LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když se držíš, nemůžeš spadnout!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
7.Stribrny 11387
8.Stráník 11349
9. 11281
Bouldry:
7.Kopecký 10375
8.Novák 10275
9.Popovský 10228
Hory:
21.Najman 4632
22.Ludrovský 4626
23.Cibulka 4617

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140335 cest
Nové přelezy:
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

SP v ledolezení 2016 Bozeman (USA)

1. kolo

smallO víkendu proběhlo v americkém Bozemanu 1. kolo Světového poháru v ledolezení 2016 a zároveň Mistrovství Severní Ameriky v ledolezení, Maxim Tomilov vyhrál obtížnost i rychlost, z druhého místa ho v obou disciplínách jistí jeho bratr Alexey. Maria Tolokonia vyhrála ženské disciplíny, všichni jmonovaní tradičně z Ruska. (Závod bez české účasti.)

Výsledky



1. kolo SP Bozeman 2016 muži - obtížnost
1. Maxim Tomilov (RUS)
2. Alexey Tomilov (RUS)
3. Sergey Tarasov (RUS)
celkem 35 mužů, 18 semifinalistů, 9 finalistů

1. kolo SP Bozeman 2016 muži - rychlost
1. Maxim Tomilov (RUS)
2. Alexey Tomilov (RUS)
3. Alexey Vagin (RUS)
celkem 16 mužů, finále 12/8/4

1. kolo SP Bozeman 2016 ženy - obtížnost
1. Maria Tolokonina (RUS)
2. Ekaterina Vlasova (RUS)
3. Angelika Rainer (ITA)
celkem 24 žen, 18 semifinalistek, 8 finalistek, z 10 zemí
(RUS, ITA, SUI, KOR, CAN, GBR, IRL, POL, USA, FRA)


1. kolo SP Bozeman 2016 ženy - rychlost
1. Maria Tolokonina (RUS)
2. Maryam Filippova (RUS)
3. Nadezhda Gallyamova (RUS)
celkem 7 žen, finále 4, ze 3 zemí (RUS, USA, CAN)

Program SP v ledolezení 2016


16.-17. ledna 2016 SP Cheongsong (KOR) + Asijský šampionát
22.-23. ledna 2016 SP Saas Fee (SUI)
29.-31. ledna 2016 SP Rabenstein + Evropský šampionát
6.-7. února 2016 MS juniorů Rabenstein

poster


Odkazy:
Iceclimbingworldcup.org

Pokud marně hledáte na stránkách UIAA odkazy na archiv výsledků závodů, zkuste latest-results (2011-2015) nebo results-rankings (2002-2016..) ;)
cs.wikipedia: Světový pohár v ledolezení 2016



Marťan   [úpravy] 10:34 14.12.2015Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Zajímavá souvislost 09:16:56 15.12.2015
10.12 jsem napsal tento příspěvek o tom, že Lucka nebude reprezentovat ČR. Z důvodu směšné podpory ze strany Čhs


Re: zúčastnění 15:37:54 10.12.2015
Nepoleze. Poleze v Coloradu na velkém ledovém festivalu jehož součástí jsou i závody, kterých se pravidelně zúčastňuje i Angelika Reiner. A zůstane tam téměř měsíc a bude se zaměřovat na extrémní přelezy.Lucka se rozhodla, že ani ostatní závody SP letos nepoleze.
Dle mého soudu Čhs jasně ukázalo, že mu nezáleží na reprezentaci České republiky v této soutěžní lezecké disciplíně.
LRH

A včera 14.12 se objeví tahle zajímavá informace na stránkách Čhs

AKTUALIZACE ze dne 14. 12. 2015:
Dle aktuální finanční situace v komisi je možné:
- zvýšit podporu na cestovné až na dvojnásobek uvedených částek
- přispět na ubytování
- vyplatit zvláštní bonus za umístění v celkovém SP 


No ať si udělá názor každý sám.
LRHodpovědět 
 Re: Zajímavá souvislost 10:58:29 15.12.2015
Nemohl bys názor, ke kterému se má dojít, méně chápavějším vysvětlit?
odpovědět 
  Re: Zajímavá souvislost 15:08:32 15.12.2015
Tak vzdycky je snazsi vykrikovat do sveta jak moc podporujes, kdyz uz vis, ze nemas koho a na skutecnou podporu tedy nedojde :). Aneb snadnejsi jsou slova nez ciny.

Cekam, ze tak za rok dva, kdy uz se zapomene na veci kolem, to budou lide z CHS mit jako velky argument.
abcdodpovědět 
   Re: Zajímavá souvislost 15:23:46 15.12.2015
no, znamena to ..Tezky misto vynech a lez dal
efghodpovědět 
    Re: Zajímavá souvislost 16:10:50 15.12.2015
Lezeme pro prachy a nebo pro to ze nas to bavi? Jezdime na zavody protoze chceme, motivuje nas to, bavi a jsme tedy ochotni tomu leccos obetovat nebo protoze se tim chceme zivit a vydelavat?
nesoudim, neodsuzuji, pouze pokladam otazku. Muj nazor je, ze prachy problem nejsou...
radek
zobanodpovědět 
     Re: Zajímavá souvislost 16:24:32 15.12.2015
No ale co dělat v případě, že jsi dobrý, byl bys schopen úspěšně reprezentovat ČR, baví tě to, ale jednoduše na to finančně nemáš? Peníze nejsou problém, když je máš. Ale kde třeba sedmnáctiletá holka vezme na to, aby byla schopná objet SP? A ne každý rodič je finančně za vodou. I kdyby lezecky měla na zlato, tak nemá, jak se tam dopravit a čím zaplatit ubytování.

Takže pokud chceš závodit, tak v určitých ohledech to jsou právě peníze, které rozhodují.
odpovědět 
      Re: Zajímavá souvislost 17:24:58 15.12.2015
Pokud jsi fakt dobry, tak penize sezenes. Je lepsi se starat sam o sebe a kdyz od nekoho neco dostanu tak podekuju a beru to jako neco navic.
Naucit lidi chodit jen s natazenou rukou je to nejhorsi co se pro ne da udelat.
Radek
zobanodpovědět 
       Re: Zajímavá souvislost 17:44:17 15.12.2015
Pro normální sport by to asi platilo, ale tady mluvíme o reprezentaci, tedy o zastupování nejen ČHS, ale prakticky celé ČR. Asi je něco jiného, když si budu chtít jet někam zalézt, než když někde úspěšně zastupuji náš svaz a náš stát. Pokud by to bylo jak říkáš, tak zrušme repre, když někdo bude chtít závodit, on už si nějak peníze sežene. Dělají to tak někteří už teď, například na mezinárodní závody dětí svaz nedává ani korunu, i když děti reprezentují opravdu dobře (Janošová, Zítková). Ale zrušení repre je asi hloupost, že? Asi by sis měl ujasnit pojmy a uvědomit si že repre je od slova reprezentovat. Ty bys ale chtěl svaz postavit do situace, kdy na něm budou závodníci závislí, ale ze strany ČHS nebudou povinnosti žádné. Takže když závodník bude chtít do zahraničí na závody, musí být členem ČHS, musí lézt ČHS do zadku (minimálně účastí na českých závodech, jak je to s lezením do zadku jinak si každý udělá představu sám u LRH), musí dělat ČHS marketing, musí se nechat svazem využívat (přečtete si repre smlouvy). A co za to dostane? Odpověď, že závodí pro radost a ať si prachy sežene? Neměli by závodníci ještě platit ČHS, že smí do zahraničí? OK, chceš to postavit tak, jak píšeš? Nemám nic proti, klidně zrušte podporu úplně, ale zrušte také repre smlouvy a hlavně zrušte celé závodní lezení. Oni by si to závodníci už nějak zajistili a dali dohromady. Bez ČHS. Ale když už do toho svaz šťourá a závodníky drží a využívá, měla by jeho povinností být i jejich podpora.
odpovědět 
        Re: Zajímavá souvislost 21:10:20 15.12.2015
tato polemika je dost tenky led, kde se da velmi snadno vylozit vylozit vyrcene zcela opacne.
Takze jasne a srozumitelne.
1) repre nerusit a v mezich moznosti podporit
2) prachy nejsou důvodem, ze nemame zavodniky v teto discipline a vetsina lidi prestala mit zajem mit cokoli s reprezentaci spolecneho

A tim to z me strany uzaviram.
Hezky den radek
zobanodpovědět 
         Re: Zajímavá souvislost 22:04:04 15.12.2015
A nejaky dukaz k tem tvrzenim by nebyl? Hlavne treba k bodu 2? Nebo alespon myslenkove pochody, ktere te k tomu dovedly.
odpovědět 
          Re: Zajímavá souvislost 21:10:02 16.12.2015
prosim znovu docist bod 2 do konce, zejmena vztahnuti k "teto discipline", nedostatek penez rozhodne nestal za tim ze se zavody skoncil Lukas, ze nezavodi Martina, ze nezavodi rada dalsich a mladsich zavodniku.
zavodni lezeni obecne neni mainstream, drytooling je minorita a o penezich to u lidi ktere to fakt bavi opravdu neni.
hezky den radek

PS: pokud se budeme chtit byvit obecne o reprezentaci, sportu , atd. to je zcela jina diskuse, opakuji mnou uvedene plati na tuto disciplinu a aktualni lezeckou scenu CR v teto discipline
zobanodpovědět 
           Re: Zajímavá souvislost 22:29:45 16.12.2015
Precetl jsem a stale nevidim jediny dukaz, kterym to tvrzeni podpiras. Neco tvrdis, neco s cim hodne lidi nemusi souhlasit, tvrdis jako "svetovy fakt" ale nicim vecnym to nepodepres?
odpovědět 
         Re: Zajímavá souvislost 23:40:51 15.12.2015
Radku, u mnoha závodníků to jsou právě peníze, kvůli kterým skončili. Někomu se to bude asi špatně chápat, ale i když budeš mít sebeschopnějšího potomka, tak z normálních průměrných příjmů běžných rodin jeho závodní kariéru neutáhneš. Jen příprava v rozumných podmínkách se bude počítat na desítky tisích ročně, celý seriál SP a MS pak dohromady nižší stovky. Tohle svaz nezaplatí nikdy, ale každá koruna je dobrá.

