LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jištění zdržuje.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140264 cest
Nové přelezy:
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Záhadný M. Čermák opět perlí

Kdo ví?

Možná že už se někomu může zdát, že se do M. Čermáka navážím moc. Nové zprávy z 8a.nu: M. Čermák zopakoval boulder Crowbar 8b+, zabralo mu to 6 dní. Dále pak přelezl cesty Raubritter 8c (!), Nightmare 8b, Lügenbaron 8a+ OS a Prawda 8a+. Nechci rejpat do M. Č., ale jestli to přelezl jako Wallstreet v roce 1993, tak by se měl zahrabat navždy. A leze-li stále jen pro sebe, stále nechápu, proč se tlačí mezi ty světové veličiny, které se většinou lezením živí a prezentovat se potřebují. Tak co, Martine, máš dvě možnosti. Buď si sežeň hodnověrné svědky, třeba video, nebo zmiz z lezeckého světa. Dokážeš-li přesvědčit lezeckou nulu mého formátu, okamžitě se Ti veřejně omluvím.

David Chudoba   [úpravy] 11:38 30.09.2002Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

Nový komentář 

 :)
Souhlas s Papoušem,
nějak moc Tě to bere.
Napadla tě varianta, že to tam vůbec záhadný M.Č. nepíše.
Mráza taky nenapsal nic do deníčku a Dušín Jandík z toho nemohl usnout...:)
Zapsal: Oliváč, 12:50:55 30.09.2002
 
Tato varianta mě napadla, ale pokud to M.Č. sám nevyvrátí, tak o ní neuvažuji. Zas tak mlčenlivý není, na Lezce občas něco napíše. Jestli to tam i sem na Lezce někdo píše za něj, má dobrou fantazii a sehnal si i dost přesvědčivý model na fotografie. Je na nich dost svalnatej, to abych se ho bál potkat. Zas tak moc mě to nebere, jen mě překvapuje, že už je to každému jedno. Klidně ze sebe udělám pitomce, hlavně že bude jasno. Tomance ještě vydejchám, ale jestli budu srovnáván s Dušínem Jandíkem, tak na to fakt kašlu.
Zapsal: Bída, 13:06:29 30.09.2002
 
Bída má pravdu, jedna věc je věřit, ale na druhou stranu by člověk této výkonnosti měl mít na své prásky svědka, nebo alespoň na některé.
Co se týče zapisování Mrázovo lezení, je to jedno, protože toho nikdo zpochybnit nemůže.
Zapsal: BB, 14:10:32 30.09.2002
 šerloci
hele vy šerloci, co kdyby mu takhle někdo zatelefonoval, napsal dopis (jánevim třeba doporučeně) nebo poslal mejl, aby se k tomu nějak vyjádřil. Ten legendární Dvanáctkař Čermák bydlí tuším kdesi v Blíževedlech na Mělnicku. takhle mi to připadá vůči němu tak trošku nefér (jakkoli se domnívám že jsou zmiňované informace o úžasnejch přelezech poněkud nepravdivé)
Zapsal: Lukas B., 14:22:47 30.09.2002
 Bídný Oliváč
Neměl jsem nic proti Mrázovi, jen proti tomu, že se matou pojmy. MČ je mi srdečně jedno a spaní mi ani neruší, že jsem na Brumlovce zaslechl povídat, že tam Oliváč obšlehl tvary chytů a vydává je za svoje. Jen se bavím :-), takže si se mnou nemusíte dělat staropsti.
Mimochodem, před časem byl na Lezci článek o tom, jak MČ se svezl se známým do Rakouska a přelezl tam nějaké vysoce cenné bouldry. Byly u toho i fotky.
Zapsal: Petr Jandík, 15:36:14 30.09.2002
 No tak už dost...
Přijdu si jak v v dívčím kroužku osmé třídy ZŠ. Tohle vzájemné pomlouvání, dokazování a osočování začíná už být tak trochu moc.... ať už u Čermáka, Oliváče nebo Petra J. Poněkud smutně to snižuje úroveň jinak velmi dobrého Lezce a ještě ke všemu si za to můžeme sami:-(
Zapsal: Gejza, 15:54:07 30.09.2002
 :)
Proč? Dyť je to celý jenom sranda...:)
Já se bavím až se za břicho popadám...Já vyrábim chyty :) no to je prča.Přidej Petře Jandíku vypal ještě nějakou perlu :)

