LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kdo mělce zakládá, hluboko padá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Vánoční závody Praha Ruzyně (24.12)
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)

Žebříček
Cesty:
18.Pail 10718
19.Janošová 10710
20.Šofránko 10698
Bouldry:
18.Obal 9650
19.Petrík 9603
20.Pařík 9603
Hory:
26.Štalmach 2894
27.HKvdf 2832
28.Malý 2820

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1146517 cest
Nové přelezy:
Fandango 8A+
Dar Z Nebe 8A+
Loneliness 7b
Dream 7c+
Goat Lover 7b
Lonely Lon 7b
Scorpion V 8c
Rattlesnak 9-
Greek Gift 8+/9-
Duracell 9-

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

VV ČHS odepsal půl mega

Co na to RK?

Výkonný výbor ČHS (VV) schválil odepsání starých pohledávek v celkové výši 502.557 Kč (zápis č. 19/2011). Z čehož značná část jsou pohledávky vztahující se k záležitosti „Alpenservis, Skandera“.

Patrně se tím uzavírá tato kauza, třebaže někdejší dlouholetý předseda ČHS nebyl sám, kdo v této záležitosti pochybil a způsobil, že ČHS přišel o hodně peněz.

Pro připomenutí uvedu, že dřívější předseda ČHS Jiří Skandera bez vědomí tehdejšího VV uzavřel jménem ČHS ručitelský závazek za podnikatelský záměr své soukromé společnosti Alpenservis. Vzhledem k tomu, že jeho firma skončila v úpadku, tak se součástí konkurzní podstaty stal mj. i zastavený majetek ČHS v podobě dvou nemovitostí v turisticky atraktivní lokalitě Ostrov poblíž obce Tisá. Tyto nemovitosti sice mohl ČHS přednostně vykoupit zpět, ovšem za celou odhadní hodnotu a nebo v dražbě, kdy vyvolávací částka byla stanovená na polovině hodnoty odhadní. První možnost tehdejší VV odmítl a požádal valnou hromadu (VH) o stanovisko ke druhé alternativě. Nakonec VH uložila výkonnému výboru zúčastnit se dražby objektů v Ostrově s cílem je buďto odkoupit za částku nižší a nebo stejnou jejich odhadní hodnotě a nebo ještě lépe jen zvednout dražené částky na dvojnásobek tak, aby byly nejméně ve výši odhadní hodnoty těchto nemovitostí. Toto by zvýšilo celkový výnos konkurzní podstaty a snižovalo tak riziko že ČHS bude za Skanderův neúspěšný byznys platit ještě další peníze. V případě celkového výnosu vyššího než byly pohledávky za Alpenservisem by naopak ČHS dostal peníze zpět. Což se nakonec bohužel nestalo. Neboť tehdejší předsedkyní ČHS pověřený dražitel se jaksi opozdil a nestihl dražbu první nemovitosti (té hodnotnější). Shodou náhod byl dražby přítomen dlouholetý kamarád manžela tehdejší předsedkyně ČHS, který přijel včas. Nejspíš se snažil zachránit vzniklou situaci tím, že se do dražby přihlásil. Byl však jediným zájemcem o tuto nemovitost a tak patrně proti své vůli tento objekt vydražil sám za vyvolávací cenu. Což byla polovina odhadní hodnoty této nemovitosti tj. necelých 900tis. Kč.

Tato pro ČHS neúspěšná dražba měla za následek, že správce konkurzní podstaty požadoval po ČHS doplatit ještě další statisíce korun, které se ČHS snažil vymáhat po Skanderovi leč neúspěšně. Což nakonec současný VV také vzdal. Viz. výše zmíněný odpis pohledávek. Bude proto zajímavé sledovat postoj předsedy revizní komise (RK), zda bude v této věci alespoň z části tak razantní jako byl na VH 2009 ve věci odměn pro předsedy OVK? (Tenkráte přitom nešlo o žádnou škodu, ale jen o údajně chybějící směrnici na vyplácení odměn za vykonanou práci, jež přitom byly řádnou položkou řádně schváleného rozpočtu. To jen tak na okraj.)

Ovšem očekávání, že by RK v této věci byla jakkoli aktivní a nebo že by dokonce požadovala usnesení VH o požadavku vymáhat po viníkovi náhradu vzniklé škody v důsledku nesplnění požadavku VH2007 a VV by však bylo naivní. Daleko pravděpodobnější je, že se RK bude tvářit tak jako, že je vše v pořádku. Alespoň v tomto duchu se vyjádřil předseda RK na VH 2008. Nanejvýš lze očekávat ještě tak ostrakizaci těch, kdo si dovolí tyto události připomenout.

JiB   [úpravy] 12:40 19.03.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 zajimave13:55:41 19.03.2011
tak to je pak jasny ze nejsou penize na zavody nebo pro reprezentanty
odpovědět 

 Tak kdo14:01:13 19.03.2011
Jestli to chápu dobře, tak rozhodnutí o odpisu je rozhodnutím Výkonného výboru. A ne revizní komise. Máš se správně podivovat nad rozhodnutím VV.
Sám to píšeš: "Což nakonec současný VV také vzdal."(tj vymáhat vzniklou škodu).
Co na to řekne revizní, to může být taky zajímavé, ale to bude vždycky hodnocení situace, kterou vyvolal někdo jiný. Rozhodující výkonnou složkou v ČHS je Výkonný výbor. Ten to odepsal.
PaVodpovědět 
 Re: Tak kdo14:08:18 19.03.2011
nevymahat vzniklou skodu.....

JA CHCI PUL MEGA TAKY JEN TAK ZA NIC !!!!!!
odpovědět 
  Tak co14:30:50 22.03.2011
V tomhle státě, na téhle planetě? Leda by jsi byl na správném místě ve správný čas, navíc jsi malá ryba a moc si nehrábneš. Průmysl, pozemky, čerpací stanice, obchoďáky, státní rozpočet, armáda, zakázky všeho druhu, zdravotnictví, památky, letiště, energetika - to už je fuč, snad i pitná voda. Nyní jedou lesy, penze a Sazka, kdo zaváhá nežere. Ještě že toho normální horolezec většinou moc nemá, tak mu snad (exekrutoři) už nic nevezmou:)))
odpovědět 
   Re: Tak co22:21:33 23.03.2011
Stavební firmy teď jedou v parcích a dětských hřištích. Na tom ještě něco trhnou. Popadni rýč a lopatu, do kapsy něco na úplatky a do práce!
Kuba Turekodpovědět 

 zlodeji vsech zemi vitejte v CZ14:06:34 19.03.2011
Zlodej okradl svaz co prispiva na nevidome lezce a porada zavody pro omladinu,jenz netravi cas neplechama...
Skoda ze zlodeji nemaji svedomi,ale to bychom se meli lepe.

Predpokladam ze vv co to uzavrel ma nejaky majetek = obstaveni (exekuce) i kdyz v tomto bordel state to spis dopadne akorad tak ze zaplati ti nejniz,asi clenove tusim.

Nestihnout drazbu na zacatku je jako na ni nejit.

