Aj my sme Tatry! je název velmi důležité výzvy, kterou iniciovaly významné osobnosti slovenského sportu spojeného se známými slovenskými horami.
Předseda horolezeckého svazu JAMES Igor Koller, společně s Peterem Dragúňem – předsedou KST, Michalem Káčerikem – prezidentem SVTS a Igorem Žiakem – předsedou SSA.
Vybízejí k podepsání petice proti návrhu Návštěvního řádu TANAPU, který svévolně a zásadním způsobem omezuje horolezectví ve Vysokých Tatrách.
Ajmysmetatry.sk
Vysoké Tatry
foto by © JirkaS
Zdroje:
Více zde Ajmysmetatry.sk
Toto je návrh, proti ktorému je hromadná připomínka: Návrh TANAPu
TANAPU... | 23:29:45 19.02.2019 | TANAPU = zbyteční ... v neziskovce... | | odpovědět |
  | Re: TANAPU... | 07:59:32 20.02.2019 | tanap podleha statni sprave, konkretne jej zastituje statna ochrana prirody - takze zadna neziskovka. zjisti si fakta nez zacnes mektat
http://www.sopsr.sk/web/?cl=11204 | ondra | odpovědět |
  | NP TANAPu. | 08:26:03 20.02.2019 | navrhuje Správa TANAPu, vydáva štátny orgán = Okresný úrad, teda ide to cez MV. Toto je návrh, proti ktorému je hromadná pripomienka
https://hiking.sk/dev/download /2019/NP-TANAP-navrh-navstevneho -poriadku-TANAP.pdf
| PK | odpovědět |
  | Re: TANAPU... | 13:54:11 20.02.2019 | Jiste soudruhu! Vsechno je neziskovka. Tomia na ne! | | odpovědět |
  |   | Re: TANAPU... | 09:52:42 22.02.2019 | Borci jen technická : i stát je neziskovka, i město, obec jsou neziskovky.
Nezisková organizace je organizace, která nevytváří zisk k přerozdělení mezi své vlastníky, správce nebo zakladatele (občany a zastupitele). ... Neziskové organizace tedy nejsou obchodní společností ani jiným podnikatelským subjektem. Zakládají se za účelem uspokojení konkrétních potřeb občanů a komunit.... atd. | | odpovědět |
  |   |   | Re: TANAPU... | 13:44:06 22.02.2019 | dle zakona to neziskove organizace nejsou a nejsou tak ani nazyvany. ale mas pravdu ze castecne vyhovuji tebou citovane definici tim ze nevytvari zisk a mely by slouzit obcanu. zapominas vsak ze napr. statni podniky jako soucast statu zisk vytvareji a neziskove organizace nejsou.
ahoj | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: TANAPU... | 23:10:51 22.02.2019 | Státní podniky sou akciovky... ne neziskovky!! Jen tam určitou část akcii drží stát. Nic víc nic míň , to sem nepleť... | | odpovědět |
  |   |   | Re: TANAPU... | 13:03:16 01.03.2019 | Neziskové organizace tedy nejsou obchodní společností ani jiným podnikatelským subjektem. Zakládají se za účelem uspokojení konkrétních potřeb občanů a komunit.... atd.
A k čemu je potom stát? Tohle má plnit on. Jinak můžeme mít 8 milinů neziskovek a každý hrabat na úkor státu. Protože kolikpak jich tam pracuje zadara??? | HonzaK | odpovědět |
  |   |   |   | Re: TANAPU... | 14:45:45 01.03.2019 | Jsem někde četl, že řada neziskovek zvládá svoji činnost zřetelně levněji než stát. Kromě toho finance na jejich provoz pocházejí často jen částečně ze státních zdrojů. Takže pokud se o něco hlavně v sociální oblasti je třeba starat, bývá pro stát o dost výhodnější, když to dělají solidní neziskovky než když by se o to měl starat stát a sám to plně financovat. Určitě nemusí být všechny neziskovky solidní, ale zas takovou peleš lotrovskou v tom asi není potřeba hledat. | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: TANAPU... | 16:31:40 01.03.2019 | Tak třeba v Aspenu je pěkná peleš, od těch dál :-D | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: TANAPU... | 00:38:52 16.03.2019 | Nezisková společnost neznamená, že se tam pracuje zadarmo. To znamená pouze to, že případný zisk se nesmí použít jinak, než na financování či rozvoj hlavní činnosti oné organizace.