Takže když závodník bude dobrý, a bude mít výkonnost a naději na umístění ve světě, ale nebude finančně nadprůměrně zabezpečený, tak s lezením skončí. Proč? Koho by bavilo trénovat a vyhrávat MČR? Jednou dvakrát možná ano, ale být opakovaně mistrem ČR není to úplné motivační maximum. A na to, abys vyjel do světa, nemáš. Co tedy dál? Vím minimálně o třech nebo čtyřech závodnících, co skončili právě z tohoto důvodu. V ČR je závody už nebaví, na výjezdy nemají. Takže se závodním lezením skončili, neviděli cesty vpřed.
odpovědět 
          Stovky tisíc, spíš miliony za rok00:29:41 16.12.2015
No teď jsem v Livignu mluvil se dvěma fakt dobrýma kanoistama, co byli na bedně na olympiádě v Londýně a teď bojují o Rio. Říkali, že kdyby nebyli v Dukle, která jim platí skoro všechno, nikdy by nemohli závodit na světové úrovni. Prostě by na to neměli a sponzoři na takové malé sporty nedávají peníze. Jak dopadla Knapková, když to zkusila sama... Jenom dva tréningové týdny právě v Livignu, kde jsou teď skoro všichni podobní sportovci, přijdou každého na desítky ticéc korun, i když šetří, kde se dá. Pak jedou na soustředění a první světové závody do Kalifornie a pak jim začíná túra po Evropě, kde musí dobře zajet, aby pak mohli odjet na olympiádu do Jižní Ameriky. Tak je to s penězi na vrcholový sport v méně známých disciplínách...
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok09:07:20 16.12.2015
Kanoistika prošla jiným vývojem než lezení. První závody v Čechách byly už v roce 1925. Kde bylo v této době závodní lezení? Smítkovi bylo tehdy 6 let. 60 let náskoku v organizaci a zabezpečení musí být někde vidět.
odpovědět 
            Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok09:47:50 16.12.2015
Nemusí. Není důvod. Dnešní možnosti a technologie jsou úplně někde jinde, myslím si, že za posledních 25 let měl svaz možnost s tím něco udělat. Naopak, lezení je na tom s možnostmi marketingu a peněz někde úplně jinde. Kolik u nás máme kanálů a lidí, co si zajdou zajezdit na kanoi? A kolik u nás máme stěn a skal a lidí, co si zajdou zalézt?

Tohle je o lidech. jednak o těch nahoře, ale hlavně o těch dole, co si to buď nechají, nebo nenechají líbit. Kdyby toto byl stav řekněme 5 let po založení závodního lezení, bral bych tvoji námitku jako ok. Ale tohle je dlouhodobá agonie. A to, že se něco léta nehýbe, nemůžeš omlouvat tím, že jsme na to měli "jen" 30 let.
odpovědět 
             Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok11:18:19 16.12.2015
Je jisté, že rodiče to většinou neutáhnou (zvláště ne, když dětem je dvacet a více let a potřebují na každou sezonu miliony) a není nejmenší naděje, že se prachy někdy vrátí. U čutálistů, honičů kusu gumy, šílenců na rychlých párátkách, šlapačů, běhálistů a pod. ta naděje v každém závodníkovi i bafuňářovi aspoň trošku žije, ale v malých sportech na světové úrovni to prostě není možné, pokud ze svého sportu neuděláš čistý marketing. Tyhle sporty totiž skoro nikoho nezajímají.
Kuba Turekodpovědět 
              Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok11:29:39 16.12.2015
Zase to s těmi milony nepřeháněj a zbytečně nestraš :-) Budeme-li počítat přímé náklady, jsou to částky mnohem nižší. A také nikde nechce, aby svaz platil vše :-)
odpovědět 
               Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok12:17:23 16.12.2015
Víše zmíňené pádlovaní, na amaterské úrovni, mě vyjde zhruba na 200 až 500 tisíc ročně. Zaleží na sezóně, a to jen v přímích nákladech, tj. vybavení, cestovné, popřipadě ubytovaní a poplatky u organizovaných akcí.
Takže nemyslim, že Kuba zase tak moc straší a přehání...
M.M.odpovědět 
                Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok12:50:28 16.12.2015
Aha, promiň, myslel jsem, že řešíme lezení, ne pádlování. Určitě existují sporty, kde náklady jsou opravdu tak vysoké, ale psát u sportu A, že ve sportu B potřebuješ na sezonu několik mega, je zcestné. Pokud někdo tráví zimu tréninkovým kempem na Novém Zélandu, JAR nebo na Kanárech, tak je to jasné. A když pak na závody táhne i loď a další příslušenství, tak se to také prodraží. V lezení ale dělá převážnou část nákladů doprava na závody. Není tedy těžké se podívat na místa konání MS a SP a dopravu si spočítat. K tomu připočti náklady na ubytování a to hlavní z nákladů je na světě. A určitě to nebude mega.
odpovědět 
                 Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok12:59:54 16.12.2015
+ náklady na vybavení, + náklady na tréning.

Nějaký pátek jsem aktivně amatérsky popolezal a nestálo mě to o moc míň. Obvzlašť pokud se bavíme o zimním lezení.
Samozřejmě se to dá očesat na trening v hale a cestovné na závody. Ale realita je jiná.
M.M.odpovědět 
                  Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok13:42:08 16.12.2015
Nemíchej závodní lezení a skalní lezení. Pokud je někdo na úrovni, že vyhrává SP/MS, moc času na skály nemá. A navíc na skalách se nezávodí, takže zůstaňme na překližce.

Tam potřebuješ věci za pár korun. Lezečky, mágo, sedák a lano. Z dalších nutných věcí je to bouldrovka/stěna. Toho už je poměrně dost a stejně to na polovinu tréninku nepotřebuješ. A když už musíš na stěnu, tak na většině stěn mají závodní lezci vstup velmi výhodný až zdarma. Občas dobré leze trochu zasponzoruje třeba i výrobce lezeček. Takže toto jsou náklady pár tisíc za rok.

Co dál? Trenér. Ten je potřeba, ale že by se jednalo o extra velké částky? Takže kde máš ty svoje vysoké náklady? Jak se chceš dostat na mega víc? Když to trochu přeženu, tak na závodní lezení by ti stačila bouldrovka 4x5 metrů. Plus základ jako jsou lezky. A doprava? Když pojedeš někam na SP, tak se ti všechny lezecké věci vejdou v pohodě do kufru, žádné další náklady na dopravu tam nejsou.

Takže i nadále považuji za hlavní náklady především dopravu a ubytování, obě tyto částky jsou relativně přesně zjistitelné, takže si náklady může zhruba spočítat každý sám. Mě ty miliony tady připadají jako účelově zveřejněné, aby se ve skalních lezcích ještě více prohloubil strach z požadavků závodníků a odpor k nim.

odpovědět 
                   Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok13:52:16 16.12.2015
Je rozdíl mezi tím, za kolik se dá něco teoreticky a na papíře udělat a jaká je realita.
Nemyslím si, že na to aby někdo vyhrával svěťáky v ledolezení, tak mu stačí 4 metry překližky.
M.M.odpovědět 
                    Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok14:23:19 16.12.2015
O ledolezení nevím, tam je to asi jiné, psal jsem to obecně i na obtížnost/bouldery. Na ledolezení to bude asi trochu dražší, ale od Libora vím, co ho závodní sezona stála, takže opravdu ty miliony jsou mimo i u toho lezení s cepíny.
odpovědět 
                     Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok19:18:01 16.12.2015
Tak muzeme zkusti zacit jmenovat. Znalejsi doplni. Nasledujici se po secteni vysplha na dost solidni castku:
1. Finance, aby mel zavodnik z ceho plnohodne zit
2. Finance na treninkove zazemi.
3. Finance na navstevy ruznych treninkovych center a i oblasti (i na preklizku se trenuje venku, natoz pak na drytool, kde casto potkas i nejaky ten led). A to v pomerne velke cetnosti.
4. Finance na stravu, vyzivove poradce atd.
5. Finance na fyzioterapeuty, masery, sportovni poradce. Konzulatace se svetovymi trenerskymi kapacitami v danem odvetvi.
6. Finance na material - boty, zbrane atd. Na profi urovni pomerne spotrebni zbozi.
7. Finance na startovne, ubytovani, hotel, cesta, strava na vsechny akce vsude po svete.
odpovědět 
                      Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok19:41:26 16.12.2015
Tohle je správný výpočet pro sporty, u kterých jsou reprezentanti profesionálové, čili to mají jako zaměstnání. Pak tak ještě chybí to, že si musí vydělat tolik, ab měli zázemí a z čeho žít, až si své tělo spotřebují jako spotřební materiál.

Tohle v lezení není a nebude a nevidím důvod proč by měl ČHS ve kterémkoliv oboru lezení zaměstnávat plně profesionální závodníky.

- Jaký je pro ČHS finanční prospěch z jejich úspěchů a medailí?

- Jaký je nefinanční prospěch?

Pokud pouvažuju o těchhle dvou otázkách, vychází mi, že by se peníze vložené do i těch nejšpičkovějších lezeckých závodníků zdaleka nevrátily (předpokldám, že by na to ČHS měl).
odpovědět 
                       Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok21:00:23 16.12.2015
Tezko rict. Kdyz otevres rocenky CHS, jsou plne uspechu profesionalnich nebo skoro profesionalnich lezcu. Zvysuje to publicitu, prestiz a tim i priliv novych platicich clenu, coz je jeden z hlavnich cilu CHS. Z meho pohledu by se CHS moc nemelo prezentovat uspechy A.O., Hrozy, Hrozove, Stranika, protoze na nich ma vlastne nulovy podil. A bez jejich uspechu bude svaz vypadat rozhodne hure..
odpovědět 
                        Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok23:16:47 16.12.2015
Ročenka je z hlavně určena pro stávající členy a shrnuje co se důležitého za rok událo. Proto jsou tam samozřejmě nejlepší výkony všech disciplín včetně závodníků. Co jiného by tam taky mělo být? Její vliv na vstup nových členů je myslím marginální.
Děláš, jakoby byl ČHS nějaký zaměstnavatel, nebo nadnárodní firma, která má snad povinnost někoho platit za to, že dělá svého koníčka. Kdo chce sportem vydělávat, ať jde tam, kde ty peníze jsou - fotbal, tenis.

