LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Helé mami, horolezec. Jéé už tam neni!?
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
39.Pail 10437
Bouldry:
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
39.Kohout 8675
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141551 cest
Nové přelezy:
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Radek Jaroš vyráží na kole na Elbrus v cestě za Korunou světa

Radek Jaroš TKRadek Jaroš vyráží dnes na kole na nejvyšší horu Evropy Elbrus (5642m), další cíl z projektu Koruny světa tedy vylezení nejvyšších hor všech kontinentů. Chce jet 3500 km na kole s následným výstupem na vrchol.

Začíná v Novém Městě na Moravě. Pojede s několika přáteli a vyzval další zájemce, aby se k němu přidali.

Radek Jaroš už na jaře vylezl na nejvyšší horu Severní Ameriky Denali (dříve Mount McKinley, 6168 m n. m.). Mount Everest už má vylezen z roku 1998. Během aklimatizace na Denali, kam stoupal s Petrem Maškem, informoval Radek Jaroš o tragédii, kdy při pokusu o sjezd Messnerovým kuloárem z Denali zahynul Pavel Michut, který byl na kopci s jinou výpravou.

Během cesty na Elbrus chystá Radek Jaroš ještě v Česku společné fotografování, besedu, a pak pojede na Slovensko do Maďarska. "... a tak dále dva a půl tisíce kilometrů až k Černému moři. Trajektem z Oděsy a pak další jeden tisíc..."

sth   [úpravy] 00:20 03.09.2016Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 bahopreji23:19:14 03.09.2016
Blahopreji mu, ze ma tolik casu. 3,5 tisice km, to je v podstate Tour de France a jedou to tri tydny. Na tech rovinkach mu hrabne. I kdyz neni na Tour, takze by mohl mit triatlonovy nastavec. Nebo to pojmout trochu cestopisne, neco jako kdysi Zikmund a Hanzelka.

Jinak tip redakci: do souvisejicich clanku byste mohli nalinkovat Dana Polmana a napr. jeho vylet na Velkeho Benatcana.
jx zeroodpovědět 
 Re: bahopreji00:52:14 04.09.2016
jx zero!co se Ti na tom nezdáá,
venasušodpovědět 
  Re: bahopreji07:04:06 05.09.2016
Nerozumim otazce. Me se ten jeho napad libi. Ale treba ja osobne mam fakt na rovinach problem. Radsi pomalu ale do kopce.
jx zeroodpovědět 

 Extremní cyklista02:39:19 05.09.2016
Když už ho nikdo z lezcu neuznává, snad pouze jako vysokohorského turistu, tak rozhodně extremní cyklista je!
Chce to koule jet do Ruska na kole!?
A pak na něm výjet a sjet Elbrus....dobrý!
Držím palce a těším se na přednášky o sjezdu Elbrusu a cestě po Rusku...snad přežije ten šilenej provoz?!
Bude na kole jezdit i na ostatní kopce ze sedmičky??
Pepinoodpovědět 
 Re: Extremní cyklista11:44:13 05.09.2016
Proč by ho nikdo neuznával? Vylézt všechny 8000 bez kyslíku, to je podle mě výjimečný sportovní výkon. A i když je to prostě jiná disciplína než lézt těžké prvovýstupy, tak podle mě si uznání zaslouží. Místo abychom byli hrdí, že to dokázal i nějaký Čech, tak většina lidí to jen shazuje a závidí. Nedokážu si takový postoj lezecké veřejnosti představit ve Francii, Itálii nebo třeba v Rakousku. Jsou určitě technicky lepší horolezci, a horolezectví to taky nikam neposouvá, ale to není důvod, prč by ho někdo neměl uznávat jako dobrého horolezce. Držím palce ať vyjde akce "Elbrus" a další podobné zajímavé projekty!
Tomášodpovědět 
  Re: Extremní cyklista14:24:09 05.09.2016
Proč ho nikdo neuznává jako dobrého horolezce????
No, protože neni!
Horolezec je člověk lezouci po horách!
R.Jaroš po horách chodí neleze!!
Maximálně lezl po fixech!

