LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zakládej jenom tutový jištění, neser se s blbejma smyčkama a lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141564 cest
Nové přelezy:
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+

Stěny
SAUNA - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zavraždění 9 horolezců

Pakistán

Aktualizace:Místní policie upřesnila, že mezi oběťmi jsou tři Ukrajinci, dva Slováci (ti asi byli členy Ukrajinského týmu), dva Číňané, Litevec, Nepálec a Číňan s americkým občanstvím.

Přestože slovenské úřady jejich jména prověřují na ukrajinských horolezeckých stránkách Project alp  jsou zmíněna jména: Anton Dobeš a Peter Šperka.



Devět zahraničních horolezců a jejich místního průvodce zavraždili pákistánští radikálové. Oběti pocházely z Ukrajiny, Číny a Ruska. Cizinci chtěli vystoupat na devátou nejvyšší horu světa Nanga Parbat.

Útok se odehrál v odlehlém turistickém středisku správní oblasti Gilgit-Baltistán nedaleko základního tábora pod sněhem pokrytou horou Nanga Parbat, která je s výškou 8125 metrů devátou nejvyšší horou světa.


K útoku se v telefonátu agentuře Reuters přihlásila muslimská pákistánská militantní skupina Džundulláh.


Zdroje:

Více zde    Pákistánští radikálové zabili u deváté nejvyšší hory světa 9 horolezců

nebo zde    Ozbrojenci v severním Pákistánu zabili devět zahraničních turistů

Lezec.cz   [úpravy] 09:54 23.06.2013Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Příšerný10:39:28 23.06.2013
To je hrůza, musím říct, že v Pakistánu asi opravdu přestává být bezpečno, ani v jednom z článků není uvedeno že ta Džundulláh je muslimská organizace. Taky chudáky turisty horolezce tyhle radikální hovada nezabili, ale zavraždili. Spící neozbrojené, je to hnus.
Steveodpovědět 
 Re: Příšerný21:38:59 23.06.2013
na druhou stranu ta oblast(diamir) nikdy moc bezpečná nebyla, to oblasti jako baltistan, např.askole, která je 100% šijítská, si radikálové ani nevrznou, nemají rádi taliban.
bohužel ty bezpilotní letouny občas zmasakrujou i nějaký civilní obyvatelstvo, takže jsou nasraní a snaží se mstít, vendeta je celkem regulérní prostředek používanej v kmenové kultůře:-(
jeffodpovědět 
  Re: Příšerný22:32:16 23.06.2013
přesně tak! sklízíme, co jsme sami zaseli..
ivanodpovědět 
   Re: Příšerný09:15:49 24.06.2013
Zaseli? ses posral ne? Az tovje decka budou nosit ve skole burku tak se budes divit...
odpovědět 
    Re: Příšerný14:53:07 24.06.2013
Vzpamatuj se, bavíme se o incidentu, který se stal na území Pákistánu, nikoliv u nás ... Proč to spojuješ se šířením islámu? Achjo ...
 kamza .:)odpovědět 
     Re: Příšerný20:00:48 27.06.2013
V každé zemi kde začnou mít muslimové kolem 10% obyvatelstva začínají s nimi problémy. Do té doby si získávají sympatie. Tohle bude i v ČR.
Primitivodpovědět 
    Re: Příšerný05:18:01 26.06.2013
..to neres, tyhle hovadka narozeni uz do svobody si proste musi najit nepritele, rusak tu uz neni, tak za to muze amik, a kdyz to pise, tak mu vubec nevadi ze z pc co pochazi vzesla z ameriky a s OS widows...taky americky:-))
hahaodpovědět 
     Re: Příšerný20:03:49 27.06.2013
Vše co se dá použít k šíření islámu je povolené. Teprve později se to zničí jako sochy Budhy v afgánistánu.
Primitivodpovědět 
    Re: Příšerný20:07:05 27.06.2013
Ano budou burku nosit. V ČR bylo umělým potratem zavražděno více jak 3 miliony dětí. EU tajně schválila pčijímání 56 mil. muslimských imigrantů ze severní afriky.Je možní že k nám dají několik set tisíc muslimů. Ti mají v průměru 8 dětí, horlezkyně 1-2.
Primitivodpovědět 
     Re: Příšerný02:57:23 30.06.2013
Tebe to nějak žere, ty potraty? Pokecej s pár znásilnějnejma nebo s agresorama v legálním svazku a třeba přestaneš mlít hovna.
odpovědět 
     Re: Příšerný07:01:13 08.07.2013
Cituji: V ČR bylo umělým potratem zavražděno více jak 3 miliony dětí.
Ty seš taky pěkný hovado, jestli seš chlap, ty odborníku.
Tom
t o m . u r g e @ a t l a s . c zodpovědět 
     Re: Příšerný07:02:04 08.07.2013
Cituji: V ČR bylo umělým potratem zavražděno více jak 3 miliony dětí.
Ty seš taky pěkný hovado, jestli seš chlap, ty odborníku.
Tom
t o m . u r g e @ a t l a s . c zodpovědět 

