LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Gravitace je sviňa!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
16.Klapal 10927
17.Churavý 10918
18.Melen 10848
Bouldry:
16.Kučera 9800
17.Nespoutaný 9631
18.Obal 9550
Hory:
26.Kaván 3148
27.Verner 3138
28.Malý 2920

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140437 cest
Nové přelezy:
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Reálná práce Českého sportovního lezení a výzva k diskuzím

V prvním článku jsme se představili a rozepsali, co bychom rádi a jaké si sami klademe otázky k dosažení našich cílů.
Ve druhém článku jsme nastínili vize možné spolupráce.
Oba články jsou podobné v tom, že kladou otázky, na které budeme hledat seriozní odpovědi.

Předkládáme třetí a v letošním roce zřejmě poslední článek, který má ukázat podstatu fungování ČSL:
Emotivní diskuse pod články ukazuje, že stále není pochopena podstata naší aktivity. 
Uvědomili jsme si, že psaný text vždy může být druhou stranou pochopen zcela jinak a v diskuzích se to bohužel potvrzuje. Další věcí je, že kdo má předsudek nebo rychle udělaný úsudek, tak se ho těžko zbavuje.
Naším hlavním cílem je posílit sportovní lezení v ČR. Vyvolali jsme diskusi o formě vystupování sportovního lezení, rozhodně nemalou :-).
Někdo se už do popředí či do pozice mluvčího postavit musel. Je dobré si uvědomit, že všichni tři - Jura Žák, Zozulák i Oliváč vložili svou energii do celého projektu a jdou s kůží na trh. Všem by bylo mnohem lépe ve vlastních ulitách, protože benefity stávajících rozjetých projektů jsou hmatatelné. Nyní jsou tyto benefity nabízeny celému sportovnímu lezení.
Živá diskuse a objasnění je důležité. Proto připravujeme diskuse tváří v tvář po různých městech v ČR, jak už jsme avizovali v prvním článku.

Co děláme a budeme dělat:
- Založili jsme spolek, který se původně jmenoval “Sportovní lezení” a jehož stanovy jsou nyní k dispozici. Tyto stanovy vznikaly ke konci roku 2016 a začátkem roku 2017 byl spolek zapsán. Cílem spolku bylo zajistit potřebné finance k uspořádání seriálu závodu a chod spolku. Nyní nabízíme spolek ČSL jako možnost pro potenciální nový svaz či spolupracující subjekt. Změna stanov je samozřejmostí.
- Organizujeme závody - bouldersérii a přidáme i závody na obtížnost. Budeme vytvářet systém závodů a spolupracovat se současnými i novými organizátory.
- Vytvoříme seriál druholigových dětských závodů ze stávajících akcí - sdílení a spolupráce.
- Pracujeme s mládeží - vzájemně se učíme a vidíme, kam se posunout. Budeme podporovat oddíly, vymýšlet pro ně benefity a rozvojové možnosti, hledat finance, podmínky, budovat zázemí.
- Vzdělávání - extrémně důležitá věc, obzvláště v našem trenérsky mladém sportu. Sami jsme si vyzkoušeli “sranda” workshopy, jakési pouhé ukázky směrů. Vize v systému vzdělávání máme veliké, i proto jsme získali akreditaci pro udělování trenérských licencí. Náplň připravujeme a rádi bychom do spolupráce zapojili i vědecká pracoviště. Zájemci o tvorbu neváhejte nás kontaktovat.
- Stavba tréninkových center a pomoc stávajícím stěnám a oddílům, které nabídnou celistvý systém rozvoje sportovního lezce, především mládežníka.

Položme si zároveň otázku, kdo je základní stavební článek sportovního lezení? Sami bychom nejlépe stavěli na fungujícím oddílu s většinovým podílem mládeže. V naší historii byly a jsou osobnosti, které vzešly z individuálního přístupu. To nejde popřít. Nicméně sport se posouvá dále. Skvěle fungující klub s vlastním zázemím je prioritou v jiných sportech i v zahraničí.

Finance
Účelově se stále v diskuzích opakuje to samé. Že chceme peníze a dotace.
Ano, do sportovního lezení je potřeba dostat hodně peněz a všechny dotace, které mu náleží. Bez nich se sportovní lezení nehne z místa. ČSL není prázdná bublina - máme vybudované skvělé kontakty a nemalé marketingové finance, které nabízíme vložit do společného celorepublikového projektu. Provázanost s Adamem Ondrou marketingovou sílu celého projektu násobí. Všichni si ale uvědomují, že AO je absolutním vrcholem pyramidy a bez vazby na široký základ nemají věci dlouhodobý význam.




Reakce na poslední vyjádření vedení ČHS
Necítíme potřebu se obhajovat, ale musíme reagovat alespoň na část nepravd v posledním vyjádření vedení ČHS.

My hledáme odpověď na otázku, zda není lepší, aby vznikl samostatný sportovní svaz a snažíme se posbírat reálná pro a proti, která by měla váhu. I proto byl poslán dotaz na IFSC, jak to vlastně je s členstvím v této organizaci. Stojíme si za tím, že vznést dotaz bylo v pořádku.

Ve vyjádření vedení ČHS jsou obrovské nepravdy a pevně věříme, že se stále jedná o nepochopení z jejich strany, protože jinak by se dalo napsat, že se jedná o cílené lži.
Vyjádření směrem k Adamovi raději komentovat nebudeme.

Konkrétně tedy k jednotlivým nepravdám či účelovým vyjádřením:

Schůzky s ČHS:
Zde se musíme důrazně ohradit, protože toto je opravdu lež. My jsme přišli s tím, že chceme hledat fakta a ptát se lezců (a úřadů) na názor na dva samostatně fungující svazy.
Vedení ČHS jsme se ptali i na jejich názor a informovali je, že budeme dělat kroky, které by mohly pomoct k zodpovězení této otázky. Vše směřováno k valné hromadě. Od začátku jsme jasně říkali, co děláme a co dělat budeme.

Cílem schůzek bylo:
- Prezentace našeho záměru
- Dotaz na způsob spolupráce ČSL s ČHS, kdy ČSL bude mít tisíce členů
- Vyladění pořadatelské smlouvy na boulder sérii pro rok 2018

Finanční podpora závodů ze strany ČHS:
Finanční podpora ze strany ČHS na závody je obecně velmi malá, přestože existují dotační programy, ze kterých svaz získává prostředky právě na podporu závodů. Konkrétně celoroční série boulder závodů získává od ČHS finanční podporu ve výši 49 tisíc Kč na mládež a 0 Kč na dospělé. ČHS vysílá na závod pouze dva delegáty, kteří dohlížejí na správný chod závodu.

Výsledky svěřenců
Text je pravda. Ovšem nelze říct, že v našich řadách nejsou lezci, kteří se dostávají na stupně vítězů i ve zmíněných kategoriích.

Školení trenérů:
Manipulace a jasná ukázka nepochopení psaného textu.
Napsali jsme, že: “byla ČSL také udělena akreditace MŠMT na školení trenérů”.
Ve vyjádření ČHS se jasně píše, že to není pravda a přitom je to na pár kliknutí dohledatelný fakt…Tedy: Ano, je pravda, že České sportovní lezení má akreditaci na školení trenérů od MŠMT.

Rozpad systému:
Celá diskuse o pochopení věcí, na které se ptáme a co skutečně nabízíme, je šitá horkou jehlou. My jsme na schůzkách s vedením ČHS říkali, že budeme s lidmi diskutovat osobně a sbírat názory a stanoviska. Naše chyba, že jsme se nechali dotlačit nejdříve k vyjádřením na internetu, ale v podstatě to ničemu nevadí. Jsme přesvědčeni, že každý, kdo bude mít chuť si nás vyslechnout, uzná, že k žádnému rozpadu systému nedojde.


Ztráta transparentnosti:
Téma stanov už začíná být skoro jako zlý sen :). Už po několikáté opakujeme, že stávající stanovy vznikly na ryzí pořádání závodů. V případě, že by se České sportovní lezení mělo stát svazem, tak jsme samozřejmě připraveni je změnit. Tato změna s sebou ponese řadu sezení (workshopů) desítek lidí, než dojde k perfektnímu vyladění potřebného.

Útlum aktivit:
Naprostý nesmysl.

Oslabení pozice:
Tvrdíme, že je možné, aby fungoval a prosperoval jeden svaz pod UIAA a druhý pod IFSC bez toho, že by jedna nebo druhá strana výrazně ztratila.

Mezinárodní ostuda:
Případné přijetí IFSC musí být dostatečně konzultováno, aby nebyla ohrožena účast Adama na OH.





Naše články vyvolávají diskuse, a to je dobře. Řada lidí si sice dělá ukvapené závěry a háže na nás bulvární špínu, ale my v diskuzích komentovat nebudeme, i když jsme si vědomi, že by to občas hodně chtělo. Nicméně by to pak byla nekonečná spirála. Diskutující nikdy nebude uspokojen a každá odpověď vyvolá vlnu dalších otázek a spekulací. My touto cestou jít nechceme. Budeme diskutovat tváří v tvář a přesvědčovat našimi činy. 

Připravujeme termíny na diskusi on the road. Zároveň pokračujeme v započaté práci. 
Do konce prosince zveřejníme termíny a místa. 