Samozřejmě sportovní výkon to je ,
odpovědět 
   Re: Extremní cyklista15:14:54 05.09.2016
Výškové horolezectví zahrnuje zdolávání obtížných výstupů ve strmých stěnách a pilířích, ale paradoxně i technicky snadné výstupy, které by v nižších horách platily za vysokohorskou turistiku. Společným znakem výškového horolezectví tak zůstávají nároky na lidskou fyziologii v podobě nutnosti aklimatizace a odlišné vlivy podnebí a počasí v podobě extrémních teplot, tryskového proudění, odlišné struktury sněhu a ledu, sluneční aktivity a dalších vlivů. Tolik wikipedia.
Tomášodpovědět 
    Re: Extremní cyklista19:33:35 05.09.2016
Ja opravdu uznávám, že je rozhodně nejůspěšnější vysokohorský turista v ČR.
A nyní asi i nejlepší extremní cyklista v ČR.
Jestli přežije cestu do Ruska na Elbrus a zpět?!
Nevíte jaké si na to vzal kolo??
Bohužel nebude na vršku s kolem první
Už tam byli i na motorce,na koni,s kulometem,minometem....atd.
odpovědět 
     Re: Extremní cyklista19:41:13 05.09.2016
V průvodcích se většinou uvádí prváč, první opakování, první zimní opakování, někdy první free solo. Nechápu jak je možné, že tak významný počin jako první přelez dané cesty s minometem je zcela opomíjen. Vůbec třeba netuším, kdo dal na Rovišti takovou Českou jako první s minometem.
honzaodpovědět 
      Re: Extremní cyklista21:50:20 05.09.2016
Pánové, to je úroveň.. Moc sedíte na tom internetu a jste zblbnutý těma red-bullovejma videjkama. Koruna Himaláje je větší horolezeckej počin než nějakejch pár osmiček na Prachově, z kterejch se cítíte jako největší pískovcoví moráloví maséři (to berte jako optimistický statistický vzorek zde mudrujících chytrolínů) Zvedněte ruce od klávesnice a mazejte něco dělat. A všem chytrejm doporučuju jít do větší výšky, alespoň výše než je výšlap s babiččiným jezevčíkem na Mont Blanc, a něco tam zkusit tvořit, ať máte trošku představu. Diskuzím vostrejch bouchačů z naší vlasti třikrát ZDAR!
Ciliodpovědět 
       Re: Extremní cyklista23:15:14 05.09.2016
Absolutní souhlas. Lezení, resp. horolezení má už tolik variant, že to málo komu dochází. A Radek je bezesporu světová třída ve své kategorii. Nevím, jestli by někdo z diskutujících byl ochoten a schopen věnovat prakticky celý aktivní život svému sportovnímu snu. Radek ano a ještě zdaleka nekončí.
PeSodpovědět 
        Re: Extremní cyklista07:27:11 06.09.2016
Světová třída...v turistice jistě! !
Ale v lezení určitě ne:(

