LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   co žere zima ? fyzičku a morál...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140270 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Lezecké centrum LezeTop v Písku - Písek
Venkovní stěna v areálu gymnázia Volgogradská, Ostrava Zábřeh - Ostrava
Družba boulder - Ostrava Poruba

Prodejny
HUDYsport - Hradec Králové
PROVIDE + YETTI Havlík - Děčín
HUDYsport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Fyzioterapeuti lezeckého repre radí, jak trénovat doma na desce

Pražské středisko Fyzio Gym Cooper - fyzioterapeutická podpora českého reprezentačního týmu v soutěžním lezení - začalo vytvářet seriál pro lezce, v němž radí, jak se udržovat v kondici a zároveň dělat pohyb správně.


1. DÍL: SÁM DOMA NA DESCE odkazuje na efektivní trénink na posilovací desce.

Většinu z nás aktuální situace donutila trénovat hlavně doma na posilovací desce. Připravili jsme si pro vás pár tipů, jak trénink co nejvíc zefektivnit a zároveň se vyvarovat nepříjemným bolestem a zraněním. ...
"Postupně budeme doplňovat různá kompenzační, průpravná a posilovací cvičení,"
napsal nám na Lezce člen týmu Fyzio Gym Cooper Patrik Chovan.

Více  stránkách fyziogym.cz


Standa Holec   [úpravy] 11:18 24.03.2020Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Trapáce13:13:07 24.03.2020
Nevím, třeba se mýlím, ale dle mého je to úplně zbytečná reklama. Neúplné, neilustrativní atp.
Richard LBodpovědět 
 Re: Trapáce13:37:39 24.03.2020
Souhlas, reklamicka jako vyšitá :)
Ucitelodpovědět 
  Re: Trapáce15:11:37 24.03.2020
Reklama
odpovědět 
 Re: Trapáce16:01:49 24.03.2020
Nahodou, konecne se po 30ti letech cviceni na desce dozvim, co jdem delal a delam blbe. Dale potrebuju odbornou asistenci na doladeni spravne techniky drepu, sezeni, chozeni a hlavne lezeni na gauci :)
Jen skoda, ze abych se dozvedel, proc blbe lezu a po prelezeni tezkyho se rozklepu, musim za nekym jinym.
A.odpovědět 

 aktivni uchop?13:44:32 24.03.2020
jsem si to rozkliknul a byt mam o muskuloskeletalnim aparatu horni koncetiny urcity poneti a nejakou dobu lezu, teda nerozumim jedny veci ... snad mi to expertne vzdelani fyzioterapeuti vysvetli ...

PROBLEM = aktivni uchop - co to jako je? ...

mantra poslednich triceti let myho lezeni zni:"kdyz cvicis na liste a chces predejit urazu - VZDY v otevrenem uchopu - zamknes-li (tedy dle odkazu naakivujes celou ruku - poutka praskaj - bum, bum, bum ...)" Proc? protoze vsechno od lokte smerem k nehtum jsou velmi jemny strutury a na malym chytu ty sily muzou bzt extremni ...

Otevreny uchop je naopak ukazany jako uplne blbe ...

ono tedy, kdyz se clovek podiva jak slecna visi na obrazcich dokumentujicich aktivaci/neaktivaci svaloveho pletence ramenniho kloubu, tak ma na obou fotkach zamcenej uchop snad vcetne pritlaku ukazovacku briskem palce - tak trochu obrazek (a nechci nikoho urazit a mozna se mylim, takze, kdyz tak se omlouvam) ukazuje cloveka se slabymi prsty, ktery musi zamknout, aby chyt uvisel.

Ramena lze jiste fixovat i pri otevrenem uchopu - to je skutecne to nejtezsi a kdo nejakou dobu leze a visi tak to vi .

Jasny, muzu mit pekne fixavony rameno, ale taky prervany poutka ... ne ze by se mi to (a jiste mnoha jinym) nestalo ... 

Tak jak? aktivni uchop=zamcenej uchop? diky za vysvetleni ...
 
