LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Nejrychlejší výměna informací je rána pěstí.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
7.Stribrny 11387
8.Stráník 11349
9. 11281
Bouldry:
7.Kopecký 10375
8.Novák 10275
9.Popovský 10228
Hory:
21.Najman 4632
22.Ludrovský 4626
23.Cibulka 4617

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140335 cest
Nové přelezy:
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A

Stěny
SQUASHPARK Cibulka - Praha 5
ZŠ TGM Otrokovice - Otrokovice
Bouldering za oponou - Měnín

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
2D chyty - Praha 6
HUDYsport - Liberec

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Radek Jaroš vystoupil na K2, a má tak všechny osmitisícovky

Čchokori - K2Radek Jaroš vylezl v sobotu na K2 (8 611 m). Dokončil tak Korunu Himaláje a je prvním Čechem a 15. člověkem na světě, který vylezl všech 14 osmitisícovek bez kyslíkového přístroje.

Po něm se dostal na vrchol K2 Honza Tráva Trávníček. Sněžilo a bylo "hrozné počasí". Podle pondělní zprávy Lucie Výborné z Českého rozhlasu Radek Jaroš sestoupil v pořádku v neděli večer do základního tábora. Další dva členové výpravy dorazili v pondělí v pořádku do C1.

Viz: www.RadekJarosNaK2.cz

K2 - expediční pohlednice

Expediční pohlednice


Standa   [úpravy] 09:21 27.07.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 parádní výkon09:44:23 27.07.2014
oběma veliká gratulace a šťastnou cestu zpět (všem)
haninaodpovědět 
 Re: parádní výkon09:49:22 27.07.2014
Super! gratulace! hlavně tomu vzadu - Honzovi. Ale vrchol, to je třetina cesty, dvě jsou sestup a ten končí až v restauraci.
John, Plzeňodpovědět 
  Re: parádní výkon21:32:05 27.07.2014
Gratulace letí do Asie.
loudisodpovědět 
  Re: parádní výkon09:45:07 28.07.2014
v restauraci v CR :-)
strejdaodpovědět 
 Re: parádní výkon08:54:52 28.07.2014
Gratulace veliká. Vážně výkon.
Mášaodpovědět 
 Re: parádní výkon09:59:07 04.08.2014
Joooo, nezapomeňte ho všici poplácat po zádech...
...odpovědět 

 Gratulace10:58:41 27.07.2014
Pokud byl u nás někdo kdo to měl dokázat, včetně shánění sponzorů apod. tak to byl právě Radek. Obrovská gratulace a hodně štěstí na zpáteční cestě.
Davidodpovědět 

 Gratulace11:25:52 27.07.2014
Je to opravdu borec a letos se připravil obzvláště dobře. Výstup byl opravdu bleskurychlý. Bravo, doufám, že stihne fesťák.
PeSodpovědět 

 Co bude dál?20:12:41 27.07.2014
Gratulace. Splnil si sen ... ale co teď? ;)
Petrodpovědět 

 k222:34:39 27.07.2014
podle informaci serveru explorersweb.com na vrchol vystoupilo kolem 30 horolezcu vcetne serpu, kteri proslapavali stopu a natahovali fixni lana. klukum to moc preji a mam radost, toto je vsak treba uvadet take

http://www.explorersweb.com/
karelodpovědět 
 Re: k209:15:40 28.07.2014
Možná by stálo za to také zmínit, že většina těch co vystoupili nahoru, tak tam byla měsíc a půl a po měsíci měli postavenou C2. Po Radkově příjezdu všichni tak nějak doufali, že se k němu "připojí".
odpovědět 
  Re: k211:25:59 28.07.2014
v načasování hrálo roli počasí, kluci byli aklimatizovani z Peru, takže jiným to muselo logicky trvat dele. byla tam velká expedice z Nepálu se spoustou sherpu a další výpravy. Myslím, že kluci se netají s tím, že šli až po nich, alespoň jsem to tak pochopil a sami ukazují obrázky natažených fixních lan. Sami to mohou vyjasnit později. Mimo jiné, zřejmě padl rekord v počtu lidí za jeden den na vrcholu na K2. Nijak to nesnižuji, ale je to tak. K výstupu moc gratuluji.
frantisekodpovědět 
 Re: k211:54:10 28.07.2014
Taky stoji za to zminit, ze Radek tam byl jako 3! a Trava 4! - hned po 2 Italech - takze moc vyslapanou dalnici nesli a za nema proslo jeste dalsich 17! horolezcu.
Tumourodpovědět 
  Re: k212:48:23 28.07.2014
odkud to vis prosim?
odpovědět 
   Re: k213:04:27 28.07.2014
z explorersweb.com - 25/7
Yesterday afternoon, after climbing from C2 to C3, Lakpa and two other Sherpa fixed portion of route from C3 to C4. Today, it’s reported that almost all climbers from first summit push group have reached C4. The teams expected to launch summit-bid tonight are:-

1. Pakistani-Italian Expedition (07 climbers from Pakistan, 03 from Italy)
2. Three Nepalese female climbers
3. Chris Burke and Lakpa Sherpa
4. International Expedition (Al Hancock, Adrian Hayes, Luo Jing)
5. Italian Expedition (Giuseppe Pompili, Tamara Lunger, Nikolaus Gruber, Amin Baig)
6. Czech climbers (Radek Jaros, Petr Masek, Travnicek Jan)
7. Alexandros Aravidis and Panagiotis Athanasiadis - the Greeks
8. Cleo Weidlich and Sherpa (who reached C4 via Cesen route)

It’s reported that there are around a dozen Sherpa in C4, who will be sharing the task of trail breaking and fixing bottleneck, traverse and other dangerous sections of the route, with Pakistani climbers.

Spanish climbers Ferran Latorre and Miguel Ángel Pérez are also in C4, but they will established a fifth camp at 8300m before summit bid.


je fakt, ze jsou tam zmineni jako 3 a 4 - ale at vyjasni po navratu sami...
gratulace k vrcholu
janekodpovědět 
    Re: k214:35:35 28.07.2014
Tady je seznam jmen na explorerswebu http://1url.cz/zTET

ale není to pořadí, v jakém tam vystoupili.

Updaty s vrcholy včetně času jsou na http://1url.cz/qTEj

a podle toho tam Radek s Trávou mezi prvními určitě nebyli, spíš naopak. Tím nijak nesnižuju jejich výkon.
 xradisodpovědět 
     Re: k218:25:23 28.07.2014
v tomto kontextu prilis nechapu reportaze na Radiozurnalu, ktere zminovali anebo vyvolavali dojem Radka, jak sam bojuje na K2. prijde mi to silne nekorektni a neni mi jasne jakou cenu ma reporterka na miste, kdyz toto nezhodnoti a nezprostredkuje i jine informace, nez, ze vrchol byl dosazen. velka gratulace vsem, kteri byli za poslednich par dni na vrcholu. i serpum, kteri s kyslikem fixovali ostatnim cestu.
Ladislavodpovědět 
     Re: k209:42:30 29.07.2014
Ten den mělo dát vrchol 32 lidí.
http://altitudepakistan.blogspot.cz/2014/07/ summer-2014-k2-summits-on-july-26th.html (odstraň mezeru)
odpovědět 
      Re: k211:26:45 04.08.2014
Ale to přeci nevylučuje zprávu, že tam Jaroš šel sám.
odpovědět 
 Re: k213:16:27 28.07.2014
No jo no, zase to České sebemrskačství. Náši horolezci dosáhli úspěchu, tak to hned musíme nějak snížit a srazit, místo abychom se radovali, že naši lidé opět stanuli na vrcholu. Proč jste podobně nereagoval i u pana Uhra? Ostatně i ten Rakoncaj tam podruhé vylezl Abruzziho žembrem, že?
Vítekodpovědět 
  Re: k222:31:31 30.07.2014
nechapu proc by se cesi meli radovat. p. Jaros tam lezl jenom sam pro sebe. ja mu to preju, ale on tam leze pro svoji ,,zabavu,,. PS nejlepsi svetovy vykon to stejne zrejne nebyl
dpodpovědět 

