LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Ty stromy musí pryč, chci se tu pořádně rozhlídnout.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
HO Lokomotiva Beroun - Beroun 2
Olberg lezecká stěna - Blansko
LSD - Lezecká Stěna Dufek - Kuřim

Prodejny
HUDYsport - Praha 1
HOLAN SPORT - Praha 2
HANIBAL - Praha 2

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Překližková etiketa

Na stěnách zejména západ od nás (k nám to už ale taky přichází) se začínají objevovat první náznaky překližkové etikety.

Pokud se nechcete při lezení na "moderní" lezecké stěně znemožnit, mám pro vás několik zajímavých tipů. Abyste se snadno mohli zorientovat v překližkové etiketě vytvořil jsem seznam od nejodpornějších až po ty, řekněme, úsměvné prohřešky a přidal k nim rozhřešení.
Pokud vás ještě něco napadne, co vás na stěnách štve, tak mi to můžete napsat do diskuze.


Etiketa

foto by © Steve


Prohřešek č. 1:


Stříhání nehtů
Jako prohřešek číslo jedna proti překližkové etiketě bylo svorně všemi uživateli vyhodnoceno stříhání si nehtů v prostoru lezecké stěny.  A to nejen na nohou, ale i na rukou. Asi nikdo nechce najít tyto nechutné střely krátkého doletu, ve svém maglaz pytlíku nebo batohu, proto milí střihači nehtů rozhodně neberte střiháček na stěnu.
Alternativa:
Střihejte si nehty nejlépe doma, v autě nebo v koupelně, ale ne na stěně!


Stříhání nehtů

foto by © Steve



Prohřešek č. 2


Krvák
Lezení na bouldrovce nebo na stěně je vlastně věčný zápas kůže na rukou s ostrými chyty. Občas kůže nevydrží a výsledkem je stržený mozol. Ty voe?! Krev crčí!  Ale co, mágo to přebije a jede se dál. Krev všude na chytech. Skvělá práce.
Alternativa: 
Jděte si to pořádně zatejpovat. Nebo se vydejte se na bar/recepci pro náplast případně obvaz. Pak umejt, vydesinfikovat a náplast ještě pojistěte tejpem.


Krvák

foto by © Steve


Prohřešek č. 3


Biohazardér
Nechoďte (hlavně muži) v lezečkách na záchod. Je to třeba nějak více rozvádět? Ne, není. Tečka!
Alternativa:
Obětujte 10 sekund, na přezutí do přezuvek. A umyjte si ruce.

Prohřešek č. 4


Bloker
Dolezl jsi a nestáhl lano. Blokuješ cestu. Chceš cestu lézt? Hodíš llano pod ni a pak vemeš konec a přehodíš smyčku přes první chyt a jdeš si pokecat na bar.
Alternativa: 
Když lezeš tak lez a pod nástupem se s tím kdo cestu zrovna leze vždy můžeš slušně domluvit.

Prohřešek č. 5


Matlač chytů
Jdete na stěnu nebo na boulderovku a zapomenete si lezečky (nebo se jdete jen rozehřát) a lezete po chytech naboso. Možná nevěříte, ale někomu to připadá dost nechutný a trvá na tom, že chytů se mají dotýkat jen ruce.
Alternativa:
Když zapomenete lezečky, můžete si je na většině stěn půjčit nebo strávíte trénink na kampusu. 


Lezení naboso

foto by © Steve


Prohřešek č. 6


Zpocený prase
Lidé ve fitku pokaždé vypucují madla posilovacích strojů i na vypolstrované plochy, nakonec  si na to položí svůj ručník a cvičí. A pak když jsem na boulderovce a přede mnou hodí záda na matraci spocenej poloslečenej climbík. Říkám si, že ručník by se hodil.
Alternativa: 
Tričko to řeší. Speed ​​Stick pomůže.

Prohřešek č. 7


Vyvalený
Nikdo není zvědavý na vyvalený obsah vašeho batohu a v něm vysypaný mágo, ušmudlanej kulich, zbytky náplastí a rozmašírovanej banán.
Alternativa:
Každá stěna má zamykatelné skříňky. Plné? Mějte věci, které nepoužíváte v tašce/báglu a ten někam uzavřený ukliďte.

Prohřešek č. 8


Nemágovač
Není to už závažným prohřešek proti překližkové etiketě, přesto lezení s vysušenými rukami magnéziem je žádoucí. Zvláště u těch jedinců, kterým se více potí ruce.
Alternativa:
Koule s mágem nebo vysušující "eco ball" by mohl být řešením.

Prohřešek č. 9


Krkavčí rodič
Berete dítě na stěnu? Tak se mu věnujte ať tam nelítá pod jinými lezoucími lidmi.
Alternativa: 
Některé stěny mají dětské koutky, návštěva s dětmi mimo “peak” hodiny je také rozumná.

Prohřešek č. 10


Lezení bez trička
Prorýsovaná záda a do hladka vyholené podpaží je to sice cool pohled, jak z reklamy na Gillet. Přesto se na současných stěnách lezení do půl těla u mužů považuje za prohřešek proti etiketě.
Alternativa:
Je jasná, triko.

Steve   [úpravy] 08:21 08.12.2014Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 A prdí taky lezci?09:30:11 08.12.2014
Etický kodex ve školách učí děti, že při slavnostním obědě se neprdí. Ale jak je tomu na stěně? Lezec by si měl pohlídat co před překližkou pojí a když už si dá něco plynatějšího, vyvarování se obtížnějších cest je na místě bo vlivem stahování břišního svalstva v klíčovém místě může chtě nechtě povolit svěrač. Alternativou by mohlo být "větrání" u stropu, neboť je dokázáno, že teplý vzduch stoupá vzhůru, takže neohrozí případným odérem jistícího parťáka. Ovšem zadržovat prdy taky není zdraví. Takže k diskuzi: větrat nebo nevětrat?
Kostějodpovědět 
 Re: A prdí taky lezci?12:15:04 08.12.2014
nejlepsi je potichu vyvetrat pred nastupem do cesty :D
pepaodpovědět 

 Hlavně se nikoho nedotknout09:31:07 08.12.2014
To zní jak sada multi kulti blábolů. A hlavně to musí být genderově vyvážené a nikoho se nedotknout, co? proč by se měl lezec lezoucí v létě znemožnit (tedy pokud pominu debilní slovo znemožnit, protože už to samo evokuje, že se na stěnu chodí za jiným účelem, než jen lézt), když leze nahoře bez? Pro mě v pohodě. Ale co třeba obézní a potící se lidé, kteří sice mají tričko, ale propocené? Co třeba kdyby ženské měly soudnost a při deseti kilech nadváhy se necpaly do elasťáků? Co se třeba hlasitě neplácat v pětkách a šestkách? Co když je to na stěně někdy horší s geronty, než s dětmi? Co třeba parta mladých idiotů, co se klidně spouští tak, že po cestě někoho sejmou nebo někoho spálí lanem? Jestli někomu vadí osmičkář nebo devítkář do půli těla, jsou to jen výše popsaní idioti, kteří mu závidí. Pouštějte na stěny jen lezce, nikdo pak nebude podobné debility řešit.
Anonym bez vkusuodpovědět 
 Re: Hlavně se nikoho nedotknout09:39:58 08.12.2014
Taky jsem se téhle prudérnosti celkem smáli, když nám kámoš říkal, že v anketě provedené na německých lezeckých stěnách, lezení do půl těla bylo bráno jako hodně pohoršující. Možná to je jen případ Německa.
Jirkaodpovědět 
  Re: Hlavně se nikoho nedotknout09:49:49 08.12.2014
Pohorsujici to byt nemusi (v pripade napr. vypracovaneho tela), nicmene ne kazdemu pohled na lezce bez tricka se libi. A to nemluvim o padajicich kapkach potu.
odpovědět 
   Re: Hlavně se nikoho nedotknout10:29:55 08.12.2014
Kapky potu padají převážně z rukou, z hrudníku a zad to obvykle stéká do kalhot.

A že se někomu nelíbí pohled na holé tělo? No a co jako? Mě se zase nelíbí pohled na velké prdele, tlustá stehna, vypadlá břicha a neschopné lezce a lezkyně, co vedou moudré řeči o obtížnosti kroků a kvalitě cesty v 4a. A co s tím nadělám? Asi nic, je jich většina :-(
odpovědět 
    Re: Hlavně se nikoho nedotknout12:06:59 08.12.2014
Bezohlednost se vyskytuje vsude. S tim nic nenadalame, dokud sami nezacneme se chovat ohleduplne.
odpovědět 
  Re: Hlavně se nikoho nedotknout10:25:32 08.12.2014
Ale jo, já věřím, že to někomu může vadit. To máš jako viktoriánská Anglie nebo i tady předválečná doba. Ukázat kolena bylo nemyslitelné. Co by asi řekli před sto lety na minisukni?
A ono je to i logické. Viděl jsem to vícekrát. Pětkař s nohama do X a deseti kily navíc se tam snaží obluzovat slečnu nebo manželku. A ona? Má oči na maníkovi s atletickou postavou, co tam leze nahoře bez. Co bude další krok? Budeme pohoršeni holkami, co lezou osmičky až desítky jen ve sportovních podprsenkách, takže jsou jim vidět krásně vyrýsovaná záda? No jo no, jak se má vedle ženské se sportovní postavou (nebo kluka, to je jedno), cítit běžný obtloustlý průměr? Nízké sebevědomí a frustrace ... a na kom si to vše vylejeme? Začneme sportovat a snažit se? Ne, raději začneme s pohoršováním se a odsuzováním těch, co pro sebe něco dělají.
odpovědět 
 Re: Hlavně se nikoho nedotknout09:46:25 08.12.2014
Kazdy lezec kdysi zacinal: osveta je potreba.
odpovědět 
  Re: Hlavně se nikoho nedotknout11:48:00 08.12.2014
Jasně souhlas.
Třeba něco ti ani nedojde. Jako, že se někomu může něco třeba eklovat. Třeba zaschlá krev na chytech mi přijde cool, ale jinýmu to vadí.
Ráďaodpovědět 
 Re: Hlavně se nikoho nedotknout09:20:06 09.12.2014
No jo, svet je dnes moderni a pohled na vysportovanyho typka bez trika je v pohode. Ale, pokud muze lezt bez trika sportovec, proc by nemohl i obtloustly typek s pneumatikama? Nebo slecna s chlupama v podpazi? Nebo nekdo s nechutnymi jebaky na zadech? A pak zase zacnou ohrnovat nos svalnati hezouni a krasky ve sportovnim vrsku, ze je to nechutny a proc se velryby neobleknou.Podle mne lehke triko nikomu neublizi(krom narcisu samozrejme).
Anonymodpovědět 
  Re: Hlavně se nikoho nedotknout11:24:56 09.12.2014
Tak úplně pravdu nemáš. Nesnáším, když lezu, a tričko se na mne lepí. Zpocený jsem, ale bez trička v poho. Jakmile si vezmu tričko, lepí to, tahá to, prostě je to nepříjemné. Takže normálně mám tričko, při teple nebo v těžkých cestách ho na lezení sundavám a dole si ho pak zase beru. Nechci se předvádět, ale prostě se mi v něm leze blbě.

