LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Já slabě písknu, ty silně táhni.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
26.Šofránko 10698
27. 10685
28.Duchoň 10637
Bouldry:
26.Klapal 9215
27.Břicháček 9156
28.Kožich 9150
Hory:
28.Malý 2920
29.Štalmach 2894
30.Rak 2854

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142256 cest
Nové přelezy:
All Inclus 10-
Hollywood 7C
Umění Boje 7C
Transkripc 8A
Dilema 9-
Velkej Muh 7C
Afterpárty 7C
Yorgos 7b
Afterpárty 7C
Bod Zlomu Xc

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nové skály - Merklín

V posledním roce přibyly na seznam zajištěných skal také jedny v západních čechách u Merklína

V západních Čechách dalo dohromady několik lidí krásné skalky poblíž Merklína. Jsou to skalky podobné Hornoblatenským Strašidlům, zrnitá žula, spíše menší. Zato však s perfektně udělaným jištěním, které je každé 2 metry. Skalky jsou celkem schované, cesta k nim je taková: na silnici z Hroznětína do Merklína asi 100 m před cedulí Merklín na levé straně je parkovišťátko a kousek za parkovišťátkem (směr Merklín) vede cestička do vrchu a hnedle jste tam:). Doporučuji - zejména začátečníkům. Nevím jestli je na to nějaký průvodce, neznám ani kdo a kdy to vytvořil, ale celé je to očividně nové..
Už jen pohled na krásně nově udělané skály stojí za to.

brepta   [úpravy] 22:07 26.07.2009Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ??22:25:19 26.07.2009
Pohled na krásně nové udělané skály? to mi nějak nejde do uší...očí, nikdy jsem nikoho neviděl dělat novou skálu:/
vojtech;odpovědět 
 Re: ??22:50:56 26.07.2009
A nečetl jsi Stopařova průvodce ? ;)
Petrodpovědět 
 Re: ??22:52:02 26.07.2009
tak otevri oci, je vic lidi o kterych se da rict ze skalu doslova udelali;)
modpovědět 
  Re: ??22:28:11 27.07.2009
No jasne, treba me nejakej John Frankland udelal dve super skalky kousek od baraku, za coz jsem mu neskonale vdecny. Doufam, ze se jich chysta udelat jeste par a pokud mozno jeste bliz, nejlepe rovnou u nas na zahrade.
MYSSAKodpovědět 

 Cosikdesiodkohosi01:13:24 27.07.2009
No nevim, možná by to chtělo trošku rozebrat, upřesnit. Jakože pro zatáčetníky?? Obtížnosti, počet cest, nějakej odkaz??? Když u s tím "lezeš" na lezce, tak trošku obsáhleji, prosím ;)
gumaczekodpovědět 

