LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když má horolezec kam založit, tak jištění nedá a když založit potřebuje, tak nemá kam.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140289 cest
Nové přelezy:
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A

Stěny
SAUNA - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Adam v nových projektech

Srbsko, Český kras

smallUplynulý víkend se stal takovým malým milníkem ve vývoji lezení v Českém krase. Na několik krásných hladkých a silně převislých projektů se přijel podívat Adam Ondra.

Tato poměrně komorní a částečně i utajená akce, kterou rušilo jen vrnění poletujících dronů se odehrála v sektrou Červené stěny, kde se Adam pokoušel zdolat několik, pro normální lezce utopických projektů.

Něco se podařilo, něco zůstává ještě nepřelezeno, ale bylo to rozhodně zajímavé.

Bližší informace přinese, snad již brzy, následující článek od organizátora akce Petra Resche.
Pak se pokusíme také doplnit informace o přelezených cestách. Jo a ve finále se budete moci těšit na video, které bylo točeno ve slunečný nedělní den.

Koukám, že do db cest přibyla nádherná a silně převislá cesta Mimikry, 10+/11-, kterou zdolal jako první Petr Resch a pak přidali své přelezy Adam (OS) a i Martin Stráník (flash). Byla to paráda.


Srbsko, Červené stěny vykukují vpravo nahoře

foto by © JirkaS



Martin Stráník, zabodoval, když na flash vylezl cestu Mimikry

foto by © JirkaS



Dron na startu

foto by © JirkaS



Adam testuje chyty, chyty? No, chyty, řekněme spíše nerovnosti

foto by © JirkaS



Něco se podařilo, něco zůstává ještě nepřelezeno

foto by © JirkaS


Pokračování brzy.



JirkaS   [úpravy] 09:19 12.10.2015Tisk 

Reklama:


Související články:
Související průvodce:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 západní lezení14:25:13 12.10.2015
Cesta mimikry vypadá od pohledu strašně západně. Je to jen zdání?
Hulakodpovědět 
 Re: západní lezení15:10:50 12.10.2015
Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom západne??
odpovědět 
  Re: západní lezení15:22:21 12.10.2015
Takové ty moderní pohyby. A že je to vágní? Ale vždyť stejně všichni vědí (alespoň ti modří).
hulakodpovědět 
   Re: západní lezení20:27:13 12.10.2015
Je to jen zdání, proto Mimikry :-D
3kodpovědět 

 Milník15:26:15 12.10.2015
Když mi Pepa Sulke někdy v březnu 2010 ukázal jím natlučené "slzy" v "jeskyni" Červených převisů, říkal jsem si, těžký to bude, to je jasný, ale nikdo (tedy hlavně Adam) to jen tak nepoleze, je to lámavé a vlhké. A vida, pět let uplynulo, Petr Resch & spol. mocně zapracovali, stěnu a místo zkultivovali a přijel (nejen) Adam. Snad i francouzských devítek se Srbsko dočká.

Že se uplynulý víkend (i s případným pokračováním) zapíše do historie lezení v Srbsku (potažmo v Českém krasu), o tom nepochybuji. 
ivošodpovědět 

 AO do historických análů?19:40:26 12.10.2015
Že by to byl stejně legendární okamžik, jako když Mark Wilford vylezl čistě Cestu šelem brumlíkovitých, Kutta a spol. zdolali Halinu a Störe-Metzner vylezli Křížovou cestu?
Kuba Turekodpovědět 
 Re: AO do historických análů?21:35:17 12.10.2015
9a+ v Cechach zcela jiste bude vyznamny okamzik, vsak tu zatim zadne nemame...
odpovědět 
 Re: AO do historických análů?22:59:01 12.10.2015
Počin, podle mého, významný minimálně jako výše zmíněné. A nejen ve spojitosti se zvednutou klasou. Ale i vlastně s objevem nového terénu, který po letech určité stagnace lezení v Krasu, celkem přináší nové zajímavé eldorádo pro bouchače.
 jirkasodpovědět 
  Re: AO do historických análů?00:55:41 13.10.2015
Ve vší úctě, významnější počin to jistě nebude. Jednak se na Červených převisech lezlo už dávno a druhak to podle prvních zpráv zatím nevypadá na nějaký kvalitativní zlom ve stylu. Uvidíme, jak se na to budeme dívat za deset let.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: AO do historických análů?09:20:13 13.10.2015
Heh, tak tohle lze rict skoro uplne o kazde nove extremne tezke ceste ;).
odpovědět 
    Re: AO do historických análů?13:10:56 13.10.2015
Skoro každé přelezení těžké cesty se také nestane legendárním bodem zlomu :-)
Kuba Turekodpovědět 
     Re: AO do historických análů?14:33:31 13.10.2015
ale zase vzpomínaný německý, Kuttův i amerikáncův výstup byly sice velevýznamné pro Srbsko, ale ve světovém kontextu byly bezvýznamné (ten poslední v podstatě akorát ilustroval jak moc izolované ostblokové scéně ujel vlak, ikdyž je to možná slovo do pranice, zvlášť když na to koukáme v kontextu tehdejších cest v sasku přelézaných i českou špičkou, paradoxně tou samou, které amerikánec vytřel zrak).

