LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezení je nebezpečný sport!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140334 cest
Nové přelezy:
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

MS v lezení Bern

mužské finále kombinace obtížnosti a bouldrů

Adam Ondra skončil ve finále kombinace na MS v lezení 6. bez pozvánky na olympiádu. Vyhrál Rakušan Jakob Schubert, 2. byl Američan Colin Duffy, 3. Japonec Tomoa Narasaki, kteří si tím vstupenku na olympiádu vybojovali.

výsledky jsou zde:

bouldering&obtížnost muži

Poslechněte si audia s ohlasem od Adama po finále. Adam mluví o:
-    dnešním finálovém výkonu v obtížnosti a obecně výkonech v Bernu (1),
-  posledním kroku dnešní části v lezení na obtížnost (2), 
-    výkonech na boulderech (3)
-    kvalifikaci na olympijské hry (4) a 
-    dalších kvalifikačních možnostech (5)

audio 1: Adam Ondra

audio 2: Adam Ondra

audio 3: Adam Ondra

audio 4: Adam Ondra

audio 5: Adam Ondra

A také video:




Adam Ondra finále kombinace MS v lezení Bern - © Foto: Český horolezecký svaz/Petr Chodura



Adam Ondra finále kombinace MS v lezení Bern - © Foto: Český horolezecký svaz/Petr Chodura



Adam Ondra finále kombinace MS v lezení Bern - © Foto: Český horolezecký svaz/Petr Chodura



Adam Ondra finále kombinace MS v lezení Bern - © Foto: Český horolezecký svaz/Petr Chodura



Adam Ondra finále kombinace MS v lezení Bern - © Foto: Český horolezecký svaz/Petr Chodura



Adam Ondra finále kombinace MS v lezení Bern - © Foto: Český horolezecký svaz/Petr Chodura



Adam Ondra finále kombinace MS v lezení Bern - © Foto: Český horolezecký svaz/Petr Chodura



Adam Ondra finále kombinace MS v lezení Bern - © Foto: Český horolezecký svaz/Petr Chodura



Adam Ondra finále kombinace MS v lezení Bern - © Foto: Český horolezecký svaz/Petr Chodura



Adam Ondra finále kombinace MS v lezení Bern - © Foto: Český horolezecký svaz/Petr Chodura




....

Zpráva z rána:


Na mistrovství světa ve sportovním lezení ve švýcarském Bernu je dnes v závěrečný den na programu mužské finále kombinačního závodu v obtížnosti a boulderingu. Mezi finalisty je náš Adam Ondra, který postoupil ze 6. místa v semifinále. První tři získají s medailemi pozvánku na olympiádu v Paříži.

Časový harmonogram pro dnešek:

16:00 – 19:00 Muži kombinace finále

Průběžné výsledky by měly být zde:

bouldering&obtížnost muži

...

Standa Holec   [úpravy] 19:20 12.08.2023Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Průběžné výsledky 09:55:38 12.08.2023
Stáhni Vpn aplikaci žně IP a sleduj free na YouTube easy jako sushi
Vpn odpovědět 
 Re: Průběžné výsledky 11:35:08 12.08.2023
A kterou zemi si mam na té VPN naladit?
Nemám rád Sushiodpovědět 
  Re: Průběžné výsledky 11:05:56 17.08.2023
Novy Zeland. U nas na Zelande to normalne bezi
jindra hojerodpovědět 
 Re: Průběžné výsledky 12:14:49 12.08.2023
A kterou zemi si mam na té VPN naladit?
Nemám rád Sushiodpovědět 
  Re: Průběžné výsledky 13:11:49 12.08.2023
nějakou ve které není live přenos zakázaný...osvědčila se mi VPN od protonu a připojuju se buď do Japonska nebo USA.
odpovědět 
  Re: Průběžné výsledky 16:58:25 12.08.2023
eurosport
odpovědět 

 Zase uklouznul...18:36:11 12.08.2023
To je jouda.
odpovědět 

 Zase uklouznul...18:42:19 12.08.2023
To je jouda.
odpovědět 

 Bez formy18:48:16 12.08.2023
Příjde mě že se Adam na tomto MS nějak nepotkal s formou.
Jjodpovědět 
 Re: Bez formy18:55:53 12.08.2023
Nemá formu očividně. A věkem to úplně není, Schubert ukazuje opak,, problém bude jinde.
odpovědět 
 Re: Bez formy19:03:11 12.08.2023
Mně přijde, že mu trochu nevychází to taktizování ohledně závodů a speciální přípravy. Fyzicky je na tom asi dobře, ale takovéhle chyby na laně..2x za sebou ve finále na jedné akci..to už není úplně náhoda.
Jirasodpovědět 
  Re: Bez formy19:06:21 12.08.2023
Saskarana a propadák...kdyby tak zalezl třeba Martin řeknu úspěch ale toto je saskarana a sarada.. parodie na klofiho.. klofiho selhání
Kennyodpovědět 
  Re: Bez formy19:07:24 12.08.2023
Chtělo by to angažovat zkušeného trenéra z ciziny, ale na to asi svaz nebude mít prostředky.
odpovědět 
 Re: Bez formy19:08:35 12.08.2023
Neřekl bych. Přišlo mi, že formu má dobrou. Problém vidím v tom, že příprava nezareagovala na nové trendy a směřovala jinam, než měla. A možnosti jsou dvě - buď prostě Adam Ondra nemá tento styl lezení dán, nebo byla chyba v dlouhodobé přípravě. To samé Adamovská. Přijde mi, že oba zamrzli v klasice, co tu byla 6-4 roky zpět. Buď tedy oba současný styl nedávají, je pravda, že tohle lezení je úplně jiné na tělesnou přípravu i čtení cest a pohyb v nich), nebo je to chyba trenéra a ČHS (nezajištění moderních chytů, špatně připravované tréninkové cesty...). V každém případě by letošní sezona měla být poučením a vykřičníkem pro přípravu. Je otázka, kam se budou lano a bouldery ubírat, až budou na OH samostatně, ale trend je poměrně jasný.
odpovědět 

 Škoda...19:17:56 12.08.2023
Adam udělal chybu už na OH.. svěřil se do rukou špatných trenérů, soustředil se na rychlost, nabral svaly a prohrál vše..
Místo aby se poučil, dál věří nesmyslům o o nelezecké přípravě ze strany trenéra zkouší prorazit hlavou zeď..
Doufejme, že nyní už pochopí, že musí dát na sebe a na lezce, né na hokejisty...
odpovědět 

 Duffy 19:34:44 12.08.2023
Tak Colin skokan kombinace, postupoval z 20.místa a jede do Paříže. Šikovný chlapec
Jardaodpovědět 

 Slova žlutého muže19:34:49 12.08.2023
Muž, který neobstojí třikrát, je hoden pohlcení tímto hadem https://pasteboard.co/GEC1xty3Tfk7.jpg  Ssss
odpovědět 
 Re: Slova žlutého muže19:42:48 12.08.2023
- Sumec Tzu
odpovědět 
 Re: Slova žlutého muže18:36:52 13.08.2023
Bože co to tu už v několikáté diskuzi píšeš za pseudofilosofický blitky, krerý nemají ani hlavu ani patu...
Petrodpovědět 

 Video20:04:14 12.08.2023
Ať už se Adam neprobojoval na OH z jakéhokoli důvodu, tak věřím, že video z toho bude mít ukázkové, plné produktplejsmentu a doporučení, jaké slipy s chlupatým slonem jsou na bouldering nejlepší. Škoda ho, chlapa, škoda...
Režisér odpovědět 
 Re: Video20:38:07 12.08.2023
já bych taky ukazoval chlupatýho slona na požádání, kdyby mi nasypali. Každý se musí nějak živit
odpovědět 
 Re: Video09:49:51 13.08.2023
Můj názor
Adam se měl jiz před minulou olympiádou jasně vymezit k formátu závodu to byla chyba č 1 a ne jen jeho ale celé špičky
Adam by se měl rozhodnout co chce dělat, lezení má x podob dnes a nejde dělat a být všude
A nakonec Marketing lidi okolo něj jsou nýmandi jeho hodnota je minimálně 6 čísel v € ročně , ale on ze sebe dělá šaška a nemá čas lézt jen dělá reklamy a soustředí se na OH, poháry a lezení na kameru
Prostě strategie 0 a je mu 30.
odpovědět 
  Re: Video10:10:14 13.08.2023
Ale vždyť on se vůči formátu OH vymezil. Jenže zatímco se AO vymezoval jiní již trénovali na nový formát. Olympiádu "překvapivě" vyhrál borec, který místo vymezování se, na ni trénoval...
odpovědět 
  Re: Video11:44:33 13.08.2023
Hm, a koho Adam Ondra a celá lezecká špička zajímá? Napovím ti - nikoho. Kdyby z lezecké špičky všichni OH bojkotovali, nestane se vůbec nic, prostě nastoupí jiní závodníci. AO sice známý byl, ale jen v lezecké komunitě. Z hlediska miliard diváků OH je jedno, zda závodí Karel nebo Pepa, lidi stejně nejsou schopni poznat obtížnost nebo náročnost. Kdo z běžný lidí řeší sklon lišty nebo ví, jak klouže dual? Pokud chtěl někdo lézt ve skalách, měl zůstat ve skalách, pokud chtěl někdo na OH, měl se podívat na formát a začít trénovat. Na OH nikdy nebyla obtížnost, na OH nikdy nebyly bouldery, byla a je tam kombinace. Nikdo nikoho nenutil, když někdo nechtěl v kombinaci závodit, nemusel se přihlašovat. Ale přihásit se na kombinaci a pak ji kritizovat jako špatný formát, tak to trochu zavání demencí.
odpovědět 