J.Kladaodpovědět 
 Re: aktivni uchop?13:51:28 24.03.2020
No to si právě musíš zaplatit konzultaci... viz ceník:) protože z těch stánek se toho zas tolik nedozvíš.... nebo alespon já ne...
Ucitelodpovědět 
 Re: aktivni uchop?14:58:18 24.03.2020
pri statickom viseni si putka nepretrhnes, ak si das pozor a zatazujes rovnomerne a pomaly

trenovat treba aj crimpovanie no, aj ked urcite je dobre visiet s open gripom, imho nie je az take tazke aj s tymi ramena
smokodpovědět 
 Re: aktivni uchop?15:43:23 24.03.2020
Většina světově uznávaných lezeckých trenérů se shoduje v tom, že polozavřený úchop je z biomechanického hlediska nejvhodnější na trénink síly šlach prstů. U otevřeného úchopu bývá vytýkán efekt zaháknutí se malou plochou kůže za hranku lišty, kde vzniká díky silovému zatížení malé plochy větší riziko zranění pohybového aparátu, popřípadě kůže. Otevřený úchop ani uzavřený není ale principielně zakázaný ani nebezpečný jak se může z uvedeného článu zdát, ale většinu tréninkového času na lištách i vzhledem k komplexnosti využití a úrovni traumatizace zatěžovaných oblastí při všech zmiňovaných úchopech se jeví jako nejvhodnější.
Práce fyzioterapeutů pod hlavičkou ČHS je sice záslužná a má smysl, ale bohužel musím konstatovat, že o jednorázové ukázky kompenzačních cviků na sjezdech reprezentace mají malý nebo špatný výsledný dopad při domácím použití cviků bez dohledu fyzioterapeuta nebo edukovaného trenéra. Určitě bych doporučil využití i kvalitního lokálního fyzioterapeuta přímo v místě tréninku lezců a správně fyziologické provedení podpořil vícehodinovou praxí pod dohledem odborníka.

Co se týče samotného stylu uvedeného článku, tak je škoda, že si autoři nedali práci s komplexním popisem a vysvětlením poloh ramen, lopatek, úhlů mezi články prstů + například systémem tréninku maximální síly, AN/AE vytrvalosti, aby si z článku čtenář odnesl něco víc do praxe. Styl popisu úchopů špatně/dobře mi k sériózně pojatému článku moc nesedí a je matoucí, neboť pestrá paleta úchopů se u všech světových lezců při tréninku běžně používá a je vhodné vysvětlit proč upřednostnit polozavřený před ostatními a jakém poměru se hodí například na aktivizaci zařadit i jiné úchopy a pro jak zkušené lezce je to určené.

Vzhledem k tomu, že v době karantény se lezci uchylují k domácímu tréninku, z pohledu lezce.cz bych doporučil preferovat publikaci komplexních tréninkových videí, kterých je nespočet, spíše než seriály na pokračování s malou vypovídající hodnotou. Doporučuji např. Lattice training, kde své názory to kluci vysvětlují a má to hlavu a patu. Čau Čaj
Čajodpovědět 
 Re: aktivni uchop?15:59:46 24.03.2020
Aktivní úchop je tzv shybování na prstech, z otevřeného úchopu do zamčení a zpět, kolik kdo zvládne. Ideálně ve visu. Megaborci to můžou zapracovat do klasických shybů na liště.
Willhemodpovědět 
 Re: aktivni uchop?16:08:41 24.03.2020
Moc bych se v tom nebabral. Delal jsem shyby na listach na prolomenejch i se zavazim a prsty v pohode. Zalezi, jak je kdo na co zvyklej. Ze svyho pohledu nesouhlasim, ze slabi prolamujou.Na druhou stranu znam par lidi, co se na skale udrzej na natazenejch prstech za vsechno. Kazdy si musi najit svoji optimalni cestu. A nejlepe tak, aby neskoncil u hebelky, chovana nebo novotnyho :)
A.odpovědět 
 Re: aktivni uchop?16:09:20 24.03.2020
Rychlokvaška příspěvek. Asi je přislíbená placenbá spolupráce na 15 metodických článků pro ČHS a autoři si šetří podklady na další díly.
PS: Aktivní úchop se používá jako neizometrický trénink, kdy se například při visu mění poloha z otevřeného do uzavřeného úchopu. Jo, autorka opravdu visí za uzavřený úchop, když se to trochu přežene :)
jardaodpovědět 
  Re: aktivni uchop?18:40:06 24.03.2020
Hadam ze aktivni uchop v tomto kontextu a mimo "tradicni" terminologii jest takovy, kdy zapojujes i struktury dlane, resp. "ruky".
DXodpovědět 
   Re: aktivni uchop?11:51:55 26.03.2020
Zapomněl jsi vysvětlit, co to teda ten aktivní úchop je.
odpovědět 
    Re: aktivni uchop?12:48:08 26.03.2020
.
Patrikodpovědět 
    Re: aktivni uchop?15:17:18 26.03.2020
Nejsem přítelem invektiv místo odpovědí, ale co jiného na toto říci než: Patriku, nepřijde ti zvláštní, že umíš psát, a přitom děláš, jako bys neuměl číst?
DXodpovědět 

