LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vopravdickej horolezec všude strká prsty, u žen vidí madla, na všem shybne a jeho nejlepší kámoš je friend.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Vánoční závody Praha Ruzyně (24.12)
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)

Žebříček
Cesty:
41.Zaoral 10119
42.Nosek 10098
43. 10094
Bouldry:
41.Ďurech 8756
42.Zímová 8706
43.Paděrová 8706
Hory:
2.Skopec 7324
3.Rojko 7286
4.Černý 6808

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1146559 cest
Nové přelezy:
Okrimono 9+
Skyline 9
Inner Smil 9-
Pusht Bush 9-
Fandango 8A+
Dar Z Nebe 8A+
Loneliness 7b
Dream 7c+
Goat Lover 7b
Lonely Lon 7b

Stěny
SAUNA - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
V 16 - Plzeň

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Pískovcové lezení, pískaři - otázka 2.

Proč je málo výstupů roku na písku?

Přinášíme postupně plné znění rozhovorů s významnými pískaři o pískovcovém lezení, které vyšly zkráceně v ročence ČHS. A čekáme na vaší diskusi. Druhá otázka je na téma: proč je málo výstupů roku na písku.

Při vyhlašování Výstupů roku se ČHS snaží dát prostor pískovcovému lezení, nicméně zůstává většinou nenaplněn.



Alešák
Od všeho tam bude trochu. Mám pocit, že si většina pískařů nechává svoje zářezy pro sebe a nějaké srovnávání jim je ukradené. Zásadní přelezy se většinou dozvím ze zápisu ve vrcholové knížce, pokud se náhodou vyškrábu na stejnou věž, popř. když někdo někoho v něčem zahlédne. A jenom mezi nejlepšími kamarády si řekneme, co se nám líbilo, či co nám udělalo radost.
Některé cesty se také nesou v duchu “za málo peněz hodně muziky”. Příklad? Francouzský 7c dnes vyleze kdekdo, což by podle převodní tabulky dávalo pískovcové Xb. Na písku ale kolikrát děláš stejně těžké (7c) kroky v nějakém vypečeném VIIIb-c, plus tam máš bonus ve formě psychické složky. Takže výkony se tam dějí, ale ne vždy v podobě vysokých čísel. Už vidím, jak se někdo hlásí do Výstupů roku, že tam poslal VIIIc.
A v neposlední řadě je tu spousta lidí, kteří se jdou v zimě raději projít do skal, do přírody, než aby někde na bouldrovce skákali po kampusu a točili kolečka a čísla u nich nehrajou zas tak podstatnou roli.

Špek
Je to mentalitou těch lidí, je pro ně důležitej pobyt ve skalách a ne ta publicita.


Richard
Kategorie nejlepších výstupů na písku končí většinou fiaskem nebo nemá mezi lezci velkou hodnotu, protože nejsou jasná pravidla. Nebo spíš tato pravidla nejsou akceptována skutečnou lezeckou špičkou na písku. Ten problém se táhne už od 80. let, od dob prvních Xtek s bílými fleky… Třeba název cesty Bílá válka od Tomase Čady z té doby mluví za vše. Současný stav, kdy už 2 generace nejlepších lezců na písku lezou podle jiných pravidel, než jsou ta oficiální, je ostudný.

Tomáš
Charakter pískovcového lezení je bohužel takový, že neumožňuje vznik tak těžkých cest jako na vápně, a vzhledem k tomu, že většina těžkých cest je spíš o tom přijít na to, vyžaduje většinou delší čas na vymyšlení kroků tak chápu, že pro lezce lezoucí dnes na vápně extrémní cesty je snazší vylézt stejný stupeň obtížnosti na vápně než na písku a tím pádem i více motivační.

Bojsa
Vyhlášení nejlepších výstupů a prvovýstupů je přeci o číslech a výkonech. Sportovní pískaři ty čísla lezou a výkony podávají, ale velmi pravděpodobně v rozporu s platnými pravidly a někteří navíc nejsou ani členy ČHS. Nejde o nezájem o srovnání, ale spíš nezájem o veřejnou publicitu. Pokud bych já vylezl v kuse 11cku s Mg třeba na Hrubici nebo v Příhrazích, tak mi taky stačí se o to podělit mezi kámošema. Rozhodně bych nechtěl, aby se do mě pak někdo navážel na Lezci.cz a podobně. Navíc je těžký předvést výkon, aby snesl srovnání s AO, který má ty nej zářezy i na písku.

Nedori
Výstup roku v kategorii pískař je blbost. Je to velmi těžké ohodnotit. Srovnávat třeba riskantní morálové VIIIb  s vyborhákovanou cestou Xc nelze. Když už něco vyhlašovat, tak třeba uznání za dlouholetou aktivní činnost, organizaci závodů, práci s mládeží nebo vyhlásit nejaktivnějšího měniče fixního jištění nebo něco na ten způsob.

Prcas
Víš, já to trochu zobecním. Samozřejmě tento můj názor není fakt pro všechny. Pro mě lezení a tím pádem výkony, který se na to vážou, je forma úžasný zábavy člověka a obtížnost jen umocňuje a zkvalitňuje prožitý zážitek.... a publicita? Je věc přirozená k současný době...

Pavel
Prvovýstupci ve všech oblastech  přesně vědí o nejhodnotnějších cestách - podle počtu přelezů.

Piškot
Neřekl bych, že v pískovcovém lezení o výkony nejde. Těm, kteří se pohybují na špičce, o ně určitě jde. A i ostatním ano, i když o tom třeba neradi mluví, anebo jsou to výkony v jejich vlastní stupnici a v jejich hodnotovém poli. Myslím, že jedním z důvodů, proč se pískovcové výstupy mezi prezentovanými a oceňovanými výstupy neobjevují, je magnézium. Obtížné cesty (aby to stálo za pozornost, mělo by to být pro dámy aspoň Xb/c, pro pány samozřejmě víc) se lezou takřka výhradně s ním, a to je ve většině oblastí oficiálně zakázáno. Většinou, když byl v posledních letech medializovaný nějaký obtížný výstup na písku, objevovaly se kritické reakce. Je pochopitelné, že v takové situaci lezci nebo i činovníci raději na prezentaci výkonů rezignují. Prezentovat a oceňovat lehčí výkony bez mg by bylo nepřípadné, protože svou obtížností dalece nedosahují těch „s“. Jsou tu asi i další důvody, ale to by bylo moc dlouhé.