odpovědět 
                         Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok23:38:25 16.12.2015
ČHS již roky háže sportovním lezcům klacky pod nohy, ale jejich úspěchy se bezostyšně ohání a prezentuje. Tohle má být jako v pořádku?
odpovědět 
                          Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok00:14:44 17.12.2015
O čem to hovoříš? Patrně si pleteš sportovní lezce na skalách se závodníky na překližce.
odpovědět 
                          Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok00:22:00 17.12.2015
U žádného článku jsem neviděl napsáno, že by si ten ten který závodní úspěch přisvojoval ČHS. Vždycky to je úspěch dotyčného závodníka.
Pokud by se to bralo podle toho jak to píšeš, tak by si třeba Mladá fronta bezostyšně přisvojovala úspěchy našich reprezentantů ve všech sportech disciplínách, ačkoliv jim to nezaplatila, když o jejich úspěších píše.
Takže podle tebe může o úspěších překližkových závodníků psát každý kromě ČHS ve své ročence? To je hodně padlé na hlavu.
odpovědět 
                           Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok10:46:49 17.12.2015
Na hlavu je to samozřejmě padlé všechno :-). Ne, beru sportovní lezce a překližkáře v jednom pytli. ono taky ne každý (ne)dělá to co ČHS...
odpovědět 
                            Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok11:53:39 17.12.2015
Takže když obecná média nedělají nic jiného, než informují, je to v pořádku, zatímco když ČHS pro závodníky něco málo dělá, už o nich psát nesmí, aby nebyl nařčen z bezostyšného se chlubení cizím peřím?
odpovědět 
                             Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok14:57:12 17.12.2015
Zbytečné debaty, každý stojíme na jiné straně. Já s postupy ČHS nesouhlasím, proto nejsem členem. Toť vše. Peace!
odpovědět 
                              Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok15:32:54 17.12.2015
Nejsi-li členem, pak se k ČHS nevyjadřuj
odpovědět 
                               Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok15:37:43 17.12.2015
Heh, to myslis vazne?
asdfodpovědět 
                               Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok16:58:41 17.12.2015
A teď jsem se nasral.
Bídaodpovědět 
                                Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok17:34:19 17.12.2015
Má pravdu předseda, má pravdu! Nečlenův názor nemá žádnou váhu! A tím se jen utvrzuji, proč se nevrátit :-).
odpovědět 
                      Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok19:52:59 16.12.2015
Ano, pokud to chceš počítat takto, tak by ses milionů asi dopočítal. Stačí si vyhodnotit jako rozumný životní standard 40 000 měsíčně a hned máš v nákladech půl mega.

Ale takhle to celé nestojí. Ano, ty částky jsou vysoké, ale nikdo po ČHS nechce, aby je hradil. profesionální lezce asi nikdy mít nebudeme. Každý v lezení tedy počítá s tím, že něco obětuje, ostatně nikdo nyní nedělá lezení jako zaměstnání, ale jako koníčka. Ale něco obětovat je něco jiného, než peníze utrácet. Tedy každý si asi lano koupí sám, vstupné na stěnu také. Stejně tak rodiče počítají s tím, že dítě nebude chodit na brigádu, náctiletý závodník si sám vyhodnotí, zda mu ta dřina zadarmo za to stojí. Když trénuje, nevydělá si. Logické. Ale dosud ještě ufinacovatelné a logicky zdůvodnitelné, už tu bylo řečeno, že to není zaměstnání, ale zábava a koníček. Ale teď nastupuje otázka repre a utrácení. Přesně za tu dopravu a ubytování. Leckdo se může smířit s tím, že kvůli "zábavě" nevydělá. Ale málokdo si může dovolit kvůli této "zábavě", která již překračuje hranici zábavy, protože se jedná o reprezentaci svazu a státu a poskytuje jiným subjektům finanční možnosti (třeba svazu prodej reklamy na dresech), peníze utrácet. Proto také netvrdím, že by závodníci měli mít hrazeno vše jako profíci, ale že by ti dobří měli mít hrazenou alespoň dopravu a ubytování. Když už kvůli reprezentaci nevydělávají, aby na ni nemuseli alespoň doplácet.
odpovědět 
                       Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok21:03:08 16.12.2015
Ondra profi dela. Hrozova a Hroza se o to snazili. Stranik by treba v Rakousku, Nemecku, USA, Francii, Spanelsku klidne profi delat mohl (pocitam, ze se zazemim tamnejsich lezcu by pravidlene vozil placky z bedny).
odpovědět 
                        Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok21:49:30 16.12.2015
Ano, mohl by dělat. Ale znovu opakuji - jsme v ČR a je potřeba vycházet z českých reálií. AO bych z toho vynechal, to je případ poněkud jiný. A navíc hezky ilustruje to, co bylo napsáno o finančním limitu dříve. Mám-li dobré informace, tak u AO nebyly finance limitem a to i bez podpory od ČHS. Jenže ne každá rodina s lezcem je na tom takto dobře. Což evokuje otázky jako například Kdyby mělo u nás finanční pdoporu více lezců, bylo by jich více úspěšných i v SP/MS? Co třeba Stráník? Nebo Vopatová? Kdyby měli závody hrazeny, nejezdili by a neměli by také úspěchy? A naopak - kdyby AO byl z rodiny s běžným příjmem, měl by možnost a podmínky se takto lezecky rozvinout?

A pokud vím, tak zrovna AO dostal od ČHS celkem slušný balík peněz. Ok, zaslouží si je. Jen je potřeba si uvědomit, že peníze je potřeba investovat především do mladých talentů, ne jen čekat, až někdo bude nejlepším na světě a pak mu milostivě nějakou tu korunu přihodit. Trochu padlé na hlavu. Mladé, kteří to potřebují, svaz nijak nepodporuje, naopak o lezci, o kterém píšeš, že je profi a je celosvětově známý a rozhodně finanční nouzi nemá, svaz platí...
odpovědět 
                   Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok19:08:59 16.12.2015
Hodne naivni pohled na profi pojeti sportu. Ale jestli to co pises myslis uplne vazne, tak asi nema smysl diskutovat.
odpovědět 
                    Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok19:15:03 16.12.2015
Tak tak. Nějak nám chlapec zapomněl na spoustu nezbytností na to, aby se člověk mohl dostat do opravdové špičky. To co popisuje, možná stačí na zdegenerovaný Český pohár, když nepřijede deset nejlepších lezců.
Kuba Turekodpovědět 
                     Re: Stovky tisíc, spíš miliony za rok20:05:26 16.12.2015
Ne, nezapomněl. Stejně tak to není mé pojetí profi sportu. Ale je to minimalistická verze, kterou ti umožňuje podpora ČHS. Samozřejmě existuje pojetí i jiné, ale je naprosto zbytečné o něm psát, protože nikdy nebude v čekých podmínkách rozumným způsobem dosažitelné. Nehledě na to, že předmětem této diskuze není rozebírat pojmy a obsah závodního lezení. To bych k tomu také mohl přidat služeb fyzioterapeuta a psychologa, na špičkové úrovni může být potřeba i dietolog... Ale vraťtě se na zem. Debata není o tom, jak dosáhnout nákladů v milionech (i když u Turka teď už možná ano, když to někde napsal, bude to teď zuřivě obhajovat, jen aby nemusel přiznat, že přestřeli), ale o tom, jaká minimální podprora by mohla být a mladým pomohla, a jaké je nutné minimum.

A jestli chce někdo má slova rozporovat a vysvětlovat tu, jak je to doopravdy, tak si napište nebo zavolejte Hrozovi. Myslím, že své stížnosti na to, kolik ho stojí sezona Lucky a Libora, už svěřil tolika lidem, že se nebojím, že by tu napsal nějakou přestřelenou částku, protože všichni ví, co jim kdy řekl. Takže klidně má slova rozporujte dle libosti, ale v LRH je tu nezpochybnitelný a naprosto reálný údaj vycházející z praxe a tréninku dvou světových šampionů. A ne, miliony to opravdu nejsou. Vtipálci :-)
odpovědět 
                      Re: Stovky tisíc, ....Jak to tedy je?08:50:37 17.12.2015
Nemá cenu psát jak moc by mohli být a nebo jsou velké náklady na reprezentanta. To by jsme se mohli dohadovat do nekonečna.
Přímá odpora u dospělých reprezentantů ze strany Čhs je asi taková.

Licence
Pojištění
Startovné
Příspěvek na dopravu
Ubytování

A i já tohle považuji ze strany Čhs za velikou podporu.
V čem vidím problémy? V podstatě v tom, že i neúspěšný závodník na "laně" na ně dosáhne téměř v celém rozsahu. A že těch neúspěšných na "laně" je hodně.Úspěšný reprezentant na "laně" má téměř pokryty i přímé náklady v zámoří.
V "ledu" na ně neúspěšný reprezentant v podstatě vůbec nedosáhne. A velice úspěšný(a těch je velice málo) nedosáhne ani na takovou úroveň jako spousta neúspěšných na "laně".
A jak by se to dalo napravit? Buď snížit počet špatných na "laně" a zbylo by i na dobré v "ledu". Nebo srovnat podmínky v "ledu" na úroveň "lana"
LRHodpovědět 
       Re: Zajímavá souvislost 17:46:27 15.12.2015
S tim souhlasim, ale jsout u dve ruzne veci:
1) Zavodim sam za sebe (bavi me to, atp.), tak si to podle svych moznosti hradim sam (nebo si sam sezenu sponzory, nebo ja nevim...)
2) CHS/CR nebo nejaky jiny spolek by rad, abych ho prezentoval svymi vysledky, tak tam bych pak ocekaval nejakou podporu ze strany toho konkretniho spolku (CHS, CR nebo treba spolek zahradkaru). Pokud mi ji nechce dat, nemam pak potrebu se jeho jmenem nikde prezentovat. Z cistyho altruismu bych reprezentoval treba svuj oddil, ke kteremu mam vztah, mozna CR, ale nevim, proc bych to mel delat pro cely svaz (jasne, nekdo k nemu muze mit taky vztah, me to treba zatim asi chybi), kdyz se na mem reprezentovani nijak nechce podilet.
Tomodpovědět 
       Re: Zajímavá souvislost 17:48:01 15.12.2015
To by me zajimalo, kolik by s takovymto pristupem bylo reprezentantu v jinych sportech.. :)

Mame tu treba Stranika. Ten je dobry i ve svetovem meritku, ale nemam pocit, ze by zrovna oplyval financemi. A kdyz se clovek oda predstavam, kde by asi byl, kdyby mel od zacatku podporu od svazu a mohl se stoprocentne venovat lezeni...

Jinak tahle filosoficka blahorec o tom co kdo a proc dela, jde prenest uplne na vse vcetne prace kterou se lide zivi..

Kazdopadne na zamyslenou pro horosvaz - prestante platit repre v lanech, treba Bintera juniora. Pokud ho to bavi, na penize nehledi. Pokud je obstojny, penize se v pohode sezene.

