LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Žula nevaruje.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Vánoční závody Praha Ruzyně (24.12)
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)

Žebříček
Cesty:
7.Nespoutaný 11375
8.Janošová 11232
9.Vopat 11206
Bouldry:
7.Kopecký 10375
8.Novák 10325
9.Popovský 10228
Hory:
14.Sukačová 5270
15.Abt 5186
16.Magič 5005

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1146624 cest
Nové přelezy:
Mr. Freeze 8A
Rocinante 7c
Kopa Kaban 8b
Okrimono 9+
Skyline 9
Inner Smil 9-
Pusht Bush 9-
Fandango 8A+
Dar Z Nebe 8A+
Loneliness 7b

Stěny
Lezecké centrum Ruzyně - Praha 6
DDM DUHA - Ústi nad Orlicí
Bouldercafe stěna už neexistuje - Plzeň

Prodejny
HORALSPORT - KLADNO
Husky Outdoor Shop - Plzeň
PROVIDE + YETTI Havlík - Děčín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Kandersteg

V Čóru jste už byli kolikrát, jižní Francie se zdá v lednu počasím nejistá, na stěně je moc lidí, na bouldrovce moc prašno?

Je zima, tak někam s krumpáčema? Tatry – klasika, Alpy – supr, ale což takhle nějakej drájtůl, volně visící ciágl nebo pořádnej mixík? Už na podzim jsem si řikal, že by to chtělo pro změnu trochu poklepat kosu a místo do tepla, že zajedu se Stoupou, Doudlošem a Kreisikem kouknout na lezecký ledový ráj na Zemi – Kandersteg, takový zaledněný Boux. Navíc Doudloš už tam byl a mluvil o této lokalitě v superlativech.
Sobota 7.1. 12:38 SEČ, SMS pár hodin před srazem – Zdar Vincku mohl bys me na vyjezdu zadotovat? Jsem zakoupil skialpy a jsem svorc.Vratil bych v Tanvaldu na zavodech. Dik… Častý scénář odjezdu kamkoliv, kdy se najednou zjistí, že se nějak nedostává financí…
Neděle 8.1. Večer přijíždíme do Kanderstegu a ubytováváme se v chatovém apartmá hotelu Adler – asi nejlevnější, co jsme na netu našli cca 30 Fr/osoba. Je to apartmá pro pět lidí, podle mě by se tam dalo bydlet i ve víc lidech a tím ještě něco ušetřit – to jen pro info, kdybyste tam někdo chtěli vyrazit. Taky by asi šlo postavit si v některém z těch údolí, kde se leze, stan, nebo bydlet na verandě letních salaší, ale řekl bych, že investice do ubytka v teple se v tomto případě vyplatí neb co zde za týden utratíte se dá s přehledem za pár dní propít i v ČR.
Pondělí 9.1. Vyrážíme do Šunkinentálu (Oeschinental, či něco takovýho), místa s  koncentrací krátkých mixových a drytoolových sportovek, se známým Vertical limitem. Rozlejzáme se na nějakých M7 až M8 pluskách, můžu doporučit Klaru Winter M8+, Pink Think M8+/9-, ale pod M8 tam toho moc neni. Krom sady expresek nemá cenu s sebou žádný jiný jistítka navíc tahat a většina těžších cest je osazená preskama na stálo… Teda, sportovní sektor to pravda je, ale na přístup počítejte tak hodinu chůze na skialpech nebo sněžnicích.


Pink think M8+/9-


Odpoledne jsme se pověsili do místních dard. Stoupa se jal zkoušet Matadora M11 s fantastickejma vzdušnejma krokama v převise, blížícím se spíše stropu. Doudloš nacvakal Tool time M10+, přičemž ho vylezl s jedním odsednutím, Stoupa spadl ve fleši expresku pod topem a já dva metry pod slaňákem u posledního nejtu, holt to chce mít v takovýchto cestách i trochu štěstí na správné založení hrotu zbraně…