Jony
Kategorie prošla nedávno obrozením, které mělo za úkol více reflektovat dnešní trend pískovcového lezení. A jaký je trend? Unikátní hodnoty českého tradičního pískovcového lezení, díky nimž je tento specifický druh lezení ve světě známý, vymírají. Pískovcový trad je vytěsňován pohodlným přístupem, který je víc a víc poplatný dnešní době. Někdy se tomu dá říkat sportovní lezení, ale ne vždy. Někdy je těžko tenhle trend definovat, asi by se dal označit jako přenos umělé stěny do přírody. Tento všudypřítomný přenos s sebou nese neduhy chování, které nejsou dle pravidel ČHS (OVK) přípustné, někde jdou navíc proti pravidlům CHKO. Dnešní lezci jsou pohodlní a výkonní.
Řada výstupů prostě nemůže být oceněná, protože je nejen proti pravidlům ČHS (OVK), ale i v rozporu s pravidly CHKO. A pak je tu pár hodnotných výstupů, kterých je dosaženo v hodnotách pískotradu, ale tam se naráží na nezájem o publicitu (z různých důvodů). To je na jednu stranu škoda ve smyslu, že nedochází k poukázání na to, že se dá lízt těžce a zároveň hodnotně; na druhou stranu jakési srovnávání výkonu leckdy nejde moc dohromady s pojetím pískovcového lezení.

Karel
Domnívám se, že lezení obecně a písek zvlášť není klasický sport ve smyslu soutěže, jde spíš o prožitky jednotlivce. Tak i srovnávání výkonů, navíc komisí, která může být od reality značně vzdálena, nebude vždycky objektivní. V minulosti se tu navíc řešily spory o čistotu stylu (magnézium), malému zájmu ze strany lezců se proto nedivím.


Otázky připravili: Honza Obročník, Božena Valentová




Pokračování příště ...

První díl:
Pískovcové lezení, pískaři - otázka 1. -
Úplné znění rozhovorů z Ročenky ČHS 2016 na pokračování






Celé znění rozhovorů je v článku zde na stránkách ČHS:
O PÍSKOVCOVÉM LEZENÍ - ROZHOVORY

Ročenka 2016 náhled - k prolistování

sth   [úpravy] 07:52 03.04.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 omyl09:23:27 03.04.2017
Hele, Richarde, kategorie nejlepších výstupů na písku MÁ jasně definovaná pravidla. Jen podle nich leze skutečná lezecká špička na písku a ne ty a tvoji kamarádi.

Xc, Xb pěkně podle pravidel (bez Mg), je pořád slušný výkon. A jestli Sobotka tvrdí, že výkony jsou až od jedenáctky, já tvrdím, že použití magnezia shodí klasu o celé číslo.
odpovědět 
 Re: omyl09:39:18 03.04.2017
A kolik si těch jedenáctek vylezl, ty chytráku? Když už druhá generace nejlepších lezců na písku neleze podle oficiálních pravidel tak je možná čas se nad těmi pravidly zamyslet.
H.odpovědět 
  Re: omyl11:16:52 03.04.2017
A to teprve až nastoupí třetí generace lezců:) Všechno hezky dojistí a cesty na Kalymnosu budou proti českému písku morálové prásky :) Pak se taky bude potřeba se zamyslet:)
Karelodpovědět 
   Re: omyl11:32:20 07.04.2017
Tak k tomu doufám nedojde. Jen píčus zničí něco co je jedinečné.
FERYodpovědět 
    Re: omyl14:47:45 07.04.2017
Ty pisky v 17. - 18. stoleti byly tak vyjimecne... Skoda, ze je picuse znicili zatloukanim zeleza a systematickym nicenim jejich povrchu.. :(
odpovědět 
  Re: omyl11:40:48 03.04.2017
někteří mají názor, že každý bojujeme stejnou mírou v cestě na své maximální obtížnosti. podle mě ale sklopená lišta a madlo je rozdíl. ta lišta se bez mg dá hůř udržet. madlo bude pořád madlo...
netradicionalistaodpovědět 
   Re: omyl13:23:18 03.04.2017
sklopená lišta a madlo je rozdíl - tos objevil Ameriku!

A přesto minimálně Špek a Jony z tohoto seznamu lezou to nejtěžší, co doma mají, podle pravidel. A když to nejde, počkaj, než zesílej

Bych chtěl vidět ty "pašáky" z druhé generace :-)
odpovědět 
    Re: omyl13:59:14 03.04.2017
to jsi vyjmenoval dva. 99% ostatních si to vyleze na klid s pudrem...taková je doba zpátky už to nejspíš těžko půjde
nodpovědět 
     Re: omyl11:39:57 05.04.2017
a vvvo tom to je, na rybu natrénujou, pak vylezou s pudrem a řeknou, že vylezli desítku. Jenže houbec - už ten, na koho jsem reagoval jasně napsal, že je sakra rozdíl udržet sklopenou lištu s nebo bez
Na písku to nepoznám, neb nevezmu, ale jako mám ozkoušeno třeba na Rovišti, že 8+s rovná se 7+bez,. Dost možná, že v těch pískovcových kolmicích to bude ještě větší rozdíl. Proto Jony na Bleskosvodu je větší borec než kdokoli v labáckých jedenáctkách
odpovědět 
      Re: omyl23:51:16 07.04.2017
Co to píšeš za sračky? Pokud vylezu 8+ s magem, je to bez maga 7+??? Co bereš za vitamíny?
odpovědět 
       Re: omyl12:03:42 08.04.2017
no, si toho všímám čím dál víc, že drtivá část lezců neni příliš chytrá, že by za to mohlo mágo
Co na tom nechápeš? S mágem se nadřeš v 8+ stejně jak bez mága v 7+. To že vylezeš 8+ je jen díky super schopnosti kterou ti dodává mágo, ale ve skutečnosti jsi schopný vylézt jenom 7+ :)
d.odpovědět 
        Re: omyl12:11:51 10.04.2017
Ty fakt něco sypeš. Mágo dodává superschopnosti :D to mi vážně pobavilo.
odpovědět 
         Re: omyl20:48:10 10.04.2017
Nevím, jestli 7+ a 8+, ale rozdíl tam je a někdy dost velký. Pobavil jsi mě Ty svou reakcí :) Zkus to bez a pak nás zkus opět pobavit.
Jirkaodpovědět 
    Re: omyl14:38:10 03.04.2017
Špek je frajer o tom žádná :) ale fakt neleze to nejtěžší co máme na písku, to se prober.

