LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   V pohodě, když jde skočit na věž, skočíme to i zpátky. Potom dáme další pivka!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Vánoční závody Praha Ruzyně (24.12)
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)

Žebříček
Cesty:
8.Janošová 11232
9.Vopat 11206
10.Smetanová 11085
Bouldry:
8.Novák 10325
9.Popovský 10228
10.Lavička 10175
Hory:
19.Cibulka 4617
20.Novotný 3598
21. 3470

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1146547 cest
Nové přelezy:
Okrimono 9+
Skyline 9
Inner Smil 9-
Pusht Bush 9-
Fandango 8A+
Dar Z Nebe 8A+
Loneliness 7b
Dream 7c+
Goat Lover 7b
Lonely Lon 7b

Stěny
9a - Olomouc
RadOTTín - Praha 5 - Radotín
Venkovní lezecká stěna -Strahov - Praha 6

Prodejny
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál
Rock Point Outlet Store - Praha 5 - Radotín
Rock Point - NC Šestka - Praha 6 - Ruzyně

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Adam Ondra: zamyšlení nad etikou lezení s nákoleníky

Adam Ondra zveřejnil zamyšlení nad etikou použití nákoleníků při lezení. V delším článku se zamýšlí nad tím, kdy tato moderní pomůcka cestu zlehčí, nebo, kde je hranice mezi užitím kneepadu nebo džínsů.

Adam mj. soudí, že profi lezci by měli při přelezu nových cest zdokumentovat styl (třeba zveřejněním videa) a při lezení starých cest při hodnocení obtížnosti svého přelezu zohledňovat styl, jakým to lezl prvovýstupce, který tuto pomůcku neznal a nepoužil.

Na sociálních sítích téma článku, který je v angličtině, uvedl těmito slovy:

"Nákoleníky jsou sice stále více a více přijímané jako součást lezeckého vybavení, ale pořád jsou ještě kontroverzní 🤔 Už nějakou dobu jsem měl chuť vyjádřit svůj názor ohledně jejich používání, a proto jsem se rozhodl napsat tento delší článek. Vlastně...nejdřív jsem chtěl jen napsat post, ale jeden odstavec se nakonec natáhl na hooodně dlouhý odstavec, a ten se natahoval ještě dál, až vznikl článek 💪
Některé cesty se díky nákoleníkům zjednoduší. Možná to někomu přijde neetické, hlavně při použití na starších, tradičních cestách, protože při jejich vylezení se toto vybavení nepoužilo. Na druhou stranu ale některá moderní, a ne až tak podstatná vklíněná kolena, nijak nemění obtížnost cesty. Jen třeba trochu změní styl, jakým danou cestu vylezete. Přelezení některých cest se tak dokonce ztíží, protože už díky kolenům nemůžete lézt tak konzistentně.
Podívejte se na mé stránky a přečtěte si moje úvahy o tomto žhavém tématu 👉 https://adamondra.com/updates/climbing-ethics
"

Viz:




Standa Holec   [úpravy] 11:46 09.01.2021Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Trochu12:17:31 09.01.2021
omrd, kterej ale zpříjemní cestu, kde se dá využít fintiček s kolenem. Stejně jako rukavice a ufa ve spárách nebo i friendy kdysi.
odpovědět 
 Re: Trochu15:52:01 09.01.2021
Srovnavas jabka a hrušky
odpovědět 