A k tomu zbytku - když tam poleze někdo s pneu? O tom to právě je - ať leze. Ok, někteří moc dobře svlečení nevypadají, ale je to otázka vnitřního pocitu a soudnosti. Takže když tam poleze nahatá velryba, ok, je to její problém, já jí přeci nemohu kecat do toho, jak má nebo nemá lézt. Jo, když bude nalézat cestu, která se nahoře kříží s mojí, upozorním na to. Když mi bude sypat mágo na hlavu, upozorním na to. Ale postavou se buď pokochám, když se mi líbí, nebo ji nevnímám. To bych nesměl ani do bazénu nebo na pláž. Žij a nech žít. Jenže tohle vypadá jak chcíplá sousedovic koza - já nemohu, protože se za sebe stydím a je mi to trapné, tak ať tak nelezou ani oni.

odpovědět 
   Re: Hlavně se nikoho nedotknout17:14:45 09.12.2014
Triko je otazka zvyku, na funkci to vliv nema ;). Pokud teda na sobe nemas nejakej plastovej hnus ci deku. Jsou sporty, kde je triko rozhodne mnohem vice na zavadu nez u lezeni, a i tak nikoho ani nenapadne si triko sundavat. Spis je o mentalite lidi, ktery dany sport pritahuje.

Rozhodnuni zda triko ci ne, neni na lezcich, ale na majiteli steny. Ac se tu nekteri dotceni jedinci ohrazuji, tak z hygienickych duvodu to smysl ma.
odpovědět 
    Re: Hlavně se nikoho nedotknout17:49:40 09.12.2014
Hloupost. Sundám triko, přelezu cestu, utřu se, vezmu si tričko a třeba mikinu a vše je v pohodě. Mám tričko, lezu, tričko je propocené, mokré, studí to, kape z toho pot. Smrdí tričko i já. Na mokré tričko si nevezmu ani tu mikinu.

Můžeš mi napsat, co je hygieničtější a lepší? Opravdu toužíš po tom, abych se třeba po každé cestě pod stěnou převlékal nebo aby na tebe kapalo z toho promáčeného trička???
odpovědět 
     Re: Hlavně se nikoho nedotknout20:55:19 09.12.2014
Sam pises, ze ti kape pot z tricka po lezeni.. Premyslel si nekdy kam se podeje ten pot, ktery do sobe nasaje to tricko predtim nez uz je nasakle tak, ze ti z neho zacne kapat? Vetsina lezcu se nepoti tak jakoty, takze diky tricku nesdileji svuj pot s ostatnimi. A u tebe by alespon pojmulo velkou cast tvych vyparu.
odpovědět 
      Re: Hlavně se nikoho nedotknout20:57:15 09.12.2014
Jeste dodam, ze se staci jit podivat na ostatni sportoviste, jak to sportovci resi tam ;).
odpovědět 
       Re: Hlavně se nikoho nedotknout23:05:04 09.12.2014
Tak jsem se podíval na pár sportů - třeba na zápas kickboxerů. Tričko neměli :-( A pro zajímavost jsem se podíval na Honzu Kareše při jeho rekordech ve shybech. I když byl v TV a jednalo se o oficiální světový rekord, také tričko neměl :-(

Ostatně při tréninku nemívá na sobě tričko obrovská spousta sportovců. Při závodech je to jiné, je potřeba buď dres nebo čísla, ale při trénincích není sportování nahoře bez u mužů nic výjimečného. Není problém dohledat fotky nahoře bez i třeba desetibojařů Dvořáka nebo Šebrleho.

odpovědět 
        Re: Hlavně se nikoho nedotknout09:12:00 11.12.2014
Uprimne doufam, ze tve myslenkove pochody nepouzijes take na trenky, ktere zrejme ve tvem pripade jsou rovnez nasakle potem a po jedne ceste z nich kape.. ;) Jeste bych pak zkusil rozlisovat sportoviste, kam chodi desitky lidi a treba ring, kde jsou jen 2 borci.
odpovědět 
         Meeting point pro metrouše10:18:52 11.12.2014
No já spíš doufám, že na stěnách nebudou převažovat navonění idioti a dělat z toho meeting point pro metrouše. Co bude další? Budeš si stěžovat na hrubé stěny, že sis tam odřel nehty? Nebo že ti cesty barevně neladí?
odpovědět 
      Re: Hlavně se nikoho nedotknout22:01:05 09.12.2014
Samozřejmě. Ten pot zůstane na mě a já si ho po spuštění ručníkem utřu. Jestliže si nechám tričko na sobě, první cestu pobere, další pak už ne. Zda dole nejsou kapky, jsem se samozřejmě díval. nejsou. A těmi výpary myslíš co? Jako že tělo, které je holé jen po dobu lezení, toho odpaří více, než propocené mokré tričko, které mám na sobě celou dobu pobytu na stěně? Nevím nevím :-) Ale jsem celkem v klidu. V létě leze bez trička hodně lidí :-)
odpovědět 
 Re: Hlavně se nikoho nedotknout12:06:29 09.12.2014
Vzdyt vykonnostni lezci jsou casto anorektici, nutnost tricka zcela v poradku… Kdyby vypadali jak desetibojari, tak at si bez trika lezou, ale i kdyz treba Ondru povazuju za nejlepsiho sportovce v CR, tak divat se na jeho zebra teda nemusim :)
odpovědět 
  Re: Hlavně se nikoho nedotknout08:54:47 10.12.2014
Tak zavři oči ,a nemel tady hovna.
odpovědět 
   Re: Hlavně se nikoho nedotknout13:18:45 10.12.2014
Slepici hrudnicek obaleny kuzi se ozval?
odpovědět 
    Re: Hlavně se nikoho nedotknout15:27:33 10.12.2014
Tlusťoch se ozval?
antiKládaodpovědět 
     Re: Hlavně se nikoho nedotknout13:27:25 11.12.2014
na tytrubko je pekny video "Natural Bodybuilder Meets Climber" (idealem je asi desetiboj, tohle je spis na zdurazneni rozdilu)

proste kazdej sport zamerenej jednostranne cloveka degeneruje a vykonnostni lezec rozhodne neni zadna kalokagathia, ac si to o sobe ocividne nekteri mysli ;)
odpovědět 
      Re: Hlavně se nikoho nedotknout16:25:50 16.12.2014
to bych si netroufl tvrdit, zadej si třeba Magnus Midtbo, či Chris Sharma, že jsou nejlepší Španěláci vychrtlí trpajzlíci a AO nemá ramena ani vyvinutý hrudník, neznamená, že to platí na všechny
odpovědět 
       Re: Hlavně se nikoho nedotknout18:26:40 16.12.2014
No mas pravdu, vzpomnel jsem si jak jsem videl v Arcu vyhrat Ramona Puigblanqua, ten byl hodne prisnej. Mozna je to z meho pohledu representation fallacy chybne zalozena na tom co vidim na prazskych preklizkach a AO :)
odpovědět 
        Re: Hlavně se nikoho nedotknout19:06:58 16.12.2014
No myslim, ze to soudis realne - staci si prohlidnout statistiky top na lezcu na 8a.nu. Ty 2 vyse jmenovani jsou spise vyjimka a rozhodne to neni dukaz toho, ze vetsinove jsou lezci vice pri tele.
odpovědět 

 čokl09:36:21 08.12.2014
asi není třeba rozebírat
odpovědět 
 Re: čokl10:35:20 08.12.2014
přesně! neuvazaný psi běhající kolem, co koušou do lan a vyluxujou ti batoh...
jéňaodpovědět 
  Re: čokl10:38:22 08.12.2014
A to na jaké stěně? Třeba na BigWall je vstup se psy zakázán úplně. A jinak kromě Raulova psa nevím o žádné stěně, kdy by psi pobíhalo na volno.
odpovědět 
   Re: čokl12:08:36 08.12.2014
Tak treba brnenska Klajda.
odpovědět 
   Re: čokl14:34:01 08.12.2014
tak treba Smichoff ve velkem (pominu-li Raulova psa) a to pres to, ze tam jednu dobu meli na kazdem sloupu napis, ze volne pobihani psu je zakazane. ale zazil jsem psa i ve FreeSolu, sice uvazaneho, ale velmi hlasite stekajiciho. (no ve FreeSolu jsem videl i kocku, snad ji mam i vyfocenou - ale ta byla pod dozorem a nestekala)
Modpovědět 

 Nekteré nechápu09:50:49 08.12.2014
Ahoj,

  některé nechápu a některé by chtěly objasnít.
* Prohřešek č. 3: zcela nechápu. Prosím o objasnění. V papučích ty ponožky smrdět nebudou? Spíš naopak ...
* Prohřešek č. 7: Je snad lepší, pokud budu mít pití, občerstvení, přezůvky, ... "vyvalené" na lavičce? Zvlášť v teplejších měsících je nesmysl po každé vylezené cestě chodit otevírat skříňku pro pití ...
* Prohřešek č. 8: Není nad maglajzové sněžení  ;-) Doplnil bych - maglajzovat dole, maglajz ve vlasech a v očích od "po každém chytu tam strčím ruku a přepytky vysypu dolů" jsou velmi nepříjemné.
* Prohřešek č. 9: Souhlasím, je to rizikové. Jít s dětmi na stěnu je náročné. Ovšem doporučení "mimo peak hour" je trošku arogantní - většina rodičů už (dávno) nejsou studenti a jejich "volný" čas (ehm, s dětmi dost nepřesný pojem ;-) ) je silně determinován.

@ HoK
HoKodpovědět 
 Re: Nekteré nechápu10:08:25 08.12.2014
Prohřešek 3 se patrně týká roznášení fekálních bakterií na chyty. Uklizené záchodky jsou asi o něco lepší než lezky ve kterých se v Ádru proběhnete pod Králem Trpaslíků ale stejně...
motákodpovědět 
  Re: Nekteré nechápu11:07:24 08.12.2014
Právě uklizené záchodky. A ty jsou tak možná v MCDonalds, kde šúrujou každou hodinu.
Janodpovědět 

 proti gustu10:17:40 08.12.2014
žádnej dišputát,soudruzi, ale kdybych se měl řídit jen půlkou tohoto "kodexu", připadal bych si jak humanoid v ČSSR, ne člověk.
Ale je to asi věc názoru.
Přežiju krev, pot, nehty i pochcaný lezečky, co bych asi nepřežil je před každou lajnou přemejšlet, jestli jsem náhodou neporušil desatero.