Kdo jiný by měl o sportovním lezení v ČR rozhodovat než lidé, kteří tím žijí, lezou, reprezentují, vedou děti. Těšíme se na vás :)

Za České sportovní lezení

Jura, Jirka a Honza   [úpravy] 09:17 07.12.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Reakce na reakci na reakci10:03:37 07.12.2017
Nemyslím, ze bych byl úplně blbej, ale já se v tom ztracim ... Redaktori , prosím slucte nějak ty články. Taky bych ocenil nějakou jakoze srovnávací tabulku faktu (ne prázdný floskule typu je to výzva, věc je třeba vydiskutovat, naší vizi je ...) CHS vs. CSL fakta, objemy peněz, pocty děti, závodu, jména treneru atd ... Myslim, ze je to příliš důležitá věc, než aby se tu řešilo jestli je ten kterej hodnej nebo zlej kluk, co kde řekl někdo někde o někom. Jako člena CHS mne přinejmenším udivuje jak nešikovne je celá tahle věc komunikovana. Pro CSL - jestli chcete, aby moje deti jednou trenovaly u vas (jsou šikovný tak by vas to melo zajimat), prezentujte stručně svůj produkt, napište sem jméno osoby, která garantuje vysokou a systematickou treninkovou úroveň - tím presvedcite mne jako orientovaného rodiče lezce.
J.Kladaodpovědět 

 ne děkuji10:05:50 07.12.2017
„psaný text vždy může být druhou stranou pochopen zcela jinak“
Jasně. Chyba přece nemůže být v tom, co a jak píšete vy. Chyba je v lidech, kteří to čtou a s vaší představou nesouhlasí. Buď jsou to blbci, nebo si to vysvětlují po svém na základě předsudků. Jen ti, co vám jdou na ruku, jsou chápající, rozumní a umí číst :-)
Vy jste ale dobrý manipulátoři. Tohle kdyby vám řeklo ČHS, tak je rozsekáte na  kusi ;-)

„Změna stanov je samozřejmostí.“
A že vás to nenapadlo dřív? Nejdřív „my to převezmeme“ a pak teprve po kritice vás napadne změnit stanovy? Že vás na to neupozornil někdo z těch spousty lidí, se kterými jste o svých plánech mluvili ještě před tím, než se na vás sesypala kritika? Nebo to nějakým záhadným způsobem tomu ohromnýmu množství lidí, co o vaše budoucí „služby“ mají tak velký zájem, uniklo?

„Vytvoříme seriál druholigových dětských závodů“ Řekněte to jak to ve skutečnosti je: Cílem je mít monopol na sport. lezení, aby z toho sypalo co nejvíc. Včetně závodů. Potažmo je možné otevřít 3.ligu, prezentovat to všechno jako jediné závody v ČR, které mají nějakou kvalitu a váhu. Tím automaticky zlikvidovat jakoukoli konkurenci a strhnout všechen vliv v oblasti sport. lez. na sebe.

„Budeme podporovat oddíly, vymýšlet pro ně benefity a rozvojové možnosti, hledat finance, podmínky, budovat zázemí.“
Ještě jste zapomněli dodat: „… to vše za účelem osobního zisku.“ Pak to teprve bude celé dávat smysl ;-)

„Vzdělávání - extrémně důležitá věc…“ aneb jak si udělat monopol na trenérství v lezení, aby nám z toho sypalo co nejvíc peněz. Chceš se zapojit do výchovy lezecké mládeže? Chceš vést dětský kroužek sportovního lezení? Musíš projít naším systémem, kde tě oškubeme.

„Stavba tréninkových center…“ Prosím vás lezci vidíte to? Jasný podnikatelský záměr s osobními zájmy. To jako postaví ČSL někomu zadarmo stěnu a převedou jí na místní oddíl, protože jim jde čiště o rozvoj sportovního lezení a ne na prvním místě o prachy? :-) Nebuďte k smíchu. Je do očí bijící, že se schováváte za osvětu sportovního lezení, ale ve skutečnosti vám jde o to, abyste měli prsty všude a udělali si z celé lezecké komunity dojnou krávu.

Obyčejný člen ČHS, který vám to nežere
odpovědět 
 Re: ne děkuji10:08:07 07.12.2017
pardon za překlep "kusy"
odpovědět 
 Re: ne děkuji10:33:01 07.12.2017
Hele a co tě žere? Ať maj monopol na lezení, ať maj miliony, mě jako řadovýmu členovi to je úplně fuk. Já to dělat nechci a moje lezení ani peněženku to neohrozí. Ale chci vidět výsledky.

-Chci aby bylo více a kvalitnějších závodů pro děti a mládež (hlavně série lana).
- Chci moderní (žádnej fotbalovej přístup) trenéry kteří nebudou děti drillovat, ale budou pracovat s tím nejdůležitějším - motivací
- Chci aby měli úspěšné děti a mládež která tím žije maximum sponzorovaných výjezdů (lezeckých i boulderových) do Evropy, od Fontáče po Bju
- Chci aby probíhaly mezinárodní trenérský sympozia a workshopy
- Chci aby se vyškolili fyzioterapeuti a trenéři kompenzace k lezení (žádný univerzálové).
Jestli to ty kluci dokážou, je mi JEDNO kolik z toho budou mít peněz. Jednak jim věřím, že lezením žijou a jednak můj život to nezmění...
Tak zdar a Slunce v duši všem komentujícím :)
Pedroodpovědět 
  Re: ne děkuji10:43:09 07.12.2017
Souhlas. Zatím to vypadá tak, že kluci nabízí přesně to, po čem závodníci už dlouho volají.
odpovědět 
   Re: ne děkuji13:41:50 07.12.2017
Často se na diskusi objevuje názor, že komercionalizace skrz naskrz je v dané situaci nejlepší řešení pro rozvoj sportovního/závodního lezení. „Ať maj monopol na lezení, ať maj miliony,… Ale chci vidět výsledky. Chci aby… Chci… Chci aby…“

Komerční zájem není prodat kvalitní produkt. Nebo zajistit skutečně nejlepší služby. Cílem komerce je vytřískat co nejvíc peněz. A to i za nekvalitní šmejd nebo nekvalitní službu.
Samozřejmě že se každý tváří, jako že ten jeho produkt nebo služba je to nejlepší co může zákazník mít. Ale to je jen marketingový tah.

Někteří i určitou kvalitu skutečně nabízí.
Komerční zájmy ČSL přesto nejsou vůbec žádnou zárukou kvalitních služeb pro sportovní/závodní lezce. Ta jediná záruka v komerci je, že někdo na někom chce vydělat co nejvíc peněz :-)
Samozřejmě musí mít co nabídnout. Jinak rychle zkrachuje. Ale je krátkozraké si myslet, že komercionalizace skrz naskrz je jediné a nejlepší řešení.
Je obecně známé, že láska k penězům působí ve světě mnoho zlého. Myslet si, že to bude v lezení jinak, je velmi naivní.
A.
odpovědět 
    Re: ne děkuji14:21:40 07.12.2017
Máš pravdu. Ale zároveň platí, že bez peněz to nejde :-( Proto také bude záležet na formě nového svazu, zda lidé, kteří to budou dělat špatně, budou odvolatelní a nahraditelní. Tedy zda to skutečně bude svaz, nebo jen soukromá firmička. A na zhodnocení je ještě brzy.
odpovědět 
     Re: ne děkuji15:03:02 07.12.2017
Určitě, máš taky pravdu, že bez peněz to nejde. To je realita.

S tím odvoláním dosazováním do funkce.
Pokud bude komerce určujícím faktorem ve sport. lezení. pak se bude odvolávat nebo dosazovat vždy ten, který souhlasí s touhle filozofií ČSL. Ten kdo začne hájit zájem sportovců nad zájmy komerční, tak automaticky letí nebo se tam ani nedostane. V tom je právě to úskalí.

Teď si vymýšlím, do závodění nedělám, ale kupř. bude úspornější někoho neposlat na svěťák, protože poslat ho tam bude znamenat výdaj a ČSL bude zrovna v situaci, kdy musí šetřit. Ten závodník potřebuje pro svůj rozvoj nasbírat závodní zkušenosti. Oni ho tam ale nepošlou, protože je jasný, že skončí někde okolo 40 místa, což z komerčního hlediska není v tu danou chvíli pro ČSL výhodné.

Nebo se bude podporovat rozvoj mládeže jen tam, kde je návratnost (za pronájem stěny, dodávání svých trenérů, kurzovný atd.). Zatímco tam kde to neposype, tam peníze nepůjdou.
Všimnul jsem si, že výsledky mají obce, kde to asi nebude z komerčního hlediska výhodné (málo dětí v kroužku, už mají své trenéry apod.).
Někdo si sedne a spočítá si, že tam vyroste jeden kvalitní závodník za x let a finanční návratnost je nevýhodná. Lepší bude investice do Prahy a Brna, i když ani tam nevyroste mnoho závodníků na úrovni finále SP, tak alespoň je finanční návratnost skrze kurzy, pronájem stěny, trenérství atd. výhodná, protože tam chodí 40 dětí, jejichž rodiče jsou ochotní cvakat.
Pak určující faktor nebude podpora sportovního lezení obecně, ale kolik to kde sype.
Lepší než vychovat jednoho závodníka na úrovni, bude pak lepší 40 průměrných, jejichž rodiče ovšem pravidelně sypou do ČSL prachy.
A jsme tak kde jsme byli!