 ulehčení12:23:29 09.01.2021
drytooling prostě patní hroty zakázal a hotovo.
odpovědět 
 Re: ulehčení12:25:47 09.01.2021
tedy zakazovat se nákoleníky nemusí, ale měl by tu být osvícený diktátor (UIAA), který řekne: musíš zveřejnit styl přelezu! Ne jen pořád diskutovat, jestli ano, či ne
odpovědět 
  Re: ulehčení13:14:42 09.01.2021
Nebo lezec.cz a do deníčku třeba krát 0,5 :D
odpovědět 
   Re: ulehčení19:50:49 09.01.2021
Typem lezaček počínaje, přes jistítka a jebátka (nákoleník) si lezec usnadňuje pohyb vzhůru stěnou. To je asi OK, když to někdo umí líp, víc mu to pomůže, ale stačí aby někdo tu skálu vnímal jinak a nepotřebuje to. S těmahle věcma nemám problém. Kde vidím trochu zádrhel, jsou nacvakané expresky. Ona by to byla trochu jiná liga, cvakat si vlastní presa a počítat kolik si jich můžu vzít, abych to dal silově. Jistě, něco jiného jsou závody na překližce, to jsou závody. Na skalách si hrajeme na RP, OS a nevím co ještě, ale ve své podstatě to není pravda, i mnohá ceněná OS jsou vlastně PP. Je mi jasné, že časem se vrcholoví lezci dopracujou i sem, stejně jako se opustilo technické lezení, byť některých případech bylo fakt extrémní. Tím nechci nijak snižovat sportovní výsledky lezců a primárně pak Adama.
Lubošodpovědět 
    Re: ulehčení20:12:15 09.01.2021
Tak tohle uz je asi pase... Kdysi se to resilo, ale RP je mrtvy.. aspon ve sportovkach. A OS defacto taky.
odpovědět 
     Re: ulehčení11:49:04 12.01.2021
Nějak nerozumím... Proč by měly být RP a OS mrtvý?
VLodpovědět 
      Re: ulehčení12:38:02 13.01.2021
Píšu ve sportovkách. OS - v omágovanej cestě je hodně pochybnej OS. A co se RP týče, tak to už mám pocit pár let taky nikoho netrápí.. Většina lidí, alespoň těch kolem mne, si jde cestu nacvakat a pak dát ostrej. Pokud se tedy bavíme o sportovním lezení.
odpovědět 
       Re: ulehčení21:12:59 13.01.2021
Nehledě na to, ze je spousta videí, takže kdyby chtěl dotyčný se kouknout tak muže a to už je jeho eticky problém.
odpovědět 