A jestli nahodou CHS nevi kam prispet taky mam jeden podnikatelskej plan........................
odpovědět 

 příspěvky..14:45:43 19.03.2011
jo, dlouho nejsem členem ČHS a zase toho nelituju. ČHS funguje výborně, bohužel jenom pro pár lidí
le big zloba macodpovědět 
 Re: příspěvky..17:36:57 19.03.2011
Tak tohle byla poslední kapka. Příspěvky ČHS už nikdy, tohle fakt nebudu podporovat. Ještě že jsem je letos nezaplatil. A je mi z toho fakt smutno, kvůli pár hajzlům přijde vniveč spousta dobré práce spousty dobrých lidí.
Pavlikodpovědět 
  Re: příspěvky..09:21:12 20.03.2011
Příspěvky jsem zaplatil kvůli to mu co teď všechno v ČHS funguje a co chci aby fungovalo dál. Starší události popsané v tomto článku budiž vykřičníkem. Nikoliv ale výmluvou pro to abych tak nicotnou částkou nepodporoval oblast svých volnočasových aktivit, nic nedělal a ještě za to chtěl po ostatních výborné výsledky. Celkový obraz ČHS je vizitka všech jeho členů, kteří můžou věci ovlivňovat přímo svou prací (nabízí se také kandidáti do příštího VV, nebo jednotlivých sekcí), nebo účastí na valné hromadě a hlasováním. Jak prosté.
členodpovědět 
   Re: příspěvky..13:20:13 21.03.2011
Naprostý souhlas. Bohužel je realita taková, že účast na VH je stále menší a čím méně členů zajímá, co se děje, tím pravděpodobnější jsou podobné věci, jak byla kauza Alpenservis. Doporučuji též věnovat pozornost článku Tomáše Kubláka kolem návrhů na změnu stanov a následnou diskusi o této věci.
http://goo.gl/6oMSR
Jestli žalovat nebo ne je složité rozhodnutí. Žalovat takovouhle věc lze pouze občanskoprávně. Žalobce platí advokáty a veškeré soudní poplatky, které také nejsou malé - standardní honorář advokáta je kolem 2000 za hodinu - a pokud žalobce spor nevyhraje, zaplatí nejen svého advokáta, ale i advokáta protistrany a nedostane zpět zaplacené soudní výlohy.
Věci bohužel nejsou tak jednoduché, jak se v téhle směsi faktů dokořeněných domněnkami a výmysly prezentuje.

Dovedu si docela dobře představit jak zdrcující článek by se dal tímhle způsobem napsat, kdyby se VV pokusil o soudní při, kterou by nakonec prohrál a udělal tím další třeba stosisícovou sekyru do rozpočtu.



Petr Jandíkodpovědět 
  Re: příspěvky..14:33:55 21.03.2011
Daně platíš, a to je mnohem větší maglajz, revolucionáři ;)
odpovědět 

 Tunel jako Blanka18:43:22 19.03.2011
To je ale krásnej tunel. Minulý rok jsem se přemohl a zaplatil příspěvky v ČHS. Vidím že to byla velká chyba, tahle instituce je totiž naprosto k ničemu. pardon, vlastně k něčemu ano, k tunelování sebe sama hrstkou mocných - jak typické v tomto státě.
Berryodpovědět 

 Narovnání19:19:18 19.03.2011
V článku chybí podstatná informace pro orientaci, že krach Alpenservisu se odehrál v 90. letech. někdy okolo roku 1997.
Pak se dlouho táhly soudy a konkurz, a ty musely proběhnout, protože teprve až s jejich výsledkem lze říci, že ČHS vznikla škoda.
A ta vznikla. v takové situaci jsou dvě možnosti, buď se soudit o náhradu, nebo se nesoudit.
Takové rozhodnutí je na výkonném výboru, a jestli se rozhodli nesoudit, tak jo budou muset vysvětlit, proč.
Ale osočení revizní komise je podlost (asi autorova msta za něco z minulosti) a blábol. Revizní komise ve stavu, jak je teď v 90. letech nebyla. A revizní komise kontroluje především výdaje a příjmy, zda je to zaúčtované. Nemůže a nemá rozhodovat o tom, zda se ČHS bude soudit o náhradu škody. Od toho je výkonný výbor, je to jejich pivo.
odpovědět 
 Re: Narovnání19:25:47 19.03.2011
Pozdní příjezd advokáta na dražbu fakt byla buď strašná minela nebo podvod, ale o všem ostatním výkonný výbor (v mnoha složeních a pod různými předsedy) vždycky podrobně informoval na valných hromadách. Takže jsi to Jirko dobře shrnul, ale není to žádná bomba.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Narovnání20:46:49 19.03.2011
Mnohem větší tunel je v současné době Sazka. Tam se rozkrade víc a to i na úkor ČHS.
Pepisodpovědět 
  Re: Narovnání22:15:10 19.03.2011
Jednalo-li se skutečně o advokáta (nic o věci nevím, vycházím jen z toho co je tady), pak jeho pozdní příjezd na dražbu je proviněním, které zakládá nárok na řízení o náhradě škody (každý advokát je ze zákona pojištěn) + možná i na řízení před kárnou komisí adovkátní komory (to by záleželo na tom, proč nedorazil; za autonehodu ap. by samozřejmě nemohl). Pokud to tehdejší VV neuplatnil, je to do nebe volající amatérismus, v tom lepším případě.
Toť pouze komentář zvnějšku od člena jiné organizace UIAA ;)
P.S. Je-li to skutečně těch x let, tak teď už je to nejspíš promlčené.
Robertodpovědět 
   Re: Narovnání16:30:08 20.03.2011
Ano, souhlasím.O pozdním příjezdu zástupce ČHS na dražbu jsem slyšel již dříve.Připadá mi to jak ze špatného filmu.
Pokud to byl profesionál, (rád bych znal jeho důvod opoždění) tak by se měl zodpovídat.
Ale zřejmně to bude již promlčená záležitost, jak se na ČR sluší a patří.
walldaodpovědět 
    Re: Narovnání11:52:33 25.03.2011
Osobně v tom tuším tenhle problém. Na věc vymáhání by šlo najmout třeba Sokola, nebo jinýho suprovýho advokáta. On by těch půl mega vytřískal... a vzal si dva mega jeko odměnu.
A nebo to zkusit tak nějak že kámoš tam třeba zajde, tenhle prej taky ví něco o právech... Jo, generálové po bitvě co dělat?
Pak co s objekty. Podle mého, kdyby byl genius co by věděl jak je zhodnotit, tak by hold (no dobře Kubo, t, ale když JB píše d tak je to pro mne závazné(:-)) nebyl blbej a věděl, že se dočká vděku: Vydělal na tom! Jak to že dodal do kasy čhs jen milion? Na tom by šlo deset! miliardu! Je to idiot a zloděj. Prej si koupil, Franta říkal že Ondra slyšel že Mařka... párek za prachy svazu!!!
Takže každej kdo má rozum se na to vysere
Dagodpovědět 
     Re: Narovnání21:36:22 25.03.2011
Dává-li tahle debata jistý obrázek o chodu ČHS (jako že bohužel asi jo), tak po dnešním přečtení jejího zbytku jsem si potvrdil, že je důvod být členem jiného horosvazu, nežli ČHS.
(P.S. Pokud, Dagu, považuješ Sokola - předpokládám, že myslíš Tomáše Sokola, polistopadového pražského prokurátora a posléze ministra vnitra ČR - za "suprového advokáta", tak jsi, obávám se, trochu mimo realitu. Stejně jako s tím schématem, že by těch půl mega vytřískal... a vzal si dva mega jeko odměnu. Ale to je mimo tuhle debatu.)
Robertodpovědět 
      Re: Narovnání22:23:53 25.03.2011
Roberte, tenhle článek a z něho plynoucí debata je extrémním způsobem pojednaná extrémní záležitost, jaká se bohužel za urřité konstelace může stát každému občanskému sdružení. Rozhodně to není běžný chod ČHS.

