LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Středně velkou lavinu odpružíš.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Vánoční závody Praha Ruzyně (24.12)
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 12447
2.Votoček 12262
3.Trojan 12246
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11156
3.Volf 10812
Hory:
1.Groš 7855
2.Skopec 7324
3.Rojko 7286

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1147484 cest
Nové přelezy:
Dreamworld 8a+/8b
Kozičky 7C/7C+
Celní Únik 7C
La Massa C 7c
Los Francé 7b+
Archeotalp 7b+
Mamy And L 7b+
Fakir 7b
4:44 7b+
Knock Out 8a

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Pohled z mé strany

komerční sděleníJelikož se v posledních dnech odehrávají věci, které plně nechápu, které považuji za neuvěřitelné, které mne navíc poškozují a to bohužel i finančně, rozhodl jsem se zveřejnit pohled z mé strany na kauzu kolem mého odvolání z funkce koordinátora závodů.

Mé odvolání dostalo dnes (pondělí 19:00) nový rozměr. To mě zavolal Jindra Pražák (placený tajemník svazu) a sdělil mi, že bylo zrušeno mé pozvání na zítřejší VV ČHS, protože na VV bude přítomen Slávek Vomáčko a konfrontace není žádaná z časových důvodů. Takže o mě a bez mě. Navíc na tomto zasedání se mělo jednat o smlouvě mezi ČHS a SUMMIT DRIVE, s.r.o. ohledně pořádání SP v Brně.  A to je asi alfa a omega celé kauzy. Pokusím se ji popsat od začátku.

Po skončení loňského SP v Praze, respektive v listopadu na MMČR v Brně mne oslovil Slávek Vomáčko a sdělil, že už nemá sílu se starat o závody v ČR a že už nechce pořádat další ročník SP a jestli chci, tak by bylo dobré, kdybych se toho ujmul. Seznámil mne s Davidem Rojem, člověkem, který jednal s generálním partnerem obou akcí „SPORT lifem“.  S koordinací jsem souhlasil, ale upsat se k pořádání SP jsem váhal. Mé rozhodnutí muselo padnout do 19.12. protože v tu dobu se musel zaplatit oficiální poplatek ICC (cca 50.000,- Kč). Neměl jsem v ruce žádnou smlouvu, žádné potvrzené peníze nic. Pouze kontakt na Davida Roje a jeho ústní ujištění, že SPORT life, je připraven do toho jít. Zeptal jsem se jej, jestli je připraven vzít odpovědnost za celkovou organizaci  SP.  Nebyl. A teď babo raď. Do poslední chvíle jsem se rozmýšlel a až před Vánoci jsem Jarmile Ottové (sekretářka svazu) potvrdil, že do toho půjdu a že to tedy beru na sebe. Poplatek Jarmila zaplatila.

Od začátku jsem se snažil zorientovat, jak to bylo v roce 2003 a navázat smluvní vztahy.  Do hry v roce 2003 vstoupily tři subjekty Slávek Vomáčko, David Roj a ČHS. Nebylo zřejmé, kdo nesl za co odpovědnost a riziko. Touto cestou jsem jít nechtěl. S Jarmilou Ottovou a Slávkem Vomáčkou jsem konzultoval, jestli bude lepší když SP bude pořádat ČHS a tedy já přímo jako koordinátor závodů v ČR, nebo jestli já jako SUMMIT DRIVE, s.r.o. Jelikož podzimní SP v Praze nevyšel dobře finančně a vědělo se, že to bude stát ČHS další peníze (cca 160.000,- Kč ), bylo pro svaz lepší, když to bude jiný subjekt, který na sebe vezme odpovědnost. Do hry vstoupil SUMMIT DRIVE, s.r.o. Dalším důvodem bylo, že se uzavře za svaz pouze jedna smlouva (podepisuje Jirka Novák ) a nebude se muset zabývat každou další smlouvou.  Navíc to nezatíží sekretariát svazu. Šlo teď pouze o to, sepsat smlouvu. Slávek slíbil, že to zařídí. V lednu byl na horách a k nezastižení. V únoru jsem smlouvu u Slávka urgoval. V mailech jsem psal, že jestli nemá čas, tak to s Jirkou Novákem vyřídím. Slíbil mi, že to probere na VV 11.2. a ozve se. Jelikož se neozval, kontaktoval jsem Alenu Čepelkovou a požádal o zařazení bodu týkajícího se smlouvy na další VV. Ten se konal den před Valnou hromadou tedy 27.3. Jirka Novák byl překvapen, že by se na minulém VV něco takového projednávalo. Domluvilo se, že pošlu návrh smlouvy , který bude připomínkován. Asi týden poté mi Jindra Pražák poslal pozvánku na další, tedy zítřejší VV.


Tato pozvánka byla jím, jak jsem psal výše, dnes zrušena s odůvodněním, že podle sdělení Slávka Vomáčky se komise sportovního lezení dohodla, že Vlasta Volák nebude pořádat SP a že Vomáčko předloží na VV konkurenční návrh. Zeptal jsem se jestli to rozhodla komise, protože zápis ze zasedání nové komise je již na www.horosvaz.cz a tam o tom není ani slovo.  Prý to bylo součástí již korespondence se členy komise, kteří jsou zmínění v mém odvolání. Nedalo mi to, a zavolal jsem Tomáši Rakovičovi a Liborovi Hrozovi, kteří tam jsou podepsáni (Viz obrázek). Dozvěděl jsem se, že Tomáš si není vědom, že by se někdy vyjadřoval k tomu, že Vlasta Volák bude či nebude pořádat SP.  ( S Tomášem již delší dobu domlouváme stavbu stěny na SP, výšku, tvar, peníze atd.). Druhý oslovený jednoznačně prohlásil, že se k pořádání SP v souvislosti se mnou nikdy nevyjadřoval a navíc, že nikdy neprohlásil, že by Vlasta Volák měl být odvolán z pozice koordinátora závodů. Obou jsem se zeptal, jestli toto mohu zveřejnit a oni souhlasili. Podle mne, toto je jednoznačně v rozporu s tím, co je napsáno v mém odvolání a zpochybňuje to roli komise v souvislosti s vyloučením mé osoby (SUMMIT DRIVE) při pořádání SP.

Nutno podotknout, že jsem (SUMMIT DRIVE ) již navázal další obchodní vztahy týkající se pořádání SP a dokonce došlo již i k plnění. Víkendové SPORT life MČR bylo jedním z nich. V této chvíli jsme (SUMMIT DRIVE) vložili do celé akce své peníze a rozhodně nechcem o ně přijít. Považuji za naprosto absurdní, že by se nyní mohl svaz postavit proti mně (SD) a zvažovat další možnosti a navíc bez mé účasti. Navíc od Slávka Vomáčky.

Také bych rád zmínil několik postřehů z mé strany na mé účinkování v domácích závodech. Snažil jsem se nastavit ufinancovatelný systém dotací, který bude transparentní a nediskriminační.* Část svazových prostředků se měla použít na školení stavěčů, rozhodčích a pořadatelů. Pokud pořadatelé nebudou zvládat marketing kolem akcí nebudou schopni získat dostatečné peníze od sponzorů a partnerů na organizaci. Dlouhodobě považuji za neudržitelné, když pořadatelé realizují závody jen za peníze ČHS.

Na druhou stranu nemám patent na rozum a ostatní nemusí se mnou souhlasit a také nesouhlasili. Rozhodně však musím odmítnout, že jsem s někým nekomunikoval. Nevím o nikom, komu bych nezvedl telefon, nezavolal zpět, neodpověděl na mail atd. Na druhou stranu nelze po kritice hned dělat změny, ty by se měli dělat vždy před sezónou. Proto mne překvapilo, když jsem se dozvěděl, že Slávek Vomáčko obeslal několik lidí s „peticí“ za mé odvolání. Dozvěděl jsem se také, že by se věci kolem systému domácích závodů měli řešit na SPORT life MČR v Brně. Následovalo další překvapení. V úterý 4.5. před Brnem jsem obdržel odvolání z funkce koordinátora. Ve čtvrtek mi po cca dvou měsících kontaktoval Slávek Vomáčko a zeptal se mi jestli jsem dostal odvolání. Řekl jsem, že jo a že mi nepotěšilo. V sobotu se v Brně konalo zasedání komise s novými členy komise, na které jsem již nebyl přizván.

Původně jsem nechtěl na mé odvolání vůbec reagovat. Jsem odvolán, nelíbí se mi to, ale budiž. Považoval jsem za dobré změny, kteří ostatní ne a tady to mám. Ale po zpochybnění pořádat SP a dnešním odmítnutí VV ČHS o tom zítra jednat, mne nenapadlo jiné řešení, než to zveřejnit a doufat, že se někdo za mne postaví a to přiměje oficiální místa adekvátně jednat.

Vlasta Volák


*Loni to bylo tak, že rozpočet na závody byl cca 230.000,- Kč a z něj se dalo 25.000,- Kč na jeden závod ČP (1/2 na ceny a 1/2 na organizaci) a 50.000,- Kč na MČR v obtížnost. Pokud by byly 4 závody ČP a jeden MČR tak to dělá 150.000,- Kč. K tomu by se mělo připočíst ceny pro vítěze seriálu ČP cca 15.000,- Kč(loni na ně nezbylo). Celkem na jednu disciplínu to dělá cca 165.000,- Kč. Bouldering dostal loni cca 7.000,- Kč za závod, které musel vyplatit v cenách, takže na organizaci nic. Navíc v rozpočtu by se mělo počítat s náklady na člověka (koordinátora = delegáta), na školení stavěčů, rozhodčích, pořadatelů, na reklamní předměty (diplomy, transparenty) atd.