 diky08:42:13 27.07.2009
Prosim o nejaky obrazek pristupu, nebo odkaz na mapy s vyznacenim mista. Kdyby byla i nejaka fotka skal a lehkej popis cest (jaka obtiznost cca). Jinak diky za zajimavou informaci.
 vodpovědět 
 Re: diky10:11:06 27.07.2009
Přestože je info opravdu stručné dovolím si obecnější poznámku. Chci se přidat k názoru uvedenému výše o nesmyslnosti spojení "udělat skály". Skály tam z lidského pohledu patrně stojí "od nepaměti". "Udělat" lze snad ještě tak cestu. Osadit jištění nebo vytýčit cestu mi zní ještě lépe. Současná etika respektuje maximálně přírodní povrch a tvary. Pokud někdo opravdu osazuje jištění po dvou metrech jde už spíš o devastaci nebo degradaci skály a redukci lezení na fyzické cvičení. Argument o zpřístupnění začátečníkům neuznávám, protože na takové cestě se začátečník téměř nic nenaučí. Nic ho nenutí přemýšlet o trase, založit vlastní jištění, rozvrhnout si síly. Prostě poleze dokud to jde a potom si sedne nebo odskočí do jištění. Pochopitelně jištění je třeba umístit s ohledem na terén a nejsem vůbec zastáncem nějaké schematicky dané (stanovené) vzdálenosti ani naprosto mizerně jištěných cest. Nijak se mi nepříčí mít nýty 2 m od sebe pokud to terén vyžaduje. Jenom myslím, že způsob "výroby skal" - naflákat všude nýty po dvou či třech metrech bez ohledu na terén, obtížnost nebo možnost jistit na přirozených tvarech (hroty, spáry) zabíjí rozvoj, pro mě důležité, součásti lezení.
motákodpovědět 
  Re: diky10:24:24 27.07.2009
takže jsi tam byl?.... radši prestaň zbytečně kecat jako já a nechť se vyjadří autor článku.
kjodpovědět 
  Re: diky12:48:40 27.07.2009
To mám rád takový kecy!!! že když máš jištění dva metry od sebe že to není lezení, když tě to nebaví tak si lez jak chceš ty ale necpi to furt ostatním!!!
odpovědět 
   Re: diky13:29:35 27.07.2009
chtěla bych se zastat moťáka, protože nikomu svůj názor nenutil, jen vyjádřil, to co si myslí o odjištěných cestách po daných metrech. mám na to stejný názor jako on, je to devastace skal a rozhodně by se mělo přihlížet na členění stěny a podle toho zasazovat pevné jištění.
nwodpovědět 
   Re: diky13:32:51 27.07.2009
Mám lepší variantu. Ty se věnuj překližce a skály nech těm, pro které to znamená víc než jen sportovní výkon
žabákodpovědět 
    Re: diky13:38:30 27.07.2009
žabáku, já se taky věnuju překližce, na skalách sem byla jen dvakrát:-D..takže to možná tím nebude, že na moťáka nadával..
nwodpovědět 
     Re: diky17:45:03 27.07.2009
Nesouhlasím s tebou nw. Již pouhá lezecká činnost, a je jedno zda v cestách s osazeným či neosazeným fixním jištěním, je devastující. Takže pokud by skála neměla být devastována tímto způsobem, nemělo by se na ni vůbec lézt, osazení jištění je až druhotné.
Vlkodpovědět 
      Re: diky18:09:15 27.07.2009
Dovolim si trochu nesouhlasit, jednak osazeni fixniho jisteni je trvaly zasah, a to jak do skaly, tak i lezecke historie. Historii ted nemyslim, meneni charakteru cest stavajicich, ale ze na kazdou cestu je a bude vzdy pohlizeno v souvislosti s jejim vznikem. Proto si myslim, ze k osazovani kazdeho fixnimu jisteni by se melo pristupovat velice zodpovedne.
Pokud souhlasim, ze jakakoliv lezecka cinost je destruktivni, pak my opet "otvirani novych oblasti dobrym jitenim" prijde jako velky pomocnik teto destrukce.
MYSSAKodpovědět 
      Re: diky22:14:12 27.07.2009
Vlku, tuhle demagogii nemáš zapotřebí. S Motákovou obecnou poznámkou bezvýhradně souhlasím. Ostatně devastace skály je jenom jedna vrstva problému. Ta druhá, ještě obtížněji vratná, je devastace (čti degradace)lezení...
JHodpovědět 
    Re: diky16:51:54 27.07.2009
yntelygence max. tak si na překližku lez sám a cvakej se nahoře nebo vůbec ať si velkej kůůůl lezec.
Jak jsem pochopil je to terén, kde nikdo doteď nelezl, cesty budou zřejmě tak mezi 3+ a 5-. tak co je ti potom?někde je jištění víc, někde míň. každej ať si jezdí dle libosti. Každý 2 metry je sakra dost, ale když někdo začíná a chce lézt venku tak asi těžko poleze někde kde je jištění co 10 metrů. Můžeš si lézt spárky na panelákách, tam to máš bez jištění...