Matador M11



Tool time M10



Tool time


Úterý 10.1. A opět Šunkinentál. S Doudlem jsme dali Tool time a dolezli se na nějakých lehčích cestách neb se nám nechtělo nic moc víc nacvičovat a v těžších cestách, které se nám líbily nebylo dostatek ledu – vůbec ho tam bylo touhle dobou málo. Stoupa dal asi dva pokusy v Matadorovi a rozhodl se pokračovat po restdeji. Jelikož jsme si chtěli vylízt i nějaký ledíky a něco delšího, řekli jsme si, že toho tu bylo prozatím dost.
Středa 11.1. Ráno nás bolely ruce, jak kdybysme skládali vagón uhlí. Vyrážíme na několika dýlkový ledy, který se nacházej jen asi kilometr od centra vesnice. Vzhledem ke svému snadnému přístupu jsou hodně obsazený. Vybíráme si jeden tří dýlkovej pětkovej led, který si Doudloš se Stoupou zpestřili pěkným, asi tak šestkovým visícím sopouchem.
Čtvrtek 12.1. Restdej. Stoupa sbírá síly na Matadora, Kreisik dává odpočinout nohám, které mají za sebou, před pár lety, dopružení asi třicetimetrovýho seskoku do trhliny a takovýhle šmajdání se jim moc nelíbí. S Doudlem přemejšlíme, co pěknýho bychom si o restdeji vylezli. Nakonec vyrážíme obhlídnout podmínky několika hodinovým trekkem do údolí s ledy Baby crack, Beta block super a mixy Mach 3 a Flying circus. Ledové klasiky jsou na pár místech přerušený, což Honza komentuje slovy, že by to asi šlo, ale WI 6 to asi nebude… Mach 3 je spadlej více méně celej, ale okolo Flyingu někdo slaňuje! Je rozhodnuto, zítra návrat.

Pátek třináctýho. Stoupa s Kreisikem jdou opět do Šunkinentálu. My vstáváme dřív a valíme pod nástup Cirkusu. „Flying circus M10, WI5, E4, 160m“ autor prvovýstupu R. Jasper, jištěno pouze skobami a tím, co si kdo založí – dva ze tří chirurgů doporučují nepadat, čtyři z pěti psychopatů doporučují vypnout mozek… Nad náma se klene šedesát metrů vysoká jeskyně s množstvím visících ledových ozdob, ve výlezu zakončená mohutným několikatunovým visákem. K našemu překvapení zjišťujeme, že v cestě visí expresky. Maníci ze včera si to nechali nacvakaný pro RP přelez. První těžkou dýlku M9 dávám jakýmsi OS, jelikož o onsajtu se nedá moc mluvit vzhledem k tomu, že tam bylo nacvakaný to jištění.


Flying circus 1. dýlka M9


Doudloš vyráží do další dýlky za M10. Několikrát se ozve „Dávej bacha, vole!“, ozve se funění, pár nejistejch kroků a je zas o rampouch dál, třicet pět metrů…“Štand, zruš!“ Tak to by bylo, opět takovej OS PP, teď ještě, abych nemetnul já. V obou těchto těžkých dýlkách není dobré spadnout na žádným konci lana, jelikož cesta vede více méně traverzem ve stropě, polovina jištění stojí za pár teček a návrat do lezecké pozice po pádu v nevhodném místě bez jumarů, či prusíků, jež jsme neměli, je téměř beznadějný.


Flying circus 2. dýlka M10



Flying circus M10


Následuje rozesranej traverz za M7+ a už jenom nastoupit do visícího ledovýho autobusu, ze kterýho se, aby toho nebylo málo, vylejzá voknem.


Flying circus 4. dýlka


Posledních padesát pět metrů za WI5 je pak už za odměnu. Tož rychle dólu a pryč, ať na nás ten blázinec nespadne.


Slanění z Flyingu


Za tmy stopujeme do Kanderstegu, Honza vbíhá minutu před zavíračkou do krámu a kupuje za poslední kačky basu piv. Kluci se vracejí taktéž za tmy, přičemž Stoupa je čerstvým držitelem skalpu Matadora M11!
Sobota 14.1. Balíme si věci do auta neboť zaplaceno máme jen do dnešního dne a peněz taky víc neni. Samozřejmě, že chceme ještě vyrazit lízt. S Kreisikem jsme si vybrali pět pluskovej sloup nacházející se v druhé dýlce, jenž byl po předchozích dnech spíše takovou pohodou. Stoupa s Doudlem vlezli ještě do jakéhosi projektu, ale už nějak chyběl tah na bránu a jelikož my jsme taky vzdali dolez posledních dvou dýlek osmdesáti stupňovou strání, sešli jsme se po pár hodinách u auta a vyrazili směr ČR.
Počasí bylo celej tejden supr. Teplota tak okolo -15, zoncna valila, ale za celej tejden jsme se na ní „ohřáli“ tak patnáct minut…

FAQs o drytoolingu, mixech a vůbec:

1) Jaký to má smysl?
Asi jako horolezectví samo, plochá dráha nebo kuželky.
2) Co vybavení?
Hraje velkou roli, lízt M8 a vejš ve skeletech a s cepínama s rovnou rukojetí je sakra rozdíl než s lezečko-mačkou a spešl vohlou rukojetí kvalitní zbraně.
3) Se jako mlátí cepínem do skály?
Hroty se zavěšujou do lišt a dírek nebo klíněj ve spárách. Do skály tluče jen zoufalec v posledním tažení a je mu to stejně prd platný.
4) Ničí se skála?
Ano, asi jako při technickým lezení, kdy se používají skoby, háčky, apod. Leze se ale v místech, kde skála není moc kvalitní a přes léto je většinou mokrá. V porovnání s vysoce agresivním magnéziem na pískovci se však jedná o neškodnou dětskou zábavu…

Toť vše, přátelé…. Šatavis


















Šatavis   [úpravy] 09:56 11.02.2006Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 rspkt10:23:04 11.02.2006
oooooooooo drsne. zavidim:-)
kamilodpovědět 

 Díky10:27:25 11.02.2006
Díky za super článek a mega fotky!!
Vitoodpovědět 

 ziravina10:36:53 11.02.2006
Vysoce agresivni magnesium ? Kde se to da sehnat? Proboha aby to tak pouzil Usama !!!!!!
Karelodpovědět 
 Re: ziravina20:01:49 12.02.2006
heh no to je zase hlod -> vysoce agresivní magnesium. Hosi myslim si ze by jste to uz mohli mit v hlave trosku poskladany.
Jinak vykony super ale ty fotky ... myslim si ze by jste si zasloužili trošku lepsi ;-) je to docela spatny.
ležecodpovědět 
  Re: ziravina07:25:05 13.02.2006
Fotky jsou super, jenom ty seš asi blbík z Machrákova.
Benodpovědět 
   Re: ziravina10:40:38 14.02.2006
Ahoj Bene ... ne nejsem blbík z Machrákova, ale jen obyčejný fotograf. Zato ty jsi evidentně člověk který focení absolutně nerozumí a sere se do věcí o kterých ví úplný kulový ... že jo :-)
A na svým názoru o špatné kvalitě fotek z těchto super výkonů bohužel trvám. Jsou to všechno věci ze kterých by šlo při troše snahy nafotit plakátovky pro Petzla.
ležecodpovědět 
    Re: ziravina06:28:14 15.02.2006
Když ti o to komerční využití fotek tak jde, tak proč se pokaždý k někomu nevetřeš, abys tady pak nemusel machrovat a mohl si za to schrábnout svoji příslušnou hromádku peněz? .-)
Benodpovědět 
     Re: ziravina16:44:29 15.02.2006
co sem tahaš peníze idiote ... já se bavím o kvalitě ;-)
ležecodpovědět 
      Re: ziravina06:32:17 16.02.2006
Ty voe ležeci, proč tak silná slova?: ) Jen si ale prosimtebe přečti tu svoji odpoveď...
Ano, máš pravdu - jsi obyčejný fotograf a já jsem jen ten, co tomu nerozumí. Jsi obyčejný fotograf, ale poznáš špatnou kvalitu fotek, přestože se fotky líbí spoustě dalším lidem. Možná by jen stačilo vyměnit tvůj 16tibarevný monitor s grafickou kartou herkules za něco novějšího, nebo svůj zrak posílit o nějakou tu dioptrii (soudím, že tak 2x10 by mohlo stačit). Jsi obyčejný fotograf a přesto by ti stačilo "trochu"snahy pro nafocení "plakátovky"(to je nějaká kytka polska?)" pro tak slavného nekomerčního pána jakým bezpochyby pan Prcl je. A ty voe jeden Ležeci! Myslíš, že tam tahle bend of bradzrs jela a bušila kvůli tomu, aby z toho vzešly dementní plaká...blabla pro nějakýho byznys strejdu? No odhaduju, že bezpochyby tvoje obyčejné fotoknowhow najde využití! Třeba budeš fotit sólo borce pro firmu OULDSPAJS. Držim palce!
odpovědět 
       Re: ziravina11:37:29 16.02.2006