Jinak řečeno - zatímco v SRO, AS, KS apod. si majitelé vybírají peníze formou podílu na zisku, dividendy atd., tak v neziskové společnosti to udělat nemohou. | Kuba Turek | odpovědět |
názor na věc | 06:07:37 20.02.2019 | myslím že agrese a peprné slova nám nepomůžou v řešení problému.dopadlo to jak dopadlo,proto pojďme zkusit vyřešit pro nás zásadní problém a pak si pičujte na co chcete. podpořte to i vy co lezete hubama, protože jinak už nebudete mít o čem mluvit. | dudu | odpovědět |
sdílet | 07:46:40 20.02.2019 | Hlavně sdílet! Nemusíte třeba souhlasit a podepsat, ale komunita lezců v Tatrách potřebuje nyní podporu. Tak pokud nemáme lézt 3 měsíce po překližce a chrápat do oběda, tak to prosím šiřte! | Martin | odpovědět |
  | Re: sdílet | 08:19:44 20.02.2019 | přesně tak. Skoro nikdo jiný kromě horolezců a VHŤÁKŮ o tom nebude vědět. Většině ,,turistům,, si stačí vyjet na kofolu na Hriebenok, takže ti řešit nic nebudou. Takže kdo jiný, než my lezci? | . | odpovědět |
  |   | Re: sdílet | 08:27:22 20.02.2019 | a kamarátom lezkýň a lezcov. | | odpovědět |
  |   |   | Re: sdílet | 22:23:56 21.02.2019 | Nebaví mne lézt po překližce a nejraději chrápu nejméně do oběda...
Slovensko je hlavně bohatá země a nějaké socky, co dupou po hromadě kamení, jediné pořádné, co tam je, prostě nechtějí. Za chvíli by se z Tater stalo akorát jedno velké suťoviště. A nad čím by potom hromy divo bušily do klávesnic nejméně?
Stát má pravdu vždy!!!! EET i kamzíkům! Babiše do každé země EU, Jánošík hadr.
Až si postupně zavřete Tatry, dejte si ho na nějakou bankovku, zaslouží si to a vlastně my všichni, i ti co vstávají už v 6 :-) | | odpovědět |
Tanap | 08:43:13 20.02.2019 | Klasický postup Zachránců přírody je nepustit tam lidi a postavit si tam chalupu. | Stýf | odpovědět |
  | Re: Tanap | 08:54:07 20.02.2019 | Kdyby jen chalupu.. Na jedné straně se v Tatrách povolují developerské projekty, stavby sjezdovek, vleků a další komerce a na druhé straně se zakazuje pohyb několika málo horolezců s čelovkou. Ale reflektory s kraválem kolem sjezdovek jsou OK.. | Martin | odpovědět |
  |   | Re: Tanap | 13:56:47 20.02.2019 | Ktere sjezdovky a developerske projekty myslis? Jinak vyhoda sjezdovky je v tom, ze je na jednom miste, neni to plosna zalezitost. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Tanap | 17:41:44 20.02.2019 | Napríklad projekty JaT v oblasti Štrbského plesa, kde si vybavili aj výrub kosodreviny a nezalesňovanie plôch po polomoch, ktoré sa im hodia.
Celé to je ako za socíku - na bohaté firmy (fabriky) nemáme, poďme buzerovať turistov a lezcov.
| igi2 | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Tanap | 06:54:21 23.02.2019 | Přesně.. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Tanap | 12:59:37 28.02.2019 | Zajeď si zalézt do Demanovskej Doliny, zajeď si na Štrbské Pleso a pak slintej ty svoje připitomělé dotazy vole. Jenže to bys to musel mít s čím srovnat. To jsi asi ještě před 10-ti lety tahal kačera, nebo netušil, co lezení a pohyb v horách je. Takže tento typ dotazů mne tak dokáže vyiritovat, zejména z řad přispěvatelů komentů na lezci.cz. Kdybys mi položil stejný dotaz na developerské projekty v SR v hospodě, tak tě prostě vyfackuju bez varování. To co tam ti démoni pod záminkou místního rozvoje dělají, jak jsou okolo od státních lokálních institucí po Tanap téměř všichni zkorumpovaní, z toho se mi chce blejt. Ničí jedinečné přírodní bohatství přímo pod svojí prdelí a mají k tomu argument "všeobecného blaha". A pár jedinců dostane flastr od debila z řad Tanapu, který si chce udělat jméno, že je čapne s čelovkou při návratu z lezení? Ty vole!! | Stay | odpovědět |
  |   | Re: Tanap | 13:06:28 01.03.2019 | Souhlas. A když podporovat, tak jen v těch kritikách velkošetařů co tam dělaj paseku a škody daleko větší. | HonzaK | odpovědět |
Konkrétní návrhy | 10:59:22 20.02.2019 | Ahoj,