 cooper16:33:23 24.03.2020
Jedno je jasný. Bez toho, že budeš sypat prachy do Cooperu, jsi jako lezec úplně v prde.li. Můžeš se prakticky napřed odepsat.
odpovědět 

 Komu neni rady.. 16:58:12 24.03.2020
Asi by byla zbytečná ztráta času tady jakékoliv informace dál rozvádět, myslím, že většina těch, kteří tu už napsali ví už vše nejlépe :). Že nám nekdo za články platí mě pobavilo asi stejně,jakože mám slabé prsty, protože visím na zamčeném úchopu. Typ úchopu opravdu nebyl pointou. "bum bum bum" - to vážně? Přichází často proto, že se lidi na zamčený úchop nepřipraví. A dělat si reklamu na lezec.cz, to nebylo záměrem. Co děláš ve volném čase zadarmo pro lezce ty?
Nikolodpovědět 
 Re: Komu neni rady.. 19:14:49 24.03.2020
Reklama jak svině a ne že ne.
Co to má co společnýho s našim volným časem? Máte víc volno než jste si přáli, prachy vám utíkaj, tak si děláte alespoň reklamu.
Třeba na mě to zafungovalo. Díky cooperu jsem zjistil, že dělám všechno blbě a bez vašich rad jsem v prdeli. Takže už běžím počítat prachy, abych věděl, co všechno si můžu u vás zaplatit :)
odpovědět 
  Re: Komu neni rady.. 19:24:56 24.03.2020
Kua, jsi jen trapny hater. Vyser se na to. At to vypada jako reklama nebo ne, uplnemu zacatecnikovi toto obecne info rozhodne neublizi.
odpovědět 
   Re: Komu neni rady.. 21:30:54 24.03.2020
Hater? A když si někdo dělá jasnou reklamu a pak říká néé to není reklama, to mi jen nezištně pro vaše dobro. Tak je kdo? Třeba lhář? Trefil jsem se?
odpovědět 
  Re: Komu neni rady.. 21:52:37 24.03.2020
Reklama a o ničem. Ten způsob uchopu listy je jasně zavrenej, tak o čem se dal bavit.
odpovědět 
 Re: Komu neni rady.. 20:15:45 24.03.2020
A timto prispevkem jsi dojem z toho clanecku vylepsila, jo?
Pepaodpovědět 
 Re: Komu neni rady.. 21:05:28 24.03.2020
Nikol, o tom to cely přeci je. Obrázky to ukazujou vcelku přesně. Tuším spravne, ze to jsou tvoje zada?
Ono totiz bez úchopu není rameno, bez ramene není fixace velkých zádových svalových skupin, bez těch není fixace paravertebrálních svalů, bricha, pánve a velkých svalových skupin stehen. Nebo se snad mylim? Tak se to přeci na fakultě učí ne, reflexní retezcova fixace ...
Cely je to o tom, ze téhle par fotek je krátká prezentacka bez kontextu, která ukazuje efekt fixace lopatky při visu v zamcenym úchopu na velkým chytu, s mensim počtem proměnných jste to měli ukázat na hrazde, tam aspoň zeliminujete zamcenej úchop, kteréj to cely ulehčil.
Fakticky je jasny , ze polootevrenej uchop, jehož jasným indikátorem je poloha palce při držení čtyřmi prsty, je to o čem pisete. Otevřený úchop taky nikdy není pasivní viseni za šlachy a svaly bez kontrakce. Taky je potřeba říct, ze ty poměry se velmi vyrazne změní s velikosti a tvarem chytu, počtem prstu, populačně castymi anatomickými variantami hlubokeho(ych) flexoru(ů) a extensoru prstu atd.
Asi to nějakou práci dalo, ale upřímně, kdo cvičí delší dobu tohle zjistil zkušenosti s vlastním tělem, protože ho to do tech pozic samo srovná a kdo začíná, tomu se stačí podívat na video jak dělá Jan kares shyby, kde ta fixace je vidět do posledního svalovyho snopecku. Sorry, pokud tohle ma se to jmenovat jak viset na hrazdě a fixovat lopatku.
PS: ano opravdu jsem jednou slyšel prasknout poutko pres polovinu celyho staryho bebecka, to k tomu bum, bum, bum ...
J.Kladaodpovědět 
  Re: Komu neni rady.. 00:53:14 25.03.2020
Podle me je ta lista na fotce/videu proste moc velka, proto je poloha palce vuci ostatnim prstum pri polouzavrenem jaka je a vypada to jako zamceny uchop.
T.odpovědět 
 Re: Komu neni rady.. 17:14:04 25.03.2020
"Co děláš ve volném čase zadarmo pro lezce ty?"
Udělat si reklamku v pohodě. Cooper v pohodě. Ale tyhle manipulativní kecy, který mají vyvolat falešný pocit viny, si prosím tě Nikol strč někam.
Akorát tím lidi nasereš a odradíš.
Ti co na to upozornili prostě mají pravdu. Příležitost se zviditelnit a udržovat se lidem v povědomí v době, kdy samotný kšeft nejede. Jak říkám - v pohodě. Jen z nás nedělej idioty prosím tě.
Metodějodpovědět 