:-D Heheh. Jsi vtipálek. O můj monitor a grafickou kartu se rozhodně bát nemusíš a dost pochybyji že más lepší pokud neděláš v profi DTP studiu ;-)Btw to že by šli udělat lepší fotky bych poznal i na tom 16bit monitoru, protože světe div se, ale ono mnohdy nejde jen o barvy ... ale to ty nemuzes tusit to mi je jsany. Ono neplati ze pěkne barevná fotka = dobrá fotka :-)Stejne tak neznamena, ze kdyz se ty fotky libi spouste dalsim lidem kteri jsou vdecni za alespon jakoukoliv fotku, tak že ty fotky nemuzou byt lepsi.
To ty by sis měl spíš koupit brejle a podívat se jak vypadají slušný fotky. Komercionalizaci tech fotek jsi sem zacal tahat ty (popř Ben .. nevim kdo jsi ty). Ja jsem ty plakáty pouzil jako primer ke kvalite ne k byznysu. Vzdycky se totiz najde nejaky pako jako ty ktery si hned mysli ze neco vi a zacne do toho kafrat.
Vim ze je moderni byt za kazdou cenu v opozici, ale bohuzel tim co sam pises davas jasne najevo ze nevis o cem mluvis ...
ležecodpovědět 
        Re: ziravina13:00:54 16.02.2006
Tady nejseš v blbym grafickym studiu ale na strankách o lezení. Nikdo sem nedává fotky, který by šly do tvýho blbýho tisku, ale fotky pro normální lidi (podle tebe lidi který tomu nerozuměj). Tak si skumruj na stránkách, který sou ktomu určený, na stránkách kde jsou fotky pro ten tvůj debilní tisk a ne tady. Je to tak snadný, jako bys ty soutěžil o cenu blbíka z machrákova mezi norm. lidma. Zkus oddhadnout výsledek. Gratulu k vítězi.
Tohle mě totiž upřímně řečeno nasralo. Že vždycky se najde nějakej namachrovanej kokot, kterej bude mít připomínku třeba jen k jedinýmu skaženýmu pixelu na fotce. Jsou to super fotky, super výkony.
odpovědět 
         Re: ziravina13:07:40 16.02.2006
:-D Gratuluju ted ses teda projevil :-)
No dohadovat se o necem s revoltujicim pubertakem a jeste o necem do ceho nevidi je fakt zbytecny. Preju ti at si tu svoji nasranost alespon poradne uzijes ... jen pozor at to neodnese monitor nebo klavesnice :-)
ležecodpovědět 
          Re: ziravina14:06:18 16.02.2006
jako bys to znal.-) Peace a kvalitní pixly:) (tam kde maj bejt!):)
Benodpovědět 
           Re: ziravina15:07:18 16.02.2006
Jo znám .. myslím že každej si tím obdobím prošel (teda mimo ty co v něm zrovna jsou a ty co to teprve čeka ;-) )
ležecodpovědět 
       Re: ziravina11:52:52 16.02.2006
Mimochodem s blbíkem z Machrákova zacal taky nekdo jinej nez ja ze jo ;-)
A jestli mi chces dokazovat ze fotografii rozumis, tak se dal muzeme bavit treba po emailu a nemusis tady ze sebe verejne delat hlupaka :-)
Nevim proc jsi se do mne zacal navazet ... nijak nesnizuju super vykon kterej tam kluci podali. Jen jsem rekl ze by si z toho zaslouzili lepsi fotky za cimz si stojim. To je vse.
Ale koukam ze kdyz ma clovek svuj nazor a dovoli si tvrdit ze necemu rozumi, tak to na urcity typy lidi jako ty pusobi jako cervena vlajka na byka ... proc to tak je asi tusim, ale mohl by jsi to brat jako urazku, tak si to necham pro sebe ;-) tak zatim ahoj.
ležecodpovědět 
        Re: ziravina12:06:23 16.02.2006
Ben je pako, Ležec má pravdu. Koukni se bene jaký fotky mají ze stejný cesty Švýcaři a pak tu něco melduj.
debodpovědět 
        Re: ziravina14:19:31 16.02.2006
