LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jištění zdržuje.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140275 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
ZŠ Kladruby - Kladruby
Sportcentrum Evropská - Stěna FTVS UK - Praha 6

Prodejny
Rock Point - Smíchov - Praha 5 - Smíchov
Rock Point - NC Eden - Praha 10
HUDYsport - Ostrava

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Olympijské hry

šanci bude mít jen lezení na obtížnost

smallMezinárodní federace sportovního lezení IFSC se po pařížském mistrovství světa usnesla, že jediným kandidátem o získání olympijského statutu bude lezení na obtížnost.

Ostatní dnes již tradiční disciplíny (lezení na rychlost a bouldering) nebudou navrženy. Na zářijové klání v Paříži dorazili i dva zástupci Mezinárodního olympijského výboru (MOV). Důležitý okamžik pro lezení na obtížnost však přijde v prosinci, kdy bude tento sport oficiálně prezentován a představen MOV. Den „D“ přijde v září 2013, kdy MOV oznámí svůj verdikt.

IFSC zdůvodňuje upřednostnění obtížnosti před ostatními disciplínami následovně: „Výběr jedné disciplíny jsme museli udělat z důvodu daných limitů počtu sportovců na jedněch hrách. Lezení na obtížnost je historicky nejtradičnější disciplína, která je v současnosti nejpopulárnější mezi lezci, ale i diváky z řad nelezců a médii. Na druhou stranu rozhodně nevylučujeme, že by jednou mohly být součástí olympijských her všechny tři disciplíny!“ Pokud by MOV lezení na obtížnost přijal do rodiny olympijských sportů, historicky prvního olympijského vítěze bychom mohli znát v roce 2020.

Původní článek přeložil Daniel Polman, Lide&hory.cz
(IFSC, 26.9.2012: Lead for the Olympic bid)

olympijské kruhy


V kuloárech se proslýchá, že výsledky výběru nových sportů nelze odhadnout, jeden z možných důvodů je i ten, že po těch všech ceremoniích o tom nerozhodují sportovci, ale funkcionáři. (Podle množství všech těch mezinárodních organizací je to hodně pravděpodobné, zlatý náš ČHS, kde české horolezectví koordinuje hrstka lidí.) Odpovídá tomu také aféra s windsurfingem, na místo kterého byl vybrán kite surfing a doufejme, že sportovní lezení tak nemá nového soupeře. Viz Popletení Španělé, kteří vyřadili windsurfing z olympiády omylem, půjdou k soudu. Jako perličku lze uvést i seznam skandálů na olympijských hrách na Wikipedii (letos jich v Londýně také nebylo málo), ale nechybí jen kdo nic nedělá. LOH v roce 2016 budou v Rio de Janeiru; kandidáti pro rok 2020 jsou Baku, Madrid, Tokio, Istanbul a Dauhá, MOV bude hlasovat příští rok; o pořádání LOH 2024 má zájem 17 měst, rozhodovat se bude v roce 2017.

Sportovní lezení splňuje kritéria v pořádání soutěží všech stupňů a bude potřetí také příští rok jako ukázkový i na Světových hrách (obtížnost a rychlost). Jak je však popsáno výše, pro LOH je nyní ve hře pouze obtížnost. Také omyl? Pokud jde o jednotlivé disciplíny sportovního lezení, dosavadního favorita - rychlost/1960/ (ve světě divácky populární, pro laické diváky snadno pochopitelná "atletická" disciplína), nyní u Olympiády vystřídala obtížnost/1980/ (která se více přibližuje klasickému horolezectví a ve světovém poháru /1989/ je déle než rychlost). Pokud ale byla skutečně podstata předešlého favorita (rychlost) vysvětlována zástupcům MOV jako sprint (který už vlastně ale na LOH je), není se čemu divit, že zajímavější "novou" hrou bude obtížnost.
I když to možná nakonec celé dopadne ještě jinak - podle čeho (a s jakými zájmy) MOV skutečně rozhoduje nevíme a můžeme jen doufat, že na Olympiádě jde skutečně o zastoupení různých sportů v závislosti na celkovém počtu hráčů a sledovanosti diváků. Česká republika může svou troškou do mlýna přispět snad jen propagací sportovního lezení. Zda-li se sportovní lezení objeví na Olympiádě v roce 2020 není jisté, stejně jako na které další potom případně přibude lezení na rychlost nebo bouldering, či v případě ZOH drytooling.
Chcete li nahlédnout pod pokličku, jak to celé probíhá, mnoho dalších informací o Olympiádě, Světových hrách a zastřešujících organizacích se dozvíte také v minulém článku OLYMPIJSKÝ SEN.