 Bravo!10:30:20 28.07.2014
A tak se Radek Jaros stal treti zenou, ktera vylezla korunu Himalaje (a Karakorumu) bez kysliku :))
Sergej Stokurevodpovědět 

 k210:57:57 28.07.2014
Radkovy  gratulují ale komentáře Lucie Výborné jsou trapne
K.Návratodpovědět 
 Re: k218:28:14 28.07.2014
ano jsou, moc tomu holka nerozumi...
kadaodpovědět 
  Už jsi viděl holku,11:01:41 29.07.2014
která ROZUMÍ horolezectví?
M@raodpovědět 
   Re: Už jsi viděl holku,13:29:22 29.07.2014
třeba Lyn Hill? Silvia Vidal? Steph Davis? Jistě by šlo pokračovat... Neznám je sice osobně, ale neřekl bych, že lezení nerozumí.
odpovědět 
    Myslím normálně,13:49:36 29.07.2014
ne v knížce. Lynn apod. jsou samozřejmě výjimky (jen potvrzující pravidlo):.
 M@raodpovědět 
     Re: Myslím normálně,15:15:41 29.07.2014
ale tak jsou zeny, ktere se horolezectvi i alpinismu venuji a zcela urcite mu i rozumi - mimochodem nekolik jich stalo na vrcholu K2 ve stejny den jako Radek. Nejde jen o to jestli je to zenska nebo chlap. Ale v tomto pripade ty komentare fakt za moc nestaly.
kadaodpovědět 
      Re: Myslím normálně,15:21:18 29.07.2014
Za moc nestály pro koho? Uvědomte si, kdo je hlavní odběratel. Ne lidé, co tomu rozumí, ale normální občané, posluchači tv a rozhlasu, kteří o tom neví vůbec nic. Zkuste se zeptat na názor někoho nezaujatého, třeba čtenáře blesku a sledovače telenovel. Je to smutné, ale to je ta hlavní masa ve společnosti. K čemu by byl sebelepší odborný komentář, když by mu 90 % lidí nerozumělo a nepochopilo by ho.
odpovědět 
       Re: Myslím normálně,22:05:45 29.07.2014
Dík,já jsem totiž ta blbka co každý den v 11h zapne radiožurnál a začne vařit oběd. Celkem se to dalo poslouchat. Hlavně jsem, ale cítila, že jsou kluci v poho a věřila jsem jim, že to daj
kuchtaodpovědět 
        Re: Myslím normálně,22:38:12 29.07.2014
Mužský šovinismus, ten já rád, k smrti rád...
odpovědět 
        Re: šovi... co???08:58:55 04.08.2014
Buďto kecáš nebo Ti není pod 40 let. Dnešní slepice jsou líný a neschopný...
Emanodpovědět 
       Re: Myslím normálně,09:00:31 30.07.2014
ad.1 - beznemu publiku se daji vysvetlit i o hodne slozitejdi veci nez je horolezectvi, ale clovek o tom musi neco vedet
ad.2 - problem je, ze toto se tvari jako seriozni zpravodajstvi, ale zasadni fakta jsou vynechana, aby to NAHODOU nezkazilo dojem tj. kolik lidi tam bylo, kolikati vysli nahoru atd. ale vsadim se, ze bude reportaz o jedne mrtvole... takze ano je to na urovni Blesku a pro sledovace telenovel.
odpovědět 
        Re: Myslím normálně,18:41:47 30.07.2014
no tak holka si vyjede poprve na vylet do Himalaje, udela za to propagaci Jarosovi, jak tam sam dobyva horu a bude slavna za to, ze zevlila v basecampu s horolezci. Tezit z toho budou oba dva. takto to tady bohuzel chodi. mimodem s mrtvolou to byla trefa. to je bulvar.
magorodpovědět 
         Re: Myslím normálně,19:35:39 30.07.2014
Myslim, ze by jsi si tak trochu mel zjistit informace, nez nekoho odsuzujes.
Minimalne to neni slusne.
Radek
zobanodpovědět 
          Re: Myslím normálně,20:43:54 30.07.2014
informace o cem?
odpovědět 
           Re: Myslím normálně,13:06:12 31.07.2014
tak já jsem taky dneska slyšel něco v rádiu o chudakovi mrtvým spanelovi a moudra, co k tomu ostatní měli a taky bych jim řekl, at už jdou s tím vysíláním opravdu do riti.
jirkaodpovědět 
            Re: Myslím normálně,10:56:39 02.08.2014
Máš pravda, moudra na Lezci jsou lepší. Zkus Výborné navrhnout, že by místo reportží mohla předčítak místní diskuzi :-)
odpovědět 

 Gratulace14:48:53 28.07.2014
Velká gratulace.
Ovšem prezentace celé anabáze v médiích je teda dost tristní. Už třeba jen ta informace "15. člověk na planetě bez kyslíku". Jistě, statisticky je to pravda, taky by se ale zasloužilo zmínit, že i když Kukuczka, Wielicki, nebo Carsolio jednou kyslík použili, ostatní jejich výstupy byly většinou novými cestami v alpském stylu, v zimě, solo apod. To se o většině lezců "bez kyslíku" říct nedá.
František Žralokodpovědět 
 Re: Gratulace15:58:54 28.07.2014
Přesně nad tímhle jsem dneska celý den přemýšlel v práci. Ještě dodám, že použili sice na Everestu kyslík ale vylezli tam novou cestu/ případně udělali zimní výstup a pokud je mi dobře známo, tak nikdo nikdy neudělal na Everestu prvovýstup bez kyslíku.
Radkovi ten úspěch přeji, je to opravdu frajer a mám od něj doma všechny knihy. U nás opravdu jeden z nejlepších ale přeci jenom je to horolezec sběrač, výše zmínění byli Páni horolezci, kterým nešlo pouze o vrchol.
LotHodpovědět 
  Re: Gratulace17:19:17 28.07.2014
Panove,
srovnavat skutecny stav veci ci realitu s tim co presentuji media je .. cviceni v posetilosti?

(ted jeste chybi aby se k udalosti zacly vyjadrovat celebrity od politiku po modelky.)
TOAodpovědět 
  Prvovýstupy11:06:55 29.07.2014
Nejmíň 3 prvovýstupy/varianty: R. Messner (S úbočí), Venables a spol. (stěna Kangšung do J sedla), Australská c., Mortimer a spol. (Nortonův kuloár přímo)...
M@raodpovědět 
   Re: Prvovýstupy13:54:10 29.07.2014
Loretan / Troillet (1986), 43 hodin
Pepanodpovědět 
   Re: Prvovýstupy17:39:17 29.07.2014
Pravda omlouvám se. Měl jsem špatné informace.
Zjevně to tedy jde/šlo.
LotHodpovědět 
 Re: Gratulace19:36:27 28.07.2014
Taky se rika, ze kyslik sunda tak 2000m - udelali tedy ti pani horolezci prvovystupy na 6-ti tisicovky?! To neni cistota lezeni... to je pro me od vrchu natlucena supertezka sportovni cesta...
Tumourodpovědět 
  Re: Gratulace22:03:17 28.07.2014
Jediná osma na kterou použil Kukuczka kyslík byl právě ten Everest, kde vylezl novou cestu. A bylo to již před více než 30 lety s uplně jiným vybavením, než je dnes! Kvůli tomuhle snižovat výkony pravděpodobně nejlepšího výškového lezce všech dob je trochu směšné...

LotHodpovědět 

 nerozumim tomu jakk se leze18:22:18 28.07.2014
Bez prstu na nohou. Mohl by nekdo objasnit jak je to se stabilitou? Ma Radek nejake pomucky misto prstu? A kolik clanku na prstech zbyva Radkovi na nohou? Dik
odpovědět 
 Re: nerozumim tomu jakk se leze19:53:32 28.07.2014
..o nic větší výkon než,Bém,po fixech s hejblátkem..
odpovědět 
  Re: nerozumim tomu jakk se leze19:59:20 28.07.2014
A KDO TAM JEŠTĚ Z VÁS REJPALŮ BYL ??? A NEBO NĚJAKÉ JINÉ 8000...prosím napište mě jak to bylo jednoduché, že jste si jen tak odskočili od oběda s řízkem v baťůžku...
mártyodpovědět 
   Re: nerozumim tomu jakk se leze21:23:22 28.07.2014
voni tam vsichni ve skutecnosti lezou kazdou nedeli, jen jim skromnost brani se k tomu priznat....
odpovědět 
  Re: nerozumim tomu jakk se leze09:55:43 29.07.2014
Když si představím, třeba 12h šichtu na našich alpských čtyřtisícovkách, tak 22 hodin dřiny ve výšce nad 8 000m je pro mě nepředstavitelné.

A jestli k lepšímu výkonu pomohou vyhřívané boty? Je to další hmotnost navíc, která se tam musí vytáhnout.

Radku, respekt a gratuluji!
Honzaodpovědět 
   Re: nerozumim tomu jakk se leze11:00:27 29.07.2014
Trénuj, synku...
M@raodpovědět 
    Re: nerozumim tomu jakk se leze17:35:48 04.08.2014
..to sem nebyl já, to byl nějakej jinej Honza..
honzaodpovědět 

 Trochu si rejpnu...22:43:28 28.07.2014
Všichni dnešní lezci v Himálaji jsou dle mínění spousty účastníků internetových diskuzí totální srágory a lezou pouze po normálkách a fixech, které jim tam natahali šerpíci. Stačí se podívat do databáze Elisabet Hawley. Všechno pořádného vylezla před mnoha lety stará garda a šmytec...

Ne, dělám si srandu, to je samozřejmě úplná blbost, doba se úplně změnila.

Takže teď trochu PR. Letos je to 30 let od fantastického roku 1984. Na jaře Komárková se Štěrbovou na Cho Oju, Demján, Rakoncaj, Stejskal a Božík prvovýstup J stěnou Lhotse Shar, na podzim Demján a Psotka na Everestu a Šimon, Stejskal a Jakeš prvovýstup západní stěnou Dhaulagiri.