odpovědět 
  Re: diky13:27:58 27.07.2009
...naprosto souhlasim. Kazde 2 metry jisteni potom spise pripomina ferratu - jeste jenom zbyva protahnout ocelove lanko a je to cesta i pro zacinajici duchodce...
Mr.Brassyodpovědět 
  Re: diky13:41:31 27.07.2009
Uz je to tady, uz se prestaly delat jen cesty, ted uz se delaji rovnou skaly. Jeste ze jsou porad jeste mista kde se nedela ani jedno, mista kde skaly i cesty uz davno jsou a delaji se jen prvni prelezy...
MYSSAKodpovědět 
   Kdyz se skala udela13:45:02 27.07.2009
I kdyz je pravda, ze nam tu taky dve skaly "udelali". Respective nam je privezly na dosah. Hold kdyz nemuze lezec do skal, musi skaly k nemu;))
MYSSAKodpovědět 
    Re: ?????13:57:09 27.07.2009
Co blbnete lidi? Přirovnání, že cesta s nýty po 2 metrech připomíná feratu je blbost (mimochodem jsou oblasti, kde to možná ani 2 metry nebudou)a pokud se to někomu nelíbí - nikdo ho nenutí, aby tu oblast navštěvoval. Naopak já si myslim, že když si někdo veme do parády skálu, kde se neleze a dobře ji zajistí - je to jen dobře pro nás lezce. Dík prvovýstupcům. Toť můj názor.
kolistaodpovědět 
     Re: ?????16:34:04 27.07.2009
Naprosto souhlasím s tvým názorem. Ano, je dobře, když někdo odjistí skálu kde se neleze a zpřístupní ji tak ostatním. Ale jištění po dvou metrech je docela krutý. Neříkám, že mezi jištěními musí být 10 metrů. Ale dva? To je skoro málo. Pro mě je slušně odjištěná cesta, kde jsou jistící body po čtyřech až pěti metrech, kde se dá založit, tak klidně i po více. Pochopil bych, že bude hustěji odjištěno klíčový místo, ale dávat standardně nýty po dvou metrech je podle mě zbytečnost. Další věcí je, že takhle dobře odjistíš skály, první kdo tam přijede budou šamponci z překližky, co lezou proto, že je to teď zrovna moderní, nemají úctu k přírodě a za chvilku to tam bude zdevastovaný, ošlapaný atd. Tyhle lidi do pořádnejch skal nepojedou, protože se bojej, budou leštit jen nahusto vynejtovaný lajny. Ještě pod ty skály postavte parkoviště a vedle mekáč a bude to dokonalý :-((((
Kodpovědět 
      Re: ?????08:56:15 29.07.2009
Mno, ono je v některých cestách na tom kvaku u Merklína jištění ješte hustěji než každý dva metry, ale s ohledem na obtížnost, místo možného dopadu a pravděpodobnost, že by padající mohl strhnout jističe ze svahu do silnice pod kvakem tu taky je (u některých cest je jištění i pro jističe - hodnotím kladně). Každopádně doporučuji místo plkání od klábosnice na skalky zajet a hodnotit na místě. Jsou tu lehký cesty pro děcka (přilepená žlutá želva na nástupu), tak sedmičkový lezení.
yakuzaodpovědět 
       Re: ?????09:59:49 29.07.2009
Tohle je argument, kterej akceptuju. Pokud je to tak, jak říkáš a je to opravdu v místech, kde je to vyloženě kvůli bezpečnosti, tak s tím nemám problém. Ale znovu opakuji: dávat standardně (rozuměj všude - v komínech, plotnách, převisech,... prostě i tam, kde je padání relativně bezpečný) jištění po dvou metrech je zbytečnost.
Kodpovědět 
        Re: ?????11:58:28 29.07.2009
Přijde mi to opravdu udělaný s rozumem. Navíc si jištění hradili podle informací ze svého, tudíž předpokládám jistou dávku inteligence, pokud to nejsou přímí dědicové Onassise. Jištění á 1m všude by jim asi udělalo díru do kešeně. Jinak zmiňovaná podobnost se skalami Na Strašidlech v Horní Blatné - nulová. Strašidla mají víc cest, materiál je diametrálně odlišný, prostředí je hezčí a není tam tolik komáru, jsou li tam nějací...
yakuzaodpovědět 
         Re: ?????12:05:52 29.07.2009
To je super, třeba se tam podívám, až budu mít cestu kolem. Protože podle toho, jak o tom píšete to vypadá, že to není oblast na samostatnej celodenní výlet, nebo je?
Kodpovědět 
 Re: diky16:25:20 27.07.2009
Předně bych chtěl říct že děkuju za informaci o nový oblasti, a autorovi (jističi) cest za to bude nepochybně patřit dík mnohých.

