LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Blbá cesta, blbá! Chyty tu nejsou, jištění je blbý. Nejsem přece nějakej blbej lezec abych jí lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140439 cest
Nové přelezy:
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b

Stěny
Bouldercafe stěna už neexistuje - Plzeň
Prysk - Prysk
Fit Studio Jitka - Slaný

Prodejny
HUDYsport - Praha 7
Rock Point - NC Šestka - Praha 6 - Ruzyně
HUDYsport - Zlín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Big wall

Malá zpráva z velkých stěn

smallJe třináctého, přímo ideální datum na bigwallové lezení :-). Lucka již před nějakou dobou avizovala, že se chce věnovat také bigwallům. Je to sice disciplína, ve které má zatím nejméně zkušeností, ale snad o to víc ji to láká.

      Do rukou se mi dostal nový průvodce po Berchtesgadenských alpách, a tak volba, kam jet, byla jasná. Plán celkem taky. Nejde nám o to, přelézt co nejtěžší cesty, ale seznámit se s novou oblastí a naučit Lucku těm věcem, v kterých si doposud není jistá. Žádný učený z nebe nespadl.

      Cesta přes Budějovice na Salzburg sice není tak moc dlouhá, ale zato pomalá. První den jdeme na průzkum terénu. Bohužel nás obklopuje mlha, a tak se po celodenním bloudění pod stěnami, které jsme ani nespatřili, vracíme dolů na parkoviště, kde přespíme v autě.

      V sobotu ráno vyrážíme na Hochthron. Máme v plánu cestu Direkte Westwand “Renoth“ 7+/8-. Tentokrát se počasí vydařilo, a tak Lucka přehopsává cestu bez jediného zaváhání. Vždy jen s nejistotou, co řeknu na její jištění a štand. Ale ani v tomhle nejsem nespokojen.

      Neděli opět věnujeme objevování oblasti a nástupů k cestám. To už ale začíná být dost teplo a předpověď, že bude až 35 stupňů, není nějak příjemná. Poslední den lezení vstáváme raději dřív a upalujeme cca tři hodiny do kopce pod nástup. Cesta se jmenuje Eiskalt a je za 9-, ale v takovém horku nás ani její název nezchladí. Je to boj. Ani ne tak s cestou, jako s vedrem. Lucce se nepodařil díky drobnému pádu OS, ale i tak tu cestu měla celou pod kontrolou.

      I to je jedna z nových zkušeností pro Lucku. Ve vícedélkových cestách s vysokou klasifikací prostě jen stačí nalézt k expresce z jiné strany… a o tom, že by to mohlo být na OS, si můžete nechat jen zdát. Pro mě, a zvlášť v traverzech, to byl boj. :-( O co Lucka lezla rychleji, o to já pomaleji :-). Lucka už dříve nějaké vícedélky lezla, ale těmito dvěma tak trochu symbolicky odstartovala své plány, lézt ve velkých stěnách těžké cesty.









