LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Helé mami, horolezec. Jéé už tam neni!?
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140278 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Bouldering za oponou - Měnín
HO Náchod lezecká stěna ZŠ TGM - Náchod
Sokolovna - Lomnice nad Popelkou

Prodejny
KIWI - svět map a průvodců - Praha 1
SAMBAR sport Kladno - Kladno - Kročehlavy
HUDYsport - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Omezení lezení - Roviště, 17.-18.3. 2018

O víkendu 17.-18. března 2018 proběhne na Rovišti další výměna jištění. Pro lezení bude uzavřený sektor El Krakonoš, pod skálou to bude označené. Díky za pochopení.

S konkrétními návrhy nebo nabídkou pomoci můžete kontaktovat předsedu OVK Praha a Střední Čechy:
Martin Tučka: martan.kladno@seznam.cz; 604 870 268




Marťan   [úpravy] 16:11 12.03.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Hlavně s pokorou17:53:40 12.03.2018
Tak to nepodělejte jako na Srbsku, ctěte původní jištění, autory a chyty. Díky.
demonodpovědět 
 Re: Hlavně s pokorou22:52:49 12.03.2018
Měli by se dělat hlavně slaňáky, tak to s tím poděláním nebude tak horké.
 Kuba86odpovědět 
  Re: Hlavně s pokorou07:40:39 13.03.2018
Taky bacha na lokry. Necertifikovanej dešť a nezbednej krtek dokážou nadělat paseku.
PS: démon a kuba86 = dr.jekyll s pan hyde?
J.Kladaodpovědět 
   Re: Hlavně s pokorou17:01:32 13.03.2018
Posílám pozdrav z Kavčího lomu na Srbsku, "letošní mráz" tu sundal 5m široký převis a asi i nějaký necertifikovaný slzy. Pac Puso ;)
martanodpovědět 
    Re: Hlavně s pokorou17:49:38 13.03.2018
Tak snad nebudeš posílat pozdrav z pod Blážiny, až "pohyblivé v pohyblivém" bude nepohyblivé ležet na cestě. A přeji hodně štěstí v legalizování dalších oblastí na pravém břehu Berounky, snad nebudeš plakat jako nad lomy na levém břehu.
odpovědět 
     Re: Hlavně s pokorou01:35:24 14.03.2018
Pohyblive ...to uz je taky na spadnuti?
odpovědět 
    Re: Hlavně s pokorou13:15:50 14.03.2018
Martane, nejsem ten, kdo si myslis, ze jsem, protože jsem někdo úplně jinej, než ten, kdo bych pripadne mohl bejt. Nebo jinak, ten, kdo myslis, ze jsem, je ve skutečnosti někdo úplně jinej.
Nediskutovatelne memento ma název "Černá skala pred bouřkou a po bource - najdi rozdíl v poctu "fixních" jisticich bodu" ...
Držím palce at to klapne ...
Porad mám u Tebe lano - pamatujes na ty moje humory jak si je ocenil seznamka s holkou do skal
J.Kladaodpovědět 
     Re: Hlavně s pokorou13:20:02 14.03.2018
Lano, asi jsi si ho tenkrát nepřišel vyzvednout a dal jsem ho někomu jinýmu, máš smůlu, ale nabízím ti práci s lopatou na Rovišti. Na Černé skále -1, v Kavčím lomu -1 a jedno na posunutí, páč se změnil charakter cesty. Jen jsem podotknul, že je to i Tvůj oblíbenec a že neměříš všem stejně. Lezce, kterým u nás upadlo něco z cesty nespočítám ani na prstech rukou, jistě sám dobře víš.
martanodpovědět 
      Re: Hlavně s pokorou13:33:50 14.03.2018
Martane, argumenty typu "fixní jištění spadlo i jiným, tu už byly" - ta diskuze drive byla dost ostrá a pokud se rozjede znovu, bude zase neprijemna, nečekal bych, ze vstoupis dvakrát do stejně reky, respektive na stejně tenký (argumentacni) led ...
Když píšu at to klapne - tak myslím at to klapne a nova jištění jsou umístěna s respektem k existujícím směrům, beze změn pro další prelezy a jsou bezpečná ...
J.Kladaodpovědět 
       Re: Hlavně s pokorou13:46:37 14.03.2018
To je ale Tvůj argumentační postoj, neznamená to že to tak je.
martanodpovědět 
        Re: Hlavně s pokorou15:41:38 14.03.2018
Aplikuj prosim tuhle tezi i na vsechna sva tvrzeni a z nich vychazejici konani. Prosim!

PS. neni ostudou si priznat, ze realne ohodnotit stabilitu "sutru" do ktereho cpu nebo chci cpat jisteni je nad moje sily. Naopak, je to cnost.
odpovědět 
      Re: Hlavně s pokorou15:47:48 14.03.2018
Spravne Martane. Pada to i dalsim, tak proc by nemohlo i tobe. Koneckoncu to tak dela priroda. My za to nemuzeme a je snad blahove si myslet, ze bychom absenci putujicich bloku mohli jit naproti treba peclivym vyberem terenu, kteremu nutne predchazi nabyvani znalosti.

Ale je fakt, kdyz uz vedete tu soutez - nekdo na tom zebricku prvni byt musi.
odpovědět 
    Re: Hlavně s pokorou17:31:57 16.03.2018
A to myslíš Kavčí lom, nebo tu tvojí novou oblast za tratí směrem k Aničce, tam fakt nic nespadlo? Tam nic nekřupe?
demonodpovědět 
 Re: Hlavně s pokorou07:50:54 13.03.2018
Můžeš si to jít pohlídat a přihlásit se na brigádu. Umíš jen ťukat do klávesnice? Nevadí, můžeš sbírat odpadky. ;)
Steveodpovědět 
  Re: Hlavně s pokorou08:58:59 13.03.2018
Jen do nich! Kazdy nazor musi byt umlcen. Ten ustepacne kriticky obzvlast!
Kdyz tedy prijmeme to tve vestecke predjimani o umu "jen tukat do klavesnice", tak jak prosimte by si to jen s timto umem mohl pohlidat?
A nechali byste si do toho vubec kecat? Ty diskuze, ktery se tu vedli pod prispevkama o kvacich na vltavske zule ci cerne skale moc nevipadaly, ze by s autorem cokoliv pohlo k jinemu pohledu.
odpovědět 
 Re: Hlavně s pokorou14:32:23 13.03.2018
Hele demone, tak povez ktera cesta na Srbaci byla prejistena spatne nebo nejak dosla k ujme? Docela jsem tam sveho casu lezl, tak me to zajima. Az tam zase priste budu, tak si chci nejakou takovou po.ranou cestu zkusit.
Radekodpovědět 
  Re: Hlavně s pokorou15:05:09 13.03.2018
Pletánek kdysi přidal nejt do plotny nad kruhem Malého kotle, čímž se značně snížila morálová náročnost. Ale to už je dlouho.
Petrodpovědět 
   Re: Hlavně s pokorou15:26:13 13.03.2018
Svatý Jan a Dušičková.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Hlavně s pokorou13:25:48 14.03.2018
Příklady zde:
http://www.lezec.cz/clanky.php?key=8727 - projdi si celou diskuzi.

