LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Blbá cesta, blbá! Chyty tu nejsou, jištění je blbý. Nejsem přece nějakej blbej lezec abych jí lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
26.Šofránko 10698
27. 10685
28.Duchoň 10637
Bouldry:
26.Klapal 9215
27.Břicháček 9156
28.Kožich 9150
Hory:
28.Malý 2920
29.Štalmach 2894
30.Rak 2854

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142256 cest
Nové přelezy:
All Inclus 10-
Hollywood 7C
Umění Boje 7C
Transkripc 8A
Dilema 9-
Velkej Muh 7C
Afterpárty 7C
Yorgos 7b
Afterpárty 7C
Bod Zlomu Xc

Stěny
Sportcentrum Koloseum - Plzeň
Hotel Praha - Broumov - Broumov
Sokolovna TJ Sokol - Ledeč nad Sázavou

Prodejny
HUDYsport - Praha 7
HUDYsport - Havířov
Keen Concept Store - Futurum Ostrava - Ostrava 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Film: Seb Bouin a tři 9áčka od Freda Rouhlinga

Tři slavné cesty Freda Rouhlinga z 90.let si vybrali za cíl francouzští top lezci Seb Bouin a Lucien Martinez. Podívejte se na krátký dokument, jak se Fredovy cesty Akira, Hugh a De L' Autre Côté du Ciel v obtížnosti 9a lezou.

Nový film od Epic TV má 12,5 minuty:



O prvním přelezu Akiry jsme loni v listopadu psali zde:

Akira od Freda Rouhlinga má první dvě opakování
Seb Bouin a Lucien Martinez ji shazují z 9b na 9a



Standa Holec   [úpravy] 10:33 22.02.2021Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ...22:25:25 22.02.2021
Pěkný videjko. I když zklamání pro mě je, že ty Rouhlingovky jsou tesaný...
Jirkaodpovědět 
 Re: ...06:59:54 23.02.2021
Pěkný video. To sekání asi v pohodě, v té době se tak nějak řešilo, jestli jo nebo ne, takový byl vývoj. Teď by to byla asi blbost. Taky asi mělo vliv, co měl Fred za možnosti kolem. A až to někdo dá bez těch sekaných chytů, tak se může bavit o jejich zbytečnosti :)
odpovědět 
  Re: ...08:42:18 23.02.2021
Na svou dobu peckovni atleticke lajny. Fred byl dobry vizionar.
odpovědět 
   Re: ...10:05:34 25.02.2021
natáhnout si fix, shora navrtat a dodělat chyty. jo, pane, to byl vizionář.