Nazdáár, ležče :-) Rozesmála mě tvoje věta, že si s tebou může anonym pokecat o focení po mailu. To je fakt dobrý, když tu žádný kontakt na sebe nenecháváš. Bezva fór :-) Ale vážně ... focení asi rozumíš, takže nebudeš žádnej natvrdloun, tak bys mohl chápat, že ne každej, kdo veme do ruky digitální foťák, je automaticky dobrej fotograf. A stejně tak bys mohl chápat, že když někdo leze těžkou cestu na první pokus, těžko s sebou potáhne supr techniku a těžko bude mít čas na to, aby se soustředil na dělání fotek. Oni to šli vylízt, chápeš? A co se týče fotek Švýcarů, tak co jsem z bergsteigen.at pochopila, tak se cestě, kvůli tomu, aby to vylezli každej celý v kuse, věnovali 4+1 den, dost na to, aby nafotili desítky fotek, ze kterých se už dá něco vybrat. Navíc mi připadá, že až na jednu, byly všechny focený úplně z jiných pozic. Takže - peace. Pojďme lízt.
ležkyněodpovědět 
         Re: ziravina15:04:41 16.02.2006
Jé ahoj ležkyně :-) email ti klidně dám theedge@seznam.cz třeba dobře pokecáme.
To že to šli vylízt naprosto chápu ;-) ... možná se někteří budou divit, ale mimo foceni i lezu :-D
To že není fotograf každej kdo veme do ruky foťák taky chápu ...
Ja jsem si jen posteskl že z toho nejsou lepší fotky protože to prostě udělat jde - to zase musíš pochopi ty :-) Nikoho nenutim aby do stěny tahal foťak za desítky tisíc. Ono se daji udělat slušný fotky i ze země.
Ale když se lezou světový výkony tak je dobrý to i nějak prezentovat. Kluci mají sponzory a ti by určitě měli z nějaké "publikovatelné" fotečky taky radost že jo. A kdyz budou mít radost sponzoři tak budou mít radost i kuci že jo. A když kluci budou mit radost, tak radostně polezou další těžký věci. Sory že s tebou mluvim jako s debilem a někdy mi přijde že to musím říct trošku polopaticky.
A to že to je focený z jiných pozic ... njn o tom to prostě je.
ležecodpovědět 
          Re: ziravina15:11:34 16.02.2006
Sorry, že se do téhle odpovědi pletu,ale to se nedá abych taky nepostesknul...prostě, měls tam být no. Rozhodně tě Měli vzít sebou : /////
benodpovědět 
          Re: ziravina15:26:22 16.02.2006
Sorry, že se do téhle odpovědi pletu,ale to se nedá abych taky nepostesknul...prostě, měls tam být no. Rozhodně tě Měli vzít sebou : /////
benodpovědět 
           Re: ziravina15:31:48 16.02.2006
Proč mě ? .. meli tam mit nekoho kdo je stavu lepsi fotky udelat. Ja jsem prece jen žvanílek oblastního formátu :-)
Ale treba je maji .. jen je nadali na web ...
ležecodpovědět 
          Re: ziravina15:49:30 16.02.2006
Sorry, ale připadá mi, že když se tu člověk snaží o co nejstručnější výtah, vymůže si jen další požadavek o pokračování diskuse. A na to já nemám čas. Čúúús.
ležkyněodpovědět 
           Re: ziravina16:05:50 16.02.2006
tak čuuuus no :-)
ležecodpovědět 
            Re: ziravina19:24:31 16.02.2006
to sis docela nabeh,co?par zminek o fotkach a malem ti tady chcou rozhazovat sandal. a to si nikdo moc nevsima,jaks jim sezral vysoce agrsivni magnesium...
jjodpovědět 
             Re: ziravina23:18:47 16.02.2006
ahoj jojo :-) připadá ti že sem si naběh ? Mě ani moc ne, já jsem v klidu ... ale asi věc tvýho osobního názoru ;-)
ležecodpovědět 
              Re:fotky08:27:02 17.02.2006
Zdar, nemá cenu se rozčilovat nad kvalitou fotek. Osobně taky nejsem spokojenej, důvody:
1)normálně si skenuju diáky sám a pak upravuju ve Photoshopu, teď jsem na to neměl čas a dal je do Kodaku, kde to asi strčej do mašiny a nekontrolujou snímek po snímku, že jo.
2)fotit ve dvou jde blbě, věšinou jsou tam jen pr.. a hlavně musíte dávat bacha na jištění, že... a vracet se tam kvůli fotkám? Nejsem blázen, taková dálka k nástupu... :)
3)nabídl se mi P.Jandík, že by to přeskenoval a upravil, tak se uvidí
4)potřeboval jsem dofotit poslední dva diákový filmy na starším foťáku, příště už jen digi
šatavisodpovědět 

