LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lano nevyjde až na zem, ale dole se to normálně skáče...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140270 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
SAUNA - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zelený teror

V neděli nás na chrámovkách v Teplicích dost hustě prudili policajti se zelenejma za maglajz a nakonec jsme byli rádi, že jsme zaplatili jen 1000,- za každýho. Původně chtěli 5000,- Tak bacha jdou po nás.

Jiří Šrůtek   [úpravy] 07:36 05.09.2005Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Souhlas07:40:46 05.09.2005
Jo, s tím souhlasím. Pravidla je třeba dodržovat. A nebo, jsou-li blbý, předělat. Ale něco se respektovat musí.
Zbyněkodpovědět 
 Re: Souhlas07:46:20 05.09.2005
Super názor.Pravidla jsou jasný a už mě to fakt přijde hodně blbý,když vidim na mnoha místech (i v lehkých cestách) stopy po maglajzu.Běžte s maglajzem tam kde to je povolený a nedivte se,že to někdo kontroluje.Chtělo by to víc kontrol a větší pokuty pro ty ....
Daveodpovědět 
 Re: Souhlas10:07:23 05.09.2005
Je to zakázaný. Je! Můžem si za to sami. Jen mě tak napadlo, jaká je společenská nebezpečnost lezení s magnesiem, že po tom "jde" policie.
Jardaodpovědět 
  Re: Souhlas17:36:38 09.09.2005
Policie je u toho proto, že strážci CHKO nemají status veřejného činitele a oprávnění, která z toho plynou. Takže aby vás mohli legitimovat a na místě dát pokutu, mají s sebou policisty. A jestli jste tam lezli s maglajzem, tak vám to prostě patří. Škoda že vás nestáhli o těch pět, třeba byste si to zapamatovali na dýl.
Tedy - super, to jsem rád, že po vás jdou. A doufám, že nám ostatním kvůli vám nezakážou lezení.
Kuba K.odpovědět 
   Re: Souhlas17:25:18 15.09.2005
Rád bych doplnil že né vše je pravdou. Stráž ochrany přírody, má statut veřejného činitele, a je oprávněná legitimivat, a ukládat pokuty do výše 1000Kč. Problém proč sebou mnohdy vyžaduje spoluůčast policije je v tom že někteří neukáznění občané jsou hulvátští, i agresivní. Já sám jsem rovněž uvažoval o tom, že když se bute toto napadání mé osoby stupňovat,že požádám správu CHKO aby vymáhání pravomoci strážců bylo podpořeno policii.Další negativum- pokut strážci odmítnete zaplatit třeba 300Kč pak u policje to bude za ???
JK: stražce CHKOodpovědět 
 Re: Souhlas10:26:41 15.09.2005
PAROUBTEC-A PŘÍŠTĚ DOSTANEŠ PŘES HUBU TY-POLICEJNÍ STÁT-JE TO KOMEDIE ČUS

JOSE PRASEČÍ HLAVAodpovědět 

 Šmejdi07:44:31 05.09.2005
My lezli včera v Ádru a taky nás prudili, ale nakonec jim stačilo 200,-
Peteodpovědět 
 Re: Šmejdi07:47:31 05.09.2005
Strč si ten maglajz doprdele a nestrkej ho tam kam nepatří.Škoda,měli vás skásnout víc.
Daveodpovědět 
  Re: Šmejdi12:39:21 05.09.2005
Přesně tak
Jindraodpovědět 
   Re: Šmejdi11:36:24 07.09.2005
vy.... je prokázaný že mago škodí písku mín než pot tak nevím co prudíte!!!!!!!!!!!§
sladaodpovědět 
    Re: Šmejdi17:38:01 09.09.2005
Prokázaný to podle mě tedy není. Nebo kde bereš tu jistotu? Jistý je, že je to zakázaný. A dokud to nebude naopak, tak se prostě necpi s maglem tam, kde nemá co dělat.
Kuba K.odpovědět 
  Re: Šmejdi16:24:10 08.09.2005
Ale prd, ochranáře je třeba adekvátně poslat do patřičných mezí. Dělám to asi takhle 1. ignorovat 2. když to nepomůže poslat do p****e 3. když ani to nepomůže sebrat mu průkaz a může mávat rukama.
Zatím jsem pokutu nedostal :)
Riijkodpovědět 
   Re: Šmejdi07:57:28 09.09.2005
A přes držku asi taky ne. Až se to bude dít, chtěl bych stát poblíž a fandit ochranářům.
JHodpovědět 
   Re: Šmejdi17:39:02 09.09.2005
Tak přesně kvůli takovým jako ty chodí strážci spolu s policií. Snad dojde i na Tebe...
Kuba K.odpovědět 
   Re: Šmejdi11:43:47 13.09.2005
když na to bez mága nemáš, tak tam nelez. Je to pěkný hnus, chodit po označených chytech. Připadám si někde už jak na umělé stěně
Zdenekodpovědět 
   Re: Šmejdi17:36:01 15.09.2005
Tak kamaráde, tvůj návod je perfektní, Právě toto potřebujeme, pak oravdu bude ve skálách policije a né stráž ochrany přírody. Děláš to dobře naváděj lidi takto dále a pak opravdu ti budou všichni vděční třeba i zato že bude zákaz lezení v celé oblasti a můžete zůstat doma, nebo jít na pivo.
Držím ti palce.
JK: stražce CHKOodpovědět 

 Výborný téma.....07:48:57 05.09.2005
Vděčný téma, očekávám tak stovku do středy do 8:00 hod.
zdra
hli
Hlínaodpovědět 
 Re: Výborný téma.....09:48:19 05.09.2005
...v nejhorsim neco prihodim. Nebo rozsirime tema? Co treba uplny zakaz vsude? Vyzkum? Nice plot, zobrazujici jak skodi pot?
Na neco prijdem!
jan pusodpovědět 
  Re: Výborný téma.....10:43:21 05.09.2005
Já bych byl pro povinné nošení rukavic.
kešuodpovědět 
   Re: Výborný téma.....10:54:10 05.09.2005
Hmmmm!!! o mi jenom mrzi, ze jsem na to neprisel sam.
Tim se resi problem mg x pot! Ted jde jenom o to, ktery material na rukavice je nejlepsi.
Bavlna? To je cizorody mnaterial. Len? Mozna ze jen ten len. A nebo kremikove vlakno?
jan pusodpovědět 
    Re: Výborný téma.....09:19:42 06.09.2005
Jak to bylo - kdo se potí, nezaslouží slitování..? :)
Kiliodpovědět 
     Re: Výborný téma.....12:34:28 06.09.2005
To snad nééé, já se potím jako kráva!
jan pusodpovědět 
 Re: Výborný téma.....09:19:39 07.09.2005
Ahoj Hlíno,
Rádi bychom ocenili malým dárkem tvůj vzácně přesný odhad, neboť ve středu ráno, kolem osmé hodiny, bylo skutečně něco přes sto "plodných" komentářů pod článkem. Prosím tě pošli svoji poštovní adresu na JirkaSův mail. Díky.
JirkaSodpovědět 
  Re: Výborný téma.....09:56:10 07.09.2005
A nebylo by neco pro grafomany? Teda, nemyslim povinne ustavni leceni. Treba za kazdy tisici radek krabicku s mg!
jan pusodpovědět 
   Re: Výborný téma.....11:17:49 07.09.2005
Ano Jane, rádi bychom ziskali i tvoji adresu.
 jirkasodpovědět 
  Re: Výborný téma.....12:47:01 07.09.2005
tusim:)
l.odpovědět 

 špatný závěr!07:50:52 05.09.2005
Závěr neměl být "Tak bacha jdou po nás", ale "S maglajzem se v Adru ani Teplicích prostě neleze, tak si nedělejte zbytečný problémy".
Rennoodpovědět 
 Re: špatný závěr!08:03:57 05.09.2005
Super názor.Děkuju
Daveodpovědět 
 Re: špatný závěr!12:49:14 06.09.2005
S maglajzem se leze všude, to je realita !
George-jpodpovědět 
  Re: špatný závěr!23:05:01 10.09.2005
tvoje realita, blbecku
odpovědět 
  Re: špatný závěr!23:10:07 10.09.2005
tvoje realita, blbecku
odpovědět 

 Dobřá vám tak08:10:01 05.09.2005
Měli vám napařit ještě víc. Když neumíte respektovat pravidla, tak tam buď nelozte a nebo si prostě budete muset brát víc peněz. Já bych byl ještě přísnější.
Johnyodpovědět 

 Opatrně!!!08:10:14 05.09.2005
Přijďte do tunelu... Vám změřím hlavu !!!
Peteodpovědět 
 Re: Opatrně!!!08:15:32 05.09.2005
Už se zase projevil.... Proto má tak prázdnou hospodu....!
Tomasodpovědět 
  Re: Opatrně!!!08:40:12 05.09.2005
Nejen hospodu, ale i hlavu :o)
Lukášodpovědět 
   Re: Opatrně!!!15:40:07 06.09.2005
Ba,ba. V tom Blahnovi něco dříme.....
Sakošodpovědět 
    Re: Opatrně!!!11:47:59 07.09.2005
Pete,o mágu opatrně.Vždyď s ním na písku kamarádíš.
Radek.
odpovědět 

 1000,- je na vás málo08:47:59 05.09.2005
Divím se, že vás ještě dřív nezprudili místní klasici. Když chceš za každou cenu prášit, zalez si na bouldrovku a nelez na pískovec.
Láďaodpovědět 
 antimg-deprivanti:)09:13:44 05.09.2005
Ano spravne! Na krasnem tematickem fotu dne je jedna takova bouldrovka:)))
Lacoodpovědět 
 Re: 1000,- je na vás málo09:56:19 05.09.2005
Hmmm, ty jsi asi o tech "mistnich klasicich" jen slysel... kdybys je znal tak bys vedel jaky na to maj nazor... zajed si nekdy do adru vole, misto toho sezeni u klavesnice :-)
odpovědět 
 Re: 1000,- je na vás málo13:26:51 05.09.2005
Láďo jseš mimo mísu Ty jeden klasiku tady mezi mísńákama je rozhodnutu že se prostě s mg lezou těžké věci a jestli vůbec víš kdo psal tento článek a kdo to je tak se mrkni do průvodce kolik udělal cest pro Vás a pak něco plácej.
Brendyodpovědět 
  Re: 1000,- je na vás málo15:32:57 06.09.2005
Souhlasim s tebou Láda asi neví kdo je Šrůta a Pete,a co lezou.Láda a spol jsou jen krytyci co NEZNAJ MAPU !
odpovědět 
   Re: 1000,- je na vás málo15:56:27 06.09.2005
To se to tvrdě krytyzuje, co?... To tu je samý analfabet?
Bossodpovědět 

 policajti a maglajs09:14:21 05.09.2005
Nas kontrolovali taky.My ovsem meli tekuty mago.Cumeli jak sovy.Ale protoze to na pisku nedela bile stopy tak nas nechali a bylo vse OK.Myslim si , ze je to pro ortodoxni prasili reseni.
Rajbasodpovědět 

 Klasici09:24:44 05.09.2005
Ještě, že klasiků už ubejvá, dost bylo už opocování chytů agresivním potem. Která firma si konečně veme za své výrobu obarveného magnézia? Přece temně šedivé na písku nebude vidět a je ze strany ochrany přírody po problému.
A lezci vy si skutečně prosím uvědomte, že potem z rukou ničíte skálu více.
Pete 2odpovědět 
 Re: Klasici09:33:04 05.09.2005
ty jsi ale chytrák! jak to všechno víš?
Probuď se ze sna a neplácej blbosti!
Pete 3odpovědět 
 Re: Klasici10:36:41 05.09.2005
Až řeknou odpůrci magnézia: Jsme pro nelezení na písku vůbec (a začnou u sebe), budu brát seriózně skutečnost, že jim jde jen o neničení skal, jinak je v tom jen něčí ego.
S nebo bezodpovědět 
  Re: Klasici11:52:30 13.09.2005
...aaa brouk pytlik !
:-)))
odpovědět 

