LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Poslední slova před smrtí: Cvaknu si tu erárku...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140258 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
Hotel Impuls - Havířov
Horolezecká stěna SOŠ, Šumperk, Zemědělská 3 - Šumperk
Bouldering za oponou - Měnín

Prodejny
Rock Point - OC Nisa - Liberec
HUDYsport - Karlovy Vary
HORALSPORT - KLADNO

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lezeni na Polinku

- upozorneni CHS

smallAhoj, protoze to mam na Polinku rad a myslim si, ze je to hezka lokalita o kterou by lezecka komunita nemela prijit,

kopiruji sem na Lezce text z webu CHS. Snad tu oslovi vice lidi nez na webu CHS.

-------
Po opakovaných problémech na Polínku (zákaz stanování, parkování, kontroly ze strany Policie) se podařilo zjistit, že Polínský vrch je "významný krajinný prvek", který je podle zákona o ochraně přírody a krajiny chráněn před poškozováním a ničením. Příslušný orgán ochrany přírody (MÚ Nýřany) i obec Krsy, na jejímž území se Polínko nachází, jsou ochotni lezení akceptovat, za předpokladu, že lezci budou dodržovat stanovené podmínky, aby nedocházelo k devastaci lokality. Podmínky budou stanoveny na základě žádosti ČHS, kterou v nejbližších dnech podáme.


Polínko

photo by © JirkaS


Pro období do vyřešení celé záležitosti je domluveno, že lezení na Polínku je možné pouze pro členy ČHS, kteří se prokáží členským průkazem. Táboření není povoleno. Prosíme, abyste tato omezení respektovali.
-------


Zdroj:
Zde najdete ofiko informace ČHS - upozornění

Michal   [úpravy] 10:40 27.06.2015Tisk 

Reklama:


Související články:
Související průvodce:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Nasrat na omezování svobod15:16:43 27.06.2015
""Pro období do vyřešení celé záležitosti je domluveno, že lezení na Polínku je možné pouze pro členy ČHS, kteří se prokáží členským průkazem.""
Hahaha, kdosik si bude diktovat, kdo muže a nemuže cosik vykonávat na veřejně přístupných místech, respektive by chtěl toto "veřejně přístupné omezovat na základě příslušnosti s jakému spolku".
Takže pěkně po sahulovsku: "Nasrat nasrat nasrat!"
Chápu sice rozčílení místních, ale stavím se proti tomu, abych byl omezován a kádrován na základě kusu papíru jako je prukazka ČHS.
 vonkreuzodpovědět 
 Re: Nasrat na omezování svobod20:38:33 27.06.2015
Teda za ty roky si tam bordel po nikom z lezců nepamatuju a to sem odcházel jako poslední skoro vždycky. Jediné co tam značí "pobyt" je jedno jediné ohniště. Nějakýmu buřtíkovi ve vsi hráblo stejně jako to bylo kdysi v Poříčí a pan starosta je akční jak Chuck Norris.
Hlavně to tam lezci vůbec zkultivovali. Dyť tam všude bylo před 10 rokama ještě jen bláto, trní a pár rezavejch skob ze 70. let. Zašel bych i do hospody ve vsi, ale to by tam musela nějaká bejt, teda tu pololegální v Polínkách nepočítám.
Ať si páni starostové vystrčí hlavu z prdele a postavej si do latě svoje vesnický fakany. Už minulej rok tam flákli najednou ceduli zákaz vjezdu. Asi chtěj, abychom nechali auto ve vsi a voni mohli dělat čorku. To, že bordel dělaj jen a jen místní je uplně jasný. Stačí se podívat na to poloutajený koupališťátko, o kterým vědí právě jen a jen místní a možná pár z nás. Všude vajgly, plastový tašky, lahve, střepy, šprcky. HNUS! A to před pár rokama bylo ještě super místo. Stačí se podívat na skály v okolí, kde se pohybují jen lezci a místní fakanstvo tam nepáchne. Žádnej bordel tam není. Tohle je prostě jasná buzerace od blbů, kteří nám záviděj, že děláme něco, čemu oni nerozumí.
Svaz jako chce jednat o čem? Jako tím připouštíme, že když mám lano, tak sem méněcenější než turista či místní honibrk. Připojuji se. NASRAT, NASRAT, NASRAT
By se svaz musel vrátit k povinným horoškolám a skládání zkoušek. A to by zůstalo tak max. 1000 členů, neboť těch zbývajících XX tisíc ani neví jakej je rozdíl mezi půlkama a dvojčetem.
odpovědět 
  Re: Nasrat na omezování svobod20:47:39 27.06.2015
By se svaz musel vrátit k povinným horoškolám a skládání zkoušek, jak tomu bylo dřív. Potom bude členství v ČHS něco znamenat.