logo sportovního lezení na WG

World Games - Sport climbing


Podle čeho by se sportovní lezci na LOH nominovali?


Obdobně jako u jiných sportů: Nominační kriteria (závody) bude určovat MOV ve spolupráci s IFSC, tak aby měly výsledky závodníků mezinárodní úroveň. České reprezentanty poté potvrdí ČOV na základě doporučení ČHS (respektive sportovní komise) podle výsledků dosažených závodníky, v každé disciplíně mohou startovat nejvíce tři atleti.
Standardně se takto LOH mohou účastnit závodníci do 8. místa na MS (finále), do 16. místa na ME (semifinále), případně do 16. místa celkového pořadí SP (vše v závodech z předchozích dvou let), případně budou vypsány jarní (světové) kvalifikační závody. Pro rychlost by připadala v úvahu ještě možnost stanovení výkonnostní kvóty (časový limit na 15m standardní trati). To sice předbíhám, ale klíč je u mnoha sportů obodbný, limity má pak např. závodní plavání a atletika.
IFSC může navíc doplnit neobsazená místa a zajímavá je také možnost obsazení kvótovaných míst nejlepšími sportovci viz Zásady nominace na LOH 2012 od ČOV, Zásady nominace ZOH 2010Plnění nominačních kritérií na LOH - MVČR.



Odkazy:

Oficiální stránky Českého olympijského výboru (ČOV)
Official website of the Olympic Movement (IOC/MOV)

Zastřešující organizace pro olympijské a neolympijské sporty:  SportAccord
IFSC
- International Federation of Sport Climbing
UIAA - Union internationale des associations d'alpinisme
UIAA a IFSC jsou také členem: The Association of IOC Recognised International Sports Federations (ARISF)
Wikipedie: Olympijské hry
Wikipedie: Olympic Games

Marťan   [úpravy] 10:40 11.10.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Trochu tupá disciplína11:47:55 11.10.2012
Obtížnost bude pro úplnýho laika možná méně zajímavá než rychlostní lezení, ale rychlostní lezení je, podle mého názoru, tak tupá disciplína, že je dobře že jeji propagace bude menší, než kdyby byla olymp. sport.
Jiriodpovědět 
 Re: Trochu tupá disciplína12:06:22 11.10.2012
Jo, to mám ověřeno ze svého okolí, všechny mé kamarády-nelezce fascinuje rychlost. A osobně si myslím, že by laikovi připadal i bouldering zajímavější než obtížnost.
Každopádně - jestli tam protlačí obtížnost, bude to super!
lehkozivkaodpovědět 
  Re: Trochu tupá disciplína12:36:25 11.10.2012
Pokud na olympiádu protlačíš rychlost a nebude tam zároveň obtížnost, celá laická společnost dostane opravdu úžasnou představu o tom, jak celé lezení vypadá. Nejen, že pod skalami uslyšíš "Hele, už leze k první skobě", zároveň se přidají hlášky typu "Ten leze ale pomalu" atd... Protože na olympiádě se přece leze na rychlost (Podle mě naprosto nesmyslná disciplína). Jestli něco, tak obtížnost a bouldering
hulakodpovědět 
   Re: Trochu tupá disciplína12:49:20 11.10.2012
Vzhledem k tomu, kolik laiků už okusilo, co to je to lezení, a dokázalo po barevnejch chytech vylézt někde na stěně "až nahoru" bych se zařazení obtížnosti na olympiádu moc nebál. Než, a pokud vůbec, v TV poběží, bude tenhle sport ještě populárnější. Rozhodně více ,než lezení na rychlost (a méně než fotbal :D). Kolik softmooverů leze na stěnách na rychlost ve spec cestách na tréning rychlosti. Třeba se ale pletu a v Mamutu a na Smíchově se na ty rychlolajny stojej fronty.
odpovědět 
    Re: Trochu tupá disciplína13:26:10 11.10.2012
no jasně, to je pohled lezce, pro kterého rychlost není lezení, ale vertikální běh. Ale z pohledu diváka, kterýho to až tak nezajímá, se to jeví jinak. A možná taky z pohledu pořadatele - pro kterého pro rychlost mluví mj. fakt, že se v tom dají měřit rekordy.
lehkozivkaodpovědět 
   Re: Trochu tupá disciplína07:54:10 12.10.2012
"Hele, už leze k první skobě" - co je na týhle poznámce špatnýho?
honzaodpovědět 
 Re: Trochu tupá disciplína14:55:25 11.10.2012
naopak, rychlost pujde nahoru. moc se tesim na steny dle parametru v cechach a mlade borce utrzene ze retezu.. :)
odpovědět 