Takže pokud se chcete něco dozvědět o těchto čtyřech expedicích, máte možnost v sobotu 30.8. v 10 hod v kině v rámci Fesťáku. Účast přislíbili: Rakoncaj, Demján, Stejskal, Drlík, Rybička, Čepelková, Štěrbová a řada dalších účastníků tehdejších expedic. Takže, chcete-li porovnat výkony tehdy a dnes nezapomeňte přijet do Teplic.
Moderovat to budu já a Jirka Novák.
PeSodpovědět 
 Re: Trochu si rejpnu...08:14:26 29.07.2014
Jinak vlastně můžeme být rádi, že tato informace se zde objevila.Díky lezče..
odpovědět 
 Re: Trochu si rejpnu...11:16:18 29.07.2014
Ještě trochu srovnání. Podobné expedice jako v roce 1984 jsou pochopitelně už minulostí a těžko opakovatelné. S výjimkou ženské expedice na Cho Oju šlo o mohutné expedice s maximálním počtem účastníků, který tehdy povolovalo nepálské ministerstvo turistiky, tj. 20 !!! Každá z těch expedic se připravovala intenzivně nejméně 2 roky. Pouze expedice Lhotse Shar byla státní, tj. financovaná z ČSTV. Na ostatní si museli organizátoři a účastníci sehnat peníze, včetně deviz sami, leckdy za pomoci poněkud šedé ekonomiky. Veškeré vybavení, včetně potravin, bylo nutné dopravit do Kathmandu po zemi náklaďákem. Pro řidiče to bylo občas dobrodružství, při kterém šlo občas o život. Díky počtu účastníků na těchto expedicích bylo možné se vrhnout do naprosto neuvěřitelných projektů, na nichž se podíleli všichni členové expedice. Na Lhotse Shar a na Dhaulagiri se pochopitelně žádní šerpové nevyužívali, samozřejmě ani kyslík. Prvovýstup 4500 m vysokou Z stěnou Dhaulagiri trval neuvěřitelných 57 dní. To je dnes těžko představitelné. Pod stěnou jsme byli tehdy prakticky vždy sami. Takže těžko jde srovnávat tehdejší akce s tím, co dnes podniká Mára Holeček, nebo Radek Jaroš a jejich kámoši. Přede všemi je však nutné smeknout klobouk a nekritizovat jejich styl a nesrovnávat nesrovnatelné.
PeSodpovědět 

 Mašek21:33:05 29.07.2014
Petr Mašek se snad na vrchol, otocil to v  8200
Honzaodpovědět 
 Re: Mašek10:14:35 30.07.2014
Opraveno, díky za upozornění.
 Standaodpovědět 

 2 ci 3 ?09:54:28 30.07.2014
"Po něm se dostal na vrchol K2 Honza Tráva Trávníček a Petr Mašek... "

Na strankach P. Maska citam, ze otocil v 8200 a caka na vhodne pocasie na druhy pokus.

Tak teda jak ?
blxaodpovědět 
 Re: 2 ci 3 ?10:15:02 30.07.2014
Opraveno, díky za upozornění.
 Standaodpovědět 

 Gratulujem!12:50:59 30.07.2014
Radku, gratulujem Ti k Tvojmu výkonu a hlavne k celému Tvojmu pôsobeniu vo vysokých horách, ktoré bolo čestné, férové a samozrejme zversky namakané a profesionálne. Hlavne že si to prežil živý a v podstate zdravý. Pozdravuje  ťa tvoj kamarát z Everestu 98 Maťo "Ninja" Heuger.
Ninjaodpovědět 

 Staré časy17:31:31 30.07.2014
Myslíte že je to totéž co Messner a jiní sólo chlapcitypu Bonatti, Buhl, habeler ?
petrodpovědět 
 Re: Staré časy19:39:53 30.07.2014
bonatti psal, hodnota vystupu je zavysla na historycke dobe. p. Jaros je neuveritelnej, ale p. Bonatti jeste daleko neuveritelnesi. Kazdopadne ja byh to jiste nedal (nejsem masochysta jako Bonatti)
dodpovědět 
  Re: Staré časy19:54:59 30.07.2014
Kukuczka umrel, Mesner tam nechal brachu .... spatne casy. Pro manzelky urcite
bzodpovědět 

 :)20:30:37 30.07.2014
hurááá :)
honza k.odpovědět 
 15. clovek20:35:38 30.07.2014
jak se jmenoval 15. clovek na mesici???
podpovědět 
  Re: 15. clovek21:43:11 30.07.2014
To mi přesně zapadá do zvláštního myšlení většiny lidí dneška. Necení se výkon samotný, výstup nebo dosažený cíl. Všechno musí být prostě nej - nejvyšší, nejrychlejší, nejtěžší. Zkuste vzít namátkou 10 velkých stěn od Kuchaře a zvažte, zda to, že s.s. Eigeru nevylezli první ani druzí nějak snižuje jejich výkon a hodnotu výstupu. Hergot proberte se.
Juresodpovědět 
   Re: 15. clovek22:39:14 30.07.2014
chtel bych pogratulovat Vaskovy ze vylezl na milesovku jako 35. ve dnech nekdy mezi 28. a 30. kvetna 2014
gratulantodpovědět 
  Re: 15. clovek10:19:24 31.07.2014
Nijak ;)
Lodpovědět 
  Re: 15. clovek16:23:56 01.08.2014
Nobody. Bylo jich jen 12.
odpovědět 
   Re: 15. clovek20:05:42 01.08.2014
a vetcina si pamatuje akorat dva. ale to je jina
odpovědět 

 A co däl?10:00:26 31.07.2014
Repete! Vše znovu! Pan Jaroš na to má cca 25 let, což je neopakovatelná příležitost,  hm...
Vojtaodpovědět 
 SUMA SUMARUM12:34:26 01.08.2014
Mno shrnme si fakta. Oficialne RADIOZURNALNĚVÝBORNĚ: Radek Jaroš bojuje sám na vrcholu K2. Tleskejme. Obdivujme. Je to borec!!!

Realita dle altitudepakistan.blogspot.cz je ponekud jina nasledujici (je to rychly strucny zkraceny preklad):

- večer 25.7. v 20hod vyrazi skupina čtyř pakistanských "delniku" s kyslikem zafixovat obtizne a nebezpecne pasaze vedouci k vrcholu
- postupne z ranem 26.7. vyrazeji ruzne skupinky lezcu k vrcholu
- dale zde pise z italske expedice: " je hezke ze mame 3 mlade Pakistance s a bez kysliku pred sebou. Co tam asi delaji? Jsou na prochazce nebo jen tak mimodek proslapavaji cestu a delaji schudecky pro unavene nozicky??
a pak to uz zacina pekne at to odsejpa:
14:50 multiple SUMMIT
1-6 lidi na vrcholu soucasne
7-8 dva italove v zavesu na vrcholu
15:45 9-10 dve zeny z nepalske zenske exped na vrcholu
15:55 11 Brit Andrian Heys hlasi vrchol K2
a konecne jako toho dne 12? jestli pocitam dle zdoje dobre 16:40 se probojoval osamocen R.J.!!!........................a po nem toho dne dosahlo vrcholu dalsich 21 kusu. To mne moc nepripada jako heroicky boj.

SHRNUTO: nevadi mi ze vylezl na horu. To je jeho boj. Ale mam trochu problem ze se pekne medialne prekrucuji fakta a realita. Ja taky na pisku na druhym vcelku zcela bez problemu prelezu Xb. Ale NA DRUHYM. S cimz se logicky nikde nechlubim. Jednoduse proto ze na prvnim bych to nikdy nedal. Pac na to nemam MORAL:(
sadedodpovědět 
  Re: SUMA SUMARUM13:41:44 01.08.2014
Heroický boj je relativní pojem, závislý na poměru formy bojujícího k obtížnosti, ve které bojuje. Heroičnost boje neříká sama o sobě nic o objektivní obtížnosti.