Tatry mám moc rád, jezdím tam roky a rád podepíšu. Šlo by jen napsat, jaké konkrétní body ten nově navrhovaný Návštěvní pořádek obsahuje? Pochopil jsem, že zákaz nočního chození a ještě něco o lehké VHT, ale moc přesnou představu z toho nemám. Díky | Bobr | odpovědět |
  | Link na Návrh NP TANAPu | 11:02:15 20.02.2019 | 3 príspevok zhora o 08:26:03 20.02.201
(v petícii je 3062 podporovateľov, ale kua málo z ČR, tak dělej, ať jsi v novinách) | | odpovědět |
  |   | Re: Link na Návrh NP TANAPu | 11:02:46 20.02.2019 | https://hiking.sk/dev/download /2019/NP-TANAP-navrh-navstevneho -poriadku-TANAP.pdf | | odpovědět |
Dementi psali vyhlášku | 11:20:47 20.02.2019 | "Horolezectvo je možné vykonávať len v dennej dobe, t. j. horolezecká túra sa môže začať najskôr
v čase východu slnka a musí byť ukončená najneskôr v čase západu slnka, a to aj vrátane nástupu
do horolezeckého terénu"
to někdo spadnul nahlavu? A co když zatmím z nějakého nepředvídaného důvodu, to mi jako daj pokutu? Hoši, kde je zdravý rozum... | | odpovědět |
  | Re: Dementi psali vyhlášku | 12:53:42 20.02.2019 | ale tak to je zlepšení situace, ne?
aktuálně platí: ZOZNAM VYHRADENYCH MIEST V
TATRANSKOM NARODNOM PARKU č,1/20I7 zo dna 14.6.2017
"Horolezecke túry sa možu vykonávat' len v dennej dobe, t. j. horolezecká túra sa može začat
najskor hodinu po vychode slnka a musi byt ukončená najneskor hodinu pred jeho západom." | V | odpovědět |
  | Re: Dementi psali vyhlášku | 13:46:22 20.02.2019 | Co je to za krávovinu? Má to nějaký reálný význam nebo je to jen buzerace? | | odpovědět |
  | Re: Dementi psali vyhlášku | 13:50:15 20.02.2019 | Neda mi, aj ked sa touto temu zaoberame velmi vazne. No odznelo to aj na pred hodinou skoncenej tlacovke (uz tam sme sa prezentovali viac ako 3000 podporovatelmi). Takze, ak zatmis, mohol by si bivakovat, ale to je zakazane. Takze jedina cesta - na mieste sa zastrelit! To bude v sulade s NP, samovrazdy nezakazuje, polovnictvo asi tiez nie. Blbe bude, ked nas ta hodina zastihne desat metrov od chaty a kamarati sa na to budu musiet divat...-:) | Igor Koller | odpovědět |
  |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 14:04:14 20.02.2019 | Proc hned takove drama...? Asi jim nejde o to, trestat zoufale lezce co nezvladli svuj denni program, ale o to, aby si lide neplanovali aktivity tak, ze budou presahovat do noci a dalsich dnu.
Koneckoncu, pokud je to nekomu fakt na obtiz, tak na ty delsi vystupy muze do Alp, pravidla tam jsou mnohem volnejsi a Tatram by to take prospelo. | | odpovědět |
  |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 15:15:22 20.02.2019 | Neznám reálie na Slovensku, ale pokud by k tomu došlo, myslím návrat za tmy, a bylo to důvodem k pokusu o pokutu, tak snad není problém ji nezaplatit na místě a ve správním řízení, nebo co to tam u vás máte, argumentovat prostě tím, že se to z nějakého důvodu nestihlo (nevolnost, vyčerpání, počasí a pod.). Nedělám si iluze o našich úřadech, ale myslím, že pitomců, kteří by to rovnou nevzdali, u nás na těch úřadech moc není. A pokud by se nějaký našel, tak správní soud. A tohle by byla zrovna kauza, kde bych si byl ... dříve nebo později ... jistý na 100%, že to vyhraju. | MM | odpovědět |
  |   |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 17:08:40 20.02.2019 | je videt, ze ses nesoudil. nic neni jiste u soudu. ja si byl taky na 100% jisty ze nemuzu prohrat a stalo se | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 14:58:47 21.02.2019 | No jo, ale to tvy znasilneni ty skolacky bylo vsem kolem tebe naprosto jasne. Vlastne jsme vubec nechapali z ceho cerpas tu svoji jistotu. Mysleli jsme si, ze to jen hrajes. Tobe sice, stejne jako 99.9% ceskych veznic vysledek soudu neprisel v poradku, ale uplne vsem ostatnim ano. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 18:10:51 21.02.2019 | Takový NSS, kde by to nakonec nejdál skončilo, mívá v drtivé většině případů rozum. Viz. tenkrát již legendární spor o bivak v CHKO, kde díky NSS se můžu natáhnout na celtu i v CHKO a to zcela v klidu.