no a pic, najednou je tady cesta která se vejde do nejvyššího světového stupně. což tedy v srbsku fakt nikdy nebylo. takže přestože mě sportovní lezení zas tak nebere, soudím, že je to počin značně významný a troufám se tvrdit že významnější než ty historicky zmiňované.
Lukas B.odpovědět 
      Re: AO do historických análů?15:24:03 13.10.2015
Mám stejný dojem. Navíc mezníky chápu nejen ve smyslu, vytvoření težké a těžší cesty, ale třeba i otevření nového významného sektoru. Z této perspektivy byl například začátek lezení v Alkazáru mezníkem ve vývoji oblasti nebo ne?
Takže Červené převisy, je jistě milestone i z tohoto pohledu.
 jirkasodpovědět 
       Re: AO do historických análů?16:26:15 13.10.2015
Co píšete, má samozřejmě hlavu a patu. Já jsem ale na začátku psal o legendárních okamžicích. A to není úplně to samé, co významné nebo těžké. Legenda prostě vznikne a žije svým životem. Uvidíme za 10, 20, 30 let...
Kuba Turekodpovědět 
        Re: AO do historických análů?23:42:45 13.10.2015
Z tohoto pohledu byl na Srbsku legendární návštěvy, která silně povzbudily zdejší dění návštěva Marka Wilforda a poté návštěva Tomáše Pilky. Tahle je určitě nejvýznamnější.
odpovědět 
         Re: AO do historických análů?09:35:06 14.10.2015
no, možná jsem se unáhlil. přelezena byla rešíkova cesta a ten projekt zatím odolal. až bude přelezen ten, tak to bude na ten zápis.
Lukas B.odpovědět 
          Re: AO do historických análů?12:11:38 14.10.2015
Já bych viděl mezníky v Českém krasu zatím takhle:

1943 Störe-Metzner, dva Mnichováci vylezli Křížovou cestu 5, první seriozní lezení v oblasti, navíc dodnes nejhezčí cesta daleko široko

1944(?) Schmidt-Schüller-Černík(?) udělali první český originální prvovýstup Bubnyho převisy 4

1950 Kutta-Preisler-Novotný udělali grandiozní stěnovou cestu středem velké strmé stěny Halina 5+

1982 Američan Wilford si nechal ukázat nejtěžší cestu Šelem brumlíkovitých 8 Na nástupu nenašel problém, krok u kruhu zdolal čistě a místo traverzu pokračoval přímo. Všechno čistě, čím spustil lavinu přelézání hákovaček.

1988 Pilka vylezl Pyrožení 9+ a ukázal, že oblast má potenciál na další zvyšování obtížnosti, ačkoliv se zdálo, že možnosti prvovýstupů až na Tomáškův lom jsou už uzavřené.

2015 Ondra ????
Kuba Turekodpovědět 
           Re: AO do historických análů?15:09:22 14.10.2015
S tím se dá souhlasit, i když tu pleteš pojmy. Čistě znamená přelézt s použitím pomůcek nepoškozujících skálu - vklíněnců na jištění (clean),

To, co ty myslíš je přelezení volně (free). Třeba v jickovicích můžeš lézt čistě a ještě k tomu volně. Na Srbsku se vždy jednalo jen o volné přelézání dříve více či méně technicky lezených cest.
Petr Jandíkodpovědět 
            Re: AO do historických análů?15:27:43 14.10.2015
Jo, takhle se to dá také vyložit. Je to ovšem klasické zmatení pojmů - čistě a volně. Pod pojmem free se často myslí také sólo :-)