Cesta "Gnu's not Unix" na Blázine stene ... Argumenty u cesty zde na lezci.

Priklady hraničních situaci:
Dodany borhak v nástupu do Úmrtního listu
Vymenene slaneni v umrtnim listu, které se da cvaknout před prelezenim klíčového mista

Staci?
J.Kladaodpovědět 
   Re: Hlavně s pokorou13:42:36 14.03.2018
Víš co je blbý Kládo? Že jsem ty věci nevyměňoval já. Asi vím kdo, ale prát se za ně v diskusích nebudu, jsou dospělí.
martanodpovědět 
    Re: Hlavně s pokorou15:39:19 14.03.2018
Takže si na území v tvé kompetenci může dělat každý co chce, hlavně že je dospělý? Ona by to taková novinka zase nebyla.
odpovědět 
     Re: Hlavně s pokorou16:38:57 14.03.2018
Bylo by skvělé, kdyby každý své aktivity nejprve nahlásil správci, ale bohužel mnoho z takových aktivistů nenahlásí své výtvory ani ex post. A pak má nebo nemá správce nést odpovědnost?
odpovědět 
    Re: Hlavně s pokorou15:49:48 14.03.2018
No jiste, na toto prece spravce oblasti nema zadny vliv. Ten ma vliv jen na ty dobre veci. Za ty spatne ale mohou jini. To je jasny, prece!
odpovědět 
     Re: Hlavně s pokorou07:53:34 15.03.2018
Např. v Poříčí se udělalo těch kravin dost vzhledem k (ne)velikosti oblasti: Prašná I. zbytečně přidaný borek, ultralámavý Nekonečný příběh, vmezeřování Martanovo cest a rušení jiných - některých jako např. již neexistující "Vmezeřená" rovněž dříve "udělaných" Martanem :-) atd.

Tak prosím citlivě ve skvostném Rovišti.
Jirkaodpovědět 
      Re: Hlavně s pokorou13:06:50 15.03.2018
Jasně, podle někoho zbytečné, podle někoho pěkné, některé ano, některé ne, protože lidé jsou různé, tak to je. Prašnou dělali Benešováci a taky si rozhodli o tom jaký tam chtějí jištění.
 martanodpovědět 
       Re: Hlavně s pokorou19:12:18 15.03.2018
A jasne, vzdy staci najit aspon jednoho, ktery rekne ano!

Delas nekdy sebereflexy na zaklade i jinych nazoru nez mas ty sam, nebo je ignorujes a pouzivas jen ty s kterymi si v souzneni?

To mi tu nejak chybi. To zamysleni se.
odpovědět 
        Re: Hlavně s pokorou22:19:30 15.03.2018
no právě, nepřímo přiznáváš svévolné nectění původního ve jménu "pokroku", který je pro někoho možná lepší (vhodnější než pokrok je ale v tomto případě spíše slovo vývoj).
...prašnou si možná nedělal přímo ty, ale kdybys to tam celý nerozjel, tak by zůstala stejná.

Tak to hlavně Marťane nepodělej. Nic jinýho neříkám. Vo nic jinýho nejde snad ani tobě, nebo?

Jirkaodpovědět 

 Také doufám10:46:35 13.03.2018
Také doufám, že se neobjeví jištění navíc, třeba že zrovna El Krakonoš zůstane lehce morálový. Doporučuji vyřezat všechny staré smyce. Slaňáky prosím do míst, kde si nebudu myslet, že ten blok bude můj náhrobek :-D A hlavně doufám, že tam bude vše prováděno pod dozorem zkušeného lezce, ne jen pracovníka, aby to nedopadlo jako na Kamýku.
Bídaodpovědět 
 Re: Také doufám12:32:17 13.03.2018
Tak tam Bido muzes jit sbirat odpadky, kdyz umis jen budis do klavesnice! ;)
odpovědět 
 Re: Také doufám14:03:20 13.03.2018
Jak to dopadlo na Kamýku?
o..odpovědět 

 Sotomayor12:34:11 13.03.2018
Prosim, nezapomente take na slanak Sotomayora. Diky!
odpovědět 
 Re: Sotomayor16:28:58 13.03.2018
To je jinde a byl jsem tam už vloni.
martanodpovědět 
  Re: Sotomayor20:58:00 13.03.2018
To ja vim :-) tak jestli je tam novy slanak tak velke diky! Super!
odpovědět 
   Re: Sotomayor10:09:23 14.03.2018
Bude probíhat lepení i v těch -5 co má být? Rád bych totiž ty slaňáky pak s kurzem používal
Tomáš B.odpovědět 
    Re: Sotomayor17:09:41 20.03.2018
Jako rybaříčkovat s kurzem na skalách? Tak si tam hlavně dejte karáble a nenechávejte viset lana v cestách.
k.odpovědět 