Ale asi uplne nejlepsi reseni je svaz komplet zrusit, ne? Pokud chceme lezt, nejak si to udelame a nebudeme cekat s natazenou rucickou co pro nas svaz udela.
odpovědět 
       Re: Zajímavá souvislost 17:54:38 15.12.2015
Mimochodem. Cela spolecnost je nastavena na to, ze od nekoho dostavas penize. Nekdo jde treba s natazenou rukou za svymi klienty aby ho odmenili za pro odvedenou praci, sportovci zase za svazem (cleny a potazmo i statem), sponzory, aby je odmenily za to, ze reprezentuji disciplinu, posouvaji ji dal atd.
odpovědět 
       Re: Zajímavá souvislost 19:08:07 15.12.2015
To je hezky řečeno ... škoda že ne někým, kdo má výsledky jako měla Hrozová, pak by to možná stálo za zamyšlení. I když si myslím, že v tomto případě se rozhodně nejedná o naivitu či neznalost, ale o cosi zcela jiného;-).
MModpovědět 
       Re: Zajímavá souvislost 19:09:18 15.12.2015
Jediní, kteří chodí s nataženou rukou a nemají na to ani výsledky jsou ti na laně za poslední místo a to nemyslím předposlední, ale opravdu to poslední, luxus proplaceno ubytko i jízda. Nemělo by ti vadit spíš toto Zobane? Než když se ozve někdo, kdo na to má a podmínky má nesrovnatelně horší než ti poslední a nemůže jezdit. Ne všichni mají podporující rodiče a ne všichni jsou dobří marketing. manažeři. Samozřejmě kromě tebe asi.
odpovědět 
     Re: Zajímavá souvislost 18:51:26 15.12.2015
Ty nezklameš, že? Většinou se ozve někdo, kdo je sám od pravdy, kterou hlásá vzdálen nejvíce. Že zobčo...No, ale k věci, neměli by si tedy opravdu ti co jsou na posledních příčkách, už léta letoucí , ale i nováčci co jsou na posledních místech platit výjezdy v SP na laně ze svého (přeci je to baví a nelezou pro peníze ne) a těm co na to mají, ale bohužel třeba nemůžou odjet, ale mají na dobré umístění, tak přesně tihle by se měli podpořit.-viz Lucka, Marťas.
odpovědět 
      Re:Zobca zadarmo?19:20:57 15.12.2015
Jak tak nádhernou záležitost jako je horolezeni můžeš Zobco smrsknout na 100euro za den? Jak se Zobco srovnává tvé svědomí s tim ze jsi ty klienky vzal na Blaník jen pro ten mrzky peníz. A ne pro ten úžasný pocit z hor.
lrhodpovědět 
       Re:Zobca zadarmo?21:15:11 15.12.2015
Hele mozna kdyby jsi nepodnecoval spory s firmami, ktera vas podporovali, kdyby jsi misto narikani na lezci opravdu delal "marketing sportovce", tak by jsi svaz vubec nepotreboval, ale je jednodussi si stezovat ....
za sve rodice bohuzel nemuzeme.
A timto opravdu dost, protoze uz opet se nam to posouva do off topic temat, jako je zde zvykem.
radek
zobanodpovědět 
        Re:Zobca zadarmo?21:53:35 15.12.2015
Já tedy nejsem Hroza ani nějaký vrcholový lezec, ale přece jen mi tenhle argument přijde proti zdravému rozumu. Pokud by všichni dostávali hovno, tak by dávalo smysl vybídnutí, ať někdo nenadává či nenaříká a holt si peníze shání sám a co bude mít, to bude mít. Jsou sporty, kde to takto funguje a je to stejné pro všechny, protože jsou svazy, které opravdu mají téměř prd a závodníci si prakticky vše cálují sami.

Tady, pokud jsem to ale dobře pochopil, jde o to, že pokud VV chce, tak se peníze pro někoho najdou, a pokud nechce, tak naopak ani hovno .... a jaké kdo dělá výsledky je tak nějak jedno. Což je přístup, který se nějakými řečmi o lásce ke sportu okecává dost blbě. I když ok, aspoň pokus, snaha se taky cení:-).
MModpovědět 
         Re:Zobca zadarmo?22:03:23 15.12.2015
Neolympijske sporty víceméně mají vždy podporu malou. Je jen na sportovcích si uvědomit motivaci, proč si tento sport vybrali a s tím nést toto břímě.
V srpnu 2016 se rozhodne zda lezení bude na OL v Tokiu, kde je šance mala, ale je. Drytool však v nominaci nefiguruje, tak nepleťte jablka s hruškami, královská disciplína je lezení na obtížnost, velice populární je bouldering a rychlost ma také své dlouhodobě vydobite misto. Drytool a Slacklajna si jeste chvilku musí počkat.
odpovědět 
          Re:Zobca zadarmo?00:36:20 16.12.2015
To jsou takové řeči. Vždycky před zimní olympiádou to vypadá, že na OH se dostane ledové lezení, a před letní že rychlost. O obtížnosti se téměř nikdy seriozně nemluví. Tu totiž kromě západní Evropy téměř nikdo nezná.
Kuba Turekodpovědět 
          Re:Zobca zadarmo?14:25:53 16.12.2015
Ehm...sice pokus, ale vedle. Problém totiž není v tom, že by Ondra nebo Stráník(lano+boulder) dostávali moc a Hrozová(drajtůl) málo. Problém je v tom, že se léta cpou peníze do lidí, kteří žádný pořádný výsledek nikdy neudělali, a pro ty, co ano, je těch peněz logicky o to méně. Což prostě nedává smysl ... tedy, těm vesele cestujícím příjemcům samozřejmě ano:-).

Výsledky na hovno, bez nějakého zlepšování se, jsou prostě bez ohledu na nějaký program OH výsledky na hovno, a dávat na tohle peníze je stejné, jako je házet do kanálu.
MModpovědět 
        Re:Zobca zadarmo?22:11:58 15.12.2015
Takze chapu to tak, jakoze se CHS chce naprosto distancovat od jakehokoliv sportovniho lezeni? Toz vymazme znacnou cast rocenek at se nechlubime cizim perim.. Uz takhle mi je trochu trapno kdyz tam vidim vykonu lidi, kterym vlastne svaz nic neprinasi.

Jinak pro vsechny, kterym to neni jasne jako me - je toto take priznani tveho pristupu k financovani a podpore nasich zavodniku, tedy reprezentantu CHS v republice i ve svete? Pristupu o ktery ses za sve ery v CHS snazil. Protoze do ted se to (ses prezentoval) prezentovalo uplne jinak.

Je to teda uplny opak nez kterym smeruje vetsina ostatnich sportu, ale budiz.
odpovědět 
         Re:Zobca zadarmo?23:08:57 15.12.2015
Palec hore!
Trojkařodpovědět 
         Re:Zobca zadarmo?00:46:36 16.12.2015
Každá mince má dvě strany. Podporovat se dá jen tolik, na kolik jsou peníze. Ať mají závodníci to, co na ně ČHS dostane od státu a to, co na to dají sponzoři, ale víc ani floka. Nový solidní jištění ve skalách je víc než něčí medaile.
odpovědět 
          Dolárek07:23:22 16.12.2015
A peníze na zalyžování si by se sehnat nedaly?

Solidní jištění je víc než medaile. Medaile je víc než profesionalizace svazu.
odpovědět 
          Re:Zobca zadarmo?09:51:04 16.12.2015
Souhlas. A pokud to dobře pozoruji, tak závodníci ani víc peněz nechtějí. Není problém s tím, kolik peněz svaz na závodní lezení dává, ale s tím, jak jsou rozdělené a za co jsou utracené. A pokud nebudou mít závodníci možnost toto (tedy přerozdělení peněz v rámci jejich části organizace) sami ovlivnit, bude to vždy špatné. Asi jako kdyby čistě překližkový závodník rozhodoval o tom, co kde je potřeba přejistit v Ádru.
odpovědět 
        Re:Zobca zadarmo?08:39:29 16.12.2015
Troubo. Lucka má solidní, seriozní a poctivé sponzory. Pak je spousta těch, kteří by se na ní chtěli přiživit. A za maglajzák by od ní chtěli modré z nebe. Vím, troubo, že ty to máš jinak, nemůžeš za své rodiče, v tom máš pravdu. Máš to jinak, umíš se vždy otočit správně po větru a leštit ty správné kliky.
Zobane ty v podstatě nejsi zlý. Jak jsem se bavil s lidmi co tě znají dokonce s tebou kamarádí a lezou. Ty jsi jen podle nich hloupý. Prostě trouba. A to zlo , které tvoříš, tak vzniká skrz tvou hloupost. Prostě, jak jsi řekl. Rodiče si nevybíráš.
Lrhodpovědět 
         Falešné gesto Čhs08:44:54 16.12.2015

Lidé se mě teď dost ptají, zda Lucka po tom co Čhs přidalo peníze na SP v ledolezení, bude startovat. Zda jí to může nalákat
Nalákat ji to nemůže. A to museli vědět už i ti co tohle navýšení odsouhlasili. Lucka jim totiž napsala, několik dní před tímto navýšením, že 12.1 odlétá do Coloráda a bude se vracet až 8.2 a má už koupené letenky a vše zařízené. A to už bude po závodech SP.
Tak třeba tohle navýšení využijí jiní v čele se Zobanem. Ale ten to jistě odmítne. jak píše, jezdí nejraději za své :-)
LRHodpovědět 
          Re: Falešné gesto Čhs09:03:12 16.12.2015
Alespoň zboudou peníze na ledolezení závodníkům na další rok a nebude trvat až se nastaví nominační kriteria 2017. Už jen deklarovat že na to nebudou sahat.
odpovědět 

 kolik vyjde závod11:17:38 16.12.2015
Mohu se zeptat kolik vyjde cesta se vším všudy jídlo na závod Korea nebo do Švýcar?bez proplacení od čhs
děkuji za odpověd
Dominikodpovědět 
 Re: kolik vyjde závod11:25:49 16.12.2015
Tak 100 - 248 Kc. Radek
Radekodpovědět 
 Re: kolik vyjde závod13:57:02 16.12.2015
Teď se tu píše o závodu v Americe, orientační cena letenky 25000,-, počítám, že bude muset mít normální zavazadlo, do prirucaku cepín asi nedáte, úbytku tipnu cca 5000-7000,-, jídlo vo trochu dráž, esta registrace do státu, co já vím, platila by si i startovné?
odpovědět 
 Re: kolik vyjde závod21:52:11 16.12.2015
Muzu svycarsko, Koreu jsem nikdy nejel

Cesta pri 4 lidech v aute cca 3000,- Kc
Startovne cca 1500,-, ubytovani 3 noci 1500,- (nesmis spat v Saas fee, ale v grundu), nejake jidlo, atd.
proste slusny 4 - 5 denni vyjezd, ktery se da spojit se zalezenim v nektere drytool oblasti Svycarska + nejaky lehci skialp nebo freeride v Saas Fee se vsim vsudy cca 10.000,-
Obdobne vyjde Rabenstein. ostatni zavody jdou financne vyrazne vice nahoru. Rozpocty tu byly zpracovany v drivejsich prispevcich pomerne podrobne.
Radek
zobanodpovědět 
  Re: kolik vyjde závod22:34:18 16.12.2015
Heh :)

21:10:20 15.12.2015:
"A tim to z me strany uzaviram."