 nákoleníky14:32:52 09.01.2021
Osobně ani nenajdu místo kam bych to dal a použil. Myslím, že aby mi to pomohlo, tak bych musel mít brutální sílu ve středu těla a silné svaly na lýtkách a kdo ví co ještě, takže už to ani zkoušet nebudu.
Nevím proč by se měl trestat, pomlouvat a snižovat výkon za to, že je někdo šikovný, nápaditý a silný.
Síla se jen tak nezjeví. Jestli to na obrázcích a videích vypadá jednoduše, tak to opravdu jen vypadá a věřím, že je za tím spousta dřiny.
Adamovi držím palce a je pro mne velkou inspirací i když mi táhne na 50.
Anonymové by se měli zamyslet a začít se podepisovat, jinak ať mlčí. Nepodepsat se pod názor, někdy spíše výblitek je nečestné a nesportovní ( napsáno už dávno J.F.).
Ota Hruban
 otahrubanodpovědět 
 Re: nákoleníky18:39:41 09.01.2021
Nemusis mat brutalnu silu. Je to len ina technika.
Tiez som ju prilis nepoznal dokial som nebol nuteny urcite obdobie liezt len na indoor bouldrovkach. Bouldre od urcitej otiaznosti su skoro nelezitelne bez specifickej techniky.
Vseobecne boudering ta nauci nove techniky, ktore by ta bez toho ani nenapadli. Niektore nasledne vies pouzit aj na skalach.
Pri znovu preliezani starych ciest som pouzil take techniky, co klasicky skalkar nikdy nepouzije. Som sa divil, ze co a kde islo pouzit. Zmenilo mi to pohlad na lezenie.
Kedze sa uz radim medzi starsich lezcov, tak sa trochu obavam, kde to moze pokracvat ale nepride mi to ako nic strasne, kedze od zaciatkov pouzivam dlhsie kratasi az cez koleno kvoli ochrane proti odreninam pri padoch a v poslednom obdobi aj ako ochranu pri zakladani kolien.
odpovědět 
 Re: nákoleníky09:02:47 11.01.2021
jdu jen tak okolo...
třeba voštěpem se musí vrhat jednou jedinou technikou. když popadneš oštěp za konec a roztočíš jej a v pravej okamžik pustíš (a natrénuješ si to a máš děsnou sílu), hravě přehodíš celou světovou špičku. když si na silničku vezmeš lehokolo, napráskáš na rovinaté trati celé světové špičce. dlouhé placaté lyže a poloprodyšné obrovské kombinézy skokanů na lyžích jsou studnicí historek samy o sobě. nové materiály celotělových plavek mohou znamenat posun o desetinky v bazénu.
takže skutečné a etablované sporty nějaké omezení mají a prostor pro technické přechytračení soupeřů moc nanabízejí. je samozřejmě otázka, do jaké míry je sportovní lezení (mimo závodů na překližce) sportem s jasnými a jednoznačnými pravidly.
Lukas B.odpovědět 
  Re: nákoleníky10:56:59 11.01.2021
Velký Messner opakoval výstupy zásadně v čistším stylu, než ti před ním. Na druhou stranu, různé technické parádičky činí lezení veselejším. Kupříkladu friendy, ufa, rukavice do spár, moderní lezky, tenký lana atd atd
odpovědět 
   Re: nákoleníky12:12:50 11.01.2021
z hlediska sportovního lezení a měřitelného atletického sportu je skupina pomůcek sedák/lano/friendy/expresky/ufa mimoběžná (jakkoli to samozřejmě není pravda, samotné cvakání natož pak zandavání je rozhodně součástí obtížnosti, jakož i váha lana a materiálu na sedáku). jsou to pomůcky k jištění.
ale pak tady máme pomůcky k postupu. lezečky a maglajz jsou dejmetomu všeobecně akceptované a diskutovat o nich by bylo pitomost. ale spárové rukavice a nákoleníky už snesou diskusi. když to vezmu ad absurdum, součástí spárových rukavic by mohla být - teoreticky - kupříkladu na malíčku umístěná bambulka na konci prstu, sloužící coby vklíněnec, nebo třeba skajhůk na mikrolišty na malíkové hraně. nebo si můžu představit takovou úplnou úchylárnu, půlkilovou bambuli na teleskopu se servovýsunem na vyvažování, něco jako ocas pro kočku. na závod asi nic takového nepatří. na skálu? věru netuším. asi bych to nechal koňovi.
Lukas B.odpovědět 
    Re: nákoleníky14:29:03 11.01.2021
ješte si zapomel na dobře založený žalud...může se to lukási B?
žaludobambuleodpovědět 
     Re: nákoleníky12:14:28 12.01.2021
jistěže se může. je však zakázáno používat jakékoli prostředky zvyšující (či snižující) tření.
Lukas B.odpovědět 
  Re: nákoleníky16:35:57 11.01.2021
Čas ukáže, co přijme lezecká veřejnost jako běžnou pomůcku a co bude vnímáno jako ojeb. Ta hranice nebude nijak logicky definovaná, bude to čistě věc zvyku.

Čím míň pravidel, tím elegantnější sport.

Eticky mi přijde nejhorší maglajz (uznávám princip nechat skálu jaká byla před výstupem), nejpříznivější ufa (neuznávám princip že je třeba se vybát a zrakvit) a spárový rukavice + nákoleníky mi přijdou někde mezi (popírají sice antický ideál nahého atleta, ale dovolit si je na druhou stranu může každý, takže je není potřeba redukovat z důvodu, aby se z lezení nestal souboj krejčovských a gumárenských týmů.

V tomhle ohledu mi přijde, že třeba v horským lezení jsou ty hranice mezi ojebem a poctivým přístupem přirozeněji definovaný.

A ještě je zajímavý, že pokud se to podíváme jako na lezení po cvičnejch skalách, tak se řeší i otázka ojebu (lehko na cvičišti, těžko na bojišti = rukavičář a kolenář ojebává jen sám sebe).
honzaodpovědět 
   Re: nákoleníky14:30:10 12.01.2021
Tak skalu po vystupe nikdy nenechas v takom stave ako pred vystupom. Je jedno, ci s alebo bez mg.