 Nabídky pomoci12:35:08 14.03.2018
Díky všem co nám pomáhali, nebo  nabídli pomoc. Měl jsem od minula i nějaké emaily s nabídkama pomoci, ale ty se mi teď vrátily zpět.
Čili, v plánu je systematicky vytunit po sektorech slaňáky a postupná výměna nejhorších jištění (praporky, účka,..) v některých cestách spolu s jejich autory. Bude nás až dost, možná bude ale špatné počasí. Ohledně jištění je jasný co a jak, důležitý informace jsou co se blbě cvaká, nebo kde je nejděsivější jištění, napsat obecný kecy jako Bída umím taky. Přidávání nehrozí, řešila se akorát nějaká cesta na Emanech. Sektor je zavřený, aby jsme lezcům neházeli kamení a nářadí na hlavu.
Co by ale hodně pomohlo, kdyby dorazilo pár lidí na již několikátou opravu schodů a někdo kdo to u shcodů zorganizuje, nebo někdo na prostříhání akátů a šípků. Roxor je, dřevo, kamení a hlína je v okolí. Stačí si vzít kbelík, lopatku a náčiní na kopání. I jeden vohnívák bude potřeba.
martanodpovědět 
 Právní odpovědnost?12:49:44 14.03.2018
Asi se zase zeptám úplně blbě a budu zde pranýřován, ale pokud by se kdokoliv zranil o některý z vyčnívajích roxorů, kdo za to bude právně odpovědný? Oprava schodů a přístupu je fajn, ale občas ty roxory a jiné železo trčí poměrně nebezpečně, a pokud někdo zakopne, spadne a napíchne se na to... Řada lidí tam chodí s dětmi nebo psy a úplně bezrizikové to tam není. Pokud se něco podobného přihodí a dojde napíchnutím na nevhodně umístěný roxor k vážnému nebo smrtelnému úrazu, kdo za to bude odpovědný? Správce oblasti organizující údržbu? Majitel pozemku?
odpovědět 
  Re: Právní odpovědnost?13:20:15 14.03.2018
Pokud to nebude schválně připravená a zamaskovaná past, tak je každý zodpovědný sám za sebe, případně rodiče za děti a opatrovníci za svěřené debily a kretény.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Právní odpovědnost?15:20:34 14.03.2018
Tak takhle to určitě není. Pokud někde v rámci údržby zatlučeš do země roxor tak, že trčí 50cm ze země, a někdo se o to zraní a dá tě k soudu, určitě bys z toho nevyvázl bez postihu. Otázkou je, pokud by se to opravdu vyšetřovalo, kdo by v uvedeném případě byl nakonec jako dopovědná osoba, jako co by se to posuzovalo a kolik by na viníkovi kdo vysoudil.
odpovědět 
    Re: Právní odpovědnost?16:10:54 14.03.2018
Jo, odpoved na tve otazky by me taky zajimala. Casto clovek narazi na verejne pristupnem miste na nejaky "samozvany" slendrian, ktery ho ohrozuje vice nez kdyby nebylo nic. Kdyz se pak neco stane, kdo je vinen?

A nejde jen o schody (mimochodem, kde se vlastne vyjednavaji vyjimky pro takove upravy v lese?), ale i o samotne cesty. Nekdo navrta borhak do bloku, ktery se utrhne i s lezcem. Nekdo necha v ceste velky lokr, ktery zabije jistice nebo kolemjdouci. Atd.
Mel by takovy clovek pravni odpovednost, kdyz by se prokazalo, ze o danych skutecnostech vedel nebo mohl vedet? Kde je vlastne hranice mezi tim "nemohl to vedet" a "nevedel to, protoze je to idiot, ktery dela neco nad svoje moznosti"?

Vsechno se to dela organizovane - jisteni a vyjednavani s majiteli ci spravci pozemku pod zastitou CHS. Ta zastita a organizovanost tomu dava punc (asi jen zdanlive) profesionality a urcitych zaruk. A diky tomu pak veci mohou na lezce pusobit vice duveryhodne nez ve skutecnosti jsou. Lezci tomu veri stejne jako lide verili treba lavce v Praze v Troji.
odpovědět 
     Re: Právní odpovědnost?16:50:28 14.03.2018
Když udělám cestu bez jištění a vím, že je nebezpečná, tak jako odpovídám za to, že do toho někdo vleze? Když udělám cestu, o které vím, že NENÍ nebezpečná, protože dám kruh do těžkého místa a dalších 20 metrů je to snadné, mám podle tebe platit někomu, kdo v tom spadne??
Když se smeknu vlastní nešikovností, mám žalovat o náhradu výrobce RAVAK?

Ne, takovýhle svět opravdu nechci
odpovědět 
      Re: Právní odpovědnost?17:15:59 14.03.2018
On takový svět opravdu není - naštěstí :-)
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Právní odpovědnost?19:06:01 14.03.2018
Jenže tady nejde o to, že se smekneš a spadneš, ale že se smekneš a spadneš na 15mm silný a 30 cm dlouhý ocelový kolík, který někdo z pohodlnosti nebo nedbalosti nezkrátil.
odpovědět 
       Re: Právní odpovědnost?08:23:47 15.03.2018
Vidíš, že tam není něco v pořádku a přesto se tam cpeš, navíc třeba i s tím děckem nebo čoklem?
odpovědět 
        Re: Právní odpovědnost?09:09:58 15.03.2018
Kde pise, ze navstevnik, ktery dojde k ujme to vidi?

Kdyz lezes cestu, taky vidis, ze borhak je blbe vlepenej?

Porad tu mas tu organizovanost a oficialni zastreseni svazem, coz dodava duveryhodnost lidem, kteri to sami nejsou schopni posoudit. Bez toho bychom ostatne meli lesy plny ruznych samozvanych diletantskych vyrobku. Nejde o nejake samodomo u sebe na zahradce.

odpovědět 
         Re: Právní odpovědnost?09:26:28 15.03.2018
Jakej borhák? Reagoval sem na čouhající "kolík". Když se i se psem a děckama budeš prodírat šípkovým křákem a pak se divit, že si potrhaný, taky zažaluješ majitele lesu, protože se o něj nestará?
odpovědět 
          Re: Právní odpovědnost?11:17:49 15.03.2018
Ne, ale pokud je tam 50 cm podrostu typu kopřivy nebo netykavka a v tom je zatlučený 40 cm ostrý kolík, tak ano, pak žalovat toho, kdo je za to odpovědný, budu. Pokud se nenajde konkrétní viník, tak pravděpodobně majitele pozemku. Nehledě na to, že i kdyby ten roxor byl viditelný, nic to situaci nemění. Nemůžeš přenášet odpovědnost za vyhodnocení rizik na kolemjdoucího, může to být třeba dítě. A nebo si toho také v tom členitém okolí nemusíš vůbec všimnout. Prostě situací je mnoho a platí určitá pravidla. Je to podobné, jako třeba nástražné systémy na zloděje na tvém vlastním pozemku nebo hlídací pes. Sice se ti nemusí líbit, ale to neznamená, že nebudeš platit nebo si nepůjdeš sednout.

