LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Já slabě písknu, ty silně táhni.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
5.Štípek 11538
6.Stráník 11449
7.Nespoutaný 11416
Bouldry:
5.Pochman 10603
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141496 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
V 16 - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Doping a lezení?

1. část

Otevírám na Lezci nové téma a byl bych rád, kdyby se k němu lépe informovaní vyjádřili, zejména trenéři a závodníci. Lezení na špičkové úrovni je sport jako každý jiný. V honbě za úspěchem jsou někteří sportovci ochotni použít zakázané prostředky. Co je tedy doping?
1. užití prostředku (látky nebo metody), který je potencionálně škodlivý zdraví sportovců nebo je schopný zvýšit jejich výkon, nebo obojí.
2. Přítomnost zakázané látky v těle sportovce nebo důkaz o jejím užití nebo důkaz o užití zakázané metody.
Seznam zakázaných skupin látek a metod dopingu:
I. Zakázané skupiny látek:
A. stimulancia: amfetaminy, kofein, kokain, efedriny
B. narkotika: morfin a jeho deriváty (např. heroin, methadon)
C. anabolické látky
D. diuretika
E. peptidové hormony  a podobné látky (EPO, STH, ACTH, inzulin)

II. Dopingové metody:
A. krevní doping
B. podání umělých přenašečů kyslíku nebo plasmaexpanderů
C. farmakologická, chemická a fyzikální manipulace

III. Skupiny látek zakázaných za určitých okolností:
A. alkohol
B. kanabinoidy
C. lokální anestetika
D. glukokortikosteroidy
E. beta-blokátory

Tolik definice dopingu a seznam. Zpátky k lezení. Je lezení čistý sport? Na vrcholných soutěžích jako je Světový pohár, ME, MS či Rockmaster se provádějí dopingové kontroly. U nás byly zatím zveřejněny jen dva pozitivní nálezy: Iwona Marczis, nález efedrinu, a Chris Sharma, nález THC (1,9-?-tetrahydrocanabiol), zřejmě z jointa. Ale o jiných nebyla v našem tisku zmínka. Jestli ČHS kontroluje naše závodníky, jak to funguje u ostatních svazů, to nevím. Zpátky k provinilcům, efedrin se vám dostane do těla ani nevíte jak. Iwoně prý nosními kapkami, ale stačí jakýkoli prostředek na tišení bolesti, třeba nurofen apod. Co se týká Sharmy, k tomu se dostaneme později. To byli závodníci, je ale mnoho lezců, kteří nezávodí a přitom podávají vrcholné výkony v jakémkoli odvětví horolezeckého sportu. O využívání velkého počtu preparátů ve výškovém horolezectví by mohl nejlépe napsat Mudr. I. Rotman, který se problematikou výškového horolezectví zabývá. Lezce, kteří nezávodí, nikdo nekontroluje a mohou do sebe sypat co chtějí. Mnozí z nich jsou reklamními idoly. Další kapitolou je masové používání výživových doplňků. Těm a látkám zakázaným za určitých okolností se chci věnovat v tomto článku.

