LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Co můžeš vylézt dnes, neodkládej na zítra.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140440 cest
Nové přelezy:
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b

Stěny
Sokol Nymburk - Nymburk
Venkovní lezecká stěna -Strahov - Praha 6
Adrenaline Pit - Praha 1 – Nové město

Prodejny
HUDYsport - Praha 1
Rock Point Olomouc - Olomouc
HUDYsport - Strakonice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Skialpinista, co přežil loni pád laviny, dostal pokutu 80000 Kč

za pohyb v zakázané zóně, tehdy tam zahynul jeho 17letý parťák

Správa Krkonošského národního parku dala pokutu 80000 Kč skialpinistovi, který loni v únoru přežil pád laviny v Obřím dole v Krkonoších, při němž tehdy zahynul jeho 17letý kamarád, co lavinu strhl. Informoval o tom tento týden iDNES, podle něhož muž po zamítnutém odvolání nakonec pokutu zaplatil.


Standa Holec   [úpravy] 00:15 24.02.2022Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 nepřiměřené19:36:19 24.02.2022
zajímalo by mě odůvodnění. nemáte jej někdo, nemůžte napsat výcuc z odůvodnění?
lukas B.odpovědět 
 Re: nepřiměřené21:01:21 24.02.2022
Proč titulek nepřiměřené? Pokud se ti to zdá moc, tak mně právě naopak.
Vlkodpovědět 
  Re: nepřiměřené22:32:06 24.02.2022
No nevím. 80k za to ze jsi nekde mimo cestu? Viš kolik lidí vidim o víkendu co jezdi v Krkonoších třeba v modrym dole? Jsou jich destiky nepokutovaných.
Kodpovědět 
   Re: nepřiměřené09:14:03 25.02.2022
A jak bys je odtamtud chtěl jinak dostat? Drtivá většina skialpinistů ví, kam může a kam ne. Bohužel domluvy neplatí, proto se Krnap zjevně rozhodl jít cestou exemplárních pokut. Mimo jiné i proto, aby se podobné situace neopakovaly. A když rozhodnutí potvrdila i odvolačka, hm... tak to asi bylo skutečně dobře napsané.
F.odpovědět 
    Re: nepřiměřené12:17:51 25.02.2022
Tady nikdy zadna domluva nebyla. Jen se tu biji dva zajmy. Ten na ochranu prirody a ten na rekreaci. Momentalne prevlada na silu ten prvni, ale kdyz to moc prezenou, tak se treba naopak dockame i puvodne planovaneho skiarealu na Studnicni hore :)
Geoodpovědět 
  Re: nepřiměřené11:04:32 25.02.2022
Z etické strany je finanční trest zcela nadbytečný.
retezodpovědět 
  Re: nepřiměřené14:21:38 25.02.2022
ano, přesně tak, připadá mi to nepřiměřené, a proto se pídím o odůvodnění. neshledávám totiž rozdíl mezi poškození přírody, které vniklo ušlápnutou lavinou, od poškození přírody lavinou samovolně uvolněnou (mluvíme o jedné z obvyklých lavinových strání). a neshledávám rozdíl mezi plašením tetřívků lyžováním na strmé stráni a plašením tetřívků romantickým běžkařením/šitůrováním mírných strání třeba nad terex-janouškárnou.
udělování exemplárních trestů nemá v právním státě co pohledávat.
ale zpět k původnímu - nemáte někdo to odůvodnění?