P.S. To by mě zajímalo jak, kdo by tady cokoliv vymahal. Skály si hlídaj jen lezci. Vyřveš debila z mágem z Prachova či Hrubice a jen od něj pokoj.
odpovědět 
   Re: Nasrat na omezování svobod21:06:07 27.06.2015
Tvá naivita je bezbřehá. Tyhle silné kecy jsou fajn, když jsou anonymní na netu. V reále podobní siláci obvykle zklapnout a jsou rádi, že vyváznou s domluvou.

On je fajn se na webu vytahovat, jak jsi silný, ale když na tebe pak nastoupí kdokoliv s ochranou veřejného činitele, kde... ale co bych tu psal, stačí se podívat na 140/1961 Sb, paragraf 155. neznám nikoho, kdo by v reále pod hrozbou pár let natvrdo nezkrotl.
odpovědět 
  Re: Nasrat na omezování svobod21:09:22 27.06.2015
To je snad jedno, jak tam je, zda pořádek ale čisto. Jestli je to místních, chápu, že tam cizí nechtějí. Máme to u nás podobně. I kdybychom si do vody srali a měli okolo skládku, je to naše sraní a naše skládka, nikod tam nestojí o přespolní. Takže netahej do toho úklid místa nebo chování, prostě tam nikdo nestojí o tom, aby se tam producírovali cízí. Co je na tom divného? Já je chápu a souhlasím s nimi.
odpovědět 
   Re: Nasrat na omezování svobod23:27:40 27.06.2015
Co je to cizí? On má snad někdo větší nárok na kus země jen proto, že bydlí poblíž? To jsou mi novinky ...
odpovědět 
    Re: Nasrat na omezování svobod23:32:20 27.06.2015
Já tu ale nepíšu o legitimním nároku. Copak říkám, že mají místní na území právo? Nic takového neříkám. Jen jsem napsal, že chápu, že místním vadí, když se jim tam courá někdo cizí, a že se ho snaží zbavit. Mě u nás taky štvou místní, i když nárok na veřejný prostor máme stejný. Nic víc :-)
odpovědět 
     Re: Nasrat na omezování svobod14:41:36 28.06.2015
Ano, to pak ano, v tom máš pravdu. Já bych taky nechtěl, aby mi nějaká skupina víkend co víkend dělala bordel za barákem, a snažil se je nějakým způsobem vystrnadit. A o tom žádná, že toto lezci dělají. Jen namátkou, co si pamatuju, tak Peilstein nebo Höllental. Z pohledu místních to muselo být peklo, co lezci dělají. Už jsem tam dlouho nebyl, tak ani nevím, jestli se něco změnilo ...
odpovědět 
      Re: Nasrat na omezování svobod15:49:11 29.06.2015
Höllental se podle me malinko zmenil a to tim ze o vikendu tam v hospode u kempu jiz neni prazdno ale celkem narvano a klopi se piva o 106 takze to gasthofu nese eura ktere by jinak na tuty nemel. diky chlapi ze tim chlastem pomahate udrzet argument pro ten free kemp...
odpovědět 
    Re: Nasrat na omezování svobod10:22:15 28.06.2015
Pravdepodobne dochazi k nejake ujme majitelu okolnich pozemku. A to ze lezci delaji bordel je znama vec - takze ac verejny pozemek, asi tezko se budou tolerovat odpadky, hluk atd.
odpovědět 
 Re: Nasrat na omezování svobod14:32:13 29.06.2015
fakt jseš hustokrutej pankáč. Ale buďme rádi aspoň za to. Taky mohli lezení zakázat do vyřešení věci úplně. A k vůli takovejm blbům, který na všechny pravidla serou, k tomu taky možná dojde :(
d.odpovědět 
 Re: Nasrat na omezování svobod21:01:04 29.06.2015
Přesně kvůli takovým hovadům jako jsi ty se tohle děje. Pokud je někde zakázáno bivakovat (a to z jakéhokoli důvodu) tak tam prostě nemáš co dělat. Pak se nedivím místním, že nás tam nechtějí. V tichosti si zalezu, nepozorovaně odejdu aby po mě nezůstala v přírodě ani stopa a vše je v pohodě.
Pekošodpovědět 
  Re: Nasrat na omezování svobod22:54:46 29.06.2015
V tichosti a nepozorovaně? A jak to uděláš? Podívej se na Velkou a Roviště. Dober, zruš a další informace jako třeba hlasitý křik "Lanoo" se nesou až na druhý břeh. Myslíš, že když je někdo s knížkou na zahradě, že tohle chce celé dny poslouchat? A nepozorovaně? Myslíš, že ty pestré helmy a různě barevná trička nejsou vidět?
odpovědět 
   Re: Nasrat na omezování svobod23:13:21 29.06.2015
Teda volat LANOOO je normální. Ale normální není hýkat na roštěnku uvázanou na rybu, mrcasící se na nástupu Český MILÁČKU, TO DÁŠ, UDĚLEJ TO, POĎ, POĎ, DÁL UŽ JE TO LEHKÝ ... místní oplácejí motorovou pilou a cirkulárkou :-D
Z těch, co se tady zastávají místních, tak jasně na Polínku nikdo nikdy nebyl. Byste jinak věděli, že ten lom je dost daleko od obou vsí a ani zpěv rozveselených horolezců se odtamtud nedonese. To není jako na Labské stráni, kde frajeři dělali binec u hřbitova a vsi.
odpovědět 
    Re: Nasrat na omezování svobod23:28:32 29.06.2015
Samozřejmě, že je to normální. Stejně tak řada jiných signálů mezi jističem a lezcem. Ale že je to normální ještě neznamená, že když je to od rána do večera každý víkend, že to lidi okolo baví poslouchat.
odpovědět 
     Re: Nasrat na omezování svobod10:46:27 30.06.2015
Přesně tak. A nejen řev, ale konání potřeby všude okolo, parkování auty, jak se mi to hodí. To vše je pro místní hodně nepříjemné a rádi by svůj klid a pořádek. Proto by neškodilo trochu empatie a začít se chovat tak, abych nikomu ničím nevadil.
odpovědět 
    Re: Nasrat na omezování svobod10:43:21 30.06.2015
Mistnich se to muze tykat i jinak, nejenom hlukem..
odpovědět 