Výživové doplňky

Výživové doplňky obsahují látky tělu vlastní a nejsou zakázány. Dříve se považovalo za doping i podání těchto látek v abnormálním množství. Kauza o megadávkách kreatinu ve fotbale proběhla nedávno v deníku Sport. I požívání těchto látek představuje určité riziko. Nikdy nevíte, co vlastně berete. Preparáty pro růst svalů mohou obsahovat i nelegální anabolika.  Navíc se u těchto látek silně projevuje placebo efekt, protože jejich účinek lze na rozdíl od léčiv jen těžko zjistit. Proč jsou tyto láky užívány? Zde jsou některé důvody: oddálení únavy, urychlení regenerace, zvýšení objemu a intenzity tréninku, nárůst svalové hmoty a úprava vnitřního prostředí (např. hyperhydratace).  Vyjádření Americké společnosti pro sportovní medicínu: „Při konzumaci rozmanité a tedy vyvážené stravy je nepravděpodobné, že byste trpěli nedostatkem potřebných živin, který by mohl oslabit optimální sportovní výkon.“ Pro každého je jednodušší spolknout hrst tablet, než sestavit kvalitní jídelníček. Kdo by se také staral o to, co má jíst, kolik a kdy.
Zde je stručný přehled běžně užívaných látek, účinky, jejich využitelnost a má vlastní osobní zkušenost:
Kreatin: V současnosti běžná záležitost téměř ve všech sportech. Je jakýmsi přenašečem energie s velkým účinkem na anabolické procesy ve svalu. Současně s ním je třeba požívat polysacharidy. Je to vlastně takový nabíječ svalů glykogenem. Podporuje tvorbu beztukové svalové tkáně a zvyšuje sílu a vytrvalost. Studie ukázaly nárůst svalové hmoty o 2 kg za 4 týdny. Dá se užívat v rovnoměrných dávkách při tréninku, před závody se dávkování mění. Nesmí se užívat současně s kofeinem. Osobní zkušenost: při rovnoměrném dávkování o trochu lepší regenerace,  přibral jsem 5 kg za 2 měsíce, po vysazení váha za měsíc v normálu. O dávkování před závody by mohla více prozradit H. Lipenská, viz. rozhovor v Montaně.
Pyruvát (kyselina pyrohroznová): Podílí se na vzniku acetyl-koenzymu A , který vstupuje jako palivo do Krebsova cyklu. Prý „o více než 40% zvyšuje odbourávání tuku, o 20% výkonnost a zabraňuje úbytku svalové hmoty“, ale také prý „poškozuje ledviny a způsobuje zažívací potíže.“ Tuk spaluje více i bez cvičení. Užíván v silovém i vytrvalostním tréninku, jednak hodinu před výkonem anebo během dne. Existuje i sloučenina kreatin-pyruvát, má mít silnější účinky než  směs obou látek. Osobní zkušenost: průvan v peněžence, pár lidí shodilo.
Inosin: Nukleotid, který způsobuje v krvi zvýšenou tvorbou 2,4-bisfosfoglycerolu zlepšuje uvolňování kyslíku z vlásečnic do tkáně, podobný efekt má jen pobyt ve vysokých horách. Po zákazu anabolik nejoblíbenější doplněk. Osobní zkušenost: velice dobrá, běh, kolo, běžky, lezecká vytrvalost – vše lepší. Není drahý.
Aminokyseliny: BCAA (valin, leucin, isoleucin), glutamin a další: urychlení regenerace, při těžkém tréninku mají zabránit úbytku svalové hmoty, zvyšovat imunitu. O AMK v lezení by lépe mohl vyprávět R. Tomanec, co v Ospu nechodí s A. Huberem na večeři do baru a dá si dávku aminokyselin. Osobní zkušenost: průvan v peněžence.
Proteinové nápoje: Účinky: urychlení regenerace, nárůst svalové hmoty, atd. Velké zkušenosti s nimi mají kulturisté. Osobní zkušenost žádná.
Polysacharidové nápoje ( různé přísady: vitamíny, kreatin, atd.): zdroj energie před a po tréninku, urychlení regenerace. Osobní zkušenost: je to jako jedno jídlo navíc, přiberete.
Vitamíny: V dnešní společnosti je užívání vitamínů v megadávkách běžné. Pro lezení je vhodný zvýšený příjem vit. C, kvůli šlachám a kloubům. Riziko komfortního metabolismu.
Preparáty pro výživu kloubů: Pokud je neužíváte spolu s většími dávkami vit. C, jsou jejich účinky minimální. Osobní zkušenost: Preventivní užívání leze do peněz, vyplatí se při rizikovém tréninku prstů. Lepší je trénovat s rozumem a jíst sulc nebo tlačenku.
Lecitin: urychluje regeneraci, podporuje nervovou činnost, chrání játra, zvyšuje imunitu. Osobní zkušenost: Dobrá. Dá se říct, že funguje.
Jak už bylo řečeno, tyto doplňky většinou bezprostředně neovlivňují sportovní výkon, jen vám umožní více dřiny. O tom, zda je to také doping, si udělejte jasno sami. Já osobně lezu stejně blbě, ať už "sypu" nebo ne. Druhá vatianta je podstatně levnější.