 Hmmm11:03:37 11.02.2006
Tak to je teda dilo. V zivote by mi nenapadlo, ze se v necem takovem da vubec udrzet, natoz lizt. Kdo umi, holt umi.
dagodpovědět 

 mazec11:15:22 11.02.2006
nááářez :-) a super fotky
KubaPlodpovědět 

 páánejooo11:51:42 11.02.2006
žjóóóva,tak to je sekec mazec.Moc pěkný...jen tak dál
mmodpovědět 

 Móc pěkný12:02:52 11.02.2006
jako vždycky :-)
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Móc pěkný12:06:48 11.02.2006
Jó, šatavis se ani nezmínil, ale flying circus byl druhé opakování cesty po osmi letech. Podrobnosti viz www.bergsteigen.at, nebo v češtině horyinfo.kahstudio.cz
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Móc pěkný10:58:51 13.02.2006
Nevidím žádnou kritiku fialových oparů :-) Jinak výkony super a bez komentáře...
Balůodpovědět 
   Re: Móc pěkný11:04:11 13.02.2006
Tož, když se podíváš na horyinfo, žádný fialový opary nenajdeš. :-)
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Móc pěkný15:16:58 13.02.2006
Podotýkám, že se nenavážím se do autora fotek, ale chtěl jsem popíchnout Tebe, coby věčného bijce za kvalitu.. Amatéry dusíš a tady mlčíš - zřejmě neměříš každému stejným metrem anebo Tě to už přestalo bavit:) Jo, a na horyinfo jsou to némlich ty samé narůžovělé obrázky..
Balůodpovědět 

 pekny...12:06:39 11.02.2006
pekny cteni, dik.
jxnulaodpovědět 

 krása14:26:33 11.02.2006
Moooc krásný fotecky,cucím jak blázen peknej clánek.celkove krása....
Martinodpovědět 

 Krása nesmírná14:54:09 11.02.2006
Díky za tento pěkný článek a Fantastické fotky SUPER!!!
hero 01odpovědět 
 Re: Krása nesmírná15:35:25 12.02.2006
podivejte se na planetmountain.com...
odpovědět 

 super16:15:33 12.02.2006
respekt
Mr. Skivoodpovědět 

 Gratulace...21:31:42 12.02.2006
...vsem, kteri si vylezli to, co si prali;o)!!! K tem fotkam - jistit a zaroven fotit takovy vrazdy vedouci treba v tmavejch jeskynich a previsech neni moc jednoduchy! Stejne jako to lezeni:-//!
Petrodpovědět 
 Re: Gratulace...21:51:03 12.02.2006
No, z toho jsou pak ty historky v Montaně, jak si někdo spálil prsty... Vždyť by jinak neměli o čem psát, kdyby se občas neprozkoušeli :)
P.odpovědět 

 no nic moc11:42:18 13.02.2006
no nic moc se mi zdá píchat mačky do stěny to je fakt špatný kluci..........to mě sere když takhle někdo ničí věci a skálu taky ti ničí..vzpomeŇme si na mesnera --kterej říká zanechme hory takové jaké se nám ukázali při našem příchodu........takže podlo toho když se budeme říĎit bude to lepší....takže tohle mě sere pánové.....
hložaodpovědět 
 Re: no nic moc12:18:44 13.02.2006
Jsou to fakt zli kluci, Hlozo, prej v tom strope aj podupali nejaky kyticky. Ale jak pichli ty macky do skaly, to uz vazne prehnali, uplne tu skalu propichli! Skrznaskrz!
P.odpovědět 
 Re: no nic moc12:29:00 13.02.2006
Jsou to fakt zli kluci, Hlozo, prej v tom strope aj podupali nejaky kyticky. Ale jak pichli ty macky do skaly, to uz vazne prehnali, uplne tu skalu propichli! Skrznaskrz!
P.odpovědět 
  Re: no nic moc12:42:08 13.02.2006
jistě že ta skála si podle tebe nezaslouží úctu--?? příště můlžeme vyhoĎit hromadu odpadků do hor to je taky dobrý viĎ nic se nestane. :))))
hložaodpovědět 
  Re: no nic moc12:43:27 13.02.2006
jistě že ta skála si podle tebe nezaslouží úctu--?? příště můlžeme vyhoĎit hromadu odpadků do hor to je taky dobrý viĎ nic se nestane. :))))
hložaodpovědět 
   Re: no nic moc12:58:54 13.02.2006
Vsak odpadky taky vyhazovali! Vlastne sli se smetim, ale bali se, ze je nekdo bdely jako Ty uvidi, tak radsi odlezli tim stropem opodal. Ale tys se odhalil, bravo!
P.odpovědět 
    Re: no nic moc13:05:42 13.02.2006
příště je dostanu kurvy. :)))))))))
hložaodpovědět 
 Re: no nic moc15:36:15 13.02.2006
Tys asi vypad po hlavě z tramvaje, ne? Kdybys sis nepřečet ten článek, tak ani nevíš kde ten kus skály kterýmu vyjadřuješ srdnatě svou úctu je, navíc mu to v těch horách ublíží asi jak krtek zeměkouli.
A tomu Mesnerovi bych tu svatozář taky moc nenasazoval, taky díky němu a jeho byznysu se tedˇv Himalájích děje to co se děje.
Pajaodpovědět 