(nemusíte pitvat ty příklady, určitě najdete lepší, přiznávám, že do závod. lez. nevidím, jde o princip, který je snad srozumitelný)
A.
odpovědět 
      Re: ne děkuji15:19:33 07.12.2017
To vše je, bohužel, pravdivé. Ovšem může se to stát v jakékoliv organizaci a to včetně ČHS. To je zase obrácený extrém, místo aby tam kvůli šetření někoho neposlal, doplácí skoro komukoliv. Pokud by existoval nějký generální směr a pak to dosazování nebo odvolávání probíhalo volbou členů a zároveň se neřídilo přímo, ale rozhodovala by určitá forma rady, kde by byli zastoupeni závodníci, trenéři, majitelé stěn a třeba zástupci repre (je to jen výčet pro ukázku, ne návrh), nemohlo by to být lepší? Něco jako u nás ústava a pak zákony a vláda... Vláda také může přijímat zákony a vládnout dle dohody, ovšem musí repsektovat nadřazená pravidla jako je ústava nebo Listina základních práv a svobod.
odpovědět 
       Re: ne děkuji19:13:15 07.12.2017
Tak ČSL nemusí být
odpovědět 
        Re: ne děkuji23:14:03 07.12.2017
"tak nemusí čsl být" Jak to myslíš?
A.
odpovědět 
         Re: ne děkuji15:57:55 13.12.2017
Jedná se přece o zkratku, to slovo "být", které je navíc v gravitační konjunkci se slovesem "ČSL". Je Ti teď už jasné?
odpovědět 
 Re: ne děkuji10:39:55 07.12.2017
Já nechápu jednu věc - co tě nutí se toho účastnit? A hlavně také nerozumím tomu, proč děláš pitomce prakticky ze všech, co se závodního lezení účastní, třeba i majitele stěn a jiné organizátory závodů. Co pak je možné si tu vybudovat nevýhodný monopol na závody? Není. Jediné, na co je tu monopol, je repre. Vše ostatní je dobrovolné. Máš pocit, že když kluci udělají nějaké závody, že tím musí všechny další skončit? Ne ne, poběží dále. Pokud by platila tvá slova, tak by to znamenalo, že současní organizátoři přejdou pod ČSL. Ale to by přeci bylo super, protože na jednu stranu by to znamenalo, že by organizátorům nabídli tak dobré podmínky, že se jim to vyplatí, a na stranu druhou to bude znamenat zkvalitnění závodů pro všechny závodící. Takže ano, to je přesně to, po čem se tu dlouho volá a co je potřeba. Naprosto nechápu, proč tu něco, co je jednoznačně pozitivní, vykládáš jako negativní. Jediný důvod, který ne napadá, kvůli kterému může být projekt odmítán, je neschopnost odpůrců, protože dnes dostanou peníze i bez výsledků, nebo jejich dítě třeba leze v ČP nebo repre, ale dobře ví, že ve správně nastaveném systému by neměli šanci, protože by buď nesplnili podmínky kvality, nebo by se do ČP přes třetí a druhou ligu vůbec neprobojovali.

A že to dělají za účelem zisku? Samozřejmě. To chceš, aby všechno tohle dělali zadarmo? To tu už je, pod ČHS, a nefunguje to. Pokud někdo zajistí dobré podmínky pro závodění v ČR, má za to dostat samozřejmě odměnu. Já bych to zadarmo také nedělal.

A že chtějí vše strhnout na sebe a centralizovat? Opět správná věc. Základní páteř závodního lezení musí mít jednotná pravidla. A toho zbytku se opět účastnit nemusíš. Je to stejné, jako nyní. Abys mohl pravidelně na ČP závody, musíš být členem ČHS. Ale nikdo tě nenutí využívat jejich trenéry nebo chodit do jejich kroužků. Tak co tě žere? Pro normální lidi se nic nezmění, jen se podmínky pro lezení začnou zlepšovat o dost rychleji, než tomu bylo pod ČHS. A jestli někdo nebude chtít se tohto kolotoče zúčastnit, nemusí. Oddílové nebo stěnové závody tu budou i nadále. Stejně, jako Off nebo BW dělají závody bez ČHS, budou je moci dělat bez ČSL. Já v tom problém nevidím. Naopak, kluci budou pod tlakem aby drželi vysokou laťku, protože tak, jako přišli oni, bude moci přijít někdo jiný.

Samozřejmě nejsou známé detaily a přesné podmínky, ale zatím palec nahoru. Tak, jak to kluci prezentují, se mi to z hlediska závodníka zatím jeví jako přesně to, co zatuchlé vody pod správou ČHS potřebují.
odpovědět 
  Re: ne děkuji10:57:11 07.12.2017
Díky za rozumný názor. S tím jako rodič závodícího dítěte souhlasím a doufám, že se to vše dotáhne do zdárného začátku systému, který je normální ve všech lezecky vyspělých zemích.
odpovědět 
 Re: ne děkuji14:51:49 07.12.2017
Jak muzes vedet, ze treba zmenu stanov nemeli v planu do jejich planovaneho oficialniho predstaveni? Nebo si chtel, aby tu zmenu udelali hned po tom vynucenem predstaveni?

Kazdopadne, ty veci co te tak tizi s nimi prodiskutuj na zivo, budou za to radi a ty si treba na zaklade toho nejake veci vyjasnis a nebudes se muset jen domyslet.

Kazdopadne v necem maji rozhodne pravdu. Kdyz uz je nekdo dopredu rozhodnut nebo trpi predsudky, nic ho nezastavi. Bude stale hledat nove a nove argumenty proti nez aby se pokusil porozumnet. Koneckoncu tato serie, kterou tu Bloudek odsartoval je toho dukazem. Pouzivane protiargumenty jsou velmi ruznorode a casto i protichudne s temi, ktere byly pouzivany drive.
odpovědět 

 hmmm, tak vo co go10:56:42 07.12.2017
Uz to tu psalo vic lidi - z textu CHS i CSL neni vubec jasne o co jde. Ze to neni jasne z textu CHSky neni nic divneho, co mne udivuje, jsou texty CSL - vzdyd by jim preci melo jit o to, ziskat lidi na svou stranu.
Primarne je to o tom, kdo bude moci davat "licence" pro start na mezinarodnich zavodech. Pokud nekdo vytvori sportovni svaz sestavajici jen z lidi, co maji sanci se dobre umistit na mezinarodnich zavodech, tak takovz sportovni svaz nebude mit moc clenu ;-). Takze je treba sehnat sirsi clenskou zakladnu (protoze dotace, vyjednavaci sila v tuzemsku i zahranici,...). A sehnat clenskou zakladnu lze asi ruzne.
Bud se od CHS trhne preklizkove lezeni, clenskou zakladnou CSL pak budou ti, co lezou na preklizce v ruznych oddilech i jinak neorganizovani preklizkari (ono bude stacit, kdyz vstup na stenu bude pro cleny CSL levnejsi). To by mi smysl davalo, jen je stale spousta lidi, co leze jak na preklizce, tak na skale.
Nebo se zavede institut "zavodniho lezce" podobne, jako to maji jine sportovni svazy, a kdo bude chtit lezt zavodne na preklizce (na jakekoliv urovni) bude muset byt clenem CSL. To je sice praxe obvykla, lae neprijde mi to dobry napad. Mohou pak vznikaz zavody pro "amatery" necleny CSL. Zdaleka ne vsichni preklizkari chteji zavodit (podle mne dokonce vestina nechce), takze az tolik clenu se tim neziska.
Nebo ma CSL jeste nejaky jiny napad?
Aby to nakonec neskoncilo tak, ze spousta lidi prestane platit prispevky CHSce, ale nezacne je platit CSL.
marekodpovědět 
 Re: hmmm, tak vo co go17:54:23 07.12.2017
Levnejsi vstupne na stenu? To jako, ze na BigWalu budou davat slevu tem, co plati prispevky v BoulderBaru :)
odpovědět 

