se zdají taky vyčerpané a každý rok přibývají.
A to, že opakuju (alespoň pro mě) těžké cesty, které jsou už v lepším případě jen stokrát přelezené snad ani nemusím připomínat. | H. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Sos | 20:43:57 14.07.2014 | von je teda trochu rozdil mezi piskem a kopcema nad 8000 ..;-)) | TOA | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Sos | 08:37:34 15.07.2014 | tak muze si vybrat i jiny cil na lezeni v Himalaji je tam vsude nezlezenych, sedmi, sesti tisicovek a nemusi za ne platit jak mourovaty.
a take, kdyz rekne A musi rict i B - vylezl jsem na vsechny osmy, ale vzdy tou nejlehci cestou, ktera se nabizela.... jak uz nekdo psal mit je takto vsechny je krasny osobni cil, ale ne alpinisticky.... | jarda | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Sos | 08:27:52 15.07.2014 | Radek Jaroš si tímto vytváří pouze falešné alibi, proč se nepustit do něčeho extrémnějšího. Zrovna na jižní straně K2 jsou 2 velmi těžké cesty, které nevylezl tým 14ti lidí a stejně nemají opakování (jižní stěna, Kukuczka/Piotrowski) nebo byly zopakovány jednou (Magic line, 3 prvovýstupci).
Navíc těmito výroky popírá podstatu výkonostního sportu vůbec, tedy neustálé posouvání hranic možného těmi nejlepšími. Může se inspirovat třeba u Holečka na Talungu. | Žralok | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Sos | 09:01:08 15.07.2014 | ano, naprosty souhlas. | jarda | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Sos | 08:57:11 15.07.2014 | Radek Jaroš si tímto vytváří pouze falešné alibi, proč se nepustit do něčeho extrémnějšího. Zrovna na jižní straně K2 jsou 2 velmi těžké cesty, které nevylezl tým 14ti lidí a stejně nemají opakování (jižní stěna, Kukuczka/Piotrowski) nebo byly zopakovány jednou (Magic line, 3 prvovýstupci).
Navíc těmito výroky popírá podstatu výkonostního sportu vůbec, tedy neustálé posouvání hranic možného těmi nejlepšími. Může se inspirovat třeba u Holečka na Talungu. | Žralok | odpovědět |
Vyborna | 22:48:28 08.07.2014 | jak uz nekdo podotkl, koruna Himalaje za xx let je opravdu osobni, a krasny, ale NE alpinisticky cil. Pokud je v tom dosahovani vrcholu v zakladnim tabore, at si delaji, co chteji. ALE prezentovat Jarose za penize poplatniku timto zpusobem na statnim rozhlase mne teda vubec
nesedi. Propagace ala ja te tam vezmu a ty
mne udelas reklamu je teda dost tristni....o horolezectvi by mel informovat nekdo, kdo je
schopen ohodnit vykony z celosvetoveho hlediska, a ne
ten, koho si vezmu, aby mi tam delal reklamu. Bohuzel nikoho takoveho si svaz nevychoval,...
