LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Dobrá horolezkyně dosáhne vrcholu, už v základním táboře.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
39.Pail 10437
40.Hronek 10385
41.Kohout 10322
Bouldry:
39.Kohout 8675
40.Radouchova 8656
41.Štambachr 8612
Hory:
23.Cibulka 4617
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140259 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
Studénka - Studénka
Venkovní stěna v areálu gymnázia Volgogradská, Ostrava Zábřeh - Ostrava
Horolezecká stěna Sobotka - Sobotka

Prodejny
Rock Point - OC Nisa - Liberec
HUDYsport - Liberec
Rock Point Liberec - Liberec 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Stanovisko OVK S.M. k drytoolingu v PP Váňův kámen

Dne 2. 3. 2009 jsem byl coby předseda místně příslušné Oblastní vrcholové komise vyzván KÚ MSK odborem životního prostředí k podání vysvětlení a také k účasti na místním šetření ve věci "provozování drytoolingu v PP Váňův kámen poblíž Štramberka a následné medializaci této činnosti v předmětném zvláště chráněném území“.

Z předběžného šetření, které jsme v OVK provedli vyplynulo, že na přelomu ledna a února 2009 se Libor Uher spolu s Radimem Slívou v rámci přípravy na expedici Everest-Cho Oyu vydali potrénovat na Váňův kámen se zimní horolezeckou výzbrojí (cepíny a mačky) která je primárně určená k lezení v ledu a sněhu. Je-li však použita při lezení skalních úseků bez ledu a sněhu bavíme se o "drytoolingu" (pro většinu horolezců jistě nic nového). Z hlediska ochrany přírody se jedná o činnost, při které může dojít k poškrábáni skalního povrchu a případně může také dojít k výraznějšímu zásahu do skalního povrchu, který by mohly orgány ochrany přírody kvalifikovat také jako poškození předmětu ochrany přírody.



Český horolezecký svaz si je proto plně vědom možných úskalí, jež jsou spojená s touto lezeckou disciplínou a případnými dopady na možnost provozování horolezecké činnosti v chráněných územích. Proto preventivně tuto činnost pro své členy plošně na celém území ČR zakázal [Pravidla lezení ve skalních oblastech ČR, Článek 2 Ochrana přírody, Lezcům je zakázáno: b) "používat při lezení po skále zimní horolezeckou výzbroj (stoupací ledovcová železa, cepíny, zimní kladiva apod.). Výjimku může udělit OVK (např. pro bývalé lomy a nepřírodní terény).] viz.: 003078.pdf další důvod, proč byla tato činnost plošně zapovězena, byla obava, že v případě masivního provozování této disciplíny třebas i mimo chráněná území v lezeckých cestách, které se běžně lezou volně, by tyto cesty mohly být touto činností znehodnoceny a následné volné lezení by v nich již nemuselo být možné. Z tohoto důvodu bylo schváleno výše uvedené znění Pravidel lezení ve skalních oblastech ČR. (Pozor, nezaměňovat s lezením ledopádů.)

Naše OVK na území své působnosti doposud nevyčlenila žádný sektor, kde by udělila výjimku pro možnost provozování drytoolingu a to zejména proto, že doposud nenašla vhodnou  lezeckou oblast, kde by bylo možné předem vyloučit případnou kolizi s ochrannou přírody při provozování této disciplíny!

Z informací, které máme v tuto chvíli k dispozici, sice zatím není zřejmé, zda výše uvedení lezci svým počínáním způsobil nějakou změnu skalního povrchu (Toto se dozvíme z místního šetření KÚ MSK odboru životního prostředí), avšak zodpovědně můžeme prohlásit, že svým počínáním mohli vzbudit dojem, že drytooling lze bez ostychu provozovat kdekoli, kde je horolezecká činnost povolena, což rozhodně nelze!