Vlasta Volák   [úpravy] 01:24 11.05.2004Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 DOCELA NAREZ ...09:15:38 11.05.2004
-pekne pekne, aneb jak podkopat dobrou snahu o nejakou zmenu v hnijicim systemu
-no mam pocit cim dal tim vic rostouci, ze ani nemusim byti clenem CHS :-(
Honza Travaodpovědět 

 Opravdu zajímavé09:52:48 11.05.2004
http://www.horosvaz.cz/souteze/index.phtml?id=754
odpovědět 
 Re: Opravdu zajímavé10:00:23 11.05.2004
Nezaložíme Klub nečlenů ČHS? V této situaci se mi to zdá jako nejlepší řešení aby jsme se vyhnuli tomu humusu.
Michalodpovědět 

 Podpora?10:02:14 11.05.2004
No pěkné :) nevím jestli se tomuto říká odvolání nebo spíše - poprava.
Oliváčodpovědět 
 Re: Podpora?13:36:52 11.05.2004
Buďte ohleduplní, Slávek potřebuje dostavit barák....
Matyodpovědět 
 Re: Podpora?14:08:53 11.05.2004
...na popravě se podílel i Tvůj klan, jestli čtu dobře...
Papoušodpovědět 
  Re: Podpora?08:25:02 13.05.2004
Ale Papouši, zrovínka od Tebe bych tuto nepřesnost nečekal!:-)) Jak vidíš, tak já a Oliváč se shodujeme. A Jirous zde nevystupuje jako BB Klan, ale jako zástupce ČHS...Nebo jsem to špatně pochopil?
Matyodpovědět 
   Re: Podpora?12:07:55 16.05.2004
A kdo má jako poznat, kdy je kterej - kdy bébéčkář a kdy čéháesesák-svačinář-bagetář?
Papoušodpovědět 

 Co to je za blábol?14:17:03 11.05.2004
Jinak: pro neschopnost komunikace byste se měli odvolat všichni, chlapi. Už se těšim na Vaše jednání s realizací SP. Páně Volákův výplod nebudu komentovat, jen bych poprosil ty, kteří se za své jméno dopisují funkci: editor Lezec.cz, aby buď začali něco dělat, nebo aby slovo editor vůbec nepoužívali. Dá se tento traktát shrnout stručně do několika bodů, abych pochopil, oč se jedná?   
Papoušodpovědět 
 Re: Co to je za blábol?14:35:39 11.05.2004
jasne Papousi pro tebe vse:
1.V.V. byl naprosto nepsravedlive a nezakonne zprosten poradatelskych povinosti protoze moc malo utracel.
2. V.V. je smutny ze uz nedostane od Jirouse bagetu.
3. Ale Rak je kamos nevadz stavi V.V. stenu.
lacoodpovědět 
  Re: Co to je za blábol?14:51:49 11.05.2004
Aha, rozšlapal hračky a šlápl na kuří oko. Díky, ptačí mozky maj menší objem a žádné jaderné reakce stran myšlení v nich, žel, neprobíhají. Jak se daří synátorovi, mému jmenovci? Prej už se valí další kus, bonzoval Sup.
Papoušodpovědět 
 Re: Co to je za blábol?09:32:44 20.05.2004
Jojo, bláboly a neschopnost komunikace. To je naše. Doufám, že větší část z nás, svazových bafuňářů, bude mít sdostatek soudnosti a odvolá se! Papouši, příliš hlubokou pravdu jsi vytáhl na světlo. Nebylo to od Tebe pěkné!
Tomáš F.odpovědět 

 Pro zamyšlení...14:35:57 11.05.2004
Kdo Vlastu do postu koordinátora jmenoval??? Aha? - Slávek (radil se s někým???)
Bohužel odvolávat ho muselo víc lidí a to oficiálně.
S Vlastou jsem komunikoval mnohokrát a mnohokrát jsme spolu něco ladily, můj názor na jeho nápady byl převážně kritický a odmítavý, Vlasta však držel opratě pevně a tak i přez kritický apel mnoha dalších se ranking a vůbec celej systém závodů odvíjel dle jeho představ úplně proti názoru většiny.
SP? řekl bych že to je jinej level a podle toho co Vlasta předvedl v kalendáři českých závodů se o jeho průbeh pod taktovkou Vlasty bojím a je to jen a jen na jeho dohodě se Slávkem jak je více méně psáno na tom  Vlastově odvolání.

Dále bych chtěl upozornit že komentáře lidí co nejezdí nebo se kolem závodů nemotají jsou o ničem.
 jirousodpovědět 

 šport jako každej jinej15:13:01 11.05.2004
a nakonec si zlej Vomáčko půjčí půldruhý miliardy na vývoz prasat do nýdrlandu, a tyto peníze podvodně zneužije na nákup bezvýznamného horolezeckého oddílu v malé vísce vprostřed chmelařské oblasti, a do něj zakoupí Zobana a Mrázu, a pak bude sedět v kreminálu na cele s nějakým teroristou Papoušem.
Lukas B.odpovědět 
 Re: šport jako každej jinej15:18:14 11.05.2004
A na otylé Papouši-Mámě (Papoušovi-Tátovi) si tam pak všichni tři smlsnou za výpady na Lezci.cz
Papoušodpovědět 
  Pozor....15:52:03 11.05.2004
Přiznávám se: Okolo závodů se nemotám a motat nebudu, protože na to nemám a ani závodit nechci ALE moje komentáře nejsou o ničem. Jako potenciální zájemce o členství v ČHS bych chtěl mít jistotu, že z peněz mnou vložených vznikne něco, co mi poslouží- jinak bych asi neplatil. Jestliže se s penězi zachází takto, tak opravdu nemám zájem. Jako pro valnou část členů má pro mě členství jediné positivum- lezecké výjímky v CHKO atd. NECHCI podporovat temnou mašinerii polykající moje peníze.
Michalodpovědět 
   Re: Pozor....16:23:14 11.05.2004
Rád bych Tě Michale upozornil, že v případě že bys do ČHS vložil nějaké peníze formou příspěvků, pak se Tě uvedené dění stejně netýká, neb závodění je hrazeno z jiných příjmů. Příjmy z příspěvky jsou investovány zejména do údržby skalních oblastí, obnovy jištění a servisu pro „normální“ horolezce. Servisem je myšlena činnost komisí (VK A OP, MK, BK, LK), bez kterého by se „normální“ horolezci sice obešli, ale museli by si založit jiný spolek. Jde o vyjednávání výjimek pro lezení v CHÚ, náklady na osazování a obnovu jištění, náklady (mezi námi, zanedbatelné) na činnost Bezpečnostní a Lékařské komise, atd.


Podotýkám, že právě proto, že o závodění, pozadí, provozu a vztazích okolo závodů nic nevím, nevyjadřuji se programově k ničemu, co se tohoto týká. A zároveň podotýkám, že za chvíli jedu na VV, kde ovšem budu chtít, aby se o uvedené skutečnosti mluvilo.
Mimochodem, členy každé komise, tedy i závodníků, jmenuje a odvolává její předseda. V tomto případě Vomáčko. Je ovšem pravdou, že by pro podobný krok měl mít jasný důvod a své rozhodnutí, v případě pochybností, by měl být schopen před VV obhájit.
Tomáš F.odpovědět 
    Re: Pozor....12:10:57 17.05.2004
No .....Tomáši není to zase tak úplně pravda. Část dotací od Sazky atd..je vázána na velikost členské základny...to jest na každého člena. Je pravdou že z mých 300 kč je placen sekretariát, údržba skla atd....ale neznamená to, že mi musí být jedno co se udělá se zbytkem peněz který ČHS obdrží jako dotaci i na základě mého členství.
Radimodpovědět 
     Re: Pozor....13:45:17 17.05.2004
Jasně Radime... Mě nadzvihla dikce předchozího příspěvku. Dotyčný vlastně ani neví, o co běží (jde o prachy a pořádání SP), ale bez ohledu na to, zda náhodou platil do společné pokladničky, nebo ne, se mu z celýho svazu zvedá žaludek.
A mezi náma, sám víš, co dotace (ať už od státu, nebo od Sazky) pokrývají. Díky moudré politice současnýho místopředsedy přes peníze je upřímná snaha, aby závodníci dostali to co jim patří (tedy i jakousi poměrnou část z peněz na "masovost") a pokud potřebují víc, aby to získali třeba od sponzorů. Ovšem prachy z příspěvků jsou jednoznačně směřovány tam, kam uvádím já.

Jen tak mezi náma, dobře víš, že jsem jedním z těch, kteří svaz sledují dosti kritickým okem. Ovšem co se děje u "závodníků" prostě nechápu, a asi ani chápat nechci. Ostatně, má stařičká teorie, že závodníci jsou "jiní" naž zbytek členské základny, a že by si zasloužili zcela samostatnou organizaci, se kterou by ČHS nemělo nic společného, je také obecně známá. A ejhle, zase jakási kauza, která mě v tom jen utvrzuje. A tak to je furt, asi je v závodění víc peněz a zájmů, než ve zbytku svazu dohromady. Takže se pravidelně ventilují jakési kauzy, nespravedlnosti a podivnosti. A když mě se nelíbí, že to všechno zastřešuje svaz ve kterém jsem také členem. A nelíbí se mi, že to svazu kazí jméno. A taky se mi nelíbí, že si tady někdo zase kvůli vnitřním rozporům našich závodníků vyskakuje, že jsme banda lotrů, co krade a žere malý děti. A už vůbec se mi nelíbí, že i navzdory tomu, že by svaz měl být pro horolezce a na své aktivity určené právě pro ně, potřebuje třeba i prachy z příspěvků, tak tady někdo, kdo asi leze (jinak by asi nediskutoval na Lezci) prostě říká, že na nás peče a evientně si tím hledá vejmluvu, proč tomu zlýmu svazu ty tři stovky nedat. Jasně, tři stovky dnes znamenají sotva dva kruhy (a když to svaz pořídí levně, tak tři slaňáky), takže o jedny příspěvky nezchudnem, jenže zrovny Ty Radime bys byl taky rád, kdyby toho svaz vykonával více a lépe. Ale ksakru jak, když v něm A/ nikdo nechce být, B/ nikdo v něm nechce dělat žádnýho funkcionáře?
Tomáš F.odpovědět 
      Re: Pozor....19:41:02 17.05.2004
Jasně i nejasně, Tome.
1) Dokud je svaz jen jeden, tak se všechno týká všech.
2) Ten pocit, že členstvo je jen na to, aby svojí masou dodávalo sílu a peníze je častý, a mne pravidelně postihuje též.
3) "Zvolte někoho jiného, reformujte to..." to je zase to "udělej si to sám!", je to skvělý, jen musíme vyměnit obyvatele.." Copak někdo půjde do nějakého spolku s tím, že spolek je sice na baterky bez alkalytu, ale on ho zlepší a bude to pohoda??? Já mám z téhle organizace pocit starýho auta-vraku. "Vyměníme šoféra, najdeme jinýho mechanika a to uvidíte jak to bude frčet!" Ale nebude. Chtělo by to asi změnu celé struktury. Koukal jsem na stránky JAMES a jen tiše záviděl. Prý jsme na Slovensko chodili kdysi vyučovat. Nemohli by Slováci recipročně naučit Čechy horosvazovat???
jan pušodpovědět 
       Re: Pozor....11:12:19 18.05.2004
Jo, Jendo, začnu odzadu. V JAMESu taky není všechno úplně růžový. I když máš pravdu v tom, že co se zásadní reorganizace týká, šli rozhodně dál. Správněji, využili situace a to že nejsou Slovenský horolezecký zvaz (tedy jen nástupnická organizace se všemi nešvary), ale JAMES - nástupnická organizace v SR, také kdeco vystihuje. U nás jsme tu minulost neodřízli když byla příležitost (tedy, snaha, pod vedením několika, pravděpodobně ve velkém kradoucích osob, jistě byla, ale nevyužila se). Já jsem si JAMES velmi dobře prohlédl. Hodně jsem se rozhodoval zda do ČHS nebo tam. No, abych se vrátil.