 Nemaj co na práci?10:15:12 05.09.2005
Ne, že bych na písku prášil, ale zas a znova mě udivuje, na co všechno zelený a policajti spotřebovávaj čas. Je fakt, že takovej kamenolom je voproti maglajzu zanedbatelnej problém.   
Papoušodpovědět 

 místní klasici10:25:23 05.09.2005
..no já sice místní - tamní - klasiky neznám, ale stačí si přečíst předmluvu třeba v průvodci na Křižák a hned je vidět, jaký mají třeba autoři průvodce na mg názor. Osobně jsem byl příjemně překvapenej, protože jsem čekal tvrdé odmítnutí a ono je to jinak :-) Nicméně když náhodou na písek zajedu, jako třeba minulý týden na Křižák, tak neprášim, protože si nechci kazit pěkný čas ve skalách hádkama. Nicméně na prdel jsem si hmátnul několikrát, smuten, že tam nic není :-) To že to řešej policajti je ale dost trystní. PS: Fotka Raďouse je k tomuto článku opravu výstižná :-)))))
Vacanodpovědět 

 Pravidla10:40:52 05.09.2005
Nieco, co sa tyka pravidiel, aj ked nie priamo na pieskoch. Sulov je prirodna rezervacia. Vynimku dostal len tak tak. Napriek tomu je to asi niektorym ludom jedno, pretoze stale bivakuju pod skalamy alebo na indianovej luke. Chapem romantiku pri pobyte vo volnej prirode,ale naco zbytocne provokovat? Sulov je to naj na Slovensku, preto sa velmi cudujem, ze to lezci robia...
Frodoodpovědět 

 zapšklý klasik11:09:42 05.09.2005
Minuly tyden sem se byl projit v raději nejmenovanych piskovcovych skalach. Krásné a ČISTÉ skály, v cestach jediny kruh. Všichni co tam lezli - ano mluvím hlavně o těch na prvním - lezli bez maga, jistili smycemi a popruhy. KLASICI, maji muj respekt.
Předminulý týden sem se byl na vápně. Kruh je přístupný shora. Nešlo o to, že ty lidičky dělali top roping ale že bylo lano přímo v kruhu. To že by si měli tam dát karábli a hoblovat tu karábli podle výrazů v obličeji asi nevěděli.
Jednoduchý dotaz - budeme si všichni dělat cochcárnu nebo respektovat historicky daná pravidla a hlavně slušnost? Mágo na písku, hoblování kruhů, zatloukání libovolného počtu lešenářských ok (případ Černolice, kyselina na olezené vápno (návrhy na "opravu" Srbska), drytooling .... Co dál ? Respekt a slušnost se dá vysvětlit dětem. Dospělý to musí pochopit sám.
Petr Melicharodpovědět 

 Smutne11:33:55 05.09.2005
No vidite a ja neznaly jsem si doted myslel, ze Adr je posledni z mala opravdu klasickych oblasti, kde neco podobneho je naprosto nemyslitelne a klasicka klika, by neco podobneho okamzite vytesnila. Precte si knihu Piskari, krasne tam o tomhle praseni pise jeden nemec co se tam podilel na prvovystupech (jmeno mi vypadlo)
Stydte se dobytci
FunTomasodpovědět 

 Pro Jiřího Šrůtka13:01:40 05.09.2005
Kdo vás přesně kontroloval? Volal jsem na CHKO Broumovsko a na Českou inspekci životního prostředí, zeptal se pánů Kuny (zástupce vedoucí CHKO), Spíška (na webu CHKO je u něj připsáno: strážní služba) a Beránka (ČIŽP) na nedělní razii. Nikdo z nich ale o ničem nevěděl. Což je teda dost velká záhada - co vim z místních zkušeností (Tisá, Ostrov), tak benga trvali(a,y) na tom, že se s nima každá takováhle razie projedná, protože nemaj čas a musej dohlížet na jiný věci (např. na buzerování turistů, který jdou do Ostrova na oběd přímou cestou z Ottomühle, místo aby to vobíhali přes Schneeberg). Že by byl nějakej místní iniciativní zelenej a k němu horlivej, turisticky orientovanej floyd, který by na vlastní kůži, aniž by informovali nadřízené, dělali vlastní šťáry? To nezní moc věrohodně... 
Papoušodpovědět 
 Taky dotaz: Pro Jiřího Šrůtka13:49:47 05.09.2005
Hm tak to je zajimavy.Co odznaky a prukazy? Opsali jste si cisla?
l.odpovědět 
  Re: Taky dotaz: Pro Jiřího Šrůtka14:10:34 05.09.2005
Eventuelně vyfotili? To by bylo na sonderrubričku s galerií: Ti, co chtějí průkazky. Třeba - Pepa Novák, ranger CHKO č.007 s povolením zabíjet přemnožené sokoly, vybavení: Heckler & Koch MSG90, 22 let, šest stop a palců pět, 250 liber, zvláštní znamení: 12cm jizva na pravé tváři, na levé paži má vytetovaný okřídlený meč s nápisem Who dares wins. Johny Fight, ranger z River Elbe Gorge, vybavení: ČZ 9mm, zvláštní znamení: nepoužívá varovné výstřely, v zátěžových situacích střídá češtinu a němčinu.
Papoušodpovědět 
   Re: Taky dotaz: Pro Jiřího Šrůtka22:40:55 05.09.2005
Heyho,that's great!
..........and you're innocent when you dream.......u know..........the fields are soft and green.....its memories that I'm stealing.............very, very nice!
Hanibalkanibal:-)odpovědět 
 PĚT TISÍC ??? HECH ???14:04:14 05.09.2005
Moc se v tom nevyznám, ale může ochranář, nebo někdo udělit BLOKOVOU POKUTU 5 000 ??? Neni to nějaká habaďůra ? Já si myslel, že jednotlivci se může na místě udělit tak do ticky, jinak ve správním řízení. Není tady z vás někdo právník ???
frankieodpovědět 
  Re: PĚT TISÍC ??? HECH ???14:16:49 05.09.2005
Je to asi celý nějáký divný až vymyšlený!!!
Tomodpovědět 
  Re: PĚT TISÍC ??? HECH ???14:18:23 05.09.2005
No v tom inzerátu od Jirky Šrůtka, který tuto diskuzi uvozuje jsem slovo "bloková pokuta" nenašel. Nicméně doporučuji obrátit se na Richarda, ten jistě rád vysvětlí všechny právní finesy (bloková pokuta, správní řízení,...)a taky konsekvence na Listinu základních práv a Ústavu .



zdra
hli
Hlínaodpovědět 
   Hlin: WHO IS RICHARD17:13:03 05.09.2005
WHO IS RICHARD ?
frankieodpovědět 
    Re: Hlin: WHO IS RICHARD16:46:14 13.09.2005
Á, tady je někdo novej :-))) Richard (nevím jak a proč dál, tudíž ani kdo je...) napsal kdysi překrásnej komentářík (nebo pokus o právní rozbor) pod jiný článeček na téma ochrana přírody a horolezení. A My ostatní si jej od té doby rádi připomínáme. Tudíž předpokládám, že na Tvoji otázku lze odpovědět: Richard je expert na ústavní právo. Pravděpodobně jej zastihneš na některé významné instituci jako akademie, či některá z právnických fakult (nepředpokládám že na některé z prérijních univerzit, takže bych jej hledal na těch významných - Praha, Brno, možná Olomouc) a vzhledem k tomu, že se zde obvykle honosí (bůhvíproč) tím. že je z čtenářů zaručeně nejstarší, bude jistě již profesorem.
Tomášodpovědět 
  Re: PĚT TISÍC ??? HECH ???19:42:23 07.09.2005
V Polsku a na balkáně jsou dost obvyklý falešný policajti, který vybíraj pokuty za kdeco a maj z toho docela dobrý živobytí. V Praze (a nejen tam)zas falešný revizoři... Že by si nějakej vykuk našel způsob jak si přivydělat?
pavelkodpovědět 

 hmm14:26:15 05.09.2005
tak koukám že jen pár vyvolených je tady v obraze :-)a ostatní plácaj nesmysli...
steodpovědět 

 borci???14:27:10 05.09.2005
Já osobně si myslím že každej jednou buzer-uje/oval do mága ale když pak člověk začne lízt těžší cesty a zamyslí se sám nad sebou tak uvidí že je to tak jak říkám. Do mága se serou borci co lezou tak za sedm možná osm (krom Špeka a podobných mýtů-škoda že jich není víc) ale zkuste si lézt něco po ukloněných lištách třeba v VIIIc když je 32 ve stínu a na slunci se to nedá ani pořádně držet. Až budete 5metrů nad kruhem tak ještě zapláčete že není kam sáhnout.
na tom nezáležíodpovědět 
 Re: borci ???14:56:53 05.09.2005
Tyvole, a ty MUSÍŠ lízt cesty VIIIc při 32 stupních ve stínu?
Václav Širlodpovědět 
 Re: borci???15:23:09 05.09.2005
...tak nevím... tahle argumentace mi příjde ujetá, protože takový cesty se prostě lezou v jiným počasí. Jinak mě osobně příjde nejhorší, když dolezu v blbým místě do zasr... (MG) chytu, na kterým to, ať se ti to líbí nebo ne, klouže víc než na čistý skále.
bernyodpovědět 

 Blbost14:30:28 05.09.2005
Celej článek je blbost a měl vystresovat zarputilý máčisty. Jiříkovo jméno jsem použil abych ho provokoval pro to jeho máčení. Vyprovokovalo to ale asi i daleko víc zarputilejch máčáku, což je dobře... Patří vám to !!!
David Adamskýodpovědět 
 Re: Blbost15:09:30 05.09.2005
Měl bys koupit Papoušovi nějakou slušnou flašku, protože se choval velmi racionálně a informaci v inzerátu si ověřoval.
zdra
hli
Hlínaodpovědět 
  Re: Blbost15:12:49 05.09.2005
Má u mě pivo. K vyzvednutí u Tošováka :-)
Dajaodpovědět 
   Re: Blbost15:19:49 05.09.2005
my si teda myslime,ze magi je supervec.dost ho pouzivame a sme s nim vazne spokojeny.treba v komine kdyz si trochu omagujes prdel tak to hned lip drzi.a kdyz je vedro a nasypes si do trenek,nepoti se ti tolik koule.doporucuji 4 z 5 doktoru.to pivo bychom si u pana Adamskeho vyzvedli o vikendu.
doktoriodpovědět 
 Re: Blbost15:16:25 05.09.2005
Mno, David Adamský (či jak se jmenuje) chce zřejmě na svý sanici poznat ocelovou pěst nějakýho vystreslýho mágaře. Papoušova pobočka Kanceláře pro uvádění románových příběhů na pravou míru si dává jedna mínus (jedničku za investigativnost, mínus za předčasný výkřik o pár řádků výše).
Papoušodpovědět 
  Re: Blbost15:25:26 05.09.2005
Jednoznačně jednička s hvězdičkou. To mínus si škrtni, ta investigativnost to rozhodně přebije. Navíc ten výkřik o pár řádků výše byl tak zajímavej (po jazykový stránce), že jsem si musel na Seznamu otevřít slovník.

zdra
hli
Hlínaodpovědět 
   Re: Blbost15:51:48 05.09.2005
Na to Who dares wins? To je motto SASíků. Ale ne těch z Elbsandsteinů, ale těch "zelenejch-který-se-s-tim-fakt-moc-neserou" od Temže a okolí :-) Jinak za pochvalu od Tebe si strhávám další půl stupně :-)
Papoušodpovědět 
    Re: Blbost16:00:10 05.09.2005
Hele, tady v okolí se traduje historka, že nějakej kantor (snad to měl údajně bejt Bulhar, ale nechtěl bych tu rozjíždět nějaký nacionální vášně) měl takovej klasifikační rozlet, že mu pětistupňová škála nestačila a občas hodnotil své žáky i šestkami, sedmičkami,...
Tak se jen ptám (ale spíše teoreticky), kolikrát tě musím ještě pochválit, aby v tomto případě ani pro tebe nestačila běžná standardní stupnice.