Tak, jako já bojuju v Sasku na VIIc, bojuje Adam Ondra na 9b a Radek na K2. Prostě se přiblížil své hranici. Jiná věc je, kde ta jeho hranice je ve srovnání se současnou špičkou.
Co je současná světová špička nezjistíme ani tak na výborném radiožurnálu, jako spíš na vyhlášení Zlatých cepínů, v AAJ a podobně.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: SUMA SUMARUM13:51:44 01.08.2014
nejde o kdo je geroj a kdo neni, ano kazdy ma hranici jinde a k2 je proste vykon - ALE pokud nereknu v medialni prezentaci alespon hola fakta o ostatnich expedicich, poctu lidi na vrcholu a poradi v ten den, je to velke zkreslovani situace, ktere je to naprosto neprofesionalni - a proto je RADIOZURNALNEVYBORNE docela dost velky problem
jirkaodpovědět 
    Re: SUMA SUMARUM14:32:22 01.08.2014
Zase blbnete a srovnáváte nesrovnatelné. Radek se už před mnoha lety rozhodl, že dá všech 14 osmitisícovek. Byla to jeho volba, dal to a kromě toho je snad nejstarší, komu se to povedlo a to je ten cílový výkon. Nemá smysl hodnotit obtížnost a způsob provedení jednotlivých výstupů, ale všechno jako celek. A to je prostě bomba. Snad by kritici jeho výkonů mohli pochopit, že horolezectví, nebo spíše pohyb v horách rozpadá do neuvěřitelného množství různých disciplín a poddisciplín.
PeSodpovědět 
     Re: SUMA SUMARUM16:09:37 01.08.2014
Nojo Petře, tohle se ale zase až tak moc netýká samotného lezení, ale způsobu, jak veřejnoprávní médium informuje o horolezecké akci. Čekal bych, že za naše peníze a zároveň podle speciálního zákona objektivní rádio podá informace, jak to bylo. Přesně jako to tady výborně vypsal předřečník. Tohle všechno totiž Lucie Výborná zamlčela (znova: placená z našich peněz, aby nás objektivně informovala).

Lucie totiž v tomto případě (a není to poprvé) fungovala jako píáristka. To by ještě nebylo nejhorší, jenže ona to dělala za státní peníze a ve státním rádiu. Kdyby tam vyslal někoho podobného nějaký soukromý sponzor a odvysílalo by se to v nějaké soukromé stanici, tak je mi to jedno a jenom bych si pomyslel, že Jaroš + Výborná jsou sedmilháři. Takhle je to daleko vážnější.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: SUMA SUMARUM17:29:47 01.08.2014
Na rovinu říkám, že nepatřím do fanklubu Kuby Turka. Nicméně v tom, co zde napsal, má naprostou pravdu.
odpovědět 
      Re: SUMA SUMARUM22:17:23 01.08.2014
No asi se celá ta debata posunula někam jinam. Trochu problém je, že na nějaké expedici v Himálaji, nebo jiných vysokých horách bylo podle mého odhadu asi méně než 1% lezců, včetně čtenářů Lezce a ostatní mají informace, o tom, co se tam děje a jaký je vůbec vývoj, informace zprostředkované tím jedním procentem, které pochopitelně svoje informace občas "lehce" filtruje. Asi je pravda, že reportérka Radiožurnálu by měla informovat poněkud šířeji. Ale každý, kdo dění v Himálaji podrobněji sleduje skoro celý život, jako já ;-), tak ví, že se tam vše změnilo totálně. Stačí se zahloubat podrobněji do databáze Miss Hawley. Ty statistiky jsou deprimující. Bohužel i K2 přes své nástrahy už dávno není tou horou na kterou lezl Rakoncaj. Každý rok je obléhána neuvěřitelnou spoustou lezců a jakmile to počasí dovolí, tak k vrcholu vyráží desítky lezců. Před časem jsem viděl přednášku Pavla Béma, který se trefil do ideálních podmínek, ale to hlavní co mi utkvělo v paměti byl neskutečný bordel desítek různě starých fixních lan, jedno přes druhé, které tam natahali šerpové předcházejících, nebo souběžných expedic.
PeSodpovědět 
      Re: SUMA SUMARUM15:19:00 03.08.2014
Dnes jsem te poslouchal na Beatu a tvoje nevrazivost proti vykonu Radka Jarose je citit na kazdem kroku.Proc by Radiozurnal nemohl poslat reportera na historicky prvni pokus Ceskeho horolezce o zdolani vsech 14ti osem?Vykon je to obrovsky,ano nesrovnavejme s jinyma disciplinama lezeni,ale v dane discipline t.j.zdolani vsech osem je to bomba a jsem hrdy,ze toho Radek dosahl pod Ceskou vlajkou.Asi te nekdy nasral,ale to je tvuj boj a nemusis ho vsude prezentovat v mediich,nebo jsi jen holt zapskly vuci uspechu jinych.


Gratuluji Radkovi,Travovi,Miskovi(holt nekdy se nazadari :-),Liborovi a teamu na Broad peaku.
Michalodpovědět 
       Re: SUMA SUMARUM19:51:23 03.08.2014
Budu někde muset sehnat kopii z Radia Beat, jak to sestříhali. Žádnou zapšklost vůči Radkovi Jarošovi ani nikomu jinému jsem v původní nesestříhané nahrávce neprezentoval. Uváděl jsem pouze na pravou míru, co neudělala Lucie Výborná - jaké jsou styly lezení a jak jsou hodnotné ve výškovém horolezectví.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: SUMA SUMARUM16:52:47 01.08.2014
No jo no, od ty doby, co na vrcholu K2 zavedli casomiru s presnoti na minuty, uz je to nuda...
odpovědět 
   Re: SUMA SUMARUM07:15:12 02.08.2014
Takze chlapi, radek jaros je v pohode, stastny muz, který dosahl toho co chtěl a ještě ho to proslavilo, sami dobře vite, ze za ty prsty na nohách by jste to s nim stejne nevymenili. Druha stranka věci je , ze nejste sto stravit medialni humbuk, jenze vy o tomhle něco malo vite a v tom ostatním podstatnejsim se nechate obelhávat daleko vice a ještě horujete pro ty lzi, tak co blbnete, je to tak spravne v dnesni době.
Martas.odpovědět 
    Re: SUMA SUMARUM09:29:44 02.08.2014
Máš plnou pravdu, už bychom těch moudrých úvah mohli nechat.
PeSodpovědět 
  Opravdu sám09:48:22 02.08.2014
Hele, asi ti to bude připadat divné, ale on tam byl a bojoval opravdu sám. Ty sis vybral výklad, který ti umožňuje kritizovat a shazovat jeho výkon, ale pak je tu ještě výklad, že byla česká expedice, až někam se dostali společně, Radek je tam pak zanechal a sám, bez další přímé podpory své expedice, se vydal na vrchol. A že to takhle udělalo dalších 20 lidí? No a co? Skoro bych se nebál tvrzení, že tam byli sami všichni z nich. Nebo si vzájemně pomáhali? Pokud ne, pokud si nedělali vzájemnou podporu a nepomáhali si, o čemž dost pochybuju, tam opravdu Jaroš bojoval a vylezl sám. Myslím, že být sám i když jsi obklopen lidmi není v naší společnosti nic ojedinělého.

Komentář jsme neslyšel, Výbornou nemusím, ale vadí mi týpci, co si najdou ten nejhorší možný výklad a bez ohledu na jeho krkolomnost a možnost výkladu jiného, se snaží ostatní shodit a znemožnit.
odpovědět 
  Re: SUMA SUMARUM09:59:04 02.08.2014
Hlavně že máš morál na hloupé anonymní příspěvky. Gratuluji, hrdino.

Na druhém jsi někam opravdu sám nevylezl. Ale zkus se zamyslet nad rozdílem pojmů byl tam sám a vylezl a bojoval tam sám. Čeština je krásný jazyk, ale chce to i určitý cit. Technické údaje asi najít umíš, ale pochopit rozdíl mezi být sám a bojovat sám už ti dělá problém.
odpovědět 
   Re: SUMA SUMARUM10:24:36 02.08.2014
Kolik z vás co tady přispíváte, bylo v tom pákoši alespoň na treku???
jeffodpovědět 
    Re: SUMA SUMARUM10:54:36 02.08.2014
Nenapsal jsi to na špatné místo? Co má účast na treku společného s jazykem a interpretací informace obsažené v nějakém textu? Já nehodnotil výpravu nebo trek, ale reprotáž a význam výrazu "sám".
odpovědět 
     Re: SUMA SUMARUM11:27:00 02.08.2014
To, že Lucie Výborná svojí práci ponizila na reklamu o tom není sporu. To, že z toho bude při svých vedlejších činnostech také těžit, o tom není sporu. To, že je hruza, že toto dovolí veřejnoprávní médium, o tom také není sporu. To, že je Radek dosahl cíle, jaký si vytycil, a že je to drina, o tom také není sporu. Kdo kde byl na treku v jeho schopnosti si udělat názor na této úrovni vůbec nehraje roli.
filipodpovědět 
      Re: SUMA SUMARUM11:41:27 02.08.2014
Ne, Výborná svoji práci neponížila na reklamu. To byla od začátku její práce. Co na tom pořád nechápete? A co jí vytýkáte? Z hlediska sponzorů a PR odvedla skvělou práci. Od toho tam byla. Nemohu se zbavit dojmu, že tady je jen pár závistivých fňukalů nebo amatérů, co nemají ani potuchu, jak se reklamní a marketingové akce pořádají a jak se týmy skládají. Ostatně, myšlení většiny lidí bylo vidět u akce Ančekanče a Trolové.

Ne, tohle byla ze všech hledisek profesionálně zvládnutá akce a povedlo se spojit příjemné s užitečným. Rozhlas měl reportáže a obsah, Jaroš si vylezl na horu, sponzoři se dostali k dostatečnému počtu lidí, expedice získala prachy...

