LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   V pohodě, když jde skočit na věž, skočíme to i zpátky. Potom dáme další pivka!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
30.Novák 10581
31. 10547
32.Svoboda 10522
Bouldry:
30.Vaňous 9053
31.Kožich 9050
32.Chytil 9034
Hory:
17.Abt 5186
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140362 cest
Nové přelezy:
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
SAUNA - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Vasil Vasil, 12 UIAA

První dvanáctka v Česku

smallAdamovi se povedlo posunout klasifikaci UIAA až ke stropu, když ve svém oblíbeném Moravském Krasu vylezl dlouho zkoušený projekt.

Cesta se jmenuje  Vasil Vasil, 12 a nachází se ve Sloupu.

Další informace se snad ještě objeví, tak pak článek "updejtnem".

Zatím víme jen to, co Adam napsal k popisu cesty a sice:

Bouldrová desítka přes dva nýty, decentní odpočinek a tříkrokový boulder 8B+ (jeden krok 8B) a nějaký dolez.

Dnes má Adam Ondra přednášku v Praze

Adam Ondra

Adam v sektoru Staré skály - Sloup (12/2013)

photo by © Martin Stráník


Adam Ondra

Adam Ondra, Vasil Vasil 12,
Staré skály - Sloup, Moravský kras (5/2012)

photo by © Vojtzěch Vrzba (www.climb4fun.cz)


Fotky z loňských pokusů ve Vasilovi na climb4fun.cz.


Gratulace.

JirkaS   [úpravy] 18:58 05.12.2013Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 tez bych chtel takovy vyron13:57:02 05.12.2013
nemel nahodou na mejcupu vyron?:)
odpovědět 
 Re: tez bych chtel takovy vyron14:01:15 05.12.2013
V krasu nepotrebujes nohy :D
odpovědět 
 Re: tez bych chtel takovy vyron14:28:06 05.12.2013
Jen rozhejbával kotník a při tom to omylem vylez.
 pavelllodpovědět 
  Re: tez bych chtel takovy vyron10:38:56 06.12.2013
:D:D
Tomodpovědět 

 8a.nu14:42:00 05.12.2013
Na 8a.nu v komentářích je dobrý postřeh, že jeden krok za 8B je zatím jednokrokové maximum co člověk dokáže udělat.
Martinodpovědět 
 Re: 8a.nu14:52:33 05.12.2013
Člověk?! :-D :-D :-D
Bídaodpovědět 
  Re: 8a.nu17:49:31 05.12.2013
Bído, ty jsi se rozjel. Lechká závislost na Lezci, co?
Fab.odpovědět 
   Re: 8a.nu18:35:34 05.12.2013
Jasná páka! ;-) Jsou tu teď velice zajímavá témata. Tohle je přímo historická událost. 12 má premiéru.
Bídaodpovědět 
    Re: 8a.nu21:48:36 05.12.2013
Mám v té klase binec...na 8a.nu si to napsal jako 9b plus, což by mělo být 12 mínus. 12 by mělo být 9c, ne?
Spikeodpovědět 
     Re: 8a.nu07:52:01 06.12.2013
To právě v tento okamžik vím jen AO. Utváří převodní tabulku.
odpovědět 
     Re: 8a.nu09:25:37 06.12.2013
Podle dostupných převodních tabulek je 12(UIAA) 9b+(fr). Alespoň to tvrdí i jedna převodní aplikace.
 arteeeodpovědět 
      Re: 8a.nu09:47:06 06.12.2013
v tady na Lezci to má Aďa jako 9b+. Ale v tom krasu dělá slušný bordel. Jsem zvědavej, kdo (a jestli vůbec někdy někdo) to po něm přeleze, tady ty jeho cesty :)
.odpovědět 
       Re: 8a.nu10:00:29 06.12.2013
Nikoli stupeň dvanáct je logickým pokračováním: 9a = 11, 9a+ = 11+, 9b = 12-, 9b+ = 12.
Petr Reschodpovědět 
        Re: 8a.nu10:50:48 06.12.2013
Podle stejné logiky by platilo 7a = 8, 7a+ = 8+, 7b = 9-, 7b+ = 9. Ale to neplatí. Takže logiku bych do toho nemíchal.
odpovědět 
         Re: 8a.nu11:03:03 06.12.2013
7b+=9? Od kdy? 7c=9...myslím že převod sedí tak jak je tady na lezci http://www.lezec.cz/zebrklas.php
odpovědět 
          Re: 8a.nu11:48:15 06.12.2013
Vono to bude nejspíš tím, že 7b je vodjakživa 8+/9- a 9- teda jaksi 7b+ .
odpovědět 
         Re: 8a.nu11:56:15 06.12.2013
děte do háje s hledáním převodu...až to vylezete,tak diskutujte o klase
honza k.odpovědět 
         Re: 8a.nu13:18:32 06.12.2013
Nelogičnosti v převodech klasy (např. proč je po 6b+=7+ a najednou 6c=7+/8- a ne 8-) jsou způsobeny tím, že se dříve vyvíjely klasifikace UIAA a francouzská samostatně a až následně se to pokoušelo nějak porovnat. A někde se v UIAA mezi jednotlivými stupni udělal trochu větší rozdíl než ve francouzské. Na ty nejtěžší cesty převodní tabulka v podstatě neexistuje, nejtěžší cesta byla doteď v UIAA 11+=9a+. A já bych rozhodně byl proto, aby to šlo pěkně po stupínkách paralelně s francuzskou, tudiž 11+=9a+, 12-=9b, 12=9b+ a nedělaly se v tom další zmatky.
Adamodpovědět 
          Re: 8a.nu13:41:23 06.12.2013
Souhlas. Myslim, ze jedinej Adam si muze dovolit rici, ze 9b+ proste bude 12 :-).
Mimochodem, nejmenuje se Adamovo slecna Sylva? Kdyz pominu y a i, tak by mi to jakz takz davalo smysl :-). No snad se to dozvime, proc to jmeno.
Samosebou gratulace !!
Azbestodpovědět 
          Re: 8a.nu14:27:20 06.12.2013
Celý stupeň francouzské klasifikace nemůže odpovídat celému stupni UIAA z jednoduchého matematického hlediska:
7-=6,66 7=7 7+=7,33 8-=7,66 8=8
6a+=6,75 6b=7 6b+=7,25 6c=7,5 6c+=7,75 7a=8