I když jsem zástánce maglajzu ve sportovnějších cestách. Samozřejmě prášit v nějaké klasice v Adru za VIII je hloupost. Tak je těžké donutit sportovněji zaměřené lezce aby lezli bez mága když naše pískovcová špička prostě máguje, když dodržovat tradici tak tihle lidé by měli jít příkladem a dokud se tohle nezmění což už se nezmění tak se prostě na písku ve sportovnějších cestách prášit bude. Proto spoustu lidí jako Špeka, Alešáka, Bojsu a pod. nepotkáš moc v Labáku, kde se práší ceklem běžně.
H.odpovědět 
     Re: omyl14:43:32 04.04.2017
Nepotkáš je tam hlavně protože je sportovní styl prostě neláká.Láká je to jinde a jinak.Všichni pravověrní "pískaři" navíc vždy byli trochu exoti(v dobrým slova smyslu)a Tomajdu nevyjímaje.A cesty jistých "exotů" prostě nejsou a nebudou pro každýho.A tak to má bejt.
odpovědět 
  Re: omyl13:28:41 03.04.2017
Kolik Sobotka vylezl poctivě devítek a možná i sedmiček, ty chytráku?
odpovědět 
   Re: omyl13:46:29 03.04.2017
Všechny - odspoda, pak RP, a pokud je nevrtal, tak OS nebo RP.
odpovědět 

 Piskari umi mluvit.12:28:49 03.04.2017
Moc pekne odpovedi, vazim si všech co tu odpovidaji a navíc  odpovidaji moc dobře. Piskaru je ovšem malo, takze to zajima zase jen malo ctenaru,to nevadi nebo naopak je to fajn.... myslim jen tech co lezou na pisku a ještě k tomu je o pisku i něco zajima. To mne ano, ac moralovky uz fakt nevim nevim....
Martas.odpovědět 

 Zrušit13:08:48 03.04.2017
Zrušit tuto kategorii úplně, písky vůbec nevyhlašovat, případný top výkon dát do skalek, pokud proleze naší či vaší normou.
K.odpovědět 

 piskari16:11:44 03.04.2017
Piskari sou nejvetsi borci, a to vas sere, co preklizkari...
honzaodpovědět 
 Re: piskari19:08:04 03.04.2017
Hysterko
odpovědět 
 Re: piskari14:46:31 04.04.2017
:D :D :D ....nesere.
odpovědět 
 Re: piskari20:45:51 04.04.2017
Je nam to putna, spis nas bavi, jak se piskari prozivaj a jak je zerou ti co lezou hovno :)
odpovědět 
  Re: piskari14:08:01 05.04.2017
Asi tak, panove maj troubl pobrat, ze uz nejsou v adru na pivu po prolezenym dnu a zbytek lezeckyho sveta je ma tezce na haku
odpovědět 
 Re: piskari20:16:43 05.04.2017
Radši polezu do konce života prd než bejt věčně ožralej retard...
z překližkyodpovědět 
  Re: piskari12:09:50 07.04.2017
Morál patří k lezení, jako povidla k buchtě. Bejt tam nemusí, ale když tam je(jsou), tak ti to dá víc. Jak člověk stárne, tak se spokojí i s buchtou bez povidel....Takže na ty odvážný taky jednou dojde. A budou rádi, že existujou i cesty dobře odjištěný.
Krajsošodpovědět 
  Re: piskari12:28:50 07.04.2017
Radši budu ožralej pískař s bolavýma kotníkama od podlah než defo z těláku co se třepe jako sulc před vyvedením pětky po vlastním na písku a před lidma hraje šejkspíra že je tvrdej lezec :)
duduodpovědět 
   Re: piskari14:50:05 07.04.2017
Dobře pro tebe. Jestli u toho zvladnes sve zamestnani (resp. nekdo te zamestna), nebudez obtezovat ostani lidi a omezeni ze znicenych kotniku ti nevadi pro jine cinnosti, tak nemas duvod tuto svou zivotni filosofii menit. Pred slecnou na rande bych ji ale asi chvili tajil.
odpovědět 

 sandstone23:35:29 03.04.2017
Nikdy sem žádnou devítku nepřelezl a možná ani nepřelezu pokud někdy přelezu tak jedině bez mg,ufa a ostatních pič....lezu tak 7a-8a ale když vidim jak v tom ostatní magujou nebo loví na rybu a nacvičujou v sedmách, tak se musim opravdu smát asi je pod jejich úroveň jít někam na pětky no jo jsou to holt ty odvážní páni lezci
Aldaaodpovědět 
 Re: sandstone01:00:21 04.04.2017
medzi ufom a mg je rozdiel ten, ze ufo je povolene
marekodpovědět 
 Re: sandstone07:28:55 04.04.2017
a těma ostatníma pičovinama mysliš co? moderní lano, kevralové smyce, lezečky spárové rukavice, sedák... v tom případě naboso, na kšandy, s konopným lanem a hasičskýma karabinama 8a? hustý...
klasikodpovědět 
  Re: sandstone11:45:28 05.04.2017
domnívám se, že má na mysli věci, které jsou proti pravidlům - labácké borháky po dvou metrech, borháky např. v Ádru a mg. Proč jedním dechem zmínil i UFO, nevím.
odpovědět 
   Re: sandstone13:55:25 05.04.2017
By mě zajímalo kolilkrát si byl v Labáku a co jsi tam lezl? Že říkáš borháky po dvou metrech.
H.odpovědět 
    Re: sandstone10:02:59 06.04.2017
jsi tam nebyl ?? kde jsou po dvou etrech , jmenuj !!!
odpovědět 
 Re: sandstone07:42:14 05.04.2017
těma 7a - 8a si předpokládám myslel VIIa-VIIIa...?
honzaodpovědět 
 Re: sandstone08:43:31 05.04.2017
Mam uplne ty samy pocity o troubelinech s mg ve IXa - XIa ..
odpovědět 
  Re: sandstone10:25:09 05.04.2017
Moudri vedi, ze ezt bez magnezia je neetickej a nehygienickej hnus, na jakemkoliv matrosi. Zvlast to plati o casto lezenych cestach. Jedno je to jen na moralovkach kam nikdo nechodi. Ostatni jsou kecy.
Slavomir Gluonodpovědět 
   Re: sandstone11:36:19 07.04.2017
Lez si s ním tam kde můžeš a tam kde se to nesmí ani nechoď a všechno bude ok. Blbejch komentářů se zdrž a bude to taky ok.
FERYodpovědět 
    Re: sandstone11:50:49 12.04.2017
nemuze se nikde a je to jen tolerovano nejakou pseudo dohodou...

ze vas ty cerny ujezdeny fleky na pisku porad bavi...