A ta tvá paralela s šípkovým keřem - nesměšuj přirozenou přírodní překážku s nebezpečím a rizikem umělě vytvořeným. A dále nesměšuj rizika očávatelná a neočekávatelná - pokud polezeš na skálu, můžeš riziko a ohrožení na životě očekávat, je to součást konané aktivity, kdežto pokud jdeš po lesní/horské cestě, je riziko zranění o ledabyle provedenou ochranu tak nějak bonus navíc, který bych rozhodně neoznačil jako očekávatelný.
odpovědět 
           Re: Právní odpovědnost?16:35:26 15.03.2018
Když si lokneš vody v rybníce a bude se ti po ní brkat, taky zažaluješ třeba porybnýho nebo nevím koho? Prober se prosím tě. Řešíš jen, kdo by odskákal nešikovnost tvojí nebo někoho tobě blízkého, místo toho, abys vyrazil a problémový kolíky zkrátil a srazil hrany. Bez těch schodků tam by to byla jiná klouzačka.
odpovědět 
            Re: Právní odpovědnost?17:09:27 15.03.2018
Proč pořád směšuješ dohromady přirozené věci a věci uměle vytvořené? Ne, pokud si loknu v rybníce a budu mít zdravotní potíže, tak nikoho žalovat nebudu. Pokud si ale loknu na místě, které je někým spravováno jako koupaliště, a budu mít zdravotní problémy proto, že tam nějaký idiot vypustil močku, tak ano, budu ho žalovat.

A zkus pochopit, že tu neřeším něčí nešikovnost, ale to, že něčí aktivitou má moje nešikovnost mnohem horší následky, než by měla normálně. Jde o řešení následků pádu, ne toho pádu. Za pád si mohu sám, za to, že v místě dopadu byla nebezpečná věc a způsobila mi zranění, již ne.
odpovědět 
            Re: Právní odpovědnost?19:35:13 15.03.2018
Mluvis vazne, nebo jen trolis?

Davas dohromady hrusky a jablka. Stejne by si mohl oponovat i borhakum apod. Roxor s jen samotnou prirodou nema nic spolecneho - nekdo ho tam za nejakym ucelem dal a jeho instalace byla jiste posvecena dalsimi institucemi. Jeho instalace ma svuj ucel, ktery dle schopnosti cloveka, ktery ho instaloval plni nebo neplni.

Asi nebudu jediny, kdo razi to, ze nez mit idiotsky nebezpecny roxor na chodnicku, je lepsi zadny chodnicek nedelat (a na tom "chodnicku bez uprav" by prave platily ty tve priklady). Kdyz je nekde chodnicek, vydavaji se tam i lide, kteri by se normalne nevydali a navic casto s falesnym pocitem bezpeci.

To same u skal. Nez mit idiotsky jistene cesty, v terenu ktery se do roka dvou s velkou pravdepodobnosti sesune v tom lepsim pripade jen s jistenim nebo mit lepene borhaky tak, ze jdou skoro vytahnout rukou, tak je lepsi nechat to sutroviste hole.
odpovědět 
          Re: Právní odpovědnost?19:13:51 15.03.2018
Pusobi to na me, ze vedes autodiskuzi. Vytvaris si zavery a argumentace, ktere tu nikdo netvrdi.
odpovědět 
      Re: Právní odpovědnost?19:36:46 14.03.2018
Odpoved na vsechny tve otazky je ne. A neco k veci by nebylo?

Bavime se odpovednosti, kdyz se nekdo v dobre vire, ze pouziva neco oficialne zastiteneho horolezeckym svazem, zprasi kvuli tomu, ze pouzil tebou spatne instalovanou vec, protoze a) nemohl si vedet, ze je spatne b) si idiot, ktery delal neco nad sve sily c) schvalne si to udelal spatne.
odpovědět 
     Re: Právní odpovědnost?17:31:01 14.03.2018
Ta hranice vede právě tudy, kuudy ji popisuješ: "nemohl to vedet" a "nevedel to, protoze je to idiot, ktery dela neco nad svoje moznosti"

Neboli soudce podle Občanského zákoníku a judikátů zjišťuje z obou stran, zda bylo uděláno vše, aby se se z běžnou mírou znalosti a opatrnosti obvyklou při uvedené činnosti, nic nikomu nestalo.

Takže jednoduše: Když v lese šlápneš na střepy, rozřízneš si nohu, dá se Ti do ní sněť a uříznou Ti ji, můžeš se soudit jak chceš a s kým chceš, ale každý soudce Ti řekne, že jsi se měl obout do pevných bot, když jsi šel ven.

Když ale někdo natluče hřebíky do prkna, udělá z toho zastavovací pás na cyklisty a ještě ho zahrabe do listí, tak když na to šlápneš, tak s velkou pravděpodobností vysoudíš odškodné a toho magora, co tluče hřebíky, nejspíš ještě zavřou.

Podobný příklad z praxe jsou třeba dráty přes cestu. Když si vodák uřízne hlavu o ohradník na krávy natažený přes malý potůček, kde nikdo nikdo vodáky neviděl, tak je to jeho problém, protože sedlák nemohl tušit, že tam pojede kajakář, a kajakář měl být otražitý na nenadálé překážky.

Když to udělá sedlák třeba přes Otavu, kde se normálně pádluje, tak je to minimálně přestupek za nezodpovědnost, ale možná také nedbalostní trestný čin.