Udělej si test a zeptej se někde v zahraničí na R.J....nikdo ho nezná,ale Adama Ondru nebo Maru Holecka zná hodně lidí!
Tolik k te světové třídě :)
odpovědět 
         Re: Extremní cyklista09:12:38 06.09.2016
Boha jeho... Frustrace, ktera nezna mezi. Sranda je, ze kritizujes a ani sis nebyl schopny zjistit poradne informace o osobe do ktere se navazis :).
odpovědět 
         Re: Extremní cyklista10:17:08 06.09.2016
A já mam větší péro. Heč.....
strejdaodpovědět 
         Re: Extremní cyklista10:20:50 06.09.2016
Já bych třeba radši Holečka neznal.
ttodpovědět 
         Re: Extremní cyklista10:42:24 06.09.2016
No,nejsem si uplně jistej,že podle tebe "vyturistikovat" všech 14 osem je turistika.
odpovědět 
       Re: Extremní cyklista10:33:20 06.09.2016
Souhlas. Horolezectvi ma spoustu podob. Radek prokazal ze ve vysokych horach sakra dobre umi. O tom kdo posouva horolezectvi dal tak to je trochu mimo protoze pro mne osobne vykony-pokusy ktere jsou ve stylu preziju-hrdina - nepreziju-alah dal, alah vzal nejsou uplne to cim by se horolezci meli chlubit. Umeni ovladnuti tohoto mamonu je umeni horolezectvi.
janodpovědět 
     Re: Extremní cyklista12:12:10 06.09.2016
Tak například Scott/MacIntyre na Shisha Pangmu alpským stylem mi jako vysokohorská turistika nepřijde. Ty máš asi vylezené hodnotnější výstupy na osmitisícovkách, ale myslím si, že označení horolezec si zaslouží, i když jsou u nás třeba technicky lepší horolezci, Radek se pak začal soustředit na Korunu Himaláje, a to je prostě jiná disciplína, ale pořád je to horolezectví. V žádném ani zahraničním literárním prameni nejsou považovány výstupy normálními cestami na osmitisícovky (bez O2) za vysokohorskou turistiku. Takže podle mě prostě nemáš pravdu.
Tomášodpovědět 
     Re: Extremní cyklista12:29:24 07.09.2016
No, za me je to co dela Jaros vic horolezeni nez treba bouldering na Snezniku nebo 10ti metrove bouldery s 5ti nyty v Fjure. Ne ze bych shazoval Juru nebo Sneznik, jsou to super oblasti, ale vyturistit 8tisicovku je proste z hlediska horolezectvi vetsi pocin nez dat 7B na snezniku nebo 9- za PP v Jure, sorry. Take me to sere, to 9- mozna nekdy dam, pokud neprestanu trenovat, ale Nanga Parbat je mimo moje moznosti (i z financniho hlediska), bohuzel :(
odpovědět 
 Re: Extremní cyklista10:54:45 06.09.2016
Radkova cesta po osmitisícovkách byla dost dlouhá na to, aby zažil pravé horolezení se vším všudy a zároveň vysokohorskou turistiku po fixech, které mu natáhl někdo jiný. Obdivuji jeho snahu o dokončení celého projektu a ochotu kvůli tomu opakovaně riskovat. Na druhou stranu jsou mnohem zajímavější vysokohorské cíle a pomníky bych asi taky nestavěl. Nic není černobílé.
odpovědět 
  Re: Extremní cyklista12:14:55 06.09.2016
Podle mě je rozhodující úhel pohledu na samotný výstup.Pro Jaroše je rozhodující cíl. Pro dnešní horolezeckou špičku cesta. Ať si to každý přebere jak chce. Mě osobně je mnohem bližší druhá sorta.nic proti Jarošovi, ale dělá jen to,co dnes horolezectví nikam neposouvá, naopak ho degraduje. Ale to je spíše zásluha médií.
Cmanaodpovědět 
   Re: Extremní cyklista12:21:47 06.09.2016
Jakoze horolezectvi degraduje neco, co doposavad zatim zvladlo jen par desitek lidi?
Jinak souhlas, ze cesta (se smysluplnym cilem) je rozhodne, co muze horolezectvi posunout. Jen potreba, aby tak cesta byla uspesne dokoncena a cil te cesty mel aspon trochu nejaky smysl.
odpovědět 
    Re: Extremní cyklista12:31:06 06.09.2016
A proč to zvládlo jen několik desítek lidí??ja jsem přesvědčený, ze dnešní špička to nemá zapotřebí. Proč opakovat,to co už dokázali lidí před 20 lety.navic s dnešní výbavou. Vývoj by měl pokračovat a ne stagnovat. Tu degradaci jsem myslel tak, ze ze JAros je v široké veřejnosti považován za něj. Horolezce u nás, ale to je už spíše otázka médií, že to tak prezentují.vykon to určitě je, ale dnes opravdu jen pro laickou veřejnost.
Cmanaodpovědět 
     Re: Extremní cyklista12:54:38 06.09.2016
Stejne tak jako zvlada nekolik desitek lidi vylezt na nejakou osmu nejakou novou cestou, stejne tak jako nekolik desitek lidi zvlada vylezt 9a+, stejne tak jako nekolik desitek lidi dela prvace po vlastnim v bigwalech nad 8a. Proc se o to porad snazi nekdo po nich? Proc nekdo preleza tezke cesty jinych, kdyz uz vi, ze to pred nimi nekdo zvladnul? Otazek mnoho, stejne tak jako horolezeckych disciplin ;).
odpovědět 
      Re: Extremní cyklista13:16:11 06.09.2016
