Projekt už není projektem. Adam Ondra vylezl Duru, předpokládaná klasa 9b+!
Zdroj - Chris Sharma
Chris tohle nahrál na net před deseti minutami. Širší info tady na Lezci určitě někdo zpracuje později...
Více dřívější článek zde.
foto Vojta Vrzba
Gratuluju! | 18:11:20 07.02.2013 | No tak to moc gratuluju, to je skvělý! Na jednu stranu, je ale škoda, že těm dvěma skončilo to očekávání, kdo to dá první. Musím říct, že mě osobně to přišlo moc zajímavý, pozorovat dva lezce jejich formátu, při společnym snažení. Toaleneměnínic na tom, že je to krásný výkon a ještě jednou gratuluju. | Martin | odpovědět |
  | Re: Gratuluju! | 20:00:57 07.02.2013 | Gratulace Adamovi ! Doufám že to dí i Chris ... zaslouží si to. | Petr | odpovědět |
Gratulace | 18:22:19 07.02.2013 | Taky gratuluju, jsem zvědavý, kam se teď posune dál. | voko | odpovědět |
Adam opět posunul hranice | 18:22:38 07.02.2013 | Je to prostě parádní. | jirkas | odpovědět |
  | Re: Adam opět posunul hranice | 18:50:13 07.02.2013 | Joooo,super!!!!!Adame,velka gratulace!!!! | | odpovědět |
C.S. | 19:15:48 07.02.2013 | A CO BUDE DÁL???VELIKÁ GRATULACE AĎO !!!!!!!!!
| MILAN | odpovědět |
  | Re: C.S. | 08:14:10 08.02.2013 | Tak asi 9c, ne? | | odpovědět |
Adam rules! | 19:16:48 07.02.2013 | gratulace !!!!!! | márk | odpovědět |
Amazing job | 20:33:35 07.02.2013 | Gratulace!! Neuvěřitelnej výkon.
Nevíte jestli Adam ještě zůstává ve Španělsku,a má v plánu nějaký další projekt, nebo třeba nezkusí Stoking the fire, co včera poslal Chris? | | odpovědět |
  | Re: Amazing job | 20:50:00 07.02.2013 | Něco přes týden jsme s Ajdamem a jeho squaw :) a s mocnou Le Big Zlobou sdíleli pojízdnej wigwam a bylo to velko parádní. Každým dnem to mohl vylézt a pokaždé to bylo o kousek. Obrovská gratulace a hrň to dál Prďásku :)!
Snad moc neprozradím když prásknu, že Adam má dobře rozlezený Fight or Flight a že pak se přesune do Andalusie na jeho kruto projekty, které jsou zatím ovšem bez piercingu :) Myslím, že se tý desítky jednou dočkáme... | Oliváč | odpovědět |
  |   | Re: Amazing job | 21:15:48 07.02.2013 | 9b+ potvrzene. | H | odpovědět |
  |   | Re: Amazing job | 22:30:57 07.02.2013 | Prďásek krutopřísně!!! | Luk | odpovědět |
  |   | Re: Amazing job | 14:41:41 14.02.2013 | Nevotravuj,vlezdoprdelko. | p | odpovědět |
  |   |   | Re: Amazing job | 17:09:24 14.02.2013 | ??? | P. | odpovědět |
Radost | 21:32:43 07.02.2013 | Super pozitivní zpráva k večeři do Pražské šedi! Gratulace jak sviň!!! | Valmar | odpovědět |
frajer | 21:36:35 07.02.2013 | to je paráda, jsi borec a nejen na koneci tabulky ;-) | Zbyněk | odpovědět |
! | 22:21:44 07.02.2013 | Gratuluju, uzasny! | jj | odpovědět |
Gratulace! | 22:22:23 07.02.2013 | Skvělý výkon! Doufám, že se na tom Karel nebude trápit o moc dýl!
...zbývá už jen to dát erpéčkem... :D | Variant | odpovědět |
  | Re: Gratulace! | 23:35:58 07.02.2013 | Karel? To jako šarmič? Není on náhodou Chris a není to náhodou zkratka od něčeho jako Christopher? Já myslel, že to je spíš třeba Kryštof a Karel je spíš něco jako Charles, ale zas tak moc se v těch jménech nevyznám. Jak to teda je? | Martin | odpovědět |
  |   | Re: Gratulace! | 13:34:13 08.02.2013 | On myslel Belinu. | | odpovědět |
MAZEC! | 22:30:25 07.02.2013 | Neuvěřitelný se stalo skutečností! MEGAGRATULATION!!! | Luk | odpovědět |
  | Re: MAZEC! | 23:41:45 07.02.2013 | Před pár týdny jsem se účastnil Adamovy přednášky ve Vertikonu ve Zlíně a vznesl jsem dotaz jak se vyvýjí projekt La Dura z jeho strany. Adam odpověděl něco v tom smyslu, že ho tento projekt zas až tak nebere a nemotivuje, tak jsem to alespoň pochopil, a že Chris je velmi blízko úspechu, bo tam kvasí celý rok a má to za barákem, což je celkem logické. Takže jsem tuto zprávu očekával spíše ve spojení s Chrisem. Fakt, že to Adam přelezl takhle "z dálky" před ním svědčí o tom, že je to opravdu bouchač numero uno. Holt mládí vpřed. | Ondra | odpovědět |
  |   | Re: MAZEC! | 09:59:31 08.02.2013 | Přijde mi, že to prostě tak v pohodě má:) Řekne třeba "Zejtra na to jdu", a pak se dozvíš, že to přelezl:)) A co by vlastně na takový otázky měl říkat. Jinak taky moc gratuluju! | martan | odpovědět |
  |   | Re: MAZEC! | 13:49:51 08.02.2013 | To se ví, že se Adam nerad vyjadřuje ke svým plánům, pak je na něj vytvářen tlak a to asi není nic příjemnýho. Kolikrát to, že něco dáš/nedáš má větší spojitost s podmínkama, než s tím jakou máš fazonu. Tak je lepší si držet media od těla.
Už teď mi to přišlo celkem na hraně. Pomalu on line přenos z Oliany a lezecký tábor fandilů rozdělený na dvě půlky. Sharmič to tam pošle prní, nééé Adam to zbombí dřív. Jak to dopadlo víte. Adam je dobrej i v tom, že tohle dokáže ustát. | Steve | odpovědět |
Interview s Adamem | 00:50:57 08.02.2013 | na planetmountain.com http://www.planetmountain.com/ english/News/shownews1.lasso?l=2&keyid=40617 | | odpovědět |
  | Re: Interview s Adamem | 11:41:21 08.02.2013 | http://www.planetmountain.com/ english/News/shownews1.lasso?l=2&keyid=40617 | | odpovědět |
Spiderman | 09:05:47 08.02.2013 | Gratulace na place. Je to demon a i pavouci by se od nej mohli ucit, jak se udrzet na stene :) | wondris | odpovědět |
Skvělé | 09:14:23 08.02.2013 | a blahopřeji. Mám několik borců z různých sportů, které považuji za "srdeční záležitost" a vždy při jejich povedeném výkonu mě dokážou zvednout ze židle. Těším se na další Adamovo úspěchy.
Ps: zaslechl jsem, že na stejném místě se daří i dalším členům Hudy teamu, padlo nějaké 8c+ a dámské 8b+? | Indián | odpovědět |
  | Re: Skvělé | 09:31:26 08.02.2013 | Edita 8b+, tak tipuju že Benešák to 8c+. | | odpovědět |
!!! | 09:45:10 08.02.2013 | Adam už s tym prestaň! Ked som začínal s lezením tak 8c+ bol mega výkon, teraz už to niečo znamená len na OS, 9b+ kurna kto Vám má týmto tempom stíhať :D | lk | odpovědět |
  | Re: !!! | 19:54:57 08.02.2013 | A já když začínal lízt, tak 8a byl slušnej výkon. | | odpovědět |
  |   | Re: !!! | 15:17:14 09.02.2013 | těší mě, že sem na jaře podal slušnej výkon, díky! :)
| jan | odpovědět |
  |   |   | Re: !!! | 12:19:21 12.02.2013 | Ak to bolo na jar 2000 tak to bol slušný výkon tento rok uz to bol len priemer.. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: !!! | 20:44:47 22.02.2013 | Bylo to tak v letech 95-96. | | odpovědět |
  |   |   | Re: !!! | 12:23:03 12.02.2013 | Ak to bolo na jar 2000 tak to bol slušný výkon tento rok uz to bol len priemer.. | | odpovědět |
gratulaca | 10:11:31 08.02.2013 | Je strašně vtipný číst diskuze z roku 2003 týkající se Adama :) teď se vy co jste ho kritizovali že stejně v pubertě skončí chytejte za nos...Jinak superparádička a obrovská gratulace. | Aleš | odpovědět |
  | Re: gratulaca | 15:06:08 08.02.2013 | taky že v pubertě skončil s lezením, teď už se jenom vznáší...