zdra
hli

Hlínaodpovědět 
     Re: Blbost16:39:36 05.09.2005
To sem zažil u legendárního latináře Pecha. Ten dával koule s jednim nebo dvěma vykřičníkama. 5! bylo za šest, 5!! bylo za sedm. Čili metodu znám (po Bulharsku vrtím hlavou), toho Balkánce nikoli (kývám hlavou). A jak dlouho mě hladit až do úplného vyhlazení? To teda nevim :-)
Papoušodpovědět 
      Re: Blbost17:01:39 05.09.2005
!! 1
zdra
hli
Hlínaodpovědět 
     Re: Blbost10:25:19 06.09.2005
To jsem kdysi zažil na vlastní kůži. Naše němčinářka zhoršovala známku o stupeň za každou chybu. Spolužák se jednou dostal v rozsáhlejším testu až na známku 27. To už se dost těžko opravuje... Ještě že známku za pololetí nepočítala průměrem ze známek průběžných, to by nás tu školu moc neprolezlo...
Hurzyodpovědět 
 Re: Blbost16:12:36 05.09.2005
A ten Rajbas, kterýho kontrolovali s tekutým mágem, to je taky umělecký jméno Davida Adamského nebo spolu aspoň chodili do kurzu pro mystifikátory?
JHodpovědět 

 Blbá debata16:06:13 05.09.2005
Tak nevím, o čem se tady zase kecá. Šruta znám dost dobře na to, a vím, že by do lehký cesty tzn. pod 9a s máčem nešel. A pokud si chceme hrát na moralisty, tak by tady měli především zmizet ty fotky supr lezců v supr cestách na písku s omaglajzovanými chyty.
Radekodpovědět 
 Re: Blbá debata17:00:01 05.09.2005
Yeaaaaaaaaah...
Bob&Daveodpovědět 
 Re: Blbá debata17:45:06 05.09.2005
Uz je zas brekot." Klasici" opet lamentuji.Uz snad stokrat bylo receno,ze jedini kdo ma z techto debat zisk jsou ochranari.Debaty jestli mg ano ci ne jsme meli resit mezi sebou.A ne aby se toho chytili zeleni idioti.Uz maj konecne neco v ruce diky temhle hysterickejm debatam.Docela me sere jak chodi po Labaku jeden zelenej fasoun a buzeruje nejen kvuli MG ale i kvuli borhakum apod.Dokonce se nechal slyset,ze je eventuelne moznost zavrit pulku pravyho brehu.A ze pocet lezcu se bude regulovat a vydavat jakesi propustky.Takze moznost natlaku dost jasna atd.Takze je asi bohuzel blizko doba ze krasnej Labak a ostatni oblasti se stanou protektoratem a sikanovat nas budou zamindrakovani zeleni idioti.Tim nechci rict,ze jsou vsichni magori.Ale je jich dost.Snad to pochopi i do vyse povzneseny klasik.Takze az tato doba nastane,tak by jste se meli chytit za makovici, zdali na tom take nenesete svuj dil viny.Protoze jinak nam fakt zustane jen par skal a kopice bouldrovek.A pak si odznak klasika muzete strcit DOPRDELE.A magisti v ni budou taky.
Patrik Fabinger Strakoniceodpovědět 
  Re: Blbá debata18:49:20 05.09.2005
No jo, však už jsem psal, že to byla blbost. Prostě blbá sranda jak je u mě normál !!! Tak to tady pořád neřeště dokola. A někdo napište nějáký užitečnější článek, ať se to odsouvá. Jinak teda ještě jednou Jiříku soráč.
David Adamskýodpovědět 
   Finalni reseni21:55:11 05.09.2005
Navrhuji v ramci zabrany prekyseleni pud praseni MGCO3 primo z praskovacich letadel, doporucuji jako idealni reseni, veze budou snehobile a nikdo nepozna rozdil:-)))))
Fakt by mne zajimalo kdy uz bude konecne s idiotskou buzeraci konec a zahaji se nejaka konstruktivni diskuse. Z novych pravidel bylo MG vyjmuto tak co boha jeho zase dela v nove vyjimce pro Adr???
Radek
zobanodpovědět 
    Re: Finalni reseni08:03:42 06.09.2005
Tak co do Boha dělá zase v nové výjimce pro Ádr??? To je bohužel pláč v pozdní chvíly. Měl si donutit paní předsedkyni ČHS, aby podala v řádném termínu odvolání proti podmínkám, které MŽP stanovilo. Probíhalo by to standardně podle správního řádu ( v této fázi by to řešila Rozkladová komise ministra - bližší vysvětlení jistě podá Richard) a hodně horolezců by ti upřímně, ale opravdu upřímně poděkovalo.

Tradá Adie Marie

Zdra hli
Hlínaodpovědět 
     Re: Finalni reseni08:47:27 06.09.2005
Vis byl jsem pri tom kdyz se clenove VV dohodli na vypusteni clanku o MG z pravidel a v teto podobe byla pravidla i vyvesena na webu CHS, takze jsem to dal neresil. O to vetsi to bylo pro mne prekvapeni kdyz jsem ted zjistil ze to ve vyjimce pro Adr zase je. Nicmene neznam okolnosti za jakych se to tam dostalo, zda to bylo v puvodni zadosti, nebo co.
Ach, jo....
Radek
zobanodpovědět 
      Re: Finalni reseni10:10:09 06.09.2005
Vše výše řečené bylo řečeno stokrát....jinak bych snad připomenul, že mimo leštění skály jde i o vizuální efekt že...?!

Jinak zdravím Papouše, který si jako správný profesionál zachoval zdravý úsudek a pátral......

Téma jako vždy vděčné a příspěvků mnoho...už je to po tolikáté, že mne to ani nerajcuje áach jo...
Radim Bzuraodpovědět 
       Re: Finalni reseni10:23:11 06.09.2005
To bulvární pisálek musí... Zdravím též, pozdravy také pro paní a smečku minibzurů a šakalů.
Papoušodpovědět 
       Re: Finalni reseni10:50:36 06.09.2005
Uz mi take nejak neba. Ale jeste jednou. Pravidla chs nejsou zadny zavazny dokument pro rozhodovani o vyjimkach. Nebo se pletu? Z hlediska ochrany je to, co si do pravidel napisem, stejne dulezite, jako to, na cem se dohodnem u piva.
Pravidla jsou zavazna, chachaaaa, leda pro cleny organizace.
Papous se jako hlidaci pes demokracie osvedcil, az bude ve psi podobe, muze s nama vyrazit za fenkama!
Haf! Dag&spol.
jan pusodpovědět 
        Re: Finalni reseni11:33:52 06.09.2005
No, s tou závazností. Jak jsem pochopila text vymezení terénů pro provozování horolezectví v CHKO Broumovsko, nebo jak se ten dokument jmenuje, tak pravidla lezení na pískovcových skalách jsou součástí tohoto rozhodnutí, s odůvodněním, že protože to vymezení platí pro všechny, nejen členy ČHS, měli by všichni dodržovat stejná pravidla. Chápu to tak, že jsou tedy závazná.
Kočkaodpovědět 
         Re: Finalni reseni11:38:35 06.09.2005
Tím samozřejmě nechci říct, že jsou závazným dokumentem pro rozhodování o výjimkách. To je věc jiná. Nebo jsi myslel závažným?
Kočkaodpovědět 
          Re: Finalni reseni12:11:14 06.09.2005
Tak já použiju ten Firefox, ať je to s diakritikou. -:)
Myslel jsem závazným. Pokud vím tak jsou tam ta pravidla, čímž se dodala omezení a nebylo třeba nic vymýšlet. Také by tam mohlo být, že se lezení bude řídit Velkou Listinou Svobod, Dagovým Prohlášením a nebo Kočičím výnosem.
Jsou tam pravidla, ale pokud se pravidla změní, neznamená to, že ochrana změnu nutně akceptuje. Ostatně v těch vyjímkách a vyhrazeních je mnoho věcí, co v pravidlech není(fóglové, cesty...jánevímco, ale bude toho hafo).
To není pro, ani proti, to jen BTW.
jan pusodpovědět 
    Re: Finalni reseni08:51:02 06.09.2005
Cao!
A BTW, kolikrat uz jsi se TY pokusel o konstruktivni debatu?
Apropo, ja jsem si navykl, se mnou by to mozna slo, ale vetsina asi nepochopi ze vyroky typu: "Ja na to budu stejne s..t." "Jdete s tou idiotskou buzeraci ..." je uvod ke konstruktivni debate a projev vule po dohode.
Ja bych to mozna i pochopil, ale ja neridim nekdy ani sam sebe. U tech ostatnich? Dyt jste na fakuli zaklady psychologie snad meli, ne?
Cus!!! Honza
jan pusodpovědět 
    Re: Finalni reseni09:10:35 06.09.2005
Honza Puš mě trochu předběhl, ale nešť. Zobanovým zásadním příspěvkem do "diskuse" o MG je přesvědčení, že žádná diskuse potřeba není a jakýkoliv jiný názor než okamžitá úplná legitimizace prášení kdekoliv není hoden ani vyslechnutí. Metodou komunikace je anarchie, výsměch a pohrdání prosťáčky, kteří se v diskusi chtějí dobrat výsledku tím, že poslouchají názory oponentů. Mimochodem, ať si VV ČHS debatoval o jakýchkoliv změnách pravidel pískovcovýho lezení, ta verze Pravidel, která visí na novým webu ČHS zákaz používání chemických prostředků obsahuje.
JHodpovědět 
     Re: Finalni reseni11:33:47 06.09.2005
Bych pekne prosil poradit, copa je a copa neni chemicky prostredek? Co z tohoto zaradit a nezaradit:
H2SO4, H20, O2, CO2, CH3CH2OH,
tritol, mago, nylon, Al,
THC, LSD, DNA?
Muzu neco z mnoziny jmenovane pouzivat na pisku?
V mnozstvi mensim nez malem? Ze zakladky jsem uz dlouho tak nevim jesli muzu pri lezeni vubec dejchat...:)
odpovědět 
      Re: Finalni reseni11:36:16 06.09.2005
kurnajs nejak mi ten stroj nepodepsal
 Laco Šaolinodpovědět 
       Re: Finalni reseni14:54:50 06.09.2005
Pokud trváš na dejchání, nenech se omezovat. Jinak vlastníš-li jakýsi konkrétní řetězec DNA kdesi v útrobách svých případných buněk, troufám si tvrdit, že Pravidla neporušuješ. Naopak problém nastává, pokud jakoukoliv chemickou látku, cizorodou v konkrétním prostředí, použiješ k ulehčení (nebo třeba i ztížení) výstupu. Takže mágo (a to i tekutý) nebo kalafuna a já nevím, co ještě, je proti Pravidlům. Z toho se snad vymyká jenom ona H2O, anžto se v prostředí přirozeně vyskytuje. Pokud si ale hodláš máchat při lezení pazoury v kyblíku s vodou, věz, že lezba na mokrým pískovci je taky mimo Pravidla. To je soda, co? Já jsem to v neděli na Oybině ve sluncem vysmažených plotnách Bergu řešil matláním rukou prostým německým prachem - a světe, div se, vono to šlo.
JHodpovědět 
        Re: Šílený řešení07:57:35 07.09.2005
..patlal jsem si zpocené ruce v prachu a světe div se, ono to s tím černým blátem na tlapách krásně šlo..