Francouzská je v celých stupních jemnější, aby se to vyrovnalo, musí se použít v UIAA mezistupně +/-. Do 8b to sedí, ale s tím, že jiný kraj, jiný mrav. V Juře jsou některá 9+ už považována za 8a, stejně jako některá čistá 10-. Některé 8+ v Juře může být 7b, stejně jako některé lehčí 9-. Čert aby se v tom vyznal, ale číslo je jen orientační, jméno konkrétní cesty má někdy mnohem větší vypovýdající hodnotu.
Bídaodpovědět 
           Re: 8a.nu14:40:05 06.12.2013
Pěkná hrubka... :-) Nebo ještě jinak. Kolik celých stupňů je v obou klasifikacích mezi stupni, které odpovídají? 6b-7 7a-8 7c-9 8b-10? Mezi 7 a 8 je 7+ a 8-, to jsou 2 stupně. Mezi 6b a 7a je 6b+, 6c a 6c+, to jsou 3 stupně. Co by s tabulkou udělala další lomítka než +/- v UIIA ani raději nemyslet. Pro převodní tabulky obtížnosti ve sportovním lezení se jeví francouzská stupnice jako nejvhodnější výchozí stupnice. Tady na lezci je v prvním sloupci různě nalámaná UIAA a je z toho pěknej bordel. Pro body se vyplatí jet do USA a nejmíň jich je v Labáku, ale to už je jiná písnička.
Bídaodpovědět 
            Re: 8a.nu14:50:22 06.12.2013
ty máš problém......
radoodpovědět 
             Re: 8a.nu16:48:28 06.12.2013
To každej, Karle... :-D
Bídaodpovědět 
        Re: 8a.nu16:02:42 06.12.2013
Petře máš pravdu, ale logika v tom moc není
V nižších stpních se totiž požívá ještě stupeň 6+/7-...6a, 7+/8-...6c, 8+/9-...7b, 9+/10-...8a
Tedy tyto mezistupně vždy znamenaly konkrétní francouzský stupeň. podle této logiky by mělo být 11+/12-..9b, 12-..9b+, 12...9c. Ale pravda je, že tato logika přestává platit od stupně 10+..8b protože nad ním je 10+/11-...8b+/8c (místo,aby to logicky pokračovalo na 8c.)a tedy tímto skončila linearita předchozí vkradla se tam ještě anomálie, která vše vyrovnala do pořádku a to, že 11-/11 je 8c+. Díky tomu je 11 zase pěkných 9a(celých) to, že 12uiaa vyšlo na plusko+ko je způsobeno vynecháním 11+/12- jako seriózního stupně 9b. Způsobeno je to asi hlavně tím, že nejtěžší cesty nejsou předně ohodnoceny UIAA, ale fr. Takže ano je v tom teď sice logika bez lomítek, ale nenavazuje to. Na druhou stranu je z těch anomálií cítit vývoj sportovního lezení a propojování stupnic a to mi připadá docela pěkné. Takové podobně absurdní jako, že v tenise je 15,30,40 a gem.. zajímavá řada mohli by mít 1,2,3,gem...
Valmarodpovědět 
         Re: 8a.nu16:10:57 06.12.2013
10+..8b+
vodpovědět 
      Re: 8a.nu03:27:37 12.12.2013
..no a právě to může potvrdi, nebo vyvrátit, pouze AO a pár? dalších lidiček na ŠS(širém světě( :-)
Matyodpovědět 
    Re: 8a.nu16:44:31 06.12.2013
..no a az se presune pod zem, do jeskyn, dle fotek, tak tam uz cekaji 13+ky a vic. Hlavne ze je cislo nejaky. Kdyz mame to ojro zas za vic jak 25 kacek, tak alespon v necem vynikneme na tom svete:-)) Jinak je to na pohled hodne fotogenicke, lahodici oku, tam budou fronty svetove spicky na to, zajiste. No a pak, pak se to presune pod zem, jsou tam jeste vetsi stropy!:-)
hahaodpovědět 
     Re: 8a.nu17:18:45 06.12.2013
ty toho Adama vůbec nemáš rád...tak mu to přej, staré rány se zahojí
Elementodpovědět 
      Re: 8a.nu16:27:36 07.12.2013
..ale mam, jen nemam rad divadlo, ktere se z horolezectvi a lezeni stava. Ja vubec nezpochybnuju, ba naopak i obdivuju schopnosti se na tom ci onom udrzet, a pohybovat se v tom, nicmene k lezeni je treba jeste neco vice, kdyz vynecham taky napr. esteticnost krajiny treba. Prikladem budiz
http://www.youtube.com/watch?v=FH82iIp2Ffo
hahaodpovědět 
       Re: 8a.nu16:41:23 07.12.2013
Nejak mi unika, cim Adam dela z horolezectvi divadlo. Tim, ze preleza nejtezsi cesty?
odpovědět 
        Re: 8a.nu17:42:43 07.12.2013