Neboli-ochrana skal ano, hygienická panika a jiný úzkostný stavy prosím k Chocholouškovi :)
Seržodpovědět 
 Re: proti gustu11:32:07 08.12.2014
Není třeba dělat z toho něco co to není. Stačí když si znovu někteří uvědomí, že to co dělají může někomu jinému vadit.
odpovědět 
 Re: proti gustu11:38:37 08.12.2014
Presne tak, steny jsou vzdycky plne bordelu, prachu, potu, maga. Za chvili budeme lizt v rukavicich? Nebo pri slaneni desinfikovat chyty? Je to jen o lidech, pokud je clovek prase, tak se na desatero stejne z vysoka ...
Modpovědět 

 PS10:28:58 08.12.2014
a čistě prakticky: lezu do půl těla, protože se tak míň potím. Bystrej autor si spočítá, že tak propoceným hrudníkem v tričku neleštím chyty v položenejch a zpocenejma dlaněma vše čeho se dotknu. v kodexu by se to mělo zohlednit. Nebo pivko gratis od provozovatelů stěn by taky bodlo..tak udělejte ten kodex no:D
Seržodpovědět 

 suvenýr a heligony10:47:19 08.12.2014
Jen technická - pojmy etiketa a etika zní sice podobně, ale stejné nejsou ...
J. Kladaodpovědět 
 Re: suvenýr a heligony11:51:42 08.12.2014
Podle Špačka:
etiketa - společenské chování ale i cedulka
etika - nauka o morálce a mravnosti
...a teď tu o heligonkářích
odpovědět 
  Re: suvenýr a heligony12:37:20 08.12.2014
No výborně..
Viz. Prohřešek c. 10. To znáš ten vtip - chlape vypnete si ty heligony, to nejsou heligony, ale halogeny, vy ste mi nakej suvenýr. Za sebe považuji vystavovani liscich cumacku za vrcholně etický akt.
J. Kladaodpovědět 
   Re: suvenýr a heligony13:24:28 08.12.2014
Etika, etiketa a estetika znějí podobně, ale není to to samé:)
K. Kládaodpovědět 

 č.811:15:03 08.12.2014
znám člověka, co má ruce oslizlé i kdyby na něj sypali bílý prach po metrácích. Lézt po něm chce fakt silný žaludek. Takže etické pravidlo č.11 takové lidi vůbec nevpouštět?
odpovědět 
 Re: č.811:26:28 08.12.2014
Spravna otazka zni "Co s tim dela on?". Extremni potivost rukou je porucha a existuji na to pripravky, ktere problem dokazi eliminovat. Sveho problemu je si urcite vedom. A urcite je si vedom i toho ze oslizle chyty jsou pro ostatni neprijemne az odpudive. Pokud se intenzivne snazi s tim neco neco delat a problem (a hlavne nasledky) minimalizovat, tak je vse ok.
Pokud na to kasle a dal vesele opatlava chyty (ostatni at si trhnou nohou), pak ... pak by pravidlo c. 11 melo znit "Z duvodu bezohlednosti bude nakopan do zadni casti tela a na stenu jiz nebude vpusten"
odpovědět 
 Re: č.811:30:00 08.12.2014
Kartáček k magneziu nebo erární od obsluhy stěny by měl být samozřejmost. Proč ho jako parta nedonutíte aby si to po sobě čistil?
odpovědět 
  Re: č.812:30:10 08.12.2014
to neni problem kartacku, ale fénu
odpovědět 
   Re: č.812:46:12 08.12.2014
Fen?

A co takhle pouzit mozek? A nasledne treba internet. Existuji bezne dostupne pripravky ktere castecne blokuji cinnost potnich zlaz a je mozno je pouzivat dlouhodobe.

On je chudacek, poti se mu rucicky a nemuze za to ze vam totalne opoti chyty. Houby chudacek, prase je to.
Lodpovědět 
    Re: č.814:28:37 08.12.2014
a ty si zase synem tisícú otcú...
srovnej si to v hlavě...odpovědět 
 Re: č.814:20:43 08.12.2014
ty si ale mrnavej chudák,že.tak proto že se mi potěj ruce bys mi zakázal lézt..ja bych teda na oplátku kastroval lidi jako jseš ty.
hlupákuodpovědět 
  Re: č.814:28:58 08.12.2014
Ja bych vykastroval vsechny krome sebe, to by pak byl klid.
odpovědět 
  Re: č.814:32:42 08.12.2014
Ale on by ti nezakazoval lezení proto, že se ti potěj ruce. Ať se ti potí, co chce, do toho nikomu nic není. Ale zakazoval by lezení všem, po kom zůstávají oslizlé chyty. A to je v pořádku. To máš jako s mhd. Každému je jedno, zda se meješ, nebo ne, zda máš blechy a vši nebo ne, nebo zda máš třeba infenkční onemocnění. To je tvůj problém. Ale jezdit tak v mhd prostě nesmíš, řidič tě může vykázat. Opravdu nechápu, proč bys měl po sobě, na rozdíl od jiných, nechávat zaprasenou stěnu. A jak si to uděláš, je tvůj problém. Pokud se potíš tak, že to není normální, porušuješ návštěvní řád a pravidla. Cituje z provozního řádu BigWallu, bod 13 - "Každý návštěvník je povinen udržovat ve všech prostorech stěny čistotu a pořádek.". Necháváš-li za sebou oslizlé a zahumusené chyty, nic z toho nedodržuješ. A bod 17- Provozovatel či služba jsou oprávněni kdykoliv vykázat ze stěny osobu, která porušuje ustanovení tohoto provozního řádu.

Takže co se divíš? Už teď má obsluha právo tě ze stěny vykázat. Jestli se potíš tak, že to nezvládáš, zajdi si k doktorovi, je to stav nenormální a ty nemáš nárok ani právo s tím obtěžovat ostatní.
odpovědět 
   Re: č.814:40:23 08.12.2014
ja neříkam,že po sobě nečistim,řikám zakazovat někomu sportovat kuli jeho indisposici je kreténství..zakázat i slepejm ne,aby do tebe nenarazil atd..
odpovědět 
    Re: č.814:48:28 08.12.2014
Aha, takže až někdo bud trpět inkontinencí nebo fekální inkontinencí a bude se dožadovat vstupu do bazénu, bude ti to také připadat v pořádku? Podle tvé logiky asi ano, přeci bys mu kvůli zdravotní indispozici nezakazoval plavat, že?
odpovědět 
     Re: č.815:05:34 08.12.2014
ty si ubožák,co překrucuje fakta..já nikoho nenakazim ty troubo....
odpovědět 
    Re: č.815:00:07 08.12.2014
Ano, je spravne nekomu neco zakazat kvuli jeho indispozici, pokud tim vyrazne obtezuje okoli.

Si predstav ze tam poleze nekdo kdo se u toho bude pochcavat. Budes uplne v klidu a nechas ho tam - protoze ten chudak je indisponovanej a nikdo mu nesmi nic zakazovat? Nebo ho vyrazis?

Na jedne strane je treba tolerovat jednotlivce, jejich odlisnost a individualni potreby. Ale na te druhe je treba stanovit hranici, ktera se nesmi kvuli ostatnim prekrocit. Ne nadarmo se rika "Svoboda jednotlivce konci tam kde zacina svoboda druheho".
odpovědět 
     Re: č.815:08:41 08.12.2014
tvle ste tady dementní,nebo co,,nikdo se nebaví o pochcávaní,ale o zpocených rukách...
odpovědět 
  Re: č.815:22:23 08.12.2014
Ježišmarja, to nikdo nepochopil nadsázku? Přece zakazovat mu lezení je blbost stejná, jako ten zákaz lezení bez trika. Někdo má krátké nohy, jiná se potí, no... Prostě nelezu s ním, ale jinde.
odpovědět 
   Re: č.815:45:35 08.12.2014
Me to jako uplna nadsazka neprijde. Je to o hledani hranice.

Dle prvniho prispevku to vypada ze jde opravdu o extrem. Ze se ten clovek poti natolik ze po nem zustavaji totalne mokre chyty. Neni uz tohle moc? Neni to uz za tou pomyslnou hranici verejne tolerance?

Osobne bych to na zakaz nevidel. Tak tak. Ale parta se kterou leze by toho cloveka mela primet, aby s tim neco delal (vhodna lecba, atd).

odpovědět 

 Triko11:33:54 08.12.2014
Jako ze by bylo lezeni bez trika neeticke mi prijde dost ujety. Dost casto je na stene vedro a triko dolu pomuze. Netahejte na stenu zvyky z fitka, jde o uplne jiny sport. Pokud chcete mit vsechno desinfikovane, zustante doma ve sve naproste cistote. Za chvili bude neeticke se na stene potit, takze vsichni polezou lehke cesty, aby se nekdo neurazil.
Modpovědět 
 Re: Triko11:45:57 08.12.2014
Neetické to je, protože u řady spolulezců vzbuzuješ závist a žárlivost a připomínáš jim vlastní slabost a neschopnost a lenost se sebou něco udělat(omlouvám se těm několika jedincům, co jsou při těle ze zdravotních důvodů).
odpovědět 
  Re: Triko12:01:23 08.12.2014
Me to prijde motivacni, rikam si sakra ten je narachlej, musim si dat jeste dve cesty :)
Modpovědět 
  Re: Triko12:11:59 08.12.2014
Triko je problém... Ve Švýcarsku a stěně jsem si ho sundal jednou a divně se na mě dívali, tak jsem se zeptal místňáka a bylo mi sděleno že se to tam fakt nedělá :O. U lezení těžích cest je mi prostě vedro, na českých stěnách to neřeším, když lezu lehčí a není tam moc vedro, lezu v triku, když je vedro, sundám ho. Řešení by pro mě bylo aby teplota na stěnách nebyla větší než 14st. ale to by se asi taky nelíbilo všem, tak já nevím.
Andyodpovědět 

 Tričko11:48:41 08.12.2014
Se vším v podstatě souhlasím, jen bod č.10 se mi vyloženě hnusí, čpí to čímsi odporným... Za chvíli se do nás někdo bude navážet, že nemáme oholené hrudníky a nohy...
K.odpovědět 

 Žebříky pryč11:53:06 08.12.2014
Ono by stačilo, kdyby stěny přestaly stavět žebříky a cesty začínaly někde okolo sedmiček. Pak by na stěnu chodili opravdu jen lezci a byl by klid. Tyhle stesky jsou akorát tak od neschopáků, kteří tam jdou jako na společenskou událost a pak se diví, že vedle nich někdo opravdu maká a při tom používá mágo a potí se. Onehdá okolo mne při jištění prošel nějaký metrouš, ta voňavka byla k poblití.
odpovědět 
 Re: Žebříky pryč12:53:54 08.12.2014
Si v tom pripade priprav prasule, neb vstupne bude min. trojnasobne. Oni prave ti "neschopaci" co lezou do sedmicek tu stenu zivi.

Btw, na jakem levlu jsi zacinal ty? Jsi skocil rovnou na 7+, ze ano?
 lupaodpovědět 
  Re: Žebříky pryč13:22:52 08.12.2014
1. psáno s nadsázkou
2. ano, vím to, na stěnách trávím dlouhé chvíle a mám i blízko k provozovateli, takže přesně vím, kdo na stěny chodí a jak se tam chová
3. začínal jsem na 6+. Ať chceš nebo ne, do této obtížnosti bohatě stačí dobrá fyzička a trocha sportovního založení. Prakticky do sedmiček ti v kolmici stačí trocha techniky a dobré nohy, ruce jsou jen sem tam na přidržení. Kdo má problémy v pětkách, měl by přestat lézt a začít se nejdříve věnovat zpevnění trupu a celkovému rozvoji.