Ok beru, i když jen částečně, ale to by byla nekonečná debata!Takže to ukončím. Výkon dobrý!! prezentace excelentní, ale mě to nic neříká. Raděj někoho, kdo si dá třeba Heckmaiera.To mě jako leze zaujme víc!!
Cmanaodpovědět 
      Re: Extremní cyklista13:25:40 06.09.2016
Ok beru, i když jen částečně, ale to by byla nekonečná debata!Takže to ukončím. Výkon dobrý!! prezentace excelentní, ale mě to nic neříká. Raděj někoho, kdo si dá třeba Heckmaiera.To mě jako leze zaujme víc!!
Cmanaodpovědět 
       Re: Extremní cyklista14:19:24 06.09.2016
No a o tom to je. Co nekoho zaujme nemusi zaujmout druheho, proto obecne zavrhovani vyjimecnych vykonu na zaklade osobnich soudu vetsinou postrada smyslu.
odpovědět 
        Re: Extremní cyklista15:58:48 06.09.2016
Taky mně připadá zajímavější lezení nových technický těžkých cest na nižších horách, než opakování normálek. Něco, co někam posouvá světové horolezectví - Urubko, Prezelj, Steck, Babanov... Ale to neznamená, že Radek není horolezec. Baví ho tohle, tak proč ne. To, že média to prezentují jako to nejhodnotnější není dobře, ale veřejnost zajímají jenom ty nejvyšší hory. To povědomí lidí o tom, co je opravdu hodnotné, je u nás menší, než v alpských zemích.
Tomášodpovědět 
         Re: Extremní cyklista17:17:32 06.09.2016
Radek jednoznačně horolezec je, dřívější výstupy jsou celkem slušné lezení a alpinismus. Později už tolik ne- byl starší a slabší, ale pořád je to horolezectví. Kdo z našich je vlastně horolezec? Mára, který z extrémního alpinismu vyklízí pozice ( za poslední roky nic pořádného nevylezl ) nebo ti další, kteří lezou multipičky ve skále anebo v Tatrách? Nevzpomenu si teď na jména, která by ve středních až vyšších velehorách něco kvalitního vylezla.
nesmrtelný blázenodpovědět 
          Horolezectví až do dna19:47:49 06.09.2016
Je ok, ze Cech obsadil take pozici všech osem.Ať se to někomu nelíbí, ale i tahle disciplina patri k vyskovemu horolezectvi.A Jaroš je prvním Čechem, kterymu se to povedlo. A nebylo to nic snadného. Věnoval k dosažení tohodle cile podstatnou část svýho lezeckyho zivota. Kdo z vás pánové, by to také dokázal?
Kajsosodpovědět 
          Re: Extremní cyklista08:58:35 07.09.2016
Ale no tak, že o tom nevíš, neznamená, že to neexistuje. Například: http://www.lezec.cz/clanky.php?key=11213 . Jaroš bez pochyby horolezec je a některé jeho dřívější výstupy jsou s pohledu průměrných horolezců slušnými výkony. Ale ty špičkové výkony jsou dnes někde jinde.Nemyslíš, že ti nejlepší prostě nemají motivaci složitě sehnané peníze investovat do normálek po fixech na osmy? Kdyby někdo uběhl maratony ve všech hlavních městech světa těsně pod 3 hodiny, byl by to bez pochyby úctyhodný výkon, který stál spoustu úsilí, času a peněz. Ale špičkového maratonce to z toho člověka neudělá...
Tomodpovědět 
           Re: Extremní cyklista10:21:39 07.09.2016
Ale vím, je tam od blázna i komentář. Je to kvalitní výstup, ale mluvím tady o extrémním alpinismu. To u nás už nikdo nedělá.
nesmrtelný blázenodpovědět 
           Re: Extremní cyklista10:39:41 07.09.2016
To uz jsme ale hodne naklesali :). Vystup hodnotny, ale za extremni velehorske lezeni to asi oznacit nelze.
odpovědět 
            žrát se musí12:18:19 07.09.2016
žrát se holt musí. dělá to, co má reklamní potenciál, a dělá to Výborně. Vůbec nepochybuji o tom, že kdyby snad vyhrál ve sportce, nebo zjistil že je spřízněnej s rockelfelery nebo snad kdyby se oženil se slečnou Paris, že by si pro radost udělal vejlet dle svého gusta a opravdu světového alpinismu by byl stale schopen.
Lukas B.odpovědět 
             Re: žrát se musí16:44:16 08.09.2016
i na osmitisícovku se přece dá udělat hodnotný výstup. Za stejné peníze se dostaneš pod kopec, na který pak vyšlápneš buď normálkou, nebo nějakým prvovýstupem. i prvním opakováním nějakého extremu by se dostal do horozpráv a zároveň by to vystačilo sponzorům, kterým jinak je fuk cokoli krom čísla 8_ _ _
odpovědět 
              Re: žrát se musí16:55:36 08.09.2016
Tak s tema sponzorama nevim. Holecek od nich pozornost ma a to i presto, ze casto leze nize a posledni dobou se mu moc nedari.
odpovědět 
               Re: žrát se musí10:32:53 09.09.2016
Nj ale Mara si to poctive oddrel a prezil. 10 nebo snad 15 let pravidelnych expedic za extremnim lezenim ve vyskach neni malo. Ani ta svetova spicka nema o moc vetsi uspesnost, o nich vetsinou neslysis kdyz se vratej s prazdnou pokud to nebyl nejakej epic fail, o Marovi jo.