Zvlášť neblahé dopady na možnost provozování horolezecké činnosti v této lokalitě měla jejich počáteční medializace drytoolingu v této Přírodní památce. Proto velice kladně oceňujeme, že po té co jsme Liborovi s Radimem vysvětlili možné dopady jejich počínání, byli schopni veřejně uznat svou chybu a omluvit se za ni. Věříme, že tuto skutečnost vezmou příslušné orgány Ochrany přírody v potaz při svém vyhodnocování celé události.

Za OVK S.M.

Jiří Babača   [úpravy] 12:00 10.03.2009Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Jaký brát v potaz...12:14:28 10.03.2009
možná mě kupa lidí odsoudí, ale na to já ...Kdybych já si to dupal v mačkách a cepínem v ruce na Ostaši tak mi místní rozbijou čumák a "příslušné orgány" mě osolej jak blázen. Ale nám se pan Uher "veřejně omluvil", tak to smáznem pod stůl a hotovo.

Myslím, že lezci na takový úrovni, by si snad mohli zjistit, kde si "drytoolovat" můžou a kde ne. To je můj názor.

Hore zdar
Haadesodpovědět 
 Re: Jaký brát v potaz...12:58:07 10.03.2009
Vždyť je to bouře ve sklenici vody. Tak si borci zalezli, nafilmovali, asi moc nepřemýšleli o tom, že by byl nějaký problém s OP. Pak se jim každej rád pěkně vy...tentononc na hlavu, jak je v kraji zvykem a oni se omluvili (což naopak v kraji zvykem nebývá).

Moc nechápu, co chce OP "místním šetřením" zjišťovat. Asi najdou skálu poškrábanou od maček, to bude objev!
Radek J.odpovědět 
  Re: Jaký brát v potaz...13:22:52 10.03.2009
jasně, hlavně že si machři zalezou, vždyť jo - nas**me ochranáře, však oni mohou jen zrušit výjimky ..
blbodpovědět 
   Re: Jaký brát v potaz...15:31:35 10.03.2009
kdy/kde nas*ereme ty khaki paka..uz si brousim hroty......
Hromisodpovědět 
  Re: Jaký brát v potaz...14:41:32 10.03.2009
Voni borci tady v diskusi tvrdili, že je všechno v pohodě a nechápali vo co jako gou, že nic neudělali špatně. Tak je moc hezký, že jim Jirka Babača děkuje za uznání chyby. Moc pěkný divadlo.
Prudičodpovědět 
   Re: Jaký brát v potaz...15:02:56 10.03.2009
Omluví se, je to špatně, neomluví se, je to taky špatně. Tak si to užijte, hony na čarodějnice a kamenování jsou oblíbenou a dlouhověkou kratochvílí.
Radek J.odpovědět 
 Re: Jaký brát v potaz...14:54:45 10.03.2009
Tyjo, kaslete na to, lezecka komunita by se mela podporovat a ne prudit, libor s radimem uznali chybu, pokud to nebudou delat dal tak pro me je vse v poradku. v lete jsem na vanaku byl a nadaval jsem ze je to od macek poskrabane jak svina, takze tam asi lidi lezli s drytoolovym vybavenim uz predtim a nikdo jste to neresili. spis mam za sebe drobny pocit ze zde jde trochu o zavist. Inu co nadelam. Mejte se a moc se nevztekejte
Ondraodpovědět 

 cha chá12:24:08 10.03.2009
nejlepší je věta: "...že po té co jsme Liborovi s Radimem vysvětlili možné dopady jejich počínání..." To vypadá, že Libor s Radimem byli na konerečku a tam prozřeli, pochopili a přiznali se... Chá, že jim to není trapné, horší než malej Jarda. Pane pojďte, budeme si hrát!
Libor s Radimemodpovědět 

 technicky dotaz12:32:53 10.03.2009
OVKSM = Okresny vybor Komunistickej strany Moravy? :o))))))) Lebo stylistika by zodpovedala.
M.odpovědět 
 Re: technicky dotaz10:43:05 11.03.2009
OVKSM = Oblastní vrcholová komise severní Morava, ty troubo.
odpovědět 