 Chladnokrevně10:44:00 23.06.2013
The attackers, reportedly dressed in police uniforms, stormed the hotel at the base camp in the foothills of Nanga Parbat shortly after midnight.

"Unknown people entered a hotel where foreign tourists were staying last night and opened fire," Ali Sher, a senior police officer, told Reuters.

The gunmen allegedly took the foreigners' money and passports before shooting them.

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-23018706
Pavelodpovědět 

 Bohužel i kamarádi ze Slovenska20:55:29 23.06.2013
Bohužel mám jednu moc špatnou zprávu od kamarádů z HZS Vysoké Tatry: velmi pravděpodobně jsou ve skutečnosti mezi obětmi atentátu i dva Slováci: Peter "Ujec" Šperka a Tono Beneš. Kéž bych tak mohl tuhle zprávu později dementovat... :-(((
hopetodpovědět 
 Re: Bohužel i kamarádi ze Slovenska22:37:02 23.06.2013
http:// www.expedition.sk/ clanky-azia/item/333-peter-sperka-a- tono-dobes- idu-na-nanga-parbat

Hovorca nemocnice, kam telá priviezli, však pre Pravdu povedal, že dvaja z mŕtvych sú Slováci. Ministerstvu zahraničných vecí zatiaľ pakistanské úrady túto informáciu nepotvrdili, ministerstvo to ale preveruje.

odpovědět 
 Re: Bohužel i kamarádi ze Slovenska09:18:42 24.06.2013
Druhý Slovák v tejto smutnej expedícii bol Tonko Dobeš. R.I.P.
sonaodpovědět 
  Re: Bohužel i kamarádi ze Slovenska13:09:48 24.06.2013
aktualne.atlas.sk/v-pakistane-zavrazdili-devat-turistov-militanti-ich-zastrelili-v-hoteli/zahranicie/azia/
 martanodpovědět 
 Re: Bohužel i kamarádi ze Slovenska22:16:05 24.06.2013
Anton Dobeš , ne Beneš
Paloodpovědět 

 Dalsi hnus, ale ne arabsky...22:16:41 23.06.2013
Pitomci, zjistete si kdo je ta skupina, co se k tomu prihlasila, vytvorila ji pred lety CIA, stejne jako Al Kajdu v 80. letech. To je holy fakt. Dalsi medialni brain masaz, aby se jeste vice zduvodnila neomluvitelna agrese zapadu v regionu. Bohuzel ty zapadni svine neusetri nikoho a samozrejme zapadni nebo aspon bile obeti verejnou minku daleko vice podniti... Je to k zbliti... To neni o muslimech, je to o moci a politice. Hnus nad hnus..
odpovědět 
 Zajímavá reakce22:40:53 23.06.2013
Zajímavá reakce, téměř bych řekl, že obhajuješ nepochopitelný čin těch zrůd. Je mi líto, zmařených životů a vyjadřuji hlubokou soustrast rodinám, zbytečně zabitých horolezců.
Janodpovědět 
  Re: Zajímavá reakce23:07:50 23.06.2013
Vubec jsi to potom nepochopil... Neobhajuji nikoho z nich, ale rikam, ze nebudme nasrani na normalni Pakistanske lidi... ale na jejich zkorumpovane vladce a na agresory ze zapadu, co tam delaji ne poradek, ale nopak jeste daleko vetsi peklo. tohle je bohuzel smutna soucast te spinave mocenske hry... :-(
odpovědět 
   Re: Zajímavá reakce08:32:38 24.06.2013
Za všecno může CIA, kapitalismus a nepracující buržoazie.
Ty budeš asi volič Filipa nebo případ pro Chocholouška, pravděpodobně obojí.
Prudičodpovědět 
    Re: Zajímavá reakce08:47:49 24.06.2013
jo, a ještě ten ameriské brók...
pavelodpovědět 
    Re: Zajímavá reakce05:22:07 26.06.2013
Prudici...takovejmhle sra*um by mela sama lezecka scena rosekat tlamy a byl by klid. Kdyz se jim tu na zapade se zapadnima lanama povetsinou nelibi at si tahnou jinam, maj svobodu, dneska je tu drzet nikdo nebude.
hahaodpovědět 
   Re: Zajímavá reakce19:48:33 25.06.2013
Na normální pákistánské lidi tady nikdo nasraný není. Jestli sis toho nevšiml tak všichni odsuzují sráče se zbraněma, chvástající se tím jak podle a zbaběle pozabíjeli lidi, kteří s jejich problémy (které si z velké části vytvářeji sami svou blbostí)nemají nic společného.
pavellezecodpovědět 
  Re: Zajímavá reakce00:31:02 24.06.2013
Není pravda že každý muslim je terorista, ale je pravda že (skoro)každý terorista je muslim.....
Kodlodpovědět 
   Re: Zajímavá reakce09:41:15 24.06.2013
víš kolik lidí už postříleli v Americe fundamentalističtí křesťani před a v nemocnicích kvůli potratům?