No a od toho se odvíjí právě ten zbytek - jestli někdo chodí rok dva na stěnu a pořád leze okolo 5-6, je někde něco divného a lezení není lezení. A právě tyto typy si pak stěžují, že ostatní mágují, že mu partnerka čumí po lezcích nebo že mu někdo ošahal chyty. Ještě je pak dobrá stížnost, že jsou v cestě dlouhé kroky. Naštěstí to nemůže svést na další lezce, ale když to pak před jeho holkou přeleze malé děcko, vybíjí si zlost a frustraci právě sestavováním etických kodexů a podobně. Nehledě na to, že kdyby byli lezci, některé věci by je ani nenapadlo dělat nebo řešit. Už vidím kluky, co přijeli v zimě potrénovat, jak se pohoršují nad něčím otevřeným batohem. Co do něj kdo čumí? Co ti je do toho, co mám v tašce. Řešit obsah spolulezcova batohu může opravdu jen magor.
odpovědět 
   Re: Žebříky pryč14:15:35 08.12.2014
Proč hned magor? Některý lidi mají rozsypaný věci po celý lavičce, že se není kde přezout a chovají se jako kdyby jim patřila celá tělocvična.
odpovědět 
    Re: Žebříky pryč14:23:07 08.12.2014
To jistě ne, roztahané věci nejsou v pořádku už jen z důvodu místa. Ale on doslova píše ...a v něm vysypaný mágo, ušmudlanej kulich, zbytky náplastí a rozmašírovanej banán.

V něm tedy znamená v uvnitř. Samozřejmě, na rozmatlaný banán po lavičce není zvědavý nikdo.
odpovědět 
   Re: Žebříky pryč14:43:08 08.12.2014
Jsem si tou nadsazkou nebyl tak jistej, mezi lezcema se najdou pekny magori :-D

Ale jinak celkem chapu. Ja mam pocit ze je to o celkove zmene pristupu, vsichni chteji delat vsechno. Jednou za mesic na stenu, jednou za mesic na kolo, jednou za mesic plavat, atd adt atd. Ve vysledku umis od vseho nic, ale tvaris se jako odbornik ... protoze to nic uz prece delas desne dlouho. Lidi kteri jsou ochotni investovat energii do rozvoje schopnosti v urcite oblasti je cim dal mene. A je jedno zda jde o lezeni nebo o cyklistiku. Ono to totiz obcas boli.
 lupaodpovědět 
   Re: a pořád leze okolo 5-6, je někde něco divného 15:05:21 08.12.2014
Mno on nekdo muze brat lezeni jen rekreacne pro zabavu. Neaspiruje na nejake zlepsovani, proste si jde obcas zalezt. Proc by mela byt povinnost, ze kdyz lezu, tak do roka dvou musim lezt sedmy nebo osmy?
Modpovědět 
    Re: a pořád leze okolo 5-6, je někde něco divného 15:17:51 08.12.2014
No jestli mu to nevadí spíš z důvodu, že pak se s někým bavíš, gesta rozmáchlá, hází tu Alpy, tu Prachov, nějaké ty sedmy osmy, patnáct let ve skalách a pak se ukáže, že dá položenou čtyřku, na písku se veze i v té čtyřce na druhém atd. No a když takovéhle typy na Smíchově potkáš každý týden, to se pak těžko ubráníš nějakému generalizování
odpovědět 
     Re: a pořád leze okolo 5-6, je někde něco divného 15:36:58 08.12.2014
Jo, to jsi vystihl celkem dobre.

Je to o pristupu. Ja se take obcas pro zabavu projedu na horskem kole nekde v terenu a nemam zadne tendence se zlepsovat. Ale, prestoze na kole jezdim uz roky, vubec by mne nenapadlo se povazovat za "bikera" a chovam znacny respekt vuci tem kteri se tomu venuji a umi fakt dobre jezdit.
Bohuzel potkavam (hlavne na preklizce) lidi, kteri par let tak nejak pololezaji, sebevedomi (az arogance) z nich jen strika, protoze oni jsou "lezci", pripade rovnou "horolezci". Presne ten typ lidi co te posle pohorsene do haje, kdyz je upozornis na nejakou chybu. Tenhle pristup mi vadi, ne to ze lezou petky (to je jen a jen jejich vec).

P.S. Ano, obcas mne stve kdyz nejakej clovek bojuje (fakt fest) s petkou a pul hodiny blokuje linii kterou bych si chtel vylezt. To uz v duchu prosim, at jde proboha jinam nebo at jde radeji delat neco uplne jineho. Ale to je spise o omezene mire tolerance z me strany:)
 lupaodpovědět 
     Re: a pořád leze okolo 5-6, je někde něco divného 15:13:34 09.12.2014
znam spoustu lidi co venku nebo i v horach vylezou sedmicku klidne na OS ale na stene ji nikdy nevylezli... 95% cest na stene je totiz na vytrvalost kde nemas jak odpocinout, venku jsou uplne jine cesty s dobrymi resty atd... stanovovat minimalni obtiznost na stene muze jen blbec :-)
janodpovědět 
      Re: a pořád leze okolo 5-6, je někde něco divného 18:58:20 09.12.2014
Proč do toho motáš hory a skály? Lezení na stěně a lezení ve skalách jsou dvě odlišné věci. O skalách se tu nikdo nebaví.
odpovědět 
       Re: a pořád leze okolo 5-6, je někde něco divného 20:59:17 09.12.2014
No on se tu ani nikdo nebavi o tom, kdo co leze.. Teda predtim nez si s tim zacal, podobne jako ted pisatel vyse se skalama, ty.
odpovědět 
   Re: Žebříky pryč21:37:06 08.12.2014
Podpis. Až na to, že jsou sedmičky, i v kolmáčích, které vyžadují i specifickou lezeckou sílu. Někdo tuto sílu má přirozeně, někdo ji musí trénovat.
 Variantodpovědět 
 Re: Žebříky pryč14:31:20 09.12.2014
Ja bych naopak stavěl jenom do šestek, maximálně do sedmiček, aspoň by tam nechodili ti namachrovaní frajírci co si myslí, že jsou něco víc než třeba já, kterýho to prostě baví a nezáleží mu na obtížnosti.
Lezbaodpovědět 
  Re: Žebříky pryč14:38:05 09.12.2014
Pominu-li to jako fór, tak jsi napsal pěknou hloupost. Jak dlouho by tě bavilo lezení dvojek? Moc dlouho asi ne. Co tě baví? Lezení šestek? Proč? A stejně, jako ty se nudíš v dvojkách, se někdo nudí v šestkách :-)
odpovědět 
   Re: Žebříky pryč14:59:06 09.12.2014
možná tě tou informací nepotěším, ale všechny aspoň trošku normální sporty žijou z rekreantů, a i stěnám začíná pomalu docházet že žijou z softmůvrů. stejně jako tenis, plavání, sjezdovky.... na většině profilů na stěnách je a vždy bude aspoň jedna cesta mezi pětkou a sedmou, tj aby si všude zalezl pravidelný ne moc talentovaný a ne moc pilný rekreant. k tomu jeden-dva profily pro borce a tři profily pro děti.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Žebříky pryč17:42:53 09.12.2014
Ale ono to nebylo o obtížnostech, to byla reakce na to, že ho lezení baví samo o sobě a čísla nejsou důležitá. Jsou. A jdou důležitá pro úplně všechny. Vynechme tedy konkrétní obtížnosti a vezměme to obecně. Podle mne by lezení nebavilo nikoho, pokud by měl dlouhodobě lézt jen cesty dvě tři čísla pod svým maximem. A je jedno, zda se jedná o šestkaře v trojkách, nebo devítkaře v šestkách. Samotné fyzické lezení je jen část, ještě je tam složka psychická, kdy lezec má pocit, že u toho také musí myslet a že cesta není úplně zadarmo a pak mít radost, že ji překonal. Takže ať chce kdo chce, obtížnosti důležité jsou. I když ne proto, abychom se chlubili, ale proto, aby nám cesta přinesla radost a spokojenost. Takže kdyby se stavělo jen do šestek, nebyli by spokojení ani ti šestkaři.
odpovědět 
   Re: Žebříky pryč17:30:00 09.12.2014
Heh.. Jen ti asi uniklo, ze tech lidi, co nudi v tech vyssich cislech je tak malo, ze pro stenu nejsou zajimavi.
odpovědět 
 Re: Žebříky pryč14:59:40 10.12.2014
No, holt někdo leze dobře a někdo leze rád.
Holt ne každý musí lézt od VII výš - já lezu už asi patnáct let okolo V a pořád mě to baví. Akorát se k lezení dostanu málo, takže výkonu mizerné, to souhlasím.
Každý má priority jinde, ne každý si musí hrát na mistra světa.
HoKodpovědět 

 Legracni11:54:39 08.12.2014
Opocenene chyty, ci pochcane lezky chapu. Ale co je tak desne nehygienickeho na nehtech?? A muzu si v satne po sprse ucesat vlasy? Nejsem uz nejmladsi a urcite jich tam po me na zemi par zustane! A z hygienickeho hlediska je to to same jako nehet.
Ano, striham si je vetsinou doma, ale obcas zapomenu. Pak povazuji za slusne nedelat bordel a odstrizky nasledne odklidit do kose. Ale nikdy ve mne pohled na nekoho kdo si striha nehty nevyvolaval nejake nelibe pocity. Proboha, nebudu ja nejake uchylne prase?!
 lupaodpovědět 
 Re: Legracni17:21:52 09.12.2014
To ze ty neco nepovazujes za divneho neznamena, ze se to ostatnim nemuze eklovat. Asi prave kvuli lidem, kteri vidi hlavne sebe a posuzuji veci jen podle sebe, zacali vznikat takovahle pravidla.
odpovědět 
  Re: Legracni22:45:18 09.12.2014
To se dá i obrátit. To, že se někomu přecitlivělému něco ekluje, ještě neznamená, že má svůj problém ostatním nutit jako normu...
(Tím nemíním vstupovat do diskuse, je to čistě formální poznámka; dostatečná zábava je už jenom si to tu číst :)
P.odpovědět 

 Nedělej Bardotku...12:12:31 08.12.2014
...čeho je moc, toho je příliš...

...ale nehty si na stěně ostříhám úplně v pohodě, nad odpadkovým košem... s krvavou rukou se lézt nedá, takže zalepím a lezu... když někdo blokuje cestu a není přítomen, lano mu stáhnu a připravím mu ho k dalšímu použití... bez lezeček se moc lézt nedá, ale plísně se stejně dobře šíří po podlaze... pokud se trénuje vytrvalost, člověk je holt mokrý až na prdeli a ani triko mu nepomůže... co mám v batohu, po tom je každému kulové, když něco zavazí, tak to odsunu bokem... malého haranta okřiknu a rodiči vysvětlím (nejde vždy, samozřejmě, pravidla pohybu harantů by měla být stanovena správcem stěny)...