 Nerozumím proč...15:21:52 27.06.2015
Jinými slovy ČHS přistupuje na hru úřadu, který si našel důvod, jak omezovat lezení. Žádostí Svaz prakticky potvrdí, že lezení  je zásahemh, který by mohl vést k poškození nebo zničení Polínka nebo ohrožení či oslabení jeho ekologicko-stabilizační funkce (citace zákona). Jinak řečeno se lezení postaví na úroveň umísťování staveb, odvodňování pozemků atd. To opravdu chceme?

Myslím, že tady se měl Svaz spíše snažit vysvětlit  obci, že takto lezení dle zákona omezovat opravdu nelze a že by bylo lepší se dohodnout na nějakých lidských pravidlech bez papírů.

Stejně tak nelze vázat lezení na Polínku na členství ve Svazu.
Syselodpovědět 
 Re: Nerozumím proč...16:49:32 27.06.2015
A co na to nějáký právník....pokud možno dostudovaný :)
odpovědět 
 Re: postupný konec Polínka - nejlešpší je vždy nasrat místní 17:01:08 27.06.2015
..cela dobrý exhibice. Svaz se měl dohodnout na nějakých pravidlech s obcí na slušném chování - ...cela dobrej návrh, jenom už možná ta lezecká banda není brána jako normální partner pro jednání. 90% lidí neví co je VKP (možná 98%), možná šlo dělat dobrý obstrukce s potíráním parkování, ohňů na PUPFLu. určitě je lepší tu ČHS seřvat, že něco (asi neohrabaně a právnicky trochu na vodě) zkouší, než si pravdivě přiznat, že jsme sebranka egoistů, která na pravidla (a to i ta nepsaná) sére.
odpovědět 
  Re: postupný konec Polínka - nejlešpší je vždy nasrat místní 14:11:56 29.06.2015
Koukám, že Polínko je natolik významný krajinný prvek, že se o kopec vedle mají postavit větrné elektrárny, což odsouhlasila i obec Krsy...
Syselodpovědět 
 Re: Nerozumím proč...21:03:28 29.06.2015
Lezení bylo vždycky vázáno na průkaz ČHS a je to tak v pořádku, protože se tak předpokládá (jak je tady však vidět mylně), že členové budou proškolení a zodpovědní.
Pekošodpovědět 
  Re: Nerozumím proč...00:32:51 30.06.2015
To je samozřejmě nesmysl. Tak to bývalo za minulého režimu a těsně po revoluci. Moderní přístup bere ohled na případné cizince z členských států EU a souhlasy nebo vyhrazení nejsou vázány na členství. Podstatné ovšem je, že to se týká zvláště chráněných území a tím Polínko rozhodně není.

