LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Omluvenky nepadaj, jde se lézt.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140278 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Lezecké sdružení Kotelna - Brno
Boulder club Kotelna Brno - Brno
Horolezecká stěna Vrchlabí - MANGO - Vrchlabí

Prodejny
SAMBAR sport Kladno - Kladno - Kročehlavy
HUDYsport - Praha 1
Rock Point - OC Olympia - Olomouc 7

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lavina v Krkonoších zabila dnes skialpinistu

Horská službaLavina v Krkonoších zabila dnes skialpinistu. Byl jedním ze tří, kteří dopoledne lavinu strhli v Malé Studniční jámě nad Obřím dolem.

Podle tiskové zprávy Horské služby byly skialpinisté ve věku kolem 30 let. Dva z nich lavina zasypala, třetí se stačil schovat za skalnatý výběžek.

Jeden ze zasypaných byl v mase sněhu uvězněný jen částečně a podařilo se mu vyhrabat. Druhému vyčnívala na povrch jen lyžařská hůl. „Podle našich informací lyžař, kterému se podařilo před lavinou schovat, začal vyhrabávat zcela zasypaného kolegu. V tu dobu, přesně v 10:39 jsme dostali z místa nehody výzvu od něj i my. Na pokyn dispečera po vyhrabání sám začal s laickou resuscitací druhého skialpinisty,“ popsal počátek dramatické záchranné akce Pavel Jirsa, zástupce náčelníka Horské služby Krkonoše.

Dodal, že do místa sesuvu ve velmi krátké době vyrazilo celkem patnáct záchranářů HS. Dispečink Horské služby zároveň kontaktoval Zdravotnickou záchrannou službu Královéhradeckého kraje a tím pádem i vrtulník Letecké záchranné služby. Ten cestou k lavině naložil psovoda HS s lavinovým psem.

„Po příletu na místo pak posádka LZS i s lékařem spolu s naším členem okamžitě zahájili rozšířenou resuscitaci. Vrtulník mezitím naložil toho částečně zasypaného lyžaře a se zraněným kolenem jej transportoval k připravenému sanitnímu vozu do Pece pod Sněžkou,“ doplnil Pavel Jirsa.

Následně lékař LZS ukončil pokusy o obnovení životních funkcí nejvíce postiženého muže. Ten měl v důsledku nehody zranění neslučitelná s životem, a proto byl lékař nucen konstatovat smrt. Tělo poté dopravila posádka vrtulníku LZS rovněž do Pece pod Sněžkou. Celou nehodu nyní šetří Policie ČR.

„Všichni tři se pohybovali ve volném terénu, zcela mimo lyžařské trasy a bezpečné skialpinistické lokality. Tedy v místech, kde lyžaři nemají vůbec co dělat. Evidentně podcenili 3. stupeň lavinového nebezpečí, který je v Krkonoších vyhlášen,“ upozornil Pavel Jirsa. Důrazně varoval před tím, aby i zkušení lyžaři a turisté 3., tedy nejzrádnější stupeň podceňovali. Podle něj i lidé s potřebnými znalostmi a tréninkem by měli být v kritických lokalitách maximálně opatrní.

Lezec.cz, Horská služba   [úpravy] 17:54 05.02.2015Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Kdo chce kam...19:04:38 05.02.2015
Bez rozestupů, v zakázaná oblasti 1. zóny NP. Chytrému napověz, hloupého kopni...
Duch Krkonošodpovědět 
 Re: Kdo chce kam...19:26:23 05.02.2015
o tech rozestupech si to nasel kde? 1. zona nema s lavinovou situaci nic spolecneho...
odpovědět 
  Re: Kdo chce kam...19:33:03 05.02.2015
Jak vidíš, tak pro někoho rozhodně ano.
Fahodpovědět 
   Re: Kdo chce kam...11:01:58 06.02.2015
1. zona = 5. lavinovy stupen, 2. zona = 4 lavinovy stupe, ... Tos nevedel???
odpovědět 
    ...pomozme mu tam18:48:57 06.02.2015
Myšleno tak, že v 1. zóně NP je zakázaný pohyb mimo povolený trasy ty chytráku!
Duch Krkonošodpovědět 
    ...pomozme mu tam18:55:41 06.02.2015
Myšleno tak, že v 1. zóně NP je zakázaný pohyb mimo povolený trasy ty chytráku!
Duch Krkonošodpovědět 
     Re: ...pomozme mu tam19:41:10 06.02.2015
A jakou to ma souvislost s lavinovym nebezpecim?
odpovědět 
      Re: ...pomozme mu tam15:33:17 07.02.2015
Žádnou, nechápu, proč ji hledáš... Už jen fakt, že se jedná o 1. zónu znamená, že tam člověk nemá co dělat mimo trasy.
Duch Krkonošodpovědět 
       Re: ...pomozme mu tam19:23:44 07.02.2015
Proc ji hledam? Podivej se znovu na svuj prvni prispevek. Pokud je psany s umyslem mimo kontext clanku diskutovat o ochrane prirody, tak proc ty dovetky "chytremu napovez, hloupemu ..." atd.?
odpovědět 
        Re: ...pomozme mu tam15:09:39 10.02.2015
Hejtuješ schválně nebo nedostatkem intelektu? Je úplně jedno, zda 1. zóna NP má něco společného s lavinovým nebezpečím. Lavinové nebezpečí není stálé. V prvé řadě porušili jeden zákaz, což hovoří samo o sobě o určitém ignorantství, které patrně vedlo až k tomu, že ignorovali i aktuální výstrahu o nebezpečí pádu lavin. Co na tom nechápeš?
Tomodpovědět 
         Re: ...pomozme mu tam20:40:59 10.02.2015
Je fascinujici, jaci lide jsou schopni se vuci ostatnim ohanet nedostatkem intelektu.. Doporucuji si procist poradne diskuzi tu.
odpovědět 
       Re: ...pomozme mu tam09:27:35 12.02.2015
..kamo vis hovno...radsi drz hubu
yeanodpovědět 
        Re: ...pomozme mu ven13:30:51 19.02.2015
oh yeah, ty me nikdy nezklames kaaaamo :-)
bernyodpovědět 
 Re: Kdo chce kam...20:30:14 05.02.2015
Rozestupy by nepomohly. Z tiskové zprávy HS víceméně vyplývá, že nebohý se pomlátil k smrti ještě cestou dolů.
honzaodpovědět 
 Re: Kdo chce kam...09:12:48 06.02.2015
Podmínka na pi.. , Ale první ekofašistickou zónu do toho nepleť...to se taky zachvilku budeš moct klouzat jenom na silnici za barákem, s celejma ochranářema...
Tetřev za 100 bodůodpovědět 

 udělal mi radost20:14:58 05.02.2015
nějaký ten chlapík z HS asi před hodinou a půl na radiožurnálu, který na manipulativní otázku moderátora "jaká hrozí pokuta mimo značené cesty při třetím stupni" odpověděl, že od horské služby vůbec žádná a že horské službě něco takového nepřísluší a že je to otázka pro krnap.