V ČHS asi budeme muset jít cestou "pomalého přechodu". Trochu smutné je, že o změnu k něčemu jinému (snad lepšímu) ve skutečně usiluje několik jedinců. Všechny je znáš a pravidelně s nima tady či na horosvazu diskutuješ. Ti ostatní si jen občas zanadávají. Aby svaz fungoval, vyvíjel se k lepšímu, a snad se i měnil, potřebuje lidi, kteří by to dělali. Mám takovou zkušenost. Jedinec se sebelepšími úmysly vstoupivší do bafuňářských funkcí, najednou zjišťuje, co všechno nejde, kolik to je práce, přesvědčování, jednání a jak moc to trvá dlouho a pak buď A/ rezugnuje, sedí ve funkci dokud není odvolán, nezvolen či jinak demokraticky dstaven B/ reviduje své priority, soustředí se na jediný z mnoha problémů, které chtěl vyřešit, usiluje a snaží se, a podrážděně reaguje na každou zmínku o tom, že se "to" dělá blbě. On totiž ví, že ten svůj (obvykle malej úsek) dělá jak nejlíp dokáže a že mu s tím nikdo z kritiků nikdy nepomohl. A vším dalším, třeba nesmyslnejma a věčnejma dišputacema okolo závodníků se cítí zdržován a otráven.

Takže se oklikou vracím. Nejsou lidi. Když se VV, jakožto nejvyšší výkonnej orgán toho spolku jednou do mesíce sejde (není to snadné, jeho členové jsou tak porůznu z celý republiky, hlas poradní zde mají šéfové komisí, kteří jsou také z porůznu, má na programu obvykle dost nevyřešenejch věcí. Ovšem vezme je hákem, protože většinu toho sezení stráví něčím, co v celku je ve skutečnosti marginalitou, ovšem musí se vyřešit, neb je právě akutní. Například na se něčí žádost disciplinárním řízením. Musí se jím zabývat, neboť členové to požadují. Všichni přítomní vědí, že ať rozhodnou jakkoliv, bude to v očích přihlížejících zase špatně. A také vědí, že by uvedenou věc měla řešit disciplinrní komise (jako ve všech ostatních svazech), kterou nemáme. Nemáme ji proto, že v ní nikdo (asi) nechce sedět. Výzvy oddílům (základním článkům) aby poslali jména potencionálních kandidátů se opakuje bezmála se stejnou pravidelností jako jarní obleva.

A dál. Mnohokrát se hovořilo o profesionalizaci. Jasně, ovšem takové množství lidí, kteří by pokryli všechny potřeby svazu (tedy všechny důležité oblasti, které je zapořebí pokrýt) prostě ze svazového rozpočtu nezaplatíš. Takže jsme pořád spolek dobrovolníků a za...nejch amatérů. Ne vždy a ne na všechno máme čas. A mnohdy nás nějaká (z hlediska někoho jiného jistě důležitá) oblast, nebaví a nezajímá a řešíme ji hákem (jako já, já bych závodníky vyřešil tak abych měl klid, dohodnul bych se s nima, že je ve "svém" svazu nechci. Bohužel je to jejich svaz, takže to asi nebude jen tak). Svaz by určitě potřeboval profíka na získávání peněz, jakéhosi manažera. Fajn. Podotýkám, že by měl bt opravdu dobrý. Tedy drahý. Ovšem ten určitě nebude řešit disciplinární případy, rpzpory mezi závodníky, ba dokoce ani MK (to jest Tvé druhé zrovna aktuální téma - na horosvazu). A ten zbytek, kromě něj, budou zase nějaký amatéři. A ve funkcích zase budou jenom lidi, kteří je hudou chtít vykonávat. Třeba proto, že jim to něco přináší (někteří možná proto, že tuší, že by z toho mohl být i nějaký zisk). Jojo, těžká věc.

Takže do toho! Chce to novej vítr (mimochodem, mám pocit, že staré vedení se mu až tak moc nebrání, za necelý rok, byste měli najít minimálně jednoho nového předsedu a pár zbrusu nových šéfů komisí). A mimochodem, novej vítr je třeba v MK, to, že už zase jdou v diskusích poznámky, že alespoň víme koho nevolit, na tom nic nemění. Prostě se to dělá s jinejma lidma, úplně jinak, je to progresivní a šéfují tomu lidé o generaci mladší. Všichni na poslední volební VH věděli, jak ne. Teď už také ví jak ne. Ale kéž by už někdy někdo věděl jak jo.
Tomáš F.odpovědět 
        Re: Pozor....11:58:30 18.05.2004
Ano! Hned, jakmile budu vědět, jak jinak a lépe, tak dám vědět :))))
To co jsi to napsal je mi srozumitelné. Vztah funkce-jedinec je holt vzájemný a není vyhnutí. Jedinec mění podobu funkce a funkce zase mění podobu člověka. Proto je asi největší malér, že se v devadesátém celý systém nepřeměnil. Na co a jak? Tak to nevím, neboť teorie řízení a systémů jaksi nejsou můj obor. Stejně chápu, že závodníci nejsou obor Tvůj.
Co by se ale dalo hned? Ta komunikace. Která by snad vyvolala v členstvu pocit, že nejsou jenom na počet. To by vyvolalo třeba nějakou aktivitu a ta aktivita by vyvolala... bože jak sladko je snít!!!

A ke všemu koukám, že jsem napsal alkalyt. S takovím pravopysem...