...tobe toho unika nejak vic, kdyz jsi si pojem nejtezsi cesty scvrkl, na par kroku , na par metrech zbavenych vsech rizik prakticky a "par metru od hospody":-))
hahaodpovědět 
         Re: 8a.nu17:46:47 07.12.2013
Fakt si myslis, ze tohle splnuji vsechny tezke (a klidne v dobe prelezu nejtezsi) cesty, ktery kdy Adam prelezl? :o
odpovědět 
          Re: 8a.nu17:52:33 07.12.2013
...ty se nudis co? Tak jsi si z tohodle tady udelal chat, co?:-)) Fakt lezeni neni jen "jeden" nejtezsi krok...http://www.youtube.com/watch?v=SoIGJWUGhkM :-))
hahaodpovědět 
           Re: 8a.nu18:08:37 07.12.2013
No jasne a druhym chatujicim a tim, kdo ten chat zacal, jsi ty :).
Nevim jestli umyslne anebo zcela jen ze sve prirozenosti nerozumis tomu, co jsem napsal. Ja tu mluvim o cestach (mnozne cislo), ktere Adam prelezl. Pokud tyhle hlasky o jednom kroku atd. myslis vazne, tak nechtel by sis predtim, nez tu zacnes filozofovat, trochu rozsirit obzory a podivat se, co vsechno Adam vylezl?
Ale kdyz si tu tak procitam ty tvoje odpovedi, vzdavam to.. Mas holt patent na rozum a fungovani sveta a pres to nejede vlak.
odpovědět 
            no risk no fun18:20:13 07.12.2013
..nene, ja to vzdavam:-) Nejtezsi cesty budou nejen tezke z hlediska pohybu, ale i rizik.Muj pohled.
http://www.youtube.com/watch?v=41HCDJHWmA8
hahaodpovědět 
       Re: 8a.nu17:06:05 07.12.2013
No po vlastnim to porad neni to prave lezeni.. :/ Ono kolikrat dobre zalozeny vklinenec ci friend je tutovejsi nez nýt. Ale skutecne lezeni potrebuje vic a je o necem jinem. Pro me jedine OS freesolo vicedelkovych tezkych cest. Vse ostatni je jen lacina atrapa skutecneho lezeni a sproste medialni divadlo!
odpovědět 
        Re: 8a.nu17:57:21 07.12.2013
Pro me jedine OS freesolo vicedelkovych tezkych cest.
...ale jo, jen je to uz potom tak nejak vodrzku:-)..a vyhrazeno male skupine dobrodruhu, kteri kdyz prezivaji, jsou tim padem skutecne ti nejlepsi:-))
hahaodpovědět 
         Re: 8a.nu18:10:02 07.12.2013
No to fakt ne!!! Uplne nejlepsi je prece ten, ktery skoci z mostu a prezije to. Tak to proste je!
odpovědět 
     Re: 8a.nu10:33:52 07.12.2013
Závist, mindráky, frustrace je hrozná věc, co? Raději více lez, třeba se ti povede vylézt něco pěkného a nebudeš si muset ventilovat prostoduchýma příspěvkama.
A co týká těch "davů" přelezců, tak i kdyby to bylo v ráji, myslím, že se do toho nikdo nepohrne a to z velmi prozaického důvodu - momentálně na světě na tuhle klasu téměř nikdo nemá ;).
haha nehulodpovědět 
      Re: 8a.nu12:14:22 07.12.2013
Ha Ho, nejlepší by bylo,když se přesuneš pod zem ty. Už na furt.
odpovědět 
       Re: 8a.nu16:37:59 07.12.2013
Tys mi to teda nandal mladiku!:-) "Skutecne sqela ukazka intelektu a inteligence" dnesnich mladych lezeckych generation:-))ps:..pod zem se jeste nechystam, vekove mam jeste trochu casu. Tak mi ho prej, ano?:-))
hahaodpovědět 
      Re: 8a.nu16:35:47 07.12.2013
"Milej vole"...asi mas problem s chapanim...takze znova: http://www.youtube.com/watch?v=FH82iIp2Ffo
Ono skutecne lezeni, neni jen o klase a gymnastice, je treba umet jeste trochu vice, a tam je pak i skutecne jiste riziko. Ale kdyz jsi tak osobni kokot, tak jo:...zavist? Kokote, kdybych mel zavidet, jak uvadis, tak to, co mas na tom videu, pac uz na pohled to je neco, no a s vlastnim zalozenym jistenim, to je bomba. Nicmene i tak...nezavidim, proc bych mel? Mladi mate nejake divne predstavy o zivote, to bych musel se zavisti rozkrajet, kdyz kolem na dalnici projede porse potom:-) Mindrak je asi tvuj zivotni problem, tedy.Ahoj!:-)
hahaodpovědět 
       Re: 8a.nu16:52:35 07.12.2013
Jak vyspělá reakce vyzrálého člověka :D. O to víc mě pobaví ten kontrast, když si o kousek výše do někoho pouštíš se "skvělou ukázkou intelektu a inteligence" a pak tu vybliješ toto.