jinak diskuse na mejnstrýmu - fuj!
Lukas B.odpovědět 
 Re: udělal mi radost21:52:26 05.02.2015
Na což KRNAP ústy Radka Drahného odpověděl stylem, který nelze chápat jinak než jako radost z toho neštěstí. Zajímavý že jsem si Drahnýho vždycky představoval jako zakyslýho dědka a on je to dle fotek docela mladej kluk.
honzaodpovědět 
  Re: udělal mi radost09:16:06 06.02.2015
Dranej dva dny před lavinou obviňoval skialpinisty z ničení přírody při přechodu mezi tyčovým značením, teď bude na koni...lepší si to jméno vůbec nepřipomínat.
Tetřev za 100 bodůodpovědět 

 3. stupen20:17:33 05.02.2015
"3., tedy nejzrádnější stupeň"

Neni tech stupnu nahodou 5?

petrodpovědět 
 Re: 3. stupen20:26:16 05.02.2015
Nejzrádnější neznamená nejvyšší. Předpokládám, že tím bylo myšleno, že obecně mají lidé tendenci ho podceňovat zhruba ve smyslu: "Je ještě trojka, to půjde." Při čtyřce už se všem svíraj půlky na chatě, při pětce už nikoho nic ani nenapadne.
Martinodpovědět 
  Re: 3. stupen21:01:38 05.02.2015
jo, to i celkem dava smysl, diky
petrodpovědět 
 Re: 3. stupen20:27:50 05.02.2015
Je. O druhém a třetím stupni se mluví jako o nejzrádnějších. Dochází při nich k největšímu počtu smrťáků.
honzaodpovědět 
 Re: 3. stupen00:46:08 06.02.2015
1. neni snih
2. opatrne
3. velmi opatrne
4. sedim doma daleko od hor
5. apokalypsa

Takze tak.
Geoodpovědět 
  Re: 3. stupen07:27:52 06.02.2015
ty stupně mají nějaká kritéria, a lokální změkčování či přitvrzování stupnice je (byla by) cesta do pekla zmatení. pětka v Krkonoších snad historicky niky nenastala, čtyřka nastane možná jednou za patnáct let, trojka už pár dní či tejdnů každou sezonu bývá, a je na krakonošov docela hukot, nicméně je nutno pochopit že to je lavinová situace v celém pohoří která může ale nemusí mít nějakou vypovídací schopnost pro konkrétní stráň, i v trojce se dá bezpečně (někdy, někdo a někde) pojezdit, naopak při jedničce a poprašku to může někde v zafoukaném žlabu bejt fest o život zatímco o třicet metrů vedle kvetou sněženky.
Lukas B.odpovědět 
   Re: 3. stupen10:17:08 06.02.2015
Naprostej souhlas...
Tetřev za 100 bodůodpovědět 
 Re: 3. stupen10:29:56 06.02.2015
3. stupeň lavinového nebezpečí - značné


Stabilita sněhové pokrývky
Sněhová pokrývka vykazuje na mnoha strmých svazích* pouze střední až slabou stabilitu. Zde je jen mírně zpevněna.

Pravděpodobnost uvolnění laviny
Uvolnění laviny je možné již při malém dodatečném zatížení** a to zejména na strmých svazích* většinou uvedených v lavinové předpovědi. V některých případech je možnost samovolného uvolnění lavin středních a ve výjimečných případech i velkých rozměrů, které se obvykle zastaví až v dolní části svahu.

Doporučení pro lyžaře a turisty
Túry vyžadují velkou opatrnost a výbornou znalost lavinové problematiky. Nutná volba bezpečné trasy. Nebezpečná místa již tvoří souvislý celek i na mnoha strmých svazích* většinou uvedených v lavinové předpovědi. Nevstupovat na svahy nad 35º!! Zvýšená opatrnost na svazích nad 30º!

Charakteristika 3. stupně lavinového nebezpečí
Obvykle je vyhlašován v 30% zimního období a dochází při něm k 47% lavinových nehod. Ojediněle může dojít k ohrožení frekventovaných cest samovolnými lavinami. Bývá vyhlašován při napadnutí 20–40 cm nového sněhu za bezvětří nebo 15-30 cm nového sněhu při působení větru nad 10m/s. Označen oranžovou barvou.
kukiodpovědět 

 Msj20:28:22 05.02.2015
Ano 3tí nejzrádnější, z pohledu posouzení objektivity nebezpečí.. viz. statistika nehod. 5st extrémní nebezpečí, ale to je už na přesdržku někam lézt... Je to obrovská škoda toho mladíka!
michalodpovědět 
 Re: Msj22:22:06 05.02.2015
Zná někdo parametry té laviny? Jak byla mohutná a jak daleko v Malé jámě dojela? Předpokládám že postižení utrhli nahoře převěj nebo desku a letěli s ní dolů. Odpovídá to situaci?
 motákodpovědět 
  Re: Msj08:37:56 06.02.2015
Doufejme, že Viktor Kořízek udělá a publikuje rozbor lavinové nehody, tak jak to dříve dělal.
odpovědět 