 Buchty!19:38:42 24.03.2020
Já v tom nevidím žádný rozdíl. Na jednom oblázku je menší buchta a na druhým je větší buchta.
Esusodpovědět 

 uchop??19:45:52 24.03.2020
jsem mimo ja nebo co se tu stalo?? Z obr jsem pochopil,ze podstata je postaveni ramenniho kloubu vuci lopatce a zbytku trupu.vubec by me nenapadlo resit uchop prstu,kor kdyz slecna zjevne nevisi v chytu. Na prv obr je uvedeny jak je to blbe protoze ma ramena vytazeny z prirozeny osy a hrozi pretizeni a blokace krku,zatuhnuti sije a horni zkrizenej syndrom.naopak na obr c.2 ma ramena v prirozeny ose,sijovy svaly maj vic prostoru,krk se nebude vytahovat zbytecne dopredu,lopatky budou vic zatazeny sikmo dolu smer pater. Vubec nechapu,co jinyho tu resit? Hlavne s trochou citu pro telo se na to da prijit za dve tri odpoledne,staci si udelat cas a zapojit hlavu?
jendaodpovědět 

 uchop??19:46:19 24.03.2020
jsem mimo ja nebo co se tu stalo?? Z obr jsem pochopil,ze podstata je postaveni ramenniho kloubu vuci lopatce a zbytku trupu.vubec by me nenapadlo resit uchop prstu,kor kdyz slecna zjevne nevisi v chytu. Na prv obr je uvedeny jak je to blbe protoze ma ramena vytazeny z prirozeny osy a hrozi pretizeni a blokace krku,zatuhnuti sije a horni zkrizenej syndrom.naopak na obr c.2 ma ramena v prirozeny ose,sijovy svaly maj vic prostoru,krk se nebude vytahovat zbytecne dopredu,lopatky budou vic zatazeny sikmo dolu smer pater. Vubec nechapu,co jinyho tu resit? Hlavne s trochou citu pro telo se na to da prijit za dve tri odpoledne,staci si udelat cas a zapojit hlavu?
jendaodpovědět 
 Re: uchop??20:01:44 24.03.2020
Čau, článek není jen a postavení ramen, ale i o "aktivním úchopu", tedy předpokládám, že o to je tady řeč. Postavení ramen nikdo nezpochybňuje.
johnyodpovědět 