| ondrej | odpovědět |
  | Re: Vyborna | 23:13:31 08.07.2014 | On se o to už několikátý výkonný výbor nejen nesnaží, ale mám dojem, že to i blokuje. | Kuba Turek | odpovědět |
  | Re: Vyborna | 23:37:50 08.07.2014 | ja to vidim na dosahovani vrcholu v zakladnim tabore :-)))) fakt je, ze je to dobra reklama pro oba. jinak tam ta zenska nema co delat, na dojmologii z treku, ktery si totiz klidne mohla projit sama nic zasadniho neni.... | Jarda | odpovědět |
  |   | Re: Vyborna | 16:07:06 09.07.2014 | Jsem to poslouchal ty reportaze a jsou to naprosto zbytecny plky | jirka | odpovědět |
  |   |   | Re: Vyborna | 09:33:14 10.07.2014 | Zavist je hrozna vec, co? | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Vyborna | 09:44:37 10.07.2014 | JJ cesi uz jiny nebudou, proste neprejici. Furt se tam hleda, ale tohle, ale tamhleto. Staci si to obratit prece proti sobe. Jdes neco delat a chces aby ti ostatni rikali, jeeee to je blbost, protoze tohle a nebo tamto. NE chces slyset. Pooojd to das. Ses silnej. Tyhle chcanky se tu dejou furt. A pak typek nahore napise. "A jak vis, ze ty lidi nic nevylezli?". A to uz je chytani za slovo. Tak at vylezli, to je prece super. Oni neco vyulezou ale cizi usili proste nepodpori. Hnus tohleto. Krav maga kopacka do kouli temhle xindlum. | Wondris | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Vyborna | 10:07:31 10.07.2014 | Hlavně to ale nezaměňuj závist s neschopností Čechů přijmout konstruktivní kritiku. Když mám v zahraničí nějaký projekt, neočekává se pochvala, pochválit se umíme sami, ale očekává se kritika a hledání slabých míst. To jediné ti pomůže ke zlepšení. Když se něco podobného stane v Česku, dostaneš za kritiku vynadáno a jsi označen za závistivce.
Takže ano, závist v Česku je, ale zároveň jsou Češi odborníci na to, jak se plácají po ramenou a chválí i tam, kde se jedná opravdu o mizérii a něco špatného.
Takže příště zkus rozlišit mezi závistí a oprávněnou kritikou. A také se zamysli nad českou vztahovačností a obecnou neschopností jakoukoliv kritiku přijmout. Takže nejen závistivci za vše mohou... | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 20:34:49 10.07.2014 | Jenze kritizovat prave umi kazdej. Ale pozitivne podporit malokdo. Ja jim to proste preju, navic proste Lucku obdivuju. Uz od dob snidane s novou delala takove na holku dost neobvykle veci. Pak kdyz si prectu zbytek jak vetsina kritizuje, tak jsem proste nastvanej. Vis co tohle je proste problem internetu a diskuzi, kdy nekoukas tomu/tem dotycnym do oci. Rict jim tyhle kriticky veci do oci, na to lidi nemaji koule. Sem to napisou tady je inkognito i kdyz napises jmeno. Climbu zdar v jakekoli podobe. | wondris | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 20:56:34 10.07.2014 | ja samozrejme preju Jarosovi, at se mu zadari, ale at se z toho nedela neco, co to neni, vcetne toho, ze nejaka zenska, ktera o horolezectvi nic nevi, si resi krizi stredniho veku, tak, ze referuje o mulach z expedici z Pakistanu, kde nikdy nebyla. vysledek je, ze ma Radek spoustu prostoru nekde v radiu, coz je pro nej urcite skvele a prizivi se na tom oba dva. jsou povolanejsi lide v obou dvou oborech, nemyslim sebe, a takovou prilezitost mit nedostanou. proto jsou to pro mne plky a totalni kravina.howgh | jirka | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 21:33:53 10.07.2014 | já znám spoustu bab, co dělají zajímavější věci, akorát je u toho nikdo nefoti :-))) | krystof | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 23:00:38 10.07.2014 | Výborná taky nemá koule. Asi.
Ale že bych z ní byl nějakej vodvařenej.... A ještě ze snídaně z Novou? Občas jsem to viděl, ale nikdy cíleně a záměrně. Hlavně ať mě tu nikdo neobviňuje ze závisti či nepřejísnosti. Prostě mě to jen nezajímá! | Rob. | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Vyborna | 11:01:28 10.07.2014 | To Wondris.
Úplně nesnáším plácání po zádech a povzbuzování "to dáš" a pod. U mě to má skoro opačný efekt. Tím spíš, když to je pouhý výkřik do tmy od cizích lidí. Vynaložené úsilí těší a odměnuje jen toho dotyčného, tak proč tady psát nic neříkající chvalozpěvy a pod. S nepřejícností to však nemá nic společného.
Na členy této expedice, ať je jakkoliv vážná či nevážná, myslím a přeji úspěch a zdraví. Minimálně hezký zážitek a ten, věřím, mít budou. Už jen pochodovat 120 km. přes Baltoro ledovec, vidět Tranga, obří křižovatku Concordii, čarokrásnou Chogolisu a dech beroucí K2...