Platí pro všechny, kteří si bivak nepletou s kempíkováním u Balatonu:-). | MM | odpovědět |
  |   |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 17:56:35 21.02.2019 | Takt tento tvoj koment vypoveda o tom, ze nepoznas nie len realie na Slovensku ale ani realie horolezectva. Niektore podniky sa bez bivaku realizovat proste nedaju a neviem preco by som sa mal pri vykone svojho konicka alebo zabavy nasledne zodpovedat v nejakom spravnom konani. Myslis, ze je z hladiska zdraveho rozumu v poriadku aby som este niekolko tyzdnov po ture chodil po uradoch a vysvetloval preco som bivakoval a kde? To kde sme v blazinci? Preco by som mal pri vykone nejakej cinnosti, ktora mi je naplnenim volneho casu a nie je na nej nic negativne mal citit ako nejaky zlocinec a este sa z toho aj zodpovedat? Treba toho Majka nakopat do riti a dat mu jasne najavo, ze tuto vojnu nemoze nikdy vyhrat. Ten clovek je psychicky chory a ludia, ktori ho na jeho mieste drzia to jednoznacne musia vediet! | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 18:08:01 21.02.2019 | A jéje, já to beru, napsal jsem to česky a to může být problém. Diskuze je o tom, zda je reálné, aby TANAP ustál případné správní řízení o tom, že jsi se z tůry vracel až po setmění a tím jsi porušil ten vás poriadok. Na což jsme napsal, že jeho šance ve správním řízení by byly opravdu VELMI malé.
Zda bivak .. tj. strávená noc ... ano či ne a proč a nač a za kolik a s kým a tak dále, o tom řeč nebyla. Vůbec. Nijak.
Boha jeho! | MM | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 20:00:54 21.02.2019 | MM , když neumíš česky, zkus to v jiném jazyce. My čobolové jsme učenliví ( Koukni se na Bureše, jak mu to jde) | PK | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Babišákův češtin ?!? | 12:48:20 22.02.2019 | Jako ta parodie na čestinu co tu skoro 30 let jen prudí? :-D | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Babišákův češtin ?!? | 14:06:21 22.02.2019 | keď tu dakto chce preklad pripomienky k NP TANApu do češtiny, prečo by som nemohol potiť 3,14čoviny aj ja ? | PK | odpovědět |
  |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 16:28:38 20.02.2019 | A muzete to zverejnit i v Anglictine nebo Nemcine? Urcite by se nasla spousta horolezcu z Rakouska a Nemecka, kteri v Tatrach byli nebo tam chteji jit a tohle by je zajimalo. Navic by to slo pak sdilet na "Eiskletterstamtisch" a "Alpinkletterstamtisch" na fejsbuku ;) | Radek | odpovědět |
  |   |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 17:58:13 20.02.2019 | Je vidět, že ochrana přírody se v našich zemích ubírá naprosto stejným směrem. Jedinečné lokality se pod záštitou ochrany pro veřejnost uzavírají a znepřístupňují a zůstávají tak místem pro pár militantních ochránců. Nemyslím si že zrovna horolezci přírodu nějakým zásadním způsobem ohrožují, spíše naopak se v mnoha případech spolupodílejí na její ochraně, | michal | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Dementi bolševici psali vyhlášku | 18:43:37 20.02.2019 | Když se na to podívám jednoduše, tak se jedna o určitý typ stanneho práva, které znemožňuje pohyb v nočních hodinách. Smrt zastřelením je nahrazena pokutou. Klasická cesta zákazů, které přibývají jak na běžícím pasu, blby je ze tomu věříme a navíc ještě platíme. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 18:21:59 20.02.2019 | Anglicku verziu vyzvy urcite pripravime do konca tyzdna. | Igor Koller | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 19:17:20 20.02.2019 | Igore a ostatní. Děkuji vám za vaši snahu. Snad nevyjde vniveč. | Steve | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 22:41:01 20.02.2019 | Myslím, že by bolo správne aj v polštine, češtine (pre istotu) , nemčine, maďarčine... | M A C | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 22:44:10 20.02.2019 | cesky jo? tak to je ulet...chuda doba | k | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Dementi psali vyhlášku | 20:04:47 21.02.2019 | Tak měl-li by to být oficiální dokument, je potřeba ho mít v úřední řeči té země. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | už aj anglicky a poľsky | 19:23:38 24.02.2019 | https://ajmysmetatry. sk/en/ | | odpovědět |