Z tohoto důvodu je potřeba i rozdělit hodnocení expedice na dvě oblasti. Jaroše a expedici. Jaroše je možno hodnotit z hlediska horolezeckého a sportovního, expedici je potřeba hodnotit z hlediska mediálního a PR.

A místo hloupé a neoprávněné kritiky byste měli být rádi a Výborné poděkovat. Kdo si myslíte, že pomůže zvýšit prestiž lezení a přinést peníze do ČHS? Nemusí to být přímo svaz, ale i takto perfektní akce, jako byl Jaroš s Výbornou, mohou přilákat k lezení a k horám další sponzory a další lidi.
odpovědět 
       Re: SUMA SUMARUM12:05:55 02.08.2014
Jestli to byla od začátku reklamní akce, tak to bylo zcela mimo zákon. Výbornou by měli okamžitě vyhodit z rádia, celé vedení rozhlasu také a malou i velkou mediální radu odvolat.

Celou dobu se to tvářilo jako objektivní zpravodajství z důležité sportovní akce. Uvádělo to posluchače v omyl a skryté zájmy nemohl dohlédnout.

Já když jdu do jednou za čas veřejnoprávního rádia nebo televize, podepisuji vždycky znova papír, že nebudu vědomě nikomu dělat reklamu a když ji udělám nevědomky, ponesu za to následky v podobě zaplacení pokuty, kterou za to rádio či televize dostane.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: SUMA SUMARUM12:41:58 02.08.2014
Ano, to máš pravdu a tak to také je. Ale nic to nemění na tom, že už jen samotné informování o akci je reklama té akce a těch účastníků. Stačí, že mu to takto pomáhá budovat jméno jako značku. Když půjdou tři expedice, všechny tři udělají stejně hodnotný výstup, ale z jedné bude online objektivní zpravodajství na Radiožurnálu, pak pozvou účastníky té expedice do studia k rozhovorům a do pořadů, udělají autogramiádu .... a pak všechny tři expedice budou chtít znova někam vyrazit, která bude ve shánění podpory úspěšnější? Koho pak budou zvát, třeba i za peníze, na různé akce? Obecně se nezvou ti nejlepší, ale ti nejvíce známí.

Takže v tomhle případě Výborná mohla informovat objektivně a nepropagovat firmy ani jiné sponzory, dodržela zákon, ale z už z principu, že z nějaké akce dělala reportáž, jí udělala obrovskou reklamu. A řekl bych, že právě tohle byla podstata její účasti v expedici.



odpovědět 
         Re: SUMA SUMARUM16:13:11 02.08.2014
ano, ale to mají pak dělat soukroma rádia. Tam by pak nevadilo, že milá dáma nezminila záměrně spoustu okolností, které se zrovna nehodily do krámu. proto je to fuserina. jinak jako PR je to samozřejmě výborné. Ale to na radiožurnálu nemá co dělat.
filipodpovědět 
          Re: SUMA SUMARUM18:47:18 02.08.2014
S tím nesouhlasím. Proč by to měla dělat soukromá rádia? Přeci jen, byla to česká expedice a český úspěch. V tom případě bys pak musel z veřejnoprávního rozhlasu a televize vyloučit i jiné sporty nebo i třeba informace o výzkumu a úspěších nějaké univerzity. Když informuješ o úspěšném výzkumu, jméno univcerzity zmíníš také a to jí zvyšuje prestiž. A že před tím bylo 20 projektů neúspěšných, to také nikdo zmiňovat nebude.

Co ti tedy tak v reportáži chybí? Co tam Výborná zamlčela a co bylo pro posluchače tak důležité a upravilo by jejich názor na expedici a její úspěšnost a výkon Jaroše?
odpovědět 
           Re: SUMA SUMARUM18:59:59 02.08.2014
je to popsáno v diskuzi celkem dobře výše a již netřeba se k tomu vracet.
filipodpovědět 
            Re: SUMA SUMARUM15:43:17 03.08.2014
No vidíš, já tam právě nic dobře popsaného nevidím. Vidím jen člověka, který si z několik možných významů nějakého textu vybral ten nejhorší a na tom točí celou nesmyslnou kritiku. Takže sorry, ty tam možná něco dobře popsaného vidíš, pro mne je to jen snůška hloupostí bez reálného základu.
odpovědět 
             Re: SUMA SUMARUM18:20:49 03.08.2014
fakta o počtu lidech a způsobu vylezeni nebyly v čechách ani od výborné nikdy receny. Pokud ti nepřijdou důležité je to tvoje věc.
odpovědět 
              Re: SUMA SUMARUM20:41:41 03.08.2014
Ona je to celkově nedůležitá věc. Vidíš tady jeden jediný důvod, proč by to měl říkat? Reportáže snad byly o výstupu Jaroše a české expedici. každého zajímá, zda tam vylezl a jak. Nikoho nezajímá, kdo jiný ještě tam vylezl nebo jaká jiná expedice tam ještě byla.

A z hlediska běžných posluchačů rozhlasu se jedná o výkon mimořádný, to, čeho ty se dožaduješ, je pro dané cílové publikum naprosto podružná informace. Jo, ty jsi možná odborník a víš něco víc, ale jednak to není důležité a jednak několik milionů lidem je to u prdele. Takže teď si jen honíš triko, jak jsi skvělý a jak tě Výborná neuspokojila a jak její práce stojí za nic, ale zřejmě máš jen problém (že by i Turek?), že v normálním životě vás nikdo nebere, tak se snažíte svoji "odbornost" ukazovat alespoň tady. Hm. Asi vám to dělá dobře ...
odpovědět 
         Re: SUMA SUMARUM16:29:28 16.09.2014
to, ze Lucie Vyborna si zrejme neplatila vybaveni ze sveho, ale dostala je od sponzoru, a vubec cely jeji pobyt vzhledem ke kvalite zpravodajstvi, ktere odvedla, je jasny stret zajmu jako prase. Bohuzel to ukazuje na uroven celeho radiozurnalu, kde maji stale vetsi vliv byvali zamestnanci z bulvarnich medii jako je TV NOVA a prosazuji praktiky, ktere by meli byt pro verejnopravni medium neprojatelne.
jirikodpovědět 
        Re: SUMA SUMARUM12:58:35 02.08.2014
Jakube, až budeš dosahovat aspoň z trošky kvalit Lucie Výborné, budou i v rozhlase možná jednat jinak.
Krtekodpovědět 
         Re: SUMA SUMARUM17:03:00 02.08.2014
ani já nejsem fanda pana Turka, ale v rozhlase nikdy jinak jednat nebudou, stanoví jim to totiž zákon, že se pak sami střílí do nohy, je věc jiná a zřejmě to o jejich kvalitách něco vypovídá. Více se už k tomu říci opravdu nedá.
odpovědět 
        Re: SUMA SUMARUM15:24:47 03.08.2014
Tak jinak ,je to reprezentant a uspel,proc by verejnopravni radio nemohlo vysilat live reportaze,vy se nedivate na fotbal,hokej a jine sporty,nebo pisete tyhle cinty pod kazdou reportaz,skoda ze vysilate svoje moudra na Beatu,mam to radio rad!!!!

Jeste jednou gratuluji Radkovi a vsem co CR uspesne reprezentovali v Pakistanskem Karakoramu.
Michalodpovědět 
         Re: SUMA SUMARUM16:52:13 03.08.2014
Ale proč by České rádio nevysílalo nic o Jarošovi? Samozřejmě že může a snad i dokonce má, i když nejde o žádný velký světový úspěch. Jiná věc je, jak to dělalo.

Když se vysílá o fotbalu, tak je jasné že v Premier League se hraje jiná úroveň než v Evropské lize nebo dokonce když hraje Bohemka proti Slovácku. Přesto komentátoři neustále připomínají, kde a kdy ten který hráč hrál či hraje, kolik stojí apod. Z toho si můžeme udělat obrázek, jak je cenné a sportovně významné utkání.

To samé je třeba v tenise, motorsportu atd... V horolezectví nic takového na veřejnosti není. Podle Výborné bych si představoval, že naši ostří hoši vyrazili osaměle sami na horu, zdolali její nebezpečenství, byli skoro nejlepší na světě a v pořádku se vrátili se skalpem hory a slávou největší dolů. Ale tak to prostě ve světovém a ani evropském kontextu není.