 tv přenosy12:33:26 11.10.2012
Bude to chtít značné množství invence kameramanů a režisérů TV přenosu, jinak běžný divák ani zdaleka nepochopí podstatu obtíží toho sportu. Na druhou stranu, pokud se tohle podaří, může z toho být dobrá show i pro laiky.
Dodpovědět 
 Re: tv přenosy12:51:03 11.10.2012
Nemyslím, že by lezení na obtížnost bylo nějak náročné na pochopení pravidel a komentování. Prostě kdo vyleze nejvýš tak vyhrál :-) Navíc dneska není problém v přenosu elektronicky zobrazovat kde skončil předchozí nejlepší výkon, kde jsou klíčová místa...
Jirkaodpovědět 
 Re: tv přenosy12:56:18 11.10.2012
Třeba ve Slovinské TV běžně dávají přenos ze závodů SP v Kranji.
 martanodpovědět 

 pohled na věc13:45:04 11.10.2012
Pro mě osobně jsou některé argumenty o rychlosti celkem úsměvné. Osobně bych byl mnohem raději, kdyby bylo rychlolezení pod atletickým svazem, mnoha lidem by se jistě ulevilo. Na druhou stranu miluju skály, v poslední době hlavně bouldering, jsem štastnej za každou chvíli, kdy mohu vypadnout ven do skal a na kameny. - a to je pro mě lezení. Jestli si někdo myslí, že se to dá někdy jen trochu srovnat s pohybem na překližce jakýmkoli způsobem (obtížnost, rychlost) tak by měl zůstat na překližce a necpat se do skal, kde stejně akorát dělá bordel nebo minimálně zabírá místo na přespání a nutí místní k různým zákazům, které dřív nebyly zapotřebí... Rád bych samozřejmě viděl na olympiadě rychlsot, obtížnost určitě také, ale upřimně, koukat se na obt. nedá ani ted, to už by musel někdo opravdu hodně zapracovat na celém přenosu, jinak je to prostě nuda, ikdyž můj názor je hodně relativní a nikomu ho nenutím.
Jirka Šváchaodpovědět 
 Re: pohled na věc14:42:39 11.10.2012
jjj souhlas... obtiznost je velenuda a moc sanci na uspech nedava... o hodne zajimavejsi by byly bouldry tak jsou k videni v zamori nebo rychlost, kde je to preci jen zazivnejsi a akcnejsi disciplina.. s moznosti svetoveho a olympijskeho rekordu... ale rozhoduji evidentne bafunari a buhvi proc a jak...
odpovědět 
  Re: pohled na věc15:47:23 11.10.2012
naprosto nesoulhlasim!!! si idiot
.DOTodpovědět 
   Re: pohled na věc17:29:06 11.10.2012
To ze nesouhlasis nezname ze sem idiot :-)
odpovědět 
   Re: pohled na věc17:36:10 11.10.2012
.dot je idiot.. :-D :-D
odpovědět 
 Re: pohled na věc16:03:16 11.10.2012
No myslím si že tam je spousta na pohled nudnějších sportů než lezení, Takže bych se toho nebál. Navíc vzhledem celosvětově vzrůstající oblibě lezení ...