Zapsal: Oliváč, 16:32:37 30.09.2002
 Souhlasím s Bídou
MČ nemá asi všech pět pohromadě, protože i vymýšlet si je třeba s mírou a nedá se přeskočit několik stupňů. Výskyt nedůvěryhodné osoby z Czech republic na předních místech 8a.nu může v očích cizáků zpochybnit i výkony našich dalších borců a to si asi nezaslouží.
Zapsal: David, 16:50:16 30.09.2002
 Chytychyty
to nevim ze olivka placa chyty:)co se tady clovek nedovi...chyty zn.BB fakt se bavim:)PJ napis jeste neco,at se zase priste muzu zasmat.
Zapsal: Sládič, 19:34:21 30.09.2002
 
Je to již, myslím třetí obdobný članek-dle mého názoru každý normální člověk, který tyto cesty přelezl by se již ozval a protestoval.Přelezy cest této obtínosti by měli také jasné dokázané.
The end
Zapsal: vilem, 20:31:49 30.09.2002
 vilem
Jsou lidé, kteří se rádi předvádějí a publikum jejich výkon zvýší. Na druhou stranu jsou lidé, kteří pro svůj výkon potřebují klid, soustředění a soukromí. Před publikem svůj výkon nedovedou kdykoliv na požádání předvést, nemusí ale být proto lháři.
Před časem byla velmi podobná atmosféra kolem bratrů Coubalů. Také uváděli výkony, které se nezdály odpovídat tomu, co vidělo publikum. Mnoho lidí si myslelo, že by měli, obrazně řečeno, předstoupit před arénu a ukázat, že umí. Jenže oni se místo toho stále víc uzavírali do sebe a na pochybnosti nereagovali. Když už většina lidí říkala, že umí jen dobře kreslit, pozvali mne abych natočil dokončení jejich prvovýstupu IXb. Když se na ten film dívám dneska, říkám si, že je pochybovači odsuzovali neprávem a z velké části proto, že nedokázali říct, že jsou abnormálně vytrvalí a že na své výstupy potřebují mnohem víc pokusů, než ostatní, kteří ale nemají tu vytrvalost.
Možná, že i M. Čermák je introvert, který si leze spíš pro sebe a publikum ho ruší a nechce se vydávat napospas davům, které jsou s hodnocením jiných povah rychle hotovy. O to těžší to takový človék má, chce-li své výkony prokázat. Možná, že by kamarád s kamerou mohl tohle dilema vyřešit.
Zapsal: Petr Jandík, 21:16:04 30.09.2002
 Teda
že by sem se z téhle diskuse utřískal, to ne. Pro hodně lidí, kteří lezení věnují podstatně víc času než já, je tenhle problém určitě dost důležitý. Jen si pokládám otázku, jestli pravověrný introvert hlásí na 8.nu svý osmičky. Bohužel ti co jsou hodně nahoře asi musejí myset taky trochu na to, že musejí být při svých výkonech vidět. Jinak bude platit teorie Oliváče: co když to tam záhadný MČ vůbec nepíše? A ještě moje teorie: Co když za jasných nocí leze ve skalách nějaký borec třináctky? Akorát že je introvert, ale ten pravý, co mu to nezveřejňují na 8.nu... To teda není nic proti Petru Jandíkovi (kterého bych se v tom vtipném šťouchu kvůli Mrázovi rozhodně zastal) ani proti introvertům, ale tam nahoře, tj. na 8.nu bych bral solidně ověřené výstupy. No tak snad se tahle diskuse k MČ donese, sehnat jeho adresu mi nepřipadá až tak jednoduché.
Zapsal: tomash, 22:27:35 30.09.2002
 Teda
