LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Nedělej krok, ze kterého se nemůžeš vrátit.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
50.Nyč 10087
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
Bouldry:
50. 8456
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
Hory:
10. 6150
11.Švihálek 6070
12.Bloudek 5970

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140171 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Zubří - Zubří
Lezecká stěna Harcov - Liberec
Nová venkovní lezecká stěna Cibulka - Praha 5

Prodejny
HORALSPORT - KLADNO
HUDYsport - Praha 7
HUDYsport - Ostrava

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Covid: lézt po skalách lze od dneška jen v obci pobytu

Ode dneška platí v Česku kvůli epidemii koronaviru nově zákaz volného pohybu mezi okresy trvalého pobytu nebo bydliště, ale trávit volný čas a sportovat, tedy i lézt nebo bouldrovat na skalách, mohou lidé pouze v obcích, kde žijí. Přitom by se neměly stýkat osoby, které spolu nežijí ve společné domácnosti.

Na stránkách ministerstva vnitra se k tomu uvádí:

Další činnosti jsou možné jen v rámci obce, kde má občan trvalý pobyt nebo bydliště a občan při nich nesmí překročit území obce. Jde např. o vycházku do přírody a parku, sportování.

...

Pro tento účel nejsou města včetně Prahy dělená dle městských částí, ale jsou brána jako celek. Pohyb v nich tak není omezen hranicí městské části.

...

Mohu opustit svoje bydliště za jiným účelem - vycházka, venčení psů apod.?

    ANO. Na vycházku můžete přes den (od 5 do 21 hod) po celém území obce, NIKOLIV OKRESU. Venčení psů v noci je do 500 metrů od bydliště.
   

Mohu si jít zaběhat?

    ANO, běhat lze přes den (od 5 do 21 hod) na celém území obce, NIKOLIV OKRESU. Přitom by se neměly stýkat osoby, které spolu nežijí ve společné domácnosti.

...

Můžu jít na výlet do přírody a překračovat hranice okresu? Pobyt v přírodě přece nemůže ničemu vadit.

    To nelze, pobyt v přírodě je možný jen na území vlastní obce. Není tedy možné uskutečnit výlet v rámci celého okresu.


Viz:

mvcr.cz: Vláda na tři týdny zakázala pohyb mezi okresy. Omezení má zabránit šíření agresivních mutací koronaviru

a

mvcr.cz: Pohyb mezi okresy.

Viz též např.:

irozhlas.cz: PŘEHLEDNĚ: Omezení pohybu mezi okresy a zavírání škol i školek. Jaká opatření čekají Česko?

a diskuse na Lezci pod článkem:

Suché skály - dočasný zákaz lezení


Standa Holec   [úpravy] 09:25 01.03.2021Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Sport mezi mestskymi castmi11:33:07 01.03.2021
Mozna tomu nerozumim, ale muzu jit sportovat mimo svoji mestkou cast? At uz v Praze nebo v Brne? Chapu to tak, ze ne, coz je ale v rozporu s tim co je v clanku: "Další činnosti jsou možné jen v rámci obce, kde má občan trvalý pobyt nebo bydliště a občan při nich nesmí překročit území obce. Jde např. o vycházku do přírody a parku, sportování. ... Pro tento účel nejsou města včetně Prahy dělená dle městských částí, ale jsou brána jako celek. Pohyb v nich tak není omezen hranicí městské části."
Vašekodpovědět 
 Re: Sport mezi mestskymi castmi11:38:36 01.03.2021
Praha i Brno jsou brány jako jedna obec, takže ano, mezi pátou a devátou se místní mohou libovolně pohybovat v rámci těchto obcí bez ohledu na městské části (za dodržení dalších hygienických opatření). "Vtip" je v tom, že tato města nejsou brána jako okres, ale jako obec...
obecodpovědět 
  Brno je venkov14:59:53 01.03.2021
Každej to vždycky věděl a teď to maj´ i úředně:
Brno-město=Brno-venkov.
Takže logicky město Brno je venkov!
Synekodpovědět 
   Re: Brno je venkov15:50:01 01.03.2021
Hurááá :D
odpovědět 
 Re: Sport mezi mestskymi castmi11:39:51 01.03.2021
V Praze můžeš kam chceš.
Ale srát na to, cajti nic moc nekontrolujou a pokud si dáš práci a pojedeš trochu oklikou, tak tě nikdo nechytne.
A upřímně vzato, virus se fakt pobytem v přírodě nešíří. To byste se museli s parťákem pořádně vykousnout na štandu.
Celý je to blbost.
A hlavně nenos roušku venku, akorát zvlhne a přestane fungovat, tam kde má smysl a to kdekoliv vevnitř.
Dokud není nařízenej homeoffice a fabriky jedou, je celej lockdown na hovno.
92% úmrtí s covid+ jsou lidé starší 65 let, ale činí jen 16% z pozitivně testovaných. Ty by měli fasovat respirátory povinně a když koukám z okna, tak po ulicích chodí jen důchodci:) ach jo...
Schválně kolik jich bude v Kauflandu - umolousaná rouška/respirátor pod nosem a hrabou klidně v paprikách, na vlastní voči jsem to viděl.
Takže nějaký lezení..., svědom jak křišťál!
odpovědět 
  Re: Sport mezi mestskymi castmi12:10:42 01.03.2021
Amen
Michalodpovědět 
   Re: Sport mezi mestskymi castmi12:47:40 01.03.2021
Ještě bych snad doplnil, že Babiš a Hamáček patří do kriminálu. Jeden větší hajzl než druhý.
Alexodpovědět 
    Re: Sport mezi mestskymi castmi19:52:16 01.03.2021
Na rakovinu umre 70 lidi dene, kolik vlada ivestuje do lecby rakoviny a kolik do zbytecnyho testovani covidu na kterym videlava Babis.
odpovědět 
     Re: Sport mezi mestskymi castmi19:18:02 02.03.2021
Problém je, že se korona na rozdíl od rakoviny rozšiřuje exponenciálně. A to je hodně rychle že se jeden nestačí divit.
Žížala odpovědět 
      Re: Sport mezi mestskymi castmi10:49:46 03.03.2021
To nejni pravda, zaprvé exponent může být menší než 1, nebo taky zápornej.
A exponenciála platí pouze v začátku epidemie v naivní populaci, brzo dojdou lidi, buď umřou, nebo mají imunitu, takže ta funkce není klasická exponenciála ze střední, ale taková jako S křivka minimálně, nakonec to dřív nebo později začne klesat:)
odpovědět 
       Re: Sport mezi mestskymi castmi11:23:13 03.03.2021
Tak nějak jako u morových ran ve středověku a neštovic v novověku. Problém je, že nikdo neví, kdo nad kým zvítězí, a pokud to bude lidstvo, tak jak velká část vymře. Křivka také může zpětně ukázat, že to byla polovina obyvatelstva jako v Evropě, nebo skoro všichni lidé jako v Severní Americe. A také to obvykle uvrhlo postižený region (rozuměj obvykle celý kontinent) o stovky let nazpátek.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Sport mezi mestskymi castmi18:18:07 03.03.2021
Hoď se do klidu, současná smrtnost je pod jedno procentíčko, Dušek dokonce nekdě napsal i 0,4%. A Nadúmrtě jsou v podstatě statisticky viditelné jen v kategorii 65+, takže strašení s morem nejni na místě. Všechny tydle čísla jsou vcelku najitelný u nás i ve světe, např. u CDC. Aneb Babiš zabíjí vlastní voliče...
odpovědět 
         Re: Sport mezi mestskymi castmi19:03:58 03.03.2021
Ty vole, a tohleto potkávám někde na ulici.
odpovědět 
        Re: Sport mezi mestskymi castmi00:06:47 10.03.2021
Mně by to nevadilo, alespoň by se na písku míň prášilo.
odpovědět 
       Re: Sport mezi mestskymi castmi18:26:09 03.03.2021
I v Čechách s nejvyššími čísly denního nárustu nakažených v Evropě se nakazilo doteď 10%. Takže s tou imunitou to může pěkně dlouho trvat. A dokud jsou lidi, bude nemocných, lidí s dlouhodobýmy následky a také mrtvých pořád víc i mezi mladými.
Mládí neznamená imunitu.
A s prominutím věřím raději virologům z povolání než hobbyvirologům.
Žížala odpovědět 
     Re: Sport mezi mestskymi castmi19:24:09 02.03.2021
Problém je, že se korona na rozdíl od rakoviny rozšiřuje exponenciálně. A to je hodně rychle že se jeden nestačí divit.
Žížala odpovědět 
  Re: Sport mezi mestskymi castmi13:45:56 01.03.2021
Absolutní nesouhlas... Češi sou experti na to se na každý nařízení buď vysrat, nebo hledaj cestu, jak ho ojebat...
Bydlim v Německu a měli jsme od zacatku prosince az do minulyho tejdne moznost bejt 15km od domu a lidi si prostě vzali kruzitko udelali v mape kolo a zustali tam... Ted se začíná rozvolnovat..