Jinak co člověk to názor. To že má někdo jiný názor či pohled na svět než ty, neznamená, že je špatný. Z těch tvých příspěvků tu na lezci (často až když je člověk rozluští a domyslí co některé ty zmatené věty znamenají) úplně bije do očí, že kdo má jiný pohled na věc než ty je hloupý vůl. Což v tom tvém podání s ohledem na to, co za příspěvky tu chrlíš, zní trochu směšně, starče ;).
odpovědět 
        Re: 8a.nu17:49:35 07.12.2013
Meles kraviny, ale treba to vekem pochopis jednou:-) Zkratka, nektere veci , hodnoty, jsou nemene, pochop to. Napriklad vyznam slov "ti nejlepsi". A znova a znova:...vubec nezpochybnuju Adamovo schopnosti se na tom ci onom udrzet. No a navic, ..kdyby jsem tohle diskutoval se samotnym Adamem u piva, tak se shodnem myslim. Nejvetsi odpurce meho pohledu je povetsinou ten, kterej by sam chtel byti Adamem O a ono nic:-))ps: Treba Adam bude za deset let slezat vysoke nebezpecne steny s tezkyma cestama, nebo tycit smery nove v Karakoramu jako Mara Holecku, no a pak bude proste v "klubu" tech nejlepsich. O co ti diskutere jde ?:-))
hahaodpovědět 
         Re: 8a.nu18:15:11 07.12.2013
No on asi každý má jiná kritéria pro "nejlepší", nemyslíš? A samozřejmě, tato kritéria podléhají času a mnoha dalším faktorům.
odpovědět 
          kriteria18:35:01 07.12.2013
..proto je evropa v takovem svrabu v jakem je, protoze nova doba , nova osobni kriteria a pak je ojro za 27:-))
hahaodpovědět 
       Re: 8a.nu17:01:04 07.12.2013
Haho, že je Beat superborec není pochyb. Možná ti ale uniklo, že jeho dlouholetej projekt v Rätikonu Wo-Gü 8c nebo 8c+ (teď si nejsu jistej), dal první v kuse právě Adam. Dobrej divadelník, nemyslíš?
Willhemodpovědět 
        Re:Willhem18:03:55 07.12.2013
Dobra:-) Willheme, nepodsunuj mi tu neco prosimte. Ja myslim, ze asi tusis kam mirim svejma komentarema.Nejtezsi veci proste vyzadujou jeste poradnou davku moralu a psychiky...a jsou treba nechutne daleko a vysoko a navic je kravina se dal o tom hadat myslim. Nezpochybnuju a nezpochybnoval jsem Adamovo schopnosti udrzet se jak mucha nikdy! Miril jsem na neco jinyho, a ticho. Protoze to uz neni jen o sportu ale i zdravi. Lezeni a horolezeni je proste nebezpecnej sport, ze?:-))
hahaodpovědět 
         Re:Willhem18:23:32 07.12.2013
Ti myslím nic podsunout nadokážu;-) Ta Beatova cesta, cos na ni dával odkaz, neměl to prvně udělaný s nýtama? Pak ho napadlo, že by to šlo asi aji po vlastním, tak nýty šly pryč. Určitě super výkon, ovšem kdyby v tom byl od začátku po vlastním a odspodu, tak by to bylo ještě o level jinde. Náhodou, nebyla tady podobná debata na téma "co je nejlepší" tak rok zpátky? Výsledek byl víš jakej... A že gymnastika k lezení patří, sis určitě všiml u Kurta s Güllichem (u mě asi nejlepší lezecký video).
Willhemodpovědět 
          Re:Willhem18:45:55 07.12.2013
A že gymnastika k lezení patří, sis určitě všiml u Kurta s Güllichem (u mě asi nejlepší lezecký video).
V tom nemuzem byt ve sporu:-) Nicmene ono i videt Edlingera je pastva pro oci. Ladne pohyby, vypracovany tela...kurna ale to musela byt drina tohle v posilce namakat vsechno:-) Nicmene Kurt s Wolfgangem tu gymnastiku spojili i s moralem a rizikem, nebo chces-li adrenalinem. Viz jejich vylomeniny-vykony.Myslim, ze nemuze byt nejlepsi jedinec...lezec dneska asi uz...spis by se mohlo rikat ..nejlepsi lezci sveta...tedy spise jako "klub"...a i tam budou specialiste na to, ci ono lezeni.
hahaodpovědět 
       Re: 8a.nu19:15:04 07.12.2013
Paradni video, skoda me omezenosti v nemcine, ale nadherne nasnimane, krasna cesta, luxusni svetlo...museli nejakou chvili cekat na podminky...parada
stodpovědět 