Adamovi blahopřání! | jirka | odpovědět |
duracell | 11:22:04 08.02.2013 | Je pěkné, že jakmile není v éteru o Adamovi moc slyšet, tak o to větší pecka pak přijde. Asi dobrý baterky.. :-) | bejbs | odpovědět |
La Ďoura Ďoura | 12:51:40 08.02.2013 | To je asi cesta za malý prstový dírky, když se to tak menuje a má to takovou klasu. Škoda, že mi nikdy nešly ani prstový dírky, ani tahle obtížnost.... | Vorel | odpovědět |
  | Re: La Ďoura Ďoura | 13:30:37 08.02.2013 | to je proto že nemačkáš drevene koule ;) | | odpovědět |
  |   | Re: La Ďoura Ďoura | 15:22:24 08.02.2013 | joo na to chce mít pořádný koule tó jó | er | odpovědět |
  |   | Re: La Ďoura Ďoura | 16:15:17 08.02.2013 | On je sice nemačká, ale jeho stará mu koule mačká. A to fest! Zvláště, když je na něho nasraná. | X | odpovědět |
9b+? | 13:06:25 08.02.2013 | Kolik je vlastně v současnosti na světě cest v tomto stupni? A přelezl kromě Adama 9b+ i někdo jiný? | milan | odpovědět |
  | Re: 9b+? | 13:12:24 08.02.2013 | 2, ne. | Hook | odpovědět |
  |   | Re: 9b+? | 14:24:29 08.02.2013 | La dura dura a Change | AlCapone | odpovědět |
  |   |   | Re: 9b+? | 18:15:10 08.02.2013 | A Picacho v Rodellaru? Shozeno? | milan | odpovědět |
  |   |   |   | Re: 9b+? | 22:48:46 08.02.2013 | Picacho je kravina kterou mas nakoukanou jen z youtoobe tak se prober. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: 9b+? | 23:19:34 08.02.2013 | Tak to by se měl asi probrat hlavně Dani Andrada, ne? Já to samozřejmě nelezl, tak nevím, proto se ptám, že? | milan | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: 9b+? | 13:34:54 10.02.2013 | prober se spíš ty, Pichacho rozhodně neni kravina z YouTube, je to reálná cesta a možná první ve své klase, to ukáže ale čas... | Honza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: 9b+? | 17:55:30 11.02.2013 | na escalade9.com o tom ani slovo, asi zapomněli... | pawell | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: 9b+? | 17:31:07 25.02.2013 | Hele a ještě má Sharma Perfecto mundo nepřeleyený | Berný | odpovědět |
Masakr | 21:36:38 08.02.2013 | Velká gratulace... :-) | jA | odpovědět |
Neskutočné! | 22:28:39 08.02.2013 | nemám slov....
:-)) | vilo | odpovědět |
Že by smlouva s ďáblem??? | 14:28:21 09.02.2013 | Já ho "žeru". V době kdy se zdá, že už dál nemá čím překvapit se najednou "odnikud" vynoří a práskne dalším esem o stůl. | pavellezec | odpovědět |
  | Re: Že by smlouva s ďáblem??? | 10:34:58 10.02.2013 | Doba, kdy nemá čím překvapit? Eh, zajímavá analýza... Tos usoudil z čeho? | Venca | odpovědět |
  |   | Re: Že by smlouva s ďáblem??? | 20:06:54 10.02.2013 | Ježišmarja!!! Z logru hysterko :-D | pavellezec | odpovědět |
Adam posila dalsi 9b: Fight or Flight! | 22:23:18 09.02.2013 | Maskr, dva dny po Doura doura dava Ada dalsi Sarmicovo 9b - Fight or Flight v Oliane.
| O. | odpovědět |
  | Re: Adam posila dalsi 9b: Fight or Flight! | 13:15:44 10.02.2013 | Hi! :) | jan | odpovědět |
  |   | Re: Adam posila dalsi 9b: Fight or Flight! | 13:59:35 11.02.2013 | První přelez nebo druhý po Sharmovi? To je bomba. Adam to tady hrne a dole se v klidu baví o hodnocení žebříčku..jak úsměvné... | Zico | odpovědět |
  |   |   | Re: Adam posila dalsi 9b: Fight or Flight! | 14:32:03 11.02.2013 | To je holt ten internet, nejspis uz ochali na jinym servru. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Adam posila dalsi 9b: Fight or Flight! | 15:32:44 11.02.2013 | neco ve spanelstine o tech dvou 8c na OS, co si tam jen tak na klid dal
http://desnivel.com/escalada-roca/ adam-ondra-rel- calvario-del-sicarior-8c-a-vista | foton | odpovědět |
10a | 18:42:39 10.02.2013 | 10a | Arab a jeho dělo | odpovědět |
ranking is a game :) | 11:31:08 11.02.2013 | jen zajimavost, na 8anu preskocil hranici 14000 bodu. Zde na Lezci teda jeste ne, protoze je tu podceneny styl OS. | l. | odpovědět |
  | Re: ranking is a game :) | 12:24:26 11.02.2013 | Ranking a podobné žebříčky jsou pro nýmandy. Je úplně jedno, kde je kdo první. Hodnota je nulová. Chceš-li předvést, jak lezeš, voz medaile ze MS nebo světového poháru. Vše ostatní jsou nezávazné hry pro ty, co na pořádné lezení nemají. | | odpovědět |
  |   | Re: ranking is a game :) | 13:18:33 11.02.2013 | vo tom zadna anonymni rozumbrado | | odpovědět |
  |   | Re: ranking is a game :) | 13:27:20 11.02.2013 | Překližka není lezení. | pbla4024 | odpovědět |
  |   |   | Re: ranking is a game :) | 14:14:27 11.02.2013 | Adam v rozhovoru rekl ze pristi rok se chce venovat zavodum na preklizce na ukor lezeni na skalach. Skoro se to az zda jako skoda vzhledem k tom jak se rok od roku zlepsuje. | Hook | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 14:48:19 11.02.2013 | Asi mu začíná docházet, že pokud chce opravdu něčeho dosáhnout a mít srovnatelné a uznatelné výsledky, musí závodit, ne přelézat kdesi cosi. Podobných cest ve skalách mohou být tisíce, ale třeba mistrovství světa je jen jedno za rok. Tam se teprve ukáže, co je lezec zač. Adamovi samozřejmě fandím a doufám, že dokáže, že je opravdu nejlepší. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 15:11:52 11.02.2013 | tohle je dobrej blud | strejda | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 15:31:50 11.02.2013 | Nevěřím tomu, že Adam se v příštím roce vrhne jenom na závodní lezení, přece jenom se to nedá porovnávat. Koneckonců sportovní lezení na překližce vzniklo jako kratochvíle borců ze skal.
Ps. Zajímalo by mě kdo z široké lezecké veřejnosti například ví kdo má na skříni pohár z MS v roce 2011 a kdo byl na 1 - 3 místě a kdo v tomtéž roce byl nejlepší na skalách ? | rad | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 14:19:36 12.02.2013 | Přesně tak. Mistrovství je každej rok a málokdo ví třeba deset, patnáct let zpátky, kdo to povyhrával. Ale kdo byl Güllich a co je Action Directe ví aspoň přibližně spousta lezců. Patrick Edlinger je taky známý tím co prováděl na skalách a ne až tak překližkou... Jména jako bratři Huberové, Chris Sharma, David Graham, Lynn Hill... Kde jsou proti tomu lezci, co se prosadili na sezónu dvě tři v závodění, a ve skalách nic nedokázali? Bojím se, že jenom v tabulkách :)
(Jasně, dvousezónní překližkáři dost možná neznají nic z toho, ale ti neznaj ani ty závodníky pár let dozadu, prostě nic. :) | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 09:15:54 13.02.2013 | No jo, ale utíká ti jeden podstatný fakt - proč bych měl ty Hubery, Egdlingery nebo Hill znát, když mi jejich výkony nic neříkají? Přelezli někde nějakou skálu, no a co? Nezlob se, ale to je nesmysl. Asi jako kdyby hobíkovský cyklista jezdící o víkendech s partou z práce okolo třeboňských rybníků měl žral Amstronga nebo ty maníky, co jezdí na kole přes Ameriku. To je úplně jiný svět. Normálním lidem nic neříkající. Pár individuí má lezení asi jako životní styl, tam to lze pochopit, ale obecně je lezení jen sport a pro lidi na amatérské úrovni nejsou profi špičkoví lezci a jejich výkony zajímaví. Důležitá je možnost dát si pod skálu gril a mít tam zázemí pro manželku a děti, ne srovnávání se s elitou :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 09:40:53 13.02.2013 | kdo vyhral predloni TdF? | strejda | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 11:16:13 14.02.2013 | Copak předloni, ale kdo vyhrál 1999 až 2005? :-D | Bída | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 11:37:54 14.02.2013 | I ty šťourale. Tady jde o principy, ne o nějaký detaily :) | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 11:40:46 14.02.2013 | asi tk nejak. Troufl bych si tvrdit ze to nevi nikdo z diskutujicich | strejda | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 11:51:21 13.02.2013 | myslim, ze tobe zase unika spousta faktu vcetne celych vet, co ti ostatni pisi: (Jasně, dvousezónní překližkáři dost možná neznají nic z toho, ale ti neznaj ani ty závodníky pár let dozadu, prostě nic. :)
| . | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 11:53:09 13.02.2013 | nejvetsi pruser dnesniho lezeni jsou lidi s nazory jako ty ... | k | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 14:43:22 13.02.2013 | Ha a mam te, Patrick Edlinger vyhral tehdejsi "MS" v roce 1986, Lynn Hill v roce 1987, rok pred tim byla druha. To je jen k tomu jak je vyznamny vyhrat nejakej ten svetak :). Nijak! Vubec ale nejstrasnejsi je ze by pri hledani tehle udaju sem videl fotku Gullicha v tricku Adidas, nejen teda jeho ale i dalsi adidas netvory z praveku.