Pro Radka Jaroše je to jistě úctyhodný celoživotní výkon, ale pro světovou špičku je to něco, co se tady lezlo před půl stoletím a ještě k tomu v daleko horších podmínkách, s horším vybavením a bez pomocí horských vůdců. A byly to prvovýstupy.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: SUMA SUMARUM19:34:25 03.08.2014
Co je Tvoji motivaci stale prudit? Pod kazdym druhym clankem tu rojedes flame, urazis lidi, vymyslis si a casto i lzes. Pak vypadas jako zavistivy blb a stejne do toho jdes zase znova, proc proboha?
odpovědět 
           Re: SUMA SUMARUM19:45:35 03.08.2014
Rád odpovím, až budu mít komu.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: SUMA SUMARUM09:58:23 04.08.2014
Sice nejsem autorem nepodepsané otázky výše, nicméně by mne zajímalo totéž: pane Turku, proč Vaše osoba vyvolává neustálé konflikty a kontroverze? Předem díky za odpověď!
Martin Stuchlíkodpovědět 
             Re: SUMA SUMARUM10:31:13 04.08.2014
Martine, moje osoba nevyvolává skoro žádné reakce, anžto vypadám celkem průměrně. Mé názory ovšem nejdou některým lidem pod nos a část z nich jsou křiklouni, kteří místo argumentačního sporu jsou do osobního napadání.

Prostě se na horolezecké záležitosti dívám z většího odstupu než jen abych koukal jen na chyt před sebou a stup pod sebou. Navíc dokážu většinou svůj názor zformulovat a podpořit jasnými argumenty. S nimi lze samozřejmě polemizovat, ale pro fundovanou debatu je potřeba mít znalostní zázemí, jistou míru komunikační zkušenosti a také dobré vychování, což je pro některé diskutéry problém.

Stačí takhle?
Kuba Turekodpovědět 
              Re: SUMA SUMARUM13:02:46 04.08.2014
ale né! problém je v tom, že se na komunitních webech, kde upřímně řečeno o nějaké argumenty a snahu o nadhled a objektivitu nikdo nestojí odmítáš zúčastnit hry na poplácávání po ramenou.
Lukas B.odpovědět 
               Re: SUMA SUMARUM13:11:02 04.08.2014
Neúčastnit se a narušovat jsou dvě odlišné věci. Pokud by se tady na Lezci Kuba Turek čehokoliv jen neúčastnil, nikomu to vadit nebude :-)
odpovědět 
               Re: SUMA SUMARUM13:36:05 04.08.2014
I tak to lze říci :-)
Kuba Turekodpovědět 
                Re: SUMA SUMARUM18:19:15 04.08.2014
Ale teď se poplácáváte po ramenou vy dva.

Výborná prezentovala fakta zřejmě tak, aby to vyhovovalo jejímu, ev. Jarošově záměru. Kubo ty prezentuješ fakta tak, aby to vyhovovalo Tvýmu záměru. Myslím, že z tohodle pohledu máte něco společného, ačkoliv uznávám, že Výborná tak nemá co činit na veřejnoprávním rádiu, kdežto Ty tak na veřejný diskusi a svým webzinu můžeš činit bezevšeho.
honzaodpovědět 
                 Re: SUMA SUMARUM19:07:36 04.08.2014
Mé médium je v tomto ohledu veřejnoprávnější než to médiu paní Výborné.
Kuba Turekodpovědět 
                  Re: SUMA SUMARUM20:52:06 04.08.2014
Pane Turku a co jste vlastně vylezl ??? Když něco napadám , kritizuji...tak o tom něco vím a hlavně jsem to zažil na vlastní kůži.Tak kolik máte 8000 za sebou ??? A nebo to máte jen načtené z odborných knih.Podle mě jízda na koloběžce a nebo "expedice" na pražské koupaliště není to samé jako se jít projít na K2, jak to tady popisujete.Takže podle Vás jsme tady vlastně jen turisti, když lezec(turista) dost olezenou(vyšlapanou) cestu, tak ji mám vlastně vyšlapanou a je ze mě turista hmmm.
odpovědět 
                   Re: SUMA SUMARUM01:30:50 05.08.2014
Kritizuji mediální prezentaci na veřejnoprávním médiu a především její protagonistku Lucii Výbornou. O tom s dovolením něco vím. Žádnou kritiku na výstup Radka Jaroše ani na něho osobně jste ode mě nemohl číst ani slyšet, protože jsem nikdy nic takového neměl v úmyslu a nemám proto ani důvod.
Kuba Turekodpovědět 
                    Re: SUMA SUMARUM10:01:07 05.08.2014
Myslím, že má KT ravdu, výkon RJ asi nikdo soudný snižovat nbud, jde jen o mediální prezentaci pro většinového posluchače, která vyvolává dojem osamělého heroického boje na pokraji lidských možností. A to je opravdu hodně zkreslené ...
odpovědět 
                  Re: SUMA SUMARUM22:00:45 04.08.2014
V tomhle konkrétním případě to je pravda (byť to není zas takovej problém).
honzaodpovědět 
                   Re: SUMA SUMARUM07:38:22 05.08.2014
problem je to obrovsky a pokud i treba jen vybaveni v hodnote desitek tisic dostala od sponzoru zdarma, pripadne velmi vyhodne, uz se jedna o uplatek. stejne tak ulitba '"upraveneho zpravodajstvi" ma jasne osobni motivaci. pro ostatni, pokud se venuje rozpitvavani toho, jak se vari v pakistanu, neopomine zminit, ze nekdo zahynul a pak jaksi nedokresli zbytek, ktery se tam tak nejak nehodi, je to jasne cinknute a radiozurnal se k tomu, nema co propujcovat.
kajaodpovědět 
                    Re: SUMA SUMARUM09:36:08 05.08.2014
sotva si Lucie Vyborna sunda ksiltovku s logem K2 nasadi zase dalsi s jinou ``firmou'' :-))) podle toho to pak vypada
http://www.linde-mh.cz/jesterka-cup-2014-video.asp
peterodpovědět 
                    Re: SUMA SUMARUM00:45:03 07.08.2014
Co je na tom za problém bejt v reportážích o diskutovaným tématu veřejnoprávnější než Výborná?
honzaodpovědět 
         Re: SUMA SUMARUM18:23:04 03.08.2014
pokud vim tak Radek Jaroš reprezentant není, ale pokud se pletu prosím vyved mně z omylu.
odpovědět 

 Vysokohorsky turista Jaros07:42:50 04.08.2014
Tak jsem se vcera na Beatu usty Kuby Turka dovedel, ze vystup Jarose na K2 (a potazmo na vsechny 8000vky) po fixnich lanech a bez kysliku je extremni formou vysokohorske turistiky:))
V podobnem duchu by se za extremi turistiku melo povazovat i treba vylezeni piskovcovych VIIa (kdyz uz to lezli v roce 1910).
Kalomelodpovědět 
 Re: Vysokohorsky turista Jaros08:47:43 04.08.2014
ach jo,paneboze uz se toho tady popsalo dost, neslysel jsem to, Kubu Turka neznam, ale, jak je to napsano zde, tak ma pravdu. je to pekny vykon, ale osobni, a ano kazdy z nas by ho rad mel. takze mu pogratulujme. ALE svetova spicka, jmenujne napriklad Stecka je UPLNE, ale UPLNE, vykonnostne nekde jinde. Lidi neblbnete, pokud toto neni nekdo schopen toto uznat, tak je bud pokrytec nebo hlupak.
mirekodpovědět 
  Re: Vysokohorsky turista Jaros09:04:31 04.08.2014
Ja to vsechno chapu a souhlasim s tim, co jsi napsal. Me jen zarazil ten vyraz "extremni vysokohorska turistika", coz chapu jako formu provokace.
Kalomelodpovědět 
   Re: Vysokohorsky turista Jaros09:23:05 04.08.2014
extrémní vysokohorská turistika? no, zrovna mi to přijde jako poměrně výstižné označení pro tento výlet. není sporu že je to fyzický výkon jak prase. že je to závislé na počasí, na logistice, na penězích atakdále, ale rozhodně to není aktuální směr nebo trend špičky, a to nejen světové, ale ani tuzemské. obdivovat je to možno jako splnění životního snu, to bezesporu.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Vysokohorsky turista Jaros09:58:32 04.08.2014
A tvé výstupy na písku v sedmém stupni obtížnosti (nebo prvovýstupy v šestém) považuješ za co? Za lezení nebo extrémní turistiku? Kde je světová špička asi není třeba připomínat...
Kalomelodpovědět 
     Re: Vysokohorsky turista Jaros10:07:38 04.08.2014
upřímně, své lezení považuju za takové trempské mrcasení a rekreační kratochvílení. od špičky mě dělí asi patnáct písmenek (n písku kupříkladu)