Blbý spíš je, že nejdřív tam bude v roce 2020, kdy už Adam nemusí být na špici ( i když by s ohledem na jeho věk ještě mohl ).
kktodpovědět 
 Re: pohled na věc19:32:28 11.10.2012
Nevim jestli je dobre srovnavat sportovni disciplinu "lezeni na obtiznost na umele stene" a lezeni/bouldering venku - rikat ze umelka nema cenu protoze venku je to neco jineho. To je jako je sportovni strelba holubu a skutecny lov ptaku - jasne, je to neco jineho. Diskuze by mela byt jestli lezeni na obtiznost na umele stene je sport ktery by mel byt na OH protoze sam o sobe splnuje nejake vlastnosti a ne jestli je to odvozene z neceho "prirodnejsiho" co je lepsi.
odpovědět 
 Re: pohled na věc10:52:15 12.10.2012
Nepsal jsi někde,že nejlepší je vyřešit problém skokem? Když (asi) nemáš dostatečnou vytrvalost a nebaví tě jí trénovat chápu, že nejlepší je bouldering. Ale jsou lidi co to maj obráceně,nebo umí oboje.A srovnávat lezení venku a na překližce?Toť Trochu mimo.
odpovědět 
 Re: pohled na věc16:08:14 12.10.2012
Jirko, nelezl jsi dřív taky rychlost?? (už to mám s pamětí horší) Jak se na to koukáš teď?
Standa & Honzaodpovědět 
  Re: pohled na věc17:21:17 12.10.2012
ifsc-climbing.org/index.php?page_name=pstambl&person=6306&cat=23
odpovědět 

 rychlost14:11:19 11.10.2012
Co mají všichni s tou rychlostí je to naprostá hovadina jediný závody na rychlost který mě bavěj je duel na rockmasteru jinak je to naprostá blbost co ani nedává smysl. :D
odpovědět 
 Re: rychlost14:44:56 11.10.2012
ale prave ze dava... :) vetsi nez obtiznost.. asi ne z pohledu lezce do denicku... ale z pohledu atletickeho pojeti sportu zcela jiste.. nebylo ono drive na olympiade neco jako splh na lane?
odpovědět 
  Re: rychlost14:48:36 11.10.2012
to nevim ale uznavám ze maš pravdu
odpovědět 
  Re: rychlost16:33:24 11.10.2012
dobrá poznámka o tom šplhu, ten by tam měl být, nic podobného tam není a přiznejme si šplh a rychlost jsou skoro to samé, jen ten šplh je čistší, elegantnější a má tradici...
takže šplh na laně, obtížnost a bouldering.
k.odpovědět 
  Re: rychlost10:43:32 12.10.2012
:) Samozřejmě, že šplh na laně na olympiádě kdysi byl. Dokonce se s ním pojí, pokud se nepletu, jméno prvního československého olympijského vítěze (respektive určitě jednoho z prvních) - Bedřich Šupčík, v roce 1936 nebo 1932 nebo tak nějak.
Robertodpovědět 
   šplh13:43:32 12.10.2012
cs.wikipedia.org/wiki/Bed%C5%99ich_%C5%A0up%C4%8D%C3%ADk
 martanodpovědět 