joo typek co si to jde hodit do tisy zezhora a pak nacvicuje sedmu bo osmu a ze jich tam par videt je... no hlavne ze nemadzuje :)
odpovědět 
   Re: sandstone14:34:07 07.04.2017
Nehygienickej? Tak to prosim rozved. Jako, ze mg ma antibakterialni vlastnosti a pro skalu je higiena dulezita?
odpovědět 

 zkostnatělá pravidla20:43:44 04.04.2017
Uvidíme, jak dlouho ještě bude hrstka pískovcových fanatiků šikanovat většinu lezecké veřejnosti. Sice chápu, že se některým nelíbí bílé fleky, jiným vadí, že se ušpiní, když sami bez mg nalezou do upatlané cesty, někdy dojde ke snížení drsnosti chytů apod. Na druhé straně ovšem: je snad třicet let prokázáno, že skále neškodí mg, nýbrž pot, který navíc nevratně znečišťuje skálu. Ikdyž se mg povolí, tak na písku stejně nepoleze zdaleka tolik lidí, jako na stěnách a skalkách. Ať kvůli bezpečnosti, tak kvůli pohodlí. Na některých oblastech, jako Hrubice je stejně mg nanic, když to solí, tak se to samo protřídí. Nechat to přirozenému vývoji, konfliktů už bylo dost. Další věc je, kolik takový Špek a jemu podobní zmršili pěkných linií, když tam sobecky osadili málo jištění. Někdy třeba stačí jen jeden kruh navíc, není potřeba velká hustota.
daveodpovědět 
 Re: zkostnatělá pravidla21:01:04 04.04.2017
Prokázano kde, kým a jak? Sice už jsem takové výkřiky četl, ale nikde nikdo neodkázal, ukázal něco hmatatelnýho. Špek a jemu podobní zmršili linie tím, že nedali dostatek kruhů? Tak si udělej svoji, nikdo Ti nepřikazuje je lízt, nebreč.
jirkaodpovědět 
 Re: zkostnatělá pravidla23:14:41 04.04.2017
Pravidla umožňují dělat odjištěné i odvážné cesty. Nyní je doba taková, že vzniká více cest odjištěných. Což je asi ten přirozený vývoj. Ale není třeba hanit ty lidi, co to maj jinak. Odjištěných cest na písku je tolik, že je nelze za jeden život přelézt všechny, tak proč nenechat prostor těm co to mají jinak. Oba styly tu můžou být souběžně. Stačí trocha tolerance. Mg je hlavně zakázané ze stany CHKO. Až se ČHS podaří vyjednat změnu, tak se může začít diskutovat o tom, jak to má lezecká veřejnost a kde mágovat chce a kde ne. Do té doby to je mimo mísu a používáním Mg se porušují pravidla CHKO a hrozí pokuta.
Vorelodpovědět 
 Re: zkostnatělá pravidla07:47:21 05.04.2017
lezl jsem jednu cestu od špeka kolem IXc to bylo tuším a cesta byla v pohodě zajištěná (kruh co 3-4m) takže myslím pohoda. do lehkých odvážných cest se nepouštím, protože jsem pohodlnej a nechce se mi řešit morál, raději vyberu něco těžšího zajištěnýho a zalítám si v tom...dneska už se nedělají vraždy jako dřív. dřív se lezci předháněli v tom, kdo cestu víc pro následjící zkomplikuje, ale tak už to dneska není. mg se nesmí, ale v IX a víš bys musel narazit na vola aby tě jebal
honzaodpovědět 
 Re: zkostnatělá pravidla11:13:52 05.04.2017
Jak zkostnatělá? Minimální vzdálenost mezi fixním jištěním jsou 3 m a ve výjimečném případě dokonce 2 m. Podle mě už to víc zmenšit ani nejde a myslím si, že většina lidí, co leze na písku, si to ani nepřeje. Už tyto vzdálenosti umožňují se prokruhovat k vrcholu čímkoli. Pokud se někomu tento trend nelíbí, může navrhnout změnu těchto vzdáleností v Pravidlech. Teoretici mluví cosi o borhákových žebřících po 3 m, praxe je jiná, i současné nejpopulárnější cesty jsou jištěny jinak. Každý prvovýstupce nechává svými cestami obrázek o jeho vlastní osobě a i motivace dělat cesty je různá a různý je i přístup a způsob. Vůbec mi nevadí, že někdo dělá vraždy. Já to schvaluji. Každá generace nechala morálové pomníky a i dobře jištěné cesty. Nevím, proč by ta současná měla být jiná. Každá cesta si najde svého kupce. Bohužel i ty, které vznikly jako cesty pro cesty, protože někteří lidé jsou už vážně nemocní a jak vidí kousek skály bez borháku či kruhu, musí ho tam jít okamžitě navrtat. Asi jsou moc dostupné borháky, kruhy, vrtačky, lepidla, pár prvovýstupců by se na chvíli mělo vrátit k rouráku a kladivu, aby přestali dělat píčoviny s tvrzením, že to je pro lidi, aby měli co lézt. Cest je jako sraček a lidí ještě víc, takže být prvovýstupce, udělám za rok raději 10 pořádných linií než 100 píčovin na předskalí za VI až VII+čárku a písmeno si dopište, jen kvůli tomu, že letos vyjde průvodce a chci v něm být co nejvíc.
Brzda Pokrokuodpovědět 
  Re: zkostnatělá pravidla11:33:28 06.04.2017
Mas pravdu delej si klidne co chces , ale nevycitej to ostatnim .... autor cesty si muze rozhodnout a rozhoduje.
odpovědět 
  Re: zkostnatělá pravidla12:42:42 06.04.2017
Mas pravdu delej si klidne co chces , ale nevycitej to ostatnim .... autor cesty si muze rozhodnout a rozhoduje.
odpovědět 
 Re: zkostnatělá pravidla11:38:23 07.04.2017
Myslím si, že kluci dělají takové cesty v první řadě protože je to baví a protože na to mají a v druhé řadě aby tam nelezli právě takoví chytráci jako ty.
FERYodpovědět 
  Re: zkostnatělá pravidla14:53:11 07.04.2017
No ono ty cesty nelezou vicemene zadni chytraci :). Autorstvi je spise pro pohlazeni ega. Ale kazdej ma nejakej konicek, tenhle je holt trochu vic sobeckej, no.
odpovědět 
   Re: zkostnatělá pravidla21:50:19 08.04.2017
Pokud sobectví=narvat do skály co nejmíň železa, tak díky Přírodo za něj.