Lukas B.odpovědět 
   Re: nepřiměřené15:38:44 02.03.2022
Nepíšeš nějaké nesmysly? Je úplně jedno, kde chodí, důležité je, jaké zákony, vyhlášky nebo pravidla porušili. Není možné, aby si lidé svévolně upravovali pravidla podle svých pocitů. Asi jako 50 v obci, která končí kdesi v polích. Je úplně jedno, zda je tvé počínání logické, nelogické, bezpečné či nebezpečné. Prostě se před konec dá radar a hotovo. Až k ceduli je 50. Tečka. Pokud se ti něco nelíbí, iniciuj tam 70 nebo 90, ale musí to jít oficiálně. A to samé platí pro cesty. Pokud je zákaz vstupu mimo cestu, tak prostě za dva metry od cesty je postih, je jedno, kde to je. A že exemplární pokuta nemá v našem řádu prostor? Snad existuje nějaké rozpětí, které je zákonem dané, ne? Pokud dostali pokutu kdekoliv mezi horním a dolním limitem, je to to naprosto v pořádku.
odpovědět 
    Re: nepřiměřené10:10:49 03.03.2022
Tak úplně jedno to není. Zaprvé - zákon nemůže postihnout všechny situace, které nejsou černobílé.
Zadruhé - proto je nastavené to rozmezí pokuty. Zatřetí - je třeba vnímat rozdíl mezi legalitou a legitimitou (byť tohle není úplně ten případ).
odpovědět 
     Re: nepřiměřené14:46:31 03.03.2022
Jo, zákazy je možné porušovat beztrestně, když pak prokážeš, že jsi měl vážný důvod, ale myslím, že zábava mezi to nepatří. A rozpětí? Ano. Pokud dostali pokutu v uvedeném rozpětí, je to v pořádku.
odpovědět 
   Re: nepřiměřené01:29:35 07.03.2022
Mám to odůvodnění :-) Tady je rozhodnutí MŽP, proti kterému se již nelze odvolat https://tinyurl.com/35aa4k4e Ján Smoleň zaplatil 80 000 Kč, ačkoliv se nikdo nenamáhal se zjišťováním materiální podstaty přestupku.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: nepřiměřené10:28:33 26.02.2022
Vlku, rovnou zastrelit by to chtelo! Co si to smejdi dovolujou vzdyt sjezdovky jsou urcene na lyzovani. Vecer jsou krasne osvetlene pitnou vodou zasnezene do NP primo delane. Lyzar tam nebloudi proste krasa a o lavine lyzar nemusi nic vedet.
ROKOodpovědět 

  09:05:01 25.02.2022
Tak to je smolné.
odpovědět 
 Re: 10:59:05 26.02.2022
Především je to tragédie , peníze za pokutu vem čert. Ještě, že to aspoň jeden přežil.
maca st.odpovědět 

 Coze?09:51:39 25.02.2022
Tak tohle je zase doprdele dobrej bulshit!
Chodej tudy desitky mozna stovky skialpinistu ktery to delaj uplne stejne a nic se neresi, az kdyz se neco posere tak si vybereme 1exemplarni pripad kterej budeme lincovat a vsude ukazovat. Argument typu narusovani klidoveho uzemi tetrivka nebo poskozovani klece nemuze snad proboha nikdo myslet vazne! Je to cely dobre na palici!
Lukas Cermakodpovědět 
 Re: Coze?00:33:31 26.02.2022
Sorry. Ale stěžuješ si, že pokutu nedostane každý kdo tam vleze nebo, že ji dostal chudák co se nechal chytnout v lavině ? Irituje tě, že se "blbej" tetřívek nepřizpůsobil plašení od rekreantů, kteří mají nezadatelné právo vlézt kamkoliv, kde je to pro ně atraktivnější než masové lokace ?
odpovědět 
  Re: Coze?09:50:04 26.02.2022
Co ti přijde divné, je nás mnoho a abychom mezi sebou aspoň nějak vyšli máme zákony. Ty říkají co se smí a nesmí a jaké jsou v případě porušení sankce. Tak to prostě je, nemusí se ti to líbit, ale pokud chceš něco změnit máš vynaložit úsilí na změnu zákonů, které se ti nelíbí, To je legitimní cesta. To, že se Češi chovají jak chovají je jiná věc, jsou prostě zvyklí srát na jakákoliv pravidla, existuje pro ně jen to jejich já a já si mohu dělat co chci ( to, že je to vrchol arogance, jájismu, sobectví, sebestřednosti...ani nemluvím). Takto se ale dlouhodobě fungovat nedá. Takže za mě s těmito sankcemi nemám problém a klidně nechť jich přibývá geometrickou řadou. Problémem je, že OP má dost omezené kapacity na kontrolní činnost v terénu, takže mnoha lidem to projde. Ale to platí obecně:-).
Vlkodpovědět 
   Re: Coze?15:37:50 26.02.2022
právní pozitivismus je zaručená cesta do pekla. můžete si dělat srandu z ducha zákona strašícího na hradbách jak chcete, ale pozitivismus vede k obecnému společenskému pocitu, že to nejsou "naše" zákony.
v tomto případě trest nemá ani jeden z obecně deklarovaných smyslů. a to ani když pomineme jeho neúměrnost a exemplárnost.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Coze?11:11:49 27.02.2022
Neodradí to ty, kteří na vše zvysoka kašlou a myslí si, že jsou nepotopitelní jako Titanic. Jak já říkám, nic nepoučí člověka lépe než jeho vlastní smrt:-). A těch, kteří si mysleli, že jsou nesmrtelní jsou plné hřbitovy a ani pes po nich neštěkne. Je to každého volba a důsledky svého jednání si ve finále nese sám.
Vlkodpovědět 
    Re: Coze?15:47:40 02.03.2022
Ale má smysl. Když je trestem domluva nebo pár tisíc, řada lidí na to kašle. Pravděpodobnost chycení a trestu je malá, takže i já s sebou vozím pár korun, kdyby mne chytili někde, kde nemám být. Prostě za litr až dva mi to stojí. Až bude pokuta 80-100k, už do toho nepůjdu. Stejné, jako s porušováním rychlosti. U nás se na to dá zvesela kašlat, nedávno jsem platil dvojku. Hm. Ale tipni si, jak jezdím třeba v Chorvatsku, Švýcarsku nebo Německu. Tam si moc rychlost překročit nedovolím, tam u výše pokuty dost bolí. Takže jsem si naprosto jistý, že pokuty ve výši 80 - 150k by myšlenky na vstup do zakázaných míst řadě lidí z hlavy vyhnaly. A je úplně jedno, zda s tím ti lidé souhlasí, nebo ne, a co si o tom myslí.
odpovědět 
     Re: Coze?18:19:49 02.03.2022
Ok, z jisté perspektivy souhlas, nicméně věci často nejsou jen černá a bílá.
odpovědět 
      Re: Coze?10:57:05 04.03.2022
ano, exemplární, nepřiměřené a likvidační tresty nesporně fungují, jejich odstrašující účinek je neoddiskutovatelný, věděly a vědí to všechny diktatury (extrémním případem může být vyvraždění vesnice za spolupráci s odbojem třeba nebo trest smrti pro celou rodinu do třetího kolene).