Není pravda, že (skoro)každý terorista je muslim, ale že (skoro)každý terorista je náboženský fanatik. Katolík, protestant, muslim, hinduista, budhista, všecko jedno. Jak přestane člověk myslet SÁM, je tu průser
odpovědět 
    Re: Zajímavá reakce10:04:43 24.06.2013
Ten buddhismus bych z toho vynechal, ten fakt násilí neprodukuje, ale jinak je to výstižné - s tím, že ta fanatická ideologie nemusí být "klasické" náboženství. Některé teroristické skupiny byly, zvlášť v poslední čtvrtině minulého století, ne náboženské, ale čistě politické.
Robertodpovědět 
     Re: Zajímavá reakce10:26:49 24.06.2013
použil jsem přítomný čas - dnes je skutečně terorismus téměř jenom náboženský. A kdyby se i do současné televize nedostaly záběry z Tibetu, či Thajska, skoro bych ti i uvěřil, že buddhisti jsou nenásilní beránci :-)


Jinak ano, násilí bývalo i politické, národnostní ba i zcela bez ideologie, ale dnes se "BOHEM" - jedním i více - zaštiťuje skoro každý, kdo má v ruce zbraně a jehož násilí dopadá na civilisty. Zarkáví i Bush s Obamou
odpovědět 
     Re: Zajímavá reakce11:30:33 24.06.2013
A co ty budhysti co obchodovali s lidma a sem tam nejakyho klucika i prefikli? Pravda je taka ze teroristi jsou vetsinou nabozensti fanatici. o podilu zastoupeni se muzeme jen prit..
strejdaodpovědět 
      Re: Zajímavá reakce21:36:51 24.06.2013
Ještě že nevím, co jsou to ty budhysti. Úplně bych se bála...
Berushkaodpovědět 
       Re: Zajímavá reakce09:43:51 25.06.2013
o holcicky se nezajimaj
strejdaodpovědět 
     Re: Zajímavá reakce15:09:53 24.06.2013
Bohužel nemáš pravdu, v Burmě vyvvražďují radikální budhističtí mniši národnostní menšiny. Budhismus byl pro mne vždycky důkaz, že může být náboženství skutečně bez násilí, ale časy se mění. I pro horolezce. Je to jenom iluze, že se dá jet kamkoli a zase se v pořádku vrátit - svět vypadá jinak.
Lenka Alanaodpovědět 
      Re: Zajímavá reakce15:22:11 24.06.2013
Násilnosti v Tibetu neměly, pokud vím, nic společného s buddhismem; a ano, kriminální činy se nevyhnuly ani buddhistickým klášterům, už ve staré Číně, nicméně nešlo o vraždění nevinných ve jménu víry.
Ovšem pokud se v Barmě děje to, o čem píšeš - nic o tom nevím, ale nemůžu to ani popírat a nejspíš víš, o čem mluvíš - tak je to fakt zlý a nerozumím tomu. (Pokud to je tedy ve jménu víry, ne, že se třeba teroristé maskují jako mniši, ale tak to asi nebude.) Nic, nezaplevelujme to tady.
Robertodpovědět 
 Re: Dalsi hnus, ale ne arabsky...08:33:21 24.06.2013
Seš vedle, podle Koránu je normální a doporučené zabíjet nevěřící. Muslimové nejsou umírnění nebo radikální, dělají pouze to co mají napsané v té jejich bláznivé knížce. Jinak upřímnou soustrast rodinám.
Loudisodpovědět 
  Re: Dalsi hnus, ale ne arabsky...09:02:36 24.06.2013
Peťa Šperku jsem znal. Párkrát jsme spolu kdysi dávno lezli. To co provedli ti islamisti byla hajzlovina prvního stupně. To muslimům nikdo neodpáře. Nesvádějte to na CIA , USA a pod. Střílel muslimský šílenec.
Čest památce dobrých chlapů
Palo Č.odpovědět 
   Re: Dalsi hnus, ale ne arabsky...09:25:20 24.06.2013
Kurna doufam ze to neni pravda!
Petera znam a je to clovek,ktery zachranil spoustu lezcu a turistu,je to vyborny clovek-pisu "je"protoze doufam............
Michalodpovědět 
  Re: Dalsi hnus, ale ne arabsky...09:59:34 24.06.2013
Loudisi, není to pravda, zeptej se nějakého religionisty nebo arabisty (a ev. nesuď podle úryvků, které někdo bez kontextu ocitoval na netu - třeba v bibli najdeš často ještě ošklivější pasáže, když chceš).