MModpovědět 
    Re: zkostnatělá pravidla15:48:27 09.04.2017
Hey guys, in your zaprděný czech kotlina resite pitchoviny. U nas v Usa sme se s tradicionalismem popasovali uz v 70th years.
Mark Wilford, man who climbed Direct withouth aids in Srbskoodpovědět 
     Re: zkostnatělá pravidla05:03:43 10.04.2017
To těžko,když furt přísaháte na knihu,kterou někdo nebyl schopnej ani podepsat!:-)))
odpovědět 
    Re: zkostnatělá pravidla11:40:26 10.04.2017
Co nejmin zeleza = zadne zelezo. Co nejmensi dopad na prirodu = zadny pohyb po skale. I jeden kruh je hodne v pripade, ze tu cestu polezou 2 lidi za rok. Vse by se melo merit relativne s ohledem k uzitku, ne vytahovat absolutni nesmyslna cisla..
odpovědět 
  Re: zkostnatělá pravidla11:53:42 12.04.2017
chytraci :)

njn kdyz nekoho bavi delat vrazdy at je dela...

mago by se ale pouzivat melo

lidsky pot je strasna svine agresivni

staci se podivat jak se testuji vyrobky na chemickou odolnost, neb je berem do pracek...

cerny ujezdeny fleky... suuuper :) cistota lezeni forever :D
odpovědět 

 sandstone22:34:07 04.04.2017
Neříkám že ufo neni povolený jen s nim nelezu a nepolezu pro mě za mě si tam cvakni třeba frenda (vlastně  ten je zakázanej)a nebo si kruh cvakni šáhlem  v pohodě  tvoje volba já tim chtěl jen říct že každý má  asi jinej pohled na piskařinu a nacvičovat v cestách a pak tvrdit Já lezu devítky a přitom je posranej v neodjištený šestce to je fakt pod uroveň ale chápu dneska je to trend lízt co největší čísla a jakým stylem to už  se nikdo nechlubí
Aldaaodpovědět 

 sandstone22:38:34 04.04.2017
Těma píč.... sem myslel šahla,mg v sedmách,nacvičování na rybu atd ne lano a lezečky.
Aldaaodpovědět 

 sandstone22:40:32 04.04.2017
Těma píč.... sem myslel šahla,mg v sedmách,nacvičování na rybu atd ne lano a lezečky.
Aldaaodpovědět 

 sandstone22:43:43 04.04.2017
Dave:Nikdo tě přeci nenutí ty zmršene linie lízt když se ti nelíbí nebo si na ní nevěříš tak běž vedle cest je na písku opravdu dost
Aldaaodpovědět 

 sandstone22:47:31 04.04.2017
Dave:Nikdo tě přeci nenutí ty zmršene linie lízt když se ti nelíbí nebo si na ní nevěříš tak běž vedle cest je na písku opravdu dost
Aldaaodpovědět 

 sandstone22:47:34 04.04.2017
Neříkám že ufo neni povolený jen s nim nelezu a nepolezu pro mě za mě si tam cvakni třeba frenda (vlastně  ten je zakázanej)a nebo si kruh cvakni šáhlem  v pohodě  tvoje volba já tim chtěl jen říct že každý má  asi jinej pohled na piskařinu a nacvičovat v cestách a pak tvrdit Já lezu devítky a přitom je posranej v neodjištený šestce to je fakt pod uroveň ale chápu dneska je to trend lízt co největší čísla a jakým stylem to už  se nikdo nechlubí
Aldaaodpovědět 