Je to něco jako ve zprávách v televizi, kde se dozvíš jen průšvihy a to negativní. Když je něco dobře, nemluví se o tom.
Nedozvíš se o práci spousty lidí na údžbě skal, na organizaci závodů, na školení instruktorů, na vyjednávání možností lezení v chráněných územích, na testování kruhů, borháků a jiného materiálu pro jištění ....
Tím podivnější je, když někdo, kdo je sám dobrovolný funkcionář ČHS a předseda oblastní vrcholové komise, řeže výplody, jako je tento článek, svému spolku pod zadkem větev, na které celý ten spolek i s ním sedí. Tou větví je pověst ČHS na veřejnosti.

To je holt (jej, mám to správně Kubo?) statistická nutnost, že mezi více než 10000 členy se jeden takovej nutně musí najít.

Takže Roberte, nechceš-li vstoupit, nevstupuj, ale pokaždé, když si cvakneš na Srbsku nový borhák, vzpomeň si na kolegy, kteří do toho svazu platí příspěvky, ze kterých se mnoho z těch borháků i jejich zalepení platí. Vzpomeň si na správce skal, který udržuje knížky a ty borháky mění, pokud je to potřeba. Vzpoměň si na Těšitele, který za peníze, které vydělá ve své firmě, konstruuje trhačky na zkoušení kruhů i borháků v terénu.
Skandera byl jednou jeden. Těch lidí, co něco dělají pro ostatní v tomhle spolku, nad kterým kvůli tomu dávnému případu lámeš hůl, je daleko víc a jsou tu pořád.

Možná by bylo lepší do něj naopak vstoupit a pomoci pohlídat, aby se žádný tunelář do jeho vedení už nemohl dostat. Stačí zaplatit částku, kterou leckdo dokáže za víkend prolít hrdlem, a jednou za rok jít na valnou hromadu, nebo se na ní nechat zastoupit.


Petr Jandíkodpovědět 
       Re: Narovnání12:02:24 26.03.2011
Sakra, že já už nedržel pusu ... teď budu muset zareagovat, abych to nevypadalo jinak, než by mi bylo milé.
1) Pokud jde o fungování ČHS, nenarážel jsem jen na causu Skandera (jistě, to je extrém - i když ta reakce na prošvihnutou dražbu je stěží uvěřitelná), ale reagoval jsem, upřímně řečeno, hlavně na Dagův popis mechanismu, jak to ve spolku funguje, v příspěvku na který jsem navazoval (a ten popis není v rozporu s mou zkušeností).
2) Práci spousty lidí na údržbě skal a metodice nepopírám, neopomínám a neměl jsem naprosto v úmyslu shazovat. A stejně tak, na to, abych vzal do ruky (třeba) lopatu a šel srovnat přístup ke skále, učil dva nováčky jistit nebo si spolu s Tomášem Frankem lámal hlavu jak funguje ten či onen uzel (to vše je možný občas vidět) nepotřebuju být v ČHS.
3) Jsem členem jiného horospolku (konkrétně JAMESU) a tak trochu sleduju jeho fungování. Ne, že by to byla oáza ideálů, ale o srovnatelných problémech tam nevím. (Takže moje členství tam nesouvisí jen s tím, že jsem poloviční Slovák.)
Robertodpovědět 
        Re: Narovnání14:11:49 27.03.2011
To není popis, to je můj dojem že to tak funguje, popsáno značně s nadsázkou.
Jinak ještě zjímavost, na VH, když už se to provalilo, Skandera rudý z rozčílení křičel, že todle byl způsob jako samofinancovat čhs, spojením s firmou, že se vlastně obětoval.
Jinak tohle se prostě stalo, víme o tom. A rozhodně bych z jedné, byť hodně nepěkné kauzy nedělal závěr o celém čhs.
Dagodpovědět 
      Re: Narovnání13:59:15 27.03.2011
Ona to také není hodnotící zpráva o advokátech. Jen podotek, že lidé se často soudí a soudí, až není o co, neb všechno sebral advokát (znám několik případů)
Dagodpovědět 

 Historie20:58:55 19.03.2011
Jednou na VH kandidoval na funkci předsedy Jiří Novák a byl nečekaně zvolen. No a pak se zjistilo ono propojení. Cos tím se řešilo ne několka VH, tedy jaká je naděje něco dostat zpět, jestli ČHS stojí o ty budovy...
Na zhodnocení by to chtělo vyjádření více lidí, kteří u toho byli.
Jinak je to prastará storry, i když se táhne do dneška.
Dagodpovědět 
 Re: Historie06:12:14 20.03.2011
A kdepak pan Skandera bydlí?Můžeme ho navštívit a spřelámat mu všechny končetiny.Tohle nemůže zůstat bez trestu.
Tomášodpovědět 
  Re: Historie13:11:43 20.03.2011
nic nikomu nelamej pac pujdes sedet a zlodej se ti vysmeje do xichtu... Jak psal pekne Okamura ke kradezim. Pro jistotu servirujte kafe bez kofeinu v opacnem pripade hrozi srdecni nemoc a obvineni z vrazdy zlodeje :D
CZ a jeji neutuchajici boj s korupci a zlodejema.
Za loupez na benzince 10 let (korist v radech do sto tisic)
Za loupez statniho - kdyz dobre podminka. (ze statniho okradas duchodce,budouci duchodce,postizene,nemocne - nemoznost lecit "drahe" nemoci,chybeni lekaru ve sluzbach - postizeni chlapce pri komplikacich atd..

Ten jenz okradl svaz urcite vi ze prispiva i hendikepovanym lezcum a to si myslim ze je dostatecna odpoved k tomu co si dotycny zaslouzi....
O SAZCE a jejim rediteli jenz si kupuju ostrov s vilou a ted sazka nema na nic penize nema cenu nic psat - kdo to cekal ze to tak dopadne :) Jen dalsi cerna dira v CR jenz nebude potrestana a zaplati ji poplatnik (SAZKA je z casti statni,spis ano proto je tam takovej bordel a preplaceny mista ve vedeni...?)

CR kocourkov
odpovědět 
   Re: Historie11:00:20 21.03.2011
S tou loupeží státního za podmínku, resp. přepadením benzínky za 10 let natvrdo: abychom měli srovnatelné podmínky - zkus schválně přepadnout EuroOilku a pak u soudu argumentovat tím, že za loupež ze státního se přece dává podmínka. Uvidíš, co ti na to soudce řekne.
honzaodpovědět 
  Skandy18:57:45 20.03.2011
Pan Skandera bydlí v Praze, v Braníku nad pivovarem v takové low end vilce bratru za 15M.
odpovědět 
   Re: Skandy20:03:01 20.03.2011
Dík
Tomáš odpovědět 
   Re: Skandy23:05:05 20.03.2011
To je dobrý, kde? Rád bych si ji vyfotil.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Skandy23:43:31 20.03.2011
Pojdme se domluvit a clenove CHS se mu svorne pujdeme pred tu vilku vys*at!! Pul mega nasemu milovanemu svazu to sice nevrati, ale pana Skanderu tim aspon poskadlime...
M.odpovědět 
    Re: Skandy00:59:28 21.03.2011
...i tohle bych si rád vyfotil.
Kuba Turekodpovědět 

 chs?23:46:23 20.03.2011
Ja se divim ze CHS jeste vubec nejaky cleny ma, kdyz funguje jak funguje...
Derekodpovědět 
 Re: chs?17:25:05 21.03.2011
To že Skandera vytuneloval ČHS... prostě nikoho tenkrát nenapadlo že to dělá. Je to smutné, ale není to jediný případ, a kdybychom měli opustit všechna místa kde se kradlo, tak především musíme z ČR.
Dostat z někoho potom peníze není vůbec sranda, viz dole. Opět - naprostá většina peněz z tunelů zůstala u zdatného tuneláře.
Dagodpovědět 

 Chata v Ostrově07:43:24 21.03.2011
Chaty v Ostrově je věčná škoda! Vinu nesou minulá vedení svazu včele se Skanderou.