 Vývoj..11:53:24 13.02.2006
Foto a výkon úplně mega....otázkou zůstává jestli je to pro tu skálu dobré, ale jámyslím že by se to lézt mohlo nevidím problém a navíc Messner lezl mixy a mlátil to hlava nehlava mi to rozhodně nevadí holt vývoj je vývoj.......co je nové je vždy problém...
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 
 Re: Vývoj..12:13:29 13.02.2006
ale uznej že čisté hory sou čisté hory...a jištění je věc jasná ale děláme to šetrně nebo aspoŇ já nechci hory zkurvit.....
hložaodpovědět 
  Re: Vývoj..12:26:39 13.02.2006
Přirozenou erozí se hory mění daleko víc.
Podívej se třeba na velký výlom ve stěně Pt.Dru
v Chamonix.Proti tomu je poškrábaná skála od maček a zbraní zanedbatelná.
Honzaodpovědět 
   Re: Vývoj..12:40:20 13.02.2006
jistě to je přírodní úkaz synku....ale mačky skoby a železný věci to je náš výmysl kterej ty hory níčí nejsem zastáncem lezení bez jištění... ale když si to každyý uvědomí a uklidí po sobě tak to bude pro dobro věci pro všchny lidi co mají rádi hory.....
hložaodpovědět 
    Re: Vývoj..12:52:32 13.02.2006
no jiste, dycky se nejakej chytrak ozve.. jeste rekni ze nenosis kozeny veci, nejis maso, chodis pesky a vzivote by sis nekoupil nic v PET lahvy :-))))
lumirodpovědět 
     Re: Vývoj..13:03:01 13.02.2006
to ne tyhle věci dělám rád zvlášť maso s mrtvejch zvířat.......jedná se mi teĎ o hory mluvím o tom je zachovat....a nekurvit je nevím proč mě každej za to hned napadne ,kdyby ste radči řekli h´mmmm máš pravdu....zamyslím se u budu se k horám chovat úctu..
hložaodpovědět 
      Re: Vývoj..13:38:50 13.02.2006
Stojím si za svým, prostě mi se to zdá v pohodě je to úplně stejné skoro jako to HAKOVANÍ přijde mi to ještě ohleduplnější a navíc to dělá fakt málo lidí... a vždy bude. Nevidím problém vivat drytooling :-)))
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 
      Re: Vývoj..14:09:18 13.02.2006
no moh bys treba prestat jezdit autem... tani ledovcu je mnohem vetsi problem nez to ze nekdo osekava skalu.. a nez sem neco vyblejes zkus se nad sebou zamyslet... takovyhle radoby zastance cehokoli fakt miluju...
lumirodpovědět 
       Re: Vývoj..15:16:59 13.02.2006
Myslí to ten chlapík vážně nebo si z nás dělá prdel ?
Hložaodpovědět 
        Re: Vývoj..15:20:43 13.02.2006
aaa, stal se omyl. predchozi recnickou otazku jsem si kladl ja.
retezodpovědět 
    Re: Vývoj..10:46:56 17.02.2006
Tak Hlozo, kdyz pises, ze zelezny veci skale fakt vadi, tak ne abys nekde daval cociky nebo nedej boze zatkoukal nejakou skobu! Pekne Free a at pri tom nic neulomis, to by byla strasna.... skoda!
Petrodpovědět 
 Re: Vývoj..14:12:54 13.02.2006
V tomhle pripade mi mlaceni do skaly nebere. Ani mne ne. Vzhledem k obtizim a (ne)zjisteni si nedovedu predstavit davy omlacovacu. Navic, z fotek se mi zda, ze tady je kolem materialu tolik, ze nez se cepinkama dosahne nejakeho vysledku v omlaceni, tak lidstvo vymre. Horsi by to bylo u nas v oblastech, kde je jeden desetimetrovej kvak na dvacet kilometru ctverecnich.
Rekl bych, ze drajtuleni je fajn, ale melo by se k tomu co nejcasteji dodat smerem k nadsenym zacinajicim, ze driv, nez zacnou busit do skaly by se meli podivat do ceho a kde busi.
dagodpovědět 
  Re: Vývoj..15:31:21 13.02.2006
prostě je to hrozný jak to tý skály mrdaj příště můžou vzít duralové žebříky a naložit je do stěny a dělat že je to v pohodě nevim proč lidi vymejšlí v horolezectví věci který sou spíš na škodu přírodě..........shit
hložaodpovědět 
   Re: Vývoj..16:58:28 13.02.2006
No nejšetrnější je lozit naboso a sólo, ale jak si rád že ty borháky můžeš cvaknout...nebo si snad čistý klasik??? :)
Broněcodpovědět 
   Re: Vývoj..15:37:02 14.02.2006
Borcum se podarilo ukazat, ze i v Cesku se najde par lidi, ktery se do toho umej jaksepatri vobout a ty jim tady akorat nadavas za kurveni skaly.
Dahamodpovědět 