 hanč, vrbata, červinka ...10:07:08 06.02.2015
Mě to nedá, ač je to marné musím to říct. Mě prostě zaráží na dnešních lidech ta naprostá absence byť jenom elementární úcty k zemřelému, která se projevuje v tisku a hlavně na netu. Mě by zajímalo jak by dnešní tisk prezentoval třeba tragédii Hanče a Vrbaty. Jestli by jim dneska taky postavili lidi  mohylu, nebo by dostali pokutu a následovala by veřejná diskuze, kdo tu záchranu zaplatí.
stipodpovědět 
 Re: hanč, vrbata, červinka ...10:33:57 06.02.2015
Bez ohledu na úctu k jakémukoliv zemřelému: Případ Haynč+Vrbata byl jen ukázkou vzepjatého nacionalismu. Takové nehody se prostě na horách stávají, ale čeští lyžaři a posléze politici z toho udělali národní oslavu. Prostě Pražákům a Čechům z Podkrkonoší se podařilo vrazit klín do čistě slezských Riesengebirge. Vyrobili legendu, udělali tábor lidu, postavili mohylu. Komouši po válce ještě přitvrdili a udělali z toho ve filmu boj českého lidu proti německému vlivu a dokonce sociální záležitost chudých českých tkalců proti bohatým německým sportovcům. (Mimochodem, víš jak skončili dva, kteří měli největší zásluhy v záchranné akci - Jarolímek a Rath? - paradoxně jeden vedl pět reprezentací ČSSR na olympiádě a druhý měl velký sportovní v Praze, o který ho komouši obrali, a udělali z něj metaře.)
Kuba Turekodpovědět 
  Re: hanč, vrbata, červinka ...10:42:53 06.02.2015
Vím Kubo, ten příběh je mi známý. I to, že se Rath dočkal rehabilitace až dnes. Mě šlo o to, že tenkrát to bezprostředně po nehodě lidé brali především jako prosté lidské neštěstí. To lidi dneska už neumí. Jak to bylo vykládáno potom je už jiná kapitola.
odpovědět 
   Re: hanč, vrbata, červinka ...11:32:07 06.02.2015
Myslim, ze se to neda srovnavat. Tehdy se jednalo o pouhy zavod po hrebenech a ne o nejakou planovanou (moznou) rizikovou cinnost. Na tu pak lidi koukaj jinym zpusobem - v knize Hory meho zivota od W. Bonattiho autor uvadi vylozene negativni reakce tisku i obycejnych obcanu na podobne udalosti (a ze jich Bonatti par zazil) a je to cca 50 roku tomu nazad.
Fahodpovědět 
    Re: hanč, vrbata, červinka ...16:11:23 06.02.2015
On výlet po Pančavské louce je ve špatném počasí určitě rizikovější než sjezd ze Studniční hory. Chlapi prostě měli smůlu kombinovanou se ctižádostí, která je lyžařům-závodníkům vlastní. Tehdy i dnes. (Tehdejší závody na běžkách se od dnešních závodů na skialpech zase tolik neliší.) Budiž jim země lehká.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: hanč, vrbata, červinka ...15:24:44 10.02.2015
To víš že jo. Za Hanče bylo dole připraveno 5 vrtulníků a předpověď počasí tehdy byla na vrcholu.
Tomodpovědět 
    Re: hanč, vrbata, červinka ...15:20:39 10.02.2015
Asi tak.
Tomodpovědět 
  !10:50:02 06.02.2015
Než něco publikuješ, tak si to po sobě přečti...
M@raodpovědět 
   (patřilo Turkovi samozřejmě))10:51:28 06.02.2015
...
M.odpovědět 
  Re: hanč, vrbata, červinka ...15:19:37 10.02.2015
Asi jsme každej viděli jinej film. Že by hysterický antibolševismus? Beztak byli všichni komunisti Pražáci, že jo. LOL.
Tomodpovědět 
 Re: hanč, vrbata, červinka ...12:28:48 06.02.2015
Myslíš elementární úctu k někomu, kdo porušuje přepisy a zákony, páchá přestupky a tím vším působí společnosti škodu?

Jo, kdyby tam zemřel někdo, kdo třeba zachraňoval jiného lyžaře, ok, pieta je na místě. Ale takhle? Já nevím, já bych jim to celé naúčtoval včetně mastné pokuty. Za zemřelého platí dědicové.
odpovědět 
  Re: hanč, vrbata, červinka ...12:58:25 06.02.2015
Nejdříve pokoj mrtvému.

A teď k tobě, vyznavači pořádku:
Ty jsi kdo, že hážeš kamenem ?

Tak až někdy budeš přecházet na červenou, pojedeš na (30) 31 km/h, dáš si jointa před hospodou, na výletě v Krkonoších se půjdeš v 1. zóně vychcat za křoví, místo na fakturu zaplatíš řemeslníkovi cash bez daňového dokladu a milion dalších protiprávních jednání, odsuď se.
Nazdar bazar.

automechanik amaterodpovědět 
   Re: hanč, vrbata, červinka ...14:16:22 06.02.2015
Proč bych se měl odsuzovat? Nejdříve přestaň míchat věci, které jsou nedbalostní, a věci, které jsou úmyslné. Pokud pojedeš 31 na 30, asi v tom velký úmysl není. Pokud tam pojedeš 50, zsloužíš pokutu a trest. To samé v horách - pokud si odskočíš za smrček se vymočit, asi to bude ochrana posuzovat jinak, než když tam úmyslně vyjíždíš mimo cesty a užíváš si zábavy, kde je to zakázané.