 Nereklama21:01:16 24.03.2020
Hele, lidi, jak by podle vás měl podobný článek vypadat? A myslím to vážně. Pokud se někdo nepodepíše a napíše sem něco anonymně, dostane se mu kritiky, že píše blbosti a proč se nepodepíše, když je tak chytrý. A když se dotyčný podepíše a napíše článek pod plným jménem, je to opět prohlášeno za blbost a označeno jako odporná reklama.  Takže jak by to mělo vypadat, aby to bylo k vaší spokojenosti?
odpovědět 
 Re: Nereklama21:42:21 24.03.2020
A tobě to jako reklama nepřijde?
odpovědět 
  Re: Nereklama22:09:17 24.03.2020
Přijde. Je pravda, že název je tam zmíněn na tak krátký text hodněkrát. Na druhou stranu sem mohl podobný návod s rozborem dát kdokoliv, ale neudělal tak nikdo. Když už si s tím tedy dali i třeba jen trochu práce, proč jim ten odkaz a jméno nedopřát? Pokud budou mít jejich texty hlavu a patu a opravdu někomu mohou pomoci, proč jima tam to jméno nedopřát. Jo, pokud by sem dali jen půlku a závěr dali jen placený, bylo by to jiné, ale pokud sem dají nějaký smyslupný celek, tak zaplatit za něj jen přečtením jejich jména je to nejmenší, ne? Nevím no, jako reklamu to vnímám, ale ne pohoršující, beru to jako daň za obsah.
odpovědět 
 Re: Nereklama21:43:27 24.03.2020
Slečna by měla být otočená a v mokrým tričku (propoceným od cvičení samozřejmě). Pak by tu nikdo prolomenej úchop nekritizoval.
odpovědět 
 Proč je to reklama?10:53:12 25.03.2020
Mě by stačilo, kdyby se dotyčný podepsal jen jménem, bez kontaktů na firmu kde pracuje, kterou vlastní atd. Pokud to budu propagovat jako fyzická osoba je líp uchopitelné, než když tam narvu pracuju tam, a kdo chce toho to za nemalý peníz naučím. To druhé je reklama ať už "skytá" nebo přímá.
Zavišodpovědět 

 Reklama?08:32:58 25.03.2020
Zapojujete aspoň trochu mozek? K čemu by tu byla reklama, když všechna centra jsou zavřená a ještě dlouho budou... když mi zakážou prodávat párek v rohlíku, reklamou na něj si určitě nepomůžu... zjevná pomoc pro lezce zavřené doma tu je.
K.odpovědět 
 Re: Reklama?10:18:54 25.03.2020
Tak tohle není zrovna dobrý příklad :-) Teď se udělá série článků, jméno se dostane do povědomí, a až budeš za půl roku něco potřebovat, kam se obrátíš jako první? Takže reklama to je, ne že není. Jinak by stačilo, kdyby tam napsali Patrik, fyzioterapeut s praxí, a nemuseli tam cpát info o repre, několikrát plné jméno zařízení a další tu omáčku okolo toho. Samozřejmě se jedná o marketing, Brand Awareness. Otázkou je, zda to brát jako cenu za článek a rady zdarma, nebo zda to s díky odmítnout.
odpovědět 
  Re: Reklama?15:21:15 26.03.2020
oj, kdybys tak MOHL obdobně komentovat a srážet i všechny reklamní spoty v TV, obchodech, na šalinách, letáky, loga výrobců která ZADARMO(!!!!) nosíš na svých hadrech atd. - přestože od nich radu k věci nebo motivaci dostaneš jen těžko a zdarma už vůbec ne, to by byl ráj, viď?
odpovědět 
   Re: Reklama?15:59:35 26.03.2020
To máš těžké. Reklama sice je všude, ale třeba kdyby na těch šalinách nebyla, byl by lístek dražší, kdyby nebyla v televizi, nebyly by pořady zdarma, ale jen placená TV.... Nevím, mě reklama jako způsob placení nevadí. Byl bys raději, kdyby byl článek v placené sekci, kde by to sice reklama nebyla, ale platil bys za něj penězi?
odpovědět 
    Re: Reklama?21:35:40 26.03.2020
Můj příspěvek byl míněn jako mírně ironický dotaz na přispěvatele nade mnou, který se snažil nám vnutit teorii holé a prachsprosté marketingové nalejvárny.
odpovědět 