Petice | 17:44:53 20.02.2019 | Podepsáno! | maca st | odpovědět |
  | Re: Petice | 18:41:53 20.02.2019 | VÝZVU PODPORILO UŽ 5162 ĽUDÍ | | odpovědět |
vtipny koment | 22:10:12 20.02.2019 | to budu spravy. ''Legenda Slovenskeho horolezectva Zoltan Demjan sa nachadza v cele predbezneho zadrzania. Bol prichyteny ako sa opakovane pohybuje na turistickom chodniku na Hincove plesa. Prokurator navrhuje zadrziavaciu vazbu, nakolko dotycny planuje v trestnej cinnosti pokracovat'':) | | odpovědět |
  | Re: vtipny koment | 16:42:19 21.02.2019 | Ona ta vtipnost přestane, až se toto přeformuluje jako Legenda Slovenskeho horolezectva Zoltan Demjan sa nachadza v cele predbezneho zadrzania za opakované porušování zakona Zákon č. 40/2009 Sb., Hlava 6 § 210 - 218b. Protože se jedná již o několikáté porušení tohoto zákona a dotyčnému byla již dříve za opakované porušování vysloven zákaz vstupu na dotčené území, prokurator navrhuje zadrziavaciu vazbu za maření výkonu soudního rozhodnutí. | | odpovědět |
  |   | Re: vtipny koment | 19:57:42 21.02.2019 | prkurátor môže zadržiavať (v Slov.soc.džamahírii = to je ten nepodarený východný zbytok federácie) akurát tráviace plyny alebo moč.
Zolo je v preventívnej väzbe (kde bolo natáčané video). Keď nebude sekať dobrotu, dajú ho do kolúznej , alebo útekovej väzby ( § 71 ods. 1 ), Zatiaľ mu motáky posielame do toho sídla KST. | | odpovědět |
videá signatárov | 06:37:55 21.02.2019 | https://www.youtube.com/
channel/UCnIbjvZlXxPyj2SkW1JXtbw | | odpovědět |
i v zimě? | 08:09:47 21.02.2019 | V zimě jsme vždy vyráželi na nástup už za tmy a skoro vždy jsme taky zatměli. Tak na to se těším, to budeme muset asi jóó potrénovat. Nebo možná zavedou nějaký placený krátký výstupy kolem chaty. | Michal | odpovědět |
  | Re: i v zimě? | 10:41:18 21.02.2019 | nepi§§j a podpíš, aj sa kamarátmi. Je to průser jak Brno. | | odpovědět |
když se řekne A, je nutno říci B. | 12:55:56 21.02.2019 | k petici jsem se přidal (byť jsem v tatrách už přes deset let nelezl), horolezectví je poměrně měkká forma využití přírody jako kulisy pro kratochvíli s porovnáním se sjezdovými areály a developerskou výstavbou.
ale řekl bych i B, respektive čeho se můžeme vzdát, co můžeme navrhnout jako protihodnotu, aby se gája poměla a my nebyli tolik buzerováni:
1. zrušit nebo dramaticky sezonně omezit lanovky chrlící zástupy do kopců, kam by se sami pěšky nedostali
2. omezit vjezd bicyklů (popradské, brnčála.....).
3. sezonní uzavírky chat a v odůvodněných případech i chodníků a dolin)
4. zakonzervovat tatry jako horolezecký skanzen (omezení dalšího vrtaného jištění až na výjimky například).
co vy na to? | Lukas B. | odpovědět |
  | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 13:25:20 21.02.2019 | no a samozřejmě feráty. nebudovat, nebo jim (a novým cestám s nejty) vyčlenit něco z pohledu ochrany přírody docela bezvýznamného (třeba galerii ostrvy? dolní část mlynické okolo vodopádu?). | Lukas B. | odpovědět |
  |   | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 20:11:57 21.02.2019 | tady budeš mít ferátu
https://spis.korzar.sme.sk/ c/20906178/pre-milovnikov-adrenalinu-vo -vysokych-tatrach-vyrastie- ferratova-cesta.html | | odpovědět |
  | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 15:02:13 21.02.2019 | Jo jasne, abychom mi mohli lezt, tak se ostatni musi zrict tech svych konicku. To jo! Trochu jednostranne.. | | odpovědět |
  |   | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 07:38:26 22.02.2019 | tak ostře bych to necharakterizoval. jsem přesvědčenej, že jediný fér způsob omezování "měkkých" autdůrovejch aktivit je jejich znepohodlnění, typicky předložit návštěvníkovi volbu, jestli mu kvůli té jeho zábavě stojí za to jít čtyři hodiny do kopce. | Lukas B. | odpovědět |
  |   |   | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 17:17:03 22.02.2019 | Souhlasim, a mne osobne se k tomu ani neprici vymezit lokality (napr. lyzarsky strediska), kde je ten sportovni pobyt venku pristupny masam. | | odpovědět |
  | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 09:36:32 22.02.2019 | Veškerý zákazy čehokoliv jsou z hlediska legitimity pohyb na kurva tenkým ledu. Krom toho:
bod 1. a 2. je sraní si do vlastního hnízda - lanovka i kolo jsou dobrý na nástupy.