Honza pušodpovědět 
         Re: Pozor....13:50:22 18.05.2004
nojo, já taky píšu rezugnuje a vynechávám písmenka i inerpunkci :-(
Nenecháme toho? Pojedeš o víkendu někam polézti? Já bych se tak třeba v sobotu zkusil utrhnout od pracovních (rodinných, svazových a dalších) povinností a po čase větším než malém bych možná zkusil šlápnout na šut, neb už mám pocit, že bych se měl ve všech těch diskusdích podepisovat jako "bejvalej horolezec". A to je smutný. A vede k tomu i to bafuňaření. A vyplývá, že svaz vedou bejvalí horolezci, co už by do svazových věcí neměli kecat, neb mám obavu, že většina bafuňářů na tom bude podobně (a pokud ne, tak si čas na lezení jistě utrhují z času, který mohli věnovat svazu a to je špatně! Vymeťte nás, prosím brzy všechny!).
Tomáš F.odpovědět 
          Re: Pozor....09:58:24 19.05.2004
Tome díky za reakci. No....já to vidím trošku z jiného pohledu. Píšeš že není kdo by v disciplinární komisi seděl a to přes urgence. Žádný mail jsem na náš oddíl ohledně nominace neobdržel a už vůbec né opakovaně. Na popud nářků Martina Melana jsem aktualizoval kontakt a v utajené sekci se přihlásil k info kanálu - jediný info mail jsem neobdržel. Aktivně komunikující a publikujicí na netu jseš ty a druhej poctivec kterej posílá návrhy k připomínkování atd. je Jirka Všetečka. Ze svazu jsem dostal pouze k připomínkování disciplinární řád, který jsem také připomínkoval. S tím, že nejsou lidé bych nesouhlasil. Na minulé volební valné hromadě bylo na každou židli více zájemců než jeden....Takže lidé jsou. Otázkou je jací, jaké mají podmínky ke své práci, jakou mají podporu svazu, motivaci atd....Ve svazu jsem pomerně dlouho. Po každé VH očekávám ty změny, ty informace, které se na mne pohrnou, tu podporu činnosti oddílu a servis, databázi oblastí, fungující a přehledný web, podporu naší oddílové mládeže ( né jen mládeže kolem L.B. )....atd. atd..No a ono se stále tak nějak nic neděje....nic podstatně nelepší. Jistě jsou kroky kupředu, ale na ten počet let je to pohyb hlemýždě....
Ty se divíš proč převládá názor, že je ČHS řadovému členovi k ničemu? Já se nedivím....pokud bych se aktivně o dění v ČHS nezajímal, tak bych jeho existenci jako řadový člen defacto nezaznamenal. Za sebe to cítím asi takto:
Počáteční několikaleté nadšení ze mne pomalu vyprchává. Přichází desiluze. Přes poměrně časté připomínky a návrhy musím každou reakci či odpověď několikrát urgovat. Na některé otázky jsem nedostal odpověď dosud žádnou přes to, že to bylo zasláno oficiálně na svaz ( tímto porušuje VV stanovy.Návrh k projednání VV z pozice člena ČHS či předsedy oddílu není možné podat - nikdo se se mnou nebaví. Informace či materiály k připomínkování s několika vyjímkami od Fugase se ke mne nedostávají ač jsem zástupce jednoho z těch větších oddílů, jsem zaregistrován na webu, přihlášen k info kanálu atd.....Aktivně se snažíme podílat na činnosti svazu, ale svaz si stejně žije tak nějak svým životem. Udržujeme naprosto bezplatně a to i bez cesťáku atd....dvě poměrně velké oblasti. Jediné v čem máme od svazu onu pořád zmiňovanou podproru je to, že po neustálých urgencích dostaneme se spožděním materiál k osazení a letos vrtačku s příslušenstvím. Že nejsou lidé, kteří by sháněli sponzory? Tak vyhlašte, že každý kdo sežene sponzora svazu dostane deset procent z dohodnuté sponzorské částky a uvidíte....Taky by nebylo od věci ujasnit pravidla pro sponzoring nejen svazu, ale i naopak sponzoring svazu směrem ke členům, projektům atd.... V každé organizaci by měl být jeden placený tahoun. Máme placený a dnes již poměrně rozsáhlý sekretariát. Mějme jednoho placeného manažera-předsedu či co, který bude pracovat na plný uvázek připravý podklady pro jednání VV, bude vše koordinovat , řídit, udávat tomu nějaký tón.....VV může vše schvalovat, připomínkovat atd....ale onen manažer bude tou hybnou pákou, která zajistí to aby nebyl chaos a vše se nerozplývalo v rosol....TAKŽE JSEM PO LETECH ZKOUMÁNÍ ROZPOČTŮ, LOBOVÁNÍ, PŘIPOMÍNKOVÁNÍ, JEŽDĚNÍ NA VH, POŘÁDÁNÍ ZÁVODŮ POD HLAVIČKOU ČHS, ČTENÍ KAUZ NA WEBU, DOSPĚL K TOMU, ŽE ORGANIZACI ČHS V TOM STAVU JAK EXISTUJE DEFAKTO K NIČEMU NEPOTŘEBUJU, PROTOŽE MI NENABÍZÍ ŽÁDNÝ SERVIS. TAK JAKO SI NEKUPUJU VĚCI KTERÉ NEPOTŘEBUJU JENOM PROTO, ŽE JSOU LEVNÉ, TAK NEBUDU ČLENEM ORGANIZACE JENOM PROTO ŽE MĚ 300 RESPEKTIVĚ 600 ROČNĚ NEZABIJE. PŘEJDU POD ORGANIZACI UIAA, KTERÁ MI STEJNĚ JAKO ČHS NENABÍZÍ ŽÁDNÝ SERVIS, ALESPOŇ MÁ ALE VYNIKAJÍCÍ POJIŠŤOVACÍ PRODUKT A NEBUDU SE MUSET NEUSTÁLE NĚKOHO NA NĚCO DOTAZOVAT, 5x MĚSÍČNĚ SE PŘIPOMÍNAT ATD... ATD. TO JE MŮJ POHLED JAKO ŘADOVÉHO ČLENA. POHLED JAKO PŘEDESEDY JE TEN ŽE LIDÍ V ODDÍLE PŘIBÝVÁ A TO ZNAČNĚ. ZE 110 LIDÍ JE DNES POUZE 56 ČLENEM ČHS. JEŠTĚ PÁR LET ZPĚT TO BYLO 90%. DNES MÁ KAŽDÝ PRÁVO VOLBY. I KDYBY Z ODDÍLU NEBYL V ČHS NIKDO, NIC BY SE NEZMĚNILO. NA ČINNOST A ANI NA AKCE NEDOSTÁVÁME ANI JEDNU KČ UŽ TEĎ. ZÁVODY LETOS PRO MINIMÁLNÍ PODPORU A SLOŽITÁ PRAVIDLA NEDĚLÁME POD HLAVIČKOU ČHS, ALE POUZE ZA PODPORY KOMERČNÍCH SPONZORŮ. JEDINÉ CO DOSTANEME JE MATERIÁL NA OBNOVU OBLASTI PRO BLAHO VŠECH LEZCŮ, KTERÝ DÍKY OCHOTĚ JEDNOTLIVCŮ OSADÍME A TO JE ZA 18000 ZA ROK, KTERÉ ČHS ZAPLATÍME A DALŠÍCH CCA 5000 NA DOTACÍCH TROCHU MÁLO. NĚKDO NAVRHOVAL NECHŤ KAŽDÝ KDO JEZDÍ PRAVIDELNĚ DO KONKRÉTNÍ OBLASTI POŠLE SPRÁVCI 50 KČ NA OBNOVU JIŠTĚNÍ.....SKÁLY BY BYLY V DOBRÉM STAVU, SPRÁVCI BY ZBYL POKUD BUDOU LEZCI POCTIVÍ PENÍZ I NA ODMĚNU ZA PRÁCI, LEZEC UŠETŘÍ 250 kČ.......PROSTĚ IDEÁLNÍ SYSTÉM. TAKŽE AŽ SE V ČHS NĚCO STANE, TŘEBA TO PŘEHODNOTÍM A VRÁTÍM SE ZPĚT POD JEJÍ KŘÍDLA.....TAKŽE DO KONCE ROKU BUDU JAKO ČLEN JEŠTĚ REMCAT ALE PAK MI ..... . RÁD VĚNUJU SVŮJ ČAS A USILÍ NĚČEMU CO MÁ SMYSL, ALE PO TĚCH LETECH ZJIŠŤUJU, ŽE TO SMYSL NEMÁ....A ČAS I ONĚCH 600 O KTERÉ SE OKRÁDÁM MOHLO BÝT VYUŽITO LÉPE
Radimodpovědět 
           Re: Pozor....10:05:02 19.05.2004
FUJ...TO JE CHYB. OMLUVÁM SE....ALE SMYSL JE DOUFÁM JASNÝ
Radim Bzuraodpovědět 
         Re: Pozor....21:42:10 19.05.2004
1) na rozdil od JAMESU tim, ze jsme zustali v CSTV dostavame penize ze Sazky. Pokud by vznikla nova organizace, tak CSTV o zadne nove spolky nema zajem. Proc by se stavajici clenove CSTV chteli delit o penize s vice spolky a mit diky tomu sami mene?
2) komunikace je to nejumornejsi a nejmene vdecne tema. At komunikujes temer cokoliv a jakkoliv, vzdycky na to je spousta jedovatych reakci. Tebe by to bavilo? Zkus si to predstavit z druhe strany. Ono je docela zabavne byt Jura Janosik a srdnate rozdavat kriticke slehy "prohnilym bafunarum". Pojd si to vymenit, docela by me zajimalo, za jak dlouho by te takovato "komunikaci" prestala bavit. A to ani nemluvim o case, ktery to stoji.
Jan Bloudekodpovědět 
          Re: Pozor....22:23:04 19.05.2004
1) Těžko říci, co by bylo lepší. Ale nemyslel jsem název a zařazení, ale jinou, přehlednější strukturu vnitřní.
2) Že je komunikace problém? Rajcenkerecht nám budou povídat! Dělat si srandičky mi docela hodně baví. Ale (nevím jak ostatní) ale například mne být "Jurou Jánošíkem" nebaví vůbec. Myslíš, že reakce na to jsou vždycky obdivné. Mohu Tě ujistit, že ne. Velmi často ne!
Baví to Radima? Mám pocit že ani moc ne. A pokud vím, navíc dělá na jištění a dalším a to zadarmo. TomasK? Že by se nudil? Neměl co dělat a tak remcal? On a spol. navíc dali dohromady asi nejlepší metodiku, co u nás je. A dali ji volně k použití. Co za to dostali? Poděkoval jim někdo za to? Žádná funkce snad není poviná. Věnoval jsem se v životě už několika dobrovolným, neplaceným činostem. Dostal jsem za to někdy i poděkováno, ale většinou vynadáno. Počítám s tím, je to tak normální.
Jan Pušodpovědět 
           Re: Pozor....22:38:32 19.05.2004
Těmi "dobrovolnými činostmi" jsem nemyslel návštěvu hostinců a pod. za to jsem byl vždy leda chválen:))
Pokud se nic převratného nestane (nemyslím ani tak s vedením, ale hlavně mezi členy) tak příští rok v ČHS nejsem. Tím pádem k němu neřeknu ani ň. A bude mi blaze!!!
Mír duším fšem!
Jan pušodpovědět 
            Re: Pozor....09:28:42 20.05.2004
Ouvé, i Ty? Jendo, Radime ...Jarmilo, přece nás v tom nemůžete nechat!
A pište si, že jestli z toho svazu vymizíte, budu si to brát osobně! Po téměř roce a půl, kdy jsem si užíval zaslůouženého odpočinku (resp. nebafuňařil a lezl) jste mě uvrtali do "čehosi potřebného". Jo. Vy dva! Takže zase nelezu a bafuňařím. A vy jdete jinam. Jo, fajn. A kdo bude prudit a chtít aby se to dělalo líp. Co? Já? Tak na to Vám, hoši, peču!
Tomáš F.odpovědět 
             Re: Pozor....11:43:53 20.05.2004
Psal jsem, že až nastane doba, že budu mít pocit, že mé členství a 300 Kč má smysl rád se vrátím. Ale dnes ten pocit nemám a jíž mě nebaví čekat dalších X let až se ten pocit dostaví. To se samé je J8 - Předseda a náš oddíl ( + nové levely znalostí, zkoušky potřebné k tomu aby mohl někdo vystrčit prdel z baráku - více na webu ČHS ). Ze všech stran dostávám mailové reakce že to nejde a že je to složité a že to děláme zadarmo.....a v neposlední řadě si kde kdo přihřívá svojí polívčičku pod hlavičkou ČHS.,...
Tomáši F. a Tomáši K. díky za Vaší práci a jsem rád, že děláte co děláte ...-.,. a děkuji i Honzovi B. za vyrovnaný rozpočet a Honzovi P. za konstruktivní vtipnou a literármně čtivou kritiku
Radim Bzuraodpovědět 
              Re: Pozor....11:57:40 20.05.2004
Ejhle, Radime, našels jen "čtyři spravedlivé" v zom velikém spolku? Z toho jednoho a odchodu. Smutné. Trochu to bere chuť do čehokoliv.
Tomáš F.odpovědět 
               Re: Pozor....16:24:23 20.05.2004
Né určitě jich není tak málo......to jsou řekl bych z mého pohledu osoby nejvýraznější, ale je jich jistě víc, abych někoho neurazil ( Jirka Všetečka, Alena.... ). Ale i 100 schopných lidí bez procesů, které to všechno sjednotí dají tomu řád není k ničemu. Je potřeba tahoun - pes který bude hlídat levoty, motivovat, popohánět ale i konstruktivně kritizovat....ČHS je dnes roztříštěno v komisích, nekomunikuje směrem ven a poslední dobou se zdá že ani uvnitř..... . Plno se toho podařilo, ale zase na období kolika let? Dnes jsou ve svazu i ty peníze.....Poslední dobou slyším více věcí proč něco nejde než konstruktivní návrhy co udělat pro to, aby to šlo. S Martinem jsem si vyměnil několkero mailů zítra mu i odepíšu...jeho myšlenkové pochody a důvody proč jsou věci tak jak jsou chápu, ale nestotožňuju se s tím.....Ze strany metodické komise na mne vane hodně komerční vítr, kde jsou pod dramatickými argumenty zdůvodňovány kroky vedoucí k zajištění komerční obživy instruktorů horoškol atd.....viz ČHS web......no prostě všichni se snaží....všichni pilně pracují, ale na tom celku to nějak není znát...a hodně lidí se zabývá zdůvodňováním proč něco nejde než by raději hledali řešení, aby to šlo....Sliby dané na VH se neplní a to ani z loňské....máme posílený sekretariát...přes to není lepší komunikace atd.....takže pořád dokola dokola....
Radim Bzuraodpovědět 
                Re: Tao18:09:10 20.05.2004
Zhruba 600 let před, pravi Lao'C:" Hledíš na ně-a nejsi s to je spatřit. Nasloucháš mu-a nejsi s to je slyšet" (Tao Te Ťing XXXV), což mi někdy připadá, že popsal ČHS, tak, jak působí. Jen zdáli doléhá zvuk kroků, kterými panovníci komisí měří chodby srahovského kláštera. Občas z mezidrátů, nebo tisku dolehne k uším, že cos proběhlo, ale víc nic. Pro mne by to vlasně mělo být povzbudivé a měl se zahloubat nad třetím veršem tohoto odstavce: "Avšak užíváš-li ho-nejsi s to je vyčerpat." Jenže dítě dnešní doby ve mně se ptá: "Kdo že to čerpá co?" A jiné hloupé otázky nedůstojné adepta esoterních nauk.