Takze prosim, zkuste #zatnoutzuby a treba se jeste letos podivam domu.. Diky
Martinodpovědět 
   Re: Sport mezi mestskymi castmi15:48:11 01.03.2021
15 km od domu vs. venčení v katastru obce je ein bisschen rozdíl.
Papoušodpovědět 
   Re: Sport mezi mestskymi castmi17:16:46 01.03.2021
A proč by ses nemohl podívat domu? Vždyť to jde! Musíš něco splnit, dodržet, ale jde to.
Nemanipuluj.

Jinak souhlas. Zkusme být trochu poctivější.
zodpovědět 
    Re: Sport mezi mestskymi castmi17:25:47 01.03.2021
Muze, ale po navratu musi do karanteny.
Kurtodpovědět 
   Re: Sport mezi mestskymi castmi22:26:19 01.03.2021
Martine, nevim kde jsi v nemecku, ja jsem v MUC a tam 15km jiz dlouho neni. A vetsina spolupracovniku maji toho jiz dost a vesle prekrocuji pravidla.
V CH potkas spoustu aut s M-, DACH-, RO- SPZ. A na sluzebky se do CH jezdi kazdy tyden.
Rozhodne nevidim rozdil v neposlusnosti mezi jednotlivymi narody. Rozdil je v to, ze v nemecku uz neni zdaleka tolik prumyslu a vetsina dela z domova.
Jirkaodpovědět 
   Re: Sport mezi mestskymi castmi10:28:28 02.03.2021
Jojo, tak si v tom Německu shnij.
Němci u.2dělaj cokoliv se jim nařídí, až už je to dobíván světa, vraždění etnické skupiny, nebo energetická sebevražda. To, že si někdo zapíchne kružítko do mapy a podle toho se řídí, svědčí o absenci vlastního rozumu a odpovědnosti.
Vzhůru do skal!

Najdi si na UZISu tabulku ze 17.10.2020, jak se to šíří(teda šířilo, když se eště trasovalo) a budeš muset seznat, že opatření jsou úplně vedle.
odpovědět 
    Re: Sport mezi mestskymi castmi18:22:00 02.03.2021
Jdi jim o tom povykladat do nemocnic o ty odpovědnosti.
odpovědět 
     Re: Sport mezi mestskymi castmi19:20:22 02.03.2021
A co takhle předsudky?
Žížala odpovědět 
     Re: Sport mezi mestskymi castmi10:51:13 03.03.2021
Klidně, já bych se jich zeptal, jak se jim to povedlo.
Asi něco dělali blbě, že...
odpovědět 

 stanné právo13:07:02 01.03.2021
čím tlustší, tím nemocnější. bez pohybu bude jen hůř
odpovědět 

 impakt13:17:14 01.03.2021
Tady zase bude epidemiologů, virologů a jiných odborníků :-) Už se těším na plodnou, konstruktivní a poučnou diskuzi :-)
virodpovědět 
 Re: impakt13:38:36 01.03.2021
:D
odpovědět 
 Re: impakt19:53:10 01.03.2021
Na rakovinu umre 70 lidi dene, kolik vlada ivestuje do lecby rakoviny a kolik do zbytecnyho testovani covidu na kterym videlava Babis.
odpovědět 
  Re: impakt20:42:41 01.03.2021
Souhlas
odpovědět 
  Re: impakt06:45:12 02.03.2021
Tak zásadní rozdíl je v infekčnosti, ale to amatérským virologum a epidemiologum nemusím vysvětlovat.
odpovědět 
   Re: impakt13:22:57 04.03.2021
A nebo to že rakovinou se nemůžeš nakazit...
odpovědět 
    Re: impakt08:14:29 05.03.2021
Tak Kovid uz dohnal koureni. Zemrelo na nej tolik lidi kolik rocne zemre na nasledky koureni....
odpovědět 
 Re: impakt23:22:50 08.03.2021
Dohromady vím prd, ale amatérský virologové mi stačí z televize :D.
Milanodpovědět 