Ale jinak bych se taky motáka rád zastal. Ono je fakt, že v plotně (holý stěně) kde nic nejde se pevný jištění hodí, a pokud je blbý nástup, tak proč ne první třeba tři metry nad zemí. A je blbost dělat cestu tak, že jištění není ani tam kde nic nejde založit a je tam potřeba. Ale pokud to není nutný a jde založit tak bych byl spíš proti. "Cvičných skalek" kde je vynýtovaný vše odshora až dolů valem přibývá - a je jich, alespoň dle mého subjektivního pocitu, až dost. Pokud by se takhle odjistilo všechno, ztratí lezení jedno ze svých velkých kouzel. Totiž to, že na nějakou cestu nemám - teď. Přestože takovou obtížnost jinde vylezu s prstem v nose. Prostě se mi nezdá, co by kam šlo, a působí na mně strašidelně. Ale za nějaký čas co člověk chodí kolem, zvykne si na oblast, na strukturu kamene, začne mít jasné tušení co by kam mohlo jít, odkud se dá vrátit, vytraverzovat, a najednou přijde den kdy člověk ví že to zkrátka půjde. Ono řada takových cest (i které se nelezou protože tam "nic není") jsou leckdy velice dobře zajištěné, a leckdy autor nedal nýt či kruh ne proto, že by byl egomaniak či sebevrah, ale prostě proto, že si cestu odjistil zcela bezpečně vyjímatelným jištěním.
P.S. O víkendu jsem si jednu takovou přelezl. Chodil jsem kolem dva roky, a kruh kdesi nad patnácti metry v mírně převislé stěně mně vždy poslal zpět do rality vstřícnějších cest. Nakonec šly pod kruhem minimálně čtyři smyce, a to takové do kterých bych se nebál skočit. A cesta byla fakt krásná, to čekání za to stálo. Být pod kruhem další dva, vylezl bych to nepochybně hned, ale neužil bych si to zdaleka tolik.
p.odpovědět 
  Re: diky16:38:25 27.07.2009
Naprostý souhlas. Lezení je hlavně o tom prožitku cesty a souznění s přírodou, ne o tělocvičných výkonech...
Kodpovědět 
 Udělat skály - proč ne?17:47:53 27.07.2009
Teda nevim, jak v Merklíně, ale tady v severních Sudetech je vobčas nutný na skály nasadit trochu managementu krajiny, aby prokoukly.