Apropo, nudit se u kompu je ostudny, mel by sis treba vzit jehlu a nit a jit zasit zinenky do bebecka. | Josef Kajetan Ichtyl | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 23:30:17 13.02.2013 | Nick Josef Kajetán Ichtyl je s velkým náskokem největší obohacení z týhle diskuse. Velký dík! | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 10:17:41 14.02.2013 | a pro to tady ztrácíme čas... | bidlo | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 15:49:52 11.02.2013 | bud v klidu, oboji ma svoje fanousky a divaky. Jestli k zivotu potrebujes zavody, ktere ti usnadni tvoje fanouskovstvi, budiz... mas na svuj pohled pravo. Ale cpat svuj jednostranej pohled ostatnim je ptakovina, navic demagogicky podana. Lezeni neni jen "soutezni lezeni" a takovychto cest nejsou k dnesnimu roku 2013 tisice, je jich par, a to presne. Objektivni srovani zavodu nijak nepotrebuju. Jako "starsiho" lezce me zajimavejsi prijdou prelezy na skalach nez nejaky MS v cemkoliv (a na to se taky rad kouknu), asi nebudu uplne sam. | skalni dedecek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 18:56:00 11.02.2013 | A přemýšlel jsi, proč jich je jen pár? Podobnou cestu bys našel na každé druhé skále, jde jen o to zaplatit někoho, kdo ji tam přijde udělat a bude dostatečně známý. S dostatkem peněz za zadkem by nebyl problém natočit dokonalý film o dokonalé cestě La DuraDura II třeba v Srbsku. Tím neříkám, že AO není dobrý. Je. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 21:37:21 11.02.2013 | Na Srbsku :) Chčiju smíchy :) | :) | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 22:25:40 11.02.2013 | Očividně jsi to nepochopil. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 02:03:32 12.02.2013 | Na Srbsku :) Chčiju smíchy :)
Protoze jsi jednoduchy trouba. | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 07:29:14 12.02.2013 | červený převisy, tomáškárna, a klidně můžu pokračovat. Tak až dochčiješ, můžeš si přijet zalezt | jez | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 11:18:00 14.02.2013 | Právě jsem se taky pomočil... | Bída | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 11:31:57 15.02.2013 | Tomáškárna má navíc výhodu, že jednou začas to "lehký" sračkojdní spadne samo a umožní tvorbu dalších cest většího kalibru. Ty jo Ležec.cz opět nezklamal. :D Fananek sem asi hodil vokem, takovej "Soubor kreténů" se jinde jen tak nevidí. MS versus skály :D fakt super srovnání. | R | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 08:53:26 12.02.2013 | boze muj dobrotivy, to me po.. na holy kozy. Misto dostatecne znamy, bych napsal dostatecne dobry, coz ovsem nehraje do tvych konspiracnich teorii. Cece ja sem konecne rad, ze ma Adam za zadama profi kameramana (teda spis kameru na spagate) a na vysledek se da vcelku divat, coz se o drivejsich videich tocenych kamaradem zpoza krovi neda uplne rict. Hele, jestli si chces povidat, zkus to radej se zivima lidma, oni na tebe budou divne koukat a a treba ti to dojde... ja se vypinam, skoda casu. | tvuj tichy kamarad internet | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Barvy fotek? | 09:04:54 12.02.2013 | Video nevim, ale tyhle fotky Adama zde a ve fotu dne mi prijdou uplne ulitly v barve, jako by to bylo nafoceno tim nejhorsim digitalem. Je to tak, nebo tomu jen nerozumim? Pozor vubec nekritizuji, jenom mne zajima, zda jsou ty fotky O.K. panc sam fotim a mne by se toto nelibilo. Jinak Adam a Vrzba a vsichni kolem jsou borci a neresim je a nic...Uff. | Martas. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Barvy fotek? | 10:38:58 12.02.2013 | vapno klidne muze mit takove vyrazne barvy. videl jsem i divocejsi. zvlaste vecer. samozrejme kazdy pouziva minimalne S krivku ma dolazeni ale to je normalni | jj | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Barvy fotek? | 15:32:07 13.02.2013 | Červená je přepálená. Má rudý rty jak zmalovaná ženská. A i ta skála vypadá divně. Taky se mi to nelíbí. | honsimek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 11:03:48 12.02.2013 | Až se zamyslíš nad tím, proč tam tu profi kameru má, třeba i pochopíš, co je podstata toho jejich lezení. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 10:44:09 12.02.2013 | hehehe nejde jen o klasu ale o linii pocit exponovanost a delku. V podstate ani jedno srbsko nema. To je jako stavet rychlobruslarskou drahu v CR a navic nekde v Bruntale( nic proti Bruntalu) | strejda | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 11:07:35 12.02.2013 | Tak ještě jednou - není důležité, co lokalita má nebo nemá. Důležité je, co se povede lidem natlačit do hlavy. Jinými slovy - s dostatkem peněz lze udělat super destinaci s další celosvětově těžkou cestou, ve které budou lidi obdivovat své lezecké hvězdy, kdekoliv. Vždy se pár lidí, co mají zdravý úsudek najde, ale naprostá většina lidí jsou ovce, co jim marketing ve spojení s celebritami natlačí do hlavy cokoliv. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 12:16:42 12.02.2013 | :D
Jo! Proto je Srbsko a Kras neustále našlapaný stejnym kvantem lidí, jako profláknutý oblasti s kýčovitejma výhledama, kde nejodpornější cesta je třikrát hezčí než největší skvost na našich vápnech.
Jde jen o to, rozjet dostatečnou marketingovou kampaň, aby se tam nahrnula kupa lidí, celý to tam rozdupali, nasrali do všech křoví a stály se fronty na cesty. Přesně po tom touží každý místňák...