 Pozitivní motivace?16:33:51 01.03.2021
Už rok se to řeší zákazy a omezeními a už rok to nefunguje. Kdy se začne aktivně podporovat pozitivní myšlení, zábava, pohyb na čerstvém vzduchu, aktivní odpočinek, zdravá strava? Žádné takové opatření si tedy nevybavuju. Všechny prachy se nasypou do náhrad, ale že by se třeba přidalo volna na odpočinek, proplatily se venkovní aktivity a zbytek se nasypal do vědy a výzkumu (očkování)?
Variantodpovědět 
 Re: Pozitivní motivace?17:15:32 01.03.2021
Prachy už do očkování byly nasypány dostatečné. Vývoj reálně zaplatily půl na půl EU a USA. Naopak byly promrhány české peníze na náhrady - nikomu moc nepomohly (kromě obřích Babišových a Tomanových firem) a hlavně nezabránily lidem a firmám, aby makali i s nákazou.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Pozitivní motivace?17:51:36 01.03.2021
Ty jsi vypravěč. A teď tu o budulinkovi.
odpovědět 
  Re: Pozitivní motivace?17:59:04 01.03.2021
Můžeš být konkrétní? Když mluvíš o struktuře výdajů, tak zajisté doložíš tvé tvrzení o rozdílu podílu podpory na zaměstnance v jednotlivých firmách a to zajisté i v těch obřích. Jinak to ze dochází k výdajům rozpočtu směrem k lidem je jediné správně a doufám ze zbyde méně na typy lidi co jsou přisaátý na rozpočet s obrovskou nepridanou hodnotou.
odpovědět 
  Re: Pozitivní motivace?19:12:03 01.03.2021
Můžeš být konkrétní? Když mluvíš o struktuře výdajů, tak zajisté doložíš tvé tvrzení o rozdílu podílu podpory na zaměstnance v jednotlivých firmách a to zajisté i v těch obřích. Jinak to ze dochází k výdajům rozpočtu směrem k lidem je jediné správně a doufám ze zbyde méně na typy lidi co jsou přisaátý na rozpočet s obrovskou nepridanou hodnotou.
odpovědět 
  Re: Pozitivní motivace?20:25:26 01.03.2021
Tak vypadá to, že EU utřela hubu.
Nová dobaodpovědět 
   Re: Pozitivní motivace?22:18:56 01.03.2021
No, utřela ... třeba my somrujeme vakcíny kde se dá, a co z toho. Stejně pořádně nestíháme očkovat.
MModpovědět 
    Re: Pozitivní motivace?23:08:25 01.03.2021
EU utřela, to je realita. My k tomu přidáváme neschopnost naočkovat ani to málo vakcín, co máme. Jsme horší jak rozvojová země. Tady už pomůže jenom vojenský převrat nebo zázrak. Best in Covid může být jen jeden.
Nová dobaodpovědět 
     Re: Pozitivní motivace?09:10:17 02.03.2021
tady nejde ožádné očkování, ale o úplně něco jiného. celý ten cirkus je třeba ignorovat jinak se z toho nevyhrabem. a protože máme elity jaké máme, tak nás nečeká nic dobrého
stará dobaodpovědět 
     Re: Pozitivní motivace?12:33:15 02.03.2021
Ale jo, já to myslel tak, že řekněme jistou nepružnost:-) ze strany EU se naší vládě podařilo zcela marginalizovat svojí neschopností:-))).
MModpovědět 
  Re: Pozitivní motivace?07:17:49 02.03.2021
Hele ty nahrado. Dle údajů z výběru dani došlo k propadu cca o něco mezi 5-8%. To tedy znamená, ze ty co nejvíce řvou - restaurace, vlekari se podílejí zcela minimálně na tvorbě rozpočtu. Nyní jsou to oni kdo nejvíce žádají, tzn. Podíl přínosu versus čerpání je značně nevyrovnane a to v neprospěch státu. Takže milý KT pokud se podíváš na svoje daňove přiznání, tak dostaneš odpověď na otázku o smyslu tvého přístupu ke společnosti. A na základě tvého komentu mohu říci, ze LŽEŠ.
odpovědět 
   Re: Pozitivní motivace?07:50:56 02.03.2021
Schodek rozpočtu za únor 21 udělal absolutní rekord.
odpovědět 
    Re: Pozitivní motivace?06:09:27 03.03.2021
Schodek je něco jiného než příjmy.
odpovědět 
     Re: Pozitivní motivace?12:02:34 07.03.2021
Ano je, schodek je výsledek mezi příjmy a výdaji. To znamená to důležité.

Pokud klesnou příjmy, tak je nutné ať už v chytře fungující rodině, případně státu úměrně snížit výdaje a je to v pohodě.

Ale to se v ČR neděje.
odpovědět 
   Re: Pozitivní motivace?14:28:00 02.03.2021
1) Výběr daní ze zisku (předpokládám že tohle máš na mysli) je jen malá část státního rozpočtu.

2) Podpory ve smyslu záruk nebo odložení splatnosti nic neřeší pro malé firmičky, nebo je spíš ještě stáhnou pod vodu, ale velkým firmám se vyplatí.

3) Všechny ty podpory v programech Covid a já nevím jak se to všechno jmenuje, jsou tak složité, že se v tom prase nevyzná, natožpak úředníci a už vůbec ne živnostníci a firmičky. Např. víš že Coivid Gastro se vztahuje třeba také na hodináře?