Uzávěry něktrejch dolin jsou tam už teď. Uzávěry chat - nájemci chat z toho budou určitě skákat radostí.
Horolezeckej skanzen by mi taky nevadil, ale bejt bouchač z Popradu, kterej svý kolmý plotny za 8 UIAA nezajistí ničím jiným než vrtaným a do Alp to má 8 h jízdy, taky bych ti asi moc nepoděkoval.
Myslím, že hra na divočinu v horách typu Tatry nebo Krkonoše je dětinská a neudržitelná. Nic nenasere víc než lanovka, která svojí přítomností divočinu zkurví a navíc ještě nejezdí. | | odpovědět |
  |   | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 11:16:21 22.02.2019 | problém tater (a krkonoš a podobných pohoří) je moc lidí na moc malém místě. jedna extrémní varianta je to šmahem zavřít pro všechny (gája zajásá, návštěvník i místní, žijící z návštěvníků zapláče). druhá extrémní varianta je to naprosto otevřít a udělat z toho lunapark (gája zapláče, konzum jásá). kompromis je omezit počet návštěvníků nepohodlím, to jest dlouhým, nepohodlným, fyzicky náročným přístupem.
v krnonošských poměrech to třeba znamená to, že v létě nejezdí lanovka na lysou horu. dalším logickým krokem je nejezdit v létě žádnou lanovkou, zrušit autobus na vrbatku a špindlerovku a dramaticky zaříznout elektrokola. (pomiňme to, že taková věc do důsledků se dělá v právním státě velmi obtížně, a když už se to dělá, tak to stojí spoustu peněz na kompenzacích) | Lukas B. | odpovědět |
  |   |   | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 14:40:42 22.02.2019 | zapomel si na vlak z Prahy do Tater. Spravnej horolezec prazak by se mel dopravit po svych. | klavesista | odpovědět |
  |   |   | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 14:50:33 22.02.2019 | " ... kompromis je omezit počet návštěvníků nepohodlím, to jest dlouhým, nepohodlným, fyzicky náročným přístupem." ... jasně, když už je někdo moc starej, nebo ještě mladej/malej, popřípadě se sbírá z nějaké zdravotní polízanice, tak má prostě sedět doma na prdeli, nebo si tak max může courat v údolí podél Úpy. No já nevím, jestli to je zrovna ten nej přístup.
Navíc ani o prázdkách mi zrovna Krkonoše moc narvané nepřijdou, jedinou výjimkou je Sněžka, ale když si dáš práci a pořádně se podíváš, tak víc jak polovina toho davu jde od Kopy.
| MM | odpovědět |
  |   |   |   | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 15:12:55 22.02.2019 | omezení nepohodlím je jedna ze dvou variant fér přístupu jak omezit návštěvnost hor. druhou variantou je omezení prachama (ať už kurva drahej permit nebo kurva drahé služby) - jako na matráči nebo na everestu.
mě připadá lepší to nepohodlí, ostatně, chodím do hor kvůli němu. | Lukas B. | odpovědět |
  |   |   |   | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 15:52:52 22.02.2019 | Co ti na tom přijde divného? Až budu starej, tak prostě nevyjdu ani na Sněžku. Už teď jsem tak starej, že jsem prošvihnul Mordwand na Eiger (kam jsem fakt chtěl), a vždycky jsem byl dost línej, abych se vydal do Himálaje (a nikdy jsem nejspíš neměl dost sil, abych se tam na nějaký kopec vydrápal). A tak podobně to má každý z nás.