 Akreditace11:18:05 07.12.2017
České sportovní lezení z.s. akreditaci nemá. Na stránkách MŠMT lze dohledat, že akreditaci má spolek Sportovní lezení z.s., což je jiný název, možná jiný spolek, byť i se stejnou adresou. Je to matoucí.
odpovědět 
 Re: Akreditace11:46:21 07.12.2017
Matoucí to není. Je to stejné IČO. Spolek změnil jméno a brzy to jistě opraví. Za mě palec nahoru.
odpovědět 
  Re: Akreditace11:54:52 07.12.2017
Akreditaci MŠMT má dnes kdejaká stěna... nic mimořádného
odpovědět 
   Re: Akreditace12:16:22 07.12.2017
Na udělování TRENÉRSKÝCH LICENCÍ? Si asi upadl na hlavu a meleš tady z cesty. Nejdřív si o tom něco zjisti :)
Nepiš blbostiodpovědět 
  Re: Akreditace12:34:46 07.12.2017
Matoucí to je, ať si to ČSL dá nejdřív do pořádku, za mně palec dolu.
odpovědět 
 Re: Akreditace12:19:03 07.12.2017
Hele to že tu akreditaci maj už asi nezdiskredituješ :) prostě ji maj a ČHS ne, což je teda kua OSTUDA... a možná důkaz, že jsou v některých věcech schopnější než svaz...
Mír s vámi
Kamil B.odpovědět 
  Adam12:42:19 07.12.2017
Adam se na OH bude muset nejdriv nominovat. A to nebude zadna legrace.
odpovědět 
   Re: Adam14:19:21 07.12.2017
Já si také říkám, že taky má každý OH za jistou věc a už se těší na prachy, ale když jsem viděl, kolik míst pro náš region je a jaká jsou nominační kritéria... Adam je dobrý, o tom žádná. Ale na OH se těší a připravuje spousta dobrých, a bude tam i rychlost. AO to přeji, ale pokud by se OH konaly bez české účasti, tak by mne to nepřekvapilo. Kromě toho netvrdil AO něco o tom, že ten formát je špatný a že to on ne?
odpovědět 
    Re: Adam19:15:16 07.12.2017
Viděls někdy Adama lízt na rychlost? Je KUA rychlej, takže neměj péči, on to zvládne :)
Pikiodpovědět 
     Re: Adam19:19:56 07.12.2017
A co jako? Dokud nemá mominaci za sebou, nic není jistého.
odpovědět 
  Adam18:00:54 07.12.2017
Adam se na OH bude muset nejdriv nominovat. A to nebude zadna legrace.
odpovědět 
 Re: Akreditace14:54:48 07.12.2017
Hele, pokud ti neni 7 let nebo nejsi mentalne retardovany, tak tudy cesta fakt nevede... Na tom to nestav.
odpovědět 

 Dva svazy14:09:51 07.12.2017
vše směřujete k samostatnému svazu. Proč jste to neřekli na rovinu hnedka?...Váš postup se mi v tomhle zdá stejně nesmyslný jako Bloudkovo nezveřejnění vašich jmen v jeho "úvodním" prohlášení o jednotě ČHS...a budí to nedůvěru a vzbuzuje pochybnosti
Jirkaodpovědět 
 Re: Dva svazy15:00:31 07.12.2017
To, ze to ted smeruje hlavne timto smerem je ale hodne dano az vyvojem, ktery odstartovalo prohlaseni o anonymnich narusitelich, ne? Asi se uz predtim, treba po absolvovanych jednanich s CHS, staveli vice na jednu stranu, ale hodne to mohl ovlivnit ten vyvoj z poslednich dnu.
odpovědět 
  Re: Dva svazy08:57:34 08.12.2017
no nevím, osobně bych čekal vyváženou prezentaci obou variant - minimálně některém z prvních článků. Z jejich stylu prezentace usuzuji, že jim jednoznačně jde o odtržení
Jirkaodpovědět 
   Re: Dva svazy20:21:58 08.12.2017
Pisou jasne jejich sverenci nemaj vysledky ale buduji to pro elitu a prachy kterejch neni nikdy dost ale pro normalni lidi ne jen by se jim hodili kvuli penezum hlavne hulej dobrej matros a delaj si z nas prdel vo tom to je
odpovědět 
    Re: Dva svazy14:08:46 12.12.2017
smrt kapitalistickym svinim!
odpovědět 
    Re: Dva svazy15:08:19 13.12.2017
Jeste sem zapomel dodat ze proto co to pisu volim Babise a Zemana aby s takovejma zlodejema to ukoncily a konecne bysme byly na vrcholu Evropy kde kvuli lidem jako CSL, prazska kavarna, volicum Top 09 a dalsim prizivnikum nejsme a kdyz se k Babisovi prida i Okamura tak si mislim ze konecne ten fasizujici odpad ktery nas ostatni jen vysava a skodi nam porazime a budeme svetovy lidri jako za komunistu pred tim nez jim to sabotovaly zaskodnicke sily
odpovědět 
 Re: Dva svazy18:18:05 13.12.2017
taky mám ten pocit že se chtějí odtrhnout a jen si to potřebují u veřejnosti obhájit. co si potřebujete jít obhájit, je zvednout zadek od psaní článků na lezce, jít na svaz a tam se dohodnout co chcete a co od nich potřebujete a ne tady prečet, jak je svaz špatnej a že vám háže klacky pod nohy a blá blá blá. asi jste málo asertivní, když si neumíte prosadit svoje. jinak, pokud by všechno bylo takový pozlátko jak píšete, proč by vám někdo házel klacky pod nohy? ve vaší práci s dětma vám nikdo přeci nebrání. vy to chcete jen dělat na plnej úvazek a být za to placení. tak to přiznejte. povede to k duševní úlevě
odpovědět 
  Re: Dva svazy18:56:17 13.12.2017
No vidis, a to co tu pises - to zvednuti zadku a promluveni uz davno probehlo..

Pokud se chteji odtrhnout, tak at. Chtit se odtrhnout je stejne legitimni jako nechtit se odtrhnout.
odpovědět 
   Re: Dva svazy07:50:12 14.12.2017
tak at se odtrhnou a nedělají kolem toho takovej cirkus. vždyť kromě rodičů dětí a mládeže se to ostatních ve svazu netýká, pokud to dobře chápu
odpovědět 
    Re: Dva svazy12:34:36 14.12.2017
To odtržení je to, co ale ČHS nechce a proti čemu značně bojuje.
odpovědět 
     Re: Dva svazy13:33:21 14.12.2017
ČSL už fakticky existuje a nikdo mu v existenci nebrání. Ale cirkus okolo toho dělá, protože by si rád sebral část členské základny a hlavně pravomocí od ČHS.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Dva svazy13:45:01 14.12.2017
No nejvetsi cirkus kolem toho delaji spis lide jako Bloudek (tedy, pro oziveni pameti, ten kdo tento cirkus odstartoval a razne prizivoval) a ty..

Kazdopadne, v cem je spatne, ze by si rado sebralo cast clenske zakladny (predpokladam tu pro ne relevantni, o kterou stejne zbytek az do ted nejevil absolutne zadny zajem) a cast pravommoci (..to same co v predchozi zavorce..)?

Jsme ve svobodne zemi a chtit muzes lecos, pokud to je v souladu se zakony.

CHS chce X, CSL zase Y, oboji stejne legitimni. Jen jedno nezkousnou ochranci starych poradku a druhe podvratni revolucionari.
odpovědět 
       Re: Dva svazy14:52:26 14.12.2017
Jak jsem pochopil z té mlhy co na nás žene z ČSL, tak chtějí vyškrábnout jen smetánku pro svoje účely a k tomu potřebují lidi a čím více tím lépe.A tak se rozhodli a nebo se snaží přetáhnout lezce,oddíli z ČHS.Škoda když např.Zozulák byl ve výboru v ČHS do roku 2015 s tím nic nedělala a teď(kydž začal v tom soukromě podnikat) se chtějí trhat, tak co tam vlastně dělal ?
odpovědět 
        Re: Dva svazy15:13:12 14.12.2017
Jeden proti vsem asi moc nezmuze.
odpovědět 
         Re: Dva svazy18:00:29 14.12.2017
...že se neobrátil na členskou základnu, s těmi báječnými nápady a představami, jak zlepšit pozici závodního lezení, které mu nejspíš Honza a Petr, jakožto motory VV, zatrhli... Když byl na Valné hromadě volen, sám se představil, že jde do Výkonného výboru kvůli závodnímu lezení.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Dva svazy19:08:07 14.12.2017
No na tomto příkladu jde vidět o co jde ČSL.
odpovědět 
           Re: Dva svazy19:15:42 14.12.2017
A o co jim jde jiného, než ČHS?
odpovědět 
           Re: Dva svazy19:35:43 14.12.2017
Nesmysl :)
odpovědět 
           Re: Dva svazy20:01:38 14.12.2017
Nesmysl :)
odpovědět 
           Re: Dva svazy20:43:07 14.12.2017
Nesmysl :)
odpovědět 
          Re: Dva svazy19:50:04 14.12.2017
Zvolil si jinou cestu, cestu vlastniho svazu. Mas s tim snad nejaky problem? Ty bys treba volil cestu jinou, ale to (nastesti) neznamena, ze jini to nemohou delat po svem.

Jinak moc nevidim smysl v obraceni se na clenskou zakladnu spolku, kde velka cast jeho clenu zarputile a neustale opakuje jak sportovce k nicemu nepotrebujou. Tady ma byt vlastne minuly cas - "opakovala", ted najednou tvrdi uplny opak. Treba u tebe bych fakt necekal, ze se najednou z razu naraz zacnes tak moc snazit o poradne zacleneni sportovcu pod CHS. Jeste by s tim mohl vyrukovat LukasB a dalsi hrdi softmoveri at je kolotoc kompletni.
odpovědět 
           Re: Dva svazy20:35:31 14.12.2017
oni si nezvolili svoji cestu, ale snaží se přiživit na ČHS a jeho členech.Už teď mají svoje soukromé projekty, ale to nestačí a už jim to nevychází, aby jim to zaplatili cirkus který rozjeli.
odpovědět 
            Re: Dva svazy20:39:13 14.12.2017
Jaké projekty to jsou?
odpovědět 
            Re: Dva svazy20:48:20 14.12.2017
Probuh co to placas za blbosti?
odpovědět 
           Re: Dva svazy21:17:55 14.12.2017
Milý anonyme, žádný problém se založením jakéhokoliv spolku nemám. Ať si každý založí, co sám uzná za vhodné.