A to se mi osobne Maruv "vkus" na vyber kopcu a cest moc nelibi.

Celej problem co s Jarosem mam a predpokladm ze i ostatni je, ze pozornost medii a zejmena verejnopravnich (na ktery pod pohruzkou nasili musim prispivat) je naprosto neadekvatni jeho vykonum. Kolik casu venovali Marovi kdyz dostal zlatej pikl? Nebo jinejm jeho dalsim vykonum na svetovy urovni. Kolik venovali Hrozovce co ma titulu MS pomalu na celou stranku? Pritom Radkovi vykony jsou tak maximalne lokalni. Nemluve o tom, ze pouzivanim cizich fixu, stop apod. nejmin na pulce z tech kopcu je jeho koruna na lehci rovine nez kdyz to byl svetovej vykon pred 30ti (!!!) lety.
odpovědět 
                Re: žrát se musí14:50:29 09.09.2016
U Máry šlo "jenom" o nominaci na Zlatej Pikl, proto asi ta pozornost nebyla tak veliká. Zatím jedinou zahraniční cenu (Zlatou skobu), co Mára obdržel, bylo myslím za Meru . Což se taky vůbec nezmiňuje.....
odpovědět 
              Re: žrát se musí17:03:34 08.09.2016
ne tak docela. RJ si klade realistické cíle a s docela slušnou úspěšností je spolehlivě plní. Což je z hlediska marketingu (vono je venkoncem pro 99% populace jedno, kudy se na tu vosmu vydrápe, jesli po fixech mezi šerpíky tahající pupkaté burziány jak kačery na kolečkách nebo hodnotným prvovýstupem či opakováním) solidní cesta dlouhodobé jistoty domku se zahrádkou. Vo tom žádná, že třeba MH má plány mnohem hodnotnější, byť na kopce méně zvučné, ale jaksi je neplní a forma kterou to ventiluje, no, dejme tomu že ani ta není dokonalá (už kdekoho stihl votrávit).