Prostě rozumíme si - vlastní silou s umělými pomůckami jen na jištění a ne na postup či odpočinek.
Kuba Turekodpovědět 
             Diskuse čistě teoretická17:38:44 14.10.2015
V těch jedenáctkách se stejně jako vy nehnu, mohu se též zapojit? A co někoho nenaprášit?
Bídaodpovědět 
              Re: Diskuse čistě teoretická20:18:15 14.10.2015
ale bez obav se zapoj. si vzpomínám že při nějaký tý maglajzový debatě před dvanácti-třinácti lety jsme se dokonce vyzvali na souboj v grýnpojntu. ale vychladli jsme, což? ale dokud máme svoje vlastní játra....
Lukas B.odpovědět 
            Re: AO do historických análů?20:13:52 14.10.2015
Teda ja nevim, ale ciste se odjakziva pouzivalo proto vylizt cestu ciste, bez sednuti, bez pouziti umelych pomucek k postupu. Prijde mi to zbytecny slovickareni. Vsicky co lezou asi tusi, ne?
odpovědět 
             Re: AO do historických análů?10:02:29 15.10.2015
U nás se to tak říkalo, to je pravda, ale ve světě se to používá jinak. Clean climbing je pro lezení se vklíněnci. Dokonce pro hákovačky beze skob je samostatná stupnice C0 až C5, pro hákovačky se skobama A0 až A5. Takhle se to používá v yosemitech, stačí se podívat do průvodců od Supertopo.

To, co říkáš se tam nazývá free climbing.
Petr Jandíkodpovědět 
              Re: AO do historických análů?15:39:06 15.10.2015
:-O tak o té C stupnici slyším poprvé! Používá se vůbec v Evropě?
langošodpovědět 
               Re: AO do historických análů?16:26:31 15.10.2015
Dost pravděpodobně v Británii. Ostatně: https://en.wikipedia.org/wiki/Clean_climbing a https://en.wikipedia.org/wiki/Free_climbing, kde se mimochodem jako rozšířený omyl popisuje i to, co si plete i Kuba Turek, sice že free climbing není sólo. Volné sólo se označuje jako free solo.
Petr Jandíkodpovědět 
                Re: AO do historických análů?14:35:44 16.10.2015
Tak jak to chápu Kuba Turek a Jandík už tam všechno vylezli, zhodnotili....nechali pár let u ledu. Pak když se do toho opřelo pár lidí, a v podstatě v jejich revíru začli škodit čistými přelezi, tak přišla přednáška z oblasti teorie a něco o hákování a pár chytrých keců....ale to by nebyla diskuze bez KT a PJ....ti mají rozhled ve všech svérách lezení....jen jsem nějak nikde nečetl o jejich lezeckých výkonech, podle mě to musejí být šílení bouchači prostě respekt a snad příště až bude P.Rech něco pořádat v přelezech neopomene oslovit zmíněnou dvojici....
odpovědět 
           Re: AO do historických análů?21:11:46 14.10.2015
Mezi zmíněné mezníky bych zahrnul taky období Tomáše Čady a Petra Bobuláče Cermaka . Někdy v polovině Osumdesátek odstartovali volné přelézání hákovaček na Srbsku.
Krajsosodpovědět 
           Re: AO do histerických orálů?15:28:24 15.10.2015
Ten Wilford co to bylo zač? Leze ještě?
Ctirad L.odpovědět 
            Re: AO do histerických orálů?23:25:13 15.10.2015
https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Wilford
Krajsosodpovědět 
           Re: AO do historických análů?09:46:37 20.10.2015
s/nejhezčí cesta/nejhezčí cesta v obtížnosti Kuby Turka/
odpovědět 
            Re: AO do historických análů?10:44:17 20.10.2015
Tak jmenuj hezčí cestu bez ohledu na obtížnost - jasná linie, přirozeně odjistitelná, bezpečná, krajinově krásná a něčím výjimečná, aby sis ji zapamatoval na celý život. Myslím, že všichni tady rádi uslyšíme tipy na nádherné výstupy.
Kuba Turekodpovědět 
             Re: AO do historických análů?11:25:06 20.10.2015
A proč by ta hezká cesta musela být přirozeně odjištěná a bezpečná?
Pokud se má intenzivně vrýt do paměti, je dobrý prohloubit paměťovou stopu i emočně. Nějaký rozněžnění nad přirozeností linie a rozkvetlou fialkou zůstane trvale v palici jenom lidem, co trpí tou funkční poruchou spočívající v tom, že nemůžete nic zapomenout, a protože já tím netrpím, tak už nevím, jak se to jmenuje.
Ale když se někde vysoko v exponované pozici fakt hodně vybojíte, může to být na celej život. A ani ta cesta nemusí bejt nutně úplně krásná :)
P.odpovědět 
              Re: AO do historických análů?16:15:44 20.10.2015
No ale milé P., my se tady bavíme o nejhezčí cestě, víme? Proto ta estetická kritéria.
Kuba Turekodpovědět 
               Re: AO do historických análů?17:16:00 20.10.2015
No však, odjištěnost a bezpečnost přeci k estetickým kritériím nepatří.
P.odpovědět 
               Re: AO do historických análů?19:03:44 20.10.2015
Není estetické kritérium čistě subjektivní a neměřitelnou záležitostí? A není to i poplatné, kromě jiného, době, ve které se to posuzuje?
odpovědět 
                Re: AO do historických análů?20:22:45 20.10.2015
Je to subjektivní kritérium, ale většina lidí se na kráse víceméně shodne. P.S.: Máš tedy jinou cestu, která by mohla Křížové konkurovat v boji o titul nejhezčí cesty Českého krasu?
Kuba Turekodpovědět 
                 Re: AO do historických análů?21:00:59 20.10.2015
Cestu uvádět nebudu, podobných oslovin se neúčastním :-) Jen vím, že se pokud se mi nějaká cesta nebude líbit, tak kvůli tomu, že ty se s někým shodneš, že je nejkrásnější, se mi líbit nezačne. A proto ani nesouhlasím s tvým závěrem o shodě, protože titul nejkrásnější by pokaždé získala cesta jiná, výsledek by závisel na vzorku hodnotitelů a na jejich hodnotách a prioritách.
odpovědět 
                  Re: AO do historických análů?21:29:23 20.10.2015
Takže anonymní kdy jako obvykle.
Kuba Turekodpovědět 
                   Re: AO do historických análů?12:15:21 21.10.2015
Jediné, co mne uklidňuje, je, že ty anonymní kydy mají stejnou hodnotu, jako ty tvoje neanonymní :-)
odpovědět 
                   Re: AO do historických análů?12:55:59 21.10.2015
Když tak čtu vývoj diskuze níže, tak mi nedá sem nedopsat, že většina příspěvků mé anonymní kydy prakticky potvrzuje, kdežto k tvým podepsaným se vyjadřuje dost negativně.