že by sem se z téhle diskuse utřískal, to ne. Pro hodně lidí, kteří lezení věnují podstatně víc času než já, je tenhle problém určitě dost důležitý. Jen si pokládám otázku, jestli pravověrný introvert hlásí na 8.nu svý osmičky. Bohužel ti co jsou hodně nahoře asi musejí myset taky trochu na to, že musejí být při svých výkonech vidět. Jinak bude platit teorie Oliváče: co když to tam záhadný MČ vůbec nepíše? A ještě moje teorie: Co když za jasných nocí leze ve skalách nějaký borec třináctky? Akorát že je introvert, ale ten pravý, co mu to nezveřejňují na 8.nu... To teda není nic proti Petru Jandíkovi (kterého bych se v tom vtipném šťouchu kvůli Mrázovi rozhodně zastal) ani proti introvertům, ale tam nahoře, tj. na 8.nu bych bral solidně ověřené výstupy. No tak snad se tahle diskuse k MČ donese, sehnat jeho adresu mi nepřipadá až tak jednoduché.
Zapsal: tomash, 22:28:53 30.09.2002
 Teda
že by sem se z téhle diskuse utřískal, to ne. Pro hodně lidí, kteří lezení věnují podstatně víc času než já, je tenhle problém určitě dost důležitý. Jen si pokládám otázku, jestli pravověrný introvert hlásí na 8.nu svý osmičky. Bohužel ti co jsou hodně nahoře asi musejí myset taky trochu na to, že musejí být při svých výkonech vidět. Jinak bude platit teorie Oliváče: co když to tam záhadný MČ vůbec nepíše? A ještě moje teorie: Co když za jasných nocí leze ve skalách nějaký borec třináctky? Akorát že je introvert, ale ten pravý, co mu to nezveřejňují na 8.nu... To teda není nic proti Petru Jandíkovi (kterého bych se v tom vtipném šťouchu kvůli Mrázovi rozhodně zastal) ani proti introvertům, ale tam nahoře, tj. na 8.nu bych bral solidně ověřené výstupy. No tak snad se tahle diskuse k MČ donese, sehnat jeho adresu mi nepřipadá až tak jednoduché.
Zapsal: tomash, 22:31:54 30.09.2002
 Tomash
Na internetu se nedá ověřit, kdo vlastně píše za koho Za Tomáše Mrázka to celkem logicky psal někdo z jeho týmu, on má jistě jiné starosti než psát žebříček na Lezci. MČ může mít buď tajného příznivce (co třeba ctitelku znalou internetových fíglů se změnou totožnosti:-), který tam ty výstupy strká, nebo naopak tajného nepřítele, který ho tím chce znemožnit. Jenom bych byl pro to, aby se nedělala štvanice předem, dokud se neví, jak to je.
Zapsal: Petr Jandík, 22:50:58 30.09.2002
 Adresa Martina Čermáka
Jo a adresa tajemneho demona skal Martina Cermaka je pomerne jednoducha , nejsou to Blizevedly ale Skalka.Na Vlhost coby kamenem dohodil.To je ten kopec,kde mu pani z vrcholovy komise(pokud vubec) zrusily vsechny cesty a pak si nektery vzapeti sami "vylezli" treba v uzasne obtiznosti okolo sestky - ze jo, Borku M.???!!! Jo bejt v pruvodci je tak sladkeeeeee....
Zapsal: marťas, 01:38:10 01.10.2002
 Pro Magnuska a další
M.Č. to zkouší průběžně od roku 1993, tj. 9 let. Zkrátka mi došla trpělivost, zvlášť když už to není jen záležitostí České republiky. Jestli se chce někdo s jeho pověstí srovnávat se světovou špičkou, musí přistoupit na její pravidla se vším všudy. Kdyby se kterýkoli špičkový lezec choval ve své vlasti jako M. Čermák, už si prostě neškrtne. Komentátoři zde více vyjadřují osobní antipatie než názor na vyslovený problém. Škoda. Stejně je to na téma M.Č. můj poslední pokus s tím něco dělat. "Reprezentuje" lezce z ČR a většina z Vás se tváří, že se jich to netýká. Až Vám budou někde říkat: "Mráza, monster and unicum, he´s fucking good. Stefanek, he´s very, very strong, I saw him in Frankenjura. Who is Martin Cermak?", tak mě fakt zajímá, jak odpovíte.
Zapsal: Bída, 15:10:55 01.10.2002
 Pravda...