to ovšem nic nemění na tom, že něco takového nemá v právním státě co pohledávat a na občasný výskyt něčeho takového (v reakci na společenskou poptávku nebo pro ukájení osobních ambicí na straně soudu či obžaloby třeba) je nutno hledět jako na něco patologického a jako na selhání systému.
Lukas B.odpovědět 
       Re: Coze?00:39:44 08.03.2022
To je dobré tohle srovnání. Fakt chceš srovnávat pokuta ve výši jednoho či dvou platů s vypálením vesnice nebo trestem smrti? A proč by to nemělo v právním státě co pohledávat? Pokud byl zákon nebo vyhláška, podle kterého byla pokuta uložena, přijata demokratickým způsobem, nemůžeš přeci využití napadat jako totalitní. A kromě toho stále zapomínáš na podstatný rozdíl mezi tím, když někde někdo třeba zabloudí a vleze někam omylem či z nezalosti, a tím, když nějaký vychcánek ignoruje vše jen proto, aby si užil, co ostatní nesmá, a pak ještě někde machroval (proč jinak by to natáčeli a fotili). Sorry, ale dobře věděli, co a jak, a spoléhali se na to, že je nikdo nechytí, a pokud ano, vykecají se z toho s trestem pár korun. Vstup a jízda do těch dvou žlebů je svinstvo a pohrdání, maximální pokuta, klidně i exemplární trest, je plně na místě. Pro ně i pro kohokoliv dalšího
odpovědět 

 Arogance16:53:35 26.02.2022
Neni to neprimerene, naopak. “Zkuseny” typek vezme mladyho kluka tam, kde nemaji, co delat. Kluk bohuzel zustane pod lavinou a typek prvni, co udela je, ze si vyfoti odrenej oblicej a necha si ho pofoukat na facebooku. Na jeho profilu zadna pokora, litost, zato veselymi prispevky se to hemzi. Zivot jde dal. Jemu. A jeste se odvola vuci pokute. Vrchol arogance.
Marekodpovědět 
 Re: Arogance17:02:02 26.02.2022
jistěže všichni chápeme napjatou zvědavost jestli někdo odpoví, ale reload není nejlepší recept :)
Lukas B.odpovědět 
  Re: Arogance10:50:21 27.02.2022
Reloady vymazány.
 Standaodpovědět 
   Re: Arogance21:03:26 27.02.2022
@Lukas B….jo, mas pravdu. Nejdriv jsem si myslel, ze technicka chyba, pak mi to taky doslo 🤦🏻♂
@Standa…diky
Marekodpovědět 
 Re: Arogance14:22:25 28.02.2022
Ahoj Marek. Dosť ma mrzí čo si myslíš a že tu šíriš svoje polopravdy. Nemám chuť ťa tu o niečom presviedčať, ale napíšem ti ako to zase vidím ja...
Po nešťastí som sa prebral v nemocnici a nonstom mi volali a písali kamaráti a známy čo sa stalo... Bolo to dosť náročné a tak som na svoj osobný fb (neviem ako si sa k tej fotke dostal ty?) napísal správu pre kamarátov, citujem:

Kamaráti prišlo mi od Vás strašne veľa správ či som v pohode...? Nemôžem každému odpovedať a tak píšem tu... Áno som v pohode! Bohužial môj parťák ostlal pod lavínou a z toho som viac zdrťený ako tých pár šrámov ktoré som obdržal ja... Díky a dávajte na seba pozor! Smolo

Mal som pohmoždeniny po celom tele, zlomené rebrá, vykĺbené a roztrhané koleno na kašu a ďalšie veci takže keby som chcel ,,pofúkať svoje škrabance,, tak by tá správa vypadala asi inak...

Áno používam ďalej fb, instagram a píšem články, pretože aj to mi pomáha zamestnať hlavu a nemyslieť na to čo sa stalo. Neviem či si niečo také niekedy zažil ale keby som sa nesnažil zase normálne fungovať tak sa asi zbláznim, alebo si to hodím...

Nie je minuta kedy by som na to nemyslel a nevyčítal si že sme ten žlab šli podruhé...

Smolo


Smoloodpovědět 
  Re: Arogance19:41:40 05.03.2022
Podpora Smolo! Its not easy here on the Earth...
Pokuta naprosto necitlivá... Bez citu, zas to jen strážci odskáčou, viz Šumava... A pak zas skialpinisté...
Žádné řešení pro přírodu to není... Jen válka EGA...
Zico RTodpovědět 
 Re: Arogance15:04:48 28.02.2022
Ešte sa vyjadrím k tej pokute...
Áno odvolal som sa pretože dostať 100k za to že som bol 200m od najfrekventovanejšieho chodníku na Snežku mi príde dosť neadekvátne. Celá pokuta je založená na tom že kvôli nám tam bol zvýšený výskyt ľudí a hluku čo je na tomto mieste dosť úsmevné...
Na jeseň tam vrtulník mesiac zvážal vyrezanú kleč ale to je v pohode lebo to su dotácie zelených, ale let vrtulníku ku záchrane vadí?
Áno, boli sme v zakázanej zóne!
Nie, žiadnu škodu sme nespôsobili!
Keby som dostal 20k tak si sypem popel na hlavu, ospravedlním sa a zaplatím to...
Smolo
Smoloodpovědět 
  Re: Arogance15:02:40 02.03.2022
trest by měl být přiměřený. za pěší/lyžařský vstup mimo značenou trasu 80 tisíc a za rozježdění celých krkonošských hřebenů na skůtrech 100 tisíc mi přiměřené nepřipadá. u lyžaře odchyceného mimo značenou cestu mi připadá - dle okolností odchycení - přiměřená pokuta dejmetomu od nuly (zalezl pod smrček čůrat) do 20 tisíc, u zmasakrovaného lyžaře který přišel o kamaráda neplní pokuta žádný z teoreticky deklarovaných účelů z učebnic.