Látky zakázané za určitých okolností

K těm jen krátce. Co vás tak může potkat při lezení na závodech i ve skalách.
Alkohol: Droga jako každá jiná, ale spolu s nikotinem jediné legální drogy. V některých sportech zakázán. Ve sportu má až na zmírnění předstartovních stavů jen negativní účinky. Narušuje koordinaci pohybu, zhoršuje rovnováhu a prostorovou orientaci, prodlužuje reakční dobu, vše podstatné pro lezení. Zhoršuje i vytrvalostní a silové schopnosti. Pořekadlo „Jak piješ, tak lezeš.“ neplatí přímo úměrně. Naštěstí ti, co toho v noci nejvíc vypili, do skal ani nedojdou. Krom toho opilý lezec ohrožuje především sebe, opilý jistič už ne. Takže před lezením maximálně jedno pivo pro ono zmírnění „předstartovního stavu.“
Kanabinoidy (THC): U nás nelegální droga. Zakázaný prostředek v některých  sportovních disciplínách, jak už víme i v lezení, Formuli 3000 a snowboardingu. Nejedná se o látku přímo povzbuzující při výkonu, ale je postihována jako společenské zneužívání drogy. Nežádoucí účinky pro sport jsou tyto: snížení pozornosti, halucinace, zhoršení koordinace pohybů, zvýšení krevního tlaku a potíže spojené s kouřením, při dlouhodobém užívání může dojít k nižší produkci testosteronu. Prý poškozuje pověst sportovců a sportu jako kladného činitele v harmonickém rozvoji člověka. Jestli chcete být špičkovým závodníkem, nehulte. Jinak si myslím, že občasná konzumace  menšího než velkého množství marihuany  je pro harmonický rozvoj lepší než jakékoliv množství legálního alkoholu. Možná nemá bezprostřední účinky, ale druhý den se mi leze nebo běhá lépe než obvykle.
Tak to je zatím vše. Kdo ví víc, nebojte se to napsat. Nejsem biochemik, uváděné informace nemusí platit.

David Chudoba   [úpravy] 18:16 18.09.2002Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

Nový komentář 

 Kruci.........
Diamid kyseliny lysergový v kombinaci s rohypnolem, nebo kaďákem taky neni špatný. Akorát sou večer trochu křeče, ale dá se to přechlastat! Sportu zdar!
Zapsal: Luk, 23:07:52 18.09.2002
 THC
Zkusil jsem před lezením zahulit, ne pro sportoní výkon, spíš pro ten pocit a vylez' jsem úplný hovno. Z toho vyplývá, že lezení a hulení moc dohromady nejde. Člověk taky potom dělá naprostý chujoviny, takže ani z hlediska bezpečnosti nič moč...
Zapsal: Přípluv, 12:22:04 19.09.2002
 ad. THC
Pod poslední dvě věty předposledního odstavce bych se mohl podepsat :-)))) A nesouhlasím úplně s Přípluvem. Možná subjektivně on osobně s tím mohl mít problém, já (také subjektivně) myslím, že je to stopro lepší než lézt po užtí legálního alkáče :-) Včetně té bezpečnosti - i když v principu má Přípluv pravdu. Ale zpět. Je přece bomba sedět na vršku a moct v klídku zahulit. Jen se to nesmí přepísknout, a tady vidím největší problém obecně užívání THC - špatná dávkovatelnost. Jedno pivko je jedno pivko a těžko Vás ohrozí, pokud není např. extrémní vedro, nemáte kocovinu, nejste jinak zapřísáhlí abstinenti. Prdíček nevozkoušený travbky vás může docela složit, může o zabrat jinak než jste zvyklí, účinek je velmi individuální a i následky jednotlivých konzumací se mohou výrazně lišit. A to už vůbec nehovořím o dloudobé konzumaci, haluškách a flešbecích :-)

Takže jo, ale s mírou. Momochodem, jeden čásek sem se na horách častějc potkával s takovou partičkou docala tvrďáků z Madridu. Svým přístupem k uvedené droze byli stráášně roztomilí. Oni si prostě nedokázali představit dolezenej vršek bez hulení. Největší průser nenastával když už nebylo co žrát, docházel benzín do vařičů a kvůli sněhu nešlo vypadnout, ale tehdy, když docházel haš. No co Vám budu vyprávět, pěkná partčka. Mimochodem z nich padaly takový ty fakt zásadní rady: Až pojedeš na Huascaran, nakup už v Limě. Dál nic neseženeš a to máš, jako bys na tom kopci nebyl...