4) Berňáky a dokonce i Mastná Koule vyhrožují, že každou korunu podpory zpětně zkontrolují a špatné využití zpokutují. To si každý živnostník i podnikatel sakra rozmyslí, jestli se mu to vyplatí, aby šel do nejasných podpor.

5) Peníze na nemocenskou jsou tak nízké, že lidi raději budou makat s kovidem v těle, než aby se testovali, nebo aby se nechali zavřít do karantény. V tom je podporují firmy, protože první dny jejich nemoci platí právě podnikatelé ze svých peněz.

6) Atd, atd, atd... Mimochodem moje žena jakožto hlavní účetní ve středně velké účetní firmě (starají se o účetnictví několika stovek podniků) už rok sedí každý večer několik hodin u televize a snaží se pochytat všechny blbosti, které z této vlády lezou, aby mohla poradit klientům, na co mají nárok a jak to mají udělat. Když ona na to má vysokou školu, desítky let praxe a také je za to placená, tak jak mají tyhle věci pojmout lidi, jejichž práce je něco úplně jiného - dělat rukama, prodávat a nakupovat, projektovat, řídit, vařit, opravovat...
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Pozitivní motivace?06:01:52 03.03.2021
Odpovím ti jinak, pokud jako podnikatel mas příjem 700K ročně, tak se bez nechat zaměstnat a nemusis pak brečet a vypisovat tak dlouhé texty.
Pokud k tomu pronajímáš malou provozovnu, tak tím vytvářís znacne riziko pro tebe a celou rodinu.
Otázkou je kolik máš rovněž utopeno v inventuře a průser je na světě.
Jo a zapomněl jsem na hypotéku.
Další věc je že lidé toto podporují a nechávají si OSVC na takto male příjmy a majitele firem toho zneužívají a to značně. A týká se to i výškových pracích.
No a pak už čekáš jenom až ti někdo pomůže a píšeš takovýhle texty.
A teď si vsimni rozdilu. Já mluvím o tom jak se o sebe postarat, ty mluvíš o tom jak se má stát postarat.
odpovědět 
     Re: Pozitivní motivace?06:08:16 03.03.2021
Drobna oprava. Příjem jako obrat, ne zisk
odpovědět 
     Re: Pozitivní motivace?09:52:25 03.03.2021
Pěkné, pěkné... ale nechal bych tyhle úvahy na každém, kdo se do podnikání pouští. Motivace je různá - od toho, že jinou práci v regionu člověk nesežene, že je v práci svobodný, že to v jeho oboru jinak nechodí, nebo že chce prostě vydělat velké prachy, a často také, že ho do živnosti nahnal zákoník práce a minimální mzda (je pro zaměstnavatele příliš drahý).

Babiš musí pracovat s tím, co má. A jeho prvním úkolem je ochránit životy a zdraví občanů státu, který ho platí. Takže musí počítat i s tím, co se zrovna Tobě nelíbí. A bohužel - jak jsem psal výše - se mu to tímto způsobem nemůže zdařit.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Pozitivní motivace?11:28:32 03.03.2021
TVL komunistické myšlení se nezapře. To je asi podstatný rozdíl oproti těm, kteří jsou zvyklí se automaticky postarat sami o sebe a nespoléhat se na pomoc státu, který za nás vše prostřednictvím zástupců vyřeší. Prdlačky, nic nevyřeší, tohle musí lidi konečně pochopit a začít se chovat poněkud jinak. V opačném případě naděje na zlepšení není. Sám patřím docela dlouho k těm, co jsou zvyklí se na pomoc státu nespoléhat, platím mu poplatky tak jak podle zákonů mám, někde i něco navíc, ale za to chci po něm jediné, ať se mi s prominutím nesere do života a nechá mě žít podle mé svobodné vůle. A jelikož si ještě docela dobře pamatuji dobu před více než 30ti lety, tak raději umřu mladší, ale svobodný v životě podle mých představ. Je to asi taky o tom, že narozdíl od 99,99% lidí jsem smířen s tím, že ode dne svého početí směřuji akorát ke své smrti a k ničemu jinému a jsem zvyklý užívat si každý den, kdy mohu. No a až se ta věčná nevěsta rozhodne, že si mě vezme, tak s tím nic stejně neuděłám, sňatek s ní je neodvolatelný a věčný:-).
Vlkodpovědět 
       Re: Pozitivní motivace?14:17:58 03.03.2021
Asi si nerozumíme. Samozřejmě jsem liberál - tedy horuji za co největší svobodu, za co největší odpovědnost za sebe samého, za soukromé podnikání, co nejmenší stát atd. Ostatně také to tak dělám od roku 1991, kdy jsem odešel ze služeb státního podniku, od 1992, kdy jsem dodělal školu a nikdy už nepracoval jinde než v soukromém sektoru, a od roku 2000, kdy jsem začal pracovat jen na vlastní triko.

Já ovšem rozporuji něco úplně jiného. Babiš má za úkol (tedy v normální společnosti by to tak bylo) zastavit pandemii, která zabíjí.

A prostředky, které k tomu použil (viz moje dřívější expozé), nefungují a bylo jasné předem, že fungovat nebudou. Čili to znamená, že to zvoral dvakrát - nalil do boje s kovidem prachy, které mohl také spálit v kotli a mělo by to stejný výsledek - a nedokáže vymyslet a použít účinné řešení. Zatímco skoro všechny země světa jsou na tom lépe ve všech ukazatelích. Bez ohledu na to, kdo z nás je liberál, konzervativec či socialista.

Mimochodem za rok už vymřelo na kovid jedno větší okresní město, což je asi tolik, jako obětí všech dopravních nehod u nás za 40 let, nebo všech utopených za 100 let, nebo třetina českých obětí 2. světové války (nepočítaje holokaust).
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Pozitivní motivace?15:35:01 03.03.2021
k tomu poslednímu odstavci; ono to porovnávání počtu mrtvých s obětmi dopravních nehod nebo válek je ošidné a dá se pojmout několika různými způsoby, a podle kýženého výsledku se dá dokázat a vyargumentovat téměř cokoli, od strašlivého vymírání populace po úplnou bagatelizaci.

ostatně, tvrdívá se, že takový správný wettersturz o patnáct stupňů a čtyřicet milimetrů rtuťového sloupce dolů zabije v české republice něco okolo tisícovky lidí, tedy ehm, zkrátí jim život o pár týdnů či měsíců, co tu mohli ještě být (a podobný počet se jich narodí o pár dní či týdnů dříve, než vychází z tabulek). a teď babo raď.
Lukas B.odpovědět 
         Re: Pozitivní motivace?17:58:17 03.03.2021
Já ta srovnávací čísla napsal, aby bylo jasné, o co se vlastně jedná. Je logické, že bouřce neporučíš a naše mámy a báby se na ni reagovaly ex post kyselem a tvarohem, a zkušené sestry se připravují na nápor pacientů.