Tohle je přesně to myšlení, které produkuje podobné hrůzy. Vidíme muslimy jako brutální (ano, v jistých regionech se jich tak většina chová), cikány jako zloděje (ano, v jistých regionech se jich tak většina chová) - a muslimové na oplátku vidí v každém bílém (zvlášť mluví-li anglicky) agresora a vraha (ano, například v afgánsko-pákistánském pohraničí je jen málo lidí, kterým by někdo ze širší rodiny nezahynul, jako civilista, při střetnutí s invazní armádou - nejčastěji při náletech). Ti kteří se snaží rozlišovat, jsou často kamenováni vlastními lidmi.
Tohle může fakt špatně dopadnout.
R.I.P. pro ty, kteří zahynuli, ať už byli odkudkoliv, a soustrast jejich blízkým. Je to fakt smutný. Když se horolezec nevrátí z hory, je to zlý; když zahyne jako oběť zbytečného násilí, je to ještě horší.
Robertodpovědět 
   Re: Dalsi hnus, ale ne arabsky...10:17:35 24.06.2013
Jenom neznaly a hloupy clovek muze tvrdit, ze neexistuje spojeni mezi tim co se stalo a islamem. Kamo, nechci rozjizdet nejakou dlouhou diskuzi která je mimo tema. Kamose to nikomu nevrati. Diskutovat muzes, ale fakta jsou jasny a souvislosti mezi nimi taky. Skoda lidských zivotu a hodne sily ostatním.
loudisodpovědět 
    Re: Dalsi hnus, ale ne arabsky...15:14:58 24.06.2013
Jistá souvislost tam určitě je, ale ne taková, jak píšeš. Neudělám nic s tím, "že je ti to jasný", ale když bude takových většina ... tak to bude čím dál tím horší, ne lepší.
Pokoj všem.
Robertodpovědět 
     Re: Dalsi hnus, ale ne arabsky...20:10:40 24.06.2013
Před pár dny jsem točil pivo v českém stánku vedle tureckého. U nás samé vepřové, pivo a kořalka. Turci silně nábožensky založení. Přesto jsem nepoznal ani náznak nějaké nenávisti. Naopak když jsme jim nabídli olomoucké syrečky a nealkoholické pivo a prohodili pár slov o společné práci a i o náboženství, tak si nás začali velice vážit a druhý den se k nám ihned hlásili jako největší kamarádi. Není to poprvé, co bych se setkal s takto vstřícným a tolerantním přístupem od muslima. A to jak u nich v domovině, tak v zahraničí. Je hloupé házet všechny do jednoho pytle a odsoudit jen podle náboženství.
Martinekodpovědět 
      Re: Dalsi hnus, ale ne arabsky...08:43:01 25.06.2013
Naznak nenavisti si nepoznal, protoze jich je tady jeste malo. Az jich bude vic, tak se budes divit. Ale ja jsem na ne pripravenej :-D
Skullodpovědět 
 Re: Dalsi hnus, ale ne arabsky...09:09:08 24.06.2013
bez si blit jinam ty jeden ...opakujucorikalfrantavhospodeamazarucenepravdu...
bleeeodpovědět 
 Re: Dalsi hnus, ale ne arabsky...11:01:49 24.06.2013
Zajimavy... v 80 letech a CIA.
"Bozi vojaci" (jak zni preklad nazvu skupiny Dzundallah) operuji od roku 2002 a jejich zakladatel Abdolmalek Rigi byl popraven v Iranu v roce 2010. Sunnistska skupina operujici z Pakistanu proti Siitskemu Iranu. A podle hesla nepritel meho nepritele je muj pritel pravdepodobne vybavena ze skladu CIA. Pak uz je to jen konspiracni fanatismus. Kazdopadne ti horolezci s tim nemeli nic spolecneho. RIP
Michodpovědět 
 Re: Dalsi hnus, ale ne arabsky...05:20:31 26.06.2013
..a ty hrdino se podepis, a nebo vis co? Zkus zajet treba do labaku , nebo do adru, a tam zkouset lezcum o kterych si ctes v pruvodci a pak to lezes rikat tyhle svoje "moudra"...myslim ze pak budes mit delsi lezeckou a rekonvalescencni pauzu! piiiiiiiiico
hahaodpovědět 
  Re: Dalsi hnus, ale ne arabsky...07:15:46 26.06.2013
Je mi tě tak trochu líto, haho. Pod nějakým jiným článkem by se jeden i zasmál, ale tady...
Willhemodpovědět 
  Re: Dalsi hnus, ale ne arabsky...10:03:42 26.06.2013
Teď jsi tomu nasadil korunu, nechápu,jak tohle můžeš vypustit do světa
žabákodpovědět 
 Re: Dalsi hnus, ale ne arabsky...11:04:39 29.06.2013
Proč nám nadáváš do západních sviní?
K.odpovědět 