 Smutek08:04:59 13.08.2023
Kdyby spadl Real Madrid behem dvou sezon do druhe ligy, kdo by asi tak sel do nekam jako prvni...
To se tady ale nemuze stat.
Trojkarodpovědět 
 Re: Smutek08:32:51 13.08.2023
Už na to nemá
tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: Smutek08:46:03 13.08.2023
Mnooo... Zalezl stejne dobre jako sici ostatni. Trosku nervy na prvnim boulderu, skoda. A nestastna chyba pri cteni skaly .. kterou udelali i skoro sici ostatni.
Cela ta spicka byla neuveritlene vyrovnana, a ostudu si rozhodne neudelal. Drzime dal palce, at mu to panackovyileze.
judovanaodpovědět 
   Re: gratulace za výkon09:28:02 13.08.2023
Asi tak. Dostal se do finále, je to špička, žádná druhá liga.
odpovědět 
  Re: Smutek23:12:07 14.08.2023
Á, helemese! Buzna se po odpočinku opět ozvala! Zdravíčko.
 tah-sha-tungaodpovědět 

 Porad je nadeje.10:16:15 13.08.2023
Bohuzel, stalo se. Ale porad je sance na postup. A to je hlavni. Drzim palce.
  Co je ale spatne a ukazuje se v plnem svetle, je koncepce zavodniho lezeni v Chs.
  Pristup Klofiho a spol.je zcela sportovni, atleticky a s durazem na silu. Klofi sice dotahl Gabinu k 9a, ale ona potrebovala jen dat do pripravy duslednost a silu a vytrvalost, lezla technicky vzdy velice hezky. U Adama se ze strany Klofiho se zacalo s treninkem "experimentovanim" pred OH. A asi z duvodu, ze Klofi( nevim jak se dali s Adamem dohromady, nebo mu byl nadelegovan.) Nemel Adamovi co nabidnout, krome toho experimentovani. A to byla prvni zasadni chyba a Adam na to pristoupil nebo byl nucen pristoupit. No a pak uz je to jen pokracovani smutneho pribehu. Klofi je kondicni trener! Netrenoval nikdy zadny dovednostni sport. A bohuzel pro mladochy kterym nenabizi krome kondicni a silove pripravy nic. Lezeni neni atletika ani gymnastika a uz vubec ne kulturistika. Lezeni je velice specificky sport o dovednosti a mysleni. Ani v ten gymnasta nemusi tolik u toho akrobatickeho prvku vlastne premyslet, protoze ho uz udelal tisickrat a pak ho jen zopakuje. Ale lezec ten akrobaticky prvek musi v sekunde vymyslet a pak provest. A proto je to u mladych  nejdrive o rozvoji lezeckeho mysleni a az pak o tom ostatnim. A to v atletovi Klofimu unika. Bohuzel.
odpovědět 
 Re: Porad je nadeje.12:18:18 13.08.2023
Koho zajímá nějaká Gábina? Zřejmě V.? Nechápu, proč ji zmiňuješ, nemá ani jedno rozumné umístění. I kdyby lezla 9c, je to o ničem. Ať se přijde ukázat na SP. Zrovna ona byla lezec, co v repre neměl co dělat, z jejího posledního SP přitáhla předposlední místo s výkonem 17+. Horší byla už jen Terka s 14+. Pokud ji už tehdy trénoval Klofáč, dokladem úspěšnosti není. Zbytek toho, co píšeš, už tu byl zmíněn mnohokrát. Ne že bych chtěl Klofáče obhajovat, ale on moc možností nemá. Úprava tréninku a přípravy podle tvého návrhu by nebyla vůbec složitá, kdyby...

1. - místo. Kde chceš udělat tréninkové zázemí pro podobné věci? Třeba už jen to, že moderní bouldery a cesty jsou prostorově náročné a nemůžeš je stavět do ostatních boulderů, jak je zvykem. Kde je možné vyhradit tak velkou plochu na 4-5 boulderů? A rozhodně to nemůže být součást komerční stěny, i když se budeme bavit jen o přípravě mládeže, obvykle je to pro ostatní návštěvníky nelezitelné a provozovatelům to jen zabírá místo, takže to nechtějí.

2. - počet tréninků. Když už místo najdeš, je potřeba měnit stále nové a nové problémy. Je možné tu nechat každý týden postavit nové tréninkové cesty svěťákových parametrů a chytů?

3. - stavěči. Postavit potřebné cesty a bouldery není úplná sranda. Máme u nás stavěče, kteří tohle v požadované frekvenci zvládnou?

4. - tréninkové skupiny. Už nyní ČHS nemá dobré lezce. Pár jich dohromady dáš, ale jak chceš řešit, že budeš mít dva v Praze, dva v Brně a dva v Ostravě? Dojíždět 4x týdně přes půl republiky na trénink možné není.

5. motivace závodníků. AO motivaci má, ale co ostatní? Lezou nám tu dobře děti, sem tam mládež. Pak nastává odchod a moc úspěšných v dospělých nezůstává. Proč? Co udělat pro to, aby ČHS měl nějakou prestiž a zvedl zájem o závody a repre?

Všechno tohle řešení má, ale vše vychází z toho, jaký přístup k repre je u ČHS. Náklady na vypiplání závodníka podle výše napsaného jde odhadnout. A co pak z úspěšného závodníka ČHS má? Jaký přínos? Závodník vyhraje SP nebo MS a co z toho má ČHS? Dovedeš to napsat? ČHS nemusí nic dělat, nic ho to nestojí, jen si tak sedí a čeká, sem tam uspořádá repre výjezd, lezci jsou špatní, většina si tak výjezd zaplatí sama, náklady pro svaz minimální. Kdyby investoval do závodníků, budou dobří, budou vozit medaile, svaz se o ně musí starat, platit cesty, ubytko... hromada nákladů. A co toho? Pasivní přístup je pro svaz lepší, minimalizuje náklady a pokud se najde někdo, kdo opravdu chce závodit, zaplatí si a sežene přípravu sám, svaz se pak jen pochlubí, bez práce má koláče. Je to sice jeden z hlavních důvodů odchodu nadějných talentů, ale svaz to nezajímá, on je nepotřebuje, naopak, s průměrnými se pracuje lépe, jak s dobrými, a ještě je to levnější. Ale je to jen můj názor, třeba je realita jiná.
odpovědět 
  Re: Porad je nadeje.13:08:08 13.08.2023
S tvym nazorem na Gabinu se plne ztotoznuji. Ale Ti kolem Kloface s tim argumentuji jak je dobrej trener. Nic jineho za nim v lezeni vlastne neni. Co jsem napsal vys je samozrejme obecne zname, ale pravdive. Nasi spickovi lezci musi lezt vic v zahranici. Musi byt v kontaktu s temi nejlepsimi na jejich stenach.
odpovědět 
   Re: Porad je nadeje.14:26:47 13.08.2023
Ano, ale jen tak pro zajímavost - dovedeš si představit náklady na cestování a pobyt?
odpovědět 
  Re: Porad je nadeje.13:24:47 13.08.2023
Jiný pohled:
- svaz má dvě skvělá místa plně k dispozici včetně hodně kvalitních chytů
- svaz nemá dostatečné financování ze strany státu na repre
- vše co popisuješ by bylo hezký, ale stojí to hromadu peněz, které se svaz snaží urvat v konkurenci jiných svazů
- redukcí stávající repre se neušetří tolik, kolik bys potřeboval, ale souhlas, že pár jmen by tam být nemuselo
- Adam je ve velmi dobré formě a prostě se u něho sešlo pár neobvyklých chyb. Stane se a bude zase lépe
Taky nikdoodpovědět 
   Re: Porad je nadeje.13:28:56 13.08.2023
A ještě:
- pozor na začarovaný kruh. Na malou repre a nedostatečnou účast na mezinárodních závodech nedostaneš ze státu podporu. Takže i účast s horším výsledkem je potřeba kvůli hodnocení při rozdělování peněz mezi svazy.
- není to jednoduchý a navíc neexistuje žádný pravda klíč
odpovědět 
   Re: Porad je nadeje.14:57:33 13.08.2023
Svaz se snaží, ale dělá věci napůl. Když chceš mít jezdící auto, nestačí mít super moderní motor, nebo skvělou karosérii. A vlastně ani motor s karosérii nestačí, i taková maličkost jako je volant je extra důležitá a bez ní je auto k ničemu. Takže dvě místa ok, chyty jsou fajn, zřejmě máš na mysli Hudy Brno a v Praze Jungli? Ty jsou dobré, ale potřebuješ tam i pravidelně nové cesty na úrovni a schopné stavěče. Při rozsahu tréninku, který je pro SP/MS potřeba, současné stavění nestačí.