Pak ještě u nás mluvíme hodně sprostě, řveme při pokusech a při pádech a občas čůráme do umyvadla... No a co?? Kde není živočišná lidskost, tam není sranda. Tím samozřejmě nesmí být dotčena pravidla bezpečnosti!!!
 Variantodpovědět 

 Cui bono13:23:20 08.12.2014
Hele, chlapci já bych hrozně rád věděl, proč se tady tahle přihlouplá etiketa objevila? Je to přejatá etiketa z nějakého zapáďáckého webu bez citace, sepsané postřehy z lezení na překližce na západě, autorovi vlastní názory, trapný pokus o vtip, vizionářský pokus zavést pořádky na stěnách u nás, všechno dohromady?
Proč by mne mělo zajímat jak lezou na západě? Co je mi po tom... Pamatuju eště punkový stěny, kdy člověk byl především rád, že steňa vůbec je. Na Brumlovce se všichni převlékali rovnou na stěně, věci měli rozházený u sedadel, potili se jako prase, mágovali, pískaři nemágovali, lezlo se bez trika, na bouldrovce řvalo a já nevím co eště, a všeci byli spokojený.
A rád bych dodal, že body-tričko/zpozecený prase/oslizlý jdou proti sobě a naopak jediný smysluplný a důležitý bod-povinnost mágovat, páč kdo má po tom slizu lézt byla naprosto marginalizována. A o mnohých metodických a aj. prohřešků "nýmošů", kdy občas ohrožují i vás ani čárka...
k.odpovědět 
 Re: Cui bono14:13:53 08.12.2014
Pokrok nezastavis. Doprej si ho take (ten osobni).
odpovědět 

 Pravidla - menší zlo...14:26:54 08.12.2014
OK. Já nejsem vyrýsovanej šlachovitej mladej sedmičkář, mám trochu nadváhu a lezu asi rok... Ale baví mě to. Pravidla na stěně chápu. I nošení trika chápu. Mě, a myslím, že i většině těch co obhajují lezbu bez trika by se nelíbilo, kdyby si přišli zatrénovat a tam funět po trojce nahoru nějaký chlupatý zpocený tlusťoch... jako třeba já... bez trika (neříkám, že lezu trojky a neřikám, že bych si někdy svlíknul triko :-). Zavedeme pravidla jak má člověk vypadat aby mohl lízt bez trika? Také sundat cesty lehčí než sedm... Myslíte, že by se stěny tipu Big Wall uživili?

POKUD JSOU LIDI ROZUMNÝ, TAK PRAVIDLA BÝT NEMUSÍ, ALE NĚKDY JE PROSTĚ MENŠÍ ZLO SI TO TRIKO OBLÍCT...
paveerodpovědět 
 Re: Pravidla - menší zlo...14:34:21 08.12.2014
Rozum a skromnost (zvlast dobrovolna) jsou cim dale vzacnejsi...
odpovědět 
 Re: Pravidla - menší zlo...14:39:46 08.12.2014
A proc by mi melo vadit se divat jak leze pupkac bez trika? Je to prece uplne jedno, pokud se mu tak leze lip, at to dela. Co by pupkaci meli delat na bazene? Plavat v overalu? Nebo tam vubec nechodit? To by asi byli pupkaci do konce zivota. Pokud to opravdu nekoho tak pohorsuje, tak at se na nej nediva a poradne jisti.
Modpovědět 
  Re: Pravidla - menší zlo...14:51:36 08.12.2014
Nehledě na to, že někomu se mohou ti pupkáči a oplácané ženské líbit. A naopak se někomu nelíbí hubení šlachovití... Takže ať si každý leze, jak chce :-)
odpovědět 
 Re: Pravidla - menší zlo...15:06:58 08.12.2014
nahoře bez je přeci in! zejména u žen!
honza k.odpovědět 
 Re: Pravidla - menší zlo...16:11:34 08.12.2014
Upřímě je mi to taky celkem jedno. Tak 99,5% lidí je soudných a když na to někdo má, tak ať si triko sundá. Navíc je to na provozovateli stěny, pokud nějaký takovýhle pravidla budou, nebo ne. Já bych to třeba i překousnul a jenom bych si něco pomyslel, ale na stěny chodí spostu lidí/žen a dívek, kterým by připadalo nechutný koukat na pětapadesátiletýho chlupatýho spocenýho pupkáče bez trika... OK. Určitě se ozve nějaká, že je to sexy... Některý ty komentáře mi fakt připadají typu JÁ JSEM KING A VŠICHNI SE POSERTE... :-).
 paveerodpovědět 

 Rád bych15:00:50 08.12.2014
znovu upozornil, že pokud mě bude někdo "nutit" lézt v tričku, vystavuje se tak stříkajícímu potu až z výšky 14m a to už jsou počítaje různé úhly dopadu hodně velkýý kapkyy..myslím, že tak zechčiju celou jednu stranu.

cca po 5 cestách si to triko pujdu doprostřed sálu vyměnit (ano, modří už vědí, budu u toho polonahej..:DD
seržodpovědět 

 Povinná trika nebrat15:52:05 08.12.2014
Sundavání trika rozhodně neomezovat. Kam by pak chodili narcisové a voyéři jako já? Vždyť by stěny přišli o 2/3 uživatelů! Co třeba doporučit povinná trika bazénům? Pokud se zároveň zakáží horní díly plavek, tak jsem pro :-D
Bídaodpovědět 

 Prášilové16:30:51 08.12.2014
Přiznám se, po tom bodu o nemágování jsem čekal podobnou stížnost na prášily. V kruzích kde se vyskytuji se za prohřešek považuje spíš mágování, zvláště přehnané a zbytečné.

Navíc, už jsem viděl lidi nadávat kartáčovat chyty po prášilech co lezli před nimi, ale nikoho s hadrem.
Pavellodpovědět 

 Emmm... 16:34:28 08.12.2014
No tyvole s nadsázkou. Nějak mi nepřipadá, že by si tu pětkaři, nebo začátečníci stěžovali na zamatlaný chyty, nebo existenci pravidel... Spíš mi tu připadá, že si tu stěžují namachrovanci, mistři světa a lidi, kteří když lezou dobře si myslí, že mohou vytvářet pravidla jako třeba že by tam ti pětkaři vůbec neměli chodit. To že někdo začínal na šestkách neznamená, že to je standard a že kdo po roce neleze líp by měl přestat. Je mi 34 a začínal jsem před rokem. No a co, že se teď teprve začínám dostávat na šestky. Proč by měli pětkaři přestat lézt když je to baví. To mi připadá podobný jako kdyby někdo řekl, že by se vozíčkáři měli střílet, protože nemaj na to aby chodili...
 paveerodpovědět 
 Re: Emmm... 16:53:05 08.12.2014
Ještě musím říct, že nikomu nezávidím to jak leze i když leze jako bůh. Vím, že nikdy nic pořádnýho nevylezu, ale baví mě to, tak proč bych měl přestávat.
paveerodpovědět 
  Re: Emmm... 17:46:02 08.12.2014
bacha, tady když nelezeš pod 7 nebo si nevedeš deníček tak na tvý komenty většinou ani nezareagujou, protože by se tím sami shodili.
Časy socialistickejch her na bažanty a mazáky evidentně ještě dlouho neodezní..;)
Bolekodpovědět 
   Re: Emmm... 17:46:32 08.12.2014
lezeš
bolekodpovědět 
    Re: Emmm... 18:06:20 08.12.2014
Je to slabý řešení hovadin, které tahle komunita vždycky bohudíky postrádala. Občas tu vylítnou články o staré gardě bouráků let minulých, o šílených pařbách, tazích kombinovaných s dech beroucími výkony, časy s obdivuhodnou tolerancí vůči téměř všemu, možnosti na všem se dohodnout, říkat věci "do ksichtu" apod.. Starší ví o čem mluvím, mladší nechápou a začínají být evidentně zhýčkaní dobou i konzumem. Neříkám, že vše je z cesty a kodex je hloupost úplně, ale spíše ano. Každý ať začne především u sebe sama, jak se soudností, tak především tolerancí.
srstkaodpovědět 
     HMMMMHMMMM19:46:43 08.12.2014
Tak, od kutě začít:) Nechtěl autor článku vlastně při tom "boomu"lezeni v dnešní době pouze poukázat na to, že při takovichto masových akcích je potřeba dbá ti na okolí kolem sebe?samich?-toď dotaz na autóra:) jinak po přečtení témeř nesmyslných komentářů,teda né všech a teda pouze pro mě a samo jen v mých očích napíší jen jedno.kdyz po dvou letech bez žádného tréninku s ne moc volným časem byt na stěně lespoň 2 krate týdne mrskaš 9 pak se ti stane Osudová chyba na skalách,přežiješ 15m zem seš poli trauma tak se budes těžko rozlizat na 7 jak sem četl i kdyby jsi lezl po "všem".na víc mam manželku která se snaží a leze daleko daleko déle než dva roky,leč ma strach z výšek a to ze si nacvaka 4/4+je pro ni i pro mne radost veliká.nebudu dále komentovat jinak bych si ani do žaludku neviděl. Jo a deti máme taky ,dvě a Venda uz v roce chápal ze před lezce a přes lano se neleze.koncim,je to o lidech pouze a pouze o lidech ,diky bohu.hoře zdar
Václav odpovědět 
 Re: Emmm... 21:19:47 08.12.2014
Pro tebe a pro Václava níže - jste na Lezci, proberte se. S nadsázkou si to přeber podle sebe. Na jednu stranu bych to i mohl myslet vážně, na stranu druhou mají podobní lidé můj obdiv. tentokrát bez nadsázky a ironie. Když tam vidím občas důchodce, jak se škrábe do čtyřky, říkám si, jak je to úžasné a že ten člověk má stále dost elánu a chutě. Mohl by sedět u telenovely a skuhrat na život, ale on se tu pere sám se sebou. To samé obézní. Nelíbí se mi vzhledově, ale na druhou stranu si jich vážím, musím to být těžké rozhodnutí jít lézt a setrvat tam mezi spoustou štíhlých bušičů. Jejich snaha o nějakou činnost je opravdu obdivuhodná a mají moji úctu. A jsme tak zpět na začátku u celé podstaty článku a zejména pak bodu 10. Nechte ostatní žít, stejně jako se nelíbím já vám, se nelíbíte vy mě. Ale to ještě není důvod k omezování a nevraživosti. A přeber si to, jak chceš. Hlavně mi neříkej, co a jak mám mít v batohu a jak se mám na lezení oblékat.
odpovědět 
  Re: Emmm... 20:06:12 09.12.2014
No asi to bylo smerované na mne Václava,chtel jsem reagovat na opravdu zbytečných množství slov,které s tímto článkem vůbec vlastně nesouvisí,píši zde poprvé je to teda makačka se trefit na reakci,ted to chňápu. Proste ležet hlavně hlavou:) teda lézt....
Václav odpovědět 

 Ještě že v tom už mám jasno19:59:41 08.12.2014
Z článku na mě plyne hřejivý pocit, že to nejhoší, co se člověku může na umělé stně přihodit, je setkat se s návštěvníkem stříhajícím si nehty :). Pak jsou tam samozřejmě další odpornosti, jako nějaký hulvát lezoucí bez trička :D, ale ty se díkyu shovívavosti a bezbřehé toleranci autora nedostali mezi zločince nejzavrženíhodější.