 neškodné magnezium20:07:53 05.04.2017
Nezřídka se zákaz mg svádí na ochránce, ale zkušenosti často hovoří spíše o snaživých čí nepřejících bývalých nebo skoro bývalých lezcích působících zároveň ve svazu ochránců, rádoby ochránců. Myslím, že na stránkách Lezce, či Montany je k dohledání článek, či více článků o nezávislé studii na něměcké chemické univerzitě v 80. letech, která jednoznačně prokázala neškodnost mg. Jeden z pamětníků minulých generací, který neztratil soudnost řekl jasně, že jeho vrstevníci v 60.,70. letech by taky určitě prášili, kdyby byla ta možnost. Kdyby radši na Prachovských skalách místo buzerace normálních lezců, kde vyniká zejména tzv. Ještěr, radši vydali kvalitního průvodce. V těch dosavadních totiž (krom toho 1992 - Šoltys) nejsou ani nárysy důležitých stěn. Zmohli se jen na půdorysy, jak tomu bývalo zvykem v průvodcích ze socialismu. Když neumějí malovat, ať si někoho pozvou. Sám jsem průvodce již maloval, ale Sochor z Hrubice je prej lepší a má to blíž. Na druhé straně klobouk dolů před těmi, kteří vyměňují staré kruhy za nové.
daveodpovědět 
 Re: neškodné magnezium20:17:10 05.04.2017
Ano, ano, článek s názvem Nostalgické vzpomínky na bílou válku od Bídy popisuje výzkum mg na skálu i půdu z roku 1985 z Mnichovské technické univerzity.
daveodpovědět 
  Re: neškodné magnezium11:18:10 06.04.2017
Já toho napsal, na co zrovna dneska nejsem úplně hrdej...
Bídaodpovědět 
 Re: neškodné magnezium22:38:52 05.04.2017
Dave, pleteš si svaz ochránců přírody - zelené aktivisty se státním orgánem. Zákaz Mg do podmínek lezení dává ten státní orgán.
peteodpovědět 
  Re: neškodné magnezium22:47:29 05.04.2017
To je možné, princip zůstává stejný. Ať už to zakázal kdokoliv, byl pravděpodobně ovlivněn výše zmiňovanými jedinci, jejichž vliv je už konečně nutné eliminovat a nechat jednat lidi nad věcí. Na valné hromadě jednoznačně odhlasovat lezení s mg a doložit fakta, popř. zorganizovat nový výzkum. Ať si každý rozhodne, zda lézt s mg, čí bez něj, pokud bylo prokázáno, že neexistuje objektivní důvod lézt bez něj krom těch pseudoetických apod.
daveodpovědět 
   Re: neškodné magnezium23:20:17 05.04.2017
Pamatuju na případ ze severní Moravy, kdy ochrana přírody nechtěla MG protože se obávala změny kyselosti půdy pod nástupy cest clž by mohlo mít následky na rostlinstvo Jinde to bývá tak, že zákaz Mg spolu se striktními pravidly lezení je pro ochranu přírody prostředek pro regulaci návštěvnosti - třeba Jizerky. V každé oblasti to může být jinak. Ten důvod, který si představuješ bude nejspíš ten poslední v řadě. Na to, aby člověk mohl říct, jestli to je nebo není blbost by o tom napřed musel všechno vědět.
odpovědět 
   Re: neškodné magnezium23:41:46 05.04.2017
Souhlas, zorganizovat nový/další výzkum by určitě smysl mělo. Osobně si nemyslím, že by to byl zázračný prostředek na zklidnění vášní, ale pokud by byla skutečně k dispozici průkazná fakta (ať už tak či tak), jistě by to řešilo situaci směrem k OP. A pro lezecké půtky by bylo rozhodně méně prostoru.
Nechtěl by stávající ČHS investovat spíš do tohohle, než do akcí typu Erasmus v Broumovkách???
D.odpovědět 
    Re: neškodné magnezium07:16:09 06.04.2017
žádné výzkumy nepotřebujem. stačí zajet do oblastí kde se práší už 50 let a zeptat se J.G. jak se za to dobu změnilo jeho telocvičné načiní. čili jak moc škodí nebo naopak.
klasikodpovědět 
     Re: neškodné magnezium07:47:16 06.04.2017
Asi tak. Boulder Flagstaff- Colorado- pískovec. Eldorado- pískovec a místy hodně podobný třeba Sněžníku. Obě oblasti snad každý den v roce spousty lezců prášilů. Grampians- pískovec s oblastmi často identického materiálu jako je Labák a i měkčí.
Utah- Canyonlands, Fisher aj s pískovcem často mnohem měkčím než u nás.
Ve světě je toho fůra, ale tohle jsou tradiční oblasti, kde se leze 50r s mágem.
nesmrtelný blázenodpovědět 
      Re: neškodné magnezium17:16:31 06.04.2017
Ono se staci projit i na tom Snezniku.
odpovědět 
       Re: neškodné magnezium01:33:40 09.04.2017
Nestačí zajet podívat se kousek vedle do Saxonie?
Kuba Turekodpovědět 
        Re: neškodné magnezium10:43:21 10.04.2017
A proč? Pohyb lezců je opačný, mnohem víc Sasů si jezdí svobodně zaprášit k nám.
B.odpovědět 
         Re: neškodné magnezium09:45:21 11.04.2017
Ale to snad ne :-) Bílý prášek dělá černo v hlavě?
Kuba Turekodpovědět 
          Re: neškodné magnezium20:13:28 12.04.2017
Tak ty na ty svoje čtyřky a pětky mágo nepotřebuješ,
odpovědět 
           Re: neškodné magnezium21:07:04 12.04.2017
Proc by ne? Pokud je petka jeho top, vytrapi se v ni stejne jako nekdo jiny ve svem topu byt ma cislo vyssi.
odpovědět 
            Re: neškodné magnezium08:46:31 17.04.2017
S mágem mají hlavně problém lidi co h...o lezou, písky znají hlavní z obrázku a lezce.
odpovědět 
 Re: neškodné magnezium23:36:25 05.04.2017
Tohle má sice potenciál přerůst v další naprosto zbytečnou slovní přestřelku, ale jelikož se zatím argumentuje v zásadě dost k věci, tak je asi na místě připomenout následující:
Tvrzení, že německý výzkum z roku 1985 jednoznačně prokázal neškodnost mg, není pravdivé. Bohužel, ta studie neřekla nic jiného, než že ze získaných dat nelze učinit jednoznačný závěr o škodlivosti nebo neškodnosti magnézia (a v hrubých obrysech navrhla i metodiku, která by mohla přinést relevantní odpověď na otázku, jestli ano nebo ne). Svého času se podstatná část té studie dala dohledat na webu DAV (ovšem chce to umět slušně německy a trochu se orientovat v chemii a geologii).
Před x lety (deset, možná víc) byla v Česku jistá iniciativa ten výzkum podle metodiky navržené kdysi Němci provést, náklady byly odhadnuty na několik málo set tisíc korun (+- 300, pokud se pamatuju). Skončilo to na tom, že ČHS na to neměl peníze a nikdo jiný to financovat nechtěl.
D.odpovědět 
 Re: neškodné magnezium07:47:20 06.04.2017
Dave s tím Prachovem nemáš pravdu. Tam není nutné vymýšlet nějaké konstrukce o lobování "klasiků" u ochránců přírody. Skály jsou v soukromém vlastnictví a jejich majitelé se rozhodli, tečka. Předpokládám, že u vás doma taky nerozhodují sprejeři o tom, jestli ti mohou postříkat zdi (přitaženo za vlasy, nechytej mě za slovo). Něco jiného to je v Ádru, na Hrubici atd. Tam jsou vlastníkem Lesy ČR, tedy státní podnik, takže my všichni. Tam je tvoje iniciativa na místě. Doufám, že se valné hromady ČHS pravidelně účastníš a podobnou aktivitu vyvíjíš. Jinak průvodce s nákresy se připravuje i když si myslím, že s tématem to má velmi málo společného.
EDYodpovědět 
 Re: neškodné magnezium10:13:53 06.04.2017
Dave s tím Prachovem nemáš pravdu. Tam není nutné vymýšlet nějaké konstrukce o lobování "klasiků" u ochránců přírody. Skály jsou v soukromém vlastnictví a jejich majitelé se rozhodli, tečka. Předpokládám, že u vás doma taky nerozhodují sprejeři o tom, jestli ti mohou postříkat zdi (přitaženo za vlasy, nechytej mě za slovo). Něco jiného to je v Ádru, na Hrubici atd. Tam jsou vlastníkem Lesy ČR, tedy státní podnik, takže my všichni. Tam je tvoje iniciativa na místě. Doufám, že se valné hromady ČHS pravidelně účastníš a podobnou aktivitu vyvíjíš. Jinak průvodce s nákresy se připravuje i když si myslím, že s tématem to má velmi málo společného.
EDYodpovědět 
  Re: neškodné magnezium21:47:01 06.04.2017
letos to bude 30 let kdy lezu na písku s MG až polezu 50 let tak Vám to povím jaké z toho mam pocity . Po 30 letech nic je mě to úplně jedno zda ho někdo používá nebo nepoužívá a jestli leze sedmy nebo jedenactky David Peterka
odpovědět 

 mágo07:51:07 06.04.2017
Dokážu si představit, že by bylo mágo povolený ve formě: Cestu po sobě nech tak, aby nikdo nepoznal že jsi mágoval. Takže by stačilo mágovat s rozumem a cestu po sobě očistit, popřípadě si pořádně naprášit ruce dříve a těsně před lezením je otřít o kalhoty. (to taky funguje!). Ovšem na to momentálně naše lezecká komunita není morálně připravená, takže současný stav, kdy je to oficiálně zakázaný  a lidi se bojí je sice divný, ale vlastně vyhovující. Fakt je to, že bílý fleky na písku nejsou pěkný, ať už to škodí či ne.
vašek k.odpovědět 
 Re: mágo09:45:44 06.04.2017
Na písku, kde je slaňák velmi často jinde než nad cestou, je to čištění problém. Stejně tak si nejsem jist, jaký vliv by mělo čištění na měkký písek...
odpovědět 

 právě a právě10:30:36 06.04.2017
Jo kluci, všichni máme kus své pravdy. Co vím, tak zmiňovaný výzkum prokázal i spíše zásadité působení mg na půdu, nikoliv kyselé. Že se na Prachově připravuje průvodce s nárysy stěn, jak to je v dnešní době standard již slýchám dvacet let, tak to tentokrát snad bude pravda. A nechť to také je bez systematických chyb v klasifikaci moderních cest, na niž si stěžovali prvovýstupci ( např. cesta Pan chytrej). Jinak se mi také nezdá úplně v pořádku vlastnictví pozemku se skalami kýmkoliv. Sám totiž vlastním lesní pozemky a nevím o tom, že bych tam měl někomu zakázat vstup. Spíš to váže povinnosti, než právo buzerovat ostatní. Podle všeho máme skutečně téma pro příští valnou hromadu.
daveodpovědět 
 máš les?11:06:29 06.04.2017
máš les (nebo louku)? tak ho asi nemůžeš oplotit (kromě ochrany malých stromků před okusem), a musíš strpět vstup lidí, sběr lesních plodů a klestí pro (jejich) vlastní potřebu. o povinnosti strpět lezení na skály v tvém lese a povinnosti strpět umisťování jisticích prostředků, pozměňování povrchu skal atakdále není nikde v žádném obecně závazném předpisu ani slovo. šlikové to mají nemlich tak.