Repre - nejde jen o peníze, ale repre by měla být snem všech závodníků, určitá meta v životě, účasti v repre si musí závodníci vážit a být na to hrdí... A je to tak dnes? I když bys vyhrál nominační závody, tak by účast v repre neměla být automatická, závodníci by měli prokázat, že opravdu mají zájem reprezentovat, že makají, že jdou za výsledkem. A na soustředěních a výjezdech by se pak měli setkávat všichni se stejnými plány a nasazením. Jenže soustředění musí být povinné, protože by tam jinak půlka nepřijela, závody jsou spíše výlet s kamarádky, kde rozhoduje atmosféra a dobrý pocit, ne výsledek, repre nemá být cíl, má být jen prostředek k dosažení cíle.

Se zbytkem máš pravdu. Ale názorům zde se nemůžeš divit, když pak vidíš, kam všude a s jakými náklady repre jezdí a co zpět vozí. A je toho víc, co je problematické. Na první pohled to třeba není vidět, ale přesto to může být limitující. Zrnko písku také není nijak velké, ale když ti padne do oka, vyřadí tě z běžných činností jak nic.

Pokud to trochu přeženu, tak když vyberu pár letošních událostí a seřadím je od začátku, vypadá to opravdu špatně - máme dva olympioniky (O Adamovské a OH se mluvilo hodně dlouho), o které se stará náš šéftrenér, dříve měli vynikající výsledky, po roce "péče" to vypadá následovně - nejdříve propadák naší repre na českých nominačních závodech, následně výlet české repre do Asie, kde to byl další úplný propadák, pak několik nepodařených závodů, následně 2. místo AO v Praze, které ale bylo s obrovským štěstím a víceméně náhoda v posledním boulderu, následně pár dalších neúspěchů, mohutná oslava 2. místa EA i když většina lidí věděla, že na závodech nebyla žádná konkurence a to 2. místo nemá žádnou hodnotu a přesto bylo dáváno jako úspěch českého lezení a ČHS a následoval propadák na MS, jak AO, tak EA, a celé to bylo zakončeno tak, že naše "olympionička" se ani nedostala do semi, AO skončil 6. bez postupu. A to vše u závodníků, u kteří dříve z kombinací vozili medaile :-( Tak ti nevím. Mohlo se přihodit cokoliv, ale na mě to stále působí jako chyba systémová.
odpovědět 
    Re: Porad je nadeje.15:14:41 13.08.2023
Moře textu a jedeš kolovrátek. Ti napíšu, že na to vše prostě zatím nejsou prachy a že konkurence svazů je veliká a ty vytáhneš potřebu volantu :).
Samozřejmě, že k dobrému zázemí potřebuješ často stavět, ale to stojí hodně peněz. Svaz musí urvat dobrou pozici oproti jiným svazům a ano, optimalizovat repre. Aby se tak stalo, tak musí jezdit po mezinárodních akcích a sbírat body. Elišky druhé místo je velmi cenný skalp pro budoucí pozici. Nikoho nezajímá, že tam nebyla konkurence :). Ber to z rezervou...Máš nápady, vůli věci změnit? Tak jdi makat do svazu. Prachy skoro žádný, ale zase můžeš schytat hromadu hejtů. No neber to :)))!
Radši nikdoodpovědět 
     Re: Porad je nadeje.15:39:36 13.08.2023
Nikdo v horních patrech ČHS nedělá zadarmo ani za málo peněz. Řada z nich k tomu má různé významné vedlejší benefity. Za pár šupů dělají jen ti dole, kteří se starají o reálný chod svazu. Tady se však po právu kritizují ti slušně honorovaní.
odpovědět 
      Re: Porad je nadeje.17:30:32 13.08.2023
Vykonak kromě předsedy jede za asi litr měsíčně. Ostatní mají naprosto standard odměny. Žádný řev to nebude. Není právě z čeho to vše platit.
Radši nikdoodpovědět 
       Re: Porad je nadeje.18:19:43 13.08.2023
Ono to není takhle okaté. Co třeba Klofáč a jeho jarmil nebo jak se ten program na evidenci tréninku jmenuje? Repre ho musí mít povinně a sice je to jen moje domněnka, ale nemyslím si, že by to byla grátis služba
odpovědět 
        10 000,-18:35:25 13.08.2023
Klofac z rodicu pumpuje prachy jak jen to jde. 10000,- neni zadna vyjmecna castka ktetou nekteri rodice plati Klofimu mesicne za kus papiru podle ktereho maji delat kliky a drepy...asi tak
odpovědět 
         Re: 10 000,-18:50:55 13.08.2023
Rec je o vedeni svazu, chytroline...
odpovědět 
          Re: 10 000,-19:17:48 13.08.2023
Být tebou, tak mlčím. Platy možná nejsou velké, ale co třeba toky peněz přes spřátelené firmy a služby? Například České sportovní lezení z.s.? Nepřijde ti divné, když je někdo spojen s firmami, které poskytují služby (pronájem tréninkového centra, nebo pořádání závodů) ČHS, a zároveň je třeba členem výkonného výboru ČHS? Transparentnost byla zamítnuta, nějaká ta aférka se zakládám společností, kam by členové neviděl, také už proběhla, takže práce za minimální výplatu neznamená, že peníze nemohou přijít jinak.
odpovědět 
           Re: 10 000,-12:17:51 14.08.2023
Uf, tak teď už jedeš jiný bomby. Jedno nařknutí za druhým. Domněnky vydávané za pravdu. To je velký hnůj pane. Zjistit si fakta není tak těžký, ale to by ti pak nesedělo do tvého scénáře a nevěřil bys tomu. Chápu. Lepší špinit.
:)odpovědět 
            Re: 10 000,-14:03:09 14.08.2023
Nech si kecy. Nikoho neobviňuji, jen jsem vypsal známá fakta. Byla transparentnost zamítnuta? Byla. Byla zde snaha převést marketing a další aktivity pod cizí/dceřinou společnost, na kterou by se povinnost zpřístupnit členům informace nevztahovala? Byla. Stavěli Oliva a Žák závody pro ČHS? Stavěli. Je Oliva spojen s Junglí, kde ČHS platí tréninkové centrum? Je. Je Oliva členem výkonného výboru ČHS? Je. To samé České sportovní lezení z.s.. Nabízí České sportovní lezení z.s., které je spojeno s Žákem, Zozulákem a Olivou, služby jménem ČHS? Třeba ceskelezeni.cz ? Nabízí. Tak co se ti nelíbí? Je jedno, kdo má jaké mzdy ve vedení ČHS, ale chceš mi snad tvrdit, že žádné platby neprobíhají v souvislosti se lezením ani těmto firmám? Nebo je snad ČHS v Jungli zadarmo? Oháníš se tady nedostatkem peněz, ale když se trochu zapátrá, objevíš propletenec firem, který rozhodně nevypadá jako ukázka čistoty a altruismu, kde se nezištní lidé snaží udělat maximum s minimem.