Bohužel, pak jsem si uvědomil, že na stěně nejspíš mohu podkat též autora tohoto pozoruhodého výtvoru. Obávám se, že společný prostor jde smysluplně sdílet pouze cestou dohody a nadhledu. A opravdu nevím, jak by k tomu měl článek napsaný obsaově i fomou ve stylu "Snědl jsem šalamounův trus a takto byste se měli chovat, ubozí smrtelníci" pomoct.

Pravidla určuje v legislativně akceptovatelném rozsahu provozovatel stěny. Tam by měl autor směřovat své nářky, vylévat osobní idiosinkracie na lezekém serveru považuji za ubohost. Pokud provozovatel dá přednost tomuto stylu pravidel, bude mít autor svůj ráj na zemi.
Já za sebe doufám, že majitelé mají dost soudnosti aby udželi své provozovny použitelné jak po hygienické, tak po společenské stránce.
Víťaodpovědět 
 Re: Ještě že v tom už mám jasno20:10:41 08.12.2014
Hele Vitǒ a autor se uz vyjádřil proč to tu je,v tomhle jasno nemám ??
Vaclavodpovědět 
  Re: Ještě že v tom už mám jasno20:16:30 08.12.2014
TAK JAK TO TEDA JE PANE AUTOR????????????????
odpovědět 

 :-)22:19:32 08.12.2014
Dobrej článek!
Sáraodpovědět 

 Stěny u nás22:43:37 08.12.2014
Hádám že autor psal vše s velkou dávkou nadsázky. U nás je situace specifická, přesto vývoj nějak postupuje a těžko se zastaví. Rád bych se ho zastal, protože během mého delšího pobytu v cizině, jsem navštěvoval stěny v západní Evropě. Nejvíce v Holandsku a v Belgii a i v Německu. A některé psané a nepsané regule nás dost dostávaly do kolen. Někde nechtěli ani, aby se chodilo naboso po hale.
 jirkasodpovědět 
 Re: Stěny u nás10:41:47 09.12.2014
Kamarad v Holandsku ani nemohl tahat - proste vsechno bylo toprope
odpovědět 
 Re: Stěny u nás13:22:00 09.12.2014
Opravdu vidíš nadsázku? Přede mnou je ukrytá tak dovedně, že ji a ni při třetím čtení nemohu najít. A jakkoli vývoj se jistě zastavit nedá, může se ubírat různým směrem.
Doufám, že vývoj směrem k předepsanému dreskódu nebude pokračovat od navrhovaného poviného trika přes třeba tebou zmíněnou povinou obuv po jinými kulturami vyžadované zakrývání hlavy, obličejů či s jakou tělesnou součástí kdo zrovna bude mít psychický problém.
Stejně tak mi přijde, že zatrhnu-li si nehet, není potřeba navštívit laboroatř certifikovanaou na třetí stupeň biologického ohrožení abych mohl zjednat nápravu.
Z opačného konce zase jsem schopen pochopit, že když si nachcám na lezky protože mi přijde že za vlhka lépe drží, může to někomu přijít přes míru ;)
Víťaodpovědět 
  Re: Stěny u nás21:01:19 09.12.2014
Vzdyt drescode vyzadovan je - naheho te lezt nenechaji. Tak proc ti tak vadi "jiny" drescode.
odpovědět 
   Re: Stěny u nás11:41:38 10.12.2014
Jak již jsem tu psal jinému či stejnému anonymu o něco níže - jakkoli své budu své názory s potěšnením obhajovat, budu tak činit pouze pod příspěvky doplněné identifikací přispěvaele
Víťaodpovědět 

 skutecne lezecke desatero00:47:32 09.12.2014
zaznelo to tady vyse, trochu zjevny pravdy, vybrany z ruznejch blogu - novyho nic moc, kdo trochu premejsli nebo neni prase, tak mu to dojde.

K ty krvi - jasny, kazdymu se obcas urve mozol, ale bacha, nektery viry muzou bejt vcelku rezistentni ... takze v tomhle palec nahoru.

Provozovatel by si to mel poresit v provoznim radu - v Evrope ci USA je tohle desatero nepodkrocitelny standard.

Jasny - na lezeni bez trika sahat nelze - ze jo - pohledy ukosem - vyrysovanej trapez - kdo to nema rad ... kazdej, i kdyz je pekac buchet uz ochablej

Co je myslim dulezitejsi - tak prosazovat skutecnou bezpecnost.

Kdyz jsem tak brouzdal internetem ve snaze najit odkud tenhle prispevek vzal inspiraci, tak jsem narazil na par hezkejch blogu, ktery resily veci skutecne lezecky. Kdo hleda, najde ...

Znovu proprano jiz mnohokrat, ale vice lezecke:

1. o svych vykonech zbytecne nezvan tech spickovych je omezene mnozstvi a Tve to z nejvetsi pravdepodobnosti nejsou - 7b+/7c/8a/b jsou urcite perfektni, ale stejne jsi jeden ze stovek/tisicu.

2. sdeluj "beta" pouze, kdyz si vyzvan, kdyz se zeptas, ze o to protistrana stoji nebo kdyz jde o zivot. Verejne vyrvavani programu muze spouste lidi vadit, obzvlaste kdyz se to spoji s nekterym z bodu nize. Kdo tvrdi, ze to nikdy nedelal, dela to dodnes ...

3. nepredvadej se - obzvlaste ne v nizkych stupnich obtiznosti - je to trapny - do 9-/9 je to hlavne o dispozici (sam ji nemam).

V posledni dobe jsem si vsimnul (na umelych stenach) par veci, ktere mi prijdou, rekneme, nesympaticke, asi je to dano narustem kurzu/kurzistu/lezoucich deti.

1. skupinky instruktoru lezoucich v nizsich/ strednich (do 7/7+) stupnich obtiznosti, kteri opanovavaji scenu. Proste, kdyz se v telocvicne predvadi lezec/ci ve stupnich 9+ a vice, prijde mi to jaksi OK, kdyz to delaji lidi s vykonnosti o tri stupne niz, je to ... usmevne...

2. hecovani zacatecniku/deti do lezeni k padu. Opakovane jsem v posledni dobe registroval sceny, kdy "(pseudo)trener" hulaka (nejlepe pisti) na dite "di do toho, pojed, nedoberu te, ty mi snad neveris, ze te chytim, pojed, das to, rusim jisteni ..." a dite breci krici, boji se, slachy se napinaj, laktat a adrenalin stoupa, lezeni se meni v drama, cela stena vcetne rodice na to kouka, jakoze to takhle ma bejt - vlastne pobavene na ucet vystresovanyho jedince, kdo je soudnej tomu je trapne a prislusna osubka se stejne nakonec pusti, aniz by udelal/a onen pres hranu jdouci krok.

3. partnerske/namluvove laskovani na lane - typicky - uuu, uuu, rad bych Te zbalil - tak te rychle pustim dolu a zabrzdim nad zemi nebo delam tyjatr viz bod 2 - divka pisti - chlapcovi se napina zlaza, vsichni okolo se leknou a v lepsim pripade si reknou - to je ale ...

Tak jo, to sou me postrehy, autor to chtel, tak to sem pisu.
 
 
J.Kladaodpovědět 
 Re: skutecne lezecke desatero09:23:52 09.12.2014
ty se musíš hrozně nudit..
antiKládaodpovědět 
  Re: skutecne lezecke desatero10:19:05 09.12.2014
Zda se nudim je tangenta. Obsah? Poznal/a ses?
J. Kladaodpovědět 
 Re: skutecne lezecke desatero11:30:33 09.12.2014
Díky za rozšíření o několik bodů.
Některé již teda zasahují do sféry bezpečnostních pravidel a já jsem spíš psal (doufám, že každý pochopil, že to byl spíš jako humorně laděný článek) o etiketě, ale stejně dík.
Steveodpovědět 
  Re: skutecne lezecke desatero13:56:20 09.12.2014
Nedá mi to se nezeptat - co si zhruba představíš pod slovem humor? Mě to připadá spíš jako příloha knihy Leviticus...
Víťaodpovědět 
   Re: skutecne lezecke desatero21:03:51 09.12.2014
Kolik bodu z toho Vito porusujes, ze proti tomu tady tak brojis? :)
odpovědět 
    Re: skutecne lezecke desatero11:03:15 10.12.2014
To je opravdu tak těžké vymyslet si nějaké jméno pro identifikaci svého světonázoru alespoň v rámci diskuse? Jsme na internetu, nemusí být rovnou pravdivé. Například se to hodilo abys poznal že s tímto článkem mám nějaký problém.
Na otázku bych rád odpověděl, sám fakt, že jsem se do diskuze na internetu pustil znamená že v této velmi specifické aktivitě spatřuji nějaký smysl (což mě samotného dost překvapuje).
Ale než abych odpovídal jednotlivému příspěvku nespojenému s žádným názorem, to si toto potěšení raději upřu.
Víťaodpovědět 
     Re: skutecne lezecke desatero12:41:49 11.12.2014
Mas problem s logikou, prave jsi odpovedel.
odpovědět 
      Re: skutecne lezecke desatero20:54:39 11.12.2014
Hele mě třeba vadí ten bod 10. tedy lezení bez trika.Mám spoustu hezkejch lezeckejch hadrů za nemalej peníz,ale na zafuněný stěně je mi v nich při lezení vedro a to mi vadí.Podotýkám,že se potím opravdu velmi málo a pod stěnou se obléknu i do bundy. :)
odpovědět 

 rybářské závody11:54:31 09.12.2014
Jestli mi něco přijde jako opravdu bordel, tak když na nějakou menší stěnu typu FreeSolo přifrčí lezeckej kroužek (občas vezmu li v potaz stáří lezců spíše kruh) a "zarybářujou" třeba 10 linií (ono se to nezdá moc, ale zrovna na tom FreeSolu je to dost když člověk leze do sedmiček a třeba pula cest je tam nad 7). A ty lana tam maj takhle natažený klidně hodinku někdy i dvě a při tom lezou najednou tak na 3 liniích. Bylo by fajn si uvědomit, že tam nejsou sami. A možná by nebylo od věci lézt jednoduší cesty , ale s tím, že si sám cvakám. Promiňte, ale když nejednou vidím na stěně děti  brzkého školního věku, jak si sami cvakaj, tak proč by to nemohly dělat dospělí !
 tuffgong1odpovědět 