Když ale drát napne někdo na turistické cestě nebo na cyklostezce, tak je to záměr a tedy trestný čin a magor natahující proti turistům a cyklistům půjde sedět.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Právní odpovědnost?19:02:48 14.03.2018
S tím souhlasím. Jenže toto je právě ten případ, kdy víš, co a jak. Kdyby sis zabezpečil roxorem skálu nad domem a nikdy tam nikdo nechodil, ok, byl bys z toho asi venku. Ale tady se jedná přímo organizovanou činnost a cílenou údržbu chodníku nebo sestupové pěšiny, takže ty ten nebezpečný roxor necháváš v místech, kde podklouznutí nebo smeknutí je běžné, a kde víš, že lidé chodit budou, prakticky to buduješ právě za tímto účelem. Dokonce je ta cesta vyznačena jako přístupová v průvodcích a mapách.
odpovědět 
       Re: Právní odpovědnost?20:27:46 14.03.2018
Je ta cesta turistická? Je to v chráněném území nebo v přírodní rezervaci a je projednána a řádně vyznačena? Je to na soukromém nebo jiném pozemku a koho? Kdo na ni může podle zákona vstupovat? Veřejně přístupné nejen v mapách je ledacos, ale začal bych výše uvedeným, abychom se dopracovali v případě zranění nebo smrti nejen z nedbalosti i k nějakém verdiktu...
odpovědět 
        Re: Právní odpovědnost?21:17:26 14.03.2018
Doufejme, ze na tyto otazky znaji odpoved alespon tvurci dane cesty.
odpovědět 
        Re: Právní odpovědnost?21:42:02 14.03.2018
Kdybych znal odpovědi na všechny tvé otázky, býval bych nebyl psal úvodní dotaz. Ten jsem psal právě proto, že to nevím, a myslel jsem, že právě třeba správci a aktivní údržbáři by mohli, protože se jich to poměrně hodně týká - pokud by tam opravdu k nějaké nehodě došlo, tak nejen risk trestního postihu, ale třeba i případné soudy o náhradu škody a bolestné by je mohly v dnešní době velmi citelně ekonomicky zasáhnout.
odpovědět 
         Re: Právní odpovědnost?13:37:17 15.03.2018
Celé by se to posuzovalo obtížně. Jak přístupová cesta tak lezecká cesta se můžou změnit vlivem užívání jiných osob nebo povětrnostních vlivů. Podobně jištění. Po kolika pádech vyřazuješ expresky nebo lano? Mají spoluvinu všichni kdo šli kolem, lezli cestu, nebo v ní padali?
odpovědět 
          Re: Právní odpovědnost?16:03:04 15.03.2018
Ano, právě. Bylo by to složité, ale vlastně už jen tím, že jsi tyto otázky uvedl, připouštíš, že za určitých podmínek zde odpovědnost může vzniknout. Uvědomují si tedy správci, že mohou být taháni po soudech? I kdyby to pak skončilo pro ně dobře, může to být několik ošklivých let. Což se paradoxně dostáváme do situce, že by bylo lepší cestu jen prořezat a pročistit, než tam zase vytvářet nějaké paskvily.
odpovědět 
           Ad absurdum17:04:05 15.03.2018
Bacha na to! Je to Tvůj les, abys tam něco řezal? Podle Lesního zákona můžeš beztrestně jenom sbírat klestí. Na druhou stranu můžeš nechat cestičku neprořezanou, když se o ní píše v průvodci, který posvětil ČHS? A můžeš ji nechat neprořezanou bez schodů, neboť když bude mokrá, mohl by na ní někdo uklouznout. A můžeš vlastně pracovat ve jménu ČHS, když nemáš maturitu na práci se dřevem a druhou maturitu na práci se železem? Prošel jsi kurzem údržby nářadí se specializací na krumpáč, rýč a kladivo? Máš kladivo certifikované? Máš předepsané ochranné pracovní pomůcky, uzavřel jsi cestu během výstavby cestního díla? Jak máš vyřešenou cestu pro sanitku a máš vytipovaný heliport v případě nehody? Jakou má Tvé dílo životnost a máš zadokumentované, za jakou dobu musíš udělat revizi? Doufám, že máš samozřejmě všech 27 razítek potřebných před prvním kopnutím do země! ...to jsou pitchoviny, že jo?
Kuba Turekodpovědět 
            Re: Ad absurdum17:20:12 15.03.2018
Ano, jsou to pitchoviny. Otázka je, co na to zákony a soudci. Myslím, že rozsudků proti zdravému rozumu není úplně málo. Ostatně je běžné, že při řadě činností jsi jednou nohou v kriminále, nemusíme chodit daleko, stačí se podívat na dětské kurzy a kroužky, kde se děti vzájemně jistí. Každému je jasné, že na 8 dětí nemůžeš mít 8 jističů nebo jiný, adekvátní dozor, protože by cena narostla do nesmyslných výšin. Takže je prostě vedoucí, má tam několik dětí, ty se vzájemně jistí, kontrolují, funguje to bez problémů. Ale až se jednou nějaké děcko zrakví...

Takže ano, vyjmenoval jsi spoustu nesmyslných věcí, ale je otázkou, zda by nějaký šikovný právník na některé z nich nevystavěl takovou konstrukci, že by platili nejen správci, ale i ČHS. Někde jsem například četl, že do určité míry je například odpovědný i KČT, pokud udělá akci pro turisty a někdo si tam třeba zlomí nohu. Podle právníků lze KČT žalovat, protože vybrali nedobrou cestu... Kravina, ale dohledej si to na webu, někde to bylo celkem podrobně rozebrané.