Vojtaodpovědět 
         Re: Šílený řešení08:53:19 07.09.2005
Jenom jestli to černý bláto na rukách a v gatích spíš než od prachu nebylo od strachu?
JHodpovědět 

 Asi jsem klasik?09:57:26 06.09.2005
Navrhuju pravidlo pri pouzivani mg na pisku:
Pokud chci vylezt nejakou cestu a nejsou podminky lezt ji bez mg. (Necejtim se, jsem na to zvyklej, je vedro, apod.) Vemu si mg. a HNED po vystupu cestu ocistim. Kazda vyhoda sebou neco nese a myslim ze uklid po sobe je celkem adekvatni vyvazeni. Ti za mnou budou mit sve OS :)) a bile fleky nebudou a nebo budou mnohem nevyraznejsi. Vzhledem k tomu jak jsou pisky u nas ruznorode myslim, ze pouzivani ci nepouzivani mg ma cenu resit na urovni jednotlivych oblasti a ne plosne. Domaci vetsinou dobre vedi jak to v jejich oblasti je. Pokud by takto vznikly oblasti bez mg a s mg daly by se mnohem lepe zkoumat efekty vznikle pouzivani a nebo nepouzivanim mg... Lezu bez mg. jsem OK :)))) Cus Bobr
Dafeodpovědět 
 Re: Asi jsem klasik?10:14:08 06.09.2005
To je ale blbina. Cistit to budes cim ? Kartackem na zuby ? Nebo ocelovym kartackem ? A uz vim. Budes mit s sebou vysoce vykonou ofukovacku-fen aby se neposkodila skala, ale byla zbavena Mg. :-)
odpovědět 
  Re: Asi jsem klasik?10:49:04 06.09.2005
Ta ofukovačka fen ale musí být zvrhlý bazmek...
kešuodpovědět 
   Re: Asi jsem klasik?10:56:01 06.09.2005
Heh. Ze by ? Ofukovacku fen ma kazda domacnost, ve ktere se vyskytuje alespon jedna fena :-)
odpovědět 
  Re: Asi jsem klasik?17:09:36 06.09.2005
rekl bych poridit kartac potrebnych vlastnosti nebude problem. Zda se ale , ze jakmile to zavani necim jinym nez "uzit si a rychle pryc" tak to nezapada do dnesni MODERNI doby!
dafeodpovědět 
 Jsem klasik!11:36:12 06.09.2005
.. a ještě k tomu vzdělanej - tím pádem vím, že mágo není vůbec problém chemickej (ve vlivu na prostředí je až někde na tisícím druhém místě za
kyselými dešti, jedovatými slinami a baziliščími pohledy), alebrž psychickej: málokdo chce pochopit, že jakákoli pomůcka či prostředek navíc snižují hodnotu podávaného výkonu = tedy výkon s jakýmikoli pomůckami a prostředky má nižší sportovní hodnotu, než tentýž výkon bez oněch pomůcek či prostředků. Volba pomůcek atd. záleží na tom kterém jednotlivci samém - jestli mu jde o to, aby jeho výkon byl porovnatelnej s ostatními v této kategorii, neměl by použít víc materiálu a pomůcek včetně maglajzu, než prvovýstupce (na staré cestě) nebo než je v kraji obecně zvykem. (To je tzv. Messnerův princip!) Můžeme samozřejmě používat všeho míň a míň - až se dostaneme k tolikrát skloňovanému ideálu "nahého člověka na Everestu". Potom nastupuje cesta přidávání pomůcek ztěžujících - opět mnohokrát zmiňovaný "nahý člověk s tchýní na zádech na Everestu...". Ale v tom všem si musí každej najít svou cestu sám, příkazy a zákazy nikam nevedou - pevná pravidla mají význam jen u přímých soutěží, kde by se vlastně jinak nemohlo vůbec soutěžit (skok do výšky se také provozuje zvlášť s tyčí a zvlášť bez ní!)
Ba věru, kluci a holky, víc lezte - víc pak pochopíte...
A ještě poznámka pro ty, kteří tvrdí že něco bez maglajzu nejde vylézt - inu nejde, tobě a teď! Ale svět se nezačal otáčet okamžikem tvého narození, ani se otáčet nepřestane, až zaklepem bačkorama. Nazdar!
V. Š.
Václav Širlodpovědět 
  Re: Jsem vikendak!11:59:46 06.09.2005
Bych si dovolil lehce nesouhlasit, psychika- slovo pouzivane pro specificke vlastnosti mozkove a nervove cinnosti toho a onoho nymanda. A to je prosim CHEMIE!!! (Lezce do tomografu asi nenacpem, ale predpokladam ze pri lezeni mozek papa glukozu, vylucuje hormony a tak fubec) (a fyzika ovsem , ale nebudme detailiste) Totiz dle piskovcovych pravidel je zakazano pri lezeni myslet:)
A jen tak bokem, myslim ze vetsina prasilu si je plne vedoma sveho nevlivu na svetoceni. Ono predevsim pouziti magnezia dela lezeni komfortnejsim. Jeho zamerne nepouziti bych prirovnal k zamernemu piti tepleho piva. Sport-nesport, vejkony-nevejkony.
 Laco Šaolinodpovědět 
   Re: Jsem vikendak!12:25:44 06.09.2005
Ach vy technokraté! Jako chemický se označuje za a) b)... a také se používá na označení umělých, člověkem vytvořených substancí.
Kupodivu každý rozumí, že marmeláda "bez chemických přísad" není marmeláda neexistující, neboť chemie je všechno, ale chápe velmi dobře, co tím výrobce lže.
Také oznámím-li výstup, pro změnu, na Marmoládu bez technických pomůcek, nechápe to snad nikdo, že jsem lezl nahý.
Je-li "ono" v obecném smyslu "chemii" si netroufám soudit, jest to složitý ontologicko - sémanticko -filosoficko - chemicko - *ko, problém.
Lezení s mg, bych spíše, nežli k pití studeného piva, přirovnal k onanii, ale to je pochopitelně neřešitelná sexuologicko, patafyzko, *ko, otázka.

PS Smalíka si dodělejte sami, jo...
jan pusodpovědět 
    mago je ok13:53:19 06.09.2005
Jako ze uvolnujici? Tak to joooo. Technokrat v zadnem pripade nejsem, spis prirodozpytec ci prirodospitec, nekdy jen ten spitec. Z receneho (obkoment) melo vyplynout, ze mago neni chemickym prostredkem v rozumnem slova smyslu -nemeni chemicke slozeni matrose- po kterym lezem. Guma je taky produktem chemickeho prumyslu a kvuli nesmyslum v pravidlech nepolezu bos nebo v mokasinach z pravy prirodni kravy. pro zpestreni dne prikladam basen z me sbirky 'Vertikalni Erekce, 2005'

MAGO JE OK:)

Enzym stepi,

molekuly melou,

kyselina zere,

ph je ji merou,

vazby praskaj,

elektrony preskakujou,

mago jenom prima susi,

to ti rikam mily Pusi,

na mou dusi!

(Nazev inspirovan Prachovskym magneziovym grafity
,dekuji neznamemu autoru z DZC:-)
lacoodpovědět 
     Re: mago je ok14:31:13 06.09.2005
Pravý muž, co naplno si žije
ty studené, tu teplé pivo pije.
Pro pyje je tu onanie
a nebo dívka krásná

Však stařec už jen hnije
na měsíc teskně vyje vije
Však! Co to? Náhle křikne "hijé!"
Na skály, dívky, lézti zas na...

ně!
Jde!
Dojde?
Nedojde?
Pojde?
Poleze, či spadne, padne?
Zlomen bude on i "on"?
Skonná?
Na ní, či na ní či na obou?
Zákonitě, a nebo náhodou?

Tolik otázek, však málo odpovědí
I moudří málo vědí.
Bez nebo s magnéziem -- hlavně ať si užijem
nežli dožijem...

jan pusodpovědět 
      Re: mago je ok14:35:19 06.09.2005
Bravooo!
odpovědět 
      Přetržená šnurka poznání15:43:43 06.09.2005
Leti, leti..
vertikalni prokleti.

Nestastny jak hoven hrozen.
V hlave jako na letisti,
teple pivo v brouzdalisti,
Magnesium v piskovisti.
Vsak nove zrozen.

Vi to?

Pytlik na zemi se vali,
vsak nove svetlo v dali,
pravi pravy klasik:
Re:Jsem furt klasik!
budu jako Vena Sirl
nemam pytlik, nezahynu!

Na klasiku k topu hrnu,
krz zuby si drmolim
za chvili snad vrcholim.
Neva? Nemam ochranu?

Dle Pusovi vety:
(Snad jen trochu naiv:)
odhalene paralelni svety
nejlepe zit na i v.
lacoodpovědět 
       Re: Přetržená šnurka poznání17:02:40 06.09.2005
marně pomoc volám
zhasla dýmka s hašišem
zděšen šišlám
žaše druhý šem

Na takové verše
mám asi málo maglajzu
zítra píšu do rešerše
že se na to vykvajznu

Navykvajznu, na šťabajznu
nebo ňákou skalinu
s pytlíkem už běžím
vyhlížím pěknou oblinu

Nebo něco jinýho
pěknýho
skalního, či jedlýho

Toho nebude bohdá
Třeba? Dá?
V skalinu se ponořím
jak topořím tak hovořím
zase jsem to splet
beru všechno zpět.

jan pusodpovědět 
        Re: s podporou11:11:05 07.09.2005
V umyvadlo hlavu skláním,
však pláču, nezvracím
A otázkou se k dlaním svým
potichoučku obracím...

Co že byl ten bílej prášek,
co lezl jsem s nim hravě,
... když z dýmky mojí mágo,
Vysypal jsem právě…


billodpovědět 
        Re: Přetržená šnurka poznání22:59:25 10.09.2005
NESPORTOVNÍ

Ležím tady v trávě,
bílé ruce právě...
S úspěchem si honím,
slzy přitom roním...
Bonyodpovědět 
    Re: Jsem vikendak!13:55:50 06.09.2005
Ty neonanujes nebo jsi nikdy neonanoval? To bud kecas a pak onanujes,ale tajne. Nebo jsi divnej? :-)
odpovědět 
     Re: Jsem vikendak!14:33:41 06.09.2005
Ja teda radsi tajne! :-)
odpovědět 
  Re: Jsem klasik!12:11:37 06.09.2005
Osobne si myslim,ze to je proste vyvoj.Stejne jako uz nelezem v keckach a na konopnem lane.Mame ultramoderni lezky, dynamicka lana a take magnezium. Proto aby se dalo lezt stale a stale tezsi cesty.Jak pise Laco. Jde o komfort lezeni,kdyz nekdo ma rad veterany tak at je ma rad a leze bez maga, bez lezecek a mozna i bez lana? :-)
Sportmanodpovědět 
   Re: Jsem furt klasik!13:08:54 06.09.2005
Já tušil, že text delší než 20 písmen nikdo nedočte do konce - a když, tak nedomyslí!
Nebudu se přít o to, že i myšlení je chemie, že pojem psychiky je širší, než jsem měl na mysli já (asi jsem měl použít termín "rozum" nebo "vztah"). Jde jen o to, co je srovnatelné a mezi srovnatelnými hodnotnější. Asi se nebude nikdo vracet ke konopným lanům, lodenovým kloboukům a soukenným gatím - jenže každej výkon je měřitelnej zase jen svou dobou - Owens běhal na škváře, z jamek a ve škrpálech parametrů těžkejch polobotek. Proto parafrázuju Messnerův princip: Za použití jistých pomůcek jsme schopni překonat vše; hodnota našeho výkonu bude tedy záviset na tom, kolik si jich (těch pomůcek) ponecháme a kolika se vzdáme. Srovnatelné jsou tak jen výkony provedené se stejným množstvím materiálu, vybavení atd. a ve stejném stylu -výkon s použitím menšího kvanta všeho je pak hodnotnější. (Přečtěte si též něco např. o Paulu Preussovi.)
Předpokládám, moji vzácní kolegové v diskusi, že je to elementární. Námitky o působení potu na prostředí neakceptuju - člověk po celou dobu své existence působí na prostředí agresivně a veskrze zhoubně, s tím nic nenadělá žádnej ochranář. Málo platný, člověk je taky součástí přírody - i ten nejblbější! Ale o tom bych raději už nediskutoval zde - můžete mi mailovat, chcete-li.
Abychom tak zdrávi byli!
V. Š.
Václav Širlodpovědět 
    Re: Jsem furt klasik!15:08:32 06.09.2005
Vašku, a co je to ten Messner? To nás na bouldrovce neučili!
JHodpovědět 