(herrgott, copa musí hudební kritik skládat symfonie? nemusí. samozřejmě by měl umět přehrát stupnice a zahrát na klavír jednoruč ach synku synku)
Lukas B.odpovědět 
      Re: Vysokohorsky turista Jaros10:26:52 04.08.2014
Tak symfonie zrovna ne, ale trošku víc než ach synku synku a stupnici by asi umět měl... :-)Minimálně by měl mít pořádnej sluch. Mě to právě přijde, že v dnešní době dělá kritika čehokoliv, kdejakej ňouma, kterej dané problematice prd rozumí... Podle toho pak ti kritiky vypadají...(Ten ňouma nebyl na tebe, bylo to zobecnění... aby ses toho nechyt :-):-))
Tom Vidlákodpovědět 
  Re: Vysokohorsky turista Jaros09:36:40 04.08.2014
SOuhlasím s tím, že dnešní špička je úplně někde jinde. O tom tady snad nepolemizuje nikdo... Jen malá věc k zamyšlení: Když na osmy chodili poprvý normálkama a taky se fixovalo, bylo to horolezectví? Zkus se nad tím vklidu zamyslet. No a podle toho jak si odpovíš, tak se zkus zamyslet dál nad vývojem a jak je to teď... Když před víc jak 30ti lety zaběhl Smith WR na 100 m za 9.93 a Bolt v rove 2009 za 9.58, tak ti co od té doby běhají stovku za 9.80 už taky nejsou sprinteři a nedělají sprint? Asi ne. Je pravda, že to co dělaj už nemá se sprintem vůbec nic společnýho. Je to v podstatě jenom takový extrémní vyklusávání....
Tom Vidlakodpovědět 
   Re: Vysokohorsky turista Jaros10:04:04 04.08.2014
no, na přirovnání bych opravil to, že osmy normálkama nejsou srovnatelné se stovkou za 9:80, ale třeba za 11, což je sice výkon slušný a úctyhodný, ale zvládne ho kdejakej desetibojař nebo dokonce fotbalista.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Vysokohorsky turista Jaros10:17:26 04.08.2014
taky bych to tipnul na 11. a ano k dobyvani vrcholu se na zacatku pouzivali fixy a kyslik, ale je to vice nez pul stoleti zpet, jiz pred desitkami!! let se vyvoj posunul nekam uplne jinam, tedy nez se rozmohla tato vysokohorska extremni turistika. a toto souslovi neni urazka.
kalebodpovědět 
    Re: Vysokohorsky turista Jaros10:22:29 04.08.2014
AHoj, já to myslel spíš s tím, jak to bylo před x lety a kde je ta výkonost teď a jak se kdokoliv kdo se dostane na nějakou osmu normálkou zhazuje s tím, že je to jak kdyby šel do supráče na nákup... Fakt se nepřu o tom, kam spadá tenhle výkon z pohledu dnešní světové špičky.Asi to nemusela být reakce přímo na tvůj koment. Prostě sem se tak nějak už neudržel :-) Už mě tady pěkně sere, jak při každým oznámení jakýhokoliv podobnýho výkonu se strhne debata o tom jak to je v podstatě o ničem a pohoda laláč. A nebo jak to dotyčnej všechno posral a co všechno udělal blbě...ALe to je asi teď moderní...každýmu pěkně od klávesnice naložit co se do něj vejde... Samozřejmě čest výjimkám, který se orientují v tématu pod kterým diskutují a jejich připomínky jsou věcné, podložené argumenty a mají hlavu a patu...
To že tenhle výkon nepatří mezi současnou špičku je tu asi jasný, ale taky to není podle mě výlet na Kokořín...
Tom Vidlakodpovědět 
     Re: Vysokohorsky turista Jaros11:14:25 04.08.2014
jasne chapu, ono to ma ale dve stranky, to, co vidis tady se muze zdat jako prehnana reakce, ale je to urcita protivaha toho, cim pak krmi lidi, kteri tomu vubec nerozumi, at uz oni sami, nebo najati PRisti jako Vyborna - nikdo nechce nikoho vubec shazovat, jen je v tom proste bordel, to asi vse...
odpovědět 
     Re: Vysokohorsky turista Jaros11:24:02 04.08.2014
Kdo z běžných posluchačů dovede rozlišit nadrpůměrný a špičkový výkon? A kolik lidí v republice, kteří poslouchají rádio, je schopno najít a vyhodnotit rozdíly v obtížnosti výstupů Jaroše a Stecka? A pro koho Výborná reportáže dělá? Pro posluchače rádia, nebo pár desítek až stovek lidí, co do toho vidí trochu víc a stejně žádné podobné reportáže nepotřebují, protože mají zdroje jiné?
odpovědět 
      Re: Vysokohorsky turista Jaros11:50:19 04.08.2014
Od toho jsou (sportovní) redaktoři, aby neznalému publiku tyto rozdíly vysvětlili. Stejně tak by se dalo argumentovat, že běžný divák nepozná v krasobruslení dvojitý rittberger od čtvernásobného a podle této logiky by se oslavoval vítěz okresního přeboru, kderý skočil jednochého axela bez pádu a zatratil by se mezinárodní mistr, který třeba zaškobrtl při čtvernásobném. Právě kvůli diktatuře neznalých laiků, má horolezectví tu anomálii, že má druhá liga větši publicitu, než ta první.
Když se podívám, jak si stojí naši (horo)lezci ve vztahu ke světové špičce ve své disciplíně a jak v médiích, bezesporu nejlepším našim horolezcem je Adam Ondra, který za sebou vede celý svět sportovního lezení, čtyřikrát dostal Salewa Rock Award a na pátou je nominován, v obecných médiích u nás ale téměř suší hubu, jak se říká. Mára Holeček, který se ve svém oboru do širší světové špičky zařadil, ale rozhodně ji nevede, řada jeho výstupů byla oceněna Výstupy roku, jednou byl nominován na americkou cenu Golden Piton a teď nasposledy jako první Čech vůbec na Piolet D'Or, je opět mediálně silnější, než Adam. No a Radek Jaroš, který je 15. v dobývání osmitisícovek tradičními cestami, má jedno ocenění Výstupem roku, má mediální pozici přímo neotřesitelnou a řada neznalých ho podle mne neoprávněně považuje za nejlepšího českého horolezce. A to má být v pořádku?
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: Vysokohorsky turista Jaros13:57:38 04.08.2014
Ok, tímto se celá debata posunula mimo původní vlákno. Mě šlo jen o to upozornit na hodnocení Jarošova výkonu v podání Kuby Turka. Protože, nazývat tyto výkony vysokohorskou turistikou (byť extrémní) je podle mě jejich podhodnocením. Ale nejspíš to tak bude. Je potřeba se smířit s tím, že jakmile člověk nepatří v libovolné disciplíně mezi top 100, je pouze... Ještě se zeptám, kde leží hranice mezi lezením a vysokohorskou turistikou?
Kalomelodpovědět 
        Re: Vysokohorsky turista Jaros14:22:19 04.08.2014
V českém slova smyslu turista chodí po cestách, které mu připraví někdo jiný (najde je, vyznačí, zajistí, natáhne mu tam lana, vystřílí tunely ve skála, uhladí chodníčky, udělá schůdky...). V alpském slova smyslu není rozdíl mezi Bergsteigen (horolezectví) a Bergsteigen (turistika na horách).
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Vysokohorsky turista Jaros18:35:03 04.08.2014
..natluče nahoru slaňák? ..vyfotí z družice a na GoogleEarth publikuje fotku krajiny, kde jsou jinak lvi a noha horolezce tam zatím nevkročila? ..na oslím hřbetě odnese matroš pod nezlezenou stěnu?

Ta hranice imho není nijak snadno definovatelná.
honzaodpovědět 
         Re: Vysokohorsky turista Jaros18:39:52 04.08.2014
Jo ještě - diskuse se netočí kolem rozdílu mezi bergsteigen a bergsteigen, ale mezi bergsteigen a klettern.
honzaodpovědět 
          Re: Vysokohorsky turista Jaros20:11:57 04.08.2014
to je právě to nedorozumění. rakušáci rozeznávají špacírn, to jest to co provozují štoklšůhtůrystn na cestičkách, kde by klidně mohli tlačit babičku na kolečkovém křesle, bergštajgn, což je cokoli v horském terénu, a klettern, to jest cosi kde je převažující obtížností výletu vertikální pohyb jištěný lanem. bergsteigen je stejně pohyb turistickou cestou na hochkönig, steiner na dachstein, heckmair na eiger i (skoro) vše nad pět tisíc, klettern jsou jednodélky dvě minuty od auta po cosi co vyleze aktuální českej špička někde v horské scenerii (kde je přístup turisticky snadný a lezení ukrutně těžké). setkal jsem se s docela dobrou definicí, že rozdíl mezi klettern a bergsteigen je v časové povaze nutného morálu - jestli se jedná o krátkodobý (ujede mi ta noha? odvážím se ke kroku vysoko nad vokem?) nebo dlouhodobý (nevím přesně kudy vede cesta, co provede počasí a nemám co jíst a nevím kde a jestli budu spát).
Lukas B.odpovědět 
           Re: Vysokohorsky turista Jaros22:09:23 04.08.2014
Bude to tak jak píšeš, jsem hotentot, ale budiž mi polehčující okolností, že když na bergštajgnech hledám lezecký cesty, tak jsou tam nějaký ty Alpine Hochtouren či co, zkrátka dvojkový hřebeny na kopce apod., a to jsem právě myslel že je ten bergštajgen, zatímco když je to choďák tak je to vandr nebo jak se to píše. A když hledám Štajnera, tak je zařazenej mezi Kletterrouten. Ale možná to tak je na gipfeltreffen.at, teď si nejsem jistej.
honzaodpovědět 
            Re: Vysokohorsky turista Jaros08:40:47 05.08.2014
ale to je zase trošku krok stranou. bergsteigen je všechno. do množiny bergsteigen se vejde veškerý pohyb v horském terénu od úrovně kdy neprojede kolečkové křeslo. to, že weby jako bergsteigen.at dělí horský sport na podmnožiny klettern, klettersteige, hochtouten, klettergarten, eiswande atakdále znamená, že bergštajgři jsou všichni. takže domnívám se že správný cizojazyčný ekvivalent pro osmy normálkama po fixech (okolo fixů) je asi hochtouren, což se dá mnohomluvně přeložit jako fyzicky velmi náročná turistika ve velkých nadmořských výškách kombinovaná s lehčím lezením, lano se používá, ale většinou je v batohu nebo se postupuje společně, délky se lezou výjimečně, nutností je zpravidla jistý pohyb bez jištění v terénu do dvojkové obtížnosti.