 smrt metrosexualum12:10:04 09.12.2014
Mne na stene nejvic vadi ta halda lidi, tak pocitam, ze kdyz si budu strihat nehty, smrdet, prdet a lezt s vyvalenou pneumatikou, poridim si psa a prestanu okrikovat deti,  tak vas to prejde a prestanete tam aspon lezt! :-P  Ne ted vazne, neni pan autor trochu citlivka? Nereknu jezdit v tramvaji z bezdomovcem, ale v telocvicne plne lezcu se halt s nejakym tim oderem pocitat musi. A kdo si chce lezt bez tricka a nestydi se za to, tak snad jeho vec. Neprovozoval jsem to, ale jeslti to nekomu vadi, tak snad demonstrativne  zacnu.
smradochodpovědět 
 Re: smrt metrosexualum12:32:26 09.12.2014
Možná to bude vypadat blbě, ale s názvem tématu nejsi tak daleko od pravdy. Když okolo mne projde někdo zpocený, ok, v pohodě. Ale když okolo mne projde nějaký převoněný týpek, blil bych. To samé holky. Když je někdo jak chodící parfumérie, je to snad hnusnější a odpudivější, než přirozená zpocenost (nezaměňovat za zapařené tričko :-) ).
odpovědět 
 Re: smrt metrosexualum17:35:00 09.12.2014
Presne minule jsem brutalne usral a ty chudinky citlivky se z toho mohli zblaznit. Osobne bych byl jeste pro povoleni koureni na stenach. Je to svobodomyslny cool sport a tak proc se omezovat.
odpovědět 
  Re: smrt metrosexualum17:51:52 09.12.2014
Pochybuji, že tvoje usrání se vyrovná tomu, když si někteří sundavají lezečky už cestou dolu a pak je tam válí po zemi a jsou na boso nebo v sandálech, takže smrad z nohou má volnou cestu do okolí :-)
odpovědět 
   Re: smrt metrosexualum18:59:43 09.12.2014
Aha, ty budeš ten druh, co si lezky nazuje v šatně ( nejlépe i oblékne sedák) a sundá je o tři hodiny později opět tam...
antiKládaodpovědět 
    Re: smrt metrosexualum19:36:08 09.12.2014
:D :D
Kubajzodpovědět 
    Re: smrt metrosexualum20:48:49 09.12.2014
Hele, psal jsem, že tomu smradu se něco těžko vyrovná, ne že mi vadí :-) Konstatování a stížnost jsou dvě odlišné věci :-)
odpovědět 
 Re: smrt metrosexualum19:50:49 09.12.2014
Metrosexuálství v českých zemích do lezení vtrhlo už kdysi za Tomáše Mrázka: pamatuji jak se tu propíral jeho výrok, že by lezci měli skoncovat s otrhaným vzhledem (:
Petraodpovědět 
  Re: smrt metrosexualum21:23:55 09.12.2014
To si Toma asi v posledmom case nevidela :)
fukodpovědět 
  Re: smrt metrosexualum10:22:59 11.12.2014
až mi budou platit tak, abych si koupil lezecký kratase za 1500kč, tak si je koupím. do tý doby polezu v kratasech za 30kč, protože je na druhým vyletu zaseru a roztrhám
hodpovědět 
   Re: smrt metrosexualum10:45:22 11.12.2014
Prdění ještě dobrý, ale sraní bych na stěně už fakt netoreloval...
odpovědět 
   Re: smrt metrosexualum10:52:18 11.12.2014
ked si trotl a nevies liezt tak dotrhas ti sikovnejší to vedia aj bez roztrhania...
odpovědět 
    Re: smrt metrosexualum13:17:06 11.12.2014
Já myslím, že neumí. U kraťasů za 30 kč nemůžeš lézt tak, že se neoroztrhají, protože se rozpadají samy od sebe. Jiná otázka je, zda mít dobré a trvanlivé kraťasy za 1500 třeba na 5 let, nebo každý měsíc kupovat jedny nové za tři pětky :-)
odpovědět 

 Etiketa vždy na místě10:10:32 10.12.2014
Díky za dobrý článek,osvěta je potřeba.Popularizaci lezení a rozvoji byznysu stěny jasně přispěly.Množí se to tak lidmi,že občas všichni čumíme co to je a dá se předpokládat,že nárůst masy "divnotypů" bude přibývat i ve skalách.Tím spíš je pohodově podaná etiketa na místě.Všichni s tím máme nějakou zkušenost.Jak už ale někdo výše zmínil jsou to právě "lajci",kteří to živí takže buďme rádi.Diskuze neméně zajímavá.Emoční výkřiky borců co zapomněli na svoje začátky jsou spíš smutné než přínosné.Někde jsem viděl supr provozní řád formou emotikon..lepší než 1000 slov!
Martinodpovědět 
 Re: Etiketa vždy na místě12:03:40 10.12.2014
Nikdo proti etiketě nic nemá. Ano, je potřeba. Když ti bude někdo nalézat do tvojí cesty, je to špatné. Když ti nějaký debil překříží lano nebo spolulezce pouští přes tebe, takže tě spálí, je to také blbé. Když někdo stojí pět metrů od stěny a při pádu spolulezce smete vše po cestě, také by to nemělo být. Ale že si někdo leze v tričku? A co v elasťákách? Viděl jsi někdy tlustou ženskou v elasťákách? A nebo v těsném tričku, takže vypadá jak reklama na Michelin? Blbé, viď? Takže jestli chcete etiketu, ok, udělejte ji, ale ať se to týká bezpečnosti a ohleduplnosti. Pak bych to podepsal také. Ale předepisovat oblečení? Příště zakážeš co? Vše, kromě značkových lezeckých kalhot? Nebo před vstupem nakážeš, stejně jako v bazénu, povinnou sprchu?
odpovědět 
  Re: Etiketa vždy na místě13:51:38 10.12.2014
Ano, jak říkáš, ohleduplnost. O ničem jiném článek není.
martinodpovědět 

 hluboká myšlenka10:49:28 10.12.2014
Co je lepší - čuchat smrad z lezeček některých jedinců (jde o značné číslo), když se budou přezouvat pokaždé, když půjdou na toaletu, nebo donutit ty barbíny na Smíchovce, aby čtyřikrát denně ty čtyři metry čtverečné vytřely?

odpovědět 
 Re: hluboká myšlenka18:33:29 11.12.2014
Jj, na Smíchově jsou neskutečný nány... Jako vzíz do ruky hadr, to by jsi po nich ch těl moc!
Uhirodpovědět 
  Re: hluboká myšlenka11:47:20 15.12.2014
no jsou tam dvě holky, co kmitaj a pak tři co ke kase zajdou v pauze mezi dvěma cigaretami.
odpovědět 
   Re: hluboká myšlenka22:01:11 15.12.2014
Hmm, tak to já měl štěstí dycky na nány. Majitel je idiot že toto trpí!
Uhirodpovědět 
    Re: hluboká myšlenka22:54:36 15.12.2014
Majitel to trpí, vydělává dost...tobě to vadí, ale pořád tam chodíš, platíš...ty, jsi idiot....
antiKládaodpovědět 

 Steny12:56:22 10.12.2014
1 - Najviac ma sere ked si partia viacerych lezcov natiahne cestu, ktoru potom skusaju s hornym lanom 2 hodiny a je celkom zablokovana, pripadne aj cesty okolo, ktore sa krizia.
2 - Prdenie.
3 - Pobehujuce deti a psy na stene bez dozoru.
Joloodpovědět 

 diky za clanek23:57:50 10.12.2014
:)velmi jsem se zasmal.:)
dodpovědět 

 TOlerance10:17:45 11.12.2014
taky nejsem odvázanej ze smradu, ale holt jsme lidi. Ono to na druhou stranu člověka učí určitý toleranci. To že trend doby je nějakej a spousta lezců je zabejčená a chce si žít(lízt) ve svým starým světě kdy se neřešil každej prd je v pořádku. Oba úhly pohledu maj svůj přínos.

ale sečteno podtrženo, člověk co mi zejtra vrátí zapomenutej matroš může bejt zrovna ten, kterej tam předevčírem smrděl a házel zpocený záda /nebo se vztekal nad hygienickejma návykama druhejch.

Jsou asi důležitější věci, etika a etiketa na skále je možná jedna z nich. Stěnu si postavíme novou, skály ne.
Brkoodpovědět 
 Re: TOlerance10:26:21 11.12.2014
Nemáš pravdu. Není to o tom, že by někdo chtěl, ale o tom, co třeba s sebou trénink nese. Ono je hezké poučovat ostatní, když si jednou týdně odskočím z kanclu a jdu si na stěnu s kamarádkou nebo kamarády jako za společenskou událostí. Ale co když tam chodí někdo trénovat? 3x týdně dvě a až tři hodiny na stěně. A nestrávené tlacháním o počasí nebo kolegyni, ale opravdovým lezením. Nikdo nechce smrdět dobrovolně. Ale zkus jít po tréninku do šatny hokejistů... I v normálním fitku to večer smrdí a přes den to má svůj specifický odér. Prostě se lidi pohybují na uzavřeném sportovišti a s tím jsou spojené i všechny průvodní jevy sportování. Jestli chcete jít pokecat s kamarády a pobavit se, nelezte na sportoviště. A když už tam vlezete, nepředělávejte sportoviště na centrum volného času pro všechny.
odpovědět 

 Blbky pod stěnou10:32:26 11.12.2014
Sorry za název, ale týká se to z 95 % ženských. Proč tu vlastně není pravidlo, že lezec s jističem nemá obtěžovat své okolí debilními rozpravami? Myslíte, že je to příjemné, když někde jistíte, přijde vedle vás nějaká kravka a deset minut tam řeší vztahy s kolegyní a kolegou nebo problémy v rodině či na pracovišti? Pořád nahlas melou, ona navázaná, drží chyt a kouká na jističe, se založeným jištěním, ale to je vše. Nebo žvaní ještě u třetí presky a neleze dál. Otočit se na druhou stranu a nedívat se na ně mohu, ale vypnout odposlech nejde. A často jsou to kecy opravdu brutální. Proč v pravidlech není, že se nemají ostatní lidi na stěně obtěžovat ani tímto způsobem?
odpovědět 
 Re: Blbky pod stěnou10:47:24 11.12.2014
lezení se mění, z adrenalinovýho sportu se stává široce dostupný společenský trend, životní styl, se všema klišé, který běžně ve společnosti jsou.

Bude asi potřeba si zvyknout, že na skalách běhaj voňavý, našminkovaný holky, na jejich kecy i kecy jejich jističů.

Možná časem nepůjde o to kdo co vyleze, ale nakolik se u toho pobaví. Nebo přijde ještě jinej trend, kterej teď ani neodhadnem.

ti chytřejší (adaptabilnější?) si na tom najdou i svoje pozitiva. Třeba že budem v širším měřítku jajko národ zdravější, zdatnější, apod.
odpovědět 
  Re: Blbky pod stěnou11:27:11 11.12.2014
To těžko. Není trend naopak takový, že s postupující dobou společnost jako celek degeneruje a celkové zdraví a zdatnost upadají?