Jo a eště k tématu. Teda k dopingu. Ten efedrin. Resp. pervitin (perník, piko nebo pod jakým názvem to znáte). Celkem ještě nedávno se jeho užíváním mnozí výškoví lezci ani moc netajili. Není to sice podle mého názoru vůči tomu kopci fér, jedná se doping v nejklasičtějším slova smyslu a vůbec... Takže sem proti. Ale jsou okolnosti na horách různé. Svými účinky velmi podobný preparát jednou vytáhli ze svých baťůžků Rusové při takovém blbouninkém sestupu kde jsme se střídali u nosítek. Prostě situaci vyhodnotili jako adekvátní k požití drogy - dopingu. Od té doby s sebou obvykle nějakou podobnou stračku taky tahám. Dává to prostě pár hodin k dobru... Jen je problém že se s tím asi musí mět trošku zacházet a asi i mít účinky na sobě vyzkoušené v situaci klidové (nemyslím, že by byl dobrej nápad zkoušet co to s váma udělá až v okamžiku, kdy fakt potřebujete pár hodin k dobru). Ale jinak myslím, že doping a horolezectví popř. žití drogy v krizové situaci, je docela zajímavé téma.
Zapsal: Tomáš F., 13:29:57 19.09.2002
 P.S.
Luku, ta kyselinka je fajn, jen to ve skalách nekombinuj podle uvedenýho receptu, buď nám je celý pobliješ, nebo zasviníš vokolí vod krve :-))
T.
Zapsal: Tomáš F., 13:39:06 19.09.2002
 Re: ad. THC
Faktem je, že vožralej jsem nikdy nelez' a ani to teda zkoušet nehodlám. Faktem, ale taky je, že dát si na nějaký skalní věži prda není zas tak špatný. V mým případě ovšem až při poslední lezbě :o)
Zapsal: Přípluv, 13:53:31 19.09.2002
 anonim
jednou jsem zkusil lézt po hulení a ono to bylo docela fajn. Sice jenom na druhym a nohy se mi trochu motaly, zato stisk a vytrvalost byly snad nekonečné. Pořád bez námahy a najednou pád. Obecně pro mne platí, pokud hulení, tak na druhém.
Jednou jsem taky lezl na Suškách po půl flašce vodky. Nic moc. Úplně jsem ignoroval nějaký dávání smyček a cestu jsem vylezl prakticky sólo. Po chlastu nelézt.
To je jen můj názor. Prosím, nezlobte se, že je to anonim, mám důvod stydět se za svoji minulost, trochu jsem to přeháněl.
Zapsal: , 14:45:03 19.09.2002
 anonym
To je sice moc hezký,ale anonym je anonym a ne žádnej anonim,ty jeden alkoholyku!
Zapsal: koník, 15:04:29 19.09.2002
 Chlast
Lezení nadranej je celkem sranda ale všeho s mírou, o bezpečnosti nemůže být řeč, je to spíš takový sólování s lanem. Na srbsku sme např. onehdá lezli s kámošem každej po litru vína, přesně si pamatuju jak sem se vysmátě u nejtu rozmejšlel jestli si ho budu cvakat nebo ne, po pohledu dolu na kámoše "jistícího" v sedě deset metrů od stěny s lahváčem v ruce sem usoudil že je to fakt jedno. Nejzasvěcenějším kdo by mohl k chlastu při lezení promluvit je podle mě Gorbi, to je fakt borec, jednou sme ho viděli v neděli ráno ve skaláku na koupáku jak se po čtyřech snažil zdolat schůdky k silnici (moc mu to nešlo) a za půl hodiny už vzlínal nějakou osmu na prváka (dost mu to šlo).
Zapsal: Špicál, 15:10:35 19.09.2002
 "Narkomani"
Nečekal jsem, že se to zvrhne tímto směrem. O chlastu i THC by asi nejlépe mohl poreferovat Rado Ulman, v minulosti nazývaný Opilá hůl. Třeba koloniál v Ádru, lezci si kupují rohlíky a něco k snídani, přijde Ulman, koupí si lahev meruňky a vyrazí do skal. Já jsem vypozoroval, že "rozumná hranice" jsou 3 piva. Jedna ze surovin pro výrobu piva je chmel otáčivý (Humulus lupulus). Je ze stejné čeledi jako konopí (Cannabaceae - Konopovité). V dávce 2 až 3 piva, když nepřeváží účinek alkoholu, má pivo podobné účinky jako konopí. Stav lehkého sešlehnutí se dá navodit i snúsem - tabák, který se aplikuje mezi dáseň a horní ret, buď v pytlíčkách (podobné čajovým), nebo se dělá kulička v prstech. Znalci mají vyrobený dávkovač z nejmenší injekční stříkačky. Účinná látka je nikotin. Nedoporučuji aplikovat dlouhodobě, nastupují abstinenční příznaky jako mají kuřáci.
Zapsal: Bída, 15:35:18 19.09.2002
 hmmm....
... koukam, ze uz se to skoro zvrhlo v navody k "poziti" :-)
Zapsal: Dan, 16:07:38 19.09.2002
 To je mazec.....
Tyvole ani jedna záporná reakce!!!! To je hustý!!!! To se ti fakt Bído povedlo!
Zapsal: Petr Chus, 22:15:58 19.09.2002
 ad. ad. THC
V lezeckém životopise ikony poválečného alpinismu - Herman Buhl, Od Alp až po Himaláje, je uvedeno, že v závěrečné fázi svého (nadčasového) sólo výstupu (resp. vrcholového útoku - klasická expedice) na Naga Parbat použil tabletku pervitinu. Pak strávil bivak bez stanu či žďáráku jen někde v koutku závětří okolo 8000 m. Pro tento případ asi opodstatněné, jestli měl kyslík, si už nepamatuji, ale spíš ne.
Zmíněný efedrin má k "péčku" blízko, páč se to z něj vyrábí.
Zapsal: Staník, 00:19:44 20.09.2002
 ?
Komentare jsou o nicem , je to vic sranda nez hrozba pro lezce , celkovy problem anabolic je nekde jinde , kdo ma rozum a umi to brat nema problemy se zdravim a dokaze cilene zvedat svoji vykonost , narozdil od hazarderu s chlastem . A v tom clanku je taky par - promin - blbin .
Zapsal: pip, 10:48:56 20.09.2002
 Ad píp
Tak ty blbiny oprav, pípe! Ty sypeš anabolika? "Gratuluji".
Zapsal: Bída, 11:09:56 20.09.2002
 Add zákon o cenzuře
Zas jim to Bído tak nežer, viz:
http://www.legalizace.cz/index.php?clanekid=215#top
Zapsal: Spical, 11:39:34 20.09.2002
 pro Bidu
Zklamu tě , nesypu , jenom jsme se o tom před pár lety učili a mám na sypačku trochu jiný názor.A vrcholový sport? to je kategorie sama pro sebe.
Zapsal: pip, 12:09:30 20.09.2002
 Carl Lewis
Myslim si , ze kazdej zkusil lezt ci jinak sportovat po poziti nejake drogy, at uz je to alkohol, nikotin ci trava. Clovek je proste zvidavej tvor a neda mu to dokad to nevyzkousi. Vetsina lidi to zkusi parkrat a a pak zjisti, ze je treba bejt obezretnej-viz predchozi prispevky. Ovsem s chladnokrevnym sypanim tohle nema nic spolecnyho. A mam pocit, ze Bida chtel rozjet spis diskusi o tomhle. Chtel bych tady pripomenout pripad fenomenalniho atleta Carla Lewise, ktery byl hvezdou osmdesatych a devadesatych let. Tenhle clovek sypal pod dohledem spickovych vedcu a dosahoval spickovych vykonu. Dnes je z nej troska, ktera nezvedne ze zeme 5-ti kilovou zatez. Podobnych pripadu je vic staci cist noviny.