No dobře...blbý vtipy! Ale tak se to tam píše!

Vyznat se v téhle organizci je asi opravdu
minimálně tak složité, jako pochopit slov Starého Mistra. A když na veřejně přístupné ploše někdo z panovníků promluví, většinou následuje odpověď bratří :Tady ne! Řekneme si to jinde! No, a co si má o tom pak jeden blbej myslet?

Spravedlivých by jistě Lot našel víc, nežli potřebných deset (a nejsem si jistý, jestli zrovna já bych obstál). Ale nějak nejsou vždy vidět...
Jan A. Lao'C jr.odpovědět 
                Re: Pozor....22:21:26 20.05.2004
Nojo, ze by si treba nekdo vsimnul, ze do 2 dnu po VV byl na webu plny text zapisu - k zapisu se musi kazdy z VV dodatecne vyjadrit, doplnit, schvalit, posilame si to vsichni tam a zpatky, tentokrat to slo o hodne rychleji - to ne. A ze to bylo diky tomu, ze po tom Jindra ze sekreteriatu sel hodne systematicky. Jediny efekt rychleho a uplneho zverejneni informaci je ten, ze nas o to rychleji zacnete proklinat. Sekretariat je sice posileny, ale Jarmila Ottova je porad na dlouhodobe neschopence, takze to poctem lidi vychazi nastejno. Ale jo, jen si chlapi poradne zanadavejte, nas to diky tomu bude hrozne moc bavit a budeme o to lepe a radostneji po vecerech bafunarit a kaslat kvuli tomu na lezeni. Ze bych taky teatralne odstoupil a napsal o tom na TV Nova (tedy lezce) dlouhy odstavec v kapitalkach? :-)))
Psal bych treba o tom, jak jsme predloni venovali neco kolem stovky hodin na pripravu grantu, pracne jsme pres nesouhlas z komisi prosadili ve VV moznost oddilu ovlivnovat vyhodnoceni, pripravili nastroje na zpracovani vysledku, protelefonoval jsem nekolik hodin ze soukromeho mobilu a z 500 oddilu se jich namahalo odpovedet 12, vetsinou tech, ktere si tim chtely zvyhodnit lokalne blizky grant. Pro me tahle akce napriklad znamenala zasadni obrat v nazoru na to, jestli ma smysl vyvijet nejakou zasadnejsi snahu o zmeny. Rikam rovnou, ze po teto zkusenosti si podstatne vic hlidam svuj cas investovany do podobnych akci.
Proste pohled z me strany je ten, ze lze delat postupna zlepseni, ale k vetsi zmene by musela byt vule a velka vstricnost na vsech stranach misto vetsinove ignorace vsech snah o zmenu doplnene ápriori podeziravou kritikou (jak se na tom desne pakujeme, domlouvame komploty, jak vedeme dvoji ucetnictvi, platime zavody z clenskych prispevku a podobne nesmysly o nenapravitelne prohnilosti).
Jan Bloudekodpovědět 
                 Re: Pozor....23:46:56 20.05.2004
Tvůj text, pochopil-li jsem řazení, což mi dělá problémy, je odpověď pro Radima. Ale to víš, husa trefená kamenem...:))
Já osobně jsem proklínal zápis (no, řekl bych spíš nesouhlasil) jen v jedné věcí, i když fest.

Pokud jsi něčemu věnoval stovky hodin času a já o tom nevím, tak to těžko mohu ocenit. Je pravda, že loni jsem dráty ještě neměl, ale teď bych řekl, že jsem pilný pátrač.

"vule a velka vstricnost na vsech stranach misto vetsinove ignorace " jo, to říkám též.

Jak se "děsně pakujete a domlouváte komloty..." Zase tak mizernej počtář nejsem, abych si nespočítal, že z celkového obratu tohodle spolku se nikdo nenapakuje. Nicméně využít organizace ke svému prospěchu nekorektním způsobem jde. To neznamená, že to dělají všichni a jedná se o ďábelské spiknutí (ostatně k teorii promyšleného komplotu jsem se nehlásil...moment... 15.05.2004 09:04 na webu čhs).
Remcalové, štváči a nadávači...pokud se ti něco nezdá a nedostaneš přijatelnou odpověď...začneš nadávat. Ale nezdá se mi, že bych se pouštěl do nějakejch úplně fantasmagorickejch dohadů, nebo nadával. Dokonce i přesvědčit se leckdy nechám! :)))
Honza pušodpovědět 
                  Re: Pozor....15:06:53 21.05.2004
Reakce na poslední větu:
"Remcalové, štváči a nadávači...pokud se ti něco nezdá a nedostaneš přijatelnou odpověď...začneš nadávat."

Já jsem již něco podobného na nějakém foru psal.... Tak jak jsem velkým zastáncem elektronické komunikace, tak mně dost štve, kolik lidí si představuje, že "hodí někam do prostoru" dotaz a když mu během minuty, hodiny, týdne nepřijde kvalifikovaná odpověď, cítí se podveden a "začne nadávat".
Já se domnívám, že osoba, která chce něco opravdu řešit, může zvolit i další, řekněme méně anonymní cesty.

Velmi intenzivně komunikuji pracovně a moc dobře vím, že některým partnerům nejde jen "upustit mail", ale že jestli chci něco vyřešit, musím jim telefonovat. Řekl bych, že naprosto obecný jev.

Jak jsem už někdy napsal - celý VV a snad i všichni předsedové komisí mají na WEBu zveřejněna svá telefonní čísla, kamenné adresy, mnozí i čísla do zaměstnání. Říkám si, že osoba, které jde o tu kterou konkrétní informaci či problém, se může angažovat natolik, že třeba vytočí i číslo telefonu.

Já odpovědně prohlašuji, že za 14 měsíců mého působení ve VV mně mobil od neznámých osob ohledně ČHS zazvonil dvakrát. A v obou případech to byli lidé vně ČHS.

Pochopitelně netoužím trávit denně dlouhé hodiny telefonáty s nespokojenci, ale mnohou věc raději stručně vysvětlím z huby do ucha, než abych sepisoval nenapadnutelné, oficiální stanovisko na WEB.

O tom, že dnešní lid už neumí psát papírové dopisy, už ani nemluvím. Přiznejme si, že E-mail v "nevyřízené poště" vydrží dlouho a smaže se taky dost snadno. Ale ten list papíru na stole bije do očí a vyhodit ho do koše, to si už hned tak někdo netroufne.

A jak to někdy myslím zmínil Tomáš Frank. Takový dopis pak přijde na jednání VV a ten se jím (mnohdy ke škodě důležitějších věcí) chtě nechtě zabývá.
Martin Mellanodpovědět 
                   Re: Pozor....15:42:36 21.05.2004
Dopis, nejlépe doporučený, vnímám spíš jako druhý krok, když už všechno selhalo.
U otázek veřejných, si myslím, že nejlepší je web. Každý se může přesvědčit kdo, na co a jak se ptal. I kdo a jak odpověděl. Pokud odpoví po měsíci s tím, že byl na dovolený, tak je to srozumitelné. Alespoň normálním. A blbce stejně nepřesvědčíš, ale díky té veřejnosti je jasné, jak to bylo.
S těma telefonama. Nerouhej se! Představ si, že pouhé 1% členů by se začalo zajímat a zvolilo telefon. Navíc veřejná odpověď alespoň zmírní (neodstraní-lidi moc nečtou) odpovídání na jednu věc tisíckrát.
jan pušodpovědět 
                Re: Pozor....11:52:06 21.05.2004
Jojo Radime, tak je nás už šest spravedlivejch :-) A Tobě je to málo. A systém se nemění. A všichni na to s..ou a vůbec to stojí za vyliž ..... . Nojo.

A ke všemu:
"...
sliby které se neplní
Vášeň co do rána zchladne..."
F.G. (promiň Jendo, že staré mistry radši nahrazuji prokletými básníky, jsou mi srozumitelnější)

Nojo, tak víte co, pojďme se na to vyfláknout všichni!
Já teď stejně nemám moc čas (a náladu), hodlám se kromě bafuňaření, jen velmi zřídkavého lezení, rodiny a práce pustit do jednoho většího projektíku v oblasti methodické, avšak tuším, že převést tuto aktivitu na komerční bázi by zas nebylo tak složité. Tak to by mohl být ten správný impuls, žeano.
Tomáš F.odpovědět 
                 Re: Pozor....12:19:30 21.05.2004
"Hned nato vešílel svý pyšným odbojem. Lesk jeho génia se zastřel závojem" Ch.B.

Další metodika Tome?!! Z toho bude válka metodiků! Škrcení Machardovými uzlemi, mlácení se zajišťovacími řetězci... No, našeho 45kg živé váhy psa Ti bude v případě potřeby záštitou, můj věrný Kalašnikov Ti budiž logem...
jan pušodpovědět 
                  Re: Pozor....12:26:59 21.05.2004
Díky, drahý příteli. Jdu do toho! Stanu se komerčňákem a bude mi hej. Do konkurenčního boje se dobře vybavím, rodinu odsunu na Riviéru, najmu strážné...
Tomáš F.odpovědět 
     Re: Pozor....21:44:54 20.05.2004
Radime nemas pravdu a skoro si myslim, ze po tom vsem vysvetlovani z moji strany odkud kam jdou penize to zavani manipulaci informacemi.
Do zavodeni jdou ty penize ze Sazky, ktere dostavame na zaklade vykazaneho poctu zavodu, zavodniku a ekonomicke narocnosti naseho sportu + dotace ministerstva skolstvi na reprezentaci.
Ta cast, kterou nam Sazka dava na zaklade poctu nasich clenu jde mimo zavodni oblast.
Rozpocet na zavodni aktivity dospelych zavodniku, deti a skialpinistu je cca 1.000.000 Kc, vyse popisovane dotace davaji dohromady cca 1.200.000 Kc. Dalsich cca 300.000 jde do komise alpinismu - coz uz je podstatne blizi horolezectvi nez zavodeni.
Takze z penez od Sazky ziskanych na zaklade velikosti clenske zakladny jde max. 100.000 do podpory vykonnostniho lezeni v horach, ktere nam ani Sazka ani stat nehodlaji uznat za sport a nijak ho nedotuji.
Nakonec - co se tady vykecavam o svazovych financich s kverulantem z OEAV, ze? :-)))
jan bloudekodpovědět 
      Re: Pozor....10:26:16 21.05.2004
Díky za vysvětlení a informace....zatím jsem v roce 04 členem ČHS.
Radim Bzuraodpovědět 

 Počkám si na vyjádření ČHS20:42:27 11.05.2004
Rozhodně chci poděkovat VV, že nám umožnil vědět o této "věci".
Počkám na zprávu ČHS a jejich zdůvodnění.Na názor druhé strany a jejich postup.