Ani s utopenými nikdo nic moc neudělá, ačkoliv většina jsou z nich děti v domácích bazénech a vanách.

Ale na zlepšování silnic a aut kvůli bezpečnosti dáváme obrovské částky. Nemluvě o válce, do které dali naši dědové a pradědové všechno, co měli, včetně životů.

Prostě některé ztráty na životech jsou plíživé a nenápadné, ale měli bychom si být vědomi, že pokud je lze snížit, měli bychom to udělat.

Mimochodem, cena lidského života se teď pohybuje mezi 5 miliony Kč (tolik zaplatí průměrný člověk během života jako čistý plátce daní) a 20 miliony Kč (10-20 milionů Kč přiznávají soudy pozůstalým). Takže prostým výpočtem to znamená, že jsme již přišli jako společnost o cca 200 miliard korun jenom na živé síle, jak říkají vojáci.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Pozitivní motivace?20:16:35 03.03.2021
hele když už chceš počítat, tak surově a cynicky.
největší cenu pro společnost má člověk na prahu své kariery daňového poplatníka zhruba někde po dvacítce (mluvím o šedém průměru, ne o nějakých sockách čtvrté generace arbajtslosů). ta cena se zaplacenými daněmi s věkem nějak klesá, okolo pětapadesátky padá na nulu, a pak leze do záporných čísel, protože se od takového nelze nadít platby, ale spotřeby zdrojů.
když do toho začneme motat etiku, tak můžeme zkusit počítat nějaké zbylé osobodny života.
no a taky můžeme cenit každý život stejně. devadesátiletá zelenina, která leží a neví o světě, může mít stejnou cenu jako čtyřidvacetiletý absolvent medicíny nebo techniky.
no a teď si vyber.
Lukas B.odpovědět 
           Re: Pozitivní motivace?21:33:10 03.03.2021
Jasně. Psal jsem o průměru.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Pozitivní motivace?19:40:44 04.03.2021
Cena lidského života počítaná jako suma jeho odvodů na daních je blbost. Cena lopaty v hornbachu je taky nižší než kolik s ní pak vyděláš, když s ní budeš házet. Cena zboží se většinou blíží nějaké horní hranici toho, co jsou kupci ochotni zaplatit. Cenu lidského života bych analogicky počítal jako nejvyšší částku, kterou by byl někdo schopen a ochoten zaplatit za záchranu konkrétního lidského života (třeba formou platby za léčbu jinak smrtelné choroby).
honzaodpovědět 
           Re: Pozitivní motivace?08:20:40 05.03.2021
to pozor. to je společensky tenkej led. to bychom se taky mohli shodnout, že různé životy mají různou cenu (a v případě zlé tety, kde je čáka na dědictví, třeba i zápornou) - jakkoli tedy samozřejmě různou cenu mají, koncept spravedlivé ceny funguje velmi omezeně a prakticky jen v malých komunitách, kde se všichni znají, což už od středověku u nás moc není.

když srovnáme pojetí džentloušů na titaniku "ženy a děti první" kontra nemilosrdně racionální aborydžíni někde na kře ledové nebo v zeleném pekle - "děti si uděláme nové", nebo dokonce tlupy primátů, kde je systematicky riskováno nejmenší samostatně chodící mládě, aby nebyl riskován život vůdčího samce, který má pro tlupu mnohem vyšší cenu.
Lukas B.odpovědět 
            Re: Pozitivní motivace?09:09:50 05.03.2021
Tak samozřejmě že toho vyplývá, že různý životy mají různou cenu. Ale zase různá cena ještě automaticky neznamená, že dražší věc je lepší než levnější. Dá se ale říct o dvou různých lidech, že jeden je lepší než druhý? Myslím že jo, lze se setkat s tvrzením, že ten člověk je dobrý a jiný že je špatný. Patrně i lze lidi seřadit do škály od nejlepšího po nejhoršího. Zároveň se nabízí otázka, kdo bude ten absolutně nejlepší, kdo ten absolutně nejhorší člověk, jaké bude rozdělení dobra a zla v čase, v místě a souhrnně. Jakou váhu budou mít ty které dobré a zlé skutky, které člověk v životě spáchal a jaký výsledek to o tom posledním soudu hodí (no, hodí to asi věčný peklo a čas strávený diskusí na lezci rozhodně nebude polehčující okolnost).
honzaodpovědět 
             Re: Pozitivní motivace?10:47:09 05.03.2021
Tak tohle mají křesťané vyřešeno už přes 2000 let.
Kuba Turekodpovědět 
              Re: Pozitivní motivace?12:22:10 05.03.2021
A jak to vyřešili, smím-li se zeptat?
honzaodpovědět 
               Re: Pozitivní motivace?13:26:49 05.03.2021
youtu.be/j--rsgSi5HE
Kuba Turekodpovědět 
                Re: Pozitivní motivace?19:20:05 05.03.2021
Nebyl bych takový optimista.

Ale tu desku jsem neslyšel věky, pustím si jí celou.
honzaodpovědět 
                 Re: Pozitivní motivace?09:17:44 08.03.2021
:-)
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Pozitivní motivace?10:52:29 08.03.2021
To je blbost Kubo. Podívej se na to z druhé strany . Bilion šaškárna stát bude. A pokud tím zachráníme 100 000 životů, tak jsme na 1é milionech. Pak statistika praví, že průměrně prodloužíme zachráněnému život o 10 let. To mi přijde jako neodůvodnitelné plýtvání. To raději umřu, než abych takhle zadlužil potomky.
Čvachta
Čvachtaodpovědět 
           Re: Pozitivní motivace?15:43:41 08.03.2021
Vzhledem k tomu, že žijeme v židokřesťanskoislámské kultuře, má nejvyšší lidskou hodnotu právě lidský život. V podstatě za jakoukoliv cenu (pokud tedy za to nechtě nezaplatí životem někdo jiný).