Libor Rebel Hroza   [úpravy] 09:28 26.06.2013Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 bigwall?10:17:01 26.06.2013
Pěkné, super výkon. Jen tak dál. Ale bigwall? To je podle mně něco jiného. toto je snad nějaká vícedélková sportovka.
rikiodpovědět 
 Re: bigwall?10:23:36 26.06.2013
Ano, je to spíš vícedélková sportovka. Ale kdyby taková stěna byla v Česku byly by jsme hrdi, že máme bigwall :-). Možná je i dobře, že to na "Lezci" vyšlo se slovem "Bigwall" oproti jinému servru, kde je to v tom samém článku nazýváno vícedélkou. Takže otázka zní, jak je definován bigwall?
LRHodpovědět 
  Re: bigwall?10:33:02 26.06.2013
dlouhé a po svém, řekl bych
odpovědět 
   Re: bigwall?10:51:13 26.06.2013
Co to je dlouhé? A co to je po svém? Je Erektisima na Cimu bigwall? Nevíte někdo o nějaké definici třeba na UIAA jak to je tak trochu oficiálně? Já sám se přikláním v našem případě k definici vícedélka.
LRHodpovědět 
    Re: bigwall?11:03:52 26.06.2013
správně česky je multipička
Papoušodpovědět 
     Re: bigwall?11:08:47 26.06.2013
Big wall je něco velkého a těžkého. Více délek, těžkých délek, více dnů, těžkých dnů. Vše ostatní je vícedélka.
Aldoodpovědět 
      Re: bigwall?09:40:23 27.06.2013
je to uplne jedno....ted tu budu 100 prispevku o hovnu..
Hanzodpovědět 
       Re: bigwall?12:21:03 27.06.2013
Kupodivu, zdá se mi, že k hovnu nejsou, naopak - zase jednou jedna celkem konstruktivní diskuse k problému, sice terminologickému (ano, takže ne zásadnímu), nicméně diskuse k problému, a to celkem kultivovaná. Díky i za to ;)
Robertodpovědět 
     Re: bigwall?12:44:12 29.06.2013
What? Těžký pro koho? Na několik dní pro koho?
Nose není bigwall, protože to někdo zvládl za jeden den?
odpovědět 
     Re: bigwall?03:35:30 13.07.2013
Ty se proste nezmenis:-)
hahaodpovědět 
    Re: bigwall?11:07:18 26.06.2013
There is no exact definition of how tall a cliff has to be a big wall, but most are over 1,000 feet high. Climbing a big wall route usually takes several days of effort, although some spidermen climbers ascend them in a day. Takže jednoznačne športová viacdlžková cesta ale ak chceš honkať ego tak big wall :)
odpovědět 
    Re: bigwall?11:08:53 26.06.2013
Řekl bych, že základ pojmového zmatení bude v tom, že slovo "bigwall" pochází, až pokud vím, ze severoamerického lezení, Yosemite a tak. A objevilo se to tam logicky, prostě tam vidíš velkou stěnu, to je to nejtypičtější z dané skály - není to hora v alpském nebo tatranském smyslu. V Evropě se to historicky nepoužívalo, nebyl motiv / důvod. Takže z toho by mi vycházelo, že by to mohl být pojem pro lezení velkých stěn, technikou a za podmínek obdobných Yosemitům ap. Což tahle cesta asi nesplňuje, ale soudit si to netroufnu, v Yosemitech jsem nelezl.
Robertodpovědět 
    Re: bigwall?11:15:41 26.06.2013
http://www.bigwalls.net/climb/

Z Wikipedie: Big wall climbing is a type of rock climbing where a climber ascends a long-pitch route, normally requiring more than a single day to complete the climb.[1] Big wall routes require the climbing team to live on the route often using portaledges and hauling equipment.[2] It is practiced on 1500-feet tall or more vertical faces with few ledges and small cracks.

Erectissimu bych big wallem taky nenazval. Jasný je El Cap, stěny v Trollrygenu, Baffinův ostrov, stěny v AkSu.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: bigwall?11:29:49 26.06.2013
Ta první věta z Wikipedie podle mne odpovídá pojmu "vícedélkové lezení", ta druhá pojmu "bivak" (technika bivakování je myslím druhotná) - obojí platí i pro klasické horské lezení (podle mne). Takže klíčová bude asi ta třetí?
Robertodpovědět 
      Re: bigwall?11:36:01 26.06.2013
Asi se na tom nejvíc shodnu s Petrem Jandíkem.
LRHodpovědět 
       Re: bigwall?11:40:51 26.06.2013
Jo, vypadá to rozumně, ty tři podmínky.
Robertodpovědět 
       Re: bigwall?11:55:00 26.06.2013
V metodice se najde věc jako taktika lezení velkých stěn, která se liší od běžného způsobu lezení dvojice, jako že má třeba parta dvojitou sadu materiálu a sofistikovaným způsobem se střídá, aby ses ušetřil čas. Lezení big wallů v sobě zahrnuje jaksi automaticky taky tahání sviní kolmým a převislým terénem. Sviněmi myslím haulbagy, ne osoby :-)

Vyšla o tom kniha Big Walls od Johna Longa a Johna Middendorfa, vydal Chocksote Press ISBN 0-934641-63-3.