 jasne15:49:08 11.10.2012
Pro me je to pochopitelne rozhodnuti a bylo by super, kdyby se tam lezeni dostalo. Myslim si ale, ze bouldering je divacky vdecnejsi a laik by si ho vice uzil. Rychlolezeni je skutecne nejatletictejsi (to je slovo) disciplinou z techto tri a take nejjednodussin na pochopeni. Vysledek? Ja bych tam chtel vsechny tri :-))
Marekodpovědět 
 Re: jasne16:16:49 11.10.2012
Já bych tam nechtěl ani jednu disciplínu. Už takhle je v BB v určitých časech narváno k prasknutí.
Tondaodpovědět 

 hm16:10:44 11.10.2012
ze by konec cisteho lezeni?
strejdaodpovědět 

  Vzali jste ji šanci... 17:07:36 11.10.2012
!!!
odpovědět 

  lezení na OH19:16:56 11.10.2012
moc se mi to ani nelíbí začne lízt každej debil...
odpovědět 
 Re: lezení na OH21:12:40 11.10.2012
To už začal. Vem si třeba mě :)
P.odpovědět 
 Re: lezení na OH22:36:51 11.10.2012
už lezou aj debilové, jak si přékladem
ladjaxodpovědět 

 hm21:27:25 11.10.2012
Tímto definitivně lezecký svět postihla komerce tak že začít lézt jen klasiky na kámoších a čokách,aby jsem nepotkával tisíce lidí ve skalách ,proto že už díky překliškám leze kdo má do prd... díru a tímto se to zněkolikanásobí a každej bude říkat ,,já jsem horolezec přelezl jsem modrou,, :-D
Tommyodpovědět 
 Re: hm00:24:32 12.10.2012
nebo se rovnou začnem se dělit na překližkolezce, skálolezce a horolezce :D
odpovědět 
  Re: hm11:31:24 12.10.2012
Prapůvodně byli stejně řitolezci :)
jodpovědět 
 Re: hm11:30:19 14.10.2012
Bohužel, souhalasím ...
Jimmyodpovědět 

 atraktivita závodů v obtížnosti09:46:23 12.10.2012
Nechápu proč se nikdy (alespoň v kvalifikacích)  nevyzkoušelo v závodech na obtížnost paralelní lezení na identických cestách . bylo by to zajímavé hlavně pokud by bylo na cestě více míst , kde by se problém dal řešit více způsoby.
torousodpovědět 

 zajimava zmena10:50:35 12.10.2012
Ten posun od dřív protežované rychlosti k obtížnosti je zajímavá změna. Z horolezeckého pohledu naprosto pochopitelná, z pohledu možného úspěchu myslím pochopitelná míň - rychlost je skutečně pro laického diváka srozumitelnější, z televizního pohledu časově úspornější a líp snímatelná... No, uvidí se, jak to dopadne.
Robertodpovědět 

 kdo ví, jak to bude14:55:46 12.10.2012
Ještě cca před rokem byl mezi horodisciplinami nejžhavějším kandidátem na olympjský sport drájtůl.
odpovědět 