Existuji i jine moznosti, nez je pouzivani dopingu ci ruznych prostredku doplnkove vyzivy. Zlepseni vykonnosti se da dosahnout napriklad dlouhodobou upravou jidelnicku, cilevedomou zmenou zivotniho stylu, posilovanim fyzicke, mentalni a duchovni urovne cili snahou o harmonicky rozvoj osobnosti. V soucasne dobe se klade prilisny duraz na fyzicku, ale je treba si uvedomit, ze lidska osobnost neni jen telo. Predstavte si cloveka jako trojnozku, jejiz jedna noha je obrazem fyzickeho rozvoje, druha psychyckeho rozvoje a treti rozvoje duchovniho. Pokud budete preferovat jednu cast na ukor ostatnich, nebudete nikdy v rovnovaze. Potom nelze ocekavat dobre "vykony".
Vsechny Vas zdravim a preji Vam, at se Vam v hlavach rozbreskne.
Zapsal: Ivan, 12:13:53 20.09.2002
 Staniku,
Herman Buhl na Nanga Parbatu nesezral jenom 1 tabletu, myslim ze musel bejt hodne vysmazenej. Kyslik nemel. Pervitin se sice vyrabi z efedrinu,
ale blizko k nemu ma jenom proto, ze se z nej vyrabi.
Zapsal: , 15:56:37 20.09.2002
 ad vzkázek pro Stanika
Nojo, když já nevím... Anonymní předřečník (předpsavec?) se značnou jistotou tvrdí, že to nebyla 1 tableta... Netuším, nebyl sem tam, ale teoreticky by klidně být mohla. Pokud vím jednalo se o průmyslově vyrobený preparát určený pro zvláštní účel. Něco podobného je známé už od války. Amfetamínek, nebo ma v potahovejch tabletách (nezajímal jsem se nikdy přesně jak toho bylo docílenove jestli ve vrstvenejch nebo co) se uvolňoval do organismu postupně. Dávka nebyla dostatečná na pořádný hučení, ale přitom to byl silnej stimulans v pravým smyslu slova.
Zapsal: Tomáš F., 18:13:02 20.09.2002
 Jedalnicek
Chcel by som tuto diskusiu, mozno je to aj namet na clanok, posunut troska inam ako alkohol a trava. Vela ludi tu pise o spravnom jedalnicku. Skuste napisat ako by mal vyzerat (spravny) jedalnicek lezca. Teoreticky, prakticky - priklady.
Zapsal: Sebastian, 18:15:41 21.09.2002
 muj pohled
Dopředu upozorňuju, že jsem nikdy nesypal! Za těch 15 let co jsem se věnoval běhání bylo pivo( jedna desítka po tréninku ) jedinej prohřešek, navíc naordinovanej trenérem...
Přesto nesouhlasim se zákazem používání dopingu, podpůrných prostředků, nebo jak to vše nazvat. Proč?
Postihnutý jsou jen ty, co holt použijou látku kterou lze prokázat, ty co maj smůlu na šťáry, ty co maj horší laboranty...
Ať si každej plnoletej dělá se svým tělem co chce. Ředitelovi firmy taky nezakážou dělat 20 hodin denně, protože si tím huntuje zdraví, jeho ta práce živí, že? A vrcholového sportovce taky. A že je to nefér vůči těm co nesypou? Proč? Je jim holt přednější zdraví než výkon...
Takže pokud svým jednáním neohrožuje okolí, nechť si každej se sebou dělá co chce, ke stáří ( pokud ho bude mít ) tu chybu pozná.
Sviňárna je, že kolikrát ani sportovec neví co do něj cpou, holt je prostředkem k zisku...
Zapsal: Maty, 09:51:26 23.09.2002
 Re: Maty
V zásadě s tebou souhlasím, ale nejde to uplatnit obecně. Podle mého jsou závody od toho aby se ukázalo kdo je v danou dobu na špici-a to se dokáže jen pokud budou mít všichni stejné podmínky(nebudou pod vlivem). Ale ne k tomu, kterej preparát je nej.
Zapsal: BB, 14:27:12 24.09.2002
 Re:BB
No jo, ale to je ono. Na francouzkym touru "sypou" vsichni. Tim myslim treba i vymenu vlastni krve po etape ( za okyslicenou a odpocatou ), spravne davkovani povolenych preparatu a umne skryte davkovani zakazanych + smula na staru, + spousta dalsich podfuku na obejiti kontroly. A na onu spici se clovek dostava roky. Kdyz budes deset let trenovat s nedovolenym pripravkem, pak vysadis, vycistis se, pojedes na Olympiadu a vyhrajes, tak je to fer? A stejne podminky stejne nezajistis, ani kdyby neslo o sypani.
JO, je to tezky, ale uz stari Rimane dopovali... Ja jsem si pred dlouhou strekou daval silnej vyvar turka, kofein holt pomaha, bylo to fer? Povolena davka je cca 10x vyssi...
Zapsal: Maty, 15:52:45 24.09.2002
 pro Spicala
Joo, Gorbi, ten umi lejt...........
Zapsal: Jana, 17:09:27 27.09.2002
 re:re:bb
Ukaz mi odvetvi vrcholoveho sportu kde nesypou vsichni? :) Sype se vsude kde je potreba sila, rychlost a vytrvalost! Ale vzdyt je to tak dobre! Kdo by se dival v televizi kdyby fotbalisti v lize mistru sve zapasy tak nejak odchodili? A vubec, podivejte se treba na to jak vypada postava fotbalisty dneska a jak pred dvaceti lety, ale nejsou to jenom fotbalisti, jak rikam, vsichni ... Nedved, Ulihrach, Thorpe, Maier, Hewitt, Jonesová, Sebrle, Kostelicová ... - zrovna tihle me prave ted napadli ... Kazdy si dneska pomaha, treba rano lidi co jdou do prace (megadavky kofeinu), nekteri zpevaci by by bez toho aby se nezhulili neslozili pisnicku, a vsichni vrcholovi sportovci. Nejde o to ze jim to pomuze na tom zavode, ale to, ze muzou trenovat tak jak by to "cisty sportovec" nikdy nedokazal, aniz by pak nebyl pretrenovany. Podle meho nazoru by se mel doping povolit uplne. Kdybyste v televizi meli moznost sledovat 2 druhy mistrovstvi sveta: nasypani-vitez:stovka za 9,79 a nenasypnai: vitez stovka za 10,9 na co byste se divali radsi, vy moralisti? :) A taky by se sice nekolik "snilku" vzdalo snu o mistrovstvi sveta ale toho se mohli vzdat uz pred 50ti lety a spousta lidi by prisla o praci(antidopingove divadelko a creatinove firmy). Proc by mel vyhravat nejaky blbecek z cvicne louky pred zavodniky kteri zijou pro sport, mysli na svuj zavod kazdou chvilku a dali by pul zivota za to aby se postavili na olympijskou bednu, a udelaji pro to cokoliv! Kdybyste jim rekli ze od tedka budou vyhravat vsechny zavody a za pet let zemrou tak vam 70% odpovi ze jo (zrovna jsem to videl v televizi) ale to zadny "rekreacni" sportovec co si zajde po treninku na "pivko" nepochopi.
Zapsal: Martin, 20:47:27 06.04.2003
 