A bohužel to svádí k myšlence, zda není lepší napsat anonymní rozumný příspěvěk (ber to obecně a nevztahuj na mě, já píšu jen kydy), než se podepsat pod hovadinu (opět to ber obecně).
odpovědět 
                 Re: AO do historických análů?23:07:49 20.10.2015
Pro KT. Ano, mozna asi nebude pro Tebe, ale je takova cesta. Pokora - Dusickova stena - nejkrasnejsi 8 v oblasti. A o chlup vys - Sikma plocha - Aniccina stena. Trenuj a uvidis.
J. Kladaodpovědět 
                  Re: AO do historických análů?00:53:19 21.10.2015
Nejde o mě, ne? Jde o nejkrásnější cestu. Když to bude dvojka, tak je to také možné.

Promiň, ale Aniččina stěna ve starém rozbitém lomu s vlakem co čtvrt hodinu pod zadkem?

O Dušičkové stěně by se asi dalo diskutovat, ale podle mě je výhledem, vzdušností a dominantním umístěním nesrovnatelná se stěnou Pod Křížem. Možná jsou zrovna Tvé favoritce krásné lezecké pohyby, ale podle mě to není všechno.
Kuba Turekodpovědět 
                   Re: AO do historických análů?10:51:20 21.10.2015
Chtel si nejkrasnejsi cesty oblasti. Tak jsem je napsal. Osobni nazor - jiste, stejne silnej jako krizova
... nebo ne?
Sam nevis proc tuhle debatu vedes ... Proto ani nemuze mit konec/zaver ...
Je vcelku jasny, ze v pripade cervenych previsu se bavime o delsi prirodni boulderovce, jejiz kouzlo je v obtiznosti a dostupnosti z prahy. Nemyslim, ze na cesty zde bude sharma vyplnovat poradnik, i kdyz ... Tvoje pruvodcovy milniky vyse, stejne jako tenhle sektor jsou lokalniho vyznamu. Je to hezky, respektuju to, ale to je realita. Klobouk dolu pred praci investovanou (vsech) a obtiznosti dosazenou.
J. Kladaodpovědět 
                    Re: AO do historických análů?13:27:45 21.10.2015
Jak můžeš vědět, že nevím? Já to vím - prostě mě to baví. Rád jsme si přečetl názor Tvůj, Petra i Lukáše. Díky za ně.
Kuba Turekodpovědět 
                   Re: AO do historických análů?11:12:09 21.10.2015
Hodnocení krásy cesty je subjektivní a závisí mimo jié taky na poměru její obtížnosti a momentální formy lezce, takže to je vždycky spojeno s hladinou obtížnosti. Žádná univerzálně nejkrásnější cesta neexistuje. Co existuje jsou cesty pěkné a cesty méně pěkné a do jisté míry se na tom mohou lezci shodnout.
Jedna z možností jak to udělat je klikat na hodnocení cesty v databázi cest na skaly.horosvaz.cz, kde se pak ukazuje průměrné hodnocení.

