Ftime Mistrovství České republiky v lezení na obtížnost 2016 Pra
v kategoriích dospělí a mládež (J, A)
Ve velmi atraktivním prostoru hlavního vstupu do nákupního centra Metropole Zličín se uskuteční o víkendu 22. a 23. 10. MČR v lezení na obtížnost v dospělých a starších kategorií mládeže (J, A).
Pevně věříme, že tento formát akce posune soutěžní lezení blíže veřejnosti, která se po krásných závodech v boulderingu bude moci seznámit i s královskou disciplínou soutěžního lezení, lezením na obtížnost.
Plakát MČR
Závod je však zejména o závodnících, proto se jim snažil pořadatelský tým připravit důstojné „hřiště“ i zázemí. Na dvanáctimetrové stěně s převislostí 4 metry a šíří 6 metrů postaví cesty naši bezesporu nejfundovanější stavěči – Honza Zbranek a Honza Šolc, kteří využijí zejména chytů a struktur vlastní výroby, tedy od firmy moveHOLDS. Stěnu jim postaví firma Luna Rossa, která taktéž dodá chyty. Startovné pro předem registrované členy ČHS činí sto korun. Všichni závodníci samozřejmě dostanou pěkné tričko a k dispozici budou mít zdarma bar firmy Vitaland. V sobotu pod stěnou, v neděli také přímo v izolaci. Samozřejmostí je zajištění bezplatného parkování u nákupního centra pro soutěžící.
Na nejlepší soutěžící čekají překrásné ceny od firmy Ftime, Decathlon, Vitaland, Stix a Tendon.
Pro diváky je k dispozici dostatečný prostor, odkud bude moci možné závod sledovat. Na místě si navíc budou moci užít i zajímavý doplňkový program.
Největším tahákem tohoto doplňkového programu bude bezesporu cvičení na hrazdách. Jan Kareš se v čase 14.00 sobota – 14.00 neděle pokusí o návrat na výsluní prvního místa Guinessovy knihy rekordů ve shybech. Všichni věříme, že se dostane přes sedm tisíc, což jen tak pro orientaci znamená udělat každou minutu minimálně šest kousků. Kdo ho přijde podpořit a vydrží shybovat s ním (muži alespoň 100 shybů, ženy 50), obdrží od něj dárek – vstup zdarma do fitness centra v hodnotě 300 korun. Kromě toho dvakrát na hrazdách předvedou exhibici mistři tohoto umění z firmy RVL 13.
Kromě svalů bude možné v rámci doplňkového programu potrápit i prsty. V sobotu mezi kvalifikacemi mužů a žen proběhne oblíbená celosvětová soutěž Zlagboard Contest o hezké ceny od Climbing technology, speciální prémie je vypsána na překonání českého rekordu.
Zejména pro mladší generaci je asi zajímavou informací, že závod bude v neděli komentovat známá „youtuberka“ Veronika Spurná.
Nad akcí převzal záštitu předseda ČOV Jiří Kejval i náměstek primátorky hlavního města Prahy Petr Dolínek. Město Praha přispělo na akci i významnou dotací ve výši 100 tisíc korun.
Přijďte si tedy užít sportovní zážitek, ať již z pozice aktivního soutěžícího nebo diváka. A kdo to nestihne, bude si moci užít záznam v České televizi, on-line přenos letos ještě nebude.
Důležité upozornění pro startující: Každý startující, kterých chce parkovat v areálu NC Metropole Zličín, si na vjezdu vyzvedne parkovací kartičku a na místě obdrží instrukce, jak postupovat při výjezdu.
O atraktivním prostoru jsme si mohli počíst už dost. Svaz dlouhodobě nebere ohledy na hlas lidu(plebsu).
Statistika a čísla, která se dají číst zleva i zprava pokaždé jinak, to je to čím nyní žije svaz. Dvojí či trojí interpretace a polopravdy. Jděte už domů..
Mám strach, aby Karešákova akce nebyla atraktivnější než celé MČR. Tedy strach, mu to přeju.
Po vzoru Anglánů navrhuji změnu názvu svazu na BRB, dle jmen hlavních hybatelů..
Já myslím, že prostor je velmi atraktivní a pokud by byla závodní stěna situována do prostoru hypermarketu Albert, přímo do oddělení zeleniny, byl by to ohromný tahák pro lidi. V sobotu je u rajčat hlava na hlavě.
Normálně zvažuju, že se přijedu podívat, poněvadž to, že "Nedělní semifinále a finále bude komentovat známá youtuberka Veronika Spurná" slibuje výtečnou legraci, nebál bych se říci místy i srandu. Vsadím se, že půjde o vskutku prvotřídní šaškárnu. Pojďtě taky, bude to dobrý!