Kolikrat to tu uz zaznelo a kolikrat dotycny pak reagoval dale, ale jen na urcite pro nej vhodne prispevky... Stuj si za svym slovem aspon v tomto.
odpovědět 
   Re: kolik vyjde závod22:48:04 16.12.2015
Byl to slusne polozeny a vecny dotaz. Mam chvili volna, treba je to nekdo kdo ma o drytool opravdu zajem a treba to nekomu pomuze, narozdil od tvych blbych anonymnich kecu :-)
Klidek :-)
radek
zobanodpovědět 
    Re: kolik vyjde závod00:28:15 17.12.2015
Tech slusne polozenych vecnych dotazu tu je mnohem vice... Nezodpovezenych.

A neboj, ja jsem uplne klidny :)
odpovědět 
    Re: kolik vyjde závod13:58:11 17.12.2015
Dobře, teď tedy víme kolik to stojí jet na svěťák jako platící divák.
odpovědět 
     Re: kolik vyjde závod14:54:06 17.12.2015
Velmi trefna poznamka :).
odpovědět 
  Re: kolik vyjde závod23:24:15 16.12.2015
Ceny jsou trochu pod hodnocené a bez amortizace auta ale asi se k nim dá přiblížit. Problém je, ze jsi pěkně ukázal jak to je doopravdy...cestovní kancelář CHS..dá se to spojit s lezení nebo čímkoliv jiným! A přesně pro tohle ti méně úspěšní v obtížnosti porad jezdí protože nejednou závodit ale jedou si pro příspěvek do skal. Navíc stačí 2 a mají placené cele auto a jsou naprosto nezávislí, a kdyz se chceš přidat k nim tak nemůžeš protože pak proste nejednou hned domu ale jedou na 2 týdny do skal. Jeden z těch důvodu proc ty peníze přerozdělit ve prospěch třeba ledolezení!
Climberodpovědět 
   Re: kolik vyjde závod00:36:12 17.12.2015
Ja jsem za tyhle diskuze rad. Clovek konecne vidi, jaky k tomu maji cinovnici vztah. Skoda, ze se to zjisti az z takovychto diskuznich proreknuti a ne z ofiko prohlaseni.
odpovědět 
  Re: kolik vyjde závod23:41:15 16.12.2015
Taky si myslím, že takhle počítat náklady je dost zcestné. Nevypadá to, že světák pravidelně objíždí čtyři závodníci, nebo mi něco uniklo? Nemyslim, že někdo s ambicemi na místo na bedně by měl řešit, jestli kolik sežene lidí do auta aby dotovali jeho náklady na cestu. Naopak měl by sebou mít minimalně trenéra.
Zjednodušeně řečeno, tebou vyčíslené náklady na závod se dají počítat i jinak. Jedno auto 12 000, ubytovaní dva lidi 3 000, plus startovné, jidlo a nějaké drobné náklady na místě.
M.M.odpovědět 
   Re: kolik vyjde závod23:54:42 16.12.2015
Samozřejmě toho trenéra musíš zaplatit. K tomu připočítej nějaký pobyt na místě předem, fitness, strečink, bazén, rozehřátí... vše placené v hotelu nebo ubytovně. Špička by měla mít i nějaké zabezpečení blbostí okolo - média, organizace, zdraví apod. A to jsme jen u jednoho závodu docela blízko ČR.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: kolik vyjde závod00:41:25 17.12.2015
ubytovani dva lidi = 2 * 4500 = 9000. Ale pocitam, ze to byl tak trochu zamer puvodniho autora, stejne jako pocitat s tim, ze na kazdy zavod se kazde auto mimo zavodnika zaplni dalsimi 3 lidmi a ze s nim tedy nepojede nikdo jiny, treba trener.
odpovědět 
    Re: kolik vyjde závod07:33:23 17.12.2015
Tak moment, vase reakce jsou presne to, proc nemam chut odpovidat. Je polozeny dotaz, ja na nej odpovim jake realne naklady jsme meli se zavodem ve Svycarsku a co se stane? Panove od pocitace jsou chytri jak radio.

Jestlize u nas nejsou vhodne tereny, tak pak je super kdyz se casove da skloubit zavod + zatrenovani.
Ano spat se da v Saas i za 50,- EUR a vic na noc a nebo se da domluvit se zavodniky z jinych zemi, vzit spolecne apartman....
Ze po odlezenych zavodnich kolech nesedim na ubytku, ale vypadnu ven do krasnych hor v kterych se zavod kona?
Hele sorry, tady je nekdo tak trochu magor a ja to rozhodne nejsem. Posledni sezonu kdy jsem drytool vedl byla uhrada ze strany CHS ve vysi cca 50 - 60% nakladu, pokud se spolu lidi byli ochotni domluvit. Jaky byl rozdil v uhrade pro nejlepsiho zavodnika a ostatni si pohledejte. nekterym to bylo malo, vetsine to vyhovovalo. Jak nekdo nazval B team mel v te sezone osobni naklady na zucastnene zavody jeste nizsi, ale ne proto, ze jsme dostali vic penez od svazu, ale proto ze jsme si je dokazali sehnat od osobnich partneru.
A ted sory, ale jdu pracovat, takze pokud ma nekdo zajem s necim ohledne drytoolingu poradit nebo pomoct muj mail je zoban@seznam.cz.
Hezky den radek
zobanodpovědět 
     Zoban a zábava za peníze Čhs08:24:03 17.12.2015
Jsem rád Zobane, že jsi nepřímo potvrdil má slova z dřívějška, že na SP v Saas, který byl finančně podpořen Čhs sis byl zalyžovat. A víš proč v době kdy ses proháněl v Saas na sjezdovce nelyžovala taky Lucka? Protože narozdíl od tebe a ostatních v ten den lezla finále.
Ale abych nehanil jen Zobana. Je pravdou, že pro mnohé "reprezentanty" je velikou, možná i největší motivací jet na závod SP, to, že si pak v té zdálené lokalitě zalezou po skalách.
LRHodpovědět 
      Re: Zoban a zábava za peníze Čhs10:14:08 17.12.2015
Takže při výjezdu na závody zákaz lezení na skalách!!! Pěkně hned domů a pak teprve jet tam zpátky na skály. A to platí i pro pana Ondru, žádné výjimky :-)
odpovědět 
       Re: Zoban a zábava za peníze Čhs10:27:06 17.12.2015
To je jistě nesmysl. Ale na druhou stranu nelze tolerovat přístup Repre za účast na českých závodech (při klíči první 4 do repre na závodech, kde jsou dva nebo tři závodníci), zaplaceno vše bez ohledu na výsledek, a pak zůstávat ve skalách. To opravdu zavání cestovkou za svazové peníze. A když pak čteš o tom, jak někdo hodnotí poslední místo slovy "No a co, závody se nepovedly, ale fajn jsme si pak zalezli na skalách", dost to nadzvedne.

Takže nestarejme se o to, zda někdo byl nebo nebyl ve skalách. Zalaťme reprezentantovi cestu a ubytko, a nestarejme se o to, zda tam byl nebo nebyl o týden déle. ALE požadujme za to nějaké výsledky a umístění. A repre nastavme ne podle pořadí, ale podle výkonnosti. Pak ať tam zůstanou a dělají si, co chtějí.
odpovědět 
        Re: Zoban a zábava za peníze Čhs11:44:10 17.12.2015
Já bych taky navrhoval aby reprezentant dostal nějakou finanční částku a tu by pak vyúčtoval svazu. A pak ať si tam doopravdy dělá po závodech co chce. No a když by výsledky neměl by další rok dostal prd.
LRHodpovědět 
         Re: Zoban a zábava za peníze Čhs12:09:37 17.12.2015
Toi vypadá na první pohled rozumně.
odpovědět 
          Re: Zoban a zábava za peníze Čhs19:51:39 17.12.2015
Máme ... měli jsme ... 4 soutěžní lezce světové špičky, a fakt nechápu, proč je prudit s nějakým vykazováním čehokoli, a nedat jim prostě na sezónu paušál a ať si to utratí jak chtějí. A buď výsledky mít budou...a že většinou mají...a nebo holt příští sezónu dostanou méně, nebo pojedou jako "béčka" na částečnou úhradu nákladů.

MModpovědět 
       Re: Zoban a zábava za peníze Čhs10:35:50 17.12.2015
Sem si docela jistej, ze kdyz jede AO jen na 2 - 3 dny nekam na svetak, tak toho moc po okolnich skalach nenaleze. Trochu se tu zamenuje ameterske radeni na skalach a provozovani sportu na profi urovni.
odpovědět 
        Re: Zoban a zábava za peníze Čhs11:42:07 17.12.2015
Máš pravdu, jenže to tu nevysvětlíš.
odpovědět 
        Re: Zoban a zábava za peníze Čhs12:12:26 17.12.2015
Lecjaké pěkné prásky už Adam vylezl mezi závodama, třeba když si třeba tuhle nedocvakl v kvalifikaci první presku a kvůli tomu nakonec nepostoupil do finále, tak si jel spravit chuť na skály.
odpovědět 
         Re: Zoban a zábava za peníze Čhs12:24:17 17.12.2015
jenže tyhle všechny debaty jsou u lidí jako AO úplně bezpředmětné. Konkrétně AO není tak úplně normální lezec, nemůžeš normálním lidem nastavovat normy a pravidla stylem "AO to tak dělá také...".
odpovědět 
         Re: Zoban a zábava za peníze Čhs14:57:30 17.12.2015
No jasne, ale pokud by vsude a porad vypadaval v kvalifikaci, asi by na zavody nejezdil.
Kolik peknych prasku na skalach vylezli vitezove svetaku treba den pred finalem, hmmm?
odpovědět 
          Re: Zobane nepiš mi smsky15:06:10 17.12.2015
Zobane, klidně tady napiš, že jsem debil. Ale už mi přetaň psát urážlivé a teď už i vyhružné smsky. Jak jsem napsal, jsi hloupej. To co mi posíláš v smskách je už trestné!!§§ Víš?
Vím, že právní povědomí máš na velice nízké úrovni a už jednou jsi se mi musel oficielně omluvit, aby ses vyhnul trestnímu stíhání. Tak těch smsek nech. Můj právník je šikula, na to jsi asi už zapoměl?
LRHodpovědět 
           Re: Zobane nepiš mi smsky15:14:13 17.12.2015
Klidne ty sms prepis sem, myslim ze jediny kdo necim vyhrozuje jsi ty. Osobnimi spory uz lezce tapetovat nehodlam a ano, mrzi mne ze jsem se k tomu nechal strhnout, takze se vynasnazim tomu vyvarovat. to neni urceno LRH ale vsem kterym to tady nesmyslne zabira prostor.
Hezky den Radek
zobanodpovědět 
           Re: Zobane nepiš mi smsky15:22:03 17.12.2015
Libore, ošíval jsem se, už když jsi přednedávnem zveřejňoval mailovou korespondenci s P. Reschem.
Tohle mě taky docela znechucuje. Je to (vedle jiných věcí) dost za čárou toho, co bych na tomhle serveru chtěl nacházet.
Coby čtenář lezce tě prosím, nech osobní komunikaci se svými protivníky ležet ve své mailové schránce a paměti svého telefonu a netahej to na veřejnost tímhle způsobem. Děkuju.
 Piškotodpovědět 
            Re: Zobane nepiš mi smsky15:41:46 17.12.2015
Zase na druhou stranu v te mailove komunikaci s Reschem byly veci, ktere by mel svaz mit verejne pristupne na svych strankach. A je otazka, na kolik se da povazovat korespondence se zastupcem svazu o terminech zavodu atd. jako soukroma.
odpovědět 
             Re: Zobane nepiš mi smsky16:13:03 17.12.2015
Piškote, celá komunikace s Reschem začala takto,:


12.8 jsem napsal Petru Reschovi
Ahoj Petře
Jak jsem se dočetl na stránkáv Čhs jsi ve VV zodpovědný za organizační záležitosti ČHS, gesce za sportovní činnost včetně alpinismu.Proto se na tebe jako zástupce VV obracím s několika dotazy ohledně iceclimbingu......