Konečně si dovolím jednu poznámku: Chtít po občanech, aby se stali členy občanského sdružení/spolku (navíc za poplatek), aby se mohli svobodně pohybovat, opravdu není v souladu s našimi právními předpisy.
Syselodpovědět 
   Re: Nerozumím proč...07:40:16 30.06.2015
Pohyb omezit lze. Viz současné placené vstupy na různá území. A omezit vstup jen na členy nějaké společnosti lze také. Zjisti si, jak je upraven třeba vstup do jeskyní. A když lze upravit vstup dolů, může být upraven i na horu.

Ale je to jedno, my tu nemluvíme o svobodném pohybu. Ke skále si klidně dojdi. Ale nesměl bys tam vykonávat sportovní činnost, v tomto případě lezení. A to bych řekl, že není v rozporu ani se současnými zákony, natož pokud by se po lobingu zákony patřičně upravily. A opravdu si nejsem jist, zda třeba majitel pozemku se skalami na Rovišti je ze zákona povinnen tam strpět, jak mu tam každý den a každý víkend lezou desítky lidí. Podle platných zákonů pravěpodobně musí umožnit průchod po cestách, sběr lesních plodit nebo běžnou turistiku. Ale že by musel umožnit lezcům vykonávat na jeho pozemku sportovní a zájmovou činnost, při které využívají a svým způsobem ničí jeho majetek? O tom velmi pochybuji. To, že lezci lezou na soukromých pozemcích, je jen dobrá vůle majitelů.
odpovědět 
    Re: Nerozumím proč...08:43:51 30.06.2015
Placené vstupy jsou něco úplně jiného. V těchto případech jde buď o soukromé pozemky (většinou lesní) v kombinaci se zvláště chráněným územím, kde je takový postup v zásadě právně možný- jako například na Prachově. Druhá možnost je, že jde o platby obci, která pozemky nějakým způsobem udržuje- např. Tisá, Teplice, Adršpach. Tady je poplatek dost sporný a přikláním se k závěru, že ze zákona spíše nepřípustný.Obec by prostě neměla na své lesní pozemky pouštět lidi na základě platby. Paragrafy obtěžovat nebudu, ale věz, že takové existují.

Srovnání skal s jeskyněmi samozřejmě kulhá. Jeskyně mají ze zákona zásadně jinou ochranu než skály. K tomu viz § 10 zákona o ochraně přírody a krajiny. A navíc je to tak, že většina jeskyň u nás je ve zvláště chráněných územích. Skal mimo tato území je docela dost.

Konečně bych ocenil, kdyby se někdo, kdo tu diskutuje podepsal. Děkuji
Syselodpovědět 
     Re: Nerozumím proč...09:11:41 30.06.2015
Já ti to nerozporuji, ale když si to přečteš pořádně, jasně tamn píšu, že by to možná chtělo trochu lobování a změnu legislativy.

Ale další věc je, zda by si svaz nemohl potřebná území pronajmout. To je podle mne cesta schůdná již teď, zejména v souvislosti s profesionalizací, kdy by na to svaz mohl najmout člověka. Pokud bych si od obce pronajmul část se skálou, musím tam pustit lezce si lézt a strpět tam každého, kdo se rozhodne tam strávit den? Řekl bych, že ne. Takže kdyby svaz zahájil potřebná jednání a ta nejdůležitější místa si pronajal nebo se dohodl s vlastníky...
odpovědět 
      Re: Nerozumím proč...13:52:03 30.06.2015
Už od Mařenky-Terezky je volná krajina v zásadě prostupná (až na nějaké státem určené výjimky - třeba chráněná území, pole v době před sklizní, sady, zahrady a apod.) Takže za vstup peníze vybírat nemůžeš. Změna legislativy v tomto ohledu by byla obrovská změna, možná významnější než nový Občanský zákoník.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Nerozumím proč...22:52:40 30.06.2015
Prostupná ano, ale opravdu mezi průchodem a vykonávání nějaké činnosti či sportem rozdíl je. A že na skalách lezeš po materiálu ČHS, je také pravda. Pokud si někde pronajmu skálu, řekněme že by mi majitel pronajal skály Roviště, a já tam vybudoval lanový a lezecký park nebo se rozhodl skály oplotit a provozovat je jako sportovní zařízení, tak celkem určitě by tam nemohl lézt kdokoliv a kdykoliv.
odpovědět 
        Re: Nerozumím proč...23:50:19 30.06.2015
To je otázka. Když se necháš, tak Ti sebere kdokoliv cokoliv zákon nezákon.
Kuba Turekodpovědět 