Jarečekodpovědět 

 Podpis?22:24:08 11.05.2004
Ač jsem měl proti Vlastovi plno výhrad, a protelefonoval jsem s ním plno času, tak musím říct,že jeho odvolání nebylo důstojné ČHS a to, že je mé jméno pod odvoláním, vidím poprvé až zde! Prostě, celé to bylo tak,že Vlastu odvolal Slávek a nám, lépe řečeno mně, to prostě oznámil!Já jsem si myslel, že celou věc budeme řešit na ustanovující schůzi sportovní komise, ale tam nám to Slávek prostě oznámil," já jsem ho dosadil, já jsem ho odvolal".Teď se trochu stydím za to,že jsem nebojoval za přítomnost Vlasty na této schůzi, ale jsem už skutečně unavený pořád za něco bojovat! Například na této schůzi jsme se všichni dohodli na tom, že pod 16 let se nebude moci startovat na ČP.A hned druhý den se řeší udělení vyjimky!?
Rebelodpovědět 
 Re: Podpis?09:05:28 12.05.2004
Ano pokud budou do činnosti ČHS/jejich komisí/ zaasahovat komerční zájmy jejich členů budou vždy
problémy-peníze nadevše.Když se k tomu přidají rodinné klany prosazující svoje zájmy,tak se můžete dohadovat na čemkoliv a stejně si to změní
kdy se jim to bude hodit.Čaues
pepekodpovědět 
  Re: Podpis?09:24:22 12.05.2004
Vzpomínáte, jak se před dvěma lety uřekl Vomáčko, že potřeboval dostavět byt, a proto mu za nehty uvízlo několik desítek tisíc korun ze sponzorských darů pro ČHS?
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Podpis?11:11:16 12.05.2004
ty novináři umějí ale pěkně překrucovat fakta ...
blueodpovědět 
 Re: Podpis?13:24:45 12.05.2004
Mám pro Tebe dobrou radu. Přestaň bojovat a místo toho hlasuj. Nebudeš tak unavenej.
Rakodpovědět 
 Re: Podpis?20:03:17 13.05.2004
Libore, Libore!
hezky si meješ ruce, ale trošku pozdě a hlavně zbytečně veřejně! Nevím, proč zase taháš takovýhle věci na Lezce.
Návrh na účast dětí v dospělých od 16 let prošel celkem jednohlasně a velice rychle, proto ani nikoho nenapadlo, že by bylo rozumný děti který už v dospělých lezou tento rok, ponechat i pro příští a zase je na ten jedinej rok nevyhazovat. Není to vyjímka, je to jen snaha o trochu tý logický spravedlnosti, kterou se neustále oháníš. Vím, že jsi na vyjímky háklivej, ale jestli budeš pořád do něčeho rejpat, tak budou lidi háklivý na tebe!
Budu rád, když si tyhle věci proberem v Novým Boru a ne na Lezci.
Měj se!
Houmy.
Houmyodpovědět 
  Re: Podpis?22:38:46 13.05.2004
Návrh prošel rychle protože je skutečně rozumnej.
¨Rebelodpovědět 

 Vo co go?11:41:57 13.05.2004
Netušim přesně o co ve sporu jde,je to pátý přes devátý,ale nějak z toho cejtim byrokratický postupy co nemaj absolutně co dělat se sportem a u lezení bych to absolutně nečekal,ještě že do takovejch věcí nevidim,asi by se mi zvednul žaludek!
CheGeodpovědět 
 Re: Vo co go?14:43:50 18.05.2004
Vo co? No, to máš tak. Sou v tom nějaký ty prachy (ne zas moc, pořádáním SP se asi zbohatnout moc nedá a zchudnou vlastně taky moc ne... který v čemsi už kdosi má, a 1. je chce zpátky 2. když je vkládal, očekával asi nejen návratnost, ale i zisk. Jak prosté a logické) a mezilidský vztahy. Ale hlavně asi prachy, vo ty je třeba bojovat.

Na pískovišti sou dva hoši, a vzájemně si rozkopávaj kyblíčky. Jeden z nich totiž toho druhýho na pískoviště přivedl (a protože pískoviště vlastně tak trochu patří jemu, smí toho druhýho i vyhodit), a ten druhej to dělá jinak, k nevoli toho prvního. Ten druhej volá okolí o pomoc.
A ke všemu ten vyhazující, zároveň trvá na tom, že tomu druhému je třeba rozšlapat všechny kyblíčky a vyhodit i z dalších pískovišť, protože se na pískovišti chová jinak (možná špatně), a tedy je předpoklad, že jinak si povede i ostatních pískovištích.
Tomáš F.odpovědět 
  Re: Vo co go?14:47:14 18.05.2004
jo, ale moc mě neber vážně, já tomu fakt nerozumím a koukám na to dost zvenku - a trochu jako vejr. A kdybych byl jejich rodičovstvem (v tomto případě VV) tak bych jim ty kyblíčky sebral všem, aby byl klid!
Tomáš F.odpovědět 
   Smutné15:53:46 18.05.2004
Smutný musí být pohled na dospělce šlapající si po kyblíčcích
:-(odpovědět 
    Re: Smutné18:46:26 18.05.2004
Ještě že se dneska dělaj lopatičky a kyblíčky z těch měkejch plastů! My měli plechový a to pak dětská krev pozvolna vsakovala do písku, mísíc se s močí již v písek nasáklou....
janpusodpovědět 
   Re: Vo co go?09:10:09 21.05.2004
No Tome, musim se priznat, ze se v tech sportoveckych kauzach orientuju jen o neco malo lepe nez podle kyblickove logiky. A bohuzel zavodnici jsou ve vyrabeni neprehlednych kyblickovych kauz mimoradne pracoviti. Co je na tom vsem hloupe, ze se pres pomerne pokrocily vek neumeji domluvit sami, ale chodi jeden na druheho zalovat v nadeji, ze VV tomu druhemu naplaca a kdyz naplacat nechce (protoze poradne nevi komu), zacnou psat pamflety na Lezce. Vetsinou je prakticky nemozne urcit, kdo komu ten kyblicek rozslapal prvni, nebo kdo z nich si zacal.
Jenomze kdyz uz je pamflet na svete, hned se objevi hlasy "no fuj, to jsou ale odporni rodicove, jak vubec muzou pripustit takovehle nechutne rozslapavani kyblicku, chudak chlapecek. To je vazne hnusne piskoviste, tam ja nechci - prestoze si hned vedle v klidu hraje 10.000 jinych chlapecku, kteri si na kyblicky neslapou".
Skoda, ze tebou navrhovane oddeleni problematickych kyblickaru od nezavodici vetsiny ma vedle jedne velke vyhody i spoustu nevyhod, na kterych by dost prodelaly obe strany. I kdyz je vazne otazka, jestli by nam ten klid za nejakych mizernych 1.2 mil rocne nestal :-)))
Jan Bloudekodpovědět 
    Re: Vo co go?09:51:44 21.05.2004
Myslím že stál! Copak v nějakém jiném sportu jsou ve stejné grupě závodníci, profisportovci a rekreačníci?
janpušodpovědět 
     Re: Vo co go?10:26:15 21.05.2004
Co třeba cyklistika? Ta má směrů (dráha, silnice, MTB..) ještě víc a jsou schopní se dohodnout. A kolik jich je. Na kole totiž umí jezdit každý.
Dosm.
odpovědět 
      Re: Vo co go?10:39:08 21.05.2004
Já tam dal otazník. Já to fakt nevím. Spadají pod stejné vedení reprezentanti (tady je spíš podobné vodáctví) ve vodním slalomu, rychlostní kanoistice... s partama co jezděj v létě na Lužnici? Jestli ano, tak bychom potřebovali jejich howknow. Jak to dělaj, že jim to funguje!
janpušodpovědět 
       Re: Vo co go?11:40:00 21.05.2004
Nevi, kde se tu vzalo, že to v cyklistice funguje. Ale pokud budeš chtít jezdit na silnici (nebo jinde)jen tak nic tě nenutí být členem svazu. U lezení bys měl být, pokud chceš lízt v oblastech s vyjímkou. Pokud se však chceš zúčastnit závodů v cyklistice musíš mít licenci a být členem a platit sakra peněz za to že ji máš (platí i pro rozhodčí a bafuňky). A to jak to funguje v cyklistice (ČSC) bych tu nerozváděl, ale rozhodně to nebyl dobrý příklad.
žebroodpovědět 
      Re: Vo co go?10:56:24 21.05.2004
Nepropadej ceskemu syndromu trpaslika. Horolezci patri v CSTV podle poctu clenu k velkym svazum a cyklistu je podobne mnozstvi jako nas. Oddilu maji prakticky stejne jako my, akorat tam nejspis kazdy kdo je v oddilu, ma vztah k zavodeni.
Radove jsou vetsi jenom fotbalisti, hokejisti a atleti. Naopak tam je vetsina trpaslicich svazu, ktere nemaji ani 1/5 naseho poctu clenu.
Jan Bloudekodpovědět 
    Re: Vo co go?10:57:10 21.05.2004
Jo, kyblíčková logika je správná. Pasuje! Ale chlapečci mi připadají dost velcí na to, abych je vyrazil z domu. Budu za krkavčího fotra, no! A co? A že to bude něco stát? Ten klid v baráku by za to stál, ne?
Tomáš F.odpovědět 
     Re: Vo co go?11:07:42 21.05.2004
No, nemám oplně pravdu. Problematickou snad navždycky zůstane metodika (mimochodem, právě neběží horosvaz, nebo co, a já doufal, že se zas hezky odreaguju hádkou o metodice, která tam jaksi probíhá). Ale tento kámen úrazu bychom mohli také řešit. Což takhle vrátit stav před nepopulární působení jistého ZT?
Tomáš F.odpovědět 
      Re: Vo co go?11:58:53 21.05.2004
Právě mi na mejl (s upúozorněním, že horosvaz zase běží) došla otázka jak to bylo před ZT. Tazající se snaží si i odpovědět. Píše, že pokud je mu známo, nebylo to vůbec.
Bingo. Správná odpověď. Vzhledem k tomu, že to nefungovalo vůbec, s tím nemohly být problémy. A což kdybychom učinili ještě krůček dál? A nezbavili se jen komise švihadel (pardon, závodníků) a metodické? Prostě to nechali plavat? Vždyť ÖEAV a další AV nám alespoň nabízí fajn pojišťovací produkt!
Tomáš F.odpovědět 
       Re: Vo co go?13:21:04 21.05.2004
Proč to tutlat. To milinové Bingo jsem vyhrál já! Ale neprávem a tak jej dávám na podporu regresivních proudů v lezení.