 Hrnce13:52:00 25.03.2020
Zas nám tady někdo prodává zázračné hrnce... Chápu, že parta mladých lidí(sporťáků, bakalářů fyz., masér, dva magistři, přičemž jsem nepochopil, co ten druhý má za odbornost), chce vydělat na zpovykaných pražácích, kteří už nevědí, co se sebou. Tak nabízejí zázračné služby, kdy nás naučí rozumět vlastnímu tělu a správně zatínat i m. cremaster. Promo foto s AO dodá punc důležitosti. Není práce, přijde krize, ale reklamičku maskovanou za osvětu napsat mohou. člověk s elementárním citem pro vlastní tělo a selským rozumem toto nepotřebuje.
Nabádání k uzavřenému úchopu v tréninku vnímám jako sporné. Osobně jsem 1,5* zažil bumbum a vykurýroval jsem si to sám, nelezením a následným dlouhodobým tejpováním (nikoliv kinesio, neb to je placebářství). K neklinickým, ale i těm klinickým, fyzioterapeutům, mám značnou nedůvěru, jednak od nich 15 let poslouchám(když se s nimi náhodně potkám), že mě budou bolet záda, neb se z lezení hrbím a vůbec to mám špatně, zatím se tak nestalo. Dále jsem s jedním fyzio. ter. řešil, jak je to u nich s evidence based a bylo mi sděleno, že to vlastně tak moc není, je to podobně jako v psychoterapii, kdy přijde borec, postuluje učení a ostatní to kopírují a moc kriticky neuvažují, hlavně, že to funguje, ale zda daná metoda je v souladu se znalostmi fyizologie muskuloskeleteálního systému a nervového systému se moc neřeší.
Nechce se mi věřit, že daná partička má nějaké spešl nolidž, žádného Koláře mezi nimi nevidím.
Ale kola kapitalismu se musí točit, nezávidím jim to, jen bych poprosil, aby z nás nedělali blbce a nákupce hrnců... Díky
k.odpovědět 
 Re: Hrnce14:28:49 25.03.2020
Sice jsi to vyjádřil drsně, ale je to tak.
Ještě si myslím tohle. I kdyby si člověk zaplatil všechno možný a naučili ho jak správně cvičit, běhat, šukat, držet tělo atd., tak málo, opravdu hodně málo kdo, to pak je schopen důsledně a hlavně trvale uvádět do praxe. Člověk má prostě svoje blbý návyky, který hodně těžko mění, vlastní genetický předpoklady, limity apod. Takže teoreticky by to i užitečný mohlo být, ale ve výsledku, díky dalším faktorům to jsou v podstatě vyhozený prachy.
měděný mužíkodpovědět 
  Re: Hrnce17:49:01 25.03.2020
Jojo, coaching, terapie, osobní trenéři, průvodci obchodama v Sapě, nejrůznější přednášky, organizované závody amatérů...

Většina toho je jen pokus jednotlivců si najít zdroj příjmů. Pro většinu populace naprosto zbytné služby a vyhazování peněz.
Tomodpovědět 
   Re: Hrnce18:15:55 25.03.2020
no to je ten nepříjemnej důsledek aktuálního eklu co se táhne evropou. Lidi co zůstali doma si uvědomili, jak málo toho k životu vlastně potřebujou.
Je to mezní situace, ale je možný, že svět, kde na nás každejch 30m číhá reklama nebo vošoust,co si potřebuje vydělat, tak končí.

vošousti teda nekončí,jen přehoděj výhybku.
Džejnodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.