Mimochodem, podobně jako Ty argumentovali nedávno ti, co chtěli stavět lanovku na Glockner. Alpenverein spolu s ochranáři Hohe Tauern to naštěstí zatrhli. | Kuba Turek | odpovědět |
  | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 14:03:55 22.02.2019 | ad 4. : Tatry majú správcu
http://www.james.sk/object.asp?
pageid=113&portal_ id=8&id_object=1176 | | odpovědět |
  | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 14:59:13 22.02.2019 | Co to je za blbost ze by se nemely davat nyty? Uplne stejne bych mohl rict ze vse pod UIAA 8 se zakaze. To by pak skutecne ubylo tapalu jako ty a byla by ta tvo gaja fakt nahusto... | jan | odpovědět |
  |   | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 15:58:01 22.02.2019 | Jsou oblasti, kde se to víceméně tím způsobem, který uvádí Lukáš, řeší. Často se sice explicitně neříká, že určitá zpřísňující opatření jsou kvůli omezení počtu návštěvníků, protože by to třeba vypadalo divně a diskriminačně (jak píšeš ty nebo někdo nad tebou), ale reálně to tak je.
Dejme tomu třeba oblast, kde se nesmí používat vrtačka. Takže všechno ručně, tím se sníží počet vyrobených cest, cesty mají často míň jištění (kdo by to ručně klofal moc často), tudíž je ani tolik lidí neleze, tedy menší návštěvnost... Nebo i u nás třeba v Hřensku OP požaduje nějaké minimální vzdálenosti jištění v cestě - což taky zabraňuje tvorbě kruhových žebříků pro spoustu lidí... Atd. Včetně těch komplikovanějších a delších přístupů.
| P. | odpovědět |
  |   | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 15:59:20 22.02.2019 | Jo a jsou i místa, kde se fakt nesmí vrtat nýty. Takže všechno po vlastním, anebo nic. | P. | odpovědět |
  |   |   | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 16:50:47 22.02.2019 | Myslím že do hor nejty logicky v určitý míře patřej. Protože jde víc o rychlost a míň o čistotu stylu než na cvičnejch skalkách. | honza | odpovědět |
  |   |   |   | Re: když se řekne A, je nutno říci B. | 19:53:17 22.02.2019 | To neřeším, jestli patřej nebo ne a v jaký míře a tak. Jenom jsem reagoval na komentář (jan), že zákaz nýtů je blbost, poznámkou, že to, co on odmítá, se reálně na některých místech děje. | P. | odpovědět |
VÝZVU PODPORILO | 15:55:37 22.02.2019 | UŽ 10 003 ĽUDÍ | | odpovědět |
Zákaz psu | 05:27:35 23.02.2019 | Mimochodem omezení se vztahuje taky na úplný zákaz vstupu psu do NP...i to je pritazene za vlasy rekl bych | TM | odpovědět |
  | Re: Zákaz psu | 07:28:40 23.02.2019 | TM, pokúsim sa vyvrátiť Tvoj názor.
V starom NP ( z r.1999) bol zákaz psov v NPR, čo bolo nevykonateľné. Napríklad Biela voda - Brnčalka a pod. = chodí a chodilo sa tam som psami ako na korze. To, že nimródi pretlačili r.2002 v zákone psov do NPR = 5.stupňa,bolo zle, de facto medvedia služba psíčkárom v TANAPe. Ukázalo sa za tých 15 rokov, že sú nedisciplinovaní a ich pohyb v biotopoch ukázal, že rušia. Púšťajú na voľno, psie hovienka kadetade a tak. Aj keby dodržiavali vodenie nakrátko a zber exkrementov, stále je tu rušenie vlastnou prítomnosťou : pach, štekot implikuje predátora, aj keď je to čivava. Skrátka svišť zalezie do nory a nepasie sa. Videá a foto ako psy naháňajú kamzíky a plašia svište s chuťou zdieľajú ochranári.
Nový návrh povoľuje niektoré oblasti, ktoré starý zakazoval, takže ak psíčkárom prejde ešte navrch napr. Biela voda - Brnčalka, a Štrbské Pl.- Popradské pl., bude to fajn.
Upozorňujem, že tatranský kamzík je glaciálny endemit a nie je dovezený z Álp tak ako tie v Jeseníkách.
Jedná sa im o kamzíka vrchovského tatranského (Rupicapra rupicapra tatrica, Blahout 1972) a svišťa tatranského (Marmota marmota latirostris) | PK | odpovědět |
  |   | Re: Zákaz psu | 11:09:35 26.02.2019 | Endemit rázu tatranského = zmenšující se kreténi, kteří mají moc malou niku k rozvíjení svého druhu. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   | Re: Zákaz psu | 08:34:45 28.02.2019 | KT, kamzík tatranský :-DDDDDDDDDDDD | | odpovědět |
  | Re: Zákaz psu | 08:33:42 26.02.2019 | Jak bylo psáno si před 50 lety v Krásách Slovenska o TANAPU:
Horolezcom a psom je vstup zakázaný! | ZdenekK | odpovědět |
Podepsáno! | 06:57:48 23.02.2019 | Ku... lidi, co jste někdy byli v Tatrách: určitě se líbilo, protože tam nahoře je skutečná svoboda! Už jste zapomněli?