No a když už prokouknou, tak je škoda je zabít nějakejma nevodjištěnějma klasikama, který nikdo nepoleze = skály zase zarostou. (BTW. v letošním vlkým létě zarůstaj jak sviňa, hlavně severní wandy.)

Takže nějakej bóro- a slaňákoservis neni od věci, aby do těch skal vůbec někdo chodil. Nevodjištěnejch cest je fůra na písku, nějaký Klettergarteny k tomu taky nejsou špatný :-)

Přijedeš na vodpo, zkonzumuješ cesty, nalezeš metry a za tmy jedeš domu. No a vo vejkendu můžeš někde na písku dumat vo založení smyce. Teda v letošním létě asi ani dumat...
Papoušodpovědět 
  Re: Udělat skály - proč ne?17:59:43 27.07.2009
normalni vyvoj jazyka, ted se vsichni pohorsujou nad terminem udelat skalu, lec dlouha leta se uz nikdo nepohorsuje nad jinejma stejne podivnejma ale uz zazitejma obratama.
no a odbocka na cetnost jisteni.. to vede zas nekam jinam, ne?
 Ďuraodpovědět 
  Re: Udělat skály - proč ne?00:43:55 14.08.2009
Tak jsem to dneska nafotil. Myslím že i vás zakuklený Ustašovce by to lehce omráčilo. Představ si Zvon v Jizerkách a v cestě Severní sokolík cca 8 nejtů. Nebo na Homoli cukru Západní hranu se 4. nýty. Tak nějak to vypadá. Pošlu ti foto. Rozteč nýtů horizontálně i vertikálně 1 až 1,5m. Tomu se říká vrtat v rastru! Jako na překližce. Šipky - vysekávaný trojúhelníky ala pivní tácek. Na každé skále nalepený placák s nápisem coby jmenovka věže. Nezlob se na mě, ale to není bóro-servis ale devastace. Slanit s vrtačkou umí každej debil a toto je zářný praktický příklad. A mimochodem, ty háky jsou nějaký průmyslový pozinkovaný kotvy,lepený.
LdSodpovědět 
   Re: Udělat skály - proč ne?09:35:35 14.08.2009
...rozteč nýtů horizontálně i vertikálně 1 až 1,5m. Tomu se říká vrtat v rastru! Jako na překližce. Šipky - vysekávaný trojúhelníky ala pivní tácek. Na každé skále nalepený placák s nápisem coby jmenovka věže....

Bohužel se tedy zdá, že nejčernější obavy se naplnily... Už se těším, až mi někdo takovou oblast vyfikne za domem. Rovnou všechny upozorňuju, že ačkoliv pacifista, bych si při vytvoření něčeho takového v Jizerkách asi nachystal páčidlo, pilku na železo a vyrazil odstraňovat - neschematicky bych ponechal každý 2-3 nýt. Myslím že by se našlo i množství pomocníků. Pozinkované stavební kotvy do lepidla jsou vývojově zaostalé a nebezpečné (osazoval jsem pozinkové borháky a nýty, ale bez lepidla, naposledy na konci 90tých let). Nic jiného než nerez do dobrého lepidla v současnosti prosím neosazujte. Jenom devastujete skálu a přiděláváte práci správcům skal.
p.s. ty fotky prosím zveřejnit...
 motákodpovědět 
  Re: Udělat skály - proč ne?07:15:05 14.08.2009
To máš těžký, já když uvidím, že je skála "pěkně udělaná", tak jdu zase otráveně pryč a je po lezení.
Dagodpovědět 

 skla se udelala a nekam odesla19:31:14 27.07.2009
ten ceskej narod je fakt zvlastni, nikdo z komentatoru oblast nejspis nevidel, ale uz se tu hadaj cestinarky jestli se skala muze udelat. Me treba prisel zajimavej uz fakt ze existuje nejakej Merklin a Hroznetin, dokonce s prostorem mezi nima
:). Ten sem teda zbezne letecky prelit na google map
a krome stromu,zeleznice silnice, reky a dalsich Hroznetinsko-Merklinskych specifik sem nic nenasel.
Dejte sem aspon souradnice  jinak si budem myslet ze  se jedna o famu rozdmychavajici lingvisticke emoce...
lacoodpovědět 
 Re: skla se udelala a nekam odesla20:34:04 27.07.2009
Prepni na turistickej mod skalky tam jsou, ja bych proste chtel vedet vic o te oblasti (od autora clanku, nebo lidi co to tam vynejtovali).
vodpovědět 
  Re: skla se udelala a nekam odesla15:51:30 28.07.2009
Cus dělali to kluci z Ostrovskýho oddílu (Ostrov nad Ohří) tak na webu ČHS najdeš kontakt.
Matějodpovědět 