 Další konspirace??17:21:06 27.06.2015
Když jsem tu před nějakou dobou psal, že jakékoliv lezení bude možné jen pro vybranou část populace, co za to zaplatí, byl jsem za exota...  Docela zajímavé načasování realizace a zveřejnění dohody. Pokud bych chtěl být paranoidní a šířit opět nějaké konspirace, skoro bych tu napsal, že to zapadá do konceptu zvyšování počtu členů svazové základny, tedy kdo chce lézt, je jedno kde, musí být členem ČHS. I kdyby lezl po opuštěné skále po vlastním. Následovat budou dohody s majiteli soukromých pozemků? A další krok? Až si lidé zvyknout na jednu průkazku, co bude dál? Budou si kupovat lidi povolenky? Tedy průkazka ČHS bude jen opravňovat k zakoupení povolenky k lezenív určité oblasti? Za deset let, kdo bude chtít lézt na Polínku, bude si muset koupit třeba víkendovou či týdenní povolenku? jednu povolenku na Polínko, jednu na Ádr...  Jo jo, profesionalizace je tady :-) Teď ještě zbývá podmínit členství v ČHS zkouškami, na to by svaz měl plné právo. A ke zkouškám je potřeba absolvovat nějakou tu horoškolu jako třeba v případě ŘP. Dobrý koncept, mě se líbí.

Abys mohl lézt, potřebuješ povolenku. Abys dostal povolenku, musíš mít průkazku ČHS. Abys dostal průkazku ČHS, musíš absolvovat horoškolu.

Ještě že je tu AV a do Německa a Rakouska je pár desítek minut :-)
odpovědět 
 Re: Další konspirace??18:26:32 27.06.2015
dobrá paranoia, ale o tom to neí. prostě se místňáci nasrali a vadí jim ta verbež, co děla bordel, sere a chcičje kde chce, utáboří se na něčí louce a parkuje kde je místo, cestou domů pak ve vsi odhodí pytel s odpadky (ti lepší, co nenechají na místě). tak se tu jen pěkně hádejme, jak je svaz debilní, aby si i starosta přečetl, co jsme za bandu idiotů, můžeme to třeba schovavávat do rádoby chytrejch právnicky puristickejch keců. a přitom stačí jediné - chovat se slušně a přijmout určitou míru omezení. všude ve slušným světě už lezci pochopili, že vztah s místňákama je stejně důležitej (ne-li důležitější) jak s OP. je mi Polínka líto, v krajním případě to půjde tak, že nás začnou místní nenávidět a budou mít spoustu možností na gerilový boj (vypuštěný kola u aut, hnůj na louce, uřezaný kruhy- vše už tady v určitých obměnách bylo). pak to ti místní lezci pochopí a přijdou konečně s prosíkem žehlit situaci -"Jo vy jste od těch lezeckejch ču...? Máňo, pusť na ně psa a už mi sem nelezte" to už tu taky v různých obměnách bylo. komu není rady, tomu není pomoci - ale vzhůru do chytrejch keců o paragrafech, osobní svobodě a o tom jak je svaz debilní.
odpovědět 
  Re: Další konspirace??19:02:18 27.06.2015
Nikdo neříká, že je svaz debilní. Není. Lezci po skalách a ČHS jsou dvě odlišné věci. Někdy se to překrývá, někdy ne. A svaz samozřejmě nemůže ručit za lidi, kteří nejsou členy. Takže já proti svazu v tomto nic nemám.