 dobre vam tak meli vas jeste nakopat do p...11:44:59 06.09.2005
Jestli se potis tak nelez kdyz je vedro a nebo lez jen to, na co mas i bez maga.
Taky si muzes poridit rucnicek a pripnout na karabli misto maga, uklidnis se pri tom stejne a nebudes prasit skaly.
Popolezac obecny ambiciprosty lec piskumilovny
JSodpovědět 
 Re: dobre vam tak meli vas jeste nakopat do p...maglajz jako och12:27:17 06.09.2005
Pokud všichni tedy mají rádi skály a brání se jejímu porušování, proč tedy nepoužívají mg. Člověk už leze déle po skalách a každý ví, že pot má dost agresivní vlastnosti - někdo více někdo méně. Tak navrhuji, v případě zákazu mg, aby po sklaách lezli pouze lidé s tím méně agresivním potem, ale pouze dvakrát do roka, a ti co jsou na tom hůře tak zákaz lezení. Samozřejmě, každý by u sebe musel mít potvrzení o změření agresivity potu. Je to extrém, ale pro mě magnezium je i ochrana skály před neblahým působením člověka - samozřejmě o bíle barvě můžeme diskutovat. Nehledě na tom, že chrání i ruce. Lezení bez maglajzu ubližuje skalám více než lezení s mg!!!!
Iwo HCEnglandodpovědět 
  10012:54:02 06.09.2005
Tak hec, ne?! Tu stovku dáme. Ještě tady chci vidět aspoň 17 příspěvků. A kdyby se zadařilo, tak Caban hadr. Tušim, že to bylo okolo 250.
honzikodpovědět 
  Re: dobre vam tak meli vas jeste nakopat do p...maglajz jako och13:45:09 06.09.2005
a kde zustane ten pot kdyz strcis ruku po ktere tecou curky potu do sveho pytliku ? V pytliku ? a nebo v te one bile hmote, kterou pak priplacnes na skalu ... :-)
odpovědět 
   Re: dobre vam tak meli vas jeste nakopat do p...maglajz jako och13:52:54 06.09.2005
Ten zustane prece v pytliku a pak ho vymocim, nebo ne? :-)
odpovědět 
   Re: dobre vam tak meli vas jeste nakopat do p...maglajz jako och13:56:31 07.09.2005
Neutralizace se tomu rika
MGodpovědět 
  Re: dobre vam tak meli vas jeste nakopat do p...maglajz jako och13:50:23 06.09.2005
Jasne, proc diskriminovat lidi co se obecne potej vice? Chtel bych vedet jestli by spousta tech co utvareli historii lezeni na piskovcovych skalach pouzivali magnezium kdyby ho tenkrat meli. Verim,ze by se jich naslo dosti. Je to videt i dnes na lezoucich legendach, kteri take zacinali bez maga a dnes spokejene maguji a tyto diskuse neresi. Ja se tim jen bavim, ale vubec moc to neresim. Tak se nezlobte. :-)
odpovědět 
   Re: dobre vam tak meli vas jeste nakopat do p...maglajz jako och14:53:42 06.09.2005
Názorů je spousta ale když jsou taková pravidla, tak bzchom se jimi měli řídit.když to nejde bez mága tak na to nelezu.zdravím všechny slušné lezce přeju pěkné lezení.
samodpovědět 
   Re: dobre vam tak meli vas jeste nakopat do p...maglajz jako och15:50:49 06.09.2005
Jóóó, tyhle legendy, kdy~ jedou do Saska, pokud tam tedy jezdí, tak si to mágo nechají doma, no problemo.
Bobanodpovědět 
    Re: dobre vam tak meli vas jeste nakopat do p...maglajz jako och07:02:14 08.09.2005
Hudy maguje i tam! :-)
odpovědět 
     Re: dobre vam tak meli vas jeste nakopat do p...maglajz jako och17:48:57 08.09.2005
No to je super!!! Jen tak dál!!! S takovou budeme všude vítáni jak Shrek ve vesnici.
Bobanodpovědět 

 100!15:50:44 06.09.2005
A je můj, ten stej!
kešuodpovědět 

 Slova "klasika"17:53:15 06.09.2005
Slovy "klasika": Kdo nepráší s námi, práší proti nám.:-)
Pepéodpovědět 
 Re: Slova "klasika"18:01:12 06.09.2005
Maly testik: Ktery klasik to hlasal?
jan pusodpovědět 
  Re: Skutecna slova "klasika"09:39:00 08.09.2005
"Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je tak jediné co s tím můžete dělat."

Vyrok J.C. na adresu prihlouplych Sasu odmitajici
takzvany belosuch* pri objevovani vrcholu dosud neobjevenych vrcholu vezi (poznamenejme jen, ze v te dobe se vesele tesaly chyty a stupy do skaly, a dokonce i na piskovcovych skalach se pouzivaly drevene vklinence)

Skutecnym objevitelem uzitecnosti pouziti magnezia pri lezeni nebyl toiz nikdo jiny nez nas nejvetsi Cech, rodak to z Liptakova- Jara Cimrman. Svuj prevratny vynalez nabidl bezplatne nemeckym piskovcovim lezcum ze Sudet. Bohuzel jako podminku k uzivani sveho patentu (tentokrat to stihl) pozadoval aby prvovystupy na veze udelane s magneziem dostavali ceske nazvy. Pravdepodobne diky teto podmince se lezecka komunita vzbourila a bily prasek v sacku navzdy zavrhla. Az mnohem pozdeji dal Jarovi vyvoj za pravdu. Muzeme jen konstatovat, ze genius Jara Cimrman, jako jiz mnohokrat, predbehl dobu o mnoho desetileti.

*belosuch- dnes magnezium
doc. Weigelodpovědět 
   Cimrman a mago09:42:47 08.09.2005
pratele a lezci, vzhledem k novodobym poznatkum ke kterym dospeli nasi cesti spickovy vedecti pracovnici...NEKTERI Z VAS BY SE NAD SEBOU MELI ZAMYSLET.. a zacit ctit ceskou, byt prerusenou tradici!
Lacoodpovědět 
    Re: Cimrman a mago10:15:26 08.09.2005
Ano! Ano!! Ano!!!
Na nadarmo je Jara da Cimrman nazivan geniem v hledani slepych ulicek! Vyrazil mnoha smery, aby mohl vzkazat lidstvu: "Tak tudy pratele cesta nevede".
Nevim uz v ktere hre - vedecke praci toto je, ale je to opet velmi velmi vystizne!!
jan pusodpovědět 
  Re: Slova "klasika"10:35:38 08.09.2005
Jo! Myslenka, ze kdo nejde s nami, jde proti nam, je opravdu klasicka. Bolsevici ji pouzili, ale to jen hrube zvulgarizovali slova Jezise Nazaretskeho, ktery toto opet prevzal ze Stareho zakona.
To jen abyste vedeli, pokud to nevite, jak satre jsou spory o mg...
Koneckoncu: "Prach jsi a v prach se obratis..."
jan pusodpovědět 

 ??????19:36:05 06.09.2005
Ty uz nevedej nacem maj tezit prachy...smejdi....ty benga delaj jako by tomu rozemeli
krupcaodpovědět 

 Tak jo.....21:29:12 06.09.2005
Tak zábava to byla docela dobrá. Přiznám se, že jsem ani všechny příspěvky nedočetl do konce - zas takovej tvr´dák na sebe nejsem. Ale je to paráda zjištění, jak dovede lezecká  komunita bezobsažně klábosit o ???? (my jsme tomu říkali "prochcaná sláma").  zelenej teror, zelený idioti, maglajz, fóglové se zahnutým Zobanem - to je vždy jistota, to nezklame. některý jsou opravdu jak dobrá motorka. Naskakujou na první našlápnutí.

Tak zas někdy při dalším řešení těžký filosofie.

Zdra
hli
Hlínaodpovědět 

 Konečně06:41:30 07.09.2005
Tak to je super zjištění. Konečně Vám začali šlapat na přesky. Doufám, že jim to vydrží a budou pokračovat i v jiných oblastech. Naopak jsou ještě měký k té pokutě by každýmu kdo práší měli ještě dát přes držku.
FERYodpovědět 
 Re: Konečně08:16:57 07.09.2005
Ty dostáváš Fery dvojku za špatný čtení.
Papoušodpovědět 
 Re: Konečně!!!08:58:47 07.09.2005
Ach, jak je je povznášející setkat se hned po ránu s tak tolerantním a vstřícným člověkem!
(Ještě že jde jen o setkání virtuální!)
Václav Širlodpovědět 
  Re: Konečně!!!09:07:31 07.09.2005
Václave, zase můžeš směle s optimismem vykročit do nastávajícího dne s vědomím, že nic moc horšího už tě v něm asi nečeká.
JHodpovědět 
   Re: Konečně!!!11:34:54 07.09.2005
To je pravda nic horšího než blba s mágem potkat nemůžeš. Leze s tím na písku a ještě to sem píše jak je hrozný, že za to dostal flastr. To už je i na mne moc.
FERYodpovědět 
    Re: Konečně!!!12:00:26 07.09.2005
Se zdá, že nedostatek mg má drastický vliv na iq. K povinnému nošení rukavic bych přidal selektivně povinné nošení maglajzpytlíku naraženýho na hlavu. Až po uši.
kešuodpovědět 
    Re: Konečně!!!12:01:47 07.09.2005
Nekdo neco platil?:):):)
Blba? S magem? Ne u klavesnice?
Znamka se ti zhorsuje na 3.
l.odpovědět 
    Re: Konečně!!!12:21:57 07.09.2005
Charváte, Charváte. S takovouhle brzy propadneš a ještě budeš pro vostudu s tim pytlem na hlavě. Znamenám si tě a zvu si rodiče do školy!
Papoušodpovědět 
     Re: Konečně!!!12:29:59 07.09.2005
:)))) Ještě si k tomu pytliku síly můžou vzít rybářskej prut voháknout se v hudáči a budou z nich ideální lezci.
FERYodpovědět 
      Re: Konečně!!!12:33:27 07.09.2005
Už mám za 4 cože?
FERYodpovědět 
      Re: Konečně!!!12:34:54 07.09.2005
Nejsi ty, chlape, z nějaký proletářský enklávy? Třeba z Kladna? Tobě evidentně na nějaký tý kuli ze čtení nezáleží! Co z tebe vyroste?
Papoušodpovědět 
       Re: Konečně!!!12:42:57 07.09.2005
UAAAAAAAAAAAA, jedna z nejlepsich diskusi:)))
lacoodpovědět 
       Re: Konečně!!!12:46:08 07.09.2005
Coby, horník. S tím odporem k bílému prášku a podanému intelektuálnímu výkonu bych to anžto výchovný poradce viděl jako ideální, společensky hodnotnou a osobnostně vyhovující variantu. Nebo by mohl být profesionálním soutěžícím v nějaké méně reality show, než je život sám...
kešuodpovědět 
        Re: Konečně!!!13:17:22 07.09.2005
Bohužel mé slabé IQ mi nedovoluje pochopit takto složitý příspěvek. Asi jsou ti z bílé ligy chytřejší.
FERYodpovědět 
         Re: Konečně!!!13:22:12 07.09.2005
Pujdes klecet do rohu. Na maglajz.
A doma stokrat napises:
Kdo neprasi neni lezec!!!
odpovědět 
        Re: Konečně!!!13:50:27 07.09.2005
Jeste muze ucit, nebo do novin. No a kdyz to ani tam nepujde, tak se chytne v parlamnetu.
Vyyyborna disskusss!!! Uz dlouho jsem se tak nepobavil!!! Co dame ted? Nyple? Caban? Trcala?
bane, mago nicim nenahradis. I kdyz... I kdyz!!! Co treba: "Ja si teda myslim, ze Trcala je hodne dobrej, koneckoncu byl letos nejvejs!"
Treba nekdo zabere...
jan pusodpovědět 
         Re: Konečně!!!14:05:28 07.09.2005
A kurva! To sem jako bejvalej kantor a současnej pisálek teda taky hňup.
Papoušodpovědět 
          Re: Konečně!!!14:11:56 07.09.2005
A jaký je tvůj vztah k parlamentu?
kešuodpovědět 
           Re: Konečně!!!15:20:31 07.09.2005
Zcela neutrální. Až na takovou tu bolševickou bloncku.
Papoušodpovědět 
          Re: Konečně!!!14:44:45 07.09.2005
Neeeeee!!! Fsechno zpet! Ted jsem si spocetl. 90% z mych kamaradu jsou ucitele a vetsinou publikuji a ten zbytek jsou novinari, co driv ucili! Ne, to je naproste nedorozumneni. Myslel jsem to jinak. Sice jeste nevim jak, ale na neco prijdu!!!
jan pusodpovědět 
          Re: Konečně!!!16:59:34 13.09.2005
dotáhnem to na dvestěpade?