Juhu! | TujboPefa | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 13:04:12 12.02.2013 | A koho místňáci zajímají? Viz České finále Salewa Rockshow 2012. Důležité je tam přitáhnout někoho populárního, natočit zajímavé záběry, akci udělat PR na webech a do videí nacpat reklamy. Lezci (Ondra, Sharma) dostanou dobře zaplaceno, zadavatel reklamy je spokojen, firmy mají zisk a jedeme dál, šup do jiné oblasti. Koho zajímají místní? | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 17:46:36 12.02.2013 | Čoveče, jsi vůbec lezec a lezeš venku? Nedochází ti, že oblast nedělá jedna cesta? Myslíš , že Oliana je jen o pár cestách. V podstatě každá cesta je tam krásná. Žádná, která by se jim přiblížila není v celém Moravském krasu. A další oblasti- Ceüse, Buoux a desítky dalších, co třeba Kalymnos? Prober se... | nesmrtelný blázen | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 09:19:25 13.02.2013 | Já to vím, ale občas fotím a točím reklamní materiály. Takže také vím, co lze udělat s hnusným místem nebo hnusnou ženskou :-) Jinými slovy, natočit hezký a pro sponzory zajímavý film s těžkou cestou lze všude, včetně Srbska. Nic víc jsem nepsal. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 10:33:47 13.02.2013 | Lamou seš a lamou zůstaneš...nic víc jsem nenapsal :) | :) | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 11:40:55 13.02.2013 | Nic proti lamám nemám, takže v pohodě :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 09:53:53 14.02.2013 | Dovolil bych si z vlastního rozhodnutí - nikoliv na něčí prosbu - informovat, že lama je všeobecně známý slangový termín, kterým se titulujou lidi, co hovno věděj, o čem žvaněj. | honza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 12:51:25 14.02.2013 | Jenže problém je v tom kdo posoudí, že ten žvanil o tom něco ví, nebo zda opravdu jen žvaní. Z tohoto důvodu je mi fakt úplně jedno, zda mne někdo nazývá lamou nebo mne chválí. Názor mých dobrovolně mi platících a spokojených klientů považuji za důležitější, než názor nějakého chytráka z webu. Asi jako když v úspěšné firmě dělníci od pásu kritizují majitele, protože nechápou jeho rozhodnutí :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 13:06:15 14.02.2013 | Tak se kruh uzavřel a hnedle je všechno jasnější :) | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 13:08:47 14.02.2013 | A jak víš, jakej názor na střet závodního a skalního lezení tvoji dobrovolně platící a spokojení klienti mají, že je pro tebe jejich názor na toto téma, který jsi zde v diskusi nastolil a rozvinul, tak důležitej? | honza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 14:17:40 14.02.2013 | To je od začátku nepochopení - ten názor vůbec není důležitý. Ani můj, ani jejich. Vše okolo DuraDura je udělané velmi hezky, cesta asi bude fakt těžká, výkony AO a CS jsou výjimečné. Jen jsem tu reagoval na některé lidi, kteří si bohužel neuvědomují, že tu nejde ani o tu cestu, ani o lezení, ale o obyčejný marketing. To přeci dobré výkony nijak nevylučuje. Jen je dobré se na věci dívat tak, jak jsou, ne tak, jak chtějí marketéři. Toť vše. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 14:43:48 14.02.2013 | Asi to je od začátku nepochopení, protože o tu cestu a o to lezení opravdu jde. Marketink je jen bulšit, kterej se na tu výjimečnost nabalil - nezávisle na tom, kdo to zpunktoval a zorganizoval. Však oni by se pánové sešli a nějakej ten prásk vylezli i bez ReelRockTouru. To přeci není nějaká virtuální realita, kterou tvoří marketéři - bozi. To je "skutečná realita", kterou marketéři (btw. proč jen to jsou takoví fachidioti?) pouze vysávají a využívají. | honza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 15:11:57 14.02.2013 | Tak schválně, jak myslíš, že to bude? Potkali se dva náhodou pod skalou, padli si do oka a domluvili se, že se jim spolu bude lépe lézt, nebo někdo dostal super nápad, koupili na to dva známé lezce, celé akci udělali od začátku PR a s celým štábem pak vše natočili, nafotili, dávkovali po webech a pak zakomponovali do větší akce? Podle mne je celá DuraDura jen geniální marketingový projekt a lezení není až tak důležité. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 15:25:22 14.02.2013 | Tipnul bych, že jsi prostě propadnul konspiračním teoriím.
Přinejmenším bych odhadoval, že cesta vznikla spontánně a první pokusy v ní byly spontánní. Což samo už by tu konspiraci hodně redukovalo.
Ale dokud se k tomu někde nevyjádří někdo zůčastněný, můžem se tady maximálně osočovat s domněnkama.
| P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 21:18:51 14.02.2013 | "Potkali se dva náhodou pod skalou, padli si do oka a domluvili se, že se jim spolu bude lépe lézt.."
A co je na tom postupu nepravdepodobnyho? Myslis, ze takhle cesty nevznikaji? Zrovna DuraDura tak asi nevznikla, to je pravda, to vsak nic nemeni na tom, ze ji nevytvorili zadny rozjuchany kreativci (ti se pouze prizivili na vyjimecnosi tech lezcu), ale AO a CS.
Mimochodem - DuraDura chapana jako marketinkovej projekt je pekne napicu, nebot z cely akce se clovek dozvi, ze dva borci vylezli brutal cestu, ale ze by se mi to spojilo s vnimanim nejaky znacky nebo produktu to ani hovno. Za genialni to muze povazovat jen vskutku nekonvencne uvazujici jedinec; nechapu, jak nejaka firma muze takhle utratit penize, ale zaroven tusim, ze se tak celkem bezne deje.
Borci si nezadali, vytahli od sponzoru prachy a vylezli cestu - to mi prijde jako vitezstvi lezeni nad marketinkem.
| honya | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 08:09:49 15.02.2013 | Jistě, cestu vytvořili AO a CS. Já přeci nikdy nic jiného nepsal. A že něco nechápeš, ještě neznamená, že to nefunguje. Očividně marketingu a médiím nerozumíš. Celá věc okolo této cesty je dost komplikovaná na detailní vysvětlení tady. Ale hrubý princip je vzít z každého hlavního trhu, tedy v tomto případě Amerika (Chris Sharma) a Evropa (Adam Ondra) jednoho nejznámějšího jedince a dát je do společného týmu. Tím máš zajištěn zájem od dost velké části celé cílové skupiny. Udělá se nějaký extra projekt, něco, co tu ještě nebylo. Opravdová výlučnost není zase až tak nutná, protože záleží na způsobu podání, ne opravdovém obsahu. Tím donutíš obrovské kvantum běžných uživatelů minimálně ke shlédnutí videa. Tam jsou informace pečlivě nadávkovány, spíše se jedná o kecy, z lezení je tam pár kroků a hezké záběry krajiny. Což samozřejmě vzbudí pozornost a lidé zjišťují dále. A najednou se dostáváme k tomu, že zbytek můžeš vidět na celosvětovém turné. Proto také byli vybráni právě tito dva lezci. Turné je i v jiných zemí, ale řekl bych, že finanční potenciál je největší právě v Evropě a USA. Takže se dostáváme k tomu, že z malého oznámení o společném projektu AO a CS tu máš najednou vstupenky do kina, nakupují je festivaly, které je pak mají jako hlavní upoutávku, a dostaneš nabídky DVD za 200 dolarů. A k tomu jsi ještě stačil shlédnout desítky log sponzorů a podobně. A pak stačí, aby o DuraDura CS něco řekl, a lidé klikají a hned tu jsou další tisíce shlédnutých stránek, na kterých se dá velmi vhodně prodat reklama.
A co se týká lezců a natáčení, tak pokud vím, nejedná se o nic pro ně příjemného. Nelezou podle sebe, ale podle režiséra, scénáře, světla, opakují záběry... podobné filmy s lezením moc společného nemají, je to stejně přirozené, jako když je v televizi v zábavných pořadech smích nebo potlesk na pokyn. Ale jak je vidět, tak u mas to úspěch přináší:-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 10:35:03 15.02.2013 | kamo,jen par veci.
nikdo tady nezpochybnuje, ze diky AO a Sharmovi se nejaky ty lezky a trika prodaj. nikdo nema problem s tim, ze povedenej lezeckej film muze upozornit na nejakou treba pozapomenutou lezeckou oblast a objevit ji/znovuozivit, byt jen treba na kratky cas(podle FAKTICKEHO potencialu). ale ostatni tvrzeni jsou trochu prilis silna, mozna ses spletl a mluvis o jinym sportu (umela stena a "lezeni" je to, kam chodis vecer po praci).
pokud vim, lidi nevybiraji svoje lezecky destinace podle toho, kde ktera hvezda zrovna leze. skvelou lezeckou oblast z Bajerovy skaly neudelas tim, ze odtam natocis celovecerni film i s milostnou zapletkou a udelas tam jednu tezkou cestu z jednoho prostyho duvou - skvela lezecka oblast to neni(se vsim respektem k Bajerce). "Podle mne je celá DuraDura jen geniální marketingový projekt a lezení není až tak důležité" he? zda se mi, ze kdyz mluvis o duradura, mluvis o tom kratkym filmu a trochu zapominas, ze se jedna zrovna nahodou o nejtezsi cestu na svete. ale chapu, kdyz neznas zadny lezecky ikony minulosti a asi ani milniky lezeni (a asi ani ty zavodniky), tak je mi jasny, ze se na to divas jen z pozice marketingu. driv rozhodne takovy rady sponzoru boys za zadkem nestaly a stejne to drtili vsude po svete, neni to spis tak, ze se marketing nalepi na uspesne projekty nez ze by sam vytvarel nejakou umelou realitu? nevim presne, jak je to u ostatnich sportu, tam to zrejme funguje (viz fotbal). AO a Sharma byli vybrani kvuli osloveni AM a EU trhu? nejsou to nahodou dnes nejlepsi skalni lezci?