 Pánové,10:06:27 24.06.2013
Umřelo 9 lidí !!! Vy se tady hádáte o věcech, nad kterýma jen rozumujete jako "kovaní zpravodajci" a nerozumíme jim nikdo.
Čest jejich památce....RIP.
Marastodpovědět 
 Re: Pánové,13:41:10 24.06.2013
jj to je pro lezce typicke ... nejlepsi neresit .. chudaci chlapy ... SMRK terorismu, at uz ho dela kdokoli
wondrisodpovědět 

 Souhlas ??16:04:22 24.06.2013
Ne ze bych to schvaloval ale zabijeni horolezcu mi pripadne stejne legitimni jako zabijeni civilistu z bezpilotnich letadel. Akorat ze toho druheho je 100x vic.
Stepanodpovědět 
 obyčejná vražda17:30:13 24.06.2013
Když bezpilotní letadlo zabije civilistu , je to tragedie a průser, ale zcela jistě to nebylo prvoplánové. Je to omyl, za který by měl být někdo potrestán a dost často to armády řeší.
Ovšem to co se stalo pod Nanga Parbatem prvoplánové bylo. Byla to sprostá naplánovaná vražda, ne omyl, navíc vražda lidí , kteří do této zamě přináší práci a peníze. Pokud chce Taliban válčít s Amerikou, je jejich blbost, ale tady postříleli lidi, kteří s tím neměli nic společného a možná by dokonce byli i na jejich straně.(jako třeba Stepan). Něco takového mohl naplánovat jen šílenec a bohužel islám(Talibán) takové vychovává.
Paloodpovědět 
  Re: obyčejná vražda17:42:14 24.06.2013
Když bomba z letadla někomu zabije sestru, ve většině případů bohužel nebude řešit, jestli to nebyl omyl (on výsledek je stejnej), nehledě na to, že taková informace se k němu ani nedostane. Vytvoří si nepřátele ze všech cizinců - a všimni si, že řada lidí tady v debatě uvažuje v úplně stejných schématech.
odpovědět 
   Re: obyčejná vražda18:11:50 24.06.2013
ještě v r.2006 cizinci v pákistánu nebyli terčem únosů a ni útoků, talibani tvrdili, že zabíjí pouze americký vojáky(osobní zkušenost), v r.2011 už byla celková situace v pakistánu dost špatná jak politicky, tak ekonomicky (můžu chronologicky porovnat z několika předchozích návštev).
problém je hlavně v tom, že na pakistán svět zapomněl, pár horolezců je z bídy nevytrhne, přijedou, odjedou, kouzlo této země pro mě tkví hlavně v tom, že tam nikdo nejezdí a tak hory nejsou tak zkomercionalizovaný jak v nepálu, máš šanci zažít autentickou atmosféru, tyhle vraždy nemjí s islámem ani s pakistánem jako takovým nic společnýho, jsou to poze snahy určitých kruhů totálně destabilizovat celý region a uchopit tam moc...některé korupční praktiky, co jsem tam zažil mi nápadně připomínaly česko:-/.
jeffodpovědět 
    Re: obyčejná vražda20:46:23 24.06.2013
všichni na pakistán zapomneli? N E C H A P U proč by měl někdo na nějaké Pakistance myslet... To jim jako máme shazovat prachy vrtulnikem? Mě je jasné co chtějí, chtějí válku, aby ukázali jak umí zabíjet... a že to umí, to už bohužel víme... zoufalí lidé dělají zoufalé činy, bohužel... a neplatí to jen o Pakistákcích...