Petr Jandíkodpovědět 
        Re: bigwall?12:11:32 26.06.2013
Ještě, že jsi upřesnil ty svině :-) To bych musel napsat, že jsme lezli poctivý bigwall, protože Lucka něco takového tahala :-) nebo se o to aspoň snažila. :-)
LRHodpovědět 
         Re: bigwall?12:37:09 26.06.2013
3-4-5 dýlek asi nebude bigwall, ale ani kdyby to mělo kilometr, tak to za bigwall nebudu považovat, když to bude nynýtované. To je pro mě rozhodující.
odpovědět 
          Re: bigwall?13:52:23 26.06.2013
Takže 200 metrová 4 v Tatrách po vlastním bude pro tebe bigwall?
odpovědět 
          Re: bigwall?15:09:58 26.06.2013
Jištění po vlastním není podle mě nezbytností. Třeba Tough enough na Madagaskaru bývá označováno za Bigwall. Má 380m a je vesměs po nýtech. Dawn wall je Bigwall bez pochyby a většina jsou nýty. Myslím si, že klíčové pro definici je hlavně ta nutnost spát ve stěně. To je spojeno s tím, že si člověk musí nést víc vody, jídlo a další věci na přežití, aby úspěšně dolezl.
Kolem a kolem: Bigwall to nebyl, ale bezva výkon jo.
P.S. Libore na tej poslední fotce vypadáš vážně unaveně. :-)
Syselodpovědět 
           Re: bigwall?17:05:29 26.06.2013
Jak dost unaveně?!!!! Sysle, to je jen špatná fotka :-)
LRHodpovědět 
         Re: bigwall?03:38:16 13.07.2013
:-)
hahaodpovědět 
      Re: bigwall?11:43:33 26.06.2013
pro sebe mám takovou docela dobrou definici bigvólovitosti a vážnosti vícedélkového podniku, a to neodvisle na počtu délek, kvalitě skály, jištění atakdále, a to jestli cesta vyhledává slabiny stěny a probíjí se logicky cestou nejmenšího odporu vpřed, nebo jestli naopak vyhledává obtíže a kličkuje mezi trávama a desetkrát kříží cesty o dva stupně lehčí. typicky weberovka, dulfer na fleischbank nebo štajner na dachstein bigwall jsou, stejně těžké cesty na žeruchovky nebo někde v holentalu bigwall nejsou.
Lukas B.odpovědět 
       Re: bigwall?14:16:38 26.06.2013
Ty slabiny - to je přesně moje definice něčeho velkolepýho a smysluplnýho; do čeho jen má smysl jít , pokud se člověk dostane na hory párkrát do roka. A Žeruchovky jsou etalon opaku, to taky souhlas. Ale jestli je to definice bigvólu? Ta je imho taková, že bigvól je, když se chrápe na portaledge namísto na polici.
honzaodpovědět 
        Re: bigwall?22:56:20 26.06.2013
No jo, ale co když pak někdo ten bigwall přeleze za den? Nebo za půl dne a v druhý půlce toho dne si střihne ještě jeden? Je to pak ještě bigwall nebo už ne. Huberovci (a další dva týmy co s nima soupeřili) dali El Cap pod 3 hodiny, tolik leckomu trvá vylézt blbou šestku v Hollentalu... A to nic nemění na tom, že El Cap je bigwall jak sviňa.
Si myslim, že asi definici nenajdem, ale to co řiká Lukas B. mýmu názoru docela sedí.
Možná by se to dalo ještě posuzovat podle toho, jak dlouho to lezli prvovýstupci, ale možná taky ne...
Pólodpovědět 
         Re: bigwall?07:03:59 27.06.2013
Však jo, vždyť to souhlasí. El Cap je bigwall jak sviňa a taky se na něm chrápe na portaledge. Huberovci, Honnold a jiní ho vylezli za chvíli, ale to jeho velikost nijak nesnižuje. Velikost, která je potvrzena tím, že se na El Capu chrápe na portaledge.
honzaodpovědět 
          Re: bigwall?10:20:29 27.06.2013
i na el capu jsou police a portaledge tahat nemusíš. A nesnižuje to výkon.