Papouši, tys učil? Hroznej osud. Vůbec se nedivím, žes zdrhnul do pokojného prostředí krajanské redakce :-)
Tomáš F.odpovědět 

 Pravidla určovali /a měli by zase/ nejlepší14:12:15 07.09.2005
Jak bohatá diskuze ke smyšlené události.
Domnívám se, že pravidla sportovního lezení určovali v historii ti nejlepší. Ti si přestali vkládat trámy do komínů, tesat stupy, lézt za kruhy, stavět, používat schwabe, odpočívat ve smyčkách,  atd. Proto by měli mít i dnes rozhodující hlas ti nejlepší.Píše se rok 2005 a tak dejme na názor těch  co lezou alespoň 10a. My ostatní mějme hlas poradní.Můj poradní hlas magnézium na písku od stupně 9a  je  mé doporučení pro pravidla.
Diskuzi by pomohlo, kdyby za názorem byla i obtížnost jakou kdo leze.
Lezu- letos max RP 9b TR 9c
 

Jirka Večeřa Véčaodpovědět 
 Re: Pravidla určovali /a měli by zase/ nejlepší14:41:25 07.09.2005
Ja bych to rozsiril i na ostatni sporty. Proc se ma, takovej Jagr nechat buzerovat nejakym trapakem co hral maximalne za druhou ligu a ted si vzal pistalku mekta neco o ofsajdu???
jan pusodpovědět 
 Re: Pravidla určovali /a měli by zase/ nejlepší15:14:18 07.09.2005
Já jsem zásadně proti. Tím, že se jasně profiluje špička, ztrácí celá věc napětí a ten sportovní charakter. Pravidla by naopak měli určovat ti nejslabší, aby měli možnost se těm dobrým vyrovnat a bylo to krapítek dramatičtější a divácky zajímavější. Žejo. Jako dostihy - kobyla běhá moc rychle, tak dostane 10 kg navíc. Kdo leze víc jak za 8, poleze bez mága, devítkáři navíc s ofukovačem fen a kdo přeleze za deset, bude mít dyštanc dokud nenapíše na lezce 333 vtipných komentářů.
kešuodpovědět 
 Re: Pravidla určovali /a měli by zase/ nejlepší15:32:07 07.09.2005
No ještě sem tahej TR blbečku !!!
odpovědět 
 Re: Pravidla určovali /a měli by zase/ nejlepší10:30:00 08.09.2005
Je Špek nejlepší? Je Hudy nejlepší?
chytrá horákyněodpovědět 
  Re: Pravidla určovali /a měli by zase/ nejlepší15:32:22 13.09.2005
A co Slavik?
matesodpovědět 
 Re: Pravidla určovali /a měli by zase/ nejlepší22:57:51 10.09.2005
S obtiznosti mi polib prdel hlavne kdyz lezes jenom devitky pisek neni o cislech,ale o tom co zazijes na prvnim a BEZ!!!
odpovědět 
 Re: Pravidla určovali /a měli by zase/ nejlepší15:57:45 13.09.2005
Ach, ach, me mago magorske...
Pravidla. Pravidla a smer a vyvoj. Smer, vyvoj, trend... to vsechno urcovali, urcuji a urcovati budou ti nejlepsi. I kdyby sami nechteli. S malou korekci. Ti, co jsou za nejlepsi pokladani a uspesne prezentovani.
Pravidla v zadnem sportu neurcuji nejlepsi. Myslime - li nejlepsi sportovci. Pravidla jsou omezeni k dosazeni regulernosti a pomeritelnosti vykonu, pripadne, a to se nam tady plete, ke koexistenci s jinou skupinou v uzivane oblasti.
jan pusodpovědět 
  Re: Pravidla určovali /a měli by zase/ nejlepší16:47:55 13.09.2005
Aby tomu rozuměli i ti duchem mdlejší - pravidla svýho času určoval Hitler, po něm bolševik ... Prostě byli nejlepší!
JHodpovědět 
   Re: Pravidla určovali17:05:42 13.09.2005
Jeste tohle! :-) Ono je to beznadejne, ale v tehle nasich pravidlech se jeste pletou dve veci. Jsou za a) Cimsi jako pravidla pravopisu. Nekdo dodrzuje, nekdo ne... vyviji se to i zivelne. Ano Pravidla ovlivnuji (ale neurcuji) spolecne ti nejlepsi (spisovatele) zaroven s davem, masou beznych uzivatelu ktery si zacne rikat neco a pravidla to treba akceptuji.
Ale tim, ze to dostalo do zakona, je to i neco, jako pravidla silnicniho provozu. Ty taky sice nikdo nedodrzuje, ale obcas narazi. A ty neurcuji nejlepsi zavodnici v autech vubec.
Nerikam ze je to dobre a nebo spatne... ja uz vubec nic nerikam....
odpovědět 

 Zpátky do pravěku!14:57:10 07.09.2005
Zpátky do pravěku, vpřed ni krok! Mg řeší už jenom č..píp..ci. Konec lezení v Teplicích???
Bídaodpovědět 
 Re: Zpátky do pravěku!15:18:06 07.09.2005
Tady to dáme už za tři!
Papoušodpovědět 
 Re: Zpátky do pravěku!23:02:45 10.09.2005
budu se tam k tobe muset nekdy podivat bido
odpovědět 

 jak komunisti16:31:43 07.09.2005
Připadá mi to jak jednaní komunistů s tím maglajzem na písku,jedni můžou ale většina ne.
Shlédnul jsem film-Kurt Albert v Adru a prášil tam jak on tak i místní páni lezci co s ním lezli.
Závěr:-všichni mi můžou .......V těžkých cestách lezu s mágem a hotovo! V těžkých cestách pro mě.                    Sali
Saliodpovědět 
 Re: jak komunisti08:19:20 09.09.2005
No já jsem ten film s Albertem neviděl. Ale asi před cca dvěma roky byl v časopise Klettern článek o Ádru a Teplicích (sykora, ballenberg a spol). Byly u toho docela slušný fotky, bez maglajzu nedali ani ránu. nejvíc se mi líbila jedna panenka, která lezla v Teplicích Bič (pozor, nikoliv Prásknutí) a lezla to s maglajzem. To nelze komentovat, tady prostě slova chybí.
zdra
hli
Hlínaodpovědět 

 Maglajs ani náhodou16:41:07 07.09.2005
Na co maglas? Ve skalách není potřeba (písku). Možná až od VIIIC to ještě nemám. Ale ste pěkný prasata. Nám to zakážou lízt uplně.
Letecodpovědět 
 Re: Maglajs ani náhodou21:33:48 07.09.2005
no jo zase nekdo chytrej se ozval....
odpovědět 
  Re: Maglajs ani náhodou06:27:15 08.09.2005
A má pravdu. O víkendu jsem se bavil s jedním s té Vaší bílé ligy (upozorňuji, že reagoval celkem normálně což mne překvapilo) a ten mi vysvětloval, že na začátku lezl s MG jen velmi těžké cesty, ale postupem času si ho začal brát všude, protože psychicky mu to bez něj neleze. Takže doporučuju zajděte si psychoušovi třeba Vám od té slabosti na mozku pomůže. Ještě bych rád řekl, že to byl borec protože pytel okamžitě sundal a snažil se bez něj (a šlo mu to taky). Takže bílá síla Vás vyprovázej, ale s pískovcovejch skal někam do Háje borovýho.
FERYodpovědět 
   Re: Maglajs ani náhodou07:14:30 08.09.2005
Když jsme u těch fiktivních pokut, tak se nám přihodilo, že v úterý dostal pokutu jeden borec za mágo na Prachově. Na to, že tam leze devítky celkem klidně, tak si ho vzal na VIIc z roku 1969. Vo to víc mě mrzelo, že je tam doma (člen LKP)...A tohle už nebyla fikce.
Jardaodpovědět 
    Re: Maglajs ani náhodou12:09:05 08.09.2005
Je to trága včera jsem na Ostaši lezl na dodělání Dunihlava a to se mě ještě nestalo dolezl jsem a byl od máča i na kalhotech ruce nekomentuju... Když tady pořád obhajutete ty těžký cesty s máčem tak se, ale prosím neserte do těch, který se prvovystoupnuli bez máča. To Vám žádněj vývoj nebrzdí. Navíc tady nido nekomentoval ten hlavní problém máča a to, že omáčovaný plošky v zimě od skály odmrzaj. Je to hnus, vemte si šáhla, máčo a vyrazte do světa. Česká tradice holt není pro posránky a ty co chtěj bušit Vaše XXL za půl roku a nebo už na to zase naopak nemaj. To jen tak ať ta diskuse může pokračovat o h...
Dajaodpovědět 
    Re: Maglajs ani náhodou13:10:40 08.09.2005
Lez s mágem, dostal flastr? Co z toho je fikce a co ne? Kdo to byl? Možná, že by Bezpečnostní komise mohla kromě statistiky úrazů vést i evidenci, kdo z lezců dostal od zelenejch eventuelně beng flastr za činnost související s lezením (mágo, bivak v Sokolím hnízdě na Pravčický, veřejnostiprospěšná prořízka skal od náletovejch sajrajtů aj.). Aby bylo vidět, jak moc stát a jeho orgáni šikanujou lezčíky. Pak mohou vznikat třeba Výbory na obranu nespravedlivě buzerovaných apod.
Papoušodpovědět 