 M9/11?13:49:20 13.02.2006
Nazdar borci, sem se chtel zeptat jak je to s tou drajtolingovou klasifikaci. Slysel jsem ze kdyz je malo ledu tak je neco rekneme trena za M11, a kdyz led naroste tak treba uz jen M9. Je to tak?
Budouci hustej suchonastrojar:)odpovědět 
 Re: M9/11?21:33:52 13.02.2006
A nepleteš si trochu pojmy s dojmy :-).Drytoolingová klasifikace je něco jiného než WI :-).Drytoolingová se Ti změní podle toho kolik chytů či stupů utrhneš či jestli nevzniknou lepší :-).S ledem to má málo společného :-))).
vlkodpovědět 
  Re: M9/11?09:31:25 14.02.2006
Aha,dycinky sem bylo z tech pismen a cisel takove zmatene. Ty vozdoby v Letajicim cirkusu na obrazcich to bude asi Cesky Kristal.
Staré Cepíňeodpovědět 
   Re: M9/11?08:20:48 16.02.2006
prdlajz křišťál - sůl kamenná je to :)
prdlavkaodpovědět 
  Re: M9/11?16:12:18 14.02.2006
To je blbost, asi nedrajtůluješ:-)
Bobanodpovědět 

 Nádherný výkon14:21:06 13.02.2006
Teda to je výkon! Smekám. Jedna otázečka? O vánocích jsem kluky potkal v Gastein (Klammstein u přejezdu) a netušil jsem o koho se jedná. Podařil se vám tenkrát ten double (Supervizor + Mordor v jeden den) jak jste naznačovali?
Milanoodpovědět 
 Re: Nádherný výkon16:07:12 20.02.2006
Tak,tak!!!!Na článek mě upozornil novgorodský Kocour. Obrovská gratulace - světovej výkon. Spravil sem si chuť po "výkonech" superhvězd z NHL na OH. Přihlouplejma příspěvkama diskutujících se nenechte odradit. Jen tak dál pašáci!!!
ráfekodpovědět 

 Foto dne:
Bibendum
Ceuse
 Databáze cest:
Všechny cesty (180169)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Une Dose De EPO L2 8a+ Pratdip
Une Dose De EPO L1 7a+ Pratdip
Apología Del Sika Hard 7B Arico Nuevo
Apología Del Sika 6B+ Arico Nuevo
Press Enter For Rebirth 6c Leonidio
Nově komentované:
There Is No Rich Man In ... 6b+ Leonidio
There Is No Rich Man In ... 6b+ Leonidio
Houpačka 8 Skály U Kutné Hory A Malešova
El Sarcofago De Nuremberg 8a Chulilla
Oběšencova 4+ Holý Vrch

 Nově v diskusi:
Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami |

 Nové komentáře:
Re: ucta | Re: Vácman | Re: Vácman | ucta | Re: **** | Re: **** | Vácman | Re: Achttausend drüber ud drunter | Re: **** | Re: **** |

 Kde to vře:
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (76)
Ondrova hvězda (69)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (38)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (31)
Zkusíme to znova (30)
Salzburskou cestou na Watzmann, (21)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (6)
Kontinentální pohár v ledolezení na obtížnost v Brně (5)

 Nově v inzerci:
Prodám skialp boty | Přilba PETZL SIROCCO | Wánachten na lyžích | Scarpa ALIEN RS | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Praha Big-Wall | Ve dvou se to lépe leze | Rád poznám parťačku, která už ví, co chce | Pinguin Gelanots XP |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 798 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 717 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 600 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 637 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 533 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.