Presne! Okamžitě se, ty ... na zacatku, omluv!!!!#$#!!#@$#@!!!!!&*#!! To preci neni mozne nechat tu tak nehorazne urazlivy prispevek bez omluvy!!!!!!!!
OK, tak se omlouvám, už špatně vidím po druhým lahváči. Mám ještě jeden dotaz, jak se dělí zisk z reklamy? Kolik přibližně procent jde CHS a kolik si nechává firma climb4 ?
Jako pocin to je urcite zajimava akce. Nic mene me osobne vadi popularizace lezeni, uz proto, ze pak uprimne kvuli mnozstvi lidi neni kde lezt. Nastesti je pisek porad o drzku, tak se tam vzdycky najde neco, co se da vylezt nebo neda :-) Plavani je taky hezky sport, proc postavit v Albertu bazen, od napoju po rohliky, at to sponzoruje treba Micky Mouse. Proste lezeni neni jako jezdit na kole. Prece jen tech silnic a stezek je vic nez mist na lezeni. A ze se ta kvalita skal lezenim nelepsi, je vic nez jasny.
Běž už do háje s podobnými kecy. Kdy konečně tobě a tobě podobným dojde, že lezení jako sport na překližce a lezení ve skalách nemá spolu nic společného?? Překližka a závody na překližce jsou prostě něco jako squash, gymnastika, aerobic... Asi jako kdybys srovnával 100 metrů sprint na stadionech s orientačním během v lese. Že je to v jednom svazu je bohužel smutné a je to jen díky historickému vývoji, ale jinak to spolu nic psolečného nemá. Popularizace lezení jako sportu je nutná, Resch s Bloudkem to v tomto dělají dobře. Čím více lidí bude lézt a bude se o sport zajímat, i kdyby jen měli sedět u televize a koukat na to jako na šipky, tím lépe. To je jediná cesta, kterou svaz má. Už to tu bylo řečeno mnohokrát. Z hlediska rozvoje svazu je skalní lezení ve své dosavadní podobě mrtvé, slepá ulička. Jediná cesta je sportovní lezení,m popularice a akce, jako byla nedávno v Adru.
Jak to tak vypadá, tak donedávna tu obviňovali překližkáže, že otravují na lezeckm serveru, ale pomalu se to začíná překlápět a začínají prudit skalkaři. Takže palec nahoru, pokud se počet lezců zněkolikanáobí, jedině dobře, pak se snad dněšní patová situace vyřeší.
Ty jooooo, ty fakt mas asi kristalovou kouli a nebo mas jen problem mezi rozlisenim faktu a domnenek.. Mimo to, jak ta poznamka souvisi s obsahem toho o cem pise?
A uspokojila by tě formulace "Už bylo bylo dáno najevo mnohokrát"? Pokud pominu fakt, že ne vše píši sám, tak se ještě lze podívat na to, co se opravdu děje. Ano, zde jsou to jen písmenka a můžeme si psát cokoliv včetně nepravd a manipulací. Takže nechme písmenek, zejména pokud je chceš zpochybňovat, a pojďme se podívat na realitu - sponzoři, kteří přispívají do ČHS, to dávají na skály, nebo na závodní akce typu MČR, ČP, mimořádné hromadné akce...? Závody se konají kde? Pokud pominu fesťák, kde jsou většinou lidé z oboru, tak třeba Slaný bylo na náměstí a následně v TV, nyní to bude v NC. Oddíly dostávají dotace na jaké děti? Nemají náhodou v pomínkách pořádání závodů? A co třeba zmíněné mezinárodní programy, jako je Erasmus? K čemu ty slouží? No a co třeba založená marketingová společnost? Že bude vydělávat a budou se tam točit peníze, o tom nepochybuji. Ale slouží které části ČHS? Sklakařům, nebo překližkářům, tedy lezení jako sportu a závodníků? Malá nápověda - jak že to zní ta samostatná doména?
Tak, a můžeš mi napsat nějaký souhr, kolik aktivit a jakých se děje ve skalním lezení? Pokud bys mohl rozdělit práci a námahu, kterou současné vrcholové vedení věnuje ČHS, tak jak bys to rozdělil mezi skály a mezi další aktivity?
No vidíš. A stále je to málo. Pořád tady někdo píše o tom, že by se lezení popularizovat nemělo, jak to má být romantický klídech někde v zákoutí skal...
Takže stále málo, lidé zřejmě nejsou schopni pochopit základní fakta, když do článku o MČR píší o skalách :-(
Pokud tě tedy nebaví číst mé výplody nebo máš pocit, že se opakují, máš dvě možnosti - buď to přestat číst, nebo sám zahájit osvětu, aby lidé bláboly o skalách psali k článkům o skalním lezení a ne k vrcholovým závodům MČR.