Ide o to aby ostala v co najpovodnejsom stave. Potom dojdeme k otazke, co viac skodi skale. Magnezium alebo pot.

S ohladom na pieskovce u vas a ludi, ktorym vadi biele magnezium, sa cudujem ze este nikto neponuka sedive magnezium.
To iste studia ohladom vplyvu jedneho alebo druheho na skalu.
Cudujem sa, ze CHS si taku studiu este nedal vypracovat. Mal by cim argumentovat voci jednej alebo druhej strane(vlastnej aj tretej strane).
Uz davno to mal urobit ale asi tam bude vela konzerv, ktrym aktualny stav "neistoty" vyhovuje.
Kludne si na tom mohol niekto urobit doktorat alebo prinajhorsom aspon diplomovku.
odpovědět 

 A co vetrak17:00:20 09.01.2021
A co etika použití větráku k vysoušení chytu?
Podpovědět 
 Re: A co vetrak18:14:57 09.01.2021
O tom bych se rád dozvěděl více. Dneska sem viděl vysoušení hořákem na ipu, tak ten větrák asi nemusí bejt takovej problém
odpovědět 
  Re: A co vetrak18:24:37 09.01.2021
Větrák je v cajku, ráno si ho leckdy dám. Ale vůči někomu s hořákem je lepší zasáhnout na místě, než něco naznačovat v síti.
Bídaodpovědět 
   Re: A co vetrak19:44:02 09.01.2021
nebojte, i na místě proběhlo ústní napomenutí
odpovědět 
   Re: A co vetrak08:57:44 11.01.2021
A co na tom tolik vadí? Na šutru v lese, kde předtím, než prišel bouldrista, byly maximálně srnky a jezevec.
odpovědět 
  Re: A co vetrak18:43:00 09.01.2021
Za hořák je potřeba dát po pazourech!
tah-sha-tungaodpovědět 
   Re: A co vetrak19:07:08 09.01.2021
A k hořáku přizvat pár negrů s kleštěma. .-)
M.odpovědět 
    Re: A co vetrak22:01:50 09.01.2021
Ať si hoši trochu zablbnou!
odpovědět 
     Re: A co vetrak11:36:30 18.01.2021
Tady řešíte hořáky a jindy lepení chytu. Pak přijdou dřevorubci, nahází na kameny stromy, šutry dodřou traktory. Vznikne krásný prostor pro traily a hle.. kolaři vyvrtají do kamenů díry, nalepí tam skoby a vytvoří krásné skokánky. Lezci se tady budou mezi sebou buzerovat, ale ostatním je to u prdele, nějaký kámen v lese...
Vivaistaodpovědět 
      Re: A co vetrak08:45:12 20.01.2021
Přesně, nebo trempíci si pod stropem udělaj táborák, celý to opálej. A pak se tu řeší ohleduplný vysoušení chytu P-B letlampou nebo hrubý čištění ocelovým kartáčem...
Vitodpovědět 
      Re: A co vetrak08:45:17 20.01.2021
Přesně, nebo trempíci si pod stropem udělaj táborák, celý to opálej. A pak se tu řeší ohleduplný vysoušení chytu P-B letlampou nebo hrubý čištění ocelovým kartáčem...
Vitodpovědět 

 Brou00:55:29 10.01.2021
Haha tak to mně pobavilo. Tak nakoleníky cestu ztíží... tak proč by si je někdo bral. Vybral jsem si horší, zato však další cestu ;)
Sosiceodpovědět 