Pokud se týká zde adorované Křížové cesty, je sice krajinově pěkná, ale nelze přehlédnout výsuvné šuplíky ve spodní části, zahliněný dolez do jeskyně a dolez do davu turistů nahoře o víkendech, což mně nedovoluje pro ni hlasovat, i když ji počítám mezi ty lepší.
Petr Jandíkodpovědět 
                    Re: AO do historických análů?13:13:40 21.10.2015
krajinově se jedná o cestu velice velkolepou, to jo. ale co se týká lezeckých pohybů, tak obecně platí, že je-li cesta vyzdvihována pro svou krajinovou velkolepost, tak je to jediný důvod proč lézt cestu jinak velmi hnusnou. to je (snad s výjimkou dvou metrů) i tento případ.

Lukas B.odpovědět 
                     Re: AO do historických análů?20:57:58 21.10.2015
Zajímavý na diskuzi o nejkrásnější cestě ČK je to, že ji hodnotí lidé, kteří všechny cesty v krase nevylezli. A přesto s jistotou tvrdí, která je nejhezčí......
odpovědět 
                      Re: AO do historických análů?08:22:06 22.10.2015
no, netvrdím která cesta je nejhezčí, ale že křížová rozhodně nejhezčí není (a na to mi stačí moje nevýznamná výkonnost na pomezí náročnější turistiky). mimochodem, kolik tak lidí má právo hodnotit? tuším že všechno nemá vylezeno nikdo. odpustíme třeba rešíkovi že pravděpodobně nikdy nelezl několik desítek let zakázané cesty uprostřed stěny pod křížem?

troufám si hodnotit cesty v mém stupni obtížnosti, a mezi mnohem hezčí než křížovou (tedy nejlepší dojem z koktejlu mezi krajinovou velkolepostí, lezeckými pohyby, logikou cesty, přiměřeností jištění atd.) bych namátkou řadil dušičkovou spáru, helenčinu, koudelnickou, listopadovou...
Lukas B.odpovědět 
                 Re: AO do historických análů?10:42:51 21.10.2015
Shodne? To se asi pohybuju mezi uplne jinou skupinou lezcu nez ty... Kazdy z nich me nejakou tu svou nejkrasnejsi a shoda je vicemene nulova.
t.odpovědět 
                  Re: AO do historických análů?12:16:47 21.10.2015
Nepruď, nevíš, že Turek má vždy pravdu? Když on řekne, že je nejkrásnější, tak to tak bude.
odpovědět 
   Re: AO do historických análů?10:30:16 13.10.2015
Rozhodne vyznamejsi nez celej turek
...odpovědět 
    Re: AO do historických análů?10:51:44 13.10.2015
A jestli to nepřelezeš, tak po žních půjdeš k Turkovi....a ten tě naučí :-D
odpovědět 
   Ve vší úctě, Kubo23:27:33 13.10.2015
...tvůj příspěvek je v duchu nejlepších tradic českého žvástu.

("lezlo dávno", "podle prvních zpráv to nevypadá")

Víš vůbec, o čem mluvíš? Byl ses aspoň podívat na místě?