A výmluvu si umí najít každý. Takže pokud by chlapci náhodou zabloudili a omylem se dostali někam, kde nemají co dělat, lze to pochopit a litovat je. Ale jestliže tam vjeli úmyslně a vědomně porušovali omezení a vyhlášky, tak bych to posuzoval velmi přísně a nemám problém s označením vandalové, pachatelé a v tomto případě i hlupáci. Proč si nejdete do Alp? Teď to jsou lyžaři, pak to budou kola, pak motorky a čtyřkolky... a za chvíli máme bodrdel v Krkonoších ještě větší. Ne ne, chlapce je mi líto, ale nic to nemění na tom, že by všichni měli být za své chování odpovědní a nést následky. A krnapu držím palce a doufám, že po podobných lidech půjdou ještě více a přísněji.
odpovědět 
    Re: hanč, vrbata, červinka ...14:26:09 06.02.2015
A v Krkonoších jsi někdy byl? A o řádění skútrů na hřebenech jsi aspoň slyšel? Že tím strašíš jako něčím, co za chvíli nastane v důsledku toho, že tam teď někdo lyžuje.
honzaodpovědět 
     Re: hanč, vrbata, červinka ...15:28:21 07.02.2015
Krkonoše mám rád, bývám tam často, zejména v oblasti mezi Labská - Šp. Mlýn - Sněžka - Velká Úpa. A jestli tím straším? Nejde o strašení. Ale prostě jednou je to zakázané, a tak se to má držovat. Je jedno, zda na skútru, nebo na lyžích nebo na kolech. A pokud to někdo nedodržuje, má být potrestán. Lyžař stejně jako řidič skútru. Jednou to klukům projde, příště vezmou kamarády, pak tam vyjede jiná partička... a za chvíli to tam máš jako na Václaváku. Takže ne, za mě co nejpřísnější tresty. Jestli někdo chce dělat podobné sporty, ať si jede třeba na Tater nebo do Alp nebo to dělá v souladu s platnámi zákony a předpisy.
odpovědět 
      Re: hanč, vrbata, červinka ...21:28:13 07.02.2015
Ono to bude určitě složitější. Bylo by dobré vědět, jestli lidé vůbec chtějí přírodu chránit. Každý řekne ano, ale pokud se mají prolomit těžební limity, tak se nad tím diskutuje, argumentem jsou peníze (životní úroveň lidí ). Vidíme to nakonec všude, Krkonoše jsou zářným případem. Málo kde najdeme v horách tolik chat(už z historických důvodů), k tomu přidejme lanovky a vleky, tohle udržuje v horách hromadu lidi, který by sem vůbec nesli, nepatří sem, hory pro ně znamenají jenom sportoviště, kde se můžu projet na bobovce, projet BMW x-drive, ale je nutné se pořádně navonet, aby na vleku nebylo faux pas. K horám patří atribut zapadlosti a nedostupnosti. To Krkonoše nemají, Šumava je z tohoto ohledu více horská. Jsme ochotni vyčistit hory od lanovek, chat, hotelů? Odpověď zní ne, postihlo by to region, nezaměstnanost, apod..Tak se chrání aspoň něco, ale i v těch prvních zónách jsou chaty a jezdí tam auta. Nejedná se o ochranu přírody, ale o pokus ochrany již možná nezachranitelneho. A pak jsou tady lidi, kteří mají hory rádi, patří do nich, vyhledávají ji je, dokonce až tak, že poruší zákon a vstoupí mimo cestu do 1. zony, jsou dobrým obětním berankem, jsou ale pouze zanedbatelným bodem na vrcholu pyramidy, problém bude někde jinde. V Alpách to je podobné v jiných dimenzích, pro turistu odelaji
odpovědět 
       Re: hanč, vrbata, červinka ...21:30:29 07.02.2015
Omylem jsem to odeslal, nebudu pokračovat.
odpovědět 
       Re: hanč, vrbata, červinka ...15:32:10 10.02.2015
Že to není ochrana? Kdyby nebylo těch pravidel, tak už Krkonoše nejsou. Možná je to jen oddalování nezvratitelného. Jako zánik lidstva. Tak co kdybychom to přestali oddalovat...?
Tomodpovědět 
        Re: hanč, vrbata, červinka ...20:42:09 10.02.2015
Domnenky prosim nepouzivat.
odpovědět 
    Re: hanč, vrbata, červinka ...14:55:40 06.02.2015
Ale nerikej, ze si aut. am. nepochopil jak to mysli.. Kdo jest bez viny, at hodi kamenem.

To ze tobe nejake poruseni neprijde zavazne a jine zase ano, neznamena, ze to tak maji a meli by mit vsichni.

Treba ti krivdim, ale chces fakt tvrdit, ze si nikdy nepresel na cervenou, nikdy nepresel mimo prechod (kdyz byl do 30 metru od tebe), v obci si nikdy nejel vice nez 50 (at nejsou vymluvy typu "umysl" - 55 km/hod a vice) atd. atd...
odpovědět 
     Re: hanč, vrbata, červinka ...15:52:59 07.02.2015
Jistě, že jsem porušil a porušuji. Ale také je nutné počítat s trestem. Obvykle člověk ví, co porušuje, jaké jsou za to tresty a dovede posoudit, zda se mu to vyplatí. 50 porušuji, ale ne o víc, než o 20. To samé mimo město, tam porušuji rychlost max o 30, o více se to s ohledem na následky nevyplatí. Ale i kdybych jel jen 55, nemohu očekávat, že při přistěží nedostanu pokutu.

