Série závodů Rock Point Boulder Děti je takřka celoročním sportovním kláním. Objíždět jednotlivé závody vyžaduje nemalou dávku úsilí, energie a také tréninku. A pokud chce závodník pomýšlet na umístění na bedně, pak je toho všeho potřeba dvojnásob.
Bask Alex Txikon, jeho letošní parťák Pákistánec Muhammad Ali Sadpara a dva Nepálci Nuri Sherpa a Temba Bothe vylezli v sobotu 20.1. na Pumori (7161 m), což by měl být 2. zimní výstup na tento kopec. Alex s parťákem tam lezli v rámci aklimatizace na Mount Everest.
Adam Ondra vyhrál na závodech Milano Climbing Expo
Adam Ondra vyhrál 1. letošní velké mezinárodní lezecké závody Milano Climbing Expo. V italském Milánu v cestě na obtížnost sice nedal top, ale dolezl nejdál ze všech. V ženách vyhrála Slovinka Mina Markovič, v bouderingu byli nejlepší Ital Gabriele Moroni a Rakušanka Anna Stöhr.
Pod lavinou v Západních Tatrách zahynul polský skialpinista
Polský skialpinista zahynul včera pod lavinou v Západních Tatrách na Slovensku. Stalo se to v Žiarskej doline, když s parťákem vystupoval na Prostredný grúň. Jeden z dvojice se sám vyhrabal, 2. byl 1,5 metru hluboko a už se ho nepodařilo oživit, informovala slovenská horská služba.
Pozvánka na 1. závod HUDY Českého poháru skialpinismus, jehož součástí je i oddělený závod pro veřejnost Slamník Vertical 2018. Datum konání sobotu 27.1.2018 na Dolní Moravě.
V premiérovém startu na SP v ledolezení ve švýcarském Saas Fee skončil v pátek v obtížnosti náš Tomáš Indra na 16. místě v jedné ze dvou kvalifikačních skupin. Tedy to předběžně vychází celkově na 32. místo (z 56), a tak nebyl mezi 18 muži postupujícími do sobotního semifinále .
Video z výstupu Radka Jaroše na Mount Vinson na Antarktidě
Podívejte se na videozáběry z finální fáze výstupu Radka Jaroše na nejvyšší horu Antarktidy Mount Vinson (4892 m), kam vylezl 25. prosince 2017 v rámci projektu Koruny světa, tedy vylezení na nejvyšší vrcholy všech kontinentů. Záběry zveřejnil včera na Facebooku.
Skialpinismus je v Krkonoších v posledních letech velice populárním sportem. Vyznavači jízdy volným terénem ale snadno mohou narazit na omezení platná na území Krkonošského národního parku, jako například zákaz vstupu mimo značené cesty v I. zóně.
Trochu zamyšlení nad povinným testováním reprezentace
aneb
"Jak to bylo u nás v automobilce?"
Z nejvyššího vedení jsme dostali zadání vytvořit konkurenční závodní automobil. Přišli jsme tedy s myšlenkou, že nejednoduší bude okopírovat nějaký úspěšný model od zahraniční konkurence.
A protože jsme měli kalibrovaný metr i váhu, dokonce i digitální stopky, tak jsme si ho mohli pořádně zvážit a změřit. Dokonce jsme mohli změřit jeho maximální rychlost i jeho zrychlení 0-100km. Co víc jsme si mohli přát.
Ano, měli jsme trochu problém, že jsme se nemohli podívat pod kapotu a do útrob tohoto vozu, a ani jsme nevěděli na jaké palivo jezdí. Ale co už. Ten náš závoďák prostě bude muset mít všechny parametry, které naměříme stejné jako ten konkurenční a pak jim to natřeme. To je přece logický argument. Všichni úředníci z našeho vedení nám to odsouhlasili, takže pravda musí být na naší straně. Byla odsouhlasena vyhláška, že naše české závodní vozy musí mít shodné naměřené hodnoty jako ty zahraniční.Teda aspoň ty co se dají změřit stopkami a metrem.
A dali jsme se do díla.
Ten náš závoďák je krásný a snad i krásnější než ten konkurenční. Dokonce dosahuje i vyšší max. rychlost a i zrychlení má lepší.
Máme jen trochu problém v tom, že v skoro každé zatáčce dostává smyk a končí ve škarpě. A když už dojede do cíle, tak zdaleka není mezi prvními.
Čím to může být? Vždyť jsme měřili na té nejvyšší vědecké úrovni. A máme tolik měřených hodnot, že o tom můžeme napsat knihu. A navíc to měření stálo takovou kupu peněz.
Že by to bylo tím, co jsme neviděli pod tou kapotou?