Myslím, že bys nikdy nechtěl být v Sofiině volbě, natož pak, abys rozhodoval o smrti své nebo svých nejbližších podle toho, že chceš ušetřit. Ne proto, že na záchranu nejsou prostředky, ale prostě že chceš ušetřit, jak tady píšeš.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: Pozitivní motivace?15:54:54 08.03.2021
Popravdě řečeno chtěl. Setkal jsem s dost smrtmi ve svém okolí. A v mnoha případech je to vysvobození.Věř mi, že plýtvat penězi na to , ať lidem prodloužíme život, bez ohledu na jeho kvalitu, je kravina. Nehledě na to, že jde o finanční plýtvání.
Čvachtaodpovědět 
             Re: Pozitivní motivace?21:06:57 08.03.2021
Nikdo tady nemluví o prodlužování nekvalitního života. To je jiná disciplína a v podstatě nemá souvislost s koronavirem.

Mluvíme tady o tom, že jestli chceš ušetřit nějaké peníze pro sebe a necháš proto umřít tátu nebo babičku, tak prostě do téhle společnosti nepatříš.

Mimochodem: na koronavir už umřelo cca 25 000 lidí. Doktoři v televizním zpravodajství už zcela otevřeně odhadují, že polovina z nich jde na triko Babišovi a jeho zmatenému jednání. Čili lze říci, že hloupé koblihy před pár lety zvolily do našeho čela masového vraha.
Kuba Turekodpovědět 
              Re: Pozitivní motivace?21:27:33 08.03.2021
Tak nepatřím. Táta i babička už mi dávno umřeli. A za tím výpočtem si stojím. A propo, kolik jsou ti ohrožení na těch nákladech participovat?
Čvachtaodpovědět 
               Re: Pozitivní motivace?01:35:05 09.03.2021
Otázce nerozumím.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Pozitivní motivace?10:52:31 08.03.2021
To je blbost Kubo. Podívej se na to z druhé strany . Bilion šaškárna stát bude. A pokud tím zachráníme 100 000 životů, tak jsme na 1é milionech. Pak statistika praví, že průměrně prodloužíme zachráněnému život o 10 let. To mi přijde jako neodůvodnitelné plýtvání. To raději umřu, než abych takhle zadlužil potomky.
Čvachta
Čvachtaodpovědět 
        Re: Pozitivní motivace?10:45:35 08.03.2021
Proč?
Děláme spoustu povyku pro pár mrtvol. Přitom bagrů a dřeva na rakve je dost.
odpovědět 
        Re: Pozitivní motivace?00:20:32 10.03.2021
Liberál? Twl, alespoň si občas přečti, co za blitky píšeš... Třeba o pár řádků výše...
Babiš musí pracovat s tím, co má. A jeho prvním úkolem je ochránit životy a zdraví občanů státu, který ho platí. Takže musí počítat i s tím, co se zrovna Tobě nelíbí. A bohužel - jak jsem psal výše - se mu to tímto způsobem nemůže zdařit.
Babiš je v první řadě estébácká kun.da, jejíž plakát máte asi v ložnici nebo nad tvým pracovním stolem. Tomu zrovna jde o nějaké životy nebo demokracii... Houvno. Je to sociopat, sedmilhář a pičus navrch. A že ho dost lidí u nás volí a ty o něm takto píšeš, tak to je fuckt smutný.
odpovědět 
         Re: Pozitivní motivace?00:39:33 13.03.2021
Já si o Babišovi myslím totéž a nijak jinak se o něm ani nevyjadřuji. V čem shledáváš mezi námi rozpor?
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Pozitivní motivace?08:15:11 13.03.2021
Potkali se u Kolína :D
odpovědět 
       Re: Pozitivní motivace?18:34:20 03.03.2021
S absolutní svobodou můžeš žít na pustém ostrově. Pokud žiješ ve společnosti, máš taky zodpovědnost. Když těžce onemocníš, bude kolem tebe skákat spousta lidí. Mohou se od tebe nakazit taky ostatní. Ze zodpovědnosti se nemůžeš vyvléct.
Žížala odpovědět 
        Re: Pozitivní motivace?09:54:50 05.03.2021
Jojo, to by se mělo připomínat českým skialpinistům mimo povolené trasy...
odpovědět 
        Re: Pozitivní motivace?16:43:03 05.03.2021
Tak zatím jsme se se svobodou dostali někam na úroveň nevolnictví. Do práce se musí, jinak člověk chcípne hlady a jestli v práci chcípne na covid nikoho nezajímá. Jinak vše ostatní je zakázáno, bez ohledu na to, že to prospívá epidemii. Uzavřít města a nahnat 70% populace do malých městských parků a lesoparků je šílenství. Je zabráněno v přístupu k vlastním nemovitostem a dokonce ani není umožněno změnit bydliště.
Sorry, ale i za vlády KSČ bylo více svobody a rozumu.
Nová dobaodpovědět 
         Re: Pozitivní motivace?17:24:07 05.03.2021
1) Nebylo. 2) Babiš je komanč.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Pozitivní motivace?17:48:34 05.03.2021
1. Bylo. Komouši alespoň nebránili vnitřní emigraci. I ta je dneska zakázaná. Zbývá jenom emigrace natvrdo, jako za komoušů.
2. Ano, to je pravda. A je to bílej kůň, nevěřím, že by dokázal řídit velkej holding.
Nová dobaodpovědět 
           Re: Pozitivní motivace?23:55:34 05.03.2021
Za komoušů šlo emigrovat těžko. Legálně velmi obtížně a nelegálně šlo o život. P.S.: Kdo Ti brání emigrovat do vlastní hlavy?
Kuba Turekodpovědět 
            Re: Pozitivní motivace?13:59:35 06.03.2021
Moje hlava je porouchaná a procházka po refýži moc nepomáhá. Do lesíku za humny se mi moc nechce, pokud tam vyrazí 10% obyvatel z okolí, bude tam tak 5000 lidí na ploše 2 km2. A dál nesmím.
Nová dobaodpovědět 
             Re: Pozitivní motivace?17:11:45 06.03.2021
Tak jsem byl zkontrolovat účinnost opatření na podporu šíření pandemie. Fungují skvěle. Venku krásný jarní den, tak lidi šli do přírody. V lesoparku nad sídlištěm lidí jak sraček, to jsem tam ještě neviděl. Je to očekávatelné chování lidí. Normálně by se ty lidi rozprostřeli na chaty, chalupy, do lesů, skal, vod a strání. Dnes to mají zakázáno. Tak jsem odešel, jednak je zbytečné pobývat se spustou lidí i když tam je ten nejvyšší strop a druhak jsem asociál a nemám rád davy.