Nebo jsi jen zkusil trošku zatrollovat, jestli se to ujme (no pravda, jak už to v takových případech bývá, plevel vyrostl ;-) )?

ivošodpovědět 
    Re: Ve vší úctě, Kubo23:53:39 13.10.2015
Ano, na na Červených převisech jsem kdysi něco vyhákoval (začátek devadesátek) a později jsem tam podle dohody ČHS a CHKO Český kras vytloukl staré skoby na několika cestách. Letos jsem viděl práci Petra Resche asi tak dvakrát nebo třikrát, ale samozřejmě jsme neviděl Adama Ondru. Takže proto ta neurčitá formulace, aby velectěnému čtenáři bylo jasné, že jsem u toho nebyl. Proč se ptáš?
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Ve vší úctě, Kubo06:53:42 14.10.2015
Protože kdybys jeskyni (ve které se samozřejmě nikdy dříve nelezlo) viděl, neměl bys něco takového napsat. Už jen cesta Mimikry je "kvalitativně" jiná, než ostatní cesty na Srbsku, o dalších projektech ani nemluvě.
ivoš odpovědět 
      Re: Ve vší úctě, Kubo10:29:18 14.10.2015
V čem je kvalitativně jiná? Já myslel, že je jenom o něco těžší než ostatní. Ale v tomhle se nevyznám.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Ve vší úctě, Kubo10:58:10 14.10.2015
darmo mluvit... k vysvetleni pojmu "kvalitativne" si treba uvedom ze Wilfordovi tehda stacily jen o neco lepsi brusle nez meli nasi Srbsti bruslari ( ani nevim ze by se to cca 8+ "naprimeni" dneska nejak lezlo)
starej bruslar l.odpovědět 
        Re: Ve vší úctě, Kubo12:13:50 14.10.2015
Ta změna kvality byla v tom, že Wilford ukázal místním práskačům, že těžké hákovačky v Srbsku jdou vylézt volně. Bez ohledu na lepičku.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Ve vší úctě, Kubo12:55:36 14.10.2015
Další výrok v nejlepší tradici českých žvástů, abych použil nádhernou Ivošovu charakterizaci. Brumlíci, které Wilford narovnal, nebyly nikdy hákovačka.
Petr Jandíkodpovědět 
          Re: Ve vší úctě, Kubo13:04:55 14.10.2015
měl jsem za to že tam byl tradiční krok A0, který se řešil pomocí kruhu. v pravém slova smyslu hákovačka (jako třeba ocel a olovo) to skutečně nikdy nebyla.
Lukas B.odpovědět 
           Re: Ve vší úctě, Kubo13:15:38 14.10.2015
Přesně tak. Do Wilforda se to bralo jako normálka. Celé tato éra pak skončila čistým přelezením Big Benu.
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Ve vší úctě, Kubo14:41:24 14.10.2015
Volné přelezení jednoho kroku A0 podle mne není přelezení hákovačky. Pokud se pamatuju, tak to bez kruhu někteří lezli i před Wilfordem, ale důkazy na to nemám :-). Opravdové přelezení hálkovačky byla Paradentóza, Zepelíni, dolní a horní Diretissima no a samozřejmě ten Big Ben který odolával nejdýl, v tom má Kuba pravdu.
Petr Jandíkodpovědět 
            Re: Ve vší úctě, Kubo15:30:43 14.10.2015
Dobře, dobře. Brumlíci nejsou hákovačka, akorát se tam vždycky hákovalo.
Kuba Turekodpovědět 
             Re: Ve vší úctě, Kubo15:34:01 14.10.2015
hákování vnímám jako technické přelezení souvislého úseku, tohle A0 u kruhu není ani na úrovni ádrovského stavění ze sedačky. je údolka na zlého bratra v roklici hákovačka? hřebenovka na libereckou na obrvégrech? asi né, žánop.
Lukas B.odpovědět 
             Re: Ve vší úctě, Kubo09:44:46 15.10.2015
Jak se nehoupeš v převise na žebříčku tak to neni hákování ;)
odpovědět 
            Re: Ve vší úctě, Kubo20:15:29 14.10.2015
Ten Jandik taky leze, nebo jenom blbe keca? A0 je teda vlastne takovy RPecko, ne?
odpovědět 
         Re: Ve vší úctě, Kubo10:44:09 15.10.2015
Co to kurva melete??? Nejvetsi pocin co sem za posledni dobu v Srbsku udal, je mur prvni zimni prelez Ivanovy stylem drajtul v unoru. Pres leto poctive drajtuluju na Hrubici a pak to na srbaci posilam na OS!
nejhnusnejsi onanynodpovědět 
       Re: Ve vší úctě, Kubo11:54:06 14.10.2015
Tohle sis mozna mel zjistit nez si o tom tady zacal mluvit, nemyslis? Proc se vubec vyjadrujes k sektrou a cestam, ktere si nikdy nevidel a od ucastniku od nich nic neslysel. Aaaach jo.