jasne, filmari a sponzori na tom (snad) netrati a my sme radi, ze vidime profi nasnimany lezeni, ale zda se mi, ze zachazis ve svych predstavach trochu daleko. a nejaky viseni v ceste, cekani na svetlo, podpisy a pozovani s fanouskama se asi nakonec vyplati, kdyz ti sponzor prolepi cas kterej stravis ve svym projektu. nebo projektu, kterej ti nadiktuje on? nakonec, muzem se zeptat primo AO, ne? | . | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 11:56:47 15.02.2013 | Že jsou nejlepší, o tom nedabatuji. Ale kdyby to bylo jak říkáš, kdyby to hlavní bylo pro ně lezení, tak se tu jednou za čas objeví zpráva, že někdo udělal cestu a pak že ji někdo přelezl. Že je to nejtěžší cesta na světě, by snad každý poznal z klasifikace, ne? Ale ono to tak není. Ony se nejdříve objeví zprávy, že se chystá projekt, pak jsou všude palcové titulky, že je to nejtěžší na světě (to jsou lidi takoví pitomci, že by to jinak nepoznali? Nebo je potřeba jim to tlačit do hlavy aby to náhodou nepřehlídli?), pak jsou o tom trailery a nakonec film. Nepřijde ti to ujetý? Promiň, ale o čistém lezení je ten první přístup. To druhé, že se cesta projekt nejdříve oznámí a pak se sleduje za pomoci štábu profíků, je od začátku do konce promyšlené a plánované a je to dělané především kvůli zisku. Což samozřejmě kvality lezců nijak nesnižuje. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 14:42:42 15.02.2013 | Myslím že tahle debata je z určitý části důsledek nevyjasněný terminologie (zbytek je důsledek toho, že jsi začal trollovat s tím, že kdo je opravdovej borec, má závodit + reakcí na to). Většina diskutujících pod pojmem "La DuraDura" rozumí tu cestu, kdežto ty pod tím rozumíš ten film, humbuk a všechny ty sračky okolo. | honza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 18:26:15 15.02.2013 | Nebo je potřeba jim to tlačit do hlavy aby to náhodou nepřehlídli?
Jojo, a vovovo tom to jeeee ,vis?:-) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 11:42:27 15.02.2013 | To, že na tebe neřve z Dura Dury reklama neznamená, že tam není. Jen že to zvládnou decentněji než v Piskarich. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 13:43:21 15.02.2013 | ale o principu tady neni sporu a pojem "pruduct placement", at uz obecne nebo prakticky, jiz zrejme zaznamenali i ti mene bytri. kdyz delas film o lezeni, chces aby se prodal a to ti umozni uvedeni (vice ci mene napadne) sponzoru. jde o rozsah, ktery ty popisujes. myslis, ze ti nejlepsi lezci to delaji ze setrvacnosti, ze by radeji jen tak pro radost lezli 6ky a spis to moc nehrotili? ze treba mcleod leze ty vrazdy proto, aby mu to sponzor prolepil? mam delat vyskovky bez jisteni, abych dostal vic krupice? shodou okolnosti jsem z brna a mohl jsem aspon castecne sledovat treninky a lezeni ve skalach AO i treba mrazi a nejak jsem pristup "zatrenujem, neco prelezem, sezenem sponzora a pak se navatime" nezaznamenal. spis kuci neco dokazali a sponzori jim (za urcitych podminek) umoznili dal delat si to svoje, ne?
"...tak se tu jednou za čas objeví zpráva, že někdo udělal cestu a pak že ji někdo přelezl" - ano, takhle to vzdycky bylo a ve vetsine pripadu je i dnes. ve chvili, kdy se zacali tocit profi lezecky filmy, tak jim uz vetsinou predchazi reklama, trailery apod., ale stale jeste se vse vetsinou odviji v ramci mantinelu "ten rikal, ze tenaten zkousi tamhle tamto" a "tenaten tamto prelezl" a k tomu max nejaky homevideo jako zaznam prelezu a jako dukaz, nez nejaky umelecky dilko. nehlede na to, ze spickovy onsajty moc zaznamenany nejsou, protoze... jak to udelat? kdo pak ma vyjit s nasranym stabem, furt povesenym ve stene a... nic. jak to maji boys osetreny se sponzorama, co musi delat a v cem maji volnou ruku, to uz je skutecne otazka na konkretni osoby (i me by to mozna zajimalo). mozna by se ukazalo, ze maji od sponzoru nadiktovanej plan na celej pristi rok a ja bych sklapl. a az si spickovy lezci zacnou brat modelky a na predni strane blesku se doctu, ze AO byl pristizen s milenkou, tak ti dam zapravdu uplne | . | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 12:51:08 16.02.2013 | Jak jinak. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 15:18:05 14.02.2013 | Přesně tak. To, že se na lezení nabaluje byznys, reklama a marketing nikdo nechce zpochybňovat.
Mám dojem, že se tu hádáme jen o to, jestli to už došlo k těm důsledkům, že je samotný lezení totálně zmanipulovaný anebo ne.
Podle mě ne. To neznamená, že bych si neuvědomoval různý negativní stránky komerce, která v lezení je. Když si třeba lidi kolem za drahý prachy kupovali panu, aby byli jako Chris...
Ale zrovna Dura dura podle mě jako cesta vznikla přirozeně, v oblasti která byla otevřená spontánně, a akorát (jistě, nemusí to být málo) si na tom přihřejou polívčičku různý kšefťáci s lanama, s hadrama a tak.
Jo, jako příklad manipulace a dost umělý věci bych viděl třeba Petzl Rock Trip 2011 v Číně - když jsem viděl ten dokonale vyvoněnej, včetně politickáý korektnosti (čínští zemědělci...), "filmeček", bylo mi trochu na zvracení. A bylo mi líto všech těch chudáků, co se toho museli (?) účastnit.
Ale jak píšu, mám dojem, že to ještě pořád zdaleka není normál, ale nějakej extrém. Pořád se mi zdá, že Sharma nebo Adam nejsou Sagvan Tofi a Dara Rollins... I když nemusí být sranda dlouhodobě to ustát.
Ale kupříkladu Adam si už pár dní do žebříčků nezapisuje svoje nový úlovky a musí o nich referovat chudáci náhodní kolemlezoucí, Sharma si zádnej ofiko žebříček nevede a některý svý cesty ani sám neklasifikuje... Tohle podle mě taky (mimo jiné) nějak na jejich obdivovatele působí... | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 16:27:55 14.02.2013 | Kdyby se nenabalili na lezce sponzory asi by tezko tak rychle posouvali hranice lezeni. Tezko by to utahli rodice a milej Adam by musel do fachy | strejda | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 17:12:36 14.02.2013 | Určitě. Takže jde jenom o nějaký meze "přijatelnosti" nebo něco takovýho. A ty se přesně stanovit nedají, různí lidé je budou vnímat různě. | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 14:06:18 14.02.2013 | V mnohém, cos tu napsal, máš (bohužel) samozřejmě pravdu. Tím je smutnější, že nemáš koule na to, aby ses pod to podepsal (upřímně řečeno, nechápu proč - ono by to mj. nebylo špatné PR). | Robert | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 13:55:28 12.02.2013 | To je hozena rukavice, Petzl Rock Trip v Alkazaru na Srbsku. Sharma s Adou muzou zustat klidne ve spanu, ten anonym co vi jak to je, nam uz naky devetbeckare sezene, to je prece to nejsnadnejsi. Polezou v domecku a Cernym dome, kamera muze snimat prichod pres smetiste, hluchy proluky vyplni zaber na lomozici lom ci projizdeci pantak. Vydelame vobrovskou vatuuuuu, tu muzem prokalit s lezeckou komunitou u ohnicku v bebecku. Jeste ze mame ty internety :) | lacusak | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 14:08:07 12.02.2013 | Myslím, že jsi hlupák. Koukni se například, co díky marketingu lidé považují za jídlo a co všechno jsou schopni pozřít. Nebo co na sebou vezmou jako módu jen proto, že to nosí jejich hvězda nebo to určila módní policie v Blesku.
Takže ano, pokud by tu byl nějaký zájem, lidi budou klidně chodit na procházky na smetiště, jen se jim to musí vhodně podat. Neříkám, že Srbsko za to stojí, jen tvrdím, že kdyby to někdo natočil tam, budeš tu nad tím videem učúrávat úplně stejně :-) Bavíme se o principech, ne konkrétních destinacích. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 14:52:57 12.02.2013 | Jo a proto se do krasu sjíždí celá lezecká špička, aby ozkoušela Terranovu a Perlorodku a další skvosty :D
To že lidi nosej šílenosti je fakt, jenom je potřeba si uvědomit, že móda se neustále mění o tom ten marketing je. Ale co doma? Tam se pořád nosej tepláky. Stejně tak se x let radostně jezdí do Jury, Francie a Špáňa a všem je u zadku, kde teď hvězdy lezou. Napovědět by ti měla už zmíněná Salewa rock show, která neovlivnila takřka nikoho. Možná na jeden víkend přitáhla víc lidí do určité oblasti, rozhodně nezahýbala s celoroční statistikou návštěvností českých lezeckých oblastí.