Navíc v diskusích na Lezci jsem o tom psal, jako o reálné alternativě, už před deseti či více lety.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: Dva svazy22:52:54 14.12.2017
Je zajimave po jak dlouhu ti vzdy dojde, ze se bavis s milym anonymem :).
odpovědět 
             Re: Dva svazy00:38:17 15.12.2017
Obvykle když do racionální argumentace zatáhneš osobní narážky, urážky a podpásovky.
Kuba Turekodpovědět 
              Re: Dva svazy13:19:28 17.12.2017
No, to zahrnujes, temer vzdy...
odpovědět 
       Re: Dva svazy17:57:22 14.12.2017
Nikdy jsme neřekl, že ČSL něco dělá nebo chce dělat nelegálně. Dokonce si to ani nemyslím.
Kuba Turekodpovědět 

 ???13:53:35 13.12.2017
tak sleduju, že se v tom neztracím sám...je hezké, jak to tady jedna strana vykopne, druhá to okomentuje, a tak si stále přehazují osočování z jedné na druhou stranu co kdo udělal nebo neudělal...jediným výsledkem je, že v tom máte čímdál větší hokej...tak se proboha už sejděte, sedněte si a vyjasněte si to mezi sebou...jediné co docílite tímto je, že se bude dohadovat víc a víc lidí. Jak tímhle chováním chcete spojit lidi pro dobro věci to fakt nechápu, není čas na změnu taktiky v komunikaci mezi sebou...
Láďaodpovědět 

 Lépe a radostněji17:09:19 13.12.2017
A už to jede, už se to točí, již brzy proběhne ve spolupráci CSL a AIX kampaň proti dětské obezitě a podebírání talentů v jednom, bude se jmenovat Moonboard do každé tělocvičny.
Pak to bude Moonboard do každé rodiny, dotační program Zelená lištám, další rok, zelená oblinám...
A nakonec bude mít každý moonboard umělou inteligenci a čidla, bude tě podporovat v lezení a tříbit climbthink, program se samozřejmě bude jměnovat Strejda Oliváč tě vidí... (jak málo makáš).
odpovědět 
 Re: Lépe a radostněji17:10:50 13.12.2017
"Víte, dnes lidé doma lezou na starých nehomologavných bouldrovkách, to se nám nelíbí, to nám kazí tréninkové ovzduší, chceme, aby naši kontroloři mohli vstupovat do domácností a kontrolovat, na čem lidé trénují..."
odpovědět 
 Re: Lépe a radostněji17:21:24 13.12.2017
Doufam, ze toto Okamura, Babis a Zeman nedovoly Lidi vemte fakt rozum do hrsti a konecne nakopejte prazaky do prdele, vilouceni Prahy z Ceske republiky zdar!!! jenom nas vysavaji presne takovimi picovinami
odpovědět 
 jeste jednu zelenou17:38:16 13.12.2017
Zelena oblinam! to je zajimavej program :) ze ty budes taky podebranej talent :) :)
piskam si koleduodpovědět 
  Re: jeste jednu zelenou17:56:32 13.12.2017
Jasný, Zelená oblinám a pak "Stop lištám!", anebo "Struktury vpřed!", ale hlavně "Rum do mě!" :-D
odpovědět 
   Re: jeste jednu zelenou18:41:47 13.12.2017
Tak snad nám kluci předvedou nějakou konkrétní práci než planá slova(čísla ověřená) viz. nadějným zítřkům.Napište jakou máte podporu ČHS klubů(kolik..), kteří by byli ochotni Vás podpořit.Zatím jsem slyšel číslo 900 dětí.Tohle číslo Vám nepokryjou vaše děti na kroužkách a Ty uzavíráte vždy na jeden kalendářní rok.To znamená že ve spolku(co jste založil 2016/2017) máte zapsáno 900 dětí, nejdříve musí souhlasit rodiče, že jejich děti jsou ve združení a pod.a pak můžete házet čísly...tak jak to je ??
Jestli to dobře chápu, budou např. lezecký klub "Prďojedy" dosud po záštitou ČHS se bude moc rozhodnout, že bude v ČHS a nebo jen v ČSL a nebo v obojím.Když budu v ČSL tak budu moc na umělky a ne do skal a když v ČHS tak jen do skal a ne na umělku...tak :-)...promiňte pokus o vtip.Co bude členu ČSL nabízet, od pojištění po slevy na caty jako ČHS, to k tomu všemu patří....hmmm
odpovědět 
    Re: jeste jednu zelenou08:15:44 14.12.2017
Do skal můžeš zdarma a bez ČHS.Nikdo to nekontroluje,nevymáhá,nepostihuje.A o to právě jde...že když přijdeš na umělku,tak musíš říct-"dobrý den,co to tu stojí?".Prachy,prachy,prachy a mít kontrolu...o to jde asi ČHS především.Ale nemá šanci.Začíná mu unikat kontrola nad kvanty překližkářů,kteří se pak hrnou do skal(o ty jde lezcům,včetně překližkářů,zatím především).Měl by mít snahu se dohodnout,jinak bude tratit...už se tak děje hezkých pár let.
odpovědět 
     Žába na prameni12:36:47 14.12.2017
No jo, jenže to je hodně práce a námahy. ČHS to vykoumal mnohem lépe - od překližkářů kupuje duše a na ty pobírá dotace. Sice z nich musí pustit trochu zpět překližkářským organizátorům, ale ten rozdíl je při velkém počtu zajímavý.

Takže občas ČHS za pár korun udělá nějakou parodii na závody, sedí na repre a nic víc dělat nemusí. Peníze do ČHS tečou samy od sebe, závodníci od ČHS odejít nemohou a dodavatelům černých duší se to také vyplácí. Takže systém je to geniální - ČHS nemusí prakticky nic dělat a i na vzdory špatné práci a stížnostem má své jisté a to bez ohrožení pozice. Proto je stav už tolik let zakonzervovaný a proto se tak bojí ČSL.
odpovědět 
      Re: Žába na prameni14:49:27 17.12.2017
a že těch překližkářů je, z kterých čhs tečou prachy...lol
odpovědět 
       Re: Žába na prameni16:33:18 17.12.2017
Aha, ty zřejmě nevíš, jak to funguje, že? Ale je jich opravdu nezanedbatelně. Podívej se na druhy členství a kde ČHS nabralo po jejich zavedení skokově nové členy. A kolik vyplácí některým oddílům za dodané členy.
odpovědět 
    Re: jeste jednu zelenou12:38:34 14.12.2017
Pokud skala neni v nejakem chranenem celku nebo u nekoho na zahrade, tak na skalu muze kdokoliv. Pokud je ve chranenem celku je nutne vyjednat vyjimku a pokud vim, tak vetsina tech vyjimek je platna pro vsechny a ne jen pro cleny svazu.
odpovědět 
     Re: jeste jednu zelenou13:30:10 14.12.2017
1) Naprostá většina významných skal je pod ochranou přírody.

2) Povolení pro lezení vyjednává ČHS. S nikým jiným se orgány ochrany přírody nebaví. Musí se totiž prokazovat větší společenský zájem na lezení, než je na ochraně přírody. A to spolek s pár stovkami členů prostě neprokáže, i kdyby se na hlavu stavěl.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: jeste jednu zelenou13:36:02 14.12.2017
Tvrdim nekde, ze to nevyjednava CHS? Ten zbytek z bodu 2) je spis spekulace nez fakt.
odpovědět 
       Re: jeste jednu zelenou17:55:24 14.12.2017
Ode mne je to spíš upřesnění, nijak proti Tobě nevystupuji.

Ohledně společenského zájmu to není spekulace, ale fakt. Orgány ochrany přírody to takhle váží a ČHS to tak musí zdůvodňovat.
Kuba Turekodpovědět 

 Čsl is dead11:54:17 14.12.2017
Smrt oliváčům a jinýmu shitu, mám 30 Lezu překližku i skály a nedal bych jim ani cent, sou to mrdky nechejte to tak jak to je ..,
Tomáš M.odpovědět 
 Re: Čsl is dead12:29:19 14.12.2017
A pročpak nám to píšeš? Jestli děláš, co píšeš, tak se tě ČSL nedotkne, ne? Jedná se o lezení závodní. Na překližce i skále si samozřejmě můžeš bušit dle libosti dále. Nebo co tě vede k vyjadřování se k něčemu, co se tě netýká?
odpovědět 
 Re: Čsl is dead12:44:29 14.12.2017
Pokud vim, tak to jeste uzakonene neni - to, ze budes muset platit centy olivacum. Ale urcite na tom pracuji, jde jim jen o prachy, a brzo se to v zakone objevi v ramci povinneho clenstvi od 2 let veku... Proto nas taky Bloudek tak rafinovane varoval, ale ovce to asi nepochopily a lidi jako ty je bohuzel proste opravdu malo... :(
odpovědět 