Chápu, co jsi chtěl napsat, a souhlasím. Bohužel, není žádná záruka, že právníci to nebudou vidět jinak.
odpovědět 
             Re: Ad absurdum19:21:22 15.03.2018
Jsou to pitchoviny. V každým případě ale nechat čumět roxor je past a autor by zasloužil zapíchnout mu ho do prdele. Obzvlášť pokud je v trávě. Pokud hodim krovky na blátě, tak mám jen záda od bláta. Pokud to udělám na jakože schodech, tak se zádama napíchnu a je průser. Radši uvidim děcka jak se kutálej až pod kopec, než mít po metru mrtvolku.
odpovědět 
              Re: Ad absurdum19:43:24 15.03.2018
Tak nejak. Radeji blativy zada nez probodle plice na kterych dobry umysl ale nic neubere.
odpovědět 
               Re: Ad absurdum01:13:30 16.03.2018
Lepší probodlé plíce než zlomená spodina lebeční po uklouznutí na cestě. Lepší zlomena spodiny lebeční než vykouknutí mozku z lebky po pádu dopředu z kopce.
Kuba Turekodpovědět 
                Re: Ad absurdum09:10:50 16.03.2018
Bavíme se o Rovišti :-) Zejména pak o spodní části pod úzkým skalním průchodem, kde není kam spadnout nebo se skutálet. Když zakopneš, plácneš s sebou dopředu, když okluzneš, kecneš si na zadek. Jistě, zabít se můžeš i tak, zhruba stejně, jako se můžeš utopit v loužit nebo si vypíchnout oko o větvičku. Vše je možné. Také nikdo neříká, že se třeba ta cestička nemá opravit. Poznámka byla jen k tomu, že když už někam zatlučou roxory a jiná podobná železa a kůly, měli by je seříznout na úroveň terénu a nezvyšovat riziko úrazu zbytečně :-)
odpovědět 
                 Re: Ad absurdum11:49:15 16.03.2018
To je snad jasné... Dokonce i mě, jakožto technickému lemplovi a milovníkovi demoličních prací. Ale rozvíjet nad roxorem zatlučeným do hlíny laické právnické teorie o odpovědnosti mi přijde poněkud zhovadilé.
Kuba Turekodpovědět 
                  Re: Ad absurdum18:03:44 16.03.2018
Do té doby, než v dobré víře opravíš cestičku, nějaké střevo tam uklouzne a ty budeš platit stovky tisíc odškodného. Můj první příspěvek neměl za účel právnický rozbor, i když by se tedy hodil, ale spíše upozornit účastníky akce na možná budoucí rizika dle rčení "každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán".
odpovědět 
                  Re: Ad absurdum11:06:45 17.03.2018
Jejda. Roxor, borhak, pristup porad stejny. Nejde konkretne ani o jedno, ale o to jakym dusledkum nekdo chodi svoji praci naproti a ohani se praci pro vyssi blaho.
odpovědět 
                Re: Ad absurdum11:04:39 17.03.2018
Nekdo si muze zlomit spodinu lebecni kdyz majzne hlavou do "cesty" na Rovisti a ted si predstav, ze si by se asi stalo, kdyby to stejne hlavou nabral na roxor, ktery blbe vycniva v miste, kde muzes spadnout. Jak vidno, tato predstava je pro tebe tak hroziva, ze ji radeji vytlacujes z hlavy..

Nekdo ve svem konani hold chodi naproti kvalite a bezpecnosti a nekdo se hold vydava druhym smerem. Osobne mam radeji ty prvni. Ale jak vidno, napr. Jakub Turek je vyznavac spise tech druhych.
odpovědět 
                 Re: Ad absurdum17:04:02 20.03.2018
Jak jsi na to přišel, milý anonyme?
Kuba Turekodpovědět 
            Re: Ad absurdum19:41:45 15.03.2018
Nebo (ne)pitchoviny.

Nejake vyssi naroky na znalosti a schopnosti by jiste eliminovaly mnoho exotu, kteri svojim konanim pachaji vice skody nez uzitku a zastresuji to praci pro lidi: "Davam borhaky, delam cesty na vltavske zule, tak co me kritizujes kdyz takove veci nedelas?"

Nejde o to co kdo dela, ale jaka za nim stoji kvalita a smysluplnost. O to vic, kdyz to ma nejake oficialni zastreseni, ktere mnozi berou jako zaruku kvality.
odpovědět 
  Re: Právní odpovědnost?13:24:53 14.03.2018
Asi to zatím nikomu nevadilo. Jo, časem se to dá případně uříznout akuflexou.
martanodpovědět 
 Re: Nabídky pomoci13:03:42 14.03.2018
Kdyby ses nenadělal už dost píčovin, nic bych psát nemusel. A k výměně jištění a slaňáků na Rovišti - no konečně!
Bídaodpovědět 
  Re: Nabídky pomoci13:21:24 14.03.2018
Pořád stejně zamindrákovanej? Nabízím Ti jako terapii práci s lopatou na Rovišti, to ti snad půjde líp než lezení po x letech tréninku.
martanodpovědět 
   Re: Nabídky pomoci13:59:01 14.03.2018
Hele, ty tydýte z Marsu, víš, kdy jsem tě viděl poprvé? Přijdu na Roviště a na stromě visí člověk, co řeže větve, které k ničemu nevadily. Je vidět, že jsi od té doby hodně povýšil, nicméně výsledky jsou hodně podobné, bohužel i nebezpečnější. Jak jsi se zrovna ty mohl stát předsedou OVK? To chce hodně sebevědomí, co? Nežene nějaký mindrák zrovna tebe? Být co nejdůležitější? A jak s tvými lezeckými schopnostmi můžeš vůbec sám od sebe o něčem rozhodovat? Fakt si vezmi poradce, věřím, že pod dohledem Algeny nebo Bahna tam nic neposereš, a pokud ano, dám ti to hodně sežrat. Tady machruješ a když se potkáme, neotevřeš ani hubu. Já tě fakt první zdravit nebudu. Díky za nabídku, mám jiné věci na práci. Krom toho předpověď vám přeje, že? Od kolika stupňů že se to smí lepit?
Bídaodpovědět 
    Re: Nabídky pomoci14:34:36 14.03.2018
Viděli jsme se už dřív, ale to je šumák. Větev rostla do skály v cestách, takže záda při slaňování nebo spouštění a zamotané lano ve větvích při shazování. Předsedu OVK si volí komise, na rozdíl od aktivních členů jen trochu víc papírování a účast v CVK. Předsedu volí členové komise. Rád ti budu poradcem: za A je to orientačně napsané na kartuši, ale potřebuješ i trochu zkušenost co to dělá na skále, za B existují i zimní varianty lepidel, za C po obědě v zimě je to na slunci lepší než v létě. Jídlo budu mít svoje, díky.
martanodpovědět 
     Re: Nabídky pomoci14:56:43 14.03.2018
Patrně myslíš jiný strom... Ten, co myslím já, stojí na břehu a je vzdálen od skály přibližně několik světelných let. Kdyby to bylo tak, jak píšeš, neřekl bych si pro sebe, co je to za m... Že předsedu volí členové si mi 2x psát nemusel. Koukni se na předpověď, kolik toho slunce bude, tvá pocitová teplota nemusí odpovídat teplotě pod povrchem skály, tak si ty pokyny hlavně pořádně přečti ty, a dobrou chuť.
Bídaodpovědět 
      Re: Nabídky pomoci15:34:18 14.03.2018
Bido, jsi dusevni bida, to asi uz chape většina...martan aspoň něco dela a pak snasi kritiku, to není jednoduche, Ty maslim jen kritizuješ, co te znam za ty roky na webu sice ale staci to.
Uznavam všechny, co pro nas konzumenty něco delaji..martan, belina, Vlk atd. a plytke kecy kdo plodi, toho ja povazuji za duševního ubozaka bidaka ((-:
M.odpovědět 
       Re: Nabídky pomoci16:06:26 14.03.2018
Jestli mi chceš kázat, tak se podepiš. Nebo mi napiš na mail. Já si nikde veřejně plácat játra nemusím.
Bídaodpovědět 
       Re: Nabídky pomoci16:15:57 14.03.2018
Aá nová mantra, někdo něco dělá, ty neděláš nic, tak drž hubu. Plodit sračky a průsery umí spousta aktivních blbů.
odpovědět 
       Re: Nabídky pomoci16:20:51 14.03.2018
Tak vzdy prece platilo "prace spatna, malo platna"... Chapou to asi vsichni mimo velkou cast lezcu.