(mmch, nakonec nejvíc pochopení nacházím u jednoho argumentu proti mg a nejen proti mg, ale též knížkám a svítivě nerezovým vokám, a to že je to prostě napohled hnusné, a lezci jsou pouze jedni z mnoha milovníků přírody)
Lukas B.odpovědět 
  Re: máš les?11:17:18 06.04.2017
A ptáky bych postřílel, kálejí na skálu a dělají na ní bílé fleky. Zabij ptáka, zachráníš estetiku.
Bídaodpovědět 
   Re: máš les?21:17:20 06.04.2017
A když pták vyskočí z okna, vyskočíš taky?
honzaodpovědět 
    Re: máš les?13:09:27 07.04.2017
Z kterého patra? :-D
Bídaodpovědět 
     Re: máš les?16:50:25 07.04.2017
To je jedno. Pro někoho vyskočit z šestýho nebo ze sedmýho je stejně náročný jako pro jinýho z devátýho nebo desátýho.
honzaodpovědět 
      Re: máš les?02:39:08 08.04.2017
proč by pták skákal z vokna, když může normálně odletět. takovej dotaz může, podle mého názoru, položil pouze idiot.
Jára C.odpovědět 
       Re: máš les?09:20:05 08.04.2017
Nepřipadáš si v diskusi o maglajzování trochu offtopic?
honzaodpovědět 
        Re: máš les?22:36:40 09.04.2017
hmm top topic...
odpovědět 
  Re: máš les?11:35:26 06.04.2017
Oplotit si les muzes. Jen musis umoznit volny vstup do lesa.
odpovědět 
  Re: máš les?19:21:54 06.04.2017
Stejne jako nemuzes zakazat chozeni po tvem lese, tak nemuzes zakazat lezeni po skale v tom lese.

Osazovani jisticich prostredku je vec jina, nicmene jako ja nemam zadne prakticke (ne volat pcr nebo mestapo nefunguje) prostredky jak znemoznit cyklobuznam a hovadum na ctyrkolkach devastaci myho lesa (soucast PP btw), respektive takovy za ktery neskoncim v krimu, tak vlastnik lesa se skalou se nezbavi lezcu pokud prosta domluva nezabere. Jako muze jim to vytloukat, ale pak na nej staci zavolat urady a ty po majiteli pujdou, neb je to bezpracny.
AdamPodpovědět 
  Re: máš les?19:52:33 06.04.2017
Ty že máš les, Majere?! Hovno Majere, hovno máš.
Jára C.odpovědět 
 Re: právě a právě08:02:27 07.04.2017
Tak teď tomu úplně nerozumím Dave. Sám jsi vlastníkem lesa, ale vadí ti, že někdo jiný vlastní les se skalami? Debatu o soukromém vlastnictví snad otevírat nebudeme. Bavíme se tu o zákoně 289/1995 Sb., který mimo jiné praví, že do lesa smí vstupovat každý, ale je povinen dodržovat pokyny vlastníka. Takže i kdyby si ČHS odlasovalo cokoliv, pořád tu máme ještě ty vlastníky. (Nejsem právník, používám vyhledávač)
EDYodpovědět 
  Re: právě a právě11:28:48 07.04.2017
Nevadí mi ani tak vlastnictví pozemků Prachovských skal, nýbrž, že se na vlastníky svádí buzerace lezců. Myslím, že v tomto bodě pouze přejali něčí názory, které mi přijdou fanatické a nesmyslné. S mg se na píscích leze po celém světě destíky let bez problémů, tak kdo tady vymyslel toto zákazy, podobně jako lezení na rybu, což při vhodném založení nejméně požkozuje povrch skály. Dokud tady budou tyto nesmyslné extrémní názory, tak budou konflikty. A co vím, tak toto je názor většiny, setkávám se s tím desítky let.
daveodpovědět 
   Re: právě a právě12:15:34 07.04.2017
... ach jo. A už je tu fanatický flamewar, vedený ne zrovna korektními prostředky.
Tak schválně, kolik lidí se nechá chytit. Kolik tu bude příspěvků?
David P.odpovědět 
    Re: právě a právě12:36:49 07.04.2017
Mě přijde diskuze zatím docela věcná. Každý má svůj názor a snaží se ho hájit argumenty. Pravidla pískovcového lezení jsou jasně daná a vycházejí z historického vývoje. Posun je podle mě možný jejich změnou nikoliv porušováním. To že nad dohodou spolku zahrádkářů stojí vlastnická práva majitele vychází z právního řádu ČR. Pokud s tím má někdo problém, má šanci to změnit. Jen to nelze dělat svévolně, hrajeme si přeci na demokracii.
EDYodpovědět 
     Re: právě a právě13:25:59 07.04.2017
ale jo, ale furt je to zoufale dokola to samý mlácení prázdný slámy (takhle jsme se řezali v diskusích s Bídou, Petrem Jandíkem, Pušovic psem a mnoha dalšími někdy na přelomu století, čas nás vobrousil a částečně snad i smířil, ale noví nevokoralí furt znova a znova zvedají prapor). a nejhorší je ta argumentace zdravým a selským rozumem, těch je, pane, totiž několik.
Lukas B.odpovědět 
      Re: právě a právě13:56:50 07.04.2017
LukasB..nejseš od KT.
odpovědět 
      Re: právě a právě17:24:23 07.04.2017
Každý podle toho jak se cítí Lukasi B. O selském nebo zdravém rozumu jsem nemluvil, řeč byla o právech a povinnostech. A jak známo, zákony a rozum nemají kolikrát nic společného. A pokud se ti zdá, že mlátíme prázdnou slámu, uděláš nejlíp, když nám ji do toho žentouru nebudeš přihazovat.
EDYodpovědět 
       Re: právě a právě08:41:05 10.04.2017
uznávám, že řazení mého povzdechu ausgerechnet pod tebe nebylo zrovna šťastné. a taky s tebou ohledně práva na bílé ruce naprosto souhlasím.
Lukas B.odpovědět 
        Re: právě a právě16:39:39 10.04.2017
Já sice zastávám právo na čisté ruce, ale to znamená, že i na ty bílé ruce má každý právo. Ovšem tam, kde to pravidla umožňují. Celé je to o MORÁLCE a ta v dnešním světě bohužel není moc v kurzu.
EDYodpovědět 
         Re: právě a právě10:09:11 11.04.2017
a to zas prrrr! kecy o morálce jsou ošidné, protože tolik je morálek, tolik je pravd a každej má tu svoji. jediné, na čem máme šanci se domluvit všichni, je tupý a pozitivistický výklad obecně závazných předpisů. a své pojetí mravnosti si každej ponechme jako bonus na koledu.
Lukas B.odpovědět 
          Re: právě a právě10:59:25 11.04.2017
Morálka z latinského moralitas tedy správné chování ve společnosti. Chtěl jsem tím říct, že fotbal se taky nehraje rukama a nikomu to nepřijde divné. Jak už jsem psal výše, posun je možný změnou pravidel a ne jejich porušováním.
EDYodpovědět 
          Re: právě a právě11:00:06 11.04.2017
Morálka z latinského moralitas tedy správné chování ve společnosti. Chtěl jsem tím říct, že fotbal se taky nehraje rukama a nikomu to nepřijde divné. Jak už jsem psal výše, posun je možný změnou pravidel a ne jejich porušováním.
EDYodpovědět 
           Re: právě a právě11:08:07 11.04.2017
fotbal v soutěži musíš hrát podle pravidel, to zas jo. ale bacha, pro čutání na plácku můžeš vypustit z pravidel ofsajd podle libosti (a třeba můžeš dovolit dětem pod pět let hrát rukama, holkám můžeš každej gól počítat za dva a tatínkům můžeš zakázat střílet góly). ale nemůžeš čutat sousedovi na zahradě (pokud ti to nedovolí) a trefovat se do jeho angreštů. v této pozici je drtivá většina lezení v přírodě.
Lukas B.odpovědět 
            Re: právě a právě11:18:33 11.04.2017
Taková diskuze má smysl. I když to vidíme každý trochu jinak, nakonec jsme se slušně dohodli. Díky ať se daří.
EDYodpovědět 
      Re: právě a právě17:31:41 07.04.2017
Jedno z lezeckých přikázání: Nevopotíš!
Dáme zelenou? :-D
Bídaodpovědět 
       Re: právě a právě08:37:49 10.04.2017
zrovna s tebou bych si zelenou dal rád. ostatně, slibujeme si to asi patnáct let. ale závodit nebudu.
Lukas B.odpovědět 
        Re: právě a právě13:30:42 16.04.2017
To bych ti LB nedoporucoval s Bidou davat zelenou. To by moh bejt tvuj posledni tezkej zdvih v zivote.
odpovědět 
   Re: právě a právě14:37:17 07.04.2017
Tobe subjektivne mohou prijit fanaticke, nesmyslne a prebrane od jinud, ale to nic nemeni na tom, ze vlastnik ma pravo na uricta rozhodnuti a to pravo mu brat nemuzes. V tom je ta svoboda hezka.
odpovědět 