 Film22:49:24 05.12.2013
A kdy bude film ? :D
filmodpovědět 
 Re: Film08:48:33 07.12.2013
kolik projektů za cca. 11 a výše je v krase ještě navrtáno?
odpovědět 

 fotky15:21:13 07.12.2013
fotky z loňských pokusů ve Vasilovi zde: http://www.climb4fun.cz/climb4fun/thumbnails.php?album=87
v.odpovědět 
 Re: fotky16:08:36 07.12.2013
konečně normální příspěvek :)
odpovědět 
  Re: fotky17:34:38 07.12.2013
Nejlepší Adam,v nejlepším Krasíčku.Neskutečná paráda,co tam naše mega giga hvězda tvoří.Nikdo jiný v Krasu ty pidi chyty v současnosti neudrží,tak tam raděj nejezdí.Lezu asi 24 let a za dvě NEJ hvězdy považuju Gillicha s Adamem.Nic víc v tomhle sportu nebylo.Jsem zvědav co bude dál?A taková bomba ve Starejch mě fakt potěšila,mám to tam nejradši.
Kubaodpovědět 
   Re: fotky18:07:25 07.12.2013
Wolfgang Güllich,Kurt Albert a jini. Kubo, cim, nebo proc tihle lezouni driv vypadali i na pohled jinak nez dnesni lezouni? Jako to ze ..vaha...ja vim ze jo, ale oku lahodi vyrysovana tela ladne se pohybujici ve stenach, ne?
hahaodpovědět 
    Re: fotky21:55:49 07.12.2013
Haho, zdá se mi, že vlastně nevíš, o čem píšeš.
A tak meleš jeden nesmysl za druhým.
Viděl jsi třeba nějaká videa s Woodsem? Řekl bych parádní přirozeně vypracovaný tělo a parádní lezecká elegance. A nejenom on.
Víš o tom, že AO podle všeho s morálem nemá problémy? Aspoň neměl nejmenší problémy třeba v Labáku, když tam zajel, i v cestách, kde někteří morál trochu řeší, neměl ty potíže zřejmě třeba v Silbergeieru. Nemá myslím problém vynechat pár nýtů a pak spadnout docela hluboko.
Když se koukneš, co lezou třeba bouldristi za highbally - víceméně 10, 15metrový sólo v obtížnosti, jakou si neumíš představit.
Psychickej rozměr se z lezení neztrácí, a ani lezecká elegance. To jenom ty vidíš moc úzce, a hlavně, přijde mi, že jsi starej a zapšklej.
Já už trochu taky, ale ty fakt dost.
(Jo, nějaká videa s Edlingerem mi přijdou až úchylná. Přeestetizovaná, málem přiteplalá.)
Jinak myslím že sám AO v komentáři k Vasilovi psal něco o tom, že to není žádná epochální linie, ale starej problém, kterej chtěl vyřešit. Tak asi není, co mu v tomhle směru vyčítat.
P.odpovědět 
     Re: fotky09:43:36 08.12.2013
Jo jo, extrémní jednokrovky nebyly nikdy moc "populární". Napadá mě paralela s rokem 1990, kdy Ben Moon vylezl na ostrovech svůj Hubble. Rok před Güllichovu Action directe, první skoro jedenáctka. Snad ještě větší koncentrace obtížnosti do menšího prostoru než perla z Jury. A podívej se, kolik má (mají) dodnes opakování :-) (u Hubble vím o jednom, ale asi jich je více)
Mohl by nám Adam srovnat tyhle 2 cesty? Prosím pěkně, až bude mít chvilu volna na netu... Díky :-)
P.S.: a ty čpící komentáře nahoře nechávám stranou. Jestli má dotyčný směják potřebu, nechť mi napíše na mail a tam si to můžeme vysvětlit :-)
Ondrášodpovědět 
      Re: fotky14:31:23 08.12.2013
tak jsem hledal počet opakování Hubble a do roku 2005 jich bylo 5 a v r. 2009 ji ještě zopáknul můj další britskej oblíbenec Steve McClure :-) Ještě jsem našel zajímavej koment k týhle cest od AO...něco ve smyslu, že je minimálně stejně těžká jako güllichův benchmark pro 9a :-)
Už prahnu po adamově reportu o Vasilovi :-)
Ondrášodpovědět 
     Re: fotky09:45:12 08.12.2013
Dobře napsáno, naprostý souhlas ve všech bodech.
odpovědět 
     Re: fotky00:23:20 13.12.2013
Hele ty P:-)
Když se koukneš, co lezou třeba bouldristi za highbally - víceméně 10, 15metrový sólo v obtížnosti, jakou si neumíš představit.
Proc bych si ji nemel umet predstavit? To vazne myslis, ze kdyz jiny nazor, pohled na vec jako "nejlepsi"...tak jen proto, protoze si to neumi clovek predstavit, nebo je z toho nejakej hotovej a zavidi? Blazne:-)
Psychickej rozměr se z lezení neztrácí, a ani lezecká elegance. To jenom ty vidíš moc úzce, a hlavně, přijde mi, že jsi starej a zapšklej.