Na červenou chodím občas také. Ale těžko mohu očekávat, že když budu přebíhat magistrálu na červenou, že když mne sejmou a způsobím nehodu, že budu označen za nevinného chudáka, kterému to jednou nevyšlo.
odpovědět 
      Re: hanč, vrbata, červinka ...19:31:45 07.02.2015
A ted si predstav, ze jako tobe prijde v pohode porusit v obci rychlost max. o 20, tak nekomu prijde v pohode poruseni zakazu vylezt v Krkonosich mimo znacenou stezku. Holt kazdy ma jina meritka, jiny pohled.
Vetsina lidi si ale bohuzel ta sva osobni poruseni nejak oduvodni jako nezavazna oproti porusen tech ostatnich.
odpovědět 
       Re: hanč, vrbata, červinka ...21:13:51 07.02.2015
Stále nerozumíš. Já nepsal, že mi to přijde k nepochopení. Já to chápu. Ale také jsem napsal, že při porušení pravidel počítám s přistižením a s trestem. A odsouzením. Když se rozsekám ve 200 na dálnici a zabiju si, lidi mne akorát oprávněně označí za idiota. I když - možná opravdu budu pro pár lidí z nějaké pošahané komunity za hrdinu, politují mne, že jsem jezdil rychle rád a uměl jsem to, že jsou české předpisy blbé, že je všude omezeno, a co jiného jsem asi tak měl dělat, když jsem si chtěl zajezdit. Nedivil bych se. Když se tu najdou zastání jedinci, co lezou v zakázaných období, nebo lidi, co jezdí tam, kde se nesmí... ? Neměla by tato komunita právě tyto lidi ze svého středu vyobcovat, než je tu litovat? Když si vzpomenu, co tu onehdá tropil třeba Bída ohledně ochrany přírody, co se tu strhává debat o ptácích nebo nějakých kytkách. A najednou ježdění v 1. ochranném pásmu a vše je v pořádku... ?
odpovědět 
        Re: hanč, vrbata, červinka ...21:37:31 07.02.2015
Tak jo, tyhle jedince vyobcujeme z lezecke komunity a nebudeme jim projevovat uctu, stejne jako tebe (za tebou zde priznane prestupky) vyobcujeme z ridiccke komunity a take ti v nicem nebudeme projevovat uctu.
Vyzadujes se tu mechanizmu, diky kteremu by si i o tebe lide neopreli ani kolo. Asi fajn cesta by bylo s napravou sveta zacit u sebe.
odpovědět 
         Re: hanč, vrbata, červinka ...15:39:36 10.02.2015
A co má co dělat to, že někdo jezdí o 20 km víc než by měl, s tím, že jiný leze, kde nemá? Odsuzuji oboje nezávisle jedno na druhém. A i kdybych dneska dvakrát flusnul na chodník, tak to není důvod k tomu to neodsoudit stejně tak jako mě někdo má plné právo odsuzovat za flusání na chodník. Z mého pohledu prostě nemáte pravdu ani jeden. Kdož jsi bez viny, hoď kamenem, je hloupé, nebo spíše hloupě používané přísloví.
Tomodpovědět 
          Re: hanč, vrbata, červinka ...20:43:55 10.02.2015
Neni od veci, si procist vic nez jednu odpoved a nevytrhavat veci z kontextu :).
odpovědět 
   Re: hanč, vrbata, červinka ...15:27:35 10.02.2015
Ty seš hodně mimo. Vlastně by nikdo neměl nikoho a nic odsuzovat, protože každej občas udělá něco, co by se dělat nemělo. Tak to jo. Snad chápeš aspoň rozdíl mezi vraždou a fackou.
Tomodpovědět 
  Re: hanč, vrbata, červinka ...13:11:54 06.02.2015
....smutnej názor
ouzinodpovědět 
  Re: hanč, vrbata, červinka ...13:44:26 06.02.2015
No ano, myslím elementární úctu tváří v tvář neštěstí člověka. Tu úctu, která nám brání v takové chvíli vyslovovat soudy o jeho užitečnosti, nebo škodlivosti pro společnost. Nejen proto, že o ní nic nevíme a nejsme v pozici, že bychom ji směli posuzovat, ale čistě jenom proto, že se stalo neštěstí. Nikdys takový pocit nezažil?
stipodpovědět 
   Re: hanč, vrbata, červinka ...14:22:07 06.02.2015
Jestli sis všiml, nehodnotil jsem dotyčného, ale jeho chování. To jsou dvě odlišné věci.
odpovědět 
    Re: hanč, vrbata, červinka ...19:22:54 06.02.2015
Hm, mistrovství světa v abstrakci.
Souhlas se stipovým povzdechem.
Prožíváme čím dál větší kusy svého života ve virtuální mediální realitě a to anestetizuje. Všichni si samozřejmě na všechno, i když se to stane na druhém konci vesmíru, děláme radikální názory a máme dost silné sebevědomí stát za nimi, i když naše úroveň síle těch názorů vůbec není práva.
Vsadil bych se, že ten, kdo by na místě šel za cenu osobního rizika, zkaženého víkendu atd. zachraňovat cizího člověka, kterej udělal blbost a kvůli ní mu jde o život, by se o tom dotyčném v internetové diskusi nevyjadřoval zdaleka tak drsně a radikálně jako někdo jinej, kdo si o tom doma v obýváku přečte na webu a ve své virtuální (polo)anonymní identitě se cítí jako pánbůh o posledním soudu.
Nejspíš si naše virtuální identity dodávají právě touhle radikálností a nekompromisností na významu.
P(iškot).odpovědět 
     Re: hanč, vrbata, červinka ...15:46:35 07.02.2015
A jak to s tím souvisí? Pořád ještě nechápu, co to má vše společného s dodržováním základních pravidel.

Někdo úmyslně porušil zákaz vstupu, jen tak pro zábavu, a pohybval se v místech, kde neměl, a porušil tak zákon č. 114/1992 Sb.o ochraně přírody a krajiny. Doporučuji přečíst zejména paragraf 16, odstavec 2, bod b. Tak o čem tu pořád chceš diskutovat?

Mám to brát jako další výraz pokrytectví lezecké komunity? Když náhodou někdo leze třeba v období, kdy se to nemá, můžete se zbláznit. To tu div nepíše vedení svazu a neprosí o doržování pravidel kvůli jednání s ochranáři. To samé platí o mágu, to jste ochotní lynčovat kohokoliv. A když někde poruší podobná pravidla někdo jiný, má to být v pořádku?
odpovědět 
      Re: hanč, vrbata, červinka ...16:36:46 07.02.2015
Nediskutuju ani náhodou pořád, tohle byl první můj příspěvek v téhle diskusi.
Nevzpomínám si ani, že bych někoho chtěl někdy lynčovat kvůli nedodržování povoleného období nebo kvůli mágu. Já bych vůbec spíš to lynčování omezil.
Takže nechápu tvůj post. Stip a několik dalších včetně mě jsou proti lynčování. Ty si naopak vyhrazuješ nárok na odsuzování. A argumentuješ připomínáním něčeho, s čím já doufám nemám nic společnýho, a možná ani ti další co tu psali. Zvláštní.
P(iškot).odpovědět 
      Re: hanč, vrbata, červinka ...16:40:49 07.02.2015
Nekrmit, prosím!
honzaodpovědět 
       Re: hanč, vrbata, červinka ...16:56:24 07.02.2015
škoda, pozdě
P(iškot).odpovědět 
      Re: hanč, vrbata, červinka ...16:55:43 07.02.2015
Ještě po pročtení pár snad tvých příspěvků jinde v tomhle vláknu. Zdá se mi, že diskutuješ hlavně ty. Začalo to tu jakýmsi stipovým povzdechem, vůči kterému ses začal dost ostře asi právě ty vymezovat. Ten stipův koment byl spíš povzdech na okraj nad ztrátou ohledů na neštěstí druhého a jeho blízkých.
Nezpochybňuje se tu myslím (až na okrajové případy) porušení zákonů. Případné pokuty jsou v kompetenci příslušných orgánů a ty s tím nějak naloží.
Ale ty k tomu ještě vyžaduješ něco jako veřejné odsouzení. Respektive zbavuješ dotyčného práva na tu pietní úctu. Sorry, ale lynč jsi ty. Pokud osobně neuznáváš pietu k někomu, kdo porušil zákon, nemusíš to ještě tímhle způsobem prezentovat veřejně. Ale to, s čím se tu prosazuješ, je ekl.
P(iškot).odpovědět 
       Re: hanč, vrbata, červinka ...18:20:10 07.02.2015
Dobře, pokud poskytnutí práva na pietní úctu znamená zamlčovat a ignorovat nezákonné jednání, za kterého k události došlo, beru vše zpět. A aby si kluci platili záchrannou akci, která by se při dodržování zákazu vstupu, o kterém museli vědět, nemusela vůbec konat, sami, je také blbost. Proč bychom jim to z našich daní nezaplatili my všichni dohromady?
odpovědět 
        Re: hanč, vrbata, červinka ...01:20:44 08.02.2015
S tímhle nechoď na Lezce, ale do Parlamentu. Skoro všechny slušné země mají rozpočtově oddělenou horskou službu od zdravotní péče a od státního rozpočtu. Znamená to, že si každý zásah platíš sám (buď cáluješ na dřevo, nebo za Tebe platí komerční pojišťovna). U nás to není, protože každý ministr pro místní rozvoj se rád fotí s "těmi statečnými chlapíky v červeném".
Kuba Turekodpovědět 
      Re: hanč, vrbata, červinka ...15:46:17 10.02.2015
Pokud někdo umřel, tak bylo vše v pořádku, tos nevěděl? Ehm, myslím to tak, že měl prostě jen smůlu. Z piety.
Tomodpovědět 
     Re: hanč, vrbata, červinka ...15:42:58 10.02.2015
Podle tebe asi ani náčelník HS neměl říkat, že byli v zakázané oblasti. Prostě pieta. Tak to jo. Škoda každého života i kvůli pozůstalým, ale je třeba říct nahlas, že tam neměl co dělat a může si za to sám.
Tomodpovědět 
      Re: hanč, vrbata, červinka ...01:42:22 11.02.2015
Pane, ty ses do toho opřel.
A hele, naopak náčelník HS by asi podle mě patřil k těm, kteří jsou v pozici, ve které je naprosto na místě říkat veřejně také to, že byli, kde neměli. Stejně jako policie, ochrana přírody...
To, že byli někde, kde správně neměli být a radši neměli být, ale bylo dost jasně řečené už mnohokrát, takže už bych to z té piety třeba tady v diskusi osobně nezdůrazňoval pořád dokola. Jo, kdyby se to teda zatím nevědělo, asi by to byla jiná situace a nebylo by od věci nějak adekvátně upozornit na další rovinu problému.
Vlastně to, jak se k tomu stavím, perfektně vyjádřil honza v reakci na GEA 19:35:00 09.02.2015. Pitvat tady chybu, které se dopustili v obou rovinách (riziko i porušení zákazu) už víceméně nemá smysl, protože to nic objevného nepřináší, je to celkem jasné, takže jediná smysluplná (aspoň pro někoho) může být ta pieta.
P(iškot).odpovědět 
  Re: hanč, vrbata, červinka ...16:53:32 10.02.2015
Ty jsi ale kund, fakt.... běž diskutovat na seznam..
Jirkaodpovědět 