Pro me je big wall mj. to, že nemužeš utect z libovolneho mista ve stene. coz proste borhakovky (podobne jako to kličkování v Hollentalu) splnuji. A tahas nejen vodu, jidlo, nocleh, ale i matros a ne jen deset presek. kdyz nevis, co cekat, je to bud kilo sesitych pres, nebo deset kilo frendu, coku, smyc ... A to uz je sakra rozdil

odpovědět 
           Re: bigwall?15:14:45 01.07.2013
Na El Capu police někde jsou, někde nejsou, jak na které cestě.
Petr Jandíkodpovědět 
           Re: bigwall?15:23:23 01.07.2013
Na El Capu police někde jsou, někde nejsou, jak na které cestě.
Petr Jandíkodpovědět 
           Re: bigwall?15:26:46 01.07.2013
Na El Capu police někde jsou, někde nejsou, jak na které cestě.
Petr Jandíkodpovědět 
           Re: bigwall?15:26:48 01.07.2013
Na El Capu police někde jsou, někde nejsou, jak na které cestě.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: bigwall?10:54:32 27.06.2013
Jako biwall jsem si vzdycky predstavoval stenu, kam si budu muset vzit shittube, meli jste ji sebou? :-)
 r0binodpovědět 
     Re: bigwall?11:07:45 27.06.2013
Ano, to je ultimátní kritérium! Odvolávám portaledge.
honzaodpovědět 
      Re: bigwall?11:57:23 27.06.2013
Na druhou stranu, nekdo by mohl oponovat, ze mu staci nohavice.
r0binodpovědět 
 Pojem bigwall01:04:49 27.06.2013
Pojem bigwall nemá v Európe tradíciu. Predstavuje lezeckú disciplínu, ktorá vznikla v Yosemitoch a je charakteristická viacdňovým lezením skalnej steny.
Dnes sú však všetky lezecké disciplíny globalizované a hranice discipín neexistujú (kto dokáže povedať, čo je ešte skalná cesta a čo už horská?). Stenu, ktorú niekto hákuje týždeň, môže druhý vyliezť voľne za deň a tretí sólo za pár hodín.
Preto si myslím, že v súčasnosti je pojem bigwall vhodný ani nie na označenie charakteru oblasti, sektoru či konkrétnej cesty, ale skôr v prenesenom zmysle na označenie taktiky - lezenie naťažko s výbavou na plánovaný bivak v stene.
shatterhandodpovědět 

 Nepřidáš něco málo k článku?11:14:50 26.06.2013
Fotky se mi líbí moc, ale jinak mi tam občas něco chybí - jako kdo to tedy vlastně lezl (no domejšlím se, že Lucka a ty a už nikdo s váma?), jestli a jak jste se střídali, něco víc o cestě, zážitky, potíže a tak...
Možná tak trochu jen tisková zpráva.
Zcela obecně, když píše Lucka, tak je to asi tak o dvě třídy lepší - námět k úvaze?  ;-)
Robertodpovědět 
 Re: Nepřidáš něco málo k článku?11:43:54 26.06.2013
Roberte, Lucka to celé vyváděla a já to za ní celé absolvoval. :-) Záměrně jsme nechtěli s Luckou dělat z prdu kuličku :-) a tak jen informativně. Jooo kdybych to vyváděl já :-), tak jsme tam ještě teď :-)a bylo by to na knihu. Ale oblast je to nádherná, akorát ty nástupy jsou dlouhé :-( Cestou dolů jsme potkali Richarda Kollera tvůrce průvodce po oblasti. Mě dal pivko :-) a Lucce tipy na další cesty. Já jsem si oba výstupy dost užíval, prostě příjemné čtyři dny v horách :-)
LRHodpovědět 
  Re: Nepřidáš něco málo k článku?20:21:17 26.06.2013
Ahoj Libore.Jsi to ty?
Vít Nejedlýodpovědět 
   Re: Nepřidáš něco málo k článku?09:53:31 27.06.2013
Ano kontakt info@stenaholesovice.cz
LRHodpovědět 