Pro lezen by bylo idealni brat mensi davky Nandrolonu Decanonatu v kombinaci s tabletovym winstrolem pro narust sily...anebo pouzit jen winstrol, ci halotestin.. nejluxusnejsi lezecky doping by byl zce la urcite oxandrolone ovsem ma jednu nevhodu ze stoji zhruba 400-500kc denni davka a to si u nas v lezeni nikdo dovolit nemuze....
minusy to urcite ma ale na nandrolon decanonatu by urcie ubylo zraneni z pretizeni a ruptur slach nebo zraneni kloubu.. sam ho nezneuzivam ale taky neodsuzuju...kdo krici chytte ho on neni cisty sam neni cisty ...
Zapsal: Teuton, 14:00:34 23.05.2004
 Idioti
Vy jste idioti. To co jsem četl, že lezete a jaké máte zkušenosti to je nevídané. Takhle se bavit to nedokáže ani blbec po 10 pivech. Nechci abyste mYsteli, že chci pouze nadávat, ale to opravdu nemáte žádné znalosti. Dakoví diletanti.
Zapsal: Jirásek, 19:51:12 18.12.2005
 ...
...
Zapsal: . . ., 05:20:26 18.02.2007
 ...
...
Zapsal: . . ., 11:07:11 24.02.2007
 