 Sebevražda11:11:54 06.02.2015
1. Podmínky (nepříznivá orientace, nový a navátý sníh), 2. Terén - extrémní sklon a expozice svahu, 3. Lidi (rozestupy)...
W.M.odpovědět 
 Re: Sebevražda11:17:02 06.02.2015
Uzasny rozbor! Sem rad, ze i tu v Cechach, kde nemame poradne hory, je tolik lavinovych odborniku!
odpovědět 
  Klid12:49:27 06.02.2015
To byl jen prvotní, ale dost pravděpodobný scénář. Možná prostě jen spadli v mlze přes převěj jako já kdysi. A v Čechách, jak je vidět, pořádné hory máme a dokonce i na Moravě a ve Slezsku jsou...
M@raodpovědět 
   Re: Klid14:46:49 06.02.2015
Myslis ty zaobleny kopecky a hrebeny?
odpovědět 
    Re: Klid15:48:02 10.02.2015
Kluci evidentně spadli z kopečku.
Tomodpovědět 

 Trocha úcty, pánové12:54:44 06.02.2015
Ti kluci tráví na horách hodně času a o lavinách vědí možná víc, než většina z vás. Vzpomeňte si, jestli jste se sami někdy nedostali do situace, kdy jste zašli příliš daleko, než bylo zrovna bezpečné. Pokud to dobře dopadlo, měli jste ŠTĚSTÍ. Včera dopoledne štěstí nevyšlo na všechny, stalo se něco hodně smutného, umřel mladej kluk, jeden z nás...
Prosím, zdržte se zbytečně moralizujících připomínek a nedělejte to klukům ještě těžší, než to teď mají.
S přáním hodně štěstí na horách v zimě i létě, Tatuš
Tatušodpovědět 
 Re: Trocha úcty, pánové13:49:16 06.02.2015
přesně
kwjetodpovědět 
 Re: Trocha úcty, pánové14:13:28 06.02.2015
pred lety jsem koukal na led v obraku a snih se mi nezdal, pri zmince o lavine se mi mistni vysmali.
asketaodpovědět 
 Výjimka14:25:50 06.02.2015
No ale nemá to dvě roviny? Jedna je znalost sněhu a lavin, a druhá vstup někam, kam je vstup zakázán. Tedy nikdo jim nevyčítá špatný odhad sněhu a laviny, ale porušování předpisů a zákonů. Mimochodem, proč si nevyjednali třeba výjimku ke vstupu?
odpovědět 
  Re: Výjimka14:32:46 06.02.2015
Diskuse k danému tématu tu zatím probíhá daleko kultivovaněji než na středním proudu. Tak si to nepokažme, zkusme se přemoct a nesklouznout k tomu hnoji reakcemi na posty, jako je ten nade mnou.
honzaodpovědět 
  Re: Výjimka14:49:30 06.02.2015
..v krkonosich je vstup zakazan vsude. Jsou prilis male na velke mnozstvi lidi. Neni mozne to oficialne povolit. Je nutne odradit masivni zastupy lidi. Z bezpecnosti to nema co delat. Kazdy lyzovatelny svah muze byt/je za lyzarsky zajimavych podminek lavinezni.
Tato diskuze je bezpredmetna. Je to tragedie, smula, to je cele.
Silu pozustalym.
Yeanodpovědět 
   Re: Výjimka16:23:06 06.02.2015
Na Radiožurnálu probíhá buzeracni masáž. Utahování šroubů v přímém přenosu...takže: jezdit všude i kdyby byla vyhlášena petka než nás ta ochranarska mafie udola.
klasik odpovědět 
 Re: Trocha úcty, pánové19:23:08 06.02.2015
Souhlas s Tatušem.
Sanyodpovědět 
 Re: Trocha úcty, pánové19:09:48 08.02.2015
děkuju, Tatuši, žes to takhle pěkně napsal. Blízkým zemřelého UPŘÍMNOU SOUSTRAST a všem těm, kteří si tu potřebují honit ego - nechcete si o tom, chlapci, pokecat v hospodě u piva? Tam se ta negativní energie konfliktu, co sem do diskuzí zaséváte, rozproudí mnohem lépe, než když nacvakáte pár písmenek na klávesnici a kliknete na odeslat.
báraodpovědět 
  Re: Trocha úcty, pánové15:51:01 10.02.2015
každý konflikt má vždy jen jednu stranu, svatá pravda.
Tomodpovědět 
 Re: Trocha úcty, pánové18:13:55 09.02.2015
Ja s tim "byla to smula", nebo "stesti nevyslo na vsechny" nesouhlasim. Podminky byly jaky byly a turu si vybrali jakou si vybrali. Nekde se stala chyba, a dopadlo to, jak to dopadlo.
Spis bych se ptal, jakou chybu udelali a proc. Treba jen kvuli tomu, aby tady za par dni nebyl podobny clanek.
Geoodpovědět 
  Re: Trocha úcty, pánové19:35:00 09.02.2015
OK, pokusme se formulovat nějaké poučení nebo analýzu. Co třeba "Když je podmínka na piču, je lepší se do strmýho nepouštět?" No, nezní to moc objevně, ale holt ne každá lavinová nehoda musí vždycky přinášet nějakej pitevně zajímavej poznatek.