Jed se aspon podivat na to misto, kde kluci radili, pripadne jich par vyzpovidej a pak teprve zacni vynaset sve soudy. I kdyz, to bychom po tebe asi chteli, aby ses zacal chovat jako skutecny novinar ci reporter..
hnusnej anonym ;)odpovědět 
        Re: Ve vší úctě, Kubo12:08:36 14.10.2015
Kéž by to vyjadřování se o tom, co nikdy neviděl a o čem nikdy neslyšel a čemu nerozumí, zůstalo jen u cest a u lezeckých sektorů :-(
další hnusnej anonymodpovědět 
 Re: AO do historických análů?05:43:14 13.10.2015
Vasil Vasil za 9b se nepocita?
husteyodpovědět 
  Re: AO do historických análů?07:59:24 13.10.2015
Nepočítá, neboť jak dobře víme tato cesta se nachází, na mnohými proklínaných skalách, kousek severně od osvětlené zatáčky mezi Prahou a Vídní a to jak dobře známe ze zeměpisu není v Čechách.
Vlkodpovědět 
  Re: AO do historických análů?07:59:30 13.10.2015
Ten není v Čechách...
L.odpovědět 
   Re: AO do historických análů?09:36:48 13.10.2015
cechy, ceska republika neni to jedno? takove slovickareni na to by se clovek prece mohl vysrat : )
husteyodpovědět 
    Re: AO do historických análů?10:39:06 13.10.2015
Rozdíl mezi Čechy a Česko není slovíčkaření :-)
odpovědět 
     Re: AO do historických análů?11:40:10 13.10.2015
Viz aktualni anketa - v osvetlene zatacce leze jen zlomek lidi.
odpovědět 
     Re: AO do historických análů?11:52:16 13.10.2015
tak pravopisně správně by mělo být Češsko, podle vzoru Vlach, ale neprošlo to televízema a dalšími medii.. Každopádně za nejvetší mazec na Srbsku stejně považuju Kaskadéra (ne že bych ho lezl)!!
RaJodpovědět 
     Re: AO do historických análů?12:02:02 13.10.2015
ano - a hlavně Vasil Vasil je v asii!
odpovědět 
      Re: AO do historických kanálů?22:57:38 13.10.2015
Ahoj. No tak "pozvali" Adama do Srbska.............
ani tyhle" problémi " v diskusí bch nch mit :)
Václavodpovědět 
       Re: AO do historických kanálů?08:39:31 14.10.2015
Pozvěte na projekty Megose. Má to blíž než do USA a vápno umí.
odpovědět 
        Re: AO do historických kanálů?10:35:30 14.10.2015
a nebude tam taková jazyková bariera
odpovědět 
         Re: AO do historických kanálů?11:35:31 14.10.2015
moravština a němčina?
odpovědět 
  Re: AO do historických análů?15:59:01 15.10.2015
Jen na okraj. Vasil Vasil je 9b+ stejně jako Change a La Dura Dura.
Tomáš T.odpovědět 

 Mazeeec12:20:15 15.10.2015
h ttp://ww w.emontana.c z/adam-ondra-cesky-kras/
(odstraň mezery)
Valmarodpovědět 

 Pěkný report09:13:27 16.10.2015
Super zprávy, Petr se do toho pustil s vervou sobě vlastní.. Protože jsem se byl na Převisy podívat hned zpočátku, umím si představit, kolik práce to dalo celé zprovoznit.. už jen ty kila kozích bobků na nástupech, o špinavé a lámavé skále nemluvě. Věřím, že víkendová návštěva byla pro Petra velkou odměnou. Jen tak dál, při další Adamově návštěvě bych jako Srbský patriot nerad chyběl.. :-)
bejbsodpovědět 

 milniky na srbarne09:44:51 19.10.2015
kdyz opomenu starou dobu starych klasiku tak si myslim ze tech cest, ktere posunuli lezeni v srbsku bylo ponekud vicero. Podle mne brumlici lehce kopli, ale start prelezani starych hakovacek byl koncem osmdesatych let pocinajicim trendem nejenom v strbsku. Pirozeni prislo trochu pozdeji  a v te dobe to byla opravdu pecka. rekl bych ze konec osmdesatych let a pote obdobi dalsich lezcu kolem brachu reshovic byla tou nejlepsi dobou na srbarne. Cervene previsy pro extremni lezeni jsou tim nejlepsim co sbsko muze dat do budoucnosti, tim nechci snizovat dalsi sektory, ale na jednu stranu se zda ze srbsko stagnuje v navstevnosti lezcu a proto jsou dalsi nove projekty asi popelkama proti jinejm oblastem. Presto snaha udelat neco noveho a pro dobro skal bude vzdy super odvazny cin prukopniku, vzdy celici palbe kritiky gaucaku co neumi prekrocit svoji hranici.
boza kafkaodpovědět 
 Re: milniky na srbarne11:31:05 19.10.2015
1) Aby bylo jasno - vrtání čehokoliv do šutru, který se tady vytvářel na dně devonského a silurského moře, není pro dobro skal, ale pro zábavu lezců.