a ano, před více než deseti lety jsem s jedním strážcem krnapu o lyžování diskutoval (v létě, u piva a velmi přátelsky), a již tenkrát bylo velké téma ohrožení přírody během případné záchranné akce. ano, za vědomí vstup do lavinového svahu, kde by byla záchranná akce pro přírodu vážným ohrožením mi 20 tisíc přijde adekvátní.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Arogance15:49:35 02.03.2022
Ona je někde specifikace pokut podle toho, jak daleko od cesty jsi? Je úplně jedno, zda jsi od cesty 5 metrů, nebo 50 nebo 200.
odpovědět 
   Re: Arogance21:33:31 02.03.2022
Svět je jinej a takhle mluvila PS VB, přeber si to jak chceš.
odpovědět 
   Re: Arogance21:33:33 02.03.2022
Svět je jinej a takhle mluvila PS VB, přeber si to jak chceš.
odpovědět 
   Re: Arogance22:48:11 02.03.2022
Myslel jsem, ze zlucovity je jen Vlk ....
ROKOodpovědět 
    Re: Arogance09:41:40 03.03.2022
Roko jsi mimo jak Goro před Tokiem:-), nejsem žlučovitý, pouze používám jinou skladbu vět a výrazů. Tudíž ti to potom může přijít takové, jak říkáš. Když se někdo chová jako debil, tak nemám důvod tvrdit jaký je dobrý či něco v podobném duchu, jak se dnes razí v rámci politické korektnosti. Prostě to řeknu natvrdo, jak to vidím a to je problém, neboť to se dnes nenosí, pokrytectví vládne světem a je pomalu povýšeno na nové náboženství:-).
Vlkodpovědět 
     Re: Arogance10:42:51 03.03.2022
Vím že je to asi nevkusné, ale napadlo mě jméno jednoho člověka, který né že by se zbláznil, ale - nutno přiznat - používá jinou skladbu vět a výrazů.
_____________________________________
Omlouvám se, nemohl jsem si pomoct.
honza plocekodpovědět 
     Re: Arogance12:06:52 03.03.2022
Vlku, s tim problem asi nikdo mema, taky si myslim, ze se ti dva chovali blbe, delat si tam sjezdovku, divne je kdyz schvalujes exemplarni pokutu. To prece neni demokracie, kterou tak vyznavas. Neni uz dost velky trest pro nej, ze se jeden domu nevratil? Kazdy neni tvrdak jako jistic na kobyle, kdyz mu kamarada odvezli do nemocnice, tak tvrdil jak si po tom jeste pekne zalezl.
ROKOodpovědět 
     Re: Arogance12:17:58 03.03.2022
Vlku, s tim problem asi nikdo mema, taky si myslim, ze se ti dva chovali blbe, delat si tam sjezdovku, divne je kdyz schvalujes exemplarni pokutu. To prece neni demokracie, kterou tak vyznavas. Neni uz dost velky trest pro nej, ze se jeden domu nevratil? Kazdy neni tvrdak jako jistic na kobyle, kdyz mu kamarada odvezli do nemocnice, tak tvrdil jak si po tom jeste pekne zalezl.
ROKOodpovědět 
   Re: Arogance12:52:43 03.03.2022
1. kromě formálního znaku by měl být vždy posuzován materiální znak přestupku. takže na tom, kolik metrů kterým směrem od cesty lyžuješ záleží úplně stejně, jako záleží, jestli rychlost v obci překročíš o půlnoci v polích pět metrů před cedulí konec obce nebo v pravý poledne na náměstí.
2. trest by měl být přiměřený
3. není možno řešit v trestu za přestupek nějaký jiný zájem (= ukládat exemplární a likvidační tresty)
Lukas B.odpovědět 
    Re: Arogance14:53:11 03.03.2022
Ne, nezáleží. Ten bod 1 je úplně mimo. Kdo bude posuzovat, zda jak moc je něco problém? To a stejný přestupek budeš mít dva tresty, protože závažnost bude posuzovat pokaždé někdo jiný? To je prostě blbost. mělo by to být přesně naopak. Na silnicích radary, fotka a rovnou poslat majiteli. A řídit se to musí zákonem a vyhláškou, ne subjektivním dojmem úředníka, který bude posuzovat škodlivost podle toho, jak se zrovan vyspí. Jinak z toho uděláš bezzubou frašku, protože jakmile tento systém připustíš, bude jen hromada soudů, kdy ty budeš říkat, že to tak hrozné nebylo, někdo jiný bude říkat že bylo, najmou se soudní znalci, budou odvolání... Ne ne, prostě jsi mimo cestu, tak pokutu podle tabulky a hotovo.
odpovědět 
     Re: Arogance19:41:17 03.03.2022
Bude to posuzovat příslušný správní orgán a bude to posuzovat, protože to je jeho zákonná povinnost. Podle § 2 odst. 1 zák. o přestupcích je přestupek zaviněné jednání, které porušuje nebo ohrožuje zájem společnosti. Pokud se tedy člověk dopustí jednání, které je sice popsáno v nějakém zákoně jako přestupek, ale zároveň tím jednáním není porušen ani ohrožen zájem společnosti, pak se o přestupek nejedná. Pokud je zájem společnosti ohrožen trochu (jedu 2 metry od cesty, kde pobíhají halekající běžkaři), pak se jedná o malý přestupek = malá pokuta. Pokud je zájem společnosti porušen trochu víc (lyžuju žlabem dolů), jedná se o trochu větší přestupek. Pokud organizuju každodenní kokotské jízdy po krnapu na skútrech, pak se jedná o velký přestupek.

Mimochodem, od toho jsou stanoveny spodní a horní hranice pokut. Aby za malý přestupek bylo možné dát malou pokutu a za velký přestupek veůlkou pokutu.