 brutor kydy12:45:03 29.07.2009
no to bych se teda fakt zblil...nekdo sem napise clanek o novy lezecky oblasti a hned se tu strhne takovahle idiotska diskuze jestli se delaji skaly nebo cesty, samozrejme se musi pripojit i hovadka ktery zacnou hlasit neco vo moralu a vo orejistenych cestach, urcite se najde i nakej borecek co zacne hlasit o maglajzu, pokud uz se teda nenasel, pac sem to necet cely...fakt peklo
ondraodpovědět 
 Re: brutor kydy16:21:21 29.07.2009
Našel....ty, gratuluju, voe.
yakuzaodpovědět 
  Re: brutor kydy08:32:11 31.07.2009
jasně kreténe taky tě zdravim
odpovědět 
   Re: brutor kydy11:53:49 31.07.2009
Mě to tady teda přišlo jako pokojná a docela rozumě vedená diskuze - teda dokud jsi se neobjevil ty a nezačal lidi okolo sebe osočovat a urážet. Smiř se s tim, že jakmile uděláš cokoliv, tak se vždycky najde někdo, kdo se zeptá proč to je zrovna tak a ne jinak. Tvůrce to alespoň nutí se zamyslet a dělat věci s rozumem. Ty jsi toho zářným příkladem - jsi nespokojen s diskuzí. A to se vede (až na tvé příspěvky) fakt v super duchu.
Kodpovědět 
   Re: brutor kydy15:46:26 04.08.2009
byl jsi asi dlouho na slunci, viď? Tak šup do stínu, klid a tekutiny...Pokud chceš někomu nadávat, podpis prosím.
yakuzaodpovědět 

 Trocha informací20:45:56 29.07.2009
Cesty jsou dílem skupiny lidí z ostrovského oddílu. Není to jejich první oblast (dříve již Kočičárna v Horním Ždáru, Špačkárna u Dubiny, skála nad židovským hřbitovem v Hroznětíně).Především jim tedy patří dík za objevování a osazování krušnohorských kvaků. Skály u Merklína nejsou ještě oficiálně otevřené.
Martinodpovědět 
 Re: Trocha informací21:21:16 29.07.2009
Diky za informaci, ale jak prosimte muzes skaly oficialne otvirat? Ta maji dvere, ci ofiko otviraci dobu, vratneho?
MYSSAKodpovědět 
  Re: Trocha informací23:05:14 29.07.2009
Diskuze slouží k tomu, aby si účastníci vyměňovali názory. Snažil jsem se svůj názor vyjádřit jasně a slušně. Zajímalo mě co si o tom myslí i jiní lezci, už proto, že občas nějakou tu bezvýznamnou cestu udělám. Lepené nerezové borháky (v Jizerkách stříknuté na černo, aby nerušily klasiky a zvířenu - pochopitelně s výjimkou sudetských exotů) nebo pískovcové kruhy se snažím dávat tak abych se zajistil a zároveň zachoval prostor pro myšlení, fantazii a přiměřenou odvahu. Možná ty podepsané z Vás, kteří normálně odpověděli, ať už souhlasili nebo ne, potkám někde na skalách nebo v putyce. Myslím, že z očí do očí by ta debata probíhala méně bojovně … když už jsme se tak hezky vyřádili na Internetu. Například s Vlkem jsem kdysi (v pravěku) už lezl na Bořni a vltavské žule. Celkem jsme se ve voze cestou z Brna tam a zpět nevraždili. Jeho aktivity v Krase (viděno přes celou republiku) jsou poměrně záslužné. Alespoň pokud jsem měl možnost osobně v Krase posuzovat (dokud jsem tam za studií lezl) tak jištění dává docela rozumně. Ostatním doporučuji z hluboka dýchat, dát si studenou sprchu a jít se vyblbnout na ty skály. Tam najdou dostatek prostoru pro uplatnění silnějších výrazů, které nebyly úplně nutné tady. Pokud u toho budou chtít vrtat otvory do skály, prosím je aby před tím vrtáním alespoň trochu přemýšleli. Většinou je to drahá legrace a hlavně je to dřina.
 motákodpovědět 
   Re: Trocha informací12:54:21 03.08.2009
Ahoj, tady se několikrát volalo po vyjádření autorky, tedy tady je: o skalách jsem sem napsala proto, že mi to přijde jako dobrá informace pro všechny, kteří rádi lezou. Češtinářskou, filozofickou ani další dimenzi této zprávy jsem nijak dál nezkoumala ale koho to baví a přijde mu to důležité, ať dál diskutuje (každá taková diskuze je jen dobrá). Co se týče bližších informací o skalách: to přenechám těm, kteří lezou více a znají více. Jsem jen začátečnice a myslím že tu budou osoby povolanější které dovedou podat informace- přesnější a lepší.
 breptaodpovědět 
  ad oficiální otevření09:33:46 31.07.2009
Ofígo votevření může vypadat třeba takhle.