A zjistit pravdu? Jak? Mají členové ČHS přístup do účetnictví ČHS a sprátelených firem? Není jak pravdu zjistit. Jen v tomhle kolotoči vypadá fakt nechutně brečení a kecy o tom, že nejsou peníze.
odpovědět 
             Re: 10 000,-16:02:34 14.08.2023
Uf uf uf :). Koukám jak jsem vyjmenovávaný, tak tedy na Lezci po letech zareaguji. Aspoň tím pár lidem něco objasním a ti co budou chtít, tak psaný text pochopi.
- jako člen VV mám 1600 Kc měsíčně. Drtivou většinu dám za parkování na Smíchově :)
- jako člen VV dávám svazu cca 1 den v tydnu což je hromada hodin
- jako majitel sportoviště poskytuju svazu prostory zcela zdarma
- ani nevim kolik, ale řekněme cca 50-80 lidi ze svazu (repre a spol) ma do Jungle vstup zdarma
- svaz využívá za velmi výhodných podmínek Jungli pro školení a pořádání závodů.
- jako normál pracovník mám drobnou odměnu za získání financí od partnerů (v roce 2022 jsme do svazu dostali pres 2 mega)
- ČSL dostává každoročně odměnu za předání závodů (Teplice, Slaný) a prací pro závody.
Jiné aktivity nejsou a jiné nenajdeš. Práci pro svaz beru jako službu a rád bych, aby se podařilo postavit fungující systém, který lezcům a především oddílům bude pomáhat.
Přesvědčeného samozřejmě nepřesvědčím. S kýmkoliv, cokoliv rád proberu osobně. Anonymní diskuse se pokusím nedělat.
Prima lezecký den všem.
Olivacodpovědět 
              Re: 10 000,-16:12:42 14.08.2023
Jirko, v pohodě. To nebylo nic proti tobě, byla to jen reakce na anonyma co tvrdí, že na nic nejsou peníze a nejde to dělat jinak a všichni pro svaz pracují zadarmo. I kdybyste za své aktivity měli víc, zasloužíte si to, práci v závodech a zázemí odvádíte dobrou. Neber to osobně.
odpovědět 
              Re: 10 000,-16:40:02 14.08.2023
Přihřeju si svoji polívčičku: kdyby tohle všechno viselo na webu, nikdo by nemusel domnívat, že všichni kradou.
Kuba Turekodpovědět 
               Re: 10 000,-18:41:07 14.08.2023
Ale notak, stejne by sly (resp. byly vytvareny a sireny) reci ze je neco jinak, nepriznane, zatajene etc a ze transparency byla vlastne schvalena jen aby se nekterym zavrely huby a kozy zustaly cely, klasika tu (i jinde)...
odpovědět 
                Re: 10 000,-10:17:10 15.08.2023
Ale ono nemusí jít jen o nějaké černé fondy nebo podvody. Klidně vše může být legální a nenapadnutelné. Ukázkou může být třeba pořádání SP v Praze. Vše bylo čisté, doložené, práce odvedena, kvalitně, akce dopadla skvěle, auditem by to prošlo. Je ale otázkou, zda by pořádání SP bylo schváleno i kdyby ve vedení svazu nebyli lidé, kteří ho pak zjišťovali. Existuje někde hodnocení, kolik SP v Praze ČHS stál a jaký to mělo reálný ekonomický přínos pro ČHS a na kolik si firmy lidí spojených s ČHS přišly? Takže práce v ČHS může být vykonávána opravdu za almužnu, nejde o to zde vydělat, ale sedí se na místech, kde se rozhoduje o tom, komu jaké peníze půjdou, a kde se může rozhodnout třeba právě o akcích typu SP. I když je tedy vše čisté a legální, střet zájmů zde pořád je.
Je pravda, že lezení je sport tak malý, že z toho není východisko, konkurenční boj mezi firmami zde nikdy nebude, navíc ČHS má na řadu věcí monopol. Nic z toho ale neznamená, lidi budou jen mlčky přihlížet a pak poslouchat nářky, jak nejsou peníze. V tomto případě je zde tedy například otázka, kolik ČHS stálo pořádání SP a jaký tento SP měl pro ČHS přínos a zda peníze nešlo použít nějak smysluplněji. To samé pak například třeba nedávno probíraná změna loga a názvu ČHS, kde opět bylo vše svěřeno firmě spojené s Olivou (firma Identity, která dělá Jungli a Hangar). Celková změna by stála fakt hodně peněz, finanční toky by opět šly ke spřáteleným firmám. Toto jsou jen dva příklady, které ukazují, že práce pro ČHS může být klidně zdarma, když jsi na místě, kde můžeš vymýšlet a schvalovat akce, za které se budou muset známým platit nemalé částky. A abych zase nebyl napaden z nějakého napadání, tak netvrdím nic o tunelování ani postranních úmyslech kohokoli, jen jsem uvedl snadno dohledatelná fakta, která se probírala i zde na Lezci.

Prostě když někdo brečí, že nejsou peníze, a argumentuje, že i vedení ČHS pracuje za almužnu, a pak se členové musí dívat, jak se vymýšlí projekty, ze kterých jdou peníze soukromým firmám spojeným s lidmi z vedení, opravdu nevypadá dobře.
odpovědět 
                 Re: 10 000,-10:28:36 15.08.2023
Ani tohle nebylo dlouhou dobu veřejné, i když po zhlédnutí první prezentace mohl formulovat během pár minut všechny pozdější výhrady i takový poloamatér jako já.

O jaké peníze šlo a jaké hlouposti vymýšlelo grafické studio, bohužel předem ČHS neinformoval, takže se to holt probíralo jinde (a to ještě všichni dodrželi prosbu Honzy Bloudka, aby to dali na veřejnost až v okamžiku, který si určil on sám).

tinyurl.com/48ya5auc

tinyurl.com/428hvub4
Kuba Turekodpovědět 
              Re: 10 000,-09:26:12 18.08.2023
Seděl jsem Jirko na stejné židli jako ty asi čtyři roky, nevzal jsem si za to ani korunu, ani za cesťáky, vše jsem si vždy platil sám. Je to jen o tom, jak to máš nastavené v hlavě a proč to děláš. Buď chci a peníze mě vůbec nezajímají, i když je do toho dávám a nebo nechci a vezu se a využiji všech výhod.
Vlkodpovědět 
         Re: 10 000,-10:36:09 14.08.2023
Ale to je jen za ten papír s jednoduchou posilovnou, ne? Co tak mám informace, tak za trénink jako takový jsem slyšel 20-30k. Za mě tedy konflikt zájmů, i kdyby to bylo jen za pár korun. Jak pak vypadají třeba repre soustředění a společné tréninky, kde jsou jeho svěřenci a i ostatní závodníci? Jak se pak cítí závodníci, když je na ČHS repre soustředění 10 závodníků, z čehož se šéftrenér může věnovat především svým svěřencům? A opravdu bude šéftrenér objektivně a upřímně radit cizím závodníkům, aby pak byli lepší, než svěřenci, co mu platí? Trochu mi to připomíná vysoké školy v jedné z jižních zemí, kde profesoři mají blbé platy a tak úmyslně učí špatně a nedostatečně a pak vydělávají na soukromých hodinách a doučování.

A to už vůbec nemluvím o střetu zájmů a tréninkovém deníku Yarmill. To jako opravdu si mají závodníci platit své trenéry, zapisovat tréninky a tréninkové metody do deníku, kde má pak ke kompletním tréninkovým datům přístup někdo, kdo tréninky píše a prodává konkurenci?