 PoradDokola21:58:50 10.04.2017
Koukam, ze jste se za poslednich dvacet let moc neposunuli.

Pro ty co si mysli, ze lezeni s magem nema tradici.

http://moral.cz/ostrov-carodeju-tisa-ostrov/

JirkaMalyodpovědět 
 Re: PoradDokola23:36:53 10.04.2017
Ucastnis se, takze "jsme se" je namiste ;)
odpovědět 
  Re: PoradDokola05:30:27 11.04.2017
Neucastnim, jsem v emigraci. Jen je mi z toho smutno.
JirkaMalyodpovědět 
 Re: PoradDokola01:07:57 11.04.2017
Jo jo, v tom dokumentu je hodně dobrá muzika.
Bídaodpovědět 
  Re: PoradDokola11:57:25 12.04.2017
a pamatna veta.. :) s pytlikem u zadku :)
ze jako museli bejt jako mlady dooost silny kdyz to lezli bez maga...

jedine prasit..

mozna drosku dobarvit at to nevypada tak bile
odpovědět 

 pískaři12:21:44 12.04.2017
vždy budou mít nejen můj velký obdiv práskači co lezou těžké věci( i psychicky) a nepoužívají u toho magnézium. Je to přidaná (ubraná :) hodnota výstupu a lajznou si to dobří a poctiví borci. ať se vám daří!
odpovědět 

 Free Solo?14:36:22 16.04.2017
Když tu tak čtu o těch těžkých morálových cestách, kde hrozí podlaha ještě z hodně vysoka, tak se to rovná prakticky stylu free solo, není to tak?
odpovědět 
 Re: Free Solo?15:06:23 17.04.2017
Není.
gajdodpovědět 
  Re: Free Solo?18:23:57 17.04.2017
A jaký je mezi tím rozdíl? Pokud lezu nejištěn free solo 10 metrů v Juře a pokud lezu ke prvnímu kruhu v deseti metrech na písku, tak co je v tom za odlišnost?
odpovědět 

 Foto dne:
Bibendum
Ceuse
 Databáze cest:
Všechny cesty (180160)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
PK-Kante 5+ Dahner Gebiet
Pray Your Sins 7a+ Leonidio
Duret Tique L2 6c Ceuse
Blitzkante 6+ Pfalz
Blitzkante 6+ Pfalz
Nově komentované:
There Is No Rich Man In ... 6b+ Leonidio
There Is No Rich Man In ... 6b+ Leonidio
Houpačka 8 Skály U Kutné Hory A Malešova
El Sarcofago De Nuremberg 8a Chulilla
Oběšencova 4+ Holý Vrch

 Nově v diskusi:
Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami |

 Nové komentáře:
Re: ucta | Re: Vácman | Re: Vácman | ucta | Re: **** | Re: **** | Vácman | Re: Achttausend drüber ud drunter | Re: **** | Re: **** |

 Kde to vře:
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (76)
Ondrova hvězda (69)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (38)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (31)
Zkusíme to znova (30)
Salzburskou cestou na Watzmann, (21)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (6)
Kontinentální pohár v ledolezení na obtížnost v Brně (5)

 Nově v inzerci:
Prodám skialp boty | Přilba PETZL SIROCCO | Wánachten na lyžích | Scarpa ALIEN RS | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Praha Big-Wall | Ve dvou se to lépe leze | Rád poznám parťačku, která už ví, co chce | Pinguin Gelanots XP |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 797 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 717 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 599 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 635 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 533 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.