Jen tak letmo jsem zkusil najít pár dat a cca 55 procent populace je obézní, přičemž procento dlouhodobě stoupá. To samé platí o nemocech kardiovaskulárního systému a dalších nemocech vyplývajících z nedostatku pohybu a špatného životního stylu. Takže ne, nebudeme na tom lépe.
odpovědět 
   Re: Blbky pod stěnou11:45:41 11.12.2014
celospolečenský trend opravdu je, že děcka se přestávaj hejbat. Přesto si myslim, že lezení v sobě spojuje ideální kombinaci něčeho co je cool, co frčí, u čeho se odreaguješ, cejtíš se jako king, dobře se zpropaguješ na FB, je to hravý, a uděláš i něco pro svoje zdraví.

když to srovnáš např s halovejma sportama, něčím kde jsou spíše uzavřený komunity, vlastně se tam toho moc okolo neděje, nemá to takovej přesah mimo tu komunitu. že uběhneš stovku za 14? Většina populace na tom neuvidí nic záživnýho. Fotka jak visíš někde v převisu je mnohem atraktivnější.

lezení je prostě cool a má to svoje důvody,. logiku..
odpovědět 
    Re: Blbky pod stěnou12:58:33 11.12.2014
Tak to je, bohužel, pravda. Dříve stěna byl primárně sport a ta společenská omáčka byla určitý doplněk a bonus. Dnes se z překližek stává naopak společenská záležitost, kde je doplňkem a bonusem přelezení nějaké té cesty. Ale stejně, jako zatím není přípustné dojišťování na písku, by nemělo být přípustné, aby kecálisti a softmoveři násilím a uměle měnili zvyky a zažitá pravidla na stěnách a vnucovali ostatním své názory a pohledy. A tady i bohužel platí, že čím lepší a novější stěna, tím větší extrémisté ze všech stran tam chodí. Takže třenice mezi metroušema, blbkama a lezcema budou mnohem větší na BigWallu, než v Holešovicích.
odpovědět 
     Re: Blbky pod stěnou14:43:49 11.12.2014
může bejt, je pravda že na ruzyň a do mamuta tyhle nový vlny "lezců" zrovna nepospíchaj.

u ruzyně to může bejt daný polohou, u mamuta tím, že trochu zaspal dobu.

odpovědět 
     Re: Blbky pod stěnou18:38:52 11.12.2014
Na bigwallu jsem zatim zadnou premiru metrousu a blbek nepotkal. Stejne tak si tam zatim nikdo nestezoval na moje roztrhane gate s dirou na koleni a na prdeli a na moje sproste nadavky... Ale to mozna take souvisi s tim ze tam chodime rano a vetsinou se tam v tuhle dobu pohybuji fakt machri (prijde mi ze jsme tam vzdy nejslabsi lezci) kteri prisli fakt za lezenim.
Radekodpovědět 
 Re: Blbky pod stěnou10:48:25 11.12.2014
tebe nejaká z nich nedala aj ked si prosil ze? ;)
odpovědět 
  Re: Blbky pod stěnou11:18:21 11.12.2014
No raději bych si ho uřízl, než mít něco s některou z nich. Já na zbytečné řeči nikdy nebyl a než poslouchat a prožívat, co provedla její kolegyně jejímu kolegovi, to už bych byl raději bez sexu. Vídávám u nás podobných dvojic několik. Třeba jedna jsou dvě holky tak okolo 25 let, obě silnější, ale je na nich vidět, že se udržují, jsou obchodní zástupkyně u farmaceutické firmy. Z firmy znám skoro úplně všechno a každého, včetně záletů, kdo s kým a kolikrát. U jejich kamarádů vím, kde kdo pracuje a s čím může pomoci (jeden s nábytkem, druhý vyřizuje úřady...), asi bych dal dohromady i jejich zdravotní kartu - používané atb, kvasinky a výtoky nejsou vzácné, a podobně. Jakmile se objeví, pomůže na chvíli přemístění na druhou stranu stěny. Ale opravdu jen na chvíli, holky lezou tak čtyřky, zkoušejí až 6 až 7, ale nejde jim to, takže tam vždy chvíli visí a kecají pak jsou na druhou stranu stěny.
A pak je také vtipný jeden pár - chlap a ženská. Chlap za celou dobu na stěně nepromluví, ona zato mele a mele celou dobu. Jak to oba vydrží, to nevím. Ale přeslechnout to bohužel nejde.
No a pak se nediv, že se mi nelíbí, když tihle lidé na stěně by chtěli určovat etická pravidla a kecat někomu do toho, zda má lézt bez trička nebo v tričku. A že se mi nezdá, že pravidlo o neobtěžování kecáním tu chybí. Krev na rukou u lezoucího lezce jsem ještě neviděl (jako že by se zkrvavenou rukou šel do nové cesty), ale ty kecy zažívám skoro každý den.
odpovědět 
   Re: Blbky pod stěnou11:23:53 11.12.2014
založ bulvárny plátok a tieto drby spisuj uvidíš ako pojde na stene na dračku :)
odpovědět 
    Re: Blbky pod stěnou11:49:19 11.12.2014
Ja to vidim jasne. Umele steny jsou prejistene, chtelo by to uriznout nyty a nechat tam tak kazdy druhy az kazdy treti (podle cesky a konkretniho mista). Pak se clovek zbavi tohoto preklizkarskeho plevelu... :D Navic lezci, kteri nelezou v zime venku neztrati aspon tolik moralu behem zimnich mesicu. :D Nedelam si srandu, byl bych nejradsi kdyby toho jisteni bylo na umelkach opravdu min, ale je mi jasne ze je to nerealne, kazdy provozovatel chce mit osetreno, ze moznost vaznejsihu urazu na jeho stene je minimalni...
Radekodpovědět 
     Re: Blbky pod stěnou12:48:50 11.12.2014
každý provozovatel chce mít ošetřeno, že za ním na konci roku nepřijdou exekutoři.

odpovědět 
      Re: Blbky pod stěnou13:22:49 11.12.2014
To je dalsi duvod :)
Radekodpovědět 
   ty vole pak, že je praha velke mesto 19:11:42 11.12.2014
:-)
odpovědět 

 tričko11:20:17 11.12.2014
No ja mám nádherný chrbát a krásne vyrysované svaly tak mi príde velmi sobecké sa o tú nádheru nedelit s ostatnými návštevníkmi steny ktorí také štastie nemajú tak preto leziem bez trička.
luckyodpovědět 
 Re: tričko11:34:49 11.12.2014
tak si to triko nesvlíkej v šatně a hlavně se neohybej pro mg pytlik, muck!
lulinodpovědět 

 Hlavně se nikoho nedotknout21:12:42 11.12.2014
A můžu tam pičovat?
Mackoodpovědět 

 shrnuto...08:56:36 12.12.2014
chodite na preklizku? dobre vam tak.
Kdybyste lezli venku, takovyhle starosti nemate.
zejmena v zime.. vsude krasne liduprazdno.
TOAodpovědět 
 Re: shrnuto...11:16:56 16.12.2014
ajeje zase jeden "klassik" co lezie 4ky samzrejme po vlastnom a nechodí na stenu pretože by si tam ani neprdol...
odpovědět 

 .11:21:13 12.12.2014
a co banán, banán si oloupat můžu?:)
i.odpovědět 
 Re: banán14:46:40 12.12.2014
klidně se s nim zadav, ale proboha pak nenechávej slupku ležet na lavičce, to je takovej problém ho hodit do koše?
d.odpovědět 
 Re: .18:19:19 17.12.2014
Pánové a dámy já bych tak souložil. Přijímám podobojí..
Maestroodpovědět 

 davat pozor12:56:31 24.12.2014
Desatero bych prepsal na jedinej bod - divat se kolem sebe a hlavne nad sebe a je jedno jestli s lanem nebo na bouldru. Samo z toho plyne, ze mi prijde dobry sledovat spolulezce, pod nikym nestat, nikomu neslapat po lane a vubec brat ohled a zkouset predchazet pruserum. Prijde mi to dulezity a prohresky me celkem serou ale zjevne jsem uchyl.
acodpovědět 

 Autor je vůl :-)08:07:45 12.11.2015
Kdo má ohleduplnost a slušné chování vštípené od malička se tak bude chovat sám od sebe. To že někoho nenapadne, že když čvachtá ve chcankách na WC a pak ve stejné obuvi leze po chytech je smutné, ale věřím, že se to tak děje. V tomto ohledu mi jakési desatero chování pro stěnu připadá užitečné. Ale řešit, zda má někdo tričko nebo rozbalený batoh do toho nepatří. To je moje věc. Přijít ke mě debílek, který chce jen prudit tak mu svojí HMS vycinkám pár zubů ani nemrkne. Na jedné věci se shodneme všichni a to, ze nechceme, aby nás někdo zbytečně obtěžoval svým počínáním a chováním. Obtěžovat nás však více než zpocený lezec, který se pohybuje co chyt to prd, nějaký zakomplexovaný prudič. Takže bych byl opatrný co se podobně zvrácených nápadů jako je vytvořit etiku lezení na umělých stěnách.
Mortyodpovědět 

 Roztahané lano19:33:41 07.12.2015
No, tak až na tu skříňku dodržuju všechno a to jsem nemusel číst etiketu. S tričkem lezu, protože je mi to bez něj nepříjemný, jinak je mi to fuk. Na stěnách se dějí úplně jiné věci, které jsou mnohem horší, protože mají potenciál ohrozit další lezce.

Mám na mysli ty, nechávají klidně lano roztahané všude po zemi, přitom nelezou nebo šli od jedné cesty k druhé a asi si řekli, že když vezmou jen jeden konec, lano se jim nezamotá. Lezačky pohozené jen tak random po hale jsou taky libůstka, není nad to o ně při jištění zakopnout nebo se zamotat (jistím v pantoflích, takže chytit lano nebo kus lezačky mezi nohu a pantofel není bohužel nemožné)
Jakubodpovědět 

 Děti na stěně15:44:05 09.03.2016
Ohledně dětí určitě souhlasím. Pokud je u dítěte po celou dobu dospělý, který ho hlídá, tak proč ne? Sice znám lepší zábavu pro malé dítě než hraní si na zemi pod lezeckou stěnu, ale to je věc rodičů. Pokud však nikdo dítě nehlídá, což už jsem zažila mockrát, tak je to pro okolní lezce často vyrušující, ale hlavně pro dítě vysoce nebezpečné.Nechápu rodiče, jak můžou být v klidu, když jim kolikrát proletí lezec pár centimetrů nad hlavou dítěte... Taky bych zakázala vodění psů na lezeckou stěnu. Ano jsou to roztomilí mazlíčci, ale když se potkají dva, kteří si nesednou a pustí se do sebe, tak už to moc roztomilé není...
odpovědět 
 Re: Děti na stěně17:22:24 09.03.2016
Přesně,
Sorry mamky a taťkové, ale na stěnu si jdu hlavně zasportovat a psychicky odpočinout. A pokud jistím a pod nohama se mi motá harant a nebo do mě najíždí na motorce, tak to fakt není přijemný. Neřkuli mě totálně vytáční lezení za doprovodu dětského řevu.
Tahání malejch děcek na stěnu, kde si jich nevšímáte mi přijde totálně bezohledné a sobecké vůči ostatním platícím návštěvníkům. Až Vám na malinkatého Theofila na motorce spadne odskakující lezec a zraní ho, tak Vám snad konečně dojde, že takhle NE!!!!
odpovědět 

 Kecy20:45:32 09.03.2016
Co to tak pročítám to chodíte na stěnu lézt nebo čumět na lidi, že tak moc řešíte co kdo má na sobě a jak vypadá?
Tukanodpovědět 
 Re: Kecy20:56:21 09.03.2016
Já tam chodim lézt a cumet na lidí, teda jenom na některé :-D.
Pánodpovědět 

 A proto tam nechodím!21:47:48 23.06.2016
Ještě taj někde řešit takové hovadiny. je vidět proč tam lidi chodí, záměrně říkám lidi, protže lezců je tam minimum.
Therionodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.