To je úchylnost tenhle systém.
odpovědět 
          Re: 10 000,-12:05:17 14.08.2023
Tímhle příspěvkem jsi v kostce popsal, jak nesmyslný a zvrácený systém ČHS je. Smutné je, že to je tak všechno. Ta optimističtější část diskutérů(mladší ročníky nebo s vazbami na čhs) ti řeknou, že tak je to v pořádku, že to třeba má pár much, ale všechno je na správné cestě, takhle to má být a že za pět let bude lépe. A další tě pak nazvou hejtrem, mindrákem a nepřejícným ubožákem :-) A karavana čhs jede dál.
odpovědět 
          Vtip, nebo realita?14:15:58 14.08.2023
Hele, to je nějaký vtip, nebo je tohle pravda? Opravdu je Klofáč šéftrenér repre a k tomu část repre trénuje soukromě za úplatu a zároveň vede svazové tréninkové kempy a soustředění a vyžaduje tréniková data od všech a ještě rozhoduje, kdo na jaké závody a za jakých podmínek může jet?
odpovědět 
           Re: Vtip, nebo realita?16:41:54 14.08.2023
Samozřejmě.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: 10 000,-17:05:49 14.08.2023
Tak vážení tréninkový deník Yarmil není výmyslem jakéhosi pana Klofáče, ale je nabízen ČUS pro všechny sporty obecně. Pouze se mění sledované ukazatele. Vyplňování a odevzdávání tréninkových deníků patří k jedné ze základních povinností reprezentantů napříč všemi sporty. Lze z nich samozřejmě zpětně odvodit proč byl daný jedinec úspěšný, ale také lze odvodit opak. Navíc stejné tréninkové metody nefungují u všech stejně. Co jednomu vyhovuje, druhý nesnese. Navíc tréninkový deník je potřebný, jak pro trenéra, tak i pro samotného sportovce aby se buď mohli poučit z minulých chyb nebo zopakovat, co už jednou zafungovalo. Jednotný deník pouze usnadňuje práci s rozklíčováním zapsaných dat.
michalodpovědět 
           Re: 10 000,-19:00:07 14.08.2023
To máš naprostou pravdu a souhlasím s tebou. Problém je jinde. Pokud trénink zajišťuje svaz a trénink je vytvořen svazovým trenérem pro jeho závodníky, je používání samozřejmé a je to skvělá kontrola. Trenér pak má přesný přehled o tom, jak který svěřenec maká a plní plán, v případě problémů je možné se podívat na důvody a trénink zkorigovat, paráda. Jenže tahle situace je taková, že ČHS na tebe trenérsky kálí, nezajistí ti nic, nepomůže s ničím, závodník si sám musí najít a zaplatit trenéra, sám si musí vše zajistit, a s šéftrenérem ČHS ani třeba nepřijde do styku. V tomto případě je ČHS do tvých dat velké kulové, považuji to jen za krádež, nic víc. Ty si vše zajistíš a zaplatíš si svoje lidi a poskytneš pak zdarma vše někomu, kdo za peníze trénuje tvoji konkurenci? To nemůžeš myslet vážně.
odpovědět 
           Re: 10 000,-20:38:06 15.08.2023
Yarmill je soukroma firma borcu vznikla kolem biatlonu. Protoze se jim planovany soukromy business nepodarilo nikdy rozjet podle predstav, vyuzili bafunarske konexe a podarilo se jim to “prorvat” pres CUS. Pro ne asi nakonec dobry business. Pro svazy a hlavne trenery a sportovce, kteri pouzivani dostali casto prikazem je to casto nocni mura pachajici podobnou zlou krev jako asi i v lezeni. Treneri tak musi davat vsanc sve know how verejne a cerpa z toho kazdy nymand. Osobne znam situaci treba z atletiky ci skoku na lyzich kde ti schopni povazuji Yarmill a peklo :(
odpovědět 
            Re: 10 000,-05:10:09 16.08.2023
Z tréninkového deníku lze vyčíst pouze objemovou stránku sledovaných ukazatelů, nikoliv způsob jejich naplnění. Proto k vykrádání toho opravdového know how prostřednictvím tréninkových deníků není až tak pravděpodobné. Vím o čem mluvím, jsem bývalý dlouholetý reprezentant i když v jiném sportu než je lezení a nyní trenér mládeže. Navíc financování přípravy a osobních trenérů z vlastních, obvykle rodičovský, prostředků je zcela běžnou praxí i v ostatních individuálních sportech, lezení není žádnou. vyjímkou.
michalodpovědět 
             Re: 10 000,-09:25:12 16.08.2023
Tak v tom případě je to ale už úplně zbytečné a jen vyhazování peněz, ne? Pokud trenérovi bude stačit informace, že byl svěřenec ve fitku nebo lézt, je to k ničemu, protože kvalita tréninku je je důležitější, než množství.

Financování rodiči je časté, ale neznám sport, kde je to dlouhodobě jediný zdroj pro sportovce na vrcholové úrovni. ČHS sice má něco Olymp nebo Duklu, ale celkově to většinu nekryje. Lezení je olympijský sport, ukaž mi jiný olympijský sport, kde je závodník odkázán kompletně sám na sebe od financování až po přípravu.

Jestli o tom něco víš, tak se zeptám jinak - už tu padlo něco o tom, že svaz má dotace na reprezentanta. Jsou tyto dotace podmíněny umístěním, nebo jsou jen za start? Nebo je třeba za umístění více peněz? Takto to totiž vypadá, že pro ČHS je lepší mít maximální možný stav reprezentantů, aniž by byli dobří. Stačí vyjet, ČHS vykáže činnost ve formě soustředění, i trenéra má, peníze se jen sypou a soukolí se točí. Podprůměrní reprezentanti si zaplatí dopravu a ubytování, ani ta účast na závodech ČHS moc nestojí. Pokud bude mít ČHS méně členů repre, ale zato dobrých, dostane méně na dotacích a ještě těm dobrým bude muset zaplatit náklady, celkově to tedy bude ČHS stát mnohem více, než hromada neschopných. Ideální stav je tedy odradit všechny šikovné a schopné a repre naplnit neschopnými, kteří tomu ani nerozumí, jsou vděční i za ta občasná přátelská setkání na společných trénincích, závody mají jako společenskou akci a všichni jsou spokojení. Sem tam se sejdeme v Jungli, jako trenér nám stačí někdo jako Klofáč, činnost se vykazuje, neschopní mají pocit výjimečnosti, ČHS má své finance. Co více si přát? Možná do toho trochu hodil vidle Adam svojí nízkou výkonností, protože mít olympionika je pro svaz finančně výhodné a prestižní, ale asi to nebude zásadní, těžko říci, zda by se svazu vyplatilo si chtít vychovat jiného, ale řekl bych, že ne, když vidíme, jak snaha dopadla u EA. Pár nadějí tu máme, hlavně u kluků, tam bych dvěma věřil, že pod dobrým vedením by se na SP/MS mohli umisťovat dobře, ale celkově bych výsledky v ČHS neoznačil za výsledek dobré a systematické práce, ale spíše se jedná o náhodu podmíněnou bohatými rodiči ochotnými cpát prachy ČHS, který se pak bude chlubit jejich výsledky.
odpovědět 
              Re: 10 000,-10:52:38 16.08.2023
A mlýnek mele dál ten svůj song. Nemá fakta, pořád samá domněnka, nezeptá se tam, kde by měl a neustálá paranoia, že někde něco krade, zneužívá a parazituje. Ve finále pak vždy napíše, že je mu to stejně jedno a že na aktivitu ve svazu nemá čas, ale pořád a pořád bude psát jak by to být mělo :))). Jsi vážně k smíchu. Už jen tím, že se snažíš diskutovat a ptát tady, na Lezci...jeď dál. Vždy pobavíš. Díky
:)odpovědět 
               Re: 10 000,-11:33:19 16.08.2023
A co ti na tom nepřijde logického? Pokud někdo píše stále stejné příspěvky a situace se nezměnila, je logické, že komentáře k nim budou stále stejné.

Naopak mi přijde, že jako mlýnek meleš stále svoji ty. A děláš přesně to, co mě vytýkáš. Na mé straně jsou jednak výsledky naší repre a jednak vím, jak to v tréninku a podpoře chodí a jaké podmínky řada závodníků má a co je to stojí. Od svěřenců Kolfáče až po svěřence Bintera. Vše, co píšu, vychází z reality a tu si může každý ověřit.

Co píšeš ty? Napíšeš mi, že se pletu, nemám pravdu a nevím, jak to chodí. Že je tvé tvrzení v rozporu s realitou, tedy s výsledky repre, počtu reprezentantů a jejich celkové výkonnosti nebo se způsobem nominace, úplně ignoruješ.

A ignoruješ i další informace. Když mě umíš tak hezky identifikovat, tak bys měl vědět, že pro svaz jsem nějakou dobu dělal, ale rozešli jsme se. Takže mi nevnucuj, že mám jít do ČHS něco dělat, když o to svaz nestojí. Stačila mi spolupráce na nové koncepci závodního lezení po odchodu Bintera. Dobře víš, že pokud nebudeš mít sluníčkový názor a nebudeš repre v současné podobě považovat za bezva kroužek, tak máš smůlu. Kdo na to má povahu, může se připojit, ale určitě není možné něco měnit.

Takže co kdybys místo obecných "ty tomu nerozumíš a nic nevíš, vše je jinak" napsal, jak to tedy je? Pochlub se, popiš, jak podpora funguje, co je prioritou repre, jaké to nese výsledky... Bude-li to v souladu s tím, co říkají i závodníci a bude-li to v souladu v výsledky na mezinárodní scéně, rád se omluvím a s komentáři přestanu.

A když se dobře podáváš, tak i ta směšnost v ptaní se na Lezci je také trochu mimo, já se tu na nic neptám. To, že je v textu řečnická otázka, ještě neznamená, že neznám odpověď nebo mě zajímá. Pouze popisuji stav a informace, které od závodníků a trenérů mám.