Argumentujte kvalitni praci a ne praci. Samozvanych fuserskych pracovniku je i bez lezeckych egomaniaku az az...
odpovědět 
        Re: Nabídky pomoci07:15:52 15.03.2018
Dnes je nová doba, nekecáme - makáme. Co na tom, že výsledkem je šmejd, hlavně, že je to pro lidi. (to není o přejišťování)
odpovědět 
         Re: Nabídky pomoci08:17:51 15.03.2018
Nekecat a glgat
odpovědět 
          Re: Nabídky pomoci10:57:04 15.03.2018
ANO, makáme. Kde jsem to jen viděl. A taky se říkalo - poručíme větru dešti.
odpovědět 
           Re: Nabídky pomoci11:08:56 15.03.2018
Když máš dobrou mantru, můžeš lepit v -40, se nemůže nic stát. Tabulky a pokrok jsou k hovnu, poslouchej ego.
odpovědět 
            Re: Nabídky pomoci14:18:18 15.03.2018
Zimní chem. kotva Fischer je minimálně do -15 stupňů. Čeká se snad ještě nižší teplota? Jsem si nevšiml. Aspoň Noři neříkají.
P.odpovědět 
             Re: Nabídky pomoci14:46:35 15.03.2018
Ano, jistě. Při -5°C tuhnutí 3 hodiny, při -10°C tuhnutí 12 hodin.
odpovědět 
              Re: Nabídky pomoci15:10:59 15.03.2018
Ale vždyť při výměně slaňáků to nezatěžuješ. I kdyby to tuhlo 10 hodin, ničemu to nevadí. Slaníš tam od nějakého stromu, vyndáš starý slaňák, osadíš nový a vyšplháš zpátky nebo slaníš na zem a stáhneš lano. Čemu tady vadí delší doba tuhnutí?
P.odpovědět 
               Re: Nabídky pomoci19:48:21 15.03.2018
Jako laik to vidim tak, ze treba pri minus 5 to je trochu narocnejsi disciplina a asi bych nechtel, aby ji provadel nekdo, kdo s perfektnim provedenim muze mit problem i za idealnich podminek. A to ani nezabredavam tam, zda v obcas zde viditelne lehkovaznosti zminovanou zimni kotvu opravdu berou nebo to nejak poresi tou ktera je zrovna poruce.
odpovědět 
           Re: Nabídky pomoci11:23:55 15.03.2018
Když strana rozhodne, bude líp a tráva natřená do ruda.
odpovědět 
   Re: Nabídky pomoci16:15:00 14.03.2018
No nevim, kdo trpi mindrakem...

A co jsem tak nahledl na Bidovi a tvoje prelezy, mas sakra co dohanet.

Btw. Jakou logiku ma na kritiku rikat lidem at tam jdou pracovat pro cloveka jehoz konani kritizuji a nechteji s nim mit "pracovne" nic spolecneho? Ze ono to je zase o tom "co si udelal ty, ze se opavazujes tu kritizovat ci tomu dokonce rozumnet?", ze?
odpovědět 

 vrtnikum a reznikum15:13:43 14.03.2018
horizontalni vetva vod tej malej borovicky pod highlanderem by chtela vodpilit, jinak se ten strom celej vyzvrati i s kusem hajlendra :)  Bylo by skoda hlavne toho nemnoha stinu od ni. Sam sem na to nemel vodvahu.
lacoodpovědět 
 Re: vrtnikum a reznikum13:26:14 15.03.2018
Myslíš ale tu hodně malou vyvrácenou borovičku pod skálou, že jo?
 martanodpovědět 