Muppets
<!-- 122.96.59.102/ -->
Zapsal: e t a l a z e s i t e d @ g m a i l . c o m, 12:56:35 14.06.2016
 
Thury harcourt b
<!-- 107.151.136.218/ -->
Zapsal: m u s c l e d e v e d o p @ g m a i l . c o m, 13:04:24 14.06.2016
 
Helmvaarders
<!-- 107.151.142.122/ -->
Zapsal: m u s c l e d e v e r o p @ g m a i l . c o m, 13:08:20 14.06.2016
 
Unsensor TEAM
<!-- 183.91.33.43/ -->
Zapsal: a n a b o l i c s f a s t 2 2 @ g m a i l . c o m, 15:10:00 19.07.2016
 
Săo Polo
<!-- 61.168.11.29/ -->
Zapsal: n e x t d a y g e a r 2 2 2 @ g m a i l . c o m, 15:12:00 19.07.2016
 
Peace Paddlers
<!-- 178.150.15.77/ -->
Zapsal: m u s c l e d e v e r o p @ g m a i l . c o m, 22:40:57 10.08.2016
 
Odense Kajakklub
<!-- 178.150.15.77/ -->
Zapsal: e t a l a z e s i t e r @ g m a i l . c o m, 22:44:33 10.08.2016
 
BayLagoonDriftDancer
<!-- 37.57.231.115/ -->
Zapsal: n e x t d a y g e a r 2 2 2 @ g m a i l . c o m, 22:51:38 10.08.2016
 
Gekko Gent
<!-- 37.57.231.115/ -->
Zapsal: a n a b o l i c s f a s t 2 2 @ g m a i l . c o m, 22:58:55 10.08.2016
 
D.I.T.
<!-- 124.88.67.54/ -->
Zapsal: m a i l b o t t r 4 5 3 @ m a i l . r u, 15:34:50 29.08.2016
 UDvZtQtEqqwOP
Canada>Canada http://madthumbs.fun/ mad thumb
Prosecutor Rich Mantei also sought to have the jury consider a third degree murder charge with the supporting felony being child abuse for shooting the teenager. Nelson rejected his argument, but not before an outburst by West.

<!-- 192.169.188.100/ -->
Zapsal: WsRePLImilKDcNYULna, 08:00:37 07.06.2019
 OVUXRkgVIMyGf
A few months http://boobs.pet/ indian boobs In their defence, independent schools argue that extras have to be paid for somehow and individual charging is often the fairest way. Sophie Braybrooke, marketing director at the Royal Hospital School in Suffolk, explains: &ldquo;One pupil may opt for music tuition, horse-riding lessons and golf lessons with a pro, need physio due to an injury and request transfers to Heathrow at the beginning and end of every term. These must be charged as extras as not everyone will need them.&rdquo;

<!-- 192.169.188.100/ -->
Zapsal: WsRePLImilKDcNYULna, 08:00:52 07.06.2019
 hkOlWLBKAJWjlFk
Could I make an appointment to see ? http://fittor.top/ hariga fittor Yet, the lightbulb went on watching “NBA Countdown” during the NBA Finals. Johnson is miscast. He is in the wrong role. He should not be just another analyst on a panel. Like he did with the Lakers, Johnson should be running things. He should open the show, lead discussions, spark debate and take the program in and out of breaks.