žbleodpovědět 
     Re: obyčejná vražda21:47:03 24.06.2013
Pákistán je stát na pokraji zhroucení a svoje území nemá úplně pod kontrolou. V některých částech vládne Taliban a svoje představy o světě a o islámu prosazuje dost krutě. Běžné je veřejné bičování, amputace a kamenování a popravy. Místním se to často vůbec nelíbí, protože by radši prodávali pivo a hašiš turistům, ale nemůžou nic dělat. Když se ozvou, nebo pokusí o odpor, skončí přitlučení na sloupu pro výstrahu.
Ti útočníci vůbec nemuseli být místní, spíš to byli žoldáci kdovíokud, který Taliban platí z peněz získanejch převážně z drog a únosů.
pavelkodpovědět 
      Re: obyčejná vražda22:06:32 24.06.2013
Pozor, drogama Táliban nevydělává. Právě naopak, například po jeho nástupu k moci v Afghánistánu tam zcela zásadně poklesla produkce opia. O peníze ale nouzi nemá, na Arabském poloostrově jich je dost.
odpovědět 
       Re: obyčejná vražda22:14:14 24.06.2013
To říká kdo ? Talibán? Klesla spotřeba, produkce ne. Všechno jde na vývoz. Arabové mají peněz dost, pravda. Ale lepší je mít dvakrát vic než dost.
P.odpovědět 
        Re: obyčejná vražda07:28:56 25.06.2013
Jenom malá připomínka, v Pakistánu nežijí Arabové...
qwfodpovědět 
         Re: obyčejná vražda11:32:53 25.06.2013
nejsou ale arabasi jsou hlavnim odberatelem.
strejdaodpovědět 
       taliban & opium06:58:50 25.06.2013
To je hrozný, jak lidi lžou a překrucujou fakta a jsou schopni z jednoho největších producentů surového opia udělat organizaci bojující proti drogám. Co to meleš. Tento rok je osázeno zhruba 200.000 hektarů. Z toho podíl Talibánu, v provinciích, kde má moc Talibán - cca 75%. Očekává se silná úroda, srovnatelná s 2007 a jenom na poplatcích za pěstování o obchod od místních farmářů vybere zhruba 100milionu dolarů. Si zjisti fakta. (sám osobně čerpám ze správy úřadu OSN proti drogám - UNODC). .....R.I.P.
Elementodpovědět 
        Re: taliban & opium07:15:02 25.06.2013
Chováme se jako kdyby nám celý svět patřil, nectíme místní kultury ani tu vlastní, natož aby jsme si jí bránili. A bude hůř ....
Honzaodpovědět 
         Re: Chytrolini09:01:28 25.06.2013

Když čtu některé příspěvky, tak je mi podruhé v souvislosti s touto tragedii smutno. Vy "odbornici", uvědomujete si , že nevinně zemřelo 11 lidí? Co tady rozumujete. V této chvílí inteligentní člověk zpravidla vyjadřuje upřímnou soustrast a vzpomíná. Mnozí z Vás ale snad uvažuji, jako ti fanatičtí vrahové.
Tona Dobeše jsem znal osobně, proto si dovoluji tvrdit, že soudě podle Vašich "blafu" byste mu svou inteligenci, kamarádstvím, schopnostmi a dovednostmi nesáhali ani po kotníky. Teď na závěr si říkám, že jsem vůbec ztrácel čas psaním tohoto příspěvku, vždyť Vy to stejně asi nepochopíte.