Takže pokud jsi přesvědčen o tom, že nemám pravdu a jsi schopen vše popsat tak, aby tvé vysvětlení sedělo s realitou, udělej to. Jinak působíš směšně spíše ty.

odpovědět 
                Re: 10 000,-11:59:40 16.08.2023
Odtajnete jména prosím
odpovědět 
                Re: 10 000,-12:07:40 16.08.2023
Ale jdi :)
"Jsou tyto dotace podmíněny umístěním, nebo jsou jen za start? Nebo je třeba za umístění více peněz?"
Ptáš se a nikdo ti zde neodpoví. Následně si odpovídáš a fabuluješ. Pak vytáhneš jiný soudek a jedeš nanovo. Mícháš toho hrozně moc. Proto ten úsměv. Tímto způsobem se nic nedozvíš a nic nezměníš. Nevěřím, že myslíš vážně, že ti ZDE bude někdo odpovídat a diskutovat :). Ale nechám se překvapit, protože ty stejně nedáš pokoj a je to zábavný.
:)odpovědět 
                 Re: 10 000,-12:46:11 16.08.2023
je jasné, že se zde odpověď nedozvíme. Ale je dobře, že tyto otázky byly položeny. Třeba začnou rezonovat a časem donutí vedení čhs na ně odpovědět. K "nám" plebsu se dostanou jen střípky z toho celého Babylonu. Viz nedávná až moc okatá snaha vyvést členské příspěvky kámošům přes "změnu identity", loga, atd atd..
odpovědět 
                  Re: 10 000,-16:20:39 18.08.2023
A znovu a pořád: Už dávno všechno tohle mělo viset na webu. Bez řečí a automaticky.
Kuba Turekodpovědět 
                 Re: 10 000,-13:12:36 16.08.2023
Ty myslíš, že neznám NSA, pravidla pro podporu sportovních svazů, způsob vyúčtování nebo kolik svaz na dotacích dostává? A co vše je součástí vyúčtování? A že tam opravdu umístění reprezentanta na vybraných druzích závodů rozhodovalo o výši podpory podobně, jako je to v ČHS, tedy že v podstatně ČHS dostal tu část, co podle nominačních kritérií nemusel platit? Anebo co vše se dokládá, včetně seznamů trenérů, reprezentantů, výsledků na ME, MS, MEJ, MSJ ? Netvrdím, že znám detailně financování ČHS, ale základy jsou poměrně jasné.

Ber to tak, že jsem do toho nechtěl tak moc štourat, protože když si to vše dáš dohromady, je přístup ČHS jako svazu zastřešujícího závodní lezení, ještě horší, než to vypadalo před tím, a ukazuje neschopnost a čistě pragmatický přístup místo zájmu o repre jako takovou.
odpovědět 
                  Re: 10 000,-00:07:31 18.08.2023
Není se co divit nezájmu ČHS o kvalitu. Svaz dává do závodního lezení pouze dotace a i s nimi jsou dobří obtíž, protože nedrží hubu a krok, neskáčou svazu na špek a vědí, že pro další rovoj potřebují úplně něco jiného, než svaz dává :-( Ideální je široká repre s průměrnými lezci, jako celek to vychází levněji :-(
odpovědět 
                   Re: 10 000,-10:46:17 18.08.2023
Jen drobný dotaz. Jaké jiné peníze má dávat? Peníze z členských příspěvků? Rozjedeme diskusi, kdo chce, aby se z jeho peněz platila repre :)? Z partnerských peněz? Vždyť svaz nemá moc co nabídnout partnerům v proti plnění. Tak jaký :)?
Zvědavecodpovědět 
                    Re: 10 000,-11:46:35 18.08.2023
Tak máš tady nějaký svaz, který stojí o sportovní část lezení a drží si monopol na závodníky a repre. Svaz by tedy měl i zabezpečovat vše, co je pro závody a repre potřeba. A pak je tu něco jako NSA a dotace od státu. Dotace obvykle slouží jako příspěvek, něco navíc. Takto to ale vypadá, že ČHS působí pouze jako přerozdělovač toho, co od státu dostane. Bude repre dobrá? Dostaneme víc, ale také víc spotřebujeme. Bude repre špatná? Nevadí, dostaneme míň, ale zase nepotřebujeme tolik a nikdo neprudí s ničím navíc. Co je správně? Je to jedno, jde jen o to, jaký je přístup ČHS. Buď tedy je zájem o repre a o výsledky, nebo jde o repre jen tak do počtu, aby sloužila jako pěnězovod na dotace? Pro průměr je to jedno, pro dobrou repre je to značně demotivující a problematické, protože je to sakra velký klacek pod nohy.
odpovědět 
                     Re: 10 000,-11:54:49 18.08.2023
Tak znovu :). Otázka je stále stejná.
Zvědavecodpovědět 
                      Re: 10 000,-14:22:05 18.08.2023
To je přesně to, co nechci - rozjíždět diskuzi co platit z členských příspěvků. Ale ani to to není předmětem debaty, kde svaz ty finance vezme. Pokud bys o tomto chtěl debatovat, bylo by potřeba znát detailně financování celého svazu. To neznáme, takže debata o tom, co se z čeho platí a kde by se dalo vzít více, je zbytečná a nesmyslná. Proto na tvoji výzvy nelze odpovědět.

Co ale hodnotit lze, to je přístup ČHS. Ty vlastně říkáš, že ČHS chce repre, ale nemá na ní. je závodní lezení nevýhodné? Proč se tedy ČHS nevěnuje skalám a závodní lezení nepustí někomu, kdo by se o něj postaral lépe? Asi to nebude tak jednoznačné, zejména když vše směřuje k hlavnímu změření do sportu, kde se kvůli tomu řešil nový název, logo nebo marketingové aktivity.

Pokud tedy chce ČHS ovládat repre a rozhodovat o závodnících a ti jsou nuceni být členy a jsou odkázáni na ČHS, měl by ČHS dělat trochu více, než jen vyřizovat dotace.
odpovědět 
                       Re: 10 000,-16:06:58 18.08.2023
Proč? Vždyť to takhle funguje. ČHS má monopolní postavení, tak proč by se měla snažit? Prachy z toho tečou i takhle.
honzaodpovědět 
                       Re: 10 000,-18:50:19 18.08.2023
Odpovídat nechceš, ale pro jistotu vypálíš salvu dalších otázek. Ty jsi vážně vtip.
Repre se PRIMÁRNĚ platí a v podstatě vždy bude platit z dotací (ve většině sportů). Jiné zdroje v podstatě nejsou (kromě rodičů :)). Partneři finance v řádu potřebných milionů nedají.
Z příspěvků ukrojíš jen mizivou část.
Ostatní možné příjmy jsou v řádu pár tisíc.
Nutný je lobovat a lobovat a dostat se na finance jiných svazů.

Optimalizace výdajů = tady asi může být diskuse, ale to by jsi se měl (nebo někdo) zapojit do práce v KSL nebo výše. Dost by mě zajímalo, KDO reálně pláče nad prací KSL :).

Já vidím:
- fungující tým trenérů
- vznik spsek a jejich podpora
- rozběhnuté trenérské vzdělávání
- pravidelná soustředění
- svazová tréninková centra s chyty a stavěním
- mezinárodní účast mládeže a výsledky
- fungující domácí závody
- skvěle zvládnutý SP v Praze
- reálnou šanci na mezinárodní závod v ČR každý rok

Tohle teda mně osobně přijde jako velký posun za posledních pár let.

Pokud je řeč o dospělých, tak si doufám uvědomuješ, že se konečně nastartoval systém práce s mládeží. Takže na dospěláky si rád ještě pár let počkám :).

Ty mezitím napišeš knihu na Lezci. Naštěstí píšeš humorně takže se těším.
Zvědavecodpovědět 
                        Re: 10 000,-21:44:57 18.08.2023
Máš pravdu. Trochu problém je, že tohle byla situace před třiceti lety. Je rok 2023. To se práce s mládeží začala až teď? Podobná slova slyším a čtu už hodně dlouho. Mládež byla a je, co nikdy nebylo zvládnuté, byl přechod mládeže do dospělých. Tam to také mají platit rodiče? Chodit při tréninku do práce a do školy není moc reálné.