P.S. Ty jsi se taky zrovna pozitivně nevyjádřil a slušně už vůbec ne, když tady kolem sebe kopeš xindli do koulí.. (moc jsem tu hlášku nepochopil) | Gulam | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 20:25:54 10.07.2014 | To ale neni vykrik, ja to myslim uplne uprimne a prave dokazu povzbudit i ciziho cloveka a myslim to vazne. Proste rad podporim. Ty se hecnes das to budes mit radost, ja taky a je to. Easy. | wondris | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 23:11:27 10.07.2014 | Myslím to upřímně... to už tu také bylo. Podle těch kopanců do koulí, jsi přející agresivní mílijus. Převažuje dobrá nebo špatná vlastnost?
Houwg! | Gulam | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 13:03:07 11.07.2014 | Haha!!! Easy...krev maga do koulí!
Wondris / nejsi Wondrs, že ne ? /, nemáš v tom zmatek? | nesmrtelný blázen | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Vyborna | 09:57:55 10.07.2014 | Kde je jaká závist v tom, že nějakou reportáž považuje za plk a blábol? Třeba to, že reportáž dělal dobrý člověk s dobrými úmysly ještě neznamená, že musí být dobrá i ta reportáž. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Vyborna | 21:41:58 10.07.2014 | souhlas, věci se mají nazývat pravým jménem. mne osobně je tenhle humbuk a to, co z toho dělají dost nesympaticky | kralik | odpovědět |
  | Re: Vyborna | 10:23:31 11.07.2014 | Bozinku, to je zase zapskly, zlucovity, uprdeny a navic uplne zcestny plk.
Lucka je skvela zurnalistka a reporterka, profesionalka, navic mila, citliva, empaticka, energicka a zivelna...jo a taky leze, skaly i hory, jako hobby samozrejme...
Myslim, ze pro posluchace Radiozurnalu (me nevyjimaje) je daleko zajimavejsi slyset, jak tu cestu, atmosferu, zazitky a nabyte zkusenosti vnima a popise ona, nez nejaky "odbornik na svetove horolezectvi" navic "vychovany svazem" ??? To snad fakt nemuze nikdo myslet vazne.
A Jaros, to je Osobnost, takova persona se nerodi kazdy rok, tak si uzijte, ze jste u toho, kdyz se pisou dejiny ceskeho horolezectvi a ze to muzete mit z prvni ruky z radia a jeste se spoustou zajimavych informaci a lidskych vjemu. Ja se tam asi nikdy nepodivam, tak jsem rad, ze mi to Lucie Vyborna zprostredkuje.
A financovani? To je jejich vec. Hlavne ze to funguje a ty penize dali dohromady. A jestli cast mych 45 Kc mesicne za rozhlas jde i na tuto expedici, tak s tim nemam nejmensi problem. | Doucha | odpovědět |
  |   | Re: Vyborna | 11:25:09 11.07.2014 | kdepak jsi vycetl tuto charakteristiku hlavnich hrdinu????? | stefl | odpovědět |
  |   |   | Re: Vyborna | 11:28:01 11.07.2014 | Z plakátů nad postelí :-) | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Vyborna | 15:09:41 11.07.2014 | jojo zatímco ty máš sám nad postelí sám sebe zaklíněnýho v dvojce uijájá s tučným nápisem Franta Vymázlo Free Solo | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Vyborna | 16:23:13 11.07.2014 | Mohl bys nám popsat, jak vypadá zaklínění v dvojce? | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Vyborna | 13:02:46 12.07.2014 | Mít tenhle server pod palcem, tak vás dva prostě smáznu. Takový povahy...