Jak si mohl dovolit zastavit nesvůj majetek pro svůj biznis?
Jak mu to mohl ČHS dovolit?
Jak mohl pověřený člověk dojít na aukci pozdě?
Nebyl v tom záměr?

A všem rozhořčeným a těm chytrým bych zde poradil, nyvystupovat z ČHS, plaťte příspěvky a angažujte se do chodu svazu. Alespoň se nic podobného snad již nestane.
Ale chatu v báječném Ostrově, nebo někde jinde, asi jen tak mít nebudeme. Leda, že by nám někdo něco věnoval či odkázal. Že by Skandera?
Fáberaodpovědět 

 Odpis pohledávek12:23:22 21.03.2011
Myslím, že se tady jedná o nepřesné pochopení toho, jak funguje odpis pohledávek.
Ty pohledávky vznikly dávno, za úplně jiného VV a tam taky vznikl ten tunel. Účetně se ale od té doby stále nacházely v majetku ČHS, prakticky stejně, jako např. peníze na účtu. Takže jsme si vlastně lhali do kapsy, že náš majetek je o 500tis. vyšší, ale pravděpodobnost získání těch 500tis. je přitom blízká nule.
To, že jsme se teď rozhodli je odepsat neznamená, že rezignujeme na jejich vymáhání, ale že se snažíme dát do souladu účetní pohled na majetek s realitou (kterou jsme zdědili).

V normálních komerčních firmách je běžné, že se hodnota pohledávky, která je třeba i několik měsíců po splatnosti sníží, aby se nezvyšovalo riziko, že firma bude mít zkreslené informace o majetku a pak se nečekaně dostane do platební neschopnosti. (Např. Sazka má v majetku hromadu hnusných pohledávek, jejichž skutečná hodnota je mizerná, ale nikdo ji účetně nesnižoval - záměrně. Proto účetně vypadá OK, ale prakticky je už dávno plajte. Na předchozích VH ČSTV nás ale s tímto názorem skoro vypískali...). Vymáhání "odepsané" pohledávky přitom běží dál a pokud je pohledávka zaplacená, rozdíl (o který byla hodnota pohledávky snížená) se zase jako mimořádný příjem dostane do majetku zpátky.

Nám se letos poštěstilo docela velkou část starých pohledávek překlopit do peněz (hlavně staré pohledávky za Sazkou) a rozhodli jsme se této situace využít a vymést všechny staré kostlivce, aniž bychom tím nějak dramaticky snižovali majetek svazu. Další podobná příležitost už asi hned tak nenastane.
Když jsme v únoru 2009 přebírali jako nový VV svaz, měli jsme v majetku pohledávky (často sporné kvality) za 1.456tis. a 3.760tis. v penězích. Ke konci roku 2010 máme pohledávky jen za 19tis.! a 4.978tis. v penězích.

Nejedná se tedy o žádný tunel, ale o to, že až budeme předávat dalšímu VV veslo, bude majetková struktura v cajku, bez starých "skanderovských" kostlivců a většina majetku bude v prachách nebo fyzickém majetku a ne v divných pohledávkách.

Další debatu na toto téma můžeme s těmi členy, kteří přijdou, vést v sobotu na VH :-)
Honza Bloudekodpovědět 
 Re: Odpis pohledávek12:44:34 21.03.2011
Díky za vysvětlení.
A na valnou hromadu dorazím. A kdo chcete, aby se to vymáhalo na Skanderovi, doražte taky, ať je nás tam víc!
členodpovědět 
  Re: Odpis pohledávek12:59:54 21.03.2011
Pohledávku prodat, na VH jdu.
jiný členodpovědět 
   Re: Odpis pohledávek14:27:27 21.03.2011
Pohledávku za již neexistující firmou starou 15 let?Tak za flašku rumu.
honzaodpovědět 
    Re: Odpis pohledávek21:14:04 23.03.2011
Jak to? Jestli se chaty drazily v roce 2007 a nejaky veritel se mohl uspokojit v te dobe, tak proc by se jiny dalsi nemohl uspokojit jeste ted? Vidim tam 4 roky ne 15. Jsou jen jednoduche otazky: kdo nam dluzi a kolik, jaky jsou moznosti s tim neco delat.
odpovědět 
     Ach ta bohorovnost22:25:05 23.03.2011
Doporučuji vystudovat střední a vysokou ekonomickou, deset let pracovat v branži a pak se jistě zeptáš na to nejdůležitější: Můžu vůbec něco vymoci? Co mě bude vymožení pohledávky stát a nebudu nakonec v mínusu?
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Ach ta bohorovnost22:51:33 23.03.2011
Je to sice hezké Jakube, nebo třeba i někdo jiný kdo bude znalý, ale z celé této již na některých místech dosti rozvleklé diskuse je zkrátka vidno, že je tady spousta lidí, kteří o celé věci ví málo, nebo nic. Bohužel tady chybí jakás chronologie a polopatické vysvětlení. Co se kdy stalo a kdo co udělal nebo neudělal, kdo kdy přišel o jakou částku nebo ji získal? Místo toho se zde až postupně dovídáme letopočty a události zmateně a na přeskáčku. Bohužel.
Co měl Skandera za firmu od kdy do kdy a čím se zabývala, jaký měla majetek, jak a kdy se dostala do potíží? Jakou funkci zastával od kdy do kdy v ČHS, o čem mohl rozhodovat a kdo jiný to mohl ještě ovlivňovat, či ohlídat? Jak došlo k propojení onoho Alpenservisu s ČHS, kdy a proč? Kdy a kde bylo zmiňované ručení zaevidováno, kým a kvůli čemu? O co a o kolik vlastně a kdy přišel ČHS? Jaké má svaz možnosti získat toto zpět? Kdo všechno měl pohledávky, jakým způsobem, kdy a v jaké výši byly uspokojovány. V jakém stavu byly chalupy, kdo se o ně staral nebo nestaral, v jakém stavu jsou nyní a jaký je rozdíl v ceně ubytování tehdy a dnes? Peníze a majetek jsou jedna věc, fungování chat druhá. Jinak si tady může psát pár lidí kteří jsou v obraze, pro spoustu dalších a pravděpodobně pak zvlášť mladších je to guláš;)
odpovědět 
       Re: Ach ta bohorovnost23:01:38 23.03.2011
Od začátku to bylo dost průhledné. Jak tady někdo píše - byl zvolen nový předseda a našel kostlivce ve skříni. Od té doby se na skoro každé valné hromadě přednášela zpráva, co se s případem udělalo a co se bude dělat. Každý předseda a každý výkonný výbor v tomto byli transparentní (díky jim!). Nevyjasněná je pouze minela s nestihnutím dražby. Na to Jirka správně poukazuje.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Ach ta bohorovnost09:09:07 24.03.2011
Máš Kubo námět na článek. Celou tu 15 letou historii popsat.
Dagodpovědět 
         Re: Ach ta bohorovnost03:00:39 26.03.2011
Koho by to zajímalo...?
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Odpis pohledávek11:58:05 25.03.2011
Dík za odborné vyjádření!
Dagodpovědět 

 Odpis pohledávek13:11:43 21.03.2011
Myslím, že se tady jedná o nepřesné pochopení toho, jak funguje odpis pohledávek.
Ty pohledávky vznikly dávno, za úplně jiného VV a tam taky vznikl ten tunel. Účetně se ale od té doby stále nacházely v majetku ČHS, prakticky stejně, jako např. peníze na účtu. Takže jsme si vlastně lhali do kapsy, že náš majetek je o 500tis. vyšší, ale pravděpodobnost získání těch 500tis. je přitom blízká nule.
To, že jsme se teď rozhodli je odepsat neznamená, že rezignujeme na jejich vymáhání, ale že se snažíme dát do souladu účetní pohled na majetek s realitou (kterou jsme zdědili).