Závody - věřím, že části lidí, zejména té, která na tom vydělá, by se mezinárodní závody v ČR líbily. A teď se opravdu zeptám, řečnická otázka to není - můžeš napsat, jaký finanční přínos, který by se dal využít pro zlepšení podmínek dospělé repre, ty závody budou mít? Kolik ČHS vydělal na SP v Praze? Sponzoři, dotace, prodej lístků, náklady na organizaci a stavbu nebo propagaci. Byla to akce pro ČHS zisková? A kolik ČHS vydělal? Věřím, že někteří na tom opravdu vydělali, ale kolik byl přínos pro ČHS a jakým způsobem toto bude investováno do dospělé repre?
odpovědět 
                         Re: 10 000,-19:25:23 19.08.2023
Pořád to obracíš :). Já se tě ptal první a doposud jsi neodpověděl. Takže pro jistotu znovu se ptám, kde svaz má na profi repre vzít?
Tvoje další otázky jsou ještě větší fór než cokoliv předtím. Jak mám vědět kolik svaz vydělal na SP?!
Prostě znovu a znovu. Ptáš se a úplně na špatném místě :). Buď se zeptej pořádně anebo předpokládám počkej na VH nebo uzávěrku roku či já nevím co.
Z.odpovědět 
                          Re: 10 000,-20:42:53 19.08.2023
Jak ti mohu odpovědět, když je tajné, jak se přijaté peníze rozdělují? Kde se mohu podívat, co vše přináší svazu peníze a kolik? Abych ti mohl odpovědět, bylo by fajn znát, jaké jsou třeba náklady a zisky z pořádaného SP, kam šly peníze třeba za marketingu a práv, kolik bylo zaplaceno za organizaci externím firmám... Rád ti odpovím, ale potřebuji zpřístupnit data. Umíš to? Ty ty data máš? Jak můžeš tvrdit, že ČHS na repre nemůže mít, když sám informace nemáš?
odpovědět 
                        Re: 10 000,-08:25:29 19.08.2023
Tvl, Zvědavče, tohle slyším už 10 let minimálně. Po odchodu Bintera pak každou chvíli :-) Sebechvála, jste skvělí, ČHS dělá super práci. Proč jen tomu ale stále neodpovídají výsledky? Než zase příště začneš hrnout seznam těch skvělých věcí, co děláte, podívej se na IFSC a výsledky, které repre ve skutečnosti má. Několik let práce a sebechvály, podle popisu nejúžasnější repre systém na světě, a přitom třeba SP v Praze (a nejen tam) jeden velký propadák. A to se vyplatí :-) Tebe je pro ČHS škoda, mnohem větší kariéru bys udělal třeba v teleshopingu :-)
Jíraodpovědět 
                         Re: 10 000,-19:35:41 19.08.2023
Nejsou žádné výsledky :)? A na to jsi přišel jak? Jsou nejlepší za posledních pár let.
SP byl propadák? Tak to každý mluvíme o něčem jiném.
Hele, já jsem na pana anonyma se spisovatelskou vlohou položil jednoduchou otázku. Nic víc, nic míň. Odpověď jsem nedostal. Dále jsem napsal jiný pohled na věc než je jeho a tím to pro mě končí. Ty máš asi stejný pohled jako on. No, tak se neshodneme. Je to jedno a přežijeme to.
Z.odpovědět 
                          Re: 10 000,-20:50:59 19.08.2023
Asi si pod pojmy "kvalita a úspěch" představujeme každý něco jiného :-) Praha - pokud nepočítáme AO, tak v mužské repre nebyl v kvalifikaci ani jeden top, v ženách jsme měli u nejúspěšnější reprezentantky jeden jediný top. Co bys nazval propadákem, když ne tohle? Nejdříve vychválíš jak je péče o repre skvělá a co vše pro závodníky ČHS dělá a pak je pro tebe úspěch ženy 1t4z a muži nejlepší na 14 pokusů 4 zóny? Asi máme každý jiný přístup :-)
odpovědět 
                           Re: 10 000,-20:06:10 20.08.2023
Jak už jsem psal, tak každý píšeme o něčem jiném. Ty zjevně o dospělé repre a já o SP jako podniku, který pořádal svaz a dopadlo to velmi dobře. Peníze kolik svaz získal vůbec neřeším. Byla to skvěle zvládnutá show a věřím, že to tak vnímá i IFSC. Jako divák nemám co vytknout. Pokud svaz na tom vydělal, tak palec nahoru ještě více. Počkám si, zda se to během roku dozvím. Mě to stačí, někomu ne. Dožadování se odpovědi na Lezci mně fascinuje a kroutím hlavou. To je celé. Bavím se dál :)
Z.odpovědět 
                            Re: 10 000,-20:21:14 20.08.2023
Tak se bav dál. Až napiš, až si srovnáš myšlenky. Ptal ses na finance a dožadoval ses odpovědi. Nemohu ti odpovědět, když není známo, jak ČHS s penězi zachází. Je dobře, že sis SP užil, ale pro naši debatu to je úplně jedno, podstatné bylo, jaký mohla třeba tato konkrétní akce vliv na svazové finance. A stejné je to i s dalšími "podniky" ČHS. Třeba finance opravdu nejsou, třeba je jich dost, jen končí na nesprávném místě.
odpovědět 
                             Re: 10 000,-20:28:13 20.08.2023
Pořád to samé...zeptej se, kde se něco skutečně dozvíš a pak dej třeba vědět. Mě zajímal tvůj názor, jak a z čeho by jsi to celé financoval. Neodpověděl jsi, máš argumenty. Jsem s tím ok a dál je mně to jedno.
Z.odpovědět 
                              Re: 10 000,-20:34:19 20.08.2023
Já bych to financoval jako každou jinou soukromou akci. Sehnat si sponzory, podojit stánkaře(ti zase předraženými buřty podojí návštěvníky), něco vstupné. A to je vše. Nevidím důvod, proč by na soukromou akci měl něco dávat svaz nebo nedej boje stát. Co z toho svaz má? Samozřejmě že se dá odtušit, co z toho mají lidé napojení na penězovody ze svazu(o kterých si sami rozhodují), ale co z toho má svaz jako takový?
někdo jinýodpovědět 
                               Re: 10 000,-20:51:36 20.08.2023
To je vážné bizár :))). Reaguješ na můj dotaz na Literáta ohledně financování repre :)?! To je vážné sranda tohle. Spi dál.
Z.odpovědět 
                                Re: 10 000,-20:57:52 20.08.2023
ano reaguji. ptáš se, čím by se to mělo financovat. Nějaký konkrétní argument, co je na tomhle způsobu špatného?
někdo jinýodpovědět 
                                 Re: 10 000,-21:17:43 20.08.2023
Jo taaak. Sorry, že jsem to z tvého příspěvku nepoznal. Popsal jsi (asi), jak by jsi vydělal na nějaké akci. Fajn. Tím pádem se nechme překvapit, jak SP finančně dopadl a co se s tím stane. Já to nevím. Můj dotaz byl, ale na současné možnosti. Výnos z SP je něco co se teprve stane a navíc je to akce, kterou udělal právě svaz a tím pádem dle tvého návrhu zřejmě jde správným směrem :). Popravdě (neuraž se) mě zrovna tvé návrhy nezajímají. Já se ptal Literáta a to ty asi nebudeš. Literát už ovšem munici vystřelil, tak už to téma (snad) považuju za mrtvé.
Z.odpovědět 
                                  Re: 10 000,-23:14:56 20.08.2023
Nevím, zda jsi tak hloupý, nebo zda to jen děláš naschvál. Ptal ses, jak jinak bych financoval repre. A zmínil jsi třeba členské příspěvky. Na to jsem ti odpověděl a odpovídám, že bez znalosti toho, jak a kam v ČHS tečou peníze, na tvoji otázku není možné smysluplně odpovědět. Co chceš více? Jako příklad jsem ti dal SP v Praze. ČHS stál nějaké peníze. Byly ty peníze na SP vynaloženy efektivně? Nešly ty peníze využít jinak? A když už SP byl, třeba to peníze vydělalo. Lidé, co to pořádali a stavěli, určitě v mínusu nejsou. kde ty peníze končí? A opět platí - kdyby třeba peníze nešly spřáteleným firmám, nebylo by více na skály i repre? Otázek je hodně a odpověď na ně neexistuje, protože to přesahuje rámec toho, co ČHS je ochotný zveřejnit. To samé třeba nadcházejí MČR ve Slaném. Co to bude stát? kdo bude platit stavbu bouldrovky na náměstí a celý ten kolotoč okolo? A musí to být dvoudenní, když ČP je jendodenní? Nebylo by to jednodenní na nějaké bouldrovce levnější? U koho skončí peníze za tu stavbu, nejsou to zase lidé spojení s ČHS? Vidíš, třeba zde by mohla dost velká částka k ušetření. Ale najde se to někde ve zprávě a poskytne to ČHS?

Co efektivita současných peněz? Loni šlo na řízení repre, vscm a soustředění a podobné věci cca 5 000 000. Jak po roce investování a práce dopadla naše repre bylo vidět hned na jaře v EP/SP hned na jaře. Co za ty prachy komise a trenéři dělali a nešly ty finance využít efektivněji?