Vizionář nejsem já. A někoho strhávat? Na co? Tady nikdo strhávat nepotřebuje. Jak jsem psal výše, stačí se podívat, co ČHS dělá a kterým směrem to hrne :-) Nechceš mi namluvit, že marketingová společnost a nebo MČR v NC je kvůli tomu, aby byl výhodnější nákup kruhů, že ne?
Já se ptát nemusím. Mě je to celkem jasné, jak důvod, tak finační toky. A jak jsem psal, souhlasím s tím. Pokud by takto časem ČHS realizoval i ČP, jako to dělá na mobilních stěnách s boulderem, bude to jedině dobře. Ostatně, ono ČHS stejně nic jiného nezbývá kvůli nezávislosti na provozovatelích stěn. Ještě se k tomu občas přidají občasné komerční akce Adidasu, Sportivy... a konečně to začne vypadat lépe.
Mě spíše zaráží slepota a údiv některých lidí, kteří vůbec nechápou, co se vlastně děje a jaké jsou k tomu důvody :-)
Ano? A v čem se v tom, co a jak nyní svaz dělá, mýlím? Já jsem výčet pár věcí, co svaz dělá pro komercionalizaci, uvedl. A to nejsou zni vize, ani doměnky, ale shrnutí konkrétních faktů a udalostí z letošního roku. Co můžeš uvést ty? Co nového svaz ve skalním lezení dělá, co lze považovat za rozvoj situace? Jakým způsobem se lezení ve skalách vyvíjí?
To snad nemyslíš vážně, že se takhle ptáš, že ne? Skalní lezení je určující disciplína horolezeckého sportu, v něm se děje vše podstatné, tam se ukazují trendy, tam se zvyšuje obtížnost, tam se formulují pravidla i etika, tam se řeší technické záležitosti... Hned v závěsu se to přenáší do hor.
Mj. téměř všechny peníze vydělávají outdoorové značky na horských a skalních lezcích, na ně směřují reklamy, jim prodávají své zboží, kvůli nim sponzorují horolezecké týmy. Překližka z jejich pohledu je takové malé dítě, které je potřeba trošku finančně saturovat, protože je jasné, že až překližkářům dojde trpělivost se závoděním, přejdou právě na skály a později do hor.
Aby nebylo mýlky, jak jsem to myslel: Outdoorové značky samozřejmě vydělávají hlavně na oblečení do města (které se tváří jako že je do přírody) a na batůžcích. Potom na turistech, potom na horských turistech a lyžařích, a nakonec teprve na horolezcích.
To je sice pravda, ale tak nějak jsi tím obešel otázku, co v poslední době dělá ČHS pro rozvoj skalního lezení a kde bys tam viděl cestu pro další směřování této aktivity.
Ještě bych doplnil jednu důležitou věc, kterou jsi asi tak nějak nepochopil nebo úmyslně přešel, u tebe jeden nikdy neví. Bavíme se o ČHS a lezení v rámci svazu. A v této rovině také píši o sponzorech. Na obecné úrovni máš s tím outdoorem pravdu, ale je to nedůležité. To, oč tu běží, jsou inzerenti a sponzoři, kteří peníze za tu reklamu utratí u ČHS. Takže i kdyby byly v reklamě od horolezeckých firem miliardy, je to vše k ničemu, když ty peníze neskončí v ČHS. A potenciál jednotlivých odvětví je potřeba posuzovat právě z tohoto hlediska.
Ano, píšeš to dobře - horolezeckého sportu. A co s tím vším má společného závodní lezení? A mimochodem - nevím o tom, že by lezení ve skalách nebo na horách byl regulérní sport. Není. Na rozdíl od toho tvého "malého dítěte", které se stalo až olympijským sportem. Možná máš nějaké povědomí o skalách, to ti neberu, v klidu si hobluj svoje čtyřky a pětky a hraj si na horolezce, ale nemluv do závodního lezení, nerozumíš tomu.
Když se například delegát Čhs při představování na MČR představí frází jmenuji se Tomáš, ale říkej mi pičo", tak se svaz se stěnami patrně nikdy nedohodne.
Čus. Nevíte někdo prosím pěkně, jestli tam bude startovat Čarodějův učeň a úřadující MISTR Adam? Kvůli němu bych zašel a nějak snad i vydržel komentování od Jůtuherky, která "vo lezení ví úplný hovno".
Původně jsem si říkal, že se přijdu podívat. Ale po včerejším průchodu okolo stěny mě to přešlo. Ta konstrukce totiž zabrala většinu prostoru a tím pádem se tam nebude dat okolo vůbec projít, natož si tam v klidu sednout a koukat. Prostě nebude kam. Takto to mohl vymyslet jen někdo, kdo nemá prostorovou představivost. Nebo neviděl nějaké závody. Ale asi spíš to první. Škoda, snad to bude v TV.