 Komerce prachy reklama08:48:44 10.01.2021
Adam už je za hranou sympatického lezce z maloměsta. Na fcb na mě skáčou reklamy na paměťové karty, auto a podobně osvědčené názor v Marglef... hnus. Adam sám peníze nepotřebuje a tato upocena snaha uživit bandu nohsledu z nej děla jen dalšího v moři youtuberu současné mladé generace. Život je jinde a hodnoty si časem srovná jak dospěje. Čím dřív tím pro nej lip. No a rozjímání o etice v lezení to je srandovni a určitě zajímavý. Od mistra, že ....
odpovědět 
 Re: Komerce prachy reklama12:19:50 10.01.2021
Úplně nechápu proč by se neměl lezec světového formátu vyjadřovat k lezeckemu tématu, který se ho týká osobně. Pořad lepší než aby mluvil o politice. Nehledě na to ze je to profesionál,....:(
Elementodpovědět 
 RE:14:13:34 10.01.2021
Souhlasím, poslední dobou mi přijde, že ty reklamy, co kolikrát opravdu vyskakují na netu se k němu nehodí. Ale bombardér a mistr to je, fandím mu. Ale jak říkám ty reklamy se k takové velké osobnosti jako je on, moc nehodí. Nevím jestli to finančně potřebuje ? Pokud ano, a může díky tomu všemu dělat to, co miluje a baví ho a bez těch reklam by nemohl, tak z tohoto pohledu to chápu a asi bych dělal to samé, to je těžko soudit. Kdyby mi někdo řekl - panáčku uděláš s námi reklamu na Maza Grande, VW Californiu, a já nevím co ještě a já bych věděl, že mi to zaplatí 2 měsíce v Margalefu... Asi bych do toho šel. Hawk.
Jezkecodpovědět 
  Re: RE:00:34:48 11.01.2021
Za to, jaké reklamy ti vyskakujou u článku, nebo u videa, na které se díváš, nemůže autor videa nebo článku, ale to, na co ses na internetu díval předtím, protože reklamí systémy se ti snaží předložit cílenou reklamu na základě webů, které jsi navštívil v poslední době.
odpovědět 
   Re: RE:08:54:45 11.01.2021
Mě tam vyskakujou úplně jiný témata :D
odpovědět 
    Re: RE:15:59:01 11.01.2021
Pornooooo
odpovědět 
  Re: RE:22:25:08 11.01.2021
Tak skoro všichni profi sportovci jsou trochu děvky prodejný, málokdo je živej jen z prize money, nebo jezdí za Duklu.
Tohle je asi nová cesta, jak být méně závislý na sponzorech, logicky pak potřebuje nějakého zlého buldoka v čele drsný smečky, kterej mu flákotu urve za něj, zatímco on maká.
No, ale taky se mi ty youtuberealityshow (hashtag: failure, humbleness) moc nelíbí.
odpovědět 
   Re: RE:09:08:57 12.01.2021
Pekne napsano. Rozdil je, ze takhle musi ale uzivit celou smecku a ne jenom sam sebe.
Podpovědět 

 když10:13:52 10.01.2021
když se podívám na fotky jak měli kdysi obalené končetiny spři lezení různých spár, tak nějaký nákoleník nic nemění. nevidím rozdíl mezi nákoleníkem, nebo 1/2km kobercovky kolem kotníků a kloubů na ruce
odpovědět 
 Re: když12:32:00 10.01.2021
Myslim ze ten rozdiel v clanku dobre popisal. Nakolenik moze jednak zohrat rolu kobercovky - tzn. ochrani kozu, ale na druhej strane aj umoznit sa urdzat tam kde by to bez neho neslo - tzn. zvysi trenie. V tomto je podobny skor niektorym sparovkam s lepickou.
m.odpovědět 