Ono nejde říct, že to nefungovalo. Jistý Tomáš F. organizoval horoškoly. Spousta oddílů školila a spousta potulných metodiků rozdávala moudra (či házela perly sviním). Úroveň byla samozřejmě různá. Dneska to neprofesionálně (prý) dělat nejde. Na to, aby si čhs udělala vlastní (pod pojmem vlastní, myslím vlastní)komerční školu nejsou kapacity. Na to, aby zastřešovala a určovala pravidla nejsou lidi. Ten člověk by tomu musel rozumět a přitom na rozhodnutích nebýt zainteresovaný osobním prospěchem (to je buď naprosto jasné a nebo nevysvětlitelné).
Takže to, nadnesené Tomášem, je určitě také možnost. Jeden kancl, tam se vydají průkazky, požádá o vyjímky v chráněnkách a vydá kruhy na přejištění a šmytec.
Je to blbost? Nevím.
janpušodpovědět 
        Re: Vo co go?13:26:51 21.05.2004
Žádnej kancl. Žádný výjimky! Víš ty vůbec co je s tím práce? Kolik neplacenech pitomů se věnuje jednání s ochranáři v konkrétních lokalitách než lze poslat příslušnou žádost na příslušné pidisterstvo? Nurá do AV. A výjimky ať řešej švihadla (jestli teda taky chtěj lézt na skalkách).
Tomáš F.odpovědět 
         Re: Vo co go?13:35:19 21.05.2004
Dyť tyď vyjímky stejně nakonec často protlačej záštplný ochranáři. Ale jezdit by po skalinách ten člověk měl. Tím pádem škrtáme v kancl. Dostane mobila a je to! Viděl jsem ve frcu pěknej za 800K. Průkazky? Si ho venku odchytěj,ne?
janpušodpovědět 
         Re: Vo co go?16:13:53 21.05.2004
Vyjímky řešil dosud pokud vím sekretariát ( placený ) a Hejtmoš ( placený ). Na VH bylo prezentováno, že se tím bude zabývat Jindra (placený )...
Je pouze problém VV, že se nedokáže dohodnout jaké činnosti budou provádět kteří lidé a za kolik peněz ať již v zaměstananeckém poměru, nebo na dohodu o provedení práce ( peněz v rozpočtu je řekl bych nyní již dost ). V dnešním globálním světě přejímame většinu právních, technických a dalších norem ze zahraničí.....a my v ČHS stále vymýšlíme vymyšlené metodické postupy jak školit nováčky, bezpečnostní standardy, technické normy atd... atd... a to stojí sakra času - jako by byl Čech lezec něco jiného než Rakušák, Němec atd......Jsou všichni ti Zobani, Stuchlíkové atd....chytřejší než profesionální týmy našich alpských sousedů se zkušebnami a X - násobným rozpočtem?? Mají Tihle lidé, kteří se snaží odvádět kus práce lepší podmínky?? Asi ne..Tak proč neříct: Budeme učit podle standardu DAV či kohokoliv jiného s větší tradicí, zkušenostmi atd....
Trošku mi ty jízlivé poznámky ze všech stran jsou proti srsti....Určitě bych uvítal víc kdyby někdo řekl např toto: Web bude nejpozeději do 30.6., info kanál bude od 1.7. 04, přehled oblastí na NETu , metodické doporučení pro výcvik nováčků a dětí, kdy bude statut placeného správce, školení instruktorů v akreditovaném kurzu pro komerční účely ( vyd. živ. listu ) bude stát tolik a tolik a poběží od 1.9., instruktoři budou vyzváni k přeškolení, od 1.8. bude možnost shánět komerční sponzorské peníze za provizi....atd. atd...Jak to že namá svaz, který sdružuje několik tisíc lidí svého fin. reklamního partnera??? Až tohle všechno nebo něco z toho bude řeknu super....tahle organizace je dobrá a pro mne přínosná - rád jí zaplatím třeba i 1000 Kč, ale mám pocit, že vím za co platím - teď ten pocit nemám. Vím že řada věcí a projektů padá na spolupráci s oddíly. Ale přece to nejde dělat tak, že dám do aktualit nějaký článek a budu pasivně čekat že se někdo ozve a na projektu zapracuje....takhle to přece nejde!!!!!!Ale alespoň jsou potom argumenty a VV může říkat: Když on o to není zájem...on se nikdo nepřihlásil atd atd.....Každý projekt musí být s předstihem komunikován, propagován atd...Dát info do aktualit nestačí. Za sebe mohu říct, že na všechno co jsem dostal mailem jsem reagoval...připomínkoval atd....ale nikdo po mne nemůže chtít abych denně čmuchal zda není náhodou někde něco nového k čemu bych se vyjádřil. Ty granty vidím Honzo trošku jinak. Vypracovali jsme Grant na obnovu sk. obl. Tisá. Dali si s tím dost práce. Mělo být vyhodnocení dle zadání tuším k 30.4. nebylo...vše se táhlo. Nakonec jsem se dočetl na webu, že nám byl grant schválen.....k naplnění obsahu nedošlo, dostali jsme pouze část toho co bylo předmětem schváleného grantu s tím, že se grantové peníze rozpustí v normálním materiálu.....takže jsme obdrželi pouze materiál a nic víc...žádné cedule, nebo peníze na ně....žádné lano od lanexu pro správce jak bylo přislíbeno atd...atd...a peníze za cesťák atd...tak to už vůbec ne.....Takže tam byl i náš čas a úsilí,peníze, které jsme díky chaosu v ČHS plýtvali naprosto zbatečně!!!!!!
Radim Bzuraodpovědět 
          Re: Vo co go?16:57:59 21.05.2004
No, říkám to furt, sme banda zblblejch amatérů vytvářející občas nebetyčnej bordel :-) A co s tím? Odvolat stávající vedení a nahradit ho vedením lepším? Prima nápad. Najdi lepší! Profesionalizovat? Jasně, najdi profíky!
Tomáš F.odpovědět 
          Re: Vo co go?22:14:57 21.05.2004
Par poznamek:
co se tyka tech zmen (co by melo a nemelo byt a do kdy) - nekasleme na ne, ale nejde to vsechno behem par mesicu, jak bys jsi si to predstavoval. Jasne, kdybych byl placeny zamestnanec svazu, tak takovouto kritiku beru. Takhle ale neni jadro problemu rozhodnout, kdy ma co byt - to by bylo skoro jako poroucet vetru desti. Nekdy me tvoje nazory pridou hodne militantni. Ty snad mas v kapse nejakeho zazracneho chlapika, ktery by to za nemnoho penez dokazal? Ja o zadnem takovem nevim a tak se snazim aspon po kouskach delat to, co stihnu. A hodne si slibuju od Jindry Prazaka, jenze ten ted te kapacity navic moc nema, kdyz tam je sam.

Ke grantum: schvalne se podivej, jestli to byl predloni jeden clanek v aktualitach - uz zase prekrucujes (zlati novinari a dokonale objektivni KT). Tech clanku kolem toho bylo celkem 12 + informace v bulletinu ktery sel postou na oddily. A mailem jsme zadost o vyhodnoceni posilali uplne vsem, kdo na sebe meli v databazi funkcni kontakt (Martin Mellan s tim celkove stravil nekolik dnu). A stejne se na to prakticky vsichni vy.... . A ty ted budes jeste navrch naznacovat, jak jsme to stejne zvorali tim, ze jsme o tom dali jediny clanek do aktualit... To myslis vazne?

A co se tyka toho co jsme vam v grantu "nedali" - zase to popisujes jednostranne jako slendrian. Proste jsme vsem merili stejnym metrem a vy jste chteli navic veci, ktere nikdo jiny nepozadoval a v zadani grantu nebyly.
Jo ty granty na udrzbu skal nebyly idealni, delali jsme to poprve (a i diky hodne netolerantnim reakcim naposled), te prace s tim bylo presprilis, nektere veci se nam nepodarilo dotahnout a objevilo se i hodne nejasnosti, kdy neexistovalo jednoznacne reseni. Takze vysledek se pak nutne stal vdecnym tercem kritiky. Dusledek? Granty delame to v mensim rozsahu, mene transparentne, od oddilu uz zadnou podporu necekame. A ja do toho uz zadne spousty casu podruhe cpat nebudu, protoze vysledkem stejne bude kritika, ktera ma vetsinou prevelice daleko k vecnym a pozitivnim navrhum, co by se dalo realne udelat lip. Myslim, ze s Martinem Mellanem a jeho chuti zopakovat podobne nasazeni to po te akci dopadlo dost podobne.

A nerikam ze zmeny delat nejde, jenze na cem zavisi, kolik toho udelame? Podle me to je predevsim otazka motivace. Motivace nejlip funguje, kdyz se neco dobre dari a nekdo ti to potvrdi. A tady se me temer nestane, ze by jsme neco udelali a vysledkem bylo neco jineho nez kritika.
Kde pak brat chut do dalsi prace? Mozna by pomohlo, kdyby tu praci nedelal nikdo dele nez 2 roky, to ho to vecne rejpalstvi jeste nestaci uplne otravit.
Zkus se z tehle perspektivy podivat na radu svych tvrde kritickych vystoupeni (treba typu "jediny clanek v aktualitach"). Netvrdim, ze kritika neni potreba, ale kdyz je to prevazujici zpusob komunikace? Pises, ze uplne za vsechno muzou ti "pitomci z VV". Vazne si myslis, ze to je ta nejlepsi metoda jak zacne vsechno fugovat? Neprispivas tim nahodou predevsim k tomu, ze ty zmeny pujdou jeste pomaleji? U me urcite ano.
Jan Bloudekodpovědět 
           Re: Vo co go?08:44:41 22.05.2004
Je to poněkud smutné. Ty se snažíš, Radim se snaží a výsledek je, že se pohádáte a chytráci co se nesnaží o nic z toho maj srandu. Píše se, že čhs potřebuje manažera. Možná by byl ještě důležitější nějakej odborník na tu domluvu a mluvu vůbec.