Omlouvám se, že to vysvětluju jak malému dítěti, ale z tvých předchozích postů jsem nabyl dojmu, že to vysvětluju malému dítěti a v takových případec vím, že je třeba býti trpělivý.
honzaodpovědět 
      Re: Arogance22:30:45 03.03.2022
Hm, takového textu a nic nového. To je přesně to, o čem píšu, že je v těchto případech špatně. S podobným přístupem tě právníci vysekají ze všeho.
odpovědět 
       Re: Arogance18:00:24 04.03.2022
Ale hovno.
honzaodpovědět 
    Re: Arogance14:56:14 03.03.2022
Bod 3 - pokud to zákonem dané rozmezí pro výši pokuty umožňuje, je to v pořádku. Likvidační to klidně může být, prostě když na pokutu nemáš, tak tam nelez. Ty pořád děláš, jak kdyby se tam dostal někdo ve vánici a mlze omylem. Pak jo, pak se můžeme bavit o nějaké toleranci a vstřícnosti. Ale pokud tam jde někdo záměrně a s vědomím, že se to nesmí, trest má být maximální.
odpovědět 
     Re: Arogance15:57:57 03.03.2022
Možná by bylo dobré prosadit trest v rozmezí useknutí ruky - nohy - hlavy. Abychom si to rozmysleli. A aby tam nebylo zbytečně moc jemných mezistupňů a nuancí.
A sekat pak hned tu nohu, aby bylo jasno. Abychom nebyli nepřiměřeně měkcí a aby to mělo dostatečnou odstrašující sílu.
Souhlasím úplně s Lukášem. Svět není schematickej, a ta rozmezí jsou stanovena proto, aby umožnila individuálně rozlišovat.
Policajti nebo orgány pak můžou mít nějaké tabulky, a holt někdy člověk potká hodnějšího a někdy ne. Mě osobně v tom přísně nalajnovaným světě není moc dobře, neumím se do něj naskládat.
P.odpovědět 
      Re: Arogance22:35:03 03.03.2022
Já zase právě umím tím nenalajnovaným hezky proplouvat, abych si mohl dělat, co chci, a moc to nebolelo. Najít si mezeru, skulinku, případně se kát nebo pohrozit, přinejhorším to převezme právník... Takže právě dobře vím, co by bylo potřeba, co by platilo a co by bylo účinné, vím to podle sebe. Od lyží přes kolo až po skály, kdy nejsem člen ČHS a lezu si kde chci a kdy chci.
odpovědět 
  Re: Arogance15:54:04 02.03.2022
Hele, nikde se nepíše, že pokutu dostaneš jen když způsobíš škodu. Pokuta je za vstup mimo cesty a povolená území. Co ti na tom není jasné? A hezky dokládáš to, co jsem napsal výše. Být to 20, klidně zaplatím, nasypu si popel na hlavu... a příští sezonu vyrazím zase. Zdali bys takhle arogantně lyžoval kde se nemá, kdyby pokuta byla přes 100? Nene, pokuty musí být takové, aby bolely, jinak nemají smysl a připomínají spíše vstupné.
odpovědět 
   Re: Arogance09:32:05 03.03.2022
Hele, ty jsi nikdy nejel 54, kde je 50km/h? Ty jsi nikdy nešel mimo přechod, když přechod byl o 20m dál?
odpovědět 
    Re: Arogance14:44:04 03.03.2022
Jasně, že ano. Ale nedivil jsem se, když mne za to policajti sejmuli. Třeba jak jsou Obory, když se jezdí na Roviště. Ale divím se? Je tam 50, nemá se jezdit ani 52, ani 54, ale max 50, takže ok. Nedal jsem si pozor. Argumentace, že je to na konci vesnice a že tam je 50 zbytečných a nikoho neohrožuji, by mi přišla trapná a ubohá, i když tedy 50 je tam opravdu zbytečných. Když tam lidi chtěli jezdit přes 50, posunula se cedule s názvem blíže o zástavbě a zároveň na některých místech je tam 70. To je správný způsob. Ale prostě na 50 je 50.
odpovědět 
   Re: Arogance21:07:51 04.03.2022
Chyba - pokutu můžeš dostat jen, když tě chytí :)
Lezbařodpovědět 
 Re: Arogance15:46:06 01.03.2022
Na tom asi neni nic zvlastniho, podobne se chovali borci z OV, kdyz jim zustal v Peru kamarad. Je potreba zit i kdyz to boli.
ROKOodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179403)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
Nově komentované:
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 287 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.