 Sro15:19:13 14.12.2017
Jsem zvědav, kdy vedle sportovní lezeni z.s. Vznikne ještě sportovní lezeni s.r.o. Aby mohli prelejvat peníze z dotací :) jako to již dělají s lezeni do škol z.s. A lezeni do škol s.r.o.  Vše je tak stejné že ani nevíte kam ty peníze z toho opravdu jdou :)
Kamilodpovědět 
 Re: Sro16:33:22 14.12.2017
A? Co tím chceš říci? Že se někdo chce napakovat? Je to možné a budiž jim to přáno, pokud z toho část pustí do akcí pro závodní lezce a repre. A máš pochybnosti, zda tak udělají? Ano, udělají. Na jednou si sosnout a dost je to příliš mnoho práce a málo peněz, takže budou chtít sosat dlouhodobě. A aby to dlouhodobě šlo, budou muset udržovat závodní lezení ve velmi dobré kondici, tedy slušně financovat. A pokud bude závodní lezení fungovat, je jedině správně, že si vydělají. Lepší, aby se někdo napakoval, ale fungovalo to, než mít systém, jako nyní, ale nefunkční.
odpovědět 
 Re: Sro19:51:58 14.12.2017
Tak toto uz se ale deje davno, Climb4 s.r.o., kteri provozuji kamaradi svazu. Do ted ti to nevadilo a probral ses az ted?
odpovědět 

 Oliváč a BB12:40:16 19.12.2017
Poměrně často se zde objevuje argument: nevadí nám, že to ČSL dělá pro prachy, přejeme jim je, když to dělají kvalitně. Budou nuceni být profesionály, aby jim to fungovalo....no byl jste někdo v BBčku? Mastný chyty, klimatizace nula, takže kloužeš jak blázen v porovnání s bouldrama na Smícháči, Big wallem a 13kou bída. Lidi tam chodí ze zvyku a proto, že lezců je prostě hodně. Zajděte si tam, ať vidíte, jak bude to české sportovní lezení vypadat, až se o něj bude ČSL starat:) Budou se chvíli snažit, dokud nezískají dominantní postavení a pak začnou snižovat náklady jako každý správný podnikate.
odpovědět 
 Re: Oliváč a BB14:55:14 19.12.2017
Jo a co třeba celí pohár v boulderingu dětí nabyli schopný vyhlásit ani celkové vítěze s odůvodněním že možná udělají ještě jeden závod v Brně ale v tu dobu už dávno věděli že v Brně ten závod nebude.
odpovědět 
  Re: Oliváč a BB16:34:16 19.12.2017
jsi z ukrajiny nebo zkama vole
odpovědět 
  Re: Oliváč a BB19:21:43 19.12.2017
Na tohle taky odpovím :) Vydrž. Do konce roku vyleze článek s odměnou pro malé lezce. Ladil se vhodný termín a nyní už to vylezlo. V Brně závod byl plánovaný, ale není nic katastrofického, že se neuskutečnil.
Oliváčodpovědět 
 Re: Oliváč a BB15:08:02 19.12.2017
Takze Smichac a BW uz ma klimu? No konecne!
odpovědět 
  Re: Oliváč a BB20:00:29 19.12.2017
No nevim jestli klimu ale jsou tam dvě rekuperační jednotky jak hovado - visej na chodbě k šatnám.
honzaodpovědět 
   Re: Oliváč a BB10:47:50 20.12.2017
Aha, proto tam je v parnem lete tak moc prijemne! (a to ani nevime o kterych z tech dvou boulderovkach / stenach se vlastne bavime)
odpovědět 
    Re: Oliváč a BB14:41:50 20.12.2017
soráč - o smícháči.
honzaodpovědět 
 Re: Oliváč a BB16:05:44 19.12.2017
no tak chyty čistějí než se udělá boulder boj a holt při tom množství lidí se to prostě za nějakou dobu omydlí. ale že už tam rok nefungují záchody, moonboard přestal svítit, nebo TRX je čím dál kratší, tak to jsou věci, kterým by se OPRAVDU měl věnovat

jinak mají dost zavádějící jméno - svaz sportovního lezení??? jako horské lezení není sport? dokonce ani skalní lezení není sport?
odpovědět 
  Re: Oliváč a BB16:53:06 19.12.2017
BB se za poslední rok podle mě dost zhoršilo. Je poznat, že se minimalizují náklady nebo se někde děje chyba. Chyty jsou a hlavně malý vruty (stupy) jsou často tak špinavý a slizký, že to snad při sundání ani nemůžou mejt. Rozhodně třeba boulder na 13 je nesrovnatelně lepší.
pavelllodpovědět 
   Re: Oliváč a BB17:22:47 19.12.2017
Jestli mam neco docela rad, tak prave ty maly slizky vruty na nohy. Tam razim "tezko na bojisti, lehko na cvicisti". Na malokterym boulderu sem zazil tak dobrou imitaci blbych na nohou na kterych je clovek na skale obcas nucenej stat.

To, ze urcitej stavec pak tyhle stupy umistuje v tom "novem" relativne vysokem prostoru zasadne do kroku u topu, to uz vec jina... Ale jinak souhlas, BB jde posledni roky kvalitou dolu. Cesty osklivy. Pres den hafo pobihajicich deti, vecer divnej vzduch, bordel.
odpovědět 
 Re: Oliváč a BB17:37:07 19.12.2017
Do BB jsme v posledním roce zabrousili 2x. Poprvé jsme si mysleli, že to byl omyl a nějaká aktuální indispozice. Špína, smrad, všude přecpáno dětmi, nepříjemné prostředí. Pak jsme to zkusili ještě jednou za 3 měsíce. Nebyl to omyl. Stálo nám to za to se otočit, vrátit se k autu a odjet na BW. Od té doby BB už nikdy. A to ani kdyby to bylo zadarmo. A jak tak čtu ty názory a zkušenosti, zřejmě je to setrvalý stav.

Na druhou stranu je to pochopitelné, můžeme si za to sami. Kolik v BB vydělají běžní lezci v porovnání s dětmi? Kolik platících lidí přivede Moonboard? Pár. Vyplatí se zvýšená námaha a incestice, když dětském kroužky nic takového nepotřebují? Na dětské kroužky je BB optimální, Oliváč tam asi vydělá víc než dost. A protože je dneska kvalitních boulderů dost, nikdo nikoho nenutí do BB chodit. Jestli vám na BB něco vadí, jděte na BW nebo OFF nebo na 13. Žádná anonmní kritika na webu nesvede tolik, jako nízká návštěvnost :-) Osobně nechápu, proč tam někdo vůbec chodí.
odpovědět 
  Re: Oliváč a BB19:14:40 19.12.2017
Bývaly doby, kdy bylo BB nejprogresivnější bouldrovkou a tréninkovým rájem. MB to nespasí- to je na domácí trénink. Nyní je BB převálcováno 13, BW a i Smíchoff. Obsluha, parking, čistota taky bídná.
odpovědět 
 Re: BB19:18:12 19.12.2017
Hustý...tak teď už do diskuse vstoupím a vstupuji tak za svojí osobu a Bébeso. Ne za České sportovní lezení, kterého se řada anonymů záhadným způsobem bojí. Zmíním se samozřejmě i o něm, protože je evidentní, že řada anonymů, ale i podepsaných lezců nechápe naší snahu a položené otázky. Účelově se opakuje neustále to samé a i když od začátku píšeme a mluvíme stejně, tak se pořád a pořád dokola opakuje to samé. Stanovy, rejžování atd atd :). Za mě jednoznačný nesmysly a osobně (a na větším setkání) to rádi budeme s každým diskutovat do omrzení. Ale k tématu BB. Každá stěna bude mít vždy své přiznivce a odpůrce. Je to normální a nikdo se nezavděčí všem. Anonym zde rozjíždí kampaň proti BB a samozřejmě se mu podaří částečně ovlivnit čtenáře. Tak to prostě chodí. Z pohledu provozovatele stěny k tomu můžu napsat pouze:

- v čase 14.00 - 18.30 jsou v BB dětské kurzy. Máme tři haly a lezení pro veřejnost je stále dostatek a od nového pololetí spouštíme lepší systém, který kurzy bude víc izolovat od veřejnosti. V jedné hale se kvůli tomu budou stavět další stěny, které po kurzech bude moct veřejnost využívat.

- O víkendech k nám proudí davy rodičů s dětmi a ty moc omezovat nechceme. V kombinaci s narozeninovou oslavou to pak udělá dětí víc, ale tak to prostě je. Většinou se děti pohybují v hale 25 = veřejnost má stále dobrou halu k dispozici.

- Chyty měníme a myjeme velmi pravidelně. Každý měsíc postavíme přes 50 nových boulderů. Je ovšem pravda, že kolečkovací profily tak často nemyjeme a ani mýt nebudeme. Pravidelně probíhá dokup nových chytů.

- Smrádek se pohybuje především v první části haly 25 a je to bohužel způsobeno nekvalitní kanalizací, kterou jsme dostali nadělenou a rekonstrukce by byla neúnosná. Za halu jsme rádi a smrad je jen někdy.

- Se špínou obecně bojuje každá stěna. Úklid probíhá denně, ale za pár hodin to vypadá jinak. Plánujeme změnu v podobě stálého pracovníka a uvidí se jak moc se to dá vylepšit.

- V lednu/únoru proběhne komplet rekonstrukce prostoru baru s napojením na novou halu, která se chystá. Zde bude především gymnastika/cvičení.