Nadávaj, držkujou... velká část toho nadávání měla nějakou konstruktivní náplň. A taky šla často utnout. Na těhle stránkách (Seminář...) se začala rozjíždět otázka, jak se reklama dostala na stránky čhs. Už to vypadalo na velkej námět, padlo podezření z korupce... Alena tam klidně vysvětlila jak a proč a kdo taková upuzornění může na čhs pověsit a bylo. Už ani ťuk. Kdyby se na to nikdo z VV neozval, po debatě na dvě stránky by napsal, ať se s ním setkaj osobně, že mu k tomu něco řekne (co asi každýho napadne?) tak bychom mohli mít další aféru.

Nezáleží jak co děláš, ale jak se ti to podaří podat. Vůbec se mi to nelíbí, vůbec ne, ale je to tak. Je to stejný všude i v lezení. Když s teď seberu, vylezu a přejdu po hřebeni Čumulungmu a Lhotse v kuse, cestou zpátky vylezu Action direct a Om a nikumu o tom neřeknu, tak mi nikdo chválit nebude. Když to pak řeknu bez důkazů po roce, tak budu za všech pitomců krále. Bohužel, je to už tak. Nikdo za náma nechodí a nekouká co jsme udělali dobrého, maximálně si někdo všimne, co jsme udělali blbě a když něco uděláme netransparentně podezírá... Je to tak dobře? Blbá otázka. Je to prostě tak.
janpušodpovědět 
           Re: Vo co go?09:08:39 24.05.2004
o Pitomcích jsem nic nepsal a dost často se jmenovitě zmíním o lidech či pro jektech , které jsou z pohledu mého povedené. Tvé jméno padlo Honzo několikrát v souvislosti s vyrovnaným rozpočtem atd....takže nejen kritika, ale i slova díků a uznání. V těchle diskutzích kolikrát konstruktivní návrhy padají, nebo si to alespoň Já, Honza Puš, Tomáš K....a ti všichni co se k věcem v ČHS vyjadřují myslíme. Ze strany ČHS ale zaznívá více styl komunikace komfrontační kde neustále obhajujete že něco není z toho a toho důvodu bez toho, aby se položila otázka co můžeme všichni udělat proto, aby to šlo lépe a radostněji. Řada věcí se nedaří....je jistě řada nedostatků v komunikaci, v přístupu některých lidí z VV, v nejasných pravidlech atd.....Chyba je jistě i v malé zainteresovanosti oddílů. Martin Mellan výše píše pouze odeslat mail nestačí. Já se domnívám, že odeslat mail na officiální mail ČHS stačí, ale obeslat zástupce oddílů bez dostatečné kampaně v Montaně, na webu...( třeba Banner atd.. ) Lezci atd....prostě opravdu nestačí. Jste naši volení zástupci...my Vám důvěřujeme....Vy máte vůči nám jistou zodpovědnot....Pokud nemáme pocit, že vše funguje jak má nad únosnou subjektivní míru ozveme se. Že se ozveme ještě neznamená, že můžete svalovat svoji zodpovědnost na nás....že se nedaří protože oddíly neposlaly vyjádření, řešení webu atd.....Právě pro tyto věci jsme zvolili Vás. Bude dobré když budeme oboustraně komunikovat ( KOMUNIKOVAT !!!! né se dohadovat ), ale řešení podstatných otázek bude vždy na VV, najatých firmách, komisích...atd....My jsme tu pouze pro zpětnou vazbu a případné diskuse před přijetím rozhodnutí. Pokud je málo aktivních lidí v ČHS svědčí to o tom, že to nevidí jako smysluplné či podstatné pro své lezení, život, atd....
Radimodpovědět 
            Re: Vo co go?18:12:58 24.05.2004
Takhle to beru. Akorát bychom si tu zpětnou vazbu mohli příště vyměňovat komornějším způsobem :-)))
Jan Bloudekodpovědět 
            Re: Vo co go?18:14:17 24.05.2004
Takhle to beru. Akorát bychom si tu zpětnou vazbu mohli příště vyměňovat komornějším způsobem :-)))
Jan Bloudekodpovědět 
             Re: Vo co go?08:48:48 25.05.2004
Jo určitě....výměna názoru je veřejná, ale řekl bych, že určitě v mantinelech slušného chování a vzájemné úcty. S fugasem, MM, atd. komunikuju mailem, protože si tuhle formu zvolili....
Radimodpovědět 
              Re: Vo co go?16:02:35 25.05.2004
Zvolil, nezvolil....
Komunikace mailem má tu ukrutnou výhodu, že je dvoustranná. Na jednu otázku je jedna odpověď. Jakákoliv diskuse na foru vždy sklouzne někam jinam nejen tematicky, ale ulítne i úroveň, přidají se "nezvaní" anonymové a udrž potom původní myšlenkovou linii!

Nehledě na to, že v takové dvoustranné komunikaci mohu být méně formální. Jinak hrozí, že se někde dočtu "jak MM 25.5. na Lezci psal...."
Martin Mellanodpovědět 
               Re: Vo co go?16:28:35 25.05.2004
Komunikace mailem má ale i jednu nevýhodu. Je privátní. Takže se členstvo zase nic nedozví. Jsou otázky, na které se ptát veřejně je kravina, ale jsou i otázky, na které se je lépe ptát nahlas. Pokládají se hůř a odpovídá se na ně hůř, ale má to alespoň nějakou váhu. Tedy, mohlo by mít... Ono to vyjednávání v kuloárech může budit dojem neplechy. "Voni se vždycky nějak dohodnou a my..." (Ještě jednou zdůrazňuji, že osobně na teorie spiknutí moc nevěřím. Místo rafinovaných plánů, spíš větřím ve všem normální binec.)
janpušodpovědět 
                Re: Vo co go?16:47:12 25.05.2004
Duvod, proc obcas tyhle debaty provozuji je ten, ze dohady ktere se tady vyventiluji a proberou, muzou alespon trochu pomoci videt nektere stereotypni predstavy i z druhe strany. Ve dvoustranne komunikaci ten pohled z druhe stany mozna odkomunikuji jednomu cloveku, ale co zbytek?
No nic, uz to chce zase na chvili pauzu, nez zase budeme po 101 resit ono Hamletovske :"k cemu nam vlastne ...." :-)))
Jan Bloudekodpovědět 

 Co na to tedy VV?00:30:42 14.05.2004
Ze zápisu Výkonného výboru, který se věcí v úterý zabýval, zveřejněného na stránkách ČHS:

11) Změny v komisi sportovního lezení

S. Vomáčko informoval o důvodech odvolání koordinátora závodů v ČR Vlasty Voláka, tedy úpadek úrovně závodů, počtu startujících, počtu závodů, nevyhovující systém dotací na závody, neochota reagovat na připomínky organizátorů a závodníků.
V. Volák argumentoval, že závody jsou na stejné úrovni jako loni, že systém dotací závodů, který nastavil, je spravedlivější a neupřednostňuje některé disciplíny před jinými.
VV konstatoval, že vzhledem k tomu, že dle organizačního řádu je složení odborných komisí plně v kompetenci předsedy komise, je odvolání V.Voláka platné.

12) Organizace SP v Brně
Vomáčko informoval o důvodech, proč nedoporučuje uzavírat smlouvu o pořádání s firmou Summit Drive s r.o.
Volák (jednatel firmy SD) informoval o již proběhlých jednáních a přípravách na základě ústní dohody o uzavření smluvního vztahu s ČHS na pořádání SP
VV stanovil lhůtu (19.5.), do kdy firma Summit Drive předloží konečný návrh smlouvy o pořádání SP v Brně a S. Vomáčko předloží projekt organizace SP pod záštitou komise SL. Na základě podaných návrhů VV do 23.5 rozhodne, jakým způsobem bude zajištěn SP v Brně, jehož úspěšný průběh je základní prioritou.
Standa Holecodpovědět 
 Re: Co na to tedy VV?08:53:02 14.05.2004
A jaké byly ty důvody?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Co na to tedy VV?10:34:44 14.05.2004
...tedy úpadek úrovně závodů, počtu startujících, počtu závodů, nevyhovující systém dotací na závody, neochota reagovat na připomínky organizátorů a závodníků.
:Dodpovědět 
   Re: Co na to tedy VV?20:18:04 14.05.2004
Díky za upřesnění.
Kuba Turekodpovědět 
  Důvody?15:55:25 18.05.2004
Viz výše: Rozšlápnout kyblíček a vyhodit z pískoviště!
:-(odpovědět 
   Re: Důvody?14:17:38 21.05.2004
Hahá, Vlasto, to se ti povidlo! nakonec se tady pohádaj o smyslu celýho svszu. Čas na dobře položenou a verzálou otázku: K ČEMU JE NÁM ČHS?
:-)odpovědět 

 Foto dne:

Bogi, 6c
 Databáze cest:
Všechny cesty (180368)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
La Massa Critica 7c Ranzo
Happy Day 6a+ Siracusa
Ninja Man 6c+ Siracusa
Gio 6c+ Siracusa
La Straniera 7a Siracusa
Nově komentované:
Super Hrvoje 7a+ Osoje - Čikola
Fuenteovejuna 7c+ Margalef
Dynamit 7A Roviště
Jadro 7a+ Osoje - Čikola
L´Altre Madre 6a Parete Dimenticata

 Nově v diskusi:
Re: Eliska Adamovska | Re: re: Eliska Adamovska | re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta |

 Nové komentáře:
Re: hnus | Re: hnus | Re: Chris | Re: Chris | Re: Achjo | Chris | Re: hnus julius | Re: hnus | Re: Zas nosny tema | Re: hnus |

 Kde to vře:
Ondrova hvězda (69)
Donald Trump chce přejmenovat Denali zpět na McKinley (37)
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (37)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (31)
Zkusíme to znova (30)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (29)
Salzburskou cestou na Watzmann, (21)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (6)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)

 Nově v inzerci:
Statická a dynamická lana | Ocún Weebee Lady, vel. M | La Sportiva Olympus | La Sportiva Muira | Handry na Vrbatce | Prodám skialp boty | Přilba PETZL SIROCCO | Wánachten na lyžích | Scarpa ALIEN RS | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 840 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 762 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 640 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 683 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 573 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.