Už i nahoře o tu svobodu ale možná přijdeme - díky vaší nečinnosti a nezájmu. | Pavel | odpovědět |
  | Re: Podepsáno! | 07:11:58 23.02.2019 | 10 461 | | odpovědět |
11886 | 17:13:33 24.02.2019 | pribudli videá Petrík, Krno, Švorc,Dragúň
https://www.youtube.com/ channel/ UCnIbjvZlXxPyj2SkW1JXtbw
| | odpovědět |
  | Re: 11886 | 06:40:01 28.02.2019 | pribudlo aj video od Petra Hámora
https://www.youtube.com/channel /UCnIbjvZlXxPyj2SkW1JXtbw
| | odpovědět |
  |   | VÝZVU PODPORILO UŽ 13 996 ĽUDÍ | 08:28:09 28.02.2019 | https://ajmysmetatry.sk/ | | odpovědět |
kde se chystaj | 16:24:26 01.03.2019 | Mohu se zeptat někoho, kdo má současný i navrhovaný řád nastudovaný, v čem je ten navrhovaný horší než ten současný? Mám dojem, že ten současný je taky dost restriktivní.. je to tedy ještě horší? | honza | odpovědět |
  | Re: kde se chystaj | 07:26:09 02.03.2019 | je to horšie, Návrh na 3 mesiace obmedzuje lezenie
https://hiking.sk/hk/ar/5513/horolezci_kritizuju _navrh_navstevneho_poriadku_tanapu.html
| PK | odpovědět |
  | Re: kde se chystaj | 07:30:54 02.03.2019 | http://james.sk/articles.asp?portal_id=1&pageid
=1&id_dependency=12823&akcia=8 | | odpovědět |
  | VÝZVU PODPORILO UŽ 14 627 ĽUDÍ | 18:37:10 03.03.2019 | ČHS má 18 000 členov, tak sa neondejte a pomôžte ! | | odpovědět |
  |   | Re: VÝZVU PODPORILO UŽ 14 627 ĽUDÍ | 01:29:33 10.03.2019 | jsem člen čhs, mohu se zeptat,nevíte někdo existuje nějaká petice na podporu toho zákazu??,rád bych jí podepsal.jestli né tak ji asi udělám.myslím že to je fajn omezení,prostě si před setměním zavolám vrtulník a nemusím se kodrcat dolů pěšky.a správa parku mi napíše potvrzení pro pojišťovnu. | daniel | odpovědět |
  |   |   | Re: VÝZVU PODPORILO UŽ 14 627 ĽUDÍ | 17:06:30 11.03.2019 | https://ajmysmetatry.sk/#formular | | odpovědět |
  | honza, | 08:15:48 04.03.2019 | tak na také štarty s čelovkou by sme po novom mohli zabudnúť
http://www.lezec.cz/clanek.php?
key=15313&nazev=cesky_uder _ve_slovenskych_horach | | odpovědět |
  |   | Šumaváci o TANAPe | 13:12:44 11.03.2019 | http://www.sumavskenoviny.cz/2019/03/10/ novym-reditelem-statnych-lesov-tanapu- bude-developer-a-tezar/ | PK | odpovědět |
  |   |   | Hutta nebude ! | 15:24:43 14.03.2019 | https://spis.korzar.sme.sk/ c/22073831/matecna-nevymenuje-noveho-riaditela -statnych-lesov-tanapu.html?ref=njctse | | odpovědět |
  |   |   | Re: Šumaváci o TANAPe | 18:23:33 15.03.2019 | VÝZVU PODPORILO UŽ 16 006 ĽUDÍ | PK | odpovědět |
20.3.2019 | 14:31:28 19.03.2019 | alea iacta est
Zajtra je dealine na pripomienky k Návrhu NP TANAPu | PK | odpovědět |
Návrh je stiahnutý | 10:23:04 20.03.2019 | V modrej košeli je minister ŽP László Sólymos
https://svts.sk/4191-zastupcov- iniciativy-prijal-minister- zivotneho-prostredia/
| 8 usmiatych mužov | odpovědět |
ĎAKUJEME | 08:32:26 22.03.2019 | za podporu všetkým dobrým ľuďom na západ od rieky Moravy
:-)
ring je voľný, ozveme sa aj v 2.kole !
http://www.minzp.sk/spravy/2019/marec /solymos-novom-navstevnom-poriadku- tanap-musi-byt-vseobecna-zhoda.html
| PK | odpovědět |
|