To ti přijde jako soukromá korespondence?

A mám pocit, a podle reakcí to spoustě lidí otevřelo oči. Jak probíhá takové řízení organizace v které jsou členi.
Měl jsem potřebu to zveřejnit, poněvadž ze zápisů VV to vypadalo, že ledolezení klape jako hodinky.

Co se týká Zobana? Máš pravdu. Budu to řešit přes právníka.
LRHodpovědět 
              Re: Zobane nepiš mi smsky17:59:43 17.12.2015
Řekl bych, že odpověď P.R. byla soukromá, vyplývá to z jejího charakteru jednoznačně.
Vím, že otevíráním těchhle soukromých věcí "chceš lidem otevírat oči". Nehodnotím, jací ti lidé jsou, kdo je v právu a kdo ne... ale osobně bych tu na to radši nenarážel. Vnímám to jako podpásovku. Nezajímá mě, jaké si píšete se Zobanem sms (nebo jaké ti píše sms on). A jestli ti tak vadí zprávy od něj, změň si číslo nebo si vypni telefon, nebo mu napiš taky soukromě něco nepěkného nebo rovnou tu pohrůžku žalobou. Ale nepiš to sem (tak se na to dívám já).
P.odpovědět 
               Re: Zobane nepiš mi smsky18:09:29 17.12.2015
A nepujde pak jakakoliv komunikace s jakymkoliv cinovnikem CHS vyhodnotit jako soukroma?
Resch neni debil, tak asi z te uvodni vety pochopil ze to co bude psat pise i za svaz.
odpovědět 
               Re: Zobane nepiš mi smsky19:40:56 17.12.2015
Pokud někdo píše činovníkovi Svazu ve věci, jež se týká výlučně lezení, tak se fakt nejedná o soukromou korespondenci.
MModpovědět 
                Re: Zobane nepiš mi smsky22:54:53 17.12.2015
Jasně že to bylo zcela úřední a tedy i zveřejnitelné. Vždy záleží na tom, jak začne ten první. Když se ptá oficiálně, měl by dostat oficiální odpověď, i když by byla psána familierně nebo přátelsky. Pokud se ti lidé navzájem znají, je to pochopitelné.
Kuba Turekodpovědět 
                Re: Zobane nepiš mi smsky23:36:04 17.12.2015
OK. A ty sms vám přijdou také v pořádku?
P.odpovědět 
                 Re: Zobane nepiš mi smsky00:03:11 18.12.2015
Jaky sms, hod link, at si poctu :).
odpovědět 
                 Re: Zobane nepiš mi smsky00:13:56 18.12.2015
Pokud se týkají tématu a jsou od zainteresovaného člověka, který začal jako veřejný (a je tedy veřejný), tak se jedná v zásadě o zveřejnitelnou komunikaci. Je totiž zcela jedno, jaký kanál se pro komunikaci používá - mail, SMS, FB, osobní styk, telefon, dopis...
Kuba Turekodpovědět 
                 Re: Zobane nepiš mi smsky16:48:07 18.12.2015
Za mě ... co se sms týče, tak bych osobně preferoval poslání do hajzlu jinak než v diskuzi na veřejném webu, v tomhle mi to fakt přijde mimo.
MModpovědět 
              Libore a Zobane nepište vubec08:53:51 18.12.2015
Ty jo solidni žumpa. Spor dvou zamindrakovanych pritom vcelku schopnych lidi. Radku, Libore dejte si po hubě a bude klid. Oba jste prispeli svym dilem k tomu ze ted neleze ani Lucka ani nikdo jiny a ledy a drytool jsou ve fazi klinicke smrti. Myslim, ze zaplevelit kazdy druhy pseudoclanek timto kydanim neni ani zdaleka pokus neco resit, jen blaboly, egoismus a nesnášenlivost. Opravdu se nedokazete ovladat?
Brkoslavodpovědět 
               Re: Libore a Zobane nepište vubec11:11:06 18.12.2015
Brkoslav je parádní pták, zbarvením tak trochu papouš. Onehdá jsem viděl 3 brkoslavy na Schneebergu.
Papoušodpovědět 
                Re: Libore a Zobane nepište vubec17:51:33 18.12.2015
Už by ten lezec.cz mohli inovovat, chybí mi tu tlačítko lajk :-D
Bídaodpovědět 
                Re: Libore a Zobane nepište vubec17:52:50 18.12.2015
Vlastně mi toho chybí víc, třeba by to mohli i posunout dál - tlačítko nelajk, status osobní nepřítel apod.
Bídaodpovědět 
                 Re: Libore a Zobane nepište vubec21:10:26 18.12.2015
Jo, a další inovací by byl roubík. Hlasuju aby to mělo tuhle ikonku:
http://tinyurl.com/hne2s4d
A kdyby někdo moc zlobil, přišel by ke slovu Zed...
T.odpovědět 
  Re: kolik vyjde závod18:14:03 17.12.2015
Ty kokso zobán. Cena se odviji, jak k tomu zavodnik pristupuje. Kdyz to beres jako vejlet tak mozno hej. Obcas si potrenujes a jedes.
Ale jinak je potrebne byt tam na zavode driv, nebo dyl. Jet tam na trenink. Pozkouset chyty atd. Pokud Lucka pocita, ze bude startovat ve vsech kolech semi aj finale, je pro ni lepsi spat co nejbliz a ne dojizdet. Momentalne je zavodniku 0, takze cesta, ubytko plna palba. Nemoze si pronajmout apartman a podelit 4...neopirej se tu do ni, jen proto, ze nemas rad stareho Libora, boha jeho! Ona o tobe mluvi celkom pekne, ale co ty nekdy vyvadzas ako dospely chlap.
odpovědět 
   Re: kolik vyjde závod19:45:55 17.12.2015
Na čem jsme se shodli v našem klubu:
víme, co obnáší objezdit závody SP v ledolezení.. takže poznámka Zobana o natažený ruce a že se peníze vždycky nějak najdou, je podle nás z hlediska Lucky mimozní. Být jedna z nejlepších a téměř svoje lezení dotovat je absurdní. Protikladem je proplácení snaživým amatérům, kteří nikdy ničeho kloudnýho nedosáhli. Tomášovo visení v 9a je směšné. Až na to, že tam zabírá místo těm, co v cestě mají co dělat.

Čerpání svazových peněz za trvale mizerné výsledky je mrhání na hranici krádeže. Tomu už se nejde smát. Zejména jde - li o okrádání těch, kteří mají v lezení budoucnost. Protože tady pro vyvolené platí Zobanovo: šikulda si k penězům cestu najde. Ale jak to udělat, když nejsi vychcanej snaživec ohánějící-se kvaziúspěchy s nulovou sebereflexí? Co takhle demisi současné pseudorepre? Aha, on vlastně nikdo jiný neni.
Ada fan klub Závistodpovědět 
   Re: kolik vyjde závod20:42:39 17.12.2015
Moment, moment
v zadnem pripade se neopiram do Lucky, to jen aby bylo jasno.
Nepsal jsem nakolik vyjde Saas nekoho jineho, psal jsem nakolik vyslo nas v roce 2014. Tot vse nic min, nic vic.
Lucka je zcela mimo tuto diskusi a jeji jakekoliv zatahovani do ni se mi narozdil od jinych zcela prici.
Je skoda ze nezavodi, ale uz se nebudu poustet na velmi tenky led duvodu co ji k tomu vede. Muzu znat pouze duvody proc nezavodi nikdo z Brna a za tuto skupiny muzu rict, ze pro nikoho tim duvodem nejsou penize. Tot vse.
Radek
zobanodpovědět 
    Re: kolik vyjde závod00:02:33 18.12.2015
Kdyz nebyly problem penize, je skoda, ze Martina v dobe kdy zavodila, nejezdila vice do dalekych (mimo nas kontinent) destinaci.

Jinak teda si pekne popsal kolik stoji vylet do Svycar (skialp / lezeni a trochu pokoukani na zavody) za velmi specifickych podminek casto vzdalenych od podminek pro zavodniky, tak je skoda, ze ta odpoved pusobi jako odpoved na kolik vyjde ucast pro zavodnika. Zda-li to byl tvuj cil je spis otazka pro tve sebezpytovani, ale urcite v tom neni tezke najit jisty zamer.
odpovědět 
     Re: kolik vyjde závod07:35:24 18.12.2015
Jen bych doplnil, ze ja jsem koncil tesne pod carou postupu do semi, Straces bohuzel spadnul nestastne, ale vynahradil si to o tyden pozdeji v Champagny a Martina lezla semifinale. Kondicni trenink na skialpech byl az po jejim odlezu semi :-)
To jen pro uplnost
zobanodpovědět 
      Re: kolik vyjde závod Zobana09:00:53 18.12.2015
Zobane tak trochu poopravení na kolik tě přišlo to Saas Fe jak píšeš.
Protože jsi byl v roli předsedy komise tak jsi určil jaká bude podpora na ten nebo onen závod. A na Saas Fé kam jsi chtěl jet si určil tyto podmínky(dají se dohledat na stránkách Čhs.)

Zaplacené jsi měl licenci
pojištění
startovné
ubytování 2 krát 25 eur
dopravu 3Kč/km plus poplatky


Potom na Mistrovství Evropy v Ufě kam jsi se samozřejmě nechystal jsi určil dotaci Lucce 6000Kč
Přitom jsi ty i Bloudek tvrdili, že pro Čhs je nejdůležitější ME nebo MS.
Lucka tam jela a dovezla čtvrté místo a světě div se i bronz.
A musela si zaplatit z těch 6000 Kč od svazu

Vízum 4000 Kč
Letenku 16000 Kč
startovné 1500 Kč
Ubytování 4000 Kč
ostatni výdaje, taxi a pod 1500 Kč

Svaz jí po mých protestech nakonec něco přispěl ale stejně si musela ještě doplatit cca 10000 Kč ze svého.