V normálních komerčních firmách je běžné, že se hodnota pohledávky, která je třeba i několik měsíců po splatnosti sníží, aby se nezvyšovalo riziko, že firma bude mít zkreslené informace o majetku a pak se nečekaně dostane do platební neschopnosti. (Např. Sazka má v majetku hromadu hnusných pohledávek, jejichž skutečná hodnota je mizerná, ale nikdo ji účetně nesnižoval - záměrně. Proto účetně vypadá OK, ale prakticky je už dávno plajte. Na předchozích VH ČSTV nás ale s tímto názorem skoro vypískali...). Vymáhání "odepsané" pohledávky přitom běží dál a pokud je pohledávka zaplacená, rozdíl (o který byla hodnota pohledávky snížená) se zase jako mimořádný příjem dostane do majetku zpátky.

Nám se letos poštěstilo docela velkou část starých pohledávek překlopit do peněz (hlavně staré pohledávky za Sazkou) a rozhodli jsme se této situace využít a vymést všechny staré kostlivce, aniž bychom tím nějak dramaticky snižovali majetek svazu. Další podobná příležitost už asi hned tak nenastane.
Když jsme v únoru 2009 přebírali jako nový VV svaz, měli jsme v majetku pohledávky (často sporné kvality) za 1.456tis. a 3.760tis. v penězích. Ke konci roku 2010 máme pohledávky jen za 19tis.! a 4.978tis. v penězích.

Nejedná se tedy o žádný tunel, ale o to, že až budeme předávat dalšímu VV veslo, bude majetková struktura v cajku, bez starých "skanderovských" kostlivců a většina majetku bude v prachách nebo fyzickém majetku a ne v divných pohledávkách.

Další debatu na toto téma můžeme s těmi členy, kteří přijdou, vést v sobotu na VH :-)
Honza Bloudekodpovědět 
 Re: Odpis pohledávek13:42:01 21.03.2011
Děkuji Honzovi Bloudkovi (1. Místopředsedovi VV ČHS pro ekonomiku) za vyjádření. Škoda jen, že ta jeho odpověď je taková polovičatá. Druhé části problému tj. neúspěšné dražbě se vyhnul velkým obloukem. A to i přes to, že ČHS díky tomu přišel o 890.000,- Kč!
JiBodpovědět 
  Re: Odpis pohledávek14:49:26 21.03.2011
Ahoj, vysvětlil jsem důvody rozhodnutí o odpisu pohledávek, za které nesu přímou odpovědnost. Ta dražba mě taky z dnešního pohledu pořádně s..e. Byl jsem ale v té době řadový člen, po "Vokovické rošádě". Jak ta dražba proběhla, vím jen z doslechu. Tuhle bitku v únavné a nekonečné válce se Skanderovým dědictvím bojoval minulý VV... Nakonec jsme přišli o 287tis., které jsme museli doplatit v roce 2009 jako zbytek ručitelského závazku, který dražba nepokryla celý, naštěstí ne o celých 890tis. o kterých píšeš.
Honza Bloudekodpovědět 
   Re: Odpis pohledávek19:38:30 21.03.2011
A není to náhodou tak, že v případě splnění požadavku VH a VV o řádné a včasné účasti na dražbě a prodeji nemovitostí v plné odhadní hodnotě by ČHS místo doplácení ručitelského závazku naopak obdržel 603.000,-???
JiBodpovědět 
    Re: Odpis pohledávek20:08:35 21.03.2011
Porovnával jsem to s maximální výší ručitelského závazku, ne s hypotetickou situací, která mohla ale taky nemusela nastat. Musel by se najít někdo, kdo by těch 603tis. navrch zaplatil i přesto, že ty chaty měly hodně špatně vyřešené vlastnictví pozemků a přístupových cest apod... Čistě teoreticky to mohlo být i víc než těch 603tis, to dnes nikdo neví, ale přijde mi trochu s křížkem po funuse tohle předhazovat jako problém teď. Přijde mi užitečnější hledat způsoby, jak pomocí koncepce zlepšovat svaz směrem dopředu, než donekonečna rozebírat Skanderu a řešit, co se tenkrát mělo udělat jinak. Na to bude dost času u piva v důchodu :-)
Honza Bloudekodpovědět 
     Re: Odpis pohledávek21:07:20 21.03.2011
Tak tohle už je jen čistá mlha a to i přes to, že ta sekera nejde za tebou.
JiBodpovědět 
      Re: Odpis pohledávek09:11:41 22.03.2011
Rád bych se zeptal proč to všechno osočování a zejména proč po takové době útočíš na lidi, kteří to jaksi nemohou moc ovlivnit. Přišlo Ti, že je dlouho moc klid?, potřeboval jsi udělat "vlny"? nebo na sebe jen primitivně upozornit? Samozřejmě nesouhlasím se zlodějinama, ale proč nadávat někomu kdo za to nemůže, nota bene, když nevím, jak bych to ovlivnil v tu dobu sám. To vždycky víc jecáte než děláte a lezete Mr. B.?
Viktorodpovědět 
       Re: Odpis pohledávek10:19:49 22.03.2011
To co tady JiB píše útočné je, nicméně když se nad tím zamyslím, tak bych tomu rozuměl tak, že se snaží poukázat na to, že za onu neúčast na dražbě by měl být někdo volán k zodpovědnosti a dosud se tak nestalo. Otázka samozřejmě je, zda a do jaké míry to má smysl. Právně to je asi promlčené (možná ne? tady se nikde nepraví, kdy přesně k té dražbě došlo), morálně to promlčené zřejmě není. Tak či tak, z pohledu zvenku bych mu za toto nespílal.
Mějte se tu pěkně.
Robertodpovědět 
        Re: Odpis pohledávek14:10:24 22.03.2011
Honza Bloudek to tady píše v diskusi: 15 let. To je už fakt dost dlouho promlčené :-(
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Odpis pohledávek14:29:25 22.03.2011
Dražba byla až v r.2007.
JiBodpovědět 
          Re: Odpis pohledávek15:29:41 22.03.2011
Dražba - to jo. Pohledávka je patnáctiletá.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Odpis pohledávek08:05:05 22.03.2011
Ale houby, o chatách se tenkrát dokonce dělalo jakési minireferendum na webu. Zájem o ně moc velký mezi členy nebyl. Padaly všemožné nápady, třeba to provozovat jako živnost a platiti z toho čhs, ale všechno se při bližším zkoumání ukázalo jako magořina. Nakonec byly jen dva baráky zatížené svým stavem, nevyjasněnými právy a dluhy. Takže alespoň prodat.
Proč dopadla dražba takhle, to nevím, tady je v podstatě jediné možné senzační. Se vším ostatním výkonný výbor chodil na VH a povídejte členové. Nikdo na nic nepřišel, ono to bylo fakt p..ou ku můru.
Dagodpovědět 
     Re: Odpis pohledávek09:12:59 22.03.2011
Dagu, sorry, ale teď plácáš nesmysly a spojuješ dohromady různé věci, které spolu přímo nesouvisí. To že jsi se nezúčastnil VH, na které padlo jasné rozhodnutí není žádná omluva pro Tvé fabulace.
Zadání pro dražbu bylo jednoznačné. Zúčastnit se jí s cílem zvednout vyvolávací částku na dvojnásobek tj. na výši odhadní hodnoty(!) a nebo je odkoupit do této hodnoty zpět. Neúčast (či pozdní účast ve výsledku výjde na stejno) je jednoznačné nesplnění zadání a znamená způsobení škody pro ČHS.
JiBodpovědět 
      Re: Odpis pohledávek10:31:10 22.03.2011
Jeden nejmenovany kamarad manzela jedne nejmenovane predsedkyne. WTF?