 Pěkné Libore!11:31:00 26.06.2013
Pěkné Libore, pěkně jsi to napsal i Lucku provedl. Já se tady dívám z okna na Javorový, pět set metrů zalesněná stěna, takže pro mě to klidně bigwall je..:-). Hlavně jste dobře zalezli a víc bych to neřešil. Je jasné, že Lucka půjde dál..! A 9-, žena ve stěně, bude vždy parádní výkon. Jednou tam dorazím taky...těm stěnám nejde odolat :-) .
Rosťa Zico Abaodpovědět 

 lano13:52:32 26.06.2013
Ahoj Libore. Muze se zeptat jake dvojcata jste pouzili? Diky.
jjodpovědět 
 Re: lano15:00:10 26.06.2013
Ty dvojčata jsou mé staré no name :-). Lucka fasuje od Singing rocku Acord 8,3 žluté a modré. Ty jsou bezkonkurenčně :-(
LRHodpovědět 

 Bjutifl13:52:50 26.06.2013
Lezení ve velkých stěnách je parádní a výkon to dozajista je, už jen vydržet v lezečkách:). Lucce přeju nějaký pěkný výkony ve velkých stěnách a těším se, že si o tom tady počtem. Příště vemte ještě třetího a budou i lepší fotky, ve dvou jde fotit hůř.
Steveodpovědět 
 Re: Bjutifl14:08:25 26.06.2013
nojo. ve dvojici se ve stěně vyfotí tak akorát zadek. což u hezké holky zas taková tragédie není:).
Lukas B.odpovědět 
  Re: Bjutifl18:04:06 26.06.2013
definice big wall podle me neznamena jen velkou stenu po vlastnim.je fakt kdyz tam je nejakej nyt. tak to potesi.nejty nemusi byt zrovna nahusto.treba namarmosce obcas nejaky nyt je,ale vetsinou si jistis sam.rozhodne bych castecne vynytovany c.nenazyval jen vicedelkama.
gorbiodpovědět 
   Re: Bjutifl15:50:50 01.07.2013
jasně, jenže pokud je cesta jasně daná jen těmi nýty...?

2, nebo i čtyři nýty ve stěně (aspoň co já zatím viděl) bylo vždy v jasném směru, i když nezajistitelném. Jedno pevné jištění na deset metrů a nýt u pasu, když cvakáš už zrovna další je snad rozdíl, ne?
odpovědět 

 promo21:51:26 26.06.2013
Nějak jsem nepochopil smysl a informační hodnotu tohoto článku. Nějaká holka nevylezla vícedélkovou 9- protože bylo horko a protože nemá dost zkušeností a protože k expresce nalezla z blbé strany a bla bla bla ....
Kdyby sem všichni měli psát to co nevylezli tak tu budeme číst pěkný romány.
Ale je fakt že je asi snažší psát o tom co dotyčný nevylezl :-D
"Ve vícedélkových cestách s vysokou klasifikací prostě jen stačí nalézt k expresce z jiné strany… a o tom, že by to mohlo být na OS, si můžete nechat jen zdát" toto mne teda fakt rozesmálo :-D to je zralý na Pulitzera !!!! LHR na Hrad !!! :-D
kktodpovědět 
 Re: promo22:05:20 26.06.2013
voni to vylezli, ty vole.
odpovědět 
  Re: promo22:12:37 26.06.2013
Dá se to z toho dementního článku nějak vyčíst ?? jediný co tam čtu je 1000 fňuků proč to nevylezla na OS.
kktodpovědět 
   Re: promo23:55:17 26.06.2013
tyy kkt, tys to trefil, myslim s tou konspirativni prezdivkou, tvuj koment tomu odpovida, nomen omen, ze ano :))
ooodpovědět 
  Re: promo20:39:36 27.06.2013
Tim pádem AF.
odpovědět 
   Re: promo15:12:53 01.07.2013
Není-li OS, ještě pořád může být RP, RK než dojde na AF. U Lucky myslím není problém, že by nevylezla, ale spíš to štandování za kosovku a podobně. Určitě brzy laťku zvedne o zas o něco výš. Ostatně nepamatuju, že by některá jiná z našich top lezkyň měla za sebou v poslední době nějakou slušnou sportovní vícedélku v horách.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: promo06:57:49 27.06.2013
Jak nevylezla? Neocitla se snad po průstupu stěnou nahoře? Sedla si to toho? To jako když to neni OS, tak to neni vylezený?
___
Kdyby sem všihni psali, co nevylezli, tak to zvedne čtivost lezce tak o tři ligy vejš.
honzaodpovědět 
 Re: promo08:55:20 27.06.2013
neprud a hod sem radsi taky nakej clanek, nejlip jak busis 9- a lip na OS. jinak to jsou prece clanky o nicem. rad si neco prectu. zdar
ivanodpovědět 