Proto mi přijde lepší ten spirituální pohled na věc, kterej mluví o nedostatku štěstí. Je to takový pokornější a informačně užitečný tak asi stejně jako technická analýza toho, proč se za trojky plus odporoučel do údolí strmej hang i s lyžaři.

Kdyby se urval hang o sklonu dejmetomu 25°, pak by to analýzu zasluhovalo, to jo.
honzaodpovědět 

 ...18:46:15 06.02.2015
Tak byli někde, kde neměli bejt, třeba se z toho všichni podělejte..nejsou jediný, kdo to dělá, jen jsou momentálně jediný, komu se to bohužel nevyplatilo a všichni o tom vědí a jsou hrozně chytrý....
Každý den se dělá všude tolik přestupků a místo toho, aby Vám při takhle tragický události bylo líto mladýho, hodnýho kluka, tak mu to snad přejete, jen proto, že byl tam, kde to není povolený, to je fakt konec!!...
Lůcaodpovědět 
 Re: ...20:50:14 06.02.2015
Souhlasím s lúcou
ouzin odpovědět 
  Re: ...13:40:43 07.02.2015
Toliko slov, ale nic víc než kolegině co čte blesk sem se nedozvěděl, že tu žije hodně chiiitrejch lidí sem věděl i před článkem
Ladjaxodpovědět 
 Re: ...15:53:54 10.02.2015
Když někdo řekne, že lezli někam, kam správně neměli, tak to neznamená, že mu to přeje.
Tomodpovědět 

 Chodím na hory ....16:03:48 07.02.2015
... proto že se mi tam líbí. Lezu protože mi to přináší potěšení a někdy i adrenalin. Na lyžích jezdím ve volném z téhož důvodu. Nechci záměrně překračovat čáru zákazu nebo opatrnosti, ale někdy to udělám vědomě. Jdu do toho s plnou odpovědnosti za své činy a následky.

Věřím, že takto to cítili a ctili i tihle v lavině. Bohužel ( nebo možná bohudík? kdo ví? ) já jsem ještě tady, ale on už bohužel už ne. Takový je prostě život na horách a ve volném terénu.

Předpokládám, že každý nebo alespoň většina z nás, kdo dělá tyhle věci je srozuměna s tím, že to může špatně dopadnout. Co více k tomu říct? Zde se hodí jen upřímná lítost a vzpomínka. Všechny ostatní kecy jsou úplně mimo.
Aldoodpovědět 
 Re: Chodím na hory ....14:38:38 09.02.2015
DOUFÁM ŽE SI U TOHO RIZIKA UVĚDOMUJEŠ I RIZIKO OHROŽENÍ TĚCH OKOLO TEBE I TĚCH CO TĚ ZACHRAŇUJÍ...
nesobecodpovědět 
  Re: Chodím na hory ....14:46:30 09.02.2015
Kdo je bez viny, ať ......
Aldoodpovědět 
   Re: Chodím na hory ....15:55:17 10.02.2015
Ale no tak.
Tomodpovědět 

 Proč?14:28:30 09.02.2015
Nechápu, proč má někdo na lezeckém serveru potřebu dlouze rozebírat, proč byli v 1. zoně KRNAP mimo vyznačenou cestu, spíš než, proč byli v lavinovém území za tak nepříznivých podmínek, jaké v tu dobu v Krkonoších panovaly.
Proč se na to za takových podmínek nevybodli?
odpovědět 

 Proč?14:39:49 09.02.2015
Nechápu, proč má někdo na lezeckém serveru potřebu dlouze rozebírat, proč byli v 1. zoně KRNAP mimo vyznačenou cestu, spíš než, proč byli v lavinovém území za tak nepříznivých podmínek, jaké v tu dobu v Krkonoších panovaly.
Proč se na to za takových podmínek nevybodli?
odpovědět 

 Několikero rovin15:21:10 10.02.2015
1. Nechápu proč na webu o lezení je nutné informovat o nehodě dvou skialpinistů, příště tu budou basejumpeři?
2. Tato diskuze má několik rovin: a) Stala se tragedie s následkem smrti člověka, soucit, soustrast b) Jak se to stalo, kdo za to může, dalo se tomu předcházet c) Stala se někde, kde kromě tetřeva, polární lišky, aj. nemá bejt ani noha.
Tato kombinace, každá složka sama o sobě je hořlavá ažaž, dává vzniknout napalmovému flamemu
Můj komentář: Chápu to správně, že podmínky nebyli oukidouki a hoši se na to radši měli vysrat? Takže se stal průser, stal se asi pro nějakou tu smůlu a blbý podmínky a stal se tam, kde se vůbec stát neměl, někteří diskutéři zde provádí syntézu dvou posledních bodů a někteří to rozporují, já si myslím, že logiku to má, páč kdyby tam nelezli, nemohlo se to stát, že? Tedy to souvisí. Dále tu někteří alibisticky poukazují na špatné zákony a že to všichni porušujeme, ano, ale stále platí "dura lex, sed lex" a kdokoli z nás, není-li to psychopatický kokot, si je při porušování zákona vědom, co dělá a když ho třeba chytnou jak jede moc rychle, kde nemá, stáhne vocas mezi nohy, přizná vinu a snaží se uprosit nejmenší pokutu, ale vinu nerozporuje.
Nelze se veřejnosti divit, že spojuje místo(ochrana) a čin, resp. tragedii.
Ano, spousta lidí to porušuje, přesně s tím, elitářským pocitem, že je nás jen málo a to se snese(svoji zvrácenou logiku to má).
A všichni to známe z dětsví: Když nás chytnou, někde kde nemáme být, je to průser, když nás chytnou někde kde nemáme být a stal se tam průser a je to průser na druhou a nezbejvá, než si to vyžrat až do dna...
k.odpovědět 
 Re: Několikero rovin15:58:50 10.02.2015
Skvěle vystiženo, jsou to všechny ty věci dohromady. Je oprávněné vynadat, je oprávněné mít soucit. Neoddělitelně.
Tomodpovědět 
 Re: Několikero rovin23:42:53 10.02.2015
Stáhne vocas ... a snaží se uprosit ....
prostě jako zamlada.