 politicka koLektnost14:07:56 10.01.2021
Lezeni s nakolenikamai mi přijde absolutně OK. Vubec nechapu proč to někdo řeší. Vlastně nechapu, proč to v tom textu AO jak kdyby  obhajuje. Za mne to vubec není potřeba, naopak to dává jakousi váhu argumentům proti jejich používání. S popiracem holocaustu take není možné diskutovat, o zjevny hlouposti prostě není možné vest debatu. Tohle nepisu zle proti AO, jen nechapu proc je tohle téma k vyjadřování se.
Uzivas výlučně svoje tělo, je na tvy šikovnosti a motorický inteligenci zda-li ti to pomuze či nikoliv. AO je v tom vynikajici - super, good for him. Za kolena se lezlo vždy, za zada (komíny) se lezlo  vždy, za zaklineny pěsti, ramena, klineni predlokti, prstu, celejch pulek těla se lezlo  vždycky. Ze si při tom dáš na koleno chránič, aby se nerozparalo, je naprosto ok. Na nohou mas lezky. Vždycky si vzpomenu ne jednoho kamose z Adru - když chceš vylézt ty nejtěžší rajbasy, klasici radí oblec  si hodně chlupatej vlnenej svetr - nalehnes a visis za svetr.
Obecnej  problém vidím jinde. Přijde mi, ze otevírat tohle téma, je jako otevřít Pandorinu skříňku plnou frustraci méně motoricky sikovnejch lezců. Politická korektnost v lezeni? Kdo je nesikovnej a koleno nenajde nebo mu to nejde, ten to bude mít jakoze těžší a ten kdo je sikovnejsi a použije ho to bude mit jakoze lehčí. Klasifikace s kolenem a bez? Úplná debilita. Pak  bude s helmou a bez?
J.Kladaodpovědět 
 Re: politicka koLektnost14:18:21 10.01.2021
Sem to nedopsal ...
Tohle je prostě pseudotema, které je podle mne ziveny lidma, který nechtej akceptovat fakt, ze se v něčem nadreli víc než museli. AO svou motorickou genialitou (pro některý tlaceny do peiorativni vycuranosti) nastavuje zrcadlo téhle nešikovnosti.
Za mne je AO styl naprosto v pořádku, klasifikace ma zůstávat, jak byla původně nastavena. Jakési nové "klasiky" vylezene nesikovnymi programy nemají vznikat. To je nebezpečnej trend.
Nejsem nekriticky obdivovatel, ale za mne je to tak, ze Mozart proste nemusí diskutovat se Salierim ...
J.Kladaodpovědět 
  Re: politicka koLektnost16:21:43 10.01.2021
myslim ze v budoucnu se dočkáme cest s dvojí klasou s kolenama a bez....některé stupy a chyty můžou trpět vlivem kolen a velkých pák.
jodpovědět 
  Re: politicka koLektnost23:05:35 10.01.2021
Ahoj, myslím že tady se nedohadujeme jestli můžeš použít koleno, ale jestli můžeš použít ten chránič. Nebo tak jsem to aspoň poňal já.
Michalodpovědět 
  Re: politicka koLektnost22:30:40 11.01.2021
Mě teda klasici učili, že se leze rukama a nohama a kolínko je za pivínko.

Písek je jinej vesmír, kde se leze celým povrchem těla.

Jinak souhlasím, že je to zbytečné téma. Kdyby si vzal obtažený, pevný, ale pružný džíny bude to podobný a nikdo ani necekne.

Důvod otevření tématu bych viděl v pragmatické snaze připravit půdu pro nové YT video za jehož shlédnutí budou skrblíkovy v očích cinkat dolárky, to je jasný ne?
k.odpovědět 

 je to ojeb23:01:45 10.01.2021
Ahoj všem, za mě je to ojeb jak prase. Buď to koleno tam udržím (většinou přes bolest) nebo ho tam nedávám. To je stejný, jako si na ostrý lišty brát háček s madlem. (použít háček, protože by mě to jinak bolelo). A taky to může dopomoct, pokud ti tam to koleno nevychází geometricky. Jen názor.
Michalodpovědět 

 Úhel pohledu23:18:20 10.01.2021
Podle mne nákoleník v pohode, s větrákem mám už asi problém.
Vencaodpovědět 

 vzal jsem si bundu11:24:45 11.01.2021
Když jsem šel na nákup, byla venku dost kosa, tak jsem si vzal bundu a kulicha. Nevím, jestli jsem to ojebal nebo ne; uvádím to pro posouzení čistoty stylu.
honzaodpovědět 
 Re: vzal jsem si bundu12:27:23 11.01.2021
záleží jestli před tebou větrák umetal sníh, nebo ne...
odpovědět 
  větrat či nevětrat?14:25:14 11.01.2021
větrák tlakem vzduchu ubírá lezci pár gramů na váze tze ojeb:) vysušení chytu větrákem ok ale při lezbě už je to dopomoc jiné osoby stejně jako podání mg pytlíku při bouldrování...
pan čistejodpovědět 
   Re: větrat či nevětrat?15:36:02 11.01.2021
Nevím jak ty, ale doma zásadně větrám. Da se říci, že i často. Je to proti etice?
odpovědět 
   Re: větrat či nevětrat?16:55:20 11.01.2021
ojeb je napsat tze místo takže, to už je fakt hodně velkej ojeb :D :D :D