A o co ti vlastně jde? Začals obhajobou překližky, dostal jsi se k 9b+ na Srbsku a končíš ovčím stádem slepě následujícím hvězdy. Že ty se tu chceš jenom hádat? :D
Piss! Nebo peace? Teď neim. Každopádně debatu končím nejlepší howk, kterej sem zatím na lezci četl. „No nic, jdu nakrmit prase.“ | TujboPefa | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 15:20:30 12.02.2013 | uz chapu ze si tu anonymne, hlupak to sem , potoze sem se zase jednou bavil s anonymem, jako obvykle skoda slov. Hele musim mizet jdou totiz po me , mel bys taky rychle utect aby te to tady marketingove neovlivnilo. | lacusak | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 15:31:20 12.02.2013 | myslim ze hlupak jsi ty, asi jako kazdej, kdo takhle premysli, kdyz je to nekde hnusny a na houno, tak tam proste nikdo jezdit nebude a muzes si celej marketing strcit vis kam. nesud podle sebe, lidi nejsou zas takovy ovce.. | ivan | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 18:32:12 12.02.2013 | Ach jo... jestli to není tím, že právě vy jste těmi klasickými konzumenty, takže to nevidíte. Ono není přeci důležité, aby tam někdo jezdil, nikoho to nezajímá. Důležité je, že dobře vypadají fotky, kamera a píše se o tom a lidi koukají na videa, tím pádem na reklamy. Já přeci nepsal, že se na Srbsko bude sjíždět elita. Já psal, že i na Srbsku by šel natočit podobný film, kde poleze Adama nej cestu na světě a nad kterým i budou řadoví konzumenti účůrávat. Že je to tam hnusné? No a? Důležitý je počet shlédnutí videa, ne výkony nebo prostředí. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 18:53:28 12.02.2013 | tyvole, co to meles furt? ses stale ten stejnej anonym? co tady chces vlastne odkryt za velky pravdy? ze zebricek na lezci je pro nymandy? ze se ma lezt na umelkach? ze se da natocit uzasnej lezeckej film z holstejna? ze su konzument, kdyz se na nej budu divat? lezem skrz nejakej dumyslnej marketingovej plan? wtf? | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 14:17:03 12.02.2013 | Nahodou, uplne to vidim na Rovisti: Bile Ticho nahoru, traverz do Tritia, tim dolu, pak nahoru Helium, dolu Kamasutra, a tak dale. Polde myho 9c jak vysity. Tocit se to da peti kamerama ze stromu kolem, GoPro na hlave a kazdy koncetine. Novej film, reklama na ovesnou kasi a UNO! Fakof BigUp!
Tak se tomu anonymovy nesmejte, ma uplnou pravdu! Kua a z chatek nahore by se udelaly luxusni chalety a z Praglu a Berlina by tam jezdil kyvadlovej climbbus.
No nastesti ma Adam dost rozumu a nadhledu, takze si treba to svoje treninkovy 9b v Krase nezapisuje jako novou cestu, i kdyz by se to technicky tak brat mohlo, presto ze je to kombinace boulderu a (dvou?) dalsich cest. | O. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 18:12:42 12.02.2013 | Rozhodně! Super nápad. Teď jsou nově přejištěný nějaký směry v červenejch převisech. nedivil bych se, kdyby některej z nich splňoval 9b+, 9c:-) | Valmar | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 11:24:19 14.02.2013 | Nesouhlas. Genius loci žádný marketing nevytvoří. Je to obráceně, přírodně úžasná místa jsou využívána až zneužívána marketingově. Ale i pomocí marketingu lze naopak pozitivně ovlivňovat myšlení lezců, viz. třeba segment Rona Kauka v jednom Dosage. | Bída | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 14:33:50 12.02.2013 | Mně spíš přijde zajímavý, že to pořád ještě není tak, jak píšeš ve svým katastrofickým scénáři.
Evidentně manipulace nedostupuje těchhle dimenzí a má nějaký meze. 9b by možná šlo vyrobit na spoustě míst, kdyžtak by se holt něco seklo a upravilo, ale neděje se to. Takže něco na tom, co píšeš, nesedí. Možná za 20 let to bude jinak, ale zatím to ještě Orwell není. Kupodivu to vypadá, že i ty ikony, o který se komerce v lezení opírá, jsou pořád ještě dost velký osobnosti na to, aby se z nich staly totální loutky. A že naopak leckdy působí jako příklad i trochu proti tomu manipulativnímu komerčnímu zplošťujícímu trendu. | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 18:52:48 12.02.2013 | Stačí se podívat na hlavní sponzory. A na celou reelrocktour. A ceny lístků do kina a podobně. Fakt nechápu, jak může někdo nevidět souvislosti a důvody. Ale udělané je to fajn, asi se na to podívat půjdu také :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 15:11:05 13.02.2013 | Vsadil bych se ze mas predplatny na osud.cz :))) | O. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 02:02:01 12.02.2013 | Ale cpat svuj jednostranej pohled ostatnim je ptakovina, navic demagogicky podana.
Hezky napsany, ukrizujou te!:-)) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 16:02:07 11.02.2013 | Nevěřím tomu, že Adam se v příštím roce vrhne jenom na závodní lezení, přece jenom se to nedá porovnávat. Koneckonců sportovní lezení na překližce vzniklo jako kratochvíle borců ze skal.
Ps. Zajímalo by mě kdo z široké lezecké veřejnosti například ví kdo má na skříni pohár z MS v roce 2011 a kdo byl na 1 - 3 místě a kdo v tomtéž roce byl nejlepší na skalách ? | rad | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 07:39:34 13.02.2013 | Adam nemá potřebu někomu dokazovat, že je nejlepší. Svými výkony se už dávno zapsal do světového horolezectví.
Pepe | Pepe | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 12:07:54 13.02.2013 | Omyl, pouze do světového sportovního lezení. Do horolezectví bohužel ne. Ale zkusit by to mohl, to by mohly být docela zajímavé výkony ;) | Petr | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 16:28:54 13.02.2013 | Sice Silbergeier nebo WoGü v Rätikonu není zobání do zmrzlé vody, ale vyložená skalkařina to tuším taky není. Madagaskar taky tak. | Willhem | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 08:38:37 14.02.2013 | Promiň, ale pořád se jedná o vícedélkové skalní cesty. Horolezectví je něco trochu jiného, to snad dokážeš rozlišit i ty, a nemusíš se za každou cenu o všem hádat. ;) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 09:33:10 14.02.2013 | Mě to přijde jako plnohodnotná větev horolezectví. Ke skalkaření to má pochopitelně blízko, hlavně tím, že pokud nenadrtíš "dole", tak ve stěně si pak ani nevrzneš, zvláště pokud tam jsou povinné odlezy v určité obtížnosti. Je jasný, že to není "taký ten ozajstný alpinismus", ale co jsou potom klasický tůry na kopce řekněme do D, vht?;-) O šmatlání normálkama na určitý vysoký kopce lepší nemluvit. | Willhem | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 09:36:14 14.02.2013 | Hele a co Grand Capucin? Co Petit Dru? Co Trango? To taky není horolezectví? | honza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 10:40:53 14.02.2013 | co je horolezectví?
najít linku a tou bez kompromisů a uhýbání vyhlemzat do topu , nebo se dokokotit co nejvýš a když se objeví nějaký špek tak to obejít sutí??? a pak to zdůvodnit řídkým vduchem a velkou kosou a hlavně že jsem nejvýš? já myslím že obojí akorát záleží na podmínkách a preferencích. | bidlo | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 17:40:40 14.02.2013 | co je horolezectví?
najít v horách linku a tou bez kompromisů a uhýbání vyhlemzat do topu aby by po tobě zůstalo pokud možno co nejméně stop (tedy využít maximálně přírodní možnosti k jištění), v Evropě např. v Dolomitech, v Americe mnoho cest třeba v Yosemitech. A ne nastřílet nýty po dvou metrech. Samozřejmě, že ten počin Kopolda, co za to dostal ten zlatý cepín, to je vážné lezení i bez extremní skalní obtížnosti, jako v těch Dolomitech nebo Yosu. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 18:00:05 14.02.2013 | Jsou cesty, který jdou více či méně jistit po vlastním, jsou taky cesty, který jdou jistit na skobách a jsou i cesty, kde se ti nepovede ani jedno ani druhý a tam se nýtuje. A tebou zmíněný nýty po dvou metrech, promiň, ale přijde mě to jako plácání o borhákových žebřících v Labáku. Jako by jsi viděl jen pár obrázků na netu nebo v časopise a ještě neměl odhad...;-) | Willhem | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 19:38:30 14.02.2013 | ..pokud mozno co nejmene stop se prece nijak nemusi vylucovat s primerenym vynytovanim cesty. | honza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 12:01:11 15.02.2013 | Vzdyť říkám co nejméně, ne za každou cenu bez nýtu, někde prostě nic nejde. Ale např. Silbergeier prostě už je jen sportovní vícedélka (odpovéď pro Wilhelma). Ono je něco jiného lézt cestu na max (a tedy i padat) s čoky, frendy a skobami anebo mít jistotu nýtu navrtaného do pevného šutru.