No za chvíli přijede Hop, tak se s ním o tom asi pohádám :o) | Azbest | odpovědět |
  |   | Re: Vyborna | 11:38:26 11.07.2014 | no dejiny ceskeho horolezectvi psali uplne jiny lidi, o kterych si zrejme, mozna krome Rakoncaje v zivote neslysel..no ale to je holt ta marketingova doba | kralik | odpovědět |
  |   |   | Re: Vyborna | 15:20:13 11.07.2014 | prosím pouč nás o báječných mužích na konopném laně... | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Vyborna | 20:15:48 14.07.2014 | Ono je totiž potřeba přiznat, že v 80. letech lezli Češi fakt vážný věci, které dnes vůbec nepřipadají v úvahu (mimo Holečka s druhy). | H. | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Vyborna | 23:39:19 15.07.2014 | presne tak. rozhlas a sponzori vytvareji obraz o Jarosovi, ktery vubec neodpovida realite. treba takovi bozik, becik a just byli uplne jini borci. | david | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Vyborna | 22:39:32 21.07.2014 | bať. holeček (a ti jeho spolulezcové a okololezcové, ale von nejvíc chce zrouna jako vonehdá kuchař charakterizovanej v takovým vomšelým romantikmůvíčku vo dědcích) jsou poněkud jiná liga. ne snad že bych chtěl tydlecty ťáponohy nějak stírat, jsou to rozhodně solidní rekreantský výkony, něco jako v první padesátce na jizerský, ale ťápat padesátiletejma cestama, no, zkrátka punk je jinde. | Lukas B. | odpovědět |
  | Re: Vyborna | 10:28:19 11.07.2014 | Bozinku, to je zase zapskly, zlucovity, uprdeny a navic uplne zcestny plk.
Lucka je skvela zurnalistka a reporterka, profesionalka, navic mila, citliva, empaticka, energicka a zivelna...jo a taky leze, skaly i hory, jako hobby samozrejme...
Myslim, ze pro posluchace Radiozurnalu (me nevyjimaje) je daleko zajimavejsi slyset, jak tu cestu, atmosferu, zazitky a nabyte zkusenosti vnima a popise ona, nez nejaky "odbornik na svetove horolezectvi" navic "vychovany svazem" ??? To snad fakt nemuze nikdo myslet vazne.
A Jaros, to je Osobnost, takova persona se nerodi kazdy rok, tak si uzijte, ze jste u toho, kdyz se pisou dejiny ceskeho horolezectvi a ze to muzete mit z prvni ruky z radia a jeste se spoustou zajimavych informaci a lidskych vjemu. Ja se tam asi nikdy nepodivam, tak jsem rad, ze mi to Lucie Vyborna zprostredkuje.
A financovani? To je jejich vec. Hlavne ze to funguje a ty penize dali dohromady. A jestli cast mych 45 Kc mesicne za rozhlas jde i na tuto expedici, tak s tim nemam nejmensi problem. | Doucha | odpovědět |
  |   | Re: Vyborna | 11:00:15 11.07.2014 | Hlavně si z Výborné a Jaroše neucvrnkni a nezapomeň dávat často reaload, ať se můžeš svým příspěvkem pokochat vícekrát... | | odpovědět |
  |   |   | Re: Vyborna | 11:21:02 11.07.2014 | z nich si neucvrnknu, ale z tech utaplych ubozacku, co jsou kolem me a co ani nevi, jak se pise reload, bych se posral... | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Vyborna | 11:26:40 11.07.2014 | Pokud tě k posrání dovede obyčejný překlep, tak si dávej bacha, ať tě při něčem vážnějším neklepne :-) Nebo vyhledej odbornou pomoc, protože to hraničí s nějakou psychickou nemocí či poruchou :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Vyborna | 12:01:15 11.07.2014 | ze se po stisku klavesy F5 (refresh) po odeslani prispevku a po regulernim nacteni stranky, znovu odesle prispevek jsem fakt necekal...hlavne ze tobe to stalo za komentar...jak rikam, malost nad malost