takže jako ojebávač nemáš co kritizovat. Zaměť si před vlastním prahem.
odpovědět 
    Re: větrat či nevětrat?17:46:55 11.01.2021
Zaměť? Ty Prahu :D
odpovědět 
     Re: větrat či nevětrat?18:07:53 11.01.2021
Fakt řešíš překlep, gramar nazi... To je fakt na celým sdělení to nejdůležitější. Internet plnej blbů. Život plnej blbů :)
odpovědět 
      Re: větrat či nevětrat?21:30:03 11.01.2021
B U Z E R A N T E :D
odpovědět 
 Re: vzal jsem si bundu22:39:16 11.01.2021
v blízko budoucnosti v drytoolingu očekávám styl WHP Wim Hof Point, doufám, že to přijde brzo a Lucka Hrozová to uzná.
kodpovědět 
  Re: vzal jsem si bundu12:01:35 13.01.2021
"...to přijde brzo a Lucka Hrozová to uzná." hmmmmm... to by bylo hezkyyyyy :-D to by byly ceckyyyyyyyy :-D
odpovědět 

 nakoleniky00:42:41 12.01.2021
Ojeb to je když to předeslej autor cesty nepoužil.. Vždyt si tam da rest a leze dal... O čem se tady zas točí.. Když mu to nic nedá, nebude to dělat. AO začíná blbnout.
odpovědět 
 Re: nakoleniky22:47:30 12.01.2021
A není to podobný, jako když bys trval na tom, ze musíš použit stejnou beru jako prvovystupce?
Beeodpovědět 
  Re: nakoleniky12:42:25 13.01.2021
Blbost...to bys musel trvat i na stejnejch lezečkách apod. Prostě ti, co to koleno nenašli, ho nepoužili...jak by taky mohli, že. Adam na to má talent, proč by toho nevyužil.
odpovědět 
   Re: nakoleniky13:56:20 13.01.2021
Jo a autor byl blbej ži si tam nevzal větrák když na tom nic není, že jo... vzít si větrák nýmand z horní dolní neceknu, bude to super storka v hospodě. Ale nýmand z horní dolní nemá plnou hubu přemejšlení o etice... Adam zbytečně hrotí, nemá to zapotřebí...
odpovědět 

 Foto dne:
Bibendum
Ceuse
 Databáze cest:
Všechny cesty (180160)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
PK-Kante 5+ Dahner Gebiet
Pray Your Sins 7a+ Leonidio
Duret Tique L2 6c Ceuse
Blitzkante 6+ Pfalz
Blitzkante 6+ Pfalz
Nově komentované:
There Is No Rich Man In ... 6b+ Leonidio
There Is No Rich Man In ... 6b+ Leonidio
Houpačka 8 Skály U Kutné Hory A Malešova
El Sarcofago De Nuremberg 8a Chulilla
Oběšencova 4+ Holý Vrch

 Nově v diskusi:
Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami |

 Nové komentáře:
Re: ucta | Re: Vácman | Re: Vácman | ucta | Re: **** | Re: **** | Vácman | Re: Achttausend drüber ud drunter | Re: **** | Re: **** |

 Kde to vře:
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (76)
Ondrova hvězda (69)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (38)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (31)
Zkusíme to znova (30)
Salzburskou cestou na Watzmann, (21)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (6)
Kontinentální pohár v ledolezení na obtížnost v Brně (5)

 Nově v inzerci:
Prodám skialp boty | Přilba PETZL SIROCCO | Wánachten na lyžích | Scarpa ALIEN RS | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Praha Big-Wall | Ve dvou se to lépe leze | Rád poznám parťačku, která už ví, co chce | Pinguin Gelanots XP |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 797 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 717 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 599 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 635 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 533 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.