Naopak, myšlenku, že svaz uzavře dohodu s majiteli skal a lézt budou smět pouze členové, dlouhodobě schvaluji. A k tomu zavést Skalní stráž se statusem veřejného činitele, a byl by klid. Dříve se to tu přirovnávalo k zahrádkářům, ale myslím, že přirovnání k rybářům by sedělo lépe. Chytat na veřejných vodá se smí jen podle pravidel a smí to dělat jen lidé s osvědčením o prokázání znalostí z této činnosti a příslušnou povolenkou, kterou je nutno kupovat každý rok. A povolenky kontroluje stráž, pokud za nedodržování pravidel jsou dost velké.

No a teď zaměň slovo "chytat" za "lézt" a jsme doma. Je to jen otázka pár let, ale časem k tomu dojde. Jsou to peníze pro svaz, které jen tak leží na ulici, jen je zvednout. Polínko je dobrý pokus. Teď ještě najít správný právní rámec, s obcí uzavřít dohodu, že to měšťáci budou kontrolovat, pokuty jdou obci, a je na Polínku vystaráno. Spokojeni budou všichni - lezci, svaz i obec.
odpovědět 
   Re: Další konspirace??23:40:18 27.06.2015
ČHS nemůže ručit ani za ty, co jsou členy. Nemůže kontrolovat, nemůže trestat, nemůže nic. Hovada jsou všude napříč společností, nějaká průkazka vůbec nic neřeší. Taky se vůbec místním nedivím, když často pozoruji, jaký jsou mnozí z lezců hovada, že se proti nim zvedá odpor. A souhlasím s nimi. Já tam bydlet, taky budu brojit proti těm ,co tam dělají bordel.
odpovědět 
    Re: Další konspirace??00:02:03 28.06.2015
No to je otázka trochy lobování a trochy legislativy. Rozhodně bych to nepovažoval za nemožné, naopak, pokud by se do toho někdo opustil, bylo by to velmi úspěšné, protože kontrola ani tresty nemusí vycházet z ČHS. Opravdu bych doporučoval se podívat na rybáře. Chytat ryby smí jen člen rybářský svazu, a musí při tom dodržovat určitá pravidla. Ale rybáře nekontroluje rybářský svaz, ale rybářská stráž, kterou zřizuje obec, pokud někoho chytí, jde to do správního řízení na úřady, ne do svazu. A proto to může být veřejný činitel.

Takže ono by stačilo legislativně upravit lezení ve vybraných lokalitách tak, aby to směli dělat jen členové ČHS podle návrhu výše a a aby to mělo pevně daná pravidla (přílepek k nějakému zákonu o ochraně přírody??), o kontrolu by se postaral samostatný nezávislý orgán. A jistě rád, peníze by šly obci. Na soukromých skálách je to samozřejmě jiné, ale tady to zase může zpoplatnit majitel.

Když se chce, jde všechno :-)
odpovědět 
     Re: Další konspirace??13:31:38 28.06.2015
Nedá se srovnávat rybář a lezec. Rybář loví ryby, které někdo vysadí, které někdo chová, někdo se stará o rybník.
Ve skalách to je čistě o iniciativě ČHS, která se stará o skály, jištění, z příspěvků a dotací. Oproti rybářům nejsou subjekty, kterým by skály patřily a které by v nich podnikaly. Lezci nic neberou. Nelze zpoplatnit přístup na státní skály a trestat neplacení na základě nějakého zákona. Stejně jako nelze zpoplatnit a registrovat turistu.
odpovědět 
      Re: Další konspirace??18:49:05 28.06.2015
Nemáš pravdu, příměr sedí. Je jedno, zda se staráš o rybník, nebo o skálu, zda dodáš ryby, nebo jištění. A kromě toho, povolenku potřebuješ i když pouštíš, tedy i když nic nebereš. A že nejde dostat peníze od turistů? Jak to, že ne? Když budu jako turista, mohu se jít volně projít do Ádru? Nebo musím zaplatit? Co třeba díra v zemi, jako je jeskyně? Mohu tam volně, nebo musím na mnoha místech zaplatit? Jediný rozdíl je v tom, že jsou tam pokladny, kdežto zde bys musel na požádání předložit placený doklad. A mimochodem, nevybíralo se loni za povolení sjet na lodi kus Vltavy? Takže lezení na skále i vstup zpoplatnit a pokutovat neplatiče samozřejmě lze. Zkus si třeba v nějakém chorvatském národním parku nezaplatit a vstoupit boční cestou. Jistě, můžeš a může ti to projít. Ale když narazíš na stráž, nedoplatíš se.