No a otázka byla, co je skutečné horolezectví, ne? Takže trad v horách. Zbytek jsou a vždy byly treninkove skalky.
Na závěr si ale stejně neodpustím, že třeba Dave MacLeod má 9a celé jen po svém. A vícedélkových francouzských osmiček bez jediného nýtu je taky dost. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 12:22:38 15.02.2013 | To McLeodovo 9a, to od začátku šel od spodu nebo si prvně vyzkoušel kroky a co kam půjde založit na topinec a až získal jakejsi pocit jistoty, tak začal dávat ostrý pokusy? Svýho času byly dobrým příkladem rozdílných přístupů první devítky v Alpách, Amarcord a Odysea. Vícedélkový fr. osmy bez nýtů, proč ne. Kolikrát je dobrá skoba lepší, než památeční nýtek. Někde holt je skála taková, že to bez oček nejde a zrovna Beat si tuším zakládal na tom, aby to nebylo zbytečně přejištěný, takže skalkařinu to připomíná asi jen těma pohybama. | Willhem | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 12:32:01 15.02.2013 | Ale máš pravdu, že takový to "ďuro alpinismo" je trad (co nejvíc to jde) v horách, kde i sestup tou stejnou cestou může být problém. Ovšem omezit vícedélky na skalkaření a šmatlání do kopce na turistiku, no nevím;-) | Willhem | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 10:14:33 21.02.2013 | bezmezný souhlas | Jirka | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 19:50:09 15.02.2013 | Treba takhle?:-)
http://www.youtube.com/watch?v=sSW7AVPy_9Q
| haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 18:19:24 15.02.2013 | dokazovat, že je nejlepší. Svými výkony se už dávno zapsal do světového horolezectví.
Pepe tohle ti urcite nikdo nebere, ale k tomu nejlepsimu bude muset jeste vylezt i neco jinyho, a to je obcas i dost o drzku, o to asi jde, ale me to je sumak. | haha | odpovědět |
  |   | Re: ranking is a game :) | 09:25:27 12.02.2013 | to je asi jeden z duvodu, proc obecne neni lezecka komunita jednolite nadsena z predstavy, ze se lezeni ocitne na OH. pribude totiz podobnych nazoru a lezci budou skutecne tlaceni sponzory do zavodu (uz jsou). na rozdil od cesty na preklizce, postavene jen pro dane zavody, jsou cesty na skalach otevreny skrz generace pro vsechny lezce a zde se teprve muze ukazat, kdo na co ma ve smyslu svych maximalnich vykonu, ne jen jeden pokus za zavod OS (ve finale). muzes se srovnavat s daleko vyssim poctem lezcu, nez jen s uzkou skupinou prihlasenou na zavody. a doufam, ze vetsina lidi stale jeste bude spatrovat zabavnejsim cestovat po svete do krasnych lezeckych oblasti a lezt venku, nez sice taky cestovat po svete, ale sedet v izolaci a lezt na umelce (proti ktere treninkove samozrejme nic nemam) | . | odpovědět |
  |   |   | Re: ranking is a game :) | 10:43:25 12.02.2013 | Jenže co je ta "lezecká komunita" ? V době minulé to byly skály. Ale dnes rostou umělky v každém menším městě, v Praze se mají otevírat dvě nová obrovská lezecká centra (jedno určitě, o druhém se mluví), každý den odpoledne/podvečer je každé centrum nabité dětmi na kurzech, večer tam chodí podnikatelé a zaměstnanci. A všichni tam tvoří úplně novou komunitu, mají úplně nové vazby a zájmy. A když ten dorost dospěje, kde bude lézt? Už teď je pod skalami přeplněno a to nedorostla generace ze současného boomu. Stačí se podívat, co je pod skalami všude dětí. A budou mít vůbec zájem o skály? Za pár let bude pojem lezecká komunita pro dost velkou část lidí reprezentovat setkávání se s kamarády z umělek. A ze závodů. Třeba já znám mnohem více lidí ze závodního prostředí, než ze skal. Jo, někdo tam asi leze v těch skalách, ale většina mých lezeckých známých je z umělek, závodů a různých podobných lezeckých akcí. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 13:41:58 12.02.2013 | Zajímavá myšlenka. Možná ji spousta lidí nepochopí ale ten vývoj tady je a pokračuje stále rychleji. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 09:21:26 15.02.2013 | Jojo, jsou to dvě různé disciplíny. Jako běh na dráze a běh přespolní. Tam se lidé také moc nemýchají, i když jsou vyjimky. Už dnes bere lezení v hale jako trenik na skály jen málo kdo. A to je dobře pro skály, protože ty jsou neobnovitelné a časem nám tam zakážou lézt, alespon u nás na písku. Nebo za to budou vybírat těžkou vatu. | Ohne M | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 15:22:27 12.02.2013 | to je pro prirodnaky dobra zprava, jen at nova generace zustane na preklizce, kdyz to tak vidi, aspon bude vetsi klid na lezeni:) | ivan | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 18:04:00 12.02.2013 | ja ti neberu, odkud mas kamose a narvany steny vidim taky. plno znamych taky zavodi a na umelkach trenujem asi sici, ale jak to souvisi s tim, kde si spicka nachazi sve vyzvy? pokud vim, AO uz na zavodech potvrdil, ze umi, tak proc by to mel delat rok za rokem stale dokola, kdyz muze vyjet ven a prelezt cesty, ktery tam zustanou nafurt (snad) a na kterych i ostatni muzou ukazat, jak na tom jsou? jasny, kazdej ze spicky ma ten podil zavody/skaly hozenej jinak, ale uprimne neznam nikoho, kdo by jen hobloval preklizku. spekulace, jak to bude vypadat za 10, 20atd. let tu byly dycky, do toho bych se moc nepoustel..
clovek si nesmi tak casto poustet Progression a toho pana, co tam rika tu vetu s nejvetsim poctem "best" na svete - dyt on ty zavody prodava;) | . | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 12:17:18 13.02.2013 | Moc bych na to nedal. Když srovnám provoz v přírodě (ať už se jedná o lezení, turistiku, VHT, treky, cestování na vlastní pěst atd) před 15 lety a dnes, je tu obrovský nárust. Nemyslím si, že by většina zůstala u umělotin (stěny, cestovky, vyhrazené turistické chodníčky). Ba právě naopak, čím dál víc lidí má snahu uniknout z omezující společnosti a trávit čas v přírodě a pouze podle svého, ne podle představ komerčních příživníků. Myslím, že se mýlíš. | Petr | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 09:48:40 14.02.2013 | pred patnacti lety sme byli vyjeveny telata ktery kdyz jeli do arka tak byli prukopnici:-) | strejda | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 12:56:49 14.02.2013 | Jenže jakmile se všichni vrhnou do přírody, nastanou dvě věci. Jako první bude všude přecpáno. Už teď je na mnoha místech přelidněno. A jako druhé s tím půjde ruku v ruce komercializace. Jakmile bude dost klientů, vyplatí se lezení zpoplatnit i na skalách. A jinde ho bude potřeba kvůli enormnímu nárůstu lidí zase omezit. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 18:13:09 15.02.2013 | Už teď je na mnoha místech přelidněno.
Protoze vsichni dnes lezou projekty!;-) | haha | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ranking is a game :) | 18:14:52 15.02.2013 | A všichni tam tvoří úplně novou komunitu, mají úplně nové vazby a zájmy.