Ale ztraci, psal o tom i Hudy ...je to proste dneska skoro vsechno jine a netyka se to jen lezeni. Tedy pokud z toho vynechame "vylomeniny" trebas Mary...i kdyz ten posledni vylet a dobrodruzstvi nedopadlo pro jeho spolulezce dobre. Je to proste nebezpecnej sport, zabava, ale proto a asi i proto je tak krasnej, krasna.
že sám AO v komentáři k Vasilovi psal něco o tom, že to není žádná epochální linie, ale starej problém, kterej chtěl vyřešit.
Vole, sorry, ale ja s timhle zadnej problem nemam, stejne jako s tim, kudy dokaze AO projit, problem , "problem" z toho udela vzdy ten, kdo by rad byl jako Adam, a pak i proste jen vyresenemu problemu..kterej jiste AO udelal radost...a proc taky ne...na nejaky lince ...a ted si rejpnu..."kdekoliv u cesty"...no a pak se z toho udela temer revoluce v posunu hranic lidskych moznosti, a dame tomu nalepku nej nej nej. A o tom se to tu sem tam hada. Ja mu prece nevycitam ze mu to leze na malejch chyteckach atd , ne:-)) Treba nekdy udela to nebo ono, ale radej neuvedu, protoze je mladej a kdyby se pak neco stalo, bude se plkat, ze pod tlakem to a to....to fakt ne. Ja jen rikam: ...uz nikdo nikdy nebude vlastne nejlepsi..."klub tech nejlepsich " ..to ano, protoze je v tom uz moc lidi a diky tomu sportu je tolik obchodu, a ty zas zivej vyrobu ,...ach jo, kam se ten svet zene:-))
hahaodpovědět 
      Re: fotky07:49:26 13.12.2013
Ty jo v poslední době je to fakt lepší a lepší. Piškote doufám, že tě nikde chvilku neuvidím, protože po přečtení tohohle komentu jsem si poprskal monitor :-) a budu s tebou mít teď chvilku spojený "starej a zapšklej" :-):-) nerad bych aby sisi vzal osobně až se ti budu smát :-):-):-). Ty jo fakt svět se v pr... obrací. Dřív pokud se chtěl člověk pobavit mohl si otevřít komentáře třeba na Iděsu. Dnes stačí zajít na lezce. Asi je to tím, že ve společnosti se statisticky vyskytuje určitej počet trotlů a jak se lezení stavá, proti vůli nás elitářů, masovějším, tak holt se musí ten počet zvyšovat, že....
Tom Vidlakodpovědět 
       Re: fotky09:50:42 13.12.2013
No většina psychologických autorit se shoduje, že ve společnosti je 30% blbců - hloupých primitivních lidí slepě a omezeně přesvědčených o své "pravdě". Základní práci s počítačem ale bohužel zvládá i tato třetina lidí...
odpovědět 
       Re: fotky16:16:28 13.12.2013
Však já si ten výsměch plně zasloužím :))
Starej a za(P.)šklejodpovědět 
      Re: fotky03:27:54 15.12.2013
ad haha: kamo, zrejme jen diky nejakemu nedorozumneni zde trochu zaplevelujes diskuzi. ok, nazor jsi napsal, ale cca 20 komentu? taky nepisu pod clanek o himalajskych vystupech, ze to nedali ze sit startu, chapes? sportovni, skalni lezeni. lezou se tezky veci, soluji bigwally, decka, lezouci od kolibky, v 10 letech davaj prasky, ktery by driv byly naprostej top...ale neee, vytraci se nam elegance a odvaha, rikal to hudy. za mlada byla proste trava zelenejsi a lezci na skalach svalnatejsi. a ten adam by mel jit prelezt konecne neco odvaznyho do hor...
heheheodpovědět 
       Re: fotky06:51:05 17.12.2013
souhlaas jasne ze se dnes v horolezeni porovnava neporovnatelne,ale ve sportovnim lezeni je jasne,ze je adam nejlepsi na svete. proste nechapu,co sem haho tahas za keci,ktery jsou o hrdinstvi a dobrodruzsvi a snazis se vse toto neporovnatelne porvnavat. a pak plkas,jak se vse riti nekam a moral sse vytraci z lezeni.. tak za prve se dnes lezou moralovejsi vecu nez driv,za druhe me pripada lezeni estetictejsi,nez v dobe edlingera a spol,za treti hudy je predevsim podnikatel,ktery ke konzumu v lezeni sam pispiva a jeho nazor na socasne vykny fakt neberu ani zbla jako dulezitej a za dalsi na tom chtit lezt jako adam neni nic spatneho. tomu se rve sportu rika sportovni vzor a vetsina lidi nejakej ma. ty treba kurta a jiny. uaaačínské písmo
hahahahaodpovědět 