Čest práci a světu mír!

Do prdele, už je to tu zase ....
MModpovědět 
 Re: Několikero rovin00:20:56 11.02.2015
Ach jo... Žádný tetřívek, natož tetřev v této oblasti nikdy nežil a žít nebude (toho z jeho domoviny napřed vytlačilo osídlení nižších poloh, které dovolili ochranáři z KRNAPu, a teď mu ubírají poslední zbytky míst na holinách také ochranáři z KRNAPu, když je nechávají zalesňovat.) Dokonce i polární lišku budeš muset hledat na jiných místech naší planety. Jinak jako rétorické cvičení v prvním ročníku právnické fakulty dobré... Příště se zaměř více na fakta a také sociální vztahy. Určitě z Tebe vyroste slušný právník někde na okresním úřadě.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Několikero rovin06:27:54 11.02.2015
nová rovina - Turek odborník na tetřeva a tetřívka - asi se bude hlásit na KRNAPu jako poradce
odpovědět 
   Re: Několikero rovin09:15:23 11.02.2015
no, popravdě, tetřívek se vyskytuje v Krkonoších vysoko (kde je mu venkoncem velmi nepohodlno)jen proto, že všude jinde ho zlikvidovala divoká prasata a lišky (není to žádný velký etalon inteligence) a pokud se nevrátí myslivost a lesní hospodaření do stavu před mnoha desetiletími, kdy se práskalo po škodné na potkání a kácelo se dohola a sbíralo klestí a páslo se ostošest, tak nějací skialpinisté jsou záležitost poměrně marginální. problém tetřívka v krakonošově je typická scabiosa trenta. jó takle okolo kuřích vod, tam by se mu (bez prasat a lišek) tokalo...
Lukas B.odpovědět 
    Re: Několikero rovin09:35:06 11.02.2015
Vsak ona ti slecna/pani Stastna ze spravy KRNAPU vysvetli, proc je treba udrzovat 16km2 velkou ZOO pro Tetrivka prave v Krkonosich. :) (viz. diskuze na ledopad.krnap.cz)
Geoodpovědět 
     Re: Několikero rovin09:56:04 11.02.2015
ale jo, je to stokrát vymlácená sláma a nový argument se jen těžko najde. třeba takhle: http://www.wildmeat.co.uk/ collections/partridge/products/whole-partridge nebo třeba http://www.fleisch24.at /wild/fedriges-wild/rebhuhn.php nebo http://jagareforbundet.se/vilt/ viltmat/Viltrecept/fagel/rapphona-med-cognacsas-och-pytt/ mohlo by se hledat i dál, žánop.
odpovědět 
      Re: Několikero rovin17:29:16 11.02.2015
vy volové:) o tetřívka nejde, vůbec, mě je to zvíře ukradený, ale straka v podobě Turka, se zase chytla na pozlátko...
A vúbec Turku, ty pse pohanská, ta tvoje reakce je prostá argumentů, jen nízce špiní po emocích.
Halt rudý jsi byl a rudým zůstaneš.
Škoda, že jsem se taky nevsadil, mohl jsem se vožrat zadarmo.
k.odpovědět 
       Re: Několikero rovin12:15:31 12.02.2015
Moje argumenty? Jednoduché (sice jsem to napsal již výše, ale pro Tebe je rád zopakuji): Tetřívek takhle vysoko na Studni nežije, protože je mu tam smutno, zima a nemá co žrát. Tetřívek žil dříve v mokrých a jen málo zalesněných územích na úpatí hor, odkud ho vyhnala zástavba v národním parku. Pak se přesunul o něco výše na imisní holiny, které se tvořily kvůli hnusům ve vzduchu už mezi válkami a pak masivně v 70. letech. Jenže ochranáři tyhle dnes holiny zalesňují, takže tetřívek mizí. Lyžaři, laviny, turisté a další podobné vlivy na to mají vliv jen malinkatý a na Studni žádný. Pro studium doporučuji napřed prohlédnout mapy, které ve svém GIS poskytuje veřejnosti KRNAP. Pak můžeš pokračovat odbornými publikacem na téma ekosystém, Krkonoše a tetřívek. Pak si s Tebou zase rád popovídám.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Několikero rovin13:16:44 16.02.2015
Aha, tak jsi na tom hůře, než jsem čekal, jak jsem psal výše, o Tetřívka nejde(stejně tak jako o polární lišku), měl jsem pocit, že právě díky lé lišce to i takovým jako ty dojde, nevadí.
Tíha argumentace spočívala někde jinde a na to jsi vůbec nereagoval, jen jsi se chytnul naprosto nepodstatné a evidentně irelevantní hyperboly.
Dám ti ještě jednu šanci.
k.odpovědět 
      Re: Několikero rovin10:07:15 13.02.2015
jo todle jsem psalo já a zapomnělo jsem se podepsat (což je u takového brojiče proti anonymitě vostuda). zájemcům můžu ještě naskenovat recepty ze sandtnerky.
Lukas B.odpovědět 
     Re: Několikero rovin13:25:52 12.02.2015
Joo soudružka Šťastná je vostrá, sem ji zažil jednou na živo. Se zelenejma sem nikdy neměl problém, ale takhle arogantní paní se jen tak nevidí. Bych jí chtěl mít doma...
Chrudošodpovědět 
      Re: Několikero rovin23:59:52 14.02.2015
By mě zajímalo, jak ji berou její kolegové...
Arnošt Blažejodpovědět 
       Re: Několikero rovin10:25:59 20.02.2015
... zezadu ...
kolegaodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.