Zítra má být rovněž hezky, tak na to seru a budu hrát na četníky a zloděje. Pojedu někam, kde nikdo nebude, takže se budu chovat bezpečně, akorát budu nucen porušit opatření. ANO, takto se rodí neúcta k zákonům a nedůvěra ke státu.
Nová dobaodpovědět 
              Re: Pozitivní motivace?17:21:30 06.03.2021
Hrdino :D
odpovědět 
              Stádo a to nejenom to pražské07:44:19 07.03.2021
Pokud člověk nedokáže změnit zvyky a chování a to třeba z důvodu pandemie, trvá na své posilovně, potřebě se pohybovat na procházce ve větších skupinách, tak to připomíná chování ovce, stáda, které velice špatně reaguje na změnu, žije v zažitých kolejích. Pokud se ocitnou mimo stádo, tak pak jsou ztraceni. Na druhou stranu, pokud jsem zvyklý chodit 4xtydne na stěnu, a najednou nemůžu, a pokud takovou situaci transponuji na další typické situace, věřím ze ta změna je zásadní.
Bohužel tato pandemie není o nakažených, ale o kapacitách. Pokud budou plné nemocnice, budou zavřené hospody. A tvoje svoboda konci tam kde začíná má.
Jinak už jsou fotky z víkendu, lidi jsou nenapravitelny. Pouze válka a oběti mohou změnit chápání této společnosti.
odpovědět 
               Re: Stádo a to nejenom to pražské20:07:13 07.03.2021
Ne, tvoje svoboda není omezena tím, že nevidím nebezpečí v prázdném lese nebo na vlastní zahradě. To naopak ty mi bereš moji svobodu jet do prázdného lesa nebo na vlastní zahradu a nutíš mě přebývat v nebezpečném prostředí. Takže jsi to ty, kdo mě chce zabít a drze se oháníš svojí svobodou.
Nová dobaodpovědět 
               Re: Stádo a to nejenom to pražské20:34:03 07.03.2021
.....Pouze válka a oběti . :D Ty kraaaavo! Viděl si někdy ,jak to vypadá v zemi postižený aspoň malou válkou? Ne v televizi, ale na vlastní oči.Jestli jo, tak tohle nehlásej.Jestli ne, tak se zajeď do nějaký mrknout. Třeba tě pak lidi ve skalách a různé zmatené a pomatené uzávěry v této době přestanou zajímat :D
odpovědět 
                Re: Stádo a to nejenom to pražské20:51:30 07.03.2021
není nutno strašit válkou, stačí malá lokální povodeň z trochu větších letních dešťů. ostatně, je to jen něco přes dvacet let a něco pod dvacet let, mnozí si pamatujeme.
Lukas B.odpovědět 
                Re: Stádo a to nejenom to pražské00:43:37 08.03.2021
No někteří ti lezečtí dementi by to potřebovali zažít, pak by se jim třeba rozsvítilo, i když mám obavy, že tam kde nic není ani smrt nebere:-).
Vlkodpovědět 
                 Re: Stádo a to nejenom to pražské09:53:56 08.03.2021
Asi tak :D
Willhemodpovědět 
                  Re: Stádo a to nejenom to pražské19:41:18 09.03.2021
Víte nic, ale chytrý jak rádio. Válku jsem zažil a zažil jsem i po válce. A na základě té skutečnosti jsem napsal i ten komentář. A mužů vám říci, teoretikum, ze to mění náhled na věc.
odpovědět 
                Re: Stádo a to nejenom to pražské21:34:11 08.03.2021
Válka má tu výhodu, že můžeš střílet nepřítele. To je teď nemožné.
Čvachtaodpovědět 
                 Re: Stádo a to nejenom to pražské01:37:58 09.03.2021
Dost blbé na tom ovšem je, že nepřítel bude střílet na Tebe. A střílení případně zastřelení je ve válce to, čeho se bojíš méně než jiných daleko horších věcí.
Kuba Turekodpovědět 
                  Re: Stádo a to nejenom to pražské07:20:08 09.03.2021
Oba jste tak trochu kokoti k pohledání. Co trochu... Vám už dobře hrabe :D
odpovědět 
                   anonyme12:30:28 09.03.2021
Dobrý den není zač.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Pozitivní motivace?18:34:51 03.03.2021
S absolutní svobodou můžeš žít na pustém ostrově. Pokud žiješ ve společnosti, máš taky zodpovědnost. Když těžce onemocníš, bude kolem tebe skákat spousta lidí. Mohou se od tebe nakazit taky ostatní. Ze zodpovědnosti se nemůžeš vyvléct.
Žížala odpovědět 
       Re: Pozitivní motivace vs turek21:59:14 03.03.2021
To vis, charakter estebaka, komouse atd se proste neda poprit :)
Bernasek-poctivy trampodpovědět 
      Re: Pozitivní motivace?13:19:57 03.03.2021
Líbí, nelíbí asi není podstatné. Podstatné je, že přes všechny těžkosti dochází k transferu peněz mezi lidi. Jsou tam nějaké parametry, to, že se pro malé hráče je to težší než pro velké je asi pravdou, na druhý straně mají mnohem méně administrativy. A puvodně jsem reagoval na tvoje tvrzení o Babiš/Toman firmy.
To, že u toho Hamackové kradou, viz ta jeho firma, je věc druhá a není to pouze v ČR.
Na druhý straně Vlk to žene do extrému a víceméně se chová stejně jako druhá strana, která by to všechno zavřela.
odpovědět 
       Re: Pozitivní motivace?13:03:34 04.03.2021
Omyl: můj konzistentní názor je, že bych to absolutně pustil, vydával jen doporučení, nechal to na lidech samých a buď se těm 99% zavčas v hlavě rozsvítí, nebo budou umírat oni, jejich příbuzní, známí... a jak je známo osobní zkušenost je nepřenositelná a jedno naše oblíbené pořekadlo říká:vykládej volovi o sobotě, když jde v pátek na porážku. A tak je tomu i u většiny lidí. A že naděje na zlepšení není, na to mi stačil opět jen pohled na nedělní Sloup u hřiště po obědě, podívání se za jízdy z auta na park u nás na Kravecu atd....Pokud budou u lidí převládat jejich dosavadní povahové rysy nelze předpokládat rychlé zlepšení čehokoliv, nejen této "epidemie".
Vlkodpovědět 
        Re: Pozitivní motivace?13:15:32 04.03.2021
Vono je v tomhle přístupu dost blbý, že společnost neni jenom soubor jednotlivců, ale je to entita, která uvnitř nějak kooperuje. Takže když se významně podělá jedna část, tak na to doplatí i další části. Nevim třeba, pro koho bys stavěl, když by ti půlka lidi umřela druhá půlka by stěží měla co žrát. Viz můj předchozí odkaz na fakt, že každá velká epidemie uvrhla region hodně nazpátek.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Pozitivní motivace?18:21:40 04.03.2021
A po ní nastalo období velmi rychlého pokroku a to až do další, to je koloběh života, jen my dnes se snažíme žít v jakémsi skleníku a jakákoliv malichernost nás vyvádí z rovnováhy:-). PS: Tak bych nestavěl a dělal bych něco jiného, abych se uživil, to je ten rozdíl, díky rodičům jsem zvyklý od malička pracovat a starat se sám o sebe bez natahování ruky o pomoc...
Vlkodpovědět 
          Re: Pozitivní motivace?22:07:28 04.03.2021
Pokud počítáš ve stovkách let, tak to byly vždy velmi rychlé obnovy, to zase jo.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Pozitivní motivace?12:06:54 07.03.2021
no ty vole ..a to rikas jen tak, mezi reci? Mel bys byt jmenovan pamatkou unesco, nebo by ti aspon meli postavit pomnik.
odpovědět 