Usneseni VH je tady: http://www.horosvaz.cz/res/data/020/002239.pdf

Z minuleho vedeni, ktere melo za drazbu odpovednost, dnes neni ve vedeni nikdo. Nechapu, o co ti jde. Potrebujes na nekoho nahazet spinu?
Radek J.odpovědět 
       Re: Odpis pohledávek14:20:25 22.03.2011
JiB chce nejspíš kandidovat do VV za ekonoma, nebo do revizní komise, tak si teď připravuje píseček:D Kdo ví? Radši si dejte pozor na připravovanou změnu stanov;)
také členodpovědět 
       Re: Odpis pohledávek07:25:20 23.03.2011
Článek je korektní shrnutí událostí vztahující se k této kauze.
Přičemž ti kdož byli účastni VH 2007 by si mohli ještě vzpomenout, z jakého důvodu bylo přijato takové znění usnesení VH, jaké bylo přijato.
JiBodpovědět 
        Re: Odpis pohledávek10:16:10 24.03.2011
Ti, co byli na VH, si mozna vzpomenou. Pro nas ostatni plebs, ktery na VH 2007 nebyl, se laskave vyjadruj jasne a konkretne.
Radek J.odpovědět 
         Re: Odpis pohledávek21:15:31 24.03.2011
Jasně a konkrétně jsem se vyjádřil již v samotném článku.

Pokud by tě však zajímalo, proč nakonec bylo přijato konečné znění usnesení VH v té podobě, v jaké bylo nakonec v zápisu, odpovím trochu nezdvořile protiotázkou… V čem by bylo pro ČHS dobré vytrubovat předem do světa strategii se kterou se chce účastnit nějaké dražby???
JiBodpovědět 
          Re: Odpis pohledávek13:04:10 25.03.2011
Jeste jednou po lopate pro nas dusevne pomalejsi: proc bylo prijato na VH usneseni, jake bylo prijato? A otazka navrch: kdo vlastne jsi?

Radek Josek, ex-HO Humanita
Radek J.odpovědět 
      Re: Odpis pohledávek09:44:38 23.03.2011
JiBe sorry, ale neumíš číst. Píšu že ta dražba je jedinné, co na tom všem může být senzační. A ty že zpochybňuji že dražba nebyla divná.
Ono "může" je presumpce nevinny, dokud k tomu neřekne své i druhá strana, je tady jen Tvůj p.t. názor.
Dagodpovědět 
      Re: Odpis pohledávek09:52:10 23.03.2011
Proč spolu nesouvisí stav budov, záměry členstva co s tim, to je nad možnosti mého chápání. Kdyby VH rozhodla, že budovy se čhs nechá, těžko by byla dražba, tedy já bych tam souvislost viděl vcelku velkou. Například.
Vzhledem k tomu, že máš zjevně potíže chápat psaný text, ještě jednou pomalůůůů, zřetelněěěě, dávej pozor Jirko! Tu záležitost s dražbou by měli lidé za ní zodpovědní vysvětlit.
Pokud není věrohodné vysvětlení, VH a VV by mělo jednat, což ovšem má naděje zhruba stejné, jako něco dostat ze Skandery
Dagodpovědět 
       Re: Odpis pohledávek20:07:16 23.03.2011
Diskuse začíná sklouzávat do osobní roviny, no co se dá dělat... (třebaže musím uznat, že jsem i já jsem se nechal strhnout emocemi).

Dagu, pokud dovolíš, tak bych to viděl asi tak:
1) k mé (ne)schopnosti čtení – možné je vše, vyloučit nemohu vůbec nic.
2) O žádnou senzaci tady apriori nejde. Aneb jak výše poznamenal Kubajs "Takže jsi to Jirko dobře shrnul, ale není to žádná bomba.“ Bombu (senzaci) v tom při vší úctě hledáš Ty, Dagu. (třebaže jsem se snažil poukázat i na ty méně známé okolnosti)
3) Proč mě Tvá reakce z 08:05:05 22.03.2011 nadzvedla ze židle? No, ve chvíli kdy napíšu: "A není to náhodou tak, že v případě splnění požadavku VH a VV o řádné a včasné účasti na dražbě a prodeji nemovitostí v plné odhadní hodnotě by ČHS místo doplácení ručitelského závazku naopak obdržel 603.000,-???" reaguješ slovy ... "Ale houby, o chatách se tenkrát dokonce dělalo jakési minireferendum na webu. Zájem o ně moc velký mezi členy nebyl. Padaly všemožné nápady, třeba to provozovat jako živnost a platiti z toho čhs, ale všechno se při bližším zkoumání ukázalo jako magořina. Nakonec byly jen dva baráky zatížené svým stavem, nevyjasněnými právy a dluhy. Takže alespoň prodat." (bez ohledu na to, že jsi na úplný konec příspěvku přilepil cosi o senzacích)
4) Stejně tak když já napíšu: "Dagu, sorry, ale teď plácáš nesmysly a spojuješ dohromady různé věci, které spolu přímo nesouvisí. To že jsi se nezúčastnil VH, na které padlo jasné rozhodnutí není žádná omluva pro Tvé fabulace" Tak ty na to reaguješ slovy: "A ty že zpochybňuji že dražba nebyla divná." … no nevím, někdo z nás tady asi má "zjevně potíže chápat psaný text" přičemž je docela klidně možné, že jsem to já, vyloučit to nemohu. Stejně jako nemohu vyloučit, že ty potíža má tady někdo jiný (;-).
5) Dražba samotná: Asi tak, ČHS žádné baráky neprodával, protože už dávno ČHS nepatřily(!), neboť byly součástí konkurzní podstaty. Jinak řečeno ČHS o ně přišel v okamžiku, kdy Alpenservis zkrachoval. Baráky, které kdysi vlastnil ČHS prodával správce konkurzní podstaty a ne ČHS! ČHS měl pouze přednostní právo si je koupit zpět, ale za celou odhadní hodnotu. Tj. v tom stavu jak byly tedy včetně stavu přístupových komunikací a bez přilehlých pozemků atd. A nebo je odkoupit v dražbě, kde vyvolávací cena byla stanovena na polovině odhadní hodnoty a nebo se dražby zúčastnit jen za účelem "přihazování", tak aby se částka vyšplhala alespoň na odhadní hodnotu... toto je klíčová věc! Pokud si toto neuvědomíš, tak se fakt nepohneme z místa. Proto ještě jednou stručně.: Ty baráky v Ostrově už nepatřily ČHS, ale byly součástí Konkurzní podstaty společnosti Alpenservis.
6) Pokud by jsi i nadále něčemu neporozuměl, tak v sobotu na Strahově o přestávce to můžeme ještě probrat, jo? (Možná, že postačí, když si po přečtení bodu č.5 přečteš článek ještě jednou.)