- Chystá se velká obměna dopadiště. Ona se děje neustále a na nových matracích je to jistě vidět.

- Zmínka o Moonboardu je víc než úsměvná. To je účelovka jako prase :). Diody nefungujou a ani Moonova parta neví proč = řeší se to. Problém je v krabičce, které nikdo moc nerozumí.

Suma sumárum. Chápu, že se lidem v BB nemusí líbit a je to v pohodě. Mě těší, že řada lidí má BB rádo a pravidelně nás navštěvuje. Snažíme se postavit prostor pro všechny lezce a myslím, že se nám to daří. Sám chodím na všechny stěny v Praze a líbí se mi všude a všude najdu nedostatky. Že bych měl ale potřebu je anonymně hlásat na webu? Váš boj. Šel jsem kvůli ČSL s kůží na trh a píchnul do vosího hnízda. Vtip je především v tom, že my se ptáme a hledáme odpovědi na naše domněnky. I to ovšem stojí pár jedincům za osobní útoky.

P.S. Text jsem po sobě moc nečetl, tak mě prosím moc nerozneste za hrubky :).



Oliváčodpovědět 
  Re: BB20:52:04 19.12.2017
Oliváči, smíchal jsi teď několik věcí dohromady. Za ČSL díky a držím palce. Za BB máš palec dolu, je to tam prostě hrozné. A zda BB souvisí s ČSL? Ano i ne. Oboje jsou dva samostatné projekty a na BB dokazuješ určité obchodní kvality, kde dovedeš z dost hrozných podmínek vytřískat maximum :-)

Takže za mne pro BB velké mínus, za ČSL velké plus. A spíše to jako celem vidím pozitivně, ČSL bude ku prospěchu, do BB chodit nemusím :-)
odpovědět 
   Re: BB21:05:41 19.12.2017
Vnimam to podobne. Ale koneckoncu, vzhledem k poctu sten ktere porad vznikaji, jsou to (alespon z dlouhodobeho hlediska) vydelecne projekty. A to zda naplnuje poptavku, ukazuji cisla. Ty zna Olivac a zrejme mu to takto (ta preorientace hlavne na deti) funguje. Nejvetsi hybatel vzdy je, kdyz si na hranici vydelecnosti nebo jeste hur pod ni.
odpovědět 
   Re: BB23:21:44 19.12.2017
Muze to souviset dost. BB skripe a CSL nebude? Schopnost vytriskat z minima maximum nemusi znamenat porad plus. Zavody od Olivky- partneri vi jak ta spoluprace funguje.Sliby a realita se lisi.
odpovědět 
    Re: BB23:29:49 19.12.2017
Jistě, ale je potřeba si uvědmit, že s ČSL to bude fungovat, stejně, jako s BB - pokud členové nebudou spokojeni, lidé odejdou jinam. To samé, co nyní ČSL provádí ČHS, totiž může někdo jiný provést ČSL. I když si tedy myslím, že by nejlepší bylo autonomní ČSL v rámci ČHS, tak minimálně zde vyrostla konkurence a oba svazy se budou snažit ať bude za provázek (ifsc) tahat jeden nebo druhý.
odpovědět 
    Re: BB23:45:34 19.12.2017
A ono BB skřípe? Chodíš tam vůbec? Narvano je tam dost.
?odpovědět 
     Re: BB08:46:12 20.12.2017
To je otázka pohledu. Asi jako když ti řekne, že má hezky zařízené bydlení, squater a nebo multimilionář. Oba si myslí, že to mají hezké, oba tam mají nábytek, oba tam mají (pravděpodobně) postel. Ale přeci jen, s velkou pravděpodobností bych si společenskou návštěvu u squatera odpustil. To samé třeba alkohol - když tě homeless pozve na super víno, zřejmě to bude o něčem jiném, než u kamaráda, co má jako koníček someliérství. Takže ano, BB může být narvané, asi generuje dost peněz, ale to ještě neznamená, že to musí být etalonem kvality pro všechny, viz třeba ti squateři. Je jich tolik, že zabydlí i velké objekty, ale přeci jen, většina normálních lidí má na bydlení požadavky trochu jiné. Takže jak už bylo napsáno výše, nic proti BB, ať si to vede kdo chce a jak chce a ať si tam chodí kdokoliv, ale já raději zamířím třeba právě na BW/Off/13.
odpovědět 
  Re: BB09:27:50 20.12.2017
BB mam rad a velmi, velmi casto tam chodim, diky za vysvetleni jak je to s MB, jak to ma ale clovek vedet ze na to nekaslete? - aktualne - treba tri tydny lezi kus baterie v umyvadle na chlapskych satnach. on to ani nikdo nezved z toho umyvadla... tri tydny!!!
odpovědět 
   Re: BB10:12:44 20.12.2017
Tento zpusob opravy navrhl sam vyrobce MB. Udajne pobyt v umyvadle v panskych satnach ma baterii spravit. Bohuzel delka teto opravy neni znama, neco mozei 3 - 50 tydny.
odpovědět 
    Plán opravy10:36:55 20.12.2017
Děkujeme za upozornění. Na jeho základě jsme ještě jednou prošli doporučení výrobce a zjisti jsme, že chyba byla v překladu jejich odpovědi. Nezkušený brigádník překládal text dle vlastní praxe a podle svého zvyku zaměnil místa. Baterie nemá být v pánském umyvadle, ale v mušli. Prosím, až zase přijdete, mohl byste ji přendat? Děkujeme, značně tím opravu MB urychlíte.
odpovědět 
   Re: BB20:24:47 20.12.2017
Prosím , BB skřípe, protože ta baterie už je úplně rezatá. Fakt ji z umyvadla nemůžete vyndat? Nebo takhle testuje Oliváč své provozní/ barmany/ uklízeče v 1 osobě?
odpovědět 
 Re: Oliváč a BB19:52:35 19.12.2017
ti mladí jsou dneska nějak rozmazlení. nejsou schopní si nosit kartáček, natož si očistit chyty... zadek vám taky utírá pořád maminka pražáčci?
odpovědět 
  Re: Oliváč a BB20:43:33 19.12.2017
Predstav si, ze ty joudove dokonce cekaji, ze jim tam nekdo bude stavet bouldery... A jeste horsi je, ze ty nesamostatny blbankove vlastne cekaji, ze celou tu placenou stenu pro ne nekdo udela. Misto toho aby si ji udelali v obyvaku sami. Jak pises, maminka se o ne starala az moc, tak cekaji, ze se najdou lide, kteri pro ne budou provozovat steny (za penize). A ted jsem zjistil, ze to saha jeste mnohem dale. Za takovy divny papirky takhle lide nabizeji mnoho veci a ti, jak bych to nazval..., kupci, pak cekaji, ze za ty papirky dostanou hodnotu odpovidajici tem papirkum. Fakt divny.
odpovědět 
   Re: Oliváč a BB08:05:34 20.12.2017
co meleš. dřív žádný bouldry na stěně nikdo nestavěl, stěny byly osazený všema chytama a každej si vymýšlel svoje bouldry. neska každej chce mít co chvíli nový bouldry, pěkně čistý, označný a nejlíp když tam nikdo na stěně nebude...
odpovědět 
    Re: Oliváč a BB08:38:04 20.12.2017
Ale ono už není dřív. Je dnes. Prober se.
odpovědět 
     Re: Oliváč a BB09:08:33 20.12.2017
a co je teď? to že chceš mít všechno pěkně instatní? kup si čínský nudle, ty jsou za 3 minuty hotový
odpovědět 
      Re: Oliváč a BB09:38:53 20.12.2017
Proč bych si kupoval nudle, když chci bouldrovat? A že to chci instatní? Ano, chci. Také nejezdím škodovkou z osmdesátých let, ale mám auto s částečnou autonomií. Nevidím tedy důvodu, proč chodit do nepříjemného prostředí a ještě si vymýšlet bouldery sám, když jsou tu velké vzdušné haly s desítkami boudlerů, které se každých 14 dní přestavují. A představ si, ani doma už nechodíme ke kotli, neházíme od nej uhlí a teplotu neregulujeme otvíráním a zavíráním přisávání vzduchu, ale nastavím si na tabletu pro každou místnost vlastní teplotu a o víc se nestarám. Jak jsem psal - doba je jinde. Ale tím neříkám, že tvůj přístup nemůže mít výhody. Pokud budeš svoji škodku oprašovat dostatečně dlouho, jednou budeš mít doma cenného veterána :-) Trochu je ale problém v tom, že podobné věci z historie patří do muzea, ne do každodenního života.
odpovědět 
       Re: Oliváč a BB10:32:05 20.12.2017
"Nevidím tedy důvodu, proč chodit do nepříjemného
prostředí"
nechod tam, když ti to tam nevyhovuje. najdi si moderní stěnu, nastav si na tabletu požadované bouldry, počkej až ti je tam robot namontuje a vyraž na trénink
odpovědět 
        Re: Oliváč a BB10:37:52 20.12.2017
No však tam nechodím :-)
odpovědět 
        Re: Oliváč a BB10:46:00 20.12.2017
Vsak tam hodne lidi nechodi. A misto nich chodi detske kurzy.
odpovědět 
      Re: Oliváč a BB10:15:13 20.12.2017
Kupuju vstup na boulderovku.