Takže ty si dovezl umístění první pod čarou do semi. A v podstatě jsi měl vše zaplacené od Čhs. A ne, jak jsi psal víše, že ses vešel do 10 000Kč

Lucka z ME dovezla 4 místo a bronz a doopravdy zaplatila těch 10000Kč ze svého.

To jen tak pro přesnost Zobane

A k tomu Saas Fe. Vy jste jeli za 3 Kč/km protože jste se v Brně naskládali do auta. A Lucka za 2,50Kč/km protože k sobě nikoho neměla. Můžeš mi říct, jak měla splnit tu tvou přiblblou podmínku aby jela ve dvou?

LRHodpovědět 
       Re: kolik vyjde závod Zobana09:57:46 18.12.2015
Zoban napsal,:

"Muzu znat pouze duvody proc nezavodi nikdo z Brna a za tuto skupiny muzu rict, ze pro nikoho tim duvodem nejsou penize. Tot vse.
Radek"


Trochu si to dovolím okomentovat.

Kvak skončil jednoznačně zkrz peníze je taky z Brna

Stračes, pokud mi nekecal a nemám důvod mu nevěřit. Nám s Luckou, když jsme ho vezli ze SP říkal , že na další závod nemá peníze.

Pálka, máš pravdu ten peníze asi neřeší. Ale podle mého soudu je natolik rozumný, pochopil, že jezdit si pro špatná umístění nemá cenu.


Martina, máš pravdu, taky peníze neřeší. Ale taky je dost chytrá na to, že ví, že bez tréninku by se dál nedostala. A jak mi řekl Bača, který se ji všemožně snažil motivovat k tréninku. Prostě trénovat nechtěla. A ty hezká umístění z juniorů ji stačí. je lepší ukončit závodění jako úspěšná juniorka, než v jako průměrná v dospělých.

Zoban ? Nikdy se nezůčastnil závodů Kirov, Korea, USA, UFA, Rumunsko na které bylo potřeba hodně doplácet za svého. Jsem přesvědčen že na ně nejel z finančních důvodů.
A přesvědčit by mě mohl o opaku třeba tím, že by jel za své na SP do Kirova, jako Lucka v minulosti.Žádná možnost si po závodu zalézt po skalách nebo dokonce si zalyžovat. Cenu dopravy také nejde rozdělit mezi víc lidí. Takže nepojede taky skrz peníze.


Tolik o brňácích.

A teď o nebrňácích

Šampón, konec zkrz peníze

Voltmetr, konec zkrz peníze

Míra, tam to nebylo jen zkrz peníze, ale na misce vah hráli velikou roli.

Lucka, chce závodit, ale ne tak, že ze SP objede jen dva závody... a bude koukat jak ti na "laně" jsou vysmátí a objíždějí kde co, plně za peníze Čhs.
Asi se vrátí zpět na lano a začne využívat nabídky cestovní kanceláře Čhs. :-)
LRHodpovědět 
        Re: kolik vyjde závod Zobana10:27:18 18.12.2015
Jen to ne, nekaž nám to. Jestli Lucka skončí s drytoolem a začne s lanem, tak příští rok se podpora drytoolu vrátí k normálu, ale zmizí podpora lana... :-( Ach jo.
odpovědět 
        Re: kolik vyjde závod Zobana10:51:50 18.12.2015
Taks to tady napsal astejne si nic nestane. Proste ti nejde o reseni ale jen tyto diskuze.
odpovědět 
         Re: kolik vyjde závod Zobana11:21:28 18.12.2015
Asi špatně čteš mé komentáře. Nabídl jsem už plno řešení. A dokonce jsem nabídl to, že když NIKOHO NEBUDOU MÍT, tak to ledolezení povedu. Zdůraznil jsem nikoho nebudou mít, protože nechci aby to vypadalo, že se tam cpu. Ale VV to má asi tak, že raději ať to nefunguje, než aby to fungovalo s Hrozou.
LRHodpovědět 
          Re: kolik vyjde závod Zobana12:18:54 18.12.2015
Pokud jsem dobře četl tvoji korespondenci s P.R, tak má VV obavy že by komise nefungovala ani pod tebou a ještě by navíc museli řešit další malicherné spory.
odpovědět 
        Re: kolik vyjde závod Zobana11:44:02 18.12.2015
Vždycky jsem myslela, že tady to lití špíny na ostatní máš v rámci reklamy, tak mě dost překvapuje, že to děláš ještě teď, když Lucka nezávodí. Takže asi to bude spíš tím, že máš problém sám se sebou.
Docela by mě zajímalo, jak jsi přišel na to, že peníze neřeším? Nebo to, co říkal bača? Ale je pěkné jak sis vše domyslel.
Věc, v které má LRH určitě pravdu, je, že jsem taky jenom socka z Brna (na což jsem vlastně dost hrdá). Ale pokud člověk chce závodit, tak věřím, že mu na penězích nezáleží a kariéru mu nezkazí ani to naše brněnské stigma. Tak jsem to brala třeba já - půl roku jsem si při škole vydělávala na to, abych mohla jet na svěťák, protože je pravda, že příspěvek od svazu není špatný, ale člověka to neuživí.
Ale ráda bych se tedy sama vyjádřila k tomu, proč jsem přestala závodit:
Loni jsem nezávodila hlavně proto, že jsem rok studovala v zahraničí a prostě nebyl čas ani místo k tréninku. A bylo skvělé mít najednou zimu, kde se pořád kolem mě někdo nehádá o pár korun a nepřemýšlí, jak by tomu druhému uškodil. Navíc moje zážitky z SP mě moc nepřesvědčili, že je to to, co bych chtěla dělat. V Saas Fee se mi kvalifikace moc nepovedla, byl to můj první "dospělý" svěťák, byla jsme nervózní a šla lézt jako první. Byla jsem toho docela nešťastná, protože jsem věděla, že mám na víc. Tak jsem se šla vyvztekat na lyže. POZOR POVĚSTNÉ LYŽE! Když jsem se vrátila a dávala plácačky do auta o řadu dál se zrovna bavil LRH s Luckou a dost naštvaně jí říkal, že jsem postoupila. Jednoho potěší když ví, že má podporu... Semi se mi nakonec povedlo tak, že jsem skončila myslím 10, což považuji za hodně dobrý výsledek na první závody. Ovšem nejzajímavější z celých závodů bylo když Lucce se úplně nevydařilo finále, ikdyž myslím, že měla na to být na bedně a zalezla moc pěkně, a když jsem jí šla pogratulovat potkala jsem Libora jak naštvaně odchází a dva metry za ním jde Lucka a brečí.
A součástí tohohle být nepotřebuju.
Omlouvám se, že to tady vytahuju. Jen jsem chtěla ukázat, jaká motivační nálada byla v české drajťákové repre a proč mi to za to už nestojí.

Pěkný svátky a po vajka prašanu všem!:)
martina

martinaodpovědět 
         Re: kolik vyjde závod Zobana13:02:15 18.12.2015
Martino, vymýšlíš si a lžeš? Zobanova škola :-)

LRHodpovědět 
          Re: kolik vyjde závod Zobana13:08:08 18.12.2015
A nebo mi lhal Bača. Ale tomu bych věřil víc.
LRHodpovědět 
           Re: kolik vyjde závod Zobana19:00:48 18.12.2015
To je zvlastni ze vlastne vsichni lzou a jen jeden mluvi pravdu.
odpovědět 
         Re: kolik vyjde závod Zobana13:27:13 18.12.2015
neurážejte brňáky nebo...začnu urážet praháky! :)
honzaodpovědět 
         Re: kolik vyjde závod Zobana14:08:16 18.12.2015
Proc sem tahate nejaka brnenska stigmata a hrdstvi na to, ze jste z Brna. Neni to uplne irelevantni? Fakt si myslis, ze to Hrozovo cleneni je na zaklade mesta a bylo psano kvuli tomu?? Neslo spis o to, rozdelit lidi na zaklade urcitych k tematu vecnych kriterii, coz? Na skupinu s kterou se lepe zna Hroza a na skupinu s kterou se lepe zna Zoban? Takove cleneni je vicemne vzdy v nejake forme nacpane temer do kazdeho Zobanova reportu ze zavodu a nevsiml jsem si, ze by to doted nekomu vadilo.

Nektere otazky / dotcene reakce smerujes spatne. To, ze finance pro tebe (resp. pro uplne vsechny) nejsou zadnej problem, sem dovlekl Zoban. Je to jeho hlavni operny bod v teto diskuzi.

A nic proti, ale znam jak lide zprostredkovaji diskuze, kterych se ucastni, natoz pak diskuze, ktere slysi na dalku a ne cele. Tak bych sem nejake domnele interpretace nejakeho vzdaleneho rozhovoru na parkovisti mezi LRH a Luckou snad ani netahal..
odpovědět 
          Re: kolik vyjde závod Zobana15:33:11 18.12.2015
A i kdyby... krev, pot, slzy, nenávist, vyhoněné ego, pohrdání soupeři, egoismus, podpásovky, výhody za každou cenu, atd... Mandlíková, Strachová, Lendl... ti a mnozí další občas vyprávějí věci...

Tak to prostě na nejvyšších úrovních ve sportu chodí. Bez toho se člověk nedostane až nahoru. On je totiž sport jenom kanalizovanou náhradou války a ta se také neodehrává v rukavičkách. Chápu, že se toho někdo nechce účastnit (já také ne), ale zároveň je to podstata sportu a tak nechme na hlavě.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: kolik vyjde závod Zobana17:06:02 18.12.2015
" ... a když jsem jí šla pogratulovat potkala jsem Libora jak naštvaně odchází a dva metry za ním jde Lucka a brečí.
A součástí tohohle být nepotřebuju."

Já mám možná docela dlouhé vedení, ale tohle nějak nechápu. Být součástí čeho? Hroza je trenér ... a asi i otec:-) ... Lucky. Podle tebe se chová jak hovado. A co? Co to má společné s tebou? Tvůj trenér není, v repre žádnou funkci ani pravomoc nemá, jediné co ti může reálně vadit, že se na tebe blbě xichtí. A to je jako všechno?

Fakt tu máme věřit tomu, že jsi kvůli tomu, že jeden otec/trenér jedné tvé kolegyně z repre se .... podle tebe .... chová jak hovado, nechala závodního lezení, resp. reprezentace?