Takže proč by se svaz nemohl domluvit s majiteli pozemků, pronajmout si je, a pak zavést restrikce? Jak píšu - trochu lobování a drobná změna legislativy a trocha práce a z ČHS může být jeden z velmi bohatých svazů.


odpovědět 
       Re: Další konspirace??20:02:19 28.06.2015
Pěkně popsaná cesta do pekel...
Bídaodpovědět 
        Re: Další konspirace??21:20:39 28.06.2015
Neber si to nějak špatně, třeba to tak nebude. Já jen napsal stručný orientační scénář co bych se asi snažil realizovat, pokud bych chtěl v pozici ČHS vytřískat z lezení co nejvíce peněz :-)
odpovědět 
       Re: Další konspirace??16:35:45 29.06.2015
ryba je zivy tvor a je potreba aby sport ktery se s nimi provozuje mel pravidla a regulace (hajeni treba atd.)
janodpovědět 
        Re: Další konspirace??22:51:09 29.06.2015
A jak to s tím souvisí? Lezení na skále má regulace také. Ať už technické (mágo, povolené/zakázané typy jištění), časové (někde se v určitém období nesmí) tak i ta zvířátka hrají roli (zákaz lezení s ohledem na hnízdění).
odpovědět 
       Re: Další konspirace??10:56:25 30.06.2015
Zpoplatněno je to, do čeho se vložily prachy, udržuje a zpřístupňuje turistům. Místa, na která by se jinak nedostali. Ádr - chodníčky, schody. Bez vytvoření a údržby by to byla neschůdná divočina a nikdo by se tudy neprodíral. Platí se právě za tuto službu. Jeskyně - to samé. Úprava pro schůdnost a průchodnost, vynošení bahna a kamení, osvětlení, schody a chodníčky. Jinak by ses tam musel plazit s baterkou.
Lezení na skalách, které patří státu, není možné zpoplatnit. Leda že by někdo získal pronájem pozemku, vytvořil a udržoval třeba feratu a přístup k ní. Nebo by byl přístup jen přes jeho pozemek, a on vytvořil zázemí a vybudoval si na tom živnost.
Stejně tak není možné zpoplatnit turisty.
odpovědět 
        Re: Další konspirace??12:05:41 30.06.2015
Ale přesně o tom píšu - pronajmout si pozemky se skalami. Jištění tam svaz již vybudoval. A fakt nevím, proč by v tomto případě měl kdokoliv mít právo na soukromém nebo někým pronajatém pozemku vykonávat sportovní činnost typu lezení a využívat při tom zázemí ČHS. Já rozdíl mezi chodníčkem a jištěním rozdíl nevidím.
odpovědět 

 Chce to konečně řád !!!23:38:20 28.06.2015
Jednozńačně by na skalách měli lézt jen členové ČHS, dodržující pravidla ochrany přírody a dodržující metodiku. V oddílech povinný instruktor ČHS a roční horoškola se zkouškou. Pak by to tady fungovlo a né že kdejaký překliškář bez přilby a s osmou vyrazí do skal nebo hor a dělá ostudu pro tento sport. Nečleny vykázat ze skal, kontrolavat policií a pokutovat.
odpovědět 
 Re: Chce to konečně řád !!!09:26:41 29.06.2015
Ty magore lezu 20 let a bez helmy a s osmou a jestli tebe někde ve fitku na překližce naučil někdo něco jiného tak to používej a drž hubu - tohle mi fakt dokáže vytočit když potkám ve skalách metodika vybaveného jako na plakát od Hudyho jak mi bude určovat jak s čím a v čem mám lézt.
FERYodpovědět 
  Re: Chce to konečně řád !!!09:45:26 29.06.2015
na osmu ti sere pes, když se chováš s úctou k přírodě a skále.
A když nemáš v hlavě nic co bys potřeboval chránit, tak si klidně lez i bez tý helmy.
Problém je že dneska se do skal dostane kdejakej pankáč, co si myslí že tam může všechno. Což jakási regulace řeší. Pochybuju, že tyhle lůzy budou rok navštěvovat horoškolu, kde je budou včetně metodiky učit i základy ochrany přírody, aby získaly nějakou kartičku, to si radši najdou jinej sport
d.odpovědět 
   Re: Chce to konečně řád !!!09:50:02 29.06.2015
A není to dobře, když tato individua půjdou strašit jinam? Pak u lezení zůstanou opravdu jen ti, co je to zajímá, ne ti, co se jdou na víkend ožrat někam pod nějakou pětku, kde na TR dělají machry na přihlouplé příslušnice něžného pohlaví.
odpovědět 
   Re: Chce to konečně řád !!!10:05:45 29.06.2015
To by možná bylo úplně nejlepší :)
FERYodpovědět 
  Re: Chce to konečně řád !!!09:48:05 29.06.2015
Podobné věci jsem slýchával i od řidičů, když začalo být povinné používání bezpečnostních pásů, nebo cyklistů, když začala být na některých silnicích povinná helma.