Ptáš se, z čeho bych platil repre. Bez znalosti situace na tu tvoji otázku odpověď možná není. Repre je součást nějaké organizace, ČHS. Zdroje očividně jsou, jen by třeba stačilo je jinak rozdělit, protože to, jak se to dělá nyní, k výsledkům nevede, jen to vypadá, že se na tom přiživuje spousta zbytečností. Stačí ti to takto?
odpovědět 
                                   Re: 10 000,-10:22:26 21.08.2023
Pochopil jsem tedy, že by jsi rád optimalizoval současné příjmy. Na repre to jsou primárně dotace. Jestli jich je hodně nebo málo nevím. Na profi dospělou repre tuším, že to stačit nebude. Čili můj dotaz byl z čeho svaz má dospělou repre platit a udržet a myslel jsem, že přijdeš s nějakým jiným zdrojem financí. SP je letošní novinka a kolik z něho zbylo věřím, že se dozvíme. Jdi makat do svazu. Máš názor, dáváš hodně energie do psaní a úvah a chceš se dozvědět detaily. Pokládáš otázky na Lezci a snažíš se o diskusi. To je tak nesmyslná věc, že se tomu divím, protože to pak vypadá, že hloupý jsi ty :).
Už to napíšu naposledy. Chceš se skutečně něco dozvědět? Polož dotazy na kompetentní místech. Diskutuj tam, kde to má smysl a pokud opravdu stojíš o změny v tvém duchu, tak to tlač. Nemyslím to nijak zle. Držím ti palce a těším se na výsledky
Z.odpovědět 
                                    Re: 10 000,-11:19:53 21.08.2023
Tohle nefunguje, pro svaz jsem už dělal, už jsem ti to psal. Rozhodují tam i jiné věci, než jen snaha o zlepšení. Podívej se, kdo tam sedí a jaké má zájmy.

Jiné rozdělování peněz? Jedno z míst, kam pozornost zaměřit, ale bez detailní znalosti nejde napsat víc. A už vůbec ne v souvislosti rozdělení mládežnická/dospělá repre, protože je docela možné, že by se ukázalo, že mít dospělou repre není výhodné, takže to vlastně svaz vede ze svého hlediska správně. Začít by se mělo především definicí toho, co se od repre očekává a jaký má pro ČHS smysl. Pak můžeme řešit financování. V každém případě ale považuji tento systém za špatný z více důvodů. Například za 1. tu tlačíme děti do náročných a těžkých výkonů, ale to je na úkor jejich výkonů za dospělé (podívej se na rozložení závodníků repre jako SLO, GER, AUT, tedy poměr vynikajících závodníků mezi dětmi a mezi dospělými) a za 2. vzbuzujeme v těch dobrých mladých naděje, jako mládež jsou skvělí, pak přejdou do dospělých, ale tam už jsou potřeba jiné podmínky, je tam jiná konkurence, závodníci jsou v jiné životní situaci. To svaz nezvládá, následuje propad, frustrace a odchod. Přirozená by byla podpora obrácená.

A otázky? Opět jsem už psal, že jsou více méně řečnické. Neočekávám na ně odpověď, ani tady, ani jinde, už mi bylo párkrát řečeno, že se jedná o GDPR nebo obchodní tajemství, prostě důvod, jak něco nesdělit, se vždy našel. Ber otázky jako podněty k zamyšlení pro všechny, kdo to čtou. Tvoje obsese tím, že se ptám a očekávám odpovědi je opravdu neuvěřitelná. A ještě to odmítáš pochopit, že není důležitá odpověď, ale spíše situace, která tyto otázky vyvolává.
odpovědět 
                                     Re: 10 000,-11:48:24 21.08.2023
"vzbuzujeme v těch dobrých mladých naděje, jako mládež jsou skvělí, pak přejdou do dospělých, ale tam už jsou potřeba jiné podmínky, je tam jiná konkurence"

tohle tesat do kamene.
odpovědět 
                                     Re: 10 000,-12:04:22 21.08.2023
No a tím pádem to tady můžeme ukončit :). Mě zajímala tvoje obsese v neustálých otázkách. Jestli tedy tvým účelem bylo, aby se svaz zamyslel, tak držím pěsti, aby se tak stalo. Efektivnější způsob podle tebe není. Já to vidím jinak. Moc se mně nechce věřit, že jsi byl v týmu stávající KSL, ale to už bychom otvírali další téma a to rozhodně není mým cílem. Takže za mě vše a klid všem.
Z.odpovědět 
                                      Re: 10 000,-12:18:47 21.08.2023
Nemířím na svaz. Svaz se nezamyslí. Svaz to má dobře spočítané a moc dobře ví, co dělá a proč. V současné KSL jsem nebyl a ani s ní nemám nic společného. Lidi ze současné komise znám, ale tohle už mám za sebou. A vzhledem k tomu, že KSL stejně moc možností v definování cílů a záměrů nemá (a i kdyby měla, nemá na to zdroje), nemá ani smysl se snažit tam působit. Ale jak můžeš vyčíst z občasných odpovědí dalších lidí (ne, opravdu si tu nepíšu vše já sám), lidé to čtou, jistě jsou mezi nimi i trenéři, rodiče a závodníci, pokud se zamyslí ti, třeba jednou nějaká změna nastane. A nebo třeba také nenastane. Ale i kdyby bylo předem jasné, že je snaha zbytečná, neznamená to, že člověk má být zticha, když se setká s něčím takovým.
odpovědět 
                        Re: 10 000,-18:25:29 19.08.2023
napred jsi byl Olivac a pak Zvedavec?
odpovědět 
                         Re: 10 000,-19:37:11 19.08.2023
Zvědavců je tady evidentně víc :). Buď v klidu. Odpovědi na Lezci nehledej.
Z.odpovědět 
                          Re: 10 000,-20:51:41 19.08.2023
říká někdo, kdo se tu sám pořád na něco ptá :-)
odpovědět 
                           Re: 10 000,-19:54:54 20.08.2023
Položil jsem jednu otázku na základě Literáta, který sází jednu otázku za druhou :)
Z.odpovědět 
              Re: 10 000,-16:11:34 19.08.2023
Ty ses fakt jak kafemlejnek.
odpovědět 
    Re: Porad je nadeje.12:06:45 14.08.2023
Trochu pokory by ti neuškodilo.
Fanoušek EA AOodpovědět 

 Stejně je to borec12:15:00 13.08.2023
Koukám, ze se tu v komentářích opět ozvali jen tací, kteří mají mindrák z vlastních nenaplněných ambicí. AO se dostal do situace, že pokud nemá zlato, jde o propadák. Přitom za svoji závodní kariéru má, a jistě ještě bude mít, tolik úspěchů, o kterých se jiným nemůže ani zdát... Nemluvě o skalách. Čili za mě gratulace k parádnímu výkonu a držím palce na dalších závodech.
Michalodpovědět 
 Re: Stejně je to borec12:29:10 14.08.2023
Konečně. Když už to komentovat, tak v podobném duchu. Analýzy hore nechť borci pošlou na svaz.
Třeba je ocení klíčenkou a slevou na členství..
Janodpovědět 
  Re: Stejně je to borec17:48:34 14.08.2023
Přesně, mně se naopak líbí, že Adam jde svojí vlastní cestou..., a že občas ujede noha nebo ruka? To se vám jako na cestě nikdy nestalo? A to nemluvím jen o lezení...
Kukočodpovědět 
 Re: Stejně je to borec13:55:51 18.08.2023
Konecne normalni koment. Dekuju. +1

Adam se dostava do finali s pravdepodobnosti, ktera, mi prijde, je vetsi nez pro mnoho jinych zavodniku. A vzdy kdyz mu to finale nevyjde, tak mu tady v diskusi ochotne poradi sbor anonymnich nejchytrejsich ja-vim-lip treneru. A pro jistotu zkritizujou vsechny kolem. Bravo. Doufam, ze to AO, EA ani nikdo jiny necte.
 zapalodpovědět 
 Re: Stejně je to borec11:16:15 21.08.2023
+
bejbsodpovědět 

 svědčit12:46:03 23.08.2023
ahoj všichni, chci doporučit tuto upřímnou spolehlivou úvěrovou společnost, viděl jsem jejich reklamu na webu BAZAR, tak jsem se rozhodl je kontaktovat Potřebuji půjčku na financování svého projektu, takže jsem k mému překvapení požádal o půjčku ve výši 6 000 000 Kč, kterou jsem dostal převod půjček bez prodlení, takže chci říct všem, kteří hledají legitimní společnost pro vaši půjčku, aby je nyní kontaktovali e-mailem: berankovar6@gmail.com
martinaodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179392)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Chimaera 8- Beycik
Yandance 6 Beycik
Zikkim 5+ Beycik
December Pain 9 Beycik
Triska 8- Beycik
Nově komentované:
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.