 Umělý problém12:25:07 08.09.2005
Mám pocit, že právě takovouto debatou, problém s mágem na písku stále rozjitřujeme. Až se dohodnem hlavně mezi sebou a tvrdě řečeno až vymřou klasici, bude po problému. Ochranu přírody to až tak nezajímá, my sami jim to podsouváme do pravidel.
????odpovědět 
 Re: Umělý problém14:53:40 08.09.2005
Naštěstí se roděj i ti klasici.
odpovědět 
  Re: Umělý problém15:08:30 08.09.2005
To jo, odpor některejch juniorů proti Cimrmanovu bělosuchu (mágo) a vrtpoutkům (bórháky - jak jim to v tom písku sluší, jéva, žádná zbytečná hmota jako u kruhů) je dost zarputilej. Ale věřim, že když svůj odpor přežijou, tak zmoudřej.
Papoušodpovědět 
   mg?15:57:19 08.09.2005
dovim se nekde, kolik turistu navstivi rocne adr? kolik lezcu s mg a kolik bez? kolik se vybere na vleznym do skalaku a jaky jsou naklady na likvidaci skod zpusobenych turisty x lezci?
odpovědět 
    Re: mg?16:15:09 08.09.2005
Tož přátele nepřečetl semto všechno, ale nejvíc mě nasere, když někdo ospravedlňuje lidi, kteří s máčem lezou, jenom proto, že lezou "těžký" věci a jiný odsuzují, jenom proto, že oni dávají jenom "lehký". Tak s tím děte do .... protože obtížnost cesty se odehrává od možností každého jedince!!! Neříkám, že jsem pro nebo proti, ale příklady táhnou: viz Hudy a další "velcí práskači" na mnoha a mnoha fotkách nejen na lezci.
Lezení zdar!!!
Krakenodpovědět 
     Re: mg?17:56:38 08.09.2005
Já jen, že zdravím Šrůťu. Který to tu spustil. Nejvíc je mi k smíchu, že je tu za bílou ligu a modernistu. Jinak je úžasné že policie došla až pod Chrámovky. Doufám, že hlavně pokutovala všechny co kadí pod skálu a neuměj to zakopat:-). Taky snad chytla provinilce kteří po skalách trousí odpadky a ožírají borůvky v NPR. Zajímalo by mě kdo je navedl k tomu mágu. Pochybuji, že by na to přišli sami (mám trochu tušení). Takže příště si vytáhněte bágly a jističe k prvnímu kruhu a potom odejděte zadem :-) snad vás nezastřelí. Zapomeňte taky na Ztracený sen, Akumulátora a pod. Jen je trochu smutný, že na sebe místo domluvy posíláme policajty.
Motákodpovědět 
      Re: mg?18:44:45 08.09.2005
Chápu, že sis nepřečetl všechny komentáře, ale kdybys to udělal, tak bys zjistil, že spouštěcí článeček byl mystifikací, o které údajný autor ví zřejmě jen z doslechu, pokud vůbec.
Kočkaodpovědět 
     Re: Proc jen v tezkem?08:05:18 09.09.2005
ze si nedam pokoj...
Proc jen v "tezkych"? Jako pokus o kompromis. Kuraci, posluchaci hlasite hudby...magljziste, pokud realizuji svoji svobodnou volbu, omezuji svobodnou volbu pritomnym nekurakum, posluchcum ticha... a nemaglajzistum.
Proto, nezli si zapalim fajfku, se zeptam okolosedicich, jestli jim to nevadi, muziku si poustim stylem "volume right" kdyz jsem sam doma... a od lidi, kteri mi zneprijemnuji lezeni opatlavanim skaly bych ocekaval take nejakou toleranci. Jedna z moznosti dobrovolne (dobrovolne!) vstricnosti vuci vyznavacum ciste skaly je prave tahle. Tedy nechat ciste cesty, ktere skutecne "bez" lezt jde. Toplezci by si maglajzili sve xx, Spek stejne leze jenom tam, kde jeste nikdo nelezl, a bezny lezec, misto sestky na slunicku ,muze lezt petku ve stinu.
Navrch v mnoha cestach lehci obtiznosti problem klouzani chytu neni akutni (spara, komin, chyty ktere drzim rukou i ramenem...)
Asi tak.
jan pusodpovědět 
      Re: Proc jen v tezkem?09:13:35 09.09.2005
Dopustil jsem se příměru magnezium - kouření (oboje omezuje volbu druhým), pokusil bych se takhle něco říct.
Dejme tomu vlak, přeplněný jako české skály. A v jednom kupé parta nekuřáků a kuřáků.
Je možná situace, kdy si jedni zapálí a druzí se na ně bez dalšího vrhnou, nebo pošlou průvodčího. Pak se setkal blbec s pitomým, s tim nic nenadělám.
Dovedu si představit i situaci, kdy se militantní nekuřáci vrhnou na nebožáka, že z něj jsou ty cigára stejně cejtit, protože na nástupišti hulil.
Nejčastější, pokud by to bylo jako na skalách, je ovšem vývoj: Na víceméně zdvořilé upozornění, že to hulení druhým vadí, kouřící odpoví "Jste blbý, my jsme free, nám je to volný, zákaz kouření je debilní a tak na něj serem, Bartoška taky kouří a je ředitel festivalu..."
A hulí dál. Po nějaké době jsou jim třeba cigára vyhozený z okna, přivolán průvodčí... A dotyční hrozí pěstmi, odvolávají se na listinu práv a svobod a pláčí na fórech, jak jsou omezováni.
Ač kuřák dýmky, stejně by mi jich nebylo líto.
jan pusodpovědět 
       Re: Proc jen v tezkem?15:23:06 09.09.2005
Velmi trefný příklad.
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: Proc jen v tezkem?16:51:10 10.09.2005
No, priklad stretu kuraku a nekuraku je obvykly laciny primer, nicmene obcas prihodny. Zapominas jen na jednu vec - pokud nejaka mensinova skupina lidi provozuje nejakou cinnost, ktera vetsine nejakym zpusobem vadi a obtezuje ji, nemel by se dany problem resit represi, ale vytvorenim podminek vhodnych pro vsechny. U kuraku to tak vlastne je - mame kuracke vagony, kuracke hospody (bohuzel vetsina), kurarny atd. Kuraci ale vzajemnou dohodu casto porusuji (jsem kurak), podobne ale take nekuraci - arogantni utoky vuci kurakum na mistech, kde je koureni povoleno, tendence totalne zakazat koureni atd. Takze z tohodle hlediska to moc dobry priklad vlastne neni, nebot neni relevantni. A to neuvadim napr. automobilismus (napr. autobusy dlouhe minuty cmoudici do davu muklu vracejicich se z tovarny domu) - tim si skodime vsichni navzajem a je to prijimano jako jakasi civilizacni dan. Delaj to skoro vsichni, tak je to v poradku. Kde by asi skoncili moje protesty svatecniho ridice proti nadmernemu provozu? Jestlize je nekde maglajz zakazanej, nemel by se tam pouzivat za zadnych okolnosti a basta, resp. dokud nedojde k prehodnoceni vzajemnych dohod. (zakonu, vyhlasek...).
honzaodpovědět 
        Re: Proc jen v tezkem?17:41:44 10.09.2005
Je to jen a jen primer, ale myslim, ze docela sedi.
Vsak jsem take uvedl militantni nekuraky, co by buzerovali kazdeho za to, ze si vubec zapalil a pitomce, co kazdou <I> hnedle zvelicuji. Teprve pak jem se dopustil posledniho primeru o ponekud arogantnich borcich (zapomnel jsem na argument, ktery by tady byl:" dyt vsichni kourej a pokud ne tak jsou blby" Ty si urcite taky nekdy kouril..." :-)).
Ze zakazy jsou mi nemile a zdaji se v tomto pripade nefunkcni, jsem zase napsal o prispevek vyse. Trochu ohledu by stacilo.

PS Stejne jako si myslim, ze pokud chce nekdo provozovat hopodu a na ni napise: Tady se kouri, nezdrave ji, pulitry nemejem a zachody mame spinavy, tak je to OK a je jenom na mne, jestli tam budu chodit.
jan pusodpovědět 
         Re: Proc jen v tezkem?20:39:13 10.09.2005
No jo, kliiid, dyt sem toho zas tak moc nenapsal...jen me proste to pouzivani problematiky kurak-nekurak obcas leze uz krkem, jako by na teto planete nebylo snad horsich tvoru nez nas, kuraku (Jsem jim rad. Vlastne vubec nechapu, jak nekdo muze nekourit...). No, snad smradek v nasi berounske palirne U Kocek neodfouka zapadni vitr prinasejici spolecnosti vseobecne prospesne, miru, svobode a demokracii a zdravi lidu slouzici zakazy a represe.
honzaodpovědět 
          Re: Proc jen v tezkem?21:58:58 10.09.2005
dyt jo! Znamek rozcileni na me tvari bys nenalezl. Ostatne jsem byl tolerantni nekurak, pak kurak, pak nekurak... ted mam fajfku.
I to "tamto" jsem na zadku nosil...a tady nejak tu dvoustovku prispevku taky dotahnem, ne? :-)
jan pusodpovědět 
   Re: Umělý problém18:23:49 08.09.2005
No vidis, ja zase doufam, ze frikulini zacnou pouzivat hlavu nejen na to, aby sledovali moderni trendy. :-) Tedy nebudou muset stihat vsechno "in" i s "in" atributy.
jan pusodpovědět 
  Re: Umělý problém08:06:38 09.09.2005
Tak, tak - zaplaťpámbu ten problém není generační, spíš degenerační.
JHodpovědět 
 Re: Umělý problém06:51:23 09.09.2005
Jedinej otazník máš v hlavě. Aspoň se podepiš když už máš takovej názor.
FERYodpovědět 

 Mago-vecne tema17:49:55 08.09.2005
Magnezium to je vecne tema...jedno je vsak jiste at si rika kdo chce co...= drive to tu nebylo a tak se nebylo o cem hadat...podle me mago dotahly lezci co nelezeou pro radost ale derou se nahoru ani newedi proc...proste mago do adru,teplic,na ostas a kamkoli jinam tady u nas proste NEPATRI..Ten kdo delal cesty taky nepotreboval mago..byl tu argument ze mistni lezci lezou tezky cesty s magem - neni to zas takowa prawda..ja si myslim ze mago patri jen a jen na vapno nebo na stenu i kdyz to by se mohlo rikat horolezec a horolezec...stenari sou taky udiweny jistenim jaky je w adru..jednou me nekdo rikal ze to je lezeni na hovno ze sou kruhy moc daleko od sebe ze na stene je maj po metru a pul..co si potom muzu myslet o nem??kdyz prvni co je kdyz prijde pod skalu vytahne maglajzak je to hnus...maglajz na pisek proste nepatri at na lehky klasiky tak na tezky vystupy proste ne...skala je tu od toho abysme hledali chyty..a ne abysme wideli jak switej tou bilou hnusnou barvou...wemte si mago a jdete na wapno nebo na stenu a netahejte ho sem na pisek...HORE ZDAR
Pecaodpovědět 
 Re: Mago-vecne tema22:01:11 08.09.2005
Vem si pruvodce na Labske udoli a procitej autory prvovystupu poslednich 10-15 let: uvidis-li jmena J.Slavik, J.Hudecek,T.Sobotka, O.Benes, R.Stefanek, P.Cerny, R. Litochleb, Cervinka, Ryva, etc. etc. tak te ujistuju ze tu rikas bludy. Chce to holt obcas zajet do skal...
odpovědět 

 Mago-vecne tema17:54:06 08.09.2005
Magnezium to je vecne tema...jedno je vsak jiste at si rika kdo chce co...= drive to tu nebylo a tak se nebylo o cem hadat...podle me mago dotahly lezci co nelezeou pro radost ale derou se nahoru ani newedi proc...proste mago do adru,teplic,na ostas a kamkoli jinam tady u nas proste NEPATRI..Ten kdo delal cesty taky nepotreboval mago..byl tu argument ze mistni lezci lezou tezky cesty s magem - neni to zas takowa prawda..ja si myslim ze mago patri jen a jen na vapno nebo na stenu i kdyz to by se mohlo rikat horolezec a horolezec...stenari sou taky udiweny jistenim jaky je w adru..jednou me nekdo rikal ze to je lezeni na hovno ze sou kruhy moc daleko od sebe ze na stene je maj po metru a pul..co si potom muzu myslet o nem??kdyz prvni co je kdyz prijde pod skalu vytahne maglajzak je to hnus...maglajz na pisek proste nepatri at na lehky klasiky tak na tezky vystupy proste ne...skala je tu od toho abysme hledali chyty..a ne abysme wideli jak switej tou bilou hnusnou barvou...wemte si mago a jdete na wapno nebo na stenu a netahejte ho sem na pisek...HORE ZDAR
Pecaodpovědět 
 Re: Mago-vecne tema22:51:48 10.09.2005
svata pravda
odpovědět 

 Závěr07:03:33 09.09.2005
Tak to vypadá, že jsou dvě možnosti jedna dobrá a to že si prášilové strčej ten svůj pytlík co nejhlouběji do toho správného otvoru (vršek báglu) a bude nám krásně a ta druhá je, že ty skály posypem tim svinstvem celý budeme lézt na rybáře a vlastně dojebeme ty skály pořádně voni je pak zavřou mi začnem hrát šachy a bude nám taky krásně.
FERYodpovědět 
 Re: Závěr09:20:08 09.09.2005
Máš pravdu. Ale s šachama to tak jednoduchý nebude. Jestli totiž ty máčisti dokážou oplakat to máčo při hře ??? Jestli né nemohli by se měnit strany, protože jakmile by šáhnul máčista na černou figurku tak by zbělala a měl by po armádě.
Dájaodpovědět 
  Re: Závěr11:41:55 09.09.2005
ubohý
odpovědět 
   Re: Závěr12:38:49 09.09.2005
To máš pravdu že je ubohý to co prášilové předváděj. Sundaj pytel a můžou si max. dělat v písku bábovky.
FERYodpovědět 
    Re: Závěr12:57:16 09.09.2005
Člověče, Fery, ty kdyby ses angažoval v jiné problematice, tak už se asi opásáš výbušninou a jezdíš metrem. Zaplaťpámbu, že to člověk čte jenom virtuálně.
Piškotodpovědět 
     Re: Závěr13:18:18 09.09.2005
To asi jo. Ale jinak díky.
FERYodpovědět 
      Re: Závěr18:03:35 09.09.2005
FERY co to tady plácáš za nesmysli???Posypat skály MG a nebo jinak smrt všem prášilům a zavírání skal.Zavírat se budou skály jen z důvodu, že pár jedinců tuhle žabomyší válku ventiluje ven mezi zelený a podobou havěť a ta pak aby prokázala nějakou činnost se sveze po nás(až zavřou skály pro lezce ale otevřou další turistické okruhy).Teď leze o poznání více lidí než před 20 lety.Takže pane FERY jeď se podívat do skal jak to tam vypadá a praxe není tak hrozná...někdo tady napíše že viděl ve své oblíbené cestě kousek MG a je z toho celej posranej jak je to možné, ale že třeba tu cestu hobluje 20 let a zná ji nazpaměť a poprvé ji lezl za někým na druhým to už nenapíše.Těžké cesty se lezou s MG a budou se lést s tímhle už nic neuděláte a nebo jo pošlete na ně policii a pozavíráte skály protože vaše ego by se z toho mohlo posr....tak jedine kdo bude moc za zavírání skal jste VY!!!
odpovědět 
       Re: Závěr19:39:17 09.09.2005
Anonyme, jsi hloupej.
odpovědět 
       Re: Závěr20:35:16 09.09.2005
A proč se nepodepíšeš M...? :-)
anonimodpovědět 
       Re: Závěr19:40:04 12.09.2005
Ve skalách jsem pořád, ale vypadá to, že ty to máš v hlavě dost pomotaný. Kdyby jsi se ty někdy podíval do skal tak by jsi věděl, že většinou lidi který nemáčej a lezou si pro radost tak si vylezou cestu jednou a jdou dál. Naopak prášilové, neříkám že všichni, budou cestu trénovat dokud ji nepřelezou, protože to jsou sportovci.
FERYodpovědět 
      Re: Závěr15:52:14 13.09.2005
To me je naopak lito, ze te neznam osobne. S takovou osobnosti musi bejt radost si povidat.
jirkaodpovědět 
    Re: Závěr16:06:57 09.09.2005
seš demagog. ubohý a infantilní je to, jak se někdo snaží vytvořit dojem, že ten, kdo používá Mg, bez něho nedá ani ránu v jakýkoli činnosti. normální člověk pochopí, že to mělo být naznačení, že to už sklouzlo na úroveň 1.stupně ZŠ, ale to je ti zjevně úplně jedno. účel světí prostředky, že? aneb, my toho míru dosáhneme i za cenu války ...
odpovědět 