nejakou poradnu mi muzes doporucit, urcite jich mas spoustu obslaplych, hlavne napis, kdy mas pravidelne seance, at se tam nepotkame | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 12:45:31 11.07.2014 | Nandal jsi mi to, vzdávám se. Jdu si sehnat plakát Výborné a pustit rádio... | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 16:16:26 11.07.2014 | to je zbytečný, radiozurnal má jen inteligentní posluchace, akorát jim budeš kazit průměr | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 16:24:01 11.07.2014 | Takže to poslouchat nemusím? Díky. Já věděl, že v tobě někde musí být i něco dobrého... | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 17:01:09 11.07.2014 | Škoda jen, že si ten Radiožurnál neplatí sami ... | MM | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 17:21:43 11.07.2014 | Veřejnoprávní média mají v degenerující společnosti svůj význam, jen koukám, že u nás už je asi pozde... :( | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 17:54:46 11.07.2014 | Ses do toho trochu zamotal. Jeden z důvodů degenerace společnosti je právě úpadek veřejnoprávních médií :-( | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 17:58:58 12.07.2014 | Pozdě na co? Nařizovat lidem co vše mají platit? Na to u nás jen tak pozdě bohužel nebude.... | MM | odpovědět |
  |   | Re: Vyborna | 13:08:43 11.07.2014 | Bžubžááááá achich jooo munííííí, miloučký energetický pohodový sympatický empatický človíčku, nedal bys mně a mým černým bratrům na sebe kontaktíček, přijeli bychom navšívnkovat, teda, pokud bys nám zrovna nedal krav magi do kuliček. Papááááá | | odpovědět |
  |   |   | Re: Vyborna | 15:06:29 11.07.2014 | bys musel ňáký koule mít, honibrčku | | odpovědět |
  |   |   | Re: Vyborna | 16:13:30 11.07.2014 | ...a tohle bude mit taky volební právo, az tomu bude 18? no potes koště | | odpovědět |
  |   | Re: Vyborna | 13:10:23 11.07.2014 | měl jsem s ní parkrát čest a těžko by jsi našel falesnejsi pozerku. A s tema jejima outdoor konickama taky tak horký neni :-) ale vypadá to dobře a ať zijou plakáty! | ramirez | odpovědět |
  |   |   | Re: Vyborna | 15:12:29 11.07.2014 | nechtela ti ten plakat podepsat co? tak jsi to ted vosolil...no chudak holka, ta se uplne sesype, az si to tady precte | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Vyborna | 16:01:21 11.07.2014 | To by byla bomba - společný plakát Jaroše a Výborné. Dali bychom si to s manželkou do ložnice místo svatebního fota :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Vyborna | 17:00:06 11.07.2014 | Hmm možná by ti Radek konecne pomohl dovést manželku na vrchol | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Vyborna | 17:15:58 11.07.2014 | Klidně ať ji tam dovede i sám :-) Za zlé mu to mít nebudu. Mě manželka taky do mých vrcholů nezasahuje :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Vyborna | 18:54:01 11.07.2014 | jj, blby na tom je, ze asi fakt nejaky udelaji, az se vrati:-))))) | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Vyborna | 16:42:11 11.07.2014 | ver tomu, ze se sypat nebude, zaludek ma totiz silny dost.... | | odpovědět |
  |   | Re: Vyborna | 23:17:16 22.07.2014 | ver tomu, ze Lucie Vyborna tedy opravdu nic neleze. maximalne tak v Blesku pro zeny a to primo na vrchol K2 :-))) dnes jsem se docetl
uaa, to je teda propagace alpinismu jedna basen | dudek | odpovědět |
SOS | 09:39:01 11.07.2014 | propagace alpinismu prostřednictvím č.rozhlasu mi přijde naprosto vpořádku a logická (teď ještě kdo a v jaké míře to LV hradí).