 Proč Vasil Vasil?22:37:06 08.12.2013
Adam včera kromě výborné přednášky promítl také video z Vasila. A prozradil genezi toho tajuplného názvu. Ale je to jeho geneze, a tak ji neprozradím. Jen napovím, že název má překvapivou logiku a návaznost na...? A Sylva to není :-)
Jarda Maršíkodpovědět 
 Re: Proč Vasil Vasil?19:40:16 09.12.2013
Nebud' labut' a prozrad' :-)
tomas.todpovědět 
  Re: Proč Vasil Vasil?12:40:58 10.12.2013
:-)
Tak trochu - je to dvakrát stejný slovo a je to těžký. Tedy ta cesta, ne to slovo. To ne.
Stačí?
Jarda Maršíkodpovědět 
   Re: Proč Vasil Vasil?18:26:25 10.12.2013
Vasil je neobyčejné strašidlo, které žije ve stejném lese jako Míša Kulička. Z počátku je nevětším nepřítelem medvídků, ale postupem času se stane dobrým kamarádem malého Míši a jeho maminky.
007odpovědět 
   Re: Proč Vasil Vasil?18:58:54 10.12.2013
Staci. Diky :-)
tomas.todpovědět 
    Re: Proč Vasil Vasil?19:46:53 10.12.2013
Bydlím asi 50 metrů od Adama, ale za poslední 2 roky jsem ho viděl jednou v potravinách a asi 3x když šel do školy. Zeptal bych se ho, ale .....
007odpovědět 
     Re: Proč Vasil Vasil?19:48:08 10.12.2013
Ale jinak bych řekl že to má návaznost na Dura Dura.
007odpovědět 
      Re: Proč Vasil Vasil?21:09:40 10.12.2013
The name Vasil Vasil is a pun on La Dura Dura, the 5.15c route in Spain that Ondra climbed in February for its first ascent. "The opposite of 'Dura Dura" in Spanish is "Facil Facil," and making it sound more Czech is Vasil Vasil, which coincidentally means male T-shirt without sleeves. It used to be just a preliminary name, as I started working on it in a similar period as La Dura Dura and it was seemingly easier. Implententing a new name would be artificial now [and] I won't go for that, even though it is not very poetic name, for sure!"
odpovědět 
   Re: Proč Vasil Vasil?21:15:02 13.12.2013
VI+VI=12
Či nie?
Radoodpovědět 