Aby to bylo úplně jasné, já Hrozu neznám(tebe také ne), a klidně je možné, že to přesně bylo tak, jak píšeš. A nebo taky ne. Co já vím. Ale věřit tomu, že to byl důvod toho, že jsi nechala závodního lezení ... to bych tě musel mít fakt za případ pro Chocholouška.
MModpovědět 
          Stokrát nic21:14:48 18.12.2015
Někdy se to nasčítá, něco jako ponorková nemoc. Cokoliv samo o sobě by problém nebyl, ale jako celek působící delší dobu to asi dokáže zdeptat. Jet tam za svoje, ok. Nezalézt pocitově dobře a prožívat zklamání, ok. Snášet nenávistné pohledy od Hrozy, brnkačka. Poslouchtat blké kecy, dobře. To vše lze, je to výzva. Ale jet tam za svoje, blbě zalézt a ještě při tom snášet Hrozu a pak poslouchat blbé kecy, to už může být za hranicí, za kterou si řekneš, že se na to můžeš...
odpovědět 
           Re: Stokrát nic00:51:46 19.12.2015
A do toho vseho jeste poslouchat blbe keci Zobana.
odpovědět 
           Re: Stokrát nic11:48:27 19.12.2015
Je to už dávno a rozhodně ne v lezení, v tom jsem tak někde na úrovni výšlapu na Říp:-), ale přece jen s oblastí vrcholového sportu a repre mám jisté zkušenosti. A co píšeš je samozřejmě pravda, ale to se čas od času podaří skoro v každém sportu a každému. Ale člověk ten sport dělá pro sebe, pro sebe soutěží a snaží se být lepší a lepší, a to vše proto, že ten sport má prostě rád a baví jej. A pokud se někým nechá takto otrávit, tak je něco špatně. V něm.

Jo, beru, být Hroza nějaký činovník svazu nebo trenér repre a pod., tak by to už důvod být mohl. Ale takto? Když je to reálně jen nějaký "strejda od vedle"? Beru, že ji sral, to u Hrozy lze asi snadno:-), a že holt se teď naskytla příležitost trochu srovnat účty:-). Ale to, že byl důvodem pro ukončení soutěžní kariéry? To fakt neberu a nevěřím.
MModpovědět 
         Re: kolik vyjde závod Zobana04:15:35 19.12.2015
Ahoj Martino, velmi nerada se zapojuji do diskuze, ale když už mě do ní vtahuješ, odpovím ti. Vnímám tu situaci dost podobně, ale přesně z opačného úhlu viz ty a Zoban. Možná bych ji i popsala naprosto celou stejně jen prostě opačne. "vaši radost z toho, že se mi závod nepovedl, vaše komentáře, atd..." ale snažím se myslet, že to tak třeba nebylo a povznést se nad to. Také jsem měla chuť se na to hned vyprdnout, ale myslím, že se v životě budu muset povznést ještě hodněkrát a nad daleko důležitějšími věcmi. Léta jsme jezdili s Mírou, Petrem a atmosféra byla naprosto pohodová a podporující a to i s jinými týmy, protože na většinu závodů jsem jezdila sama nebo jenom s Mírou.
Jsme zvyklí se na věci nedívat do hloubky, ale velmi povrchně. Snažím se nesoudit situace a ani lidi, protože, co pro jednoho v jeho očích vypadá, že někdo brečí a je zklamaný z umístění, může být jen velká únava a na dvakrát zlomený palec, viz muj rentgen na mých fcb stránkách. Myslela jsem si, že to nebude tak špatné, a tak kontrola u doktora proběhla až po dalším SP ve Francii.(Koneckonců i kdyby... když už do toho člověk dá spoustu energie, pěnez, srdce a udělá nákou pitomou chybu, která ho mrzí). Zkrátka na všechno se můžeme dívat z různých úhlů a je už asi v naší přirozené lidskosti, že věříme v ten svůj úhel.
Lucka H.odpovědět 
          Re: kolik vyjde závod Zobana09:02:44 19.12.2015
Odpovězeno soukromě, na lezce tohle nepatří.
Všem ostatním hezké a klidné svátky
Radek
zobanodpovědět 
           Ale ano 09:28:53 19.12.2015
Tak zrovna přesně tohle sem patří. Je to snad jediný příspěvěk, který je k něčemu. Máš to nějaké pomotané. Nepatří sem to, cos tu vyblil ty. Naopak vysvětlení Lucky má hlavu a patu a hezky dokládá, jak to s určitými lidmi na závodech funguje.
odpovědět 
           Re: kolik vyjde závod Zobana09:33:08 19.12.2015
Tahle reakce byla vynucena Martinou, ktera Lucku do diskuze vtahla, tedy sem patri.
Klobouk dolu pred Luckou a jeji reakci. Pokud by to takto zvladli vsichni zucastneni asi by nevznikaly tak divne diskuze. Lucce preji mnoho dalsich uspechu v drytoolu ci v cemkoliv jinem.
odpovědět 
            Re: kolik vyjde závod Zobana11:54:08 19.12.2015
Lucko, palec nahoru.
odpovědět 
      Re: kolik vyjde závod11:38:24 18.12.2015
Tak jsem si projel vysledky az do 2011 a zadna slava..
odpovědět 

 omg15:40:44 18.12.2015
V diskuzi se už několik dnů řeší jen odpadlá podrážka z bot, v komentářích furt zase ta snůška ohranejch hejtů...achjo. :-)))
T.odpovědět 
 Re: omg15:45:44 18.12.2015
Tak prijd s necim novim a neprizivuj diskuzi vlastne dalsim hejtem ;).
odpovědět 

 Lyžovačka21:23:04 18.12.2015
Omlouvám se za vířené tématu, ale chtěl bych se ještě na něco zeptat.

Lyžovačku chápu. Když už tam člověk jede, tak jlze pochopit, že si to protáhne a zalyžuje si. Nebo zaleze. Pro svaz to nejsou náklady navíc, protože podpora je stále stejná, naopak to může být vítaný bonus pro závodníky.

Ale zajímala by mne jedna věc. Závodníci se vzájemně znají, kamarádí se. A ani na parkovištích třeba nelze přehlédnout zimní výbavu. Kolik ze závodníků, kteří se inkriminovaného závodu účastnili, tam přijelo se zimní výbavou a následně si byli zalyžovat? Třeba je to běžná věc a vytýká se to tu komukoliv úplně zbytečně. Jestli se pak na lyžích sešla třeba polovina startovního pole, tak se jedná o běžnou věc. Jak to tedy je? Je lyžovačka věc, kterou dělá každý druhý reprezentant, nebo jsme byli jediní, kdo na svah vyrazil?
odpovědět 
 Re: Lyžovačka00:33:39 19.12.2015
Jo mas pravdu. Na svetak v drytoolu se jezdi hlavne lyzovat. To ostatni je spis takovy nutny nevyhnutelny opruz. Ale kdyz malo trenujes, tak si to odbydes pomerne rychle a pak je dost casu na dotovanou lyzovacku. Jen skoda, ze svaz aspon trochu neprispiva i na doprovod manzelky a deti... :(
odpovědět 
  Re: Lyžovačka08:58:42 19.12.2015
Pro me za me... Ale kdyz te kvůli tomu nevezmou do auta a ty musis jet sam a platit xkrat víc...
odpovědět 
  Re: Lyžovačka09:31:29 19.12.2015
Zřejmě jsi nepochopil, o čem jsem psal. Že něčemu rozumím ještě neznamená, že to omlouvám. Pochopit a omluvit jsou dvě rozdílné věci. V každém případě to byl jen úvod, v zásadě mi šlo o odpovězení otázky, kolik dalších repre závodníků z celkového startovního pole tam bylo na lyžíš.

Takže? Kdo další ze závodníků využil příležitosti a na závodech byl na lyžích?
odpovědět 
   Re: Lyžovačka10:32:14 19.12.2015
Tak to se musis ptat mnohem vice do hloubky - kdo, kdy a za jakych okolnosti. Pochybuju, ze to tu nekdo bude chtit vypisivat a jeste vic pochybuju, ze to nekdo vlastne vubec bude vedet.
odpovědět 
    Re: Lyžovačka16:20:16 19.12.2015
Ale tak lidi se tam vidí a potkávají. Spíše mi šlo o to, zda je to běžné u repre všech států, nebo zda je to jen česká specialita.
odpovědět 
   Re: Lyžovačka11:39:15 19.12.2015
Asi dost dobře to nepůjde říct s jistotou kolik závodníků ze SP si v konání závodů v Saas šlo zalyžovat. Dle mého soudu minimum. Ale co mohu říct s jistotou tak to nebyl nikdo z finalistů. S těmi finalisty se znám osobně, a mám je tak trochu během závodu pod "kontrolou".
Navíc i spousta těch závodníků, kteří se do finále nedostanou, pečlivě kouká na ty šťastnější co postoupili dál. Z pohledu trenéra se to koukání dá nazvat " součást mentálního treniku" prostě okouknout finty a grifi těch nejlepších.
S tím lyžováním, mě už rok nebo dva před touhle akcí zaskočil Pálka. Který byl v tehdy na SP poprve a hned po neúspěšné kvalifikaci zmizel na lyže. Tehdy si to platil sám, tak jsem si říkal, ať si za svoje prachy dělá co chce.
Ale co mě udivilo daleko víc, že když měl možnost zkouknout, jak to dělají ti nejlepší, prostě zmizel.
U Zobana šlo ale také o to, že tehdy byl vedoucí komise ledolezení a šéfem výpravy. A že zmizí na lyže když ještě probíhá závod v kterém leze český reprezentant?
Co si vzpomínám tak za tenhle prohřešek( kdy odjel z konání Sp si zalézt) byl v minulosti DK potrestán jiný šéf repre v jiné disciplíně.

Je pravda, že pro mnoho českých reprezentantů je velikou motivací jet na závod SP z důvodu, že si pak zalezou ve skalách.
Uvedu příklad.
Dva závodníci ČHS. Je jaro, SP jižní Francie, daleko jako prase. Vše od svazu zaplacené, největší položku dělá doprava. Umístění na úplném konci. A pak se objeví na lezci v jejich deníčkách jeden výstup za druhým po dobu cca deseti dnů v oblasti nedalako toho SP.
Doopravdy bylo motivací těch dvou jet si tak daleko pro poslední místa? A nebo hrálo větší roli to, že se dostanou zadarmo na jich Francie a ještě mohou vzít do auta dva své kamarády. Taky zadarmo, když už je přece to auto zaplacené od Čhs.
A těď babo raď jako to ti reprezentanti měli? :-)))))
LRHodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179392)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Chimaera 8- Beycik
Yandance 6 Beycik
Zikkim 5+ Beycik
December Pain 9 Beycik
Triska 8- Beycik
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.