Co mě zarazilo bylo že Radek na jedné tiskovce výslovně uvedl, že ženská v týmu = zaděláno na průšvih. že to může rozhodit celou partu.
nechápu teda, že si tam místo baby nevzal chlapa.
postelový hrátky jsou myslím trochu mimo hru. | Bobito | odpovědět |
  | Re: SOS | 10:12:58 11.07.2014 | smarja sak ona tam bude zevlit v BC, max da trek do C1 a do samotneho vystupu nebude zasahovat... myslenkove pochody nekterych jest zahadou... | | odpovědět |
  |   | Re: SOS | 09:32:55 15.07.2014 | no tak radiozurnal na svem fb ucte pise, ze jeho moderatorka vynese na vrchol K2 vlajku nejake nadace. ma to docela ohlas :-))) tak jak to vlastne je? sorry, ale toto je akce, na ktere si prihriva polivcicku, kdo muze. kdyz se podivas na web Jarose 3/4 jsou reklama... | sysa | odpovědět |
  | Re: SOS | 10:59:04 11.07.2014 | No hlavně si vůbec nemyslím, že by do toho měl Jaroš co mluvit. Tohle není žádný exepdiční podnik, ale reklamní akce pořádaná sponzory. Takže někoho z marketingu napadla akce, koupil na ní lidi a hotovo. Nemyslím si, že by s Jarošem někdo složení konzultoval, prostě koupili pár lidí, aby jim to pokrylo dostatek pozornosti (proto Výborná z rozhlasu, někdo z TV s kamerou by asi byl o dost dražší a na průběžné reportáže by se nevyplatil) a tým je sestaven. Chceš nebo nechceš. A hádek se neboj, oni to za ty prachy vydrží. Vítej v dnešním světěm naivko... | | odpovědět |
  |   | Re: SOS | 16:38:48 11.07.2014 | Chlapci, chlapci, to jsme teda parádní horolezecká rodinka. To si přečíst neboštík Míra Šmíd,tak zahodí vercajk a radši by chodil na Hlavňovák na ryby. | Broněk | odpovědět |
  |   |   | Re: SOS | 11:25:38 15.07.2014 | Tyhle komentáře se daj číst jen s votevřeným lahváčem, pač jinak je to vo zdraví | pepa | odpovědět |
Díky | 17:31:59 13.07.2014 | Díky za info o expedici a doufám, že tomuto počinku bude na Lezci vyhrazen patřičný prostor, jaké si výškové lezení na tak obtížný kopec navíc bez podpory kyslíku zasluhuje.
Autorům některých komentářů vzkazuji: Jděte do fachy, vydělejte škváru, případně si sežeňte správné sponzory a blýskněte se svým projektem. Nikdo a nic vám nebrání v rozletu. Jen tu netrubte moudra, že zdravotnictví je zadarmo, že pomoc od kamaráda je korupce a podobně. Díkes. Tom | Tom | odpovědět |
  | Re: Díky | 15:31:15 14.07.2014 | Moudra se tu snažíš roztrubovat ty :-) Háva s Kalouskem také byli kamarádi, takže je všechno v pořádku, viď. | | odpovědět |
Uspech.. | 21:18:54 14.07.2014 | nebo jakekoli vyniknuti nad davem se v Cechach opravdu neodpousti.
Teda vazeni diskuteri, ze vas hanba nefackuje. | TOA | odpovědět |
  | Re: Uspech.. | 22:46:11 14.07.2014 | no, ono to ma dve strany, neujuspesnejsi cesky himalajsky horolezec si muze v tehle zemi taky rikat kdekdo...ale fakt mu to nezavidim! jen takova poznamka. howgh | trnka | odpovědět |
  |   | Re: Uspech.. | 09:04:18 21.07.2014 | no teda, az si LV sunda hadry s logem K2 od Jarose a prestane delat reklamu Jaorosovi, oblekne si pro hadry od firmy Linde
http://www.linde-mh.cz/jesterka-cup-2014-video.asp
sorry, ale to teda fakt nechapu a vypovida to o hodnote cele akce | andrej | odpovědět |
K2 dnes ráno: 300m pod vrcholem | 10:54:51 26.07.2014 | Předem avizovaný pokus o vrcholový útok začal. Po noci v C4 ve výšce 7800 to Miska otočil dolů, Tráva s Jarošem postupují. Poslední zpráva, stará přibližně dvě hoďky uváděla, že jsou 300m pod vrcholem.
Takže držme palce. | Tomáš F. | odpovědět |
|