Mirek z Krnovaodpovědět 
          Re: Chytrolini09:56:17 25.06.2013
je to hrozná tragédie a samozřejmě soustrast všem pozůstalým, Ale můžeš mi Mirku z Krnova vysvětlit co má společného rozebírání silně nestabilní situace v Pakistánu s neůctou k zemřelým ?
To že je v této části světa méně bezpečno než bylo před X lety je prostě fakt a myslím si že je dobré to vědět a mluvit o tom. Svět se mění a to bohužel k horšímu.
Třeba to alepoň pro příště zabrání takovým rodinným tragédiím, jako třeba únos těch dvou naivních holek. Každý kdo cestuje do těchto nestabilních zemí ( a nemusí to samozřejmě být jen Pakistán a Afgánistán ), tak s tímto rizikem musí do budoucna počítat. S radikalizací islámu, bojem o zdroje energie a narůstajícím počtem lidí na planetě se sitace v budoucnu bude jen a jen zhoršovat.
sdodpovědět 
           Re: Chytrolini10:51:21 25.06.2013
Chtějí náboženský stát. Chtějí to, co se plíživě prosazuje i tady. Oni vraždí teď, katolíci i protestanti vraždili ve velkém ve jménu boha naposled v čtyřicátém pátém.


Je smutné, co se stalo v Pakoši, je smutnější, že se to děje i u nás.
odpovědět 
           Re: Chytrolini-pro" Sd"12:27:50 25.06.2013

Ano, v mnohém s Tebou souhlasím, ale přesto si myslím, že v tomto okamžiku si obětí zaslouží především vyjádření úcty. Myslím si, že kolegové Slováci ( např. web JAMESu)se chovají v tomto okamžiku mnohém důstojnění. Na další polemiky je přece času dost.
Mirek z Krnovaodpovědět 
 Re: Souhlas ??16:39:35 25.06.2013
Jo vole, třeba ukrajinské drony tam útočí pořád...
K.odpovědět 

 :-/08:47:09 25.06.2013
Kurva, jak to tak ctu, tak jsem z toho strasne rozcarovanej. Tolik naivnich optimistu jako tady pod tim clankem jsem uz dlouho nevidel. Bohuzel je porad v mode bejt vsemilujici a vsemobjimajici dredatej pohodar s travkou u drzky. A to jsem myslel, ze hippies uz vymreli. Punk's not dead, amateri!
Skullodpovědět 

 Vnitřní díra12:25:38 25.06.2013
Uběhlo už pár dní a to co se stalo se v hlavě prostě nedá vstřebat a může uběhnout třeba i několik desítek let, ale nikdy se nevstřebá. Vyvolává to vnitřní zmatek, protože to nejde nikam zařadit a zaškatulkovat, uchopit, vnitřně zpracovat... Tohle není o horolezectví, ať tu řekneme cokoliv, nikdy nebude možné vystihnout tu vnitřní díru, mnohem větší než po kulkách v hlavách našich kolegů, kterou to v nás zanechává...
Michal M.odpovědět 
 Re: Vnitřní díra13:09:56 25.06.2013
je to hodne smutny co se stalo,nejhorsi je ze to mohla odsrat minulej rok expedice s marou holeckem a s klukama co byli poprvy v horach.ale v podstate to mohl odskakat kdokoli.je smutny ze byli ve spatnou dobu na spatnym miste.
gorbiodpovědět 
 Re: Vnitřní díra10:15:33 26.06.2013
jo
Arab a jeho děloodpovědět 

 Dvě Češky08:28:00 27.06.2013
Novinky.cz: Na internetu se objevilo video s Češkami unesenými v Pákistánu http://goo.gl/ZbVUn
Martinodpovědět 
 Re: Dvě Češky09:47:21 27.06.2013
jasnej fake, až na tu pasáž s holkama, někdo se zmocnil originálu videa, který se někde zaseklo a trochu to přešil... protože dle mě původní požadavek byl asi jinej... teda jen hypotéza.
revodpovědět 