 A zas je tu13:14:03 10.03.2009
kauza jak hovado. Já bych se zeptal Adama Ondry, co si o tom myslí.
Zdeněkodpovědět 
 Re: A zas je tu14:07:22 10.03.2009
A hele měli u toho mágo?
pepekodpovědět 
  Re: A zas je tu14:55:40 10.03.2009
kdyz uz se ptas, tak pouzivani magnesia je na Vanove kameni zakazano (ve vyjednane vyjimce a to doslova)
odpovědět 
   Re: A zas je tu20:03:59 10.03.2009
no pockej takze si ty hroty nemagovali??
KUKUlinodpovědět 
 Re: A zas je tu14:15:05 10.03.2009
AO bych se na to neptal, ten at si resi vlastni problemy...
Svejkodpovědět 

 Dvoji metr14:13:52 10.03.2009
To je videt jak je vsude dvoji metr. Nebyt to komercne proflakle ksichty (Uher a ten druhej mistr) tak se s nima vubec nikdo nebavi. Dostanou pokutu a o cele kauze se bude mluvit max. na regionalni urovni. Jenze panove jsou "spicka", tak se s nima jedna v rukavickach...
Dalikodpovědět 
 Re: Dvoji metr15:45:19 11.03.2009
Dvojí metr mají ti, co tam lezli s piklama také, ale nepodepsali se ani sem.
Vše je OK a má to přínos: piklovali, přiznali, něco dostanu, ochrana pátrá, komise vysvětluje. Konečně se všem napsalo veřejně že se to nemá dělat, bylo to potřeba!
Ty odsuzující komenty tady jsou na prd, jedinej přínos mají, že to snad už nikdo neudělá (?).
Jo frajeři by byli ti co by se komisi sami přiznali (takový lezce neznám), že tam nebo jinde piklují/piklovali. Tak těm by slušela třeba brigáda, např. čištění mg na písku :)
taky názorodpovědět 

 Hamba15:06:52 10.03.2009
Lidi se snaží zachovat sem tam nějaký ten kousek přírody a pak příjdu nějací ušmudlanci s pohrabáčema. Hamba, neznalost, nevzdělanost.
Pavelodpovědět 

 Muselo se to nahlásit. 15:11:04 10.03.2009
Co měl asi Jirka na mysli tím dovolením, když to udával? Viz diskuze z února zde:

Odkaz na tuto diskusi jsem už na KÚ s dovolením odeslal (naštěstí ta diskuse ukazuje, že ne každý lezec je dement). Klasické téma pro jednání příslušné OVK - mimochodem, její reakce mi tady pořád jaksi schází.
J.Hušek 20:18:19 28.02.2009
Véčaodpovědět 
 Re: Muselo se to nahlásit. 12:55:19 11.03.2009
Milý Véčo, chápu, že nedejcháš s ochranou přírody, já zase blbě snáším desetimetrové šáhlo při cvakání kruhů na písku :-). To "s dovolením" byl jenom řečnický obrat, který měl naznačit velmi lehkou ironii. Kdybych chtěl být ironický o stupínek výš, napsal bych "s laskavým dovolením". V překladu do češtiny to znamená, že ke svému jednání žádné dovolování nepotřebuju a ač by se to snad někomu líbilo, nehodlám o ně ani žádat. Pokud ti šlo o to dostat do hry slovo "udání", tedy věz, že pokud k tomu došlo, udali se borčíci sami. Příslušným orgánům ČHS i ochranářům - v tomto případě mně. Známe se dlouho a víš, že jsem vedoucí Správy CHKO, kromě toho vedu odbornou skupinu Agentury ochrany přírody a krajiny ČR, která má na starosti vztah sportovních aktivit a ochrany přírody. Toto autoudání jsem postoupil kolegyni, která má z titulu místní příslušnosti Vaňák na starosti. Totéž očekávám od svých kolegů i já, pokud by se dověděli o problému v Jizerkách dřív než já. Pakliže jsem psal, že postrádám vyjádření příslušné OVK, tak dnes už to tak samozřejmě není - se stanoviskem, které formuloval J.Babača jsem velmi spokojen a považuju ho za více než dobré východisko pro rozumnou dohodu s krajským úřadem. Jestli máš ještě v něčem nejasnosti, doporučuji, nejlépe opakovaně, přečíst o pár řádků níže příspěvek Vlka, k němuž v této chvíli nemám co dodat.
Přátelsky zdravím (to oslovení na začátku ironie není :-)).
Jirka Hušekodpovědět 
  Re: Muselo se to nahlásit. 16:51:32 11.03.2009
Milý Jirko, s Ochranou přírody skutečně mám problém, na ochraně přírody mi naopak velmi záleží. Asi jsem navíc přecitlivělý na různá neodůvodnitelná omezení. Podotýkám, že Ochrana přírody v podání tvého CHKO se mi zdá relativně přijatelná.
Ve světle nových skutečností se opravuji: Jirka to hlásit nemusel, hlaste to jemu :-).
Drytooling na lezecké skále je mi velmi nesympatický, protože může dojít k poškrábání té skály. Poškozování skály by mělo být vůbec rozhodujícím kritériem při stanovování pravidel lezení. Takže jestli někdo cvaká šáhlem, leze s horním jištěním nebo s magnéziem může maximálně snížit sportovní hodnotu, být nesportovní apod., ale nemělo by být v pravidlech ČHS zakázáno.
Véčaodpovědět 
   Re: Muselo se to nahlásit. 19:59:28 14.03.2009
Jirko, já asi vidím trochu za roh ("protože jím tvaroh"), ale podle mého šáhlování, rybování, mágování a třeba ještě dojišťování nejen že snižuje/anuluje sportovní hodnotu výstupu, ale kromě toho výrazně zvyšuje návštěvnost skal a četnost výstupů (jak říká přítel PP - "lokomoci"). No a v tu ránu skála výrazněji ubývá (písek je toho klasickým příkladem), podskalí se ohamtává a a opatřuje dalšími pobytovými znaky (kravál, ohníčky, bordýlek, hovínka...), čímž ta naše příroda intenzivněji strádá a její koexistence s lezením se vzdaluje dlouhodobé udržitelnosti. Ani pro lezení to není bezvýznamný proces, protože cesty se postupně spotřebovávají, a to ne lineárně s nárůstem lezců, ale exponenciálně, protože se v nich tak vyskytuje hejno lidiček, kteří postrádají nadhled v dané obtížnosti a svým usilovným pinožením sápou chyty, okopávají stupy, a to vše s veselou myslí, neb neriskují ani odřeninu...
JHodpovědět 

 Je to OK15:23:02 10.03.2009
Jsem tu jednou napsal článek, jak jsem si pěkně zalezl v Malé Fatře a málem mě sežrali, ale na ten drytooling bych si vybral něco, co není tak na očích a kam nikdo moc nechodí, toto byla otázka času :-)) hlavně, že se omluvili. :-))
Jose prasečí hlavaodpovědět 
 VaŇák LEDY16:09:29 10.03.2009
příští zimu přijedu na Vaňák a hadicou ji budu polejvát vodou, horní jištení tam je, tak co byne
Vladanodpovědět 
 Pro chytráky16:24:12 10.03.2009
Milí chytráci, kteří zde zasvěceně komentujete něco o čem nemáte ani pořádně potuchy, rád bych vás upozornil na pár drobností.
za a)Myslet si v dnešní době, že lidé zabývající se OP nemají dobře zmapované různé lezecké servery a třeba i blogy je více než naivní a hloupé. Zcela jistě můžete předpokládat, že existují úředníci, kteří v rámci pracovní náplně sledují různé stránky a pokud zjistí porušení zákona, tak na ně upozorní příslušný úřad, jako v tomto případě, to mi věřte.