je dycky složitá. faktem ale je, že martin čermák si toho už navymejšlel tolik (viz například zcela a naprosto vysněné cesty za 11a na Vlhošti) že se mu nedá věřit ani za mák. viděl jsem ho osobně lízt začátkem devadesátejch eště na Vyšehradě na tý malý stěně, a ačkoli jsem byl osobně svědkem toho, že nějakou sekvenci nepřelez, klidně se tam přede mnou chlubil ulmanovi s majerem, že to přelezl, ať to po něm zkusej. martin čermák se nezměnil.
pokud jde o coubaly, určitě vylezli tak 80 % toho, co inzerovali, potíž je v tom, že ani vytrvalost často nestačí na těch vrcholovejch 20ˇ%(viz např. ta pověstná přisekaná díra na KObyle nebo klíčový místo na Ty časy..., kde postavili k hodinám).
Zapsal: cep, 00:13:17 02.10.2002
 Sráči
Jděte s těma kecama už do prdele! Co vás pořád zajímá co kdo leze a neleze? Proč se každý nestará sám o sebe? Proč se se asi ten váš záhadný M.Č. zveřejnil na zahraničním serveru? Protože se stydí za to ubohý čecháčkovství... Kdo je tu branej jako nejlepší, jako špička? Závodníci, závodníci, závodníci... Já vám na to kašlu, stejně tak jako M.Č. a plno dalších o kterých nikdo z vás neví a který jsou tady nebo ve světě a jen lezou a lezou a nemusí se nikde zveřejňovat, natož fotit nebo natáčet, aby potvrdily svoje výkony...... Lezení pro každýho asi znamená něco jinýho, tak si to užijte česká lezecká scéno!!!!!
Zapsal: K2, 16:18:38 02.10.2002
 Pro K2 (asi ňáký lyže?)
V Montaně 2/97 je velice vtipný rozhovor Filipa Šilhana s Martinem Čermákem, bohužel není v její internetové verzi. V klidu a pozorně si ho přečťete (myšleno vy, lyže). Jako správný a statečný Čech ses mohl aspoň podepsat.
Zapsal: sráč Bída, 16:43:31 02.10.2002
 Pro Vás.
Jelikož nemám doma pčítač,tak až ted sem sedostal na lezce a nestačím se divit!Martina znám asi tak tři roky a naposledy jsem sním byl v Juře,právě když přelezl Crowbar.Martin ani moc nedoufal že se mu podaří,je tam prý pro něj těžké dynamo.První den dal několik pokusů a další den se mu to zas po nějakem zkušení,ten přešah podařil a pak už to dolezl,jo trochu se hvěl.Škoda že jsme neměli sebou foták,ale myslím že není problem se tam někdy vrátit.Jinak co o Martinovi vím?Leze nějakejch 16let,nevím jak lezl dřív(1993),aal zato vím jak leze ted,byl jsem sním párkrát v juře,labáku,dubské skaly,srbsko...Martin se pravděpodobně ozve sám,ted totiž nemůže,protže hned po té juře odjel na nějakou dobu do Fontainebleau,tam vlastně jezdí od1996 každý rok jednou či dvakrát.Taky vím jak je mu lezení drogou,vydělá pár peněz a šup někam do skal.A taky nemá rád moc lidí kolem sebe,prostě není tolik společenskej a toje asi chyba.No snad se ozve,až se vrátí. PS.Moc by mě zajímalo kdo z vás(D.Chudoba...),Martina doopravdy zná,či ho aspon viděl !
Zapsal: Filip, 10:01:37 07.10.2002
 Pro mazaného Filipa
Snad se nejmenuješ Marlowe. Už se těšíme na další fantastické zprávy, tentokrát ze samotného Bleau. M. Č. by měl někdy pracovat i více, aby se mohl ozvat třeba z Rocklands nebo z Austrálie. Už se měl tu čest jej potkat a doufal jsem, že už ho nikdy neuvidím. Ale šanci spatřit samotného "mistra" na Sněžníku si asi nenechám ujít.
Zapsal: Bída, 11:48:03 07.10.2002
 Co mají podobného M. Čermák a jeho "kamarádi&
pravopis, tedy spíš nepravopis
Zapsal: , 22:47:34 07.10.2002
 FgYdxgLXo
6HFJSG Very good post.Much thanks again. Great.
Zapsal: BnAlJseKqk, 22:59:18 06.06.2013


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179371)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.