 kontradikcia22:08:15 26.06.2013
"drobnému pádu" vs. "cestu měla celou pod kontrolou"
shatterhandodpovědět 
 Re: kontradikcia08:12:41 27.06.2013
Gratuluju Lucce i Liborovi, pjeknej vylet, by mě zajimalo, kolik ze zdejších disktujicich ma vylezenou aspon nejakou vicedelkvovou sedmicku, ze se pousti do tak blbejch kecu. To bych fakt brečel ....
odpovědět 
  Re: kontradikcia13:56:49 27.06.2013
Já mám vylezených několik set takových "vícedélek", i když obtížnostně spíš kolem 7-8 a vždycky si rád o nějaké další přečtu :))
rikiodpovědět 

 Big wall15:47:04 04.07.2013
Velká stěna -česky?????
jenom abych neprudilodpovědět 

 Definice z roků 1960 - 197017:07:26 05.07.2013
Bigwall – lezení je lezení skalní stěnou s technickými pomůckami, protože volné lezení mnohdy není možné anebo by bylo velice časové náročné, při čemž se ve stěne aspoń jednou bivakuje. Vzniklo v USA v Yosemite Valley - klasická bigwall cesta je El Capitan. Pro bivakování tenkrát vymysleli Portaledges – visící stan s konstrukcí, protože v těchto cestách se nenajde místečko kde by si človšk sedl, neřku – li lehnul. Prvolezec zaštandován vytahuje materiál na pomocném laně (Haul-Bag obsahuje vodu, jídlo a další materiál) a druhý lezec postupuje na fixním, visicím laně pomocí Jümarů nebo pomocí jiných technických stoupacích pomůcek. Tak nikdo nemá na zádech těžký batoh a druholezec je celkem čerstvý když se dostane na štand.
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Definice z roků 1960 - 197012:09:36 19.07.2013
Dovolím si upřesnit. El Capitan není cesta, ale kopec a na něj již tehdy vedla řada cest, tehdy téměř výhradě s velkými úseky technického lezení. Nicméně podmínka technického lezení nemůže být zásdadní. To by pak třeba The Nose po volném přelezení od Lynn Hill, která tím vypálila rybník všem chlapům, přestal být Big Wallem?
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Definice z roků 1960 - 197015:18:25 19.07.2013
Všechno je jinak.
----
Ahoj Petře
máš pravdu, tenkrát to lezla špičková parta Američanů - lezců ne volně, ale od skoby ke skobě (často jenom Rurps anebo skoby z pružné oceli), některé pasáže od hexentricu k hexentricu, které místní koumaci začali používat, sem tam Bong - bong (kovový klín do širokých spár). Tou dobou ten způsob lezení byl definován právě tak jak jsem popsal. Dnes je to prostě jinak, technické lezení „z tenkrát“ dnes borci lezou čistě. A také i hodnocení různých cest se změnilo nejen v Čechach a na Moravě.
Michael Beranekodpovědět 

 hezký18:38:05 11.07.2013
Hezký,pěkný,gratulace.Akorát by to chtělo lepší fotky,ale třeba příště :-)
koníkodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179403)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
Nově komentované:
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 287 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.