2) Nikdo nekritizuje, dokonce ani gaučáci, že Petr připravil a Adam přelezl těžké cesty. Nebo tady někde v diskusi vidíš byť náznak něčeho takového?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: milniky na srbarne23:41:09 19.10.2015
Kubo vrtani do skal a delani pomyslnych cest a projektu je velkym krokem zpatky v etice lezeni. Cervene skaly v srbsku drimali jen do te doby nez ochrana prirody ztratila svoji moc. Nicmene je to trend budoucnosti. Pro nas byli cervene skaly tabu a to jsme respektovali. Nicmene co je povoleno neni zakazano, obdivuji snahy o co nej a nej cestu ale asi by bylo lepsi jit na preklizku a nechat to bejt........omlouvam se foru za zmenu nazoru, jel jsem kolem na kole a cisteni a vrtani je fakt hnus. nechte to jako driv a Ondru poslete do jinejch skal.
odpovědět 
  Re: milniky na srbarne09:28:41 20.10.2015
Já se tady tou debatou docela bavím. Největší sranda je, že Adam nepřelezl nic, co by předtím nepřelezl Petr :-) Peace
Petr Reschodpovědět 
   Nejvetsi mylnik ceskeho lezeni je K.T.18:40:08 20.10.2015
To už tak nějak patří ke kvalitě zprostředkovávání informací osobou Jakuba Turka, velkého mylníku našeho lezení.
odpovědět 
    Re: Nejvetsi mylnik ceskeho lezeni je K.T.19:57:45 20.10.2015
Ty zjevně nechápeš, co a kdo tady píše, že milý Mylníku?
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Nejvetsi mylnik ceskeho lezeni je K.T.22:15:43 20.10.2015
Dle ceho soudis?
odpovědět 
     narcistní onanii mikropeni*ů zdar22:21:59 20.10.2015
To je otázka do pranice. Někdy totiž pisatel nevidí svou nevědomou motivaci, ač okolí se od prvního pohledu jen tiše uchichtává tomu, co je pro pozorovatele do očí bijící.
T.odpovědět 
      Re: narcistní onanii mikropeni*ů zdar12:58:01 21.10.2015
Palec nahoru. Mě Turek jako mylník českého lezení velmi pobavil a to i bez jakékoliv souvislosti s touto diskuzí :-)
odpovědět 
       Re: narcistní onanii mikropeni*ů zdar08:35:51 23.10.2015
Já se divím jak Kuba Turek dokáže rozjet diskuzi pod článkem o cestách, kterým vůbec nerozumí (ani já ne...). Pod sektorem se mohl jen procházet a nebo v lepším případě si to odhákovat, ale jinak o tom ví vše z nás (jak jsem četl)nejlépe,poučil nás, zná nejlepší a nejhezčí cestu a prostě je nejlepší...proč to není náš předseda.
mártyodpovědět 
        Re: narcistní onanii mikropeni*ů zdar10:08:09 23.10.2015
Co předseda, prezident!
odpovědět 
        Re: narcistní onanii mikropeni*ů zdar17:45:36 23.10.2015
to se dá pochopit, prostě holt poloprofesionální deformace někoho, kdo se snaží pasovat do slova novinář. Na něco stačí, občas takhle hezky ulítne a okolí se baví jak jsou některý paradoxy kouzelně humorný.
Btw: moje velezapojení do debaty, které nejsem hoden, je parodií na zapojení KT :-))
T.odpovědět 
         Re: narcistní onanii mikropeni*ů zdar18:39:36 23.10.2015
No tě pic...
Kuba Turekodpovědět 
          Re: narcistní onanii mikropeni*ů zdar10:58:43 24.10.2015
Konečně náznak sebereflexe a přehodnocení svých schopností. Jen tak dál!
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179373)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Les Furtifs 8b+ Manikia
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Nově komentované:
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 360 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.