 Smutná upřesnění a ještě horší realita20:49:00 27.06.2013
Ještě se tu najde nějaká pravdoláskařská p*ča, která bude ty handrové hlavy obhajovat? http://1url.cz/MNXA
 vonkreuzodpovědět 
 Re: Smutná upřesnění a ještě horší realita21:14:51 27.06.2013
Nemám dojem, že by tady někdo atentátníky obhajoval (tím míň schvaloval, co se stalo). Pár lidí se tu pokoušelo uvažovat o souvislostech a kořenech problému, pro některé i to bylo nestravitelné.
Jinak v tom článku, kromě popisu vražd, je i další pro mne děsivý, možná ještě děsivejší fakt - ta Srbka je v ohrožení života, má letenku na 25. července a zdá se, že nikdo nejeví zájem jí umožnit dřívější odlet??? ("Stále měníme místo pobytu ... potřebuji pomoc, abych se ze země dostala dřív. Nemám peníze, jen pas.") Jestli to tak fakt je, tak ... nevím, jak nazvat jednání toho dopravce i konzulárních orgánů.
Robertodpovědět 
  Re: Smutná upřesnění a ještě horší realita09:21:44 28.06.2013
Víš, kolik lidí tam potřebuje pomoc a je v ohrožení života? Chápu, že pro tu Srbku to je asi nepříjemné, ale co jako? To se celý stát podělá kvůli tomu, že ona si tam přijela zalézt? Nezlobte se, ale to je přeci pitomost. Na celém světě umírá každý den spousta lidí zbytečně, často nesmyslně. A ty chceš, aby se kvůli jedné lezkyni dělo co? Jsem si jist, že tam mají na práci jiné věci, než se starat o někoho, kdo tam přijel za zábavou. Tam nelezte a máte klid. Ale tohle je klasický případ, kdy si každý chce užívat, jezdí do rizikových oblastí a když se něco podělá, tak honem, státe pomoz a ostatní starejte se. Ať se postará sama. Když se uměla dostat tam, ať se dostane i zpět. A kromě toho mi přijde poněkud paranoidní. Že někdo napadl kemp a vystřílel je tam, to chápu. Ale že by pak jezdil za přeživším členem po Pakistánu a snažil se ho ulovit, tomu nevěřím ani trochu. Proč by to dělali? A pokud to tak opravdu je, je za tím něco úplně jiného.
odpovědět 
   Re: Smutná upřesnění a ještě horší realita10:27:49 28.06.2013
No mě spíše přijde jako absurdita, že dcera jednoho z těch slováků konvertovala na islám. To je paradox stojící za zamyšlení. Lidé se řežou a zabíjejí, s tím se asi nedá nic dělat ale tohle je fakt smutné.
odpovědět 
    Re: Smutná upřesnění a ještě horší realita13:11:05 28.06.2013
přesně to je k zamyšlení, nesmíme vidět věci černobíle, házet příslušníky jedné víry do jednoho pytle, nesmíme pronášet rychlé soudy... nikdy to nepovede k dobrému řešení
Mozková blánaodpovědět 
 Re: Smutná upřesnění a ještě horší realita12:18:04 29.06.2013
celkem jsem rád, že jsem se osobě nikdy nepovažoval za lezce či horolezce, i když jsem možná na rozdíl od některých ostatních sem tam něco vylezl, koncentrace xenofobů v této komunitě mi přijde docela značná:(.
jeffodpovědět 
  Re: Smutná upřesnění a ještě horší realita08:08:10 01.07.2013
Můžeš nám laskavě objasnit, v čem podle tebe spočívá naše xenofobie?
K.odpovědět 

 Dcera se islamské víry nevzdá11:31:27 28.06.2013
na portále www.cas.sk je rozhovor s dcerou Petra Šperku, článek je pod zkrácným url http://xoe.cz/24B
Teaserodpovědět 

 Ksindl15:38:42 01.07.2013
Normální sprostá vražda v podání muslimských deprivantů... Nejsi muslim, protože ses s námi nepomodlil, proto tě zabijeme a okrademe. Opět útok proti nám všem, tedy i proti těm, kteří ty vrahy tady obhajují.
K.odpovědět 
 Re: Ksindl10:31:27 03.07.2013
Zajimavy by bylo kdyby to nasralo cinany a rohodli se ty islamce srovant....
odpovědět 
  Re: Ksindl11:19:05 03.07.2013
Jen tak na okraj, spousta cinanu vyznava islam.
odpovědět 
   Re: Ksindl12:32:23 03.07.2013
Ujgurové, také jsou s nimi neustále problémy...
odpovědět 

 Priamy svedok Zhang Jinghuan16:22:47 01.07.2013
nadhlad.com/content/priamy-svedok-zhang-jinghuan-0
odpovědět 

 Foto dne:

Willy Wancker
 Databáze cest:
Všechny cesty (179563)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Silberschlüssel 8 Hintenburg
Dir. Hansisteig 5+ Hintenburg
Reisefrosch 5- Hintenburg
Tunel I Ostrov
Stará Cesta I Ostrov
Nově komentované:
Dvoukruhová 5+ Skalný
Bruska Umí Středověk 9- Skalný
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: jak to bylo doopravdy? | progress | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Ss | Re: jak to vidi mainstream | Re: jak to vidi mainstream | RIP Ondro | Re: jak to bylo doopravdy? |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (101)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (13)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (11)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (2)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 375 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 325 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.