Normálka vrtáš, vrtáš, vrtáš, až skály celý vovrtáš a pak potřebuješ svůj produkt vodprezentovat, to dá rozum.

Tak pozveš Karla Bělinu, pár kámošů, natáhneš mezi stromama pásku, Karel jí přestřihne, naleješ do kelímků bublinky, vedeš u toho proslovy a zamačkáváš slzy a nakonec jdeš eště do knajpy, kde to spláchneš nějakym zrzavym pstruhem. No a je to ofígo votevřený (fajnšmekři řikaj odtajněný).

Tak to byla Verba docent a teď eště Exempla trahunt:

Tašov 2004
http://www.lezec.cz/ clanky.php?key=3419 (bez mezer)

Mlynářův kámen 2007
http://www.lezec.cz/ clanky.php?key=6404 (bez mezer)
http://cs.euroclimbing.com/?p=108

Budov 2008
http://papous.webnode.cz /news/detsky-masiv-na-budove -opozdene-odtajneni1/ (bez mezer)

Kreutzberk 2009
http://www.horce.cz/Members/novotnyj/ kreutzberg-staro-nova-oblast -otevrena?searchterm=Kreu (bez mezer)

Co Vás v tý Anglii učej?
Papoušodpovědět 
   Re: ad oficiální otevření07:18:54 14.08.2009
To víš Anglie versus Sudety. V Sudetech předpokládám začíná existence vždycky až nějakým oficiálním zanesením do matrik, úředním oznámením nějakého spolku. :-)
Dagodpovědět 

 ...21:51:13 20.08.2009
skály nejsou jenom lezců, jako nebe není jenom letců, co chudáci romantici, trempíci,hledající divočinu, kromě petek i tělocvična v lese, snad to časem opravdu zase zaroste mechem, alespoň ty přilepený placáky
Tunkaodpovědět 
 Re: ...15:47:20 18.09.2009
Tak jsem po návštěvě (mám to daleko - cca 7 km :-)) a doufám, že ty placáky přilepený na skále si nějaký nenechavci odnesou jako suvenýr. To jsem ještě nežral... Jinak ty omluvy o nebezpečnosti a pádu do silnice a podobně jsou kecy. Jistící stanoviště v Perštejně pod Pravým pilířem je asi stejně nebezpečné. Prostě by to bylo lezení na celý den, kdyby to bylo zodpovědně uděláno. Takto je to paskvil a betonový pilíř má větší lezeckou hodnotu. Nechápu, jak to "kluci z Ostrova" mohli takhle zmršit!! Kdyby šlo o lezce bez zkušeností, tak bych to chápal. A dokázal omluvit. Ale to jsou pánové, kteří mají své odlezeno a prvovýstupy už v roce 1981 atd!! A pěkné, alespoň z mého pohledu.
Snažil jsem se komentu zdržet co to šlo... Kočičárna je pěkná, alespoň sektor "A". Sektor "B" je vopičárna k ničemu. A po návštěvě Merklína mi to nedalo. Proto vzkazuji autorům: Kluci, tak takhle ne... Je to váš "důchodcovský pomník"...
Marcel Šolcodpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179642)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
All Inclusive 10- Súľov
Transkripce 8A Tisá - Modřín
Křečova žíla 7a -
Dachoty 7 Spekane Skaly
Vrata 7A Pečínkova Skála
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: Milí komentátoři, | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Není se čemu divit | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: Ani | psychoanalytický přístup k diskuzi |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (189)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (58)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | Pátek sobota | Statická a dynamická lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 406 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 320 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 314 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 289 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.