Snad jsem to napsal dostatečně srozumitelně neb se mi zdá, že mi nějak není rozuměno než cokoli jiného. Teda až na čestné výjimky.
JiBodpovědět 
        Re: Odpis pohledávek20:42:43 23.03.2011
OK. na VH nebudu. Prostě musim být v práci. Osobní rovina... no nevim jestli jsem ten pravý. Bavim se v klidu s Tebou, Kubou, Petrem, Alenou... Nějak nevidim osobní zaujetí.
Nemohu ovšem říci že jsi mne přesvědčil. Opět dokola, zajímá mi co napíše Kuba Turek, Ty... a další.
V problémové věci bych viděl nějaké shrnutí, podle mého jsi ho nedodal. Kdo co měl dělat jinak? Proč? Mohl?
Jak vidíš věren presumci nevídím v Tvém psaní nepřehlédnutelnou animozitu k vedení v jistém čase... Co kdybychom řekli, že tě sere Alena Stehlíková, Petr Jandík... Abychom nechodili kolem. Ale ne, to je možné, ale jen možné.
Jinak simtě, pokud rozebíráš text, věnuj se textu, ne osobním záležitostem. Teda nemusíš, ale já bych ti to radil.
Dagodpovědět 
        Re: Odpis pohledávek20:49:07 23.03.2011
A co tedy????


2) O žádnou senzaci tady apriori nejde. Aneb jak výše poznamenal Kubajs "Takže jsi to Jirko dobře shrnul, ale není to žádná bomba.“ Bombu (senzaci) v tom při vší úctě hledáš Ty, Dagu. (třebaže jsem se snažil poukázat i na ty méně známé okolnosti)
3) Proč mě Tvá reakce z 08:05:05 22.03.2011 nadzvedla ze židle? No, ve chvíli kdy napíšu: "A není to náhodou tak, že v případě splnění požadavku VH a VV o řádné a včasné účasti na dražbě a prodeji nemovitostí v plné odhadní hodnotě by ČHS místo doplácení ručitelského závazku naopak obdržel 603.000,-???" reaguješ slovy ... "Ale houby, o chatách se tenkrát dokonce dělalo jakési minireferendum na webu. Zájem o ně moc velký mezi členy nebyl. Padaly všemožné nápady, třeba to provozovat jako živnost a platiti z toho čhs, ale všechno se při bližším zkoumání ukázalo jako magořina. Nakonec byly jen dva baráky zatížené svým stavem, nevyjasněnými právy a dluhy. Takže alespoň prodat." (bez ohledu na to, že jsi na úplný konec příspěvku přilepil cosi o senzacích)
4) Stejně tak když já napíšu: "Dagu, sorry, ale teď plácáš nesmysly a spojuješ dohromady různé věci, které spolu přímo nesouvisí. To že jsi se nezúčastnil VH, na které padlo jasné rozhodnutí není žádná omluva pro Tvé fabulace" Tak ty na to reaguješ slovy: "A ty že zpochybňuji že dražba nebyla divná." … no nevím, někdo z nás tady asi má "zjevně potíže chápat psaný text" přičemž je docela klidně možné, že jsem to já, vyloučit to nemohu. Stejně jako nemohu vyloučit, že ty potíža má tady někdo jiný (;-).

Takže, nejde o žádnou senzaci. OK. Proč o tom píšeš?
Bod 4) nerozumim? Jednalo se o těch chaẗách, jednalo se o řešení. Dražba by mi zajímala. A??? V čem máš simtě problém?
Dagodpovědět 
         Re: Odpis pohledávek21:20:32 23.03.2011
Ano držet se jen věcné roviny … jistě někdy to, ale fakt nejde. Jen pro názornost: „Vzhledem k tomu, že máš zjevně potíže chápat psaný text, ještě jednou pomalůůůů, zřetelněěěě, dávej pozor Jirko!“ Když se k tomu přidají další věci…

Když to řeknu natvrdo, Dagu, tak mně svými komentáři týkajících se záležitostí jakkoli spojených s předchozím vedením ČHS poškozuješ a je ve svém důsledku jedno jestli tak činíš záměrně a nebo jen z neznalosti diskutovaného problému.

Jinak o to shrnutí, po kterém tak voláš, jsem se pokusil právě v tomto článku. Do jaké míry se mi to povedlo, je samozřejmě jiná otázka. V případě některých jednotlivců jsem měl pocit, jako by mému textu i porozuměli. Nemohu však říct, že u všech, ale to už je hold život. Všem se člověk nezavděčí. ber to jako odpověď i na Tvé poslední otázky.

JiBodpovědět 
          Re: Odpis pohledávek22:31:35 23.03.2011
1) Zadržený život? Nebo co myslíš tím "hold život"? 2) Sám označit svůj text za korektní je poněkud eklhaftní. To je přece hodnocení, které přísluší jiným.
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Odpis pohledávek01:14:56 24.03.2011
Taky by to mohlo být něco jako "projevení slávy životu".
lovec lexémůodpovědět 
          Re: Odpis pohledávek09:57:53 24.03.2011
Tak to se ti Jirko omlouvám, že jsem se Tě dotkl. Ale když jsi mi na moji reakci, že pokud jde o dražbu bylo by dobré se ptát, odpověděl, že se vůbec nezajímám o dražbu... :-) Mám už slabý nervy, bylo to po 12 hodinách v práci.
Jinak Tvůj rozbor za moc zdařilý nepovažuji, promiň. Především tam chybí letopočty, takže neinformovaný čtenář může získat dojem, že v nedávné době si pár funkcionářů ulilo prachy. To jsi jistě nechtěl, ale bohužel to tak vyznělo...
Co dále chybí je posílení mizerného povědomí, a osvojení si, jaké je rozdělení moci v ČHS. tedy že suveréním vládcem je Valná Hromada. Ta se k záležitosti po celou tu dlouhou dobu vyjadřovala, rozhodovala. Abychom se neopakovali znovu, je tady nevyjasněná záležitost s dražbou, která ovšem už spinká také čtyři roky. Zbytek je průhledný jak studánka v horách.
Pro veřejnost by také chtělo napsat, o jaké objekty se jednalo. Byly to budovy, které potřebovaly investice a stály na nevykoupeném pozemku. Proto i v diskusi na webech jsem vycouval z nápadu tam něco provozovat a vydělávat. Správce objektu, dohled, finance... ČHS na podnikání prostě nemá lidi.
Osobně si myslím, že i záležitost s dražbou bude mít nakonec daleko do spiknutí temných sil, ale to nemám potvrzené, a nepotvrzené dohady nedávám ani do diskusí, jistě Jirko uznáš, že pokud bych někoho bez jediného důkazu napadl, předjímal jakési nevhodné jednání, že bych si pak zasloužil nějakou ironii v reakci, což bych pak se cítil ukřivděný a plakal že mi ubližují.
Dagodpovědět 
           Re: Odpis pohledávek21:23:42 24.03.2011
1) Článek jistě není dokonalý, což stejně jako lidské dílo ani být nemůže. Nehledě na to, mě psaní článků neživí a nemám za sebou ani žádnou redakční radu či editora. Jen tímto supluji práci profíků. Aneb jak jsi správně podotknul, kauza je to prastará přesto ji na veřejnost nikdo pořádně nevytáhl. Přičemž i na VH 2008, kdy o ní byla na VH naposledy zmínka odbyl předseda RK celou kauzu jen lakonickým prohlášením „Účast na dražbě byla více méně splněna“. Více se už o celé této záležitosti nemluvilo. Čili, žádné vyjádření tehdejší předsedkyně, která jediná měla právo zastupovat ČHS navenek. Prostě nic. Jen ticho po pěšině. Stejně tak když přišla faktura v r. 2009 od správce konkurzní podstaty, tak byla jen zaúčtována a zaplacena, ale jinak nic. Když pak VV odsouhlasil také odpis pohledávek vztahujících se mj. i k této kauze, tak jsem počkal ještě dva týdny a když ani pak si tohoto tématu nikdo nevšímal, tak jsem hold zastoupil profíky a napsal článek k tomuto tématu za ně. Docela si počkám, až mi sami ukáží, jak by měl článek k této záležitosti vypadat…

2) Letopočty v článku jsou! Jasně v je něm uvedeno, že dražba se týkala r. 2007, že RK jej okrajově zmínila v r. 2008 a z toho plyne, že Skanderův tunel musí pocházet z dřívější doby. To, že jsem sice mohl uvést také skutečnost, že Skandera předsedal ČHS v devadesátých létech je jistě pravda. Bral jsem to však jako všeobecně známý fakt.