odpovědět 
  Re: ...10:57:54 23.02.2021
Sekání byla blbost i v té době. Seklý = problém nevyřešen, takže s použitím seklýho to přelez zatim nemá žádný. Vyrábět cesty patří na překližku, v přírodě to je o tom vyřešit problém daný přírodou. By si pětkovej lezec mohl vytesat pětkovou cestu a bylo by to naprosto to samý jako "Pro Rouhlinga nelezitelný" přetesat na 9a jakto udělal on.
První přelez bude mít ten co to dá bez přitesanýho. "Tesnout nebo přivrtat madlo = přelez" je lhaní sám sobě. Borec přizná "nemám na to" a nechá to lepšímu. Sebestřednej jouda prohlásí že bez tesnutí to je nelezitelný (haha to se mockrát ukázalo jako blbost), tak přitesne aby to vylez a je prvovýstup.. Neni, jen to ojebal.
odpovědět 
   Re: ...11:24:53 23.02.2021
Jo, z dnešní perspektivy je to jasný. V osmdesátejch a asi ještě i devadesátejch se ale občas sekalo a upravovalo, dělalo to víc lidí, ty cesty se lezly, některé částečně upravené cesty byly ve své době pojem (třeba v Orgonu, jestli se nepletu i v Buoux, ale i jinde). To je často tak, že zpětně je zcela jasno, ale když jsi někde uprostřed toho procesu, tak se to budoucí jasno třeba teprv vaří.
Jistě, větší ocenění zaslouží ten, kdo dokáže třeba míň, ale líp. Ale když dneska nějakej jouda (to nemyslim osobně na tebe) šmahem spláchne lidi, jako byl třeba ten Rouhling, anebo třeba Sedláček s tím, že přece je jasný, že... působí to na mě trochu lacině.
Takže mně se docela tenhle seriál líbí, i proto, že šmahem a dopředu neodsuzuje.
P.odpovědět 
    Re: ...11:52:18 23.02.2021
Jouda jsem :D, ale co jsem nevylez to jsem nevylez, ani mně nenapadlo přitesnout si to. Sice borci silný technicky dobrý prostě super lezci, ale lhali sami sobě, cestu nevyřešili ale změnili. V tomhle mám jasno - zatím nevylezeno. Spousta seklých cest se časem vylezla bez použití sekanýho, to je opravdový první přelez a ne ten nedočkavec který usoudil že když to nejde jemu tak to nepůjde nikomu po něm a tesnul. Nevidim rozdíl mezi přitesnutím lišty a háknutím za presku...
odpovědět 
     Re: ...12:01:37 23.02.2021
Proč opakuješ to samý, co už jsi jednou napsal? Máš v hlavě nasráno? Musíš mít vždycky poslední slovo, co.
odpovědět 
    Sekání?09:48:33 25.02.2021
Že to dělal Resch s Hegrem neznamená, že to měli dělat i ostatní, natožpak, že by to byl progresivní trend. Od začátku historie lezení, které nastavili na jedné straně Schuster s Fehrmannem a na druhé straně Mummery, je jasné, že se mají překonávat přírodní překážky jen lidskou silou a ne technologií.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: ...10:07:43 25.02.2021
Já lezl v Lumignanu 6a s vyvrtanou dírou. Bylo to klasický 6a lezení a najednou 1,5 nic. Tak to vrtli. Samozřejmě pitomost, cesta tam nemusí být za každou cenu. Ale pokud by tam vzniklo 7c za jeden krok, tak by se cesta pravděpodobně nijak zvlášť nelezla.
odpovědět 
     Re: ...10:16:42 26.02.2021
nelezla by se? tak to je katastrofa, protože jinak je tam už jen 800 cest
odpovědět 
      Re: ...10:29:11 26.02.2021
A 400 z nich přiseklých
odpovědět 
   Re: ...11:54:54 23.02.2021
Jouda seš ukázkovej, už i Piškot to naznačil :D
odpovědět 
    Re: ...13:54:56 23.02.2021
Ty jo..vcera ve sportce padlo 6 cisel, ktere jsem zjistil dneska, ze uplne jasne jsem je uz vcera vedel.....je to tak jednoduchy, proc jsem takovy blbec a vy vsichni vcera, ze jste tak primitivni a jasnou vec nevedeli uz vcera? Fakt Vas neuznavam ,ja uznavma jen sebe, protoze ja to vedel uz vcera§ ale to se já opakuji jako já, ale to já ne!
Já neodpovědět 
     Re: ...14:24:57 23.02.2021
Hele nejsu chytrej generál po bitvě, tohle jsem psal už v tý pravěký době kdy to bylo aktuální, si to můžeš dohledat. I k Tomancovo sekaný atletice se super tahama za 10 ve Višňovým apod. Prostě elita si rozhodla že sekání je v poho tak sekali. Že to byla slepá cesta na to časem přišli i oni. Jsem si taky mohl udělat prvovýstup v obtížnosti kterou ještě vylezu, ale co z toho? Když na to nemám tak na to nemám, jdu trénovat a zkusim příště.
9a to jsou, ale seknutý je velká piha na kráse. I když mi to může být u p. protože v týhle obtížnosti se v tom nehnu, leda si to přitesat ještě víc, žádný pravidlo že tesat může jen prvovýstupce a pak už nikdo neni :D
odpovědět 
      Re: ...15:19:39 23.02.2021
A máme tady opakování to třetice...ty se fakt posloucháš rád, grafomane.
odpovědět 
       Re: ...19:14:31 23.02.2021
:-)))
odpovědět 