 Zklamání11:27:45 14.10.2012
Osobně si myslím, že lezení vůbec na olimpiadu nepatří. Asi jsem moc romantik, ale myslím si, že to bude mít spoustu negativních dopadů na celé lezectví. Lezení je pro mě krásně trávený čas v přírodě a ne SPORT. To slovo nemám rád. A teď to bude už dokonce taková atletika. Dovozováni si, soutěživost pod záštitou sponzorů, peníze atd... Čistota a ryzost z toho úplně zmyzí. Každopádně je dobře, že tito (atleti) jsou dost líní a jde jim hlavně o to, aby je okoukávali a obdivovali davy. Proto ještě alespoň zůstávají hory, kam se necpou. Za to jsem moc rad...
Jimmyodpovědět 
 Re: Zklamání10:26:08 15.10.2012
To jo romantik jsi řádnej :D . Lezení na překližce je v první řadě sport, a vždycinky byl. Standartní osazenstvo závodící na překližce potkáš venku tak maximálně na sportovkách. Neboj se ,že by se rasili s batohem a věcma na bivouac někde v okolí Eigeru. Na to nemaj čas ani chuť. Na to nemá chuť ani většina konzumentů "lezení" na překližce obecně. Takže vážně nemusíš mít obavu o přehnanou popularitu drsného a romantického dobývání skalních velikánů překližkáři.
odpovědět 
  Re: Zklamání11:02:35 15.10.2012
jen pro ujasnění: Slovo sport je anglosaského původu a odvozuje se od slova disport. Znamená obveselení, rozptýlení, vlastně útěk od práce, od povinnosti k zábavě. (zdroj wikipedia)
jnsnodpovědět 
   Re: Zklamání12:36:22 15.10.2012
Tak s tím nemůžu než souhlasit.
To přesně pro mě lezení znamená.
Každopádně ruku na srdce – spojujete si tyto věci se sportem v dnešní podobě ?
Jimmyodpovědět 
    Re: Zklamání14:13:53 15.10.2012
No někdo třeba ano. A pozor, neznamená to, že při tom nemůže být čistá duše jako ty. Moc to neprožívej, to že ty nemáš rád spojení lezení=sport, neznamená automaticky že to tak má být u každého.
odpovědět 
   Re: Zklamání13:01:49 16.10.2012
z latinského disportare = rozptylovati se, baviti se.
Lukas B.odpovědět 
 Re: Zklamání10:42:06 16.10.2012
Nemám nic proti sportovnímu pojetí lezení, už méně rozumím závodění, ale naprostou souhlasím s názorem, že lezení na OH nechcete. Více peněz a větší medializace vede k většímu tlaku, dopingu, podplácení atd.. Více mrchožroutů se na nás bude živit.. Nejsem až takovej romantik, ale nyní souhlasím:) Jsem rád, že dělám okrajovej sport..
BBodpovědět 
  Re: Zklamání20:57:01 16.10.2012
Souhlas. Jsem rád, že lezení je zatím okrajový sport, i když mohl by být ještě okrajovější.
Steveodpovědět 

 Divácky nudné11:16:00 15.10.2012
Po pravdě, nemůžu si vybavit sport, který by byl z diváckého hlediska tak pomalý a nudný jako je lezení. Druhým velkým problémem je, že to není zápas mezi soupeři současně, jako to je v jiných sportech, ale že leze postupně jeden za druhým. I to přispívá k divácké nezajímavosti. Dalo by se snad v tomto ohledu srovnat se sjezdem nebo boby, ale i to jsou sporty, které jsou rychlé, dynamické a obvykle na jednoho závodníka připadne tak 1 minuta času. Což u lezení rozhodně ne. Pochybuji, že se tento sport dokáže na olympiádě uchytit. Jedinou šanci má rychlolezení, ale to zase není lezení, že jo ...
Petrodpovědět 
 Re: Divácky nudné11:38:45 16.10.2012
Nesuď ostatní podle sebe. Já třeba sleduji všechny přenosy a když mám chvíli, rád se podívám třeba i na záznam. Jen to není sport, který ti akci naservíruje až pod nos a ty jen pasivně koukáš.
odpovědět 
  Re: Divácky nudné14:43:59 20.10.2012
A o to právě jde, že se dokážu oprostit od pozice lezce a podívat se na to pohledem laika. Z jeho pohledu je lezení skutečně velice nudné. Neboj, mám to i potvrzeno od mnohých nelezců.
Petrodpovědět 

 Analýza chybných úkonů12:51:24 16.10.2012
Pěknej překlep v titulku. Škoda, že ta I/Y nejsou taky obráceně :)
P.odpovědět 
 Re: Analýza chybných úkonů12:59:53 16.10.2012
Já to zvoral, původně to měl bejt chyták s těma i/y:)
 martanodpovědět 
 Re: Analýza chybných úkonů07:51:49 17.10.2012
Mám dojem že ta moderní klání jsou skutečně spíš olimpyjády a proto nechápu to nadšení, aby tam lezení už už bylo.
honzaodpovědět 

 cas07:46:31 17.10.2012
je otazka casu kdy celej lezeckej svet prevalcujou cicnani.zacnou si michat chemicky koktejly a bude to jasny.
strejdaodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.