3) „Mizerné povědomí o rozdělení moci“ no a co já s tím? Už tak se mi zdálo, že článek mám moc dlouhý. Nehledě na to co naplat, že VH sdělí VV svou představu co a jak se má udělat, když se pak předsedkyně toho nakonec zhostí po svém. Takže co? Zase se jen potvrzuje, že věci se dělí na de jure a na de facto. Stejně jako celá řada věcí v ČHS by měla být de jure nějak, ale de facto je to nakonec úplně jinak…

4) V jakém stavu byly ony objekty, je ve své podstatě podružná věc, neb toto odráží právě ta odhadní hodnota nemovitosti. Odhadce když oceňuje nemovitost, tak bere v potaz vše od stavebnětechnického stavu, přes atraktivnost lokality až po velikost pozemku a přístupu na něj. To už je vše zahrnuto v té ceně a ta uvedena v článku je!

5) Daje na tvé doporučení, Dagu, držet se jen věcné roviny nebudu komentovat Tvé sprostosti, jízlivosti a podsouvání mi různých tvrzení, které jsem nikdy neřekl.

6) Navíc se domnívám, že i kdybych napsal jen „VV ČHS o něčem jednal“ tak si nejsem jist, zda by už jen tento fakt nebyl mnohými považován za můj osobní útok na vedení svazu, takže co? Mám mít kvůli tomu špatné spaní, nebo co?
JiBodpovědět 
            hold/holt11:16:04 25.03.2011
Špatné spaní bys měl mít minimálně po tvrzení, že nikdo tuto kauzu nikdo na veřejnost pořádně nevytáhl. Vždyť přece skoro každá Valná hromada od doby objevení kotlivce ve skříni o tom veřejně jednala, výkonné výbory a předsedové/předsedkyně také tak. Články vycházely tady na Lezci, na HD, HI a mnoha dalších webech, někdy i v tištěné Montaně. A druhý důvůd, proč bys měl špatně spát, že pořád píšeš nesmyslné hold (z angličtiny) místo hovorového holt (z němčiny)!
Kuba Turekodpovědět 
             Re: hold/holt11:30:11 25.03.2011
Všici halt! :D
odpovědět 
              Re: hold/holt13:57:11 25.03.2011
Jinak použiju colt a budete všichni cold!
Papoušodpovědět 

 Patnáct let07:39:18 25.03.2011
Jo, patnáct let byla tato záležitost otevřená. Patnáct let mohl kdokoliv přijít s nápadem co s tim. Malý Adámek Ondrů za tu dobu vyrostl z batolete na superlezce, ale v téhle věci nikdo na nic nepřišel. Nikdo si ani nestěžoval, dokonce ani na tu dražbu ne, všichni ticho.
Po téhle době je záležitost neslavně uzavřena. Spadla klec a tak je ta pravá chvíle se do toho obout. Už nehrozí že na kritiku se dozvím:
A co tedy navrhuješ? Chceš se toho ujmout (se vším všudy)? Už je po všem, nejdelší, patnáctileté ticho končí, hrrr na ně! :-)
Dagodpovědět 
 Re: Patnáct let22:07:16 25.03.2011
Tak tohle už je bez komentáře …
JiBodpovědět 

 Shrnutí21:54:37 26.03.2011
Asi bych měl poděkovat všem diskutujícím za jejich zájem o tento článek a za zpřesnění některých údajů jak účetních, tak gramatických ;-). Také bych asi měl poděkovat ne jen Petrovi Jandíkovi za potvrzení platnosti i té poslední věty článku.
JiBodpovědět 
 Re: Shrnutí08:09:01 27.03.2011
Mohl bych poprosit o celé jméno Jibs? Četl jsem diskuzi a jelikož nebyla krátká, tak mě zajimá jméno kritika VV ČHS.
Jeník Pletichaodpovědět 
  Re: Shrnutí23:03:02 27.03.2011
JiB (čili Jiří Babača) je myslím vcelku známý alias. Asi jako JH nebo Dag, třeba.
odpovědět 
  Re: Shrnutí23:03:40 27.03.2011
JiB (čili Jiří Babača) je myslím vcelku známý alias. Asi jako JH nebo Dag, třeba.
odpovědět 
   Re: Shrnutí08:36:46 28.03.2011
Díky za odpověd jen jsem chtěl vědět kdo JIB byl jsem zvyklý, že se Jirka u těchto názorů podepisuje celým jménem.Debatovat nebudu a svůj názor řeknu Jirkovi, až ho uvidím třeba na CVK.
Jeník Pletichaodpovědět 
    Re: Shrnutí20:32:29 28.03.2011
Jeníku, předně si myslím, že moje nicka „JiB“ je, jak správně dvakráte poznamenal Anonym, poměrně slušně provařená. Nicméně může se stát, že ji někdo nezná. V tom případě se jistě může zeptat. Nicméně očekává-li odpověď, tak by se předně měl vyvarovat jednak bodlavých narážek a jednak by měl být schopen pochopit o čom ten článek je. Pokud jsi přesvědčen, že je o kritice současného VV, tak pak se není o čem bavit. To se pak nediv, že na tebe nikdo nereaguje.
JiBodpovědět 

 Foto dne:
Bibendum
Ceuse
 Databáze cest:
Všechny cesty (180152)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Musto 7+/8- Geyikbayiri
Gracias A La Vida 7b+ Baunei
La Covijona 6a+ Fasnia
Leistentrauma 7a+ Vela Stiniva
Leistentraum 7a Vela Stiniva
Nově komentované:
Houpačka 8 Skály U Kutné Hory A Malešova
El Sarcofago De Nuremberg 8a Chulilla
Oběšencova 4+ Holý Vrch
El Sarcofago De Nuremberg 8a Chulilla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami |

 Nové komentáře:
Re: ucta | Re: Vácman | Re: Vácman | ucta | Re: **** | Re: **** | Vácman | Re: Achttausend drüber ud drunter | Re: **** | Re: **** |

 Kde to vře:
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (76)
Ondrova hvězda (69)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (38)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (31)
Zkusíme to znova (30)
Salzburskou cestou na Watzmann, (21)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (6)
Kontinentální pohár v ledolezení na obtížnost v Brně (5)

 Nově v inzerci:
Přilba PETZL SIROCCO | Wánachten na lyžích | Scarpa ALIEN RS | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Praha Big-Wall | Ve dvou se to lépe leze | Rád poznám parťačku, která už ví, co chce | Pinguin Gelanots XP | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43 |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 797 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 716 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 599 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 634 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 533 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.