 Tesak21:00:52 23.02.2021
Já jsem za některé tesnute cesty rád. S radostí jsem si je vylezl. Dnes už bych netesal, ale upřímně lepší lezené 7c než nesmysl za 9b (kde je obtížnost udělaná v 7c cestě jedním krokem).V momentě, kdy se tesne nový chyt (nezvetsi se nic původního) tak zůstanou obě varianty. Jedna pro nás padavky, co si rádi zalezem a druhá pro světovou špičku přespříští generace. Říkám, nic bych už netesal, ale tady ti pohoršovači nad dřívější dobou. Komentář se sportkou top!

Onodpovědět 
 Re: Tesak21:49:46 24.02.2021
A co kdybych si přites už jednou tesaný cesty, abych je vylezl i já? Třeba z těch 9a bych si udělal 8a? Vylezl bych je nejen já ale i hodně dalších lidí. Je na tom něco špatnýho? Vždyť by se jinak vůbec nelezly.
Jirkaodpovědět 
  Re: Tesak06:51:08 25.02.2021
Jiříčku, nemalej rozdíl je v tom, že když to tesal Fred, tak ty názory na to ještě byly docela ve vývoji. Byla to tehdy špička, trochu širší je i dnes. Kdo by to třeba od nás dal krom Adama? Možná další dva? A bez těch seklých děr? Podívej se, o kolik se zlepšují časy v atletice. A že by sis to třeba doseknul? O tom docela pochybuju, i o tom tvým 8a, mantáku.
odpovědět 
   Re: Tesak09:53:43 25.02.2021
Nebylo top ve vývoji ani tehdy. Jenom si prostě někdo honil ego. U nás i u nich. A bylo jasné, že je to nejen slepá cesta, ale hlavně prasárna.

Mimochodem: takhle dopadne z pohledu budoucnosti i dnešní přejišťování cest pomocí borháků.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Tesak13:22:49 25.02.2021
Ty se prosím věnuj, čemu rozumíš. Sportovní lezení to ale není. To s tou sportkou tady sedí na víc lidí :D
odpovědět 
     Re: Tesak22:05:18 25.02.2021
Anonymíčku, si asi nepochopil, že nereaguji na Rouhlingovo sekání, btw. jehož cílem bylo vytvořit extrémní cestu, nýbrž na argument "aspoň se to víc poloze, když se to sekáním zesoftuje" a na to, že když tento argument příjmu, tak můžu svévolně sekat, kde chci co chci a to i ty sekačky těch sekáčů z devadesátek, kterým by se to asi taky najednou moc nelíbilo. Jinak souhlas s KT.
Jirkaodpovědět 
      Re: Tesak10:33:11 26.02.2021
Pak nevím, proč píšeš to co píšeš pod tímhle článkem, troubo.
odpovědět 
       Re: Tesak16:20:43 26.02.2021
hmm, to máš pravdu, bav se s p.r.d.e.l.í, když je to anonymní tvář. Tak už končím
J.odpovědět 
        Re: Tesak17:17:37 26.02.2021
Obdiv těm, kteří se tady ještě pořád podepisují a přitom se tak nějak ví, o koho jde (10 lidí?). V tvým případě je to z mýho pohledu celkem jedno, což nemyslím nijak špatně. Stejně by bylo vtipný, kdyby admini tady zveřejnili, kdo je kdo :D
odpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179642)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
All Inclusive 10- Súľov
Transkripce 8A Tisá - Modřín
Křečova žíla 7a -
Dachoty 7 Spekane Skaly
Vrata 7A Pečínkova Skála
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: Milí komentátoři, | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Není se čemu divit | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: Ani | psychoanalytický přístup k diskuzi |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (189)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (58)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Seznámení | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | Pátek sobota |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 406 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 320 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 314 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 289 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.