za b) Už jen z tohoto důvodu může pouze hlupák zveřejňovat filmový materiál, který dokumentuje porušení zákona, vyhlášky apod.

za c)Velmi se mi líbí silné řeči některých jedinců, kteří si nevidí ani na špičku nosu, všem bych doporučil, aby si přečetli, co jsem nedávno napsal na stránkách Horosvazu ohledně výjimek, je tam uveden i jeden konkrétní případ ze Slovenska, kdy díky aroganci a totálnímu nedostatku inteligence u jednoho jedince byl potrestán celý spolek James jakožto garant výjimky v dané lokalitě.

za d) Rád bych viděl všechny ty chytráky, jak se snaží vyjednat nějakou výjimku ze zákazu, vůbec si neumí představit co to dá práce, kterou ti lidé dělají zadarmo pro ostatní a jak dlouho se buduje vzájemná důvěra, kterou lze výše uvedenou hloupostí dvou lidí totálně nabourat. Vůbec nezávidím Jirkovi to co teď bude muset absolvovat a jaké komplikace mu daná událost způsobí při vyjednávání nové výjimky.

za e) Tak dlouho se chodí se džbánem..., říká staré přísloví a věřte, že jednou narazíme na takového úředníka, který nám kvůli nedodržování pravidel hry zakáže lezení v nějaké oblasti a navíc bude strikně požadovat jeho dodržování. Zákaz je pro ně totiž to nejjednodušší, co mohou udělat.

za f) Bohužel dospělí lidé jsou horší než děti, když něco mají, chtějí další hračku a přímo nenažraně víc a víc a tak prostě občas musí dostat pořádný výprask, aby se vrátili na zem a místo pouze svého ega a prospěchu se chovali tak, aby to neuškodilo celku a je jedno jestli jsou to reprezentanti ( u těch je to o to horší, jelikož dostávají příspěvky na svoji činnost)nebo bezejmenní jedinci.

Proto doporučuji více přemýšlet a pak teprve konat.
Vlkodpovědět 
  Re: Pro chytráky23:32:19 10.03.2009
Pravdu díš Vlku, plně s tebou souhlasím. Škoda, že zas v létě přijedeš se Zobanem k nám do Ádru a pověsíš si pytlík na zadek. Pak si po sobě znova přečti cos napsal. Op
lysoopodpovědět 
   Re: Pro chytráky09:37:20 11.03.2009
No příteli Lysoope, na českém písku jsem nebyl tak čtyři roky a nevím zda mi to vyjde letos, přece jen mám ještě pro letošek jiné priority a je tolik hezkých oblastí, kde jsem ještě nebyl:-).
Vlkodpovědět 
    Re: Pro chytráky19:27:08 11.03.2009
Tak to máš trochu krátkuo paměť. Jen si vzpomeň, kdy jsi fotil reprezentanty.. Dále též viz. http://lezec.cz/cesta.php?key=6972 Ale to je vedlejší
lysoopodpovědět 
  Re: Pro chytráky07:53:51 11.03.2009
v bodě e) píšeš za nedodržování, proč by ses pak divil?
Pavelodpovědět 
  Re: Pro chytráky09:53:15 11.03.2009
v tom souhlasím
Když je nouze nejvyšší, pomoc Boží je nejbližší.:-)
Jose prasečí hlavaodpovědět 

 Je to celé šaškárna ...16:16:45 10.03.2009
... zvlášť neblahé dopady na možnost provozování horolezecké činnosti v této lokalitě měla jejich počáteční medializace drytoolingu v této Přírodní památce. Proto velice kladně oceňujeme, že po té co jsme Liborovi s Radimem vysvětlili možné dopady jejich počínání, byli schopni veřejně uznat svou chybu a dokonce se omluvili ... ale video na svých stránkách prezentují dál. No comment!!!
Lubošodpovědět 
 Re: Je to celé šaškárna ...09:49:31 12.03.2009
...zlatá slova! Oba tyto pány a jejih pohnutky totiž dobře znám. Z webu pána Uhra je to naprosto zřejmé: tady vůbec nejde o chybu a následnou účinnou lítost-šaškárna pro naivní veřejnost. Masakrování skály bylo zcela cílené. Závazky ke sponzorům přeci něco stojí.
Etika a morálka v tomto případě nemá ovšem cenu ani té zlámané grešle.
synek.czodpovědět 