<!-- 192.169.188.100/ -->
Zapsal: WsRePLImilKDcNYULna, 08:00:58 07.06.2019
 YEqUlQFiGRsjCbb
Will I be paid weekly or monthly? http://lamalinks.fun/ lamalinks.com "The present bill directly affects the ability of people and organisations to engage with the government and to participate in political and electoral campaigning," it says. "Given these factors, it is essential that the legislative process accords with the highest standards. As such, the handling of the bill to date is a matter of significant concern.

<!-- 192.169.188.100/ -->
Zapsal: WsRePLImilKDcNYULna, 08:01:01 07.06.2019
 RTzOMWDJzyxrMhshU
Will I get travelling expenses? http://xvideos.doctor/ xvideos indonesia What a lot I didn&rsquo;t know. Even now, almost precisely 10 years since David Kelly&rsquo;s last journey, we are still learning just how extraordinary and inexcusable the behaviour of our rulers was &ndash; both towards him, and in the wider cause, defending the Iraq war, for which he was outed and died. On July 18 2003, I did not consider myself a shockable person; I was an experienced, sceptical journalist with, I thought, a realistic idea of how politicians, intelligence officers and civil servants behaved. But over the months and years that followed, my views, and those of most of the country, changed. To borrow the famous words of David Astor over Suez, we had not realised that our government was capable of such folly and such crookedness.

<!-- 51.15.53.83/ -->
Zapsal: YIThLRUqkvtxrrbh, 01:58:14 20.06.2019
 BofhBtTKnAnsfbPF
this post is fantastic http://lamalinks.fun/ lama links Our Classified websites (Photos, Motors, Jobs and Property Today) use cookies to ensure you get the correct local newspaper branding and content when you visit them. These cookies store no personally identifiable information.

<!-- 51.15.53.83/ -->
Zapsal: YIThLRUqkvtxrrbh, 01:58:16 20.06.2019
 GFHhnWCBuJIUxWK
perfect design thanks http://rulertube.fun/ ruler porn tube In his second season with the Ducks, Kelly took his team to the BCS National Championship, where Oregon lost a close game to Auburn. Kelly&#39;s success with what was considered the fastest-pace spread offense in college football landed him a job with the Philaelphia Eagles.

<!-- 51.15.53.83/ -->
Zapsal: YIThLRUqkvtxrrbh, 01:58:17 20.06.2019
 GzWbcegbSkpyfYNz
What university do you go to? http://xtube.in.net/ www.xtube.com The company issued a new forecast for consolidated operatingprofit of 1 trillion yen for the full year to March 2014, inline with the average forecast of five analysts surveyed byThomson Reuters I/B/E/S of 1.01 trillion yen.

<!-- 84.201.149.171/ -->
Zapsal: CBGfwivWhnsQIYW, 11:57:10 29.06.2019
 RAVnazUTfbwimlu
Sorry, you must have the wrong number http://xnxx-xnxx.site/ xxx videos Xinhua cited a health bureau official as saying the teaminvestigating Sanofi would include disciplinary authorities andthe Beijing municipal health bureau, and it would look forclinical research programmes with lists of patient names andmedical reports.

<!-- 84.201.149.171/ -->
Zapsal: CBGfwivWhnsQIYW, 11:57:11 29.06.2019
 lIEVHwamhSAvw
Yes, I play the guitar http://xvideos.doctor/ porno “It looks like those two are going after each other,” said Exhibitor Relations vice-president and senior analyst Jeff Bock, “but that’s pretty much what they have to do, given their core audiences.

<!-- 84.201.149.171/ -->
Zapsal: CBGfwivWhnsQIYW, 11:57:11 29.06.2019
 hzmoysVIkRxAjMQlEAF
We used to work together http://wallpapers.in.net/ sexy girl wallpaper Jackson runs the Fair Hill Equine Therapy Center in Maryland, which is a state-of-the-art facility that offers race horses all different types of treatments and therapies to make a successful return to competition.

<!-- 84.201.149.171/ -->
Zapsal: CBGfwivWhnsQIYW, 11:57:12 29.06.2019
 how to lose weight fast naturally
Your way of explaining every little thing in this post is in actual fact great, all be capable of quickly comprehend it, Many thanks a lot. otertbe.se/map17.php hur l?nge ska man ha i silverschampo
<!-- 168.81.29.144/ -->
Zapsal: Gale, 03:16:09 24.09.2021


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 372 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 271 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.