Takže je hezké, že umíš lézt i bez toho/s tím (přilba/osma), ale pokud se mají zavést určitá pravidla, bude lepší, když tam ta přilba bude. Současní lezci možná budou nadávat, za pár let se to promíchá a pro další generaci to bude normální. Ale co je hlavní - ušetří se tím dost peněz. Jestliže někde bude pravidlo lézt s přilbou a ne s osmou a ty se někde přizabiješ bez přilby, nebo že někdo zmrvil jištění, pojišťovna ti odmítne proplatit pojistku a ještě po tobě bude vymáhat náklady na léčení. Takže jsem všemi desti pro. Klidně si lez jak chceš, nikdo ti přilbu nutit nebude, ale polezeš-li bez ní, plať si následky sám.
odpovědět 
 Re: Chce to konečně řád !!!10:08:31 29.06.2015
S osmou nelezu, ale pravděpodobně to bude nejlepší udělátko na chytání dlouhých pádů. Ale ty jsi chtěl tím příspěvkem jenom nasr.. co nejvíc lidí, takže ti to je úplně jedno, že jo.
V.odpovědět 

 Všichni jsme si rovni11:13:35 29.06.2015
Nepřijde vám trochu pokrytecké, v jedné diskuzi nadávat a tvrdit že horoškola patří pouze na překližku. Na skále nemá co dělat, jen všude rozvěsí lana, dělá rámus, atd.
O pár dní později zase křičet, nás nemá nikdo co omezovat všechno patří všem, všichni můžou vše a všude...
HonzaCodpovědět 
 Re: Všichni jsme si rovni12:50:44 29.06.2015
No, presne jak rikas...vůbec jim to neprijde ani divne, ani pokrytecke. Ale zase vem to z te lepsi stranky, tihle moc na skalach ani nejsou a tech par magoru co tam je uz musíme nejak vydrzet.
Martas.odpovědět 
  Re: Všichni jsme si rovni14:25:18 29.06.2015
No ale zase nemůžeš popřít, že bez těch pár "magorů" by to tu pěkně stagnovalo. Nedávno tu nebylo nějakou dobu žádné kontroverzní téma a chcípl tu pes. Pár článků tu sice bylo, ale u každého nula. Ani v diskuzi nic zajímavého... Já bych tedy ty magory tak tragicky neviděl, zejména když se většina pravděpodobně v reále známe a chováme se úplně jinak :-)
odpovědět 

 Sám sobě14:44:17 29.06.2015
Asi by bylo nejlepší si po sobě vždycky uklidit a tak nějak obecně šířit dobré mravy kolem sebe. Když na Kozelce někdo na vyhlídce dělá oheň, nikdy to nejsou lezci. Přes to to na ně vždycky spadne. Jediná obrana je ta že když někoho vidím, řeknu mu ať jde s buřtama někam jinam a ohniště zničím. Stejně tak jako když vidím v křoví vidět petku, seberu a vyhodím i když není moje. Nikoho to nezabije a je to asi 100x účinnější než žvatlání na lezci. Kdyby se takhle choval každej kdo do skal přijde, bylo by celkové klima asi příjemnější. Samozřejmě nekomentuji nesmyslné ochranářské výmysly ať ve skalách, tak na skialpech...to je zase jiná kapitola.
Petrodpovědět 

 ach jo16:33:46 29.06.2015
takze kvakolom kdesi v poli je "významný krajinný prvek". bordel delaji zasadne lezci a ne kalici omladina. aha, takze svet se opravdu v zadel obraci :-(
janodpovědět 
 Re: ach jo20:50:55 29.06.2015
Dit ja mam to polinko tak rad
 Nook prevelikyodpovědět 

 povolení horolezecké činnosti10:59:52 16.09.2016
www.horosvaz.cz/res/archive/120/017703.pdf?seek=1456935859
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.