 Mě to s*r*...16:48:22 10.03.2009
Libore,lezeš proto,že máš rád přírodu nebo,že máš rád své ego?
Abdulodpovědět 
 Drytooliong-celá pravda17:47:10 10.03.2009
Už jsme souhlasili s lezkami, nýty a kruhy, také vklíněnci někde a všude s mágem. Jistě časem přibudou antigravitační pásy a podobně.Drytooling je však jiná parketa, je to přímé a nevratné poškozování lezecky užívané skály či stěny.Proto je nezbytné tuto zrůdnost dříve nebo později striktně zakázat ve všech skalkařských sektorech a ponechat jen pro hory. Zimní. Nácvik je možný stejně jako u lezení na umělých stěnách anebo právě v těch horách.Přece také nebudeme pouštet návštěvy do svého bytu v mačkách a dovolovat jim zaseknout cepín do kožené sedačky, aby si tam mohli zavěsit šálu. A to jsou přitom relativně obnovitelné věci.
odpovědět 
  Re: Drytooliong-celá pravda18:03:06 10.03.2009
"Už jsme souhlasili s... a všude s mágem" - proboha kdo? Já, a snad tedy nejen já, rozhodně ne. Návštěva ať se zuje a umyje si pazoury, holota jedna.. nerad bych čekal na bytného, který mi zakáže i řádnou, spořádanou návštěvu..
blbodpovědět 
  Re: Drytooliong-celá pravda15:49:58 11.03.2009
...a v šude s mágem. Já ti taky nasypu ty propagando, nikdo s tim nikde nikdy nesouhlasil, neházej sem neslysly nevzdělancům.
qodpovědět 
 Re: Mě to s*r*...21:24:23 10.03.2009
uprimne receno,kdo z vas leze bez ega? up ze by jste byli trenovani od dalajlamy?napiste navod jak se leze bez ega...rada se poucim :}
kkodpovědět 