 Hurá akce16:37:04 14.03.2018
Roviště jako snad nejnavštěvovanější oblast středních Čech bylo až nepochopitelně dost dlouho stranou zájmů, včetně vrtače kvaků, a najednou taková hurá akce s mediální kampaní. Má sněžit, mrznout až -10°C, ovšem jestli těm maltám a vašim odhadům tolik věříte, co my lezci naděláme. Kdybyste si to rozmysleli, dejte aspoň majlony do jiných sektorů a vrtejte, až bude líp. Když už to čekalo tak dlouho, tak pár týdnů nevadí a my budeme klidnější. Pád se slaňákem koleny neodpružíš.
odpovědět 
 Re: Hurá akce20:15:56 14.03.2018
tak nejak, osazovani slanaku je jedna z nejzodpovednejsich věci pod lezeckym sluncem, tak hlavne s rozmyslem. A plati ze blbe odjistena vražda je bezpecnejsi nez odjistena sportovka s blbym koncem/slanakem. A jak vypadaji dolezy na krakonosovi? Zadna slava , ze ano...
l.odpovědět 
 Re: Hurá akce13:22:58 15.03.2018
Není to žádná hurá akce, normálně jsem dal veřejnosti vědět, proč že to nepůjde tam lézt. Jinak brigády na Rovišti se dělají dlouho a celkem pravidelně, jenom né každej si toho holt všimne. Termín je naplánovaný, počasí si nevybereme, ale meterologové se spletli už nejednou. Od internetu několik dní dopředu se to fakt nepozná. Na místě uvidíme co půjde udělat, když to nepůjde tak to nepůjde. Nikdo tady netvrdil, že se ty věci udělají za každou cenu ;)
 martanodpovědět 
  Re: Hurá akce17:30:59 16.03.2018
Martane, rád bych se k této akci a tvým reakcím vyjádřil postupně a v bodech, ač jsem si takřka jist, že jakákoliv sebereflexe z tvojí strany je asi silně nepravděpodobná.
1) Kavčí lom je akce punková, nelegální, temná etc., tudíž tím nemůžeš argumentovat, protože ty jsi na straně dobra a vše, co jsi dělal, jsi dělal podle norem, školení a předpisů prostě nejlíp a správně... a stejně ti to spadlo a mohlo to někoho zabít!
Kavčím lom je naopak špatně už od začátku, tím nelze argumentovat. naopak -1*-1=1
2) S argumentem, že nemáme kecat a máme přidat ruce k dílu, už jdi někam. Tak třeba ti nechceme pomáhat, protože s tím nesouhlasíme. Dále se jako leta letoucí platící člen ČHS cítím v právu, říkat, že se mi něco nelíbí, neb ty tvoje radosti jdou taky z mých peněz. A pokud tuším správně, tak dnes není samozřejmostí, že někdo leze venku a platí svazu, těch lidí je dost málo. Po tom všem, co se tam děje se sám sobě divím.
3) Bída má pravdu v tom, že lézt si nikdy moc neuměl, někde asi holt nemáš odhad. A že celkem pravidelně děláš kraviny a blbosti. Příklad tvé nepokory a absence sebereflexe budiž rozhovor na lezci s tebou, který jsi musel dělat sám a který snad je nejdelší rozhovor, co jsem v životě viděl a jehož délka je naprosto v protikladu s významností tvojí osoby, a obsah už vůbec nebudu komentovat.
4) To že jsi se stal předsedou OVK beru jako selhání/zoufalství svazu anebo jako důsledek tvé touhy po vlastní důležitosti. Nicméně vzhledem k tvé dosavadní činnosti mně to naplňuje zoufalstvím.
5) Doufám, že ve své nekonečné metodické moudrosti to uděláš fakt dobře, beze změny char. cest, dojištění proberete s autory a jištění nedáte do chytů. A hlavně, že použijete chemickou kotvu správně, tzn. pokud bude mrznout, tak doufám, že bude k ověření zpráva, jaká kotva byla použitá, její specifikace a příslušný počet účtenek. Pokud neprokážeš, že jsi matlal v mrazech v mrazech použitelnou kotvu, dám to k disciplinární komisy.
6) Smiř se s tím, že nové oblasti v Čechách už nevymyslíš, leda bys třeba začal lézt pořádně a dělal těžký cesty;)

PS: Krom jiného, jeden z těch nových lepených borkáhů v Mikulášské se začal pár let po přejištění točit! To jsem ještě neviděl. Kdo ho lepil?
k.odpovědět 
   Pro martana17:48:41 16.03.2018
1url.cz/OtccO

3.5 Návrhy na regulaci rekreačního a sportovního využívání území veřejností
Žádné návrhy nejsou, území je až na výjimky nepřístupné.

Takže mě vůbec nezájímá, co na tomto území spadlo.
odpovědět 
   Re: Hurá akce07:14:12 17.03.2018
Reakce kometáři K škoda , že jsi nepodepsal.
Předsedu OVK Martana delegovali správci oblastí daným OVK a místní lezci co se starají o oblasti a já to respektuji a respektovat budu a když bych měl nějaké připomínky, tak bych osobně oslovil Martana nepotřebuji tomu komentáře na lezci. Takže nejedná se o žádnou zoufalost ČHS. Předsedové a správci OVK ČR to dělají ve svém volno na úkor lezení a můžeš mi věřit, že nával na tyto funkce není když někdo zjistí co to obnáší.
Ohledně Bídy ten vyměnil lezeckou komunitu ve skalách za lezeckou internetovou komunitu, to ví každý Plzně a známých co ho dřív potkávali ve skalách, když ještě normálně lezl jeho volba.
Jenik Pletichaodpovědět 
    Re: Hurá akce16:59:33 20.03.2018
Z principu se na internetu nepodepisuji a stejně na mně reaguješ.
Že ho někdo delegoval je jasné, že je činnost náročná a záslužná jistě je pravda, vždy to dělají svérázové a veskrze jsem jim vděčen. Komunikace s ním je však na stěnu hrachu házení.
To, že někdo něco dělá dobrovolně je jen ryze jeho rozhodnutí a odpovědnost a nelze z toho vyvozovat automatickou vděčnost a imunitu před kritikou. Že se jím stal Martan, to chápu, tak že to nikdo jiný dělat nechtěl.
Bída vyměnil, méně leze, no a co a tím jako nemá nárok na názor? Nebo to znamená, že jeho názor je méněcenný? Ne! Ne vždy s ním souhlasím, ale bývá to trefné, jasné a často dosti vtipné:)
A jím popisovanou zkušenost má asi dost lidí, víme:)
Takže, co jsi se mi snažil sdělit?
A prosím neodpovídej větou "Přijeď za námi ke Kosťovi, probereme to jako chlapi." Pod tím si vždy představuju, jak mně kostě drží a chlapi do mně buší, ač to tak, doufám, nemyslíváš.
k.odpovědět 
   Re: Hurá akce09:49:50 17.03.2018
spadl převis (už několikátá část) v téhle cestě http://www.lezec.cz/cesta.php?key=74839
 Kuba86odpovědět 
   Re: Hurá akce11:12:19 17.03.2018
Hodne tvrde hodnoceni.. Ale asi se na nem shodne vice lidi. Citim to velmi podobne.
todpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 360 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 255 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.