za sebe říkám: RJ je borec a stoprocentní profík a klikař k tomu, ale jeho výstupy z posledních let nejsou ve světovém kontextu nijak zaznameníníhodné.
Lukas B.odpovědět 

 trocha geografie10:16:07 07.09.2016
Elbrus opravdu NENÍ nejvyšší horou Evropy. Hranice mezi evropskou a asijskou deskou (tj. kde se stýká Evropa a Asie) vede nížinou na sever od hřebene Kavkazu.

Tj. kdo chce na nejvyšší horu Evropy, stále stačí zajet do Francie, nebo Itálie.
odpovědět 
 Re: trocha geografie10:59:01 07.09.2016
To mas mozna pravdu, ale kdo a kdy takto vymezil tuto hranici mezi světadíly, to vis? Protože někdo říká i jinou tezi a tak je to asi jen na nejake komisi odborniku, která k tomu bude muset zasednout a vyresit to, ale to zas bude jen nazor te komise, navíc asi se jen tak nesejde, protože Evropane Elbrus nechteji uznat a Asiatum je to z logických duvodu sumak.
Martas.odpovědět 
  Re: trocha geografie12:27:32 07.09.2016
to není o žádné dohodě, asijská litosferická deska je jedna věc, evropská deska druhá. tam kde do sebe narazily je hranice. kavkaz do evropy přiřadili sověti a bylo to čistě politické rozhodnutí.
jaroše chápu. radši vyšlápnout na obě, než se potom hádat. ale čistě faktograficky první věta té zprávy byla prostě chybná a někdo to možná nevěděl
odpovědět 
   Re: trocha geografie13:34:23 07.09.2016
Tak jo, jsi vzdělanec ..snad.
Martas.odpovědět 
   Re: trocha geografie12:29:05 08.09.2016
Žádná evropská a asijská litosférická deska není. Je to jedna deska - eurasijská. Hranice mezi Evropou a Asií je stanovena od stolu. Někteří odborníci soudí, ze vhodná je Kumomanyčská propadlina, jiní se kloní ke kavkazskemu hlavnímu hřebenu, jiní navrhují ještě jižnější hranici. Zajímavé je, ze hlavní hřeben navrhli američtí geografové.
Zjisti si trochu vice faktů před takto ventilovanym rozhořčením.
Pavelodpovědět 
    Re: trocha geografie16:38:22 08.09.2016
co vymysleli v USA je mi skutečně lhostejné. tam se na univerzitách píšou práce, že svět vznikl před 400 tisíci lety božským rozhodnutím

odpovědět 
     Re: trocha geografie21:45:04 08.09.2016
Naprosto tvé pochyby o pracech těch americkejch farizejů sdílím. Taky se mi nezdá, že by bůh rozhodl o existenci světa až tak dávno.
honzaodpovědět 
      Re: trocha geografie21:56:12 08.09.2016
Dobre :)
odpovědět 
     Re: trocha geografie10:48:02 09.09.2016
Troll level noob.
odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179562)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Dir. Hansisteig 5+ Hintenburg
Reisefrosch 5- Hintenburg
Tunel I Ostrov
Stará Cesta I Ostrov
Contamin-labrunie 6a+ Chamonix
Nově komentované:
Dvoukruhová 5+ Skalný
Bruska Umí Středověk 9- Skalný
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: jak to bylo doopravdy? | progress | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Ss | Re: jak to vidi mainstream | Re: jak to vidi mainstream | RIP Ondro | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: RIP + pridať 15° |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (100)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (13)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (11)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (3)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 375 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 325 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.