mimochodem, to je pěkně přiblblé to tuzemské kastování lezec-horolezec-turista, prozření, že samotný fakt že používám lano ze mne nedělá lepšího a hodnotnějšího člověka je poměrně osvobozující.
Lukas B.odpovědět 
             Re: Vysokohorsky turista Jaros00:40:55 07.08.2014
Je to tak. Jeden dává přednost lanu, jinej kulce a třetí zas hrsti prášků. Nikdo z nich není svoji volbou lepším člověkem.
honzaodpovědět 
        Re: Vysokohorsky turista Jaros14:23:26 04.08.2014
Z těch 14 výstupů jsou některé, na které skutečně stačí kromě financí kondice, vůle a lyžařské hůlky. Ostatně Zuzka Hofmannová sama nazvala některé ze svých výstupů vysokohorskou turistikou. Na druhou stranu to nejsou všechny tyto výstupúy a Kubovo označení je asi záměrně provokativní a paušalizující.
Pokud jsou ale někteří novináři schopní tvrdit, že dát dohromady těch 14 je více než olympijské vítězství nebo vítězství Kvitové ve Wibledonu, nedivím se snaze po korekci těchto nesmyslů.
Nutno říct, že tyhle štěky neplodí Radek Jaroš, ale ti novnáři.
Petr Jandíkodpovědět 
         Re: Vysokohorsky turista Jaros14:54:50 04.08.2014
Týjofka, moje výroky si žijí vlastním životem, i když jsem je neřekl a nenapsal. Nikdy jsem nikde neřekl, že všechny výstupy Radka Jaroše jsou turistika. Už proto, že si to nemyslím. Tvrdím, že náročná forma vysokohorské turistiky je lezení po vyfixovaných cestách na prošlapaných trasách, kde se v jeden okamžik pohybují desítky až stovky lidí s pomocí horských vůdců a nosičů.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Vysokohorsky turista Jaros14:56:24 04.08.2014
Ono co si budem povídat. Prostě výkony Adama Ondry nejsou tak "zajímavé" pro širší publikum (včetně mě). Radši se pojdu podívat na přednášku (film) od Holečka, kde uvidím krásné fotky nádherných hor, štítů, ledovců atd. než od Ondry.
LotHodpovědět 
       Re: Vysokohorsky turista Jaros14:57:00 04.08.2014
toto je presne a vystizne receno! a ja si naopak myslim, ze to v pripade teto medialni kampane bylo delano zamerne. Radek Jaros, se s Vybornou a svymi sponzory posunul na uroven profesionalniho sebe-marketera. Nevim jestli je v poradku nazyvat se nejuspesnejsim himalajskym ceskym horolezcem soucasnosti?... podle poctu vrcholu jiste a sponzori na to dobre slysi,penize to vydela ALE???... odborna verejnost by se konecne mela teto problematiky chopit
odpovědět 
        Re: Vysokohorsky turista Jaros15:19:23 04.08.2014
Ale co? A jak chopit? jako že budeme obcházet nelezoucí lid a vysvětlovat, jaký je rozdíl mezi výstupem třeba jižní a severní stranou? Koho z normálních lidí to zajímá? Byl tam? Byl. Je jedním z jen patnácti? Je. Tak jaké ale? Co chceš řešit? A koho z normálních lidí to zajímá?
odpovědět 
         Re: Vysokohorsky turista Jaros15:58:00 04.08.2014
Když už to bereš takhle, kdo byl patnáctý na severním pólu? Koho to zajímá?
Petr Jandíkodpovědět 
          Re: Vysokohorsky turista Jaros16:12:41 04.08.2014
Nevim a je mi to jedno. Ale pokud se tam někdo vydá a bude o tom reportáž, fakt mi bude jedno, zda měl o psa více nebo míň, než ten první.

odpovědět 
           Re: Vysokohorsky turista Jaros17:50:44 04.08.2014
Jo. Hned vedle reportáže ze zápasů místní okresní soutěže ve fotbale :-)
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Vysokohorsky turista Jaros13:54:06 11.08.2014
Ok, ale teď mu ty fixy natahali zaplacení dělníci, aby si to on pak komfortně a bez obtíží vylezl. Tehdá si to ti borci natahali sami většinou kvůli tomu aby si mohli poté výše vynést materiál- jestli se nemýlím- nutný pro další postup. Pokud mě někdo vystaví cestu tak celý výstup je mnohem rychlejší a tudíž nepotřebuji nahoře tolik potravin atd...
Podle mě je to stejný jako srovnávat feratu s lezením ve dvojici, kdy se pravidelně střídá na prvním. A vůbec, o dost víc mě rajcuje když si přečtu například článek o výstupu le vol du dragon.
Vašek K.odpovědět 
  Re: Vysokohorsky turista Jaros09:47:16 04.08.2014
Řekl jsem přesně tohle. Nic víc a nic míň: youtu.be/W5WolnylX5U
Kuba Turekodpovědět 

 Velika gratulace ze Zlina08:59:12 04.08.2014
Moc Radkovi a zbytku mančaftu gratuluji! Sleduji ho léta a jsem rád, že to dokončil a je živý! Je to borec ať si říká kdo chce co chce...
Myspulinodpovědět 
 Re: Velika gratulace ze Zlina13:40:16 04.08.2014
O tom žádná!
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Velika gratulace ze Zlina09:24:07 05.08.2014
A proč pánové si neseženete sponzory,peníze, pěknou reportérku(co tomu rozumí...podle Vás) a můžete vyrazit.Vždyť je to tak jednoduché.Vyšlapaná cesta nahoru jen se malinko zadícháte, vždyť se to leze 50 let (VLASTNĚ NAPROSTO O NIČEM).
odpovědět 
   Re: Velika gratulace ze Zlina10:51:22 05.08.2014
protože kdyby tomu rozumela, tak by nikam nejela. Pokud by ale mermomocí nechtěla jet na výlet, jako paní Výborná :-)))
odpovědět 

 gratulace00:48:24 05.08.2014
Gratuluji borcům na K2 :)
Pěkně to Radek zakončil!!!Už tam nemusí.
Jsem zvědav kam půjde dál??

Jinak zkoušel jsem se tento tejden ptát na R.Jaroše v Chamonix a nikdo nic ??!!
Zato Adama Ondru a teď hlavně Maru Holečka docela znaj. Tolik asi k významu výstupu Radka na ty osmy normálkama.
Možná by to měl někdo lidem v Radiožurnálu vysvětlit?!
pepinoodpovědět 
 Re: gratulace21:59:23 12.08.2014
Sranda by byla, kdyby se Jaroš nasral na místní kritiky a příští rok dal trochu lezeckej prváč na nějakou sedmu.
Rázem by se svým seznamem výstupů posunul mezi přední lezce nejen u nás. Pak by kritika asi sklapla.
choseodpovědět 
  Re: gratulace11:47:05 13.08.2014
tak at neco hodnotneho udela, koneckoncu je profesionalni horolezec, ne? a treba bude i reprezentant.. ve svete jde o styl, ne o pocet vrcholu, proto Koruna Himalaje po fixech a proslapnutou cestou opravdu nikoho moc nebere.
liborodpovědět 
   Re: gratulace20:30:41 14.08.2014
Dyk to povidám, to hlavni v lezeni ma ten pan jeste teprve pred
sebou....
Vojtaodpovědět 

 tady je to samý mistr světa21:44:18 15.08.2014
panebože...tady to je ale fakt pěkná banda k.kotu...vylézt k2 je zívačka,a Výborná o tom nemá co pindat v rozhlase když to neumí....že já sem lezu...
nožikodpovědět 
 Re: tady je to samý mistr světa21:05:47 17.08.2014
v diskuzi nahore je docela dost argumentu, ktere si takove zjednoduseni nezaslouzi, ale diky za plodny prispevek
odpovědět 

 Eiger00:01:54 03.01.2019
nemá Nordwand? No to mi po...kozy
hrcodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179392)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Chimaera 8- Beycik
Yandance 6 Beycik
Zikkim 5+ Beycik
December Pain 9 Beycik
Triska 8- Beycik
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.