Kazdopadne fajn pro byznys, mit hodne zakazniku jako jsi ty! To jsou pak kolace i bez prace a to je fajn. Takze diky ti!
odpovědět 
    Re: Oliváč a BB16:14:54 20.12.2017
Jenže od doby, kdy nikdo v BB páskované bouldry nestavěl vstup podražil o 1/3 (ty argumenty o vyšším vstupu kvůli větší ploše neberu, protože do většího BB jde o to víc platících).
Že si v úterý po práci nezalezu, s tím se holt nic dělat nedá - narváno je v tu dobu všude. Ale že ze klidně i 80 chlapů musí dělit o jeden hajzlík, protože už rok visí na WC mezi halami "mimo provoz", to už je problém
odpovědět 
     Re: Oliváč a BB18:42:26 20.12.2017
Sorry :). Tohle je krapet faux paux :). Tu ceduli vůbec nevnímám a samozřejmě záchody jsou plně funkční a to dlouhodobě. Cedule je tam zřejmě od doby, kdy byl přívalový déšť a kanalizace dost nestíhala. Altu vedle to vyplavilo tak, že plavala komplet v ho...ch.
Oliváčodpovědět 
  Re: Oliváč a BB08:54:47 20.12.2017
Nějaký mindrák mládence z vesnice?
odpovědět 
 Re: Oliváč a BB19:55:57 19.12.2017
budte rádi za to jaký tréninkový prostředí máte v praze. zajeďte si třeba do pardubic nebo hradce, tam jsou bouldrovky panečku, že by jeden zaplakal. a když už nějakou postaví, tak je to samej kolmáč, nebo mírnej převis, nebo je to nízký. nechápu co to je za trend dělat skoro kolmý bouldrovky...
odpovědět 
  Re: Oliváč a BB08:47:01 20.12.2017
No tak třeba v Hradci by jeden plakal nad úplně vším, ne jen bouldrovkou.
odpovědět 
   Re: Oliváč a BB09:05:17 20.12.2017
BB těží z toho,že bylo první komerční v Práglu.Má to ten pravěkej nádech kvality.Bohužel pravěkej. Jinak i to Brno je tréninkově jinde :D
odpovědět 
    Skanzen09:42:36 20.12.2017
Tak třeba by to šlo využít i jinými způsoby - pokud by se BB spojilo s Mammutem (nebo jak se teď Holešovice jmenují), byl by z toho moc hezký skanzen :-) Si představ tu historii a nostalgii co na tebe dýchne, když tam vstoupíš.
odpovědět 
     Re: Skanzen10:52:28 20.12.2017
:D jo,to jo.Nýmand centrum a BB spojit.To by bylo super :D Kvalita BB je způsobena tím,že to jeho majitele zase až tolik neživí.Nebo vlastně jo,ty děti to tam živí.Ne ty "trénující a worshopující" špičky sportovního lezení,ale dětský potenciál do budoucna.
odpovědět 
      Re: Skanzen11:18:15 20.12.2017
ČHS je za bouldristy rádo...a smrad je jen někdy.:-D
odpovědět 
       Re: Skanzen11:45:31 20.12.2017
Tak v BB má být 10.3. ČP v boulderingu, ne?
odpovědět 
     Re: Skanzen11:22:51 20.12.2017
Ja bych vsechny ty bouldery zakazal! Kdyby treba misto BB bylo welness kam si zajdes po lezeni na stene, to by byla jina. Stejne tak treba na BW by misto boulderove sekce mohli dat par saun a vyrivku.
odpovědět 
      Re: Skanzen12:30:13 20.12.2017
prosklenou...
voajerodpovědět 
      Re: Skanzen12:42:19 20.12.2017
Mě spíše přijde, že to tam už je. V létě jedna velká sauna, v zimě jedna velká kryosauna :-(
odpovědět 

 Odvolání vedení ČSL12:01:05 20.12.2017
Ahoj, pokud bude ČSL vedeno jako spolek, stejně jako ČHS, hrozí tedy zakladatelům, že mohou být členskou základnou odvoláni a nahrazeni jiným vedením??? Počítají s tím, že jejich funkce nejsou doživotní???
Podpovědět 
 Re: Odvolání vedení ČSL12:04:48 20.12.2017
:)
odpovědět 
  Re: Odvolání vedení ČSL12:19:13 20.12.2017
Přečti jsi stanovi ČSL a neboj mají to dobře pojištění, aby se takového nic nestalo.
odpovědět 
   Re: Odvolání vedení ČSL12:26:07 20.12.2017
:D
odpovědět 
 Re: Odvolání vedení ČSL12:25:21 20.12.2017
Na toto jsme se ptal již mnohokrát. Odpověď ale zatím není. Pro mne osobně je podmínka podpory. Ať už pod ČHS nebo samostatně, abych projekt podporoval a účastnil se, musí být každý člen vedení odvolatelný s možností zvolit někoho jiného.
odpovědět 
 Re: Odvolání vedení ČSL13:32:31 20.12.2017
Okej :). Odpovím i když mě to pořád přijde jako dokolečka dokola a přitom už jsme to několikrát jasně napsali. Chápu to, že řada lidí nečetlo všechny články a další řada lidí evidentně nerozumí psanému textu. Napsali jsme na téma stanovy toto: "V případě, že by se České sportovní lezení mělo stát svazem, tak jsme samozřejmě připraveni je změnit. Tato změna s sebou ponese řadu sezení (workshopů) desítek lidí, než dojde k perfektnímu vyladění potřebného." Není-li to dostatečná odpověď, tak ještě tedy napíšu "ANO stanovy se změní a my budeme lehce odvolatelní". Pudl není ve stanovách. Už jsme to psali několikrát, ale vždy se to účelově přehlíží, nepamatuje, zapomíná a vytahuje jako podpásovka. Další pohádkou jsou finance. To co si tady řada lidí dokáže vyblouznit je až neuvěřitelně zarážející :). Za mě je to opět nepochopení textu, který píšeme. Brzy vyleze pidi článek s termíny roadshow a kdo bude mít zájem slyšet "pravdu", tak bude mít možnost. Pro pražáky a blízké okolí jsem velmi dostihnutelná osoba v tom šíleném Bébesu kam nikdo nechodí :), protože tam máme skvěle udělanou holografickou projekci dospělých a proto BB vypadá, že je plné leč skutečnost je taková, že je prázdné :).
Oliváčodpovědět 
  Re: Odvolání vedení ČSL15:57:36 20.12.2017
No spíš byste napřed měli změnit stanovy, abyste se mohli stát svazem. Slíbit se dá cokoliv..... :-)
odpovědět 
  Re: Odvolání vedení ČSL16:54:49 20.12.2017

Ty ale taky nechápeš text. Tady nikdo neříká, že BB není narvaný, a že tam nechodí lidi. Říkáme, že ta kvalita je trošku horší, a že na to dost sereš.
odpovědět 
   Re: Odvolání vedení ČSL18:36:07 20.12.2017
A já děkuji za vaše názory. Kolik lidí, tolik chutí. Nikdy se nezavděčíš všem. Na svých slabinách (za)makáme a brzy se rozjede poměrně velká rekonstrukce, která je dlouhodobě plánovaná. Stěn je v Praze hodně a lezců ještě víc. Každý si najde to svoje. My jsme oldschool boulderovka a lepší už to s náma nebude :). S dalším centrem už to bude věřím lepší. BW, 13 a Smíchoff jsou skvělé stěny. Máš výběr volby a je to v pořádku. Mě se v BB leze skvěle a jsem rád, že se mi povedlo postavit stěnu, která je provozu schopná a věř, že hodně lidí baví i když ty a pár anonymů zde v diskusi k nim nepatříte. Snad už je to na toto téma vše a nebudeme to tu dále plevelit. Určitě se na stěnách po Praze potkáváme, tak se nebuj ozvat, ať si taky můžu udělat obrázek já o tobě. Ale nejspíš se to nestane a spíš tady okolo toho napíšeš fůru chytrého textu :). Užij si to, měj se prima a hlavně ať to leze.
Oliváčodpovědět 
    Re: Odvolání vedení ČSL19:47:23 20.12.2017
Takže kluci když už budete mít svaz budete platit i lidem co Vám pomáhají okolo závodů ? A nebo to bude jako dosud...?
odpovědět 
     Anonyme vylez :)20:17:58 20.12.2017
A jéjé...:) Už se to točí.
Dovolím si citaci z textu: "v diskuzích komentovat nebudeme, i když jsme si vědomi, že by to občas hodně chtělo. Nicméně by to pak byla nekonečná spirála. Diskutující nikdy nebude uspokojen a každá odpověď vyvolá vlnu dalších otázek a spekulací."

Porušil jsem to kvůli jiné záležitosti a už se vezu :). Takže nounejme, ať napíšu cokoliv, tak se vytasíš s jinou perlou. Co to plácáš za blbosti? Koho jsme v letošní sérii nezaplatili? Jenže to už se od tebe nedozvíme, protože jen střílíš slepejma.
Oliváčodpovědět 
      Re: Anonyme vylez :)07:12:34 21.12.2017
a to je na ty kleci s trollem velkymi pismeny napsano NEKRMIT!
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179403)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
Nově komentované:
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 287 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.