 report06:14:05 09.12.2013
http://jdem.cz/9a6m6
odpovědět 

 Převodní tabulka08:11:27 10.12.2013
Ohledně převodů mezi stupnicemi: 2/3 (neboli 2 písmena) francouzského stupně odpovídají 1 stupni UIAA. Takže 7a = 8, 7c = 9, 8b = 10, 9a = 11, 9c = 12, 10b = 13 atd. :-). Takže 9b+ je 12-. Stupeň 12 je ještě v očekávání.
goatodpovědět 
 Re: Převodní tabulka09:03:11 10.12.2013
Tuhle sem na stěně pozoroval skupinku nýmošů, kterak se dohadujou, jestli je Vasil čistá 12 nebo "jen" 12-. :-DDD
Willhemodpovědět 
  Re: Převodní tabulka19:02:51 10.12.2013
Výlov je 6+/7-/7-
Rudičákodpovědět 
  Re: Převodní tabulka22:04:29 10.12.2013
Tak je to velké téma asi, hodně nýmošů (tedy téměř nás všech) se o tom dohaduje i tady :DDD.
odpovědět 
  Re: Převodní tabulka20:45:05 11.12.2013
ještě že sem u toho nebyl, asi bych se poblil :D
honzaodpovědět 
  Re: Převodní tabulka00:36:59 13.12.2013
jestli je Vasil čistá 12 nebo "jen" 12-. :-DDD
Bud to je cista 12, nebo spinava 12 a nema cenu to ani zkouset, to je jak chlastat spatne vychlazeny piiivo:-)))))) Ne?
hahaodpovědět 
 Re: Převodní tabulka09:25:50 17.12.2013
hezká teorie, taky jsem jí chvilku věřil, ale takhle to nefunguje
v.odpovědět 

 he20:43:34 11.12.2013
Tak co, už ste se konečně domluvili na obtížnosti Lofasa, nebo Fasila nebo jak se ten Vasil jmenuje? Tak za kolik to chlapi tipujete?
hihi :)
prudič No.1odpovědět 
 Re: he22:23:28 11.12.2013
Chyty jak kráva, nohy tutový, maximálně 8C....
007odpovědět 

 dobry20:06:35 15.12.2013
nevim jestli nestoji za to hodit na zem par madracek  . . .
boboodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179393)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Pokvareni Ritam 7c+ Vintjan
Chimaera 8- Beycik
Yandance 6 Beycik
Zikkim 5+ Beycik
December Pain 9 Beycik
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.