 zapomenuto18:23:52 10.03.2009
Fakt oskliva skala, toto nemohli vytezit cely? Byl by klid. Je to vubec skala? Nebo spis pomnik padlejm rudoarmejcum? Ze je tam ta deska...
lacoodpovědět 
 Re: zapomenuto18:44:49 10.03.2009
mno já jen nechapu jak vúbec muže někoho napadnou provozovat drytooling v lezecké oblasti,na skále... . Člověk přijde po zimě jsi potrénovat a zjistí že celá cesta je vysekaná,polánaná... .
A Laco: pokud něco neznáš tak by jsis měl takové debilní názory minimálně nechat pro sebe..!;-)
Ahmadoodpovědět 
 Re: zapomenuto08:40:46 11.03.2009
zepzej se mistňaku so stojí na te desce a poseres se smichy... ma to stejnou logiku jako krompačkovoni na skalkach...
bidloodpovědět 
  Re: zapomenuto08:52:05 11.03.2009
ROKU 1695
KONAL SE NA TOMTO MÍSTĚ
TÁBOR PODDANÝCH,
KTEŘÍ POVSTALI
PROTI ROBOTÁM A ÚTISKU
NA BISKUPSKÉM PANSTVÍ HUKVALDSKÉM
pbla4024odpovědět 
   Re: zapomenuto09:06:03 11.03.2009
..kde byl ten ochranař,když to tam osazovali? to je soda... a tak tu zijem...
bidloodpovědět 
    Re: zapomenuto09:31:24 11.03.2009
Panove ja opravdu nechapu co vam na tomhle prijde smesne? Je to historie ne? Nebo uz jsou kolem opravdu jen primitivove?
m.odpovědět 
     Re: zapomenuto10:58:23 11.03.2009
milé tajemné "m". asi to tam neznáš.... prostě mi do oblíbené cesty v jedné z mála pěkných ploten před cca 15 lety flákli nesmyslnou pamětní desku s naprosto zbytečným textem a vždycky,když mi to něco připomene tak mi to přijde líto... takových skvostů je na protějším kopci víc. prostě se mí nelíbí když má někdo potřebu se zvěčnit do skály pamětníma deskama, piklama, sprejem... jen citlivě umístěný epoxid na zpevnění v barvě horniny mi nevadí...o mg ani nemluvě to tam vysloveně PATŘÍ!
odpovědět 
      Re: zapomenuto10:59:39 11.03.2009
sorráč sem se nepodepsal..
bdloodpovědět 
       Re: zapomenuto11:28:59 11.03.2009
Znam a moc dobre, kdysi davno jsem tam zacinal a tak jednou za rok si tam porad jeste zajedu. A nevidim duvod, proc by tam ta deska jako pripominka neceho historicky zajimaveho nemohla byt! Stejne tak by se tam treba vubec nemuselo lezt a bylo by (m. jako Martin pane bidlo resp. bdlo).
m.odpovědět 
        Re: zapomenuto11:34:44 11.03.2009
Vždyť ta deska slouží jako fajn chyt, tak na sokola:-)je mega :-)
Jose prasečí hlavaodpovědět 
        Re: zapomenuto12:59:35 11.03.2009
ses dal k historikum ? mas recht,srat na ten sutr, stejne je to kvak, tak ho z jedne strany obijem plaketama a z druhe rozkopem piklama a chuj stym, hlavne aby moc neprudili ochranari...:-)))
bidloodpovědět 
        Re: zapomenuto13:09:08 11.03.2009
Tak to se hluboce pleteš. Bidla zná kupa lidí. A že zrovna Ty ne, to nic nemění na tom, že jeho jméno je poměrně známé kupě lezoucích široko daleko. Nazdar!
jíraodpovědět 
      Re: zapomenuto15:38:53 11.03.2009
maglovani tam nepatri stejně jako krumpacky, rovnou si to omalujte pastelkama a natlucte si tam treba hrebiky, lezení jako fakiři je fakiřovani lezeni.
odpovědět 
   Re: zapomenuto11:41:01 11.03.2009
no jo srotili se , dostaly naklep a zase robotovali.
Je zajimavy, ze 1500 podanych rozehnalo 90 vojaku. Sedlaci asi zapomeli vidle doma. Nebo je ta deska asi za chrabrost tem vojakum. K tomu mistu se to piklovani vylozene hodi...:)
l.odpovědět 

 a že si nevzali zbijaky07:41:18 11.03.2009
... no nenapadlo by mne ani v nejdivočejšim snu,že to na Vaňaku bude někdo překopávat krumpáčkama. Tak to vypadá, když se vysokohorští turisti vydají na skalky... Kolumbe ty si chuj a ten druhý taky, sice ho neznám, ale podejte si ruky...
bidloodpovědět 
 Re: a že si nevzali zbijaky09:51:23 11.03.2009
Kluci jedni vušatý to jste si zadělali na špatnou reklamu, zítra to bude v Blesku :-))). Prý toho druhého neznám :-))
Jose prasečí hlavaodpovědět 
  Blesk a Hrom16:07:23 11.03.2009
Jose ty si lezecká špička na Vaňaku jde vidět že sinek to tam dobře ZNÁ,cesta na zrcadle bez chytnuti památkové desky, je cesta nevylezitelná bez mága. Blesk a časopis Hrom
Hromodpovědět 
   Re: Blesk a Hrom11:57:10 12.03.2009
Ku.va vidím desku beru desku, vidím strom beru strom, když si prdnu tak jako hrom :-))
Jose prasečí hlavaodpovědět 
    Re: Blesk a Hrom23:46:18 13.03.2009
Banik PIČO
Eduard odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.