 nazor22:46:02 10.09.2005
ADR je podle mne obrovsky unikat jakych na svete neni mnoho... a to se vsimsudy...meli by sme udelat vsechno pro to aby se zdejsi styl(ktery je od toho sportovniho mnohem naslaplejsi) uchoval co nejdele protoze oblasti kde se lezou cesti udelany zhora odysteny po metru a s MAGLAJZEM sou tisice a adr jen jeden...RESPEKT...
stejzlakodpovědět 

 Relativita názorů15:36:03 11.09.2005
Shodou okolnosti mi autor tohoto příspěkku asi před třemi roky dával lekci jak neni dobré lést s magnéziem na skalách. Zhuruba mi tenktát dával příklad o nějaké cestě,  která má obtížnost 7. Výkon lezce pomocí magnézia je za 6+  a výkon lezce který po čase leze stejnou, ale zasranou cestu od máča je za 7+.... takže o stupeň těžší.... říkal mi že on máčo na písku zásadně nepoužíva protože leze pro radost a že mu o čísilka nejde....Asi se trošku trošičku posunul někam víš a je jako ty paka co jediný při lezení na písku vidí je obtížnost cesty ...:)))
Jeffodpovědět 
 Re: Relativita názorů16:01:49 11.09.2005
Pročti si všechny příspěvky ty autore a zjistíš, že to byl jen jeden z ubohejch pokusů o "srandu"?
odpovědět 
  Re: Relativita názorů06:29:54 12.09.2005
Chytráku, mě je úplně fuk co tady plácáte za kidy. Moje reakce byla jen o tom jak mohou lidi časem měnit názory - jak se z ortodoxniho klasika, kerej by máčo nevzal do ruky během pár let stal jeho prosazovač. Než nějaký vtip je to spíš ironie osudu.
Jeffodpovědět 
   Re: Relativita názorů16:05:00 12.09.2005
V tom případě nebuď adresnej.
odpovědět 

 N.E.S.O.U.H.L.A.S.17:17:47 11.09.2005
tk ale at jdou do prdele... kdyz si dam tekuty tak nic nezjistej a na skalu to ma ucinek uplne stejny...(zadnej vy hlavy zeleny) a k tomu ze se toleruje jen od 9 nahoru kuwa co to ma byt pro nekoho je maximum 6 pro nekoho jedenact tak jak muzete delat jednu hranici pro fsechny ste fakt hlavy vylizany
...no comment
ondraodpovědět 
 Re: N.E.S.O.U.H.L.A.S.17:56:21 11.09.2005
Schvalne, jestli sem napise jeste hloupejsi clovek, nez jsi ty.
odpovědět 
  Zdárek Davide22:53:55 12.09.2005
Zdárek Davide,
zdraví Tě Brendy, myslím že je to od tebe hodně husté, tahle rozjet článek pod jiným jménem tvého kámoše.Nemám na to co říc, ale myslím, že je to pěknej podraz od TEBE tak to vidím.No doufám, že v tvém boji oproti MG si příště zvolíš jinou formu a nebudeš vláčet další jména ve vymyšlených historkách z lezeckého dění v Teplicko-adršpaských skal a dalších oblastí.
PS:Vím, že jsi se v příspěvcích přiznal, že to nepsal Jiřík,ale to tě neomlouvá, že jsi tohle pod jeho jménem vypustil do světa.A jestli šlo o srandu a nebo vtip jak jsem se doslechl,tak tahle ubohej vtip jsem už neslyšel pár let!!!
Jinak vše dobrý zdraví Brendy
Brendyodpovědět 
   SPRÁVCE LEZCE23:05:51 12.09.2005
Ještě další reagce k tomuto vymyšlenénu příspěvku a ještě podanému pod jiným jménem a to ke správci LEZCE.Bylo by dobré celý článek i s komentářema poslat k LEDU!!!
Brendyodpovědět 
   Re: Zdárek Davide23:17:52 12.09.2005
Vážně první, komu to konečně došlo? Tady to přece není o mágu, ale o slušnosti, toleranci... Jít na steč a mít schovanou prdel...! A ještě za někoho jiného... Tak alespoň DÍK za toho prvního....
Roman Brtodpovědět 
    Re: Zdárek Davide20:37:09 13.09.2005
Je to asi slepá ulice... Proto byl tak rychle smazán příspěvek u Adama Ondry ohledně jeho lezení s mágem na písku...
Roman Brtodpovědět 
     Re: Zdárek Davide20:45:13 13.09.2005
Take jsem to cetla.Na Mg musi byt protekce,nebo ten zakaz a vubec cela pravidla plati jen pro nekoho?Nerozumim!
Matyodpovědět 
      Re: Zdárek Davide21:35:11 13.09.2005
Asi tak, protože podle toho co tady někteří jedinci razí tak když začneš lézt "Hodně těžký cesty" - ????? tak začneš bejt nedotknutelná osoba a můžeš si dělat co chceš a všichni okolo můžou jenom držet ústa a závidět a řidit se podle toho co borce zrovna napadne za hovadinu. Až jim dojde, že nejde jenom o to aby vylezli ty nejtěžší cesty a pak ať to třeba všechno spadne tak to bude pohoda. Ale vono to spoustě z nich nedojde. Škoda.
FERYodpovědět 
       Fery23:27:01 13.09.2005
Myslím, že jseš lezecký Bůch:-).A na tvoje boží slova dojde.Příjde potopa v podobě tekutého magnézia, které zaplaví všechny naše lezecké oblasti:-).Kde bylo zakázáno lezení s MG a mi jako neposlušné ovečky(ne všichni) jsme to netolerovali a budeme mít po pí..:-)))a budem si moc pořídit místo smyček kánoje a Ty movitější třeba plachetnice motorové čluny budou samozdřejmě zakázané:-)
PS:promiň, že si z toho dělám prdel a nebo z tebe:-), ale fak jsi mě rozesmál.Jo a ještě jinak Ty sportovci ve skalách to jsou prevíti co:-))paka jedni:-))oni na to trénují a to je nefér:-)a lezou cestu třeba 2x( v lepším případě) no to snad néééééé:-)))))
No snad Tyhle přiblblé nic neříkajicí komentáře jako je TEN můj skončí a nebo zautočíme na 300!!! i když tento článek byl vymyšlen a podán jako pěkně debilní vtip!!!!
Brendyodpovědět 
        Re: Fery08:05:52 14.09.2005
Jé hoj Brendy. Mrzí mě, že jsem Tě taky tak pohoršil. Byla to krapet hovadina tendle počin, ale to jsem už říkal tisíckrát... Nemá cenu to tu nějak komentovat... Jisté však je, že jsem od máčistů dostal pěkně za uši a teť mají se svejma přiblblejma argumentama navrch. Což je pro mě daleko větší trest než kdybych dostal od Jiříka přez hubu.
Budu se opakovat když budu psát, že máčo je na českém písku prasárna. A může ho požívat jen sobec, který si není schopen uvědomit vyjímečnost české tradice ve světovém měřítku (když nevezmu v úvahu tolik zlehčované negativní vlivy na skálu a těžkost cesty) Hlavní problém máčistů, který mi teť vkládají je, že kvůli této zveřejněné blbosti zavřou zelený skály a budou mít po lezení všichni. Na to mohu říct jen to, že teť když chci lézt s máčem tak neváhám na všecko se vykašlu a jedu. A ať ty naše skály klidně zavřou protože ten kdo lezení bere opravdu jako životní styl si to nějak zařídí a poleze dál kde to půjde.(kecy - extrém proti extrému) Ještě sem se ale nikde za hranicema nesetkal s tím, že by někdo kromě čechů tolik plival po naší lezecké tradici a všichni to spíš obdivovali s otevřenou pusou.
Holt je to jen víc o něčem jiném než čísílku na což rádi zapomínáme... A snažíme se být honem světoví bušiči XXL...
PS: To je zase plácání, radši si dáme jedno v suterénu a budem kecat o holkách ne?
DAJAodpovědět 
         DAJA08:39:02 14.09.2005
Zdárek, jasně konečně rozumná řeč s tím pivkem:-)stejně nic jiného dělat teď nemůžu.Malinko jsem si vyhodil koleno a zlikvidoval meniskus (na houbách při restu..není nad to umět dobře odpočívat haha a nezlikvidovat se).No a o dalších věcech se tady šířit nemá cenu já bych všude zasadil chmel a podobné krásné rostlinky a jak by bylo krásně na světě:-))...zatím zdraví Brendy a s tím pivem tě beru za slovo.
Brendyodpovědět 

 Nesouhlasím15:31:51 15.09.2005
Když na těžký cesty nemáte bez maglajzu tak tam nelezte. Podívejte se na vápno jak to vipadá jak u prasat. Dovedete si představit jak to bude vypadat na písku když si každý strčí ruku do pitlíku. Měli by jsme si uvědomit, že nejsme jediní návštěvníci skal. Holt by jste si měli na tuto skutečnost zvyknout. Zkrátka půjdu o stupeň níž, nebo si rozbiju hubu.
Radimodpovědět 

 náhrada10:12:09 16.09.2005
To, jestli magnézium na pískách škodí či ne, nevím a přísluší to rozhodovat povolanějším. Zatím je zákaz, tak ať se dodržuje. A kdo na to nemá, ať neleze kam nemá. Maximálně ať místo mága zkouší něco jiného (já vím třeba něco, co vysouší pot na rukách a není to agresivní - třeba slivivice či silikon).
A o těch, co mlátí skoby hlava nehlava, to jsou podle mě lumpové co hledí bezohledně pouze sami na sebe a nepřipouštějí, že bude chtít taky někdo lozit až oni natáhnou brka, a po zvětralých skalách to jaksi nepůjde. Takové je potřeba případně i vylučovat z CHS ale každopádně hnát sviňským krokem od skal...
Honzaodpovědět 

 Falešný Pete Blahna14:10:55 23.10.2005
V komentářích na Lezci, mj. k tomuto článku se objevuje někdo, kdo se vydává za Peteho Blahnu a provokuje. S Petem jsem ve čtvrtek 20. 10. v Ádru mluvil, ví o tom a je právem dost naštvanej. Zve tu "zbabělou krysu", jak autora označil, na osobní pohovor do Tunelu, už mu to vysvětlí.
Tomáš Binterodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.