A taky novou mluvu, uz se nedelaj prvovystupy, ale projekty, jini zas prej topujou neco...to jsou veci ale:-) | haha | odpovědět |
  | Re: ranking is a game :) | 12:35:57 11.02.2013 | Mně přijde i OnSight bonus na lezci nadhodnocenej. Když vyjedu lízt do zahraničí, pletou se mi v top tenu OnSighty, který nedaly žádnou práci a přivezu si jich ze zájezdu hromadu. A ta jedna vydřená, o dva stupně těžší cesta se do top tenu ani nevejde :-P Naštěstí jde na lezci vypnout hodnocení stylu přelezu, takže se dozvím, že ten či onen, kromě hromady samozřejmých OnSightů přelezl taky něco těžšího. ;-) | Bébul | odpovědět |
  |   | zhora dolu... | 13:50:00 11.02.2013 | v zebricku nahore jasne dominuji rp a pp prelezy, (A.O. je zrovna cestnou vyjimkou). Nekde u pozice 200 se bodovy prinos stylu OS a RP zhruba vyrovnava, kdezto na chvostiku (ale uz driv) , reknem u pozice 500 jasne dominuje styl OS pred RP. | vono to zavisi.. | odpovědět |
  |   |   | Re: zhora dolu... | 14:17:01 11.02.2013 | To napovida ze by bonus OS stylu nemel byt konstantni vzhledem k obtiznosti. Dole by mela byt maly (sightnout 6 je skoro stejne tezke jako nacvicit) a nahore velky (sighnout 9a je vyrazne tezsi nez nacvicit). | Hook | odpovědět |
  |   |   |   | Re: zhora dolu... | 16:08:23 11.02.2013 | Asi je to taky hodně individuální. Pro mě je každopádně sajt 7a nesrovnatelně lehčí než nacvičit 7b. | Bébul | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: zhora dolu... | 16:18:41 11.02.2013 | Kazdej je jinej, pro me je treba sight 7b mnohem tezsi nez nacvicit 7a. | Hook | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: zhora dolu... | 17:07:21 11.02.2013 | a pre mna je nacvicenie 7a neuveritelne tazke a predstava prelezu 7b je absolutne nerealna :-D | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: zhora dolu... | 09:47:57 13.02.2013 | Aspoň je vidět kdo dělá chytrý v diskuzích. Nýmoši co nepřelezou 7b. :D Běžte radši trénovat. | Slabomír | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: zhora dolu... | 12:04:52 13.02.2013 | Tyhle komenty o tom, že Franta nedostříkne dál než Tonda a tudíž je nýmand jsou prostě úžasné. Dovedeš vůbec pochopit, že někomu stačí ke štěstí užít si pěkné lezení venku a že je úplně jedno, kdo co leze, hlavně když je pohoda? | JendaZBrna | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: zhora dolu... | 16:23:17 13.02.2013 | "Když nemáš sílu, co vlastně máš?" | Willhem | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: zhora dolu... | 20:15:30 13.02.2013 | "Ty máš svaly, já mám čáry !" | george-jp | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: zhora dolu... | 04:19:54 24.02.2013 | Nýmoši co nepřelezou 7b. :D Běžte radši trénovat.
Kam posles ty co to 7b sice prelezou, ale treba v Adru nedaj starou klasickou sparu, vo*eee?;-) | haha | odpovědět |
Nějak nadhodnocený, ne? | 23:44:24 11.02.2013 | Jako gratulace, ale zdá se mi to lehčí. Maximálně 9a+. U nás v Ledečku by to bylo tak 8c+/9a, fakt. Však čas ukáže. | francek | odpovědět |
  | Re: Nějak nadhodnocený, ne? | 09:09:54 12.02.2013 | :-) | | odpovědět |
DPM about Ondra | 16:17:16 12.02.2013 | http://www.dpmclimbing.com/ articles/view/adam-ondra-does-it -again-fight-or-flight-515b#disqus_thread (dve mezery)
zajimave komentare | | odpovědět |
  | Re: DPM about Ondra | 10:10:25 13.02.2013 | to jo, fakt hezké | Jirka | odpovědět |
  |   | Re: DPM about Ondra | 10:30:32 13.02.2013 | Není... | . | odpovědět |
Adam Ondra-Fight or Flight 9b | 17:23:14 12.02.2013 | http://youtu.be/45xlTby_S2A | Linker | odpovědět |
Pokus 9a OS | 10:19:37 14.02.2013 | http://www.yout ube.com/watch?feature= player_embedded&v=Moz11eR8rEY
Odstraň 2 mezery | Valmar | odpovědět |
  | Re: Pokus 9a OS | 11:01:42 14.02.2013 | tak toje boží, už mluví i španělsky :-) | Kepo | odpovědět |
Další do sbírky | 14:09:04 15.02.2013 | http:// www.lezeckarevue.cz/ clanek.php?code=825 | Míra | odpovědět |
  | Re: Další do sbírky | 07:45:24 16.02.2013 | A co jako? Snažíš se všude strčit odkaz na svoje stránky? | Pepan | odpovědět |
  |   | Re: Další do sbírky | 10:22:30 16.02.2013 | tyhle kreisingroviny jsou docela bžunda: The though though, Houževnatě houževnatě, zdroj státní sociální síť s podporou pojištění. La Bomba Bomba :-) | Papouš | odpovědět |
  |   |   | Re: Další do sbírky | 11:44:02 16.02.2013 | dejte pokoj.. střihl si teda v Olianě další 9b+ nebo ne? | JendaZBrna | odpovědět |
Blbec? | 15:44:39 17.02.2013 | Skusa na on-sight 9a? Vsade ma nacvakene black diamondy,nie erarne! A na 8.nu si dava videika ze skora dal 9a on sight! Sa uvedom! Z expreskami jeto Flash!!! Ziadny on sight! | Tanaka | odpovědět |
  | Re: Blbec? | 20:29:39 17.02.2013 | Tak ty si taky dobrá lama :) Tě tipuju tak na tři sta komentů :) a jedéééém
| :) | odpovědět |
  | Re: Blbec? | 08:50:11 18.02.2013 | Never ending story... | PetrM | odpovědět |
  | Re: Blbec? | 12:13:51 18.02.2013 | čuro počuj píše sa s expreskami nie z expreskami.. Flash je to u tvojich zaprdených deviatok u ťažších ciest sa u OS pokusu nacvakane istenia toleruju (aj preto že tam u týchto ciest proste nacvakene bývajú), samozrejme že to nieje v sulade s tabulkou na ktoru práve čumiš a z ktorej čerpaš svoje mudrosti ale tak to je a u takýchto špičkových výkonov je to ok... | | odpovědět |
  |   | Re: Blbec? | 04:16:41 24.02.2013 | zaprdených deviatok
deviny jsou fakt zaprdena cisla, jo?
No to jsi ale Blbec:-) | haha | odpovědět |
  |   |   | Re: Blbec? | 09:08:16 24.02.2013 | No pokud to nejsou francouzský deviny tak bohužel už dlouho jo. Budeš se s tím, ty ha ho, už muset smířit. | | odpovědět |
Omyl :) | 13:21:05 18.02.2013 | Beriem to spät. Bol som màlo informovany!!!Dobrì ludia my vse vysvetlily.Vosvete sa uz nerozlisuje to co unas vy jebovia jamesacky nacvicujuci na TR! VELKE RECI A SAMY VIETE ZESTE SRACKY! Pozerajte sa na inych,nie nanàs,lebo màte odnás pekne daleko! Tak laskavo netrepte reci o 2hých ket ich nepoznàte! | Tanaka | odpovědět |
omyl | 13:51:00 18.02.2013 | Kazdy ma slobodne pravo sa vyjadrit. I ket ma clovek zaporny nazor,zaporne myslenie to ale neznamena ze urobyl volaco zleee. Tusa naplno ukazujete akyste spatny spodok tejto krajiny. Ohavarat a tliachat dovetra to hej. To jo. To vam vzdy ide. Zazeranci ktorì zàvydia a ohovàrajù,vy nacvycovaci komunistycky hahahaha. Na AO somsa uz ospravedlnil,mal som od 2hých spatnè informàcie. | tanaka | odpovědět |
  | Re: omyl | 13:59:00 18.02.2013 | a bereš už nějaký prášky? | | odpovědět |
  | Re: omyl | 14:10:19 18.02.2013 | Vyjadrit se muzes, ale jde to i slusneji. Ano. Podle definice to neni OS, lec se to takto dnes nekdy u tezkych cest chybne nazyva i nejblizsimi gymnasty a omlouva se to previslosti cest. Tato doba je vubec charakteristicka sikovnym omlouvanim veskerych nasich cinu. Neni to ale novinka, znaji to davno mnoha nabozenstvi.
Napada mne dotaz na uroven vzdelani dle urovně tri predchozich prispevku, ale nechci rypat. | | odpovědět |
w | 14:22:35 18.02.2013 | pismo neriesim a ani teba,tak staraj sa oseba ..! Pisem s pageru nemeckom T9,takze rit palovu otom azda vies. Ano slusne sa uz budem vyjadrovat. | tanaka | odpovědět |
  | Re: w | 08:12:05 22.02.2013 | Este nieco daj, dobre sa to cita:) | alfonz | odpovědět |
|