 korona-kontroly na silnicích17:50:14 01.03.2021
Dnes cesta po dálnici Praha - Plzeň a zpět, cestou asi tři auta s rozblikanejma majáčkama na nájezdech + jedni celníci, pražská SPZ, nikdo mě nezastavil, nikdo papír vidět nechtěl. Provoz osobáků na dálnici subjektivně stejnej jako jindy.
honzaodpovědět 

 Tak pozor, Brno nee19:29:12 01.03.2021
Tak spojení Brna jen pro nezbytné případy, na výlety ne...viz článek na idnesu
odpovědět 
 Re: Tak pozor, Brno nee22:17:51 01.03.2021
Tak asi nikdo nečeká, že Babišova hlásná trouba bude šířit jiné info než to, které směřuje k přitvrzení lockdownu. Troufám si ale říct, že o propustnosti hranic Brna to neříká zhola nic.
honzaodpovědět 
 Re: Tak pozor, Brno nee00:32:50 04.03.2021
To je ale na D1 už léta, žádná změna pro normálního člověka :-)
odpovědět 

 Opatrná rebelie19:17:48 02.03.2021
Úroveň diskuze na lezci nezklame, chytráků a lidí se zdravým selským rozumem tu je spousta :) Nehodlám někoho poučovat o Covidu, vysvětlovat nebo snad kárat. Jen přidám poznatek z nemocniční praxe. Dejte na sebe pozor, kapacita intenzivní i té běžné péče je fakt na hraně a bude hůř, tedy, pokud se na té skále při své rebelii v rámci neomezené svobody zrakvíte, tak bude péče asi horší než obvykle se všemi důsledky pro VÁS co z toho plynou. Zdar
Pártyodpovědět 
 Re: Opatrná rebelie04:56:09 03.03.2021
To je sice pravda, ale s tímhle uvažováním bys neměl sednout do auta, jet na kole, scházet schody, chodit po chodníku, stoupat do vany, sedět na židli... Lidi zůstaňte v postelích, bažant a nočník po ruce! Popelníček?
Bídaodpovědět 
  Re: Opatrná rebelie07:38:16 03.03.2021
Petr Placák, fízl, první kapitola (volně zpaměti): "spolužáci, co vstoupili do SSM aby mohli studovat, dostali vesměs děsivé posudky. já jsem jako nečlen žádný posudek neměl, byli na tom tedy mnohem hůř než já. předposranost se nevyplácí"
Lukas B.odpovědět 
  Re: Opatrná rebelie19:02:22 03.03.2021
A není to třeba tak, že ty běžné případy o kterých píšeš nebude mít kdo ošetřovat.
odpovědět 

 sázka10:41:43 08.03.2021
Co tak uzavřít sázky na počet mrtvých v republice. Tipuju 55 000. Dá někdo víc?
Čvachtaodpovědět 
 Re: sázka14:47:24 08.03.2021
Co když vyhraješ a nepřežiješ?
stary pesodpovědět 
  Re: sázka15:13:46 08.03.2021
Tak si lehnu do hrobu a nechám ostatní vzpomínat? že jsem vyhrál.
Čvachtaodpovědět 
   Re: sázka01:19:40 10.03.2021
já tipuju, že je úplně fuk kolik lidí umře, ale prohrajem všeci
stary pesodpovědět 
 Re: sázka13:06:07 10.03.2021
Aktualnim tempem 200 / den by to bylo cca 73000 za rok. Jde predpokladat zpomalovani tempa. Na druhou stranu to bude trvat dele nez rok. Muj odhad je 60000. Pozitivni na tom je, ze dojde k ozdraveni populace. Byt za cenu neumernych nakladu.
Eodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 356 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 313 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 281 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.